Die polarisatie interesseert me onderhand helemaal niks meer. Draai de duimschroeven maar aan wat mij betreft bij de ongevaccineerden. Iedereen heeft zijn prijs......ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
[...]
Ik denk helemaal niks, ik zie alleen maar een groot polarisatie probleem ontstaan, de gevaccineerde schreeuwen moord en brand over ongevaccineerde en er ontstaat alleen maar meer weerstand tegen vaccineren.
En die "prikjes", ik ben 3 maanden ziek geworden na/door bijwerkingen van Pfizer. Ik ben niet de enige in mijn omgeving (niet zo lang als ik...) maar ken genoeg mensen die echt niet meer staan te springen om een boostershot. Dus "verwijtbaar" is erg polariserend, het gaat in beide kanten wel om je eigen gezondheid.
Ik denk dat polarisatie een nog groter probleem is dan corona.Number10 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:36:
[...]
Is minder voldoende? En met welke polarisatie als nevenschade op de lange termijn?
En zelfs in de aanpak van de corona-epidemie werkt het tegen ons. De laatste maanden voel ik vrij breed in de maatschappij het idee dat de ongevaccineerden het hebben gedaan. De regering speelde helaas ook in op deze emoties door de QR code als universele oplossing naar voren te schuiven.
Dat is overigens wat ik de afgelopen 2 jaar het meest veracht. In tijden van crisis zou je mensen moeten verbinden en zeker niet tegenover elkaar moeten plaatsen. Mijn afkeer van dat soort akties is sterker dan mijn politieke meningsverschillen met welke partij dan ook.
Nu hebben de ongevaccineerden dus de schuld gekregen van de oplopende cijfers. Dat is in enige mate waar. Onder ongevaccineerden gaat corona momenteel iets makkelijker rond. Bovendien leggen ongevaccineerden een wat groter beslag op de zorg als de corona oplopen.
Maar het beeld is ongenuanceerd, getalsmatig niet heel solide en ontslaat de gevaccineerden van hun verantwoordelijkheid. Vooral dat laatste is gevaarlijk: onvoorzichtig gedrag "want ik heb een QR code" door 85% van de mensen kan veel meer infecties veroorzaken dan die andere 15%.
Bovendien gaan we de endemische fase in qua corona, en moeten we ook na de epidemie samen verder als maatschappij. Dat is de laatste decennia al wat moeilijker geworden omdat we niet ontkomen aan structurele tweedelingen. En krijgt nu weer een extra dimensie.
Je denkt helemaal niks? Ok ik zal die open deur niet intrappen.ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
[...]
Ik denk helemaal niks, ik zie alleen maar een groot polarisatie probleem ontstaan, de gevaccineerde schreeuwen moord en brand over ongevaccineerde en er ontstaat alleen maar meer weerstand tegen vaccineren.
"wie moeten ze dan als zondebok gebruiken?"
Daarmee geef je aan dat er per definitie gezocht wordt naar een zondebok.
Dat vind ik uitermate vervelend voor je, maar probeer dit los te koppelen van de discussie. De benefit/risk valt zwaar in het voordeel van het vaccin.En die "prikjes", ik ben 3 maanden ziek geworden na/door bijwerkingen van Pfizer. Ik ben niet de enige in mijn omgeving (niet zo lang als ik...) maar ken genoeg mensen die echt niet meer staan te springen om een boostershot. Dus "verwijtbaar" is erg polariserend, het gaat in beide kanten wel om je eigen gezondheid.
In de wekelijkse updates van het RIVM wordt dat percentage gegeven (pagina 25)n0pe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:45:
[...]
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Als je een tweede bevolkingsgroep hebt waarin niemand gevaccineerd is als controle groep dan kunnen we het testen![]()
Voor zover ik weet is er geen betrouwbare data momenteel die weergeeft welk percentage van de besmettingen voledig gevaccineerd is.
Volledig gevaccineerd: 51%
Gedeeltelijk gevaccineerd: 3%
Niet gevaccineerd: 47%
Let wel op dat het percentage niet gevaccineerd vrij hoog uitvalt doordat kinderen niet gevaccineerd zijn. In de oudere leeftijdsgroepen (60+) ligt de verdeling op zo'n 75% gevaccineerd en 25% niet gevaccineerd.
De lastige vraag lijkt me ook: Hoe lang werken de vaccins?
Als je er ieder jaar 1 moet halen --> De booster en je kunt "gewoon" verder met leven zonder erg ziek te worden, win-win toch? Als dat aangetoond kan worden in ieder geval.
Misschien moet Hugo morgen gewoon zeggen: " Zonder prik, geen verre zonvakantie in de toekomst voor de ongevaccineerden"
Ik voorspel een wachtrij bij de vaccinatie centra
Als je er ieder jaar 1 moet halen --> De booster en je kunt "gewoon" verder met leven zonder erg ziek te worden, win-win toch? Als dat aangetoond kan worden in ieder geval.
Misschien moet Hugo morgen gewoon zeggen: " Zonder prik, geen verre zonvakantie in de toekomst voor de ongevaccineerden"
Ik voorspel een wachtrij bij de vaccinatie centra
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Hoewel meer een vraag voor de kroeg. Mijn beide kinderen van 6 en 9 hebben al een aantal keer zon stok in hun neus gehad en die hebben er weinig moeite mee. Ik zelf ook een aantal keer en nee ik zou er niet mijn hobby van maken maar meer dan 5 minuten ongemak is het niet.devilsnight schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
Ik denk dat dit de juiste plek voor deze vraag is, of eigenlijk vragen.
Ik zou volgende week graag naar een expo willen gaan, nou moet ik mij dus laten testen eerst. Dit zal voor mij ook gelijk de eerste keer zijn, zo'n test.
Ik heb gesproken met iemand onlangs die hier testen aflegde en ik vroeg aan haar of ik ervoor kon kiezen om alleen een keelswab te laten doen en mocht hieruit blijken dat ik gezond ben dat dit genoeg was om zo'n expo binnen te komen. De Game On expo in Groningen overigens. Zij zei dat dit goed zou zitten.
Helaas legt zij die tests niet meer af hier want haar bedrijf lijkt niet meer mee te doen als ik op Testenvoortoegang kijk. En tot nu toe vertellen alle deelnemende instanties dat het altijd een keelswab EN neus test zal zijn. Dus ik denk dat zij één van de weinigen was die alleen een keelswab zou doen.
Nou ben ik niet kleinzerig en kan best goed tegen pijn, maar je hoort soms wel het een en ander. Nou las ik wel dat de testen sinds eind vorig jaar een stuk minder "erg" en pijnlijk zijn, klopt dit?
Sowieso, hoe ervaren jullie die neus test? Want ik kijk er wel wat tegenop. Daarnaast sommige vrienden en kennissen die lopen te roepen "ik zou het niet doen, er zit rommel op die stokjes" en andere conspiracy verhalen die niet eens bewezen zijn....schiet echter allemaal niet echt op.
Er is dus geen manier om gewoon voor de andere testen te kiezen?
Als dit niet de juiste thread is dan verplaats ik mijn bericht.
Die groep veroorzaakte voor een groot deel een nieuwe golf, maar een zondebok of schuldige zoals nu gekeken wordt naar ongevaccineerden, nee dat hebben we imo nooit gedaan.Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
[...]
Niet? Ik kan mij nog de carnavallers herinneren, de wintersporters, de jeugd die allemaal op een zeker moment de zondebok toegespeeld kregen.
Dat zou inderdaad prettig zijn, want dan gaat iedereen daar naar handelen. Bijvoorbeeld door je te laten testen bij klachten (welke groep doet dit ook alweer het meest?) of door een vaccin te nemen. Je weet wel, om onderdeel te zijn van de oplossing.[...]
Het zou prettig zijn als alle mensen doorhebben dat ze mede-eigenaar zijn van het probleem in plaats van dat ze denken de oplossing te zijn.
Ik laat het persoonlijk echt allemaal van mij afglijden anders zou ik gek wordenEmgeebee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:56:
[...]
Je denkt helemaal niks? Ok ik zal die open deur niet intrappen.Maar je zegt letterlijk:
"wie moeten ze dan als zondebok gebruiken?"
Daarmee geef je aan dat er per definitie gezocht wordt naar een zondebok.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Een test is verveldend en hinderlijk en een paar seconden...meer is het niet.
devilsnight schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
Ik zou volgende week graag naar een expo willen gaan, nou moet ik mij dus laten testen eerst. Dit zal voor mij ook gelijk de eerste keer zijn, zo'n test.
Ik heb gesproken met iemand onlangs die hier testen aflegde en ik vroeg aan haar of ik ervoor kon kiezen om alleen een keelswab te laten doen en mocht hieruit blijken dat ik gezond ben dat dit genoeg was om zo'n expo binnen te komen. De Game On expo in Groningen overigens. Zij zei dat dit goed zou zitten.
