En de 758 beleidsmedewerkers die er achter zitten.
En kijk gelijk even naar het OMT, het gros van de leden zit daar vanwege hun functie. Op zich heel logisch, vanwege de kennis. Maar waar bijvoorbeeld Gommers verdwijnt omdat hij stopt als voorzitter van de NVIC (in februari loopt zijn zesjarige termijn af en kiest de ledenvergadering een nieuwe voorzitter), kan bijvoorbeeld Van Dissel tot zijn pensioen directeur van het CIb blijven, iets dat hij al sinds 2013 is. En hij is vanwege die functie ook voorzitter van het OMT.jadjong schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:04:
En de 758 beleidsmedewerkers die er achter zitten.
Buiten het feit of hij dat goed doet of niet, ik vind het vreemd dat iemand in een vandaag de dag toch behoorlijk belangrijke functie er langer kan zitten dan een kabinet.
#COVID19NL #Zorginfarct
— Marino van Zelst🌱 (@mzelst) 28 november 2021
Positief getest: 22.193
Totaal: 2.599.579 (+22.133 ivm -60 corr.)
Perc. positief 20 nov - 26 nov: 21,7%
Opgenomen: 230
Huidig: 2.091 (+22)
Opgenomen op IC: 46
Huidig: 551 (-4)
Overleden: 45
Totaal: 19.317 pic.twitter.com/ZCtXTwxbFu
Zoals veel vaker eerder besproken is dit een groep met oa veel meer zorgmedewerkers die verhoogd risico liepen.Shadowhawk00 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:28:
[...]
Klopt het is een sample. Alleen verwacht ik dat dit eerder mensen zijn die de basisregels wel handhaven. Dat dit niet de mensen zijn die tijdens de lockdown toch naar feestjes gingen of zich bewust lieten besmetten.
Dus helemaal representatief niet nee maar het zal niet heel veel afwijken van de rest en het zijn de beste cijfers die we hebben want:
A - niet iedereen krijgt klachten
B - niet iedereen kon testen in het begin
C - niet iedereen laat zich testen met klachten.
Dus de officiele getallen zijn zeker veel te laag, dus het is de beste benadering van de werkelijkheid.
En is selectief qua leeftijd.
De sanquin gemiddeldes zullen dus voornamelijk in de eerste periodes veel te hoog zijn.
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het is inmiddels iets meer in deze niet geheel representatieve steekproef (want donors zitten vooral tussen 18 en 65 jaar en verschillen =vast op nog meerpunten van "de gemiddelde Nederlander".Shadowhawk00 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:21:
[...]
Begin van het jaar ( voor vaccinaties ) zaten we rond de 30% van nederland besmet geweest.
*volgens antistoffen testen van sanquin 30% van de donoren had antistoffen*
https://www.sanquin.nl/ov...stoffen-bij-95-van-donors
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel
De GGD vraagt niet om je trouwakte.Cai schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:41:
[...]
Thanks, alleen partners dus. Ik las hier ergens eventueel andere (niet inwonende) gezinsleden.
1/ Reproductiegetal Nederland update 19-20 nov: R~0.95.
— Han-Kwang Nienhuys (@hk_nien) 28 november 2021
Nieuwe schatting in grafiek: o.b.v. testen voor toegang %positief; wekelijkse update; redelijk consistent met andere methodes.
Vanaf nu draadjes van 1 week i.p.v. 1 maand. pic.twitter.com/5KIoPDaphq
Je doet een enorme aanname gebaseerd op jouw gevoel.Wolly schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:39:
[...]
Het is interessant hoeveel van de besmette personen aan boord van die KLM vluchten aan boord gingen op basis van hun corona reispas. Indien dat er veel waren dan denk ik dat 2G ook op wankelen staat.
Fleur Agema doet haar partij eer aan en maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk...
We zouden volgens haar geen probleem hebben gehad als er eerder begonnen was met boosteren.
Nee, mevrouw Agema. Het acute probleem dat gecreëerd is door ongevaccineerden los je niet op door de reeds gevaccineerden een extra vaccin te geven.
Dat het allemaal sneller mag is een andere discussie, maar boosteren gaat ons niet uit de huidige problemen helpen.
We zouden volgens haar geen probleem hebben gehad als er eerder begonnen was met boosteren.
Nee, mevrouw Agema. Het acute probleem dat gecreëerd is door ongevaccineerden los je niet op door de reeds gevaccineerden een extra vaccin te geven.
Dat het allemaal sneller mag is een andere discussie, maar boosteren gaat ons niet uit de huidige problemen helpen.
Hij doet juist expliciet géén aanname.tlpeter schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:51:
[...]
Je doet een enorme aanname gebaseerd op jouw gevoel.
Zolang kinderen tot 13 jaar geen enkele verplichting hebben ( geen test, geen mondkapje of reispas ) is het wederom dweilen met de kraan open en niet te traceren.Wolly schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:39:
[...]
Het is interessant hoeveel van de besmette personen aan boord van die KLM vluchten aan boord gingen op basis van hun corona reispas. Indien dat er veel waren dan denk ik dat 2G ook op wankelen staat.
ijdod in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"
Vaccinatie zit helaas jog altijd maar op 67% van de bevolking. Deze moet zsm naar 100% dus ook alle kimderen vaccineren. Vervolgens biosters (bij voorkier aangepast voor de laatste varianten) weer van oud naar jong zetten, maar EERST de vaccinatie naar 100% optrekken. We zien dat dit in landen als Engeland en Portugal echt een groot verschil maakt. Vervolgens nog een masterplan IC uitbreiding erbij voor de laatste groep die niet mee wil werken en dan zijn we een heel eind.
Dooddoeners eersteklas. Mensen laten zich niet vaccineren omdat ze daar een reden voor hebben en wat die reden is dat is voor iedereen verschillend. Vaccinatiedwang bestaat zeer zeker ook al zeg jij dat er keuzevrijheid is. Sociale dwang moet je niet onderschatten!LZ86 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:31:
[...]
Dus geen dwang, want je kan je ook laten testen. Er is geen vaccinatieverplichting.
Keuzes hebben consequenties.
*knip* geen fake info posten. Het vaccin reduceert transmissie wel
Waar naar mijn mening wel een groot probleem zit is het onbeperkte reizen dat sommige mensen doen en die daarmee onbewust het virus over de hele wereld blijven verspreiden. Mensen zouden zich wat meer bewust moeten zijn van het feit dat elke reisbeweging een potentiële verspreiding van het virus is.
[Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 28-11-2021 16:29]
"When you grow up your heart dies"
*knip* bij vragen over moderatie graag een dm. Niet in het topic zelf
[Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 28-11-2021 16:41]
"When you grow up your heart dies"
Bijna 74% van de totale bevolking. 17,8 miljoen Nederlander minus bijna 2 miljoen onder de 12 jaar oud en actueel percentage 12+ = 83% volgens het Coronadashboard.Johan Bogle schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:12:
Vaccinatie zit helaas jog altijd maar op 67% van de bevolking. Deze moet zsm naar 100% dus ook alle kimderen vaccineren. Vervolgens biosters (bij voorkier aangepast voor de laatste varianten) weer van oud naar jong zetten, maar EERST de vaccinatie naar 100% optrekken. We zien dat dit in landen als Engeland en Portugal echt een groot verschil maakt. Vervolgens nog een masterplan IC uitbreiding erbij voor de laatste groep die niet mee wil werken en dan zijn we een heel eind.
En die 83% is blijkens de cijferverantwoording nog iets hoger: https://coronadashboard.r...verantwoording#vaccinatie
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel
ik heb het over de gehele bevolking.henkzelf schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:32:
[...]
Bijna 74% van de totale bevolking. 17,8 miljoen Nederlander minus bijna 2 miljoen onder de 12 jaar oud en actueel percentage 12+ = 83% volgens het Coronadashboard.
En die 83% is blijkens de cijferverantwoording nog iets hoger: https://coronadashboard.r...verantwoording#vaccinatie
Schandalig optreden van Agema.alexbl69 schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:52:
Fleur Agema doet haar partij eer aan en maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk...
[YouTube: Maarten van Rossem botst met PVV'er Fleur Agema over corona]
Spreekt zichzelf constant tegen. We hadden de regels wel helemaal af kunnen schaffen, hadden we er beter bij gezeten dan met TvT.

