Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.522 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:41
hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:12:
[...]

Het kabinet moet een meerderheden van de kamer mee krijgen, was het maar alleen FvD die dwars ligt.

Neem 2G: D66 en VVD zijn hier al enige tijd voor maar vrijwel de volledige oppositie staat nog steeds op de rem.
Alleen bij 2G ligt de oppositie dwars. Voor de rest heeft de oppositie toch weinig dwars gelegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
ijdod schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:07:
[...]

Je beseft je dat het Rijksvaccinatieprogramma voornamelijk rust op wat je hier nu ethisch dubieus noemt?
Het is voor de gemiddelde Nederlander kennelijk erg moeilijk verder te kijken dan het individueel belang. Maar daarmee zijn ze ook een product van de politiek van de afgelopen decennia. Neem het jaarlijkse circus rondom de zorgverzekering. Elk jaar weer een race to the bottom waarbij de enige vraag die gesteld wordt is "maak ik gebruik van die verzekering". Terwijl een verzekering en zeker eentje met een solidariteitsbeginsel zoals bij de zorg, helemaal niet zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:36

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:57
D-e-n schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:15:
Alleen bij 2G ligt de oppositie dwars. Voor de rest heeft de oppositie toch weinig dwars gelegen
Kan me de heftige discussies over 3G nog herinneren, geen controle op de werkvloer, uitzonderingen voor terrassen, uurtje later, etc.

De PvdA lijkt inderdaad steeds constructiever, maar het is een uitzondering.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De Noren hadden gelijk, De Jonge bevestigd net in het persmomentje dat er 13 mensen positief zijn voor de omikron variant. Ben benieuwd hoe de Noren dit eerder wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:22:
[...]

De Noren hadden gelijk, De Jonge bevestigd net in het persmomentje dat er 13 mensen positief zijn voor de omikron variant. Ben benieuwd hoe de Noren dit eerder wisten.
De grote Noorse krant VG schrijft het bericht op basis van het Noorse RIVM. Ook Bergens Tidende voert Frode Forland van het Noorse RIVM bij VG op als bron.
Denk niet dat je zal horen hoe die communicatielijntjes liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Ik mag hopen dat dit soort dingen internationaal wel gedeeld worden, doos de Noorse versie van het RIVM zal het al geweten hebben en mogelijk doorverteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:11:
[...]

Simpel:
- iedereen mag elke x maanden of jaar een nieuwe booster halen
- maximaal aantal IC bedden voor coronapatiënten
- wie gevaccineerd is (of met doktersverklaring niet gevaccineerd kan worden wegens medische redenen) krijgt voorrang op een IC bed boven ongevaccineerden
- bepaalde basisregels blijven van kracht zo lang het nodig is, voor iedereen gelijk

Zo bescherm je de reguliere zorgcapaciteit, en ongevaccineerden kiezen zelf hun eigen medisch risico zonder dat ze verder beperkingen in de samenleving ondervinden.
Helaas niet zo simpel. Wat nou als die basismaatregelen waar je het over hebt betekenen dat tussen oktober en maart groepsvorming van 50 man of meer eigenlijk niet verantwoord is. Maken we dan van de complete horeca een seizoensgebonden feestje (zoals strandtenten zijn vanwege het weer) en trouwen er in die maanden alleen mensen die geen groot feest willen? :+
Ook de IC capaciteit beperken voor mensen met corona vind ik nogal dubieus als iedereen (dus geen weigeraars) meerdere keren geprikt is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
Nou, voordat die lambda variant het overneemt en de druk op de zorg nog verder verhoogt, lijkt me het nu een goed moment om even 5 weken in een echte lockdown te gaan, om even wat buffer te creeeren.

Of gaan we pas weer reageren als deze nieuwe variant de overmacht heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dus we maken ons zorgen om deze variant omdat we niet weten of deze ziekmakender is en of deze variant bestand is tegen de opgebouwde immuniteit.

Dat weten we over een paar weken.

Maar we blijven vliegen op Afrika :)F

[ Voor 10% gewijzigd door Wolly op 28-11-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:39
[...]

Simpel:
- wie gevaccineerd is (of met doktersverklaring niet gevaccineerd kan worden wegens medische redenen) krijgt voorrang op een IC bed boven ongevaccineerden
- bepaalde basisregels blijven van kracht zo lang het nodig is, voor iedereen gelijk

Zo bescherm je de reguliere zorgcapaciteit, en ongevaccineerden kiezen zelf hun eigen medisch risico zonder dat ze verder beperkingen in de samenleving ondervinden.
Zo simpel is het niet, gaat een crimineel die neergeschoten is ook achter aansluiten of krijgt die wel voorrang. Mensen die teveel hebben gewerkt en geen rust hebben genomen en een hartinfarct krijgen ook achter aansluiten bij een nieuw hart, gezonden mensen eerst. Als je deze keuzes doet krijg je een afglijdende schaal, worden de IC bedden nog minder want er valt weer wat weg te strepen. Dit is geen goed idee.

Wel de basisregels, die zijn altijd al geadviseerd, het is niet verplicht maar wel verstandig om het op te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:21:
Kan me de heftige discussies over 3G nog herinneren, geen controle op de werkvloer, uitzonderingen voor terrassen, uurtje later, etc.
Een hoop van die dingen waren voor de bühne. Beetje 'feel good' voor de mensen thuis dat het kabinet niet helemaal zijn zin kreeg. Je ziet wel dat het kabinet die dingen incalculeert, van te voren kan je al raden waar het wisselgeld ligt. Alleen 2G en de coronapas op de werkvloer lijken gemaakt te zijn zonder wisselgeld. Wellicht had De Jonge gehoopt dat de afgelopen week de Tweede Kamer als eerste zou knipperen en hij zijn zin kreeg.

Ik vind het geheel terecht dat de Tweede Kamer nu eens de handrem aantrekt als het gaat om de extreme voorstellen. 2G is niets anders dan het doorzetten van De Jonge om zijn prestige project te redden en een coronapas om te mogen werken gaat simpelweg te ver. Dit gaat onvermijdelijk tot arbeidsconflicten leiden, zeker omdat de wet hiervoor te vaag is. Werknemers en werkgevers moeten de problemen zelf oplossen, dat is geen manier om wetten te schrijven. De relatie tussen werkgever en werknemer is per definitie niet gelijkwaardig. De werknemers worden hiermee ongenadig hard geraakt in hun vermogen om inkomsten te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:12:
[...]

Net zoals verplichte bloedafname bij vermoeden alcoholgebruik in het verkeer als je niet wil blazen. Ook een verplichting die de medische integriteit"schendt", hoor je ze nooit over.
Die is verplicht, maar niet in de zin dat deze gedwongen wordt afgenomen. De consequenties van weigering komen terug in de strafmaat.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wolly schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:26:

Maar we blijven vliegen op Afrika :)F
Een echt vliegverbod kan niet, volledig onmogelijk. Want dan komt de Internationale Wet Politie iedereen arresteren of zo.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Dat is 21% met een betrouwbaarheidsinterval tussen 11% en 32%.

