Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.533 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
t_captain schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:31:
[...]

Ik heb meet belangstelling in een dageijkse update van de symptomen van de 61 positief getesten. Ik ben buitengewoon geinteresseerd in hoeverre deze afwijken van wat je met de delta variant zou verwachten (voor een groep van vergelijkbare samenstelling).
ben ik ook benieuwd naar.. hopelijk is het een superbesmettelijke variant, maar met een stuk minder klachten

Marc van Ranst heeft het daar ook al over gehad ..gevonden: https://www.metronieuws.n...cron-variant-goed-nieuws/

als er volgende week 60 man in het ziekenhuis zijn opgenomen, ga ik m'n survivalkit alvast klaarmaken

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-11-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:53
Grvy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:53:
[...]

Waar in het beleid staat dat men zich niet moet vaccineren?
Omdat het vrijwillig is en je niet hoeft te vaccineren.

[ Voor 5% gewijzigd door Ingelogd op 27-11-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:37
Het is voor de regering ook gewoon erg lastig. Wel vond ik gisteren in zo'n talkshow goed verwoord dat de lange termijnvisie niet echt lijkt te bestaan. Net als dat verschillende scenario's worden bekeken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:41
Mr. Detonator schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:57:
[...]

ben ik ook benieuwd naar.. hopelijk is het een superbesmettelijke variant, maar met een stuk minder klachten

Marc van Ranst heeft het daar ook al over gehad
Ik meen inderdaad ook wat gelezen te hebben over een japanse variant. De boel gaat daar serieus de goede kant op.... deze variant is nog besmettelijker, dus verdringt hij de delta variant. Bijkomend voordeel is dat men van deze variant amper of niet ziek word.... zou covid zichzelf op deze manier uitroeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:34

Grvy

Bot

Ingelogd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:58:
[...]

Omdat het vrijwillig is en je niet hoeft te vaccineren.
Dat heeft niks met het beleid te maken. Het is nou eenmaal heel lastig om zoiets te verplichten, iets met vrijheden etc.

En daar moet de politiek wel mee omgaan en helaas is dat niet "eventjes" te veranderen (al dan niet onmogelijk).

Theoretisch is het geweldig hoor, verplicht een vaccinatie maar de schade op de lange termijn die je daarmee doet is het absoluut niet waard. :)

Dit is een account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
Ingelogd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:49:
[...]

Waarom hoort het bij die niet gevaccineerde en niet bij het beleid? Het is een oorzaak van.
Omdat die een persoonlijke keuze hebben gemaakt waardoor nu het leven van alle Nederlanders wordt verziekt.

Denken dat de huidige situatie komt door iets anders is net zo delusioneel als degene die nu in Dallas kamperen voor een toespraak van JFK.jr.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
stylezzz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:40:
Ik zit sinds kort in een telegram groep waar dit soort taal veelvuldig voorbij komt. Ik vermaak me er kostelijk mee, maar iets zegt mij dat jij ook in die groep zit en het nog serieus neemt ook. :)
Helaas voor jou wordt deze mening ook door experts als Arjen Boin (hoogleraar publieke instuties en governance aan de Universiteit Leiden) gedeeld:
De grootste inschattingsfout van de afgelopen maanden noemt Boin dat het kabinet het probleem – en de oplossing – zoekt bij de ongevaccineerden. “Gevaccineerden gingen denken: ‘mooi, het gaat niet meer over ons, wij zijn veilig’. Zo is schijnveiligheid gecreëerd. Niemand hield meer afstand, met massale besmettingen tot gevolg.”
Hebben Rutte en De Jonge gezag verspeeld? ‘Kan ze niet meer serieus nemen’

Lees ook dit interview met Boin in het NRC: ‘Ministers zouden moeten worden vervangen, net zoals coach van verliezend team’

Hij pleit hier voor een stevige aanpak en wederom collectief eigenaarschap van het probleem corona. Het neerleggen van het probleem bij een specifieke groep heeft uiteindelijk de totaalaanpak ondermijnd. Boin vind het kwalijk hoe het kabinet maatregelen neemt, maar tegelijkertijd die delegitimeerd door wat daarna komt in woorden of daden.

Gelukkig is er dan altijd nog De Speld: Rutte: ‘Strategie is om het virus in verwarring te brengen met onnavolgbaar beleid’
Wolly schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:54:
61 besmette personen+partners dus in het hotel, verdeeld over 5 verdiepingen met op elke verdieping 5 bewakers.

En, het blijft Nederland, ook nog gewone gasten in het hotel 8)7

Er was een hotel wat de gasten geweigerd heeft waardoor ze nu in het Ramada terecht zijn gekomen. Hopelijk is de ventilatie op orde.
Het kan altijd erger. De GGD stond toe dat een deel van de besmette passagiers toch naar huis mochten om daar in quarantaine te gaan in plaats van in het hotel. In de chaos die er was hoefde je alleen maar genoeg stennis te schoppen om doorgelaten te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door CMD-Snake op 27-11-2021 20:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
CMD-Snake schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:02:
[...]

Helaas voor jou wordt deze mening ook door experts als Arjen Boin (hoogleraar publieke instuties en governance aan de Universiteit Leiden) gedeeld:

[...]

Hebben Rutte en De Jonge gezag verspeeld? ‘Kan ze niet meer serieus nemen’

Lees ook dit interview met Boin in het NRC: ‘Ministers zouden moeten worden vervangen, net zoals coach van verliezend team’

Hij pleit hier voor een stevige aanpak en wederom collectief eigenaarschap van het probleem corona. Het neerleggen van het probleem bij een specifieke groep heeft uiteindelijk de totaalaanpak ondermijnd. Boin vind het kwalijk hoe het kabinet maatregelen neemt, maar tegelijkertijd die delegitimeerd door wat daarna komt in woorden en daden.
Ach, mijn linkedin word ook onder gespamt met dat soort artikelen van allerlei 'experts' die ongeveer hetzelfde zeggen. Inmiddels kun je wel voor elke stelling een of andere hoogleraar vinden die je groot gelijk geeft. Dat maakt het ook lastig om tussen de ruis nog een rode draad te volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:02:
[...]

Het kan altijd erger. De GGD stond toe dat een deel van de besmette passagiers toch naar huis mochten om daar in quarantaine te gaan in plaats van in het hotel. In de chaos die er was hoefde je alleen maar genoeg stennis te schoppen om doorgelaten te worden.
Tegen het eind van de avond besloot Steenhuis met een paar andere ondernemers, omdat ze het wachten op de uitslag en het gebrek aan regie beu waren, wat heibel te schoppen. “Mensen werden wild. Niemand was daar capabel om ons in te lichten over de voortgang. Dus ik ben een kleine oproer gestart. Tegen de GGD en de marechaussee zeiden we: ‘Als jullie niet oppassen dan gaan de mensen massaal uitbreken.’ En zo’n relletje, daar hadden ze geen zin in. Na een uur kwam er een dame van de GGD coördineren en die heb ik vervolgens nog een cursusje management gegeven.

Midden in de nacht kwam dan toch de uitslag en wat bleek: Steenhuis was negatief, maar zijn vriendin bleek een van de 61 positief geteste passagiers. In principe zou zij de komende dagen dan in een quarantainehotel nabij Schiphol moeten verblijven. “Wat er toen gebeurde, vind ik bizar. De medici gaven ons ook de keuze om samen thuis of in het hotel in quarantaine te gaan. Ze zeiden: ‘We vinden het heel vervelend dat jullie gescheiden weg moeten, maar zij gaat straks met de Rode Kruis-bus naar het hotel en dan kunt u haar daar oppikken!’” Uiteindelijk is het stel samen naar huis gereden met de auto.
|:( |:( |:(

Het is triest aan alle kanten.

Dit is dan weer wel bijzonder, die vriendin bleek de volgende dag bij een nieuwe test helemaal niet positief te zijn.
Uw vriendin heeft zaterdag een coronatest gedaan bij een particulier testbedrijf. De uitslag is negatief.
https://www.volkskrant.nl...derdewereldland~b9736170/

[ Voor 9% gewijzigd door Wolly op 27-11-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

stylezzz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:08:
[...]

Ach, mijn linkedin word ook onder gespamt met dat soort artikelen van allerlei 'experts' die ongeveer hetzelfde zeggen. Inmiddels kun je wel voor elke stelling een of andere hoogleraar vinden die je groot gelijk geeft. Dat maakt het ook lastig om tussen de ruis nog een rode draad te volgen....
Dat maakt het inderdaad niet beter, allemaal "experts" die elkaar tegenspreken en iedereen kan met genoeg zoekacties wel 1 of meerdere mensen vinden met enigszins aanzien die het met hun standpunt eens is.