Die vaccinatiepercentages blijft toch ook een gegoochel. 12+, 18+, hele bevolking, bron hier, bron daar, per land verschillend wat er meegeteld wordt. Ik heb bijvoorbeeld over die 98% van Portugal alleen in nieuwsberichten gelezen. Als ik bronnen ga zoeken is het lager. Niet dat ik die 98% niet geloof overigens.
Bron: https://www.ad.nl/buitenl...er-van-portugal~a030ac1e/zacht schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:59:
Die vaccinatiepercentages blijft toch ook een gegoochel. 12+, 18+, hele bevolking, bron hier, bron daar, per land verschillend wat er meegeteld wordt. Ik heb bijvoorbeeld over die 98% van Portugal alleen in nieuwsberichten gelezen. Als ik bronnen ga zoeken is het lager. Niet dat ik die 98% niet geloof overigens.
Alleen mensen van 12 jaar en ouder komen in Portugal in aanmerking voor vaccinatie. Van deze groep is dus 98% gevaccineerd.
Als je ook de kinderen jonger dan 12 jaar gaat meetellen, kom je op een percentage uit van 86,2%.
Speel ook Airplane Manager en Repeat
Ik ook maar ik kan natuurlijk een rekenfout gemaakt hebben. Daarom laat ik mijn berekening ook zien. Dus ...
En als gevaccineerden afstand zouden houden en zich aan de overige regels zouden houden, zouden ze zelf ook niet bijdragen aan het probleem.alexbl69 schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:52:
Het is allemaal de schuld van de ander inderdaad... /sRemcoDelft schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:19:
En als gevaccineerden afstand zouden houden en zich aan de overige regels zouden houden, zouden ze zelf ook niet bijdragen aan het probleem.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het grote probleem is dat iedereen 1 bepaalde reden aan het zoeken is terwijl het een optelsom van een hele hoop dingen is.
Want we zitten met mensen die zich niet laten vaccineren, mensen die zich te weinig aan regels houden, bedrijven die hun mensen verplichten te komen werken, boosters die er te laat zijn, een zorg die al jaren te weinig aandacht heeft gehad, en zo zijn er vast nog tig dingen te verzinnen. En geen enkele van die dingen zou het hele probleem oplossen. Maar elk van die punten heeft wel een groot aandeel en pas als er aan meerdere punten echt iets gedaan wordt zullen de problemen minder worden.
Want we zitten met mensen die zich niet laten vaccineren, mensen die zich te weinig aan regels houden, bedrijven die hun mensen verplichten te komen werken, boosters die er te laat zijn, een zorg die al jaren te weinig aandacht heeft gehad, en zo zijn er vast nog tig dingen te verzinnen. En geen enkele van die dingen zou het hele probleem oplossen. Maar elk van die punten heeft wel een groot aandeel en pas als er aan meerdere punten echt iets gedaan wordt zullen de problemen minder worden.
[removed]
@t_captain wat is jouw visie hierop?RobinNL schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:05:
Een draadje van Marino van Zelst over de nieuwe variant, het gevolg van een hogere besmettelijkheid en een lagere virulentie (beide punten zijn uiteraard nog niet zeker, hij doet hier o.a. een rekensommetje als deze vermoedens ongeveer kloppen).
[Twitter]
Klik
Dat rekensommetje is leuk en zijn oplossing ook, maar feit blijft dat immuniteit toeneemt bij een sneller verspreidend virus. Maatregelen is uitstel van executie, als een virus dermate besmettelijk is valt toch niet te voorkomen dat het uiteindelijk de hele bevolking treft. Zijn berekening is bovendien alleen gericht op sterfte, het kan ook zijn dat het in veel minder gevallen resulteert in een ziekenhuisopname.RobinNL schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:05:
Een draadje van Marino van Zelst over de nieuwe variant, het gevolg van een hogere besmettelijkheid en een lagere virulentie (beide punten zijn uiteraard nog niet zeker, hij doet hier o.a. een rekensommetje als deze vermoedens ongeveer kloppen).
[Twitter]
Klik
Het ideale scenario is een virus dat rap vrij rond kan gaan zonder dat het de zorg overbelast, dat er sterfte is valt niet te voorkomen. Met Delta, een R van 6,5 zonder maatregelen en vaccin bescherming, kan in twee maanden heel Nederland zijn besmet. Een virus dat 20 procent besmettelijker is zal gelijk zijn aan de mazelen qua snelheid van overdracht, zorgt dat voor dermate milde klachten dat het acceptabel is om maatregelen los te laten dan is er na 2 maanden wel genoeg immuniteit en dooft het vanzelf uit. Ondanks dat je met een lagere R waarde een lager percentage immuniteit nodig hebt voor groepsimmuniteit, zeker met maatregelen kan je nooit wat bereiken.
Als we alleen kijken naar de sterfte, dit ligt bij gevaccineerden onder de 0,1%, met Delta. Met nog een daling van 50% praat je dan over een virus dat minder gevaarlijk is dan bekende griep stammen. Dat proberen te voorkomen gaat gewoon nergens meer over.
[Voor 7% gewijzigd door codex op 28-11-2021 17:40]
Hij mist het verzadigingseffect in zijn berekeningen.
Een hoge besmettelijkheid maar lagere conversie van besmetttingen naar opnames is juist gunstig als je dat effect meeneemt.
Kom maar op met die 250.000 besmettingen per dag bij opnames die niet hoger zijn dan nu. Vanwege de hoge aantallen besmettingen dooft de golf sneller uit.
Achterkant van een spreekwoordelijk bierviltje:redwing schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:31:
En geen enkele van die dingen zou het hele probleem oplossen.
Verhouding geen prik:prik op de IC 2:1
Zeg 600 op de IC: 400 om 200
Ongeveer 90% gevaccineerd/hersteld
Dus 1/10 populatie 18+ is 400 op de IC
Dit had 1/18e kunnen zijn: 25 ipv 400
Voeg snel boosters toe: <200 IC
Hoezo lost prikken het niet op?
Ah, kijk, dat is hoopvoller! Dank je wel voor een duidelijk antwoord!t_captain schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:42:
[...]
Een hoge besmettelijkheid maar lagere conversie van besmetttingen naar opnames is juist gunstig als je dat effect meeneemt.
Kom maar op met die 250.000 besmettingen per dag bij opnames die niet hoger zijn dan nu. Vanwege de hoge aantallen besmettingen dooft de golf sneller uit.
Dit is waar ik elke keer aan denk als ik het Haags komedie duo over aantal positieve tests hoor klagen (en als de jo jo weer eens op 'we sturen niet op IC capaciteit hangt).t_captain schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:42:
[...]
Ik ken vanuit zowel mijn werk als studie een aantal mensen die voor dit soort zaken de regering adviseert en ik weet zeker dat zij dit begrijpen en dus aangegeven zullen hebben.
De vraag die bij mij dan opkomt is snapt ons duo het niet of liegt ons duo gewoon glashard? Beide diskwalificeert ze bij mij voor de verantwoordelijke functie die ze nu vervullen.
Volgende verkiezingen zijn hun beide partijen voor mij af, want ik wil beide niet terug zien.
It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"
Misschien kan je een bron of een berekening tonen? Dan haal je alle twijfel weg.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
De groep die nu op de IC terecht komt doet dat niet omdat dat immuunsysteem zo lekker werkt. Geen reden om aan te nemen dat dit ineens decimeert.hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:44:
[...]
Achterkant van een spreekwoordelijk bierviltje:
Uhm... Hoeveel mensen moeten er per dag opgenomen worden bij 250.000 besmettingen per dag?t_captain schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:42:
[...]
En als deze variant vaccinontwijkend gedrag vertoont?
En als deze variant ook weer verder evolueert naar een dodelijker variant?
En hoe zit het met de kans en frequentie van herbesmetting?
Overigens verwacht ik geen antwoord gezien we nog veel kennis over deze variant missen, maar de optimistisch conclusie dat het sneller uitdooft beschouw ik voorlopig nog even als wensdenken.
Zelfs al zou deze variant "onschuldiger" zou zijn dan moeten we niet vergeten dat de zorg overbelast is en dat extra belasting (ongeacht de oorzaak) extra doden gaat opleveren.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ik zou wel eens een onderzoekje willen zien wie zich beter aan de maatregelen houden: mensen die besmet zijn geraakt, of mensen die niet besmet zijn geraakt.hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:23:
[...]
Het is allemaal de schuld van de ander inderdaad... /s
Ignaz Semmelweis heeft daar in 1844 al onderzoek naar gedaan. Mensen die hun handen wassen zorgen voor minder besmettingen.RemcoDelft schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:24:
[...]
Ik zou wel eens een onderzoekje willen zien wie zich beter aan de maatregelen houden: mensen die besmet zijn geraakt, of mensen die niet besmet zijn geraakt.