Helaas legt zij die tests niet meer af hier want haar bedrijf lijkt niet meer mee te doen als ik op Testenvoortoegang kijk. En tot nu toe vertellen alle deelnemende instanties dat het altijd een keelswab EN neus test zal zijn. Dus ik denk dat zij één van de weinigen was die alleen een keelswab zou doen.
Nou ben ik niet kleinzerig en kan best goed tegen pijn, maar je hoort soms wel het een en ander. Nou las ik wel dat de testen sinds eind vorig jaar een stuk minder "erg" en pijnlijk zijn, klopt dit?
Sowieso, hoe ervaren jullie die neus test? Want ik kijk er wel wat tegenop. Daarnaast sommige vrienden en kennissen die lopen te roepen "ik zou het niet doen, er zit rommel op die stokjes" en andere conspiracy verhalen die niet eens bewezen zijn....schiet echter allemaal niet echt op.
Verschilletje: hier maak je zelf bewust een keuze. Dat maakt het enorm anders dan alle andere punten waarop discriminatie gebeurt.GAIAjohan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:16:
[...]
[...]
Iets met lichamelijke integriteit. Ja daar moet rekening mee worden gehouden. We sluiten mensen ook niet buiten op andere kenmerken (althans, dat hebben we jaren gepredikt)
Als de vrijheden van het ene individu lijnrecht tegenover die van een ander individu staan, zal er ergens wat moeten breken
Waarom moet je die maatregelen de deur uit kegelen? Omdat je dat leuker vind, of wil je vooral de zorg behapbaar houden? Want de noodsituatie zit in de zorg, niet in de maatregelen.Emgeebee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:51:
[...]
Die luxe heb je als je niet in een noodsituatie zit (© @Imperium ). We moeten de komende maanden de zorg behapbaar houden en de maatregelen de deur uit kegelen. Dat gaat je alleen lukken met voldoende vaccinaties.
Vaccinaties zijn hooguit ook een middel om toe te kunnen met minder maatregelen, maar sowieso ga je geen 100% vaccinaties halen en het is zelfs de vraag of je met 100% er wel vanaf bent. Maar voor de komende maanden zul je gewoon maatregelen nodig hebben. En misschien hebben we daar na dit jaar ook nog wel een paar keer last van.
[removed]
Bij zo'n sneltest van Testen voor Toegang maken ze gebruik van een antigeentest, die parallel aan je gehemelte naar achteren gaat. Ze zitten dus niet voor je gevoel in je hersenen te pielen (dat gevoel kreeg ik bij de PCR-test), maar een stuk dichter bij je neusgat. Grootste tip: hoofd achterover, en je wenkbrauwen omhoog + ogen open houden. Anders knijp je de "buis" dicht waar het stokje in zit, en dat is wel vervelend!devilsnight schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
Keelswab heb ik alleen via de PCR van de GGD gehad, maar nooit bij sneltesten.
Wat er gek aan is als mensen zeggen dat de enige reden dat ze een vaccinatie hebben genomen is omdat ze op vakantie willen?-tom-562 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:42:
[...]
Wat is daar nou gek aan? Ook eigenlijk de enige reden waarom ik een vaccinatie genomen heb (en ik ben niet de enige merk ik mijn omgeving)
Dus niet zozeer vanwege de voordelen van het vaccin, maar puur en alleen om op vakantie te gaan?
Ik ben vijf keer getest, alle keren zowel in keel als in neus.devilsnight schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
Het is niet per se prettig, maar "pijn" is ook overdreven. Het is twee seconden een naar gevoel omdat er een wattenstokje dieper je neus in gaat dan dat je zelf zou doen, en daarna nog twee minuutjes een beetje branderig gevoel. Na die twee minuten is het alsof er nooit iets is gebeurd. In je keel is twee seconden kokhalzen en daarna is het voorbij.
(tenzij je gelooft dat ze meteen 5G nanobots implanteren en/of je DNA afnemen om te kruisen met aliens ofzo)
Maar ik zou me niet laten ontmoedigen, het is echt goed te doen.
Helemaal mee eens, consensus in Brabantt_captain schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:54:
[...]
Ik denk dat polarisatie een nog groter probleem is dan corona.
En zelfs in de aanpak van de corona-epidemie werkt het tegen ons. De laatste maanden voel ik vrij breed in de maatschappij het idee dat de ongevaccineerden het hebben gedaan. De regering speelde helaas ook in op deze emoties door de QR code als universele oplossing naar voren te schuiven.
Dat is overigens wat ik de afgelopen 2 jaar het meest veracht. In tijden van crisis zou je mensen moeten verbinden en zeker niet tegenover elkaar moeten plaatsen. Mijn afkeer van dat soort akties is sterker dan mijn politieke meningsverschillen met welke partij dan ook.
Nu hebben de ongevaccineerden dus de schuld gekregen van de oplopende cijfers. Dat is in enige mate waar. Onder ongevaccineerden gaat corona momenteel iets makkelijker rond. Bovendien leggen ongevaccineerden een wat groter beslag op de zorg als de corona oplopen.
Maar het beeld is ongenuanceerd, getalsmatig niet heel solide en ontslaat de gevaccineerden van hun verantwoordelijkheid. Vooral dat laatste is gevaarlijk: onvoorzichtig gedrag "want ik heb een QR code" door 85% van de mensen kan veel meer infecties veroorzaken dan die andere 15%.
Bovendien gaan we de endemische fase in qua corona, en moeten we ook na de epidemie samen verder als maatschappij. Dat is de laatste decennia al wat moeilijker geworden omdat we niet ontkomen aan structurele tweedelingen. En krijgt nu weer een extra dimensie.
Ik heb er echter nog wel iets aan toevoegen. De polarisatie werkt twee kanten op. Net als respect. Wellicht ben ik een uitzondering omdat ik vrij veel ongevaccineerden ken, maar de peop die ik af de afgelopen maanden over me heen gekregen heb,
Ja, liever iedereen aan de maatregelen dan slechts een deel?Redax schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:08:
[...]
Liever een lockdown dan beperkte toegang met een QR.
Ik heb inmiddels al een keer of 15 zo'n stokje in m'n neus gehad, en het klopt inderdaad dat dit aan het begin van de pandemie een stuk pijnlijker was. Volgens mij zijn ze kleinere/zachtere stokjes gaan gebruiken.devilsnight schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
Maar boven alles: het stelt echt weinig voor. Een paar minuten later voel je nog iets, maar na een kwartier ben je het al weer vergeten.
Weten we hoeveel % van de ongevaccineerden 60+ zijn? De focus moet gewoon daarop liggen. Tevens ook de gevaccineerde 60+ groep met de boosters. Deze groep bezet nog steeds zo'n 80-90% van de bedden.
Kunnen we wel leuk de ongevaccineerden gaan targetten waaronder erg veel tieners/twintigers/dertigers zitten, maar daar win je gewoon te weinig mee.
Dit in combinatie met een ban op grote evenementen en de zorg krijgt een hoop meer lucht.
Kunnen we wel leuk de ongevaccineerden gaan targetten waaronder erg veel tieners/twintigers/dertigers zitten, maar daar win je gewoon te weinig mee.
Dit in combinatie met een ban op grote evenementen en de zorg krijgt een hoop meer lucht.
[ Voor 12% gewijzigd door Whis! op 11-11-2021 14:06 ]
Leuk! Niet druk maken om zo'n test, dat stelt echt niks voordevilsnight schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
Veel plezier op de expo!
Misschien ook de reden waarom ze niet meer mee mag doen ?devilsnight schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
Niet te druk om maken, ik heb vanaf het begin al alle testen gehad die er zijn, en er zit er geen enkele tussen die meer dan eventjes irritant is. In je neus gaan ze wat verder omhoog waardoor het prikt en je wat traanogen krijgt, in je keel krijg je wat kokhalsneigingen maar ook dat is met een paar seconde over. Fijn is anders, maar meer dan wat irritant zijn ze niet.Nou ben ik niet kleinzerig en kan best goed tegen pijn, maar je hoort soms wel het een en ander. Nou las ik wel dat de testen sinds eind vorig jaar een stuk minder "erg" en pijnlijk zijn, klopt dit?
Oftewel gewoon die test gaan doen en voor je het weet ben je al klaar.
[removed]
Leef je uit.Whis! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:03:
Weten we hoeveel % van de ongevaccineerden 60+ zijn? De focus moet gewoon daarop liggen. Tevens ook de gevaccineerde 60+ groep met de boosters. Deze groep bezet nog steeds zo'n 80-90% van de bedden.
Dit in combinatie met een ban op grote evenementen en je de zorg krijgt een hoop meer lucht.
Ik durf er wel een kratje op te zetten dat als we het vaccinatieniveau van Portugal halen, dat we dan inderdaad van alle maatregelen af kunnen.redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:00:
[...]
Waarom moet je die maatregelen de deur uit kegelen? Omdat je dat leuker vind, of wil je vooral de zorg behapbaar houden? Want de noodsituatie zit in de zorg, niet in de maatregelen.