Het getal is veel lager dan wordt gesuggereert in de SA kiemsurveillance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Blijkbaar loopt het onderzoek nog en kan die 13 nog stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:19

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RocketKoen schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:35:
[...]

Die 19 miljoen is het totaal... Niet per dag.
Zie ook in hetzelfde tabelletje staan dat er 3 miljoen positieve tests waren en 90k doden.
Je hebt gelijk, ik dacht dat ik een eerdere rapportage een hoger aantal zagen daarom maakte ik die fout.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
“Samen optrekken met Europese landen” aldus de Jonge.
Nou, dan weet je wel hoe laat het is.

Vergaderen…overleggen…vergaderen…overleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ingelogd schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:27:
[...]

Zo simpel is het niet, gaat een crimineel die neergeschoten is ook achter aansluiten of krijgt die wel voorrang. Mensen die teveel hebben gewerkt en geen rust hebben genomen en een hartinfarct krijgen ook achter aansluiten bij een nieuw hart, gezonden mensen eerst. Als je deze keuzes doet krijg je een afglijdende schaal, worden de IC bedden nog minder want er valt weer wat weg te strepen. Dit is geen goed idee.
Dit is een crisis en een crisis vraagt om uitzonderlijke maatregelen. De vergelijking die je maakt met bijvoorbeeld een hartinfarct gaat ook mank. De relatie tussen de noodzaak tot IC-opname en geen vaccin hebben genomen is vrij direct. Een prikje een half jaar eerder zou de opname hoogstwaarschijnlijk hebben doen voorkomen. Een hartinfarct is een optelsom van jarenlang blootstelling van het hart.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33
CMD-Snake schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:29:
[...]

Een hoop van die dingen waren voor de bühne. Beetje 'feel good' voor de mensen thuis dat het kabinet niet helemaal zijn zin kreeg. Je ziet wel dat het kabinet die dingen incalculeert, van te voren kan je al raden waar het wisselgeld ligt. Alleen 2G en de coronapas op de werkvloer lijken gemaakt te zijn zonder wisselgeld. Wellicht had De Jonge gehoopt dat de afgelopen week de Tweede Kamer als eerste zou knipperen en hij zijn zin kreeg.

Ik vind het geheel terecht dat de Tweede Kamer nu eens de handrem aantrekt als het gaat om de extreme voorstellen. 2G is niets anders dan het doorzetten van De Jonge om zijn prestige project te redden en een coronapas om te mogen werken gaat simpelweg te ver. Dit gaat onvermijdelijk tot arbeidsconflicten leiden, zeker omdat de wet hiervoor te vaag is. Werknemers en werkgevers moeten de problemen zelf oplossen, dat is geen manier om wetten te schrijven. De relatie tussen werkgever en werknemer is per definitie niet gelijkwaardig. De werknemers worden hiermee ongenadig hard geraakt in hun vermogen om inkomsten te hebben.
Oh ja 2g zien we alleen in Nederland om de Jonge te redden… oh wacht, praktisch heel Europa is er mee bezig. Snap nooit dat mensen een reactie opschrijven en dan niet even een keertje lezen om tot de conclusie te komen dat de redenatie vol met gaten zit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

giantgiantus schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:37:
[...]

Oh ja 2g zien we alleen in Nederland om de Jonge te redden… oh wacht, praktisch heel Europa is er mee bezig. Snap nooit dat mensen een reactie opschrijven en dan niet even g keertje lezen om tot de conclusie te komen dat de redenatie vol met gaten zit.
De conclusie is dat het de schuld van De Jonge is en daar wordt dan naartoe gewerkt. Het is echt heel persoonlijk voor velen, zie ook de enorme focus op Fauci in de VS.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mfpower schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:52:
[...]
Klopt maar ik vind dat je niet van me kunt vragen om weer door die hel te gaan terwijl een ander gewoon zichzelf kan beschermen. Dan is transmissie al een stuk minder relevant. Een vaccinatie moet wel een voordeel voor jezelf zijn, anders vind ik het ethisch wel heel dubieus worden.
Ethisch mag je het best dubieus vinden, maar het is dan wel weer moreel verwerpelijk als je het niet voor een ander over hebt om te vaccineren?
Omdat je het dan nalaat om een ander te helpen die misschien een immuun probleem heeft, of in de fabeltjesfuik van Facebook is gestapt.

(Verder is tot nog toe voor iedereen ook de persoonlijke winst hoger door vaccineren, dus van ethisch dubieus vind ik nu nog geen sprake)

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 28-11-2021 13:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Oh ja 2g zien we alleen in Nederland om de Jonge te redden… oh wacht, praktisch heel Europa is er mee bezig. Snap nooit dat mensen een reactie opschrijven en dan niet even g keertje lezen om tot de conclusie te komen dat de redenatie vol met gaten zit.
Het is interessant hoeveel van de besmette personen aan boord van die KLM vluchten aan boord gingen op basis van hun corona reispas. Indien dat er veel waren dan denk ik dat 2G ook op wankelen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33
IJzerlijm schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:38:
[...]

De conclusie is dat het de schuld van De Jonge is en daar wordt dan naartoe gewerkt. Het is echt heel persoonlijk voor velen, zie ook de enorme focus op Fauci in de VS.
Ja ik heb natuurlijk ook wel eens die primaire reactie dat je iets of iemand gewoon even de schuld wil geven. Maar ik vind het toch wat anders als je het dan ook opschrijft geloof ik. Dan mist een soort reflectief filter. Zou in onderwijs misschien meer aandacht aan gegeven moeten worden. Vrijheid van mening is belangrijk, maar nadenken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Thanks, alleen partners dus. Ik las hier ergens eventueel andere (niet inwonende) gezinsleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Wolly schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:39:
Het is interessant hoeveel van de besmette personen aan boord van die KLM vluchten aan boord gingen op basis van hun corona reispas. Indien dat er veel waren dan denk ik dat 2G ook op wankelen staat.
Zolang ze niet ziek worden gaat de zorg er hooguit indirect wat van merken.

Nou ben ik één van de weinige niet-virologen van Nederland maar meen gelezen te hebben dat hoge besmettelijkheid vaak een gevolg is van weinig/geen klachten. Als Omicron een veel hogere R heeft en tegelijkertijd minder ziekmakend is zou het de uitweg uit deze crisis kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:44

Mfpower

In dubio

42erik schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:11:
[...]