Je mag aannemen dat bij ongevaccineerden het immuunsysteem (gemiddeld) net zo werkt als bij gevaccineerden. Dat bij 100% vaccinatie er honderden minder op de IC liggen lijkt me evident.MikeyMan schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:15:
De groep die nu op de IC terecht komt doet dat niet omdat dat immuunsysteem zo lekker werkt. Geen reden om aan te nemen dat dit ineens decimeert.
Een virus kan geen vaccinatie ontwijken aangezien de vaccinatie puur een soort van training is voor je normale immum systeem. Hooguit kan het genoeg andere eiwitten hebben waardoor je immumsysteem het niet goed herkent. Dat is echter geen actieve actie vanuit het virus.DevWouter schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:24:
[...]
Uhm... Hoeveel mensen moeten er per dag opgenomen worden bij 250.000 besmettingen per dag?
En als deze variant vaccinontwijkend gedrag vertoont?
En als deze variant ook weer verder evolueert naar een dodelijker variant?
En hoe zit het met de kans en frequentie van herbesmetting?
Overigens verwacht ik geen antwoord gezien we nog veel kennis over deze variant missen, maar de optimistisch conclusie dat het sneller uitdooft beschouw ik voorlopig nog even als wensdenken.
Zelfs al zou deze variant "onschuldiger" zou zijn dan moeten we niet vergeten dat de zorg overbelast is en dat extra belasting (ongeacht de oorzaak) extra doden gaat opleveren.
Het vaccin is na een paar weken je lichaam uit, de antistoffen die je aangemaakt hebt om het eiwit wat het vaccin simuleert te bestrijden die blijven nog een aantal maanden in je lichaam en dat zorgt voor een mindere vatbaarheid van jou voor het virus. En je lichaam houd dat soort verhoogde waakzaamheid een tijdje vol daarna bouwt het af.
Uiteraard! Ik bedoelde natuurlijk de immuniteit als gevolg van het vaccin. Ik had hier inderdaad specifieker moeten zijn.Shadowhawk00 schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:49:
[...]
Een virus kan geen vaccinatie ontwijken aangezien de vaccinatie puur een soort van training is voor je normale immum systeem. Hooguit kan het genoeg andere eiwitten hebben waardoor je immumsysteem het niet goed herkent. Dat is echter geen actieve actie vanuit het virus.
Het vaccin is na een paar weken je lichaam uit, de antistoffen die je aangemaakt hebt om het eiwit wat het vaccin simuleert te bestrijden die blijven nog een aantal maanden in je lichaam en dat zorgt voor een mindere vatbaarheid van jou voor het virus. En je lichaam houd dat soort verhoogde waakzaamheid een tijdje vol daarna bouwt het af.
Omdat we dan de huidige maatregelen niet hadden gehad en de R dus langer hoog was geweest. Daarnaast is de vaccinatiegraad bij 60+ juist hoger en dat zijn degene die in het ziekenhuis komen. En 100% ga je ook niet halen omdat je ook nog een groep hebt die niet gevaccineerd kan/mag worden. Als ik dan 92% vaccinatiegraad pak en stel dat 96% realistisch is is je winst niet 400 naar 25 maar 400 naar 200.hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:44:
[...]
Achterkant van een spreekwoordelijk bierviltje:
Dus stel dat we de ongevaccineerde groep zouden kunnen halveren en dan win je 200 bedden. Daartegenover krijg je een langere en snellere stijging doordat we pas reageren als het IC vol begint te raken. Trek je de oorspronkelijke groei iets langer dus is je uiteindelijk winst dan een paar weken tot een maandje oid geweest.
En bovenal is het een utopie te denken dat iedereen zich laat vaccineren (zelfs al zou je het verplicht stellen). Realistisch gezien heeft het dan ook geen enkel nut om 1 groep als schuldige aan te wijzen. Want waarom wijs je dan niet de jongeren aan die iedere keer de begin van de golf zijn en in dit geval zelfs nog steeds de grote aanjager? Waarom wijs je de regering niet aan omdat ze steevast te laat reageren? Waarom wijs je de gevaccineerden niet aan omdat ze zich zo slecht aan de maatregelen houden?
Elk van die groepen had de golf kunnen voorkomen als ze perfect hadden gehandeld (wat jij ten slotte ook verwacht van de ongevaccineerden).
En ik weet dat de regering dit net zo eenzijdig bij de ongevaccineerden neerlegt, maar als je realistisch kijkt is er geen enkele groep die vrij van blaam is. Elke groep moet een stap zetten om dit onder controle te krijgen. En zolang elke groep vooral bezig is de schuld bij een andere groep te leggen zie ik dit nog wel een paar jaar langer zo doorgaan.
[removed]
Dat is inderdaad te zien aan de ic's die vol liggen met al die gevaccineerden?RemcoDelft schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:19:
[...]
En als gevaccineerden afstand zouden houden en zich aan de overige regels zouden houden, zouden ze zelf ook niet bijdragen aan het probleem.
Oh, wacht...
En bovenop de antistoffen maakt je lichaam oa t en b cellen etc aan, die jaren later weer opnieuw direct de antistoffen aan kunnen maken.Shadowhawk00 schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:49:
[...]
Een virus kan geen vaccinatie ontwijken aangezien de vaccinatie puur een soort van training is voor je normale immum systeem. Hooguit kan het genoeg andere eiwitten hebben waardoor je immumsysteem het niet goed herkent. Dat is echter geen actieve actie vanuit het virus.
Het is dus niet alsof al je verdediging ineens weg is als je antistoffen afgebouwd worden.
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nu met naderend code Zwart en Omnicron waar Nederland hard steken laat vallen. Nu door veel te veel mensen uit Zuid Afrika ongetest naar huis te laten gaan en de handhaving aan de burgemeesters te laten. Dan krijg je natuurlijk geheid willekeur.
Ze moeten nu per vanavond de grens dichtgooien. Net zoals Australië eerder dat deed, ook Australiërs in het buitenland kwamen lang niet binnen.
En alle mensen uit Zuid Afrika verplicht naar een afgesloten opvanglokatie tot negatief getest na 5 dagen. Daar is nu genoeg genoeg ervaring mee met de AZC's zou je denken. En dat hoeft geen Ramada Hotel te zijn.
Maar nu natuurlijk al veel te laat door kostbare tijd te verspillen.
Nederland de Omnicron hotspot van Europa. We kunnen er trots op zijn.
Ze moeten nu per vanavond de grens dichtgooien. Net zoals Australië eerder dat deed, ook Australiërs in het buitenland kwamen lang niet binnen.
En alle mensen uit Zuid Afrika verplicht naar een afgesloten opvanglokatie tot negatief getest na 5 dagen. Daar is nu genoeg genoeg ervaring mee met de AZC's zou je denken. En dat hoeft geen Ramada Hotel te zijn.
Maar nu natuurlijk al veel te laat door kostbare tijd te verspillen.
Nederland de Omnicron hotspot van Europa. We kunnen er trots op zijn.
[Voor 32% gewijzigd door CR2032 op 28-11-2021 19:15]
Dat onderzoek is er helaas niet.RemcoDelft schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:24:
[...]
Ik zou wel eens een onderzoekje willen zien wie zich beter aan de maatregelen houden: mensen die besmet zijn geraakt, of mensen die niet besmet zijn geraakt.
Er is wel onderzoek naar de testbereidheid van de gevaccineerden versus de ongevaccineerden. Heb je misschien de afgelopen dagen hier een paar keer voorbij zien komen.
Als de resultaten van dat onderzoek exemplarisch zijn voor hoe deze respectievelijke groepen zich aan de maatregelen houden moet je er niet op rekenen dat je daar aan argument aan kunt ontlenen.
Wat ik al eerder heb gezegd, uiteindelijk kiezen ze iedere keer voor maatregelen waarbij het net goed gaat. Daardoor valt bij mij het stuk 'niet snappen' volledig af. Ze snappen het wel, maar willen niet zeggen wat ze daadwerkelijk aan het doen zijn. In jouw geval is dat de optie dus dat ze glashard liegen.Omega Supreme schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:01:
[...]
Dit is waar ik elke keer aan denk als ik het Haags komedie duo over aantal positieve tests hoor klagen (en als de jo jo weer eens op 'we sturen niet op IC capaciteit hangt).
Ik ken vanuit zowel mijn werk als studie een aantal mensen die voor dit soort zaken de regering adviseert en ik weet zeker dat zij dit begrijpen en dus aangegeven zullen hebben.
De vraag die bij mij dan opkomt is snapt ons duo het niet of liegt ons duo gewoon glashard? Beide diskwalificeert ze bij mij voor de verantwoordelijke functie die ze nu vervullen.
Volgende verkiezingen zijn hun beide partijen voor mij af, want ik wil beide niet terug zien.
Maar wees nu eens eerlijk, bij welk probleem dat we de afgelopen 10 jaar hebben gehad is dit niet op deze manier gebeurt? Groningen zou per direct met spoed worden opgelost, de toeslagenaffaire zou tot de grond toe worden uitgezocht en opgelost. Uiteindelijk gebeurt er maar minimaal iets en dan ook nog op precies dezelfde manier als dat de problemen begonnen zijn. Vooral werk maken voor de controle en niet voor de compensatie....
[removed]
Dat denk ik ook. Helaas kan je niet echt berekenen hoeveel trager dan de transmissie zou zijn, want er zijn drie dingen die impact hebben:hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:46:
[...]
Je mag aannemen dat bij ongevaccineerden het immuunsysteem (gemiddeld) net zo werkt als bij gevaccineerden. Dat bij 100% vaccinatie er honderden minder op de IC liggen lijkt me evident.
- de snelheid van besmetten wordt lager, gevaccineerden dragen het echt minder over
- daarmee de zorgdruk die afneemt, tot 90% minder van het aantal ongevaccineerden dat er nu ligt misschien wel en dus ook minder gevaccineerden door het eerste punt
- die beiden punten hadden waarschijnlijk voor minder maatregelen gezocht, waardoor je dus toch iets meer verspreiding krijgt
Ik denk dat het niet te berekenen is, maar als we de maatregelen zoals t/m begin november hadden gehad (feitelijk alleen horeca om 0.00 en QR code’s) dan denk ik dat we nu echt in een andere situatie hadden gezeten.
Maar goed. Dat is als

