Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.535 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:33
Barrycade schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:15:
[...]

Ja als het allemaal zo simpel was waren we hier ook niet gekomen.

Volgend weekend allemaal Sinterklaas vieren met opa en oma en ooms en tantes en de rest van de familie, want hé "wij zijn nog kwieke 70ers en voor kort hoeven we geen afstand tot basisschool kinderen te houden" dan zijn we tot kerst en waarschijnlijk tot ver in het nieuwe jaar er wel zoet mee.
https://www.nrc.nl/nieuws...bezoekers-welkom-a4065374
De Jonge anticipeert daarmee op een eventuele verlenging van het advies om thuisbezoek te beperken. Het advies om thuis maximaal vier gasten te ontvangen, geldt vooralsnog tot 4 december. Maar „mocht dit advies langer noodzakelijk blijken dan nu voorzien, zijn vieringen (zoals Sinterklaasavond, Chanoeka en Eerste- en Tweede Kerstdag) hiervan uitgezonderd”, aldus De Jonge.
Die mensen doen dus echt niks fout... Corona viert ook het Sinterklaasfeest en neemt het weekend pauze :-)

[ Voor 3% gewijzigd door President op 27-11-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Wolly schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:07:
[...]

Die 4800 IC opnames waren een getal sinds 15 september, niet sinds begin deze maand.

Yorick houdt daar een mooie telling van bij, we moeten er nog 3301.

[Twitter]
Heb het even opgezocht en het lijkt er van af te hangen of je er optimistisch (alleen de vaccinefficiëntie tegen infectie neemt af) of pessimistisch (ook de vaccinefficiëntie tegen ziekenhuisopname neemt af) naar kijkt. Uit het OMT advies van 11 november:
Uitgaande van een geleidelijke afname van bescherming tegen infectie na vaccinatie, betreft het een orde van 15.000 à 20.000 ziekenhuisopnames onder mensen van 12 jaar en ouder, waaronder 3000-4000 IC-opnames.

Uitgaande van een geleidelijke afname van bescherming tegen infectie na vaccinatie en na herinfectie, en afname van bescherming tegen ziekenhuisopname, betreft het een vergelijkbare orde van grootte: 20.000 à 25.000 ziekenhuisopnames onder mensen van 12 jaar en ouder, waaronder 4000-5000 IC-opnames.
Maar dan zijn we er hoe dan ook (bij sturen op een R van 1 en 10 IC opnames per dag) na de winter nog niet vanaf. In het meest optimistische scenario net op tijd vóór de winter van 2022, met een beetje pech pas in de lente van 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Die 4800 IC opnames waren een getal sinds 15 september, niet sinds begin deze maand.

[Twitter]
In de documenten van 11 november stond een nieuwe berekening. Toen nog ~3500 te gaan. Daarvan hebben we er inclusief vandaag nu zo'n 733 gehad. Volgens die data dus 2767 te gaan.

Maar ben benieuwd naar nieuwe berekeningen en of die veranderd zijn naar aanleiding van nieuwe inzichten over vermindering van immuniteit na verloop van tijd na vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk is de nieuwe "omicron" variant netjes door het vaccin geëlimineerd wordt. Als ie echt zoveel besmettelijker is dan de delta is het probleem zo opgelost. Paar weken code zwart en we kunnen weer door met ons leven. Niemand kon er wat aan doen, een virus met besmettelijkheid mazelen krijg je nooit klein, wel zo'n geruststellende gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nuveo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:27:
[...]

Heb het even opgezocht en het lijkt er van af te hangen of je er optimistisch (alleen de vaccinefficiëntie tegen infectie neemt af) of pessimistisch (ook de vaccinefficiëntie tegen ziekenhuisopname neemt af) naar kijkt. Uit het OMT advies van 11 november:

[...]

Maar dan zijn we er hoe dan ook (bij sturen op een R van 1 en 10 IC opnames per dag) na de winter nog niet vanaf. In het meest optimistische scenario net op tijd vóór de winter van 2022, met een beetje pech pas in de lente van 2023.
Het doel is om spreiding van het aantal besmettingen te bewerkstelligen en overbelasting van de zorg te voorkomen. Zie pagina 3 van de redenering.

Dat zal inderdaad met 10 IC opnames per dag niet erg snel gaan maar volgens mij is dat ook wel een heel erg conservatief getal. Als ik kijk naar de uitlatingen die de minister de afgelopen weken deed over overbelasting van de zorg dan denk ik bijvoorbeeld dat hij daar hele andere ideeen over heeft dan menig zorgprofessional.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
journaliste Stephanie Nolen van the New York Times zat aan boord van 1 van de 2 toestellen uit Z Afrika.

Nolen, who was on one plane, said many passengers did not follow the health guidelines despite a mask mandate by Dutch airline KLM, which operated both flights.

We now know that dozens of those passengers tested positive for Covid, although authorities have yet to confirm the presence of the Omicron variant.

Passengers were stuck on the airport tarmac for about four hours before being sent to be swabbed, tweeted Nolen, who later said she tested negative.

“... still probably 30% of ppl are wearing no mask or only over mouth. Dutch authorities not enforcing. We’re just all in this unventilated room at hour 12, breathing on each other,” she added.

“After all that time with maskless yellers in an unventilated space – we shall see what the next days bring.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
Wolly schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:39:
[...]

Het doel is om spreiding van het aantal besmettingen te bewerkstelligen en overbelasting van de zorg te voorkomen. Zie pagina 3 van de redenering.

Dat zal inderdaad met 10 IC opnames per dag niet erg snel gaan maar volgens mij is dat ook wel een heel erg conservatief getal. Als ik kijk naar de uitlatingen die de minister de afgelopen weken deed over overbelasting van de zorg dan denk ik bijvoorbeeld dat hij daar hele andere ideeen over heeft dan menig zorgprofessional.
Al sinds de zomer is er eigenlijk vrij consistent gestuurd op een R van 1, en dat lijkt ook nu nog het geval te zijn:
Om een gewenste kentering te forceren, adviseert het OMT minimaal de hieronder genoemde maatregelen door te voeren. Deze maatregelen zijn erop gericht om minimaal 20 tot 25% van de contacten die leiden tot virusoverdracht, te voorkomen. Dit percentage van 20 tot 25% is nodig om bij een reproductiegetal van rond de 1,20-1,25 het aantal nieuwe besmettingen te stabiliseren.
Als je kijkt naar de periodes met een R van 1 horen daar gemiddeld zo'n 10 IC opnames per dag bij, en ook de overige data matcht daar aardig mee:
nuveo schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:27:
Volgens https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/over-risiconiveaus kunnen we terug naar het laagste niveau "waakzaam" zodra er minder dan 10 IC opnames per dag plaatsvinden.

Daarnaast staat er overigens dat er "voor een korte periode waarin het heel druk is" ongeveer 200 bedden voor corona patiënten beschikbaar zijn. Even dubbelchecken: op basis van de laatste NICE data is de ligduur van een coronapatiënt 16.8 dagen. Bij 9 IC opnames per dag, 63 per week, betekent dat bij die ligduur een bezetting van 151,2 bedden. Fair enough, dus 200 IC bedden zijn voor een korte periode haalbaar, maar de situatie is pas houdbaar op de lange termijn bij 150 bedden of minder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

_Bailey_ schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:41:
“... still probably 30% of ppl are wearing no mask or only over mouth. Dutch authorities not enforcing. We’re just all in this unventilated room at hour 12, breathing on each other,” she added.

“After all that time with maskless yellers in an unventilated space – we shall see what the next days bring.”
Hartstikke vervelend natuurlijk. Maar wat hadden ze moeten doen? Je kan niet zomaar 600 mensen opvangen, netjes van elkaar verwijderd in privé ruimtes met ventilatie. Zeker niet met een 3 uur notice.

Het is een risico wat iedereen neemt met dit soort vluchten (ik zelf ook). Je kan wel eens een keer goed de sjaak zijn en een heel vervelende dag krijgen. Het gebeurt niet vaak, maar deze mensen hebben het gehad.

Als ze nu netjes in thuis quarantaine gaan, is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
nuveo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:27:
[...]
Ha, zie net in https://www.trouw.nl/poli...ing-voor-corona~b8489305/ dat een OMT'er ongeveer van hetzelfde uitgaat:
Als het zover is krijgen ouderen en kwetsbaren ieder jaar een coronaprik, maar uitbraken zijn goed te volgen door de GGD’s. Beperkingen zijn niet of nauwelijks nodig. Misschien is het volgend jaar winter zover, denkt Kluytmans.
Nou, ff volhouden nog jongens.. nog maar een jaar te gaan. Misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

PWM schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:51:
[...]

Hartstikke vervelend natuurlijk. Maar wat hadden ze moeten doen? Je kan niet zomaar 600 mensen opvangen, netjes van elkaar verwijderd in privé ruimtes met ventilatie. Zeker niet met een 3 uur notice.
Er liggen zat cruiseschepen stil, ook voor de Nederlandse kust. Met honderden van elkaar gescheiden ruimtes en het hele ding zelf ook weer afgescheiden van de buitenwereld. Dat er opeens een noodzaak voor het testen en isoleren van honderden mensen zou kunnen komen zou niet onverwacht moeten zijn.

Als ik lees hoe er door ongemaskerden geschreeuwd werd over hoe vreselijk ze het wel niet hadden verwacht ik niet dat iedereen netjes thuis in isolatie gaat. Eerder bij alle familie en vrienden op bezoek om te pronken met hun vakantiekiekjes en een verhaal hoe ze als beesten behandeld werden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
PWM schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:51:
[...]

De Nederlandse overheid had best eindelijk eens mondneusmaskers kunnen handhaven. De boetes zijn ook een lachertje natuurlijk, voor wat ik aan alcohol en maskers heb uitgegeven had ik meerdere boetes kunnen betalen. Een van de primaire taken van de overheid is om mensen die zich aan de wet houden te beschermen tegen mensen die dat niet doen.

Schiphol had natuurlijk niet eens open moeten zijn als ze geen ruimte met voldoende onderlinge afstand en goede ventilatie hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door RemcoDelft op 27-11-2021 15:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
magnifor schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:22:
[...]

