Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.507 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:19:
[...]

Helaas.

De ruimte om de vaccinatiegraad te verhogen, dat is het verschil tussen de mensen die al voor vaccinatie hebben gekozen (dashboard: "opkomst 1e prik") en 100%. Realistisch gezien moeten we rekening houden met mensen die een bijzondere medische conditie hebben en daardoor beter niet prikken. laten we de bovengrens op 98% zetten.

Ruimte per leeftijdsgroep:
* 81+: 7%
* 71-80: 5%
* 61-70: 7%
* 51-60: 10%
* 41-50: 16%
* 31-40: 24%
* 18-30: 28%
* 12-17: 38%

De ruimte zit dus voor het grootste deel bij mensen onder de 40. Die komen niet vaak in het ziekenhuis terecht. Het directe effect zal dus zeer bescheiden zijn.

Resteert het indirecte effect, via verlaging van R-waarde de incidentie van covid verlagen en daarmee de infecties onder de ouderen. Maar dat effect lijkt dus flink kleiner geworden.

Ik vermoed dat recente visusvarianten delta en delta+ wat minder effect hebben van de vaccins. Het hoogste niveau van bescherming is niet positief testen, het tweede niveau van bescherming is niet ziek worden en het derde niveau is niet zodanig ziek worden dat je in het ziekenhuis terecht komt. Als een vaccinatie tegen de actuele varianten niet meer niveau 1 maar slechts niveau 2 of 3 bescherming biedt, dan ben je het indirecte effect kwijt.
Wederom dank voor al deze informatie!

Toch nog één keer proberen: ook in de leeftijden waar IC-opname wel een risico is (>60?), zorgt die beperkte hoeveelheid niet-gevaccineerden voor een oververtegenwoordiging. Verhoging tot het maximaal haalbare niveau zorgt in absolute zin dan toch nog steeds voor een forse afname van het aantal IC-opnamen (en voor de duur van de opname, lees ik ook geregeld)?

Verder eens hoor, hogere vaccinatie in de lagere leeftijdscohorten is voornamelijk voor het indirecte effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
Wolly schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:42:
[...]

Dat is waar, het is beter om dit van een hoger level te bekijken. Uiteindelijk moeten we toch met de billen bloot en de maatschappij hervormen naar het leren leven met Covid.

We weten nog niet hoe dat eruit gaat zien maar dat er iets moet gebeuren willen we niet elke winter/golf in een stevig vaarwater komen qua maatregelen is wel duidelijk. Dan zou het wel prettig zijn als daar nu een keer naar gehandeld zou worden.

Dat hoeven niet gelijk enorme stappen te zijn waarbij gebouwen worden dichtgetimmerd, maar serieus een stuk bewustwording hierin brengen is wel een keertje aan te raden. Juist door elke keer de boel weer keihard los te laten zullen we de discussie met steeds terugkerende regels altijd hebben.
Je bedoelt dat we eigenlijk een pro-actieve regering nodig hebben die ook echt vooruit kijkt :?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
redwing schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:36:
[...]

Alleen is daarvoor nog geen toestemming en is het ook nog niet duidelijk of de groep er zelf wel of niet voordeel bij heeft. Het kan zelfs nog zijn dat voor de groep zelf de nadelen groter zijn dan de voordelen. En dan gaat het wel heel ver over een grens als je die dan toch wilt vaccineren.
Uiteraard is er nog geen toestemming, maar ik verwacht wel dat die er gaat komen (in ieder geval > 5 jaar).

Of die groep er zelf voordeel bij heeft doet er niet toe. Het gaat erom dat de populatie als geheel er een voordeel bij heeft dat die groep gevaccineerd wordt. De risk/benefit zou negatief uit kunnen vallen, maar dat is tot nu toe bij geen enkele groep. Maar het zou wel een flinke bron aanpakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
Brunniepoo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:43:
[...]

Wederom dank voor al deze informatie!

Toch nog één keer proberen: ook in de leeftijden waar IC-opname wel een risico is (>60?), zorgt die beperkte hoeveelheid niet-gevaccineerden voor een oververtegenwoordiging. Verhoging tot het maximaal haalbare niveau zorgt in absolute zin dan toch nog steeds voor een forse afname van het aantal IC-opnamen (en voor de duur van de opname, lees ik ook geregeld)?
Dan moet je niet de sportscholen sluiten voor mensen zonder QR. Wel de bridgeclubs :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
MikeyMan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:01:
[...]
Ik postte het vanmorgen al:
[Twitter]
31k oversterfte door corona.
Dat is de sterfte door Corona, niet de oversterfte. Zie ook de volgende tweet in dezelfde tread:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:45:
[...]

Je bedoelt dat we eigenlijk een pro-actieve regering nodig hebben die ook echt vooruit kijkt :?
Compleet onrealistisch scenario dus. Bedankt, ik kruip weer terug in mijn schulp 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:35:
[...]

Daar zit de angel van de huidige maatschappelijke discussie.

Ik zeg wel eens: "democratie is iets anders dan de wil van de meerderheid".

Als je ongebreideld de meerderheid zijn zin geeft, zul je vroeger of later altijd onderdrukking van minderheden zien. Daarom is mijn definitie van een goed functionerende democratie zoiets als "de wil van de meerderheid, beperkt door de maximaal mogelijke individuele vrijheid en in de geest van respect voor andersdenkenden".
En je legt nu precies bloot waar de schoen wringt, in de natuur worden de zwakkelingen gewoon afgestoten, dat is het beleid wat het virus hanteert. Het beleid wat wij als samenleving hanteren wijkt daar van af, in bepaalde mate kunnen we dat oplossen maar er is nog een groep die niet mee wil naar het nieuwe beleid waarin meer kan omdat we minder ziek worden door technologische ontwikkelingen.

In de natuur zouden die mensen gewoon uitsterven, we kiezen als samenleving ervoor om dat niet te doen. We blijven te veel hangen in het idee dat wij als samenleving boven corona staan en dat corona aan ons beleid meewerkt. Dat doet het niet. En als die ~10% niet mee wil dan moet die 10% niet de vrijheden van de andere 90% afpakken.

Als je vervolgens de mensen de keus geeft van vaccinatie of lockdown (oftewel, eerste jaar pandemie-maatregelen zoals lockdowns en endemische fase-maatregelen zoals vaccinatie, versoepelingen en adviezen) dan worden ze boos als zij die keus maken voor lockdown. You can't have the cake and eat it too. Geen prikje hoeven halen maar wél de benefits van het prikje?

Als we de ongevaccineerden mee laten in het beleid van de gevaccineerden worden ze massaal ziek en gaan er veel dood. Dat is ook een optie hoor, maar die mensen zullen zodra ze als een gup op het droge naar lucht happen echt wel een ambulance bellen, die gaan niet volhardend blijven tot ze stikken.

Zie het als een verkeerslicht. Die kan je niet op rood en groen tegelijk zetten met het idee van: 'zie maar wat je doet' Het is beleid 1 of 2, een mix daartussen werkt niet zoals we nu zien :+ Die tweedeling is een feit, er is een groep met en zonder prikjes. Kunnen we moderne beschavingsnormen gaan roepen maar die zijn gewoon niet van toepassing.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:46:
[...]

Dan moet je niet de sportscholen sluiten voor mensen zonder QR. Wel de bridgeclubs :D
Ik sport bij een echte bejaardensportschool denk denk dat de gemiddelde leeftijd wel >50 ligt. Het zal wel een deel helpen.

Maar de golfclub is misschien ook wel een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:46:
[...]

We hebben nu precies andersom gedaan. Bridgeclubs zijn zonder QR te bezoeken in dorps- en buurthuizen, sportscholen hebben een QR plicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
autje schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:45:
[...]
Uiteraard is er nog geen toestemming, maar ik verwacht wel dat die er gaat komen (in ieder geval > 5 jaar).

