Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.030 views

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ankona schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:48:
[...]

Dat de R boven de 1 komt is niet zo verrassend en ook niet zo'n issue, dat hij zo lang boven de 1 blijft voordat hij tegen een behapbaar evenwichtspunt komt is wel een issue, de huidige vaccinatiegraad is nog niet voldoende. Daarom is ingrijpen nog steeds nodig. Helaas.
Wat aangeeft dat onderzoeken eind 2020 te positief waren. Daar werd wel eens uitgegaan dat 70-80% vaccinatie en natuurlijk opgebouwde immuniteit voldoende zou zijn.
Delta heeft wat roet in het eten gedaan.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:14
Imperium schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat je een noodsituatie zoals een pandemie zoals Corona niet moet vergelijken met een "normale" situatie.

In een normale situatie is het natuurlijk hartstikke goed dat er IC capaciteit is voor mensen die een foutje maken in het dagelijks leven, of een ongezonde levensstijl aanhangen door wat voor reden dan ook.

In een noodsituatie lijkt het me behoorlijk kansloos dat je als overheid je zorgstelsel om laat vallen door mensen die moedwillig de keuze maken zichzelf niet te beschermen.
Mensen uitsluiten van zorg is de laatste stap die je moet doen. Zouden we volledig in lockdown nog steeds het ziekenhuis volledig overbelasten wil ik graag met je mee dat we zulke keuzes zullen moet maken. Maar dan zit je in een scenario dat je altijd wil voorkomen. Maar voorlopig zijn er nog zat opties om te voorkomen dat de zorg het echt niet meer aankan en die mensen dood gaan.

[removed]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:54
KillerAce_NL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:50:
Dat vind jij, maar eigenlijk bedoel je dat het een offer is dat je niet wil brengen..... Ik denk dat er weer genoeg anderen zijn die dat niet met je eens zijn.. Heel veel besmettingen zijn gewoon kinderen en hun ouders..
En daarmee kiest iedereen weer voor maatregelen waar hij/zij zelf het minste last van heeft...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:43:
[...]

Vaccinaties zorgen voor een sterke verlaging van de R. Dus het grootste gedeelte van de mensen maakt wel degelijk veel uit.
Als het de mensen al uitmaakt is dat omdat een hoog aantal besmettingen er voor zorgt dat het OMT het land weer in lockdown gooit, niet omdat ze nog bang zijn voor corona zelf.
Je beschrijft een situatie die we hopelijk volgend jaar wel hebben bereikt, maar die zeker nog niet geldt voor nu. Corona is nu nog heel ver verwijdert van de griep en helaas nog steeds veel gevaarlijker.
Uit de presentaties van van Dissel: zelfs zonder vaccinaties gold voor 98% van de bevolking "weinig ziek tot vrijwel zonder klachten".

Uit OMT advies 127: nog circa 4800 mensen zullen door corona op de IC terecht moeten komen en 23.000 in het ziekenhuis. Dat is samen 0.16% van de bevolking. Voor de overige 99.8% is corona dus echt niet gevaarlijker meer dan een griep. (Wat dus niet betekent dat het gevaar 0 is)

• Fly-guy
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:20:
[...]

Zucht.... hoe vaak moet het nog gezegd worden: een vaccin neem je niet alleen voor jezelf. Het is een optelsom: hoe meer mensen een vaccin nemen, hoe meer mensen een stukje minder besmettelijk zijn, hoe minder het virus zich verspreidt. En als het virus zich minder verspreidt zijn we eerder van beperkende maatregelen af.
Dat was ook de reden waarom ik mijn initiële prik gehaald heb. Bang voor besmetting/ziekte was/ben ik niet, deed het echt voor het "grote goed"

Dat gaat echter veranderen als ik voor van alles moet gaan testen.
Ik acht de kans op een onopgemerkte besmetting doorgeven nihil. Sowieso blijf ik thuis met klachten, zoals snotneus of hoesten (en laat me testen als dat na een dag of wat nog steeds aanhoudt), daarnaast ga ik al zo weinig mogelijk naar plekken met veel mensen. Supermarkt kom ik 2x per week, uitgaan doe ik bijna niet.
Als ik voor die paar keer uitgaan ook nog eens moet testen ga ik waarschijnlijk helemaal niet meer uit.

Dat maakt de kans dat ik corona doorgeef extreem klein en dat weegt niet meer op tegen nog een booster halen als ik er zelf niet beter van wordt.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:19
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:54:
[...]

En daarmee kiest iedereen weer voor maatregelen waar hij/zij zelf het minste last van heeft...
Van een superstrenge lockdown heeft iedereen last.

• redwing
[...]
Niet noodzakelijk, de voornaamste reden waarom ik vind dat je scholen niet moet sluiten is vanwege de problemen en gevolgen die je nu ziet door de eerdere sluitingen. En als ik dan naar vrienden in Amerika kijk, waar de scholen nog langer gesloten zijn geweest, zie ik dat de problemen daar nog een stuk groter zijn. Wat verder naar de toekomst gezien kan dat een enorme impact hebben.

En ja ik heb kinderen dus je zult vast wel enigszins gelijk hebben, maar juist gezien de toekomst ben ik ook regelmatig voor maatregelen waar ik wel degelijk last van heb.

[removed]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:38
[...]

Heel veel besmettingen zijn gewoon kinderen en hun ouders..
en dan krijg je het probleem dat de oma's en opa's de kinderen moeten opvangen omdat de ouders moeten werken en die worden ook besmet

ach zeg het maar het is nooit goed eigenlijk wat je ook doet ;)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:24
nuveo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:55:

Uit OMT advies 127: nog circa 4800 mensen zullen door corona op de IC terecht moeten komen en 23.000 in het ziekenhuis. Dat is samen 0.16% van de bevolking. Voor de overige 99.8% is corona dus echt niet gevaarlijker meer dan een griep. (Wat dus niet betekent dat het gevaar 0 is)
Maar ook die overige 99,8% kan zorg nodig hebben om andere redenen dan corona. Best onhandig als die zorg dan niet beschikbaar is.

Corona is voor hen misschien niet direct gevaarlijk, de gevolgen van corona kunnen dat wel zijn. Het is in ons aller belang dat zorg beschikbaar blijft, en dat is nu niet het geval.