Vaccinaties zijn hooguit ook een middel om toe te kunnen met minder maatregelen, maar sowieso ga je geen 100% vaccinaties halen en het is zelfs de vraag of je met 100% er wel vanaf bent. Maar voor de komende maanden zul je gewoon maatregelen nodig hebben. En misschien hebben we daar na dit jaar ook nog wel een paar keer last van.
Het is meer uit solidariteit; maatregelen treffen juist degene die het minst ziek worden van het virus. Dus zodra die de deur uit kunnen i.c.m houdbare zorg dan is dat wat mij betreft het eerste wat we doen.
7,3% van de ongevaccineerden is 60 of ouder (op basis van de eerste prik).Whis! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:03:
Niks, want ik zeg letterlijk hetzelfdeWolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:01:
[...]
Wat er gek aan is als mensen zeggen dat de enige reden dat ze een vaccinatie hebben genomen is omdat ze op vakantie willen?
Dus niet zozeer vanwege de voordelen van het vaccin, maar puur en alleen om op vakantie te gaan?
Vaak bu'j te bang!
Voor iedereen die reageerde, thanks! Ik kan niet multi quote doen hier, dus vandaar.
Dan ga ik het gewoon doen. Ik heb in het verleden hele onplezierige ingrepen laten doen zoals dat ik vroeger etter tussen de nagels had en de vinger moest deels opengehaald worden zonder verdoving, of gat in het hoofd door knal tegen een kapstok, werd gehecht zonder verdoving als ik me niet vergis.
Wat betreft mensen die dan zeggen dat er spul op de stokjes zit, hoe komen ze hierbij? Ik denk er echt over sommige van deze mensen op zijn minst van FB te verwijderen waar al die gekke plaatjes en beweringen vandaan komen. Kijk een vaccinatie, daar kijk ik net even wat anders tegen aan, maar (dood) ziek worden vanwege spul op stokjes....nah.
Dan ga ik het gewoon doen. Ik heb in het verleden hele onplezierige ingrepen laten doen zoals dat ik vroeger etter tussen de nagels had en de vinger moest deels opengehaald worden zonder verdoving, of gat in het hoofd door knal tegen een kapstok, werd gehecht zonder verdoving als ik me niet vergis.
Wat betreft mensen die dan zeggen dat er spul op de stokjes zit, hoe komen ze hierbij? Ik denk er echt over sommige van deze mensen op zijn minst van FB te verwijderen waar al die gekke plaatjes en beweringen vandaan komen. Kijk een vaccinatie, daar kijk ik net even wat anders tegen aan, maar (dood) ziek worden vanwege spul op stokjes....nah.
want in Portugal zijn geen enkele maatregelen meer ??Emgeebee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:06:
[...]
Ik durf er wel een kratje op te zetten dat als we het vaccinatieniveau van Portugal halen, dat we dan inderdaad van alle maatregelen af kunnen.
Dit is ook de grootste groep waarbij vaccinatie niet altijd mogelijk is, of de vaccinatie gewoon niet werkt. Daarnaast zijn die tieners/twintigers/dertigers juist degene die voor de grote verspreiding zorgen. Je zult dus echt voor de hele range aan leeftijden moeten gaan om echt stappen vooruit te kunnen zetten. Sowieso kunnen we iedereen die wil gewoon vaccineren, dus het is niet zo dat het een ten koste van het andere gaat.Whis! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:03:
[removed]
Kreeg op mijn werk te horen dat er kanker op de stokjes zat......sommige mensen......devilsnight schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:08:
Voor iedereen die reageerde, thanks! Ik kan niet multi quote doen hier, dus vandaar.
Ik ken mensen die corona hebben gekregen en daar 6 maanden later nog last van hadden. Ook ken ik mensen die er minder lang last van hadden maar het ziekenhuis wel via de gekoelde kamer hebben moeten verlaten.ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
[...]
En die "prikjes", ik ben 3 maanden ziek geworden na/door bijwerkingen van Pfizer. Ik ben niet de enige in mijn omgeving (niet zo lang als ik...) maar ken genoeg mensen die echt niet meer staan te springen om een boostershot. Dus "verwijtbaar" is erg polariserend, het gaat in beide kanten wel om je eigen gezondheid.
Dat een enkeling wat ziekjes is geworden van die prik (ik ken een enkeling die zich 1 a 2 dagen wat minder lekker voelde, veel erger heb ik in mijn omgeving niet gehoord. De meesten hebben er niets van gemerkt) is voor mij dus totaal geen argument.
alles kan off-topic
Volgens mij nog mondkapjes en coronapaspoort.Mr. Detonator schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:08:
[...]
want in Portugal zijn geen enkele maatregelen meer ??
Komt dus wel redelijk overeen met de verwachting.Sovieto schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:56:
[...]
In de wekelijkse updates van het RIVM wordt dat percentage gegeven (pagina 25)
Volledig gevaccineerd: 51%
Gedeeltelijk gevaccineerd: 3%
Niet gevaccineerd: 47%
Let wel op dat het percentage niet gevaccineerd vrij hoog uitvalt doordat kinderen niet gevaccineerd zijn. In de oudere leeftijdsgroepen (60+) ligt de verdeling op zo'n 75% gevaccineerd en 25% niet gevaccineerd.
Als van een bepaalde leeftijdsgroep 90% gevaccineerd is en het vaccin voor 67% beschermd dan is de verwachting dat van de positief getesten 75% gevaccineerd en 25% ongevaccineerd.
Bij 82.4% (gemiddelde boven 12 jaar) zou dit rond de 61% zijn.
De paradox is dus dat hoe meer je vaccineerd hoe hoger het percentage besmette gevaccineerden zal zijn. Denk dat dat kwartje nog niet gevallen is voor veel mensen.
[ Voor 9% gewijzigd door n0pe op 11-11-2021 14:12 ]
Ik ben denk ik wel klaar met zachte heelmeesters. Dit aanmodderen werkt ook gewoon niet. Het luisteren naar de lobbyisten werkt ook gewoon niet. Als er toch een lockdown voor twee weken moet komen, dan heb ik hem liever kei en keihard.
Scholen dicht
horeca dicht
evenementen dicht
niet-essentiele winkels dicht
etc
In die twee weken een goede uitgangssituatie creereren. Dan maatregelen introduceren die de ziektelast zo laag mogelijk houden. Daarbij is 2G een oplossing, maar niet de gehele oplossing.
Geen vaccin? Dan geen horeca, etc voor je. Maar dat zal denk ik niet genoeg zijn. Dus ook algemene maatregelen zoals mondkapjes, goede handhaving, etc.
Ik ben ook echt helemaal klaar met de burgermeesters en de lobbyisten. Er worden maatregelen aangekondigd en gelijk gaan de burgemeesters drammen dat ze niet willen handhaven. Je hoeft ook niet non-stop te handhaven, maar gewoon in het begin keihard. Geef een signaal af.
Maar als het dit aanmodderen blijft; dan is het echt gewoon een gebed zonder einde.
En ik denk ook niet dat we echt permanent van maatregelen afkomen voor de korte/middellange termijn. Gaat nog wel even passen en meten worden. Het leven van voor 2019 is denk ik voorbij.
Scholen dicht
horeca dicht
evenementen dicht
niet-essentiele winkels dicht
etc
In die twee weken een goede uitgangssituatie creereren. Dan maatregelen introduceren die de ziektelast zo laag mogelijk houden. Daarbij is 2G een oplossing, maar niet de gehele oplossing.
Geen vaccin? Dan geen horeca, etc voor je. Maar dat zal denk ik niet genoeg zijn. Dus ook algemene maatregelen zoals mondkapjes, goede handhaving, etc.
Ik ben ook echt helemaal klaar met de burgermeesters en de lobbyisten. Er worden maatregelen aangekondigd en gelijk gaan de burgemeesters drammen dat ze niet willen handhaven. Je hoeft ook niet non-stop te handhaven, maar gewoon in het begin keihard. Geef een signaal af.
Maar als het dit aanmodderen blijft; dan is het echt gewoon een gebed zonder einde.
En ik denk ook niet dat we echt permanent van maatregelen afkomen voor de korte/middellange termijn. Gaat nog wel even passen en meten worden. Het leven van voor 2019 is denk ik voorbij.
Volgens mij mondkapjes niet eens verplicht maar iedereen doet het gewoon.
horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:10:
[...]
Volgens mij nog mondkapjes en coronapaspoort.
Ja, ik knipperde een paar keer met mijn ogen en besloot om het nog even na te vragen.-tom-562 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:08:
[...]
Niks, want ik zeg letterlijk hetzelfde
Maar ik vind het aardig gek dat je een medische ingreep laat uitvoeren omdat je anders niet op vakantie mag en niet bent overtuigd van het medische nut van de ingreep.
Voorheen had je natuurlijk ook verplichte vaccinaties als je naar verre obscure plekken ging of van
zulke plekken kwam, maar dat was vrijwillig en je kon altijd een andere bestemming zoeken uit de vele landen die er zijn.
horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:10:
[...]