Of die groep er zelf voordeel bij heeft doet er niet toe. Het gaat erom dat de populatie als geheel er een voordeel bij heeft dat die groep gevaccineerd wordt. De risk/benefit zou negatief uit kunnen vallen, maar dat is tot nu toe bij geen enkele groep. Maar het zou wel een flinke bron aanpakken.
Ik verwacht ook dat de risk/benefit positief of op zijn minst neutraal zal zijn, maar als dat niet is, is het de 1e groep die je gaat vaccineren om anderen te beschermen. Elke groep die nu gevaccineerd wordt heeft een positieve risk/benefit voor zichzelf. Naar mijn idee is dat toch wel een voorwaarde voor vaccineren (en dan zeker bij een groep die niet echt zelf kan beslissen)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:37:
En uiteindelijk zal je zelf een keer aan de verkeerde kant staan qua onderwerp. Is het niet nu, niet over 5 jaar maar misschien wel over 10 jaar.
Dat je voorzichtig moet zijn met maatregelen waar slechts 60% voor is ben ik met je eens, als de gevaccineerde meerderheid niet 'terug in hun hok' wil sta je als overheid wel met lege handen. De regering wordt daadkracht verweten, maar ze hebben in dit dossier gewoon heel weinig speelruimte. De Kamer is verdeeld, de ene helft vindt het nu al veel te ver gaan, anderen willen meer. Sturen op besmettingen klinkt leuk, maar hoe ga je dat in de praktijk afdwingen? Wat is het alternatief voor de QR-code...

Je ziet nu al dat steeds meer mensen er met de spreekwoordelijke pet naar gooien, merk bij mezelf veel grotere weerstand dan een jaar geleden. Er is zoveel sociaal contact in te halen, kan niet in jullie agenda kijken maar die van mij zit tot het einde van het jaar praktisch vol.

Vaccinatie is aan de ene kant een zegen, maar men kon vooraf weten dat daarmee ook de onderlinge solidariteit zou verdampen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Wolly schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:46:
[...]
Compleet onrealistisch scenario dus. Bedankt, ik kruip weer terug in mijn schulp 8)7
Inderdaad precies mijn punt :+ Al ben ik het er 100% mee eens dat we dat nodig hebben. Als ik alleen al kijk naar de ventilatie die vanaf het begin al aangepakt zou worden. Voorlopig staan bij de scholen hier in de buurt nog 'gewoon' de ramen open.....

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:32
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:43:
[...]

2. Weet je van wanneer deze cijfers dateren? Ik heb namelijk de indruk dat het een delta of zelfs delta+ zaak is dat deze correlatie zwakker wordt. (@ RIVM waar blijft de informatie vanuit kiemsurveillance, ik zie daar geen aparte delta+!)
Het is de week van 18 oktober (o.i.d., heb nu de sheet niet bij de hand maar ik had iets vrij recents gepakt). Gaat dus feitelijk alleen over delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:30
Ik heb zelf niet zoveel moeite met mondkapjes, maar ik vind wel dat je er heel snel door merkt of er ergens een prettig binnen klimaat is. Is dat zo dan heb je weinig last van het kapje, maar zo niet dan krijg ik het ook benauwt.

Rutte en co zijn een kei in te laat reageren en versoepelen op het verkeerde moment.
Of iig te veel in 1 keer. Als je versoepeld doe het dan in stappen van 2 weken ofzo. Zo kan je het effect ook iets beter bij houden.
Natuurlijk kunnen met de stijgende cijfers roepen dat de qr code niet werkt. Maar we hebben geen cijfers op hoeveel plekken waar het moet het werkelijk gevraagd wordt.
En bij mijn sportschool ben ik er alleen maar voor. Laatste keer ben ik gewoon gestopt en vertrokken omdat het 1 veelste druk was, en 2 je daardoor aan beide kanten van je binnen 1,5 meter 2 bejaarden aan het sporten had.
en dat is dus jammer, want ja ik wil gewoon veilig kunnen sporten.
Dus ja vanaf volgende week ga ik eens kijken of ze zich er ook aan houden.
Maar goed ik had liever dat ze gewoon de 1,5 meter hadden gehandhaafd. Ik vond het reserveren ook wel fijn, kon je ten minste een beetje inschatten wanneer het rustig was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MikeyMan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:30:
@CMD-Snake Als je geen mondkapjes wilt, niets wilt dichtdoen en ook geen CTB wilt, wat blijft er dan over?
De situatie voor de persconferentie waarin de 1,5 meter de jure werd afgeschaft was een stuk werkbaarder zo blijkt.

De Jonge heeft de kolder in zijn kop gekregen met die QR codes. De QR code lost alles op en je merkt aan zijn houding dat er zoveel mogelijk achter verstopt moet worden. Van café bezoek tot sport en straks je baan. Wat dat betreft kan je het al van mijlenver zien aankomen.
Overigens prima dat mensen uit angst voor een mondkapje meer thuis blijven. Heeft de invoering van die mondkapjes nog meer effect. d:)b
Waarom wil je het als angst afschilderen? Het is nutteloze symboolpolitiek. Ik maak mij geen illusie dat als de Nederlanders weer hun verfomfaaide mondkapjes uit de jaszak halen na een twee maanden dat het veel verschil gaat maken. De uitkomst durf ik wel een voorspelling aan te wagen, over twee weken gaan ze de duimschroeven nog verder aandraaien.

Het OMT hamert vooral op de basiszaken (thuisblijven bij klachten, geen handen schudden etc.) en afstand houden. Die vinden ze belangrijker dan al die versieringen die De Jonge er omheen aan het bouwen is.
hoevenpe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:50:
Wat is het alternatief voor de QR-code...
Een betere bewustwording van de basisregels, zoals thuisblijven bij klachten en proberen om zoveel mogelijk thuis te werken als het kan.

Gisteren was in het debat een hoop gesteggel over de formulering van de thuiswerkadvies, ik snap werkelijk niet waarom er zo moeilijk over gedaan moet worden. De intentie van het thuiswerkadvies was duidelijk genoeg, dit met kwalificaties als minimaal de helft van de tijd klinkt als advocaten die onderhandelen. Ze hadden de oude tekst prima kunnen hergebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Wolly schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:48:
[...]

We hebben nu precies andersom gedaan. Bridgeclubs zijn zonder QR te bezoeken in dorps- en buurthuizen, sportscholen hebben een QR plicht.
Het wordt een beetje kolderiek.

* We jagen op vaccinatiegraad
-> terwijl deze afnemend lijkt te correleren met besmettingen
-> terwijl het effect op de R-waarde niet voldoende kan zijn om de huidige golf effectief te bestrijden
-> terwijl deze vooral winst kan opleveren bij groepen die de zorg niet veel belasten

* en focussen de inspanningen nog extra op die "veilige" groepen, waardoor we extra zwaar leunen op het afnemende indirecte effect.

De verkeerde maatregel op de verkeerde tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 16:42
redwing schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:49:
[...]

Ik verwacht ook dat de risk/benefit positief of op zijn minst neutraal zal zijn, maar als dat niet is, is het de 1e groep die je gaat vaccineren om anderen te beschermen. Elke groep die nu gevaccineerd wordt heeft een positieve risk/benefit voor zichzelf. Naar mijn idee is dat toch wel een voorwaarde voor vaccineren (en dan zeker bij een groep die niet echt zelf kan beslissen)
Uiteraard, bij een negatieve risk/benefit moet je drie keer nadenken. Maar in elk ander geval: spuit erin.

Naar mijn mening vaccineer je nu de groep12-17 ook al om anderen te beschermen. Sterker nog, de meeste mensen worden (mede) gevaccineerd om anderen te beschermen, omdat het besmettingen remt. Dat je dan ook nog zelf beschermd wordt tegen leed, hoe klein de kans ook is, is mooi meegenomen (en vindt het zorgpersoneel ook fijn).