• D-e-n
bie100 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:58:
[...]

en dan krijg je het probleem dat de oma's en opa's de kinderen moeten opvangen omdat de ouders moeten werken en die worden ook besmet
Die ouders moeten indien mogelijk thuis werken.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:52:
[...]

Wat aangeeft dat onderzoeken eind 2020 te positief waren. Daar werd wel eens uitgegaan dat 70-80% vaccinatie en natuurlijk opgebouwde immuniteit voldoende zou zijn.
En weet je, dat wijzen naar uitspraken uit het verleden boeit mij totaal niet. Dat zijn voorspelling die toen gedaan zijn met de beperkte kennis van toen en met bijbehorende onzekerheid.
Nu weten we meer, daar moeten we op sturen.

alles kan off-topic

• redwing
nuveo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:55:
[...]

Als het de mensen al uitmaakt is dat omdat een hoog aantal besmettingen er voor zorgt dat het OMT het land weer in lockdown gooit, niet omdat ze nog bang zijn voor corona zelf.
[...]

Uit de presentaties van van Dissel: zelfs zonder vaccinaties gold voor 98% van de bevolking "weinig ziek tot vrijwel zonder klachten".

Nee, die komen niet in het ziekenhuis. Maar velen daarvan zullen wel degelijk erger en langer ziek zijn. Dat iemand er niet dood aan gaat maakt het nog niet vergelijkbaar met de griep ;)

[removed]

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 10:19
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:59:
[...]

En dat lukt echt niet met jonge kinderen om je heen die niet naar school kunnen.Dus dan komen toch de opa's en oma's weer in beeld of een ouder blijft thuis en de ander vlucht naar kantoor om toch gewoon te kunnen werken.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:54:
[...]

Mensen uitsluiten van zorg is de laatste stap die je moet doen. Zouden we volledig in lockdown nog steeds het ziekenhuis volledig overbelasten wil ik graag met je mee dat we zulke keuzes zullen moet maken. Maar dan zit je in een scenario dat je altijd wil voorkomen. Maar voorlopig zijn er nog zat opties om te voorkomen dat de zorg het echt niet meer aankan en die mensen dood gaan.
Daar zijn we het dan in dit geval met elkaar over oneens. Ik ben van mening dat als men op dit moment nog steeds geen actie heeft ondernomen om zichzelf te beschermen dat ze zelf nu maar op de blaren mogen zitten. Ik ben namelijk op het punt beland dat ik niet meer bereid ben om voor die mensen nog mijn vrijheden op te offeren. Zelfs als dat voor die mensen de ultieme consequentie heeft.

Daarnaast sluiten mensen zichzelf uit van zorg. Een vaccinatie is ook een vorm van (preventieve)zorg. Geef mensen zelf de keuze om zich te beschermen of om risico te lopen in de vorm van geen vaccinatie + geen corona gerelateerde zorg.

[ Voor 15% gewijzigd door Imperium op 11-11-2021 13:06 ]

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 10:21
Razr schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:38:
[...]

Is er ooit gezegd dat een vaccin immuniteit biedt dan?
Anders kan het ook het R getal niet verlagen.
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:41:

Is het niet andersom? Je geeft mensen die hun verantwoordelijkheid genomen hebben en een vaccin hebben gehaald eerder de mogelijkheid weer wat te ondernemen.
Met als resultaat dat de besmettingen de pan uit reizen en je weer naar een lockdown toegaat. Nee dus.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:38
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:59:
[...]

tja niet iedereen heeft een kantoorbaan

Verwijderd

[...]

Dat was gebasseerd op de Wuhan coronavariant.. die verspreide zich vergeleken met de huidige delta als een pussy. Ongeveer vergelijkbaar met influenza.. De huiidige varianten zijn een factor 3-4 besmettelijker.. Alleen bij steriele immuniteit krijgen we het ooit klein.. We moeten gewoon leren leven met corona als een ziekte die ieder jaar slachtoffers maakt.
Goed voor de pensioenleeftijd.. kan die ook weer dalen (y)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
DutchCommando schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:09:
Een vaccinatieplicht lost al deze uitsluitingsproblematiek op. Ik ben voor.
Artikel 11: Onaantastbaarheid lichaam laten vervallen dan. Dan sta je wel al 1-0 voor in de toekomst.

• D-e-n
Blauwschaap schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:01:
[...]

En dat lukt echt niet met jonge kinderen om je heen die niet naar school kunnen.Dus dan komen toch de opa's en oma's weer in beeld of een ouder blijft thuis en de ander vlucht naar kantoor om toch gewoon te kunnen werken.
Ja, het is allemaal vervelend. Maar is het niet een offer dat we allemaal even moeten brengen? Want een strenge korte lockdown zal meer helpen dan het maanden aanmodderen waar we nu weer naar toe gaan.

Het zijn vooral allemaal excuses die ik lees.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:21
Arvado schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:02:
[...]

Alles draait om percentages. Je bent wel degelijk minder vatbaar voor besmetting maar niet 100%, als ik me niet vergis ligt dit getal rond de 67%. Dit verlaagt dus wel degelijk de R zonder immuniteit.

• D-e-n
bie100 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:02:
[...]

tja niet iedereen heeft een kantoorbaan
Daarom: indien mogelijk.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:50
JeroenNietDoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:02:
[...]

Artikel 11: Onaantastbaarheid lichaam laten vervallen dan. Dan sta je wel al 1-0 voor in de toekomst.
Dat is helemaal niet nodig, want er staat letterlijk in dat artikel dat er vanaf geweken mag worden als er een wet voor gemaakt wordt!

Dus juridisch kan het allemaal al.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:38
vistu schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:47:
[...]

Wacht even?

Wij zijn binnengebleven, hebben afgestand gehouden, niet geklaagd over een lockdown, twee prikken gehaald, ons leven weer opgepakt en staan aan de vooravond van wederom nieuwe maatregelen.