Ik snap ergens nog dat je op vakantie gaat, maar moet het dan ook meteen naar Spanje? Je kan toch ook naar de Veluwe of Limburg? En zo kan je dit blijven doortrekken tot aan een ritje naar de supermarkt. De vaccines werken gewoon niet zoals gewenst en dan is het te makkelijk om anderen de schuld te geven.
97% niet op ic.... 95% niet in ziekenhuis... ze doen wat ze moeten doen... moeten mensen ze alleen wel nemen |:(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
update 2021-11-27

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SE9YwOm-z76fWmw5G90ejS-RkFQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XWRkZ0t4FgJpXPbv6h4Uy08V.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdKV3XAQj_5MdrzYNTMhGVwwo9s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ANYSwC2dSe1ROqEWOjdiy3RU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zx3zDDHsJPEBxDBwFM1D2EMsmz0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/guAIyZASVPToG8sLVhZ0SRtj.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EK_c9Fmxx6bY5Tur4fiK6_eiXVI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kG8EU7aqdzl0pgPpZAO5wkfU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qnO3wg8iXYlusUjIP-mLwa8o-I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0X1FjD8yyo8MTIfSUiGJemjA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-_ZaYaJg6RlCtNKV3zgvW5ilFA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mWtcl6TJ4puFVDJTQ2nc1e3s.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfeNHyEPKl_IRYc__2IhsQo4DmM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V86albYB3zgSKLciuGSHGr7I.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hb8IpYsaIVrJOgka2RqwPDAYnPs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/64NPb3HiXKfkV3cE1J8XqrFI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZH0jR2g8ZygUwjpoVqyRIostk2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HNxguLnr8yF8x6SVO2FDirxC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsgUIdan40UeoMaBmecALJBkyZ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2c59JEyHEnEAnccGKIWSVRDG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6A-4NP3fYtBJ5IPZ80yV67AGJEI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dz5YT5cXYRieQn9cY5YmOrRa.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8LrR1H4fyveqSslRaZ1r_2lYFg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DyhWU5FMgg0DsxibASKAHcPu.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
nuveo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:51:
[...]

Al sinds de zomer is er eigenlijk vrij consistent gestuurd op een R van 1, en dat lijkt ook nu nog het geval te zijn:
Was dat maar zo, dan hadden we nu niet die enorme piek gehad. Want als we echt op R=1 hadden gestuurd, hadden we 3 maanden geleden al maatregelen genomen.
[...]

Als je kijkt naar de periodes met een R van 1 horen daar gemiddeld zo'n 10 IC opnames per dag bij, en ook de overige data matcht daar aardig mee:
Dit kun je niet zo zeggen. Als je een R=1 hebt bij amper besmettingen zullen er geen IC opnames zijn. Als je nu een R=1 hebt, passen daar meer dan 10 IC opnames per dag bij. R=1 zegt alleen maar iets over de groei van het aantal besmettingen, maar niets over het absolute getal en dus ook niet over de toename van zieken in het ziekenhuis.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

[Twitter]
Net alsof zo’n statistisch ‘ongeveer’ getal uit te tellen is ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
42erik schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:17:
[...]

97% niet op ic.... 95% niet in ziekenhuis... ze doen wat ze moeten doen... moeten mensen ze alleen wel nemen |:(
Ik vind het geweldig om te zien hoe men weer de boel spint en verdraaid maar het feit is wel 85% heeft de volledige prik, dat komt neer op 8/9 van de 10 mensen die je op straat tegenkomt. Wanneer we dan nog steeds werken met lockdowns, kapjes en andere maatregelen dan maakt niemand mij wijs dat de vaccines het gewenste effect hebben. Ik zeg niet dat vaccinaties totaal geen effect hebben maar in mijn optiek werkt het niet zoals men het in eerste instantie voor ogen had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
magnifor schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:54:
[...]

Ik vind het geweldig om te zien hoe men weer de boel spint en verdraaid maar het feit is wel 85% heeft de volledige prik, dat komt neer op 8/9 van de 10 mensen die je op straat tegenkomt. Wanneer we dan nog steeds werken met lockdowns, kapjes en andere maatregelen dan maakt niemand mij wijs dat de vaccines het gewenste effect hebben. Ik zeg niet dat vaccinaties totaal geen effect hebben maar in mijn optiek werkt het niet zoals men het in eerste instantie voor ogen had.
Dat doen ze juist wel. De kans voor iemand met een prikkie om op IC terecht te komen is vele malen kleiner dan iemand zonder prikkie. En dat maakt het probleem.
Probleem is wel dat eea bij ouderen minder werkt

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 27-11-2021 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
maartend schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:56:
[...]

Dat doen ze juist wel. De kans voor iemand met een prikkie om op IC terecht te komen is vele malen kleiner dan iemand zonder prikkie. En dat maakt het probleem.
Probleem is wel dat eea bij ouderen minder werkt
Ik blijf het zeggen, bijna iedereen die je tegenkomt op straat heeft de volledige prik en we moeten nog steeds in lockdown. Dan werkt de boel gewoon niet zoals het zou moeten of men voert een bepaalde agenda door maar dat valt dan weer snel onder de noemer "complot". Gewoon je gezonde verstand gebruiken ipv alleen maar af te gaan op cijfers vanuit de overheid/ziekenhuizen enz enz.

[ Voor 8% gewijzigd door magnifor op 27-11-2021 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Stel.....

er liggen 100 mensen op de IC, 50 gevaccineerd, 50 niet gevaccineerd. Dan is de verhouding 50/50.

Alleen, die 50 gevaccineerden komen uit een populatie van 850, die 50 niet gevaccineerden uit een populatie van 150. Als van die 850 mensen niemand gevaccineerd was, dan was misschien ook wel 33% van die groep op de IC gekomen, een kleine 300 man dus. Vaccins zijn dus behoorlijk effectief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Anderhalve week na 17 november is vandaag en morgen. Daadwerkelijke situatie vandaag: Totale bezetting van 2624.

Voorspelde groei: 34.8% tot 68.5%
Daadwerkelijke groei: 26.3%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFIESUsWQAgUcP-?format=jpg&name=medium

Uit:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Als je de 3 woord slogans voor de volle waarheid aan ziet heb je gelijk want dan klopt het inderdaad niet.

"Dansen met Jansen" was nooit een goed idee.

Als je iets verder hebt gekeken dan je neus lang is dan had je dat geweten, dan had je ook geweten dat je met een vaccin nog steeds besmet kunt raken, maar veel minder, dat je met een vaccinatie nog steeds anderen kunt besmetten maar veel minder, dat je met een vaccinatie nog steeds ziek kunt woren, maar veel minder, dat je met een vaccinatie nog steeds in het ziekenhuis terecht kan komen maar veel minder in aantallen, dat je met een vaccinatie nog steeds op de IC terecht kan komen maar dat de kans heel veel minder is en dat je met een vaccinatie nog steeds dood kunt gaan maar dat de kans heel veel minder is.

De % etc zijn in dit topic als heel vaak onderbouwd langs gekomen.

Dat jij er voor kiest om het zo simpel te maken is jouw keuze. Dat doet niets af aan de werking van het vaccin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:01:
[...]

Stel.....

er liggen 100 mensen op de IC, 50 gevaccineerd, 50 niet gevaccineerd. Dan is de verhouding 50/50.

Alleen, die 50 gevaccineerden komen uit een populatie van 850, die 50 niet gevaccineerden uit een populatie van 150. Als van die 850 mensen niemand gevaccineerd was, dan was misschien ook wel 33% van die groep op de IC gekomen, een kleine 300 man dus. Vaccins zijn dus behoorlijk effectief.
Echter zijn deze cijfers nog nooit zo hoog geweest, zelfs toen er nog geen vaccines beschikbaar waren. Niemand gaat mij overtuigen dat nu deze 15% alle ellende veroorzaakt. Zelfs in landen zoals Gibraltar waar praktisch iedereen is gevaccineerd neemt de druk op de zorg en het aantal besmettingen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Indoubt schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:07:
[...]

Als je de 3 woord slogans voor de volle waarheid aan ziet heb je gelijk want dan klopt het inderdaad niet.

"Dansen met Jansen" was nooit een goed idee.

Als je iets verder hebt gekeken dan je neus lang is dan had je dat geweten, dan had je ook geweten dat je met een vaccin nog steeds besmet kunt raken, maar veel minder, dat je met een vaccinatie nog steeds anderen kunt besmetten maar veel minder, dat je met een vaccinatie nog steeds ziek kunt woren, maar veel minder, dat je met een vaccinatie nog steeds in het ziekenhuis terecht kan komen maar veel minder in aantallen, dat je met een vaccinatie nog steeds op de IC terecht kan komen maar dat de kans heel veel minder is en dat je met een vaccinatie nog steeds dood kunt gaan maar dat de kans heel veel minder is.

De % etc zijn in dit topic als heel vaak onderbouwd langs gekomen.

Dat jij er voor kiest om het zo simpel te maken is jouw keuze. Dat doet niets af aan de werking van het vaccin
Ja ik weet de percentages en ik weet dat de kans op besmetting en IC met een vaccine minder wordt etc etc. Maar het feit is en blijft: merendeel heeft de volledige prik en we moeten nog in lockdown. Leuk al die percentages en minder minder minder maar nieuwsflash: Vanaf morgen in avondlockdown. Echt effectief man die vaccines, zogenaamd onze enige uitweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
magnifor schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:08:
[...]

Echter zijn deze cijfers nog nooit zo hoog geweest, zelfs toen er nog geen vaccines beschikbaar waren. Niemand gaat mij overtuigen dat nu deze 15% alle ellende veroorzaakt. Zelfs in landen zoals Gibraltar waar praktisch iedereen is gevaccineerd neemt de druk op de zorg en het aantal besmettingen toe.
welke cijfers? de besmettingscijfers?
Ik ben dubbel gevaccineerd en was 3 dagen geleden positief. 2 dagen verhoging en veel geslapen.. nu weer klaar en klachtenvrij. Geen hoestje, geen keelpijn.. laat staan benauwdheid. (jaja, n = 1)
Als ik dat vergelijk met het verloop van kennissen die in de eerste golf besmet raakten (met een minder agressieve alpha-variant toen nog), dan durf ik wel te zeggen dat de vaccinatie mij voor een stuk zwaarder verloop heeft behoedt..

Maar ja. zeker weten doe je het natuurlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
[...]

Maar dat klopt. De ellende wordt veroorzaakt doordat mensen met een prikkie ook besmettelijk zijn. Maar dat is al heel lang bekend. Men gedraagt zich echter alsof men alles kan en geen kleine zekerheden moet inbouwen.

Echter zijn het veelal mensen met een prikkie die op IC komen. En dat heeft niks met een andere agenda te maken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Als vaccins voor 95% gun werk doen, en het volk voor 85%,dan is het niet het vaccin dat faalt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

magnifor schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:11:
[...]