Ja bij mij is het dus andersom, ik ken letterlijk maar 1 persoon die langdurig last heeft gehad van corona (en later bijzonder genoeg ook van Pfizer). De rest die besmet is geraakt met corona heeft het niet tot nauwelijks gemerkt...Ankona schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:10:
[...]
Ik ken mensen die corona hebben gekregen en daar 6 maanden later nog last van hadden. Ook ken ik mensen die er minder lang last van hadden maar het ziekenhuis wel via de gekoelde kamer hebben moeten verlaten.
Dat een enkeling wat ziekjes is geworden van die prik (ik ken een enkeling die zich 1 a 2 dagen wat minder lekker voelde, veel erger heb ik in mijn omgeving niet gehoord. De meesten hebben er niets van gemerkt) is voor mij dus totaal geen argument.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
tot dusver het fabeltje dat je bij 98% overal vanaf bent....horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:10:
[...]
Geen idee. Wat doet dat er toe?Mr. Detonator schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:08:
[...]
want in Portugal zijn geen enkele maatregelen meer ??
Ik onderschrijf dit. Als 2 vaccinaties het risico op IC blijven mitigeren dan neem ik liever het risico zonder booster. Ook ik had weken last van de vaccins, van mijn tweede corona infectie amper. Vanaf de booster vraag ik me af of de risk/benefit ratio voor jonge gezonde mensen nog wel in balans is (bij de eerste twee vind ik van wel)ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
[...]
Met het 2e heb ik geen ervaring, maar met het eerste wel en ik kan je zeggen dat als je dat overleeft dit testje nog niet eens een speldeprikje isdevilsnight schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:08:
Om de een of andere reden willen sommige mensen overal complotten achter zoeken. Als het echt vrienden zijn kun je nog aangeven dat je het niet wil horen, maar kennissen kun je inderdaad beter van FB knikkeren.Wat betreft mensen die dan zeggen dat er spul op de stokjes zit, hoe komen ze hierbij? Ik denk er echt over sommige van deze mensen op zijn minst van FB te verwijderen waar al die gekke plaatjes en beweringen vandaan komen. Kijk een vaccinatie, daar kijk ik net even wat anders tegen aan, maar (dood) ziek worden vanwege spul op stokjes....nah.
Maar ook voor vaccinaties geldt ditzelfde. Het meeste wat erover beweerd wordt door dat soort mensen kan al helemaal niet, laat staan dat iemand er de moeite voor zou nemen. Klagen over vaccinaties en 5G, maar wel dagelijks de telefoon meenemen en op FB zitten.... Als je ergens te tracen bent is het daar wel.
[removed]
In binnenruimtes nog steeds verplicht. En afstand houden doen ze daar op 2 meter. Verder zijn Portugezen een stuk minder eigenwijs en dwars dan Nederlanders, dat scheelt ook een hoop.joppe113 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:11:
Volgens mij mondkapjes niet eens verplicht maar iedereen doet het gewoon.
[...]
Vergelijkend warenonderzoek.
In Portugal is er een vaccinatiegraad van 98%.
En blijkbaar gelden er dus nog steeds was (basis) maatregelen als mondkapje en afstand houden.
[ Voor 17% gewijzigd door horizon1978 op 11-11-2021 14:18 ]
omdat je zegt als we diezelfde 98% als in Portugal halen, we van alle maatregelen af kunnen
wat dus niet zo is !!
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 11-11-2021 14:19 ]
En wat als de risk/benefit voor het doorgeven van een besmetting aan een ander positief uitvalt?Mfpower schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:14:
[...]
Ik onderschrijf dit. Als 2 vaccinaties het risico op IC blijven mitigeren dan neem ik liever het risico zonder booster. Ook ik had weken last van de vaccins, van mijn tweede corona infectie amper. Vanaf de booster vraag ik me af of de risk/benefit ratio voor jonge gezonde mensen nog wel in balans is (bij de eerste twee vind ik van wel)
Die conclusie kan je niet trekken want wij hebben niet de Portugese regering maar de Nederlandse, dus als 98% de druk op de zorg aanzienlijk verlicht, dan is de kans groot dat we niet de maatregelen overnemen van Portugal.Mr. Detonator schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:13:
[...]
tot dusver het fabeltje dat je bij 98% overal vanaf bent....
Ieder heeft een verantwoordelijkheid om zichzelf te beschermen. De vaccins zijn er.zacht schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:18:
[...]
En wat als de risk/benefit voor het doorgeven van een besmetting aan een ander positief uitvalt?
@devilsnight In het begin van het jaar waren ook de sneltesten op basis van 't wattenstaafje dat zo diep mogelijk naar binnen werd gestoken. Ondertussen zijn volgens mij 100% van deze tests op basis van de "ondiepe" versie. En inderdaad: die stellen niet meer voor dan een paar seconden irritatieNLDViane schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:00:
[...]
Bij zo'n sneltest van Testen voor Toegang maken ze gebruik van een antigeentest, die parallel aan je gehemelte naar achteren gaat. Ze zitten dus niet voor je gevoel in je hersenen te pielen (dat gevoel kreeg ik bij de PCR-test), maar een stuk dichter bij je neusgat. Grootste tip: hoofd achterover, en je wenkbrauwen omhoog + ogen open houden. Anders knijp je de "buis" dicht waar het stokje in zit, en dat is wel vervelend!
De vraag is eigenlijk of je het wel zou doen als het de druk op de zorg zou verminderen.Mfpower schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:19:
[...]
Ieder heeft een verantwoordelijkheid om zichzelf te beschermen. De vaccins zijn er.
Heel eerlijk gezegd vind ik Portugal hiervoor een apart geval. Die luisteren naar alles en gaan nergens tegenin. Als ze daar een mondkapje mogen dragen dan doen ze het ook. Anti-vaxxers zitten er zo goed als niet en er is dus ook maar amper discussie. Naar mijn idee zijn dat allemaal punten die veel belangrijker zijn dan die vaccinatiegraad. Maar dat betekent dus ook dat er in Portugal weliswaar geen officiele maatregelen meer zijn, maar er wel veel aan maatregelen wordt gedaan door de mensen zelf. Als je dat vergelijkt met Nederland is dat toch wat andersEmgeebee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:06:
[...]
Ik durf er wel een kratje op te zetten dat als we het vaccinatieniveau van Portugal halen, dat we dan inderdaad van alle maatregelen af kunnen.
Hoe dan ook zou het zeker heel veel helpen en zouden er op zijn hoogst nog wat lichte maatregelen nodig zijn. Punt is alleen dat hem dat niet gaat worden, niet op korte en ook niet op langetermijn. Dat is allang verpest vanuit de regering door de manier van communiceren.
Tuurlijk, maar dat kun je niet ten koste laten gaan van mensen die je dan dood laat gaan. Iedereen wil van de maatregelen af, maar het moet wel kunnen. Uiteindelijk moeten we het doen met de situatie die we nu hebben.Het is meer uit solidariteit; maatregelen treffen juist degene die het minst ziek worden van het virus. Dus zodra die de deur uit kunnen i.c.m houdbare zorg dan is dat wat mij betreft het eerste wat we doen.
[removed]
die conclusie kun je goed trekken met goed luisterende Portugezen (2 meter incl mondkapje zonder morren)dakka schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:19:
[...]
Die conclusie kan je niet trekken want wij hebben niet de Portugese regering maar de Nederlandse, dus als 98% de druk op de zorg aanzienlijk verlicht, dan is de kans groot dat we niet de maatregelen overnemen van Portugal.
dat doen ze daar namelijk nog steeds al die tijd... het is 98% + mondkapjes + social distancing...
zelfs met 87% vaccinatiegraad hier, zie ik al steeds meer mensen zonder mondkapje lopen....,laat staan bij 98% !!
[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 11-11-2021 14:26 ]
Hm, of ik maak een rekenfout of 7,3% klopt niet. Aantal 60 plussers die een dubbele dosis hebben ontvangen is zo rond de 3 miljoen. Nederland telt ongeveer 4,5 miljoen 60 plussers dus je komt uit op 66% gevaccineerd, 33% ongevaccineerd. (hierin heb ik geen rekening gehouden met de 1,5 miljoen prikken die niet toegewezen zijn aan een leeftijdsgroep, gezet door bv. huisartsen. Als ik deze naar rato verdeel over alle leeftijdsgroepen hou je alsnog een zeer aanzienlijk percentage over).Sovieto schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:08:
[...]
7,3% van de ongevaccineerden is 60 of ouder (op basis van de eerste prik).
Dan moeten we ze juist boosten toch? En die mensen waarbij vaccinaties helemaal niet mogelijk zijn moet je sowieso bij uitkijken. Zelfs gevaccineerden kunnen deze mensen ernstig ziek maken. Dit bereik je het snelst door superspread evenementen te cancelen.redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:08:
[...]