Iedereen heeft het recht wel of niet mee te doen met de vaccinaties (een bewezen middel om ziekenhuisbelasting te verlagen) maar als er vervolgens maatregelen moeten worden ingevoerd om een groep te beschermen die niet heeft meegedaan aan onze gezamenlijke inspanning, dienen we dat weer met zijn allen te doen? Anders sluiten we mensen buiten?

Dus wij gaan weer een stapje terugdoen, omdat we het zo ontzettend belangrijk vinden dat iedereen zijn eigen keuze kan maken, zonder dat daar persoonlijke consequenties aanzitten?
Wel het voordeel van een vrije keuze, met geëxternaliseerde kosten? Dat past misschien prima binnen hoe we dingen als een samenleving deden(zie ook klimaatverandering), maar past niet direct binnen het beeld dat we tegenwoordig steeds meer hebben dat we 'kosten' bij de veroorzakers leggen.
Hoe kom je erbij dat mensen die zich niet willen laten vaccineren niet mee hebben gedaan aan onze 'gezamenlijke inspanning'? Die kunnen zich prima aan de maatregelen hebben gehouden. Sterker nog, als ze nog geen natuurlijke immuniteit hebben opgebouwd, dan zijn ze dus nog niet besmet geraakt, in tegenstelling tot de miljoenen die wel corona hebben opgelopen ondanks onze magische basisregels.

Dit absurde beeld blijft maar eindeloos herhaald worden, alsof er twee groepen zijn en de een alles goed doet. Het is net zoiets als dit de pandemie van de 50 plussers noemen, want die komen op de IC en dat betekent dat ze zich niet aan de magische anderhalvemeter hebben gehouden.
[...]

Welnee, vanaf het begin werd daar al voor gewaarschuwd. WHO zei keer op keer dat we de besmettingen niet te ver op moesten laten lopen, maar yolo, we hadden de vaccins opgekocht. Stoere persconferenties met dat we extra risico gingen nemen. Het is gewoon onze eigen schuld.

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 10:19
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:03:
[...]

Ja, het is allemaal vervelend. Maar is het niet een offer dat we allemaal even moeten brengen? Want een strenge korte lockdown zal meer helpen dan het maanden aanmodderen waar we nu weer naar toe gaan.

Het zijn vooral allemaal excuses die ik lees.
Het zijn geen excuses, het zijn constateringen. Ik heb zelf tijdens de vorige schoolsluitingen nooit de opa's en oma's ingeschakeld. Maar telkens als ik buiten de deur kwam, zag ik hordes opa's en oma's met kleinkinderen op stap.

Theorie en praktijk komen gewoon niet altijd overeen.

• JeroenNietDoen
Adlermann schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:03:
[...]

Dat is helemaal niet nodig, want er staat letterlijk in dat artikel dat er vanaf geweken mag worden als er een wet voor gemaakt wordt!

Dus juridisch kan het allemaal al.
Wat voor waarde heeft een artikel uit de grondwet wanneer deze gepasseerd kan worden. Daarom, laat die vervallen en je hebt bij toekomstige pandemieën gewoon voorsprong.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44
[...]

Dat vind jij, maar eigenlijk bedoel je dat het een offer is dat je niet wil brengen..... Ik denk dat er weer genoeg anderen zijn die dat niet met je eens zijn.. Heel veel besmettingen zijn gewoon kinderen en hun ouders..
De scholen dicht heeft voor de ouders helemaal niet zoveel gevolgen.
(in de zin van verplicht thuiswerken of thuis moeten blijven vanwege de kinderen)
Bij de vorige keer dat de scholen en opvang dicht waren hebben wij beiden gewoon aan de zaak verder gewerkt. (moest van de baas) Ma+Di paste opa/oma op en Wo-Do is mijn vrouw altijd vrij, en ik vrijdag.

Lekker naar de speeltuin overdag, veel wandelen in het bos en afspreken bij vrienden met kinderen in dezelfde leeftijd. (niet allemaal zelf gedaan, voorbeelden vanuit de kennissenkring en tv/nos)

Datzelfde zag ik bij vrienden, de opa's en oma's springen bij, en voor de dagen dat dat niet lukt gaan de kids bij een vriendje spelen.

Het heeft dus geen effect.

Maar het kost wel enorm veel ontwikkeling en kennis in de vorm van leerachterstanden.
https://www.ad.nl/utrecht...wijsachterstand~aaa1d2ca/
Ook word tekenen huiselijk geweld minder snel opgevangen door leraren.
https://www.trouw.nl/binn...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Voor nu en later wil je dus niet dat de scholen dicht gaan.
Dan worden kinderen die helemaal nog geen keuze hebben de dupe van de keuze van volwassenen die zich niet willen inenten.

[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 11-11-2021 13:24 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:58:
[...]

Van een superstrenge lockdown heeft iedereen last.
Hoe meer last, hoe beter het werkt. Simpel zat.
FRANQ schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:06:
[...]

(in de zin van verplicht thuiswerken of thuis moeten blijven vanwege de kinderen)
Bij de vorige keer dat de scholen en opvang dicht waren hebben wij beiden gewoon aan de zaak verder gewerkt. Ma+Di paste opa/oma op en Wo-Do is mijn vrouw altijd vrij, en ik vrijdag.
Lekker naar de speeltuin overdag, veel wandelen in het bos en afspreken bij vrienden met kinderen in dezelfde leeftijd.

Datzelfde zag ik bij vrienden, de opa's en oma's springen bij, en voor de dagen dat dat niet lukt gaan de kids bij een vriendje spelen.

Maar het kost wel enorm veel ontwikkeling en kennis in de vorm van leerachterstanden.
https://www.ad.nl/utrecht...wijsachterstand~aaa1d2ca/
Ook word tekenen huiselijk geweld minder snel opgevangen door leraren.
https://www.trouw.nl/binn...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Voor nu en later wil je dus niet dat de scholen dicht gaan.
Dan worden kinderen die helemaal nog geen keuze hebben de dupe van de keuze van volwassenen die zich niet willen inenten.
Je kunt hier vast zelf wel wat verbeterpunten uit halen...

:F

[ Voor 77% gewijzigd door MikeyMan op 11-11-2021 13:08 ]

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-11 15:05
Verbazingwekkend hoe mensen een lockdown gewoon nog supporten...

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Arvado schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:02:
[...]

