Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.665 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:50:
[...]

Gevaccineerden zijn niet steriel immuun, ze kunnen mogelijk corona verspreiden zonder het te merken. Omdat ze vrijstelling hebben van alles zullen we alleen moeilijk te weten komen wat precies hun aandeel gaat zijn. Dat kan mogelijk groter worden omdat degene die moeten testen tenminste 24 uur van te voren negatief moesten testen, zij worden er redelijk consistent dan uitgefilterd. Zelfs na een positieve test kan een gevaccineerd persoon nog gaan stappen, technisch staat hem of haar niets in de weg als ze gewetenloos dit willen doen.
als je kijkt naar ‘wie besmet wie?’, de transmissieparen in de onderzoeken van het RIVM, dan zijn het met name ongevaccineerde mensen die ongevaccineerde mensen besmetten.
https://www.rijksoverheid...-de-jonge-2-november-2021

Ze kunnen verspreiden ja, maar het blijkt dus zo te zijn dat dat vooral onder nietgevaccineerden gebeurt. Dus daar is een QR een prima oplossing voor, naast het feit dat het sommigen motiveert om alsnog die prik eens te gaan halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Number10 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:47:
[...]

Wordt carnaval meestal in een grote of vrij kleine groep gevierd? :+
Volgens wetenschappelijk onderzoek viert 79% van de Nederlanders carnaval in een kleine, tot zeer kleine groep met voornamelijk contacten binnen het eigen huishouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Tom-Z schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:59:
[...]
Volgens wetenschappelijk onderzoek viert 79% van de Nederlanders carnaval in een kleine, tot zeer kleine groep met voornamelijk contacten binnen het eigen huishouden.
Mmm, in Bilthoven begin 2020 misschien? Helaas, deze vraag heb je fout @Tom-Z. Die positie bij het RIVM zit er nog niet in.

Ik blijf het toch wel raar vinden dat ziekenhuisdirecteuren moeten oproepen om carnaval niet door te laten. Waarom doen de burgemeesters dat niet massaal? Er lijkt ook een soort idee te bestaan binnen bestuurlijk Nederland dat de zorg 'dreigt' vast te lopen, maar ik krijg zelf steeds het idee dat we daar min of meer al zijn.

Is er nog iemand bezig met het remmen van besmettingen bij de overheid of laten we het volledig bij de 'eigen verantwoordelijkheid' van de Nederlanders?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Number10 schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:15:
[...]

Mmm, in Bilthoven begin 2020 misschien? Helaas, deze vraag heb je fout @Tom-Z. Die positie bij het RIVM zit er nog niet in.

Ik blijf het toch wel raar vinden dat ziekenhuisdirecteuren moeten oproepen om carnaval niet door te laten. Waarom doen de burgemeesters dat niet massaal? Er lijkt ook een soort idee te bestaan binnen bestuurlijk Nederland dat de zorg 'dreigt' vast te lopen, maar ik krijg zelf steeds het idee dat we daar min of meer al zijn.

Is er nog iemand bezig met het remmen van besmettingen bij de overheid of laten we het volledig bij de 'eigen verantwoordelijkheid' van de Nederlanders?
Ik zie niet in wat carnaval anders is dan een gewone stapavond, concert of voetbalclub. Het is een 1 dags evenement (11-11), dat echt maar door een beperkt aantal fanatieken gevierd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 21:02
Verwijderd schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:35:

Ik zie niet in wat carnaval anders is dan een gewone stapavond, concert of voetbalclub. Het is een 1 dags evenement (11-11), dat echt maar door een beperkt aantal fanatieken gevierd wordt.
Licht offtopic, maar carnaval wordt niet op 11-11 gevierd. In Nederland begint dan het seizoen, maar het feest zelf is 3 dagen, zondag t/m dinsdag in februari van het volgende jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Kwistnix schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:48:
[...]

Licht offtopic, maar carnaval wordt niet op 11-11 gevierd. In Nederland begint dan het seizoen, maar het feest zelf is 3 dagen, zondag t/m dinsdag in februari van het volgende jaar.
Officieel duurt carnaval 3 dagen, maar in het uitgaansleven loopt het vrij standaard van vrijdag t/m dinsdag. Vijf dagen lang helemaal uit je plaat gaan en véél te veel zuipen. 11-11 is de officiële start, waarvan Zuid-Limburg al heeft aangegeven daar gewoon mee door te gaan met hier en daar wat aanpassingen. 11-11 is overigens ook vooral een Limburgs ding wat pas sinds een paar jaar tractie begint te krijgen in Brabant.

Veel clubs zitten met carnaval ook een stuk voller dan normaal en de mensen lijken vaak wat losser dan normaal @Verwijderd. Dus in dat opzicht zit er wel verschil met een normale stapavond. Maar dat gaat dus vooral om het stukje carnaval over een paar maanden. 11-11 is wat traditioneler en netter, maar wel met een hoop gehos, gelach, gedans en zang. En bier. Veel bier :+

Wel apart hoe er om gegaan wordt met de aftrap. In Noord- en Midden-Limburg is besloten dat het feest niet doorgaat, met het oog op de druk op de zorg. In het zuiden is besloten dat ze gewoon voldoen aan de landelijke richtlijnen en laten ze het wél doorgaan :+ En om een idee te geven van het aantal bezoekers: in Roermond werden er 17.000 mensen verwacht :X

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:51

tuinïnen

Eventus stultorum magister

17000 op een groot plein in de buitenlucht, had denk ik niet veel kwaad gekund. Ventileert veel beter dan stadions etc en er zijn altijd toegangspoorten dus QR was ook goed toe te passen.

Soms heb ik het idee dat de angst erin houden ook een doel is en burgemeesters voelen dat ze zich moeten profileren, dit terwijl de spelregels/richtlijnen gewoon bekend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Carnaval? Dat is vanaf 11 november 11:11 bezig, eerst prinsen en adjucdanten (volwassene en jeugd) kiezen, daarop drinken, dan gaat dat bijna 2-wekelijks wel door tot het echte eindfeest in februari.

Pre-feestjes voor de bouw van de praalwagens, feestje voor schuur, feestje voor onderstel, feestje voor ontwerp, feestje voor een feestje :+

En dat allen in en rond het honk van de carnavalsvereniging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

tuinïnen schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:41:
17000 op een groot plein in de buitenlucht, had denk ik niet veel kwaad gekund. Ventileert veel beter dan een stadion[...]
Weet niet of je het nieuws hebt gevolgd afgelopen week maar er werd juist met verbazing gesproken dat ze nu juist niet op pleinen mochten vieren, want 'moeilijke QR controle' dat wekte al meteen reacties op van wie dat juist gek vonden dat verplicht binnen vieren moest blijven. (QR codes aan deur controleren van slecht geventileerde krappe ruimte is belangrijker dan risico lopen dat controle van polsbandjes buiten iets niet goed gaat? 8)7 ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in ieder geval benieuwd of dit maar in bepaalde gemeentes als uitzondering zo wordt gevoerd of dat dit bij grotere hoeveelheid gemeentes in zuiden zo besloten is? Lijkt mij in ieder geval wenselijk dat voor zover het doorgaat het buiten wordt gevierd, veel meer beperking qua risico met ventilatie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10 18:08
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:54:
[...]

Weet niet of je het nieuws hebt gevolgd afgelopen week maar er werd juist met verbazing gesproken dat ze nu juist niet op pleinen mochten vieren, want 'moeilijke QR controle' dat wekte al meteen reacties op van wie dat juist gek vonden dat verplicht binnen vieren moest blijven. (QR codes aan deur controleren van slecht geventileerde krappe ruimte is belangrijker dan risico lopen dat controle van polsbandjes buiten iets niet goed gaat? 8)7 ).
Qr code boven alles. Dat is een doel of heilig middel op zichzelf geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10 19:48
Volgens mij is dit nog niet langsgekomen?

Covid-19: Researcher blows the whistle on data integrity issues in Pfizer’s vaccine trial

Nee, het betekent niet dat het vaccin onveilig is. Zegt het misschien wel wat over de integriteit van Pfizer? Wordt er gesjoemeld?

