Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.508 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik krijg steeds meer twijfels als ik de toekomstplannen van De Jonge lees.

Het kabinet wil voorbereiden dat toegang tot niet-essentiële winkels mogelijk alleen nog met QR kan. Tevens zal die wetgeving de optie bieden dat in gebieden die tot brandhaard bestempeld zijn je alleen nog met een QR code de winkel in mag.

Bij de laatste lockdown worstelde men met wat nu een essentiële en niet-essentiële winkel zou zijn. Een zaak als de Hema verkoopt zowel essentiële als niet-essentiële spullen. Dit zorgde voor gekke situaties: je mag wel een velletje postzegels kopen, maar niet de verjaardagskaart waar je die op wil plakken. Hoe ziet De Jonge dit voor zich met de QR code? Als je die verjaardagskaart koopt moet je die wel tonen, maar niet als je enkel een velletje postzegels koopt? In dat laatste geval is die QR-loze persoon toch in de winkel met alle risico van dien. Of moet de winkelier zijn klanten op basis van intentie filteren? Wat als iemand zich bedenkt tijdens het winkelen en ineens QR-plichtig wordt?

Alle winkels achter een QR code in brandhaarden is net zo wankel. Wat weerhoudt iemand ervan om de auto te pakken naar het naastgelegen dorp? Voor de minder mobiele persoon zonder QR code pakt het zuur uit, die moet eventjes een paar weken maar geen eten kopen? Of kennissen en familie charteren hiervoor?

Dat hele QR code verhaal wordt een steeds groter kaartenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Paar (niets zeggende ;)) positieve nootjes.
Groeifactor van de besmettingen (week-op-week) is voorzichtig dalende (maar dat zegt nog weinig, is wel eens vaker gebeurd om daarna door te stijgen)
za 52%
zo 50%
ma 44%
di 37%
wo 34%

Vandaag 146 nieuwe opnames op de verpleegafdeling (8 minder dan vorige week donderdag), maar dat zal ongetwijfeld een toevalligheid zijn en niet structureel zijn.
IC vandaag 25 erbij (vorige week donderdag 14).
Gemiddelde (7-daagse) opname verpleegafdeling ligt op 152, die op de IC op 22.
De verhouding verpleeg - IC wordt groter, dus dat scheelt weer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bij de laatste lockdown worstelde men met wat nu een essentiële en niet-essentiële winkel zou zijn. Een zaak als de Hema verkoopt zowel essentiële als niet-essentiële spullen. Dit zorgde voor gekke situaties:
@CMD-Snake In Australië moet je al een QR code tonen om een aankoop te doen. Die wordt dan gescand om te kijken of je de aankoop überhaupt wel mag doen...Ongevaccineerd mag je daar dus bijna niets meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Ghostrider op 04-11-2021 13:33 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
CMD-Snake schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:28:
Ik krijg steeds meer twijfels als ik de toekomstplannen van De Jonge lees.

Het kabinet wil voorbereiden dat toegang tot niet-essentiële winkels mogelijk alleen nog met QR kan. Tevens zal die wetgeving de optie bieden dat in gebieden die tot brandhaard bestempeld zijn je alleen nog met een QR code de winkel in mag.

Bij de laatste lockdown worstelde men met wat nu een essentiële en niet-essentiële winkel zou zijn. Een zaak als de Hema verkoopt zowel essentiële als niet-essentiële spullen. Dit zorgde voor gekke situaties: je mag wel een velletje postzegels kopen, maar niet de verjaardagskaart waar je die op wil plakken. Hoe ziet De Jonge dit voor zich met de QR code? Als je die verjaardagskaart koopt moet je die wel tonen, maar niet als je enkel een velletje postzegels koopt? In dat laatste geval is die QR-loze persoon toch in de winkel met alle risico van dien. Of moet de winkelier zijn klanten op basis van intentie filteren? Wat als iemand zich bedenkt tijdens het winkelen en ineens QR-plichtig wordt?

Alle winkels achter een QR code in brandhaarden is net zo wankel. Wat weerhoudt iemand ervan om de auto te pakken naar het naastgelegen dorp? Voor de minder mobiele persoon zonder QR code pakt het zuur uit, die moet eventjes een paar weken maar geen eten kopen? Of kennissen en familie charteren hiervoor?

Dat hele QR code verhaal wordt een steeds groter kaartenhuis.
Hoe ga je dat ook handhaven? Voor elke niet essentiele winkel een beveiligingsmannetje zetten die daar QR codes scant? Dat is echt niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
stylezzz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:25:
Maar als ik nou die pil voorgeschreven krijg van mijn dokter, ben ik dan ook verplicht om hem te nemen? Dit voelt wel een beetje als dwang hoor? ;)
Dokter, is dat wat boomers een dealer noemen ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Vlassie1980 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:32:
[...]

Hoe ga je dat ook handhaven? Voor elke niet essentiele winkel een beveiligingsmannetje zetten die daar QR codes scant? Dat is echt niet te doen.
Dat dachten we van meer maatregelen. Als je de bevolking in maart 2020 had verteld van alle maatregelen die er nu zijn geweest en misschien nog komen dan was het land te klein geweest. Nu wordt het stapje voor stapje ingevoerd en de meeste mensen slikken het maar. Ik hou mijn hart vast met de mogelijke uitbreidingen van de QR toegang.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:22:
[...]

Maar, dat is op basis van gemiddelden.

De tieners met een positieve risk/benefit zijn vaak tieners met onderliggende medische problemen. Als je praat met gezonde tieners, dan is het nog steeds "voor de ander". Alleen is "de ander" nu ook een klasgenoot en niet alleen opa en oma.
Het is altijd op basis van gemiddelden, want we kunnen het niet voor individuen voorspellen. En de Gezondheidsraad heeft duidelijk gesteld dat het niet alleen om de tieners met medische indicatie gaat, maar om de hele populatie.
Verder zegt dit cijfer niets over de volgende groep in het debat, namelijk 6-12 jaar.
Zeker waar, maar ik reageerde dan ook alleen op je statement over 25/35 jarigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

hoevenpe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:27:
[...]