Dit is ook de grootste groep waarbij vaccinatie niet altijd mogelijk is, of de vaccinatie gewoon niet werkt. Daarnaast zijn die tieners/twintigers/dertigers juist degene die voor de grote verspreiding zorgen. Je zult dus echt voor de hele range aan leeftijden moeten gaan om echt stappen vooruit te kunnen zetten. Sowieso kunnen we iedereen die wil gewoon vaccineren, dus het is niet zo dat het een ten koste van het andere gaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Whis! op 11-11-2021 14:25 ]
Of gewoon aan de grens...Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:38:
Nouja, waarom ook niet. Naast het bijboeken van bagage, het aanvinken van "Ja ik wil een reisverzekering" komt er gewoon een extra checkboxje bij Mijn TUI: "Vakantievaccinatie in de gate bij vertrek".
Boosterprik halen in Oostenrijk?
Volgens het Oostenrijkse ministerie van Volksgezondheid is het zeker mogelijk dat Nederlanders een booster met Pfizer of Moderna kunne halen. „Ook niet-Oostenrijkers kunnen een booster krijgen”, aldus een woordvoerder. „Wel is het daarvoor nodig dat je na vaccinatie contact opneemt met je thuisland zodat de prik goed gedocumenteerd wordt.” Pas als dat gebeurd is, word je als volledig gevaccineerd geregistreerd.
De woordvoerder van het Oostenrijkse ministerie voegde er ook aan toe dat na de registratie van de boosterprik deze direct geldig is. Een prik kun je bijvoorbeeld halen in speciale prikbussen of in de prikhallen en is gratis.
Het is spannend de komende tijd, wel zeker is dat Oostenrijk er alles aan wil doen om een “normaal” winterseizoen mogelijk te maken.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinatiesWhis! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:23:
[...]
Hm, of ik maak een rekenfout of 7,3% klopt niet. Aantal 60 plussers die een dubbele dosis hebben ontvangen is zo rond de 3 miljoen. Nederland telt ongeveer 4,5 miljoen 60 plussers dus je komt uit op 66% gevaccineerd, 33% ongevaccineerd.
60+ is boven de 90% gevaccineerd.
Het valt mij op dat het personeel bij de supermarkten (Jumbo, AH en Hoogvliet) ook de mondkapjes regels aan hun laars lappen.Mr. Detonator schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:23:
[...]
die conclusie kun je goed trekken met goed luisterende Portugezen (2 meter incl mondkapje zonder morren)
dat doen ze daar namelijk nog steeds al die tijd
zelfs met 87% vaccinatiegraad hier, zie ik al steeds meer mensen zonder mondkapje lopen....,laat staan bij 98% !!
Bij de ene supermarkt zitten de mondkapjes structureel op de mond en niet op de neus.
Bij de andere supermarkt lopen er een stel medewerkers met van die doorzichtige mondkapjes.

Die zijn toch compleet nutteloos en niet toegestaan (en goor
https://www.theportugalne...y-rate-rising-again/62998 Gaat blijkbaar daar ook omhoog. Zijn wel andere cijfers dan hier.horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:10:
[...]
Genoeg zaken die een keuze zijn, waar ook nog wordt gediscrimineerd. Het hebben van tatoeages bv, politieke voorkeur, bepaalde schoenen die in een club geweerd worden etc.42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:00:
[...]
Verschilletje: hier maak je zelf bewust een keuze. Dat maakt het enorm anders dan alle andere punten waarop discriminatie gebeurt.
Als de vrijheden van het ene individu lijnrecht tegenover die van een ander individu staan, zal er ergens wat moeten breken
En dat zijn dan vaak gevallen waar iedereen zegt hoe dat absoluut niet kan. De keuze voor of tegen een vaccinatie is nog steeds een keuze, daar ga je toch geen wetgeving omheen bouwen om mensen pertinent te weigeren?!
3G geeft mogelijkheden om te testen om een samenleving te houden. Je weet wel samen met ongevaccineerden . En ergens in het midden moeten we leven. Dat ongevaccineerden dan meer moeite moeten doen dmv testen om mee te doen, lijkt me een goed compromis. Met 2G jaag je ze m.i. Alleen maar verder weg van het beoogde doel -> toch vaccineren.
Bovendien wil ik eigenlijk niet weten hoe extreem de polarisatie dan nog gaat worden.. Ben dat nu eigenlijk al wel zat
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 11-11-2021 14:32 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dit correspondeert niet met het grafiekje op deze pagina.. Wat zie ik over het hoofd..horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:26:
[...]
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
60+ is boven de 90% gevaccineerd.
Ze hebben ook beter weer, even afwachten tot het daar ook kouder wordt.martwoutnl schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:29:
[...]
https://www.theportugalne...y-rate-rising-again/62998 Gaat blijkbaar daar ook omhoog. Zijn wel andere cijfers dan hier.
Bij RIVM & Coronadashboard navragen.Whis! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:29:
[...]
Dit correspondeert niet met het grafiekje op deze pagina.. Wat zie ik over het hoofd..
Is dat niet gedaan voor mensen die enkel nog kunnen liplezen?Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:29:
[...]
Bij de andere supermarkt lopen er een stel medewerkers met van die doorzichtige mondkapjes.
[Afbeelding]
Die zijn toch compleet nutteloos en niet toegestaan (en goor)?
Geen idee of het goorder is, zullen net zo weinig gewassen worden als de andere waardeloze mondkapjes.
Das eigenlijk nog best een gouden greep.
1G vaccinatie activiteiten organiseren. Je mag gratis naar binnen als je ook een prik neemt. 1e, 2e of 3e prik maakt niet uit.
Inmiddels druppelen de reacties binnen:
KNVB: "Het beperken van het publiek in de stadions is geen oplossing."
— Kalahiri (@kalahiri) 11 november 2021
Theaters: "Bij ons wordt goed gecontroleerd en zijn mensen juist veilig."
Evenementensector: "Maatregelen tegen festivals en evenementen zijn symboolpolitiek."
Vat het mooi samen.
Helemaal eens met @Adlermann donder alles maar dicht. Doe gelijk maar voor drie weken.
En elke sector die durft te klagen gelijk twee weken extra dicht.
[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 11-11-2021 14:35 ]
Dat is een goede vraag; met dat doeleinde heb ik het vaccin sowieso niet genomen; in die zin: ik wil niet op de IC komen / weer long covid krijgen dus indirect wel. Nu dat doel behaald is ga ik daar toch anders tegenaan kijken. Als het gaat om anderen besmetten: er is de mogelijkheid om jezelf te beschermen. Maar ik heb ook geen enkel probleem om me als gevaccineerde aan basismaatregelen te houden (1,5m, mondkapje en testen bij klachten, thuiswerken, drukke plaatsen vermijden etc etc) - ik zie dat vooral als mijn bijdrage aan de oplossing nu. Ik zie dat dat nodig is, ik snap ook niet dat veel gevaccineerden daar zoveel moeite mee hebben.zacht schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:22:
[...]
De vraag is eigenlijk of je het wel zou doen als het de druk op de zorg zou verminderen.
De druk op de zorg verminderen is een combinatie van compliance van vaccinatie (en ik vind 85% echt al heel wat) icm andere maatregelen. Besmettingen zullen toch blijven, we gaan een endemische fase in, waar helaas nog geen visie op bestaat hoe dat eruit ziet. Ik ben in elk geval geen fan van QR codes vanwege het systeem an sich (polarisatie); de matige werking als het gaat om de zorgbesmettingen en ook omdat er op een vrije keuze moet bestaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 11-11-2021 14:33 ]
In Portugal kan je nog niet spreken van winter. Momenteel is het nog richting de 20 graden daar met een zonnetje. Haast zomers vergeleken met Nederland. Ik ben vooral benieuwd hoe het dan stand zal houden richting januari en februari wanneer het gemiddeld kouder wordt in Portugal, dan krijgen ze meer met de seizoensinvloeden te maken.Emgeebee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:06:
Ik benoemde het aandeel van 60+ ongevaccineerd ten opzichte van het totale aantal ongevaccineerd. Dat is 7,3%. Jij kijkt nu naar de vaccinatiegraad van 60+. Ook keek ik naar de 1e prik en jij naar de 2eWhis! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:23:
[...]
Hm, of ik maak een rekenfout of 7,3% klopt niet. Aantal 60 plussers die een dubbele dosis hebben ontvangen is zo rond de 3 miljoen. Nederland telt ongeveer 4,5 miljoen 60 plussers dus je komt uit op 66% gevaccineerd, 33% ongevaccineerd. (hierin heb ik geen rekening gehouden met de 1,5 miljoen prikken die niet toegewezen zijn aan een leeftijdsgroep, gezet door bv. huisartsen. Als ik deze naar rato verdeel over alle leeftijdsgroepen hou je alsnog een zeer aanzienlijk percentage over).
[...]
Dan moeten we ze juist boosten toch? En die mensen waarbij vaccinaties helemaal niet mogelijk zijn moet je sowieso bij uitkijken. Zelfs gevaccineerden kunnen deze mensen ernstig ziek maken. Dit bereik je het snelst door superspread evenementen te cancelen.