Jongeren liggen ook niet op het IC maar zijn wel de grote verspreiders. Net als dat degene die op het IC terecht komen juist amper de verspreiders zijn. De link die je nu maakt is er dus gewoon niet.alexbl69 schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:02:
[...]
Dat is inderdaad te zien aan de ic's die vol liggen met al die gevaccineerden?
Oh, wacht...
[removed]
Als we minder mensen op het IC hadden gehad, waren die maatregelen ook niet ingevoerd. En dan was dus de verspreiding daardoor weer toegenomen. Het is dus inderdaad een lastige berekening.ZieMaar! schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:09:
[...]
Dat denk ik ook. Helaas kan je niet echt berekenen hoeveel trager dan de transmissie zou zijn, want er zijn drie dingen die impact hebben:
- de snelheid van besmetten wordt lager, gevaccineerden dragen het echt minder over
- daarmee de zorgdruk die afneemt, tot 90% minder van het aantal ongevaccineerden dat er nu ligt misschien wel en dus ook minder gevaccineerden door het eerste punt
- die beiden punten hadden waarschijnlijk voor minder maatregelen gezocht, waardoor je dus toch iets meer verspreiding krijgt
Ik denk dat het niet te berekenen is, maar als we de maatregelen zoals t/m begin november hadden gehad (feitelijk alleen horeca om 0.00 en QR code’s) dan denk ik dat we nu echt in een andere situatie hadden gezeten.
En hier ben ik het helemaal mee eens, ik geloof zeker dat het geholpen had. Ik geloof alleen ook dat het niet alles opgelost had. En bovenal geloof ik niet dat je een 100% vaccinatiegraad als realistsch kunt zien, precies om o.a. de redenen die jij ook noemt.Maar goed. Dat is als. Ik denk dat we echt moeten oppassen om mensen die zich niet willen vaccineren streng te veroordelen. Ik vraag me echt af of je mensen die vatbaar zijn voor fake info of die het lastig vinden om statistiek te duiden, dat kwalijk mag nemen. Zeker ook omdat er een bewuste push richting die feiten is vanuit bepaalde politieke stromingen. Maar dat laat onverlet dat als ze allemaal wel een prikje hadden gehaald, we er beter voor hadden gestaan.
Al met al hadden meer vaccinaties zeker geholpen, maar zo kun je ook net zo goed zeggen dat als iedereen zich goed aan de maatregelen had gehouden we er nu ook veel beter voor gestaan hadden. En als de regering eerder had ingegrepen hadden we er ook beter voor gestaan.
[removed]
Ja gemiddeld wel. Maar ik vraag me af hoeveel van de gevaccineerde IC toeristen er afvallen door die booster. Als het immuunsysteem al minder reageert op de eerdere prikken, waarom zou de derde dan wel aanslaan?hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:46:
[...]
Je mag aannemen dat bij ongevaccineerden het immuunsysteem (gemiddeld) net zo werkt als bij gevaccineerden. Dat bij 100% vaccinatie er honderden minder op de IC liggen lijkt me evident.
De impact van het vaccineren van de weigeraars lijkt me groter.
Je ziet natuurlijk wel de laatste tijd dat er (ook relatief) steeds meer gevaccineerden op het IC komen. Het verschil tussen hoe het een maand geleden was en nu had je naar mijn idee volledig met boosters kunnen voorkomen.MikeyMan schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:16:
[...]
Ja gemiddeld wel. Maar ik vraag me af hoeveel van de gevaccineerde IC toeristen er afvallen door die booster. Als het immuunsysteem al minder reageert op de eerdere prikken, waarom zou de derde dan wel aanslaan?
Maar inderdaad zal de impact van weigeraars groter zijn, al was het maar omdat dat om een veel grotere groep gaat die hierdoor op het IC terecht komen.
[removed]
Dat lijkt me erg lastig aangezien er niet een groep ongevaccineerden is. De enige overeenkomst is vaak dat ze niet gevaccineerd zijn verder niets.alexbl69 schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:06:
[...]
Als de resultaten van dat onderzoek exemplarisch zijn voor hoe deze respectievelijke groepen zich aan de maatregelen houden moet je er niet op rekenen dat je daar aan argument aan kunt ontlenen.
Verschillende redenen om niet te vaccineren ( ik zeg niet dat ik ze allemaal geldig vind)
geloof, besmet geweest, virus bestaat niet, natuurgenezers, niet nodig, risico bijwerkingen.
En er zijn vast nog een hele hoop andere redenen die ik niet kan bedenken/gehoord heb.
Dat als groep behandelen of aannames doen over wat die groep zou doen kan eigenlijk gewoon niet.
Overigens die bijwerkingen kan ik goed inkomen, als er toevallig iemand die je kent klachten kreeg net na het vaccin ben je ook niet zo happig meer.
Ik weet van mezelf dat ik vaak KO ga na een spuit, als ik de verkeerde kant op loop en mensen zien dat na een vaccinatie betwijfel ik of je nog veel mensen zal prikken. Is niet reeel het klopt niet maar ze zien het zelf, na de vaccinatie ging hij gewoon neer.
Deze redenatie is wel heel vergezocht: met volledige vaccinatie waren er pas later maatregelen ingevoerd en hadden de IC's uiteindelijk net zo vol gelegen, ergo het heeft geen zin?redwing schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:01:
Omdat we dan de huidige maatregelen niet hadden gehad en de R dus langer hoog was geweest.
Allereerst weten we niet of de huidige plateauvorming ook met minder/geen maatregelen was bereikt, los daarvan hadden jij en ik vanavond nog uit eten kunnen gaan. Dan had ik morgenavond op het veld gestaan met één (oké, meerdere) biertjes na afloop.
De groep die niet gevaccineerd kan worden is enkele duizenden groot, daar moet natuurlijk een uitzondering voor komen maar met een directe of impliciete vaccinatieplicht is 99% zeker haalbaar.En 100% ga je ook niet halen omdat je ook nog een groep hebt die niet gevaccineerd kan/mag worden. Als ik dan 92% vaccinatiegraad pak en stel dat 96% realistisch is is je winst niet 400 naar 25 maar 400 naar 200.
Bewust ongevaccineerd? Dan nergens naar binnen, geen zorg, geen werk, geen uitkering. Moet je opletten hoe snel men naar de prikbus rent...
Daarom (impliciete) vaccinatieplicht en tegelijk boosters...MikeyMan schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:16:
Denk juist dat de fluwelen handschoen bij 'tere Forum-zieltjes' averechts werkt, die zijn niet (meer) met argumenten te overtuigen.ZieMaar! schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:09:
Ik denk dat we echt moeten oppassen om mensen die zich niet willen vaccineren streng te veroordelen. Ik vraag me echt af of je mensen die vatbaar zijn voor fake info of die het lastig vinden om statistiek te duiden, dat kwalijk mag nemen.
Van Zelst maakt zich er gemakkelijk van af; want hij negeert de huidige opvattingen van het OMT dat iedereen besmet zal raken met Corona. Onder die aanname is een minder virulent virus meestal winst.RobinNL schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:05:
[Twitter]
Klik
Hij preekt voor de zero-COVID parochie, maar laat dat onbenoemd. Terwijl de haalbaarheid daarvan met Delta al praktisch nul is en als Omicron nog besmettelijker is, is het daarbij nog lastiger.
Prima als je denkt dat dat wel haalbaar is, en helemaal mooi als je het graag wilt, het is immers de Koninklijke route met de minste ziekte en doden, maar wees er wel expliciet over

Je vergeet nog de 700.000 mensen uit JvD's presentatie deze zomer, die zijn wel gevaccineerd maar maken vervolgens geen antistoffen aan. Inmiddels zullen dat er wel 800.000 zijn. Volgens LZ86 in zijn ziekenhuis de ~30% gevaccineerd op de IC.hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:28:
De groep die niet gevaccineerd kan worden is enkele duizenden groot, daar moet natuurlijk een uitzondering voor komen maar met een directe of impliciete vaccinatieplicht is 99% zeker haalbaar.
Deze mensen zal je iets meer dan twee prikken moeten geven voordat er resultaat zichtbaar is. De vraag is hoeveel prikken en dat zal voor iedereen verschillend zijn.
In de statistieken zijn dat toch gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden?jadjong schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:38:
Je vergeet nog de 700.000 mensen uit JvD's presentatie deze zomer, die zijn wel gevaccineerd maar maken vervolgens geen antistoffen aan.
Dat is nu al onderdeel van de verhouding, dat zal voor ongevaccineerden die alsnog een prik halen niet significant anders liggen lijkt me.
[Voor 4% gewijzigd door hoevenpe op 28-11-2021 19:42]
Beweer je nu echt dat er geen link is tussen de vaccinatiestatus en de bezetting op de icredwing schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:09:
[...]
Jongeren liggen ook niet op het IC maar zijn wel de grote verspreiders. Net als dat degene die op het IC terecht komen juist amper de verspreiders zijn. De link die je nu maakt is er dus gewoon niet.