Met een QR-code verwacht ik dat inderdaad, Oostenrijk zet deze winter vol in op 2G.
Als je langer dan 48 uur in België moet/wilt zijn dan heb je die nu al nodig om je PLF (Passenger Locator Form) in te vullen. https://www.info-coronavirus.be/nl/plf/

Blijkbaar nog niet zo heel duidelijk gecommuniceerd. Zorgde al voor problemen tijdens de herfstvakantie en liet al een aantal mensen "foxwild" worden toen ik dat laatst ter tafel bracht tijdens een verjaardag..... 8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Redax schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:35:
[...]

Dat dachten we van meer maatregelen. Als je de bevolking in maart 2020 had verteld van alle maatregelen die er nu geweest zijn en misschien nog komen dan was het land te klein geweest. Nu wordt het stapje voor stapje ingevoerd en de meeste mensen slikken het maar. Ik hou mijn hart vast met de mogelijke uitbreidingen van de QR toegang.
Je zou deel 1 van deze reeks eens terug moeten lezen. ;)

E I N D E L I J K is het langverwachte Pienteronderzoek er weer: https://www.rivm.nl/pienter-corona-onderzoek/resultaten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3A5vZcbjl2rGZUWVSoRPaXEBp0A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xzZJFfAuMXnzjr9Cp5tCfZYu.png?f=user_large

Jammer dat het zolang heeft geduurd dat we naar getallen van vijf maanden terug kijken, nog voor de dansende Janssers.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vlassie1980 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:32:
[...]

Zal wel net zoals bij de kroegen worden, 1 beveiliger aan het begin van de winkelstraat die scant en je een bandje geeft, en dan ben je voor 1 dag klaar met scannen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
YakuzA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:03:
[...]

Zal wel net zoals bij de kroegen worden, 1 beveiliger aan het begin van de winkelstraat die scant en je een bandje geeft, en dan ben je voor 1 dag klaar met scannen.
En als je nou een winkelstraat hebt waar onderstaande winkels zitten:

- Een Appie / Plus / Jumbo
- Hema
- Kruidvat
- Xenos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vlassie1980 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:05:
[...]

En als je nou een winkelstraat hebt waar onderstaande winkels zitten:

- Een Appie / Plus / Jumbo
- Hema
- Kruidvat
- Xenos
mag je allemaal naar binnen met die ene scan waar je je bandje haalde, zoals ik hierboven zeg :?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:08:
[...]

mag je allemaal naar binnen met die ene scan waar je je bandje haalde, zoals ik hierboven zeg :?
Slim idee hoor, maar wie controleert dat bandje dan als je de winkel binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wat betekent dit nu concreet per 6 november?
Met ingang van zaterdag 6 november moet het persoonlijke coronatoegangsbewijs gescand worden voordat iemand van 18 jaar of ouder het clubhuis/binnen-locaties op de vereniging mag betreden of gebruik kan maken van de buitenterrassen. Daarbij moet ook het ID-bewijs gecontroleerd worden.
Personen die met een functie aanwezig moeten zijn op de vereniging zijn van deze verplichting uitgezonderd. Het gaat dan bijvoorbeeld om trainers/coaches (uit & thuis), alle noodzakelijk aanwezige andere vrijwilligers of mensen die bijvoorbeeld onderhoudswerkzaamheden komen uitvoeren op de vereniging. Let op: rij-ouders vallen niet onder deze uitzondering.
De KNHB vraagt toeschouwers van ‘amateurwedstrijden’ zich daarnaast ook te houden aan de 1,5 meter afstand die door de overheid dringend geadviseerd wordt en voegt daar het verzoek aan hockeyers en begeleiding aan toe om in de dug outs tijdens de wedstrijd ook weer de 1,5 meter afstand in acht te nemen.
Blijkbaar toch niet helemaal van de baan. Dat is weer wat anders dan gisteren geroepen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
YakuzA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:08:
[...]

Dacht dat er een onderscheid zou komen tussen wel / niet essentiele winkels?
Supermarkt is essentieel, Xenos niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:32
Oeh, zie ik daar nu zo rond de 65 jaar de "AstraZeneca-dip"?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tom-Z schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:09:
[...]

Oeh, zie ik daar nu zo rond de 65 jaar de "AstraZeneca-dip"?
Klopt helemaal

---

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:22:
[...]

Maar, dat is op basis van gemiddelden.

De tieners met een positieve risk/benefit zijn vaak tieners met onderliggende medische problemen. Als je praat met gezonde tieners, dan is het nog steeds "voor de ander". Alleen is "de ander" nu ook een klasgenoot en niet alleen opa en oma.

Verder zegt dit cijfer niets over de volgende groep in het debat, namelijk 6-12 jaar.
De risk benefit voor zkh opname lijkt voor 12-29 ook aardig positief met daling van 2-4 naar 0 per dag:
(huidige vaccinatiegraad lijkt voor deze groep rond de 65%)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEbKn5oqCXbLa1GXbuBQMTi-9L8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TgkTNggrmLZDBROpKUZxgH34.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 04-11-2021 15:39 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vlassie1980 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:09:
[...]

Dacht dat er een onderscheid zou komen tussen wel / niet essentiele winkels?
Supermarkt is essentieel, Xenos niet...
Wil je iemand met een bandje gaan verbieden de AH in te lopen oid?
Wat bedoel je :?

Je kan ook kiezen om niet te scannen bij die beveiliger :?

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Dennahz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:05:
[...]

De ongevaccineerden zitten min of meer al in een lockdown met de nieuwe maatregelen.
Een gedeeltelijke lockdown voor 15% van de bevolking is niet effectief.

Een lockdown zoals vorig jaar oktober verlaagde de R-waarde met 40%. Toen werden we weer wat soepeler en toen weer wat strakker => 30%. en toen kwam de avondklok => -0%. Ik moet het blijven herhalen, die heeft precies niets opgeleverd. Politici die iets anders beweren, dat heet "escalation of commitment" en wordt hier in paragraaf 3.5 beschreven

Maar die reductie van R in de orde van 30 a 40% is een richtlijn van wat haalbaar is met een lockdown.

