Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.030 views

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

souljah1h schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:07:
[...]

Waarom niet gewoon iedereen testen? Dat lijkt mij het meest eerlijke.
Testen piept en kraakt nu al terwijl maar 15% hoeft te testen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:21
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:08:
[...]

Testen piept en kraakt nu al terwijl maar 15% hoeft te testen.
Dit staat los van TvT (700k testen oid). Reguliere test geldt voor iedereen bij klachten. Zie het positief, toch is maar 1 op de 5/6 Corona.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:08:
[...]

Ik schaam mij toch wel een beetje dat ik geboren en getogen brabander ben op dit moment.... :/
https://www.nu.nl/politie...eopperde-maatregelen.html

En de politiek doet "rustig" aan.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:08:
[...]

Ik schaam mij toch wel een beetje dat ik geboren en getogen brabander ben op dit moment.... :/
Behalve de outfits zie ik niet veel anders dan de gemiddelde uitgaansstraat de voorbije weekenden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:09:
[...]

Dit staat los van TvT (700k testen oid). Reguliere test geldt voor iedereen bij klachten. Zie het positief, toch is maar 1 op de 5/6 Corona.
Ja, weet dat het gescheiden is, maar dacht gelezen te hebben dat het op veel plekke ook onmogelijk was om nog een afspraak te maken.

Capaciteit is blijkbaar op zaterdagen 430.000 testafspraken per dag en op vrijdagen 407.000 tests.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:53
[...]

Ik vraag me vooral af of ze dit praktisch uit zouden kunnen voeren.
Iedereen testen voor de plekken waar je de pas nodig hebt zijn wel iets grotere aantallen dan nu.

- ah ik ben te laat -

Wat ik wel een mooie vind is Singapore:
https://www.trouw.nl/buit...ronabehandeling~be9c8132/
‘Vandaar dat we, vanaf 8 december, beginnen met het in rekening brengen (van de medische kosten, red.) voor coronapatiënten die uit vrije wil ongevaccineerd zijn’, zo luidt de stevige boodschap op een overheidswebsite. Er worden wel twee uitzonderingen gemaakt: kinderen onder de twaalf jaar en coronapatiënten die om medische redenen geen vaccin konden nemen. Singaporezen die tot nog toe één prik hebben gehad, krijgen nog tot 31 december de tijd om hun tweede vaccin te halen.
Gaat hier nooit gebeuren, maar het zal wel werken denk ik.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:51
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:03:
[...]

Meanwhile in Den Bosch:

[Twitter]
Maargoed, het is buiten he...
Mag hopen dat de patiënten spreiding tot onder de rivieren gelimiteerd blijft de komende weken.
Nou inderdaad, dan gaan ze het ook maar lekker in de Brabantse ziekenhuizen oplossen met elkaar, maar daarmee zullen we wel weer iemand tegen zijn tere zieltje trappen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:33
zacht schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:10:
[...]

Behalve de outfits zie ik niet veel anders dan de gemiddelde uitgaansstraat de voorbije weekenden.
Het is een beetje bizar dat men in den haag besluiten aan het nemen is voor de volgende lockdown, en dat men in het land massaal de kroegen opzoekt en het op een zuipen zet. Zeg ik nou iets geks?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:50:
[...]

Gewoon keihard ingrijpen. Gewoon een lockdown tot, zeg 20 december? Net voor kerst. Geen avondklok, maar wel een lockdown. Lekker thuiswerken waar kan.
Was dat niet wat ze in Engeland deden vorig jaar, een lockdown die gepauzeerd werd in december omdat Kerstmis wel gevierd moest worden :9~ ?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:11:
[...]

Het is een beetje bizar dat men in den haag besluiten aan het nemen is voor de volgende lockdown, en dat men in het land massaal de kroegen opzoekt en het op een zuipen zet. Zeg ik nou iets geks?
Tsjah, een dreigende 'lockdown' of hoe het er ook uit komt te zien gooit nog even wat olie op het vuur.
Dacht gisteren even rustig uit eten te gaan hier in de buurt. Normaal geen hond op woensdagavond om 20:00. Nu stervesdruk. Gelukkig waren de meesten om 18:00 present, dus werd het nog snel rustiger. ;)

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Het hoeft niet eerlijk te zijn, het moet een doel hebben.

De consensus is dat gevaccineerden minder risico lopen op een besmetting, minder risico lopen door een besmetting en minder kans hebben besmet te zijn. Daarmee is het risico van een gevaccineerde ongecontroleerd binnenlaten acceptabel maar ligt dat bij een ongevaccineerde net even anders.
Zoals eigenlijk altijd, risico's kun je nooit uitsluiten wel tot een acceptabel niveau terugbrengen.

alles kan off-topic

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

n0pe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:46:
[...]

Sorry maar dit is wel erg kort door de bocht. Had het er toevallig vorige week over met mijn kapper. Je kunt niet verwachten van ondernemers dat ze gaan handhaven. Je gaat je vaste klanten niet weigeren, dit kun je niet bij de ondernemer gaan leggen.

Gedwongen je zaak sluiten, onzekerheid en hetgeen waar je voor leeft opgeven voor een virus. Ondernemen is niet alleen geld verdienen maar ook een passie voor veel mensen.
Volgens mij zitten er hier ook een hoop in een 'Tweakers bubble' (zo noem ik het maar). In dienst bij een werkgever, vast contract, in een sector waar eigenlijk altijd wel werk is (IT/techniek), 30+, weinig (of iig minder) behoefte aan uitgaan e.d.