Of is dit weer poging nummer zoveel om de aandacht te verleggen naar eventuele andere oorzaken die misschien wel of niet mee kunnen spelen maar waar we in ieder geval op korte termijn toch niks aan kunnen veranderen?
Het is ook niet (meer) het doel om alles op te lossen middels een vaccinatiegraad van (bijna) 100%. In het begin van de crisis was dit nog wel het streven, maar de nieuwe agressieve varianten hebben dat helaas onmogelijk gemaakt.redwing schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:15:
[...]
En hier ben ik het helemaal mee eens, ik geloof zeker dat het geholpen had. Ik geloof alleen ook dat het niet alles opgelost had. En bovenal geloof ik niet dat je een 100% vaccinatiegraad als realistsch kunt zien, precies om o.a. de redenen die jij ook noemt.
Al met al hadden meer vaccinaties zeker geholpen, maar zo kun je ook net zo goed zeggen dat als iedereen zich goed aan de maatregelen had gehouden we er nu ook veel beter voor gestaan hadden. En als de regering eerder had ingegrepen hadden we er ook beter voor gestaan.
Wat wel de bedoeling is, is om onze maatschappij op termijn weer zo normaal mogelijk te maken. Dus met zo min mogelijk maatregelen. Een eerste vereiste daarvoor is echter wel een bijna maximale vaccinatie, want anders zal bij het afschalen van de maatregelen het virus direct weer oplaaien, waarbij de grootste druk op zorg en de mate waarin maatregelen noodzakelijk zijn bepaald worden door het percentage ongevaccineerden.
Yes, alleen krijg je daardoor een iets te positief cijfer in de vaccinatiegraad. Scheelt zo'n ~4 procent-punt.hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:41:
[...]
In de statistieken zijn dat toch gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden?
Dat is nu al onderdeel van de verhouding, dat zal voor ongevaccineerden die alsnog een prik halen niet significant anders liggen lijkt me.
Het was niet voor niets een bierviltje...jadjong schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:49:
Yes, alleen krijg je daardoor een iets te positief cijfer in de vaccinatiegraad. Scheelt zo'n ~4 procent-punt.

Maar de vaccinatiegraad veranderd toch niet? Alleen de effectiviteit van vaccinaties, we corrigeren de 85% nu ook niet.
[Voor 18% gewijzigd door hoevenpe op 28-11-2021 19:51]
Dat kan niet, kroeg is sinds 17.00 dicht.hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:50:
[...]
Het was niet voor niets een bierviltje...

Heeft de regering tot nu toe ooit eerder gereageerd dan dat er echt problemen op het IC kwamen? Niets vergezocht dus, maar simpelweg de manier waarop de regering vanaf het begin deze crisis heeft aangepakt. Het is dus gewoon een gegeven dat als de ICs langzamer vol waren gelopen, de maatregelen er ook pas later waren gekomen.hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:28:
[...]
Deze redenatie is wel heel vergezocht: met volledige vaccinatie waren er pas later maatregelen ingevoerd en hadden de IC's uiteindelijk net zo vol gelegen, ergo het heeft geen zin?
Dat had er in kunnen zitten, maar als de regering eerder had ingegrepen ook. En als we ons met zijn allen echt goed aan de maatregelen gehouden ook. Dus waarom richt je je op 1 punt? Er zijn heel veel punten waar we het verschil hadden kunnen maken. B.v. niet dat biertje gaan drinken terwijl er een pandemie is.Allereerst weten we niet of de huidige plateauvorming ook met minder/geen maatregelen was bereikt, los daarvan hadden jij en ik vanavond nog uit eten kunnen gaan. Dan had ik morgenavond op het veld gestaan met één (oké, meerdere) biertjes na afloop.
Tja, dat vind jij, ik geloof er helemaal niets van dat we dat ooit zouden kunnen halen. Daarnaast blijf je aan het punt voorbij gaan dat ik probeer te maken.[...]
De groep die niet gevaccineerd kan worden is enkele duizenden groot, daar moet natuurlijk een uitzondering voor komen maar met een directe of impliciete vaccinatieplicht is 99% zeker haalbaar.
Niet aan de regels houden, opsluiten die hap! Moet je eens opletten hoe snel de besmettingen weer dalen.Bewust ongevaccineerd? Dan nergens naar binnen, geen zorg, geen werk, geen uitkering. Moet je opletten hoe snel men naar de prikbus rent...
Met onzinnige maatregelen komen, die er nooit door gaan komen, is het makkelijk je punt te maken. Als je realistisch kijkt zijn dit maatregelen die er nooit zullen komen. Dus ook die 99% is volkomen onrealistisch.
En nogmaals, het grote punt is juist dat we met verschillende zaken het echte verschil hadden kunnen maken. En als we die allemaal iets beter hadden uitgevoerd, was er ook niets aan de hand geweest.
[removed]
Een deze variant is, ondanks de nog steeds redelijk stringente gezien grenzen, ook in Australië aangetroffen.CR2032 schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:05:
Een virus trekt zich weinig aan van al dan niet gesloten grenzen, aangezien je ze nooit voor 100% gesloten kunt houden.
Deze variant is al in meerdere Europese landen aantroffen (en ook buiten Europa), er zijn alleen wat meer in het nieuws nu.Nederland de Omnicron hotspot van Europa. We kunnen er trots op zijn.
We hebben nergens om trots op te zijn aangezien het niet klopt wat je zegt.
Het is meer EN-EN. Dankzij testen voor toegang was er uiteindelijk maar 1 iemand schoon c.q. veilig binnen, dat was de ongevaccineerde want die moest eerst testen. :Grote kans dat die aan het einde van het feestje een besmettelijke gevaccineerde tegen is gekomen.alexbl69 schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:42:
[...]
Beweer je nu echt dat er geen link is tussen de vaccinatiestatus en de bezetting op de ic![]()
Of is dit weer poging nummer zoveel om de aandacht te verleggen naar eventuele andere oorzaken die misschien wel of niet mee kunnen spelen maar waar we in ieder geval op korte termijn toch niks aan kunnen veranderen?

"Ik ben gevaccineerd hoor" is in ieder geval bij mij een veel gehoorde uitspraak als we toch weer in een kleine ruimte dicht bij elkaar moeten zijn. Dat is een vrijheid die we terug dachten te krijgen dankzij vaccinatie, maar achteraf toch net iets te vroeg terug is genomen.
Het is niet zo dat al die ongevaccineerde pechvogels in het ziekenhuis enkel hun teamgenoten aansteken.
Nee, ik beweer dat gevaccineerden met hun gedrag het virus veel meer verspreiden.alexbl69 schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:42:
[...]
Beweer je nu echt dat er geen link is tussen de vaccinatiestatus en de bezetting op de ic
Net als de vaccinatiegraad, of denk je echt dat je die binnen een paar weken significant omhoog gaat krijgen?Of is dit weer poging nummer zoveel om de aandacht te verleggen naar eventuele andere oorzaken die misschien wel of niet mee kunnen spelen maar waar we in ieder geval op korte termijn toch niks aan kunnen veranderen?
Het is zeker een belangrijk punt, maar snellere maatregelen invoeren (zodat je veel kleinere maatregelen nodig hebt) en ons meer aan de basisregels houden zijn dat ook. Net als dat we moeten zorgen dat de zorg weer op normale capaciteit komt en de boosters er zo snel mogelijk moeten komen. Oftewel we moeten niet 1 punt er uit pakken en net doen of dat de oplossing is. De andere punten zijn minstens zo belangrijk.[...]
Het is ook niet (meer) het doel om alles op te lossen middels een vaccinatiegraad van (bijna) 100%. In het begin van de crisis was dit nog wel het streven, maar de nieuwe agressieve varianten hebben dat helaas onmogelijk gemaakt.
Wat wel de bedoeling is, is om onze maatschappij op termijn weer zo normaal mogelijk te maken. Dus met zo min mogelijk maatregelen. Een eerste vereiste daarvoor is echter wel een bijna maximale vaccinatie, want anders zal bij het afschalen van de maatregelen het virus direct weer oplaaien, waarbij de grootste druk op zorg en de mate waarin maatregelen noodzakelijk zijn bepaald worden door het percentage ongevaccineerden.
En nogmaals, ik ben 100% voor vaccineren en snap echt wel dat we door de ongevaccineerden nu meer maatregelen hebben. Maar ik vind daarnaast de regering veel te traag, en zie ook dat we met zijn allen ons erg slecht aan maatregelen houden. En ook die punten zorgen voor de noodzaak van extra maatregelen.
[removed]
Het halen van een vaccinatie is alleen zo verschrikkelijk veel minder moeite dan na een jaar nog steeds elke dag je leven aan te passen.
Grote kans dat we niet van alle maatregelen af waren bij 100% maar dat het er minder waren of een kortere periode durf ik wel te beweren.
Grote kans dat we niet van alle maatregelen af waren bij 100% maar dat het er minder waren of een kortere periode durf ik wel te beweren.
BronAngelique Coetzee, de Zuid-Afrikaanse arts die de variant ontdekte, zegt dat de symptomen ‘ongewoon’ zijn, maar vooralsnog ‘mild en niet ernstig’. “Het virus treft vooral jonge mensen, die last hebben van spierpijn en extreme vermoeidheid. Het gaat inmiddels veel beter met ze. We weten nog niet wat er gebeurt als oudere, ongevaccineerde mensen besmet raken.”
Dus de groep mensen die de regering het meest probeert te ontlasten van maatregelen a.k.a. de jeugd zijn mogelijk degene die vooral last gaan hebben van Omnikron. Benieuwd hoe er gereageerd gaat worden als er verhalen komen dat er veel jongeren apathisch ziek thuis liggen, of zo interpreteer ik tenminste bovengenoemde extreme vermoeidheid. Want het zal dan wel extra snel rondgaan nu de scholen open blijven en zou blijken dat het inderdaad besmettelijker was.
Bij 95% effectiviteit tegen ziekenhuisopname kom je aardig in de buurt van die 7-800.000 mensen die buiten de boot vallen.hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:50:
Maar de vaccinatiegraad veranderd toch niet? Alleen de effectiviteit van vaccinaties, we corrigeren de 85% nu ook niet.
@Tom-Z Moet je effectiviteit van vaccins en het aantal mensen zonder antistoffen bij elkaar optellen of is dit hetzelfde.

