Toon posts:

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 129 Laatste
Acties:
  • 367.901 views

• JtjeWtje
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 00:50
redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:05:
[...]

Geen onzin vergelijkingen maken AUB.
Zoals jij kortstondig digitaal onderwijs vergelijkt met de gevolgen van jeugdigen die school niet afmaken bedoel je.

Er is nog nooit een onderzoek geweest dat kortstondig digitaal onderwijs in een pandemie situatie heeft getoetst aan presteren van kinderen 30 jaar later. Dus je weet het net zo goed als de belastingdienst.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:51

Gonadan

Admin Foto & Video
Heatonme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:45:
Ik onderken het probleem niet echter riep je net nog dat kinderen op school 0 bijdragen aan de huidige situatie. En nogmaals, hoe weet jij wat wat de eventuele schade voor die kinderen is als ze zich ook gewoon aan de basis! regels gaan houden?
Mijn opmerkingen moet je in de juiste context houden en niet isoleren. In hoeverre je kinderen aan bepaalde basisregels kunt laten houden is erg afhankelijk van leeftijd en schooltype, maar dat is niet relevant, het gaat over sluiten van scholen en niet over basisregels.
Kwestie van opvoeden lijkt mij, en uiteraard gewoon vaccineren zoals elke ander vaccinatie voor kinderen.
En als Rutte zoiets over de volwassenen zegt is het rellen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dakka
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02:31
horizon1978 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:47:
[...]

Dus... Bij 98% vaccinatiegraad volgen er toch maatregelen.

En Hugo zei nog dat vaccineren de uitweg was.
Oh? ik wist niet dat Hugo ook mvvg van Portugal was, hij zal het maar druk mee hebben dan.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
TerraGuy schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:55:
Bericht in het NRC heeft het over een nieuwe mutatie die mogelijk voor meer problemen gaat zorgen. Hij krijgt van de WHO binnenkort een (Griekse) naam. Zullen we 'm dan eindelijk hebben, de langverwachte nieuwe variant die je wist dat zou komen?
Misschien is hij wel erg besmettelijk, maar een stuk minder schadelijk? Je weet nooit wat de exacte mutaties doen. De vorige keer is het vanzelf uitgedoofd. Die illusie heb ik nu niet, maar niet elke besmettelijkere variant hoeft daadwerkelijk een groter probleem te zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CR2032
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
TerraGuy schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:45:
[...]

Nóg geen problemen in ieder geval. Ze gaan wel voor het 1G-systeem vanaf volgende week (iedereen testen ongeacht vaccinatie), de besmettingen stijgen daar ook. Ze willen voorkomen dat de zorg daar binnenkort hetzelfde overkomt zoals hier nu blijkbaar. De landen daar in regio deden het tot nu toe prima wat wellicht ook te maken heeft met het zachtere weer. Nu dat langzaam omslaat ben ik benieuwd wat dat doet met de covid-cijfers de komende maanden.
Klopt, las het nu ook. Maar hogere temperatuur is geen graadmeter. Kijk naar de besmettingskaart van bijvoorbeeld Zuid-Amerika.

Het is een continue gevecht. De vandaag gemelde nieuwe Zuid-Afrika mutant die de WHO als zorgelijk heeft aangegeven biedt ook weer extra onzekerheid. Ik ben benieuwd hoe Nederland hier nu wel veel actiever op gaat reageren.

Wanneer je dit leest wordt je er niet vrolijker van.
https://www.nytimes.com/2...t-south-africa-covid.html

[Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 25-11-2021 23:17]

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:10:
[...]

Mijn opmerkingen moet je in de juiste context houden en niet isoleren. In hoeverre je kinderen aan bepaalde basisregels kunt laten houden is erg afhankelijk van leeftijd en schooltype, maar dat is niet relevant, het gaat over sluiten van scholen en niet over basisregels.
Ik isoleer alleen omdat jij niet reageert op mijn opmerking, wat wel relevant is, is de enorme brandhaard die scholen veroorzaken door gewoon op deze manier door te gaan.

Sluiten is een hele goede optie echter zou ik alleen goede handhaving op de basis! regels die voor iedereen gelden gewoon ook bij bij alle kinderen wensen om verspreiding te verminderen.
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:10:
[...]
En als Rutte zoiets over de volwassenen zegt is het rellen. :P
Typisch Nederlands gedrag..

[Voor 14% gewijzigd door Heatonme op 25-11-2021 23:20]

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• user109731
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:56:
Alkmaarder luidt de noodklok: GGD-medewerkers dreigen hun baan te verliezen

Na 3 tijdelijke contracten worden de BCO mensen niet vast aangenomen en dus niet verlengd.
Dit lijkt opgelost te zijn lees ik op het Trouw liveblog:
Ministerie maakt vast contract mogelijk voor GGD-medewerkers

De GGD'en kunnen medewerkers op test- en vaccinatielocaties die aan het maximale aantal tijdelijke contracten zitten, zonder nadelige financiële gevolgen in vaste dienst nemen. Het ministerie van Volksgezondheid betaalt eventuele ontslagvergoedingen als deze mensen na de coronacrisis niet meer nodig zijn, meldt een woordvoerder.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Heatonme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:16:
Ik isoleer alleen omdat jij niet reageert op mijn opmerking, wat wel relevant is, is de enorme brandhaard die scholen veroorzaken door gewoon op deze manier door te gaan.

Sluiten is een hele goede optie echter zou ik alleen goede handhaving op de basis! regels die voor iedereen behalve kids gelden gewoon wensen om verspreiding te verminderen.
Je probeert het allemaal wat plat te slaan, maar zo makkelijk is het simpelweg niet. Op de middelbare school kan je makkelijk de boel in proefwerkopstelling zetten met de ramen open, en laat de docenten eens van lokaal wisselen in plaats van de leerlingen.
Heb je het over lager onderwijs dan zit daar veel meer persoonlijk contact en begeleiding in, daar kan je echt niet zomaar anderhalve meter afstand gaan houden. Dat is gewoon niet altijd mogelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:20:
[...]

Je probeert het allemaal wat plat te slaan, maar zo makkelijk is het simpelweg niet. Op de middelbare school kan je makkelijk de boel in proefwerkopstelling zetten met de ramen open, en laat de docenten eens van lokaal wisselen in plaats van de leerlingen.
Heb je het over lager onderwijs dan zit daar veel meer persoonlijk contact en begeleiding in, daar kan je echt niet zomaar anderhalve meter afstand gaan houden. Dat is gewoon niet altijd mogelijk.
En al dit kan niet op 1,5 meter en met mondkapje? Onzin!
Oh en laat die mensen gewoon allemaal vaccineren, scheelt ook een hoop.

[Voor 5% gewijzigd door Heatonme op 25-11-2021 23:22]

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Heatonme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:21:
En al dit kan niet op 1,5 meter en met mondkapje? Onzin!
Oh en laat die mensen gewoon allemaal vaccineren, scheelt ook een hoop.
Goed, met het risico je persoonlijk te diskwalificeren, alvast excuus. Je lijkt simpelweg geen idee te hebben van hoe het er in het onderwijs aan toe gaat. Dat is prima, maar enige terughoudendheid zou je dan sieren.
Wat mij betreft is de discussie dan ook wel klaar. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:30
Heatonme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:05:
[...]
Problemen in je jeugd heeft bijna altijd te maken met de opvoeding dus nogmaals wat ik al eerder zei: leer je kids de situatie en maak er wat van, dat je als ouder er last van hebt is jouw probleem.
Hoe kom jij erbij dat ik er als ouder last van zou hebben? Ik heb 2 kids die er last van hebben en nog steeds achterstand hebben. Ik zie verder dat in de klassen waarin ze zitten er een aantal zitten die er nog veel meer last van hebben en dat er maar weinig zijn die al echt weer op normaal zitten. Daarnaast zie je ook al in psychologische onderzoeken dat het niet goed gaat met kinderen. Als het dus enigszins kan wil je dat niet verergeren en dus moet je de scholen open houden.
JtjeWtje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:08:
[...]
Zoals jij kortstondig digitaal onderwijs vergelijkt met de gevolgen van jeugdigen die school niet afmaken bedoel je.

Er is nog nooit een onderzoek geweest dat kortstondig digitaal onderwijs in een pandemie situatie heeft getoetst aan presteren van kinderen 30 jaar later. Dus je weet het net zo goed als de belastingdienst.
Ik vergelijk helemaal niet met jeugdigen die hun school niet afmaken, waar heb je dat zien staan :? Ik vergelijk met onderzoeken die bekijken hoe achterstanden die kinderen op school oplopen later zorgen voor problemen. Precies wat er nu dus aan de hand is en wat je nog meer krijgt als je de scholen nu zou sluiten.

[removed]

• redwing
user109731 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:17:
[...]

Dit lijkt opgelost te zijn lees ik op het Trouw liveblog:

[...]

[Twitter]
Alleen jammer dat ze dat nu pas doen. In de tussentijd zijn er al heel veel weggelopen, waarmee ze meer capaciteit hadden gehad.