Realiteit is; niemand kan een expert hierin zijn want dit is de eerste keer in de moderne wereld (aka jaartal 2000, internet etc) dat we met deze situatie zitten op pandemie, informatie niveau etc etc.

Dus iedereen die denkt het even te weten. Inclusief alle 17 miljoen bondscoaches in Nederland en alle experts.. tjah.. :P

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:51
jadjong schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:56:
Zelfs mijn meest strenge referentie voor deze pandemie (70+) ging eenmaal gevaccineerd weer twee keer per week naar een restaurant terwijl ze daarvoor niet buiten kwamen, voedsel door de kinderen af lieten geven en 'bezoek' kon communiceren via een open raam of kijkend over de schutting.
Maar dat laatste is toch niet gezond?

Dat is korte tijd vol te houden, voor vele maanden of jaren is psychisch niet gezond. Jouw referentie heeft logisch gehandeld en na z'n vaccinatie een deel van het gewone leven weer opgepakt.
Dit hele zooitje is eigenlijk net een projectje in de burgklas. Je hebt daar altijd iemand die er de kantjes van af loopt en als de rest denkt: 'ik heb genoeg gedaan, nu mag hij eens wat doen' krijgen ze allemaal een 3. :F
Als één kind een drie haalt heeft dat kind een probleem, haalt de hele klas een zware onvoldoende dan ligt dat toch echt aan de leerkracht...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Grvy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:10:
[...]

Dat maakt het inderdaad niet beter, allemaal "experts" die elkaar tegenspreken en iedereen kan met genoeg zoekacties wel 1 of meerdere mensen vinden met enigszins aanzien die het met hun standpunt eens is.

Realiteit is; niemand kan een expert hierin zijn want dit is de eerste keer in de moderne wereld (aka jaartal 2000, internet etc) dat we met deze situatie zitten op pandemie, informatie niveau etc etc.

Dus iedereen die denkt het even te weten. Inclusief alle 17 miljoen bondscoaches in Nederland en alle experts.. tjah.. :P
Yep, zelfs binnen het omt is onenigheid over hoe en wat inmiddels. En dat zijn nou niet bepaald de mensen die hun kennis van feesboek of telegram halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:11:
[...]

Maar dat laatste is toch niet gezond?

Dat is korte tijd vol te houden, voor vele maanden of jaren is psychisch niet vol uw houden. Jouw referentie heeft logisch gehandeld en na z'n vaccinatie een deel van het gewone leven weer opgepakt.
Achteraf misschien iets te veel, voor vaccinatie dan weer te weinig. :P
Als één kind een drie haalt heeft dat kind een probleem, haalt de hele klas een zware onvoldoende dan ligt dat toch echt aan de leerkracht...
Je krijgt als groepje(had ik iets duidelijker moeten verwoorden) een cijfer, loopt er eentje de kantjes er van af dan zal de rest harder moeten werken. Dat laatste is mij nog niet opgevallen tussen gevaccineerde, mijzelf inclusief overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
RocketKoen schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:00:
[...]

Omdat die een persoonlijke keuze hebben gemaakt waardoor nu het leven van alle Nederlanders wordt verziekt.
Hier geef je de schuld aan de niet gevaccineerde. Het beleid is opgesteld met een percentage van mensen die zich niet willen of kunnen vaccineren en daarmee is rekening gehouden in de modellen. Als het beleid niet uitkomt of fouten zijn gemaakt dan maar de schuld neerleggen bij andere is wel erg gemakkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50
[...]

Ik denk dat we hier beide zien. De leraar die heeft verzaakt maar er zijn ook leerlingen die er bewust met pet naar gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 10:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
stylezzz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:59:
Ik meen inderdaad ook wat gelezen te hebben over een japanse variant. De boel gaat daar serieus de goede kant op.... deze variant is nog besmettelijker, dus verdringt hij de delta variant. Bijkomend voordeel is dat men van deze variant amper of niet ziek word.... zou covid zichzelf op deze manier uitroeien?
Uitroeien niet maar dan wordt het endemisch zonder dat we er écht last van hebben, zoals een verkoudheid. Die mogelijk is zeer zeker aanwezig, er zijn vaker virussen op die manier gemuteerd en minder schadelijk geworden. Het zou voor COVID een erg mooi scenario zijn dus ik hoop met je mee, maar we moeten het nog maar zien.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RobinNL schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:27:
Als de nieuwe variant in Nederland is, krijgen we dit morgen te horen.

[Twitter]
Spannend hoor :z
De nieuwe coronavariant omikron is met 95 procent zekerheid aangetroffen in Nederland, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De variant is aangetroffen bij meerdere passagiers die gisteren op de vluchten vanuit Zuid-Afrika naar Nederland zaten. Om hoeveel besmettingen het precies gaat, is nog niet bekend.

Bij een aantal passagiers is een afwijkend eiwit gevonden dat overeenkomt met de nieuwe omikronvariant. Daardoor kan het RIVM met 95 procent zekerheid zeggen dat een aantal passagiers met de variant besmet is. Vervolgonderzoek moet uitsluitsel geven.
https://www.rtlnieuws.nl/...mensen-besmet-quarantaine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Of demografie, gewoon een zeer slechte buurt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ingelogd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:17:
[...]

Hier geef je de schuld aan de niet gevaccineerde. Het beleid is opgesteld met een percentage van mensen die zich niet willen of kunnen vaccineren en daarmee is rekening gehouden in de modellen. Als het beleid niet uitkomt of fouten zijn gemaakt dan maar de schuld neerleggen bij andere is wel erg gemakkelijk.
Helaas houden die rekenmodellen geen rekening met eventuele nieuwe varianten die in de loop der tijd ontstaan. Met de huidige 88% vaccinatiegraad was de originele covid van begin 2020 wel verslagen..... helaas zijn we wat wijzer geworden in de tussentijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

De primaire schuld ligt bij het virus. Maar die kun je moeilijk op zijn gedrag aanspreken.
Maar om dan maar het model de schuld te geven is net zoiets dat je nat regent en dan de schuld geeft aan Piet Paulisma omdat hij vorige week maar 80% kans op regen had voorspeld. Maar dat je zonder regenjas of paraplu op stap bent gegaan, daar kan het niet aan liggen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Als dat zo zou zijn dan moet je dus eigenlijk massaal besmette Jappaners hierheen halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Zelfs met de grote aantallen besmettingen was er nog geen probleem met de zorg geweest als iedereen die dat medisch kon zich had laten vaccineren.

Je hebt gelijk dat als het beleid erop gericht was het virus in toom te houden zonder de dwarsliggers verplicht te vaccineren het beleid gefaald heeft. Maar dat betekent dus dat er een restrictiever beleid had moeten worden gevoerd voor iedereen, omdat die groep dwarsliggers bestaat.

Ik hoor iedereen maar over de vrijheid van de dwarsliggers praten en hoe je die niet kan dwingen. Kan iemand mij dan ook een keer uitleggen waarom het wel acceptabel is om de vrijheid van iedereen te beperken omwille van een kleine groep?

De meest effectieve en op landelijke schaal minst ingrijpende maatregel is en blijft verplichte vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:23:
[...]

Zelfs met de grote aantallen besmettingen was er nog geen probleem met de zorg geweest als iedereen die dat medisch kon zich had laten vaccineren.

Je hebt gelijk dat als het beleid erop gericht was het virus in toom te houden zonder de dwarsliggers verplicht te vaccineren het beleid gefaald heeft. Maar dat betekent dus dat er een restrictiever beleid had moeten worden gevoerd voor iedereen, omdat die groep dwarsliggers bestaat.

Ik hoor iedereen maar over de vrijheid van de dwarsliggers praten en hoe je die niet kan dwingen. Kan iemand mij dan ook een keer uitleggen waarom het wel acceptabel is om de vrijheid van iedereen te beperken omwille van een kleine groep?

De meest effectieve en op landelijke schaal minst ingrijpende maatregel is en blijft verplichte vaccinatie.
Het is niet acceptabel, maar wel realiteit. De groep die zich niet wilt laten verplichten om te vaccineren verschuilt zich achter fundamentele vereisten van onze maatschappij.

Die kun je helaas niet eventjes aan de kant schuiven. Daarnaast heb je dan ook nog dat dezelfde groep zich echt niet aan een verplichting gaat houden. :P

Dus nee, acceptabel niet. Wel realiteit. :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
RocketKoen schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:21:
[...]