Er staat onderin: 'Provenance and peer review: commissioned; externally peer reviewed.' (dus het is wél peer-reviewed?

Is dit verwaarloosbaar of wel echt een dingetje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 16:59
cvs79 schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:09:
[...]

Qr code boven alles. Dat is een doel of heilig middel op zichzelf geworden.
Dat gevoel heb ik de afgelopen maanden ook gekregen, dat in Den Haag naar de vaccinatiecijfers wordt gekeken als waren deze een doel op zich.

Vaccinatie is nog altijd ons sterkste wapen tegen het al te hard oplopen van besmettingscijfers en tegen de conversie van besmettingen naar zorgvraag en overlijden. Maar naam zegt het al: wapen. Dat is nooit een doel, het is een middel tot een hoger doel. Intussen heeft de samenleving de bovenmatige focus op QR codes overgenomen en is de aandacht voor gedragsregels verslapt. Je oogst wat je zaait.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

t_captain schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:54:
[...]

Vaccinatie is nog altijd ons sterkste wapen tegen het al te hard oplopen van besmettingscijfers en tegen de conversie van besmettingen naar zorgvraag en overlijden. Maar naam zegt het al: wapen. Dat is nooit een doel, het is een middel tot een hoger doel. Intussen heeft de samenleving de bovenmatige focus op QR codes overgenomen en is de aandacht voor gedragsregels verslapt. Je oogst wat je zaait.
En dat is weer een lockdown met alles dicht. Want dan hebben we geen ruzie binnen teams met QR tegenstanders maar zijn we verenigd tegen die vreselijke overheid.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet alleen in dit topic, de supermarkt of op straat worden de regels in eigen voordeel uitgelegd.
Bij een radioloog van het JBZ is afgelopen woensdag na een pcr-test een coronabesmetting vastgesteld, zo melden verontruste personeelsleden. De persoon in kwestie is sindsdien gewoon blijven werken. ,,We hebben dat bij leidinggevenden aangekaart, maar krijgen te horen dat het besmettingsrisico heel laag is”, zegt een medewerker die anoniem wil blijven.

De richtlijnen van het RIVM zijn duidelijk: als je corona hebt, ga je tien dagen in quarantaine. ,,Bizar dat juist het ziekenhuis dat zelf anders invult. Wij voelen ons onveilig. We hebben ook familieleden met een zwakke gezondheid.”
Het JBZ wil in verband met de privacy niet op een individuele casus ingaan. ,,Maar ons beleid is dat als iemand onmisbaar is voor de continuïteit van de zorg, hij of zij onder strikte voorwaarden mag komen werken. Dat betekent dat iemand een medisch mond-neusmasker draagt en 1,5 meter afstand houdt”, zegt een woordvoerster.

Het ziekenhuis gaat volgens haar niet lichtzinnig met zo’n situatie om. ,,Dan is sprake van een virusload onder een bepaald niveau. Ik snap dat mensen zich erg onveilig voelen, maar dat is niet nodig.” Van onmisbaarheid is bijvoorbeeld sprake als anders patiënten afgezegd moeten worden.
Besmette radioloog werkt, tot ontsteltenis van collega’s, gewoon door omdat hij onmisbaar is

Of dit nou verstandig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52
Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:10:
Niet alleen in dit topic, de supermarkt of op straat worden de regels in eigen voordeel uitgelegd.
Ik weet het antwoord wel :+.

Maar dit is staande praktijk in meer ziekenhuizen en zorgorganisaties. En het is het ook altijd al geweest, zeker tijdens de eerste golf vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:12:
[...]

Ik weet het antwoord wel :+.

Maar dit is staande praktijk in meer ziekenhuizen en zorgorganisaties. En het is het ook altijd al geweest, zeker tijdens de eerste golf vorig jaar.
Volgens mij is het toegestaan om als gevaccineerde zorgmedewerker met klachten te werken zolang de testuitslag nog niet binnen is.
Zie COVID-19 testbeleid en inzet zorgmedewerkers in het ziekenhuis

Tijdens de eerste golf gingen veel zaken overboord, we zijn nu 18 maanden verder dus is het zaak om hier beter mee om te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
IJzerlijm schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:58:
[...]

En dat is weer een lockdown met alles dicht. Want dan hebben we geen ruzie binnen teams met QR tegenstanders maar zijn we verenigd tegen die vreselijke overheid.
Ik denk dat lockdown, gelet op de effectiviteit op de R-waarde en de snelheid waarmee het effect wordt bereikt, momenteel onze enige optie is.

De maatregelen van vorige week waren imho een zwaktebod. Het verleggen van focus van gedrag naar QR code in september was waarschijnlijk de belangrijkste component in het totstandkomen van de huidige besmettingsgolf (contributie aan R: 0.15 a 0.20 van een totale stijging van 0.35). Dus om dat probleem aan te pakken introduceert men nog meer focus op de QR code. Dat is onlogisch, tenzij je de ego's van de beslissers erin betrekt.

Als we verder niets doen, dan gaan we naar een piek van +-18k a 20k positieve tests per dag rond eind november, daarna slechts langzaam teruglopend, de golf zou ergens in februari op z'n eind lopen. Mijn prognose voor de hoogte van de piek heb ik helaas n.a.v. het besmettingscijfer van gisteren weer iets omhoog moeten bijstellen. Voor het weekend dacht ik 17 a 18k.

Het effect van zo'n golf is dat we onze zorgverleners weer opzadelen met een te hoge werkdruk, met name rond de feestdagen.
Persoonlijk zou ik wel een offer willen brengen om dat te voorkomen. Maar: alles behalve langdurige beperkingen graag. Wat mij betreft een strenge lockdoen van twee weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Nu online
Fuujii schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:46:

Covid-19: Researcher blows the whistle on data integrity issues in Pfizer’s vaccine trial

Nee, het betekent niet dat het vaccin onveilig is. Zegt het misschien wel wat over de integriteit van Pfizer? Wordt er gesjoemeld?

Er staat onderin: 'Provenance and peer review: commissioned; externally peer reviewed.' (dus het is wél peer-reviewed?

Ik denk dat het VRT-artikel een redelijke samenvatting is van wat er aan de hand is. Pfizer heeft het vaccinonderzoek door verschillende onderzoekscentra laten uitvoeren. Een ex-werknemer van een van de betrokken bedrijven stelt nu dat er bij 3 van die 153 onderzoekscentra onregelmatigheden waren zoals het onzorgvuldig omgaan met patiëntendossiers, het onveilig weggooien van gebruikte naalden en het niet goed in de gaten houden van proefpersonen direct na de vaccinatie (denk aan de wachtperiode van 15 minuten om te zien of er een allergische reactie is).
Niet zo spannend lijkt me. Het gaat dan om een klein deel van de data waarop het hele onderzoek is gebaseerd. Maar zelfs als het hele onderzoek fout blijkt (terwijl er dus geen enkele indicatie is van problemen bij de andere 150 onderzoekscentra, en de bij de 3 onderzoekscentra vastgestelde problemen niet per se betekenen dat hun data onbruikbaar is) dan nog hebben we inmiddels zo veel praktijkervaring met het vaccin dat het allemaal niet meer uitmaakt. De miljarden mensen die inmiddels het vaccin hebben gekregen zijn een veel beter bewijs dat het veilig en effectief is dan de ~44.000 mensen waarop het oorspronkelijke onderzoek betrekking had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
t_captain schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:19:
Ik denk dat lockdown, gelet op de effectiviteit op de R-waarde en de snelheid waarmee het effect wordt bereikt, momenteel onze enige optie is.
Dan verwacht ik eerder een brede invoering van 2G beleid, een full-lockdown in een voor 85% gevaccineerde samenleving wordt heel lastig uit te leggen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

hoevenpe schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:22:
[...]

Dan verwacht ik eerder een brede invoering van 2G beleid, een full-lockdown in een voor 85% gevaccineerde samenleving wordt heel lastig uit te leggen.
Een lockdown is eenvoudiger te handhaven, dat is het enige relevante hier. Al die pogingen tot maatwerk falen keer op keer bij gebrek aan opvolging en handhaving.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Hier zou ik tegen willen waarschuwen.

