Toon posts:

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 121 Laatste
Acties:

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:24:
[...]

Eens, en ook niet als aanval naar jou. Het begint echter wel met het wantrouwen naar de overheid (en andere gevestigde waarheden) En door jouw mening boven een uit die hoek komend advies te stellen neigt het m.i. wel een beetje naar de culturele aspecten uit Wappielonie.
Ik vat het ook absoluut niet persoonlijk op. En ik stel het niet boven het advies, ik gewoon een andere mening. En als we een 'andere mening dan experts hebben' cultureel verbinden aan Wappielonie dan blijven er weinig niet-Wappeloniërs over in dit topic. ;)
Of is iedereen het hier eens met alles wat bijvoorbeeld het OMT zegt?

• CR2032
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:30:
[...]

Er is echter een probleem met deze redenatie. De vaccins tegen polio en mazelen hebben een extreem goede werking, degene die geprikt is kan het niet meer krijgen. Daarentegen geven de corona vaccins geen steriele immuniteit. Het beschermt goed tegen ernstig ziek worden, maar verspreiding remmen zal het weinig voor doen. Het RIVM zet de bescherming tegen transmissie nog op zo'n 60%, maar de WHO kwam vandaag met de melding dat het 40% is volgens hun.

Wil je de zorg echt een plezier doen? Zorg dan vooral dat de 60+ groep zoveel mogelijk vaccineert. Dat is de enige manier om die groep uit het ziekenhuis te houden namelijk. Andere prikken om hen te beschermen is niet effectief.
Nee. Portugal heeft met een vaccinatiegraad van 98% en daar geen problemen met de zorg.
Alleen 60+ prikken lost niets op met besmettingen die nu hard gaan op de scholen.

Een verplichte DTPC-vaccin voor iedereen vanaf 1 jaar. En de herhaalde C-prik verplicht voor iedereen tot er een eenmalig vaccin is. Wikipedia: DTP-vaccin

Kwestie van tijd voordat iedereen dit niet meer dan normaal vind. Corona gaat toch nooit meer weg.
Het zal er vast weer op uitdraaien dat Nederland een van de laatste Europese landen is die de vaccinatieplicht invoert. Met dank aan het poldermodel.

• Newjersey
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:24
Dennahz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:29:
[...]

Ik vraag me af per wanneer dit dan is. Als het zo is, dan hoop ik pas vanaf maandag. Anders is het wel heel zuur voor de horeca dit weekend. De zoveelste klap in het gezicht.

Dus m.a.w.: de risicogroepen die 24/7 vrij zijn (ouderen) mogen overdag lekker iets gaan eten, maar de mensen die gewoon werken moeten maar gewoon thuisbezorgd.nl raadplegen.
Je ziet inderdaad in alle maatregelen dat menen die werken het minst ontzien worden. En tante Sjaan van 85 kan lekker gaan lunchen. Omgekeerde wereld in mijn ogen.

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 26-11 16:57
Omega Supreme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:19:
[...]

Heeft niets met lobby te maken, maar met een totaal verkeerd beeld van het probleem ... bij jou.

Voor een gevaccineerde 60 plusser wordt het niet beter dan dat het is. Die persoon heeft gedaan wat hij kon om zijn risico op een ernstig verloop te minimaliseren, namelijk vaccineren en kan zijn normale leven oppakken, of even wachten op een boost en dat dan alsnog doen.

Of de 60 plusser heeft zich niet laten vaccineren en loop een groot risico. Asociaal richting zorgpersoneel en landgenoten die zorg nodig hebben, maar op dit moment zal het mij een worst wezen als ze in hun eigen longvocht stikken op de IC, dat risico hebben ze zelf voor gekozen, leef (of sterf) met je keuzes.

De maatregelen zijn gericht op beheersen van de uitbraak, niet zoals jij denkt op het beschermen van 60+. En met het werkelijk doel in het oog en de wetenschap dat de regering daadkracht mist om een vaccinatie plicht in te voeren, zijn ze begrijpelijk en is het volkomen logisch dat er voor ouderen geen aparte maatregelen worden genomen.