Die transmissie benifit is wel degelijk hoog voor het totaal van de samenleving. Ook via de noodzaak voor maatregel. Dat je je dan een dagje belabberd voelt is op persoonlijk vlak vervelend, maar je bent toch echt onderdeel van die samenleving
Lees: ik voel me weken belabberd. Zo belabberd dat ik 3x per dag een uur op de bank moet zitten om m’n verhoogde hartslag uit te laten razen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Ik zie die redenatie hier vaker voorbij komen maar 2G werkt niet op basis van dat die mensen niet besmettelijk kunnen zijn, 2G werkt op basis dat ze gemiddeld weliswaar minder besmettelijk zijn maar met name op het feit dat er geen volledig kwetsbare personen (zonder enige vorm van immuniteit) in de populatie zitten.

Dus een mogelijke relatie met 2G is er pas als blijkt dat de vaccins en / of natuurlijk opgebouwde immuniteit niet werkt bij deze variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:35
Je moet toch een negatieve pcr hebben voorst je kan vliegen, hoe kan 10% dan positief testen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:43:
[...]

Zolang ze niet ziek worden gaat de zorg er hooguit indirect wat van merken.

Nou ben ik één van de weinige niet-virologen van Nederland maar meen gelezen te hebben dat hoge besmettelijkheid vaak een gevolg is van weinig/geen klachten. Als Omicron een veel hogere R heeft en tegelijkertijd minder ziekmakend is zou het de uitweg uit deze crisis kunnen zijn.
Dat is wensdenken aangezien het volgens de Jonge nog niet bekend is of deze variant ziekmakender is.

Het zou wel een mooie uitweg zijn, met als uitsmijter 'Mexicaanse griep style' de constatering dat deze variant al sinds half oktober circuleert en ervoor heeft gezorgd dat minder mensen worden opgenomen/doodgaan dan je voorheen op basis van besmettingsaantallen zou berekenen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

_Bailey_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:35:
“Samen optrekken met Europese landen” aldus de Jonge.
Nou, dan weet je wel hoe laat het is.

Vergaderen…overleggen…vergaderen…overleggen
Het is een globaal probleem en je hebt meer vectoren van binnenkomst dan alleen Schiphol. Saillanter vind ik dat Nederland op dit moment achterloopt en weer moet leunen op Duitsland qua ondersteuning en we het hebben over "samen". Nederland heeft/krijgt een behoorlijke naam in internationale media.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mfpower schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:45:
[...]

Lees: ik voel me weken belabberd. Zo belabberd dat ik 3x per dag een uur op de bank moet zitten om m’n verhoogde hartslag uit te laten razen.
Serieuze vraag, heb je je huisarts hiernaar gevraagd en ook of het geen myocarditis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
AMARONE schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:46:
Je moet toch een negatieve pcr hebben voorst je kan vliegen, hoe kan 10% dan positief testen nu?
Sneltest is voldoende volgens de site an KLM; maar either way is dat wel een van de vragen.

[ Voor 15% gewijzigd door ijdod op 28-11-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zie hier al 1 potentieel probleem:
Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/88fz08gbATsVdUoNdobDiOOcwaI/diocontent/210278809/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

bron

[ Voor 16% gewijzigd door Humma Kavula op 28-11-2021 13:54 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:45:
[...]

Ik zie die redenatie hier vaker voorbij komen maar 2G werkt niet op basis van dat die mensen niet besmettelijk kunnen zijn, 2G werkt op basis dat ze gemiddeld weliswaar minder besmettelijk zijn maar met name op het feit dat er geen volledig kwetsbare personen (zonder enige vorm van immuniteit) in de populatie zitten.

Dus een mogelijke relatie met 2G is er pas als blijkt dat de vaccins en / of natuurlijk opgebouwde immuniteit niet werkt bij deze variant.
2G heeft weinig nut als mensen in het theater flink worden besmet en erna met kwetsbare mensen in aanraking komen. Daarnaast wordt eraan gewerkt om mensen bij wie vaccinatie niet kan ook toe te laten op 2G...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:32
Wolly schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:48:
[...]

Dat is wensdenken aangezien het volgens de Jonge nog niet bekend is of deze variant ziekmakender is.

Het zou wel een mooie uitweg zijn, met als uitsmijter 'Mexicaanse griep style' de constatering dat deze variant al sinds half oktober circuleert en ervoor heeft gezorgd dat minder mensen worden opgenomen/doodgaan dan je voorheen op basis van besmettingsaantallen zou berekenen :D
Hou ajb op met die veel te sterke classificaties. "2G werkt niet want vlucht KLM". "Wensdenken dat een nieuwe variant minder dodelijk is".

2G is bedoeld voor heel wat anders dan besmettingen omlaag krijgen; het gaat erom dat kwetsbare mensen niet in de pool zitten.

Wensdenken is dat je gebaseerd op helemaal niks een bepaalde uitkomst verwacht. Dat doet @hoevenpe niet, hij baseert zich op eerder geziene virusmutaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[...]

Simpel:

*knip* zie topicwarning en topicstart

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 28-11-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dat hoefde tot vrijdag niet.
De passagiers mochten in Zuid-Afrika aan boord gaan volgens de oude regels, wat inhield dat gevaccineerde reizigers geen negatieve testuitslag hoefden te laten zien. Wie niet volledig was ingeënt, moest een negatieve PCR-test (maximaal 48 uur oud) of antigeentest/sneltest (maximaal 24 uur oud) laten zien. De regels zijn inmiddels aangepast; wie vanuit zuidelijk Afrika naar Nederland reist, kan alleen met een PCR-test én sneltest het vliegtuig in.
https://nos.nl/artikel/24...t-pcr-test-voor-reizigers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

YakuzA schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:38:
[...]

Ethisch mag je het best dubieus vinden, maar het is dan wel weer moreel verwerpelijk als je het niet voor een ander over hebt om te vaccineren?
Omdat je het dan nalaat om een ander te helpen die misschien een immuun probleem heeft, of in de fabeltjesfuik van Facebook is gestapt.

(Verder is tot nog toe voor iedereen ook de persoonlijke winst hoger door vaccineren, dus van ethisch dubieus vind ik nu nog geen sprake)
Op het moment dat je iemand vraagt om te lijden voor slechts een gereduceerde transmissie die vervolgens ongedaan gemaakt wordt door weer in grote groepen te gaan brallen, terwijl er voor die persoon zelf geen gezondheidswinst in zit, en die persoon ook geen extra beroep doet op de zorg dan vind ik dat inderdaad moreel niet aanvaardbaar.

Of je iets voor een ander over hebt is een ander verhaal, dat moet een ieder voor zichzelf besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Emgeebee schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:51:
[...]

Hou ajb op met die veel te sterke classificaties. "2G werkt niet want vlucht KLM". "Wensdenken dat een nieuwe variant minder dodelijk is".
Ik zei wankelen, ik zei niet dat het niet werkt.
2G is bedoeld voor heel wat anders dan besmettingen omlaag krijgen; het gaat erom dat kwetsbare mensen niet in de pool zitten.

