Ik kijk het wel even aan deze keer. De uitkomsten van de vorige vaccinatie campagne zijn niet geworden zoals beloofd/verwacht. Maar neem lekker een booster hoor! en nog 1! en nog 1!revolution-nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:32:
[...]
Deze redenatie snap ik niet, waarom toen wel en nu niet? Je beseft dat je hiermee ook je vrijheid (lees QR) kwijt raakt.
Dan heb ik meer respect voor de wappies die gewoon volledig weigeren.
Volgens mij is dit de rode draad bij alle maatregelen tijdens de gehele coronacrisis. Er is maar één ding wat nu helpt en dat is prikken, en 1G.t_captain schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:34:
Hier een plaatje waarom ik geen fan ben van het al te zwaar inzetten op QR-codes en andere manieren om vaccinatiegraad te verhogen:
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
De vorige vaccinatiecampagne ging dan ook niet uit van de huidige, zeer besmettelijke Delta-variant, die behoorlijk wat roet in het eten gooit. Ze zijn echt niet burgertje aan het pesten hoor.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:35:
[...]
Ik kijk het wel even aan deze keer. De uitkomsten van de vorige vaccinatie campagne zijn niet geworden zoals beloofd/verwacht. Maar neem lekker een booster hoor! en nog 1! en nog 1!
De uitkomsten zijn niet geworden zoals verwacht omdat we een nieuwe variant hebben en er wat teveel mensen geen prik hebben gehaald. Me dunkt dat we er, ondanks alles, een heel stuk beter voor staan dan als er niet gevaccineerd zou zijn. Daar heb je maar mooie een bijdrage aan geleverd.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:35:
[...]
Ik kijk het wel even aan deze keer. De uitkomsten van de vorige vaccinatie campagne zijn niet geworden zoals beloofd/verwacht. Maar neem lekker een booster hoor! en nog 1! en nog 1!
Het is maar een prikje en ik wil ook graag met vakantie. Een prikje een QR hoe erg kan het allemaal zijn, het zou juist goed zijn als ze nog wat extra parameters opnemen in de QR codeLekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:35:
[...]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Eerst volgende persconferentie: "Deze pandemie vraagt stevige maatregelen. Uit het bron en contactonderzoek van de GGD is gebleken dat van alle bekende bronnen van besmetting, 48,59%* thuis plaats vindt. Om dit probleem aan te pakken, wordt het wettelijk verplicht om vanaf 1 december 2021 op straat te gaan slapen.Wolly schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:25:
De afgeschaalde BCO leidt inmiddels tot dit soort taartdiagrammen waarin bij 71% van de besmettingen geen flauw idee is waar het vandaan komt.
Houd daar rekening mee als er bij de komende persconferentie weer een maatregel wordt verkocht 'omdat gebleken is dat mensen het daar en daar oplopen'.
[Afbeelding]
spoiler:
                    * = 100% - 71,5% (onbekend) = 28,5% bekend. 13,85 / 28,5 = 48,59%.
Nou, dat is vlot bewaarheid:NMH schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:59:
Duitsland moeten we ons ook niet te rijk mee rekenen, dit zag ik vorige week langskomen:
[...]
De intensive cares in Duitsland kunnen momenteel geen Nederlandse coronapatiënten overnemen, zegt een woordvoerder van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding (LCPS). Net als de Nederlandse ziekenhuizen is er in Duitsland sprake van grote uitstroom en een hoog ziekteverzuim onder personeel.
Ik las het ja, had niet gedacht dat m'n verwachting zoals hier gesteld een paar uur eerder nu al realiteit zou zijn.Cartman! schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:32:
https://www.nu.nl/coronav...apatienten-overnemen.html
Dan kan dat argument dat de IC opschalen alles oplost en het hier zo slecht geregeld is ook definitief van tafel want Duitsland komt er ook niet uit ondanks dat er veel meer capaciteit per inwoner is.
Logisch ook, de IC capaciteit is daar ook aan z'n grenzen, het personeel is op en de cijfers stijgende. Dat krijg je aan je personeel niet verkocht zelfs al zou het kunnen. En aan de bevolking lijkt het me ook een lastige kwestie. Geplande zorg wordt / is ook reeds afgeschaald in NRW, maar men zou wel plek hebben voor patiënten uit een land waar men zelf gespaard heeft op de capaciteit en waar men er een beleid op nahoudt wat inzet op het maximaal benutten van die capaciteit.
Het begint wel op te vallen dat het ziekteverzuim overal torenhoog is, ik hoor het overal in mijn nabije omgeving. Is hier data over beschikbaar? Is dit corona of ligt er iets anders aan ten grondslag?
Ik draag bij elke autorit mijn gordel, maar er blijven ongelukken gebeuren.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:35:
[...]
Verwacht je dat we nu klaar zijn met de varianten? Of sta je de komende jaren in de rij om weer geboost te worden?ParaDroid2 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:36:
[...]
De vorige vaccinatiecampagne ging dan ook niet uit van de huidige, zeer besmettelijke Delta-variant, die behoorlijk wat roet in het eten gooit. Ze zijn echt niet burgertje aan het pesten hoor.
            Maar dat was euvel bij Duitsland vorig jaar toch ook al een beetje: bizar veel bedden ten opzichte van Nederland maar geen personeel voor alle IC bedden. 
Maar volgens mij is IC opschaling thema wat niet 123 bespreekbaar is in dit draadje. Toch?
            Maar volgens mij is IC opschaling thema wat niet 123 bespreekbaar is in dit draadje. Toch?
Right...redwing schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:57:
[...]
Het lijkt me slim als je je iets meer in de getallen verdiept. De getallen die hier gebruikt worden zijn tot nu toe beter en betrouwbaarder in staat geweest om voorspellingen te maken dan die van het RIVM. Dat je iets niet snapt maakt het niet gelijk 'een figuur met allemaal haken en ogen'
Het figuur is prima te begrijpen, maar ik kan me óók heel goed voorstellen dat een (gebrek) aan correlatie als je deze twee variabelen op deze manier tegenover elkaar zet, simpelweg niets zegt. Als ik om verduidelijking vraag krijg ik een antwoord met 'gevoel' en 'misschien', maar ik ben dan degene die het niet snapt. Het zal wel.
Verwacht je dat we nu klaar zijn met de varianten? Of zitten we de komende jaren weer de hele winter binnen met zijn allen? Hopend dat we geen hartklap krijgen, want een ziekenhuis kun je wel vergeten.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:41:
[...]
Verwacht je dat we nu klaar zijn met de varianten? Of sta je de komende jaren in de rij om weer geboost te worden?
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 09-11-2021 16:44 ]
Als we net zoveel aandacht zouden hebben voor verkeersdoden en ongevallen als corona dan was personenvervoer snel verbodenEl Jefe schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:41:
[...]
Ik draag bij elke autorit mijn gordel, maar er blijven ongelukken gebeuren.