Als je dat echter slechts op een klein deel van de bevolking toepast, dan zul je ook slechts een klein deel van dat effect zien. Ik heb helaas geen cijfers over welk deel van de infecties bij ongevaccineerden zit. Het effect zal ongetwijfeld bovenproportioneel zijn, maar meer dan 0.1 daling van R zie ik er niet uit komen.
Zeker als niet-essentiële winkels niet toegankelijk zijn zonder coronapas.
Dat gaat vooral op papier gebeuren. De winkeliers geven al aan dat het qua personeelsinzet niet op te brengen valt. En voor grootschalig sluiten van opstandige winkels in dit seizoen ontbreekt maatschappelijk draagvlak.

Vroeger waren we collectief in alarmfase rood als we een getal van 9000 positieve tests om de oren kregen. Nu haalt iedereen zijn schouders op.
Dus ja.. een harde lockdown zoals vorig jaar zal vast helpen, maar denk niet dat er iemand in deze maatschappij is die daar nog op zit te wachten. Zowel gevaccineerd als ongevaccineerd.
Eensch.
De vraag: "wanneer stopt het nou eens?" comes to mind. Als het al niet voldoende is met 85% gevaccineerden, wanneer dan wel? :{

Veel hoger gaat dat aantal toch niet meer komen.
Ik zie dat we in de endemische fase terecht zijn gekomen. Dat betekent dat corona een blijvertje is en vanaf nu periodiek zal terugkeren. Waarschijnlijk seizoensgebonden zoals ook de griep dat doet.

Alle maatregelen die we nu overwegen, moeten we meten tegen die lat: is het een maatregel waarmee we jaren vooruit willen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:14:
[...]

Een gedeeltelijke lockdown voor 15% van de bevolking is niet effectief.

Een lockdown zoals vorig jaar oktober verlaagde de R-waarde met 40%. Toen werden we weer wat soepeler en toen weer wat strakker => 30%. en toen kwam de avondklok => -0%. Ik moet het blijven herhalen, die heeft precies niets opgeleverd. Politici die iets anders beweren, dat heet "escalation of commitment" en wordt hier in paragraaf 3.5 beschreven

Maar die reductie van R in de orde van 30 a 40% is een richtlijn van wat haalbaar is met een lockdown.

Als je dat echter slechts op een klein deel van de bevolking toepast, dan zul je ook slechts een klein deel van dat effect zien. Ik heb helaas geen cijfers over welk deel van de infecties bij ongevaccineerden zit. Het effect zal ongetwijfeld bovenproportioneel zijn, maar meer dan 0.1 daling van R zie ik er niet uit komen.
Een en ander staat in de wekelijkse update van het RIVM. De verhouding in de bevestigde besmettingen vorige maand is 46% volledig gevaccineerd en 51% niet (of deels) gevaccineerd. Het schijnt dat de testbereidheid onder ongevaccineerden ook behoorlijk laag is, dus het is mogelijk ook nog een vertekend beeld.

Als de ongevaccineerden proportioneel "hun eerlijke deel" van de besmettingen voor hun rekening zouden nemen zou de R vér onder de 1 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:04
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:08:
[...]

Blijkbaar toch niet helemaal van de baan. Dat is weer wat anders dan gisteren geroepen werd.
Sportkantines waren toch al verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
YakuzA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:11:
[...]

De risk benefit voor zkh opname lijkt voor 12-29 ook aardig positief met daling van 2-4 naar 0 per dag:
[Afbeelding]
Dat plaatje is de benefit (verlaging kans op hospitalisatie en ernstig ziektebeloop), niet de risk/benefit (afweging bijwerkingen vs. deze velaging van kans op hospitalisatie). Desondanks suggereert het vrij sterk dat ook tieners en twintigers collectief baat hebben

Het getal wat ik mis is het aantal opnames van mensen per leeftijdsgroep met en zonder vooraf bekend onderliggend lijden. Ik vermoed heel sterk dat bij deze jonge mensen in het ziekenhuis grotendeels patienten met bekend onderliggend lijden zitten.

Als je in gesprek gaat met een gezonde tiener of twintiger, dan is het afaik wel degelijk een verhaal over altruisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
YakuzA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:12:
[...]

Wil je iemand met een bandje gaan verbieden de AH in te lopen oid?
Wat bedoel je :?

Je kan ook kiezen om niet te scannen bij die beveiliger :?
Ik snap je nu, never mind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:25:
[...]

Dat plaatje is de benefit (verlaging kans op hospitalisatie en ernstig ziektebeloop), niet de risk/benefit (afweging bijwerkingen vs. deze velaging van kans op hospitalisatie). Desondanks suggereert het vrij sterk dat ook tieners en twintigers collectief baat hebben
Ah, ja.
klopt idd, heb risk even doorgestreept bij het plaatje in de post :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

Mfpower

In dubio

[...]

Het getal wat ik mis is het aantal opnames van mensen per leeftijdsgroep met en zonder vooraf bekend onderliggend lijden. Ik vermoed heel sterk dat bij deze jonge mensen in het ziekenhuis grotendeels patienten met bekend onderliggend lijden zitten.

Als je in gesprek gaat met een gezonde tiener of twintiger, dan is het afaik wel degelijk een verhaal over altruisme.
Tenzij je long covid meeneemt in het verhaal (maar daar beschermen de vaccins ook maar gedeeltelijk tegen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
stylezzz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:25:
[...]

Terrassen zijn erbij gekomen ook kan er niet meer afgehaald worden voor langs het veld en douchen/omkleden in de kleedkamers mag ook pas na een groen vinkje. Dus de oppositie heeft zich weer eens met een kluitje in het riet laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:34
stylezzz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:25:
Heb ik de afgelopen weken heel weinig van gemerkt... O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:36:
[...]

Heb ik de afgelopen weken heel weinig van gemerkt... O-)
Dat is een ander probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:08:
[...]

Alle rij-ouders zijn toch ook zijlijncoaches >:)

Het is wel goed voor het tekort aan vrijwilligers zo'n QR bij voetbalvelden (omdat vrijwilligers zijn uitgezonderd neem ik aan dat daar een groei in zal komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:33:
[...]