Juist daarom ben ik ook een voorstander van boostershots voor iedereen: na een tijd blijf je nog altijd goed beschermd tegen ziekenhuisbezoek, maar je hebt wel een grotere kans om besmet te worden dan korter na je vaccinatie. Grotere kans op het krijgen = grotere kans op het verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:07:
[...]

De situatie voor de persconferentie waarin de 1,5 meter de jure werd afgeschaft was een stuk werkbaarder zo blijkt.

De Jonge heeft de kolder in zijn kop gekregen met die QR codes. De QR code lost alles op en je merkt aan zijn houding dat er zoveel mogelijk achter verstopt moet worden. Van café bezoek tot sport en straks je baan. Wat dat betreft kan je het al van mijlenver zien aankomen.
Edoch hebben we geen enkel bewijs dat voortgaan op diezelfde weg ook de situatie in de hand had gehouden. De naleving was m.i. al om te huilen op dat moment. Hoewel ik met je eens ben dat het van de daken schreeuwen dat het niet meer nodig was vast een effect heeft gehad.
[...]

Waarom wil je het als angst afschilderen?
Beeje tongue in cheek verwijzing, no worries ;)
Het is nutteloze symboolpolitiek. Ik maak mij geen illusie dat als de Nederlanders weer hun verfomfaaide mondkapjes uit de jaszak halen na een twee maanden dat het veel verschil gaat maken. De uitkomst durf ik wel een voorspelling aan te wagen, over twee weken gaan ze de duimschroeven nog verder aandraaien.
Ook voor die mondkapjes geldt; het effect kan haast niet 0 zijn. Of het nu uit bewustwording of gebruik komt. Of dus omdat er mensen thuis blijven die er geen zin in hebben. Daarmee is het m.i. een mogelijke kaasplak.
Het OMT hamert vooral op de basiszaken (thuisblijven bij klachten, geen handen schudden etc.) en afstand houden. Die vinden ze belangrijker dan al die versieringen die De Jonge er omheen aan het bouwen is.

[...]

Een betere bewustwording van de basisregels, zoals thuisblijven bij klachten en proberen om zoveel mogelijk thuis te werken als het kan.

Gisteren was in het debat een hoop gesteggel over de formulering van de thuiswerkadvies, ik snap werkelijk niet waarom er zo moeilijk over gedaan moet worden. De intentie van het thuiswerkadvies was duidelijk genoeg, dit met kwalificaties als minimaal de helft van de tijd klinkt als advocaten die onderhandelen. Ze hadden de oude tekst prima kunnen hergebruiken.
Vraag is of het zonder drukmiddelen nog gaat lukken om de naleving op het juiste peil te krijgen. Ik heb daar zo mijn twijfels over.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2021 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12
TrailBlazer schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ik sport bij een echte bejaardensportschool denk denk dat de gemiddelde leeftijd wel >50 ligt. Het zal wel een deel helpen.

Maar de golfclub is misschien ook wel een goede.
Inderdaad, bij mijn sportschool ook een zeer gemengd gezelschap qua leeftijd, loopt van 18 tot 88 rond.

Misschien controle op QR (als daar zoveel weerstand tegen is) aanpassen: eerst ID laten zien en als daaruit blijkt dat je <50 bent dan hoef je geen QR te laten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

migchiell schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:16:
[...]

Inderdaad, bij mijn sportschool ook een zeer gemengd gezelschap qua leeftijd, loopt van 18 tot 88 rond.

Misschien controle op QR (als daar zoveel weerstand tegen is) aanpassen: eerst ID laten zien en als daaruit blijkt dat je <50 bent dan hoef je geen QR te laten zien ;)
Dat zouden ze wat mij betreft overal wel mogen doen :D

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:06
Redax schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:51:
[...]

Volledig mee eens. Wel wil ik je graag een praktijkvoorbeeld voorleggen. Ik pak in dit geval de situatie van mijn partner. Ze werkt in een kleine kinderopvang met een enkele locatie. Men werkt daar continu met onderbezetting omdat men simpelweg geen personeel kan vinden. Zowel mijn partner als haar collega's gaan gewoon met klachten werken omdat er simpelweg geen ander personeel beschikbaar is.
Nu kun je zeggen dat dit het probleem is van haar leidinggevende maar hij doet zijn best om nieuw personeel te vinden, dit blijkt nogal lastig te zijn. Uit solidariteit naar hun leidinggevende en omdat ze zich verantwoordelijk voelen voor het bedrijf gaan ze allemaal met klachten werken. De baas verlangt dit niet, maar ze zien geen andere keuze. Ik denk dat een vergelijkbare situatie in meer bedrijven voor komt. Wat moet je hier dan in vredesnaam doen?
In de (ziekenhuis)zorg komt dit ook voor. Mijn vriendin en haar collega's worden ook geacht met klachten te komen werken, maar worden getest en als zij negatief worden bevonden blijven ze werken. De krapte op de arbeidsmarkt zijn ook gewoon een factor waar je niet omheen kan, maar wellicht wel creatief op kan lossen.

Volgens mij is het dan zaak om te kijken wat je wél kan doen om zo veilig mogelijk te werken. Ik begrijp dat ik mij nu op glad ijs begeef en dat de richtlijnen van de rijksoverheid strikter zijn. Toch moeten we denk ik reëel zijn dat regels niet in alle situaties heel strikt te hanteren zijn en uitzonderingen de regel bevestigen. Personeelstekorten zijn door een krappe arbeidsmarkt ook aan de orde van de dag, waardoor ondernemers moeten laveren tussen exact dat doen wat gevraagd wordt of genoeg doen om een verantwoorde bijdrage te leveren en de eigen onderneming draaiende te houden.

In casu: Bij klachten minimaal een sneltest doen en een PCR-test inplannen. Bij een negatieve sneltest is het dan m.i. een verantwoord risico om te gaan werken. Mocht het een false negative zijn en de PCR-test valt tóch positief uit dan daarna uiteraard alsnog in thuisquarantaine.

Hierbij geldt voor mij dan ook weer dat ik begripvol ben naar mensen en organisaties die deels hun verantwoordelijkheid nemen dan mensen en organisaties die hun kop in het zand steken en 'gewoon' doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:31
Heeft iemand toevallig de technische briefing van Jaap van Dissel van 03-11-2021 opgenomen? Ik was te laat en heb het helaas gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pastapipo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:23:
Heeft iemand toevallig de technische briefing van Jaap van Dissel van 03-11-2021 opgenomen? Ik was te laat en heb het helaas gemist.
ehhh?

https://www.tweedekamer.n...gen/details?id=2021A06701
https://debatgemist.tweedekamer.nl/node/26493

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
In mijn omgeving heb ik ook enkele mensen die de tweede prik weigerden (die 5G chip hebben ze met de 1e prik al gekregen :O 🤷‍♂️), en nu het alsnog willen nemen. Wat dat betreft heeft de Rutte deze mensen weten te bereiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12
Mawlana schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:25:
In mijn omgeving heb ik ook enkele mensen die de tweede prik weigerden (die 5G chip hebben ze met de 1e prik al gekregen :O 🤷‍♂️), en nu het alsnog willen nemen. Wat dat betreft heeft de Rutte deze mensen weten te bereiken. :+
Dat vind ik wel bijzonder. Dus wel de eerste prik genomen, maar niet de tweede? Bij de eerste prik was toch al bekend dat er een tweede bij hoort?

Als je nou tegen vaccineren bent, of vind dat het voor jou niet nodig is dan ga je ook die eerste prik niet halen, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
autje schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:08:
[...]

Uiteraard, bij een negatieve risk/benefit moet je drie keer nadenken. Maar in elk ander geval: spuit erin.