Wensdenken is dat je gebaseerd op helemaal niks een bepaalde uitkomst verwacht. Dat doet @hoevenpe niet, hij baseert zich op eerder geziene virusmutaties.
Delta was ook een mutatie waarbij volgens mij mensen juist zieker werden. Het kan dus twee kanten op met mutaties en voorlopig weten we bij omicron niet welke kant het wordt volgens de minister.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Wolly schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:49:
[...]

Serieuze vraag, heb je je huisarts hiernaar gevraagd en ook of het geen myocarditis is?
Ik ben de hele medische molen al door geweest. Dat was het niet. Het is het belangrijkste symptoom geweest van mijn long COVID perikelen (9-12 maanden last van gehad). Toen ik de vaccins kreeg kwam het gewoon weer terug, ware het niet dat het slechts enkele weken duurden maar het is zo disabling dat je kwaliteit van leven er echt onder te lijden heeft.

En de artsen? Geen idee hoe het komt. Ze staan voor een raadsel want behalve dat m’n hartslag 130+ Gaat kunnen ze niets vinden. Alleen de huisarts had in z’n praktijk nog iemand met long COVID en dezelfde klachten. Kijk je op long COVID fora dan zie je dat dit toch echt vaker voorkomt. Ook na vaccinatie. Daarom vind ik gewoon dat er geen consequenties moeten zijn aan het niet nemen van een vaccinatie. Elk lichaam werkt anders en er zullen altijd mensen zijn die niet in het statistische boekje van de bijwerkingen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wolly schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:54:
Delta was ook een mutatie waarbij volgens mij mensen juist zieker werden. Het kan dus twee kanten op met mutaties en voorlopig weten we bij omicron niet welke kant het wordt volgens de minister.
Is dat zo van Delta?

Mijn beeld (n=3) is dat jonge gezonde collega's ernstig ziek van hun Italiaanse wintersport terugkwamen, iets wat ik met delta nooit meer zo gezien heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Een PCR test is niet zaligmakend. Je hebt false negatives en eventuele fouten bij het afnemen en verwerken van de test. Sommige mensen zullen misschien net niet genoeg virusdeeltjes hebben gehad om positief te testen op dat moment omdat hun incubatietijd niet over was.

De gevaccineerden mochten zonder bovenstaande zo instappen. Mogelijk dat een deel van de gevallen uit die pool komen, zij waren immers niet gecontroleerd in Afrika.
Oh ja 2g zien we alleen in Nederland om de Jonge te redden… oh wacht, praktisch heel Europa is er mee bezig. Snap nooit dat mensen een reactie opschrijven en dan niet even een keertje lezen om tot de conclusie te komen dat de redenatie vol met gaten zit.
Als iedereen in de sloot springt? Dat heel Europa droomt van 2G wil niet zeggen dat het daadwerkelijk goed is.

Het probleem in Nederland is dat het kabinet ditmaal vol inzette op de coronapas en in dit proces kreeg de coronapas fantastische eigenschappen toegedicht. Zie eens welke maatregelen allemaal van tafel mochten omdat we de coronapas hadden. De besmettingen explodeerden daarna en wat deed het kabinet? Nog meer coronapas. Dit cirkeltje maakten we de afgelopen tijd een paar keer. De coronapas werkte niet, dus gaan we nog meer coronapas doen. Zoals @t_captain het al een keer noemde, 'escalation of commitment'.

Het OMT heeft in hun advies geschreven dat 2G geen methode is om de huidige besmettingen terug te dringen. Waarom bleef het kabinet dan zo lang inzetten op alsnog 2G in plaats van andere ingrepen? Was dit gecalculeerd de boel laten escaleren om hun zin te krijgen? 2G had in de oorspronkelijke planning vorige week goedgekeurd moeten zijn door de Tweede Kamer. Dan was de buit binnen en kon de lockdown alsnog komen zonder de urgentie voor 2G aan te tasten.

Wat betreft De Jonge, moeten we met hem niet omgaan als met een bondscoach die achter elkaar twaalf wedstrijden heeft verloren? Menig voetbaltrainer heeft meer gevoel voor verantwoordelijkheid voor de prestaties die zijn ploeg neerzet als De Jonge. Als het kabinet opnieuw serieus genomen wil worden zullen ze schoon schip moeten maken. Erkennen dat hun vorige aanpak niet werkte (dit keer gemeende excuses, niet die slappe hap van de laatste persco) en de 'bondscoach' vervangen. Het voordeel is dat de nieuwe minister dan met een schone lei kan beginnen en hopelijk meer respect kan afdwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@Wolly @CMD-Snake de informatie is tegenstrijdig momenteel. Op de site van KLM staat (en stond) dit;
WHAT DO TRAVELLERS NEED TO DO TO TRAVEL TO THE NETHERLANDS?
All travellers departing from South Africa are required to complete the South African exit health screening form .

All customers (aged 13 and over) travelling to the Netherlands from high-risk countries, which includes South Africa will be required to:

• Present a negative COVID-19 Rapid Antigen test result taken less than 24 hours before boarding the flight to the Netherlands.
Er staan daar verder geen uitzonderderingen genoemd buiten leeftijd.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 28-11-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:31

Sorcerer8472

Mens sana?

t_captain schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:49:
Ik kijk even in de statistieken van het land. Dan pak ik de laatse drie dagen met lage cijfers (<1000). In die dagen werden 1873 positieve tests gerapporteerd. Maar intussen wel 63 doden. Die twee getallen kloppen niet met elkaar. Teveel sterfte voor een land met zo’n lage incidentie.
De zorg is wel echt een stuk minder goed daar hoor, afhankelijk van je locatie. Het ging in dit geval om landelijke gebieden geloof ik ook?

Als je kijkt naar de snelheid waarmee Delta verdrongen werd door Omicron, dan lijkt het er toch op dat er wel echt iets aan de hand is:
https://olxpraca.com/bots...hind-south-african-surge/

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mfpower schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:56:
[...]

Ik ben de hele medische molen al door geweest. Dat was het niet. Het is het belangrijkste symptoom geweest van mijn long COVID perikelen (9-12 maanden last van gehad). Toen ik de vaccins kreeg kwam het gewoon weer terug, ware het niet dat het slechts enkele weken duurden maar het is zo disabling dat je kwaliteit van leven er echt onder te lijden heeft.

En de artsen? Geen idee hoe het komt. Ze staan voor een raadsel want behalve dat m’n hartslag 130+ Gaat kunnen ze niets vinden. Alleen de huisarts had in z’n praktijk nog iemand met long COVID en dezelfde klachten. Kijk je op long COVID fora dan zie je dat dit toch echt vaker voorkomt. Ook na vaccinatie. Daarom vind ik gewoon dat er geen consequenties moeten zijn aan het niet nemen van een vaccinatie. Elk lichaam werkt anders en er zullen altijd mensen zijn die niet in het statistische boekje van de bijwerkingen passen.
Je beseft je dat mensen die long-COVID hebben het opliepen voor het vaccin? En dat als jij dat vaccin eerder gehad had je waarschijnlijk geen long-COVID opgelopen had.