[Voor 15% gewijzigd door jadjong op 28-11-2021 20:10]
Ik vraag me trouwens af hoe de teststraten ingericht zijn in de rest van Nederland. Hier in Zuid-Limburg zijn sinds kort de doorrij-teststraten opgedoekt, je moet echt een gebouw in om getest te worden. Deurklink die door iedereen aangeraakt wordt, matige ventilatie, S-vormige wachtrij waar onvoldoende afstand gehouden wordt, hoestende kinderen zonder mondkapje.. Het moedigt niet bepaald aan om je te laten testen.
Er staat dat ze nog niet weten als oudere, ongevaccineerde mensen besmet raken.Pompi schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:05:
[...]
Bron
Dus de groep mensen die de regering het meest probeert te ontlasten van maatregelen a.k.a. de jeugd zijn mogelijk degene die vooral last gaan hebben van Omnikron. Benieuwd hoe er gereageerd gaat worden als er verhalen komen dat er veel jongeren apathisch ziek thuis liggen, of zo interpreteer ik tenminste bovengenoemde extreme vermoeidheid. Want het zal dan wel extra snel rondgaan nu de scholen open blijven en zou blijken dat het inderdaad besmettelijker was.
Ongevaccineerden die via TvT op een feestje besmet raakten komen sowieso amper op de IC, de gemiddelde leeftijd is daar een stuk hoger dan de gemiddelde leeftijd van de gemiddelde TvT feestganger. De momenteel bizarre correlatie: leeftijdsgroepen met hogere vaccinatiepercentages liggen vaker in het ziekenhuis. Onder de 30 is het vaccinatiepercentage (nog) erg laag, en onder de 30 is de kans op een ziekenhuis/IC-opname ook erg laag. Het zal de 30-'er niet motiveren om een prik te gaan halen.jadjong schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:59:
[...]
Het is meer EN-EN. Dankzij testen voor toegang was er uiteindelijk maar 1 iemand schoon c.q. veilig binnen, dat was de ongevaccineerde want die moest eerst testen. :Grote kans dat die aan het einde van het feestje een besmettelijke gevaccineerde tegen is gekomen.Uiteraard zorg het gebrek aan de ene vaccinatie er voor dat de persoon mogelijk een IC bed nodig heeft. Echter heeft de tent vol gevaccineerde die lekker los gingen (want gevaccineerd) er voor gezorgd dat de besmetting plaats heeft gevonden.
"Ik ben gevaccineerd hoor" is in ieder geval bij mij een veel gehoorde uitspraak als we toch weer in een kleine ruimte dicht bij elkaar moeten zijn. Dat is een vrijheid die we terug dachten te krijgen dankzij vaccinatie, maar achteraf toch net iets te vroeg terug is genomen.
Het is niet zo dat al die ongevaccineerde pechvogels in het ziekenhuis enkel hun teamgenoten aansteken.
Alleen al daarom is dat hele 2G gedoemd te mislukken, daar pak je de ongevaccineerde opa's en oma's niet mee.
ook even het volgende stukje quoten dan hePompi schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:05:
[...]
Bron
“Patiënten met deze variant belanden zelden in het ziekenhuis”, zegt Coetzee. “Ze blijven thuis en binnen twee tot drie dagen nadat we ze hebben gezien, worden ze beter. Er is in dit stadium nog niets spectaculairs. Er is echt geen reden tot paniek.”
apathisch ziek thuisliggen is een wat bijzondere uitleg als je dit stukje meeneemt
Even daarover nog: Van Rossem heeft natuurlijk gelijk dat het grootste probleem de ongevaccineerden zijn. Echter het eerder geven van boostershots had de huidige piek wel echt een stukje kunnen dempen.alexbl69 schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:52:
(...)
Een stukje zeg ik bewust. En hoeveel precies weten we niet, maar het zou zomaar tientallen procenten (niet procentpunten) tot >50% van de gevaccineerden die in het ziekenhuis liggen nu kunnen schelen, en alles bij elkaar zijn dat nog best wel wat mensen.
Dus beide zijn valide punten die elkaar niet uitsluiten, maar men haakt tijdens het gesprek juist heel erg in op wat men níet vindt kloppen aan wat de ander zegt, ipv het vinden van een common ground en van daaruit verder te bouwen. Qua politiek hebben we dat echt nodig om beide kampen bij elkaar te brengen, wat een uitkomst kan hebben die twijfelaars over de streep trekt.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Blijft krom.. We mogen niet langs de zijlijn staan, daarom gaan we allemaal binnen in de kantinen zitten kijken
. Zou iemand van het omt/kabinet wel eens in het wild rondlopen?

Ja maar mensen in het OMT gaan er gelukkig vanuit dat mensen ook gewoon kunnen nadenken en begrijpen dat het de bedoeling is om contactMomenten zo veel mogelijk te beperken. Dat er dan mensen zijn die dit soort gedrag vertonen zegt heel veel over die mensen en is een treurig besef. Blijkbaar kan je mensen echt geen eigen verantwoordelijkheid geven en moet je minutieus zeggen wat ze wel en niet mogen want meedenken en logisch gedrag vertonen is blijkbaar een stap te ver.Anoniem: 1271350 schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:49:
Blijft krom.. We mogen niet langs de zijlijn staan, daarom gaan we allemaal binnen in de kantinen zitten kijken. Zou iemand van het omt/kabinet wel eens in het wild rondlopen?
Of hier in het winkelcentrum waar ik woon: avondklok voor niet essentiele winkels == zaterdag en zondag extra druk en bijna onmogelijk afstand houden.Anoniem: 1271350 schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:49:
Blijft krom.. We mogen niet langs de zijlijn staan, daarom gaan we allemaal binnen in de kantinen zitten kijken. Zou iemand van het omt/kabinet wel eens in het wild rondlopen?
Rutte (en ook wel De Jonge) zijn echt door de mand gevallen als daadkracht en visieloze politici met zwaar gebrek aan leiderschaps kwaliteiten.
Ik weet zeker dat hun adviseurs dit zeggen, maar ze willen gewoon niets doen wat ze mogelijk stemmen kan kosten omdat er nog geen nieuwe regering is en als een partij denkt bloed te zien laten ze het aankomen op nieuwe verkiezingen.
Het is de lafheid van partij boven land stellen.
It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"
In Venray en Venlo (nog steeds Limburg dusAinnir schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:10:
Ik vraag me trouwens af hoe de teststraten ingericht zijn in de rest van Nederland. Hier in Zuid-Limburg zijn sinds kort de doorrij-teststraten opgedoekt, je moet echt een gebouw in om getest te worden. Deurklink die door iedereen aangeraakt wordt, matige ventilatie, S-vormige wachtrij waar onvoldoende afstand gehouden wordt, hoestende kinderen zonder mondkapje.. Het moedigt niet bepaald aan om je te laten testen.

Van de andere kant ben ik de afgelopen 2 weken de hele dag in mijn gezicht gehoest door mijn vrouw met corona. En zelf sinds die tijd 2x negatief getest. Blijkbaar is mijn weerstand tegen het virus nog goed op peil

Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Je hebt je booster gehad, prima.. Af en toe een shotje corona van je omgeving houdt je immuniteit een beetje op peil.Blackouts schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:24:
[...]
In Venray en Venlo (nog steeds Limburg dus) hetzelfde. Getest worden vanuit mijn eigen auto zonder samen met allemaal hoestende mensen in een efteling-achtige rij te staan voelde toch een stuk veiliger.
Van de andere kant ben ik de afgelopen 2 weken de hele dag in mijn gezicht gehoest door mijn vrouw met corona. En zelf sinds die tijd 2x negatief getest. Blijkbaar is mijn weerstand tegen het virus nog goed op peil

Nee, de regel is:Anoniem: 1271350 schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:49:
Dus ook niet binnen in een kantine, lijkt me.Er mag geen publiek aanwezig zijn bij amateursport en professionele sport.
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Maar dat is precies wat ze willen, dat de winkels voor de feestdagen nog even goede omzetten draaien tijdens de belangrijkste retailweken van het jaar. Daarna komt er weer een persconferentie over dat ze te weinig gedragsverbeteringen zien en het te druk is op straat.Omega Supreme schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:15:
[...]
Of hier in het winkelcentrum waar ik woon: avondklok voor niet essentiele winkels == zaterdag en zondag extra druk en bijna onmogelijk afstand houden.
Rutte (en ook wel De Jonge) zijn echt door de mand gevallen als daadkracht en visieloze politici met zwaar gebrek aan leiderschaps kwaliteiten.
En dit vertelde een collega van je vriendin ofzo? 😂BarôZZa schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:37:
[...]
Maar dat is precies wat ze willen, dat de winkels voor de feestdagen nog even goede omzetten draaien tijdens de belangrijkste retailweken van het jaar. Daarna komt er weer een persconferentie over dat ze te weinig gedragsverbeteringen zien en het te druk is op straat.
Wat een gek wantrouwen hier op tweakers. Je zuigt wat uit je duim en dan dan verkondig je het als een feit. Heel veel waarschijnlijker dan jouw duim is namelijk dat de doelstelling is minder contactMomenten. En ik denk dat het wel werkt. Rond 18:00 hier in Amsterdam was het echt extreem veel rustiger dan normaal.
Het stomme daarvan is dat als ze die avondsluiting niet instellen iedereen ook gewoon kan winkelen en er geen piekmoment met mensenmassa ontstaat.BarôZZa schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:37:
[...]
Maar dat is precies wat ze willen, dat de winkels voor de feestdagen nog even goede omzetten draaien tijdens de belangrijkste retailweken van het jaar. Daarna komt er weer een persconferentie over dat ze te weinig gedragsverbeteringen zien en het te druk is op straat.
Dit valt puur onder dat partijpolitiek > alles beleid. Ze moeten iets doen, maar het mag vooral geen stemmen kosten. Dus doen we iets waar geen bewijs voor is dat het werkt en bergen aanwijzingen dat het niet of averechts werkt. Kunne we in ieder geval zeggen dat we het geprobeerd hebben, maar fout van de mensen is.
Wat mij stoort aan de media: toen Trump een idioot als ambasadeur stuurde stond de Nederlandse media te springen om hem op zijn nummer te zetten voor de onzin die hij verkocht.
Nu het Rutte en co. zijn moet ik de eerste kritische vraag nog horen...
Het probleem is wat dan wel de bedoeling van die avond sluiting is. Er is jaren aan onderzoeken gedaan naar verspreidingsmodellen van besmettelijke ziekten.giantgiantus schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:40:
[...]
En dit vertelde een collega van je vriendin ofzo? 😂
Wat een gek wantrouwen hier op tweakers. Je zuigt wat uit je duim en dan dan verkondig je het als een feit. Heel veel waarschijnlijker dan jouw duim is namelijk dat de doelstelling is minder contactMomenten. En ik denk dat het wel werkt. Rond 18:00 hier in Amsterdam was het echt extreem veel rustiger dan normaal.
Al die modellen hebben een gemeenschappelijke conclusie: als je dezelfde aantallen mensen over meer tijd verspreid en dus meer afstand kan houden en ook hierdoor deelgroepen creëert die elkaar niet tegen kunnen komen (omdat ze op verschillende dagen op een locatie zijn) dan beperk je verspreiding.
Waarom doet onze regering dan juist al voor de tweede keer het tegenovergestelde? En waarom is er geen gedegen onderzoek naar het eerste 'experiment' gedaan? Na de eerste keer waren er al experts die zeiden dat het waarschijnlijk niets geholpen had en dat vooral de andere maatregelen effectief waren. Normaal zou je dat onderzoeken, maar het lijkt nu alsof deze regering bewust deze maatregel beschikbaar wilde houden ipv weten of het werkte.
Daar gaan mensen wat achter zoeken, dat is terecht. Helaas is dat allemaal speculatie. Misschien moeten we Hanlon's Razor toepassen?
[Voor 40% gewijzigd door Omega Supreme op 28-11-2021 21:52]
ja, ik begin het idee te krijgen dat facebook opgeheven is, en alle complotten nu hier aan de orde komengiantgiantus schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:40:
[...]
Wat een gek wantrouwen hier op tweakers.
Kantine is een horecabestemming.. dus dan mag gewoon. Zwemles van de kids mag je alleen kijken als je ook koffie neemt.niek_nijmegen schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:29:
[...]
Nee, de regel is:
[...]
Dus ook niet binnen in een kantine, lijkt me.
Op dit moment 100% ongevaccineerd zelfs. De laatste gevaccineerde is gisteren ontslagen.Nu 7 ongevaccineerden.jadjong schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:38:
[...]
Je vergeet nog de 700.000 mensen uit JvD's presentatie deze zomer, die zijn wel gevaccineerd maar maken vervolgens geen antistoffen aan. Inmiddels zullen dat er wel 800.000 zijn. Volgens LZ86 in zijn ziekenhuis de ~30% gevaccineerd op de IC.
Deze mensen zal je iets meer dan twee prikken moeten geven voordat er resultaat zichtbaar is. De vraag is hoeveel prikken en dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Op de verpleegafdeling ongeveer 50/50.
Kan morgen weer anders zijn, maar laten we maar vaak benadrukken dat de crisis op IC er een is van de ongevaccineerden.
Zodra je kijkt ben je publiek, toch? En dat mag dus niet. Maar als jij de regel zo wil oprekken, ga je gang. Maar dan ligt het mijnsinziens niet aan de regel.Anoniem: 1271350 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:48:
[...]
Kantine is een horecabestemming.. dus dan mag gewoon. Zwemles van de kids mag je alleen kijken als je ook koffie neemt.
(even los van de vraag of zwemles ook geldt als amateursport)
[Voor 7% gewijzigd door niek_nijmegen op 28-11-2021 21:54]
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
FTFYLZ86 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:49:
[...]
Op dit moment 100% ongevaccineerd zelfs. De laatste ongevaccineerde is gisteren ontslagen.Nu 7 ongevaccineerden.
Op de verpleegafdeling ongeveer 50/50.
Kan morgen weer anders zijn, maar laten we maar vaak benadrukken dat de crisis op IC er een is van de ongevaccineerden.
Tja, het zou wel fijn zijn als je voortaan even sommige zegt in plaats van te verwijzen naar iedereen. Want in je eerste post geef je heel duidelijk aan dat heel veel vaccinweigeraars of in een Joodse elite geloven of klimaat een hoax vinden. En wat heeft het voor toegevoegde waarde om een voorbeeld erbij te nemen van een enkeling? Zo is er vast ook iemand die het vaccin heeft genomen en gelooft dat de maandlanding in scène is gezet.D-e-n schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:04:
[...]
Dat zeg ik helemaal niet. Lees eens terug. Ik zeg dat veel vaccinweigeraars ook voor corona al de vreemdste dingen geloofden. Dubieuze blogs en websites zien we al jaren. De complottheorieën van onder andere Baudet of Jensen hebben ook al een langere geschiedenis. De term "msm" is ook niet van vandaag of gister.
De Joodse complotten of een klimaat hoax zijn slechts twee VOORBEELDEN van theorieën die rondgaan, voorbeelden van crazy verhalen die mensen geloven. Het geeft wat mij betreft aan dat het weigeren van het vaccin voor een grite groep maar één uiting is van een grotere afdwaling van de realiteit. En dat geldt natuurlijk niet voor iedere vaccinweigeraar maar wel voor de groep die ik op Facebook en bij familie tegen kom.
Wat is er schokkend of schandalig aan die feitelijke constatering?
Zo werkt het dus uiteindelijk niet. Mensen willen toch komen kijken.. en dan valt het compleet niet uit te leggen waarom dat niet veilig kan. Aan de zijlijn mag niet, opgehokt in de horeca wel (op "1.5m").niek_nijmegen schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:53:
[...]
Zodra je kijkt ben je publiek, toch? En dat mag dus niet. Maar als jij de regel zo wil oprekken, ga je gang. Maar dan ligt het mijnsinziens niet aan de regel.
(even los van de vraag of zwemles ook geldt als amateursport)
Zoals: oude man moet.binnen.kijken met de dames.
https://limburg.bbvms.com/view/website/4470999.html
Jij hebt toch dezelfde persconferentie gezien als ik? Het gaat er nu niet meer om of het mogelijk veilig zou kunnen zijn. Het doel is nu bewegingen en contacten terug te dringen.Anoniem: 1271350 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:03:
[...]
Zo werkt het dus uiteindelijk niet. Mensen willen toch komen kijken.. en dan valt het compleet niet uit te leggen waarom dat niet veilig kan. Aan de zijlijn mag niet, opgehokt in de horeca wel (op "1.5m").
[...]
Dat werkt inderdaad niet als iedereen de regels naar eigen believen gaat uitleggen.
Toch tijd om helemaal af te lassen dan maar.niek_nijmegen schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:11:
[...]
Jij hebt toch dezelfde persconferentie gezien als ik? Het gaat er nu niet meer om of het mogelijk veilig zou kunnen zijn. Het doel is nu bewegingen en contacten terug te dringen.
Dat werkt inderdaad niet als iedereen de regels naar eigen believen gaat uitleggen.
Of ze hangen een camera op en zetten een stream op. Kan je in de auto kijken.
https://www.usportfor.com/over-ons/
Geef ze dat soort systemen door. Krijg je vaak nog subsidie op.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Maar wat jij hier dus zegt is dat mensen niet willen/kunnen nadenken en de overheid precies moet vertellen wat jij wel niet mag? Ik snap dit echt niet en vind het ook beetje angstig.Anoniem: 1271350 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:03:
[...]
Zo werkt het dus uiteindelijk niet. Mensen willen toch komen kijken.. en dan valt het compleet niet uit te leggen waarom dat niet veilig kan. Aan de zijlijn mag niet, opgehokt in de horeca wel (op "1.5m").
Zoals: oude man moet.binnen.kijken met de dames.
https://limburg.bbvms.com/view/website/4470999.html
En dan komen de privacy wetten weer om de hoekDennis1812 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:16:
[...]
Toch tijd om helemaal af te lassen dan maar.
Of ze hangen een camera op en zetten een stream op. Kan je in de auto kijken.
https://www.usportfor.com/over-ons/
Geef ze dat soort systemen door. Krijg je vaak nog subsidie op.