Waarom niet?

Met een vaccin heb je een grotere kans niet ziek te worden of geen symptomen te vertonen bij besmetting. Als je toch symptomen vertoont is er een grote kans dat je ziektebeeld mild verloopt (effectiviteit vaccin) waardoor je simpelweg minder besmettelijk bent. Allemaal zaken die het R-getal beïnvloedden.

Tuurlijk zijn er ook personen waarbij het vaccin niet (goed) werkt en/of die toch flinke symptomen krijgen, daarom is de effectiviteit ook niet 100%.

• D-e-n
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:06:
[...]

Hoe meer last, hoe beter het werkt. Simpel zat.
Daarom ben ik ook voor.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:07:
Liever een lockdown dan beperkte toegang met een QR.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:35
Toont wel aan hoeveel mensen nog niet gevaccineerd zijn. :+

• D-e-n
Waarom? Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De nu aangekondigde halve lockdown is crap maar een korte zware all in lockdown zou ik toejuichen.

• wErudite
Redax schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:08:
[...]

Liever gewoon geen lockdown.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:33
Wat moet dat moet.... Geeft weer wat tijd om extra prikken te zetten.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Redax schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:08:
[...]

Dan liever de ongevaccineerden beperken dan iedereen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05

Yucon

*broem*

Ik zie hele discussies over of je zo'n booster nu wel of niet voor jezelf of voor anderen neemt.. maar heeft nu echt niemand voor zichzelf morele problemen met het feit dat dat vaccin in dat geval weggekaapt is voor armere landen waar het als eerste of tweede prik veel meer nut zou hebben?

Persoonlijk zie ik niet heel veel kwaad voor mezelf in nog een vaccinatie. Maar vanwege bovenstaande denk ik dat ik er toch onderuit ga proberen te komen als dat redelijkerwijs enigszins mogelijk is.

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:36
En het komende 2G-beleid. Het is inderdaad echt schokkend. Vorig jaar werden berichten over een QR-code/vaxxpass en 2G als conspiracies afgedaan, nu wordt het gewoon breed geaccepteerd.
IJzerlijm schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:09:
[...]

Dan liever de ongevaccineerden beperken dan iedereen.
Ik vind dit dus echt walgelijke,inhumane uitlatingen. Onderbouw dat eens? Wat mogen die mensen nog wel eigenlijk volgens jou?

[ Voor 29% gewijzigd door mcgloud op 11-11-2021 13:11 ]

• wErudite
mcgloud schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:09:
[...]

En het komende 2G-beleid. Het is inderdaad echt schokkend. Vorig jaar werden berichten over een QR-code/vaxxpass en 2G als conspiracies afgedaan, nu wordt het gewoon breed geaccepteerd.
Vind 't ook maar schokkend, ja. Ik heb het vaccin ook, maar support lockdowns etc. vanaf nu echt niet meer. We moeten er gewoon mee leren leven, klaar.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yucon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:09:
Ik zie hele discussies over of je zo'n booster nu wel of niet voor jezelf of voor anderen neemt.. maar heeft nu echt niemand voor zichzelf morele problemen met het feit dat dat vaccin in dat geval weggekaapt is voor armere landen waar het als eerste of tweede prik veel meer nut zou hebben?

Persoonlijk zie ik niet heel veel kwaad voor mezelf in nog een vaccinatie. Maar vanwege bovenstaande denk ik dat ik er toch onderuit ga proberen te komen als dat redelijkerwijs enigszins mogelijk is.
De vraag is hoeveel je waar weg houdt.

Als je vandaag een miljard vaccins beschikbaar maakt zitten ze er m.i. het komende half jaar nog niet in een arm in die landen. Ben daar nogal cynisch over.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Wat wil je dan? Weer maanden aanmodderen?

• D-e-n
Yucon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:09:

Dat is een beetje een verkeerde vorm van principes hanteren in mijn ogen. Ja, het is oneerlijk dat arme landen minder vaccins krijgen maar als jij die booster weigert benadeel je Nederland terwijl dat vaccin echt niet op de post gaat naar Afrika.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:11:
[...]

Vind 't ook maar schokkend, ja. Ik heb het vaccin ook, maar support lockdowns etc. vanaf nu echt niet meer. We moeten er gewoon mee leren leven, klaar.
HOE? DAN?

• JeroenNietDoen
Ik denk dat een lockdown vooral voor de politiek wéér schade betekent.Men werd erop aangedrongen zich te vaccineren want dat was de oplossing om van maatregelen af te gaan komen. Men ziet dan nu dat de vaccins toch niet helemaal de heilige graal zijn en er wordt wederom een lockdown door je strot geduwd. De geloofwaardigheid van de politiek brokkelt daarmee steeds verder af en daarmee ook het draagvlak. Animo voor die 3de prik zal toch een stuk lager zijn. En dan moeten we maar afwachten of het de laatste prik zal zijn...

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

bonzz.netninja

Niente baffi

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:11:
[...]

De vraag is waar je mee wilt leren leven. Dat je geen zorg systeem meer hebt in Nederland of enorme wachttijden?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Imperium
  • Niet online
[...]

Ik vind dit dus echt walgelijke,inhumane uitlatingen. Onderbouw dat eens? Wat mogen die mensen nog wel eigenlijk volgens jou?
Wat wil je dan? Weer het komende jaar thuiszitten omdat men het verdomd om er wat aan te doen?

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 07:50
Segafreak83 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:12:
[...]

Ik weet nog de vorige keer dat ik bij mijn ouders thuis was en ze zeiden, joh kop op, de sportschool is straks maar drie weken gesloten.. 8)7
Mocht je het zijn vergeten, het zijn nooit maar twee of drie weken.

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:36
Segafreak83 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:12:
[...]

Wat dan wel? Nog 2 extra jaren vol restricties en her en der weer een lockdown. Het is al bijna 2 jaar lang aanmodderen.

• Segafreak83
[...]

[...]

Gewoon een prik halen, het is zo simpel.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49

JB

Cédric roelt!

stylezzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:09:
[...]

Wat moet dat moet.... Geeft weer wat tijd om extra prikken te zetten.
Welke extra prikken? Booster is toch nergens voor nodig volgens de geleerden :z

Mijn boefje is liev!