[removed]

• redwing
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:26:
[...]

Goed, met het risico je persoonlijk te diskwalificeren, alvast excuus. Je lijkt simpelweg geen idee te hebben van hoe het er in het onderwijs aan toe gaat. Dat is prima, maar enige terughoudendheid zou je dan sieren.
Wat mij betreft is de discussie dan ook wel klaar. :)
Dit idee kreeg ik ook al :) Want zoals de discussie nu gaat is het weinig zinvol. Een goed idee is leuk, maar dingen die simpelweg niet kunnen, voegen weinig toe. Al was het maar dat geroep om vaccineren, terwijl dat vaccin in Nederland nog helemaal niet is goedgekeurd voor de basisschoolleeftijden.

[removed]

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 05:52
redwing schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:04:
[...]

Hoe kom jij erbij dat ik er als ouder last van zou hebben? Ik heb 2 kids die er last van hebben en nog steeds achterstand hebben. Ik zie verder dat in de klassen waarin ze zitten er een aantal zitten die er nog veel meer last van hebben en dat er maar weinig zijn die al echt weer op normaal zitten. Daarnaast zie je ook al in psychologische onderzoeken dat het niet goed gaat met kinderen. Als het dus enigszins kan wil je dat niet verergeren en dus moet je de scholen open houden.

[...]

Ik vergelijk helemaal niet met jeugdigen die hun school niet afmaken, waar heb je dat zien staan :? Ik vergelijk met onderzoeken die bekijken hoe achterstanden die kinderen op school oplopen later zorgen voor problemen. Precies wat er nu dus aan de hand is en wat je nog meer krijgt als je de scholen nu zou sluiten.
En weet je hoe dat komt, omdat veel ouders tegenwoordig niet meer opvoeden, maar dat vooral anderen laten opknappen, en daar zit het probleem.

Verder als de scholen dichtgaan, dan zitten veel ouders meteen met de handen in het haar, en mogen grootouders of wie dan ook op komen draven, want het huis op 2 salarissen moet wel betaald worden natuurlijk.

Het gaat over 2 weken hè? Geen jaar.. Verder wordt de achterstand behoorlijk overdreven.

Ook hier geldt, keuzes hebben consequenties (behalve voor het kabinet zelf, zo lijkt het :+).

• BlackMonkey
  • Laatst online: 02:54
Waarom start de overheid trouwens niet weer de vergeten campagne van de gratis zelftests? De campagne werd toen vooral gestart op een moment dat de noodzaak een stuk lager lag (ik meen rond de 3K positieve tests). Juist met de aankomende feestdagen lijkt mij dat je de drempel voor het testen zo laag mogelijk moet maken, men moet niet eerst op pad moeten voor een test. De infrastructuur staat al (het zou beter zijn om hem aan DigiD te koppelen dan een code per adres) en testen wordt al bekostigd door de overheid.

Overigens meende ik dat er ook nog een boel lagen te verstoffen waardoor juist deze campagne was opgezet, maar dit lijkt om de sneltests van TvT te gaan.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:31
Segafreak83 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:20:
[...]

En weet je hoe dat komt, omdat veel ouders tegenwoordig niet meer opvoeden, maar dat vooral anderen laten opknappen, en daar zit het probleem.

Verder als de scholen dichtgaan, dan zitten veel ouders meteen met de handen in het haar, en mogen grootouders of wie dan ook op komen draven, want het huis op 2 salarissen moet wel betaald worden natuurlijk.

Het gaat over 2 weken hè? Geen jaar.. Verder wordt de achterstand behoorlijk overdreven.

Ook hier geldt, keuzes hebben consequenties (behalve voor het kabinet zelf, zo lijkt het :+).
Prima toch, hebben de ouders ook gelijk een reden het dringende advies van thuiswerken te volgen. Kan niet overal maar nu gebeurd het vaak niet waar het wel kan.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Het is niet alleen de inhoudelijke achterstand (behalve bij VMBO), het zijn ook de sociale en psychische problemen. Daar is genoeg over in het nieuws geweest. Kennis kan je wel bijspijkeren, maar sociale ontwikkeling is niet zomaar ingehaald.
Je kunt de impact blijven bagatelliseren, maar kan je het dan ook onderbouwen? Want onderbuikroepen is geen discussie.

Voordat je hem kaatst:
https://www.nrc.nl/nieuws...s-door-lockdowns-a4063457
https://www.nrc.nl/nieuws...kt-niet-iedereen-a4062624
https://www.rtlnieuws.nl/...al-emotionele-achterstand
https://www.ad.nl/binnenl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
https://www.bnnvara.nl/ka...ht-dat-ze-het-wel-inhalen

Daarnaast hebben we het natuurlijk niet over twee weken, zo begon dat de vorige keer ook. Uiteindelijk wordt dat verlengd en loopt het gewoon over in de kerstvakantie, dus dan heb je gewoon de rest van het jaar geen school meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:41
[...]
Ik ben het hiermee eens, de discussie wordt weer een platgeslagen tussen scholen (langere) tijd dicht of scholen helemaal open. Er zijn prima compromissen mogelijk zoals een paar weken aan de kerstvakantie plakken, deeltijd thuisonderwijs of strengere coronaregels op scholen invoeren. Maar blijkbaar zijn dergelijke compromissen lastig bespreekbaar.

Daarbij begrijp ik best dat dit voor scholen en leerlingen lastig is maar mij lijkt dat iedereen zijn bijdrage moet leveren. Zeker als er sprake is van een (fors) aandeel in de besmettingen. Het is niet alsof coronamaatregelen geen schade kunnen aanbrengen aan volwassenen. Ik vind het ook wat kort door de bocht dat volwassenen maar op moeten draaien voor de problemen van andermans kinderen. Die trekken zich ook niks aan van mijn problemen dus waarom zou ik dan solidair zijn?

Daarnaast vind ik het wel opvallend dat waar compromissen voor scholen onbespreekbaar (lijken) het kabinet wel weer met zo'n halfslachtig compromis kan komen voor de horeca, winkels en sportlocaties. Het blijft voor mij lastig te begrijpen wat het besmettingsrisico is als je om 20.30 door een bijna lege bouwmarkt loopt versus het scenario waar er rijen bij de kassa staan om 16.45 omdat iedereen nog even wat klusspullen wil halen. Zelfde verhaal voor de sportscholen en de terrassen.

En natuurlijk zullen er werkende mensen zijn die zo geen kans meer hebben om nog even een boodschap te doen of een half uurtje te sporten. Maar niet alleen is dat frustrerend voor die mensen, die gaan dan vervolgens allemaal in het weekend :z . Wat we nu krijgen is feitelijk een soort avondklok light, en bij de avondklok kon je nog stellen hoewel het effect van de maatregel twijfelachtig was dat mensen niet meer bij elkaar op bezoek gingen. Wat gaan mensen doen als er verder niets anders mag en er geen avondklok is? Bij elkaar op bezoek |:(

Onnodig beperkende maatregelen voor de gewone burger die verstandig laat op de avond wil winkelen of sporten als het rustig is, maatregelen die in het beste geval de R factor net onder de 1 brengen zodat de zorg lekker lang maximaal belast kan blijven en de gewone burger lekker lang kan genieten van die onnodig beperkende maatregelen. Waarom nu niet gewoon een harde lockdown van 3 of 4 weken?

Gewoon alles dicht, dan valt er misschien nog wat te redden voor de kerst en heeft de zorg ook weer wat rust. En als je dan niemand op de tenen wil trappen voer je daarna gewoon 1G in voor grote evenementen en duidelijke communicatie voor de basisregels op alle andere locaties. Maar goed dat vereist een soort visie denk ik omdat je langer dan 4 weken vooruit kijkt en dat vinden Rutte en de Jonge volgens mij een eng en vies woord.
Gonadan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:34:
[...]

Het is niet alleen de inhoudelijke achterstand (behalve bij VMBO), het zijn ook de sociale en psychische problemen. Daar is genoeg over in het nieuws geweest. Kennis kan je wel bijspijkeren, maar sociale ontwikkeling is niet zomaar ingehaald.
Je kunt de impact blijven bagatelliseren, maar kan je het dan ook onderbouwen? Want onderbuikroepen is geen discussie.
Ik geloof zo dat geen school een negatieve impact heeft op jongeren, maar dat betekend niet dat jongeren geen aandeel hebben in de besmettingen, of dat alternatieve coronaregels geen impact hebben op volwassenen, of de economie of de zorg. Je moet wel het hele plaatje bekijken. Wat denk je van alleenstaanden die maandenlang niemand hebben gezien of ondernemers wiens bedrijf op de fles is gegaan? Dat zijn ook dingen die genoeg sociale en psychische problemen veroorzaken, ook als je al 18+ bent.

[Voor 13% gewijzigd door Silvos op 26-11-2021 00:53]

• Segafreak83
Gonadan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:34:
[...]