De primaire schuld ligt bij het virus. Maar die kun je moeilijk op zijn gedrag aanspreken.
Maar om dan maar het model de schuld te geven is net zoiets dat je nat regent en dan de schuld geeft aan Piet Paulisma omdat hij vorige week maar 80% kans op regen had voorspeld. Maar dat je zonder regenjas of paraplu op stap bent gegaan, daar kan het niet aan liggen.
Dat klopt, dus het beleid moet bijgestuurd worden en dat gebeurd ook maar er wordt onterecht alle schuld bij de niet gevaccineerde neergelegd, die volgen gewoon het beleid dat het niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:51
D-e-n schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:17:
De leraar die heeft verzaakt maar er zijn ook leerlingen die er bewust met pet naar gooien.
Wat ergens ook logisch is als 85% van de leerlingen al weet dat ze 'over' zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
Ingelogd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:27:
[...]

Dat klopt, dus het beleid moet bijgestuurd worden en dat gebeurd ook maar er wordt onterecht alle schuld bij de niet gevaccineerde neergelegd, die volgen gewoon het beleid dat het niet hoeft.
Je mag ook gewoon de juiste beslissing nemen zonder dat het moet van de overheid...
Net als dat er geen wet is dat je je winkelwagentje terug moet brengen. Maar toch doen de meeste mensen dat. Zelfs bij de IKEA ofzo waar er geen 50 cent in hoeft.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grvy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:25:
[...]

Het is niet acceptabel, maar wel realiteit. De groep die zich niet wilt laten verplichten om te vaccineren verschuilt zich achter fundamentele vereisten van onze maatschappij.

Die kun je helaas niet eventjes aan de kant schuiven. Daarnaast heb je dan ook nog dat dezelfde groep zich echt niet aan een verplichting gaat houden. :P

Dus nee, acceptabel niet. Wel realiteit. :)
Ik hoor heel vaak roepen dat gedwongen vaccinatie niet kan.

Dan bedoel ik gedwongen via boetes en dusdanige beperking dat vaccineren eigenlijk nog de enige redelijke uitweg is. Ik bedoel niet niet vastbinden en een prik erin zetten!

De werkelijkheid is dat hier in het kader van vaccinaties voor kinderen in Tjechië al een uitspraak van het EVRM ligt. (ECLI:CE:ECHR:2021:0408JUD004762113) Kort samengevat: Je mag niet tegen de wil prikken, maar boetes en beperkingen opleggen als er niet gevaccineerd wordt is acceptabel. Men had in dit geval de keuze niet te vaccineren en de beperkingen te accepteren.

Het hof neemt in de overweging ook het recht op leven (art 2) en privé leven (art 8) mee: de verdragsstaten hebben een positieve verplichting om passende maatregelen te treffen om de gezondheid en het leven van de mensen die binnen hun jurisdictie vallen, te beschermen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:23:
[...]

Dar is niet iedereen het over eens. Het probleem is wel flink minder, maar waarschijnlijk niet klein genoeg zodat iedereen vrij de winter door kan met meters bier en dozen flugel om half twee in de nacht.
Jep, als het niet uit de lengte komt dan moet het uit de breedte.
Omdat er, gevaccineerd of ongevaccineerd, er nog mensen zijn die ten dode opgeschreven zijn als ze besmet raken. Daar voor moet iedereen zich een beetje gedeisd houden.
Jep, maar tot die tijd moet je geen maatregelen introduceren die effectief het handhaven van een vaccinatieplicht bewerkstelligen. Keuzes hebben consequenties is de veel gehoorde uitspraak, door niet te kiezen voor een plicht moet je daar ook naar handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07

Osxy

Holy crap on a cracker

Wolly schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:10:
[...]

[...]

|:( |:( |:(

Het is triest aan alle kanten.

Dit is dan weer wel bijzonder, die vriendin bleek de volgende dag bij een nieuwe test helemaal niet positief te zijn.

[...]

https://www.volkskrant.nl...derdewereldland~b9736170/
Ben dan benieuwd wat voor test er gedaan is bij de commerciele partij. Kans zit er in dat dat een sneltest is met lagere betrouwbaarheid en mevrouw gewoon besmet is.

Als deze variant zo besmettelijk is is het compleet onbegrijpelijk dat men niet alle personen op die vluchten in quarantaine heeft gezet, 10% besmet nu. Hoeveel % in de komende week? 30, 50?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:33:
[...]

Ik hoor heel vaak roepen dat gedwongen vaccinatie niet kan.

Dan bedoel ik gedwongen via boetes en dusdanige beperking dat vaccineren eigenlijk nog de enige redelijke uitweg is. Ik bedoel niet niet vastbinden en een prik erin zetten!

De werkelijkheid is dat hier in het kader van vaccinaties voor kinderen in Tjechië al een uitspraak van het EVRM ligt. (ECLI:CE:ECHR:2021:0408JUD004762113) Kort samengevat: Je mag niet tegen de wil prikken, maar boetes en beperkingen opleggen als er niet gevaccineerd wordt is acceptabel. Men had in dit geval de keuze niet te vaccineren en de beperkingen te accepteren.

Het hof neemt in de overweging ook het recht op leven (art 2) en privé leven (art 8) mee: de verdragsstaten hebben een positieve verplichting om passende maatregelen te treffen om de gezondheid en het leven van de mensen die binnen hun jurisdictie vallen, te beschermen.
Ik begrijp wat je zegt, maar dat is nogmaals niet de realiteit.

Of het nu leuk is of niet als we dit soort dingen op massale schaal gaan doen dan valt de maatschappij in elkaar. Dan krijg je echt een tweedeling etc etc. Wetgeving be dammed. Dat bedoel ik ermee.

De mensen die geen vaccinatie willen verschuilen zich achter de "vrijheid" waar hard voor gewerkt is en daar ben ik het op emotioneel vlak ook mee eens. En dat kan heel snel, heel erg fout gaan als ook maar 20% van de bevolking op die emotie reageert. ;)

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Osxy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:34:
[...]

Ben dan benieuwd wat voor test er gedaan is bij de commerciele partij. Kans zit er in dat dat een sneltest is met lagere betrouwbaarheid en mevrouw gewoon besmet is.
Gezien het getoeter van de partner van de vriendin denk ik niet dat daar nog sprake zal zijn van quarantaine na deze bevrijdende test :X
Als deze variant zo besmettelijk is is het compleet onbegrijpelijk dat men niet alle personen op die vluchten in quarantaine heeft gezet, 10% besmet nu. Hoeveel % in de komende week? 30, 50?
Dat is dweilen met de kraan open, de vliegtuigen met reizigers blijven komen uit die regio en dan zou je die duizenden mensen in een hotel moeten stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
[...]

Die 5000 vanaf alleen al afgelopen maandag zijn al lang rond aan het lopen in Nederland en lekker aan het aerosolen. Al dit gedoe is gewoon weer symboolpolitiek vergelijkbaar met de ophef destijds over drukte in natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Elk virus muteert om te kunnen overleven, je kan wat dat betreft een virus zien net als de mensen. Zijn enige doel is blijven leven dit doet het door meer en meer verspreid te raken maar ook door minder aggressief te worden. Uiteindelijk heeft het de mens nodig om te kunnen blijven leven. Mens dood betekent virus ook dood.

Feitelijk is de mens nog het slechtste virus wat er bestaat onze ontwikkeling in dit proces duurt honderd duizenden jaren, we zien nu pas in dat als we zo doorgaan de mensheid zal uitsterven. Het corona virus heeft dit al lang ingezien en past zich ook veel sneller aan zijn omgeving aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Grvy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:37:
[...]

Of het nu leuk is of niet als we dit soort dingen op massale schaal gaan doen dan valt de maatschappij in elkaar. Dan krijg je echt een tweedeling etc etc. Wetgeving be dammed. Dat bedoel ik ermee.

De mensen die geen vaccinatie willen verschuilen zich achter de "vrijheid" waar hard voor gewerkt is en daar ben ik het op emotioneel vlak ook mee eens. En dat kan heel snel, heel erg fout gaan als ook maar 20% van de bevolking op die emotie reageert. ;)
Lekker jammer voor de tweedeling...

Overigens valt dat in de praktijk reuze mee.
Op plaatsen waar vaccinatieplicht al is ingegaan (bijvoorbeeld werknemers van de stad New York) is 95% van de weigeraars op de dag van de waarheid toch gevaccineerd.
Maar 1% van de bevolking gaat zich "kosten wat het kost" verzetten. En 99% vaccinatie of 100% maakt niet zoveel uit. 80% of 99% wel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grvy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:37:
[...]