Ja ik weet de percentages en ik weet dat de kans op besmetting en IC met een vaccine minder wordt etc etc. Maar het feit is en blijft: merendeel heeft de volledige prik en we moeten nog in lockdown. Leuk al die percentages en minder minder minder maar nieuwsflash: Vanaf morgen in avondlockdown. Echt effectief man die vaccines, zogenaamd onze enige uitweg.
"Onze enige uitweg"

Je houd van slogans van 3 woorden begrijp ik?

Als je je er zo druk over maakt dan had je jezelf ook wat in kunnen lezen in de materie, en dan bedoel ik niet faceboek natuurlijk. Er zaten een hoop mitsen en maren aan de vaccinatie strategie. Dat wil nog steeds niet zeggen dat de vaccinaties niet goed werken maar ze werken niet voor honderd procent. Dat betekend dat als je de zaak zo ongeveer helemaal losgooit dat je kunt verwachten dat de aantallen besmettingen weer flink stijgen. En als die flink stijgen zoals de afgelopen 6 weken het geval is geweest is alleen vaccinatie niet meer genoeg en zullen er meer maatregelen genomen moeten worden.

Volstrekt voorspelbaar in mijn optiek. Ik snap niet dat jij je erover verbaast.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik las gisteravond de column van Rosanne Hertzberger in het NRC met een paar aardige zaken om over na te denken bij de huidige ontwikkelingen: Een land van goedzakken moet je niet dwingen
Want het zijn inderdaad de ongevaccineerden die momenteel de drukte in de ziekenhuizen veroorzaken, maar het is de samenleving die ervoor zorgt dat er momenteel tienduizenden coronabesmettingen per dag plaatsvinden. [...] Kwetsbaren moeten net zo bang zijn voor de gevaccineerde meerderheid als voor die ene ongevaccineerde vriendin. Ik weet niet of het ooit nog lukt dat misverstand recht te zetten.
Drie maanden na de laatste vaccindosis beginnen mensen weer besmet en besmettelijk te raken. Momenteel zorgen uitbraken in goed gevaccineerde landen voor dramatische taferelen. Het virus blijft circuleren, ondanks de hoge vaccinatiegraad. De mensen die wel willen vaccineren maar slecht worden beschermd door vaccins, zoals mensen met downsyndroom, transplantatiepatiënten en kankerpatiënten, lopen daardoor groot risico.
Als we minder virus willen en er geen betere vaccins komen, zullen we onszelf dus steeds opnieuw moeten laten vaccineren. Als je nu ziet hoe landen hun burgers de vaccins momenteel door de strot douwen, doet dat vrezen voor de toekomst. In Oostenrijk kost het vanaf februari 3.600 euro om niet gevaccineerd te zijn. Duitsland doet momenteel onderzoek. U weet natuurlijk wat er dan in ons land volgt. Die dwang gaat niet over twee prikjes. Een injectie is straks een zes maanden abonnement op een vrij leven. De staat zal in de toekomst mensen op straffe van boetes, het afpakken van inkomen en opleiding, en als dat niet genoeg is uitkering, school, kinderopvang – wie weet waar Nederland verder toe in staat is – dwingen hun mouw telkens opnieuw op te rollen.
De geschiedenis leert dat het nogal gevaarlijk is om als autoriteit een minderheid te bestempelen als een te mijden ziektekiemen verspreidende bedreiging voor de volksgezondheid. Zulke ideeën gaan soms een eigen leven leiden. De schade zit maar deels in het daadwerkelijke beleid. Wat mensen elkaar aandoen, onder het mom van ‘de wetenschappelijke waarheid’, gesteund door het bestuur van het land, dáár zit het grootste verdriet. Het weefsel dat uiteen wordt gereten. En dat dan blijkt dat het allemaal voor niets is geweest.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De geschiedenis leert dat het nogal gevaarlijk is om als autoriteit een minderheid te bestempelen als een te mijden ziektekiemen verspreidende bedreiging voor de volksgezondheid.
En over 10 jaar schrijven we dat de geschiedenis ons leert dat als we dat een minderheid veel te veel hun gang te laten gaan dat nog veel schadelijker is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
IJzerlijm schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:29:
[...]
En over 10 jaar schrijven we dat de geschiedenis ons leert dat als we dat een minderheid veel te veel hun gang te laten gaan dat nog veel schadelijker is.
Hangt van de 'overwinnaar' af.. die mag de geschiedenis schrijven ;-)

Misschien zijn de Staphorstenaren en Urkers dan wel de enigen die nog in leven zijn....
(meteen nog een reden om je asap te laten vaccineren)

[ Voor 3% gewijzigd door breew op 27-11-2021 16:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Kan je nagaan wat je allemaal niet meer had gekund als we helemaal geen vaccins hadden gehad, of maar 50% z'n prikjes had gehaald. Dan lagen de lijken in de gangen van het ziekenhuis.

Het vaccin is helaas niet de uitweg die we hoopten, maar het zorgt wel dat de belasting op de zorg lager is waardoor er tenminste nog dingen kunnen/konden. Is het dan goed dat een hoop gevaccineerden volledig YOLO gaan? Nee natuurlijk niet, want die hebben een stevig aandeel in deze golf. Maar we zouden er een stuk rooskleuriger voor staan als wat er nu ongevaccineerd op de IC ligt wel een prikkie had genomen (want grote kans dat ze er dan niet hadden gelegen).

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccineerde-COVID-19-patiënten-in-het-ziekenhuis-bijna-20jaar-jonger-dan-gevaccineerde

Over de maand oktober gemeten was dus 30% gevaccineerd op de IC en 70% deels- of ongevaccineerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

CMD-Snake schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:26:
Ik las gisteravond de column van Rosanne Hertzberger in het NRC met een paar aardige zaken om over na te denken bij de huidige ontwikkelingen: Een land van goedzakken moet je niet dwingen

[...]

[...]

[...]

[...]
Heeft mevrouw Hertzberger oplossingen? Hoe zou zij willen zien dat we dit aanvliegen? Want dat vind ik niet in haar schrijfsel. Ja, ze heeft het nogal minachtend over de "wetenschappelijke waarheid", maar is dat omdat ze misschien alternatieve feiten heeft als microbioloog die wij niet hebben? En dan stellen dat "alles voor niets is geweest", ik interpreteer dat als "ik ben van mening dat vaccineren geen effect heeft". Tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:32

Onbekend

...

St@m schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:06:
[...]

Mwah, ik denk dat het besef er echt wel is hoor. Ja, we weten het wel, het boeit ons alleen geen ene fuck, want <insert reden>. Het is en blijft een ver van m'n bed show voor heel veel Nederlanders. Waar hebben we het ook over he, 600 mensen op de IC, over heel Nederland. 18 miljoen. Oh, wellicht worden het er 1000, of 1500. Dan nog is de kans levensgroot dat je niemand daadwerkelijk kent, zelfs niet via via.
Als eerste: Ja, ik ken mensen die zijn overleden aan corona, ik ken mensen die maanden op de ic hebben gelegen vanwege corona en gelukkig aan de beterende hand zijn, en ken ook mensen waarvan de operatie nu al twee keer is uitgesteld omdat er tekort zorg was.

Vergeet niet dat wij gevaccineerden nu machteloos staan tegenover de mensen die zich niet willen vaccineren waardoor corona sneller wordt verspreid. Of nog erger, tegen de mensen die moedwillig een valse QR-code gebruiken om ergens naar binnen te gaan.

Wij hebben ons zoveel mogelijk maatregelen gehouden, maar er is ook een grens. We kunnen ons niet beperkingen blijven opleggen terwijl anderen (voornamelijk ongevaccineerden) gewoon blijven doen alsof er niets aan de hand is.
Ik vind dit eerlijk gezegd nu echt een probleem van de combinatie overheid/zorg/ongevaccineerden zelf die ze onderling zelf moeten oplossen.

(Ik vergelijk het probleem met de aardbevingen in Groningen dat door de gaswinning komt. Die woningeigenaren daar zitten met de problemen en we weten de oplossing. Maar relatief weinig mensen in Nederland hebben hun eigen gaskraan dichtgedraaid, en zelfs die van de Groningers zelf staan ook nog open.... Zolang die vraag naar gas zo hoog blijft, blijft er een gaswinning in Groningen, en blijven de aardbevingen doorgaan.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Het was vandaag weer raak. Zo'n onbenul bestookte me met berichten dat het een samenzwering is tegen de waarheid, het bewijs was dat er werd gezegd dat Ivermectine niet werkte en ik kreeg 4 onderzoeken toegestuurd om te 'bewijzen' dat Ivermectine werkt, plus het argument dat er zelfs een Nobelprijs aan de makers is gegeven.

Ik wijs er fijntjes op dat onderzoek 1 in een pertischaal plaatsvond met concentraties ivermectine die voor een mens dodelijk zijn. Ik gaf hen dus gelijk dat als je dat deed je niet aan Covid meer dood zou gaan 8)7

Onderzoek 2 was zo slecht opgezet dat het onmogelijk was er enige conclusie uit te trekken.

Onderzoek 3 was bij niemand bekend dat het werd uitgevoerd en één van de ziekenhuizen waar het gedaan zou zijn wist niets van het onderzoek af. Bovendien waren patiënten die in het onderzoek mee zouden hebben gedaan voor de start van het onderzoek al overleden.

Onderzoek 4 was hele stukken copy paste uit een totaal ongerelateerd onderzoek (plagiaat dus) en de data van verschillende patiënten leek zo veel op elkaar dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gezegd kon worden dat het gefabriceerd was.

Tenslotte wees ik hem erop dat die Nobel prijs was gegeven voor het resultaat met parasieten, of hij zich bewust was dat Covid een virus is en dat dat heel wat anders is als een virus parasiet en dat die Nobel prijs erbij halen misleiding is en dat die studies hem misleid hebben.

Daarop gewezen is de reactie van deze sneuneus: "Bla bla bla! Ik heb de onderzoeken gelezen, je wil gewoon niet toegeven dat ik gelijk heb!".

En dat is waarom het tijd is dat deze sneuneuzen genegeerd worden, aan de wet en regelgeving gehouden worden en als ze zich daar niet aan houden keihard gestraf/beboet worden. Er valt namelijk niet te praten met mensen die zich niets aantrekken van feiten en meer waarde hechten aan wat ze op social media horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:32

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
eamelink schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:01:
[Twitter]
Anderhalve week na 17 november is vandaag en morgen. Daadwerkelijke situatie vandaag: Totale bezetting van 2624.

Voorspelde groei: 34.8% tot 68.5%
Daadwerkelijke groei: 26.3%
Ik ken de trackrecord van deze kerel niet, maar dit laat toch eigenlijk zien dat a) veel Twitter rekenaars wat aan de hoge kant zitten omdat b) de maatregelen van de 13e dus mogelijk de r al naar 1 brengen wat dan betekent dat deze aanvulling toch misschien wel eens voldoende kan zijn om hem een stuk onder 1 te brengen? Maw; eigenlijk wel positief. Wat is jouw inschatting @t_captain ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 07:15

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:48:
Het was vandaag weer raak. Zo'n onbenul bestookte me met berichten dat het een samenzwering is tegen de waarheid, het bewijs was dat er werd gezegd dat Ivermectine niet werkte en ik kreeg 4 onderzoeken toegestuurd om te 'bewijzen' dat Ivermectine werkt, plus het argument dat er zelfs een Nobelprijs aan de makers is gegeven.

Ik wijs er fijntjes op dat onderzoek 1 in een pertischaal plaatsvond met concentraties ivermectine die voor een mens dodelijk zijn. Ik gaf hen dus gelijk dat als je dat deed je niet aan Covid meer dood zou gaan 8)7

Onderzoek 2 was zo slecht opgezet dat het onmogelijk was er enige conclusie uit te trekken.

Onderzoek 3 was bij niemand bekend dat het werd uitgevoerd en één van de ziekenhuizen waar het gedaan zou zijn wist niets van het onderzoek af. Bovendien waren patiënten die in het onderzoek mee zouden hebben gedaan voor de start van het onderzoek al overleden.

Onderzoek 4 was hele stukken copy paste uit een totaal ongerelateerd onderzoek (plagiaat dus) en de data van verschillende patiënten leek zo veel op elkaar dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gezegd kon worden dat het gefabriceerd was.

Tenslotte wees ik hem erop dat die Nobel prijs was gegeven voor het resultaat met parasieten, of hij zich bewust was dat Covid een virus is en dat dat heel wat anders is als een virus en dat die Nobel prijs erbij halen misleiding is en dat die studies hem misleid hebben.

Daarop gewezen is de reactie van deze sneuneus: "Bla bla bla! Ik heb de onderzoeken gelezen, je wil gewoon niet toegeven dat ik gelijk heb!".

En dat is waarom het tijd is dat deze sneuneuzen genegeerd worden, aan de wet en regelgeving gehouden worden en als ze zich daar niet aan houden keihard gestraf/beboet worden. Er valt namelijk niet te praten met mensen die zich niets aantrekken van feiten en meer waarde hechten aan wat ze op social media horen.
Nevermind

[ Voor 0% gewijzigd door SuBBaSS op 27-11-2021 19:31 . Reden: Was niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:53
IJzerlijm schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:29:
[...]

Het is een vrijwillige keuze, er zouden geen consequenties aan vast zitten maar intussen duwt de
overheid de niet gevaccineerde in een hoek en gaan ze met hun vinger wijzen. De overheid en media moeten ook de niet gevaccineerde met rust laten, het is hun beleid. Dat tegen elkaar opzetten en continu de niet gevaccineerde de schuld geven terwijl het vrijwillige keuzes zijn rijmt niet met het beleid wat ze voeren, dat de cijfers niet het gewenste resultaat laat zien is een fout van het beleid en niet van de niet gevaccineerde. Maak er een plicht van, dan kunnen ze meteen stoppen met die codes en is iedereen weer gelijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:45

boesOne

meuh

dr.lowtune schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:45:
[...]

Heeft mevrouw Hertzberger oplossingen? Hoe zou zij willen zien dat we dit aanvliegen? Want dat vind ik niet in haar schrijfsel. Ja, ze heeft het nogal minachtend over de "wetenschappelijke waarheid", maar is dat omdat ze misschien alternatieve feiten heeft als microbioloog die wij niet hebben? En dan stellen dat "alles voor niets is geweest", ik interpreteer dat als "ik ben van mening dat vaccineren geen effect heeft". Tja....
Ze zegt nergens dat vaccineren geen zin heeft. Ze waarschuuwt wel voor de effecten van het wegzetten van een minderheid als gevaarlijk. En ze waarschuuwt voor een te machtige overhed. Allemaal terechte waarschuwingen.
Hoezeer ik ook vind dat iedereen zich moet vaccineren, the rational thing to do, tegelijk weten we ook dat verregaande macht aan de overheid geven altijd een keer misbruikt wordt.
Dus we moeten niet te makkelijk een halfjaarlijks terugkerende plicht invoeren die tevens toegangsbewijs is voor het sociale leven. Er kleven grote nadelen aan. En die mogen best benoemd worden.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:37:
Hopelijk is de nieuwe "omicron" variant netjes door het vaccin geëlimineerd wordt. Als ie echt zoveel besmettelijker is dan de delta is het probleem zo opgelost. Paar weken code zwart en we kunnen weer door met ons leven. Niemand kon er wat aan doen, een virus met besmettelijkheid mazelen krijg je nooit klein, wel zo'n geruststellende gedachte.
Dream on. Eenmaal besmet geeft geen garantie dat iemand niet nogmaals besmet raakt en ziek wordt.
De virussen blijven muteren in volgende golven, we zijn nog maar bij de letter O.

De berichen over Omicron klinken niet goed. Vooral die 20 mutaties van de spikes klinkt verontrustend en dat deze mogelijk door de vaccins kan heenbreken.

Hopelijk komen ze snel met onderzoeksresultaten en valt het de goede kant op. Zoals Van Ranst aangeeft.
Het voelt nu als Kop of Munt.

https://dvhn.nl/buitenlan...nieuws-zijn-27251225.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 09:50
Ingelogd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:55:
[...]

Het is een vrijwillige keuze, er zouden geen consequenties aan vast zitten
Aan elke keuze in het leven zitten consequenties vast, voor jezelf en/of voor anderen. Vraag is of mensen die consequenties willen aanvaarden. Nu lijken weigeraars toch vooral alles naar zichzelf te redeneren. Als iemand zich niet wil laten vaccineren is dat prima, maar dan moet hij of zij ook niet piepen als er straks op de IC geen plaats is voor hem of haar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
dr.lowtune schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:45:
Ja, ze heeft het nogal minachtend over de "wetenschappelijke waarheid", maar is dat omdat ze misschien alternatieve feiten heeft als microbioloog die wij niet hebben?
Die 'waarheid' is een complex wetenschappelijk dilemma met onbekende factoren, welke platgeslagen wordt in het Catshuis en door een aantal politieke filters heen moet om vervolgens op een podium uitgedragen te worden. In dat proces gaat een hoop verloren en het kabinet maakt er eenvoudige absoluten van, wie er schuld heeft en wat de oplossing vandaag zal zijn etc..
En dan stellen dat "alles voor niets is geweest", ik interpreteer dat als "ik ben van mening dat vaccineren geen effect heeft". Tja....
Waar zegt ze dat vaccineren niet helpt? Ze waarschuwt voor de maatschappelijke effecten als we doorslaan op de weg die nu ingezet wordt. Ze is verder keihard voorstander van vaccineren, alleen maakt het niet de gevaccineerde groep ineens tot heiligen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ingelogd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:55:
Maak er een plicht van, dan kunnen ze meteen stoppen met die codes en is iedereen weer gelijk.
Net als in Oostenrijk, weigeraars verspelen daarmee hun recht op zorg.

Het is niet uit te leggen dat semi-acute kankerbehandelingen worden uitgesteld om mensen die hun verantwoordelijkheid weigeren te nemen te behandelen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:08:
[...]

Die 'waarheid' is een complex wetenschappelijk dilemma met onbekende factoren, welke platgeslagen wordt in het Catshuis en door een aantal politieke filters heen moet om vervolgens op een podium uitgedragen te worden. In dat proces gaat een hoop verloren en het kabinet maakt er eenvoudige absoluten van, wie er schuld heeft en wat de oplossing vandaag zal zijn etc..
Zo complex is het niet. Gevaccineerd zijn = minder kans op ziekenhuis/IC.
Waar zegt ze dat vaccineren niet helpt? Ze waarschuwt voor de maatschappelijke effecten als we doorslaan op de weg die nu ingezet wordt. Ze is verder keihard voorstander van vaccineren, alleen maakt het niet de gevaccineerde groep ineens tot heiligen.
Leuk dat ze voorstander is. Gaat zij nu de deuren langs om mensen over te halen ? Stukjes tikken over hoe we vooral niemand moeten dwingen is juist niet wat je bij een keiharde voorstander verwacht, eerder iemand die andere zaken veel belangrijker vindt. Dat mag heus, maar zeg dan eerlijk dat je best wel 20.000 doden wil accepteren als je daarmee dwang vermijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
CR2032 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:03:
[...]

Dream on. Eenmaal besmet geeft geen garantie dat iemand niet nogmaals besmet raakt en ziek wordt.
De virussen blijven muteren in volgende golven, we zijn nog maar bij de letter O.

De berichen over Omicron klinken niet goed. Vooral die 20 mutaties van de spikes klinkt verontrustend en dat deze mogelijk door de vaccins kan heenbreken.

Hopelijk komen ze snel met onderzoeksresultaten en valt het de goede kant op. Zoals Van Ranst aangeeft.
Het voelt nu als Kop of Munt.

https://dvhn.nl/buitenlan...nieuws-zijn-27251225.html
Inderdaad de onderzoeken afwachten.

Van Ranst vermeldt ook wel dat, over het algemeen (=/=een zekerheid), virussen de neiging hebben om te muteren naar meer besmettelijk maar met minder ernstige ziekteverschijnselen.

Ik wil zelf ook nog even vermelden dat angstig zijn ook geen al te positief effect heeft op de gezondheid en het immuunsysteem.
Kunnen omgaan met die constante stroom van informatie die van zichzelf al geneigd is om zwartgallig te zijn is geen evidentie maar is ook deel van een gezonde levensstijl die moet aangeleerd worden door je omgeving. (En in een goede omgeving terechtkomen is ook een kwestie van geluk hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:14:
[...]

Het is niet uit te leggen dat semi-acute kankerbehandelingen worden uitgesteld om mensen die hun verantwoordelijkheid weigeren te nemen te behandelen.
Precies, ik vraag me af hoe diegene die vinden dat er geen enkele belemmering voor niet-gevaccineerden moet zijn en er niks negatiefs over gezegd mag worden, het vinden wanneer ze straks kanker blijken te hebben, en de behandeling? Nou vergeet niet je testament up to date te hebben, we kijken wel over paar maanden of er ruimte voor je is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:14:
[...]

Zo complex is het niet. Gevaccineerd zijn = minder kans op ziekenhuis/IC.
Zelfde sneuneus waar ik net over schreef vroeg mij te bewijzen dat de vaccins helpen. Heb hem verwezen naar zowel de wetenschappelijke studies (zijn online te vinden, maar wel deels achter pay wall) en naar de statistisch significante cijfers bij de huidige ziekenhuis en IC opnames.

De reactie: Die cijfers mag ik niet gebruiken want die zijn gemanipuleerd.

Wederom: stop met die sneuneuzen serieus te nemen of met hun gevoelens rekening te houden.

Hoeveel mensen moeten er nog sterven om deze groep paranoiden, dwarsliggers en zelfoverschattende idioten een goed gevoel te geven?

Want daar hebben we het nu over, we laten mensen sterven omdat de politiek meer begaan is met een paar stemmen bij de volgende verkiezingen als met mensenlevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boesOne schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:02:
[...]

Ze zegt nergens dat vaccineren geen zin heeft. Ze waarschuuwt wel voor de effecten van het wegzetten van een minderheid als gevaarlijk. En ze waarschuuwt voor een te machtige overhed. Allemaal terechte waarschuwingen.
Hoezeer ik ook vind dat iedereen zich moet vaccineren, the rational thing to do, tegelijk weten we ook dat verre gaande macht aan de overheid geven altijd een keer misbruikt wordt.
Dus we moeten niet te makkelijk een halfjaarlijks terugkerende plicht invoeren die tevens toegangsbewijs is voor het sociale leven. Er kleven grote nadelen aan. En die mogen best benoemd worden.
Maar deze groep is ook gevaarlijk, dodelijk zelfs. Alleen niet op de manier waarop ze in het artikel beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:22:
[...]
Wederom: stop met die sneuneuzen serieus te nemen of met hun gevoelens rekening te houden.

Hoeveel mensen moeten er nog sterven om deze groep paranoiden, dwarsliggers en zelfoverschattende idioten een goed gevoel te geven?

Want daar hebben we het nu over, we laten mensen sterven omdat de politiek meer begaan is met een paar stemmen bij de volgende verkiezingen als met mensenlevens.
Exact hetzelfde kan je zeggen over vakantiegangers: Blijkbaar zijn er sinds afgelopen maandag 5000 mensen uit regio Zuid-Afrika gekomen. Je kan er donder op zeggen dat die de nieuwste besmettelijke variant bij zich hebben, want die is daar heel snel dominant geworden. En met zoveel mensen zal die ook hier volgende maand dominant wel zijn. Dan heb je dus veel meer doden, met dank aan mensen die zo nodig op vakantie moeten en zich niet aan simpele regels houden. Gek genoeg worden er geen vingertjes gewezen daarvoor, maar het heeft wel tienduizenden levens gekost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dawg schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:24:
[...]

Wel kan ik mensen dit meegeven: serieuze gezondheidsperikelen duren altijd lang. Stel je er dus op in dat dit de komende jaren nog een issue blijft. In elk geval totdat de vaccins en behandelmedicatie fors verbeterd zijn. En zelfs dan blijft het opletten, zie ook de griep wat vaak jaarlijks weer voor problemen zorgt.
Zoals ik al eerder zei.

Daarnaast vind ik het soms wel storend hoe makkelijk er zo nu en dan geredeneerd wordt óver kwetsbare mensen zoals ik, maar niet mét, door al die experts en mensen met meningen. Ik gok namelijk dat de meeste mensen met onderliggend lijden echt wel weten dat ze voorzichtig moeten zijn, en ook dat velen - zoals ikzelf - zichzelf al bijna ~2 jaar opsluiten in huis wegens de gevaren voor hen.

Het is nogal makkelijk redeneren als je gezond bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:26:
[...]

Exact hetzelfde kan je zeggen over vakantiegangers: Blijkbaar zijn er sinds afgelopen maandag 5000 mensen uit regio Zuid-Afrika gekomen. Je kan er donder op zeggen dat die de nieuwste besmettelijke variant bij zich hebben, want die is daar heel snel dominant geworden. En met zoveel mensen zal die ook hier volgende maand dominant wel zijn. Dan heb je dus veel meer doden, met dank aan mensen die zo nodig op vakantie moeten en zich niet aan simpele regels houden. Gek genoeg worden er geen vingertjes gewezen daarvoor, maar het heeft wel tienduizenden levens gekost.
Het is je bekend dat die nieuwste besmettelijke variant al in heel veel landen is opgedoken, Waaronder in Europa, Australië en Azië?

Zuid Afrikaanse onderzoekers hebben hebben deze variant slechts als eerste geïdentificeerd, de maatregelen tegen Zuid Afrika gaan werkelijk nergens over, de variant is al verspreid. Dit is een schoolvoorbeeld van 'killing the messenger'. Het boeit totaal niet dat er 500 mensen uit die regio komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:30:
[...]

Het is je bekend dat die nieuwste besmettelijke variant al in heel veel landen is opgedoken, Waaronder in Europa, Australië en Azië?

Zuid Afrikaanse onderzoekers hebben hebben deze variant slechts als eerste geïdentificeerd, de maatregelen tegen Zuid Afrika gaan werkelijk nergens over, de variant is al verspreid. Dit is een schoolvoorbeeld van 'killing the messenger'. Het boeit totaal niet dat er 500 mensen uit die regio komen.
Het is gewoon Delta variant all over again... Mensen leren er gewoon niet van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:00
breew schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:12:
[...]

welke cijfers? de besmettingscijfers?
Ik ben dubbel gevaccineerd en was 3 dagen geleden positief. 2 dagen verhoging en veel geslapen.. nu weer klaar en klachtenvrij. Geen hoestje, geen keelpijn.. laat staan benauwdheid. (jaja, n = 1)
Als ik dat vergelijk met het verloop van kennissen die in de eerste golf besmet raakten (met een minder agressieve alpha-variant toen nog), dan durf ik wel te zeggen dat de vaccinatie mij voor een stuk zwaarder verloop heeft behoedt..

Maar ja. zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
Als we dan toch N=1gaan doen, ik(ongevaccineerd) was enkele weken geleden positief en heb er ook amper iets van gemerkt. Voelde als een verkoudheid alleen als extra een paar dagen nauwelijks kunnen ruiken.

Idem voor m'n vriendin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:23:
Maar deze groep is ook gevaarlijk, dodelijk zelfs. Alleen niet op de manier waarop ze in het artikel beschrijft.
Want het zijn inderdaad de ongevaccineerden die momenteel de drukte in de ziekenhuizen veroorzaken, maar het is de samenleving die ervoor zorgt dat er momenteel tienduizenden coronabesmettingen per dag plaatsvinden.

De heiligen met hun groene vinkje als stigmata zijn lang zo onschuldig niet. Dankzij de boodschap van het kabinet leven die er weer op los, want hun probleem is het toch niet. Dat zijn die vermaledijde ongevaccineerden immers. Echter kunnen de heiligen ook strooien met corona, zonder dat ze het merken.

Oostenrijk kan nog van een koude kermis thuiskomen als in november 2022 ze weer met vergelijkbare ellende zitten in de kwetsbare groepen. Een hoop mensen zullen wel even zitten te knarsen met hun tanden rond die tijd dat ondanks hun prikplicht toch weer in de ellende verzeilt zijn geraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grvy

Bot

CMD-Snake schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:37:
[...]

Want het zijn inderdaad de ongevaccineerden die momenteel de drukte in de ziekenhuizen veroorzaken, maar het is de samenleving die ervoor zorgt dat er momenteel tienduizenden coronabesmettingen per dag plaatsvinden.

De heiligen met hun groene vinkje als stigmata zijn lang zo onschuldig niet. Dankzij de boodschap van het kabinet leven die er weer op los, want hun probleem is het toch niet. Dat zijn die vermaledijde ongevaccineerden immers. Echter kunnen de heiligen ook strooien met corona, zonder dat ze het merken.

Oostenrijk kan nog van een koude kermis thuiskomen als in november 2022 ze weer met vergelijkbare ellende zitten in de kwetsbare groepen. Een hoop mensen zullen wel even zitten te knarsen met hun tanden rond die tijd dat ondanks hun prikplicht toch weer in de ellende verzeilt zijn geraakt.
Het probleem is niet dat je corona krijgt. Het probleem is dat als er maar genoeg ongevaccineerde zijn het IC percentage te hoog is en de zorg te intensief belast wordt.

Met een vaccin ga je dat tegen. Daar gaat het om.

Dit is een account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
hoevenpe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:14:
[...]

Dit is zo bizar aan de huidige situatie, waar het weigeren van een vaccinatie een keuze is, is dat niet voor die andere patiënten welke hierdoor op de lange termijn zwaar de sjaak zijn.

Van mij mag hier echt keihard een lijn getrokken worden door deze operaties boven ongevaccineerde(los van die met een medische reden) te plaatsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:37:
[...]

Natuurlijk zijn er niet gevaccineerden die zich verder heel goed afzonderen, netjes laten testen, etc, en daardoor minder problematisch zijn dan gevaccineerden die alle regels verder negeren, positief getest zijn en alsnog gewoon naar die nachtclub gaan, etc.

Maar net doen alsof het de schuld is van de gevaccineerden dat de niet gevaccineerden besmet raken en op de IC belanden? Kom op zeg. Hoe zou dat uberhaupt gebeuren als volgens jou de niet gevaccineerden zich zoveel netter aan de regels houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:48:

Tenslotte wees ik hem erop dat die Nobel prijs was gegeven voor het resultaat met parasieten, of hij zich bewust was dat Covid een virus is en dat dat heel wat anders is als een virus parasiet en dat die Nobel prijs erbij halen misleiding is en dat die studies hem misleid hebben.

Ik ken het, uiteindelijk realiseer je je elke keer weer dat het zonde van je tijd was om er energie in te steken. Dat volk leeft zo fanatiek in een parallel universum, daar kom je niet binnen. Hun tunnel bevat de absolute waarheid en zij hebben de verlichte intelligentie om dat te begrijpen en met de wereld te delen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Grvy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:39:
[...]

Het probleem is niet dat je corona krijgt. Het probleem is dat als er maar genoeg ongevaccineerde zijn het IC percentage te hoog is en de zorg te intensief belast wordt.

Met een vaccin ga je dat tegen. Daar gaat het om.
Precies dit. Om het met cijfers te duiden:
als 60% op de IC ongevaccineerd is dan betekent dat per 100 dus 60 ongevaccineerden en 40 gevaccineerden.