Voordat je hem kaatst:
https://www.nrc.nl/nieuws...s-door-lockdowns-a4063457
https://www.nrc.nl/nieuws...kt-niet-iedereen-a4062624
https://www.rtlnieuws.nl/...al-emotionele-achterstand
https://www.ad.nl/binnenl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
https://www.bnnvara.nl/ka...ht-dat-ze-het-wel-inhalen

Daarnaast hebben we het natuurlijk niet over twee weken, zo begon dat de vorige keer ook. Uiteindelijk wordt dat verlengd en loopt het gewoon over in de kerstvakantie, dus dan heb je gewoon de rest van het jaar geen school meer.
Het interesseert mij gewoon niet (meer), iedereen moet maar rekening houden met ouders en kinderen, maar die solidariteit andersom is nergens te vinden.

We hebben nu een veel groter probleem, waar iedereen, dus niet alleen je kind wat een jaar over moet doen (bij wijze van), last van heeft en dat gaan we nog wel even hebben. Zeker als die nieuwe variant voet aan de grond krijgt.

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
Heatonme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:16:
[...]

Sluiten is een hele goede optie echter zou ik alleen goede handhaving op de basis! regels die voor iedereen gelden gewoon ook bij bij alle kinderen wensen om verspreiding te verminderen.

[...]

Typisch Nederlands gedrag..
Hele goede optie....?

Pedagoog De Winter: 'Scholen dicht is ook code zwart'

"Het sluiten van scholen is geen knop waar je aan kan draaien", zegt Micha de Winter, hoogleraar in de pedagogiek aan de Universiteit Utrecht in Nieuwsuur vandaag. "Als je kijkt vanuit onderwijsperspectief en het belang van leerlingen en studenten, dan moet je met je vingers van die knop afblijven. Het sluiten van de scholen is echt code zwart." De Winter zegt dat het echt het allerlaatste is wat je moet doen. Hij mist in de discussie over sluiting de vraag wat er moet gebeuren om onderwijs wel veiliger te maken. Nu is het of open of dicht.

"De gevolgen zijn zo desastreus. De kinderen aan de onderkant van de opleidingsladder lopen een steeds grotere achterstand op", zegt De Winter,

• Lycaon
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07:20
Segafreak83 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 01:04:
[...]

Het interesseert mij gewoon niet (meer), iedereen moet maar rekening houden met ouders en kinderen, maar die solidariteit andersom is nergens te vinden.

We hebben nu een veel groter probleem, waar iedereen, dus niet alleen je kind wat een jaar over moet doen (bij wijze van), last van heeft en dat gaan we nog wel even hebben. Zeker als die nieuwe variant voet aan de grond krijgt.
Júist als we nog jaren in deze situatie verkeren, is het van cruciaal belang om het onderwijs zoveel mogelijk draaiende te houden. Of gaan we een hele generatie over doen (bij wijze van)?
Het zou je trouwens sieren als je je een beetje verdiept in de materie, want evt. een jaar overdoen is het topje van de ijsberg w.b.t. de problematiek die gepaard gaat met een sluiting van de scholen.

We hebben niet alleen een “accuut” probleem nu. Dat hadden we vorig jaar ook. En dat hebben we morgen en de komende maanden of jaren nog steeds.

Hyperfocus uit en accepteren dat we aan bepaalde knoppen niet kunnen (cq. moeten willen) draaien.
We kunnen het leven niet pauzeren.
Én hebben de komende jaren nog genoeg vraag naar geschoold personeel.

Ik, ouder met kids, ben trouwens nog steeds solidair…

[Voor 5% gewijzigd door Lycaon op 26-11-2021 07:41]

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Is er niet een tussenoplossing voor de basisscholen. Werk in kleinere klassen met hulp van onderwijs assistenten door gebruik te maken van sportzalen. Ik snap dat dit niet overal uitvoerbaar is, maar doe waar het kan. Het zorgt voor meer spreiding, wat zorgt voor meer bescherming/isolatie.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voorlopig blijkt iedereen nog steeds heel erg goed in staat om te beargumenteren waarom iets niet dicht moet. Maar wat dat vervolgens wel hoor je ineens niemand meer over.

En zo komen we dus op ridicule maatregelen als de winkels een uurtje eerder dicht. En over een twee weken weer een nieuwe persconferentie dat het nu echt, echt mis gaat.

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Qua scholen ben ik geen expert. Maar het lijkt me duidelijk dat sluiting echt een laatste redmiddel moet zijn. Achterstanden zijn door vorig jaar al fors:

https://www.rijksoverheid...-over-welzijn-door-corona

Valt wel op dat de achterstanden het grootst zijn op middelbare scholen en de hogere groepen in het basisonderwijs. Bij deze kinderen zou je volgens mij ook nog best kunnen denken aan mondkapjes. Met mijn boerenverstand en op basis van de veeeeel beperktere achterstanden opgelopen vorig jaar zou ik zeggen dat sluiting voor jonge basisschoolkinderen veel minder schadelijk is.

• giantgiantus
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:44:
Voorlopig blijkt iedereen nog steeds heel erg goed in staat om te beargumenteren waarom iets niet dicht moet. Maar wat dat vervolgens wel hoor je ineens niemand meer over.

En zo komen we dus op ridicule maatregelen als de winkels een uurtje eerder dicht. En over een twee weken weer een nieuwe persconferentie dat het nu echt, echt mis gaat.
Wellicht heb je gelijk. Het zou echter ook kunnen dat de experts voldoende aanwijzingen hebben dat we het plafond hebben geraakt en dat we het qua zorg net halen. En met net halen bedoel ik niet dat er geen schade is maar wel dat het een zorg infarct niet ontwrichtend wordt voor de samenleving.

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20:52
giantgiantus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:45:
Qua scholen ben ik geen expert. Maar het lijkt me duidelijk dat sluiting echt een laatste redmiddel moet zijn. Achterstanden zijn door vorig jaar al fors:

https://www.rijksoverheid...-over-welzijn-door-corona

Valt wel op dat de achterstanden het grootst zijn op middelbare scholen en de hogere groepen in het basisonderwijs. Bij deze kinderen zou je volgens mij ook nog best kunnen denken aan mondkapjes. Met mijn boerenverstand en op basis van de veeeeel beperktere achterstanden opgelopen vorig jaar zou ik zeggen dat sluiting voor jonge basisschoolkinderen veel minder schadelijk is.
Voor de jongsten is het juist van belang sociale vaardigheden op te doen. Leren samenspelen, socialist skills ontwikkelen etc.

Hoi :)

• giantgiantus
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:48:
[...]
Voor de jongsten is het juist van belang sociale vaardigheden op te doen. Leren samenspelen, socialist skills ontwikkelen etc.
Ik heb natuurlijk geen idee waar jij woont, maar hier werd er in de lockdown enorm veel gespeeld in de wijk en hadden de kleintjes de tijd van hun leven. Helpt dit dan nog voor corona is dan wellicht de vraag maar ik denk dat wel zo is. Ouders blijven meer thuis en kinderen spelen met klein groepje uit omgeving dus minder verplaatsingen.

• Shadow_Agent

Dat komt omdat iedereen z'n eigen straatje schoon veegt. De sportschool kan niet dicht want gezondheid, aldus de ondernemer en de bezoeker. Het musea vanwege de weinige mensen die er komen, alsdus de ondernemer en bezoeker, de school want kind heeft onderwijs nnodig, aldus de school en de ouders met kinderen, etc etc.

Helemaal met je eens hoor, die halfslachtige maatregelen zettenbte weinig zoden aan de dijk en zo ettert het maar door.

Maar serieus winkels dicht om 17:00 uur? Wie verzint dit :X dat ene uurtje doet het virus wel stoppen ja :+

• groggy
  • Niet online

Helemaal eens, maar de discussie gaat ook alleen over wat dicht moet, ipv onder welke voorwaarden iets open kan blijven.

Maar dan moet je kritisch blijven. De horeca had vorig jaar een grote mond dat zij open moesten zijn omdat zij de maatregelen goed konden handhaven. Ik durf de uitspraak wel aan dat vervolgens zeker de helft van de horeca de regels niet volledig respecteerde.

Of de appie die zegt dat regels lastig zijn om te handhaven door 16 jarige vakkenvullers... Huilie huilie ze draaien mede door corona record omzetten. Ze moeten worden verplicht de regels te handhaven, desnoods door een blik beveiligers open te trekken (je weet wel uitsmijters die nu niks te doen hebben)

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Nu online
Ik ben ook geen schoolexpert maar ik probeer even een constructief voorstel te doen:

Ik ben de naam vergeten maar ik dacht dat er een alternatief schoolsysteem bestaat waarbij er voornamelijk in openlucht les gegeven wordt om diverse redenen die positief zijn voor de ontwikkeling van het kind.

Daarom: waarom geen samenwerking met de eventsector om open tenten+infra te plaatsen op speelplaatsen, parken,... om kinderen meer gespreid buiten les te geven?

Ja, het is zeker planmatig een uitdaging, het is winterperiode, het kost geld,....

Maar als men de afweging maakt zijn de voordelen misschien een stuk groter dan de nadelen?