Ik heb slecht nieuws voor je, die tweedeling is er al. Het maakt wat dat betreft voor de tweedeling weinig uit of die komt omdat de overheid indirecte vacinatie dwang toepast, of dat de overheid dat niet doet.

Dat laatste gebeurt nu en je op fora, Facebook en Twitter, alsook onder collega's en vrienden steeds meer mensen, die eerste nog voor de dialoog en vrijwilligheid waren, met deze laatste maatregelen definitief klaar zijn met de dwarsliggers. Ik heb de laatste twee weken meer ontvriendingen op Facebook en ontvolgen op Twitter gezien van dwarsliggers dan in de anderhalf jaar daarvoor.

Steeds meer mensen zijn klaar met met de speciaaltjes en dat gaat echt niet minder worden als de overheid er niets aan doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:41:
[...]

Elk virus muteert om te kunnen overleven, je kan wat dat betreft een virus zien net als de mensen. Zijn enige doel is blijven leven dit doet het door meer en meer verspreid te raken maar ook door minder aggressief te worden. Uiteindelijk heeft het de mens nodig om te kunnen blijven leven. Mens dood betekent virus ook dood.

Feitelijk is de mens nog het slechtste virus wat er bestaat onze ontwikkeling in dit proces duurt honderd duizenden jaren, we zien nu pas in dat als we zo doorgaan de mensheid zal uitsterven. Het corona virus heeft dit al lang ingezien en past zich ook veel sneller aan zijn omgeving aan.
Ff lesje biologie nemen helpt je wellicht. Het coronavirus ziet niets in. Er ontstaan voortdurend nieuwe varianten en 1 lijkt nu gewoon effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:43:
[...]

Ik heb slecht nieuws voor je, die tweedeling is er al. Het maakt wat dat betreft voor de tweedeling weinig uit of die komt omdat de overheid indirecte vacinatie dwang toepast, of dat de overheid dat niet doet.

Dat laatste gebeurt nu en je op fora, Facebook en Twitter, alsook onder collega's en vrienden steeds meer mensen, die eerste nog voor de dialoog en vrijwilligheid waren, met deze laatste maatregelen definitief klaar zijn met de dwarsliggers. Ik heb de laatste twee weken meer ontvriendingen op Facebook en ontvolgen op Twitter gezien van dwarsliggers dan in de anderhalf jaar daarvoor.

Steeds meer mensen zijn klaar met met de speciaaltjes en dat gaat echt niet minder worden als de overheid er niets aan doet.
En ook @RocketKoen de tweedeling die ik bedoel is wel een niveau hoger, en erger dan wat er nu gebeurd.

Als je mensen actief (met overheid als back-up) gaat uitsluiten dan krijg je gewoon.. echt heel veel gezeik.
Ik zeg niet voor niks dan "valt de maatschappij in elkaar" dat is wat anders dan het gegrom en gesnauw van gevaccineerde vs ongevaccineerde wat je nu hebt.

Maargoed; dat denk ik maar.. :P

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:29:
[...]

Wat ergens ook logisch is als 85% van de leerlingen al weet dat ze 'over' zijn.
Alleen blijkt de hele klas nu te moeten blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
giantgiantus schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:38:
[...]

Die 5000 vanaf alleen al afgelopen maandag zijn al lang rond aan het lopen in Nederland en lekker aan het aerosolen. Al dit gedoe is gewoon weer symboolpolitiek vergelijkbaar met de ophef destijds over drukte in natuur.
Natuurlijk is het symboolpolitiek, maar wat moet de overheid anders? Als ze niets hadden gedaan zou elke talkshow er schande van spreken dat mensen nog hierheen kunnen vliegen.

Nu kan dat laatste overigens nog steeds, er is immers helemaal geen vliegverbod, maar er is toch een beetje actie ondernomen op twee gearriveerde vluchten. Die mensen in het hotel zijn even het bokje, al denk ik dat ze over een paar dagen alweer thuis in quarantaine mogen als blijkt dat Omicron zich al verspreid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:21

boesOne

meuh

giantgiantus schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:44:
[...]

Ff lesje biologie nemen helpt je wellicht. Het coronavirus ziet niets in. Er ontstaan voortdurend nieuwe varianten en 1 lijkt nu gewoon effectiever.
Er valt wel een evolutionair argument te maken voor zeer virulent, wenig ziekmakend. Dan is de verspreding maximaal. Beetje zoals het gemiddelde griepvirus dus.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
boesOne schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:47:
[...]

Er valt wel een evolutionair argument te maken voor zeer virulent, wenig ziekmakend. Dan is de verspreding maximaal. Beetje zoals het gemiddelde griepvirus dus.
Zeker. Maar is geen bewust besluit van een virus ofzo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
Grvy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:45:
[...]

En ook @RocketKoen de tweedeling die ik bedoel is wel een niveau hoger, en erger dan wat er nu gebeurd.

Als je mensen actief (met overheid als back-up) gaat uitsluiten dan krijg je gewoon.. echt heel veel gezeik.
Ik zeg niet voor niks dan "valt de maatschappij in elkaar" dat is wat anders dan het gegrom en gesnauw van gevaccineerde vs ongevaccineerde wat je nu hebt.

Doe mij die tweedeling maar hoor. Overheidsgesteunde complete uitsluiting van de samenleving voor (vrijwillig) ongevaccineerden.
Nu betaalt heel Nederland voor hun egoïsme.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Wolly schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:46:
[...]

Natuurlijk is het symboolpolitiek, maar wat moet de overheid anders? Als ze niets hadden gedaan zou elke talkshow er schande van spreken dat mensen nog hierheen kunnen vliegen.

Nu kan dat laatste overigens nog steeds, er is immers helemaal geen vliegverbod, maar er is toch een beetje actie ondernomen op twee gearriveerde vluchten. Die mensen in het hotel zijn even het bokje, al denk ik dat ze over een paar dagen alweer thuis in quarantaine mogen als blijkt dat Omicron zich al verspreid heeft.
Daarom, stukje symboliek.... die omicron gaat allang en breed rond ben ik van overtuigd. Maar goed dat er 'iets' word gedaan en we niet de houding aannemen van 'we verwachten aankomde week advies van het rivm en gaan daarnaar handelen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
[...]

Heb je hier een bron van? Want ik lees het vaker, maar het is vaak zonder bron.

Zelf zit ik een beetje met waarom we nu zeggen "het was wachten op een nieuwe variant". En eerlijk, het was ook wachten op een nieuwe variant. Maar waarom hoor ik dit alleen bij COVID? We hebben 101 griepen gehad die gevaarlijk waren, maar daar zijn ook nooit echt zware mutaties geweest. denk aan:
  • Russische griep (1889-1890)
  • Spaanse griep (1918-1920), verspreidde zich wereldwijd en veroorzaakte 500 miljoen zieken en 20 tot mogelijk 100 miljoen doden.
  • Aziatische griep (1957) met een miljoen doden.
  • Hongkonggriep (1968) met 700.000 doden.
  • Mexicaanse griep (van 11 juni 2009 tot augustus 2010) met ten minste 13.763 doden.
Ik kan zelf weinig vinden, behalve dit: https://www.vrt.be/vrtnws...nietigende-spaanse-griep/

Ook wat lokaler wordt er gewoon gepraat over "groepsimmuniteit": https://www.rtvoost.nl/ni...it-zijn-de-overeenkomsten

Maar merendeel van de berichten zijn van begin vorig jaar.

Niemand kan in een glazenbol kijken, maar wanneer zou er komen te staan:
  • COVID19 (2019-XXX)
Als ik de berichten moet geloven is het juist goed dat er mutaties zijn. Echter heeft de Delta variant het niet makkelijker gemaakt voor ons.... misschien omdat we nog geen weerstand hadden? Maar de zorgen zijn juist dat vaccinaties bij omicronvariant minder werken. Dat staat beetje haaks op de berichtgevingen van eerder pandemieën

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 27-11-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Als meerdere mensen op deze vluchten besmet blijken met deze variant lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat dit op (veel) eerdere vluchten niet ook al gewoon het geval is geweest, de variant bestaat namelijk al sinds minimaal 9 november in Afrika wat ik gelezen heb. En al die mensen zijn waarschijnlijk sowieso niet in quarantaine gegaan en hun medepassagiers ook niet.

Dus laat die mensen in dat hotel gewoon lekker naar huis gaan en behandel ze als elke andere geïnfecteerde zou ik zeggen. Die variant gaan we toch niet meer buiten houden, als hij echt zoveel besmettelijker is dan duurt het hoe dan ook niet lang voordat deze hier dominant is.