Vaccinatie brengt de kans op IC opname terug to ca een tiende. Dat betekent dat als iedereen van die 60 gevaccineerd was je uit die groep maar 6 mensen op de IC had gehad plus of min een foutmarge.

Laten we die ruuim nemen, er blijven er 10 over uit die groep. In plaats van 100 mensen liggen er dan 50 op de IC. Een reductie in de zorg last met 50% is dus mogelijk.

Dan is het huidige aantal besmettingen geen reden tot ingrijpende maatregelen meer, hooguit mondkapjes en houd wat afstand.

Dan hoeven er geen behandelingen voor kanker en hart- en vaatziekten meer te worden uitgesteld met extra doden tot gevolg.

Dan hoeven de verpleegkundigen zich niet meer overspannen te werken.

De enigen die de komende jaren waarschijnlijk nog een probleem hebben zijn de extra verhoogde risico's zoals @dawg. Ook voor die groep is het prettig dat vaccinatie welliswar de verspreiding niet volledig stopt, maar wel de kans dat je iemand besmet met een significant percentage verlaagt.

Met andere woorden de ongevaccineerden liggen ten grondslag aan alle problemen die we momenteel hebben.

En nog erger; de maatregelen die onze regering neemt zijn alleen maar gericht op de huidige piek en zijn volkomen nutteloos om een volgende piek te voorkomen. Het is pappen en nathouden in plaats van daadkrachtig optreden. Zorg dat de voedingsbodem van het huidige probleem (ongevaccineerden) weg wordt genomen en een volgende gold, die ongetwijfeld kome, zal minder druk op de zorg leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@AMARONE & @Sissors
Maar de ongevaccineerden redeneren hetzelfde als veel mensen in normaal dagelijks leven wanneer het om gezondheid draait.

Hoe vaak denk je bijvoorbeeld dat je aangereden wordt? Nooit toch? Hoe vaak denk je dat je kanker zult krijgen? Of een andere ernstige aandoening. Niemand rekent daarop, en dat is ergens ook terecht omdat je anders enigszins verlamd(?) door het leven gaat.

Men redeneert zo ook als het gaat om vaccinatie, is mijn inschatting. "Ik krijg dat toch niet.", "Ik word er toch niet erg ziek van, ik ben immers gezond." En meer van dat soort begrijpelijke redeneringen.

Probleem is echter dat wanneer het wel gebeurt het te laat is en de gevolgen niet altijd te overzien zijn, spijt komt immers na de zonde, zogezegd.

Derhalve is communicatie in deze zo ontzettend belangrijk. Dat wordt - nog steeds - immens onderschat is mijn indruk. Woorden doen ertoe. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is niet zozeer inderdaad dat antivaxxers op alleen vaccineren dwarsliggers zijn, het zijn dwarsliggers die zich oa door niet te vaccineren uiten. Ook veel andere maatregelen zijn niet aan ze besteedt (afstand, mondkap, mijden grote groepen etc). Gevaccineerden houden zich merendeel wel aan dat soort dingen en wellicht zijn ze daardoor wel gevaccineerd.

Wat mij frappeert aan al dat respect voor de antivax is dat die antivax-groep nog een ding heeft dat bij dwarsliggen past: deze groep is vrij agressief en vocaal en niet echt bereidt een debat aan te willen gaan of überhaupt te luisteren. En vreemd genoeg uit zich dat ook op politiek vlak; de partij waar antivaxxers zich het het meeste thuisvoelen is antivaxpartij FvD, een partij die inmiddels serieus facistische trekken krijgt los van de corona-dingen. Het versterkt zich alleen maar verder binnen de groep van dwarsliggers.

De enige reden om fatsoenlijk te blijven uitreiken is dat iedere andere maatregel maakt dat ze de rest nog meer als vijand gaan beschouwen. Maar ik vraag me af of je niet burgers gewoon mag afschrijven als ze volharden in hun keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dawg schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:49:
@AMARONE & @Sissors
Maar de ongevaccineerden redeneren hetzelfde als veel mensen in normaal dagelijks leven wanneer het om gezondheid draait.

Hoe vaak denk je bijvoorbeeld dat je aangereden wordt? Nooit toch? Hoe vaak denk je dat je kanker zult krijgen? Of een andere ernstige aandoening. Niemand rekent daarop, en dat is ergens ook terecht omdat je anders enigszins verlamd(?) door het leven gaat.

Men redeneert zo ook als het gaat om vaccinatie, is mijn inschatting. "Ik krijg dat toch niet.", " Ik word er toch niet erg ziek van, ik ben immers gezond." En meer van dat soort begrijpelijke redeneringen.

Probleem is echter dat wanneer het wel gebeurt het te laat is en de gevolgen niet altijd te overzien zijn, spijt komt immers na de zonde, zogezegd.

Derhalve is communicatie in deze zo ontzettend belangrijk. Dat wordt - nog steeds - immens onderschat is mijn indruk. Woorden doen ertoe. :)
Ik denk ook niet dat ik aangereden wordt, dat komt omdat ik die klans verklein door goed uit te kijken en mij aan de verkeersregels te houden.

Ik weet dat er een kans is dat ik kanker krijg, ik doe echter zo min mogelijk dingen die die kans vergroten. En de overheid heeft producten met kankerverwekkende stoffen verboden en dat zien we ook niet als een inperking van onze vrijheid om die producten te kopen. Ondanks dat asbest bijvoorbeeld nog steeds één van de meest effectieve brandwerende materialen is mag het niet gebruikt worden.

Niemand rekent op die dingen, maar iedereen houdt wel rekening met die dingen. De mensen die zich niet laten vaccineren zijn niet vergelijkbaar met mensen die zich geen zorgen maken aan gereden te worden, ze zijn vergelijkbaar met de mensen die blind de weg oversteken en zich geen zorgen maken om aangereden te worden, want de ander kijkt wel uit!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:54:
Ik denk ook niet dat ik aangereden wordt, dat komt omdat ik die klans verklein door goed uit te kijken en mij aan de verkeersregels te houden.
De prik is als een autogordel en airbag, je hoopt hem nooit nodig te hebben maar je beschermt je voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:54:
[...]

Ik weet dat er een kans is dat ik kanker krijg, ik doe echter zo min mogelijk dingen die die kans vergroten. En de overheid heeft producten met kankerverwekkende stoffen verboden en dat zien we ook niet als een inperking van onze vrijheid om die producten te kopen. Ondanks dat asbest bijvoorbeeld nog steeds één van de meest effectieve brandwerende materialen is mag het niet gebruikt worden.

Niemand rekent op die dingen, maar iedereen houdt wel rekening met die dingen. De mensen die zich niet laten vaccineren zijn niet vergelijkbaar met mensen die zich geen zorgen maken aan gereden te worden, ze zijn vergelijkbaar met de mensen die blind de weg oversteken en zich geen zorgen maken om aangereden te worden, want de ander kijkt wel uit!
Kan wel zijn, maar dat ben jij. Good for you overigens, oprecht. :)

Maar natuurlijk is niet iedereen zo. Dat snap je zelf toch ook wel? En dat kan met zoveel zaken te maken hebben, groepsgedrag, niet in staat risico's in te schatten, verkeerde omgeving, niet pienter genoeg om gevolgen te kunnen overzien, zoveel mensen, zoveel achtergronden. Geen excuus maar wel realiteit. :)

En ondanks dat jij gezond bezig bent om kanker te voorkomen sluit zelfs dat niet uit dat je kunt krijgen, en daar hou je geen rekening mee (terecht).

Mijn punt is dat lang niet iedereen met de nodige regelmaat bezig is met zijn of haar gezondheid. En dat dat ook helemaal geen garantie is.

Mijn verbolgenheid (die ik hier ook lees en waar me ik voor een deel zeker wel in kan vinden) zit hem meer in het enorm slechte en lakse optreden van de regering. En dat zie ik niet een-twee-drie veranderd, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:49:
@AMARONE & @Sissors

Men redeneert zo ook als het gaat om vaccinatie, is mijn inschatting. "Ik krijg dat toch niet.", "Ik word er toch niet erg ziek van, ik ben immers gezond." En meer van dat soort begrijpelijke redeneringen.

Eens, maar tegelijk ga je lang niet iedereen met woorden alleen overtuigen. Dus dan moet je of accepteren dat ze toch niet overtuigd worden, of je probeert ze te overtuigen met acties (eg je hoeft minder vaak te testen), of je negeert hun mening en stopt de spuit er gewoon in.

En natuurlijk veruit de meeste die besmet raken, ook zonder vaccinaties, krijgen er niks ernstigs van. Gelukkig maar anders was het nog heel veel erger dan het al is. Maar ze snappen maar niet als je genoeg mensen met een kleine kans per persoon hebt op complicaties, je alsnog de zorg kapot maakt. En een keer wordt dan de vraag of de beslissing wie er dan zorg krijgt echt puur op medische gronden gemaakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Delerium schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:52:
Het is niet zozeer inderdaad dat antivaxxers op alleen vaccineren dwarsliggers zijn, het zijn dwarsliggers die zich oa door niet te vaccineren uiten. Ook veel andere maatregelen zijn niet aan ze besteedt (afstand, mondkap, mijden grote groepen etc). Gevaccineerden houden zich merendeel wel aan dat soort dingen en wellicht zijn ze daardoor wel gevaccineerd.

Wat mij frappeert aan al dat respect voor de antivax is dat die antivax-groep nog een ding heeft dat bij dwarsliggen past: deze groep is vrij agressief en vocaal en niet echt bereidt een debat aan te willen gaan of überhaupt te luisteren. En vreemd genoeg uit zich dat ook op politiek vlak; de partij waar antivaxxers zich het het meeste thuisvoelen is antivaxpartij FvD, een partij die inmiddels serieus facistische trekken krijgt los van de corona-dingen. Het versterkt zich alleen maar verder binnen de groep van dwarsliggers.

De enige reden om fatsoenlijk te blijven uitreiken is dat iedere andere maatregel maakt dat ze de rest nog meer als vijand gaan beschouwen. Maar ik vraag me af of je niet burgers gewoon mag afschrijven als ze volharden in hun keuzes.
Ik denk dat niet willen gevaccineerd worden maar een klein deeltje van het verhaal is.

Volgens mij zijn veel niet-gevaccineerden in het algemeen al bijzonder negatief en cynisch over de samenleving.
Naast tegen vaccinatie, zijn ze ook tegen een heleboel andere dingen. Eigenlijk zijn ze tegen iedere vorm van verandering, waarschijnlijk omdat ze bang zijn voor het onbekende.

In een samenleving die constant en steeds sneller veranderd is dat een bijzonder vervelende karaktereigenschap. Voor de persoon zelf maar ook voor zijn omgeving.

Waarom is iemand zo? Waarschijnlijk ook een mix van aanleg en opvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawg schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:03:
[...]
Mijn punt is dat lang niet iedereen met de nodige regelmaat bezig is met zijn of haar gezondheid. En dat dat ook helemaal geen garantie is.
En iedereen mag van mij de vrijheid hebben om zijn eigen gezondheid volkomen te negeren of zelf te riskeren.

Onder één heel belangrijke voorwaarde: dat je daarmee niet de gezondheid van anderen riskeert. Van dan hebben we het niet meer over 'persoonlijke vrijheid' maar vrijheid ten koste van een ander.

En dat laatste is wat er nu aan de hand is met de vaccinatie weigeraars. Dat ze hun eigen gezondheid verwaarlozen moeten ze zelf weten. Zag paar maanden terug een filmpje van een jankende vaccinatie weigeraar die ernstig Covid had en boos was dat hij niet alsnog een vaccin kreeg 8)7 Die man heeft zijn keuze gemaakt en moet met de gevolgen leven. Maar alleen hij en niet anderen die wel alles (klinkt als veel, maar we hebben het letterlijk over twee gratis flutprikjes en waarschijnlijk elk half jaar een herhaling) hebben gedaan om het risico te beperken.

Onze slappe regering ben ik helemaal met je eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Sissors schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:03:
[...]

Eens, maar tegelijk ga je lang niet iedereen met woorden alleen overtuigen. Dus dan moet je of accepteren dat ze toch niet overtuigd worden, of je probeert ze te overtuigen met acties (eg je hoeft minder vaak te testen), of je negeert hun mening en stopt de spuit er gewoon in.

En natuurlijk veruit de meeste die besmet raken, ook zonder vaccinaties, krijgen er niks ernstigs van. Gelukkig maar anders was het nog heel veel erger dan het al is. Maar ze snappen maar niet als je genoeg mensen met een kleine kans per persoon hebt op complicaties, je alsnog de zorg kapot maakt. En een keer wordt dan de vraag of de beslissing wie er dan zorg krijgt echt puur op medische gronden gemaakt moet worden.
Klopt. :)

We hebben dat al eens eerder gezien m.b.t. fraudering binnen uitkering/toeslagenvoorzieningen. Focus op een kleine groep en we hebben gezien wat er dan kan gebeuren. Derhalve zou ik inderdaad alles op alles zetten om mensen te overtuigen zich te laten vaccineren, maar zonder verplichting. Er is altijd een relatief kleine groep in een samenleving die zich niet conform wenst te gedragen.

En daarnaast, zoals ik al eerder heb aangegeven, verplicht de basismaatregelen als 1,5m, mondkapjes, handhygiëne en testen bij klachten tot er beter ontwikkelde vaccins en behandelmedicatie voorhanden is. Het is niet anders, een gezondheidscrisis is nu eenmaal niet een kwestie van weken of maanden, vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:08:
[...]

En iedereen mag van mij de vrijheid hebben om zijn eigen gezondheid volkomen te negeren of zelf te riskeren.

Onder één heel belangrijke voorwaarde: dat je daarmee niet de gezondheid van anderen riskeert. Van dan hebben we het niet meer over 'persoonlijke vrijheid' maar vrijheid ten koste van een ander.

En dat laatste is wat er nu aan de hand is met de vaccinatie weigeraars. Dat ze hun eigen gezondheid verwaarlozen moeten ze zelf weten. Zag paar maanden terug een filmpje van een jankende vaccinatie weigeraar die ernstig Covid had en boos was dat hij niet alsnog een vaccin kreeg 8)7 Die man heeft zijn keuze gemaakt en moet met de gevolgen leven. Maar alleen hij en niet anderen die wel alles (klinkt als veel, maar we hebben het letterlijk over twee gratis flutprikjes en waarschijnlijk elk half jaar een herhaling) hebben gedaan om het risico te beperken.

Onze slappe regering ben ik helemaal met je eens!
Natuurlijk, daarom basismaatregelen. :)

Maar dat staat en valt met handhaving en voldoende mensen in de zorg. Vandaar mijn verbolgenheid omtrent onze regering. Maak eens een deltaplan over hoe we de publieke diensten weer gezond kunnen maken, duurzaam, dan is een gezondheidscrisis als deze ook iets makkelijker te behappen.

Die berichten omtrent code zwart en stijgende besmettingen zorgen voor angst en stress onder veel mensen, en dat zijn nu eenmaal slechte raadgevers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 18-09 23:07
Delerium schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:52:
Maar ik vraag me af of je niet burgers gewoon mag afschrijven als ze volharden in hun keuzes.
Vervang voor mij burgers door overheid :).

Heeft iemand al duidelijk waar die 5,1 miljard heen is uitgegeven door VWS?

[ Voor 13% gewijzigd door Wietsee. op 27-11-2021 18:16 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
D-e-n schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:05:
[...]

Aan elke keuze in het leven zitten consequenties vast, voor jezelf en/of voor anderen. Vraag is of mensen die consequenties willen aanvaarden. Nu lijken weigeraars toch vooral alles naar zichzelf te redeneren. Als iemand zich niet wil laten vaccineren is dat prima, maar dan moet hij of zij ook niet piepen als er straks op de IC geen plaats is voor hem of haar.
Precies, aan elke keuze zitten consequenties. Wij weten allemaal dat bomen en planten helpen tegen temperatuur, wateroverlast en is goed voor de biodiversiteit, toch worden er veel tuinen in het hard gelegd, huizen uitgebouwd, bomen gekapt enz. Als een huis overstroomt met een geharde tuin en omgeving doordat het water niet meer weg kan worden de mensen gered. Dit is gezamenlijk besloten, of gaan wij naderhand de mensen niet meer redden die in de problemen zijn gekomen door een eigen keuze. Criminelen, hard rijders, kneuzen die beschermde middelen niet gebruiken, extreem sporters komen allemaal op de IC. Iedereen wordt geholpen, als de IC vol komt met corona dan moet het beleid aangepast worden naar bijv. een vaccinatie plicht om de IC plekken binnen de beperkingen te houden en niet de keus wegleggen bij het volk om deze tegen elkaar uit te laten spelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iemand op Twitter heeft uiteengezet hoe de Franse persconferentie ging, wat een wereld van verschil met hoe NL het aanpakt :x

Kwam hem via deze onderstaande site tegen, zijn vast andere manieren.

https://www.thebestsocial...-aanpak-zonder-avondlock/

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 27-11-2021 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
ZieMaar! schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:52:
[...]

Ik ken de trackrecord van deze kerel niet, maar dit laat toch eigenlijk zien dat a) veel Twitter rekenaars wat aan de hoge kant zitten omdat b) de maatregelen van de 13e dus mogelijk de r al naar 1 brengen wat dan betekent dat deze aanvulling toch misschien wel eens voldoende kan zijn om hem een stuk onder 1 te brengen? Maw; eigenlijk wel positief. Wat is jouw inschatting @t_captain ?
We lijken door de maatregelen van de 13e, de gedragsverbeteringen doordat we corona weer serieus zijn gaan nemen, en door verzadigingseffecten, ongeveer in balans gekomen.

De nieuwe maatregelen en verder toenemende verzadiging zullen imho een krimp inzetten. Alleen: van 22k positieve tests naar herstel van de rust in de zorg, daarvoor moeten die besmettingen wel even 80% omlaag. Een R-waarde van 0.95 is niet voldoende daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
Ingelogd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:20:
[...]

Precies, aan elke keuze zitten consequenties. Wij weten allemaal dat bomen en planten helpen tegen temperatuur, wateroverlast en is goed voor de biodiversiteit, toch worden er veel tuinen in het hard gelegd, huizen uitgebouwd, bomen gekapt enz. Als een huis overstroomt met een geharde tuin en omgeving doordat het water niet meer weg kan worden de mensen gered. Dit is gezamenlijk besloten, of gaan wij naderhand de mensen niet meer redden die in de problemen zijn gekomen door een eigen keuze. Criminelen, hard rijders, kneuzen die beschermde middelen niet gebruiken, extreem sporters komen allemaal op de IC. Iedereen wordt geholpen, als de IC vol komt met corona dan moet het beleid aangepast worden naar bijv. een vaccinatie plicht om de IC plekken binnen de beperkingen te houden en niet de keus wegleggen bij het volk om deze tegen elkaar uit te laten spelen.
Het probleem is dat de politiek te laf is om dat soort maatregelen te nemen.
Niet alleen bij corona, maar ook met je voorbeeld van het klimaat.
Het is polderen hier, persoonlijke vrijheid daar. En als gevolg van deze zachte heelmeesters zitten we straks met de stinkende wonden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Mooi artikel van Uni Berlijn:

Germany’s current COVID-19 crisis is mainly driven by the unvaccinated

In this paper we use a recently developed approach (the contribution matrix method) in combination with epidemiological data to estimate the contribution of vaccinated and unvaccinated populations to the current COVID-19 effective reproduction number R in Germany. We find that a substantial fraction of reproduction is caused by unvaccinated individuals.

[…]
In total, unvaccinated individuals are expected to be involved in 8–9 of 10 new infections.

https://rocs.hu-berlin.de/news/role_of_vaccinated/

[ Voor 9% gewijzigd door ericplan op 27-11-2021 18:59 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Vorkie schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:27:
Iemand op Twitter heeft uiteengezet hoe de Franse persconferentie ging, wat een wereld van verschil met hoe NL het aanpakt :x

Kwam hem via deze onderstaande site tegen, zijn vast andere manieren.

https://www.thebestsocial...-aanpak-zonder-avondlock/
In Frankrijk houd men zich ook aan de maatregelen. Is er al heel lang een 2G beleid. Ongevaccineerden hebben GEEN toegang tot de zorg, alleen spoedeisende gevallen. Zou graag willen dat dat in Nederland ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dennis1812 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:18:
[...]

Houden jouw modellen rekening met zaken als sinterklaas?
Korte piekjes, amper te voorspellen. Effect van feestdagen was vorig jaar niet zichtbaar voor sinterklas en kerst, bescheiden zichtvaan voor oud en nieuw.