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:50
t_captain schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:50:
[...]
Als mensen zich genaaid voelen, alle begrip voor. Maar leg het verwijt waar het thuishoort en niet bij de ene of andere minderheid. De dynamiek waar beleidsfouten tot de schuld van een minderheid worden, is echt gevaarlijk.
De overheid valt meer dan genoeg te verwijten, maar dat (bijna volledige) vaccinatie de kortste klap richting maximale beheersing van corona is valt toch niet te ontkennen.

Is alle huidige ellende dan de schuld van de ongevaccineerden? Feit is dat die relatief kleine groep nu circa 2/3 van de ic-populatie bedraagt. Dus 'pandemie-technisch' is die groep wel degelijk wat te verwijten. Of het ook sociaal verwijtbaar is is een andere discussie.

Om te kunnen bepalen hoe we onze levens op de middellange termijn moeten aanpassen aan (varianten van) corona is het toch het handigst dat we vooraleerst een bijna maximale vaccinatiegraad bereiken? Tot die tijd wordt de zorg toch echt bovenmatig belast door de ongevaccineerden. En dat geldt dus ook voor zicht op de omgang met corona op de langere termijn.

iRacing Profiel

• groggy
  • Niet online
Wozmro schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:12:
Ik ben ook geen schoolexpert maar ik probeer even een constructief voorstel te doen:

Ik ben de naam vergeten maar ik dacht dat er een alternatief schoolsysteem bestaat waarbij er voornamelijk in openlucht les gegeven wordt om diverse redenen die positief zijn voor de ontwikkeling van het kind.

Daarom: waarom geen samenwerking met de eventsector om open tenten+infra te plaatsen op speelplaatsen, parken,... om kinderen meer gespreid buiten les te geven?

Ja, het is zeker planmatig een uitdaging, het is winterperiode, het kost geld,....

Maar als men de afweging maakt zijn de voordelen misschien een stuk groter dan de nadelen?
Precies!
Denken in oplossingen, ipv open of dicht.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06:17
groggy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:44:
Is er niet een tussenoplossing voor de basisscholen. Werk in kleinere klassen met hulp van onderwijs assistenten door gebruik te maken van sportzalen. Ik snap dat dit niet overal uitvoerbaar is, maar doe waar het kan. Het zorgt voor meer spreiding, wat zorgt voor meer bescherming/isolatie.
Nee ik weet je niet of je weleens een krant leest maar het merendeel van de basisscholen heeft al een lerarentekort.

• Weltschmerz
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 29-11 09:48

Ik heb meerdere jaren moeten studeren om de basis te leren van het verzorgen van een goede les in een schoolgebouw met apparatuur. Buiten zitten met 25 graden in de schaduw, sure. Buiten zitten met 8 graden in de zon? Hmmm...

Ik zou een zeer actieve les kunnen schrijven, dat zeker, maar als ik dat elk uur moet doen krijg ik lang niet zoveel stof gedaan als anders. Maar misschien kunnen we de eisen van de overheid dan ook meteen aanpassen zodat de staatsexamens de helft makkelijker worden? :P Maakt niet uit dat de kinderen wat minder kunnen en leren. Of we laten ze gewoon dubbel zo lang op het VO!

Nee, serieus, dit is leuk voor gym, maar hoe stel je dit voor voor de wiskunde, NAS, tekenen, de talen? Wel een leuk idee om over na te denken bij mijn vak.

&

• groggy
  • Niet online
CyberMania schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:17:
[...]

Nee ik weet je niet of je weleens een krant leest maar het merendeel van de basisscholen heeft al een lerarentekort.
Onderwijs assistenten. Desnoods gaat een hele klas in de sportzaal zitten, meer ruimte meer lucht meer spreiding. Je moet proberen niet bij de eerste mits direct te stoppen met denken in mogelijkheden.

• groggy
  • Niet online
Weltschmerz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:19:
[...]

Ik heb meerdere jaren moeten studeren om de basis te leren van het verzorgen van een goede les in een schoolgebouw met apparatuur. Buiten zitten met 25 graden in de schaduw, sure. Buiten zitten met 8 graden in de zon? Hmmm...

Ik zou een zeer actieve les kunnen schrijven, dat zeker, maar als ik dat elk uur moet doen krijg ik lang niet zoveel stof gedaan als anders. Maar misschien kunnen we de eisen van de overheid dan ook meteen aanpassen zodat de staatsexamens de helft makkelijker worden? :P Maakt niet uit dat de kinderen wat minder kunnen en leren. Of we laten ze gewoon dubbel zo lang op het VO!

Nee, serieus, dit is leuk voor gym, maar hoe stel je dit voor voor de wiskunde, NAS, tekenen, de talen? Wel een leuk idee om over na te denken bij mijn vak.
Het alternatief is misschien dicht, wat is dan beter?

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
Scholen sluiten is sowieso al een gepasseerd station. Als je dat maandag zou doen, bespeel je de IC capaciteit omstreeks nieuwjaarsdag. Effect is erg indirect em daardoor erg traag. Wat we nodig hebben zijn snelwerkende maatregelen (dankzij het nogal langzame reageren van Den Haag).

• Weltschmerz
groggy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:22:
[...]

Het alternatief is misschien dicht, wat is dan beter?
Dicht. Dan moet ik online lesgeven, en dat vind ik niet leuk, maar daar zitten voor mijn gevoel en idee minder haken en ogen aan dan buiten lesgeven.

Alleen het logistieke idee al. We moeten nu opeens drie lagen van een gebouw gaan uitspreiden over een gebied buiten, dus dat is een groter oppervlak dan we nu gebruiken. Ik kan geen digitale middelen meer gebruiken tenzij we die dus compleet faciliteren (alle leerlingen hebben bij ons een laptop, we gebruiken vaak digitale middelen zoals smart boards).

Dan moeten we de lesmethode ook veranderen, want leerlingen kunnen buiten niet zoveel stilzitten want dan krijgen ze het te koud. Of gaan we verwarmingen regelen buiten?

Nogmaals, ik vind het een leuk idee (bij bepaalde temperaturen) en het is tof om na te denken over wat voor lessen ik dan zou ontwerpen (wat actiever bijvoorbeeld) maar om het voor langere tijd te doen vind ik echt een uitdaging.

Heb jij ervaring in het onderwijs? Ja of nee, hoe zie jij dit voor je?
groggy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:21:
[...]

Onderwijs assistenten. Desnoods gaat een hele klas in de sportzaal zitten, meer ruimte meer lucht meer spreiding. Je moet proberen niet bij de eerste mits direct te stoppen met denken in mogelijkheden.
Het is niet alsof er kasten zijn met assistenten die we gewoon even open kunnen trekken. De meeste assistenten werken en kunnen niet zomaar op een ander gebied ingezet worden.

Edit: overigens is alles hierboven nog discutabel of dat inderdaad goed is (laptops, smartboards, etc.). Daarover zijn ook veel discussies gaande. Maar dit kunnen we niet zo snel aanpassen. Dus we kunnen niet én in één keer buiten gaan zitten, én de hele lesmethode omgooien.

[Voor 28% gewijzigd door Weltschmerz op 26-11-2021 08:35]

&

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:24:
Scholen sluiten is sowieso al een gepasseerd station. Als je dat maandag zou doen, bespeel je de IC capaciteit omstreeks nieuwjaarsdag. Effect is erg indirect em daardoor erg traag. Wat we nodig hebben zijn snelwerkende maatregelen (dankzij het nogal langzame reageren van Den Haag).
Maar sneller dan een week of twee ga je niet meer voor elkaar krijgen. En van die tien dagen van Gommers zijn er inmiddels nog maar 8 over.

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

t_captain schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:24:
Geen van de huidige voorstellen die (nu alvast circuleren) voor de persconferentie van vanavond zijn snelwerkende maatregelen. Het zijn allemaal polderoplossingen als je het mij vraagt met een 'beetje dit' en een 'beetje dat'.

Enige echte maatregel zou zijn om wederom een volledige lockdown af te kondigen. Dit lijkt mij de enige snelwerkende maatregel die er is. Helaas is de timing ruk en heeft dit impact voor iedereen, maar we dammen het dan wel in.

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Woudloper schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:30:
[...]

Geen van de huidige voorstellen die (nu alvast circuleren) voor de persconferentie van vanavond zijn snelwerkende maatregelen. Het zijn allemaal polderoplossingen als je het mij vraagt met een 'beetje dit' en een 'beetje dat'.

Enige echte maatregel zou zijn om wederom een volledige lockdown af te kondigen. Dit lijkt mij de enige snelwerkende maatregel die er is. Helaas is de timing ruk en heeft dit impact voor iedereen, maar we dammen het dan wel in.
Maar zelfs een volledige lockdown heeft op de besmettingsgraad een vertraging van de incubatietijd zitten, eigenlijk is er niets wat op de zeer korte termijn werkt

NEScollectie op V&A

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 28-11 22:15

Amphiebietje

In de blubber

MikeyMan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:28:
[...]

Maar sneller dan een week of twee ga je niet meer voor elkaar krijgen. En van die tien dagen van Gommers zijn er inmiddels nog maar 8 over.
...en tegen de tijd (=maandag) dat de maatregelen redelijk worden opgevolgd 5.