Een 2G beleid heeft veel te weinig effect. Je probeert het effect van een lockdown te behalen met 15% van de mensen i.p.v. 100%. Dat gebrek aan effect betekent dat je kunt verwachten dat de duimschroeven steeds verder worden aangedraaid en bovendien langdurig zullen blijven aangedraaid. De factor raak je een klein stukje keuzevrijheid kwijt. Dat is een aanzienlijk moreel verlies tegenover een zeer matige winst.

Daarnaast hebben we in Nederland afgelopen jaar gekozen voor het 3G beleid. Wat cijfermatig een verschrikkelijk slechte uitwerking had, zijn we deze zomer achter gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:10:

[...]

[...]

Besmette radioloog werkt, tot ontsteltenis van collega’s, gewoon door omdat hij onmisbaar is

Een radioloog zou denk ik een groot deel van het werk ook thuis kunnen doen, maar weet niet of dat in veel ziekenhuizen ingericht is. Van wat ik er van gezien heb zitten ze een aanzienlijk deel van hun werkdag in een kamer achter een scherm beelden te beoordelen die door radiodiagnostisch laboranten zijn genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Zoals in Duitsland bedoel je? Waar de besmettingen nu ook ongeveer net zo snel oplopen als hier?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Hier weer zo'n bizar voorbeeld:
Zo twijfelt viroloog Louis Kroes van het Leidse LUMC of we de komende jaren in de winter zonder maatregelen kunnen. "Zolang er veel ongevaccineerden zijn, blijf je het risico houden dat de zorg het niet aankan, ook al zal die groep afnemen.”
Ik kan er maar niet bij dat het voor zoveel mensen zo vanzelfsprekend is om nog vrolijk jaren maatregelen te blijven nemen, ook al is corona voor ruim 99% van de bevolking totaal niet gevaarlijk meer. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:30:
[...]

Zoals in Duitsland bedoel je? Waar de besmettingen nu ook ongeveer net zo snel oplopen als hier?
In Duitsland gaan inmiddels stemmen op om voor 1G te gaan. Iedereen testen.

https://www.t-online.de/g...st-scheinsicherheit-.html

@nuveo Je kunt wel vinden dat het er niet meer is, maar dat verandert de situatie niet.
Voorlopig ligt het voor de hand dat er nog wel wat mutaties langs gaan komen ook.

[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 08-11-2021 09:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nuveo schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:31:

[...]

Ik kan er maar niet bij dat het voor zoveel mensen zo vanzelfsprekend is om nog vrolijk jaren maatregelen te blijven nemen, ook al is corona voor ruim 99% van de bevolking totaal niet gevaarlijk meer. :(
Een viroloog roept dit niet voor de lol, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:30:
Een radioloog zou denk ik een groot deel van het werk ook thuis kunnen doen, maar weet niet of dat in veel ziekenhuizen ingericht is. Van wat ik er van gezien heb zitten ze een aanzienlijk deel van hun werkdag in een kamer achter een scherm beelden te beoordelen die door radiodiagnostisch laboranten zijn genomen.
Dat is tegenwoordig met de meeste medisch specialisten :+. Voor de gemiddelde behandeling in een ziekenhuis kom je geen specialist meer tegen, alleen nog maar een AIOS en/of co-assistenten.

Vanuit de patiëntrelatie is jouw voorstel in ieder geval niet wenselijk. Een arts moet altijd beschikbaar zijn als dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:31:

Zou wel een goede maatregel zijn mijns inziens, maar dat zal niemand verbazen 👌.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-10 08:55

Dennahz

Life feels like hell should.

t_captain schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:28:

Een 2G beleid heeft veel te weinig effect. Je probeert het effect van een lockdown te behalen met 15% van de mensen i.p.v. 100%. Dat gebrek aan effect betekent dat je kunt verwachten dat de duimschroeven steeds verder worden aangedraaid en bovendien langdurig zullen blijven aangedraaid. De factor raak je een klein stukje keuzevrijheid kwijt. Dat is een aanzienlijk moreel verlies tegenover een zeer matige winst.

Daarnaast hebben we in Nederland afgelopen jaar gekozen voor het 3G beleid. Wat cijfermatig een verschrikkelijk slechte uitwerking had, zijn we deze zomer achter gekomen.
Ik denk dat we allemaal wel weten dat we uiteindelijk naar een 2G beleid zullen gaan hier. Dat het weinig effect heeft doet er niet toe. Gevaccineerden hoeven zich niet tot nauwelijks te testen, dus op papier ziet het er dan weer prima uit natuurlijk :)
Fuujii schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:46:

Dat Pfizer een dubieus verleden heeft moge duidelijk zijn, maar een vaccin dat op deze schaal wordt gebruikt zal toch ergens wel goed zijn. Hoewel ik soms niet meer weet wat ik moet geloven qua bijwerkingen. Zoveel noise op internet.
Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:34:
[...]

Zou wel een goede maatregel zijn mijns inziens, maar dat zal niemand verbazen 👌.
Dit is eigenlijk de enige maatregel die écht zin heeft. Dan kan je eigenlijk het grootste deel van de besmettingen uitsluiten.
Alleen eh... ik denk niet dat dat gaat "pakken" bij de gevaccineerden. Ze hebben hier immers de belofte gedaan dat het na die prikken klaar was. Als ze dan nu zo'n systeem invoeren...

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 08-11-2021 09:37 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:34:
[...]

Ik zou het begrijpen. En wellicht vind ik het voor grote evenementen ook wel de beste oplossing.

Maar zoals ik eerder zei; voor mij houdt het in dat de horeca dan voorlopig niet meer op mijn uitgaven hoeft te rekenen. Dan kook ik zelf wel.
Voor sommige ondernemers zal het defacto dezelfde uitwerking hebben als een lockdown. Zonder steunpakket, want ze mogen open blijven.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 08-11-2021 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 21:54
offtopic:
@Dennis Een AIOS is een arts. Alleen (nog) geen specialist, AIOS = Arts In Opleiding tot Specialist).

[ Voor 20% gewijzigd door ijdod op 08-11-2021 09:37 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
ijdod schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:37:
offtopic:
@Dennis Een AIOS is een arts. Alleen (nog) geen specialist.
Euhm dank, ik schreef arts maar bedoelde specialist inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
[...]
@nuveo Je kunt wel vinden dat het er niet meer is, maar dat verandert de situatie niet.
Voorlopig ligt het voor de hand dat er nog wel wat mutaties langs gaan komen ook.
Uiteraard verandert dat de situatie niet, maar het zou ondertussen ook een optie zijn om dat te accepteren in plaats van tot in het einde der tijden maatregelen te blijven nemen. (Zie nuveo in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Nu online
[...]

In Duitsland geldt geen algemene 2G. Misschien in een paar losse steden en gebieden. Ik vond dit artikel met een overzicht. In Saxenland geldt vanaf vandaag 2G. Oostenrijk is volgens mij het eerste land dat echt landsbreed 2G invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:19:
[...]
Als we verder niets doen, dan gaan we naar een piek van +-18k a 20k positieve tests per dag rond eind november, daarna slechts langzaam teruglopend (…)
Waarom loopt het dan terug?

Ik begin er steeds meer van overtuigt te raken dat het kabinet mikt op R>1 of R<1 die nadert tot R=1 om een hoog aantal opnames in een steady-state te laten optreden. Gezien de strategie in Q1 2020 die door Nieuwsuur uit de doeken is gedaan, denk ik dat het kabinet ervan uitgaat dat een bepaald aantal opnames met voldoende zekerheid is te voorspellen en gebruikt kan worden voor beleidskeuzes. Langdurig R>1 of R<1 die nadert tot R=1 is uiteraard niet alleen een overbelasting voor de zorg, maar resulteert dus ook in vele zieken, langdurig zieken, nog meer uitgestelde zorg en helaas sterfte.

Alternatieve verklaringen voor het wachten zijn het laten ontstaan van een rug-tegen-de-muur situatie, een polderuitkomst of pure incompetentie. Maar die drie zullen uiteraard uiteindelijk wel uitmonden in een stap om een serieuze R<1 te bereiken. Maar dat lijken ze vooralsnog niet te willen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:36:
Ik zou het begrijpen. En wellicht vind ik het voor grote evenementen ook wel de beste oplossing.