Overigens pak je denk ik wel de verkeerde cijfers. Je moet niet de tabel bovenaan de pagina, maar de grafieken wat verder naar onder. Als je dan op de lijnen gaat hangen zie je de vaccinatiegraad per leeftijd.
Er is gewoon niet genoeg draagvlak voor (het correct dragen van) mondkapjes. Zeker niet meer nu het grootste deel van de mensen gevaccineerd zijn en de mondkapjes die we in Nederland dragen amper tot geen effect hebben.Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:29:
[...]
Het valt mij op dat het personeel bij de supermarkten (Jumbo, AH en Hoogvliet) ook de mondkapjes regels aan hun laars lappen.
Bij de ene supermarkt zitten de mondkapjes structureel op de mond en niet op de neus.
[Afbeelding]
Goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar als je ziet wat voor enorme kieren er zitten bij zo'n plexiglas kapje zal een liplezer op 1,5m afstand er ook niet echt veilig bij staan denk ik.FabianGTI schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:31:
[...]
Is dat niet gedaan voor mensen die enkel nog kunnen liplezen?
Bij mijn supermarkten hebben ze gewoon die blauwe kapjes uit een doos met 50 stuks, ik denk niet dat ze die elke dag opnieuw gebruiken zolang de baas betaaltGeen idee of het goorder is, zullen net zo weinig gewassen worden als de andere waardeloze mondkapjes.
Zonder scholen dicht in de korte lock-down gaat het te weinig helpen. Laatst nog meeste besmettingen 10-14 jarigen atm.
Ergens vind ik dit juist weer een mooi idee, immers iedereen mag naar binnen.MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:31:
[...]
1G vaccinatie activiteiten organiseren. Je mag gratis naar binnen als je ook een prik neemt. 1e, 2e of 3e prik maakt niet uit.
[Twitter]
Vat het mooi samen.
Helemaal eens met @Adlermann donder alles maar dicht. Doe gelijk maar voor drie weken.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik ben er wel achter dat vooroordelen van sommigen mensen zijn uitgekomen, en hoe.
Nederland is echt een pokke land soms. Geweldig qua zorg --> Mits er ruimte is en als je het krijgt.
Geweldig qua scholing, veel mensen van buiten NL komen hier studeren.
Goede Welvaart.
Maar de saamhorigheid en de ego staat volop. Het gras is bij een ander (bijna) altijd groener, we moeten meer verdienen want de buurvrouw heeft wel een dikke BMW. Hond moet op yoga. Kinderen moeten sporten. Alle televisiepakketten want we mogen niks missen.
In Denemarken, Portugal en Spanje neemt men massaal die prik. Maar nee hoor, hier gaat het ineens over normen en waarden en heeft iedereen een mening over wat er in die prik zit.
Kabinet is zwak. Grijpt te laat in. Heeft zelf ook schijt --> Grapperhuis bij die bruiloft. Mensen zien dit en denken dan: Nou dan doe ik dat lekker ook. Verschrikkelijk.
Begrijp me niet verkeerd. Ik wil hier oprecht de rest van m'n leven blijven wonen, maar man man man...
Nederland is echt een pokke land soms. Geweldig qua zorg --> Mits er ruimte is en als je het krijgt.
Goede Welvaart.
Maar de saamhorigheid en de ego staat volop. Het gras is bij een ander (bijna) altijd groener, we moeten meer verdienen want de buurvrouw heeft wel een dikke BMW. Hond moet op yoga. Kinderen moeten sporten. Alle televisiepakketten want we mogen niks missen.
In Denemarken, Portugal en Spanje neemt men massaal die prik. Maar nee hoor, hier gaat het ineens over normen en waarden en heeft iedereen een mening over wat er in die prik zit.
Kabinet is zwak. Grijpt te laat in. Heeft zelf ook schijt --> Grapperhuis bij die bruiloft. Mensen zien dit en denken dan: Nou dan doe ik dat lekker ook. Verschrikkelijk.
Begrijp me niet verkeerd. Ik wil hier oprecht de rest van m'n leven blijven wonen, maar man man man...
[ Voor 5% gewijzigd door Agent47 op 11-11-2021 14:41 ]
Huisartsen hebben een groot deel van de groep 60+ gevaccineerd daarnaast zal "overig" ook mensen betreffen in verpleeghuizen en verzorgingshuizen. Deze staan onderaan in de tabel vermeld (1.2 miljoen door huisartsen en 940 duizend "overig")Whis! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:29:
[...]
Dit correspondeert niet met het grafiekje op deze pagina.. Wat zie ik over het hoofd..
Je kunt voor de complete cijfers beter kijken op het coronadashboard. Voor 60+ >90% https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
Over nut van en geloof in mondkapjes voeren we hier wekelijks een discussie. Gaan we niet uitkomen, heeft ook weinig zin om die opnieuw op te starten.Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:29:
[...]
Het valt mij op dat het personeel bij de supermarkten (Jumbo, AH en Hoogvliet) ook de mondkapjes regels aan hun laars lappen.
[Afbeelding]
Wat betreft die doorzichtige, dat is wel een enorme verbetering. Naast dat het veel plezieriger is in het contact om meer van iemands gelaatsuitdrukking te zien is het voor slechthorenden een enorme verbetering in de verstaanbaarheid als ze kunnen zien wat iemand zegt. (ik kan uit eigen ervaring spreken als ik zeg dat mondkapjes voor de communicatie dramatisch zijn. Die doorzichtige zijn ook niet top maar als een stuk beter)
En smerig. Ja, dat ben ik met je eens. Maar dat zijn alle mondkapjes. Voor mij is het dan ook onbegrijpelijk dat die dingen toegestaan zijn in de horeca. Ik weet dus dat de bediening met dezelfde handen als waarmee ze het eten en drinken rondbrengen ook om de haverklap aan hun virus en bacteriën verzameling voor hun mond zitten.
alles kan off-topic
Eens. Je zegt het precies goed.Agent47 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:37:
Ik ben er wel achter dat vooroordelen van sommigen mensen zijn uitgekomen, en hoe.
Goede Welvaart.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Generaliseren lukt je in ieder geval prima!Agent47 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:37:
Goede Welvaart.
Dat is ook zo ongeveer mijn mening/gedrag. Al is thuiswerken geen optie gezien mijn niet-kantoor-baan. En een booster, derde prik, of whatever zou ik nu niet enkel meer overwegen uit persoonlijk belang. Als het bij zou dragen aan zorgontlasting zou ik het ook doen. Maar misschien heb ik makkelijk praten aangezien ik nauwelijks iets gemerkt heb van mijn twee Pfizer-shotjes.Mfpower schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:31:
[...]
Dat is een goede vraag; met dat doeleinde heb ik het vaccin sowieso niet genomen; in die zin: ik wil niet op de IC komen / weer long covid krijgen dus indirect wel. Nu dat doel behaald is ga ik daar toch anders tegenaan kijken. Als het gaat om anderen besmetten: er is de mogelijkheid om jezelf te beschermen. Maar ik heb ook geen enkel probleem om me als gevaccineerde aan basismaatregelen te houden (1,5m, mondkapje en testen bij klachten, thuiswerken, drukke plaatsen vermijden etc etc) - ik zie dat vooral als mijn bijdrage aan de oplossing nu. Ik zie dat dat nodig is, ik snap ook niet dat veel gevaccineerden daar zoveel moeite mee hebben.
De druk op de zorg verminderen is een combinatie van compliance van vaccinatie (en ik vind 85% echt al heel wat) icm andere maatregelen. Besmettingen zullen toch blijven, we gaan een endemische fase in, waar helaas nog geen visie op bestaat hoe dat eruit ziet. Ik ben in elk geval geen fan van QR codes vanwege het systeem an sich (polarisatie); de matige werking als het gaat om de zorgbesmettingen en ook omdat er op een vrije keuze moet bestaan.
En ook geen noodsteun dit keer. Ik ben eht geklaag en gedram zat van die sectoren. En dan moeten ze handhaven, weigeren ze. En daardoor loopt het weer uit de hand (ik kijk naar de horeca vooral). Laat ze maar voelen. De bedrijven die die lockdown overleven zullen dan wel wat meer gemotiveerd zijn om dan de regels te handhaven.MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:31:
[...]
[Twitter]
Vat het mooi samen.
We hebben de sectoren wel voor miljarden bijgeplust, zelfs zoveel dat niet levensvatbare bedrijven niet failliet gingen (nog nooit zo laag geweest)
En ja, verhoog de prijzen dan maar. De omgeving van ondernemen is anders nu. Daar gaan we niet aan ontkomen.
Daar hebben ze geen goede sneeuw denk ik.Yucon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:09:
Ik zie hele discussies over of je zo'n booster nu wel of niet voor jezelf of voor anderen neemt.. maar heeft nu echt niemand voor zichzelf morele problemen met het feit dat dat vaccin in dat geval weggekaapt is voor armere landen waar het als eerste of tweede prik veel meer nut zou hebben?