En dat is als de modellen goed genoeg zijn om de curve correct te voorspellen, natuurlijk.

Nou ja, met scholen open verwacht ik eigenlijk weinig remming, zeker met de feestdagen voor de deur waar Jantje de Asymptomatische Virusverspreider bij Oma en Opa langs gaat gaan en de Afwezige Binnenshuispolitiecontroles. :/

• giantgiantus
  • Nu online
[...]

Gommers vecht als een leeuw voor zijn mensen. Valt erg te prijzen in deze man. Maar betekent dat je zijn uitspraken ook wellicht beetje moet relativeren.

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 07:21
Woudloper schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:30:
Sterker nog: alles dicht tussen 17u-5u leidt tot extra drukte in de winkelstraat, op de sportvelden en bij overige niet-essentiële activiteiten.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• giantgiantus
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:35:
[...]

Sterker nog: alles dicht tussen 17u-5u leidt tot extra drukte in de winkelstraat, op de sportvelden en bij overige niet-essentiële activiteiten.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat experts wel een effect zien van de sluiting. Denk je echt dat ze een dergelijke maatregel zouden overwegen als het 0,0 zin heeft. Ook bij overheid werken gewoon normale en verstandige mensen zoals jij en ik.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

pagani schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:32:
[...]

Maar zelfs een volledige lockdown heeft op de besmettingsgraad een vertraging van de incubatietijd zitten, eigenlijk is er niets wat op de zeer korte termijn werkt
Dat klopt, maar het is beter dan pappen en nathouden met nutteloze maatregelen, want als die lockdown lang genoeg is (3-4 weken) en volledig genoeg is (scholen dicht, niet-essentiële winkels dicht, horeca dicht, verplicht thuiswerken, en torenhoge boetes voor overtreders i.p.v. dat flutbedrag hierzo), dan zien we binnen drie weken weldegelijk een effect.

Door de incubatietijd en de tijd tot IC-opname kan je de eerste twee weken van de lockdown nog een toename verwachten.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

giantgiantus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:38:
[...]

Het zou natuurlijk ook kunnen dat experts wel een effect zien van de sluiting. Denk je echt dat ze een dergelijke maatregel zouden overwegen als het 0,0 zin heeft. Ook bij overheid werken gewoon normale en verstandige mensen zoals jij en ik.
Oh, werkelijk? Vreemd dat bij bijv. de Toeslagenaffaire we daar niet veel van hebben gemerkt...niet op belangrijke posities?

• groggy
  • Niet online
Weltschmerz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:28:
[...]

Dicht. Dan moet ik online lesgeven, en dat vind ik niet leuk, maar daar zitten voor mijn gevoel en idee minder haken en ogen aan dan buiten lesgeven.

Alleen het logistieke idee al. We moeten nu opeens drie lagen van een gebouw gaan uitspreiden over een gebied buiten, dus dat is een groter oppervlak dan we nu gebruiken. Ik kan geen digitale middelen meer gebruiken tenzij we die dus compleet faciliteren (alle leerlingen hebben bij ons een laptop, we gebruiken vaak digitale middelen zoals smart boards).

Dan moeten we de lesmethode ook veranderen, want leerlingen kunnen buiten niet zoveel stilzitten want dan krijgen ze het te koud. Of gaan we verwarmingen regelen buiten?

Nogmaals, ik vind het een leuk idee (bij bepaalde temperaturen) en het is tof om na te denken over wat voor lessen ik dan zou ontwerpen (wat actiever bijvoorbeeld) maar om het voor langere tijd te doen vind ik echt een uitdaging.

Heb jij ervaring in het onderwijs? Ja of nee, hoe zie jij dit voor je?

[...]

Het is niet alsof er kasten zijn met assistenten die we gewoon even open kunnen trekken. De meeste assistenten werken en kunnen niet zomaar op een ander gebied ingezet worden.

[Afbeelding]

Edit: overigens is alles hierboven nog discutabel of dat inderdaad goed is (laptops, smartboards, etc.). Daarover zijn ook veel discussies gaande. Maar dit kunnen we niet zo snel aanpassen. Dus we kunnen niet én in één keer buiten gaan zitten, én de hele lesmethode omgooien.
Ik heb geen ervaring in het onderwijs. Ik zeg ook niet dat mijn suggesties de oplossing zijn. Ik probeer aan te geven dat ik vind dat er creatief moet worden nagedacht om andere onderwijsvormen te bedenken dan open of dicht die zijn beperkingen hebben, maar minder schadelijk voor het kind en de gezondheidszorg.

Als we doen wat we deden dan is het wachten tot we überhaupt geen keuze meer hebben en verwacht ik dat we gedwongen worden om scholen te sluiten als laatste redmiddel en de enige knop waar nog aan gedraaid kan worden.

Maar misschien zijn alle alternatieven wel minder dan online, zoals jij aangeeft. Ik kan dat niet beoordelen.

• giantgiantus
  • Nu online
Amphiebietje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:39:
[...]

Oh, werkelijk? Vreemd dat bij bijv. de Toeslagenaffaire we daar niet veel van hebben gemerkt...niet op belangrijke posities?
Dit is zo’n flauwe opmerking. Ik kan hier net zo makkelijk tegenover zetten dat nl 1 van de best georganiseerde landen ter wereld is met zo ongeveer het hoogste welzijn.

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 29-11 16:41
Omega Supreme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:00:
[...]

Zelfs al is het 60+ dat de bedden bezet houdt is het niet nodig om die groep in lockdown te doen. Het merendeel van de mensen die de zorg belasten is ongevaccineerd. Als die groep gevaccineerd was dan was de zorg ook niet overbelast.

Er zijn dus twee acties die je kan nemen: 60+ isoleren op basis van iets waar ze helemaal niets aan kunnen doen of ongevaccineerden isoleren/verplicht vaccineren op basis van iets waar ze zelf voor hebben gekozen.

Iemand afrekenen op de gevolgen van een keuze die hij zelf (ik laat bij volle verstand maar even weg) gemaakt heeft is niet meer dan normaal. Keuzes hebben gevolgen, als je de gevolgen niet wil moet je andere keuzes maken.

Iemand afreken op iets waar hij of zij helemaal niets aan kan doen is op zijn minst asociaal en algemeen onacceptabel (we hebben niet voor niets verboden op onderscheid naar afkomst, seksuele geaardheid en leeftijd in de wet staan).

Bovendien bescherm je met jouw acties de 60-plussers helemaal niet. Corona gaat niet meer weg, dus na drie weken lopen ze (als je niets aan de vaccinatiestatus doet) net zoveel risico en is het wachten tot we weer in dezelfde situatie terecht komen. Iedereen vaccineren (en bijhouden met boosts) verlaagt de druk op de zorg permanent en beschermt de 60-plussers die nog niet gevaccineerd zijn ook nog eens echt extra.

Alweer verplichte vaccinatie als beste/duurzaamste oplossing. Waarom hebben we het in vredesnaam of dweilmaatregelen als we de kraan open laten staan?

Jouw pleidooi is voor een nutteloze maatregel en waarom? Het risico voor iedereen, 60-plus of niet, zal nooit nul worden, net zoals er nog steeds mensen van alle leeftijden sterven aan de griep. Elk voorstel wat gedaan wordt om dat te reduceren anders dan door vaccinatie is op zijn best uitstel en lost niets op.
dan is het volgens jouw betoog ook niet acceptabel de scholen te sluiten, de horeca, winkels, kappers etc etc te sluiten, want je kunt mensen niet afrekenen op iets waar ze niets aan kunnen doen

• hoevenpe
Je hebt modellen en je hebt de weerbarstige werkelijkheid.

Om een voorbeeld te geven: onze veteranen hockeytraining/potjes zijn wekelijks om 20u30, dat zou in het model allemaal komen te vervallen. Heeft men rekening gehouden met inventieve thuiswerkers die dan het sporten verplaatsen naar 15u?

• Weltschmerz
groggy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:40:
[...]

Ik heb geen ervaring in het onderwijs. Ik zeg ook niet dat mijn suggesties de oplossing zijn. Ik probeer aan te geven dat ik vind dat er creatief moet worden nagedacht om andere onderwijsvormen te bedenken dan open of dicht die zijn beperkingen hebben, maar minder schadelijk voor het kind en de gezondheidszorg.

Als we doen wat we deden dan is het wachten tot we überhaupt geen keuze meer hebben en verwacht ik dat we gedwongen worden om scholen te sluiten als laatste redmiddel en de enige knop waar nog aan gedraaid kan worden.

Maar misschien zijn alle alternatieven wel minder dan online, zoals jij aangeeft. Ik kan dat niet beoordelen.
We moeten inderdaad sowieso blijven denken in mogelijkheden en kritisch blijven kijken. Dat zouden alle docenten sowieso permanent moeten blijven doen. Helaas is verandering traag, en dat komt helaas niet alleen door stugge docenten, maar ook de bureaucratie in de bovenste lagen (directie, financiën, overheid)

&

• giantgiantus
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:44:
[...]