• wErudite
Net zoals we met de griep doen.

• horizon1978
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:12:
[...]

Dat is een beetje een verkeerde vorm van principes hanteren in mijn ogen. Ja, het is oneerlijk dat arme landen minder vaccins krijgen maar als jij die booster weigert benadeel je Nederland terwijl dat vaccin echt niet op de post gaat naar Afrika.
Net zoals de plofkip eten omdat die toch al dood is en een klote leven had? ;)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:33
JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:13:
[...]

Welke extra prikken? Booster is toch nergens voor nodig volgens de geleerden :z
Gaat mij meer om de algehele vaccinatiegraad.... ;)

• horizon1978
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:13:
[...]

Elk jaar griep en corona prik halen. En zorgen dat je een zorgsysteem hebt dan een strenge winter aankan.

• Imperium
  • Niet online
Nou ja, dat is al meerdere keren geopperd. Laat mensen vrijwillig afstand doen van corona gerelateerde zorg als ze zich niet willen laten prikken.

Anders blijf je dus tot in den eeuwigheid met een zorginfarct.

[ Voor 9% gewijzigd door Imperium op 11-11-2021 13:14 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Vind het verbazender hoeveel mensen supporten dat er nog flink wat mensen mogen overlijden / erger ziek worden dan nodig (geen vaccinatie of uitstelzorg).

"Want anders zijn ze niet vrij".

In mijn ogen vervalt vrijheid tot asociaalheid als het de gezondheid van anderen schaad. :S

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Segafreak83
Imperium schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:14:
[...]

Nou ja, dat is al meerdere keren geopperd. Laat mensen vrijwillig afstand doen van corona gerelateerde zorg als ze zich niet willen laten prikken.

Precies, gewoon tekenen op de stippellijn.

• wErudite
En ik vind het al helemaal achterlijk dat mensen de schuld alsmaar schuiven op de ongevaccineerden. Ik heb hem zelf wel en ik support het ook, maar bepaalde mensen kunnen 'm gewoon niet halen. Dus dan maar buitensluiten? Doe normaal.

Opschalen, dat is de oplossing.

• Imperium
  • Niet online
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:15:
En ik vind het al helemaal achterlijk dat mensen de schuld alsmaar schuiven op de ongevaccineerden. Ik heb hem zelf wel en ik support het ook, maar bepaalde mensen kunnen 'm gewoon niet halen. Dus dan maar buitensluiten? Doe normaal.

Opschalen, dat is de oplossing.
Dat is echt maar een handjevol..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Nee, daar heb ik juist kritiek op, dit is wéér een k.... maatregel die niets op gaat leveren zo...

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05

Yucon

*broem*

D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:12:
[...]

Voor zover ik weet wordt de productiesnelheid op dit moment niet beïnvloed door de vraag. In die zin is de relatie er wel degelijk. Als er meer in het westen gebruikt wordt gaat er minder naar het COVAX programma.

• JB

JB

Cédric roelt!

KillerAce_NL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:15:
[...]

Nee, daar heb ik juist kritiek op, dit is wéér een k.... maatregel die niets op gaat leveren zo...
Dit. Rekening houden met elke scheet in dit p**p-land. Man man man. Omringende landen gaan ook door, zelfs met boosters. Nee gewoon symptoom bestrijden en weer halfbakken lockdowns icm 2G 8)7

Mijn boefje is liev!

• wErudite
Imperium schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:15:
[...]

Dat is echt maar een handjevol..
En dus dat handjevol maar vergeten en buitensluiten?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:13:
[...]

Ja, dat kan over een jaar. Of misschien 2.

Op dit moment is het wensdenken.

Meest simpele metric: griep is 5 dagen IC, corona 15.

Ermee leren leven betekent voor jou kop in het zand begrijp ik...

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:13:
[...]

Daarom juist de incentive van zonder gedoe uit eten kunnen en/of op vakantie gaan.

Zonder die stok achter de deur ga ik zelf ook geen booster halen, vertrouw ondertussen op mijn immuunsysteem.
Fly-guy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:15:
[...]

Ik heb "gedwongen" Janssen gekregen (geboortejaar) , dus zal waarschijnlijk wel een booster gaan halen, om volgend jaar fatsoenlijk te kunnen reizen indien gewenst, maar had ik al 2 prikjes gehad, dan konden ze de derde ergens anders prikken dan in mijn arm als ik daarna ook nog eens overal moest gaan testen.

Met 2 prikjes is je persoonlijke bescherming tegen (IC) opname nog steeds ruim voldoende, ik zie geen reden om een derde dan te nemen. Zeker niet als de kans op bijwerkingen dan mogelijk wel de persoonlijke voordelen overstijgen.
Interessant. Dus mensen die gevaccineerd zijn zien het nut van boosters niet voldoende en nemen die alleen maar om uit eten te kunnen gaan of op vakantie te kunnen.

Hoe noemen ze dat? Ik zie mooie termen als Nirvana fallacy langskomen dus het fenomeen dat je iets tegen je wil doet omdat je anders beperkt wordt zal ook wel een naam hebben toch :+ ?

• Segafreak83
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:17:
[...]

Survival of the fittest, vroeger gingen ze ook gewoon dood hoor.

Je kunt nu eenmaal niet met alles en iedereen rekening houden.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:54
FRANQ schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:06:
[...]

Bij de vorige keer dat de scholen en opvang dicht waren hebben wij beiden gewoon aan de zaak verder gewerkt. Ma+Di paste opa/oma op en Wo-Do is mijn vrouw altijd vrij, en ik vrijdag.
Lekker naar de speeltuin overdag, veel wandelen in het bos en afspreken bij vrienden met kinderen in dezelfde leeftijd.

volwassenen die zich niet willen inenten.
het had misschien geen effect bij jou, maar het verkeer op de weg daalde drastisch na die maatregel. Veel ouders moeten dan gedwongen thuiswerken. Wel erg slexht voor de kinderen zelf.

• nuveo
redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:00:
[...]

Nee, die komen niet in het ziekenhuis. Maar velen daarvan zullen wel degelijk erger en langer ziek zijn. Dat iemand er niet dood aan gaat maakt het nog niet vergelijkbaar met de griep ;)
Iemand die gevaccineerd is of na besmetting antistoffen heeft voor corona, wordt bij een volgende coronabesmetting zieker dan 'ie van de griep wordt? Heb je daar bronnen bij?

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:17:
[...]

Iedereen die kan vaccineren is al een flinke hulp richting die groep.

• wErudite
Segafreak83 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:19:
[...]

Survival of the fittest, vroeger gingen ze ook gewoon dood hoor.

Je kunt nu eenmaal niet met alles en iedereen rekening houden.
En daarom zeg ik: we moeten door.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:51

-tom-562

Oliesjeik

Tweakers is (gelukkig!) geen goede doorsnede van de maatschappij.

Vaak bu'j te bang!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

-tom-562 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:21:
[...]

Ik denk dat er, net zoals hier, toch een zeker percentage trolls is die kickt op de aandacht. En niet vaccineren is de ultieme troll naar de samenleving, kijk ze eens schelden en lockdownen !

• redwing
Imperium schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:01:
[...]
Daar zijn we het dan in dit geval met elkaar over oneens. Ik ben van mening dat als men op dit moment nog steeds geen actie heeft ondernomen om zichzelf te beschermen dat ze zelf nu maar op de blaren mogen zitten. Ik ben namelijk op het punt beland dat ik niet meer bereid ben om voor die mensen nog mijn vrijheden op te offeren. Zelfs als dat voor die mensen de ultieme consequentie heeft.
Daarnaast sluiten mensen zichzelf uit van zorg. Een vaccinatie is ook een vorm van (preventieve)zorg. Geef mensen zelf de keuze om zich te beschermen of om risico te lopen in de vorm van geen vaccinatie + geen corona gerelateerde zorg.
Mensen dood laten gaan is altijd de laatste stap, ongeacht mensen hun eigen keuze. Het gaat er bij mij echt niet in dat je bereidt bent om mensen dood te laten gaan voor wat meer vrijheden voor jezelf. En dat is dan nog buiten de impact die zo'n keuze op de zorg en de samenleving heeft.

[removed]

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:48
Zal er morgen ook een Delta Plan Zorg worden voorgelicht ? Dat Hugo en consorten lange termijnplannen gaan maken en tig miljard richting de zorg pompen. Dat de boa`s worden afgezegd en dat het geld beter zal worden besteed? Zal voor de korte termijn niets doen , maar zou toch heerlijk zijn als die knuppels in Den Haag een keer vooruit denken.

Of is dat wensdenken en blijven we lekker aanmodderen en is volgende jaar 150 mensen op de IC al code zwart.

hoi

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-11 23:42
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:17:

dus het fenomeen dat je iets tegen je wil doet omdat je anders beperkt wordt zal ook wel een naam hebben toch :+ ?
Wat dacht je van dwang? :')

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

*knip*
Dergelijke voorstellen doen we dus niet.

[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 14:08 ]

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:11
[...]

Kan nog een leuke worden voor de vrijwillig longcovidpatienten. Geen werk want zwak, geen uitkering want vrijwillig afstand gedaan. Hopelijk leven je ouders nog lang en gelukkig...

Zie je zelf ook niet in dat dat op z'n minst even haaks op de grondrechten en -principes staat als de tijdelijke maatregelen?

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Kr44nVogel schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:23:
Zal er morgen ook een Delta Plan Zorg worden voorgelicht ? Dat Hugo en consorten lange termijnplannen gaan maken en tig miljard richting de zorg pompen. Dat de boa`s worden afgezegd en dat het geld beter zal worden besteed? Zal voor de korte termijn niets doen , maar zou toch heerlijk zijn als die knuppels in Den Haag een keer vooruit denken.

Of is dat wensdenken en blijven we lekker aanmodderen en is volgende jaar 150 mensen op de IC al code zwart.
Gedurfd hoor, dit soort praatjes. Voor je het weet heb je de Ja-Maar-Exponentiële-Groei-mensen achter je aan :+

• redwing
nuveo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:20:
[...]
Iemand die gevaccineerd is of na besmetting antistoffen heeft voor corona, wordt bij een volgende coronabesmetting zieker dan 'ie van de griep wordt? Heb je daar bronnen bij?
We zijn nog niet aan de 99.8% mensen die gevaccineerd zijn of het virus hebben gehad.

[removed]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nee, je blijft niet 'tot in den eeuwigheid' met een zorginfarct. Met het huidige tempo hooguit nog een paar maanden, maar waarschijnlijk zien we tegen het einde van het jaar al een kentering.

• hoevenpe
  • Laatst online: 22:54
Hoe noemen ze dat? Ik zie mooie termen als Nirvana fallacy langskomen dus het fenomeen dat je iets tegen je wil doet omdat je anders beperkt wordt zal ook wel een naam hebben toch :+ ?
Niet zozeer tegen je wil, wel buiten de QR-code er weinig persoonlijke toegevoegde waarde in zien.
Zoals al eerder gezegd, na twee prikken vertrouw ik wel op mijn natuurlijke immuniteit.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• redwing
eamelink schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:25:
[...]

Gedurfd hoor, dit soort praatjes. Voor je het weet heb je de Ja-Maar-Exponentiële-Groei-mensen achter je aan :+
Enigszins wat vooruit plannen zou hoe dan ook een grote vooruitgang zijn.

[removed]

• JB

JB

Cédric roelt!

Kr44nVogel schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:23:

_O_

Mijn boefje is liev!

• nuveo
-tom-562 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:21:
[...]

Ha, dat is zeker waar, het begrip voor nog meer lockdowns en maatregelen ligt hier wel bovengemiddeld hoog. Vind ik alleen maar leuk, want zonder mensen met een andere mening valt er geen interessante discussie te voeren.

Maar als er morgen een referendum wordt gehouden met het voorstel om once and for all van alle lockdowns & maatregelen af te stappen, met als enige consequentie dat er in 't ergste geval zo'n 0.02% van de bevolking (waarvan het grootste gedeelte ongevaccineerd) niet meer op de IC terecht kan maar genoegen moet nemen met een suboptimale behandeling? Dat zou sneller aangenomen worden dan je anderhalvemetersamenleving kan zeggen :+

• redwing
[...]