Persoonlijk zie ik niet heel veel kwaad voor mezelf in nog een vaccinatie. Maar vanwege bovenstaande denk ik dat ik er toch onderuit ga proberen te komen als dat redelijkerwijs enigszins mogelijk is.
Het is afwachten welke groep deze keer de zwarte piet krijgt. Vooralsnog wordt alles braaf doorgestemd en de druk loopt vanzelf hoog genoeg op dat er wel een niet-coalitiepartij meestemt. Zoveel extra zetels hebben ze niet nodig en opvallend weinig dissidenten binnen de coalitie. Normaal gesproken hoor je wel meer rommelen binnen VVD/CDA..JeroenNietDoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:12:
[...]
Ik denk dat een lockdown vooral voor de politiek wéér schade betekent.Men werd erop aangedrongen zich te vaccineren want dat was de oplossing om van maatregelen af te gaan komen. Men ziet dan nu dat de vaccins toch niet helemaal de heilige graal zijn en er wordt wederom een lockdown door je strot geduwd. De geloofwaardigheid van de politiek brokkelt daarmee steeds verder af en daarmee ook het draagvlak. Animo voor die 3de prik zal toch een stuk lager zijn. En dan moeten we maar afwachten of het de laatste prik zal zijn...
Even verder gedacht, als je als 12-17 jarige weinig te duchten hebt van Corona, dan zou je bewust een besmet persoon op kunnen gaan zoeken. Dan heb je je QR-code binnen een dag of 10 ipv 8 weken met vaccinatie. Daarom zal die QR-pas ook langer dan 3 maanden gaan gelden, anders heb je als late prikker er helemaal niks aan gehad.CyberMania schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:37:
Zonder scholen dicht in de korte lock-down gaat het te weinig helpen. Laatst nog meeste besmettingen 10-14 jarigen atm.
Het gebeurt overigens ook op jongere leeftijd met kinderziektes als waterpokken om daar sneller vanaf te zijn.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je ziet de cijfer verantwoording die met koeieletters er staat over het hoofd?Whis! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:29:
[...]
Vaccinatiegraad per leeftijdsgroep
Deze tabel toont hoeveel procent van alle mensen in een leeftijdsgroep minimaal één prik tegen COVID-19 heeft gehad en hoeveel procent volledig is gevaccineerd.
De cijfers zijn niet compleet. De vaccinatiegraad is in werkelijkheid hoger. Lees de uitleg in de Cijferverantwoording.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Sorry maar dit is wel erg kort door de bocht. Had het er toevallig vorige week over met mijn kapper. Je kunt niet verwachten van ondernemers dat ze gaan handhaven. Je gaat je vaste klanten niet weigeren, dit kun je niet bij de ondernemer gaan leggen.Adlermann schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:41:
[...]
En ook geen noodsteun dit keer. Ik ben eht geklaag en gedram zat van die sectoren. En dan moeten ze handhaven, weigeren ze. En daardoor loopt het weer uit de hand (ik kijk naar de horeca vooral). Laat ze maar voelen. De bedrijven die die lockdown overleven zullen dan wel wat meer gemotiveerd zijn om dan de regels te handhaven.
We hebben de sectoren wel voor miljarden bijgeplust, zelfs zoveel dat niet levensvatbare bedrijven niet failliet gingen (nog nooit zo laag geweest)
En ja, verhoog de prijzen dan maar. De omgeving van ondernemen is anders nu. Daar gaan we niet aan ontkomen.
Gedwongen je zaak sluiten, onzekerheid en hetgeen waar je voor leeft opgeven voor een virus. Ondernemen is niet alleen geld verdienen maar ook een passie voor veel mensen.
[ Voor 8% gewijzigd door n0pe op 11-11-2021 14:48 ]
nog geen 3% van de besmettingen vind plaats in de horeca zegt men dus waarom de horeca straffen?Adlermann schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:41:
[...]
En ook geen noodsteun dit keer. Ik ben eht geklaag en gedram zat van die sectoren. En dan moeten ze handhaven, weigeren ze. En daardoor loopt het weer uit de hand (ik kijk naar de horeca vooral). Laat ze maar voelen. De bedrijven die die lockdown overleven zullen dan wel wat meer gemotiveerd zijn om dan de regels te handhaven.
Niet gek toch? Zij moeten immers het goede voorbeeld geven. Laatst kwam er ook een mooi filmpje op Dumpert voorbij waarin de Jonge had gezegd:" toegangstest op terras slaat nergens op, gaan we niet doen". Van beloftes hebben ze nooit "actieve herinneringen" aan merk ik.Agent47 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:37:
Hoop onhandig geklungel daar doet niet veel goeds. Hoe moet men dan er vertrouwen in krijgen? Ook met nieuwe maatregelen?
Het erge is dat alle media lekker alle reacties van sectoren plaatst. En waarschijnlijk zullen ze vanavond ook nog een flink publiek krijgen in de tig talkshows die op tv zijn waar nog steeds veel te veel mensen naar kijken.MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:31:
[...]
[Twitter]
Vat het mooi samen.
Die van de KNVB is toch gewoon komisch, zouden ze het zelf echt geloven ?
KNVB: 'Stadion veiliger dan thuis voetbal te kijken'
Ook de voetbalbond KNVB heeft gereageerd op het OMT-advies, waarin naar verluidt ook staat dat de maximale groepsgrootte moet worden aangepast. De bond zegt te begrijpen dat de huidige besmettingscijfers om nieuwe maatregelen vragen en wacht het besluit van het kabinet af. Toch zijn maatregelen rond voetbalwedstrijden volgens een KNVB-woordvoerder niet de oplossing, mocht het OMT dat adviseren en het kabinet daartoe besluiten.
"Dit bevestigen ook de cijfers van het RIVM en GGD: 90 procent van de besmettingen vinden thuis, op het werk of op bezoek bij vrienden of familie plaats", zegt de woordvoerder. "Het is dus veiliger om een wedstrijd te bezoeken, dan thuis mensen te ontvangen. Je zit 90 minuten op je plek in de buitenlucht en altijd in combinatie met een goede check van het coronatoegangsbewijs."
"Daarom zullen volgens de KNVB beperkende maatregelen voor stadionbezoek weinig effect hebben op de besmettingscijfers", vervolgt de woordvoerder. "Het kan zelfs een negatief effect hebben omdat mensen elkaar thuis gaan opzoeken om voetbal te kijken zonder controles."
De woordvoerder zegt coronatoegangsbewijzen altijd gecontroleerd worden voor de ingang van stadions. "Anders kom je er gewoon niet in. We hebben volop meegewerkt aan de fieldlabs en daarna de pilots met coronatestbewijs. Hierdoor hebben we (wetenschappelijke) kennis en ervaring opgedaan die we ook met andere sectoren delen. Daarmee is het betaald voetbal onderdeel van de oplossing, niet het probleem."
Omdat het net zo goed nergens op slaat zoals alle andere bullshit bingo welke het kabinet verzint. Je wil een lockdown zonder booster en vervolgens naar een 2G gaan... Hoe dan!?vj_slof schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:47:
[...]
nog geen 3% van de besmettingen vind plaats in de horeca zegt men dus waarom de horeca straffen?
Mijn boefje is liev!
Gewoon keihard ingrijpen. Gewoon een lockdown tot, zeg 20 december? Net voor kerst. Geen avondklok, maar wel een lockdown. Lekker thuiswerken waar kan.Prutzertje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:49:
[...]
Niet gek toch? Zij moeten immers het goede voorbeeld geven. Laatst kwam er ook een mooi filmpje op Dumpert voorbij waarin de Jonge had gezegd:" toegangstest op terras slaat nergens op, gaan we niet doen". Van beloftes hebben ze nooit "actieve herinneringen" aan merk ik.
Hoop onhandig geklungel daar doet niet veel goeds. Hoe moet men dan er vertrouwen in krijgen? Ook met nieuwe maatregelen?
Waarom kunnen we dat niet van ondernemers verwachten? Neem aan dat zij ook een steentje bij willen dragen om brede sluitingen te voorkomen?n0pe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:46:
[...]
Sorry maar dit is wel erg kort door de bocht. Had het er toevallig vorige week over met mijn kapper. Je kunt niet verwachten van ondernemers dat ze gaan handhaven. Je gaat je vaste klanten niet weigeren, dit kun je niet bij de ondernemer gaan leggen.
Gedwongen je zaak sluiten, onzekerheid en hetgeen waar je voor leeft opgeven voor een virus. Ondernemen is niet alleen geld verdienen maar ook een passie voor veel mensen.
Of vinden we dat de overheid alles moet handhaven? Dat kan, maar dan wordt het wel de simpele optie vanuit handhaving gezien; alles dicht.
Penny wise, pound foolish noemen ze dit.
Mijn kapper zei vorige week letterlijk "liever dat mondkapje op dan weer dicht moeten"n0pe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:46:
[...]