Lijkt me goed om iedereen boosters te geven om de ellende te voorkomen die jij moet meemaken. Jij kan met je dokter overleggen voor een uitzondering. Iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@CMD-Snake
Als je De Jonge wilt vervangen moet je Rutte ook vervangen. Die is net zozeer schuldig aan het beleid.
Sowieso is het bezopen dat Grapperhaus er nog zit. Die had ik na zijn mondkapjes liedje gelijk al met pek en veren buiten gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Je weet dat 2g niet over besmettingen gaat maar over voorkomen van ernstige gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:02:
[...]

Je beseft je dat mensen die long-COVID hebben het opliepen voor het vaccin? En dat als jij dat vaccin eerder gehad had je waarschijnlijk geen long-COVID opgelopen had.

Lijkt me goed om iedereen boosters te geven om de ellende te voorkomen die jij moet meemaken. Jij kan met je dokter overleggen voor een uitzondering. Iedereen blij.
Ik heb dan ook geen long COVID van het vaccin, ik kreeg het van COVID vóór m’n vaccin.
En long COVID voorkomen na een doorbraak infectie na vaccinatie is maar 50 procent. Met een geschatte incidentie van long COVID van 10 procent betekent dat dat 5 procent van alle huidige infecties na 12 weken nog klachten heeft. Tel jij maar uit hoeveel dat er in absolute aantallen zijn.
En durf het dan nog maar eens een probleem van enkel de ongevaccineerden te noemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mfpower op 28-11-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:36

Rudios

Lost in space?

Op de Radio hoorde ik bij het nieuws dat het erop lijkt dat Omikron minder ziekmakend lijkt te zijn, zonder het nog zeker te weten. Maar ik kan daar verder niks over terug vinden, vreemd dat ze dat dan zeggen, maar laten we het hopen, want dat zou weleens zeer gunstig kunnen zijn.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:42
Een draadje van Marino van Zelst over de nieuwe variant, het gevolg van een hogere besmettelijkheid en een lagere virulentie (beide punten zijn uiteraard nog niet zeker, hij doet hier o.a. een rekensommetje als deze vermoedens ongeveer kloppen).

Klik

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
CMD-Snake schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:59:
[...]

Wat betreft De Jonge, moeten we met hem niet omgaan als met een bondscoach die achter elkaar twaalf wedstrijden heeft verloren? Menig voetbaltrainer heeft meer gevoel voor verantwoordelijkheid voor de prestaties die zijn ploeg neerzet als De Jonge. Als het kabinet opnieuw serieus genomen wil worden zullen ze schoon schip moeten maken. Erkennen dat hun vorige aanpak niet werkte (dit keer gemeende excuses, niet die slappe hap van de laatste persco) en de 'bondscoach' vervangen. Het voordeel is dat de nieuwe minister dan met een schone lei kan beginnen en hopelijk meer respect kan afdwingen.
Gewoon het hele team dumpen, zijn niet meer geloofwaardig, gewoon wieberen en mogen zich niet meer verkiesbaar stellen.

Zolang ze dat niet doen, blijf je zwemmen in de puinhopen die ze zelf gecreëerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ijdod schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:01:
@Wolly @CMD-Snake de informatie is tegenstrijdig momenteel. Op de site van KLM staat (en stond) dit;

[...]

Er staan daar verder geen uitzonderderingen genoemd buiten leeftijd.
Het is vreemd dat het nu dus dubieus is of die mensen nu getest of niet aan boord zijn gegaan. Zoiets is door een journalist toch in 10 minuten te controleren door KLM en de reizigers te bevragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mfpower schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:04:
[...]

Ik heb dan ook geen long COVID van het vaccin, ik kreeg het van COVID vóór m’n vaccin.
En long COVID voorkomen na een doorbraak infectie na vaccinatie is maar 50 procent. Met een geschatte incidentie van long COVID van 10 procent betekent dat dat 5 procent van alle huidige infecties na 12 weken nog klachten heeft. Tel jij maar uit hoeveel dat er in absolute aantallen zijn.
Precies, dus motiveren om te prikken. Als we 5% kunnen weerhoeden van de ellende die jij meemaakt lijkt me dat een goede winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:07:
[...]

Precies, dus motiveren om te prikken. Als we 5% kunnen weerhoeden van de ellende die jij meemaakt lijkt me dat een goede winst.
Het motiveren station zijn we allang voorbij.. Die mensen krijg je niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:28
Segafreak83 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:06:
[...]

Gewoon het hele team dumpen, zijn niet meer geloofwaardig, gewoon wieberen en mogen zich niet meer verkiesbaar stellen.

Zolang ze dat niet doen, blijf je zwemmen in de puinhopen die ze zelf gecreëerd hebben.
Wie zet je er dan neer? Met de huidige politieke situatie in het achterhoofd houdend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:08:
[...]

Het motiveren station zijn we allang voorbij.. Die mensen krijg je niet meer mee.
Dan maar verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
eric.1 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:08:
[...]

Wie zet je er dan neer? Met de huidige politieke situatie in het achterhoofd houdend?
Nieuwe frisse mensen, die het ook eens mogen proberen. In plaats van het vaste corrupte clubje.

Het excuus dat je niemand hebt, mag geen reden zijn, om het dan maar bij het oude te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:07:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens, maar het is dus ook van belang voor gevaccineerden om de besmettingen laag te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
eric.1 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:08:
[...]

Er zijn in Nederland genoeg bestuurders die minimaal het niveau van Rutte en De Jonge kunnen halen. Het is een stressvolle kutbaan maar het besturen an sich is geen rocket science.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:02:
[...]

Wie zegt dat het vaccin er was voordat hij het virus opliep? Er zijn genoeg mensen die het virus gehad hebben en die niet getest zijn omdat er nog niet eens tests beschikbaar waren. Sterker nog ik ken mensen in de bejaardenzorg die moesten komen werken omdat ze zelf geen klachten hadden maar wel een partner die doodziek was met vermoedelijk corona. Achteraf kan je wel gewoon zien of je het gehad hebt.
Maar goed dat was in het begin testen zonder een betrouwbare test kan natuurlijk niet.