Naar mijn mening vaccineer je nu de groep12-17 ook al om anderen te beschermen. Sterker nog, de meeste mensen worden (mede) gevaccineerd om anderen te beschermen, omdat het besmettingen remt. Dat je dan ook nog zelf beschermd wordt tegen leed, hoe klein de kans ook is, is mooi meegenomen (en vindt het zorgpersoneel ook fijn).
Iedereen onder de 25 (man) of 35 (vrouw) zou een negatieve risk/benefit kunnen hebben. Pin me niet vast op de precieze leeftijden, maar het zal ergens bij de jongvolwassenen zitten. Maar in grote lijnen is dit de groep die ten bate van een ander en niet ten bate van zichzelf vaccineert.

Ik wil binnen deze groep een scherp onderscheid maken tussen twee subgroepen:

* zij die kunnen (mee)beslissen over hun keuze.
* zij die dat (nog) niet kunnen

Om een geinformeerde keuze te maken heb je een bepaalde mate van begrip nodig voor wat het virus bij jou kan doen, wat het bij anderen kan doen, hoe vaccinatiegraad helpt om verspreiding te beperken, en welke risico's je redelijkerwijs kan verwachten van vaccinatie.

Met VWO leerlingen vanaf een jaar of 13 kun je dat gesprek voeren. Op het VMBO denk ik rond de 15 of 16 jaar. Ze kiezen dan geinformeerd voor of tegen vaccinatie en kunnen zelf achter hun keuze staan.

Bij de jongere kinderen is het een keuze die voor ze wordt gemaakt. Dat is waar het voor mij ophoudt. Ik heb geen enkele moeite om keuzes te maken voor onze kleuter, maar die maak ik alleen in zijn eigen belang. Om kinderen voor de kar van ouderen te spannen, dat zie ik niet zitten.
Juist daarom ben ik ook een voorstander van boostershots voor iedereen: na een tijd blijf je nog altijd goed beschermd tegen ziekenhuisbezoek, maar je hebt wel een grotere kans om besmet te worden dan korter na je vaccinatie. Grotere kans op het krijgen = grotere kans op het verspreiden.
Ik ook. We hebben toch prikken zonder afspraak? Gewoon de deur openen voor iedereen die >6 maanden geleden is geprikt, dan komt de leeftijdsgroep van 65-80 vanzelf binnenlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MikeyMan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:12:
Of het nu uit bewustwording of gebruik komt. Of dus omdat er mensen thuis blijven die er geen zin in hebben. Daarmee is het m.i. een mogelijke kaasplak.
Het wordt vooral als een moetje gezien. Vorige keer droegen mensen niet een mondkapje uit nobele motivaties, de meeste deden het om geen 95 euro te hoeven afrekenen of omdat ze geen gezeik wilden. Dat uitte zich in de hele omgang ermee: hetzelfde mondkapje werd gebruikt tot het echt niet kon en nog voor men buiten stond zat het weer in de broekzak om bij de volgende winkel het weer uit die broekzak te halen.

Als je serieus bent ga je anders om met beschermmiddelen.
Vraag is of het zonder drukmiddelen nog gaat lukken om de naleving op het juiste peil te krijgen. Ik heb daar zo mijn twijfels over.
Daarom ze ik al, ik ben benieuwd naar de animo komende zaterdag. Het enthousiasme zal er in elk geval niet vanaf druipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
CMD-Snake schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:32:
[...]

Het wordt vooral als een moetje gezien. Vorige keer droegen mensen niet een mondkapje uit nobele motivaties, de meeste deden het om geen 95 euro te hoeven afrekenen of omdat ze geen gezeik wilden. Dat uitte zich in de hele omgang ermee: hetzelfde mondkapje werd gebruikt tot het echt niet kon en nog voor men buiten stond zat het weer in de broekzak om bij de volgende winkel het weer uit die broekzak te halen.

[...]

Daarom ze ik al, ik ben benieuwd naar de animo komende zaterdag. Het enthousiasme zal er in elk geval niet vanaf druipen.
Ik verwacht niet dat het deze keer anders zal gaan. Ik zal zelf ook echt niet elke keer braaf een nieuw kapje pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:32:
[...]

[...]

Het een sluit het ander niet uit. Ik heb ze ook liever niet, maar das vooral omdat het nu weer kouder wordt, en m'n bril dan constant beslaat. Maargoed, bottom line is het een kleine moeite, en draag ik het zo goed mogelijk. Elke keer een nieuwe, één keer opzetten en niet meer aan zitten. Bij het afzetten de bandjes los trekken en gelijk de prullenbak in.

Wat schiet ik ermee op om een beetje dwars te gaan zitten doen? Kost me waarschijnlijk meer frustratie.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

Mfpower

In dubio

t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:28:
[...]

Iedereen onder de 25 (man) of 35 (vrouw) zou een negatieve risk/benefit kunnen hebben. Pin me niet vast op de precieze leeftijden, maar het zal ergens bij de jongvolwassenen zitten. Maar in grote lijnen is dit de groep die ten bate van een ander en niet ten bate van zichzelf vaccineert.

Ik wil binnen deze groep een scherp onderscheid maken tussen twee subgroepen:

* zij die kunnen (mee)beslissen over hun keuze.
* zij die dat (nog) niet kunnen

Om een geinformeerde keuze te maken heb je een bepaalde mate van begrip nodig voor wat het virus bij jou kan doen, wat het bij anderen kan doen, hoe vaccinatiegraad helpt om verspreiding te beperken, en welke risico's je redelijkerwijs kan verwachten van vaccinatie.

Met VWO leerlingen vanaf een jaar of 13 kun je dat gesprek voeren. Op het VMBO denk ik rond de 15 of 16 jaar. Ze kiezen dan geinformeerd voor of tegen vaccinatie en kunnen zelf achter hun keuze staan.

Bij de jongere kinderen is het een keuze die voor ze wordt gemaakt. Dat is waar het voor mij ophoudt. Ik heb geen enkele moeite om keuzes te maken voor onze kleuter, maar die maak ik alleen in zijn eigen belang. Om kinderen voor de kar van ouderen te spannen, dat zie ik niet zitten.

[...]

Ik ook. We hebben toch prikken zonder afspraak? Gewoon de deur openen voor iedereen die >6 maanden geleden is geprikt, dan komt de leeftijdsgroep van 65-80 vanzelf binnenlopen.
Maar wat gaat er gebeuren als je je kind niet meer naar zwemles mag brengen als die niet is gevaccineerd? Ik kijk nergens meer van op. In de VS moeten kinderen in sommige staten gevaccineerd zijn als ze naar school mogen (gaat geloof ik wel om 12+, weet ik niet zeker).

Ik bedoel, ik ben het met je eens hoor, maar dit zijn wel de dingen waar ik me zorgen over maak in de trend die we nu opgaan.

Idem met een derde prik. Ik ben voor vaccinatie, keurig mijn 2 moderna shotjes gehaald. Maar ik had ook long covid. De prikken hebben voor mij een enorme terugval veroorzaakt. Dat maakt dat ik huiverig ben voor de derde.Wat is mijn risk/benefit? Mijn tweede keer Corona was een stuk minder heftig dan de prikken. Ik zeg geen nee, maar ik wil in vrijheid die keuze maken en niet aan de verkeerde kant van de pas gaan vallen (die ik overigens nu om die reden ook al niet gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
cvs79 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:34:
Ik verwacht niet dat het deze keer anders zal gaan. Ik zal zelf ook echt niet elke keer braaf een nieuw kapje pakken
Het wordt vooral interessant hoeveel mensen daadwerkelijk dat ding nog opdoen: als de meerderheid in een winkel hem niet draagt dan geeft ik eerlijk toe dat ik hem ook in mijn zak laat zitten.