Sorry maar dit is wel erg kort door de bocht. Had het er toevallig vorige week over met mijn kapper. Je kunt niet verwachten van ondernemers dat ze gaan handhaven. Je gaat je vaste klanten niet weigeren, dit kun je niet bij de ondernemer gaan leggen.
Een ondernemer wil toch liever dat zijn zaak open is en goed loopt, dan dat het stil ligt ?
Dat is niets nieuws, er zijn genoeg tieners die er zo over denken. Die hopen letterlijk dat ze Corona krijgen en zo een QR-code kunnen scoren. Een vacconzien ze niet zitten en testen vinden ze gedoe. Tienerbreinen zijn geen volwassen breinen.Señor Sjon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:44:
[...]
Even verder gedacht, als je als 12-17 jarige weinig te duchten hebt van Corona, dan zou je bewust een besmet persoon op kunnen gaan zoeken. Dan heb je je QR-code binnen een dag of 10 ipv 8 weken met vaccinatie. Daarom zal die QR-pas ook langer dan 3 maanden gaan gelden, anders heb je als late prikker er helemaal niks aan gehad.
Het gebeurt overigens ook op jongere leeftijd met kinderziektes als waterpokken om daar sneller vanaf te zijn.
3% aantoonbaar. Dat hoge percentage thuisbesmettingen is niet spontaan thuis ontstaan, iemand in die thuissituatie is elders besmet. Ik heb het al herhaaldelijk gezegd: onder invloed van alcohol met te veel mensen in een te kleine binnenruimte binnen staan schreeuwen en zweten, met een slechte controle aan de deur. Dat daar besmettingen plaatsvinden is geen rocket science.vj_slof schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:47:
[...]
nog geen 3% van de besmettingen vind plaats in de horeca zegt men dus waarom de horeca straffen?
Maar laten we vooral de bioscopen aanpakken.
Omdat we Nederlanders zijn en essentiële normen en waarden missen die een voordeel zijn bij een pandemie. Hallo Japan, hallo Portugal.MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:52:
[...]
Waarom kunnen we dat niet van ondernemers verwachten? Neem aan dat zij ook een steentje bij willen dragen om brede sluitingen te voorkomen?
Of vinden we dat de overheid alles moet handhaven? Dat kan, maar dan wordt het wel de simpele optie vanuit handhaving gezien; alles dicht.
Welke besmettingen zijn makkelijker terug ter herleiden denk je?vj_slof schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:47:
[...]
Van je huisgenoot of van iemand een tafeltje verder in de kroeg.
Die BCO uitkomsten kun je wat mij betreft omgekeerd evenredig lezen.
Eerder "3% van de besmettingen in de horeca wordt teruggevonden" dan "3% van de besmettingen vindt plaats in de horeca".
Stichting open deuren die metric. Moeten ze lekker mee kappen.
[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 11-11-2021 15:00 ]
Aanvullend met voorbeelden op dit:MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:52:
[...]
Waarom kunnen we dat niet van ondernemers verwachten? Neem aan dat zij ook een steentje bij willen dragen om brede sluitingen te voorkomen?
Ondernemers moeten ook het rookverbod handhaven, ondernemers moeten ook alcholverboden handhaven, ondernemers moeten ook de leeftijdsgrens van alcohol en tabak handhaven, etc. Natuurlijk kan dat wel.
Dat hoort er gewoon bij!
[edit]
De vraag/opmerking over de herleidbaarheid is al beantwoord.
Je kan over de herleidbaarheid ook geen zinnig iets meer zeggen. 3/4 is niet te herleiden en je kan niet zomaar de resultaten van wat te herleiden daarover verdelen.
Het beste is gewoon om te kijken naar mechanismes. En het feit is: als mensen bij elkaar komen in dichte ruimtes dan wordt het virus beter overgedragen. Die moet je dus aanpakken.
Kijk, ik ben vooral een kwalitatieve onderzoeker. Ik doe niks met statistiek. Dus ik heb sowieso de voorkeur om mechanismes te bestuderen en dan te generaliseren via 'analogy' of het volgen van causaliteits relaties.
Maar een self select en andere bias kan ik gelukkig nog wel vrij makkelijk identificeren
[ Voor 34% gewijzigd door Adlermann op 11-11-2021 15:04 ]
Ieder mag zijn mening hebben maar ik vind het te veel gevraagd van ondernemers. Niemand wil deze situatie maar ondernemers ermee opzadelen vind ik niet kunnen.MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:52:
[...]
Er is geen oplossing zonder mensen te raken.
- Lockdown wil niemand, raakt iedereen
- Het laten zoals het is raakt de zorg
- 2G beleid gaat tegen een aantal principes en beloftes in die eerder gemaakt zijn, indirecte vaccinatie dwang.
Voor al die zaken is een erg groot draagvlak. Dat handhaaft toch wat makkelijker dan maatregelen waar ongeveer de helft van de bevolking op tegen isAdlermann schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:00:
[...]
Aanvullend met voorbeelden op dit:
Ondernemers moeten ook het rookverbod handhaven, ondernemers moeten ook alcholverboden handhaven, ondernemers moeten ook de leeftijdsgrens van alcohol en tabak handhaven, etc. Natuurlijk kan dat wel.
Dat hoort er gewoon bij!
Ja en als we iedereen die iets niet wil z'n zin geven, hebben we een R van 8 te pakken en dondert alles in elkaar. Zo werkt het dus niet.n0pe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:01:
[...]
Ieder mag zijn mening hebben maar ik vind het te veel gevraagd van ondernemers. Niemand wil deze situatie maar ondernemers ermee opzadelen vind ik niet kunnen.
Er is geen oplossing zonder mensen te raken.
- Lockdown wil niemand, raakt iedereen
- Het laten zoals het is raakt de zorg
- 2G beleid gaat tegen een aantal principes en beloftes in die eerder gemaakt zijn, indirecte vaccinatie dwang.
Meanwhile in Den Bosch:
Nu in Den Bosch. Dat wordt lockdown over een maand 😵💫. #11November pic.twitter.com/G5JtCyj48L
— Paul (@pvl63) 11 november 2021
Maargoed, het is buiten he...
Mag hopen dat de patiëntenspreiding tot onder de rivieren gelimiteerd blijft de komende weken.
Goed voorbeeld inderdaad. Laten we vooral de bioscopen en theaters aanpakken!MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:03:
[...]
Ja en als we iedereen die iets niet wil z'n zin geven, hebben we een R van 8 te pakken en dondert alles in elkaar. Zo werkt het dus niet.
Meanwhile in Den Bosch:
[Twitter]
Mag hopen dat de patiëntenspreiding tot onder de rivieren gelimiteerd blijft de komende weken.
Is de helft tegen de coronapas ja ? Ook die 80+ % die gevaccineerd is ?nuveo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:01:
[...]
Voor al die zaken is een erg groot draagvlak. Dat handhaaft toch wat makkelijker dan maatregelen waar ongeveer de helft van de bevolking op tegen is
Jammer dan. We weten al 1,5 jaar wat er aan de hand is, en als je dan niet mee wil werken blijf je maar thuis. Snap dat de overheid het niet in durft te voeren, maar het zou wel een ontzettend helder signaal zijn.n0pe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:01:
[...]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Waarom niet gewoon iedereen testen? Dat lijkt mij het meest eerlijke.DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:05:
[...]
Jammer dan. We weten al 1,5 jaar wat er aan de hand is, en als je dan niet mee wil werken blijf je maar thuis. Snap dat de overheid het niet in durft te voeren, maar het zou wel een ontzettend helder signaal zijn.
Omdat dat bakken met geld kost ? Gevaccineerden gratis testen, ongevaccineerden moeten betalen dan.souljah1h schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:07:
[...]
Waarom niet gewoon iedereen testen? Dat lijkt mij het meest eerlijke.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Het zou een stuk schelen als er gewoon geen data meer publiek wordt gemaakt behalve ziekenhuis drukte. Al die andere data wordt alleen maar verdraaid en misbruikt. Het idee is op zich goed maar de maatschappij van nu is gewoon niet geholpen ermee. Die BCO cijfers worden structureel misbruikt door elke sector om zich als de beste te profileren.Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:50:
[...]
Het erge is dat alle media lekker alle reacties van sectoren plaatst. En waarschijnlijk zullen ze vanavond ook nog een flink publiek krijgen in de tig talkshows die op tv zijn waar nog steeds veel te veel mensen naar kijken.
Die van de KNVB is toch gewoon komisch, zouden ze het zelf echt geloven ?
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 11-11-2021 15:09 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik schaam mij toch wel een beetje dat ik geboren en getogen brabander ben op dit moment....MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:03:
[...]
Ja en als we iedereen die iets niet wil z'n zin geven, hebben we een R van 8 te pakken en dondert alles in elkaar. Zo werkt het dus niet.
Meanwhile in Den Bosch:
[Twitter]
Maargoed, het is buiten he...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.