[...]

Interessant. Dus mensen die gevaccineerd zijn zien het nut van boosters niet voldoende en nemen die alleen maar om uit eten te kunnen gaan of op vakantie te kunnen.
Als ik naar de cijfers kijk en hoe die omlaag gaan voor mijn situatie voegt een booster nu nog bar weinig toe.Ik schat dat het nog minstens een half jaar duurt voordat er echt een fatsoenlijk verschil in immuniteit te zien is. Dus een booster voegt voor mij en mijn omgeving nu nog totaal niets toe. Halverwege volgend jaar zou het pas zichtbaar nut beginnen te krijgen.

[removed]

• RodeStabilo
  • Niet online
De dagelijkse bingocijfers

• horizon1978
nuveo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:30:
[...]

Ha, dat is zeker waar, het begrip voor nog meer lockdowns en maatregelen ligt hier wel bovengemiddeld hoog. Vind ik alleen maar leuk, want zonder mensen met een andere mening valt er geen interessante discussie te voeren.

Maar als er morgen een referendum wordt gehouden met het voorstel om once and for all van alle lockdowns & maatregelen af te stappen, met als enige consequentie dat er in 't ergste geval zo'n 0.02% van de bevolking (waarvan het grootste gedeelte ongevaccineerd) niet meer op de IC terecht kan maar genoegen moet nemen met een suboptimale behandeling? Dat zou sneller aangenomen worden dan je anderhalvemetersamenleving kan zeggen :+
Is het dan wel zo dat die 0,02% voor ander oorzaken dan covid wel op de IC behandelt mag worden? Ja, toch?

En dan ga ik dingen niet noemen die het topic verboden heeft, :+

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:26:
[...]

Niet zozeer tegen je wil, wel buiten de QR-code er weinig persoonlijke toegevoegde waarde in zien.
Zoals al eerder gezegd, na twee prikken vertrouw ik wel op mijn natuurlijke immuniteit.
Dus dan neem je de vaccinatie omdat je op vakantie wilt en niet omdat je overtuigd bent van de risk/benefit die dan goed onderzocht is door experts?

Nouja, waarom ook niet. Naast het bijboeken van bagage, het aanvinken van "Ja ik wil een reisverzekering" komt er gewoon een extra checkboxje bij Mijn TUI: "Vakantievaccinatie in de gate bij vertrek".

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 10:21
n0pe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:03:
[...]

Alles draait om percentages. Je bent wel degelijk minder vatbaar voor besmetting maar niet 100%, als ik me niet vergis ligt dit getal rond de 67%. Dit verlaagt dus wel degelijk de R zonder immuniteit.
Als het 67% zou zijn waar komen de huidige besmettingen dan vandaan? Wanneer gaat men inzien dat dit dus helemaal niet het geval blijkt te zijn :?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Arvado schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:39:
[...]

Als het 67% zou zijn waar komen de huidige besmettingen dan vandaan? Wanneer gaat men inzien dat dit dus helemaal niet het geval blijkt te zijn :?
Deltavariant is veel besmettelijker. Een R-waarde van 6 wordt met 67% bescherming 2 (even heel simpel gezegd) bij 100% vaccinatiegraad. De vaccinatiegraad is echter niet 100% en een R-waarde van 2 is nog steeds heel hoog.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 11-11-2021 13:41 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:51

-tom-562

Oliesjeik

*knip*
Reply op verwijderde reactie.
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:38:
[...]

Dus dan neem je de vaccinatie omdat je op vakantie wilt en niet omdat je overtuigd bent van de risk/benefit die dan goed onderzocht is door experts?

Nouja, waarom ook niet. Naast het bijboeken van bagage, het aanvinken van "Ja ik wil een reisverzekering" komt er gewoon een extra checkboxje bij Mijn TUI: "Vakantievaccinatie in de gate bij vertrek".
Wat is daar nou gek aan? Ook eigenlijk de enige reden waarom ik een vaccinatie genomen heb (en ik ben niet de enige merk ik mijn omgeving)

[ Voor 66% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 14:12 ]

Vaak bu'j te bang!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:46
update bedbezetting 2021-11-11

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osMD5bGvzDlvmlWvCxerIha-ogA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ucUaWz8Vn4K0pWbsWWIRXTr1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1PgrkwSXH0CSDEP8iWhrrITizc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wFA1wJ4qcuuim4jnC884MO4Z.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PX4abVpt0tb459MPB70pHSYV8Ac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MtKMnQ4g0P1ShlRpQldsOv4t.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlE01pkzf8RoSPz_0PXhBjuvTFU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8G9NGnA3eqJ6heqvHGv9KlBI.png?f=user_large

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:21
Arvado schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:39:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan?

Als je een tweede bevolkingsgroep hebt waarin niemand gevaccineerd is als controle groep dan kunnen we het testen :+

Voor zover ik weet is er geen betrouwbare data momenteel die weergeeft welk percentage van de besmettingen voledig gevaccineerd is.

Edit: Die data is er wel, thx @Wolly
50% van de positief geteste mensen in november is volledig gevaccineerd. Als het vaccin geen effect zou hebben dan zou je verwachten dat 80% van de positief geteste mensen volledig gevaccineerd is. Voorlopige conclusie gebaseerd op deze data is dat het vaccin wel degelijk het verwachte effect heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door n0pe op 11-11-2021 13:56 ]

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57
ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:38:
[...]

Sowieso, als je alle ongevaccineerde uitsluit en de ziekenhuizen blijven volstromen met gevaccineerde en de zorg stroomt over... wie moeten ze dan als zondebok gebruiken?
Ik denk dat ik al zie waar het mis gaat.

Jij denkt dat er per se een zondebok aangewezen moet worden? Dat moet helemaal niet. De term zondebok of schuldige volgt uit acties, in dit geval verwijtbaar nalaten van 2 prikjes a 30 minuten.

Als morgen iedereen gevaccineerd is dan heeft iedereen deze hele simpele handeling verricht waardoor we nog lang niet zo erg in de shit zouden zitten als we nu zitten. Komen we dan alsnog in de problemen, dan gaat 100% gevaccineerd in lockdown omdat die 100% een probleem heeft. Daar is heel wat meer draagvlak voor dan dat 85% ook in lockdown moet omdat 15% de moeite niet wil nemen.
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:46:
[...]

Moeilijk hoor, na een paar maanden zullen degenendie vooraan in de rij stonden juist het snelst weer in het ziekenhuis komen (uitgaande van boosters die geen blijvend effect hebben), dus dan zullen die toch de schuld moeten krijgen?
Jij doet het hier ook, alsof we dogmatisch iemand de schuld willen geven. Dat hebben we in het eerste jaar van de pandemie toch ook niet gedaan?

Maar nu er een uitweg lijkt, of in ieder geval een enorme ontlasting van de zorg, kwetsbaren, economie, en er steevast een groep is die weigert deel te zijn van de oplossing, dan is het toch niet raar dat deze hierop wordt aangekeken?

[ Voor 34% gewijzigd door Emgeebee op 11-11-2021 13:48 ]

• Wolly
  • Niet online
n0pe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:45:
[...]

Voor zover ik weet is er geen betrouwbare data momenteel die weergeeft welk percentage van de besmettingen voledig gevaccineerd is.
Met mitsen en maren, maar toch wel een indicatie.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sgW3bk3f/screenshot-205.png

• redwing
Emgeebee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:46:
[...]

Jij denkt dat er per se een zondebok aangewezen moet worden? Dat moet helemaal niet. De term zondebok of schuldige volgt uit acties, in dit geval verwijtbaar nalaten van 2 prikjes a 30 minuten.

Als morgen iedereen gevaccineerd is dan heeft iedereen deze hele simpele handeling verricht waardoor we nog lang niet zo erg in de shit zouden zitten als we nu zitten. Komen we dan alsnog in de problemen, dan gaat 100% gevaccineerd in lockdown omdat die 100% een probleem heeft. Daar is heel wat meer draagvlak voor dan dat 85% ook in lockdown moet omdat 15% de moeite niet wil nemen.
Of is het grote probleem dat overal, zelfs vanuit de regering die ongevaccineerden als schuldige worden aangewezen? Of gaan we eens bedenken dat we in een vrij land willen leven en daarbij dit soort vrije keuzes horen. Want dan hoef je niemand te beschuldigen, maar zie je het als inherent aan het systeem en gaan we verder kijken op wat voor andere manieren we dit onder controle kunnen houden.

[removed]

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57
redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:48:
[...]

Of is het grote probleem dat overal, zelfs vanuit de regering die ongevaccineerden als schuldige worden aangewezen? Of gaan we eens bedenken dat we in een vrij land willen leven en daarbij dit soort vrije keuzes horen. Want dan hoef je niemand te beschuldigen, maar zie je het als inherent aan het systeem en gaan we verder kijken op wat voor andere manieren we dit onder controle kunnen houden.
Die luxe heb je als je niet in een noodsituatie zit (© @Imperium ). We moeten de komende maanden de zorg behapbaar houden en de maatregelen de deur uit kegelen. Dat gaat je alleen lukken met voldoende vaccinaties.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Ik denk helemaal niks, ik zie alleen maar een groot polarisatie probleem ontstaan, de gevaccineerde schreeuwen moord en brand over ongevaccineerde en er ontstaat alleen maar meer weerstand tegen vaccineren.

En die "prikjes", ik ben 3 maanden ziek geworden na/door bijwerkingen van Pfizer. Ik ben niet de enige in mijn omgeving (niet zo lang als ik...) maar ken genoeg mensen die echt niet meer staan te springen om een boostershot. Dus "verwijtbaar" is erg polariserend, het gaat in beide kanten wel om je eigen gezondheid.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Ik denk dat dit de juiste plek voor deze vraag is, of eigenlijk vragen.

Ik zou volgende week graag naar een expo willen gaan, nou moet ik mij dus laten testen eerst. Dit zal voor mij ook gelijk de eerste keer zijn, zo'n test.

Ik heb gesproken met iemand onlangs die hier testen aflegde en ik vroeg aan haar of ik ervoor kon kiezen om alleen een keelswab te laten doen en mocht hieruit blijken dat ik gezond ben dat dit genoeg was om zo'n expo binnen te komen. De Game On expo in Groningen overigens. Zij zei dat dit goed zou zitten.

Helaas legt zij die tests niet meer af hier want haar bedrijf lijkt niet meer mee te doen als ik op Testenvoortoegang kijk. En tot nu toe vertellen alle deelnemende instanties dat het altijd een keelswab EN neus test zal zijn. Dus ik denk dat zij één van de weinigen was die alleen een keelswab zou doen.

Nou ben ik niet kleinzerig en kan best goed tegen pijn, maar je hoort soms wel het een en ander. Nou las ik wel dat de testen sinds eind vorig jaar een stuk minder "erg" en pijnlijk zijn, klopt dit?

Sowieso, hoe ervaren jullie die neus test? Want ik kijk er wel wat tegenop. Daarnaast sommige vrienden en kennissen die lopen te roepen "ik zou het niet doen, er zit rommel op die stokjes" en andere conspiracy verhalen die niet eens bewezen zijn....schiet echter allemaal niet echt op.

Er is dus geen manier om gewoon voor de andere testen te kiezen?

Als dit niet de juiste thread is dan verplaats ik mijn bericht.

• Wolly
  • Niet online
[...]
Jij doet het hier ook, alsof we dogmatisch iemand de schuld willen geven. Dat hebben we in het eerste jaar van de pandemie toch ook niet gedaan?
Niet? Ik kan mij nog de carnavallers herinneren, de wintersporters, de jeugd die allemaal op een zeker moment de zondebok toegespeeld kregen.
Maar nu er een uitweg lijkt, of in ieder geval een enorme ontlasting van de zorg, kwetsbaren, economie, en er steevast een groep is die weigert deel te zijn van de oplossing, dan is het toch niet raar dat deze hierop wordt aangekeken?
Het zou prettig zijn als alle mensen doorhebben dat ze mede-eigenaar zijn van het probleem in plaats van dat ze denken de oplossing te zijn.
Pagina: 1 ... 31 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.