De echte slachtoffers zijn een heel kleine groep mensen: zij die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Die worden geconfronteerd met een voor hun niet te mitigeren risico en staan voor de keuze om dat te accepteren of zichzelf (nog meer) beperkingen op te leggen.
de gevaccineerde 60plusser loopt nog steeds risico op ziekenhuisopname, weliswaar minder dan een ongevaccineerde 50 plusser, maar het risico is zeker niet 0, vooral niet in geval van onderliggende kwalen en/of obesitas.
De maatregelen zijn gericht op het beheersbaar houden van de zorg, al zal dat misschien niet zo uitgesproken worden, het is overduidelijk dat dat het enige is wat telt, verder moeten zoveel mogelijk mensen een infectie doormaken.

Nu code zwart dreigt in de ziekenhuizen is het essentieel dat de groep die de bedden bezet houdt (60+) wordt beschermd, of zichzelf beschermt. Vandaar mijn pleidooi voor een lockdown van 3 weken voor alle 60plussers (die blijven dus letterlijk thuis, geen bezoek, en ja er zijn uitzonderingen in noodgevallen) omdat dit de enige manier is om de ziekenhuizen snel leger te krijgen. 60 plussers kunnen niet meer besmet worden en dus ook niet in het ziekenhuis komen. Na die 3 weken gaat de wereld stapsgewijs weer open voor 60+, zodat de zorg niet direct weer verdrinkt

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03:50
CMD-Snake schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:30:
[...]

Ferd, ben jij dat? :+

[...]

Er is echter een probleem met deze redenatie. De vaccins tegen polio en mazelen hebben een extreem goede werking, degene die geprikt is kan het niet meer krijgen. Daarentegen geven de corona vaccins geen steriele immuniteit. Het beschermt goed tegen ernstig ziek worden, maar verspreiding remmen zal het weinig voor doen. Het RIVM zet de bescherming tegen transmissie nog op zo'n 60%, maar de WHO kwam vandaag met de melding dat het 40% is volgens hun.

Wil je de zorg echt een plezier doen? Zorg dan vooral dat de 60+ groep zoveel mogelijk vaccineert. Dat is de enige manier om die groep uit het ziekenhuis te houden namelijk. Andere prikken om hen te beschermen is niet effectief.
Lees de dikgedrukte eens na

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
23 bewoners overleden aan corona, van de 134 in totaal.

Best zuur als dit te voorkomen was geweest met eerdere maatregelen of eerdere boosters.
De afgelopen twee weken zijn 23 bewoners gestorven van woonzorgcomplex De Beyart in Maastricht. Dit is bijna een vijfde van het aantal ouderen in het zorghuis. Artsen en andere organisaties hebben daarom hard gewerkt om de boosterprik nu al te kunnen geven, en niet in januari zoals eerder stond gepland.
De reden waarom juist De Beyart zo hard is getroffen is onduidelijk. "Ergens is het virus het zorgcentrum binnengekomen. En dan zie je dat het hard kan toeslaan bij oudere mensen die op zich al kwetsbaarder zijn. Laten we hopen dat deze boosterprik ze sterk genoeg kan maken." zegt Van Goch.
https://www.1limburg.nl/b...-remmen?context=section-1

• zacht
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:29:
Volgens mij zitten we inmiddels in code donkergrijs/lichtzwart.
Het is hier niet de HK

[Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 25-11-2021 20:07]

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:32
ZieMaar! schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:09:
[...]

Het sneeuw een beetje onder, maar ergens heeft het OMT die knik of piek ook in zijn modellen zitten. Dat zou ook wel helpen verklaren waarom de geadviseerde maatregelen relatief mild zijn.
En wanneer zijn genoeg ongevaccineerde mensen besmet geweest waardoor de R daardoor vanzelf daalt? Dat lijkt me vrij snel te gaan zo: uit de ‘laat je je testen’- onderzoeken blijkt dat nog geen 20% van ongevaccineerd Nederland zich laat testen. Dat is ook in de riool-virus-data wel te zien. Alleen hoeveel mensen nu hun zo gewenste natuurlijke immuniteit verkrijgen weten we niet.

Weg uit m'n comfortzone, ik bouw aan USG21.com

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:17

t_captain

Moderator General Chat
[...]