Modellen fitten met trendcurves juist de structurele factoren en maken daarmee prognoses voor de toekomst. Een geestdag is ruis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RocketKoen schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:45:
[...]
Het probleem is dat de politiek te laf is om dat soort maatregelen te nemen.
Niet alleen bij corona, maar ook met je voorbeeld van het klimaat.
Het is polderen hier, persoonlijke vrijheid daar. En als gevolg van deze zachte heelmeesters zitten we straks met de stinkende wonden.
Beetje flauw om dat laf te noemen. Alle ietwat hardere maatregelen zoals betalen voor je tvt test, 2G etc komt niet door de 2e kamer heen omdat de oppositiepartijen te laf zijn om dat aan te durven.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
YakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:50:
[...]

Beetje flauw om dat laf te noemen. Alle ietwat hardere maatregelen zoals betalen voor je tvt test, 2G etc komt niet door de 2e kamer heen omdat de oppositiepartijen te laf zijn om dat aan te durven.
De 2e kamer valt ook onder "de politiek".

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RocketKoen schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:53:
[...]

De 2e kamer valt ook onder "de politiek".
2e kamer is een afspiegeling van de maatschappij, dus blijkbaar is de mening over die hardere maatregelen op dit moment nog aardig verdeeld.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
HEY_DUDE schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:49:
[...]

In Frankrijk houd men zich ook aan de maatregelen. Is er al heel lang een 2G beleid. Ongevaccineerden hebben GEEN toegang tot de zorg, alleen spoedeisende gevallen. Zou graag willen dat dat in Nederland ook zo was.
Sinds wanneer houdt men zich in Frankrijk aan regels?

In Frankrijk is alles of verboden of verplicht maar de regels zijn ook altijd "pour les autres".

Ben heel wat in Frankrijk geweest maar die Fransen zijn mij nooit bepaald opgevallen als strikte volgers van regeltjes.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik ben benieuwd of de zorg ook nog met plannen komt om de verdringing van zorg te voorkomen.

Het Centrum voor Ethiek en gezondheid heeft eind vorig jaar een aardige essaybundel gepubliceerd, waaronder ook een verhandeling over het verdelen van beperkte IC-capaciteit. Alleen die is van vóór de tijd van uitstekende vaccins, en ging echt uit van een acute crisispiek, en geen lange termijnverdringing.

Ik ben heel benieuwd hoe de ethisch experts er nu over denken. Is het ethisch om talloze cruciale zorgbehandeling af te zeggen om mensen die er grotendeels zelf voor kiezen zeer langdurig intensieve zorg te geven? Is het ethisch om eindeloos lang draconische maatregelen aan te houden in een maatschappij, om iedereen de keuze te geven zich niet te vaccineren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Ankona schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:06:
[...]

Sinds wanneer houdt men zich in Frankrijk aan regels?

In Frankrijk is alles of verboden of verplicht maar de regels zijn ook altijd "pour les autres".

Ben heel wat in Frankrijk geweest maar die Fransen zijn mij nooit bepaald opgevallen als strikte volgers van regeltjes.
Wat mij opviel toen ik vorige week in Frankrijk was is dat je echt overal op je QR code gecontroleerd werd. Dat heb ik in Nederland alleen bij Pathé meegemaakt. Is ook een beetje n=1 ervaring maar het was echt een verschil met Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

YakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:00:
[...]

2e kamer is een afspiegeling van de maatschappij, dus blijkbaar is de mening over die hardere maatregelen op dit moment nog aardig verdeeld.
Nou da's wel erg stellig, denk dat die afspiegeling niet heel helder is.

Meeste peilingen laten ander beeld zien, grote stille meerderheid houdt zich gewoon aan de maatregelen en wil zelfs liever strengere regels dan minder sterk.

Maar denk dat het politieke landschap meespeelt, denk dat veel partijen nog met een schuin oog naar de mogelijke achterban kijkt, want kan zomaar zijn dat we op korte termijn naar het stemhokje moeten, sowieso voor de gemeenten volgende jaar.

Als we nu een nieuw stabiel kabinet hadden gehad had er wellicht wat meer koers worden gehouden, nu wordt er getimed en getuned om niet te veel te vervreemden van de achterban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:49:
[...]

Dat is voor het eerst dat ik dat hoor, heb je daar een bron voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:31
hoevenpe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:27:
[...]

Kom net van de supermarkt, viel me op dat er steeds minder mondkapjes gedragen worden. Anderhalve meter is alweer een paar dagen verplicht maar niemand die zich eraan houdt, Den Haag is de grip totaal kwijt.
Mark en hugo zijn aardige politici maar geen leiders, en dat is wat er nu net nodig is. Iemand die hard knopen doorhakt en taboes doorbreekt.....
[...]

Hier net zo, door weer met alleen algemene maatregelen te komen is er bij mij iets geknapt. Ongevaccineerden zijn het probleem, maar men is doodsbang deze groep hard aan te pakken. Wil je de gevaccineerde meerderheid meekrijgen zal je imo iets moeten doen met 2G of triage, dit werkt niet meer.
Exact. Iedereen is weer de pineut terwijl de kern van het probleem niet benoemd word. Een extra motivatie voor de ongevaccineerden zal waarschijnlijk tot gevolg hebben dat gevaccineerden meer respect zullen opbrengen voor eventuele maatregelen. Deze persco is enkel meer tijd kopen voor de zorg, maar geen structurele stap in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:01
Als de nieuwe variant in Nederland is, krijgen we dit morgen te horen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
zacht schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:14:
[...]

Dat is voor het eerst dat ik dat hoor, heb je daar een bron voor?
https://amsterdam.consulf...zondheidspas-in-Frankrijk

Of op eigen kosten een PCR test voor je afspraak met de psychiater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
RobinNL schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:27:

[Twitter]
Ik heb meet belangstelling in een dageijkse update van de symptomen van de 61 positief getesten. Ik ben buitengewoon geinteresseerd in hoeverre deze afwijken van wat je met de delta variant zou verwachten (voor een groep van vergelijkbare samenstelling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
eamelink schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:08:
Ik ben benieuwd of de zorg ook nog met plannen komt om de verdringing van zorg te voorkomen.
Op de korte termijn bieden privé klinieken aan om de uitgestelde behandelen uit te voeren terwijl de reguliere zorg bezig is met corona. Helaas ziet De Jonge dit niet helemaal zitten, hij wil liever dat personeel uit de privé klinieken naar de reguliere ziekenhuizen gaat om te helpen met de coronazorg.
Demissionair minister De Jonge zegt in een reactie dat extra middelen ten behoeve van de inhaalzorg voor de particuliere klinieken bespreekbaar zijn, "als dat nodig is". Maar op dit moment ziet hij liever dat de klinieken ook hun planbare school afschalen. Dan kan het medisch personeel volgens de minister bijspringen in de ziekenhuizen om daar de acute en kritieke zorg zoveel mogelijk overeind te houden. "Alle hulp is nodig."
Aldus minister De Jonge.
stylezzz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:25:
Een extra motivatie voor de ongevaccineerden zal waarschijnlijk tot gevolg hebben dat gevaccineerden meer respect zullen opbrengen voor eventuele maatregelen.
Waarom denk je dat? De gevaccineerden worden telkens geprezen en De Jonge legt het probleem bij de ongevaccineerden neer. Gevaccineerden zullen zich dan niet zo bezwaard voelen om her en der de kantjes er vanaf te lopen. Zij hebben toch geen probleem volgens de communicatie van het kabinet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:35:
De gevaccineerden worden telkens geprezen en De Jonge legt het probleem bij de ongevaccineerden neer.
Waar het hoort inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:31
CMD-Snake schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:35:
[...]

Waarom denk je dat? De gevaccineerden worden telkens geprezen en De Jonge legt het probleem bij de ongevaccineerden neer. Gevaccineerden zullen zich dan niet zo bezwaard voelen om her en der de kantjes er vanaf te lopen. Zij hebben toch geen probleem volgens de communicatie van het kabinet.
Ik zit sinds kort in een telegram groep waar dit soort taal veelvuldig voorbij komt. Ik vermaak me er kostelijk mee, maar iets zegt mij dat jij ook in die groep zit en het nog serieus neemt ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:29:
[...]

https://amsterdam.consulf...zondheidspas-in-Frankrijk

Of op eigen kosten een PCR test voor je afspraak met de psychiater.
Dat was al bekend, dat is 3G, geen 2G. En overigens zijn de testen nog steeds gratis voor Fransen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobinNL schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:27:

[Twitter]
Klinkt alsof ze al die samples van de vliegtuig testen gaan laten sequencen?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Waarom hoort het bij die niet gevaccineerde en niet bij het beleid? Het is een oorzaak van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grvy

Bot

Ingelogd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:49:
[...]

Waarom hoort het bij die niet gevaccineerde en niet bij het beleid? Het is een oorzaak van.
Waar in het beleid staat dat men zich niet moet vaccineren?

Volgens mij is het heel duidelijk. Haal je prikjes. Doe niet zo stom. :>

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
61 besmette personen+partners dus in het hotel, verdeeld over 5 verdiepingen met op elke verdieping 5 bewakers.

En, het blijft Nederland, ook nog gewone gasten in het hotel 8)7

Er was een hotel wat de gasten geweigerd heeft waardoor ze nu in het Ramada terecht zijn gekomen. Hopelijk is de ventilatie op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:31:
[...]

Ik heb meet belangstelling in een dageijkse update van de symptomen van de 61 positief getesten. Ik ben buitengewoon geinteresseerd in hoeverre deze afwijken van wat je met de delta variant zou verwachten (voor een groep van vergelijkbare samenstelling).
Je kan er eentje volgen via Twitter: https://twitter.com/paula63

Zij was wel negatief getest maar geef het een paar dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wolly op 27-11-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het probleem is een beetje dat er iets te veel vrijheden terug zijn genomen die eigenlijk nog niet mogelijk waren. Soms omdat het beleid dit toe stond, soms omdat men het zelf wel prima vindt. Ik hoor zelf meerdere keren per week 'oh, maar ik ben gevaccineerd hoor'. Zelfs mijn meest strenge referentie voor deze pandemie (70+) ging eenmaal gevaccineerd weer twee keer per week naar een restaurant terwijl ze daarvoor niet buiten kwamen, voedsel door de kinderen af lieten geven en 'bezoek' kon communiceren via een open raam of kijkend over de schutting.

Dit hele zooitje is eigenlijk net een groepsprojectje in de burgklas. Je hebt daar altijd iemand die er de kantjes van af loopt en als de rest denkt: 'ik heb genoeg gedaan, nu mag hij eens wat doen' krijgen ze allemaal een 3. :F

[ Voor 13% gewijzigd door jadjong op 27-11-2021 20:17 ]

Pagina: 1 ... 123 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.