Ik heb het niet gezien, maar dan nog staan de regels in geen verhouding. Mensen zoeken logischerwijs uitwegen als regels vreemd, arbitrair en onlogisch zijn. Ik begrijp de gedachte van het kabinet.. maar hoe onlogischer de regels.. hoe lager het draagvlak en dat mensen zich er aan houden.niek_nijmegen schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:11:
[...]
Jij hebt toch dezelfde persconferentie gezien als ik? Het gaat er nu niet meer om of het mogelijk veilig zou kunnen zijn. Het doel is nu bewegingen en contacten terug te dringen.
Na 2 jaar in beperkingen geloven de meeste mensen het wel, zeker als het voor 99.9% compleet ongevaarlijk voor je is.
Dat soort zorgt er dan straks voor dat spelen ook niet meer mag.giantgiantus schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:28:
[...]
Maar wat jij hier dus zegt is dat mensen niet willen/kunnen nadenken en de overheid precies moet vertellen wat jij wel niet mag? Ik snap dit echt niet en vind het ook beetje angstig.
En dan zijn ze natuurlijk boos.
Daar lijkt tv voetbal nl ook weinig moeite mee.Anoniem: 1271350 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:31:
[...]
En dan komen de privacy wetten weer om de hoek![]()
[...]
Ik heb het niet gezien, maar dan nog staan de regels in geen verhouding. Mensen zoeken logischerwijs uitwegen als regels vreemd, arbitrair en onlogisch zijn. Ik begrijp de gedachte van het kabinet.. maar hoe onlogischer de regels.. hoe lager het draagvlak en dat mensen zich er aan houden.
Na 2 jaar in beperkingen geloven de meeste mensen het wel, zeker als het voor 99.9% compleet ongevaarlijk voor je is.
Dit is 1 briefje vanuit jullie functionaris gegevensbescherming waar ze kunnen tekenen dat ze in beeld kunnen komen bij live wedstrijden.
Ik denk niet dat dat het probleem zal zijn. Eerder dat men gewoon graag om regels heen wil werken. Tot ze op de Ic liggen althans.
Ik begrijp dit heel goed.. voetbal is het leven van die man, die laat zich niet opsluiten om in eenzaamheid de pijp uit te gaan. Net als ze meisjes die met 0 risico gezellig komen kijken.giantgiantus schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:28:
[...]
Maar wat jij hier dus zegt is dat mensen niet willen/kunnen nadenken en de overheid precies moet vertellen wat jij wel niet mag? Ik snap dit echt niet en vind het ook beetje angstig.
Mensen willen gewoon door met hun leven.. ik doe hetzelfde, denk verstandig na.. maar ga me echt niet meer beperken. Ik heb voor dinsdag ook een etentje gepland met collega's, daarvoor wijken we nu uit naar België.. ontwijken van regels, mwa, het is waarschijnlijk veiliger dan ik in de rij bij de lokale snackbar sta.
Wedje leggen of er maatregelen komen waardoor het nog rustiger op straat wordt?giantgiantus schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:40:
[...]
En dit vertelde een collega van je vriendin ofzo? 😂

In Den Haag is het overdag gewoon volle bak drukte. 's Avonds rustiger, maar dat is toch niet de voornaamste manier waarop mensen besmet raken. Dat gebeurt gewoon thuis en op het werk/school.
Wel lief dat je ze zo hard vertrouwt trouwens. Zo lastig is het niet. Gewoon belangen afwegen en cijfers bekijken.
En natuurlijk: we stoppen de pandemie door de winkels na 5 uur dicht te doen. Dat geen ander land daar nog op is gekomen. Dit moet wel werken.
[Voor 9% gewijzigd door BarôZZa op 28-11-2021 22:56]
Ik België geldt volgens mij ook dat je je sociale contacten beperkt. En afstand houdt.
Sociale contacten beperken zou je dus lezen als: een onnodig etentje is een slecht plan tijdens een pandemie.
Tijd dat België de Nederlanders weer wat actiever gaat weren. En wij Nederlanders wat strenger worden. En in de GGz investeren
Een hoop zullen het nodig hebben, hebben het nu ook nodig om een stukje groepsgevoel te kweken zodat we het ooit weer samen doen ipv hullie eb zullie en ik.
Vergeet niet dat Mark alleen gekke regels verzint door corona. Dat dodelijke virus wat tussen ons is.
Als wij besluiten vanaf morgen als compleet wereldvolk hier serieus van af te zijn en naar de mensen te luisteren die weten waar ze over praten is het probleem in 2 tot 3 weken klaar.
Als iedereen overal tegenaan blijft schoppen duurt het nog lang zat.
Sociale contacten beperken zou je dus lezen als: een onnodig etentje is een slecht plan tijdens een pandemie.
Tijd dat België de Nederlanders weer wat actiever gaat weren. En wij Nederlanders wat strenger worden. En in de GGz investeren
Een hoop zullen het nodig hebben, hebben het nu ook nodig om een stukje groepsgevoel te kweken zodat we het ooit weer samen doen ipv hullie eb zullie en ik.
Vergeet niet dat Mark alleen gekke regels verzint door corona. Dat dodelijke virus wat tussen ons is.
Als wij besluiten vanaf morgen als compleet wereldvolk hier serieus van af te zijn en naar de mensen te luisteren die weten waar ze over praten is het probleem in 2 tot 3 weken klaar.
Als iedereen overal tegenaan blijft schoppen duurt het nog lang zat.
Helaas leven we ten tijde van een pandemie. Ons leven is daardoor niet meer zoals het was, en je kunt daar niet meer gewoon mee door. In ruil daarvoor leven we nu in interessante tijden.Anoniem: 1271350 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:39:
[...]
Mensen willen gewoon door met hun leven.
[...]
Waarom is dat zo lastig te accepteren? Je hoeft het niet persé leuk te vinden, maar de situatie nemen zoals die nu (hopelijk tijdelijk) is, dat moet toch haalbaar zijn?
Ontkenning. Eigenlijk dezelfde basis hersenspinsels die mensen gebruiken waarom "hun" etentje wel door kan gaan etc. Het is allemaal niet zo erg. Ik wil gewoon normaal leven etc etc.niek_nijmegen schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:45:
[...]
Helaas leven we ten tijde van een pandemie. Ons leven is daardoor niet meer zoals het was, en je kunt daar niet meer gewoon mee door. In ruil daarvoor leven we nu in interessante tijden.
Waarom is dat zo lastig te accepteren? Je hoeft het niet persé leuk te vinden, maar de situatie nemen zoals die nu (hopelijk tijdelijk) is, dat moet toch haalbaar zijn?
Allemaal ontkenning. En het zorgt ervoor dat iedereen die wel de realiteit van de situatie ziet er nog langer aan vastzit.
Dezelfde reden waarom de politiek compleet de schuld krijgt, het gaat om de onzin van de regeltjes etc etc.
Allemaal niet relevant. Denk gewoon na over wat er gevraagd wordt en handel daarnaar.

[Voor 15% gewijzigd door Grvy op 28-11-2021 22:53]
Dit is een account.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.