Vaak bu'j te bang!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Adlermann schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:00:
[...]

Aanvullend met voorbeelden op dit:
Ondernemers moeten ook het rookverbod handhaven, ondernemers moeten ook alcholverboden handhaven, ondernemers moeten ook de leeftijdsgrens van alcohol en tabak handhaven, etc. Natuurlijk kan dat wel.

Dat hoort er gewoon bij!

[edit]
De vraag/opmerking over de herleidbaarheid is al beantwoord.

Je kan over de herleidbaarheid ook geen zinnig iets meer zeggen. 3/4 is niet te herleiden en je kan niet zomaar de resultaten van wat te herleiden daarover verdelen.

Het beste is gewoon om te kijken naar mechanismes. En het feit is: als mensen bij elkaar komen in dichte ruimtes dan wordt het virus beter overgedragen. Die moet je dus aanpakken.

Kijk, ik ben vooral een kwalitatieve onderzoeker. Ik doe niks met statistiek. Dus ik heb sowieso de voorkeur om mechanismes te bestuderen en dan te generaliseren via 'analogy' of het volgen van causaliteits relaties.

Maar een self select en andere bias kan ik gelukkig nog wel vrij makkelijk identificeren :)
Yep, stukje sociale hygiëne. Als je aantoont dit niet te beheersen door niet de QR controle te doen, dan dicht totdat je bijvoorbeeld na een maand of 2 "studie pauze" hebt kunnen aantonen dat je de stof toch beheerst en dan mag je weer open....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:05:
[...]

Is de helft tegen de coronapas ja ? Ook die 80+ % die gevaccineerd is ?
De coronapas is destijds door de tweede kamer aangenomen met een minimale meerderheid van net over de 50%. Verder verschilt het een beetje naar welke peiling je kijkt, maar ik ben er nooit een tegengekomen die ook maar in de buurt komt van 80% steun.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Ankona schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:13:
[...]

Het hoeft niet eerlijk te zijn, het moet een doel hebben.

De consensus is dat gevaccineerden minder risico lopen op een besmetting, minder risico lopen door een besmetting en minder kans hebben besmet te zijn. Daarmee is het risico van een gevaccineerde ongecontroleerd binnenlaten acceptabel maar ligt dat bij een ongevaccineerde net even anders.
Zoals eigenlijk altijd, risico's kun je nooit uitsluiten wel tot een acceptabel niveau terugbrengen.
Wellicht minder maar nog steeds kans op overdracht. Als je het grondig wilt doen dan laat je iedereen testen. Dat systeem is ook veel meer waterdicht dan die QR code.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• zacht
  • Niet online
[...]

Dan moet je a.s. vrijdagavond na de persco eens gaan kijken bij de kroegen. Ik voorspel je dat het er, als er nieuwe maatregelen voor de horeca aangekondigd worden, nog drukker is dan 'normaal'.

• stylezzz
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:13:
[...]

Tsjah, een dreigende 'lockdown' of hoe het er ook uit komt te zien gooit nog even wat olie op het vuur.
Dacht gisteren even rustig uit eten te gaan hier in de buurt. Normaal geen hond op woensdagavond om 20:00. Nu stervesdruk. Gelukkig waren de meesten om 18:00 present, dus werd het nog snel rustiger. ;)
Bizar.... dit land is echt knettergek geworden denk ik wel eens. Aan de andere kant.... Mits ze allemaal gevaccineerd zijn geef ik ze ook wel een beetje gelijk. Moeten we allemaal gebukt gaan onder consequenties die veroorzaakt worden door de keuze van een minderheid?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:50
Besef dat we hier in een bubbel zitten, buiten dit draadje leeft het veel minder.
Zie daar ook de spagaat waar de regering in zit, er is veel minder draagvlak dan een jaar geleden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:15:
[...]

Bizar.... dit land is echt knettergek geworden denk ik wel eens. Aan de andere kant.... Mits ze allemaal gevaccineerd zijn geef ik ze ook wel een beetje gelijk. Moeten we allemaal gebukt gaan onder consequenties die veroorzaakt worden door de keuze van een minderheid?
Precies, dit land is ondertussen gewoon gegijzeld door de roeptoeterende-*knip*. En dat komt bij steeds meer mensen helemaal de strot uit.

Zie de TW daarover.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 15:25 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:41
Whis! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:23:
[...]

Dan moeten we ze juist boosten toch? En die mensen waarbij vaccinaties helemaal niet mogelijk zijn moet je sowieso bij uitkijken. Zelfs gevaccineerden kunnen deze mensen ernstig ziek maken. Dit bereik je het snelst door superspread evenementen te cancelen.
Boosten moet ook, maar je moet daarbij net zo goed aandacht houden voor de jongere groepen. Die verspreiden het ten slotte. En je houdt de zorgdruk laag door een heel laag percentage besmetten in het ziekenhuis te krijgen (vaccinaties ouderen) maar ook door de besmettingen in de hand te houden (vaccinatie jongeren) en er zullen naast vaccinaties ook nog andere maatregelen nodig zijn.

[removed]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:57

Nou... nieuw highscore, en niet zo'n beetje ook :X

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• stylezzz
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:15:
[...]

Besef dat we hier in een bubbel zitten, buiten dit draadje leeft het veel minder.
Zie daar ook de spagaat waar de regering in zit, er is veel minder draagvlak dan een jaar geleden.
Nou... tijdens de lunch hier in het bedrijf raakten de gemoederen toch wel verhit. Ik zal maar niet letterlijk gaan herhalen wat er allemaal viel, maar inderdaad zijn er een hoop mensen klaar met 'k*t-w***pies' enz enz.

• DennusB
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:17:
[Twitter]
Holy macaroni. Doei kerst.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:13:
[...]

Volgens mij zitten er hier ook een hoop in een 'Tweakers bubble' (zo noem ik het maar). In dienst bij een werkgever, vast contract, in een sector waar eigenlijk altijd wel werk is (IT/techniek), 30+, weinig (of iig minder) behoefte aan uitgaan e.d.
Die bubbel houdt voor sommigen in dat ze al sinds maart vorig jaar amper de deur nog uit komen, en geen collega meer hebben gezien. Het is niet bepaald zaligmakend.

En heeft heel weinig te maken met allemaal je eerlijke deel doen. Inmiddels zijn er mensen meer tijd kwijt met zeuren over maatregelen dan dat ze kwijt waren geweest als ze er gewoon aan begonnen waren.

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:47
[Twitter]
En de groei blijft maar hoog he!
Als we volgende week weer rond de 50% hoger zitten dan is de 25.000 per dag dichtbij.

• Wolly
  • Niet online
[Twitter]
*knip*
Het is hier geen HK hou het serieus aub.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 15:53 ]

• redwing
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:16:
[...]

Precies, dit land is ondertussen gewoon gegijzeld door de roeptoeterende-wappies. En dat komt bij steeds meer mensen helemaal de strot uit.
Dit soort reakties komen mij veel meer de strot uit (en ook dat is bij steeds meer mensen het geval). Hierdoor krijg je juist de 2-splitsing in de maatschappij die je helemaal niet wil. We leven nog altijd in een vrij land, en meestal is dat heel voordelig, maar soms betekent het ook wat nadelen zoals dit.

[removed]

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
[Twitter]
Zo, ik had enige hoop dat we de piek (bijna) hadden bereikt, maar dit zijn wel serieuze aantallen hoor, poeh!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:52
Adlermann schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:41:
[...]

En ook geen noodsteun dit keer. Ik ben eht geklaag en gedram zat van die sectoren.
Hoe zou je het vinden als je als ondernemer tig maanden dicht zat nu net weer opkrabbelt met nog een belastingschuld van hier tot tokio en dan nu weer dicht moet. Met alle financiële gevolgen. En op de lange termijn mag je dan weer dicht omdat de lockdown nu zonder structurele beslissingen maar een tijdelijke hulp is want daarna begint de volgende golf. Als je nu alles dicht gaat gooien gaan heel veel zaken ermee stoppen. Ik heb een klant die een restaurant heeft en die heeft al gezegd dat bij een volgende sluiting hij de zaak verkoopt en stopt. En zo zullen er meer zijn als ze als jojo worden gebruikt. Met noodsteun die niet goed loopt. Ik las laatst nog een artikel van iemand die nog wacht op steun uit het 2e kwartaal.
Huisartsen hebben een groot deel van de groep 60+ gevaccineerd daarnaast zal "overig" ook mensen betreffen in verpleeghuizen en verzorgingshuizen.
Mijn ouders vallen in 60+ maar zijn gewoon bij de GGD geprikt, Beiden in groep 65-70 toen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

*knip*
Het is hier geen HK hou het serieus aub.

[ Voor 43% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 15:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• redwing
gustaveau schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:19:
[...]
En de groei blijft maar hoog he!
Als we volgende week weer rond de 50% hoger zitten dan is de 25.000 per dag dichtbij.
Door de maatregelen zal het iets minder worden, maar een 40% erbij zou ik toch wel op rekenen.

[removed]

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:31
horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:17:
[...]

Vergelijkend warenonderzoek.

In Portugal is er een vaccinatiegraad van 98%.

En blijkbaar gelden er dus nog steeds was (basis) maatregelen als mondkapje en afstand houden.
Ik weet niet waar die 98% telkens vandaan komt, maar volgens ourworldindata is in Portgal 88,9% gevaccineerd met 1 doses en 87,6% met 2 doses.
Bron:
https://ourworldindata.or...breaks=false&country=~PRT

• Dennahz
  • Laatst online: 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

[Twitter]
Als het niet zo triest was, was het gewoon lachwekkend. Met al die vaccinaties nog steeds zo'n score kunnen halen. *knip*

Gelukkig komt lang niet iedereen in het ziekenhuis, juist door die prikken. Anders zaten we écht in code zwart nu. Opschieten met die medicijnen dus!

Laat dat gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 15:52 ]

Twitter

• rik86
  • Laatst online: 17:56
mesa57 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:21:
[...]

Ik weet niet waar die 98% telkens vandaan komt, maar volgens ourworldindata is in Portgal 88,9% gevaccineerd met 1 doses en 87,6% met 2 doses.
Bron:
https://ourworldindata.or...breaks=false&country=~PRT
98% van de 18+ groep, bijna 100% van de 60+ groep

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:20:
[...]

Dit soort reakties komen mij veel meer de strot uit (en ook dat is bij steeds meer mensen het geval). Hierdoor krijg je juist de 2-splitsing in de maatschappij die je helemaal niet wil. We leven nog altijd in een vrij land, en meestal is dat heel voordelig, maar soms betekent het ook wat nadelen zoals dit.
Tsjah, van de reactie kun je wat vinden, maar onderliggend zal dit best zijn hoe een hele grote groep er inmiddels in staat. Die tweedeling is al een onvoldongen feit. We zien hier enkel de symptomen.

• Ankona
Over twee weken heeft 99% een QR code, vaccinatie danwel herstelbewijs.

(en lock-down enkel tijdens kerst zou ik eigenlijk wel een voordeel vinden)

alles kan off-topic

• redwing
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:22:
[...]
Tsjah, van de reactie kun je wat vinden, maar onderliggend zal dit best zijn hoe een hele grote groep er inmiddels in staat. Die tweedeling is al een onvoldongen feit. We zien hier enkel de symptomen.
Klopt, helaas...

[removed]

• Wolly
  • Niet online
Inderdaad. Als je nog iets van alcohol wilt drinken op een openbare plek dan is vandaag je kans, morgen kan de wereld er weer heel anders uit zien.

Niet dat het verstandig is overigens.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:39
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:22:
[...]

Als het niet zo triest was, was het gewoon lachwekkend. Met al die vaccinaties nog steeds zo'n score kunnen halen. Werkt goed dat spul! :X

Gelukkig komt lang niet iedereen in het ziekenhuis, juist door die prikken. Anders zaten we écht in code zwart nu. Opschieten met die medicijnen dus!
Spul werkt fantastisch, met zulke cijfers hadden we zonder die vaccinaties nu echt een onhoudbare situatie gehad. Sorry dat ik het weer moet zeggen, maar je reactie komt een klein beetje verwend over. :+

• hoevenpe
stylezzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:17:
Nou... tijdens de lunch hier in het bedrijf raakten de gemoederen toch wel verhit. Ik zal maar niet letterlijk gaan herhalen wat er allemaal viel, maar inderdaad zijn er een hoop mensen klaar met 'k*t-w***pies' enz enz.
Het leeft zeker, maar niet in de zin dat men bereid is om weer in lockdown te gaan. Mijn beeld is dat de meeste gevaccinneerden er klaar mee zijn, solidariteit vrijwel helemaal weg is. Verwacht veel weerstand als het daadwerkelijk tot het sluiten van hele sectoren komt.

• DennusB
  • Niet online
[...]

Ja, dat mag je vinden. Maar als we de cijfers er bij pakken blijkt toch de minderheid (de ongevaccineerde/*knip*) de grootste f*cking ellende te veroorzaken. Dus niet zo huilen, en haal die prik (als je hem nog niet hebt).

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 15:27 ]

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:10

Chrisjuh_15

Facta non verba

En jij denkt ook maar voor één seconde dat mensen zich dit jaar wederom een kerst door de neus laten boren na het netjes halen van de vaccinaties?

• Ankona
[Twitter]
die 20k zit er ook nog wel in. 17,5% positief, dat schiet ook op.

Dit gaat heel hard.

alles kan off-topic

• DennusB
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:24:
[...]

En jij denkt ook maar voor één seconde dat mensen zich dit jaar wederom een kerst door de neus laten boren na het netjes halen van de vaccinaties?
Heb je zeker een punt, maar goed, je weet niet wat de overheid nu allemaal uit de kast haalt om het te handhaven ... al verwacht ik weinig.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:24:
[...]

die 20k zit er ook nog wel in. 17,5% positief, dat schiet ook op.

Dit gaat heel hard.
20? Ik zie de 30 ook nog wel gebeuren. Of de verzadiging moet ineens heel hard gaan.

• Dennahz
  • Laatst online: 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

Emgeebee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:23:
[...]

Spul werkt fantastisch, met zulke cijfers hadden we zonder die vaccinaties nu echt een onhoudbare situatie gehad. Sorry dat ik het weer moet zeggen, maar je reactie komt een klein beetje verwend over. :+
Dat zeg ik toch? Maar zoveel mensen die nog besmet raken... in principe testen mensen zich nu ook voor ieder hoestje, dus is het ook wel logisch dat de cijfers een stuk hoger uitvallen, maar toch. Vorig jaar lagen de echte cijfers vast ook stukken hoger, maar wisten we het gewoon niet.

Twitter

• Wolly
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:24:
[...]

Waarom niet? Nog een paar onderzoeken over tanende bescherming in lekentaal ruim in de media gooien en velen zitten straks weer te bibberen en bij de brievenbus te wachten tot de postbode die langverwachte vaccinatie uitnodiging in de bus gooit.

Welke gevaccineerde gelooft straks nog dat het vaccin hem/haar nog voldoende beschermd?

• DennusB
  • Niet online
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:26:
[...]

Dat zeg ik toch? Maar zoveel mensen die nog besmet raken... in principe testen mensen zich nu ook voor ieder hoestje, dus is het ook wel logisch dat de cijfers een stuk hoger uitvallen, maar toch. Vorig jaar lagen de echte cijfers vast ook stukken hoger, maar wisten we het gewoon niet.
Gelukkig sturen we niet (meer) op positief getest aantal mensen. Want dat zegt idd niets. Maar de ziekenhuizen overstromen met vooral ongevaccineerden, dus ik gok dat het prima werkt.

• KingKoning
  • Laatst online: 18:06
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:16:
[...]

Precies, dit land is ondertussen gewoon gegijzeld door de roeptoeterende-wappies. En dat komt bij steeds meer mensen helemaal de strot uit.
het land is gegijzeld door een falende, polariserende overheid.

iedereen maar over 1 kam scheren is juist wat er mis is. Het probleem dat de overheid creeërt, wat je ook hier in het topic terug ziet in de tegenstellingen en dit soort opmerkingen, is een probleem dat nog ver na corona invloed gaat hebben op deze maatschappij.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Bijna 60% meer dan vorige week donderdag. Dat is wel fors. Maargoed dat er wat maatregelen genomen zijn afgelopen weekend. Toch lijkt het me een goed idee om er nog een schepje bovenop te doen vandaag of morgen. Het zou zonde zijn als we in het zicht van de finish stranden :)

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

KingKoning schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:26:
[...]

iedereen maar over 1 kam scheren is juist wat er mis is. Het probleem dat de overheid creeërt, wat je ook hier in het topic terug ziet in de tegenstellingen en dit soort opmerkingen, is een probleem dat nog ver na corona invloed gaat hebben op deze maatschappij.
En daar is ie weer, het komt door de overheid. Niet door de weigeraars die de ziekenhuizen vullen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• DennusB
  • Niet online
KingKoning schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:26:
[...]

Wat moeten ze dan doen?
Als ze alles opengooien gaan er mensen bij bosjes neervallen en zijn het teringlijers.
Als ze een lockdown doen zijn ze teringlijers.
Als ze 2G doen zijn het ... nou ja, je snapt het wel.

• hoevenpe
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:25:
20? Ik zie de 30 ook nog wel gebeuren. Of de verzadiging moet ineens heel hard gaan.
Het klinkt misschien cynisch, maar des te sneller zijn we van het gelazer af.
Ik zie gewoon geen draagvlak voor harde maatregelen, zeker zolang de IC bezetting onder de 500-600 blijft.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De maatregelen die ze nu bespreken zit een hoog afbreukrisico aan voor het kabinet. De animo is laag voor maatregelen en zeker iets als 2G aankondigen kan zeker verkeerd vallen. Ze zullen nu zitten uitpraten wat het minste van alle kwaden is en wat misschien maar beter gelaten kan worden. Uiteindelijk denkt men in het Cathuis ook aan de eigen carrière.
De vrijdag voordat de nieuwe regels ingingen was het best druk in het winkelcentrum. Ik besloot om wat zaken die ik uitgesteld had maar even te regelen, voordat de ongein zaterdag in zou gaan. Kennelijk hadden meer mensen dat idee gekregen.

Zoiets zal nu weer spelen. Als ze de boel voor een tijd weer op slot gooien dan vandaag nog even de bloemetjes buitenzetten.

• redwing
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:23:
[...]

Ja, dat mag je vinden. Maar als we de cijfers er bij pakken blijkt toch de minderheid (de ongevaccineerde/knip) de grootste f*cking ellende te veroorzaken. Dus niet zo huilen, en haal die prik (als je hem nog niet hebt).
Dat ik tegen dit soort reakties ben wil niet zeggen dat ik niet gevaccineerd ben. Ik was 1 van de eersten (huisarts gemeld dat ie me altijd aan het eind van de dag mocht bellen als er wat over was)

Maar punt is gewoon dat we in een land wonen waar je zo'n keuze mag maken. Dat is normaal gesproken een groot goed en ik blijf het raar vinden dat we dat voor wat gemak zomaar overboord willen gooien. En dat terwijl we al een heel eind zijn en het al stukken beter gaat dan eerst.

Daarnaast zullen dit soort aantallen besmettingen wel snel zorgen voor verzadiging waardoor de boel ook weer omlaag gaat.

En bovenal houd ik nooit van dit soort gepolariseer en zondebokken zoeken. Ik kijk liever vooruit naar wat voor andere mogelijkheden er nog zijn.

[removed]

• DennusB
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:28:
[...]

Ik zie gewoon geen draagvlak voor harde maatregelen, zeker zolang de IC bezetting onder de 500-600 blijft.
Ja true, dan gaan er wel een heleboel mensen dood de komende tijd, maar dat is dan maar collateral damage

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Volgens mij was de testbereidheid vorig jaar herfst een stuk hoger dan nu.

Het is juist goed om te zien hoeveel gunstiger de verhouding tussen gevonden besmettingen en IC-opnames nu is, dan vorig jaar, en helemaal als je bedenkt dat het percentage gevonden besmettingen lager is dan vorig jaar :)

• ArcticWolf
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:26:
[...]

Gelukkig sturen we niet (meer) op positief getest aantal mensen. Want dat zegt idd niets. Maar de ziekenhuizen overstromen met vooral ongevaccineerden, dus ik gok dat het prima werkt.
8)7

https://nos.nl/artikel/24...de-nieuwe-besmettingsgolf
Hoe effectief is het om het toedienen van de boosterprik te versnellen?
Ouderen zijn na een reguliere vaccinatie (dus zonder boosterprik) minder goed beschermd tegen ziekenhuisopnames dan jongere leeftijdsgroepen. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het RIVM. 70-plussers lopen na volledige vaccinatie 89 procent minder kans om in het ziekenhuis te belanden. Ter vergelijking: bij 70-minners is dat 96 procent.

Die lagere vaccineffectiviteit onder ouderen is ook terug te zien in de ziekenhuiscijfers: in oktober was 44 procent van de mensen in het ziekenhuis volledig gevaccineerd, waarvan de meesten ouder dan 70 jaar.

Deze cijfers verklaren dan ook waarom er wordt aangedrongen op het versneld toedienen van het boostervaccin. "Nu we zien dat steeds meer gevaccineerde ouderen in het ziekenhuis worden opgenomen, kan het nuttig zijn om ouderen een extra prik te geven om ziekenhuisopnames te voorkomen", zegt Marjolein van Egmond, hoogleraar Immunologie aan het Amsterdam UMC. "En als je het dan toch doet, dan kun je het beter zo snel mogelijk doen."

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• hoevenpe
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:26:
Welke gevaccineerde gelooft straks nog dat het vaccin hem/haar nog voldoende beschermd?
Ik ken inmiddels genoeg gevaccineerden die positief getest zijn, vrijwel allemaal zonder serieuze klachten.
Heel ziek wordt je er niet meer van, het is hooguit hinderlijk.

• Wolly
  • Niet online
eamelink schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:27:
Bijna 60% meer dan vorige week donderdag. Dat is wel fors. Maargoed dat er wat maatregelen genomen zijn afgelopen weekend. Toch lijkt het me een goed idee om er nog een schepje bovenop te doen vandaag of morgen. Het zou zonde zijn als we in het zicht van de finish stranden :)
Daar ging mijn cola :(

Het was trouwens "In het zicht van de haven gaan we geen domme dingen doen".
Bron

• DennusB
  • Niet online
*stemmingmakerij met een one-liner voegt niks toe.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 19:45 ]

• stylezzz
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:23:
[...]

Het leeft zeker, maar niet in de zin dat men bereid is om weer in lockdown te gaan. Mijn beeld is dat de meeste gevaccinneerden er klaar mee zijn, solidariteit vrijwel helemaal weg is. Verwacht veel weerstand als het daadwerkelijk tot het sluiten van hele sectoren komt.
Ik verwacht dat het nog wel op een paar plekken uit de hand gaat lopen. Anti-vaxx demonstraties die even kort en klein geslagen worden enzo....

• ArcticWolf
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:30:
[...]

Ik ken inmiddels genoeg gevaccineerden die positief getest zijn, vrijwel allemaal zonder serieuze klachten.
Wie zegt dat die zonder vaccin ook niet dezelfde klachten hadden gehad? ... dat is dus helemaal niet vast te stellen :X

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• redwing
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:31:
[...]

Daar ging mijn cola :(

Het was trouwens "In het zicht van de haven gaan we geen domme dingen doen".
Bron
Ik denk dat hij dat domme ook nog eens helemaal vergeten is, want 'In het zicht van de haven gaan we geen dingen doen' lijkt me meer passend :P

[removed]

• Ankona
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:28:
[...]

Punt is alleen dat je nu al weet dat de IC's over twee weken met stapelbedden aan de slag kunnen. Ongeacht wat er nu gedaan wordt aan maatregelen, puur enkel en alleen al op de besmettingen van nu.

alles kan off-topic

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:31
rik86 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:22:
[...]

98% van de 18+ groep, bijna 100% van de 60+ groep
Nou ja, het ECDC denkt daar ietjes anders over
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/630FhXO6iVktrP_t_DkyYOa-uAI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/byX4tYtcqsu0L87XRZx2Q7tx.png?f=user_large

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoeveel provincies hadden we ook alweer? :?

Brabant levert 2k van de 16k besmettingen.

https://www.omroepbrabant...nabesmettingen-in-brabant

En dan moest de carnaval nog beginnen.

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:30:
[...]

En zijn dat mensen boven de 65 of 70? Of mensen met onderliggende kwalen?

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

[...]

Leuk cijfers... Wie ligt er doodziek op de IC? Klaar met al die cijfers.

Mijn boefje is liev!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 07:57
Wat een cijfers dit keer, sowieso lockdown morgen nu.

https://twitter.com/mzels...8OqxLiTYGtwGDoADMuTQ&s=19

[ Voor 45% gewijzigd door Wackmack op 11-11-2021 15:35 ]

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:53
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:34:

Wonen er evenveel mensen in elke provincie ?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:19
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:29:
[...]

De maatregelen die ze nu bespreken zit een hoog afbreukrisico aan voor het kabinet. De animo is laag voor maatregelen en zeker iets als 2G aankondigen kan zeker verkeerd vallen. Ze zullen nu zitten uitpraten wat het minste van alle kwaden is en wat misschien maar beter gelaten kan worden. Uiteindelijk denkt men in het Cathuis ook aan de eigen carrière.
De uitdrukking "over lijken gaan" nemen Rutte en co dan wel erg letterlijk....

• Miki
  • Laatst online: 20:13
[...]

Het is puur statistiek, als je je laat vaccineren dan is de kans zoveel malen kleiner dat je een beroep moet doen op het zorgstelsel dan zonder, laat staan dat je in de beperking van overdracht van het virus een belangrijke bijdrage levert. Is in deze wereld wijde pandemie van ongekende schaal de integriteit van het individu belangrijker dan het maatschappelijk collectief?

In normale omstandigheden zou ik je mening delen maar ik begin me toch echt flink te irriteren aan de vele onzin en fakenews argumenten waarom men zo graag niet wil laten vaccineren. Dat iemand om medische redenen of geloofsovertuiging (die zijn tenminste consequent..) niet laten vaccineren soit, maar die complotgekkies kan ik zo langzamerhand wel wurgen, zo zat ben ik dat slap gewauwel en dat asociale gedrag.

• hoevenpe
Ankona schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:32:
Punt is alleen dat je nu al weet dat de IC's over twee weken met stapelbedden aan de slag kunnen. Ongeacht wat er nu gedaan wordt aan maatregelen, puur enkel en alleen al op de besmettingen van nu.
Is dat echt zo?

Het is vooral de kliniekbezetting die oploopt, nieuwe IC-opnames is nog redelijk onder controle.
Afgezet tegen het grote aantal besmettingen een overduidelijk bewijs dat prikken werkt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wackmack schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:34:
Wat een cijfers dit keer, sowieso lockdown morgen nu.
Sowieso niet...

Persco morgenavond. Dan nog een weekje nadenken. Volgende week woensdag gaat het in, Mark my words :(

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-11 15:05

2k van de 2,5 miljoen. Sow! :9~

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:35:
[...]

Sowieso niet...

Persco morgenavond. Dan nog een weekje nadenken. Volgende week woensdag gaat het in, Mark my words :(
Mag het de volgende dag, heb woensdag een feestje ;)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 07:57
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:35:
[...]

Sowieso niet...

Zo bizar weer ja! Maar bedoelde, lockdown wordt sowieso aangekondigd.

Je hebt waarschijnlijk nog gelijk ook. Deze overheid kan niet snel schakelen.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
De kerstman is gezien zijn leeftijd en BMI risicogroep gok ik, dus die zal wel een booster al hebben dan :p

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:36:
[...]

Mag het de volgende dag, heb woensdag een feestje ;)
Als je dat ff met KHN afstemt, moet daar best wel een mouw aan te passen zijn.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:46
update 2021-11-11

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2QsK9iNrH9_-tVdc_nZF2G4Fl0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y2L63F6Kgs6a6w1W3YJUXZYY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BvyXUACXDfXAcWSAxs_OSJzSKA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I0qMceKbaXHCjw1TdNhcYMyQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iGnS-hK7eguFN1Lo_Xpzi0QXtY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TTdI0x7rNrZzgs01heyGJ9bl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQsTn7_q6FPmoFP-VUNYQzzwm3E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RyP3ecJPypLQXdsCKtZn9Xx5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOgXcBSotmEOpsKYy1yfYbFgpYs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SmdzbZ0vqjRXMXgVrH5wqfEq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74M5i76gDGOkDuWdtzwwH5-PtwM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/flPR2mBVjkVTLAcEUVcSxI8j.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsypl1g-NkwLow0PJBIzWz5YyyE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qs4ggitJ76EhvuEnT0OGtqSm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbsJ5JCpRgpZX7spPyd7rVbs7nA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g4thDZLcefJHS3fOGA7flI18.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxjNZAxdeWOPeA7AfDNvXU56GIs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GvzmUrjLhFjxibOKWVLY2kc8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yR63VYMcA9aiqHb5jJ0pKy6Py8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Ngk1VrtCYwQ8DmiqsHiSZJf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aVAljOp3xWVjLvbEVTumqq7BqA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/olQhvJsYMj3cmi9Yuy7THLvf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0BBEaWJ8oDkhYd3XNmjwfiWcRI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g8QlmPtAIX9CU8OCTtYlALGB.png?f=user_large

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:18:
[...]

Die bubbel houdt voor sommigen in dat ze al sinds maart vorig jaar amper de deur nog uit komen, en geen collega meer hebben gezien. Het is niet bepaald zaligmakend.

En heeft heel weinig te maken met allemaal je eerlijke deel doen. Inmiddels zijn er mensen meer tijd kwijt met zeuren over maatregelen dan dat ze kwijt waren geweest als ze er gewoon aan begonnen waren.
Ik doel ook meer op de denkwijze van sommigen 'ik snap niet dat...', 'dit land is knettergek..', 'ondernemers...'.
Volgens mij zitten er ook een hele hoop mensen hier die meer tijd kwijt zijn met zeuren over mensen :+

Vaak bu'j te bang!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:59
Ik durf toch wel serieus te beweren dat we deze hoge cijfers te danken hebben aan de QR pas. Dit is echt een vrijbrief geweest voor zo'n beetje alles.

• DennusB
  • Niet online
Dutchy007 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:38:
Ik durf toch wel serieus te beweren dat we deze hoge cijfers te danken hebben aan de QR pas. Dit is echt een vrijbrief geweest voor zo'n beetje alles.
Nee, de cijfers zijn te danken aan mensen die niet meewerken met preventie van een serieuze ziekte.

• Jorizzz
  • Laatst online: 00:30
Ik zou juist zeggen ondanks de QR code...

• wErudite
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:38:
[...]

Nee, de cijfers zijn te danken aan mensen die niet meewerken met preventie van een serieuze ziekte.
Je leeft in een bubbel, DennusB.

• JB

JB

Cédric roelt!

DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:38:
[...]

Gelukkig gaat dat wel gebeuren met een lockdown. Man man man wat een land...

Mijn boefje is liev!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:52
De vrijdag voordat de nieuwe regels ingingen was het best druk in het winkelcentrum. Ik besloot om wat zaken die ik uitgesteld had maar even te regelen, voordat de ongein zaterdag in zou gaan. Kennelijk hadden meer mensen dat idee gekregen.
Het zal me niet verbazen dat als er een echte lockdown zou komen mensen de grens overgaan om te winkelen. Eerder liep b.v. Antwerpen ook vol.

• JB

JB

Cédric roelt!

martwoutnl schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:39:
[...]

Het zal me niet verbazen dat als er een echte lockdown zou komen mensen de grens overgaan om te winkelen. Eerder liep b.v. Antwerpen ook vol.
Zoals alles met Hollanders. "Mag niet? Dan doe ik het zeker wel!"

Mijn boefje is liev!

• Wolly
  • Niet online
Dat was echt een meesterzet om de ziekenhuizen tot de nok toe te vullen inderdaad.

Het blijft mij verbazen dat het zorgpersoneel niet allang de straat op is gegaan om te protesteren tegen dat beleid, laten die zich echt afkopen met een avondje applaus en een bonus van 1000 euro?.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Dat doen ze best goed.. 12,5% van de besmettingen terwijl ze 15% van de inwoners vertegenwoodigen.

Dat betekent, stam + t .

Verwijderd

JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:40:
[...]

Zoals alles met Hollanders. "Mag niet? Dan doe ik het zeker wel!"
Belgen zijn heel anders, die zouden nooit in NL iets gaan doen wat in Belgie verboden is. Kuch.

• wErudite
3 opgenomen op de IC

Kunnen we alsjeblieft allemaal een beetje kalm blijven!? Goeie genade.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:22:
[...]

Als het niet zo triest was, was het gewoon lachwekkend. Met al die vaccinaties nog steeds zo'n score kunnen halen. Werkt goed dat spul! :X

Kom kom, jij weet ook best dat er over 3 dagen niet opeens 16000 in de ziekenhuizen bijkomen, dus ja, werkt goed dat spul!

• hoevenpe
Begrijp dat een groot deel van de aanwezigen hier weer voor een harde lockdown is, besef echter dat die maatregelen schokkende bijwerkingen hebben:
Helft studenten had psychische klachten in coronacrisis, kwart was levensmoe

Volgens de onderzoekers bestond voor de pandemie al bezorgdheid over de mentale gezondheid van studenten, maar heeft de coronacrisis die bestaande zorg vergroot. Tijdens de derde golf volgden studenten online les, waren horeca en sportscholen gesloten en gold er een avondklok.

Een kwart (26 procent) van de studenten gaf in die periode aan "af en toe of vaker" de wens te hebben gehad om dood te willen zijn, of te willen gaan slapen en noot meer wakker te worden (levensmoeheid). Volgens de onderzoekers heeft de coronacrisis bijgedragen aan deze hoge percentages, al zeggen zij de mate waarin niet precies vast te kunnen stellen.

Opvallend is dat bijna alle studenten (97 procent) stress ervaren tijdens hun studie. Ongeveer de helft van de studenten ervaart veel stress. De belangrijkste stressbron is de studie zelf, maar voor 53 procent van de studenten is ook de coronacrisis een belangrijke oorzaak van stress.

• JB

JB

Cédric roelt!

Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:40:
[...]

Het blijft mij verbazen dat het zorgpersoneel niet allang de straat op is gegaan om te protesteren tegen dat beleid, laten die zich echt afkopen met een avondje applaus en een bonus van 1000 euro?.
Daarom werken ze in de zorg... Die mensen worden compleet voor de gek gehouden, het kabinet doet werkelijk waar geen ene moer behalve andere domme acties uitzetten...

2 jaar verder en vooral niet investeren in de zorg op lange termijn. 8)7 |:( :z :F ;w

Mijn boefje is liev!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:13
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:37:
[...]

De kerstman is gezien zijn leeftijd en BMI risicogroep gok ik, dus die zal wel een booster al hebben dan :p
Wat te denken van St. Nicholaas?
Zou hij op tijd zijn booster krijgen?
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:42:
Begrijp dat een groot deel van de aanwezigen hier weer voor een harde lockdown is, besef echter dat die maatregelen schokkende bijwerkingen hebben:

[...]
Ik ben dan geen student meer. Maar ik snap het volkomen.
Ik had door de avondklok ook echt nare ideeën (oke, die hebben bij mij altijd wel op de achtergrond gezeten, maar door de avondklok/lockdown is het wel erger geworden).

Vooral door de avondklok speelde het verhaal wel heel erg. Kon niet naar mijn ouders om even "uit te blazen" als ik het niet zag zitten (redde het niet om voor de avondklok heen & weer te rijden).
En nog steeds merk ik dat ik niet lekker daardoor in mijn vel zit eigenlijk!

[ Voor 59% gewijzigd door Ryur op 11-11-2021 15:46 ]

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:17
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:41:
3 opgenomen op de IC

Kunnen we alsjeblieft allemaal een beetje kalm blijven!? Goeie genade.
28 opgenomen, een toename van totaal aantal Covidpatiënten op de IC van 3..

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:41:
[...]

Belgen zijn heel anders, die zouden nooit in NL iets gaan doen wat in Belgie verboden is. Kuch.
Of Duitsers, die zijn ook helemaal niet in Roermond of andere grensstadjes geweest afgelopen voorjaar :X

Vaak bu'j te bang!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:42:

[...]
Klopt, die mogen niet vergeten worden.

Maar hoe vindt jij een code zwart in de zorg geen schokkende bijwerking?
Pagina: 1 ... 33 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.