Om een voorbeeld te geven: onze veteranen hockeytraining/potjes zijn wekelijks om 20u30, dat zou in het model allemaal komen te vervallen. Heeft men rekening gehouden met inventieve thuiswerkers die dan het sporten verplaatsen naar 15u?
Ja goed punt hoor. Maar we kunnen niet uitsluiten dat hier over gedacht wordt toch? Mijn ervaring is dat bij dergelijke organisaties ook gewoon verstandige mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn.

• Segafreak83
[...]

Blijkbaar niet, want dat effect was er vorig jaar ook niet, en winkels gaan dan gewoon eerder open.

Ja, dat zouden ze overwegen.

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik hoor tot op heden alleen maar dingen over winkels. Zijn er al geruchten over de sportlocaties. Binnenporten na 17:00 mogen die nog wel door gaan?

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• giantgiantus
  • Nu online
Segafreak83 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:51:
[...]

Blijkbaar niet, want dat effect was er vorig jaar ook niet, en winkels gaan dan gewoon eerder open.

Ja, dat zouden ze overwegen.
Vorig jaren waren de maatregelen elke keer voldoende om door de crisis heen te komen toch? In de meeste buurlanden (denk aan Spanje Italië Frankrijk etc etc) was het leven echt een stuk minder door alle maatregelen en de uitkomst niet beter.

• groggy
  • Niet online
Weltschmerz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:47:
[...]

We moeten inderdaad sowieso blijven denken in mogelijkheden en kritisch blijven kijken. Dat zouden alle docenten sowieso permanent moeten blijven doen. Helaas is verandering traag, en dat komt helaas niet alleen door stugge docenten, maar ook de bureaucratie in de bovenste lagen (directie, financiën, overheid)
Eens maar dit is dus het moment om dat soort problemen te kunnen tackelen. Al is het maar dat de parttimers met bizarre bonussen worden gelokt om meer uren voor de klas te staan, waardoor spreiding mogelijk is. (dat is mogelijk goedkoper dan corona steun aan andere sectoren). Er is geen tijd voor bureaucratie, daar is zich nu iedereen van bewust.

Voor de duidelijkheid, ik ben niet kritisch naar de docenten, die maken het onderwijs mogelijk, waar ik veel respect voor heb (gekregen sinds ik zelf geen vervelende puper meer ben).

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:41
TrailBlazer schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:53:
Ik hoor tot op heden alleen maar dingen over winkels. Zijn er al geruchten over de sportlocaties. Binnenporten na 17:00 mogen die nog wel door gaan?
Niets concreets, anders dan dat 'amateursport' mogelijk ook onder de 1700-0500 sluiting gaat vallen.

• GovertNL
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 26-11 10:16
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:55:
[...]
Dat komt omdat iedereen z'n eigen straatje schoon veegt. De sportschool kan niet dicht want gezondheid, aldus de ondernemer en de bezoeker. Het musea vanwege de weinige mensen die er komen, alsdus de ondernemer en bezoeker, de school want kind heeft onderwijs nnodig, aldus de school en de ouders met kinderen, etc etc.

Helemaal met je eens hoor, die halfslachtige maatregelen zettenbte weinig zoden aan de dijk en zo ettert het maar door.

Maar serieus winkels dicht om 17:00 uur? Wie verzint dit :X dat ene uurtje doet het virus wel stoppen ja :+
🤣 inderdaad. En hier in Rotterdam zijn ze “slim” en lopen ze al vooruit op de mogelijke maatregelen. Sommige ketens en winkels zijn vanmorgen om 08:00 al open gegaan.

• Shadow_Agent
hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:44:
[...]

lekker lullig weer voor de mensen die niet kunnen thuiswerken :{

• hoevenpe
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:05:
Zeker lullig, laten dat in mijn team precies degenen zijn die in de zorg werken... :|

Ik kan deze tijdsbeperking rationeel gewoon niet rijmen, je creëert waar mogelijk het waterbed-effect.

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 29-11 14:47
Weltschmerz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:19:
[...]

Als de horeca dicht moet zijn er vast genoeg terras verwarmers beschikbaar 8)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• GQAH
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:54

GQAH

King Tux

Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:05:
[...]

Dit is dus ook wel waar ik mij een klein beetje aan "stoor". De oudere mensen, die juist op de IC's komen kunnen doen en laten wat ze willen. Mensen die werken worden weer "vastgezet".

Misschien is het tijd voor een overdag klok. Tussen 10:00 en 16:00 geen mensen op straat die een grote kans hebben om op de IC te komen. Dat helpt meer dan die stomme avondklok die maar x% van de werkende mensen pakt.

(Natuurlijk is dit niet te controleren, maar het zal wel de haarden bij de enkels aanpakken)

GQAH - Good, Quick and Helpful

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
GovertNL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:02:
[...]

🤣 inderdaad. En hier in Rotterdam zijn ze “slim” en lopen ze al vooruit op de mogelijke maatregelen. Sommige ketens en winkels zijn vanmorgen om 08:00 al open gegaan.
Kan ook vanwege Black Friday zijn natuurlijk.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GQAH schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:10:
[...]

Dit is dus ook wel waar ik mij een klein beetje aan "stoor". De oudere mensen, die juist op de IC's komen kunnen doen en laten wat ze willen. Mensen die werken worden weer "vastgezet".

Misschien is het tijd voor een overdag klok. Tussen 10:00 en 16:00 geen mensen op straat die een grote kans hebben om op de IC te komen. Dat helpt meer dan die stomme avondklok die maar x% van de werkende mensen pakt.

(Natuurlijk is dit niet te controleren, maar het zal wel de haarden bij de enkels aanpakken)
En dan savonds wel met z'n allen naar de kroeg tot in de kleine uurtjes? Of hoe zie je dat voor je?

• GovertNL
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 26-11 10:16
autje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:11:
[...]

Kan ook vanwege Black Friday zijn natuurlijk.
Inderdaad. Daar had ik even niet aan gedacht.

• NoInput
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 29-11 11:09
Altijd typisch dat tegenstanders maatregelen niet vinden kunnen omdat het hun "vrijheden" inperkt. Als alternatief stellen ze dat andere mensen (ouderen/kwetsbaren/ongevaccineerden) dan maar nog meer vrijheden afgepakt moet worden zodat zij helemaal geen vrijheden hoeven in te leveren.

emotioneel empathisch correct Viva typetje

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
giantgiantus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:53:
[...]

Vorig jaren waren de maatregelen elke keer voldoende om door de crisis heen te komen toch? In de meeste buurlanden (denk aan Spanje Italië Frankrijk etc etc) was het leven echt een stuk minder door alle maatregelen en de uitkomst niet beter.
Laten we nou niet hier de maatregelen goed gaan praten van vorig jaar.

Ik kan mij bijvoorbeeld nog herinneren dat zorgpersoneel onbeschermd én besmet de kwetsbaren moest verzorgen omdat de experts te weinig materialen hadden besteld of het nut niet inzagen van PBM op die plekken. Het 'voldoende om door de crisis heen te komen' is dus wel met het nodige leed bereikt.

• GQAH

GQAH

King Tux

MikeyMan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:12:
[...]

En dan savonds wel met z'n allen naar de kroeg tot in de kleine uurtjes? Of hoe zie je dat voor je?
Nee nee, dat ben ik wel vergeten te vermelden in mijn bericht hier boven.
De uitgelekte maatregel zijn wat mij betreft prima. Maar daar een aanvulling op zal de overdagklok zijn.

Mooi voorbeeld van de harde lockdown vorig jaar:
GQAH mocht de hele dag alleen op kantoor zitten om de ICT draaiende te houden, kon daarna naar huis om een hapje te eten en alleen op de bank te ploffen. Ik mocht tijdens de avond klok niet eens naar een kameraad die ook alleen thuis zat om een biertje/koffie/whatever te drinken.

Daar in tegen mocht de opa van GQAH van 80+ wel 3x per week naar de dagbesteding (gewoon om verveling, niet dat hij dement of iets is) om lekker op een kluitje te zitten met mensen uit andere verzorgingstehuizen om vogelhuisjes te knutselen.

God wat is het toch gigantisch vreemd dat bijna alle verzorgingstehuizen momenteel (en toen) besmetting hadden.

We slaan de plank niet mis met deze overheid, sommige dingen zijn best wel te verklaren/onderbouwen. Maar deze overheid slaat met de hamer op de plank, i.p.v. de spijker die ze kop in willen drukken.

• hoevenpe
MikeyMan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:12:
Dat is al weken niet meer mogelijk, na 18u zijn het alleen noodzakelijke boodschappen en een geplaceerd hapje eten.

In mijn omgeving (n=10) is zijn echt alle gevallen direct of indirect gerelateerd aan kinderen, hele klassen die thuis zitten. Wekelijks 2-3 uit het team van mijn zoon die afhaken vanwege quarantaine of een besmetting, volwassenen met klachten zijn vrijwel alleen de ouders.

Als je de primaire brandhaard open laat voegt wat nu op tafel ligt weinig toe, sterker nog het kan averechts effect hebben als meer mensen in een kortere periode dezelfde dingen doen.