Terrassen zijn erbij gekomen ook kan er niet meer afgehaald worden voor langs het veld en douchen/omkleden in de kleedkamers mag ook pas na een groen vinkje. Dus de oppositie heeft zich weer eens met een kluitje in het riet laten sturen.
Toch niet heel gek dat het voor kleedkamers nodig is? Je zit daar met veel mensen op kleine ruimte. En na wedstrijd lekker uit te hijgen dus goede kans op verspreiding daar. Je kan daar ook nauwelijks nog over 'buiten' sport spreken en als de binnensport en sportscholen wel moeten checken, kunnen denk ik veel mensen wel bedenken dat voor kleedkamers hetzelfde geldt. Dus gewoon in voetbal/hockey/etc. kleren naar wedstrijd gaan, daar op veld trainingsbroek en jas uit doen en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
[...]

Ik moest even heel diep graven, maar vond deze presentatie met relevante info over de risk-benefit van vaccinatie bij jongeren.
De belangrijkste bijwerkingen van het vaccin (nouja, belangrijk, iets van ~50 gevallen per miljoen vaccinaties) zijn myocarditis en pericarditis en die komen ook voor als complicatie van covid. Een andere mogelijke complicatie van covid die specifiek bij jongeren voorkomt is "Multisystem Inflammatory Syndrome". Dat lijkt ook vaker voor te komen dan die bijwerkingen na vaccinatie.

En zorgen dat de samenleving niet verder op slot hoeft, daar heb je ook zelf belang bij :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Pompi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:49:
[...]

Toch niet heel gek dat het voor kleedkamers nodig is? Je zit daar met veel mensen op kleine ruimte. En na wedstrijd lekker uit te hijgen dus goede kans op verspreiding daar. Je kan daar ook nauwelijks nog over 'buiten' sport spreken en als de binnensport en sportscholen wel moeten checken, kunnen denk ik veel mensen wel bedenken dat voor kleedkamers hetzelfde geldt. Dus gewoon in voetbal/hockey/etc. kleren naar wedstrijd gaan, daar op veld trainingsbroek en jas uit doen en gaan.
En wat gaat die CTB daar precies aan doen? Dan zit je alsnog met een elftal ongeteste gevaccineerden in een kleedkamer te dampen.

De hele glijdende schaal qua invoering breidt steeds verder uit naar plekken waar BCO helemaal niemand heeft gevonden. Gespeend van enige vorm van onderbouwing over de werking ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:55:
[...]

En wat gaat die CTB daar precies aan doen? Dan zit je alsnog met een elftal ongeteste gevaccineerden in een kleedkamer te dampen.
Nee, je ziet het verkeerd ik denk dat @Pompi bedoeld dat je (vrijwillig) terug gaat naar oude de strenge situatie. Waarbij de kleedkamers en dergelijke dicht waren en men zich weer thuis moet omkleden/douchen. Daarmee omzeil je ook de noodzaak van de CTB in dit geval, voor de buitensporters.

Hoogstens wanneer men toch de kleedkamers/horeca in wil kunnen ze dat doen doormiddel van het gebruik van de CTB. Iets wat de vorige keer niet eens mogelijk was, omdat alles er omheen dicht moest blijven.

In die zin is de situatie dan weer minder streng omdat je toch nog het e.e.a. mag en kan zonder het gebruik van de CTB. Tenzij je natuurlijk een binnensport beoefend. :+

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 04-11-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:55:
[...]

Niet zoveel. Ze zullen minder naar het ziekenhuis hoeven maar zitten toch al niet in de groep waar dat veel in voorkomt. Wel zullen ze elkaar besmetten en zo verspreiding opleveren die uiteindelijk wel bij de 60+ groep uitkomt.

Als het zo doorgaat zal er dit weekend wel een ingelaste persco zijn dat alles alsnog dichtgaat, dit is allemaal gerommel in de marge.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
IJzerlijm schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:00:
[...]

Niet zoveel. Ze zullen minder naar het ziekenhuis hoeven maar zitten toch al niet in de groep waar dat veel in voorkomt. Wel zullen ze elkaar besmetten en zo verspreiding opleveren die uiteindelijk wel bij de 60+ groep uitkomt.

Als het zo doorgaat zal er dit weekend wel een ingelaste persco zijn dat alles alsnog dichtgaat, dit is allemaal gerommel in de marge.
Die komt een week later, want 12-11 is natuurlijk niet zoveel veranderd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

De persco van dinsdag was even voor de buhne, de roep om ingrijpen werd wel erg groot vanuit alle kampen. Nu heeft men wat extra tijd om wetgeving voor te bereiden, de echte persco volgt binnenkort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
TIGER1125 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:59:
[...]

Nee, je ziet het verkeerd ik denk dat @Pompi bedoeld dat je terug gaat naar de strenge situatie gaat. Waarbij de kleedkamers en dergelijke dicht zijn en men zich weer thuis moet omkleden/douchen. Daarmee omzeil je ook de noodzaak van de CTB in dit geval, voor de buitensporters.

Hoogstens wanneer men toch de kleedkamers/horeca in wil kunnen ze dat doen doormiddel van het gebruik van de CTB. Iets wat de vorige keer niet eens mogelijk was, omdat alles er omheen dicht moest blijven.
Nee bedoelde wel dat het open is maar dat met CTB er dus gebruik van gemaakt kan worden. Zoals @IJzerlijm hier ook aangeeft:
[...]

Waarschijnlijk is deze beslissing en dat sportscholen en binnensporten CTB hebben dus om de besmettingen en daarmee indirect meer ziekenhuisopnames te beperken.

Als je vind dat je voor kleedkamers geen CTB nodig hoeft te hebben, zouden daardoor dan opeens de kleedkamers van sportscholen en binnensporten ook geen CTB nodig hebben maar verder in het gebouw wel. Ik vind het dus wel logisch dat ze gewoon een rechte lijn hebben getrokken, alle kleedkamers en sporten die niet in open lucht zijn hebben CTB nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Pompi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:05:
[...]

Nee bedoelde wel dat het open is maar dat met CTB er dus gebruik van gemaakt kan worden. Zoals @IJzerlijm hier ook aangeeft:

[...]

Waarschijnlijk is deze beslissing en dat sportscholen en binnensporten CTB hebben dus om de besmettingen en daarmee indirect meer ziekenhuisopnames te beperken.

Als je vind dat je voor kleedkamers geen CTB nodig hoeft te hebben, zouden daardoor dan opeens de kleedkamers van sportscholen en binnensporten ook geen CTB nodig hebben maar verder in het gebouw wel. Ik vind het dus wel logisch dat ze gewoon een rechte lijn hebben getrokken, alle kleedkamers en sporten die niet in open lucht zijn hebben CTB nodig.
Ah oké.

Nee, ik dacht eigenlijk dat je refereerde aan een variant op eerder dit jaar? Toen was alles natuurlijk dicht, maar kon je wel buiten sporten wanneer je omgekleed en al van huis naar het sportcomplex ging en kon je je daarna thuis weer omkleden en douchen.

Wanneer je die lijn zou volgen dan zou je bij de aankomende maatregelen theoretisch de noodzaak van het CTB op het sportcomplex ook kunnen ontlopen. Door geen gebruik te maken van de binnenfaciliteiten.

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 04-11-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
TIGER1125 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:07:
[...]

Ah oké.

Nee, ik dacht eigenlijk dat je refereerde aan een variant op eerder dit jaar? Toen was alles dicht, maar wel kon sporten wanneer je omgekleed en al van huis naar het sportcomplex gaat en weer daarna weer naar huis om je om te kleden en te douchen.
Dat wordt denk ik mogelijk de volgende stap
Dan zou je in de aankomende situatie theoretisch de noodzaak van het CTB op het sportcomplex ook kunnen ontlopen. Door geen gebruik te maken van de binnenfaciliteiten.
Ja daar lijkt het nu op.

In principe zou je dus gewoon 1 iemand die wel een CTB heeft, aan kunnen wijzen voor het halen van de drankjes voor langs het veld. En moet je dus op het veld of in de auto verkleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat je hier alvast kan zien welk effect dat heeft. Vrijwel niks dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-3XnTcsttVcE6hdZxFWiyB5K8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z2MAAIj64c0Qo6SaLF5c8aUm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12
En op de IC waarschijnlijk het dubbele.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Señor Sjon
En door de 10k heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIGER1125 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:07:
[...]

Ah oké.

Nee, ik dacht eigenlijk dat je refereerde aan een variant op eerder dit jaar? Toen was alles natuurlijk dicht, maar kon je wel buiten sporten wanneer je omgekleed en al van huis naar het sportcomplex ging en kon je je daarna thuis weer omkleden en douchen.

Wanneer je die lijn zou volgen dan zou je bij de aankomende maatregelen theoretisch de noodzaak van het CTB op het sportcomplex ook kunnen ontlopen. Door geen gebruik te maken van de binnenfaciliteiten.
om het praktisch te houden verwacht ik dat op veel complexen de kleedkamers voor iedereen dicht gaan, in een kantine controleren is al uitdagend,maar behaphaar. Als de kleedkamers allemaal een eigen buitendeur hebben, wat bij voetbal vaak het geval is, is controle daar erg lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vooral erg om te bedenken dat de ziekenhuis/ic opnames dit pas over 5/10 dagen gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lockdown incoming?

Hoe anders ga je de R beneden de 1 krijgen op korte termijn en voorkomen dat onze broze IC dit nog aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:27:
[...]

Lockdown incoming?

Hoe anders ga je de R beneden de 1 krijgen op korte termijn en voorkomen dat onze broze IC dit nog aankan?
Het mag ondertussen duidelijk zijn dat de QR-code het in ieder geval niet gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vlassie1980 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:27:
[...]

Lockdown incoming?

Dan ga je terug naar ~10 juli qua maatregelen, hoewel het seizoen nu tegen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is "CTB"? Als ik google dan vind ik "centrum voor thuisbeademing", maar dan snap ik de replies niet helemaal.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
CoronaToegangsBewijs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
zacht schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:29:
[...]

Het mag ondertussen duidelijk zijn dat de QR-code het in ieder geval niet gaat oplossen.
Nee joh, we gaan eerst op nog meer plekken de QR-code invoeren. Dat is de heilige graal geworden na dansen met Jansen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
[...]

[ Voor 98% gewijzigd door Tom-Z op 04-11-2021 15:33 . Reden: Sniped door @Señor Sjon ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ah, okee. Dus gewoon QR-code? Check.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Zullen er vast een hoop over gaan vallen, maar ik wil daar wel aan toevoegen: 'met de huidige naleving en handhaving'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat de eerste stap 2G. Ze zien nu al dat een beperkte aanscherping al een effect heeft op de vaccinatiebereidheid. Daarnaast heeft het ook een effect op de besmettingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:19:

[Afbeelding]
Die lijst is al zovaak langs gekomen en zegt echt helemaal niets. Van de meerderheid van de besmettingen wordt nooit een bron gevonden. Alleen de makkelijke bronnen zie je echt terug komen. Wat je in die lijst dus ziet is vooral hoe makkelijk een bron te vinden in de genoemde situaties. En dan is de thuis-situatie logischerwijze de koploper (als je besmet wordt door je vrouw, maar toch niet weet waar het vandaan komt gaat er toch iets mis ;) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:44
[...]

Sjah, dat kunnen we ook over de mondkapjes zeggen, maar kennelijk zien mensen dat ook nog steeds als wondermiddel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:42
TrailBlazer schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:36:
Ik denk dat de eerste stap 2G. Ze zien nu al dat een beperkte aanscherping al een effect heeft op de vaccinatiebereidheid. Daarnaast heeft het ook een effect op de besmettingen.
Beter vandaag nog dan morgen. We moeten de ongevaccineerden zo snel mogelijk beschermen, dus die kunnen beter niet al te veel komen op plaatsen waar veel mensen bij elkaar komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
cvs79 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:31:
[...]

Nee joh, we gaan eerst op nog meer plekken de QR-code invoeren. Dat is de heilige graal geworden na dansen met Jansen
Nouja, het wérkt wel:
Een recordaantal van 13.000 mensen heeft zich gisteren, een dag na de persconferentie, laten vaccineren op een locatie waar dat zonder afspraak kan.
Het belangrijkste doel van de QR-code is zoveel mogelijk mensen over te halen om zich te laten vaccineren en dat lijkt wel vruchten af te werpen.

Of het resultaat en de lasten in proportie staan valt over te twisten, maar er is wel resultaat. Elke gevaccineerde is er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Dit verwacht ik eigenlijk ook. Eerst nog even de 'makkelijke' groep zich laten vaccineren en daarna alsnog naar strengere maatregelen voor iedereen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
anandus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:38:
[...]

Nouja, het wérkt wel:

[...]

Het belangrijkste doel van de QR-code is zoveel mogelijk mensen over te halen om zich te laten vaccineren en dat lijkt wel vruchten af te werpen.

Of het resultaat en de lasten in proportie staan valt over te twisten, maar er is wel resultaat. Elke gevaccineerde is er een.
Maar het helpt niet om een aanstormend zorginfarct te voorkomen. Daarvoor is het te laat. Enkel met zwaardere maatregelen komt de R < 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

cvs79 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:31:
[...]

Tsja, als je in plaats daarvan liever een lockdown/winkelsluiting/kroegen dicht oid wil, mag je het zeggen?
(dat zal ongetwijfeld meer doen tegen de verspreiding)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
anandus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:35:
[...]

Ah, okee. Dus gewoon QR-code? Check.
Ja eigenlijk gewoon de QR-code.
Maarja, een QR-code hoeft geen CTB te zijn.

Ik werk zakelijk veel met QR-codes, wat geen CTB's zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goed nieuws:
Ouderen moeten eerder dan in december een boostervaccinatie kunnen krijgen. De Tweede Kamer heeft een motie daarover aangenomen van de fractie Den Haan en D66. In het debat over de coronamaatregelen zei demissionair minister De Jonge gisteren dat het niet goed mogelijk is om al eerder te beginnen. De Kamer neemt daar geen genoegen mee.

Het demissionaire kabinet wil in december beginnen met het toedienen van boostervaccins voor 60-plussers en mensen die in een instelling wonen. Zo moet de weerstand tegen het virus vergroot worden. Mensen van 80 jaar en ouder worden allereerst uitgenodigd.

Met de mogelijkheid van een derde prik neemt het kabinet een advies van de Gezondheidsraad over. De Tweede Kamer is daar blij mee, maar wil dus dat er meer haast mee wordt gemaakt.
Hopelijk kunnen ze dit vervroegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
YakuzA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:11:
[...]

(huidige vaccinatiegraad lijkt voor deze groep rond de 65%)
[Afbeelding]
Deze figuur is voor mij als gevaccineerde 50-minner (maar qua gewicht wel een 'plusser') wel geruststellend. Echt een enkeling nog die in die leeftijdsgroep nog gevaccineerd op de IC komt. Voor de rest allemaal ongevaccineerden. Boven de 50 toch een ander verhaal en hoe ouder hoe groter het risico ook als je gevaccineerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ah, ik dacht aan:
CoronaTjekBarcode :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:37:
[...]

Die lijst is al zovaak langs gekomen en zegt echt helemaal niets. Van de meerderheid van de besmettingen wordt nooit een bron gevonden. Alleen de makkelijke bronnen zie je echt terug komen. Wat je in die lijst dus ziet is vooral hoe makkelijk een bron te vinden in de genoemde situaties. En dan is de thuis-situatie logischerwijze de koploper (als je besmet wordt door je vrouw, maar toch niet weet waar het vandaan komt gaat er toch iets mis ;) )
Dus we investeren te weinig in bron- en contactonderzoek.

Zie je ook terug op het dashboard overigens.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/25T4SYDj/screenshot-199.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:34
FabianGTI schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:37:
Sjah, dat kunnen we ook over de mondkapjes zeggen, maar kennelijk zien mensen dat ook nog steeds als wondermiddel.
Was net in een vrijwel mondkap-loze supermarkt, Nederland wacht blijkbaar tot zaterdag met opdoen.
Zonder draagvlak wordt het niets...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jorizzz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:43:
[...]

Deze figuur is voor mij als gevaccineerde 50-minner (maar qua gewicht wel een 'plusser') wel geruststellend. Echt een enkeling nog die in die leeftijdsgroep nog gevaccineerd op de IC komt. Voor de rest allemaal ongevaccineerden. Boven de 50 toch een ander verhaal en hoe ouder hoe groter het risico ook als je gevaccineerd bent.
Deze grafiek is zkh dacht ik, niet van de IC, vandaar dat het aantal gevaccineerden nog wat hoger is.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

cvs79 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:39:
[...]

Maar het helpt niet om een aanstormend zorginfarct te voorkomen. Daarvoor is het te laat. Enkel met zwaardere maatregelen komt de R < 1.
Dat zorginfarct is denk ik nu al niet meer te vermijden. De huidige groei in besmettingen is nu nog zo hoog dat we de 15k ook wel gaan halen vermoed ik zo. De mensen die nu in het ziekenhuis komen zijn in de periode dat we op 7k besmettingen zaten. Een verdubbeling in de bezetting is naar mijn mening niet te ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Ik mis in de hele booster prik planning de voorrang voor de kwetsbaren.
De oudjes mogen wel. Maar bij prik 1 en 2 waren de mensen met kwetsbare gezondheid ook eerder aan de beurt.

Het lijkt alsof deze groep nu vergeten wordt en maar met de leeftijds cohorten mee moet?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
YakuzA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:45:
[...]

Deze grafiek is zkh dacht ik, niet van de IC, vandaar dat het aantal gevaccineerden nog wat hoger is.
Check, dank voor de aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dennis1812 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:45:
De oudjes mogen wel. Maar bij prik 1 en 2 waren de mensen met kwetsbare gezondheid ook eerder aan de beurt.

Het lijkt alsof deze groep nu vergeten wordt en maar met de leeftijds cohorten mee moet?
Kwetsbare 65+ heeft al de booster gehad toch?

Die hebben al maanden geleden dat advies van de Gezondheidsraad gehad om te prikken.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 04-11-2021 15:46 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Opvallend hoe het percentage positief maar door blijft stijgen. Weet iemand toevallig nog wat vorig jaar/eerder dit jaar de maximale percentage was wat daarvoor gerapporteerd was? Want ik kan mij alleen nog herinneren dat het veel rond de 11% zat en toen bij Dansen voor Janssen rond de 15% en dat dat als erg hoog beschouwd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:44:
[...]

Dus we investeren te weinig in bron- en contactonderzoek.

Zie je ook terug op het dashboard overigens.
[Afbeelding]
Je kan er nog 10k mensen tegenaan zetten, maar de besmettingen op lastige locaties of in het voorbijgaan ga je van z'n lang zal z'n leven niet terug vinden.

En daar kun je wat mij betreft ook de besmettingen van mensen met valse QR codes of op locaties waar eigenlijk een QR gecontroleerd had moeten worden aan toevoegen.

Dat mensen actief het BCO dwarszitten is al vanaf het begin een probleem. Laat staan in de huidige context.

'waar denkt u besmet te zijn geraakt?'
'nou ik ben vorige week bij Waku Waku in Utrecht uit eten geweest.'

Dacht het niet...

Het is een lijst van herleidbare gevallen. Geen lijst van gevaarlijkste settings.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pompi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:46:
[...]

Opvallend hoe het percentage positief maar door blijft stijgen. Weet iemand toevallig nog wat vorig jaar/eerder dit jaar de maximale percentage was wat daarvoor gerapporteerd was? Want ik kan mij alleen nog herinneren dat het veel rond de 11% zat en toen bij Dansen voor Janssen rond de 15% en dat dat als erg hoog beschouwd werd.
Gewoon waar je alle cijfers kan vinden? :)
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

We zijn in oktober al begonnen met een derde prik voor een groep van zo'n 200.000-400.000 mensen: https://www.rijksoverheid...booster-nu-nog-niet-nodig

Ik vraag me wel af in hoeverre die groep overlapt met de 70+ die we nu meer in het ziekenhuis zien, en of we daarvan al een effect kunnen zien in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36

Zijn ze al mee bezig, mijn moeder heeft nr3 al gehad. Ken ook andere (jongere) man die vanwege gezondheid al uitnodiging binnen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
[...]

Tja, het is "testen bij klachten". De coronabesmettingen stijgen exponentieël, maar de andere sneutneuzen en redenen om je te laten testen stijgen niet exponentieël.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Bedankt, wist niet dat daar ook overzicht van was. Maar we zitten nu dus ongeveer even hoog als de hoogste waardes van vorig jaar. Alleen zijn we er nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

YakuzA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:46:
[...]

Kwetsbare 65+ heeft al de booster gehad toch?

Die hebben al maanden geleden dat advies van de Gezondheidsraad gehad om te prikken.
Maar kwetsbare 65- niet.
Denk aan de diabetes, long, hart en neuro patiënten die jonger zijn.
De groep die de eerste ronde door de huisarts is aangeleverd.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Maar hoe belangrijk is dat? Stel iedereen is gevaccineerd dan is er nog aardig wat rek in de R. Niet teveel, natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat je het dan heel lang kan rekken, misschien zelfs zolang dat seizoensinvloeden weer van toepassing gaan zijn.

Ziekenhuisopnames zijn het probleem, de verspreiding is dat minder. Natuurlijk is het een een gevolg van het ander, maar niet-gevaccineerd zijn is dat nog meer. Van de 1300 die nu in het ziekenhuis liggen hadden er zo'n 1000 niet gelegen als ze gevaccineerd waren (althans volgens Kuipers). Los van de precieze cijfers zorgt vaccinatie voor een enorme ruimte in de zorg om een oplopende besmettingsgraad op te vangen zeker als je ook kijkt hoe dat relatief op de bevolking bezien is.

Maarja, dat is dan wel een ideale wereld, dat besef ik me ook.

In other news: Ik besefte me net dat Willem Engel vanaf vrijdag iedereen om een QR-code moet vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:19:

[Afbeelding]
Er is maar een conclusie mogelijk. We moeten veel meer huizen hebben. Zodat iedereen veilig alleen kan wonen.

Opmerkelijke daler: scholen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat haalt nog steeds niet het inherente lek uit het systeem. Daar is de pas nu gewoon niet voor geschikt.
redwing schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:37:
[...]

Klopt. Het begint er al mee dat dit niet eens de helft van de gevallen zijn en van die helft is de 'weet niet' of 'wil niet zeggen' antwoord 'thuis'.

BCO uitvoeren waar je vrouw is gew.... hmmm, misschien dat pad maar niet opgaan. :P
hoevenpe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:44:
[...]

Was net in een vrijwel mondkap-loze supermarkt, Nederland wacht blijkbaar tot zaterdag met opdoen.
Zonder draagvlak wordt het niets...
Tsja, dat zag je met de invoering/afschaffing ook . Geen nieuws onder de zon.
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:50:
[...]

Er is maar een conclusie mogelijk. We moeten veel meer huizen hebben. Zodat iedereen veilig alleen kan wonen.

Opmerkelijke daler: scholen.
Nee hoor, herfstvakantie. Komt volgende week wel weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
user109731 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:43:
Goed nieuws:

[...]

Hopelijk kunnen ze dit vervroegen.
Als ze echt willen kunnen ze daar binnen een paar dagen mee beginnen. Het enige wat ze moeten doen is de datum van laatste vaccinatie en de leeftijd combineren. Gegevens die het GGD heeft. Boven de 60 en meer dan 6 maanden geleden is dan vaccineren. En het daadwerkelijk vaccineren kan nooit het probleem zijn, we prikken nog maar een fractie van wat we op de piek deden en vaccins zijn er nog ruim voldoende.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:52:
[...]

Dat haalt nog steeds niet het inherente lek uit het systeem. Daar is de pas nu gewoon niet voor geschikt.

[...]

Klopt. Het begint er al mee dat dit niet eens de helft van de gevallen zijn en van die helft is de 'weet niet' of 'wil niet zeggen' antwoord 'thuis'.
Precies. Dat BCO doet echt helemaal niets momenteel, die is tot nu toe iedere keer dat de besmettingen toenamen binnen een week al overbelast geraakt.
BCO uitvoeren waar je vrouw is gew.... hmmm, misschien dat pad maar niet opgaan. :P
Ik noemde al bewust de vrouw en niet andersom, anders wordt er nog uitgezocht wat ik zelf uitspook :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:47:
[...]

Je kan er nog 10k mensen tegenaan zetten, maar de besmettingen op lastige locaties of in het voorbijgaan ga je van z'n lang zal z'n leven niet terug vinden.