Het is symboolpolitiek vooral bedoeld om ons de hele tijd aan Covid te doen herinneren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Mfpower schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:37:
[...]

Maar wat gaat er gebeuren als je je kind niet meer naar zwemles mag brengen als die niet is gevaccineerd?
Dat zie je nu al dat ouders een CTB moeten hebben om hun kind van/naar zwemles te brengen... De vraag is of zij nog zwemlessen blijven volgen als dat moet. Vorig jaar gingen ook de zwemlessen maandenlang niet door. Als er al één kind door gebrek aan zwemles verdronken is, is dat al meer dan de hele virus in de leeftijd 4-12 heeft gedaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

Mfpower

In dubio

Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:46:
[...]

Dat zie je nu al dat ouders een CTB moeten hebben om hun kind van/naar zwemles te brengen... De vraag is of zij nog zwemlessen blijven volgen als dat moet. Vorig jaar gingen ook de zwemlessen maandenlang niet door. Als er al één kind door gebrek aan zwemles verdronken is, is dat al meer dan de hele virus in de leeftijd 4-12 heeft gedaan.
Klopt, we gaan het zien of ik mijn kind maandag op zwemles ga krijgen zonder QR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:06:
[...]

Hij had het over de oversterfte in de groep tot ca 40/50 jaar die niet door Corona kan komen dit jaar. Zijn andere redenatie was dat normaal doden/seizoen of jaar wordt geteld, maar nu bij corona wordt doorgeteld, ondanks dat we een paar varianten/golven verder zijn.
Kortom: hij had het over iets irrelevants.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
zacht schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:53:
[...]

Kortom: hij had het over iets irrelevants.
Ik vind het niet zo irrelevant om te weten waarom sub 50 nu meer sterft dan normaal gesproken en het is niet door corona. Ook liggen er relatief veel 0-19 in de ziekenhuizen. Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:54:
[...]

Ik vind het niet zo irrelevant om te weten waarom sub 50 nu meer sterft dan normaal gesproken en het is niet door corona. Ook liggen er relatief veel 0-19 in de ziekenhuizen. Iemand een verklaring?
Bij een Corona-debat is dat wel irrelevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:28:
[...]

Ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoelt maar ik heb het idee dat je refereert naar de assessment van Oxford bij het AstraZeneca vaccin. Voor de mRNA-vaccins is de benefit/risk bij alle leeftijden positief, ook bij kinderen vanaf 12 jaar (zie advies Gezondheidsraad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
migchiell schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:27:
[...]

Dat vind ik wel bijzonder. Dus wel de eerste prik genomen, maar niet de tweede? Bij de eerste prik was toch al bekend dat er een tweede bij hoort?

Als je nou tegen vaccineren bent, of vind dat het voor jou niet nodig is dan ga je ook die eerste prik niet halen, toch?
Na de eerste prik hadden ze spijt. Spijt dat ze zich hebben laten overhalen om de 1e prik te nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
CMD-Snake schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:07:
[...]

Dit. Voor iedereen.

Veel gevaccineerde die nu lopen te snotterbellen zeggen: ah, het is maar de griep... en lekker snotteren over de werkplekken heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:54:
[...]

Van lokaal ziekenhuis weet ik dat de kinderafdeling vol ligt vanwege RS-virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

horizon1978 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:00:
[...]

Dit. Voor iedereen.

Veel gevaccineerde die nu lopen te snotterbellen zeggen: ah, het is maar de griep... en lekker snotteren over de werkplekken heen.
Ik ben chronisch 'verkouden' en heb me 2x laten testen, 2x negatief. En daar zaten 2 weken tussen. Heb dat alleen gedaan bij klachten die erger waren dan ik gewend was. Mijn nichtje heeft mij nog ook even vol in m'n gezicht geniest en daar ga je dan :+

Maar ik ga dit niet de hele winter door doen uiteraard. Het is een keer genoeg, ik doe het niet voor mezelf, ik zou het voornamelijk doen voor de ongevaccineerden ofzo. Tijd dat die hun steentje bijdragen wmb.

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 04-11-2021 12:03 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Nox schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:02:
[...]

Ik ben chronisch 'verkouden' en heb me 2x laten testen, 2x negatief. En daar zaten 2 weken tussen. Heb dat alleen gedaan bij klachten die erger waren dan ik gewend was. Mijn nichtje heeft mij nog ook even vol in m'n gezicht geniest en daar ga je dan :+

Maar ik ga dit niet de hele winter door doen uiteraard. Het is een keer genoeg, ik doe het niet voor mezelf, ik zou het doen voor de ongevaccineerden ofzo. Tijd dat die hun steentje bijdragen wmb.
Zo gaat dat. Maar ook met de griep mag je best thuisblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Nox schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:02:
[...]
, ik doe het niet voor mezelf, ik zou het voornamelijk doen voor de ongevaccineerden ofzo. Tijd dat die hun steentje bijdragen wmb.
Gezien feit dat vaccinatie nog maar 50%* tegen besmettelijkheid beschermd kun je die insteek sowieso laten varen.

Juni was dit 75%, oktober 50%. Het zal niet lineair zijn maar over vier maanden ~33%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
horizon1978 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:02:
[...]

Van lokaal ziekenhuis weet ik dat de kinderafdeling vol ligt vanwege RS-virus.
Die staan niet bij de coronapatienten. Eerst hadden de jongere groepen niet zo'n verschil met de groepen erboven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5Fw8A4q3uAgJ0hxf4G2DCWeppw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pKpBmtJOTY5zXKzG6DpDwPr3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
horizon1978 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:03:
[...]

Met de griep moet je zelfs thuisblijven. Ik ben vanmorgen getest. Het was denk ik onvermijdelijk na de afgelopen anderhalf jaar met maatregelen dat ik voor het eerst sinds jaren weer eens snotverkouden ging worden (ik ben werkzaam op een kdv). Geen koorts, wel een loopneus en een kuchje. Als ik negatief getest wordt schaar ik het onder de mannengriep, en ga ik morgen weer werken.

Edit: negatief. Morgen werken met de mannengriep, op karakter.

[ Voor 5% gewijzigd door zacht op 04-11-2021 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
[...]

Ik ben vaak verkouden/slecht voelend en dan blijf ik natuurlijk ziek thuis.
Maar echt DE GRIEP heb ikzelf pas 1x gehad (gelukkig).

Zou mijn werkgever niet leuk vinden dat iedere keer als ik verkouden ben ik thuisblijf (dan ben ik full-time thuis, in de zomer/lente heb ik hooikoorts en ik ben daarnaast chronisch verkouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:06:
[...]

Die staan niet bij de coronapatienten. Eerst hadden de jongere groepen niet zo'n verschil met de groepen erboven.

[Afbeelding]
Oh, dat is inderdaad wel opvallend. Nu hebben RS en Covid wel overeenkomsten in klachten maar ik neem aan dat zoiets uitgezocht wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
zacht schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:07:
[...]wordt schaar ik het onder de mannengriep,
Sterkte. Verschrikkelijk. Mannengriep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

[...]

Met de griep ben ik ook zóóó ziek, dan kan ik niks meer, dan ga ik dood, dan blijf ik wel thuis hoor.

:+
horizon1978 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:06:
[...]

Gezien feit dat vaccinatie nog maar 50%* tegen besmettelijkheid beschermd kun je die insteek sowieso laten varen.

Juni was dit 75%, oktober 50%. Het zal niet lineair zijn maar over vier maanden ~33%?
Ik ga die insteek niet laten varen. Als we als beleid het motiveren/accepteren om individueel keuzes te maken dan kan de rest ook eehh... de hik krijgen, ik ben nog steeds van mening dat mensen gewaarschuwd moeten worden, indien ze die negeren dan ook maar op de blaren moeten zitten. Gevaccineerden worden amper ziek, de wereld draait door. De tweedeling is een feit, wen er maar aan, de keuzes zijn gemaakt, keuzes hebben consequenties. Zo kan ik nog even doorgaan.

[ Voor 57% gewijzigd door Nox op 04-11-2021 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:31
Ik voel mij echt een clown. Half uur zitten googlen, niets gevonden terwijl het zo duidelijk online staat ....
Bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Ryur schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:07:
[...]

Ik ben vaak verkouden/slecht voelend en dan blijf ik natuurlijk ziek thuis.
Maar echt DE GRIEP heb ikzelf pas 1x gehad (gelukkig).

Zou mijn werkgever niet leuk vinden dat iedere keer als ik verkouden ben ik thuisblijf (dan ben ik full-time thuis, in de zomer/lente heb ik hooikoorts en ik ben daarnaast chronisch verkouden).
Same here. Ik word ook altijd wakker met een " volle neus". Na het wakker worden verdwijnt dat vanzelf. Heb ook ieder jaar weer een beetje last van mijn keel in deze periode, mijn werkgever keurt het echt niet goed als ik 6 maanden thuis blijf zitten ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
[...]

We hebben in ieder geval nog geen tekort aan zaken die we kunnen onderzoeken en analyseren. Wetenschappers zullen nog niet snel zonder werk vallen :)

Bijvoorbeeld: wat te denken over het verhoogde stress-niveau omwille van covid? Dat heeft zeker ook zijn effect op de algemene gezondheid.

We moeten er door. Door te communiceren en samen te werken. Niet gemakkelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeEs
  • Laatst online: 14-09 12:11
Redax schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:51:
[...]

Volledig mee eens. Wel wil ik je graag een praktijkvoorbeeld voorleggen. Ik pak in dit geval de situatie van mijn partner. Ze werkt in een kleine kinderopvang met een enkele locatie. Men werkt daar continu met onderbezetting omdat men simpelweg geen personeel kan vinden. Zowel mijn partner als haar collega's gaan gewoon met klachten werken omdat er simpelweg geen ander personeel beschikbaar is.
Nu kun je zeggen dat dit het probleem is van haar leidinggevende maar hij doet zijn best om nieuw personeel te vinden, dit blijkt nogal lastig te zijn. Uit solidariteit naar hun leidinggevende en omdat ze zich verantwoordelijk voelen voor het bedrijf gaan ze allemaal met klachten werken. De baas verlangt dit niet, maar ze zien geen andere keuze. Ik denk dat een vergelijkbare situatie in meer bedrijven voor komt. Wat moet je hier dan in vredesnaam doen?
Een hele menselijke en sociale reactie, maar ziek is ziek.
In feite hou je hiermee de situatie gewoon in stand.

Als jou partner (en vele anderen, hoe bewonderenswaardig ook...) dan toch steeds maar gaan werken, is de echte noodzaak voor leidinggevenden (maar natuurlijk ook voor het hele probleem van tekort aan personeel in de branche) om meer mensen aan te trekken er gewoon minder.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Je moet soms door de zure appel heen.

Ik weet, klinkt veel makkelijker dan het in de praktijk is. Zeker als het gaat over werken met mensen/kinderen die afhankelijk zijn van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
RoD schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:57:
[...]

Ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoelt maar ik heb het idee dat je refereert naar de assessment van Oxford bij het AstraZeneca vaccin. Voor de mRNA-vaccins is de benefit/risk bij alle leeftijden positief, ook bij kinderen vanaf 12 jaar (zie advies Gezondheidsraad).
Maar, dat is op basis van gemiddelden.

De tieners met een positieve risk/benefit zijn vaak tieners met onderliggende medische problemen. Als je praat met gezonde tieners, dan is het nog steeds "voor de ander". Alleen is "de ander" nu ook een klasgenoot en niet alleen opa en oma.

Verder zegt dit cijfer niets over de volgende groep in het debat, namelijk 6-12 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

GeeEs schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:21:
[...]

Een hele menselijke en sociale reactie, maar ziek is ziek.
In feite hou je hiermee de situatie gewoon in stand.

Als jou partner (en vele anderen, hoe bewonderenswaardig ook...) dan toch steeds maar gaan werken, is de echte noodzaak voor leidinggevenden (maar natuurlijk ook voor het hele probleem van tekort aan personeel in de branche) om meer mensen aan te trekken er gewoon minder.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Je moet soms door de zure appel heen.

Ik weet, klinkt veel makkelijker dan het in de praktijk is. Zeker als het gaat over werken met mensen/kinderen die afhankelijk zijn van...
Mijn moeder werkt ook in de zorg (gehandicaptenzorg) en tijdens het hoogtepunt van de pandemie moest ze ook gewoon blijven werken bij klachten. Hell, zelfs positief geteste mensen moesten gewoon door blijven werken als ze geen klachten hadden. En dat met gebrekkig beschermingsmateriaal. Aan het begin zelfs zonder mondkapjes... :{

Had zelf een paar FFP2-maskers voor haar gekocht en die mocht ze niet eens dragen.

Een groot personeelstekort en de mensen moeten toch uit bed, medicijnen krijgen en eten. Dus het is dan letterlijk de keuze tussen mensen aan hun lot overlaten (kan niet) of toch komen werken met alle potentiële gevolgen van dien.

Dus als je het even bekijkt in de situatie zoals het nu is, vind ik het eigenlijk wel meevallen. Alle cliënten hebben de prik gehad, dus zijn (als het goed is) beter beschermd dan vorig jaar. Het is wat het is.
[...]

Zwemles is eigenlijk essentiële dienstverlening, dus zou niet opgenomen moeten worden in het CTB. Gewoon FFP2 maskers en afstandsregels verplichten in zwembaden.

Sowieso moeten ze echt meer de focus gaan leggen op FFP2 + afstandsregels. Het is allemaal echt niet zo moeilijk. Jammer dat ze er de ballen verstand van hebben in Den Haag. Zelfs van Dissel, zogenaamd een expert, heeft het er nooit over. Erg frustrerend.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennahz op 04-11-2021 12:27 ]

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed nieuws dit!

Britten keuren coronapil als eerste goed https://www.nu.nl/coronav...apil-als-eerste-goed.html (via @NUnl)

Naar eigen zeggen 50% reductie van opnames.

Dat er maar velen mogen volgen.

En dat de ema ff opschiet.

Vraag me overigens wel af wat de ongevaccineerden hiervan vinden. Veel tegenwerpingen gaan net zo goed op voor dit medicijn :X

[ Voor 45% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:22:
[...]
Maar, dat is op basis van gemiddelden.

De tieners met een positieve risk/benefit zijn vaak tieners met onderliggende medische problemen. Als je praat met gezonde tieners, dan is het nog steeds "voor de ander". Alleen is "de ander" nu ook een klasgenoot en niet alleen opa en oma.

Verder zegt dit cijfer niets over de volgende groep in het debat, namelijk 6-12 jaar.
Maar van die gezonde tieners kun je net zo goed zeggen dat de risico's van het vaccin nihil zijn waardoor ze alsnog een positieve of neutrale risk/benefit hebben.

En daarnaast gaat vaccineren natuurlijk altijd over gemiddelden. Je pakt degene met bekende risico's er wel uit, maar voor de rest moet je wel van gemiddelden uitgaan omdat je simpelweg niet weet wie er last gaat krijgen van het vaccin (maar dus ook andersom, je kunt ook niet alleen diegenen vaccineren die last gaan hebben van corona)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

MikeyMan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:27:
Goed nieuws dit!

Britten keuren coronapil als eerste goed https://www.nu.nl/coronav...apil-als-eerste-goed.html (via @NUnl)
Heel goed nieuws idd! En de kans is sowieso vaak al klein, dus met deze pil eigenlijk nihil voor mensen <40 (de groep met de laagste vaccinatiegraad).

Dit is de pil die je direct moet nemen na besmetting, toch? Dus wellicht kunnen mensen dan direct een doosje meekrijgen na een positieve test bij de GGD :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Goed nieuws dit!

Daar loopt ook al een topic over hier op tweakers. Het lijkt vooralsnog om een medicijn te gaan met redelijke bijwerkingen.

Beter bijwerkingen dan dood natuurlijk maar het is niet zo dat het een slap middeltje is wat verder niks doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
We zijn niet de enigen: https://www.telegraaf.nl/...ositieve-tests-in-een-dag

Duitsland gaat dus net zo hard omhoog. De lokale Hugo roept exact hetzelfde als de onze twee weken geleden:
„We hebben op dit moment vooral te maken met een pandemie van de ongevaccineerden en die is gigantisch”, waarschuwde minister van Volksgezondheid Jens Spahn deze week.
Uiteindelijk kan dus onze backup na IC bed 1.150 eerder vol raken dat het ook niet meer beschikbaar is. Ben heel benieuwd wat hun nieuwe maatregelen worden, aangezien dat geregeld c/p wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Langzaam maar zeker is het besef ingedaald dat we eigenlijk een lichte lockdown zouden moeten doen om de R-waarde met pakweg 20% te verminderen. De aanpak via het sturen op vaccinatiegraad belooft te weinig en te langzaam resultaat. Je kunt een hoge sterfte verwachten in november en december en een vrij zware belasting van de zorg, met name in december.

De vraag is hoe lang het gaat duren voordat de politiek dit inzicht overneemt. Ik vermoed nog 2 weken.

[ Voor 15% gewijzigd door t_captain op 04-11-2021 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Laatst online: 14-09 12:11
Dennahz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:25:
[...]

Een groot personeelstekort en de mensen moeten toch uit bed, medicijnen krijgen en eten. Dus het is dan letterlijk de keuze tussen mensen aan hun lot overlaten (kan niet) of toch komen werken met alle potentiële gevolgen van dien.

...
Niemand wil dit (mensen aan hun lot overlaten) inderdaad. Moeten we ook absoluut niet willen, roerend met je eens.

Het kan echter wel, en iedereen is uiteindelijk vervangbaar en wordt ook vervangen.

Als jou moeder morgen echt uitvalt, draait de wereld ook (gewoon) door.

Nogmaals, hulde voor de verzorgenden. Ik begrijp heel goed dat dit duivelse dilemma's zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:32:
Duitsland gaat dus net zo hard omhoog.
En die zitten dus al maanden aan de FFP2 maskers...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

HollovVpo1nt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:54:
[mbr]*knip*
Welke bewijzen worden geleverd voor dergelijke beweringen? Zonder bewijsvoering is dit niet discussiewaardig.[/]
Ik vind het jammer dat het nu wordt gebracht alsof ik de brenger zou zijn van deze desinformatie. Ik ben juist op zoek naar de bewijsvoering voor of bewijsvoering tegen uitspraken die zijn gedaan door een volksvertegenwoordiger in het Nederlands parlement. Uitspraken die mij zorgen baren als ze feitelijk juist zouden zijn. Jammer dat de discussie wordt doodgeslagen want ik ben oprecht op zoek naar antwoorden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

HollovVpo1nt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:39:
[...]

Ik vind het jammer dat het nu wordt gebracht alsof ik de brenger zou zijn van deze desinformatie. Ik ben juist op zoek naar de bewijsvoering voor of bewijsvoering tegen uitspraken die zijn gedaan door een volksvertegenwoordiger in het Nederlands parlement. Uitspraken die mij zorgen baren als ze feitelijk juist zouden zijn. Jammer dat de discussie wordt doodgeslagen want ik ben oprecht op zoek naar antwoorden.
Omgekeerde bewijslast, FvD kan een miljoen dingen roepen en daarmee iedereen met verstand een decennium lang van onderzoekswerkzaamhede voorzien. Zo werken we dus niet.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Goed nieuws dit!

Vraag me overigens wel af wat de ongevaccineerden hiervan vinden. Veel tegenwerpingen gaan net zo goed op voor dit medicijn :X
Is dat die pil die 600,- per pilletje kost ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:32:
„We hebben op dit moment vooral te maken met een pandemie van de ongevaccineerden en die is gigantisch”, waarschuwde minister van Volksgezondheid Jens Spahn deze week.
Ik vind het schandalig dat je dit als politicus zo brengt. Copy-paste van Joe Biden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:35:
Langzaam maar zeker is het besef ingedaald dat we eigenlijk een lichte lockdown zouden moeten doen om de R-waarde met pakweg 20% te verminderen. De aanpak via het sturen op vaccinatiegraad belooft te weinig en te langzaam resultaat. Je kunt een hoge sterfte verwachten in november en december en een vrij zware belasting van de zorg, met name in december.

De vraag is hoe lang het gaat duren voordat de politiek dit inzicht overneemt. Ik vermoed nog 2 weken.
12 november is het volgende weegmoment....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Dennahz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:31:
[...]

Heel goed nieuws idd! En de kans is sowieso vaak al klein, dus met deze pil eigenlijk nihil voor mensen <40 (de groep met de laagste vaccinatiegraad).

Dit is de pil die je direct moet nemen na besmetting, toch? Dus wellicht kunnen mensen dan direct een doosje meekrijgen na een positieve test bij de GGD :)
Maar wat zit er in die pil? En wat zijn de bijwerkingen?? En wat zijn de lange termijn effecten?? En wat als ik er onvruchtbaar van word?? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Goed nieuws dit!

Ga je die als gevaccineerde nemen als je positief test? Veel bijwerkingen begrijp ik, en de kans op opname is al klein. Ga je die als ongevaccineerde nemen als je positief test? Als je al argwaan hebt tegen een vaccin met nauwelijks bijwerkingen?
Ik denk dat in beide gevallen het antwoord vaak 'nee' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
En dan gaan ze weer even overleggen, en dan ben je weer een week verder. Een historisch nieuwtje: lockdown die pas ingaat nadat de besmettingen boven de 12k zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 22:59
stylezzz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:49:
Maar wat zit er in die pil? En wat zijn de bijwerkingen?? En wat zijn de lange termijn effecten?? En wat als ik er onvruchtbaar van word?? ;)
Laat de pillen draaien in een vuile schuur op het platte land door een "operator" die de mavo nog niet gehaald heeft in wat potten en pannen, geef ze een kek kleurtje, stamp er een of ander symbooltje in en organiseer weer eens een "fieldlab" evenement. Dan zullen ze je in met zulke vragen in ieder geval niet lastig vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
stylezzz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:47:
[...]

12 november is het volgende weegmoment....
Ja, 1 week na de invoering. Nou, dat laat zich wel raden hoe dat verloopt.
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:50:
En dan gaan ze weer even overleggen, en dan ben je weer een week verder. Een historisch nieuwtje: lockdown die pas ingaat nadat de besmettingen boven de 12k zitten.
Misschien moeten ze een routekaart maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:50:
Dat zal vooral afhangen van de ziekenhuis cijfers: zolang het aantal mensen met covid op de IC onder de 400-500 blijft wordt die druk in de maatschappij niet zo gevoeld, besef dat Mark en Hugo op een veel dunner draadje balanceren dan vorig jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
hoevenpe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:37:
[...]

Misschien is de conclusie ook wel dat het virus heeft gewonnen.

Dat het vormen heeft aangenomen die we niet kunnen bestrijden binnen de grenzen waarvoor de samenleving nog te porren is.

Dat we het geleidelijk over ons heen laten komen en daarmee iedereen een OTA booster krijgt, totdat we in het voorjaar weer covid-vrij zijn en in het volgende najaar weer een nieuwe variant hebben.

We zeggen al meer dan een half jaar: vanaf dit winterseizoen is corona endemisch. In Den Haag werd het de "endemische fase" genoemd. Die voorspelling lijkt uit te komen. Langzaam ontvouwt zich hoe die endemische fase eruit ziet. Hopelijk wordt het de komende jaren beter omdat immuniteit steeds breder wordt en het virus meer naar een infectie van de bovenste luchtwegen gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door t_captain op 04-11-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:54:
[...]

Dat zal vooral afhangen van de ziekenhuis cijfers: zolang het aantal mensen met covid op de IC onder de 400-500 blijft wordt die druk in de maatschappij niet zo gevoeld, besef dat Mark en Hugo op een veel dunner draadje balanceren dan vorig jaar.
400-500? --> druk op zorg --> druk op maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:45
zacht schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:49:
[...]

Ga je die als gevaccineerde nemen als je positief test? Veel bijwerkingen begrijp ik, en de kans op opname is al klein. Ga je die als ongevaccineerde nemen als je positief test? Als je al argwaan hebt tegen een vaccin met nauwelijks bijwerkingen?
Misschien dat degenen die zich niet laten vaccineren uit geloofsovertuiging (want preventie is voor eigen God spelen). Genezing mag dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
stylezzz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:49:
offtopic:
Dan zeggen we toch dat het ook tegen een kater helpt en je er langer op kunt feesten.
Of noemen we het gewoon 'Viagra+++' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
zacht schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:55:
400-500? --> druk op zorg --> druk op maatschappij.
Lockdown is nog meer druk op de maatschappij en maakt miljardensteun noodzakelijk.
Het blijven afwegingen, zie die lockdown gewoon niet meer gebeuren. Weinig gevaccineerden hebben daar nog zin in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
Dennahz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:31:
[...]

Die men vervolgens niet wil nemen vanwege eventuele lange termijn effecten of omdat men er van uit gaat dan men toch niet in het ziekenhuis belandt want jong en gezond enzo.

Mooi dat het er is, maar ik zie het eigenlijk eerder als een middel wat een hogere acceptatie zal vinden bij degenen die na vaccinatie alsnog ziek zijn geworden en eventueel wat ouder of zwakker zijn, dan bij degenen die zich tot dusver nog niet hebben willen laten vaccineren.

Desondanks, een fijne ontwikkeling en weer een extra plakje kaas :9
[...]

Wat wil je met deze feitelijk incorrecte uitspraak zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:55:
[...]

Misschien is de conclusie ook wel dat het virus heeft gewonnen.

Dat het vormen heeft aangenomen die we niet kunnen bestrijden binnen de grenzen waarvoor de samenleving nog te porren is.

Dat we het geleidelijk over ons heen laten komen en daarmee iedereen een OTA booster krijgt, totdat we in het voorjaar weer covid-vrij zijn en in het volgende najaar weer een nieuwe variant hebben.
Dat denk ik ook regelmatig. En dat roept gelijk de vraag op hoe je de maatschappij hier op inricht. Tot nu toe gaat ons dat nog niet zo heel goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mesa57 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:44:
[...]

Is dat die pil die 600,- per pilletje kost ?
Geen idee?

Maar wat kost een opname?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
600 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zacht schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:49:
[...]

Ook hier zal een benefit/risk moeten worden opgesteld. Gevaccineerd en boven de 60 of BMI van 30+ zou ik dat pilletje maar nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:35:

De ongevaccineerden zitten min of meer al in een lockdown met de nieuwe maatregelen. Zeker als niet-essentiële winkels niet toegankelijk zijn zonder coronapas.

Dus ja.. een harde lockdown zoals vorig jaar zal vast helpen, maar denk niet dat er iemand in deze maatschappij is die daar nog op zit te wachten. Zowel gevaccineerd als ongevaccineerd.

De vraag: "wanneer stopt het nou eens?" comes to mind. Als het al niet voldoende is met 85% gevaccineerden, wanneer dan wel? :{

Veel hoger gaat dat aantal toch niet meer komen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de Duitsers gewoon de lichtblauwe mondkapjes hebben die je hier ook in de supermarkt koopt, 50 voor 5 euro.

Ik heb daar maar weinig FFP2 gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:05:
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de Duitsers gewoon de lichtblauwe mondkapjes hebben die je hier ook in de supermarkt koopt, 50 voor 5 euro.

Hoe dan ook; z'n punt was denk ik meer dat herinvoering van mondkapjesplicht, waar in duitsland nooit is vanaf gestapt, niets toevoegt aan (dalende) besmettingscijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wolly schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:05:

Dacht dat FFP2 daar verplicht was?

Goed om te horen, scheelt over een paar maanden met de wintersport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Goed nieuws dit!

Dit is prachtig nieuws! Ben alleen wel benieuwd wanneer je deze moet innemen? Aangezien je er vaak achter komt dat je corona hebt als de klachten wat erger lijken te worden? Kortom, na dag 5?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:07:
[...]

Verkeerd gedacht en het verleden biedt geen garantie voor jouw toekomstige wintersport B-)

Daarnaast is het natuurlijk vreemd om te wijzen op het onnut van mondkapjes, wat je volgens mij probeert te doen, als ergens besmettingen stijgen maar de overige variabelen niet hetzelfde zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
hoevenpe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:07:
[...]

Dus je dacht nog de grens over te komen over een paar maanden. :? Interessant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Señor Sjon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:12:
[...]

Dus je dacht nog de grens over te komen over een paar maanden. :? Interessant...
Ja, dat zou best nog wel eens een dingetje kunnen worden, daar had ik nog niet bij stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

De grens over is één. Of er nog een skilift gebruikt mag worden is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[...]

Het zou me niets verbazen als een annuleringsverzekering of zelfs reisverzekering moeilijk gaat worden voor personen zonder de juiste vaccinatie status.

[ Voor 3% gewijzigd door Coach4All op 04-11-2021 13:21 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:20:
[...]

Het zou me niets verbazen als een annuleringsverzekering of zelfs reisverzekering moeilijk gaat worden voor personen zonder de juiste vaccinatie status.
Ik vind het sowieso bizar dat je momenteel ongevaccineerd welkom bent in sommige landen. Mijn ongevaccineerde collega ligt nu 'gewoon' ergens op een strand op Tenerife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Agent47 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:08:
[...]

Dit is prachtig nieuws! Ben alleen wel benieuwd wanneer je deze moet innemen? Aangezien je er vaak achter komt dat je corona hebt als de klachten wat erger lijken te worden? Kortom, na dag 5?
Volgens mij is het dag 5 nadat je merkbare klachten hebt. Normaal gesproken zou je dan dus al op dag 1 of 2 testen en ruim binnen de 5 dagen zitten om de pil te pakken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
gekkie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:54:
[...]

Laat de pillen draaien in een vuile schuur op het platte land door een "operator" die de mavo nog niet gehaald heeft in wat potten en pannen, geef ze een kek kleurtje, stamp er een of ander symbooltje in en organiseer weer eens een "fieldlab" evenement. Dan zullen ze je in met zulke vragen in ieder geval niet lastig vallen :)
Maar als ik nou die pil voorgeschreven krijg van mijn dokter, ben ik dan ook verplicht om hem te nemen? Dit voelt wel een beetje als dwang hoor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:20:
[...]

Het zou mij niet verbazen als aanvullende zorg- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen straks niet meer tegen gelijke condities kunnen worden afgesloten. Waarom zou een zorgverzekeraar het risico willen lopen als er geen acceptatieplicht bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Met een QR-code verwacht ik dat inderdaad, Oostenrijk zet deze winter vol in op 2G.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

zacht schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:23:
[...]

Ik vind het sowieso bizar dat je momenteel ongevaccineerd welkom bent in sommige landen. Mijn ongevaccineerde collega ligt nu 'gewoon' ergens op een strand op Tenerife.
Hoezo; je collega is toch een vrij persoon :?

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 3 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.