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:19

Indoubt

Always be indoubt until sure

GQAH schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:10:
[...]

Kunnen wel, maar doen ze dat ook?

Sommigen doen net alsof elke 60 plusser een benidorm bastard is

Diegene die ik ken zijn uitermate voorzichtig en houden zich aan alle regels en meer. Die zitten al in halve lockdown en niet pas sinds de regering wat zegt maar al sinds de cijfers wat opliepen.

Tuurlijk geld dat niet voor iedereen, er zijn namelijk ook ongevaccineerde en/of onverstandige 60 plussers.

Het probleem is dat bijna elke groep vindt dat het niet zijn probleem is en dat iemand anders het maar moet oplossen. Dat gaat natuurlijk niet werken.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:16:
[...]

Ik kan mij bijvoorbeeld nog herinneren dat zorgpersoneel onbeschermd én besmet de kwetsbaren moest verzorgen omdat de experts te weinig materialen hadden besteld of het nut niet inzagen van PBM op die plekken. Het 'voldoende om door de crisis heen te komen' is dus wel met het nodige leed bereikt.
Die zaken staan m.i. los van elkaar.

Als je voor het voldongen feit staat dat er niet voldoende pbm is, moet je iets.

Kun je wel al je zorgmedewerkers thuis houden, maar wat was er dan met die kwetsbaren gebeurd?

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
NoInput schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:14:
Altijd typisch dat tegenstanders maatregelen niet vinden kunnen omdat het hun "vrijheden" inperkt. Als alternatief stellen ze dat andere mensen (ouderen/kwetsbaren/ongevaccineerden) dan maar nog meer vrijheden afgepakt moet worden zodat zij helemaal geen vrijheden hoeven in te leveren.
Individualistische samenleving. "Er moet iets gebeuren, maar ik moet er geen last van hebben." Op zich vrij menselijk, maar wel vervelend. Je ziet het ook bij discussies over wel of niet vaccinatie. "Maar ik heb er geen baat bij." Nee, maar de samenleving als geheel wel. Het gaat niet om het individu, maar het collectief. Maar op die manier denken is lastig.

• giantgiantus
  • Nu online
Wolly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:16:
[...]

Zeker. Maar geen groter leed dan in andere landen. Sterker nog in de meeste landen om ons heen was de sterfte per 100.000 aanzienlijk hoger.

• GQAH

GQAH

King Tux

Indoubt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:17:
[...]

Kunnen wel, maar doen ze dat ook?

Sommigen doen net alsof elke 60 plusser een benidorm bastard is

Diegene die ik ken zijn uitermate voorzichtig en houden zich aan alle regels en meer. Die zitten al in halve lockdown en niet pas sinds de regering wat zegt maar al sinds de cijfers wat opliepen.

Tuurlijk geld dat niet voor iedereen, er zijn namelijk ook ongevaccineerde en/of onverstandige 60 plussers.

Het probleem is dat bijna elke groep vindt dat het niet zijn probleem is en dat iemand anders het maar moet oplossen. Dat gaat natuurlijk niet werken.
.

Ik denk persoonlijk dat het niet bepaalde groepen zijn, maar bepaalde type mensen die het probleem zijn (gevaccineerd of ongevaccineerd buiten beschouwing gelaten).

Hier in de buurt, zie je (helaas) dat er denk ik meer "onverstandige" 60-plussers zijn dan verstandige. Het maakt niet uit waar je komt, het zit er nog net niet vol mee.

Maar ik moet straks wel een uur vakantie opnemen om boodschappen te halen. Ja het kan op zaterdag/zondag, maar of dat nu helemaal verstandig is in de huidige situatie. Sporten nog maar daar gelaten.

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:17:
[...]

Die zaken staan m.i. los van elkaar.

Als je voor het voldongen feit staat dat er niet voldoende pbm is, moet je iets.
Het gaat erom dat hier gezegd wordt dat de de experts heus wel weten wat ze doen en dat wordt dan gestaafd door te zeggen dat vorig jaar voldoende werd gedaan.

Als je dan kijkt naar wat die experts vorig jaar (en daarvoor) niet hebben gedaan dan is daar dus het nodige op aan te merken. Ook op voorraadbeheer en rampenscenario's zijn experts 40 uur per week ingehuurd.
Kun je wel al je zorgmedewerkers thuis houden, maar wat was er dan met die kwetsbaren gebeurd?
Exact mijn punt, de experts hadden destijds geen orde op zaken waardoor het verder in de keten flink misging.

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 29-11 16:41
NoInput schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:14:
dat werkt 2 kanten op, zo ongeveer alle babyboomers die ik begin dit jaar sprak over de avondklok vonden het wel prima, want "ik heb er toch geen last van". Dat klopt inderdaad, als je overdag alle tijd hebt om een ommetje te maken. Mijn generatie werkt overdag, heeft daarna het ritueel met avondeten en kinderen naar bed en als dat achter de rug is mocht je niet meer naar buiten, voor onze eigen veiligheid uiteraard. Ik vind het niet meer dan fair dat de pijn verdeeld wordt, de jongere generaties hebben de afgelopen 20 maanden al meer dan hun steentje bijgedragen om de oudere generaties te beschermen, het is dan helemaal niet vreemd om ook eens een opoffering van ouderen te vragen.
Uiteraard zijn er ouderen die al 20 maanden zichzelf heel goed beschermen, en dan vind ik ook enorm sneu, maar de meeste ouderen hebben gewoon het leven van voor corona verder gezet

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

giantgiantus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:20:
[...]

Zeker. Maar geen groter leed dan in andere landen. Sterker nog in de meeste landen om ons heen was de sterfte per 100.000 aanzienlijk hoger.
Voornamelijk omdat veel hoogbejaarde doden niet getest zijn want die kwamen niet in het ziekenhuis. Belgie heeft twee keer zoveel corona doden geteld maar we zitten qua oversterfte veel dichter bij elkaar. En Nederland is hard op weg de Belgen in te halen in oversterfte.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• giantgiantus
  • Nu online
IJzerlijm schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:24:
[...]

Voornamelijk omdat veel hoogbejaarde doden niet getest zijn want die kwamen niet in het ziekenhuis. Belgie heeft twee keer zoveel corona doden geteld maar we zitten qua oversterfte veel dichter bij elkaar. En Nederland is hard op weg de Belgen in te halen in oversterfte.
Dat is een goed punt. Eigenlijk wel benieuwd. Is er een bron voor die oversterfte die landen met elkaar vergelijkt?

• NoInput
stijnec1 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:23:
[...]

dat werkt 2 kanten op, zo ongeveer alle babyboomers die ik begin dit jaar sprak over de avondklok vonden het wel prima, want "ik heb er toch geen last van". Dat klopt inderdaad, als je overdag alle tijd hebt om een ommetje te maken. Mijn generatie werkt overdag, heeft daarna het ritueel met avondeten en kinderen naar bed en als dat achter de rug is mocht je niet meer naar buiten, voor onze eigen veiligheid uiteraard. Ik vind het niet meer dan fair dat de pijn verdeeld wordt, de jongere generaties hebben de afgelopen 20 maanden al meer dan hun steentje bijgedragen om de oudere generaties te beschermen, het is dan helemaal niet vreemd om ook eens een opoffering van ouderen te vragen.
Uiteraard zijn er ouderen die al 20 maanden zichzelf heel goed beschermen, en dan vind ik ook enorm sneu, maar de meeste ouderen hebben gewoon het leven van voor corona verder gezet
Vraag me af of dat perceptie of feitelijk zo is dat ouderen minder geraakt worden door de maatregelen. Als 30er raakt het mij ook niet extreem hard, is ook een stukje mindset. Ja ik moet inleveren en aanpassen, maar is dat het eind van de wereld? Voor mij niet in ieder geval.

Mijn oma treft het veel harder, die mist allemaal dagbesteding enzo. Stelt zelfs dat ze meer last heeft van de lockdown dan van de tweede wereld oorlog. :+

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:42

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

NoInput schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:27:
[...]

Vraag me af of dat perceptie of feitelijk zo is dat ouderen minder geraakt worden door de maatregelen. Als 30er raakt het mij ook niet extreem hard, is ook een stukje mindset. Ja ik moet inleveren en aanpassen, maar is dat het eind van de wereld? Voor mij niet in ieder geval.

Mijn oma treft het veel harder, die mist allemaal dagbesteding enzo. Stelt zelfs dat ze meer last heeft van de lockdown dan van de tweede wereld oorlog. :+
Dat laatste zegt mijn oma ook. Die zegt ook tegen mij en m'n broertje:

" Voor jullie vind ik het ook erg. Jullie moeten nog genieten van je jonge leeftijd (midden 20) " _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

giantgiantus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:25:
[...]

Dat is een goed punt. Eigenlijk wel benieuwd. Is er een bron voor die oversterfte die landen met elkaar vergelijkt?
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

Of https://home.kpmg/content...-15-jaar-coronacrisis.pdf waar NL en BE qua oversterfte gelijk zitten op pagina 3.