Waar ik vooral benieuwd naar ben hoe maar liefst 61 negatief geteste mensen nog geen 20 uur later allemaal positief testen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
ik222 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:55:
[...]

Als meerdere mensen op deze vluchten besmet blijken met deze variant lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat dit op (veel) eerdere vluchten niet ook al gewoon het geval is geweest, de variant bestaat namelijk al sinds minimaal 9 november in Afrika wat ik gelezen heb. En al die mensen zijn waarschijnlijk sowieso niet in quarantaine gegaan en hun medepassagiers ook niet.

Dus laat die mensen in dat hotel gewoon lekker naar huis gaan en behandel ze als elke andere geïnfecteerde zou ik zeggen. Die variant gaan we toch niet meer buiten houden, als hij echt zoveel besmettelijker is dan duurt het hoe dan ook niet lang voordat deze hier dominant is.

Waar ik vooral benieuwd naar ben hoe maar liefst 61 negatief geteste mensen nog geen 20 uur later allemaal positief testen...
Geen idee hoe het is in zuid africa. Maar in zuid Amerika vroegen ze me destijds wil je een stempel voor gele koorts voor 5 usd of een vaccinatie voor 10 usd; kan me voorstellen dat een negatief briefje niet zo duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

ik222 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:55:
[...]

En lekker naar huis laten gaan zodat we over 2 maanden allemaal bij Op1 of Jinek kunnen gaan vertellen dat de overheid niets heeft gedaan zeker?

Die 61 als ze daadwerkelijk omicron hebben mogen ze fijn uitzieken in een hotel.

En goed dat ze die 5000 ook nabellen. Geen laks gedoe en gewoon vanaf het begin opvolgen is het minste wat je kan én moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

beany

Meeheheheheh

Ik weet dat dit het covid topic voor NL en BE is, maar misschien dat iemand mij hier verder kan helpen:

Ik ga morgen naar Duitsland toe, prive bezoek. Ik kom berichten tegen dat je je dan moet registreren (ik heb de website gevonden waar dat moet), maar moet dat ook voor een bezoek van slechts enkele uren? Ze hebben het over 10 dagen in quarantaine gaan zodra je in DE aankomt, maar zolang ben ik daar helemaal niet.

Iemand meer info hier over?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

beany schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:34:
Ik weet dat dit het covid topic voor NL en BE is, maar misschien dat iemand mij hier verder kan helpen:

Ik ga morgen naar Duitsland toe, prive bezoek. Ik kom berichten tegen dat je je dan moet registreren (ik heb de website gevonden waar dat moet), maar moet dat ook voor een bezoek van slechts enkele uren? Ze hebben het over 10 dagen in quarantaine gaan zodra je in DE aankomt, maar zolang ben ik daar helemaal niet.

Iemand meer info hier over?
Neem aan dat je hier al even gekeken hebt? https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

beany

Meeheheheheh

Ah, die is wat duidelijker dan de engelstalige duitse sites! Wel registreren dus, geen quarantaine (heb vaccinatie).

Dank je!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:41:
Hoewel je redenatie op zich wel klopt is het geen bewuste keuze van het virus, het is gewoon evolutie. De varianten die betere overlevingskansen hebben zijn succesvoller en verdringen andere varianten. Mutaties die daar niet aan bijdragen of zelfs negatief bijdragen zie je dan ook weer snel verdwijnen.
Een virus wat zijn gastheer binnen enkele dagen aan bed kluistert zal inderdaad moeite hebben met verspreiden en dus niet zo succesvol zijn waardoor die waarschijnlijk sneller weer verdwijnt. Dat is echter gewoon een gevolg van de overlevingskansen op basis van de evolutie van het virus, niet echt een gericht mechanisme.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:43:
[...]

Wat een denigrerende toon. Als ik op FaceBook en op Twitter zou zitten en ik zou met je bevriendt zijn, zou ik ook hevig twijfelen om dat ongedaan te maken.

En die trend die jij waarneemt, neem ik totaal niet waar.

Je doelt waarschijnlijk op het toontje van opiniemakers dat steeds hysterischer wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
giantgiantus schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:03:
[...]

Geen idee hoe het is in zuid africa. Maar in zuid Amerika vroegen ze me destijds wil je een stempel voor gele koorts voor 5 usd of een vaccinatie voor 10 usd; kan me voorstellen dat een negatief briefje niet zo duur is.
Zelfs met vervalste papieren is 10% nog best veel. Het is is daar zomer, de besmettingen relatief laag.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Fornoo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:47:
[...]

Wat een denigrerende toon. Als ik op FaceBook en op Twitter zou zitten en ik zou met je bevriendt zijn, zou ik ook hevig twijfelen om dat ongedaan te maken.

Je doelt waarschijnlijk op het toontje van opiniemakers dat steeds hysterischer wordt?
Lees dit topic maar, mensen die ik ken als vrij rustig zijn er ook vrij duidelijk klaar mee.

En dat zijn ook mensen in allerlei rangen en standen. Ik heb @hoevenpe en @alexbl69 nog nooit zoveel duimpje gegeven.

Maar ook buiten Tweakers zie ik het, een groot deel van mijn vriendengroep is ook 200% klaar met de anti-vaxxers. En ook dat zijn mensen uit allerlei politieke hoeken.

En kijk ook naar opiniepeilingen, zelfs "het redelijke midden" vind 2G best prima.

Dus ja, die tweedeling is er echt al, ik maak me er niet direct zorgen over , want het is niet alsof het een tweedeling volgens volstrekt nieuwe lijnen is, maar ik ben wel benieuwd wat de effecten gaan zijn op langere termijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je hebt het andersom, vrijwel de hele vriendengroep op facebook en twitter zijn de onzin die we toegestuurd krijgen van die paar dwarsliggers zat en het commentaar dat we eens moeten nadenken en onderzoeken. Er is een breekpunt bereikt, vrijwel iedereen heeft inmiddels die personen ontvriend. Ik was niet eens de eerste, ik zag het aantal gemeenschappelijke vrienden kelderen.

Maar misschien zit jij een een echo room van dat soort lui, heb je posts even doorgelopen hoog gevoel > wetenschap gehalte. Dan kan ik me voorstellen dat je dat niet ziet, elkaars bias lopen bevestigen en zeggen dat je het goed doet is fijn. Het is de rest van ons die dat ongefundeerde onwetenschappelijke gewauwel een beetje moe zijn inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:10
YouTube: Waarom zijn VACCINATIEWEIGERAARS tegen een mogelijk corona-vaccin? |...

*knip* dit soort linkdumps zijn niet de bedoeling, wil je volgende keer even samenvatten wat het is en naar relevante stukken verwijzen?

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 28-11-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Ik heb op linkedin ook een grote schoonmaak gehouden. Iedereen die anti-vax propaganda verspreidde zonder pardon eraf.... sommigen werden nog giftig ook, waarom dat ik de connectie had verbroken. Sommigen zagen ook wel in dat een zakelijk platform daarmee niet vervuild moet worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ijdod schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:10:
[...]

Zelfs met vervalste papieren is 10% nog best veel. Het is is daar zomer, de besmettingen relatief laag.
De enige loophole die ik zie voor die 10% besmet is dat voor vertrek alleen 13+ getest moest worden met een sneltest, maar na aankomst iedereen getest is.
Zou best kunnen dat onze favoriete snottergroep 12- hier een deel van de 10% uit maakt :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30

Dennis1812

Amateur prutser

YakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:35:
[...]

De enige loophole die ik zie voor die 10% besmet is dat voor vertrek alleen 13+ getest moest worden met een sneltest, maar na aankomst iedereen getest is.
Zou best kunnen dat onze favoriete snottergroep 12- hier een deel van uit maakt :)
Zouden ze met omicron wel naar school mogen?

Des te eerder hebben we allemaal omicron

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Op een vraag aan Rutte tijdens een online partijcongres waarom hij er niet voor kiest om strenger te zijn voor degenen die zich niet willen inenten, antwoordde Rutte:
Demissionair premier Mark Rutte is niet van plan om harder op te treden tegen ongevaccineerde Nederlanders om de druk op de ziekenhuizen te temperen. Hij vreest dat een te strenge aanpak averechts kan werken, waardoor de vaccinweigeraars zich helemaal niet meer laten overhalen om een prik tegen corona te halen.