Verder is de rest een aanname, je weet niet hoe mensen op het vaccin reageren, of op het virus zelf. De spread van het virus lijkt van geen klachten tot dood te liggen.
En er liggen ook genoeg gevaccineerden op het IC dus er is geen garantie dat het voor jou persoonlijk werkt.
Net zoals het de kans op besmetting verkleint, maar als je thuis werkt en alleen bent is die kans al bijna 0, terwijl iemand die op de covid afdeling van een ziekenhuis werkt en 2 kinderen op de basisschool die kans redelijk groot is.
Op een grote populatie komt het altijd wel uit maar op een kleine sample niet.
Gooi je 10x een dobbelsteen dan is de verdeling niet gelijk, gooi je 10000x een dobbelsteen dan zal je ongeveer 13% per nummer zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
RobinNL schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:05:
Een draadje van Marino van Zelst over de nieuwe variant, het gevolg van een hogere besmettelijkheid en een lagere virulentie (beide punten zijn uiteraard nog niet zeker, hij doet hier o.a. een rekensommetje als deze vermoedens ongeveer kloppen).

[Twitter]
Klik
Hij weet niks van virussen. Dus neem het met een korreltje zout.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:28
D-e-n schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:11:
[...]

Er zijn in Nederland genoeg bestuurders die minimaal het niveau van Rutte en De Jonge kunnen halen. Het is een stressvolle kutbaan maar het besturen an sich is geen rocket science.
Een willekeurige bestuurder uit het bedrijfsleven plukken past nou niet echt in de huidige politieke situatie hoe dit aangestuurd wordt, of wel?

Het was gewoon een losse flodder. Een leeg plan, maar dat lege plan is beter dan het huidige plan. Goed, next.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:43
xzaz schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:12:
[...]
Hij is modelleur infectiezieken tegenwoordig, dus dit is precies wat hij weet. Hij hoeft niet de interne werking te weten, maar wel de effecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Sowieso hebben we nog maar een beperkt reservoir ongevaccineerden, met een hoge R zijn die relatief snel 'op'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]
Goed onderbouwd ook. :?

"Postdoc infectious disease modeling" volgens mij is dat precies wat hij in die Twitter berichten doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:48
hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:15:
[...]

Sowieso hebben we nog maar een beperkt reservoir ongevaccineerden, met een hoge R zijn die relatief snel 'op'.
1,2 miljoen zijn er anders nog aardig wat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Adlermann schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:14:
[...]

Hij is modelleur infectiezieken tegenwoordig, dus dit is precies wat hij weet. Hij hoeft niet de interne werking te weten, maar wel de effecten...
*knip* s.v.p. op basis van onderbouwde argumentatie de discussie aangaan, op deze manier reageren voegt niets toe en werkt discussieverstorend.

[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 28-11-2021 15:56 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
LZ86 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:15:
1,2 miljoen zijn er anders nog aardig wat helaas.
Aanzienlijk deel daarvan zat toch inmiddels antistoffen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
eric.1 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:14:
[...]

Een willekeurige bestuurder uit het bedrijfsleven plukken past nou niet echt in de huidige politieke situatie hoe dit aangestuurd wordt, of wel?
Komen ministers altijd uit het bedrijfsleven dan? Het zijn vaak ook voormalig wethouders, burgemeesters etc.. Er komen straks sowieso weer nieuwe ministers, niet al de huidige mensen blijven zitten. Als dat kan, waarom zou Rutte dan niet vervangen kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:39
D-e-n schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:37:
[...]

Dit is een crisis en een crisis vraagt om uitzonderlijke maatregelen. De vergelijking die je maakt met bijvoorbeeld een hartinfarct gaat ook mank. De relatie tussen de noodzaak tot IC-opname en geen vaccin hebben genomen is vrij direct. Een prikje een half jaar eerder zou de opname hoogstwaarschijnlijk hebben doen voorkomen. Een hartinfarct is een optelsom van jarenlang blootstelling van het hart.
Ik bedoel te zeggen met voorbeelden dat een keuze om niet gevaccineerde minder zorg te geven ethisch een afglijdende schaal is.
Crisis of geen crisis er is een keus gemaakt dat iedereen wordt geholpen zonder vaccinatie. Waarom toch iedere keer de niet gevaccineerde zo weg zetten in een hoek als schuldige van deze crisis, dit zijn mensen die een andere keuze hebben gemaakt en dat mag, maar blijkbaar bevalt hun keuze niet bij een grote groep en moet er alles aan gedaan worden om deze mensen weg te zetten als een parasiet. Dan moeten ze ook eerlijk zijn in de politiek en een verplichte vaccinatie doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Adlermann schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:14:
[...]

Is dat beroepshalve? Want als ik google is dit zijn achtergrond "promovendus organisatiewetenschappen aan Tilburg University"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
D-e-n schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:18:
[...]

Is dat beroepshalve? Want als ik google is dit zijn achtergrond "promovendus organisatiewetenschappen aan Tilburg University"
Hij is overgestapt naar Wageningen als postdoc infectieziekten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:16:
Als dat kan, waarom zou Rutte dan niet vervangen kunnen worden?
Alles kan, maar denk je werkelijk dat mensen wel naar Ploumen, Klaver, Kaag of Wilders gaan luisteren?

Die basismaatregelen worden niet meer nageleefd om dezelfde reden waarom een dieet versloft of mensen na een tijdje steeds meer moeite hebben om naar de sportschool te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik denk dat een stagiair twee regels heeft omgewisseld ;)
In de datafeed staat nu bij zaterdag 46 IC-instroom en 230 Kliniek-instroom en bij zondag dus die 51 en 354.
Dus ik ga er vanuit dat vandaag is:
46 op de IC opgenomen
230 in de kliniek opgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:16:
[...]

Dat weten we niet. Aangezien die zich amper laten testen ook. Maar er zullen er inderdaad wel een flink aantal een doorgemaakte infectie hebben gehad.

Tot nu toe gaan er ook aardig wat mensen dood aan covid, waarvan er genoeg ongevaccineerd zullen zijn. Zo gaat dat reservoir ook lekker naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:47

Onbekend

...

https://www.nu.nl/coronav...gesteld-in-nederland.html
13 van de 61 mensen die positief waren getest vanuit de vluchten uit Zuid Afrika hebben de omicronvariant. Dat is dan 13/61 = 21%.
Kan je daarmee concluderen dat de verspreiding van die variant in Zuid Afrika ook rond de 21% zit?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:16:
[...]

Moet wel met 20k besmettingen per dag gaat het best snel.

Begin van het jaar ( voor vaccinaties ) zaten we rond de 30% van nederland besmet geweest.
*volgens antistoffen testen van sanquin 30% van de donoren had antistoffen*

Dus van die 1.2miljoen zal niet heel veel meer over zijn. Maar dat weet niemand. Laten testen kost geld en je hebt er niets aan dus dat doet eigenlijk niemand, tenzij er onder die groep toevallig mensen zitten die bloed doneren. We weten zeker dat de groep niet 0 is en niet meer dan 1.2miljoen.
LZ86 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:19:
[...]

Dat weten we niet. Aangezien die zich amper laten testen ook. Maar er zullen er inderdaad wel een flink aantal een doorgemaakte infectie hebben gehad.