Maar zoals ik eerder zei; voor mij houdt het in dat de horeca dan voorlopig niet meer op mijn uitgaven hoeft te rekenen. Dan kook ik zelf wel.
Voor sommige ondernemers zal het defacto dezelfde uitwerking hebben als een lockdown. Zonder steunpakket, want ze mogen open blijven.
Precies, denk dat jij niet de enige bent die dan niet meer gaat. Hele sectoren zullen dus gaan omvallen en als er geen steunpakket komt zal dat een voor altijd blijvend effect krijgen op onze samenleving. De vraag is dus of je het moet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:36:
[...]

De Duitsers hadden op ongeveer elke straathoek wel een plek waar je gratis kon testen, met 15 minuten had je de uitslag en je qr.

Hier in NL hebben we misschien één of twee testplekken per gemeente, dat maakt dat je niet zo makkelijk en snel de uitslag hebt.

Als wij het nu zo zouden inrichten als in Duitsland qua hoeveelheid beschikbare plekken denk ik dat het geen probleem hoeft te zijn om 1G in te voeren. Zoals die Duitser zegt zitten er meer voordelen aan:
De Bonn-viroloog Hendrik Streeck ziet de 2G-regel ook in de gastronomie en op evenementen vol problemen. "De gevaccineerden hebben het gevoel dat ze geen deel meer uitmaken van de pandemie en gedragen zich dienovereenkomstig riskant", vertelde Streeck zaterdag aan het redactienetwerk Duitsland (RND). "Het tweede probleem zijn de niet-gevaccineerden, die worden uitgesloten en nog minder snel getest." Dat kan leiden tot ongecontroleerde uitbraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dennahz schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:36:
Dit is eigenlijk de enige maatregel die écht zin heeft. Dan kan je eigenlijk het grootste deel van de besmettingen uitsluiten.
Alleen eh... ik denk niet dat dat gaat "pakken" bij de gevaccineerden. Ze hebben hier immers de belofte gedaan dat het na die prikken klaar was. Als ze dan nu zo'n systeem invoeren...
Daarom lijkt het me ook wel leuk als ze dit invoeren, kijken hoe de reactie vanuit de samenleving is. Ben ook benieuwd wat er gebeurt als het vaccin voor 5-11 jarigen komt én er vervolgens ook een QR-verplichting komt voor die leeftijd. Of alleen nog naar school met vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dacht eerder aan Oostenrijk:
Alleen nog gevaccineerd of genezen op wintersport naar Oostenrijk

In Oostenrijk worden de coronamaatregelen vanaf maandag 8 november aangescherpt. Waar tot nu toe een 3G-coronabewijs werd vereist om binnen te komen verandert dit in 2G. Dat betekent dat je vanaf maandag gevaccineerd óf genezen moet zijn om in Oostenrijk bijvoorbeeld een restaurant of hotel binnen te komen. De maatregel geldt waarschijnlijk vanaf 12 jaar.

De maatregelen zijn vrijdagavond bekendgemaakt in een persconferentie. Door de coronamaatregelen wordt het voor niet-gevaccineerden praktisch onmogelijk om komende winter in Oostenrijk op wintersport te gaan. Naast de 2G-regel wordt ook de geldigheid van het coronabewijs ingekort. Een QR-code is na de tweede vaccinatie nog negen maanden geldig, wat de motivatie voor een derde vaccinatie moet vergroten. Een vaccinatie van het Janssen-vaccin, dat oorspronkelijk als eenmalige prik was bedoeld, is slechts geldig tot 3 januari. Gevaccineerden met het Janssen-vaccin die na deze datum dus op wintersport willen, zullen een tweede prik moeten halen.

FFP2-maskers waren in skigebieden al verplicht. Dit masker wordt vanaf 8 november in het hele land de standaard en is nodig om alle winkels, musea en bibliotheken binnen te komen. De maatregelen worden uiterlijk zondag in een nieuwe verordening vastgelegd, zodat ze maandag kunnen ingaan.

Volgens de minister van toerisme, Elisabeth Köstinger, zijn de maatregelen ook nodig om het winterseizoen te redden. Zij zegt: “Degenen die gevaccineerd zijn, zullen nauwelijks beperkingen blijven ondervinden. Dit geldt ook voor het toerisme en onze wintergasten uit het buitenland”. Gouverneur Platter van Tirol zegt dat de maatregelen nodig zijn voor het behoud van banen. “Daarom zal de toerismebranche de 2G-regel aanvaarden”, aldus Platter.
Een tweede winter zonder buitenlands toerisme is voor dat land een economische ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:41:
[...]

De Duitsers hadden op ongeveer elke straathoek wel een plek waar je gratis kon testen, met 15 minuten had je de uitslag en je qr.

Hier in NL hebben we misschien één of twee testplekken per gemeente, dat maakt dat je niet zo makkelijk en snel de uitslag hebt.

Als wij het nu zo zouden inrichten als in Duitsland qua hoeveelheid beschikbare plekken denk ik dat het geen probleem hoeft te zijn om 1G in te voeren. Zoals die Duitser zegt zitten er meer voordelen aan:

[...]
Hoho, ik heb er in mijn vinex stad al 8 zitten ;)

Maar mee eens hoor. Eigenlijk zou je op veel meer plekken moeten kunnen testen. Zal ook een randvoorwaarde zijn voor een 1G beleid. Of althans; moeten zijn.

Maar zelfs als het om de hoek is; ik zit de rit wel even uit dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Nu online
Het is natuurlijk niet helemaal waar dat we "het effect van een lockdown" moeten hebben. De R moet van ~1.2 naar <1. Lockdowns waren wat we nodig hadden om de R van >3 naar <1 te krijgen.
En die 15% waar je het over hebt zijn wel verantwoordelijk voor 50% van de besmettingen. Als je dat naar 30% krijgt, is dat genoeg om de R onder de 1 te krijgen.
Number10 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:39:
[...]

Ik begin er steeds meer van overtuigt te raken dat het kabinet mikt op R>1 of R<1 die nadert tot R=1 om een hoog aantal opnames in een steady-state te laten optreden. Gezien de strategie in Q1 2020 die door Nieuwsuur uit de doeken is gedaan, denk ik dat het kabinet ervan uitgaat dat een bepaald aantal opnames met voldoende zekerheid is te voorspellen en gebruikt kan worden voor beleidskeuzes. Langdurig R>1 of R<1 die nadert tot R=1 is uiteraard niet alleen een overbelasting voor de zorg, maar resulteert dus ook in vele zieken, langdurig zieken, nog meer uitgestelde zorg en helaas sterfte.
Heb je de quote die ik eergister aanhaalde van Rutte over het "heel precies" voorspellen van de ziekenhuiscijfers nog gelezen? Die uitspraak is wat mij betreft wel de smoking gun. Hij wéét dat de ziekenhuiscijfers gaan oplopen, maar wacht met het nemen van maatregelen omdat nog niet precies genoeg kan worden voorspeld hoe veel ze precies gaan oplopen. En hij wil ook "heel precies" gaan kijken naar de effecten van de vorige persconferentie op de R. Go figure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Mag hier ook wel, 1g, allemaal testen, geen onderscheid, maar wel duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:42:
Hoho, ik heb er in mijn vinex stad al 8 zitten ;)
Jij en ik wonen in de randstad. Daarbuiten is het aantal locaties mager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Segafreak83 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:44:
[...]

Mag hier ook wel, 1g, allemaal testen, geen onderscheid, maar wel duidelijkheid.
Dus als je niet getest wil worden kan je niks meer ? Dat gaat hier ook weer een hoop (ik gok 15 procent) dwarsliggers opleveren zowel in mensen die niet getest wil worden als zaken die niet willen controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dennahz schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:36:
Ik denk dat we allemaal wel weten dat we uiteindelijk naar een 2G beleid zullen gaan hier. Dat het weinig effect heeft doet er niet toe. Gevaccineerden hoeven zich niet tot nauwelijks te testen, dus op papier ziet het er dan weer prima uit natuurlijk :)
In ieder geval als tijdelijke tussenfase, zodat men kan zeggen dat het geprobeerd is.

Dat is onderdeel van de menselijke psychologie: wat in een grote sprong veel weerstand oproept wordt in kleine stapjes mopperend acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:00
IJzerlijm schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:26:
[...]

Een lockdown is eenvoudiger te handhaven, dat is het enige relevante hier. Al die pogingen tot maatwerk falen keer op keer bij gebrek aan opvolging en handhaving.
Alleen een lockdown gaat alleen er maar voor zorgen dat de steun voor toekomstige maatregelen nihil zal zijn. De 3e en latere prik kan je dan echt vergeten. Veel mensen zullen dat dan gaan weigeren want het helpt op de lange termijn niet en worden nu gestraft door gedrag van de weigeraars. Dus nog meer tweespalt. En ik vrees dat heel veel sectoren dan naar de rechter stappen. Het is niet proportioneel meer.

Ik zou zelf eerst gewoon voor 2G gaan mede om zo meer vaccinaties los te krijgen. Bij het journaal net zag je lange rijen in Oostenrijk voor vaccineren. Als je zo de 84% richting de 90% kan krijgen, win je al weer terrein voor de ziekenhuizen. Puur alleen een lockdown nu gaat op de lange termijn niet helpen. Dan ontspoort het straks weer en kan je lockdowns 4 t/m 10 gaan voorbereiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

[...]

Het probleem is niet dat die 99% van de mensen bevattelijk zou zijn voor corona, maar wel dat ze mogelijk andere zorg nodig hebben die niet geleverd kan worden omdat de ziekenhuizen te druk zijn met die 1% die wel corona krijgt.

Ook al heb je geen corona, je hebt er alsnog last van als de zorg onbereikbaar is vanwege overbelasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:42:
[...]

Daarom lijkt het me ook wel leuk als ze dit invoeren, kijken hoe de reactie vanuit de samenleving is. Ben ook benieuwd wat er gebeurt als het vaccin voor 5-11 jarigen komt én er vervolgens ook een QR-verplichting komt voor die leeftijd. Of alleen nog naar school met vaccin.
De dag dat ze dat invoeren (voor kinderen dus) is de dag dat ik naar Den Haag ga om de demonstreren ;) En ik ben in heel m'n leven nog nooit naar een demonstratie whatsoever geweest.

Vaccinatie beschikbaar maken voor kinderen is prima (hoewel ze er zelf niks aan hebben), maar het opdringen en ze beperkingen opleggen met die QR? No way.

Dat 1G-systeem is eigenlijk de oplossing voor alles, maar gaat nooit gebeuren hier in Nederland omdat Hugo veel te trots is op z'n QR-systeem en de schuld puur en alleen bij ongevaccineerden legt.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dennis schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:28:
Euhh... Zo'n stellige uitspraak zou ik wel graag onderbouwd willen zien. Ik geloof er geen biet van.
@IJzerlijm kun je jouw uitspraak nog onderbouwen of was het een grapje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Nu online
Dennahz schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:48:
[...]

Dat 1G-systeem is eigenlijk de oplossing voor alles
Wat is de exit-strategie bij 1G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Segafreak83 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:44:
[...]

Welke duidelijkheid. Kan een test echt uitsluiten dat je 100% vrij van virus bent? In 24 uur tijd kan een virus toch nog opkomen. Enige methode voor de lange termijn is zorgen dat de 84% vaccinatiegraad omhoog gaat naar 90% of meer zodat de ziekenhuisopnames afnemen tot betere cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
IJzerlijm schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:46:
[...]

Dus als je niet getest wil worden kan je niks meer ? Dat gaat hier ook weer een hoop (ik gok 15 procent) dwarsliggers opleveren zowel in mensen die niet getest wil worden als zaken die niet willen controleren.
Precies, dan weet je zeker dat er niet nog een besmettingsbron tussen zit, die lekker iedereen aan kan steken.

Wat wil je dan? Weer een lockdown, of 2 en tot maart met gedoe zitten? Dat gaat toch niemand accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Tom-Z schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:49:
Wat is de exit-strategie bij 1G?
Goed punt, maar meerderheid blijft zich natuurlijk vaccineren. Er zit in die zin alleen geen pressiemiddel meer achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:52
Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:41:
[...]

[...]
Al komen ze op afspraak aan de deur en heb je de uitslag binnen 15 seconden, ik ga me niet laten testen om ergens heen te kunnen/mogen. (Wie weet wat de lange termijn effecten zijn van zo'n stok zo ver in je neus :p )
Dan blijf ik voorlopig wel weer thuis.
De vrijheid die niet gevaccineerden hebben om zich niet te laten vaccineren heb ik als gevaccineerde net zo goed om me niet te laten testen als dat alleen maar noodzakelijk is om ergens heen te gaan.
Stop het bespaarde geld wel weer in de hypotheek in plaats van in de horeca of andere gelegenheden waar dat eventueel verplicht zou zijn/worden.

Als die 15% of een aanzienlijk deel daarvan zich heeft laten vaccineren en ziekenhuizen nog steeds overstromen ga ik wel weer een keertje nadenken over dit standpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
martwoutnl schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:49:
[...]

Welke duidelijkheid. Kan een test echt uitsluiten dat je 100% vrij van virus bent? In 24 uur tijd kan een virus toch nog opkomen. Enige methode voor de lange termijn is zorgen dat de 84% vaccinatiegraad omhoog gaat naar 90% of meer zodat de ziekenhuisopnames afnemen tot betere cijfers.
Ja, zo lust ik er ook nog wel één. Wil je nu uit de crisis of doormodderen?

Vaccinatiegraad gaat niet helpen, kijk naar andere landen, daar lopen de besmettingen net zo hard op. En de echte weigeraars krijg je toch niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Nu online
martwoutnl schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:49:
[...]

Nee. 24 uur geleden negatief getest zijn vermindert de kans dat je besmettelijk bent met iets van 80-90%.
Het geeft dus ongeveer zoveel zekerheid als gevaccineerd zijn. De combinatie van gestest én gevaccineerd geeft natuurlijk nog wel veel meer zekerheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Tom-Z op 08-11-2021 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:51:
[...]

Goed punt, maar meerderheid blijft zich natuurlijk vaccineren. Er zit in die zin alleen geen pressiemiddel meer achter.
Laat je je nog vaccineren als je constant moet testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Die is niet gevaarlijk voor die 99% tenzij je toevallig een hartoperatie of hersenoperatie nodig hebt voor bloedingen of stilstand.
En als dan net die 1% de IC bedden bezet hebben.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:52:
[...]

Jazeker, die test beschermt mij niet tegen corona en die vaccinatie wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:20
QR-code van tv uitzending scannen en opslaan: Vanochtend bij WNL een trotse vrouw gezien die haar QR-code door een drukker op haar sporttenue had laten drukken. De code trots groot in beeld. En ja, de QR-code scanner werkte. Met een andere QR-code de code nogmaals gescand en de inhoud als plain-text opgeslagen. Die code in een QR-code generator app geplakt en daarmee weer een scherp duidelijke QR-code gemaakt en ja, die werkte na het scannen dus ook en gaf een groen vinkje. Nu kloppen natuurlijk de initialen nog niet maar op plekken waar ze toch niet op ID checken kan dus nu iedereen de BasicFit in... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nuveo schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:39:
[...]

Uiteraard verandert dat de situatie niet, maar het zou ondertussen ook een optie zijn om dat te accepteren in plaats van tot in het einde der tijden maatregelen te blijven nemen. (Zie nuveo in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10")
Die optie kun je met geen mogelijkheid als 'accepteren' omschrijven. Dit heeft nameljik tot gevolg dat er actief op gehandeld moet worden. Dus maak je daarmee de keuze dat Corona minder prioriteit krijgt dan alle andere ziektes. Is een keuze, maar ik hoor wat tegenwerpingen langskomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

migchiell schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:53:
[...]

Jazeker, die test beschermt mij niet tegen corona en die vaccinatie wel.
Ik wist dat die eraan zat te komen. Had het anders moeten formuleren.

Laten nog steeds zoveel mensen zich vaccineren als ze constant moeten testen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Number10 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:39:
[...]

Waarom loopt het dan terug?

Eigenlijk zou er een model moeten zijn voor maatregelen 8)

We weten dat maatregelen afhangen van allerlei zaken, oplopende besmettingen en ziekenhuisopnames zijn de eerste waaraan je denkt. Maar ook het seizoen, gedrag en aankomende vakantieperiodes spelen een rol.

Dat zijn zaken waar het OMT zich nog wel over zou durven uitspreken.

Maar daarnaast heb je nog politieke motieven: Economie, QR apps die niet mogen falen, maatregelen in het buitenland, niet de eerste willen zijn die lockdowns aankondigt, draagvlak onder de bevolking en ja, zelfs Baudet speelt een rol.

En met al die factoren moet je dan rekening houden wil je R=1 bereiken of handhaven. Nu een lockdown heeft misschien een te groot negatief effect op de R (ziekenhuizen niet optimaal gevuld) en een groot politiek afbreukrisico. Maar niets doen of wijzen op de basisregels leidt wellicht weer tot te weinig effect op de R.

Gelukkig hebben we nog IC capaciteit tot 1350 bedden dus ik denk dat we nog wel even aan de knopjes blijven draaien tot er meer draconische maatregelen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:52:
Voor mij persoonlijk weet je denk ik het antwoord wel, maar dat zal zeker niet voor iedereen zo zijn. Kijk, ik was dit weekend bij mijn ouders en die heb ik toch aangeraden om zo snel mogelijk die booster te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
migchiell schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:47:
[...]

Het probleem is niet dat die 99% van de mensen bevattelijk zou zijn voor corona, maar wel dat ze mogelijk andere zorg nodig hebben die niet geleverd kan worden omdat de ziekenhuizen te druk zijn met die 1% die wel corona krijgt.

Ook al heb je geen corona, je hebt er alsnog last van als de zorg onbereikbaar is vanwege overbelasting.
YakuzA schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:52:
[...]

Die is niet gevaarlijk voor die 99% tenzij je toevallig een hartoperatie of hersenoperatie nodig hebt voor bloedingen of stilstand.
En als dan net die 1% de IC bedden bezet hebben.
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:54:
[...]

Die optie kun je met geen mogelijkheid als 'accepteren' omschrijven. Dit heeft nameljik tot gevolg dat er actief op gehandeld moet worden. Dus maak je daarmee de keuze dat Corona minder prioriteit krijgt dan alle andere ziektes. Is een keuze, maar ik hoor wat tegenwerpingen langskomen ;)
Uiteraard, het beschikbaar houden van de normale zorg is een belangrijk doel. Dus zou je het probleem bij de bron moeten aanpakken: niet meer zonder meer alle coronapatiënten (de ongevaccineerden?) opnemen op de ongelofelijk dure & schaarse IC's, maar deze behandelen op een manier die beter schaalt.

[ Voor 31% gewijzigd door nuveo op 08-11-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
vj_slof schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:53:
QR-code van tv uitzending scannen en opslaan: Vanochtend bij WNL een trotse vrouw gezien die haar QR-code door een drukker op haar sporttenue had laten drukken. De code trots groot in beeld. En ja, de QR-code scanner werkte. Met een andere QR-code de code nogmaals gescand en de inhoud als plain-text opgeslagen. Die code in een QR-code generator app geplakt en daarmee weer een scherp duidelijke QR-code gemaakt en ja, die werkte na het scannen dus ook en gaf een groen vinkje. Nu kloppen natuurlijk de initialen nog niet maar op plekken waar ze toch niet op ID checken kan dus nu iedereen de BasicFit in... 8)7
Wauw, goeie tip!

En nee, ik ga niet frauderen met QR-codes

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis op 08-11-2021 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Laten nog steeds zoveel mensen zich vaccineren als ze constant moeten testen? :P
85% van de bevolking kan die nano-chip niet meer uit de bloedbaan halen... :)
Hooguit verlies je draagvlak voor de booster-prik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
[...]

Ik wist dat die eraan zat te komen. Had het anders moeten formuleren.

offtopic:
Dat vroeg je niet :+

Maar nee, waarschijnlijk niet. Al die mensen die zich alleen maar laten vaccineren omdat ze anders niet meer naar binnen mogen die verlies je dan, zij zien dan geen meerwaarde meer van vaccinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:37

NMH

Moderator General Chat
Verre van zou ik zeggen. Nog afgezien van de praktische kanten (in de praktijk gaat het mondkapje toch af en toe af om wat te drinken bijvoorbeeld) geeft het gewoon een extreem slecht voorbeeld. Dan kan morgen ProRail ook zeggen dat een besmette treindienstleider maar moet komen werken omdat anders het treinverkeer stilgelegd moet worden en vind overmorgen een werkgever ergens dat zijn salesmederwerker maar moet komen omdat anders klanten afgebeld moeten worden. Je moet de regels gewoon simpel houden: besmet = thuis blijven. Daar zou je alleen in echte noodsituaties van af moeten wijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
update 2021-11-07

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsZnl-uYqAmr0IpOk980AgpdrnA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ECrC7IKYTKpLDdE89Mv9FXel.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Em9uyvDJOI02coUlhMaO8_3A6fg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9x6v25EubHjWEnTnlVexf0gG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89T0wZJcztsE_wiXY4WUBLJpVsU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hadovlcu3cA8vUbq0fGjCoGR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kb_ZKe3Y6tuLLyPyFOcr-oUMZs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HFoVrJXuMp7yRQUVBGnrPmGU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ci8dGfwwoa1S-4xxMEcM5IrHsFw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YlfFJPMGumypY62rspL3GrGZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaQByCQKBaAbWkDPbOyfI97BSKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yohD5bchRqFqLVnE3rOHocmY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQpCiWypGnRf1j8yfzMdFTO0Lvk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oESwEea39wLN3K4KenZtTA9k.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zn9YUhxSHT_SMig17gFrWPkBW6M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O2356SkSG8KQN9rYtlH3dMkG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWSevvvnFmyTd-ImUYxzW3xUJyQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MDWNyxekCAJFKd7kS9OKTMqx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLLf5TFLDom_BdxJ94nbMhld-5c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HsyqVp2vMbeiM9EXo4zaTN3p.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ITrWiOdgtYD_M5PgQ0kLqwIBws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CahYwqrvx2OK1oFNUYTeEnDJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUbJtxH_YyCdPF76rz6S_ReQXko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cs5uU9cR5DZmjjgCT2moeh7b.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqeJeEgTpG97DX90gdWtA4aZTdE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5LFoQQqrEFdGhfJRZfNozURl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0lKQS5wwycSz5T0r9qtO2Ly_5k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DcsmLLc78CnQWCyCX8rTt7eg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlWIE27S-1b0AR4jX7P4fsrZZ9A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yazj1EMU0cpGB2I65w1Ju7WT.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQs0NfwYKW-JXQO5AQst3BdQtlE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DcHx5pdrOqGKLKFMSNYhGryG.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Laatst online: 10:20
Als mensen zo dom zijn om hun qr-code pubiekelijk zo uitdragen vraagt dat natuurlijk om misbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Nu online
Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:51:
[...]

Nou ja, dat pressiemiddel zou precies kunnen zijn wat we nodig hebben voor een exit ;)
0 garantie dat het werkt natuurlijk, maar ik kijk met interesse naar wat er de komende tijd in Oostenrijk gaat gebeuren.
Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:54:
[...]

Voor mij persoonlijk weet je denk ik het antwoord wel, maar dat zal zeker niet voor iedereen zo zijn. Kijk, ik was dit weekend bij mijn ouders en die heb ik toch aangeraden om zo snel mogelijk die booster te halen.
Ik had het er laatst met mijn moeder (eind 60) over. Grafiekje laten zien van aandeel gevaccineerde zeventigers in de ziekenhuizen dat zo explodeert laten zien. Ze vond eigenlijk een booster voor zichzelf niet zo nodig maar was nu toch wel overtuigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
Segafreak83 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:52:
[...]

Ja, zo lust ik er ook nog wel één. Wil je nu uit de crisis of doormodderen?

Vaccinatiegraad gaat niet helpen, kijk naar andere landen, daar lopen de besmettingen net zo hard op. En de echte weigeraars krijg je toch niet mee.
Je vergeet dat veel andere landen een veel lagere graad hebben. Duitsland en Oostenrijk zitten nog ver onder ons. Portugal zit in de 90%-reeks en heeft nauwelijks besmettingen meer. Een hogere vaccinatiegraad zorgt er wel voor dat minder mensen in het ziekenhuis belanden. Dat gaf Kuipers vorige week ook aan. En juist die overbelasting nu zorgt voor de nieuwe maatregelen.

Iedereen de komende jaren blijven testen en niets doen aan de vaccinatiegraad gaat ons zeker niet helpen. Als er hier een 1G-zou komen en alle gevaccineerden voor elke uitstap moeten gaan testen dan weet ik dat ik veel minder op stap zal gaan. De steun onder de bevolking ga je dan zeker verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
nuveo schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:55:
[...]

[...]

[...]

Uiteraard, het beschikbaar houden van de normale zorg is een belangrijk doel. Dus zou je het probleem bij de bron moeten aanpakken: niet meer zonder meer alle coronapatiënten (de ongevaccineerden?) opnemen op de ongelofelijk dure & schaarse IC's, maar deze behandelen op een manier die beter schaalt.
Die coronapatienten liggen op de IC omdat dat nodig is, niet voor de lol of het gemak. Die kun je niet op een andere manier behandelen die beter schaalt, die hebben IC-zorg nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vj_slof schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:53:
Das net zo dom als die mensen die hun e-ticket mooi op de foto zetten en op hun insta posten :)

(en vervolgens het concert niet inkomen, omdat er al iemand binnen is met hun barcode :+ )

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:37

NMH

Moderator General Chat
Daar ga je het niet mee redden denk ik, zeker met de afnemende effectiviteit van vaccins tegen infectie. Want die twintigjarige die corona oploopt in de nachtclub belandt misschien zelf niet in het ziekenhuis, maar kan wel haar (groot)ouders, collega's, etc. besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Tom-Z schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:58:
Nou ja, dat pressiemiddel zou precies kunnen zijn wat we nodig hebben voor een exit ;)
0 garantie dat het werkt natuurlijk, maar ik kijk met interesse naar wat er de komende tijd in Oostenrijk gaat gebeuren.
Inderdaad interessante testcase.
Ik had het er laatst met mijn moeder (eind 60) over. Grafiekje laten zien van aandeel gevaccineerde zeventigers in de ziekenhuizen dat zo explodeert laten zien. Ze vond eigenlijk een booster voor zichzelf niet zo nodig maar was nu toch wel overtuigd.
Verstandige keuze. Die van mij zitten nog één leeftijdscohort hoger dus dan is het helemaal een goed idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
YakuzA schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:59:
Das net zo dom als die mensen die hun e-ticket mooi op de foto zetten en op hun insta posten :)

(en vervolgens het concert niet inkomen, omdat er al iemand binnen is met hun barcode :+ )
Zou wel lachen zijn als deze code straks breed misbruikt gaat worden en de overheid hem daarom blokkeert. Kan ze een nieuw t-shirt kopen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
[...]

Dit zou de hele spontaniteit uit het leven slaan. Ik heb twee prikken gehaald. Nu moeten 'wij' straks toch elke keer testen? Dan is de lol er vrij snel uit met de bioscoop, een kroeg pakken of een festival.

Ik kan me ook niet voorstellen dat dit gunstig is voor ondernemers en bedrijven.

Misschien is het niet anders. Maar hopelijk is dit echt een last resort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
NMH schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:00:
[...]

Daar ga je het niet mee redden denk ik, zeker met de afnemende effectiviteit van vaccins tegen infectie. Want die twintigjarige die corona oploopt in de nachtclub belandt misschien zelf niet in het ziekenhuis, maar kan wel haar (groot)ouders, collega's, etc. besmetten.
Daarom moeten die boosters sneller dan pas in december m.i. zodat de ouderen qua bescherming (weer) op peil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
migchiell schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:58:
Die coronapatienten liggen op de IC omdat dat nodig is, niet voor de lol of het gemak. Die kun je niet op een andere manier behandelen die beter schaalt, die hebben IC-zorg nodig.
'De IC' kan natuurlijk een heel brede zorg leveren en deze mensen hebben vooral beademing nodig, toch? In die zin begrijp ik het bericht van @nuveo wel dat je hier ook iets anders voor in kunt richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tom-Z schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:58:
[...]

Niets ten nadele van je moeder, maar zou ze niet liever een grafiekje zien waarbij het effect van die derde booster duidelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:03:
[...]

Niets ten nadele van je moeder, maar zou ze niet liever een grafiekje zien waarbij het effect van die derde booster duidelijk is?
Dat antistoffen x90 grafiekje van de boostershot is best duidelijk, maar weer moeilijker te duiden :)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Fuujii schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:02:
[...]

Dit zou de hele spontaniteit uit het leven slaan. Ik heb twee prikken gehaald. Nu moeten 'wij' straks toch elke keer testen? Dan is de lol er vrij snel uit met de bioscoop, een kroeg pakken of een festival.

Ik kan me ook niet voorstellen dat dit gunstig is voor ondernemers en bedrijven.

Misschien is het niet anders. Maar hopelijk is dit echt een last resort.
Grappig dat je dit zegt. Voor ongevaccineerden hebben veel mensen er namelijk geen probleem mee om ze deze beperkingen op te leggen. Alle spontaniteit is weg. Even spontaan gaan lunchen of dineren is er niet meer bij.

Als iedereen nou eens wat meer thuistests zou doen en thuis zou blijven bij klachten... het kan maar zo makkelijk zijn.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuveo
migchiell schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:58:
[...]

Serieuze vraag: waarom zou dat niet kunnen? Waarom gaat het recht op een IC bed voor iedereen onder alle omstandigheden boven alles?

Als we vandaag bijvoorbeeld zouden beslissen dat we ongevaccineerde coronapatiënten niet meer op de IC opnemen maar in een noodhospitaal, waar ze alle mogelijke hulp krijgen waar geen gebrek aan is (medicijnen, beademingsapparaten), maar niet de luxe van één dedicated IC arts per bed, dan is de crisis voorbij.

Dan krijgen een paarduizend mensen niet de allerbeste behandeling die mogelijk is, maar kunnen we alle maatregelen loslaten en kan de rest van 't land eindelijk terug naar het normale leven. Geen mondkapjes meer, geen QR codes, geen lockdowns, geen tweedeling, geen eindeloze frustraties.

[ Voor 4% gewijzigd door nuveo op 08-11-2021 10:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Dennahz schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:07:
[...]

Grappig dat je dit zegt. Voor ongevaccineerden hebben veel mensen er namelijk geen probleem mee om ze deze beperkingen op te leggen. Alle spontaniteit is weg. Even spontaan gaan lunchen of dineren is er niet meer bij.

Als iedereen nou eens wat meer thuistests zou doen en thuis zou blijven bij klachten... het kan maar zo makkelijk zijn.
En als iedereen nou ook gewoon even twee prikjes gaat halen… het kan maar zo makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Voor ongevaccineerden hebben veel mensen er namelijk geen probleem mee om ze deze beperkingen op te leggen. Alle spontaniteit is weg. Even spontaan gaan lunchen of dineren is er niet meer bij.
Laat dat precies de reden zijn waarom vooral de jongere generatie zich heeft laten vaccineren?
Je krijgt er vrijheid voor terug, het risico voor deze groep was ook zonder prik heel beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
martwoutnl schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:58:
[...]

Je vergeet dat veel andere landen een veel lagere graad hebben. Duitsland en Oostenrijk zitten nog ver onder ons. Portugal zit in de 90%-reeks en heeft nauwelijks besmettingen meer. Een hogere vaccinatiegraad zorgt er wel voor dat minder mensen in het ziekenhuis belanden. Dat gaf Kuipers vorige week ook aan. En juist die overbelasting nu zorgt voor de nieuwe maatregelen.