‘Ja, het is waar: mensen die gevaccineerd zijn, hebben 25 keer minder kans om op de ic-afdeling terecht te komen. Dat betekent dat er minder druk zou zijn op de gezondheidszorg als meer mensen gevaccineerd zouden zijn’, aldus Rutte. ‘Maar het risico als je mensen teveel in een hoek duwt, is dat het ook averechts kan werken. Dat ze dan helemaal niet meer meedoen.’

Opmerkelijk is dat Rutte tijdens het congres onthulde dat zijn opvattingen ‘misschien verder zouden gaan’ als hij geen premier was. ‘Sommige mensen zeggen: het is leiderschap om je uit te spreken tegen ongevaccineerden. Maar ik kan dat nu zelfs hier niet zeggen. Mijn idee van mijn rol is om de boel bij elkaar te houden.’ Volgens Rutte leidt zijn aanpak ertoe dat er nog steeds ‘elke week tienduizenden mensen extra zich laten vaccineren: de vaccinatiegraad groeit nog steeds’.
Rutte vreest dat strenge aanpak van ongevaccineerden ‘averechts’ werkt

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

giantgiantus schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:03:
[...]

Toen ik daar woonde konde ik gewoon naar een korrupte arts gaan voor een ziektebriefje.
Het is daar wel zeker korrupt ;) Maar ik denk dan eerder dat de test zelf gewoon niet goed is afgenomen? Er gaat gewoon een wattenstaafje in je neus, als dat niet goed wordt gedaan (vooral in armere landen ontbreekt het aan kwalitief goed personeel).

Negatief test (volle PCR) test moet maximaal 2 dagen voor aankomst in NL zijn afgenomen, dus tussen de 24e en 25e zijn die testen afgenomen. Geen idee of een rapid test nodig was 4 uur van te voren voor het vliegen. Volgens mij moet een PCR test en mag een rapid test.
Dan zouden die mensen dus na hun PCR test op de 24/25e besmet zijn geraakt. Erg bijzonder allemaal.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

YakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:35:
[...]

Zou best kunnen dat onze favoriete snottergroep 12- hier een deel van de 10% uit maakt :)
Ik neem aan dat test apperatuur overal in de wereld hetzelfde is? Dan is een logische verklaring dat kinderen inderdaad een grote besmettingsgroep kan zijn. Waarom de scholen nog openhouden..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

XWB schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:41:
Op een vraag aan Rutte tijdens een online partijcongres waarom hij er niet voor kiest om strenger te zijn voor degenen die zich niet willen inenten, antwoordde Rutte:
[...]
Je moet die vaccinweigeraars eigenlijk in grofweg 2 groepen indelen.
Groep 1: Mensen die geen vaccin willen (of kunnen) hebben. Deze groep houdt zich vrijwel netjes aan de maatregelen, en laat zich regelmatig testen.
Groep 2: Mensen die het altijd oneens zijn met beslissingen uit Den Haag, en zich nauwelijks houden aan de maatregelen.

Juist die laatste groep is het probleem in de virusverspreiding en komen relatief snel met het virus in aanraking met een mogelijk ziekenhuisopname tot gevolg. (Die eerste groep wacht uit eindelijk het zelfde lot, maar de tijdsperiode is een stuk langer voordat alle mensen van deze groep besmet zijn geworden. Door die langere termijn overbelast je de zorg niet enorm. )

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bensimpel schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:49:
[...]

Ik neem aan dat test apperatuur overal in de wereld hetzelfde is? Dan is een logische verklaring dat kinderen inderdaad een grote besmettingsgroep kan zijn. Waarom de scholen nog openhouden..
:? Van die 600+ waar 10% positief was met PCR test hoefden voor vertrek alleen 13+ zo’n snel/antigeen test te hebben gedaan oid.
Andere test en andere groep etc.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:48
Grvy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:45:
[...]

De maatschappij zonder lockdowns en volledige toegang tot zorg met 100% ongevaccineerde mensen is medio maart 2020 opgehouden te bestaan. Dat heeft niet een overheid besloten heeft maar daar heeft de natuur danwel onvoorzichtigheid in een Chinees lab voor gezorgd. De groep ongevaccineerden kan uitsluitend bestaan als deze klein genoeg is er is dus sturing nodig deze groep minimaal te houden. Of je moet toegang tot zorg vergaand beperken of voor vergaande lockdowns zijn. Meer smaken zijn er niet. Ik stoor me eraan dat niet gevaccineerden wars zijn van deze realiteit.

Een constructieve dialoog met een ongevaccineerde ben ik nog niet tegen gekomen. Het begint met ik heb vrijheid dan ik wil geen lockdown en dan ik wil wel een ic bed als ik dat nodig heb. Als je je als groep zo buiten de realiteit wil plaatsen dan ben je zelf een tweedeling aan het creëren. Neem afstand van je ic bed in ruil voor geen prik of wees voir een lockdown voor ongevaccineerden. Verzin iets wat bijdraagt aan een oplossing. Behalve huilen over tweedeling. Daar ben ik zo zat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
XWB schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:41:

[...]

En daar maakt hij een denkfout. In plaats van streng te zijn voor een groep is hij streng voor de hele bevolking waardoor hij daar ook een averechts effect bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

YakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:55:
[...]

:? Van die 600+ waar 10% positief was met PCR test hoefden voor vertrek alleen 13+ zo’n snel/antigeen test te hebben gedaan oid.
Andere test en andere groep etc.
Alleen een rapid test? wtf..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

HEY_DUDE schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:56:
[...]

De maatschappij zonder lockdowns en volledige toegang tot zorg met 100% ongevaccineerde mensen is medio maart 2020 opgehouden te bestaan. Dat heeft niet een overheid besloten heeft maar daar heeft de natuur danwel onvoorzichtigheid in een Chinees lab voor gezorgd. De groep ongevaccineerden kan uitsluitend bestaan als deze klein genoeg is er is dus sturing nodig deze groep minimaal te houden. Of je moet toegang tot zorg vergaand beperken of voor vergaande lockdowns zijn. Meer smaken zijn er niet. Ik stoor me eraan dat niet gevaccineerden wars zijn van deze realiteit.

Een constructieve dialoog met een ongevaccineerde ben ik nog niet tegen gekomen. Het begint met ik heb vrijheid dan ik wil geen lockdown en dan ik wil wel een ic bed als ik dat nodig heb. Als je je als groep zo buiten de realiteit wil plaatsen dan ben je zelf een tweedeling aan het creëren. Neem afstand van je ic bed in ruil voor geen prik of wees voir een lockdown voor ongevaccineerden. Verzin iets wat bijdraagt aan een oplossing. Behalve huilen over tweedeling. Daar ben ik zo zat van.
Ik begrijp je punt niet helemaal. Als je het naar mij bedoeld, ik ben gewoon gevaccineerd.

Daarnaast als je de gehele conversatie had gevolgd dan had je gezien dat ik het heb over een tweedeling die er nog niet is. Ik denk namelijk dat maatschappelijk gezien alles wat we opgebouwd hebben in elkaar stort als we een grote groep minderheden (ongevaccineerd) dingen gaan opleggen..

iets met history repeats itself alleen dan met net andere variabelen. :)

Overigens vind ik het wel grappig hoe iedereen zegt dat die tweedeling er al is, maar nogmaals een beetje gezeik over en weer over wel of niet gevaccineerd zijn of ontvrienden op FB( :+ ) is geen serieuze tweedeling.

Daarbij vind ik het ook wel kwalijk dat men niet oppast voor de gevolgen van een serieuze tweedeling.
Zo zijn de ergste conflicten in onze geschiedenis namelijk begonnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Grvy op 27-11-2021 23:21 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 20:01

Shiro

Serenity

Ben ik nou de enige die het raar vind dat de overige 90% die negatief testen geen restricties worden opgelegd? Als ze met de overige 10% hebben gezeten die wel besmet zijn, dan kunnen ze toch over een paar dagen pas ziek worden en het dan verspreiden?

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bensimpel schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:02:
[...]

Alleen een rapid test? wtf..
Er was geel reisadvies voor ZA tot voor kort, want relatief weinig besmettingen.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 27-11-2021 23:10 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Shiro schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:05:
Ben ik nou de enige die het raar vind dat de overige 90% die negatief testen geen restricties worden opgelegd? Als ze met de overige 10% hebben gezeten die wel besmet zijn, dan kunnen ze toch over een paar dagen pas ziek worden en het dan verspreiden?
Verplichte thuisquarantaine != geen restricties ?

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:39
stylezzz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:00:
[...]

En daar maakt hij een denkfout. In plaats van streng te zijn voor een groep is hij streng voor de hele bevolking waardoor hij daar ook een averechts effect bereikt.
Dat is al vanaf de begin van de pandemie aangezien we besmettelijken niet in quarantaine wilden. Die mogen gewoon overal rondlopen.