Als dat nodig blijkt, wel ja. Zo werkt het nou eenmaal, als er varianten zijn waarbij de huidige vaccinaties onverhoopt minder goed werken, zullen er meer vaccinaties gezet moeten worden/een hogere vaccinatiegraad bereikt moeten worden om dezelfde globale bescherming te bieden.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:41:
[...]
Verwacht je dat we nu klaar zijn met de varianten? Of sta je de komende jaren in de rij om weer geboost te worden?
Ik ben ook best teleurgesteld, dat we nog niet van het virus af zijn. Maar als we tot op heden te weinig (effectieve) maatregelen genomen hebben, dan moet je nu toch juist méér doen, in plaats van 'ik kijk het wel even aan'? Wat zou jouw exit-strategie zijn, dan?Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:41:
[...]
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Ja maar ze hebben 25000 bedden!horizon1978 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:42:
Maar dat was euvel bij Duitsland vorig jaar toch ook al een beetje: bizar veel bedden ten opzichte van Nederland maar geen personeel voor alle IC bedden.
Bleek ineens dat ze maar de helft daadwerkelijk konden gebruiken. Tsjah...
Volgende stap in the great reset:revolution-nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:44:
[...]
Als we net zoveel aandacht zouden hebben voor verkeersdoden en ongevallen als corona dan was personenvervoer snel verboden
Alleen nog maar zelfrijdende auto's (welke niet van jezelf is maar op afroep voor je deur komt rijden).
            Deze week zijn er 71.000 eerste prikken gezet. Een duidelijke stijging ten opzichte van vorige week (44.000), maar ik had toch meer gehoopt / verwacht na alle nieuwsberichten over de drukte bij de prikstraten.

Wat een verwende reactie. We moeten doen wat nodig is om dat virus eronder te krijgen.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:41:
[...]
Ik kom steeds meer in de acceptatie modus. Want het is uitzichtloos. Alle maatregelen en vaccinaties ten spijt. Veel mensen kicken op (zware) maatregelen lijkt het wel. We kunnen niet wachten Hugo keihard aan de noodrem trekt. Wat mij betreft doen ze dit nog 1 keer. En dan gaat het 1 Januari gewoon los. Een jaarlijks ritueel van boosters, lockdown, persconferentie en repeat. Ik zie dat niet echt zitten.niek_nijmegen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:45:
[...]
Ik ben ook best teleurgesteld, dat we nog niet van het virus af zijn. Maar als we tot op heden te weinig (effectieve) maatregelen genomen hebben, dan moet je nu toch juist méér doen, in plaats van 'ik kijk het wel even aan'? Wat zou jouw exit-strategie zijn, dan?
Als de vaccins dezelfde effectiviteit bieden tegen nieuwe varianten, sta ik zeker weer in de rij om geprikt te worden.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:41:
[...]
Als dat nodig is, ja. Ik vind het echt zo drammerig "ja, maar ik heb gedaan wat ze toen zeiden en het interesseert me niet dat de situatie veranderd is, ze hebben gewoon gelogen want ze wisten het toen al".Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:41:
Newsflash; ook de bestuurders weten niet hoe de dingen uitpakken. Als hier een 95% vaccinatiegraad was geweest zouden we misschien ermee weggekomen zijn maar ook dat weten we niet zeker.
Dat kan realiteit worden maar of er dan lockdowns en persconferenties nodig zijn hangt af (net zoals nu met de 1e 2 prikken) van de welwillendheid van de maatschappij.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:49:
Een jaarlijks ritueel van boosters, lockdown, persconferentie en repeat. Ik zie dat niet echt zitten.
[ Voor 23% gewijzigd door Cartman! op 09-11-2021 16:50 ]
%volledig gevaccineerd kruipt met 0,4 omhoog. Dus over een week of 40 zijn we er welSovieto schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:48:
Deze week zijn er 71.000 eerste prikken gezet. Een duidelijke stijging ten opzichte van vorige week (44.000), maar ik had toch meer gehoopt / verwacht na alle nieuwsberichten over de drukte bij de prikstraten.
Of wordt je gedwongen te bewijzen dat je auto kan rijden met een test die je dan ook nog zelf moet betalen. En elke auto krijgt een uniek nummer, lekker voor je privacy.revolution-nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:44:
[...]
Als we net zoveel aandacht zouden hebben voor verkeersdoden en ongevallen als corona dan was personenvervoer snel verboden
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat heeft denk ik weinig met de great reset te maken maar meer met technologische voorruitgang en stukje veiligheid wat veel belangrijker wordt in onze maatschappij. Daarnaast zie je dat ook gezinnen steeds vaker behoefte hebben in opex ipv capex.horizon1978 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:45:
[...]
Volgende stap in the great reset:
Alleen nog maar zelfrijdende auto's (welke niet van jezelf is maar op afroep voor je deur komt rijden).
Een andere trend is dat risico's in het leven steeds minder worden geaccepteerd, gevolg is dat dit consequenties heeft voor de persoonlijk vrijheid, echter is dit waar wij zelf indirect om vragen.
Iedere moderne auto is al connected, met de verzamelde metadata kan deze al heel nauwkeurig getraceerd worden naar een individu.IJzerlijm schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:51:
[...]
Of wordt je gedwongen te bewijzen dat je auto kan rijden met een test die je dan ook nog zelf moet betalen. En elke auto krijgt een uniek nummer, lekker voor je privacy.
[ Voor 23% gewijzigd door revolution-nl op 09-11-2021 16:53 ]
Tja. In het ziekenhuis zien ze het dan ook niet zitten om overspoeld te worden met coronapatiënten en naar code zwart te gaan. Helaas is dat wel de situatie waar het dan ben ik bang naartoe gaat. Dus we kunnen wel klaar zijn met corona, zo werkt het helaas niet. We zullen echt moeten volhouden.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:49:
[...]
Ik kom steeds meer in de acceptatie modus. Want het is uitzichtloos. Alle maatregelen en vaccinaties ten spijt. Veel mensen kicken op (zware) maatregelen lijkt het wel. We kunnen niet wachten Hugo keihard aan de noodrem trekt. Wat mij betreft doen ze dit nog 1 keer. En dan gaat het 1 Januari gewoon los. Een jaarlijks ritueel van boosters, lockdown, persconferentie en repeat. Ik zie dat niet echt zitten.
Probleem is dat de volledige vaccinatiestatus straks weer terugloopt als de boosters verplicht worden gesteld voor een nieuwe QR.MikeyMan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:51:
[...]
%volledig gevaccineerd kruipt met 0,4 omhoog. Dus over een week of 40 zijn we er wel
Oostenrijk kom je al niet meer in met Janssen of een Pfizer ouder dan 9 maanden.
Code zwart kan ook een politieke keuze zijn, helaas mag er over dit taboe niet gesproken worden.ParaDroid2 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:53:
[...]
Tja. In het ziekenhuis zien ze het dan ook niet zitten om overspoeld te worden met coronapatiënten en naar code zwart te gaan. Helaas is dat wel de situatie waar het dan ben ik bang naartoe gaat. Dus we kunnen wel klaar zijn met corona, zo werkt het helaas niet. We zullen echt moeten volhouden.