Tot nu toe gaan er ook aardig wat mensen dood aan covid, waarvan er genoeg ongevaccineerd zullen zijn. Zo gaat dat reservoir ook lekker naar beneden.
Waarom zou niet vaccineren gelijk zijn aan niet testen? Nogal een lompe aanname. Genoeg mensen die tegen vaccinatie zijn maar geen probleem hebben met de basisregels naleven en testen.
Ook genoeg mensen die het vaccin onder dwang genomen hebben zodat ze nooit meer hoeven te testen.

Met 20k aan doden aan covid waarvan het gros onderliggende klachten of ouderdom denk ik niet dat het aantal doden enige impact zal hebben op de 1.2miljoen ( niet relevant tenminste )

[ Voor 38% gewijzigd door Shadowhawk00 op 28-11-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:20:
13 van de 61 mensen die positief waren getest vanuit de vluchten uit Zuid Afrika hebben de omicronvariant. Dat is dan 13/61 = 21%.
Kan je daarmee concluderen dat de verspreiding van die variant in Zuid Afrika ook rond de 21% zit?
"Het onderzoek naar alle 61 positief geteste personen is nog niet afgerond" Ik concludeer meer dat er overhaast/sensationeel nieuws naar buiten gebracht wordt waar je niks mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Onbekend schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:20:
Nee, wat je daarme kan concluderen is dat van de testen waarvan het inmiddels positief is 13 mensen in die vlucht de nieuwe variant hebben.

Je weet niks over de sampling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:18:
[...]

Alles kan, maar denk je werkelijk dat mensen wel naar Ploumen, Klaver, Kaag of Wilders gaan luisteren?
Waarom kom jij nu weer met politici aanzetten die niet eens in de coalitie zitten? De VVD kan toch gewoon een andere eerste minister zoeken? Ze hebben de halve ploeg al vervangen, waarom zou het eerste poppetje dan heilig zijn? Stop eens met die heiligverklaring van deze voormalige personeelsmanager en modale geschiedenis student.
Die basismaatregelen worden niet meer nageleefd om dezelfde reden waarom een dieet versloft of mensen na een tijdje steeds meer moeite hebben om naar de sportschool te gaan.
Een nieuwe voorman zou wellicht met iets meer gezag maatregelen kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Shadowhawk00 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:21:
Moet wel met 20k besmettingen per dag gaat het best snel.
Dat is alleen wat zich laat testen, reken maar met 50k per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Begin van het jaar ( voor vaccinaties ) zaten we rond de 30% van nederland besmet geweest.
*volgens antistoffen testen van sanquin 30% van de donoren had antistoffen*
Zoals al veel vaker besproken, kun je niet rücksichtslos de Sanquin data extrapoleren omdat dat een selecte groep mensen is die geen doorsnede van de bevolking vormt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:22:
Stop eens met die heiligverklaring van deze voormalige personeelsmanager en modale geschiedenis student.
Waarom die haat jegens Rutte?

Ik neem hem ook niet meer serieus, maar als je naar de VVD kamerfractie kijkt zie ik niemand die het beter zou doen. Edith Schippers 'van buiten' wellicht maar daar was jij ook geen fan van dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
geenstijl schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:19:
[...]
Ik denk dat een stagiair twee regels heeft omgewisseld ;)
In de datafeed staat nu bij zaterdag 46 IC-instroom en 230 Kliniek-instroom en bij zondag dus die 51 en 354.
Dus ik ga er vanuit dat vandaag is:
46 op de IC opgenomen
230 in de kliniek opgenomen
Dat viel mij als eerste op bij de data die ik van de LCPS heb: de getallen van gisteren zijn anders.

Edit: de cijfertjesman man heeft nu de juiste cijfers:
[Twitter: https://twitter.com/cijfertjesman/status/1464948073138954248?t=5AAnPfmRhefWFcFlImYn_g&s=19]

[ Voor 14% gewijzigd door zacht op 28-11-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:22:
[...]

Waarom kom jij nu weer met politici aanzetten die niet eens in de coalitie zitten? De VVD kan toch gewoon een andere eerste minister zoeken? Ze hebben de halve ploeg al vervangen, waarom zou het eerste poppetje dan heilig zijn? Stop eens met die heiligverklaring van deze voormalige personeelsmanager en modale geschiedenis student.

[...]

Een nieuwe voorman zou wellicht met iets meer gezag maatregelen kunnen nemen.
In het kader roeien met de riemen die je hebt (en dus die toekomstige coalitie) zou nog het beste zijn als er een nieuw covid-ministerie in het leven wordt geroepen met eigen minster na de formatie. Toch een beetje een frisse start. (Al ben ik nu zo cynish over de politiek dat het me niet zou verbazen als dat besproken is, en weer van tafel gegooid wegens te veel interne belangen bij partijen dat geen enkele partij die minister wil leveren want gevaar beschadiging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Waarom zou niet vaccineren gelijk zijn aan niet testen? Nogal een lompe aanname.
Dat is geen aanname, er is ondertussen genoeg onderzocht en ondervraagd waaruit blijkt dat onder de niet gevaccineerden ook veel minder animo voor testen is als onder de gevaccineerden.

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
[...]
Waarom zou niet vaccineren gelijk zijn aan niet testen? Nogal een lompe aanname. Genoeg mensen die tegen vaccinatie zijn maar geen probleem hebben met de basisregels naleven en testen.
Ook genoeg mensen die het vaccin onder dwang genomen hebben zodat ze nooit meer hoeven te testen.

Met 20k aan doden aan covid waarvan het gros onderliggende klachten of ouderdom denk ik niet dat het aantal doden enige impact zal hebben op de 1.2miljoen ( niet relevant tenminste )
Niks aanname. Die getallen omdat te onderbouwen zijn hier al 100 x voorbij gekomen. Ongevaccineerden laten zich amper testen.

Ook zit je veel te laag met het aantal doden, is hier ook al 100x voorbij gekomen.

En niemand heeft het vaccin "onder dwang genomen" Helaas, want het zou tijd worden om dat te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
YakuzA schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:23:
[...]

Zoals al veel vaker besproken, kun je niet rücksichtslos de Sanquin data extrapoleren omdat dat een selecte groep mensen is die geen doorsnede van de bevolking vormt.
Klopt het is een sample. Alleen verwacht ik dat dit eerder mensen zijn die de basisregels wel handhaven. Dat dit niet de mensen zijn die tijdens de lockdown toch naar feestjes gingen of zich bewust lieten besmetten.

Dus helemaal representatief niet nee maar het zal niet heel veel afwijken van de rest en het zijn de beste cijfers die we hebben want:
A - niet iedereen krijgt klachten
B - niet iedereen kon testen in het begin
C - niet iedereen laat zich testen met klachten.