Hoorde vandaag trouwens een leuk verhaal over een vriendin van m'n partner die in de zorg werkte.

Die zag een ex-patiënt die in quarantaine moest zitten in de supermarkt lopen en sprak haar daarop aan. Smoes van 'ja maar ik moet toch boodschappen doen'. Uiteindelijk naar de supermarkt-leiding gestapt en die riepen om 'of diegene die eigenlijk in quarantaine moest zitten zich wilde melden bij de balie'... Kwamen er 11 man opdagen :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:48
Shiro schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:05:
Nee deze vertoning laat weer eens zien dat het kabinet nergens op voorbereid en uitsluitend ad hoc beslissingen neemt. Er zijn al twee zomers gepasseerd waarin je draaiboeken had kunnen maken wat te doen bij een nieuwe variant. Dat zat er al aan te komen.

Hugo de Jonge zei bij de persconferentie letterlijk dat het kabinet zich nu voorbereid op alle scenario’s. Geen journalist die zo slim is te vragen wat die scenario’s dan zijn. Die vragen liever aan Rutte of de maatregelen geen paniek voetbal zijn. Waarop Rutte zijn voorbedachte antwoord al kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:40
YakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:05:
[...]

Er was geel reisadvies voor ZA tot voor kort, want relatief weinig besmettingen.
Nee, dat was er niet; het was al een hele tijd oranje. Voor sommige zuid Afrikaanse landen was het geel, maar niet voor Zuid-Afrika.

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 27-11-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
BarôZZa schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:07:
[...]

Dat is al vanaf de begin van de pandemie aangezien we besmettelijken niet in quarantaine wilden. Die mogen gewoon overal rondlopen.

Hoorde vandaag trouwens een leuk verhaal over een vriendin van m'n partner die in de zorg werkte.

Die zag een ex-patiënt die in quarantaine moest zitten in de supermarkt lopen en sprak haar daarop aan. Smoes van 'ja maar ik moet toch boodschappen doen'. Uiteindelijk naar de supermarkt-leiding gestapt en die riepen om 'of diegene die eigenlijk in quarantaine moest zitten zich wilde melden bij de balie'... Kwamen er 11 man opdagen :+ .
Lol... ja we kunnen ook mensen opsluiten zoals in china ofzo. Maar of dat we daar vrolijker van worden?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:19

defiant

Moderator General Chat
RobinHood schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:13:
Dus ja, die tweedeling is er echt al, ik maak me er niet direct zorgen over , want het is niet alsof het een tweedeling volgens volstrekt nieuwe lijnen is, maar ik ben wel benieuwd wat de effecten gaan zijn op langere termijn.
Het probleem is dat we in de samenleving niet tot de kern doordringen van wat de oorzaak is en mensen vaak ook zelf niet precies kunnen verwoorden wat de achterliggende motivatie is waarom men zich niet laat vaccineren. De argumentatie blijft vaak steken op het vlak van vrijheid en vertrouwen, beide zijn abstracte termen die geen algemene gedeelte betekenis hebben in de samenleving.

Neem bijvoorbeeld vrijheid, dat kan verschillen van vrijheid als samenleving/democratie tot aan vrijheid als individu. Door de individualisering en het neoliberalisme is een gedeelte van de samenleving meer gaan geloven in individuele vrijheid, d.w.z. de vrijheid van het individu staat boven dat van de samenleving.

Maar individuele vrijheid heeft een groot risico om te vervallen in een zero-sum scenario, wat de een vrijheid vind, kan juist een inperking zijn van de vrijheid van de ander. Dit in tegenstelling tot vrijheid als samenleving/democratie, waarin individuen bereid zijn tot verschillende mate van opoffering tegen eigen principes omdat het eindresultaat voor iedereen in de samenleving meer vrijheid oplevert.

Corona is hierin een goed voorbeeld waarin dit probleem zich uitspeelt, mensen die zich niet willen laten vaccineren leggen een claim op individuele vrijheid, maar dat zorgt juist niet voor vrijheid als samenleving/democratie.

Hetzelfde geld voor vertrouwen, mensen willen vaak niet toegeven dat vertrouwen vaak meer een statement is dat men de instituties en inrichting van de samenleving niet vertrouwd, dan dat men daadwerkelijk bijvoorbeeld de wetenschap niet vertrouwd. Hierbij kom je op hetzelfde terrein als bij klimaat, het is een natuurverschijnsel dus dat als je maatregelen omtrent klimaatverandering echt wilt bestrijden dan kan dat alleen door het ontkennen van de bron, namelijk de wetenschap. Erkent men de wetenschap wel, dan komt men in een moreel dilemma, men moet dan impliciet toegegeven dat de gevolgen van eigen acties schadelijk zijn.

Hetzelfde zie je terug bij vaccinaties, het is voor veel mensen veel meer een statement tegenover instituties en inrichting van de samenleving. Aangezien die zich beroepen op de wetenschap, is het makkelijker om de wetenschap te wantrouwen, want anders komt men in een moreel dilemma:
Hoe kan ik vaccinatie accepteren als wetenschap, als het wordt uitgedragen door instituties en samenleving die ik niet vertrouw?

Het zou voor het publieke debat beter zijn als dit soort kwesties op dat niveau zouden worden uitgediept.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Laatst online: 17-09 20:01

Shiro

Serenity

YakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:06:
[...]

Verplichte thuisquarantaine != geen restricties ?
Misschien heb ik het gemist hoor, maar ik zag alleen dat de besmette personen in quarantaine hotels of thuis quarantaine zitten. Als dat ook voor de overige 90% zo is, dan ben ik wel wat gerustgesteld over hoe het wordt afgehandeld.

Is er ergens een artikel van dat duidelijk aangeeft dat de overige 90% in thuis quarantaine zitten?

Edit gevonden
https://www.google.com/am...iant-nog-onduidelijk.html
Reizigers met een negatieve uitslag mogen de luchthaven verlaten. Zij moeten thuis nog wel vijf dagen in quarantaine
Staat niet bij verplicht, maar ik hoop dat er toch enige controle zal zijn... Als we iets hebben geleerd van deze pandemie, dan is het wel dat mensen niet altijd even goed de regels volgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Shiro op 27-11-2021 23:25 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 22:02

bloody

0.000 KB!!

[...]

Dat lijkt wel _erg_ veel op dit verhaal ;)

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 18:55
bloody schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:18:
[...]

Zoveelste onzin verhaal. Mensen geloven echt alles zeg… Meest trieste is nog dat dit mensen met minder denkvermogen kan aanzetten ‘dan maar hetzelfde’ te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Johan Bogle op 27-11-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37
[...]

Lees dit topic maar, mensen die ik ken als vrij rustig zijn er ook vrij duidelijk klaar mee.

En dat zijn ook mensen in allerlei rangen en standen. Ik heb @hoevenpe en @alexbl69 nog nooit zoveel duimpje gegeven.

Maar ook buiten Tweakers zie ik het, een groot deel van mijn vriendengroep is ook 200% klaar met de anti-vaxxers. En ook dat zijn mensen uit allerlei politieke hoeken.

En kijk ook naar opiniepeilingen, zelfs "het redelijke midden" vind 2G best prima.

Die tweedeling is er zeker. Niet altijd expliciet, maar hij is er wel. Vorig weekend zijn wij met twintig gevaccineerden nog een weekend weggeweest. Daarnaast allemaal nog een TvT gedaan. Niet 100% waterdicht maar anders hadden mensen elkaar in wisselende omstandigheden toch wel gezien. Het bizarre wil dat een dwarse ongevaccineerde afhaker (alleen de test hadden we als eis gesteld) in de thuis setting alsnog besmet is geraakt... Uiteraard N=1, maar wel weer anekdotisch in het voordeel van vaccineren.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

eric.1 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:13:
[...]

Nee, dat was er niet; het was al een hele tijd oranje. Voor sommige zuid Afrikaanse landen was het geel, maar niet voor Zuid-Afrika.
Ah ok, tnx. Ik dacht dat ZA op geel stond :)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Johan Bogle schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:27:
[...]
zoveelste onzin verhaal. Mensen geloven echt alles zeg… meest trieste is nog dat dit mensen met minder denkvermogen kan aanzetten ‘dan kaar hetzelfde’ te doen.
Joh, ik heb me de afgelopen dagen eens ingelezen in al die onzin die verspreid word in telegram groepen. Je wil het echt niet weten.... het mooiste vond ik nog wel dat een of ander chemisch analyticus had gevonden dat het pfizer vaccin uit varkensuitwerpselen zou worden gemaakt. Ik lach erom, jij lacht erom.... maar er zijn mensen die hier gevoelig voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
D-e-n schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:57:
[...]