En daar kun je wat mij betreft ook de besmettingen van mensen met valse QR codes of op locaties waar eigenlijk een QR gecontroleerd had moeten worden aan toevoegen.

Dat mensen actief het BCO dwarszitten is al vanaf het begin een probleem. Laat staan in de huidige context.
10k mensen zullen een hoop verbetering brengen in BCO, misschien vind je dan niet de uitzonderingsgevallen maar in ieder geval wel een hoop meer.

Ook hier geldt: Voorkomen is beter dan genezen. Dus elke (on)gevaccineerde die naar de teststraat wordt gestuurd waar die dat zelf niet zou doen vanwege afwezigheid van druk of klachten is er één die anderen niet besmet.

Stukken effectiever dan een CTB die besmette gevaccineerden een groen vinkje geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Extra vaccinaties helpen wel, maar op termijn. Over een week of 4 zullen daar de effecten wel van komen. Dat kan niet gezegd worden van de mondkapjes, dat is echt een lapmiddel met zeer minimaal effect (waarbij ook nog de discussie is of dat effect wel positief is, maar die discussie hebben we hier al wekelijks gevoerd dus ik verwacht niet dat we dit keer wel tot consensus gaan komen)

Verder is de R waarde in absolute zin ook niet zo heel interessant. Als het aantal besmettingen maar hoog genoeg is stabiliseert dat aantal vanzelf en heb je een R van 1. Als de druk op de zorg laag is kun je een hoger aantal besmettingen accepteren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
Ankona schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:57:
[...]

Verder is de R waarde in absolute zin ook niet zo heel interessant. Als het aantal besmettingen maar hoog genoeg is stabiliseert dat aantal vanzelf en heb je een R van 1. Als de druk op de zorg laag is kun je een hoger aantal besmettingen accepteren.
Sorry hoor, maar het punt waarop "dat aantal vanzelf stabiliseert" moet je uitdrukken in miljoenen Nederlanders. Dan kan de druk op de zorg nooit laag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Wat ik daar gisteren over las/hoorde (weet de bron niet meer, maar was misschien wel dit forum) , is dat veel mensen tegenwoordig eerst een thuistest doen. Als die positief geeft laten ze zich alsnog bij de GGD testen. Indien dit effect meegwogen zou worden, zou het percentage positief een procentpunt of 6 lager liggen meen ik.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Apache4u Ik hoor dat om mijn heen wel. 'Klachten, dus heb even een thuistestje gedaan'. Daarbij en passant negerend dat die daar niet voor bedoeld zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 04-11-2021 16:02 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Tom-Z schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:00:
[...]

Sorry hoor, maar het punt waarop "dat aantal vanzelf stabiliseert" moet je uitdrukken in miljoenen Nederlanders. Dan kan de druk op de zorg nooit laag zijn.
Miljoenen is overdreven, maar als de immuniteit hoog genoeg is (door vaccinatie of eerdere besmetting) dan wordt de druk op de zorg per x besmettingen vanzelf minder. Uiteindelijk moeten we toch naar een dergelijke balans.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
anandus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:50:
[...]

Van de 1300 die nu in het ziekenhuis liggen hadden er zo'n 1000 niet gelegen als ze gevaccineerd waren (althans volgens Kuipers).
volgens Kuipers idd.... maar in het echt is 44% gevaccineerd, en zit er een stijgende lijn in

https://twitter.com/PieterOmtzigt/status/1455940840027791368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Dennis1812 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:49:
[...]

Maar kwetsbare 65- niet.
Denk aan de diabetes, long, hart en neuro patiënten die jonger zijn.
De groep die de eerste ronde door de huisarts is aangeleverd.
Zou best kunnen zijn dat dat proces al loopt op de achtergrond, ik heb al meerdere keren van kennissen gehoord dat ze uitgenodigd waren voor een 3e prik de boosterprik.

Ik denk dat het ook ligt aan de medische instelling/specialist waarbij je loopt in hoeverre je nu al opgeroepen bent/wordt.

Let wel N=een paar in dit geval, dus of het helemaal klopt kan ik niet met zekerheid zeggen in dit geval. Al kan ik me niet voorstellen dat mensen dit verzinnen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 04-11-2021 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
Ankona schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:02:
[...]

Miljoenen is overdreven, maar als de immuniteit hoog genoeg is (door vaccinatie of eerdere besmetting) dan wordt de druk op de zorg per x besmettingen vanzelf minder. Uiteindelijk moeten we toch naar een dergelijke balans.
Leuk dat we daar naar toe moeten, met een flinke dosis geluk zijn we misschien volgende winter op dat punt. Tot die tijd blijft de R-waarde behoorlijk relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Apache4u schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:00:
[...]

Wat ik daar gisteren over las/hoorde (weet de bron niet meer, maar was misschien wel dit forum) , is dat veel mensen tegenwoordig eerst een thuistest doen. Als die positief geeft laten ze zich alsnog bij de GGD testen. Indien dit effect meegwogen zou worden, zou het percentage positief een procentpunt of 6 lager liggen meen ik.
Al mis je ook alle fout negatieve omdat mensen de test niet goed afnemen en dus negatieve uitslag krijgen die mogelijk wel positief zijn.
Jammer dat de overheid het al snel niet meer heeft benadrukt dat de zelftesten eigenlijk alleen bedoeld zijn voor als je geen klachten hebt en je ergens veilig naar toe wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tom-Z schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:00:
[...]

Nee hoor, alleen economen denken dat groei oneindig is. :+

Het zal vanzelf een plateau bereiken doordat er niet genoeg nieuwe hosts zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:32
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:07:
[...]

^^ dit...
Als een situatie op een gegeven moment te veel risico oplevert, worden mensen bang en nemen maatregelen waardoor de situatie stabiliseert.
Daarom verspreid Ebola zich nooit zo wijd als een verkoudheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:07:
[...]

Leuk zo'n grapje over economen, maar wie met dit soort stellingen komt zou wat mij betreft moeten onderbouwen dat "het plateau" realistisch gezien in zicht is. En dan wel zonder dat de zorg finaal overbelast raakt.
Pagina: 1 ... 4 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.