Dus de officiele getallen zijn zeker veel te laag, dus het is de beste benadering van de werkelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Cross check NICE. Verpleegafdeling lijkt op de 23e gepiekt te hebben en sindsdien elke dag een klein tikje omlaag te gaan. IC piek loopt typisch 10 dagen achter, die zou eind komende week moeten vallen.

Wat betreft de instroom op de IC, die valt iets gunstiger uit. Het piekniveau lijkt rond de 50 per dag te liggen (ik voorzag eerder ongeveer 55). Intussen is de uitstroom wat opgelopen, omstreeks 37 per dag gemiddeld. Het piekniveau lijkt niet op 700-750 uit te komen, maar op 600-650.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
LZ86 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:27:
[...]

Niks aanname. Die getallen omdat te onderbouwen zijn hier al 100 x voorbij gekomen. Ongevaccineerden laten zich amper testen.

Ook zit je veel te laag met het aantal doden, is hier ook al 100x voorbij gekomen.

En niemand heeft het vaccin "onder dwang genomen" Helaas, want het zou tijd worden om dat te gaan doen.
Al een tijd geen krant meer gelezen dus. Genoeg mensen die het vaccin nemen want anders komen ze nergens meer binnen. Of dan moeten ze gaan testen. En ze kunnen niet meer naar feestjes of op vakantie.
Ja mensen ervaren dat als dwang ja.

Ongevaccineerden moeten voor alles wat ze doen zich laten testen. Er zijn hele bedrijven die daar gewoon op draaien nu. Testen voor toegang.

[ Voor 4% gewijzigd door Shadowhawk00 op 28-11-2021 14:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Shadowhawk00 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:30:
[...]

Al een tijd geen krant meer gelezen dus. Genoeg mensen die het vaccin nemen want anders komen ze nergens meer binnen. Of dan moeten ze gaan testen. En ze kunnen niet meer naar feestjes of op vakantie.

Ongevaccineerden moeten voor alles wat ze doen zich laten testen.
Dus geen dwang, want je kan je ook laten testen. Er is geen vaccinatieverplichting.

Keuzes hebben consequenties.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 28-11-2021 14:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:24:
[...]

Waarom die haat jegens Rutte?
Geen haat. Privé zal het best een prima kerel zijn. Ik vind wel dat hij moet opstappen. Puur juridisch omdat hij de kamer constant belazert, en inhoudelijk omdat het een man zonder visie is. En dat heeft de laatste kabinetten desastreus gewerkt voor de staat van het land. Besturen an sich, beeldvorming en blijven zitten lijken belangrijker dan de inhoud.
Ik neem hem ook niet meer serieus, maar als je naar de VVD kamerfractie kijkt zie ik niemand die het beter zou doen. Edith Schippers wellicht maar daar was jij ook geen fan van dacht ik.
Dat is puur beeldvorming. Waarop is gebaseerd dat Schippers het wel zou kunnen en een ander niet? Wat zijn haar kwaliteiten? Heeft ze visie? Ik zie haar voornamelijk als trekpop van zorgconsultants, meer van hetzelfde dus.

En moet het uit de fractie zijn dan? Er zijn talloze burgemeesters in Nederland die naast een stad ook prima een land zouden kunnen besturen. Er zijn ook nog zat oud-ministers in ruste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:18:
[...]

Ik heb vooral moeite met naar de sportschool gaan omdat ie dicht zit in de avond tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:50

SuBBaSS

-has Ryzen

LZ86 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:27:
[...]

Dat staatje van het 1vandaag opiniepanel bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Joh... Stop met trollen. Bovendien als hij al in jouw "excel" stond dan is dat om een reden en dan weet je dat hij toegang heeft tot personen en kennis die jij (en de meeste anderen) niet hebben.

Ook geen flauw idee wat je met je oorspronkelijke ontkenning wilt bereiken, maar dat feestje laat ik aan anderen over. ;w

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 28-11-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:12:
[...]

Wie zegt dat het vaccin er was voordat hij het virus opliep? Er zijn genoeg mensen die het virus gehad hebben en die niet getest zijn omdat er nog niet eens tests beschikbaar waren. Sterker nog ik ken mensen in de bejaardenzorg die moesten komen werken omdat ze zelf geen klachten hadden maar wel een partner die doodziek was met vermoedelijk corona. Achteraf kan je wel gewoon zien of je het gehad hebt.
Maar goed dat was in het begin testen zonder een betrouwbare test kan natuurlijk niet.

Verder is de rest een aanname, je weet niet hoe mensen op het vaccin reageren, of op het virus zelf. De spread van het virus lijkt van geen klachten tot dood te liggen.
En er liggen ook genoeg gevaccineerden op het IC dus er is geen garantie dat het voor jou persoonlijk werkt.
Net zoals het de kans op besmetting verkleint, maar als je thuis werkt en alleen bent is die kans al bijna 0, terwijl iemand die op de covid afdeling van een ziekenhuis werkt en 2 kinderen op de basisschool die kans redelijk groot is.
Op een grote populatie komt het altijd wel uit maar op een kleine sample niet.
Gooi je 10x een dobbelsteen dan is de verdeling niet gelijk, gooi je 10000x een dobbelsteen dan zal je ongeveer 13% per nummer zien.
Lang verhaal om mijn punt te bevestigen dat vaccins tegen long-COVID helpen. Of dat vaccin er niet was voor die ene poster toen is niet echt relevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Shadowhawk00 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:30:
[...]

Ongevaccineerden moeten voor alles wat ze doen zich laten testen. Er zijn hele bedrijven die daar gewoon op draaien nu. Testen voor toegang.
Je onderste alinea haalt je bovenste al onderuit.
Zonder vaccin kun je in Nederland helaas overal binnen. Helaas houdt niemand jouw arm vast om er een prik in te zetten.

De vaccinatie is helaas volledig op vrijwillige basis. Hooguit maakt hij het leven wat makkelijker. Dat zou richting drang of sterk adviseren gaan. Maar met dwingen heeft het in dit land nog niks te maken.

Zou wel eens tijd worden. Daar niet van. Maar jouw stelling is gewoon onjuist.

Definitie van de van dale van dwang:
machtsuitoefening waardoor iem. tot iets wordt genoodzaakt

Oftewel is geen sprake van. Je wordt nergens toe genoodzaakt, er is een alternatief.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis1812 op 28-11-2021 14:50 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:35
D-e-n schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:03:
@CMD-Snake
Als je De Jonge wilt vervangen moet je Rutte ook vervangen. Die is net zozeer schuldig aan het beleid.
Sowieso is het bezopen dat Grapperhaus er nog zit. Die had ik na zijn mondkapjes liedje gelijk al met pek en veren buiten gezet.
En dan moet je de rest ook vervangen want we hebben hier geen president met macht of dictator.
Pagina: 1 ... 126 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.