Ik ken vaccinweigeraars uit de (aangetrouwde) familie en zie ze langskomen in reactie op sociale media en zie toch vaak teksten die tonen dat ze ook los van deze pandemie al van het padje waren. Als ik termen lees als "msm" of "ze willen ons controleren, het gaat niet om covid" dan mag ik toch concluderen dat ze ook voor corona al de grens van redelijkheid waren gepasseerd. De twee voorbeelden die ik in mijn andere reactie geef zijn dan slechts voorbeelden van gedachtenkronkels die die mensen kunnen hebben. Nergens zeg ik dat ze allemaal die specifieke kronkel hebben.
Je zegt dat heel veel vaccinweigeraars denken dat er een Joodse elite aan de macht is of dat klimaat een hoax is. En dan kom je met deze onderbouwing?!

Schaam je is eigenlijk het enige wat ik kan zeggen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Sovieto schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:43:
[...]

Je zegt dat heel veel vaccinweigeraars denken dat er een Joodse elite aan de macht is of dat klimaat een hoax is. En dan kom je met deze onderbouwing?!

Ik zou zeggen ga even de twitter profielen langs van de anti-vaxxers en kijk wat ze tijdens en voor Corona nog meer gepost hebben.

Ga dan rustig even zitten en bereid je voor.

Dan Open je tweakers en post je hier excuses aan @D-e-n voor de opmerking dat hij zich moet schamen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
bloody schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:18:
[...]

edit: Dat komt nog steeds overeen met het verhaal. Hoorde het van mensen uit Oosterhout, naast Tilburg.

Blijft hearsay overigens.
stylezzz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:15:
[...]

Lol... ja we kunnen ook mensen opsluiten zoals in china ofzo. Maar of dat we daar vrolijker van worden?
Ja een paar mensen dagen in een hotel zitten of gecontroleerd in thuisquarantaine, wat een extreem scenario tijdens een pandemie. Beter miljoenen in lockdown zetten.

Het ironische is ook wel dat mensen dat dus extreem vinden, maar wel achter het plan staan om niet-gevaccineerden uit te sluiten. Ook al zijn die niet besmettelijk.

Dat is extremer in mijn ogen.

[ Voor 23% gewijzigd door BarôZZa op 27-11-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

Ik hoor net dat er nog plaatsen vrij zijn in zelfstandige klinieken. Maar daar willen ze wel geld voor zien. Logisch. Gewone klinieken krijgen ook geld van de verzekering. Maar wat mij (eigenlijk helemaal niet) verbaasd, is dat ze duurder zijn dan gewone klinieken. Privatisering van diverse overheidsinstanties zou toch moeten zorgen voor kostenverlaging? Daarbij, in een dergelijke situatie, zou je toch verwachten dat ze deze zorg tegen kostprijs zouden geven?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
Sovieto schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:43:
[...]

Dat zeg ik helemaal niet. Lees eens terug. Ik zeg dat veel vaccinweigeraars ook voor corona al de vreemdste dingen geloofden. Dubieuze blogs en websites zien we al jaren. De complottheorieën van onder andere Baudet of Jensen hebben ook al een langere geschiedenis. De term "msm" is ook niet van vandaag of gister.

De Joodse complotten of een klimaat hoax zijn slechts twee VOORBEELDEN van theorieën die rondgaan, voorbeelden van crazy verhalen die mensen geloven. Het geeft wat mij betreft aan dat het weigeren van het vaccin voor een grite groep maar één uiting is van een grotere afdwaling van de realiteit. En dat geldt natuurlijk niet voor iedere vaccinweigeraar maar wel voor de groep die ik op Facebook en bij familie tegen kom.

Wat is er schokkend of schandalig aan die feitelijke constatering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BarôZZa schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:53:
[...]

edit: Dat komt nog steeds overeen met het verhaal. Hoorde het van mensen uit Oosterhout, naast Tilburg.

Blijft hearsay overigens.

[...]
Oosterhout naast Tilburg? Ik zal wel iets gemist hebben dan.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Apache4u schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:08:
[...]

Oosterhout ligt tussen Breda en Tilburg. Loopt zelfs een mooie buslijn tussen de steden omdat ze geen treinstation hebben. Er is ook nog een Oosterhout in Gelderland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
Apache4u schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:08:
[...]
Uiteindelijk is het allemaal een buitenwijk van Amsterdam en mocht je het niet weten, dat ligt naast New York en Vladiwostok en iets ten Noorden van Timboektoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Dat zou je dan ook als iets goeds kunnen zien. Verbinding tussen het wat meer linkse en meer rechtse deel van het politieke spectrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
ST10©DE schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:03:
Privatisering van diverse overheidsinstanties zou toch moeten zorgen voor kostenverlaging?
Dat is dan ook de leugen die ons altijd bij privatiseringen wordt voorgeschoteld. Maar dat is meer iets voor het politieke draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
BarôZZa schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:53:
Ja een paar mensen dagen in een hotel zitten of gecontroleerd in thuisquarantaine, wat een extreem scenario tijdens een pandemie. Beter miljoenen in lockdown zetten.

Het ironische is ook wel dat mensen dat dus extreem vinden, maar wel achter het plan staan om niet-gevaccineerden uit te sluiten. Ook al zijn die niet besmettelijk.

Dat is extremer in mijn ogen.
Ik kijk nergens meer van op. Overigens ben ik niet voor het uitsluiten van ongevaccineerden omdat ze wel of niet besmettelijk zouden zijn. (Ik denk een denkfoutje met dat 3g beleid van de afgelopen tijd?) van mij mogen ze uitgesloten worden omdat niet vast is te stellen of dat deze wel of niet extreem vatbaar voor het covid virus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
BarôZZa schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:11:
[...]

Oosterhout ligt tussen Breda en Tilburg. Loopt zelfs een mooie buslijn tussen de steden omdat ze geen treinstation hebben. Er is ook nog een Oosterhout in Gelderland.
Het schijnt zelfs de grootste stad zonder treinstation in nederland te zijn. Maar goed, dit gaat een beetje offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Grappig, dat verhaal lees ik nu voor de derde keer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:00:
[...]

2e kamer is een afspiegeling van de maatschappij, dus blijkbaar is de mening over die hardere maatregelen op dit moment nog aardig verdeeld.
Ik twijfel of dat op dit moment, op dit onderwerp nog zo is... 2e kamer tegen 2g, if op zijn hoogst matig voor, volg zat daar veel hoger

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ingelogd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:49:
[...]

Waarom hoort het bij die niet gevaccineerde en niet bij het beleid? Het is een oorzaak van.
Omdat het beleid al vanaf dag 1 roept "vaccineer je"...? En de ongevaccineerden degene is die dat weigert...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ST10©DE schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:03:
Ik hoor net dat er nog plaatsen vrij zijn in zelfstandige klinieken. Maar daar willen ze wel geld voor zien. Logisch.
In fase 2D willen we ruimte creëren in de thuiszorg en in verpleeghuizen en kortdurende revalidatie-/reactivatieplekken. Een van de knelpunten is namelijk het doorstromen vanuit de kliniek naar dat soort plekken. Dus alsnog bepaalde ingrepen gaan doen in zelfstandige behandelcentra gaat in tegen het doel van de maatregelen in fase 2D, wanneer je daarmee nog steeds beslag legt op schaarse nazorg.
Ik zie het nieuwsbericht vanuit de zelfstandig behandelcentra inderdaad wat als commercieel persbericht.

[ Voor 7% gewijzigd door -Lars- op 28-11-2021 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Laatst online: 08:38
Vraagje: Waar kunnen we de planning zien van de booster actie? Ik ben wel benieuwd in welk jaar wanneer "uiterlijk" deze prik heeft gehad.

Overigens als je met een 80-plusser meegaat voor deze prik en je bent 60+ dan mag je ook een boosterprik. Ik zie nog niet veel mensen opeens met opa of oma gijzelen :-)

Tenslotte je als je zelf op basis van je geboortejaar in aanmerking komt voor de boosterprik, mag je (je jongere) partner ook meenemen mits deze ook 60+ is.

Allemaal mooi, maar zonder een heldere planning, waaruit blijkt wanneer een geboortejaar aan de beurt is, hebben we weinig aan deze informatie. Dus waar kunnen we die planning vinden?
Pagina: 1 ... 124 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.