Iedereen de komende jaren blijven testen en niets doen aan de vaccinatiegraad gaat ons zeker niet helpen. Als er hier een 1G-zou komen en alle gevaccineerden voor elke uitstap moeten gaan testen dan weet ik dat ik veel minder op stap zal gaan. De steun onder de bevolking ga je dan zeker verliezen.
Het percentage gevaccineerden in het ziekenhuis is aan het stijgen hè? Die paar % extra gaat niet (genoeg) helpen. Ik zeg ook nergens dat je niets aan de vaccinatiegraad moet doen, maar dat blijft een hekel punt.

Met continue van lockdown naar lockdown of andere strenge maatregelen ga je de steun ook verliezen.

Waar blijft de booster prik? Gooi het open, laat men die prik halen! Maar nee, we gaan weer een maand wachten...

Het ziekenhuis is niet overbelast, maar onderbemand, dat is iets compleet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:03:
[...]

'De IC' kan natuurlijk een heel brede zorg leveren en deze mensen hebben vooral beademing nodig, toch? In die zin begrijp ik het bericht van @nuveo wel dat je hier ook iets anders voor in kunt richten.
Ik heb geen idee of ze ook op een IC-light gelegd zouden kunnen worden, maar het lijkt mij dat ze dat dan al wel hadden gedaan? Maar goed, ook daar heb je verpleegkundigen nodig. Dus of het wat oplost?

Mogelijk kan @LZ86 daar iets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
nuveo schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:09:
[...]

Serieuze vraag: waarom zou dat niet kunnen? Waarom gaat het recht op een IC bed voor iedereen onder alle omstandigheden boven alles?

Als we vandaag bijvoorbeeld zouden beslissen dat we ongevaccineerde coronapatiënten niet meer op de IC opnemen maar in een noodhospitaal, waar ze alle mogelijke hulp krijgen waar geen gebrek aan is (medicijnen, beademingsapparaten), maar niet de luxe van één dedicated IC arts per bed, dan is de crisis voorbij.

Dan krijgen een paarduizend mensen niet de allerbeste behandeling die mogelijk is, maar kunnen we alle maatregelen loslaten en kan de rest van 't land eindelijk terug naar het normale leven. Geen mondkapjes meer, geen QR codes, geen lockdowns, geen tweedeling, geen eindeloze frustraties.
Maar welke verpleegkundigen gaan in dat noodhospitaal werken dan? Er is geen gebrek aan bedden, medicatie of apparatuur, en volgens mij ook niet per se aan artsen.

En het recht op een IC-bed (of, breder, noodzakelijke medische zorg) is vastgelegd in medisch-ethische richtlijnen. Welke richtlijnen er worden gevolgd bij schaarste aan IC-bedden (code zwart) is nauwgezet beschreven in draaiboeken welke openbaar zijn en vindbaar via KNMG en NVIC. Vaccinatiestatus en andere "eigen schuld, dikke bult"-factoren (roken, drinken, BMI) spelen geen rol.

[ Voor 15% gewijzigd door migchiell op 08-11-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik ben bang dat je gelijk hebt (of gaat krijgen). In eerste instantie lijkt het verleidelijk om ongevaccineerden strengere regels op te leggen, tenslotte is het een relatief kleine groep die relatief een hoge belasting op de zorg veroorzaakt.

Maar ondanks dat gevaccineerden minder snel ziek worden en het korter kunnen doorgeven indien ze ziek zijn kunnen ze het alsnog doorgeven aan ongevaccineerden die dan, wederom, de zorg belasten.

Je komt er dus niet onderuit om ook voor gevaccineerden aanvullende maatregelen te treffen.

Ongeacht of "we" klaar zijn met corona is corona nog niet klaar met ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Nu online
Indoubt schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:11:
[...]

Ik ben bang dat je gelijk hebt (of gaat krijgen). In eerste instantie lijkt het verleidelijk om ongevaccineerden strengere regels op te leggen, tenslotte is het een relatief kleine groep die relatief een hoge belasting op de zorg veroorzaakt.

Maar ondanks dat gevaccineerden minder snel ziek worden en het korter kunnen doorgeven indien ze ziek zijn kunnen ze het alsnog doorgeven aan ongevaccineerden die dan, wederom, de zorg belasten.
Met als risico dat ik als gebroken platenspeler ga klinken: Het is een relatief kleine groep die niet alleen een relatief hoge belasting op de zorg veroorzaakt, maar ook een relatief groot aandeel heeft in de besmettingscijfers. 13% van de mensen, 49% van de besmettingen. Als je dat naar 30% omlaag weet te brengen heb je R<1. Dan gaat jouw bezwaar (van gevaccineerden die toch ongevaccineerden besmetten) ook niet meer op, omdat het aantal besmettingen exponentieël zou afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
migchiell schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:11:
[...]

Maar welke verpleegkundigen gaan in dat noodhospitaal werken dan? Er is geen gebrek aan bedden, medicatie of apparatuur, en volgens mij ook niet per se aan artsen.
Is nu een beetje laat, de plannen voor een nood hospitaal had men in Maart 2020 moeten uitvoeren. Dan had je nu wellicht ook personeel gehad. Nu lossen ze het maar op met vervelende maatregelen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:25
[...]

Een ongevaccineerde maakt zelf de keuze om zich die beperkingen op te leggen, je kunt ook 2 prikken halen en dan kun je spontaan gaan of staan wat waar je wil.

Als je naar een 1G over gaat en altijd moet testen zet dat ook niet extra aan tot vaccineren.

De kans dat iedereen elkaar dan thuis binnen en ongecontroleerd op gaat zoeken wordt alleen maar groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
migchiell schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:11:
[...]

Artsen is nou juist hetgene waar de enorme bottleneck zit, er gaat geen interview met Kuipers of Gommers voorbij waarin dat niet genoemd wordt. Dus dan is een architectuur waarin er ongeveer één dedicated arts per corona patiënt nodig is wel heel slecht schaalbaar. Als we niet bereid zijn om dat los te laten, zitten we dus nog jaren aan lockdowns en maatregelen vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tom-Z schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:17:
[...]

Met als risico dat ik als gebroken platenspeler ga klinken: Het is een relatief kleine groep die niet alleen een relatief hoge belasting op de zorg veroorzaakt, maar ook een relatief groot aandeel heeft in de besmettingscijfers. 13% van de mensen, 49% van de besmettingen. Als je dat naar 30% omlaag weet te brengen heb je R<1. Dan gaat jouw bezwaar (van gevaccineerden die toch ongevaccineerden besmetten) ook niet meer op, omdat het aantal besmettingen exponentieël zou afnemen.
Over welke 49% heb je het, ik kan het niet vinden in dat document?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:50

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

*knip*
Lees de tw en de ts aub en off-topic.

[ Voor 46% gewijzigd door tweakduke op 08-11-2021 13:38 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
[...]

Wie zegt dat ik er geen problemen mee heb? Ik heb wél problemen met beperkingen opleggen voor ongevaccineerden. Alleen zie ik dat liever dan voor iedereen als het genoeg effect heeft.

Ik heb ook uit solidariteit een vaccin genomen. Ik vind het daarom nogal omgekeerde wereld dat gevaccineerden als niet-solidair worden gezet. Het is verder wat mij betreft eigen keuze om je niet te laten vaccineren.

Zoals ik al zei, misschien ontkomen we niet aan 1-G. Het is echter iets wat je zo veel mogelijk wil vermijden mijns inziens. Los van de ethische discussie heeft het ook nog gigantische economische gevolgen (verplicht testen = minder bezoekers).

[ Voor 10% gewijzigd door Fuujii op 08-11-2021 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Serieuze vraag: waarom zou dat niet kunnen?
Omdat de benodigde zorg afwijkt per persoon en bestaat uit meerdere handelingen/ingrepen, toedienen zuurstof is nog niet eens de helft van de zaken die er bij komt kijken.
[...]

Waarom gaat het recht op een IC bed voor iedereen onder alle omstandigheden boven alles?
Omdat er geen draagvlak vanuit de zorg is om anders te gaan werken. Zo zijn ze opgeleid en dat is de eed die ze hebben afgelegd.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Pagina: 1 ... 13 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.