Oh nee, het was totaal niet de bedoeling zo belerend te doen, ik ben geen haar beter waarschijnlijk.Gitarist schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:36:
[...]
Ja, je hebt helemaal gelijk. Dit was dom van me.
***members only***
Ik zie het ook niet zitten. Maar ik wil ook niet dat ik, of mijn naasten, (ernstig) ziek worden. Dus heel veel keus is er niet, vrees ik, totdat we de verspreiding er redelijk goed onder hebben. Hopelijk worden we er beter in.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:49:
[...]
Ik kom steeds meer in de acceptatie modus. Want het is uitzichtloos. Alle maatregelen en vaccinaties ten spijt.
[...]
Wat mij betreft doen ze dit nog 1 keer. En dan gaat het 1 Januari gewoon los. Een jaarlijks ritueel van boosters, lockdown, persconferentie en repeat. Ik zie dat niet echt zitten.
Ik wil van dat virus af, en ik denk dat dat beter gaat met zware maatregelen. Liever een tijdlang fors ingrijpen, dan dit slappe gedoe van steeds te laat ingrijpen, en rinse & repeat.Veel mensen kicken op (zware) maatregelen lijkt het wel. We kunnen niet wachten Hugo keihard aan de noodrem trekt.
En daarbij gaat het me echt niet om wat 'Hugo' zegt (ik heb niets met 'Hugo'), maar om wat volgens wetenschappelijk inzicht het best is...
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Sterker nog, als je de groei van een maandje terug gewoon door zou trekken kwam je al aardig in de buurt van deze cijfers, heel veel extra marge heb je daar niet voor nodig. Maar zoals al gezegd is dit puur voor de buhne, dit zijn echt geen verrassende getallen voor de regering. Er wordt gewoon steevast op maximale IC belasting ingezet. Nu zijn we bezig daar zo snel mogelijk te komen om straks met wat harde maatregelen de boel af te remmen, om die maatregelen bij daling asap weer weg te halen om te voorkomen dat de daling te snel gaat.The-Priest-NL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:24:
[...]
25k, ik heb vroeger altijd geleerd ga van het slechtste uit dan kan het alleen maar meevallen, maar dat is nogal achterhaald kennelijk.
[removed]
het virus gaat niet weg, hoe zwaar we ook ingrijpen. Tijd om in te zien en te gaan nadenken hoe we met corona gaan levenniek_nijmegen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:57:
[...]
Ik zie het ook niet zitten. Maar ik wil ook niet dat ik, of mijn naasten, (ernstig) ziek worden. Dus heel veel keus is er niet, vrees ik, totdat we de verspreiding er redelijk goed onder hebben. Hopelijk worden we er beter in.
[...]
Ik wil van dat virus af, en ik denk dat dat beter gaat met zware maatregelen. Liever een tijdlang fors ingrijpen, dan dit slappe gedoe van steeds te laat ingrijpen, en rinse & repeat.
En daarbij gaat het me echt niet om wat 'Hugo' zegt (ik heb niets met 'Hugo'), maar om wat volgens wetenschappelijk inzicht het best is...
Je mag er best over praten, maar als je 'oplossing' grotere consequeties heeft dan de maatregelen gaat er toch iets fout. Want als jij denkt dat tijdens code zwart alles gewoon doorgaat heb je dat fout. Dan gaat zonder dat de regering iets doet al vanzelf heel veel dicht. Want heel simpel, als je dan van de trap af valt of een ongeluk krijgt en zorg nodig hebt, heb je gewoon pech.revolution-nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:56:
[...]
Code zwart kan ook een politieke keuze zijn, helaas mag er over dit taboe niet gesproken worden.
[removed]
Dat kost tijd, dat nadenken en inrichten van de logistiek en infrastructuur. Tot die tijd kunnen we niet bezig blijven met de zorg overbelasten over lange periode. Dus tot die tijd hobbelen we van minder naar meer maatregelen. Zo eenvoudig is het. En zolang teveel mensen niet vaccineren ontkom je niet aan IC belasting die niet acceptabel is.cvs79 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:01:
[...]
het virus gaat niet weg, hoe zwaar we ook ingrijpen. Tijd om in te zien en te gaan nadenken hoe we met corona gaan leven
Terwijl we daarover nadenken (en dat wordt best een lange en lastige discussie, lijkt me), ben ik dan wel voor maatregelen om de verspreiding zo laag mogelijk te krijgen.cvs79 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:01:
[...]
het virus gaat niet weg, hoe zwaar we ook ingrijpen. Tijd om in te zien en te gaan nadenken hoe we met corona gaan leven
Precies en dat is niet alles vrij laten want daarmee kom je er ook niet. Maar continue een strenge lockdown zal ook niet werken. Het zal dus gaan om een balans vinden tussen besmettingen en maatregelen waarmee de ziekenhuizen het aan kunnen maar we wel zo normaal mogelijk door kunnen leven.cvs79 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:01:
[...]
De meest belangrijke stap is echter anders gaan stemmen, want met de huidige partijen wordt er nog geen eens een maand vooruit gekeken.
[removed]
Zijn er recent partijen opgericht die een praktisch uitvoerbare uitweg hebben bedacht dan? Die had ik ff gemistredwing schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:07:
[...]
De meest belangrijke stap is echter anders gaan stemmen, want met de huidige partijen wordt er nog geen eens een maand vooruit gekeken.
Ook dit zijn keuzes (die niemand overigens wilt maken), resterende gezonde levensjaren kan je prima opnemen in de triage.redwing schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:03:
[...]
Je mag er best over praten, maar als je 'oplossing' grotere consequeties heeft dan de maatregelen gaat er toch iets fout. Want als jij denkt dat tijdens code zwart alles gewoon doorgaat heb je dat fout. Dan gaat zonder dat de regering iets doet al vanzelf heel veel dicht. Want heel simpel, als je dan van de trap af valt of een ongeluk krijgt en zorg nodig hebt, heb je gewoon pech.
Heel zwart-wit
Willen we oud normaal en accepteren wij als maatschappij dat wij in sommige gevallen geen zorg kunnen bieden of gaan we door op de huidige weg (met alle risico's van dien, lees permanent prik abonnement, QR maatschappij)
Dit (lelijke) debat mag best gevoerd worden, dit soort debatten worden echter zelden op ratio gevoerd.
[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 09-11-2021 17:11 ]
Er zijn al wel partijen (of tenminste 1) die flink inzetten op het voorkomen van nieuwe zoönoses. Dat lijkt me een goed begin.MikeyMan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:09:
[...]
Zijn er recent partijen opgericht die een praktisch uitvoerbare uitweg hebben bedacht dan? Die had ik ff gemist
Yup, dat hele "you will own nothing and you will be happy" is niet meer dan dat. Alles is een dienst, een service.revolution-nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:52:
[...]
Dat heeft denk ik weinig met de great reset te maken maar meer met technologische voorruitgang en stukje veiligheid wat veel belangrijker wordt in onze maatschappij. Daarnaast zie je dat ook gezinnen steeds vaker behoefte hebben in opex ipv capex.
Mensen kopen geen cd's meer, maar streamen muziek via Spotify.
Mensen kopen geen dvd's meer, maar streamen films en series via Netflix.
Auto's worden meer en meer geleased. Zelfs in privésituaties.
En zo zijn er nog legio voorbeelden te noemen van dingen die nu eigen bezit zijn, maar in de toekomst steeds meer richting een service zullen gaan. Hell, je kan zelfs een meubel abonnement nemen bij de Ikea.
Is eigenlijk offtopic, maar aangezien het één van de conspiracies is die volgens sommige mensen samenhangt met dit hele coronaverhaal, vond ik een reactie toch ook wel weer passen in dit topic
Eigenlijk is de enige oplossing: de hele wereld in keiharde lockdown voor een maand. Maar dan ook echt iedereen. Daarna is het virus wel wegredwing schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:07:
[...]
Precies en dat is niet alles vrij laten want daarmee kom je er ook niet. Maar continue een strenge lockdown zal ook niet werken. Het zal dus gaan om een balans vinden tussen besmettingen en maatregelen waarmee de ziekenhuizen het aan kunnen maar we wel zo normaal mogelijk door kunnen leven.
Vergeet ook de medicijnen niet hé, die komen binnenkort ook uit en zijn ook zeer effectief. Dat plus het hoge vaccinatiepercentage dat we hebben lijkt mij wel voldoende om de winters door te komen.
In principe is de pandemie volledig voorbij zodra we die medicijnen kunnen inzetten.
[ Voor 30% gewijzigd door Dennahz op 09-11-2021 17:15 ]
Nee, verwacht niet dat we klaar zijn met de varianten, ja dan sta ik ook weer in de rij (liefst vooraan).Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:41:
[...]
Maar ja, dat geldt ook voor de griepprik en de prik tegen longontsteking. Val in diverse risicogroepen qua onderliggend lijden....
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Het grote probleem is dat corona-patiënten dan alsnog voorrang zullen hebben op de meeste anderen. Binnen een week dood weegt nu eenmaal al snel op tegen mogelijk over een paar jaar dood. Waarbij het ook bij andere ziektes vaak over ouderen gaat. Uiteindelijk zal zo'n triage er alsnog vooral voor zorgen dat veel reguliere zorg de dupe wordt.revolution-nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:10:
[...]
Ook dit zijn keuzes (die niemand overigens wilt maken), resterende gezonde levensjaren kan je prima opnemen in de triage.
Heel zwart-wit
Willen we oud normaal en accepteren wij als maatschappij dat wij in sommige gevallen geen zorg kunnen bieden of gaan we door op de huidige weg (met alle risico's van dien, lees permanent prik abonnement, QR maatschappij)
Dit (lelijke) debat mag best gevoerd worden, dit soort debatten worden echter zelden op ratio gevoerd.
Hierbij moet je ook niet vergeten dat we dit al lang doen in Nederland. Zeker ouderen worden vaak al niet geholpen omdat de verwachte bijwerkingen niet opwegen tegen de winst van iemand in leven houden. In veel andere landen blijven ze dan doorgaan, maar in Nederland mag zo iemand thuis sterven.
[removed]
Ik zou precies hetzelfde kiezen, en ik val in geen enkele risicogroep (normaal gewicht, matig sportief, geen verdere klachten of mankementen). Als het voor zowel mezelf als de omgeving/maatschappij beter is zie ik niet in waarom ik het niet zou doen.Coach4All schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:17:
[...]
Nee, verwacht niet dat we klaar zijn met de varianten, ja dan sta ik ook weer in de rij (liefst vooraan).
Maar ja, dat geldt ook voor de griepprik en de prik tegen longontsteking. Val in diverse risicogroepen qua onderliggend lijden....
[removed]
Ja, Volt. Dat heb ik je ook al laten weten:MikeyMan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:09:
[...]
Zijn er recent partijen opgericht die een praktisch uitvoerbare uitweg hebben bedacht dan? Die had ik ff gemist
Number10 in "De politieke aspecten van Corona (in NL)"
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Mbt tot die medicijnen:Dennahz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:13:
[...]
Yup, dat hele "you will own nothing and you will be happy" is niet meer dan dat. Alles is een dienst, een service.
Mensen kopen geen cd's meer, maar streamen muziek via Spotify.
Mensen kopen geen dvd's meer, maar streamen films en series via Netflix.
Auto's worden meer en meer geleased. Zelfs in privésituaties.
En zo zijn er nog legio voorbeelden te noemen van dingen die nu eigen bezit zijn, maar in de toekomst steeds meer richting een service zullen gaan. Hell, je kan zelfs een meubel abonnement nemen bij de Ikea.
Is eigenlijk offtopic, maar aangezien het één van de conspiracies is die volgens sommige mensen samenhangt met dit hele coronaverhaal, vond ik een reactie toch ook wel weer passen in dit topic
[...]
Eigenlijk is de enige oplossing: de hele wereld in keiharde lockdown voor een maand. Maar dan ook echt iedereen. Daarna is het virus wel weg![]()
Vergeet ook de medicijnen niet hé, die komen binnenkort ook uit en zijn ook zeer effectief. Dat plus het hoge vaccinatiepercentage dat we hebben lijkt mij wel voldoende om de winters door te komen.
In principe is de pandemie volledig voorbij zodra we die medicijnen kunnen inzetten.
“Ik heb op Facebook gelezen dat als je zo’n pil neemt, je de seksslaaf van Elon Musk wordt en hij je kan berijden als een Models S Plaid”
“Ja maar het is maar een griepje dus paracetamol werkt ook”
“Ja maar die medicijnen zijn niet goed getest”
“Ja maar ik heb pillen angst”
“Ja maar ik heb….(insert bullshit reden)”
Klopt, alleen helaas praktisch wat lastig uit te voerenDennahz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:13:
[...]
Eigenlijk is de enige oplossing: de hele wereld in keiharde lockdown voor een maand. Maar dan ook echt iedereen. Daarna is het virus wel weg
Klopt, er is dus wel degelijk een uitweg en dit gaat hoe dan ook niet oneindig door.Vergeet ook de medicijnen niet hé, die komen binnenkort ook uit en zijn ook zeer effectief. Dat plus het hoge vaccinatiepercentage dat we hebben lijkt mij wel voldoende om de winters door te komen.
[removed]
Er is niets mis om af en toe kritische vragen te stellen, sterker nog, ik vind dat dit voor iedere burger een plicht is.dr.lowtune schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:22:
[...]
Mbt tot die medicijnen:
“Ik heb op Facebook gelezen dat als je zo’n pil neemt, je de seksslaaf van Elon Musk wordt en hij je kan berijden als een Models S Plaid”
“Ja maar het is maar een griepje dus paracetamol werkt ook”
“Ja maar die medicijnen zijn niet goed getest”
“Ja maar ik heb pillen angst”
“Ja maar ik heb….(insert bullshit reden)”
En toen bleek het ook onder wilde dieren rond te gaan...Dennahz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:13:
Eigenlijk is de enige oplossing: de hele wereld in keiharde lockdown voor een maand. Maar dan ook echt iedereen. Daarna is het virus wel weg
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Leeftijdscohorten zijn al onderdeel van de fase3b ("code zwart") triage. Waar je op doelt geen geen echte triage, dat is eerder niveau routekaart wie wel, wie niet.revolution-nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:10:
[...]
Ook dit zijn keuzes (die niemand overigens wilt maken), resterende gezonde levensjaren kan je prima opnemen in de triage.
[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 09-11-2021 17:33 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
In Nederland is er juist enorm veel aandacht voor verkeersveiligheid terwijl het aantal doden per jaar veel lager ligt.revolution-nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:44:
[...]
Er is echter een heel groot verschil tussen kritische vragen stellen en random dingen bedenken die zo kunnen zijn zonder dat daar enige aanleiding toe isrevolution-nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:29:
[...]
Er is niets mis om af en toe kritische vragen te stellen, sterker nog, ik vind dat dit voor iedere burger een plicht is.
Tenminste, als je het variabele tarief kunt betalen. Hoge vraag is hoge prijs. Ook EV's vervuilen dus moet er een energiebelasting op van 2€ per kmhorizon1978 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:45:
[...]
Volgende stap in the great reset:
Build back better
Heel de wetenschap wordt even buitenspel gezet omdat iemand een Facebook post heeft gelezen en dan “kritische” vragen heeft. Ik vind dat daar best wat mis mee is. 1 idioot kan meer stomme vragen stellen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden. Deze crisis leert ons dat we zeer veel idioten hebben.revolution-nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:29:
[...]
Er is niets mis om af en toe kritische vragen te stellen, sterker nog, ik vind dat dit voor iedere burger een plicht is.
Ik vind het een plicht van iedere burger om zich te vaccineren overigens.
Lol, je bedoelt wat we de afgelopen anderhalf jaar al praktisch aan het doen zijn?cvs79 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:01:
[...]
Ik hou van dit soort inkoppertjes.
            Ik zie nu meermaals voorbijkomen dat de helft op de IC gevaccineerd zou zijn.
Hoe komen jullie daar in godsnaam aan, want dat is bij mijn ziekenhuis totaal niet zo.
Van de reguliere ziekenhuisopnames wel, die getallen heb ik gezien, maar die getallen voor IC never nooit gezien.
Heeft iemand een bronnetje die ik eens kan doorlezen, want ik heb echt een totaal andere beleving.
            Hoe komen jullie daar in godsnaam aan, want dat is bij mijn ziekenhuis totaal niet zo.
Van de reguliere ziekenhuisopnames wel, die getallen heb ik gezien, maar die getallen voor IC never nooit gezien.
Heeft iemand een bronnetje die ik eens kan doorlezen, want ik heb echt een totaal andere beleving.
Ja, dat heb ik vanochtend al geschreven op basis van een andere studie.hoevenpe schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:30:
[...]
En toen bleek het ook onder wilde dieren rond te gaan...
Hoe krijg je die hertjes aan de QR code of in lockdown? Overigens heb ik nog geen berichten gezien over NL of buurlanden waar hetzelfde is vastgesteld. De studie die de NY Times meld is overigens nog niet peer reviewed
T/m oktober:LZ86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:47:
Ik zie nu meermaals voorbijkomen dat de helft op de IC gevaccineerd zou zijn.
:fill(white):strip_exif()/f/image/h72ktlgFbVxn9ZGxLXOw9Uon.png?f=user_large)
Stukje achtergrond:
https://twitter.com/HJWes...g4-TPjNnBWTTpHtJTCZg&s=19
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 09-11-2021 17:53 ]
Dus helemaal geen 50%. Hoe komen mensen dan in godsnaam aan die valse percentages.....MikeyMan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:52:
[...]
T/m oktober:
[Afbeelding]
Stukje achtergrond:
https://twitter.com/HJWes...g4-TPjNnBWTTpHtJTCZg&s=19
Extrapolatie van de cijfers tot en met nu.LZ86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:59:
[...]
Dus helemaal geen 50%. Hoe komen mensen dan in godsnaam aan die valse percentages.....
Gezien de stijging gaat het nu al boven de 40% en zal het geen weken duren voordat we aan de 50% zitten. Vanuit verschillende ziekenhuizen zijn dat soort percentages ook al genoemd. Voor het hele verhaal maakt 40 of 50% verder weinig uit, de stijging geeft echter wel aan dat de boosterprikken snel moeten komen.LZ86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:59:
[...]
Dus helemaal geen 50%. Hoe komen mensen dan in godsnaam aan die valse percentages.....
[removed]
Ik vindt het ook heel bijzonder te lezen dat ze bij een ander vaccin dan ineens wel willen prikken omdat het "niet nieuw is"dr.lowtune schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:42:
[...]
Heel de wetenschap wordt even buitenspel gezet omdat iemand een Facebook post heeft gelezen en dan “kritische” vragen heeft. Ik vind dat daar best wat mis mee is. 1 idioot kan meer stomme vragen stellen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden. Deze crisis leert ons dat we zeer veel idioten hebben.
Ik vind het een plicht van iedere burger om zich te vaccineren overigens.
Meer dan 3 miljard MRNA prikken gezet zonder noemenswaardige problemen. Maar een nieuw vaccin van een trage fabrikant wacht men zogenaamd op?
Ook bijzonder te lezen dat er anderen in dit topic via familie of zichzelf ook last krjigen van uitstel zorg. Sterkte daarmee, maar draag dan AUB ook bij aan de oplossing en laat je prikken en beperk je contacten zodat we jullie en jullie familie zsm kunnen helpen. Ik baal er als zorgverlener zwaar van, dat het alwéér zover is gekomen. Terwijl de oplossing er al maanden is.
            @MikeyMan Wel extrapolatie met een agenda...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Eerder een realistische extrapolatie. Of denk je dat die groei er zonder enige reden plotseling uit gegaan is?
[removed]
Wij hebben amper gevaccineerden. In de hele regio amper gehoord met de samenwerkende ziekenhuizen. (Haaglanden en Hollands midden). Ik zou even wachten op landelijke data, want extrapoleren levert niet altijd een reëel beeld op (zoals in Limbombe aan de gang was in 1 ziekenhuis)redwing schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:02:
[...]
Gezien de stijging gaat het nu al boven de 40% en zal het geen weken duren voordat we aan de 50% zitten. Vanuit verschillende ziekenhuizen zijn dat soort percentages ook al genoemd. Voor het hele verhaal maakt 40 of 50% verder weinig uit, de stijging geeft echter wel aan dat de boosterprikken snel moeten komen.
Op de verpleegafdeling is dit overigens wel een ander verhaal, daar is het 50/50. (covidafdeling vorige week voor 20 bedden geopend bij ons
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 09-11-2021 18:05 ]
Dat zou kunnen als de groep met problemen met het immuunsysteem eindig is.redwing schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:03:
[...]
Eerder een realistische extrapolatie. Of denk je dat die groei er zonder enige reden plotseling uit gegaan is?
Da's ook logisch, want anders kom je gemiddeld niet op een lager getal uitLZ86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:04:
[...]
Wij hebben amper gevaccineerden. In de hele regio amper gehoord met de samenwerkende ziekenhuizen. (Haaglanden en Hollands midden)
Voor zover ik kan vinden gaat het bij gevaccineerden in het ziekenhuis bijna overal nog steeds om ouderen met immuunproblemen (leeftijd van gevaccineerden is gemiddeld ook een jaar of 20 ouder dan die van ongevaccineerden). Komt er dus op neer dat vooral bij ouderen met onderliggende problemen de vaccins minder lang werken. Op zich natuurlijk ook logisch, maar dit betekent wel dat er snel een booster moet komen, iig voor de ouderen.Op de verpleegafdeling is dit overigens wel een ander verhaal, daar is het 50/50. (covidafdeling vorige week voor 20 bedden geopend bij ons) Maar dit zijn bijna zonder uitzondering ouderen met immuunproblemen door ziekte of medicijnen en veelal ook geen potentiele IC patienten gezien de comorbiditeiten.
[removed]
En dat is ie natuurlijk ook, maar het ligt niet echt in de verwachting dat we nu al de grootste groep hebben gehad.MikeyMan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:08:
[...]
Dat zou kunnen als de groep met problemen met het immuunsysteem eindig is.
[removed]
Dan wat anders, QR bij uwv ofzo. Daar valt echt zat dwang op te zetten. Als die keuze gemaakt wordt.redwing schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:41:
[...]
Omdat je een grote groep hebt die niet werkt en nu ook al niet test. 2G voegt voor die groep niets toe en QR bij werk ook niet.
Dit klopt gewoon niet. Je kan het immers prima 2x krijgen. En de piek van over een maand kun je er wel mee afvangen. De huidige niet nee, maar het is niet alsof we na deze voor deze winter klaar zijnDaarnaast ben je een oplossing aan het verzinnen voor een probleem dat je er niet mee gaat verhelpen. De piek die je nu hebt ga je niet oplossen meet meer vaccinaties en voor volgend jaar hebben de vaccinaties weinig toegevoegde waarde omdat de meeste mensen dan al corona hebben gehad.
Als ik eerlijk ben, ben ik het daar wel mee eens. Ik zie niet waarom, als er een structurele oplossing is, we nog steeds lopen te pielen met mondkapjes. En als het hierbij blijft, prima,ok, het zij zo. Maar als we daadwerkelijk weer in een dit keer vermijdbare lockdown landen, dan polariseer ik van harte mee[...]
Maatregelen verzinnen is het probleem niet, het huidige probleem is veel meer het draagvlak omdat de regering als onbetrouwbaar wordt gezien. Want we kunnen hier van alles bedenken, maar voorlopig blijft de regering net doen of vaccineren de enige optie is die ze hebben. En zolang dat gebeurt gaat er helemaal niets veranderen. Niet aan de vaccinatiegraad, maar ook niet aan het aantal besmettingen.
Of corona patiënten naar Duitsland te verplaatsen?Verwijderd schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:18:
[...]
Mooi.. kijken of de politiek nu de ballen heeft om de normale zorg ook prioriteit te geven. Zal wel niet.. want een coronadoden is veel zichtbaarder.
Weet iemand of dat nu eigenlijk al gebeurd?
Ik vraag het me af... Kon weleens sneller gaan dan gedacht. Je hebt het over een vrij specifieke groep:redwing schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:09:
[...]
En dat is ie natuurlijk ook, maar het ligt niet echt in de verwachting dat we nu al de grootste groep hebben gehad.
- ouder
- gevaccineerd
- onbekende immuunproblemen (anders waren er op voorhand minder gevaccineerd?)
- dusdanig ziek dat ze van verpleeg naar IC worden gebracht
Hou je er dan honderdduizenden over?
Duitsland ligt vol.42erik schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:13:
[...]
Of corona patiënten naar Duitsland te verplaatsen?
Weet iemand of dat nu eigenlijk al gebeurd?
Duitse ic's kunnen toch geen Nederlandse coronapatiënten overnemen https://www.nu.nl/coronav...apatienten-overnemen.html (via @NUnl)
[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 09-11-2021 18:18 ]
Heel eerlijk. Het valt met de huidige getallen opnames op de verpleegafdeling zwaar mee op de IC. Dat merk ik ook. Vorige keer dat we zulke cijfers hadden moesten we afschalen en lagen we stikvol met covidpatienten. Nu valt dat een soort mee. Wij hebben er nu 3 liggen (ongevaccineerd ja) Terwijl de covid verpleegafdeling vol ligt. Vorige golf hadden wij over het algemeen de helft liggen van wat er op de covid lag. Nu zijn het inderdaad vooral ouderen en 50/50 gevaccineerden. Opvallend is dat de gevaccineerden korter liggen en minder ziek worden. We zitten hier in de buurt van de bible belt, dus de ongevaccineerde ouderen redden uit die gemeenschap het dan meestal niet. Maarja, dat wilde de heere zo.MikeyMan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:13:
[...]
Ik vraag het me af... Kon weleens sneller gaan dan gedacht. Je hebt het over een vrij specifieke groep:
- ouder
- gevaccineerd
- onbekende immuunproblemen (anders waren er minder gevaccineerd?)
[...]
Duitsland ligt vol.
Duitse ic's kunnen toch geen Nederlandse coronapatiënten overnemen https://www.nu.nl/coronav...apatienten-overnemen.html (via @NUnl)
            In het voorjaar hebben we in mijn ziekenhuis eea. ingericht in het systeem om de triage bij code zwart te registreren, instructies gemaakt en alles klaargezet zodat het binnen vijf minuten gebruiksklaar kon zijn. Is gelukkig niet nodig geweest maar we hebben er toen echt heel dichtbij gezeten. 
Vanmiddag informeerde de intensivist even of die boel nog steeds klaarstaat om in gebruik te nemen

Niet dat men op korte termijn code zwart verwacht, maar toch wordt er voor de zekerheid wel vast op voorgesorteerd.
            Vanmiddag informeerde de intensivist even of die boel nog steeds klaarstaat om in gebruik te nemen
Niet dat men op korte termijn code zwart verwacht, maar toch wordt er voor de zekerheid wel vast op voorgesorteerd.
Zelfde hier.migchiell schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:18:
In het voorjaar hebben we in mijn ziekenhuis eea. ingericht in het systeem om de triage bij code zwart te registreren, instructies gemaakt en alles klaargezet zodat het binnen vijf minuten gebruiksklaar kon zijn. Is gelukkig niet nodig geweest maar we hebben er toen echt heel dichtbij gezeten.
Vanmiddag informeerde de intensivist even of die boel nog steeds klaarstaat om in gebruik te nemen![]()
            Maar code zwart is toch ook pas iets dat je hebt als je in heel Nederland vol ligt? Een regionale code zwart bestaat toch eigenlijk niet?
Ik zie dit staan bijv:
            Ik zie dit staan bijv:
Bron: https://www.venvn.nl/thema-s/coronavirus/fase-3-code-zwart/In fase 3 (of “code zwart”) is het crisis, een noodsituatie. De overgang van fase 2 naar fase 3 wordt op landelijk niveau uitgeroepen door het ministerie van VWS. Je wordt hierover geïnformeerd door je werkgever. In deze fase kun je geen zorg meer verlenen volgens de geldende normen met betrekking tot kwaliteit en veiligheid.
[ Voor 62% gewijzigd door ZieMaar! op 09-11-2021 18:23 ]
Goeie vraag, ik denk het wel, want iemand afsturen met minimale kansen naar de andere kant van Nederland is ook onzinnig.ZieMaar! schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:21:
Maar code zwart is toch ook pas iets dat je hebt als je in heel Nederland vol ligt? Een regionale code zwart bestaat toch eigenlijk niet?
/edit
En dan bedoel ik de inschatting van het ziekenhuis, dus geen landelijke zwart maar locatie zwart.
[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 09-11-2021 18:24 ]
Is er eigenlijk uitzicht op uitbreiding van de IC capaciteit, weet je dat toevallig? Gisteren bij Jinek vertelde men ook al dat de IC capaciteit zeer beperkt is en ik weet ook dat het niet DE oplossing en dat vaccineren jouw voorkeur heeft maar ik denk wel dat het in de toekomst veel adem ruimte kan geven. We kunnen niet iedere winter met rare regels gaan werken.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Klopt.ZieMaar! schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:21:
Ik zie dit staan bijv:
[...]
Bron: https://www.venvn.nl/thema-s/coronavirus/fase-3-code-zwart/
Maar elk ziekenhuis wil wel voorbereid zijn voor als er inderdaad code zwart wordt uitgeroepen. Althans, dat hoop ik. Die voorbereidingen zijn wel individueel per ziekenhuis.
Dat ligt net even anders.IJzerlijm schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:48:
[...]
Doe 'm ook eens voor ziekenhuis en IC opnames, voor zover deze 1 op 1 aan steden te koppelen zijn. Dat vaccins niet genoeg doen om besmettingen te voorkomen weten we onderhand wel.
De context is de vraag in welke mate je mensen achterna moet zitten om zich te laten prikken. De relevante statistiek is de mate waarin ongevaccineerden bijdragen aan verspreiding van corona, en daardoor (bovenmatig?) anderen in gevaar brengen.
In de correlatie tussen vaccinatie en ziekenhuisopname ligt vooral de mate waarin mensen zichzelf in gevaar brengen door de prik te weigeren. Moreel andere koek.
Nou kunnen we als maatschappij ook wel een mening hebben over de mate waarin dat toelaatbaar is, maar voordat we riskant gedrag verbieden moet het risico wel een paar ordes hoger liggen. Zo staan we zelfs roken toe, en dat kost 8 jaar levensverwachting. Inclusief alle rokers die geen rokersziekte oplopen.
Als je niet kan spreiden houdt het op een gegeven moment gewoon op. Zolang er niet iemand in het land is die landelijk beslist dat een percentage zorg afgeschaald dient te worden houdt je verschillen qua afschaling.ZieMaar! schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:21:
Ik zie dit staan bijv:
[...]
Zo is het in Limburg en Dordrecht al helemaal los, terwijl ze in Alkmaar en het AMC nog niet veel problemen hebben.
Maar als die vervolgens niet afschalen liggen ze wel vol (regulier) en nemen ze niet over. Het is bijna alsof de verschillende ROAZ-en al een soort max op covid hebben gezet. Wij mogen i.p ook niet covid patienten overnemen uit andere regio's zonder expliciete toestemming van onze ROAZ
Lees de TS even of de gepinde berichten. Dat is nu al zo ontzettend vaak voorbij gekomen.....Redax schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:24:
[...]
Is er eigenlijk uitzicht op uitbreiding van de IC capaciteit, weet je dat toevallig? Gisteren bij Jinek vertelde men ook al dat de IC capaciteit zeer beperkt is en ik weet ook dat het niet DE oplossing en dat vaccineren jouw voorkeur heeft maar ik denk wel dat het in de toekomst veel adem ruimte kan geven. We kunnen niet iedere winter met rare regels gaan werken.
Dat weet ik, maar jij komt uit het veld, misschien had jij wat meer 'inside information'. Maar goed, nevermind dan.LZ86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:27:
[...]
Als je niet kan spreiden houdt het op een gegeven moment gewoon op. Zolang er niet iemand in het land is die landelijk beslist dat een percentage zorg afgeschaald dient te worden houdt je verschillen qua afschaling.
Zo is het in Limburg en Dordrecht al helemaal los, terwijl ze in Alkmaar en het AMC nog niet veel problemen hebben.
Maar als die vervolgens niet afschalen liggen ze wel vol (regulier) en nemen ze niet over. Het is bijna alsof de verschillende ROAZ-en al een soort max op covid hebben gezet. Wij mogen i.p ook niet covid patienten overnemen uit andere regio's zonder expliciete toestemming van onze ROAZ
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Vorig jaar zijn er uit alle hoeken en gaten van het ziekenhuis mensen bijgesprongen op de covid-afdelingen en op de IC, bijvoorbeeld OK-assistenten omdat die kunnen intuberen, maar ook veel oud-verpleegkundigen (inmiddels doorgestroomd naar leidinggevende functie of gespecialiseerd) die weer aan het bed zijn gaan staan... volgens mij was er toen zelfs een ontheffing voor verpleegkundigen met een verlopen BIG-registratie.Redax schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:24:
[...]
Is er eigenlijk uitzicht op uitbreiding van de IC capaciteit, weet je dat toevallig? Gisteren bij Jinek kon men ook al beamen dat de IC capaciteit zeer beperkt is en ik weet ook dat het niet DE oplossing en dat vaccineren jouw voorkeur heeft maar ik denk wel dat het in de toekomst veel adem ruimte kan geven. We kunnen niet iedere winter met rare regels gaan werken.
Zo erg als een half jaar terug is het nog niet, maar het gaat voorzichtig wel weer die kant op.
Inside info is dat er meer mensen vertrekken dan bijkomen (nog steeds) Groot opschalen is niet meer mogelijk. Opleiden doen we als de brandweer, maar dat duurt gewoon 2 jaar. Zolang arbeidsvoorwaarden niet verbeteren (op alle fronten) en men niet wat meer respect gaat krijgen voor zorgverleners gaat dat tij niet meer gekeerd worden.Redax schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:28:
[...]
Dat weet ik, maar jij komt uit het veld, misschien had jij wat meer 'inside information'. Maar goed, nevermind dan.
[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 09-11-2021 18:30 ]
En in Amsterdam ook want daar was dat grote ADE event en in ... ook want daar was ...
Stickers erop plakken is best wel makkelijk.
Er zijn elk weekend zo'n 500 feesten.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Zo erg als de eerste golf zal niet meer gebeuren. Daar is wel genoeg voor gevaccineerd.migchiell schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:29:
[...]
Vorig jaar zijn er uit alle hoeken en gaten van het ziekenhuis mensen bijgesprongen op de covid-afdelingen en op de IC, bijvoorbeeld OK-assistenten omdat die kunnen intuberen, maar ook veel oud-verpleegkundigen (inmiddels doorgestroomd naar leidinggevende functie of gespecialiseerd) die weer aan het bed zijn gaan staan... volgens mij was er toen zelfs een ontheffing voor verpleegkundigen met een verlopen BIG-registratie.
Zo erg als een half jaar terug is het nog niet, maar het gaat voorzichtig wel weer die kant op.
Maar veel van dat OK personeel is overspannen thuis komen te zitten door hetgeen ze mee hebben gemaakt. OK personeel zijn geen verpleegkundigen namelijk, die hebben een hele andere opleiding en zijn deze shit niet gewoon. En dan hebben we eigenlijk alleen iets aan de anesthesiemedewerkers, en dan taakgericht werken. Dus IC verpleegkundige de leiding en coordinatie, de anesthesie uitvoeren. Maar de kwaliteit van zorg is dan om te huilen.
Tel dan mee dat er veel IC personeel weg is (ziek danwel iets anders gaan doen) en de bereidheid van mensen extra te werken of terug te keren aan het bed vanuit ander werk/functies ongeveer nihil is en dan houdt het snel op. Daar zijn we teveel voor geschoffeerd de afgelopen anderhalf jaar
[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 09-11-2021 18:33 ]
Is het niet zo dat het officiële 'code zwart' scenario door de minister moet worden afgekondigd?LZ86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:27:
[...]
Als je niet kan spreiden houdt het op een gegeven moment gewoon op. Zolang er niet iemand in het land is die landelijk beslist dat een percentage zorg afgeschaald dient te worden houdt je verschillen qua afschaling.
Yup, maar als je geen bed meer hebt en niemand wil overnemen van je. Wat moet je dan? Want dat is ons afgelopen week bijna overkomen. Waarom denk je dat een ziekenhuis als Dordrecht dan maar de media opzoekt? Want reclame is het niet voor je kliniekMikeyMan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:34:
[...]
Is het niet zo dat het officiële 'code zwart' scenario door de minister moet worden afgekondigd?
[ Voor 21% gewijzigd door LZ86 op 09-11-2021 18:35 ]
extrapoleren.. altijd tricky..LZ86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:04:
[...]
Wij hebben amper gevaccineerden. In de hele regio amper gehoord met de samenwerkende ziekenhuizen. (Haaglanden en Hollands midden). Ik zou even wachten op landelijke data, want extrapoleren levert niet altijd een reëel beeld op (zoals in Limbombe aan de gang was in 1 ziekenhuis)
                    Als ik naar de voorspellingen kijk van zowel besmettingen als IC-bezoek zou die piek er al binnen een week of 3 moeten zijn. Met meer besmettingen dan geplanned zal dat nog sneller gaan. Volgens mij kwam t_captain ook op zoiets uit.MikeyMan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:13:
[...]
Ik vraag het me af... Kon weleens sneller gaan dan gedacht. Je hebt het over een vrij specifieke groep:
- ouder
- gevaccineerd
- onbekende immuunproblemen (anders waren er op voorhand minder gevaccineerd?)
[removed]
Je hebt toch applaus gekregen of niet danLZ86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:32:
Tel dan mee dat er veel IC personeel weg is (ziek danwel iets anders gaan doen) en de bereidheid van mensen extra te werken of terug te keren aan het bed vanuit ander werk/functies ongeveer nihil is en dan houdt het snel op. Daar zijn we teveel voor geschoffeerd de afgelopen anderhalf jaar
            Ik moest trouwens wel gniffelen om de Oostenrijk drama's met NL vakantiegangers.
Schnitzel-lockdown

Hoe zou die van ons gaan heten? Snackbar-lockdown?
            Schnitzel-lockdown
Ohja, das waar. Ik ga meteen extra werken.migchiell schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:36:
[...]
Je hebt toch applaus gekregen of niet dan
Ja m'n schoonzusje loopt al te janken dat ze met Dr Janssen niet op wintersport kan. First world problems. Net goedLZ86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:37:
Ik moest trouwens wel gniffelen om de Oostenrijk drama's met NL vakantiegangers.
Schnitzel-lockdown![]()
Vind de interpretatie van het woord van De Heere altijd wel bijzonder.
Blijkbaar mag een vaccin niet, maar heeft Hij er geen enkel bezwaar tegen dat doodzieke gelovigen vervolgens wel allerhande lichaamsvreemde stoffen krijgen toegediend in het ziekenhuis. En dat de hogere macht dan wel een handje geholpen mag worden met verschillende levensreddende apparatuur.
Toch benieuwd in welke passage van de bijbel dit allemaal vermeld staat.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
stamppot-lockdownLZ86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:37:
Schnitzel-lockdown![]()
In tegenstelling tot politici hebben ziekenhuizen niet de luxe de boel op z'n beloop te laten totdat het te laat is. Die moeten wel vooruitkijken.ZieMaar! schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:21:
Ik zie dit staan bijv:
[...]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
            Dat verloop van personeel zou veel hoger op de agenda moeten staan. 
Ik vind allereerst niet dat we in de zorg marktconform betalen. Eigenlijk de enige groepen die een beetje leuk verdienen zijn apothekers en vrijgevestigde specialisten. Die laatste worden al jaren op de rem gezet (geen indexatie van tarieven en steeds meer druk om ergens in dienst te gaan).
En dan de regeltjes, de versnippering van werkzaamheden waardoor je niet lekker “end to end” verantwoordelijk kunt zijn, de administratie, het gebrek aan autonomie in hoe je je werk doet; al met al blijkbaar genoeg om een van de meest gepassioneerde beroepsgroepen te doen weglopen.
            Ik vind allereerst niet dat we in de zorg marktconform betalen. Eigenlijk de enige groepen die een beetje leuk verdienen zijn apothekers en vrijgevestigde specialisten. Die laatste worden al jaren op de rem gezet (geen indexatie van tarieven en steeds meer druk om ergens in dienst te gaan).
En dan de regeltjes, de versnippering van werkzaamheden waardoor je niet lekker “end to end” verantwoordelijk kunt zijn, de administratie, het gebrek aan autonomie in hoe je je werk doet; al met al blijkbaar genoeg om een van de meest gepassioneerde beroepsgroepen te doen weglopen.

Dit topic is gesloten.
                                                     ![]()
                        Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:

Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
 - Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
 - Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
 - Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
 - Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.