[Voor 22% gewijzigd door IJzerlijm op 26-11-2021 09:34]

And to think they once said that computers would take away jobs.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
[...]

https://experience.arcgis...1779b4cdd9d81e44b9b1032d0

Kliniek lijkt piek gezet te hebben op 23-11 (nog drie dagen sneller dan in mijn optimistiche model).
IC loopt typisch 10 dagen achter vanwege latere introom en meer ligdagen. Dan heb je het over 3-12.

In dat licht zijn wanhopige maatregelen die pas na Kerst de IC bezetting verlagen niet op hun plek. Wat we wel nodig hebben, zijn maatregelen waarmee we de instroom wat verder beperken voor langere periode. De IC heeft namelijk relatief veel last van "langslapers", wat een gestage opbouw van de bezetting veroorzaakt als een besmettingsgolf langer aanhoudt.

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:16
NoInput schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:27:
[...]

Om de lockdown erger te stellen dan ww2 is wel extreem. Nu kan je nog van alles, in ww2 kon je, als je na spertijd op straat kwam, en niet bleef staan op bevel, beschoten worden. Demonstratieve samenscholingen van meer dan 5 personen werden beschoten.

Het is tamelijk absurd om deze corona tijd te vergelijken met de tijd tijdens ww2

• GQAH

GQAH

King Tux

Trichoglossus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:04:
[...]

Om de lockdown erger te stellen dan ww2 is wel extreem. Nu kan je nog van alles, in ww2 kon je, als je na spertijd op straat kwam, en niet bleef staan op bevel, beschoten worden. Demonstratieve samenscholingen van meer dan 5 personen werden beschoten.

Het is tamelijk absurd om deze corona tijd te vergelijken met de tijd tijdens ww2
Vergeet niet dat de desbetreffende Oma toen waarschijnlijk jong was en nu oud. Dus de WW2 heeft veel meer impact op haar gehad dan de regels nu. Dit is dan ook een vergelijking die ik wel kan begrijpen en onderbouwt is. Totaal niet te vergelijken met de vergelijking van de "wappies" die het heden met de jodenvervolging etc. vergelijken.

Ik snap de Oma wel.

• redwing
[...]
......
Knap dat jij het beter weet dan de experts. Maar zoals al gezegd heb jij duidelijk geen ervaring met wat er gebeurt en is deze discussie verder dus zinloos.

[removed]

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 06:53

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

t_captain schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:58:
[...]

https://experience.arcgis...1779b4cdd9d81e44b9b1032d0

Kliniek lijkt piek gezet te hebben op 23-11 (nog drie dagen sneller dan in mijn optimistiche model).
IC loopt typisch 10 dagen achter vanwege latere introom en meer ligdagen. Dan heb je het over 3-12.

In dat licht zijn wanhopige maatregelen die pas na Kerst de IC bezetting verlagen niet op hun plek. Wat we wel nodig hebben, zijn maatregelen waarmee we de instroom wat verder beperken voor langere periode. De IC heeft namelijk relatief veel last van "langslapers", wat een gestage opbouw van de bezetting veroorzaakt als een besmettingsgolf langer aanhoudt.
De non essentiele zaken sluiten om 17:00 gaat daar geen reet aan bijdragen. Het uitgaansleven en horeca, ja daar winnen we wel wat, maar verder kunnen alle scholen gewoon verder met kruisbestuiven en kan men op zondagmiddag gewoon naar de meubelboulevard.

Doe dan gewoon geen maatregelen en laat code zwart er lekker door komen. Misschien als mensen eens janken wanneer ziekte en dood echt dichtbij komen i.p.v. om hun vrijheid dat we echt eens ergens gaan komen als samenleving.

"Oooh Jeroen!"

• Segafreak83
redwing schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:09:
[...]

Knap dat jij het beter weet dan de experts. Maar zoals al gezegd heb jij duidelijk geen ervaring met wat er gebeurt en is deze discussie verder dus zinloos.
De mensen die zogenaamd "wel" ervaring hebben, doen het anders ook niet veel beter _O- 8)7 :w

• NoInput
Trichoglossus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:04:
[...]

De clown smiley zou toch wel duidelijk maken dat ik de opmerking van oma niet heel serieus nam. Maar het is blijkbaar haar perceptie. Op die leeftijd worden dat soort dingen lastiger.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat krijgen we nu?

https://www.nu.nl/coronav...-nieuwe-virusvariant.html

Voortvarend vliegverbod?
Althans, na de rest van Europa uiteraard.

• durian
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:02
LuckyLuke schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:30:
[...]

Dat laatste zegt mijn oma ook. Die zegt ook tegen mij en m'n broertje:
Mijn moeder vond de hongerwinter in Dordt toch net iets vervelender... Maar ze vind het wel vervelend voor haar kinderen en kleinkinderen

• redwing
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:09:
[...]

De non essentiele zaken sluiten om 17:00 gaat daar geen reet aan bijdragen. Het uitgaansleven en horeca, ja daar winnen we wel wat, maar verder kunnen alle scholen gewoon verder met kruisbestuiven en kan men op zondagmiddag gewoon naar de meubelboulevard.

Doe dan gewoon geen maatregelen en laat code zwart er lekker door komen. Misschien als mensen eens janken wanneer ziekte en dood echt dichtbij komen i.p.v. om hun vrijheid dat we echt eens ergens gaan komen als samenleving.
Gezien de verwachte maatregelen komt het er op neer dat ze uitgaan van wat t_captain zegt en dat we tegen de piek aan zitten. Als dat zo is, heb je geen enorme daling van besmettingen nodig, maar is een kleine stap omlaag waarschijnlijk al voldoende. En dan is de stap om iedereen 's avonds eerder thuis te hebben best een logische.

Wederom is dit bekeken vanuit het punt dat de regering zo snel mogelijk iedereen besmet wil hebben, zonder het ziekenhuis naar code zwart te laten gaan. Ik ben ook voorstander van een wat hardere ingreep (maar dan had ik die al weken/maanden geleden willen hebben), maar gezien het huidige doel is het logisch om de scholen open te laten.

[removed]

• redwing
MikeyMan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:11:
Wat krijgen we nu?

Voortvarend vliegverbod?
Da's inderdaad een keer heel snel. Ik had dat eerlijk gezegd pas ergens na het weekend verwacht.

[removed]

• redwing

Dat soort plannen hadden al lang uitgewerkt moeten zijn. Net als dat de ventilatie op veel scholen nog steeds niet op orde is. Er zijn zoveel dingen waar pro-actief iets aan gedaan had kunnen worden. Maar keer op keer komt er alleen een reaktie en is dat pro-actieve in geen velden oif wegen te bekennen.

[removed]

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:15
Wat krijgen we nu?

Voortvarend vliegverbod?
Ha, ik dacht precies hetzelfde. Want de laatste voorvallen hobbelden we ook een week achter iedereen aan..

• Fuujii
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:45
We moeten straks elke 9 maanden een booster krijgen, anders verlies je toegang tot de maatschappij. Dit ten koste van andere landen die weinig/geen vaccinaties zetten. Omdat we puur gefocust zijn op ons eigen land/continent.

Als gevolg daarvan zien we mutaties in landen waar weinig vaccinaties zijn. Waardoor óók wij straks meer problemen krijgen.

Toch wel ironisch.

• Segafreak83
Wat krijgen we nu?

Voortvarend vliegverbod?
Ze kunnen nu ineens blijkbaar wel snel beslissingen nemen?! :+

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:05

Omega Supreme

The God of Death

stijnec1 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:43:
[...]

dan is het volgens jouw betoog ook niet acceptabel de scholen te sluiten, de horeca, winkels, kappers etc etc te sluiten, want je kunt mensen niet afrekenen op iets waar ze niets aan kunnen doen
Sorry, maar als je niet in staat bent om het verschil te zien tussen een groep mensen op basis van leeftijd sociaal isoleren en anders behandelen om een pandemie te bestrijden en zonder aanziens des persoons maatregelen doorvoeren om hetzelfde te bereiken en ook niet ziet waarom het ene discriminerend is en het andere niet, dan houdt het voor mij op. Of je weet het echt niet of je bent hier discriminatie aan het bagatelliseren.

Daar verdoe ik mijn tijd niet aan, ik hoef jou niet te overtuigen. Ik denk dat het voor iedereen hier voldoende duidelijk is dat je simpelweg niet openstaat voor het feit dat de oplossing die jij aandraagt discriminerend en/of totaal ineffectief zijn. En dat is genoeg.

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• Chiron
  • Laatst online: 20:57
Wat krijgen we nu?

Voortvarend vliegverbod?
Gelukkig wel pas vanaf 12 uur.

Anders had deze https://globe.adsbexchange.com/?icao=485000 terug gemoeten }:O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• hoevenpe
Zou het inmiddels niet goedkoper zijn om iedereen die zich laat vaccineren 1000 euro te geven?
Heeft Rutte gelijk zijn verkiezingsbelofte ingelost... :)

Pagina: 1 ... 116 ... 129 Laatste

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee