Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.030 views

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
IJzerlijm schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:26:
[...]

Lekker, de sector die het meeste bijdraagt aan de huidige crisis belonen met nog meer gratis geld.
Waarom nou weer de zondebok kaart spelen? dat is me te makkelijk.

Verder is het grote probleem natuurlijk niet de horeca wat de ziekenhuizen vol doet lopen dus je argumentatie gaat niet op.

Verder is het allesbehalve van 'gratis geld'.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:09
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:17:
[...]

Korte lockdown wordt al lockdown achtige maatregelen... Zal wel weer wat afgezwakt worden :X
Het woord lockdown gaat de overheid nooit meer noemen denk ik.
En als dit echt is wat het OMT adviseerd dan komt het ook niet echt in de buurt van een lockdown.
Maarja dat kennen we van Nederland....

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Adlermann schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:24:
[...]

Wat is het alternatief? De boel laten instorten?
Dat is interesseert me om eerlijk te zijn eigenlijk niet, het alternatief. Je doet trouwens nu net alsof de boel ook daadwerkelijk instort als we deze maatregelen, en daarmee bedoel ik dus wat het OMT vandaag adviseert, niet nemen.

Vaccins uitweg van deze crisis. Nope. Komt er nog even een lockdown bovenop. Ik word gewoon schijtziek van die maatregelen, zeker als die ook mensen die wel gevaccineerd zijn gelden. Dit is niet zoals de politiek het heeft voorgeschoteld het hele jaar door, terwijl ze het dondersgoed hadden kunnen weten als niet iedereen een vaccin zou nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Soccer98 op 11-11-2021 09:31 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Adlermann schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:24:
[...]

Wat is het alternatief? De boel laten instorten?
Natuurlijk is dat geen goed plan, maar laten we beginnen met de huidige regels beter volgen.
Ik merk dat er wel al meer naar de QR-code gevraagd wordt, maar ik ben bijv al die tijd maar één keer gevraagd naar mijn ID naast mijn QR-code.

Gisteren had ik ook een mooie, ik hoefde alleen de QR-code te laten zien _o- werd niet gescand ofzo 8)7

Zolang de QR-code niet goed gecheckt wordt gaat 2G ook geen zin hebben.

Maar misschien is dat ook wel het hele ding, natuurlijk. Omdat die QR-code maar een halve maatregel is moet er gegrepen worden naar maatregelen die beter te controleren zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:25:
[...]
Een vooropgesteld plan is denk ik wat te hoog gegrepen
Het hangt misschien af wat je bedoelt met het woord 'plan' of 'vooropgezet', maar kijk eens naar dia 20 van de technische briefing op 20 mei 2020 (4x 20 dus):

https://www.tweedekamer.n...n-sport/thema-coronavirus

Daar staan toch lock-on, lock-off cycli? Dat is immers de consequentie van sturen op zorg, wetende dat er nog veel mensen in het ziekenhuis kunnen komen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

-tom-562

Oliesjeik

Number10 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:19:
[...]

En welk beeld moet hier dan in vredesnaam naar voren komen?
Dat het een incompetente prutser is? :P

Vaak bu'j te bang!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:52
martwoutnl schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:27:
[...]

2G, verplicht 1,5 meter ipv advies nu, etc. Lockdown hoort allerlaatste maatregel te zijn.
Die 1.5m kunnen ze niet opnieuw invoeren, omdat ze met veel bombarie aangekondigd hebben dat de 1.5m samenleving voorbij is. Voeren ze dat opnieuw in, dan is dat een enorm gezichtsverlies.
Nog even los van dat er overal stickers en aanwijzingen zijn verwijderd, die dan weer teruggeplaatst moeten worden. Daarom dat het een dringend advies is, ondanks dat het logischer zou zijn om het een maatregel te maken.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

RodeStabilo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:29:
[...]

Waarom nou weer de zondebok kaart spelen? dat is me te makkelijk.

Verder is het grote probleem natuurlijk niet de horeca wat de ziekenhuizen vol doet lopen dus je argumentatie gaat niet op.

Verder is het allesbehalve van 'gratis geld'.
Jij weet waar de verspreiding wel is ? Dat zou nog eens nuttige informatie voor het OMT zijn.

En dat is niet 'huishoudens', die worden ergens anders besmet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:25:
[...]

Een vooropgesteld plan is denk ik wat te hoog gegrepen, maar feit is wel dat als je, bijvoorbeeld hier in het topic, wordt versleten voor doemdenker of beticht van 'hellend vlak' argumentatie dat je theorie wel eens heel snel praktijk kan worden :o
God ja. Als je vlak voor de herfst/winter opeens alles gaat afschaffen en min of meer zegt dat de pandemie over is... iedereen had kunnen bedenken dat het niet echt slim was.

Het enige alternatief is dat ze daar gewoon echt dom zijn en daar geloof ik niet in. Ze weten prima wat ze doen.

En keer op keer bewijzen ze ons gelijk. En keer op keer zeggen mensen dat je aan het overdrijven bent met dat 'hellend vlak' idd.

We zullen vrijdag moeten afwachten. Nog maar even genieten van de vrijheid vandaag :+

Twitter

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 07:50
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:31:
[...]

God ja. Als je vlak voor de herfst/winter opeens alles gaat afschaffen en min of meer zegt dat de pandemie over is... iedereen had kunnen bedenken dat het niet echt slim was.

Het enige alternatief is dat ze daar gewoon echt dom zijn en daar geloof ik niet in. Ze weten prima wat ze doen.

En keer op keer bewijzen ze ons gelijk. En keer op keer zeggen mensen dat je aan het overdrijven bent met dat 'hellend vlak' idd.

We zullen vrijdag moeten afwachten. Nog maar even genieten van de vrijheid vandaag :+
Muah, in andere landen hebben ze ook maatregelen volledig afgeschaft zoals in Noorwegen, Denemarken, Zweden en de UK. Het is te makkelijk om te zeggen dat dat weer een fout van onze regering specifiek was.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:52
ParaDroid2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:30:
[...]

Die 1.5m kunnen ze niet opnieuw invoeren, omdat ze met veel bombarie aangekondigd hebben dat de 1.5m samenleving voorbij is. Voeren ze dat opnieuw in, dan is dat een enorm gezichtsverlies.
Nog even los van dat er overal stickers en aanwijzingen zijn verwijderd, die dan weer teruggeplaatst moeten worden. Daarom dat het een dringend advies is, ondanks dat het logischer zou zijn om het een maatregel te maken.
Zo'n lockdown is veel meer gezichtsverlies. Met 1,5 meter zullen maar weinig mensen problemen hebben.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:45
stylezzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:55:
[...]

Ooit wel eens in een ziekenhuis geweest? Heel veel hebben niet eens 5 IC bedden.... Is normaal gesproken ook niet nodig, alleen nu liggen er mensen wekenlang die bedden bezet te houden. Dan moet je iets?
En dan heb je het nog niet eens over de kosten per Ic-bed om deze überhaupt te hebben.

• Dennis1812
  • Laatst online: 23:56

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Een stilstaande klok heeft ook 2x per dag gelijk.

Ik heb meer dan genoeg gehoord wat niet is uitgekomen. Simpel voorbeeld. Avondklok die er nooit af zou gaan?
Is er al best even af

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Number10 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:29:
[...]

Het hangt misschien af wat je bedoelt met het woord 'plan' of 'vooropgezet', maar kijk eens naar dia 20 van de technische briefing op 20 mei 2020 (4x 20 dus):

Daar staan toch lock-on, lock-off cycli? Dat is immers de consequentie van sturen op zorg, wetende dat er nog veel mensen in het ziekenhuis kunnen komen.
Ik heb wat moeite om de juiste presentatie te vinden, bedoel je dat hij op deze pagina staat?
https://www.tweedekamer.n...gen/details?id=2020A05269

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:57
martwoutnl schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:27:
[...]

2G, verplicht 1,5 meter ipv advies nu, etc. Lockdown hoort allerlaatste maatregel te zijn.
Probleem is dat, en dat blijkt al anderhalf jaar zo, dat mensen die het meest tegen alle adviezen ingaan (zich er niet aan houden) ook diegenen zijn waarbij in die situaties het virus zich kan blijven verspreiden. Dus je kunt wel weer vriendelijk vragen om overal 1.5m afstand te houden, de grootste tegenstanders zullen dit het minste gaan doen. Het af gaan op de eigen verantwoordelijkheid werkt gewoon niet goed.
Het alternatief is dan het om het onmogelijk te maken om bepaalde (dringende) adviezen te negeren, door b.v. maar bepaalde dingen dicht te houden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Al die mensen die een halfjaar geleden riepen: 'we zijn er bijna! Nog eventjes erdoorheen bijten'.

Dit is dus precies waar ik bang voor was.

• anandus
  • Niet online
Soccer98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:29:
[...]

Dat is interesseert me om eerlijk te zijn eigenlijk niet, het alternatief. Je doet trouwens nu net alsof de boel ook daadwerkelijk instort als we deze maatregelen, en daarmee bedoel ik dus wat het OMT vandaag adviseert, niet nemen.

Vaccins uitweg van deze crisis. Nope. Komt er nog even een lockdown bovenop.
Nouja, vaccins zijn op zich wel een uitweg uit de crisis.
Ik weet de cijfers van vandaag niet, maar een paar dagen geleden zei Kuipers dat van de (toen) 1300 patiënten in het ziekenhuis er zo'n 1000 waarschijnlijk niet hadden gelegen als ze gevaccineerd waren. Dat zijn wel significante aantallen, natuurlijk, of je 300 of 1300 patiënten hebt.

Je kan wel boos doen op de overheid, maar ik denk dat je ook naar de antivax moet kijken die de zorg en daarmee de overheid klemzet.
Áls je al boos bent op de overheid zou het moeten zijn omdat ze misschien te soft met dat probleem omgaan.

• martwoutnl
Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:29:
[...]

Het woord lockdown gaat de overheid nooit meer noemen denk ik.
En als dit echt is wat het OMT adviseerd dan komt het ook niet echt in de buurt van een lockdown.
Maarja dat kennen we van Nederland....
Je sluit toch een hele sector. Zal toch overkomen als een lockdown. Als dit wordt overgenomen, zullen er wel rechtszaken komen, schat ik in. Zeker omdat deze sector duidelijke regels hanteert. Het theater waar ik weleens kom, kom je niet zo makkelijk in. Ze controleren 100% bij de ingang.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:52
martwoutnl schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:32:
[...]

Zo'n lockdown is veel meer gezichtsverlies. Met 1,5 meter zullen maar weinig mensen problemen hebben.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, omdat er nooit is gezegd dat een lockdown niet tot de mogelijkheden behoort. Daarnaast was de 1.5m al praktisch niet meer van toepassing en gaat dat ook niet zomaar weer veranderen.

• Number10
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:33:
[...]
Ik heb wat moeite om de juiste presentatie te vinden, bedoel je dat hij op deze pagina staat?
20 mei 2020. Die staat echt op de pagina die ik hierboven al noemde (doorscrollen naar beneden):

Dia 20. Lock-on Lock-off cycli.

Dat zijn ze dus aan het doen volgens mij. Niks verrassends aan wat dat betreft.

Wel triest omdat sturen op zorg nergens op slaat uiteraard.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Soccer98
anandus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:34:
[...]

Ik weet de cijfers van vandaag niet, maar een paar dagen geleden zei Kuipers dat van de (toen) 1300 patiënten in het ziekenhuis er zo'n 1000 waarschijnlijk niet hadden gelegen als ze gevaccineerd waren. Dat zijn wel significante aantallen, natuurlijk, of je 300 of 1300 patiënten hebt.

Je kan wel boos doen op de overheid, maar ik denk dat je ook naar de antivax moet kijken die de zorg en daarmee de overheid klemzet.
Áls je al boos bent op de overheid zou het moeten zijn omdat ze misschien te soft met dat probleem omgaan.
Ik ben niet boos. Ook niet op mensen die niet gevaccineerd zijn, want dat is hun goed recht. Of het verstandig is, is een tweede. Ik ben gewoon cynisch.

Maar je kant toch gewoon stellen dat we te maken hebben met prutswerk? Van einde van de anderhalvemeter eind september naar lockdown anderhalve maand later. Succes met uitleggen, Hugo.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:54
alexbl69 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:29:
[...]

Vind het eerlijk gezegd nog niet eens zo gek.

Een korte lockdown (die wellicht inderdaad nog wel wat langer gaat duren) om de grootste piek eruit te krijgen, en dan een beleid dat moet voorkomen dat er daarna nog weer lockdowns nodig zijn.
Strikt 2G beleid maakt het inderdaad realistischer, maar heb grote twijfels bij de standvastigheid van onze regering. Gaan ze echt na twee weken weer uit de lockdown als de cijfers nog heel hoog zijn?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:11
[...]

Op het hellend vlak na deel ik je cynisme. De ervaring leert dat twee weken lockdown geen deuk in een pakje boter slaan. Wellicht wanneer het een lockdown betreft, maar de Nederlandse variant waarbij men nog gewoon naar kantoor kan, de kinderen naar school gaan en men 's avonds met vrienden thuis op een krat bier kan gaan zitten heeft als enige effect dat de regering weer twee weekjes de tijd heeft uit te dokteren hoe ze met de hakken over de volgende sloot gaan komen.

Wellicht dat de curve afvlakt, maar je zit dan nog wel met een plateau wat zich het beste laat omschrijven als een hoogvlakte. Daar zal men de daaropvolgende weken nog gewoon de vruchten van plukken.

• martwoutnl
Moi_in_actie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:33:
[...]

Probleem is dat, en dat blijkt al anderhalf jaar zo, dat mensen die het meest tegen alle adviezen ingaan (zich er niet aan houden) ook diegenen zijn waarbij in die situaties het virus zich kan blijven verspreiden. Dus je kunt wel weer vriendelijk vragen om overal 1.5m afstand te houden, de grootste tegenstanders zullen dit het minste gaan doen. Het af gaan op de eigen verantwoordelijkheid werkt gewoon niet goed.
Het alternatief is dan het om het onmogelijk te maken om bepaalde (dringende) adviezen te negeren, door b.v. maar bepaalde dingen dicht te houden.
Maar na die lockdown zullen ze dat ook niet doen. Dus heb je over 2 maanden weer een lockdown en 2 maanden erna weer. Hoe je het wendt of keert, is die 1,5 meter, betere handhaving, boosterpriks, 2G, etc de beste manier. Ook degene met meer draagvlak. Zo'n lockdown gaat alleen maar geheime feesten opleveren. Sector zonder inkomsten/zelfs faillissement en de cijfers lopen gewoon op.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
2G wordt door de hoge besmettingen voor veel minder mensen een issue aangezien ze nu een jaarlang groenvinkje krijgen (hopende dat het geen ernstige corona wordt en zoals bij de meeste als een griep voelt).

• anandus
  • Niet online
Soccer98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:36:
[...]

Ik ben niet boos. Ook niet op mensen die niet gevaccineerd zijn, want dat is hun goed recht. Of het verstandig is, is een tweede.

Maar je kant toch gewoon stellen dat we te maken hebben met prutswerk? Van einde van de anderhalvemeter eind september naar lockdown anderhalve maand later. Succes met uitleggen, Hugo.
Maar wat wil je dan? Je kan niet én geen maatregelen hebben én een lockdown :P

En als het goed gaat is de ene de beste optie en als het heel slecht het andere.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:22:
[...]

En dan nog durven mensen te beweren dat er geen vooropgesteld plan is. Alsof Mona Keijzer zomaar wat in het rond zat te roepen.
Ik heb zelden iets uit de mond van Mona Keijzer gehoord wat hout snijdt. Alles wat ze zegt is vooral bedoeld om de Volendamse meute te pleasen. En ze is daarmee het afgelopen jaar vooral bezig geweest maatregelen af te zwakken en het draagvlak ervan onderuit te halen.

• martwoutnl
ParaDroid2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:35:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, omdat er nooit is gezegd dat een lockdown niet tot de mogelijkheden behoort. Daarnaast was de 1.5m al praktisch niet meer van toepassing en gaat dat ook niet zomaar weer veranderen.
Ga vooral prikken dan krijg je vrijheid terug. Dat is eerder gezegd. Als je dan met een lockdown van een sector komt aanzetten dan pak je toch even veel vrijheid af. Meer dan bij 1,5 meter. Dan ga je als overheid toch behoorlijk onderuit in de ogen van de burger. Simpel wettelijk 1,5 meter invoeren snijdt minder veel in de vrijheid.

• Plenkske
  • Laatst online: 23:09
martwoutnl schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:34:
[...]

Je sluit toch een hele sector. Zal toch overkomen als een lockdown. Als dit wordt overgenomen, zullen er wel rechtszaken komen, schat ik in. Zeker omdat deze sector duidelijke regels hanteert. Het theater waar ik weleens kom, kom je niet zo makkelijk in. Ze controleren 100% bij de ingang.
Ik ben het eens dat het niet eerlijk is voor bepaalde sectoren (theaters en evenementen in dit geval). En ik heb totaal geen medelijden met de horeca in het algemeen, tijdens de hele coronacrisis al niet. Omdat ze totaal geen moeite doen en alleen maar klagen.

Maar een lockdown kan ik het noemen, als het blijft bij wat NOS nu noemt. Het komt niet in de buurt bij vorig jaar maart en vorig jaar december.
Ik ga daarin wellicht wel wat ver, want als je heel strikt kijkt heeft Nederland nooit een échte lockdown gehad zoals sommige andere (ook europese) landen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Soccer98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:15:
[...]

Mag hopen dat het kabinet dit advies niet overneemt.
Klap in het gezicht van een ieder die zich heeft laten vaccineren.
Het zal er vanaf hangen wat ze bedoelen met 'Lockdown achtige maatregelen'
Het OMT adviseert het kabinet "lockdown-achtige maatregelen" om de oplopende coronacijfers te bestrijden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• D-e-n
[...]
Te softe maatregelen, te laat ingrijpen, te vroeg versoepelen en belabberde communicatie en beeldvorming: dat vat het wel zo'n beetje samen.

• horizon1978
martwoutnl schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:40:
[...]

Ga vooral prikken dan krijg je vrijheid terug. Dat is eerder gezegd. Als je dan met een lockdown van een sector komt aanzetten dan pak je toch even veel vrijheid af. Meer dan bij 1,5 meter. Dan ga je als overheid toch behoorlijk onderuit in de ogen van de burger. Simpel wettelijk 1,5 meter invoeren snijdt minder veel in de vrijheid.
Of als overheid hoop je dat gevaccineerden ongevaccineerden het huis uit slepen en gedwongen vaccineren?

Als ze echt vaccinatie als oplossing zien laat ze dan de focus leggen op Zuid-Holland, Flevoland en Amsterdam.

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
anandus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:39:
[...]

En als het goed gaat is de ene de beste optie en als het heel slecht het andere.
Dat kan best wel: accepteren dat we iets als een pandemie niet 100% onder controle kunnen krijgen en dat er nou eenmaal een aantal mensen zullen overlijden.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:10
stylezzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:55:
[...]

Ooit wel eens in een ziekenhuis geweest? Heel veel hebben niet eens 5 IC bedden.... Is normaal gesproken ook niet nodig, alleen nu liggen er mensen wekenlang die bedden bezet te houden. Dan moet je iets?
We praten hier over Isala, niet bepaald een klein ziekenhuis. Maar goed ik heb het e.e.a. geprobeerd te onderbouwen in een latere post. Maar blijkbaar mag dat niet, waardoor er mijn inziens weinig toegevoegde waarde aan een topic blijft waar geen discussie mogelijk is.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
En ja hoor. De lockdown hangt boven ons hoofd. Het is wachten tot Hugo verteld dat de booster dé oplossing van deze crisis is.

Zet november 2022 vast in je agenda. Dan kan je de persconferentie gewoon opnieuw afdraaien.

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:18
martwoutnl schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:34:
[...]

En omdat er geen fatsoenlijke BCO meer gedaan wordt kan niemand bewijzen dat er daadwerkelijk veel besmettingen zijn in die sectoren.

Ik denk dat de besmettingen veel meer op de werkvloer en scholen plaatsvind ipv horeca & theaters

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Lekker, de sector die het meeste bijdraagt aan de huidige crisis belonen met nog meer gratis geld.
Wat een gelul zeg...Gebeurt toch echt thuis en op school het meest..

Ik snap zo'n halve lockdown echt niet hoor, dit gaat veel weerstand oproepen en niks helpen...

[ Voor 14% gewijzigd door KillerAce_NL op 11-11-2021 09:44 ]

• Soccer98
anandus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:39:
[...]

Ik wil gerichte maatregelen die wetenschappelijk onderbouwd zijn op basis van puur het virus en niet het gedrag van mensen. Waarom zou een bioscoop bijvoorbeeld dicht moeten? Is bewezen dat de Pathé structureel een besmettingshaard is? Waarom moet een kroeg om 20.00 uur dicht? Is het bewezen dat daar veel besmettingen vandaan komen? Het is allemaal rammen met de hamer en daarmee raak je ook mensen die wel hun vaccinaties hebben genomen. We zitten in november 2021 en niet meer in maart 2020, toen dat hele virus nieuw was. Wat dat betreft vind ik echt dat de regering prutswerk verricht. Ik ben er na anderhalf jaar klaar mee dat de maatschappij als een soort aan/uitknopje behandeld wordt. Zeker nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Soccer98 op 11-11-2021 09:46 ]

• Soccer98
[...]

Onderbouw dit eens. Waarom wisten we in juni wel van die ene kroeg in Enschede dat het een besmettingshaard was en horen we dat nu niet tot amper van horecagelegenheden?

[ Voor 15% gewijzigd door Soccer98 op 11-11-2021 09:45 ]

• Wolly
  • Niet online
[...]

Heb je een bron?

• horizon1978
KillerAce_NL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:43:
[...]

Wat een gelul zeg...Gebeurt toch echt thuis en op school het meest..

Ik snap zo'n halve lockdown echt niet hoor, dit gaat veel weerstand oproepen en niks helpen...
Maar om thuis besmet te raken zal iemand het van buitenaf in huis moeten brengen.

• Number10
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:42:
[...]
Te softe maatregelen, te laat ingrijpen, te vroeg versoepelen en belabberde communicatie en beeldvorming: dat vat het wel zo'n beetje samen.
Je blijft maar denken dat het alleen om beeldvorming gaat, maar waarom zou het niet gaan om veel besmettingen te laten optreden?

Die strategie van Q1 2020 is toch nooit verlaten?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 15:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:36:
[...]

Strikt 2G beleid maakt het inderdaad realistischer, maar heb grote twijfels bij de standvastigheid van onze regering. Gaan ze echt na twee weken weer uit de lockdown als de cijfers nog heel hoog zijn?
Hoezo; de enige fieldlabs die zijn geweest waren succesvol toen alle bezoekers van te voren negatief getest waren.

Nu laait alles op nu gevaccineerde zonder test naar binnen mogen; waarom mensen die zich laten testen uitsluiten ?

Asus Zenbook i7 256gb

• Wolly
  • Niet online
Number10 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:36:
[...]

20 mei 2020. Die staat echt op de pagina die hierboven al noemde (doorscrollen naar beneden):

Dia 20. Lock-on Lock-off cycli.

Dat zijn ze dus aan het doen volgens mij. Niks verrassends aan wat dat betreft.

Wel triest omdat sturen op zorg nergens op slaat uiteraard.
Gevonden.

Dit titel ook :X
toekomstscenario’s tot vaccin (groepsimmuniteit)
Groepsimmuniteit gebaseerd op vaccinatie is onmogelijk gebleken, dus er is een plaatje van een jaar oud afgestoft?

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Soccer98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:44:
[...]

Onderbouw dit eens. Waarom wisten we in juni wel van die ene kroeg in Enschede dat het een besmettingshaard was en horen we dat nu niet tot amper van horecagelegenheden?
Omdat meer dan 70% van de besmettingen onbekend is. Als iemand in de kroeg waar je vorige weekend zat nu gaat kuchen weet je dat niet, van gezinsleden, klasgenoten en collega's is er wel veel meer, tot 100% kans dat je te horen krijgt dat die persoon nu besmet is.

Er zijn middelen om de grote aantallen eenmalige contacten in zulke gelegenheden bij te houden maar ja, privacy en opvolging. Dus gaan we weer lekker in de lockdown. Zoals Edmund Blackadder ooit zei: " But the real reason for the whole thing was that it was too much effort not to have a pandemic."

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Soccer98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:44:
[...]

Daarvan was met name 'Dansen met Janssen' de oorzaak, een misser van De Jonge.
's ochtends een prik halen en 's avonds de club in, dat bleek niet helemaal goed te werken.
Met 2 weken wachttijd+coronacheck is dat nu echt geen brandhaard meer.

• D-e-n
Number10 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:46:
[...]

Je blijft maar denken dat het alleen om beeldvorming gaat, maar waarom zou het niet gaan om veel besmettingen te laten optreden?

Die strategie van Q1 2020 is toch nooit verlaten?
En wat zou dan een reden kunnen zijn om veel besmettingen te laten optreden? Want die kan ik ook niet één twee drie beredeneren. Inhoudelijk is daar geen enkele reden meer voor.
horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:46:
[...]

Maar om thuis besmet te raken zal iemand het van buitenaf in huis moeten brengen.
Maar iets zegt me dat dat niet via theater of bios gebeurt. Die hebben kennelijk een minder grote mond dan andere sectoren

• Wolly
  • Niet online
[...]

Waarom maakt 2G het realistischer? Het OMT weet niet eens hoe effectief die QR code is.
„Als je getest bent voordat je naar een nachtclub gaat, dan ben je eigenlijk veilig.” Dan kun je het virus niet overdragen, vertelt de OMT’er. Hij beaamt dat er geen formeel onderzoek naar de QR-code is geweest. „Ik denk dat dat wel een goed idee zou zijn. Om te kijken hoe werkelijk effectief dat coronatoegangsbewijs is.” Hij oppert om dat in Amsterdam te onderzoeken.
Volgens De Jong kun je niet zeggen dat het niet werkt. „We hoeven ook niet uit te testen of een parachute werkt. Daar is ook nooit een studie naar gedaan. Als je uit een vliegtuig stapt met een parachute gaan we ervan uit dat je veilig beneden komt.” Volgens hem kun je op goede theoretische overwegingen beslissingen nemen over de QR-code. „Hoe effectief dat is, dat weten we niet precies.” Wel kun je volgens hem, aan de hand van de oplopende besmettingen, concluderen dat een deel van de besmettingen door gevaccineerden is ontstaan.
https://www.metronieuws.n...e-jong-qr-code-onderzoek/

• alexbl69
  • Laatst online: 23:05
[...]
Denk het niet. En het zou beter zijn als ze daar direct eerlijk over zijn.

Een milde lockdown tot de situatie weer onder controle is (desnoods noemen ze een streefgetal aan ic opnames). En daarna is het einde lockdown voor de gevaccineerden terwijl de ongevaccineerden er in kunnen blijven.

Moet er wel snel iets geregeld worden als vrijstelling voor burgers die om medische redenen geen vaccinatie kunnen krijgen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Soccer98
IJzerlijm schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:49:
[...]

Omdat meer dan 70% van de besmettingen onbekend is. Als iemand in de kroeg waar je vorige weekend zat nu gaat kuchen weet je dat niet, van gezinsleden, klasgenoten en collega's is er wel veel meer, tot 100% kans dat je te horen krijgt dat die persoon nu besmet is.

Er zijn middelen om de grote aantallen eenmalige contacten in zulke gelegenheden bij te houden maar ja, privacy en opvolging. Dus gaan we weer lekker in de lockdown. Zoals Edmund Blackadder ooit zei: " But the real reason for the whole thing was that it was too much effort not to have a pandemic."
Maar dit vul jij dus zelf ook maar in en dat is mijn punt. Wat jij zegt is net zo veel waard als dat ik zeg dat alle besmettingen in mijn omgeving (en dat zijn er inmiddels tientallen, waarvan het gros indirect (denk aan een vriend van een vriend waar je dan van hoort) allemaal niets met de horeca te maken gehad hebben. (dat is namelijk zo)

• Number10
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:50:
[...]
En wat zou dan een reden kunnen zijn om veel besmettingen te laten optreden? Want die kan ik ook niet één twee drie beredeneren. Inhoudelijk is daar geen enkele reden meer voor. (…)
Oh nee? Waarom niet?

• hoevenpe
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:48:
Groepsimmuniteit gebaseerd op vaccinatie is onmogelijk gebleken, dus er is een plaatje van een jaar oud afgestoft?
De combinatie van vaccineren en besmettingen zal uiteindelijk tot defacto-groepsimmuniteit leiden.
Het is een illusie om te denken dat het virus nog weg zal gaan...

• Soccer98
dutchgio schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:50:
[...]

Daarvan was met name 'Dansen met Janssen' de oorzaak, een misser van De Jonge.
's ochtends een prik halen en 's avonds de club in, dat bleek niet helemaal goed te werken.
Met 2 weken wachttijd+coronacheck is dat nu echt geen brandhaard meer.
Precies. Dus dat mensen de horeca maar aanwijzen als één van de schuldige branches, vind ik te makkelijk. Past ook precies in het telkens maar zoeken naar zondebokken waar naar mijn mening echt sprake van is.

• horizon1978
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:50:

Maar iets zegt me dat dat niet via theater of bios gebeurt. Die hebben kennelijk een minder grote mond dan andere sectoren
Eens. Bioscopen waar ik heenga hebben het altijd top geregeld.
(En was de 1,5 meter echt wel .... een voordeel ....)

• Wolly
  • Niet online
cvs79 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:43:
[...]

En omdat er geen fatsoenlijke BCO meer gedaan wordt kan niemand bewijzen dat er daadwerkelijk veel besmettingen zijn in die sectoren.
Yup.
De afgeschaalde BCO leidt inmiddels tot dit soort taartdiagrammen waarin bij 71% van de besmettingen geen flauw idee is waar het vandaan komt.

Houd daar rekening mee als er bij de komende persconferentie weer een maatregel wordt verkocht 'omdat gebleken is dat mensen het daar en daar oplopen'.

• Dennis1812
  • Laatst online: 23:56

Dennis1812

Amateur prutser

Morpheusk schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:42:
[...]

We praten hier over Isala, niet bepaald een klein ziekenhuis. Maar goed ik heb het e.e.a. geprobeerd te onderbouwen in een latere post. Maar blijkbaar mag dat niet, waardoor er mijn inziens weinig toegevoegde waarde aan een topic blijft waar geen discussie mogelijk is.
Isala heeft 44 IC/MC bedden.
De corona patiënten gaan naar de IC. Snel gezocht hebben ze die er 32. Scheelt al een bed of 18 met jouw strekking.
In oktober is naar buiten gebracht dat ze 5 IC klanten hebben. Misschien dus inmiddels wel flink meer?
En vergeet niet dat je ze in volledige isolatie moet verplegen. En ze vele malen langer liggen. En je verpleging uitvalt.
En dat doordat je minder verpleging hebt je waarschijnlijk sowieso al op minder bedden draait dan je er hebt staan.
Dan is t een behoorlijke hap eruit ja

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:43:
[...]

Vanuit de persoon bezien niet.

Het is nogal een gelegenheidsargument om voor de bestrijding van een pandemie niet een klein beetje gegevens af te geven, en voor de rest iedereen en z'n moeder wel.

Nog los van het feit dat de overheid je ook prima zou kunnen tracen via dezelfde Social media.

Let wel, ik zeg niet dat ik ervoor ben, of dat ik niet liever een alternatief zou zien.
Misschien

Tweakers is mijn grootste uitspatting als je het zo bekijkt en die loggen ook mijn IP adress en wat ik post. Facebook en allerlei aanverwante troep heb ik dan weer niet. Ik heb een iphone en gebruik daarop geen google maps, Browser en zoekmachine ook niet van google, zowel mobiel niet als op PC, gebruik heel beperkt whatsap en heb ook signal en telegram (en sms voor diegene die nog weten wat dat is).

Ik weet het, dat is verre van een garantie, maar dan nog hou ik het graag zo beperkt mogelijk

Nu weer terug naar corona: ik ben voor vaccinatie en heb mij ook laten inenten bij de allereerste gelegenheid (heb er zelfs een paar uur voor in de auto gezeten om het sneller te kunnen krijgen) maar ik heb wel grote moeite met de QR code voor van alles en nog wat. Voor vliegtuigen en grote evenementen snap ik het gebruik nog wel maar voor het terras op de hoek eigenlijk niet.

Het steeds verder uitbreiden van de QR code is volgens mij ook een wassen neus als het gaat om veel besmettingen te voorkomen. Ik denk dat dat wel min of meer is gebleken met de besmettingen die we nu hebben. Het werkt niet goed en dus gaan we het uitbreiden 8)7

Volgens mij komen we niet om aanvullende maatregelen heen.

• hoevenpe
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:51:
Waarom maakt 2G het realistischer? Het OMT weet niet eens hoe effectief die QR code is.
Daarmee biedt je gevaccineerden en mensen die werkzaam zijn in deze sectoren perspectief, na twee weken kunnen ze weer open om 85% van de bevolking te bedienen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Soccer98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:53:
[...]

Maar dit vul jij dus zelf ook maar in en dat is mijn punt. Wat jij zegt is net zo veel waard als dat ik zeg dat alle besmettingen in mijn omgeving (en dat zijn er inmiddels tientallen, waarvan het gros indirect (denk aan een vriend van een vriend waar je dan van hoort) en dat heeft allemaal niets met de horeca te maken gehad.
Niets ? Dan zou je alle besmettingen moeten hebben teruggevolgd naar maart vorig jaar en er nergens een horeca gerelateerde moeten hebben gehad. Dat kind dat 10 klasgenootjes besmet is ook ergens weer besmet geworden door iemand die het ook weer ergens heeft opgelopen.

• Wolly
  • Niet online
PS. Zie jij nog kans om hiernaar te kijken?

• D-e-n
Als jij denkt dat er een reden voor is moet je hem zeggen want ik kan de reden niet bedenken. Ja, ik kan bedenken dat ze zo vast zitten in een strategie dat ze hem niet los kunnen laten. Of ik kan bedenken dat ze geen fouten willen toegeven en daarom maar wat aan blijven modderen en om de boel heendraaien. Je zou ook nog kunnen denken dat het iedere keer weer op- en afschalen wel prima vinden. Maar dat zijn ook allemaal redenen die eigenlijk te maken hebben met beeldvorming. Met inhoud heeft het in elk geval niks van doen.

• horizon1978
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:57:
[...]

Daarmee biedt je gevaccineerden en mensen die werkzaam zijn in deze sectoren perspectief, na twee weken kunnen ze weer open om 85% van de bevolking te bedienen.
Ik denk dat het over twee weken tegen de 90% loopt (hersteld + vacc)

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:56
Soccer98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:54:
[...]

Precies. Dus dat mensen de horeca maar aanwijzen als één van de schuldige branches, vind ik te makkelijk. Past ook precies in het telkens maar zoeken naar zondebokken waar naar mijn mening echt sprake van is.
Nou ja, er zijn een paar opties:
- niets doen --> of zorg raakt overbelast, of er moet een harde grens op 't aantal covid-patienten komen dat behandeld wordt
- Strenge maatregelen voor iedereen
- TvT weer voor iedereen invoeren
- 2G invoeren, dus als ongevaccineerde ben je 't spreekwoordelijke haasje
- een parallelle samenleving creëren voor gevaccineerden/ ongevaccineerden zodat ze elkaar niet gaan besmetten. Want het is niet zo erg als de ene gevaccineerde de andere gevaccineerde besmet en de kans dat 2 ongevaccineerden elkaar besmetten is door TvT ook niet zo groot. Dus nu 1/7e ongevaccineerd is er komende week op maandag een lockdown voor de gevaccineerden en de rest van de week voor de ongevaccineerden i.c.m. TvT voor de ongevaccineerden

De huidige combi van mogelijk besmettelijke gevaccineerden en geteste ongevaccineerden lijkt in ieder geval niet te werken op basis van wat we nu weten

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:57
martwoutnl schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:37:
[...]

Maar na die lockdown zullen ze dat ook niet doen. Dus heb je over 2 maanden weer een lockdown en 2 maanden erna weer. Hoe je het wendt of keert, is die 1,5 meter, betere handhaving, boosterpriks, 2G, etc de beste manier. Ook degene met meer draagvlak. Zo'n lockdown gaat alleen maar geheime feesten opleveren. Sector zonder inkomsten/zelfs faillissement en de cijfers lopen gewoon op.
Het beste blijft inderdaad inzetten op vaccineren en afstand houden, thuis blijven bij ziekte, je laten testen enzovoorts. Maar helaas wil een deel van de mensen hier totaal niet aan meewerken, anderen vergeten soms bewust danwel onbewust bepaalde dingen zonder kwaadwillende gedachte, omdat dingen als afstand houden niet in de aard van de mens zit.
Geheime feesten kun je gewoon handhaven, al is het al maar vanwege geluidsoverlast wat, lockdown of geen lockdown, altijd een reden kan zijn om een "illegaal" feest op te doeken.

En ja qua faillissementen, dat gaat denk ik meer komen door de hele financiële dip die er gegarandeerd gaat komen in de volgende jaren, omdat de kosten van deze hele pandemie op de een of andere manier toch terug betaald moeten worden. Dat de horeca steeds als hartste staat te schreeuwen dat zij niet de schuldigen zijn, dat ben ik persoonlijk wel een beetje moe. Ik denk zeker dat je niet elke horeca ondernemer over 1 kam moet scheren, maar in zn geheel speelt de horeca zeker een grote rol in de verspreiding. Sure, op de cijfers van het RIVM staat de horeca nooit bovenaan, dat is altijd de thuissituatie en bezoek. Maar wanneer er 5 mensen in een café besmet raken, worden alleen die 5 bestempeld als "oorsprong horeca". Echter, die 5 gaan naar huis, besmetten daar partner en kinderen, eventueel daar ook nog familie, vriendjes/vriendinnetjes of ander bezoek. Zodoende leveren die 5 besmettingen in de horeca met gemak 20, 30 of zelfs 50 thuisbesmettingen op.

En nog los daarvan, zelfs recentelijk zijn er hele websites opgetuigd van horeca bedrijven die moedwillig NIET meewerken aan afstand houden, QR checks e.d. Sterker nog, bepaalde ondernemers organiseren zelfs specifieke feestjes voor niet gevaccineerden. Is hier recent ook gebeurd, cafe eigenaar die zoiets deed. Resultaat: eigenaar en 16 anderen besmet, mogelijk al 4 of 5 man overleden. Nou, hartelijk dank weer. Mede door dit soort acties duurt de pandemie alleen maar langer en worden de kosten (en schulden) alleen maar groter. Maar ja, dat ziet men dan niet schijnbaar.

Maar zoals gezegd, ik was recent ook positief verrast dat een lokale kleine frituur zelfs bij afhalen even controleerde op de QR code. Was ook geen probleem voor de mensen die binnen kwamen, hele kleine moeite. Voor dat soort bedrijven zou ik het sneu vinden als zij bestraft worden omdat anderen alles aan hun laars lappen. En zo ken ik ook meer dan genoeg restaurants e.d. die heel rustig en netjes alles proberen in te richten dat hun bedrijfsvoering, gezien de huidige situatie, veilig kan; veilig voor de medewerkers en hun klanten. Want mijn inziens moeten zij ook zorgen voor een veilige en prettige omgeving, Corona of niet.
En aan beide kanten van het spectrum zitten ondernemers die het niet leuk vinden om bepaalde (extra) maatregelen te moeten nemen, maar men gaat er verschillend mee om. De een zet de schouders eronder, probeert mee te helpen, de ander loopt te vloeken en tieren en gaat alles tegenwerken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

rik86 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:59:
[...]

De huidige combi van mogelijk besmettelijke gevaccineerden en geteste ongevaccineerden lijkt in ieder geval niet te werken op basis van wat we nu weten
Nu duidelijk is dat de werking van vaccins sneller afneemt dan eerder bekend. Stel gewoon snel testen voor toegang in. Immers met fieldlabs werkte dit ook.

Asus Zenbook i7 256gb

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:53:
[...]

De combinatie van vaccineren en besmettingen zal uiteindelijk tot defacto-groepsimmuniteit leiden.
Het is een illusie om te denken dat het virus nog weg zal gaan...
Waarom brengen we die boodschap dan niet? Te eng voor mensen? Te ingewikkeld voor sommigen? Te ingrijpend voor kwetsbaren?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-11 23:04
t_captain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:50:
En dan gaan ze weer even overleggen, en dan ben je weer een week verder. Een historisch nieuwtje: lockdown die pas ingaat nadat de besmettingen boven de 12k zitten.
Ik was profetisch :)
(telegraaf.nl 11 november)

LIVE | ’OMT adviseert kabinet lockdown-achtige maatregelen voor twee weken’
Overigens precies mijn idee. 2e helft november een koste lockdown, gaat een behoorlijk verschil maken op de feestdagen voor de zorgverleners. Ik ben geen fan van lockdowns, maar deze steun ik van harte. Mits inderdaad beperkt tot een paar weken.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:56
Ghostrider schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:01:
[...]

Nu duidelijk is dat de werking van vaccins sneller afneemt dan eerder bekend. Stel gewoon snel testen voor toegang in. Immers met fieldlabs werkte dit ook.
Maar ook dan, collega van me is besmet geraakt, samen met z'n vriendengroep die een weekend weg waren. Met z'n 8-en weg, alle 8 gevaccineerd, 6 besmet. En dat zijn 30-ers, dus tegen besmetting werkt de vaccinatie maar heel beperkt, als je maar lag genoeg 'opgesloten' zit met iemand die besmet is.

Zolang iedereen gevaccineerd is, geen probleem, want de klachten zijn heel beperkt. Volgens mij 1 wat hoofdpijn, 3 lichte verkoudheidsklachten en 2 helemaal niets.

Maar als ze ongevaccineerden tegenkomen was 't een probleem geweest. En als ze alleen buiten waren geweest waarschijnlijk helemaal niet.

• horizon1978
rik86 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:04:
[...]

Maar als ze ongevaccineerden tegenkomen was 't een probleem geweest.
Ook dit weet je niet zeker. Bij de meesten is het (gelukkig) géén ziekenhuisopname.

• Soccer98
IJzerlijm schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:57:
[...]

Niets ? Dan zou je alle besmettingen moeten hebben teruggevolgd naar maart vorig jaar en er nergens een horeca gerelateerde moeten hebben gehad. Dat kind dat 10 klasgenootjes besmet is ook ergens weer besmet geworden door iemand die het ook weer ergens heeft opgelopen.
Ja, en je hebt geen idee of het de horeca, de bioscoop of een één of andere workshop is. Zeker niet als iemand meerdere dingen in de week onderneemt. Ongetwijfeld zou een bron wel ergens de horeca kunnen zijn. Als ik mijn eigen 'besmettingslijn' van toen ik corona kreeg doorloop, dan begon het bij de vader van een maat van me. Had geen idee hoe hij eraan kwam, maar hij was niet in de horeca geweest. Dus die moet ergens anders een onbekende besmetting hebben opgelopen en juist daarom vind ik het veel te makkelijk om de horeca per definitie een grote rol toe te dichten bij die zeventig procent.

En dan stel ik nogmaals de vraag. Waarom wisten we wel dat Aspen Valley een coronabrandhaard was en wisten we wel dat 0,3 procent van de ADE-bezoekers aangestoken werd met corona en horen we er voor de rest niets over wat betreft corona in relatie tot de horeca? Blijkbaar valt het namelijk wél terug te herleiden. En dit was al in het coronapas-tijdperk.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:05:
[...]

Ook dit weet je niet zeker. Bij de meesten is het (gelukkig) géén ziekenhuisopname.
Precies; waarom niet een test om te kijken hoeveel antistoffen je hebt ? Te weinig antistoffen dan snel een booster halen.

Asus Zenbook i7 256gb

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

[...]
Volgens De Jong kun je niet zeggen dat het niet werkt. „We hoeven ook niet uit te testen of een parachute werkt. Daar is ook nooit een studie naar gedaan. Als je uit een vliegtuig stapt met een parachute gaan we ervan uit dat je veilig beneden komt.” Volgens hem kun je op goede theoretische overwegingen beslissingen nemen over de QR-code. „Hoe effectief dat is, dat weten we niet precies.” Wel kun je volgens hem, aan de hand van de oplopende besmettingen, concluderen dat een deel van de besmettingen door gevaccineerden is ontstaan.

Kabinetsleden nemen telkens de mogelijkheid om zaken weer uit hun verband te trekken. Een parachute werkt inderdaad zonder het te meten, maar hoe goed een parachute werkt kun je prima meten (aantal doden / aantal sprongen met parachute). Of je meet het effect van het meenemen van een reserve parachute, de vorm, de grootte. Kun je allemaal meten en het effect van berekenen.

Ik zou het op prijs stellen als het kabinet verschillende maatregelen combineert en af en toe wisselt, zodat er een bredere dataverzameling ontstaat en er beter kan worden gemeten wat het effect per maatregel is. Daar is lange tijd de kans voor geweest.

Je kunt verschillende evenementen verschillende regels geven:
- Alleen gevaccineerden (met QR-code)
- Alleen gevaccineerd/negatief getest (met QR-code)
- Iedereen

Doe je dat genoeg, ontstaat er een aardige dataset waarmee je het effect kan meten.

Het kabinet lijkt een gebrek te hebben aan lerend vermogen, terwijl de kansen er echt wel zijn (geweest).

Overigens zeg ik niet dat bovenstaande makkelijk is, allesbehalve. Het mag van mij alleen wat wetenschappelijker aangepakt worden

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ghostrider schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:01:
[...]

Nu duidelijk is dat de werking van vaccins sneller afneemt dan eerder bekend.
Hoewel je dit waarschijnlijk overeind kunt houden, zou het wel prettig zijn als deze uitspraken secuur worden gedaan.

@Tk55 Ben met je eens dat het te meten is. Maar heb al eerder betoogd dat 0 werking niet realistisch is. Er blijven mensen thuis die al nieteens gaan testen. En er werden vorige week 1750 positieven uit de set gehaald.

Effect kan daarmee simpel beredeneerd nooit 0 zijn.

Hoe groot het effect is kun je lang over discussiëren ;)

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 11-11-2021 10:11 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:08:
[...]

Hoewel je dit waarschijnlijk overeind kunt houden, zou het wel prettig zijn als deze uitspraken secuur worden gedaan.
Klopt; dus inventariseren onder de bevolking hoe de mate van aanwezige antistoffen is. Sterker nog de bloedbank doet dit al actief.

Asus Zenbook i7 256gb

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:21
42erik schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:23:
[...]

Je haalt 2g en QR bij het werk door elkaar. Dat is toch echt iets heel anders
Nee hoor
QR-pas steeds meer verplichten
Vervolgens
QR pas alleen bij 2G

Presto, vaccinatieplicht om te kunnen werken.
desalniettemin schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:05:
In Portugal is nu 98% van de bevolking gevaccineerd en is daar de pandemie onder controle, maar de mensen daar luisteren wel naar de overheid en dragen nu nog steeds binnen en buiten een mondkapje ook al hoeft het niet. Hier gooien we de kont tegen de krib en daardoor komt Covid hier nooit onder controle ben ik bang en worden de maatregelen steeds weer verzwaard.
Geef het tijd, ook daar gaat vanzelf nog een uitbraak komen.
CMD-Snake schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:52:
De Haagse insiders lekken alvast:

[...]

(bron: NOS Liveblog)

Zo te zien acht De Jonge de geesten nog niet rijp genoeg voor zijn meest ingrijpende plannen waarvoor hij wel de wetgeving op orde aan het maken was.
Dus eerst nog halve maatregelen zodat de zorg helemaal op het punt van klappen staat zodat hij de leverage heeft om dit in te voeren. We zijn eerder op dit pad geweest.
[...]

Ik kan mij dit standpunt goed voorstellen. Het is momenteel een soort 'schuldig tot het tegendeel is bewezen' qua opzet en dat stuit mij ook tegen de borst. Het QR code systeem zijn voldoende morele en ethische bezwaren tegen, dat maakt iemand nog niet meteen tot wappie als ze niet mee willen doen eraan. In dat opzicht is 'wappie' of 'anti-vaxxer' nu een soort generieke term geworden waarmee je iedereen de mond kan snoeren. Zodra het label wappie erop is geplakt hoeven we niet meer te luisteren.
Er wordt vaak vergeten dat ook gevaccineerde mensen tegen het QR-systeem zijn, aangezien dat een tweedeling veroorzaakt.
Basekid schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:02:
Wat ik vooral super zuur vind is dat een relatief klein groepje van nonvaxers de rest van de maatschappij onder de duim houdt.

Al deze nieuwe maatregelen en vastgelopen zorgsysteem (en geen carnaval en geen sint u tochten etc)...

-O-
Sorry, maar als je dit nog denkt, loop je ruim een maand achter in de cijfers.
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:22:
[...]

En dan nog durven mensen te beweren dat er geen vooropgesteld plan is. Alsof Mona Keijzer zomaar wat in het rond zat te roepen.

Gaan weer leuke tijden worden de komende tijd d:)b
Die werd kalltgestelt ontslagen hierom.
[...]

[...]

[...]

Net als de avondklok ook pas maanden na afschaffing bleek geen ruk geholpen te hebben. Waarom wordt er telkens achteraf iets onderzocht? Oh, yes, het werkt! in de zomer als ziektes op een low point zijn en dus gaan we het invoeren! maar in de realiteit niet.
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:57:
[...]

Het verleden leert dat het niet bij 2 weken blijft.
[...]

Maar ook dan, collega van me is besmet geraakt, samen met z'n vriendengroep die een weekend weg waren. Met z'n 8-en weg, alle 8 gevaccineerd, 6 besmet. En dat zijn 30-ers, dus tegen besmetting werkt de vaccinatie maar heel beperkt, als je maar lag genoeg 'opgesloten' zit met iemand die besmet is.

Zolang iedereen gevaccineerd is, geen probleem, want de klachten zijn heel beperkt. Volgens mij 1 wat hoofdpijn, 3 lichte verkoudheidsklachten en 2 helemaal niets.

Maar als ze ongevaccineerden tegenkomen was 't een probleem geweest. En als ze alleen buiten waren geweest waarschijnlijk helemaal niet.
Grote kans dat in hetzelfde leeftijdscohort de klachten hetzelfde (of afwezig) waren als er ongevaccineerden tussenzaten.
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:08:
[...]

Het was een reactie op iemand die stelt dat de werking helemaal niet afneemt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• hoevenpe
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:01:
Waarom brengen we die boodschap dan niet? Te eng voor mensen? Te ingewikkeld voor sommigen? Te ingrijpend voor kwetsbaren?
Ben geen communicatieadviseur, maar dit openlijk benoemen zal enorm veel ophef veroorzaken.
Genoeg mensen die denken dat het virus nog weggaat, niet willen/kunnen accepteren dat er nog een hoop mensen aan dood zullen gaan.

Australië en Nieuw-Zeeland hebben zero-Covid losgelaten, als het daar niet lukt dan bij ons in een Europa zonder grenzen helemaal niet. De regering is op zoek naar een balans waarbij het aantal besmettingen dusdanig is dat de zorg het nog aankan, te weinig besmettingen is echter ook een probleem want dan komen we nooit bij de benodigde groepsimmuniteit waarmee we uit deze groundhogday lockdowns raken.

• anandus
  • Niet online
Nouja, de briefing van Kuipers dus :P
Zo te zien de briefing van 3 november:
https://mobile.twitter.co...tatus/1455822648878026757

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

t_captain schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:01:
[...]
Overigens precies mijn idee. 2e helft november een koste lockdown, gaat een behoorlijk verschil maken op de feestdagen voor de zorgverleners. Ik ben geen fan van lockdowns, maar deze steun ik van harte. Mits inderdaad beperkt tot een paar weken.
Het is wel media opklopperij van hoog allure. :)

Een lockdown betekent dat je je huis niet uit mag behalve voor essentiele bezoeken aan supermarkt etc.
Maar wat nu een 'lockdown' genoemd wordt is dat theaters en de bios en evenementen dicht moeten.
Gedurende twee weken zouden onder meer bioscopen en theaters dicht moeten. Ook zouden evenementen geschrapt moeten worden. Het OMT adviseert daarnaast om de horeca eerder te sluiten en de maximale groepsgrootte aan te passen. Scholen mogen wel openblijven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wolly schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:30:
[...]

De werking neemt niet af zeg je. Kan ik dan wel zeggen dat mensen na een booster beter beschermd zijn dan voor de injectie van de booster?

Of bedoel je dat alleen mensen met een gesloopt/slecht werkend immuunsysteem er baat hebben bij een booster en de gezonde 65+er zonder kwalen er niets mee opschiet?
Ik denk dat je naar twee dingen moet kijken, wat is het effect op het individu en wat is het effect op de samenleving als geheel. In Rules Of Contagion heeft de auteur het over het DOTS model om verspreiding te meten.

Duration, hoe lang is iemand besmettelijk
Opportunities, hoeveel contacten zijn er om een ander te besmetten tijdens de besmettelijke periode
Transmissions, wat is de kans dat een contact tot een besmetting leidt
Susceptible, hoe groot is de kans dat een besmetting weer tot besmettelijkheid leidt, goto D

Iedereen die gevaccineerd, recent of niet, heeft zal een lagere Duration hebben. Je afweer kent covid, komt sneller in actie en ruimt die sneller op. Als je afweer 100 keer trager is dan gemiddeld dan ben je echter nog steeds de lul, dat is die 4% niet effectief.

Krijg je nu een booster dan zorgen de antilichamen voor een lagere D, T en S. Een besmetting kan volledig vastlopen in antilichamen in plaats van cellen besmetten of kan maar de helft besmetten waardoor je sneller de ziekte verslaat. Zelfs die persoon met die 100 keer tragere afweer zal iets van bescherming hier aan over houden.

Vaccins doen niks aan het Opportunities stuk, dat is ons gedrag en wat de overheid doet om die in te perken. Een volledig open samenleving heeft een kolossale hoeveelheid Opportunities, genoeg om heel veel andere factoren te niet te doen.

• D-e-n
[...]

Ik denk dat veel besmettingen op dit moment ook op die manier ontstaan. En als je dan ziet hoe vol de treinen zitten en hoeveel mensen er weer op kantoor zitten: gevoelsmatig bestaat het niet dat ook daar niet een grote oorzaak van de besmettingen ligt.

Dan voel je je als feestjes mijdende en veelal thuiswerkende bangerik toch wel een beetje genaaid als je bios bezoek weer wordt afgepakt. En als ik dat als "braverik" al heb.....

• Wolly
  • Niet online
Soccer98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:06:
[...]

En dan stel ik nogmaals de vraag. Waarom wisten we wel dat Aspen Valley een coronabrandhaard was en wisten we wel dat 0,3 procent van de ADE-bezoekers aangestoken werd met corona en horen we er voor de rest niets over wat betreft corona in relatie tot de horeca? Blijkbaar valt het namelijk wél terug te herleiden. En dit was al in het coronapas-tijdperk.
Aspen Valley: Framing. Het zou liggen aan fraudeurs en gebrekkige controle, achteraf bleek het iemand te zijn die een geldig toegangsbewijs had en gecontroleerd was.

ADE: Framing. 0,3% van de bezoekers (waarbij het bezoekersaantal nooit is genoemd, uitsluitend het aantal verkochte kaarten maar dat is wat anders bij een multi day, multi location event) om aan te tonen hoe goed de QR wel niet werkte.

Al naar gelang de gewenste richting (door media, politiek of beiden) komen dat soort berichten naar buiten.

• t_captain
Tk55 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:07:
[...]

Je kunt verschillende evenementen verschillende regels geven:
- Alleen gevaccineerden (met QR-code)
- Alleen gevaccineerd/negatief getest (met QR-code)
- Iedereen
Op basis van de resultaten van de afgelopen zomer, zou ik deze groep herschrijven:

1. alleen gevaccineerden
2. alleen negatief getesten
3. iedereeen met een QR (vaccinatie, negatieve test, recent hersteld)
4. iedereen

Waarbij ik vermoed dat 1 en 2 zich veilig zullen tonen en 3 en 4 onveilig.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ghostrider schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:11:
[...]

Klopt; dus inventariseren onder de bevolking hoe de mate van aanwezige antistoffen is. Sterker nog de bloedbank doet dit al actief.
Maar zelfs dat is nog niet het hele verhaal. Antistoffen is een deel, cellulaire respons een ander deel van de weerstand. En lastiger te meten.

Daarnaast; de bescherming tegen opname blijft best prima in stand. En in alle eerlijkheid boven verwachting.

@Señor Sjon Precies de reden dat ik vraag om secuur taalgebruik.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:10
Dennis1812 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:56:
[...]

Isala heeft 44 IC/MC bedden.
De corona patiënten gaan naar de IC. Snel gezocht hebben ze die er 32. Scheelt al een bed of 18 met jouw strekking.
In oktober is naar buiten gebracht dat ze 5 IC klanten hebben. Misschien dus inmiddels wel flink meer?
En vergeet niet dat je ze in volledige isolatie moet verplegen. En ze vele malen langer liggen. En je verpleging uitvalt.
En dat doordat je minder verpleging hebt je waarschijnlijk sowieso al op minder bedden draait dan je er hebt staan.
Dan is t een behoorlijke hap eruit ja
Ik weet ook wel waar het over gaat. Het afschalen van de zorg is de laatste jaren niet ongewoon.Wellis waar voor kortere periodes.
Maar is dit nu een corona probleem of laat corona slechts de emmer overlopen?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• niek_nijmegen
  • Laatst online: 03-09 16:07
Ghostrider schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:06:
[...]
Precies; waarom niet een test om te kijken hoeveel antistoffen je hebt ? Te weinig antistoffen dan snel een booster halen.
Omdat het bij een vaccinatie toch niet alleen ging om de actieve antistoffen in je bloed, maar ook om hoe snel je weer antistoffen maakt zodra je met het virus in contact bent gekomen?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• Number10
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:58:
[...]
Als jij denkt dat er een reden voor is moet je hem zeggen want ik kan de reden niet bedenken.
Het antwoord staat volgens mij op dia 20 van de technische briefing van 20 mei 2020:

Voor de helderheid. Ik vind dat zelf een onzalig plan, al 1,5 jaar en al helemaal met de vaccins. Maar niet iedereen is gevaccineerd, niet iedereen kan gevaccineerd worden of reageert op een vaccin. Dat is een probleem als het kabinet altijd dacht met de vaccins nu de boel te kunnen afronden.

En het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Beeldvorming speelt altijd mee en moeilijke besluiten kunnen geforceerd worden met een hoog aantal besmettingen (rug-tegen-de-muur).

Maar alles in overweging nemende de afgelopen 1,5 jaar inclusief het raadselachtige wachten de afgelopen weken acht ik het bewust laten optreden van veel besmettingen erg waarschijnlijk . Ze hopen (al 1,5 jaar) dat er zoveel mensen besmet raken dat we 'uit de crisis' komen op die manier als vaccineren (nog) niet voldoende soelaas biedt. Dat het door de hele internationale gemeenschap behalve Zweden en het VK wordt afgekeurd als strategie lijkt niet terzake te doen. Of het ook echt zo werkt is ook maar de vraag. En uiteraard gaat het gepaard met heel veel ziekte en helaas ook sterfte. En ondertussen komen er behandelingen etc.

Zie ook de strategievragen die consequent onbeantwoord blijven bij de persconferentie of debatten.
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"
Number10 in "De politieke aspecten van Corona (in NL)"

Waarom zou het kabinet steeds om de hete brei hee draaien denk je?

• Soccer98
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:12:
[...]

Aspen Valley: Framing. Het zou liggen aan fraudeurs en gebrekkige controle, achteraf bleek het iemand te zijn die een geldig toegangsbewijs had en gecontroleerd was.

ADE: Framing. 0,3% van de bezoekers (waarbij het bezoekersaantal nooit is genoemd, uitsluitend het aantal verkochte kaarten maar dat is wat anders bij een multi day, multi location event) om aan te tonen hoe goed de QR wel niet werkte.

Al naar gelang de gewenste richting (door media, politiek of beiden) komen dat soort berichten naar buiten.
Dat zal allemaal wel. Moet zeggen dat ik 0,3% relatief laag vind, ongeacht welke verhoudingen we nou over spreken. Het was in ieder geval niet het punt wat ik wilde maken. Mijn punt gaat over herleiding van besmettingen naar horeca.

[ Voor 7% gewijzigd door Soccer98 op 11-11-2021 10:16 ]

• t_captain
YakuzA schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:12:
[...]

Het is wel media opklopperij van hoog allure. :)

Een lockdown betekent dat je je huis niet uit mag behalve voor essentiele bezoeken aan supermarkt etc.
Maar wat nu een 'lockdown' genoemd wordt is dat theaters en de bios en evenementen dicht moeten.

[...]
Van mij mag het wel iets strenger. Dringend advies om thuis te werken, sluiting van niet-essentiele winkels. Afstandsonderwijs in HO en beroepsonderwijs. Dringend advies thuisbezoek niet meer dan 2 volwassenen. Zo'n pakket aan maatregelen, inclusief het mentale effect dat mensen wat meer risico ervaren en hopelijk iets meer opletten met hun gedrag, zou de R-waarde

Ik schat in dat we momenteel rond 1.17 zitten met een dalende trend van 0.01 per 2 dagen. In zo'n lockdown zou je R naar ongeveer 0.8 kunnnen. De besmettingen zullen gedurende 2 weken wat teruglopen (datum GGD test ~23-11 ... 7-12. Daarna gelijkdelijk wat gaan stijgen met een R-waarde van ongeveer 1.05 a 1.1.

Heel belangrijk is om de komende weken zoveel mogelijk booster shots toe te dienen. Anders heeft de korte lockdown geen nut, moet je tenminste 5 a 6 weken op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 11-11-2021 10:20 ]

• D-e-n
Number10 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:15:
[...]

Waarom zou het kabinet steeds om de hete brei hee draaien denk je?
Waarom zou een kabinet geen openheid willen geven over een strategie? Omdat men zelf ook wel weet dat er wat op valt af te dingen? Dat zie ik toch weer als beeldvorming hoor.

En omdat het bij elk dossier terugkomt vind ik het een belangrijke rode draad in de politiek van dit kabinet, los van alle inschattingsfouten.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 11-11-2021 10:22 ]

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:11
Number10 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:15:
[...]
Dat het door de hele internationale gemeenschap behalve Zweden en het VK wordt afgekeurd als strategie lijkt niet terzake te doen. Of het ook echt zo werkt is ook maar de vraag.
offtopic:
De Zweedse methode is ondertussen de kop in het zand steken. Mensen die klachten hebben hoeven zich niet meer te laten testen als ze gevaccineerd zijn.

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:12:
[...]

Ben geen communicatieadviseur, maar dit openlijk benoemen zal enorm veel ophef veroorzaken.
Genoeg mensen die denken dat het virus nog weggaat, niet willen/kunnen accepteren dat er nog een hoop mensen aan dood zullen gaan.
Als je niet durtft te benoemen dat de combinatie van vaccinaties en besmettingen moet leiden tot defacto-groepsimmuniteit kan je ook niet rekenen op draagvlak.

Mensen die het zwalkende beleid zien kunnen dat niet rijmen met de officiele uitgangspunten en zullen er niet naar handelen.

De grote K hebben we toch ook geaccepteerd? We handelen ernaar om het einde zolang mogelijk uit te stellen, maar uiteindelijk klopt die man met de zeis toch aan de deur.

• anandus
  • Niet online
nuveo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:42:
[...]

Dat kan best wel: accepteren dat we iets als een pandemie niet 100% onder controle kunnen krijgen en dat er nou eenmaal een aantal mensen zullen overlijden.
Mjah, helaas is er zo'n irritant dingetje die de overheid verplicht maatregelen te nemen. Geloof dat het de grondwet heet :P

• Señor Sjon
durian schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:19:
[...]

offtopic:
De Zweedse methode is ondertussen de kop in het zand steken. Mensen die klachten hebben hoeven zich niet meer te laten testen bij symptomen als ze gevaccineerd zijn.
offtopic:
Het is stom genoeg wel de methode geweest hoe men in de VS van de Mexicaanse griep is afgekomen, gewoon niet meer testen.

• Soccer98
t_captain schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:19:
[...]

Van mij mag het wel iets strenger. Dringend advies om thuis te werken, sluiting van niet-essentiele winkels. Afstandsonderwijs in HO en beroepsonderwijs. Dringend advies thuisbezoek niet meer dan 2 volwassenen. Zo'n pakket aan maatregelen, inclusief het mentale effect dat mensen wat meer risico ervaren en hopelijk iets meer opletten met hun gedrag, zou de R-waarde

Ik schat in dat we momenteel rond 1.17 zitten met een dalende trend van 0.01 per 2 dagen. In zo'n lockdown zou je R naar ongeveer 0.8 kunnnen. De besmettingen zullen gedurende 2 weken wat teruglopen (datum GGD test ~23-11 ... 7-12. Daarna gelijkdelijk wat gaan stijgen met een R-waarde van ongeveer 1.05 a 1.1.

Heel belangrijk is om de komende weken zoveel mogelijk booster shots toe te dienen.
Sorry, maar wat je hier voorstelt is echt iets wat je alleen maar kan voorstellen als het je zelf weinig uitmaakt , die maatregelen, of alles enkel vanuit de cijfers bekijkt. Ik vraag me af wat of je beseft wat de gevolgen zijn van als je niet essentiële winkels sluit en weer afstandsonderwijs invoert op die scholen.

• Señor Sjon
anandus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:20:
[...]

Mjah, helaas is er zo'n irritant dingetje die de overheid verplicht maatregelen te nemen. Geloof dat het de grondwet heet :P
Ach, daar gaan ze als het tegenzit ook liberaal mee om, dat kan hier ook wel bij. ;)

• Wolly
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:12:
[...]

Nouja, de briefing van Kuipers dus :P
Zo te zien de briefing van 3 november:
https://mobile.twitter.co...tatus/1455822648878026757
Ah, Die briefing waar hij aantoonbaar onzin aan het verkondigen was dus.
bij de ziekenhuisopnames is de verhouding ongevaccineerd/gevaccineerd ongeveer 58/42, bij de IC-opnames 70/30. Maar dat betekent dus dat van de 1300 ziekenhuisopnames niet ongeveer 1000, maar ongeveer 790 van ongevaccineerden zijn. Dat bekt misschien een stuk minder lekker dan 1000, maar het is wel correct. En bovendien: het aantal gevaccineerden in het ziekenhuis stijgt in absolute zin sneller dan het aantal ongevaccineerden, dus de verhouding wordt steeds 'gelijker' en op den duur komen er waarschijnlijk meer gevaccineerden dan ongevaccineerden in de ziekenhuizen terecht.

• hoevenpe
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:12:
Ik denk dat veel besmettingen op dit moment ook op die manier ontstaan. En als je dan ziet hoe vol de treinen zitten en hoeveel mensen er weer op kantoor zitten: gevoelsmatig bestaat het niet dat ook daar niet een grote oorzaak van de besmettingen ligt.
Door vaccinatie is Covid in de hoofden van mensen een relatief onschuldige ziekte geworden, hinderlijk omdat je een paar dagen thuis moet blijven maar niet heel anders dan de griep of een stevige verkoudheid. Iets wat 'erbij hoort', niet iets om je leven door te laten bepalen.

De angst is weg, zo eenvoudig is het.
Dan voel je je als feestjes mijdende en veelal thuiswerkende bangerik toch wel een beetje genaaid als je bios bezoek weer wordt afgepakt. En als ik dat als "braverik" al heb.....
Alsof de bioscoop of die twee uurtjes horeca het verschil maken, het voelt inderdaad als niet onderbouwde willekeur. De regering moet daadkracht tonen maar een groot deel van de bevolking daar helemaal geen zin meer in, ik zou niet graag in hun (gekleurde) schoenen willen staan...

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
durian schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:19:
[...]

offtopic:
De Zweedse methode is ondertussen de kop in het zand steken. Mensen die klachten hebben hoeven zich niet meer te laten testen als ze gevaccineerd zijn.
Zolang de zorg het op kan vangen is dat wel de beste methode. Uiteindelijk gaan wij ook die kant op maar wij zijn er nog niet klaar voor.

Ik zou wel graag zien dat in de nieuwe maatregelen meer onderscheid gemaakt wordt tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. Al is het alleen al om gehoor te geven aan de onderbuikgevoelens van veel gevaccineerden die het niet meer accepteren te moeten lijden onder het gedrag van anderen en dat die anderen wel vrij zijn in hun keuze maar daar ook consequenties voor moeten dragen.

alles kan off-topic

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
anandus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:20:
[...]

Leuk bedacht hoor :-p, maar ook vrijwel alle lockdowns en maatregelen gaan wel op een of andere wijze in tegen de grondwet (of verdragen als het EVRM).

• Number10
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:19:
[...]
Waarom zou een kabinet geen openheid willen geven over een strategie? Omdat men zelf ook wel weet dat er wat op valt af te dingen? Dat zie ik toch weer als beeldvorming hoor. (…)
Ik schreef al: het een sluit het ander niet uit.

Maar het is de consequentie van een onderliggende keuze om een strategie te hanteren waarover al 1,5 veel discussie bestaat internationaal. Het is ook onrechtmatig. Niet gek, want de overheid heeft een zorgplicht en moet de verspreiding van een besmettelijke ziekte beperken, niet toestaan.

Zou het kunnen dat je je niet kunt voorstellen dat het kabinet hiermee door is gegaan na de ophef in Q1 2020 en je daarom denkt dat het niet kan?

En ik ben uiteraard ook niet bij de schijnbaar ongenotuleerde besluitvormingssessies geweest, dus het kan ook anders liggen. Waaronder platte incompetentie. Maar na zoveel keer opnieuw een 'fout' maken?

Pagina: 1 ... 28 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.