Het sneeuw een beetje onder, maar ergens heeft het OMT die knik of piek ook in zijn modellen zitten. Dat zou ook wel helpen verklaren waarom de geadviseerde maatregelen relatief mild zijn.
Vanuit OMT leden en De Jonge waren in de afgelopen dagen inderdaad soortgelijke geluiden te horen, toen ze het hadden over code zwart. De zorg riep “help, we zijn onderweg naar zwart”. En daarop kwam de reaktie “de komende weken is zwart niet in zicht”.

Die subtiele kentering rond 16-11 a 18-11 moeten ze ook hebben gezien.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:34
42erik schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:54:
[...]

Lees de dikgedrukte eens na
50% verschil is bij exponentiele groei slechts een verdubbelingstijd, dan komt je lockdown op 3 december in plaats van 10 december.

Als een vaccin 50% helpt tegen transmissie en de R van delta+ is 6-7 dan daalt die in het meest gunstige geval naar 3. Dat is nog steeds geen 0.99 of minder, dus gewoon kut. :+

edit; wil niet zeggen dat je niet (meer) moet vaccineren, maar dat het aantal haken en ogen steeds groter wordt.

[Voor 11% gewijzigd door jadjong op 25-11-2021 19:28]

• 42erik
jadjong schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:17:
[...]

50% verschil is bij exponentiele groei slechts een verdubbelingstijd, dan komt je lockdown op 3 december in plaats van 10 december.

Als een vaccin 50% helpt tegen transmissie en de R van delta+ is 6-7 dan daalt die in het meest gunstige geval naar 3. Dat is nog steeds geen 0.99 of minder, dus gewoon kut. :+

edit; wil niet zeggen dat je niet (meer) moet vaccineren, maar dat het aantal haken en ogen steeds groter wordt.
Die 50% telt elke keer opnieuw he.

Dus ipv 6x6x6 doe je 3x3x3. Dat scheelt in 3 stappen een factor 2^3=8.

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:08
t_captain schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:16:
Vanuit OMT leden en De Jonge waren in de afgelopen dagen inderdaad soortgelijke geluiden te horen, toen ze het hadden over code zwart. De zorg riep “help, we zijn onderweg naar zwart”. En daarop kwam de reaktie “de komende weken is zwart niet in zicht”.
De Jonge en de ziekenhuizen spreken met andere definities. De Jonge toont zich altijd vrij letterlijk in dit soort woordspelletjes, zie ook hoe hij denkt over dwang en drang.

Het LNAZ heeft vorig jaar een opschalingsplan opgesteld welke correspondeert met verschillende alarmfases. In elk geval gisteren zat de zorg wat hun betreft als in fase 2d uit dit plan, welke de laatste stap is voor fase 3. Geheel fase 3 wordt in de ziekenhuizen als 'code zwart' gezien. Fase 3 bestaat echter uit meerdere niveaus (a, b en c), waarbij ieder niveau verschillende triage protocollen zijn om te zien wie behandeling krijgt en wie niet. Het ministerie van VWS beschouwt alleen fase 3c als 'code zwart'.

Officieel zitten we nog niet eens in fase 2d, welke fase we officieel ons in bevinden moet door De Jonge bekrachtigt worden. Gisteren was 2d in elk geval nog niet van toepassing volgens het ministerie.

Bot gezegd, De Jonge speelt woordspelletjes.

• jadjong
42erik schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:35:
[...]

Opa was wiskundeleraar, gelukkig is hij niet zo actief op internet. :X

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
42erik schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:35:
[...]

Nee, de enkelvoudige reductie in transmissie heb je slechts 2 keer. Omdat iedere transmissie 1 zender en 1 ontvanger heeft.

WHO rekent momenteel met 40% reductie. Als zender en ontvanger gevaccineerd zijn, kom je op 64%.

In een samenleving met 100% vaccinatiegraad, is de R waarde 64% lager dan R0. We zitten momenteel op 78% (hele bevolking) en kunnen misschien naar 85%.

Dan kom je in een pre-corona samenleving op R=3.2. Minus dezd factoren:
- imuniteit door infectie
- aangepast gedrag, betere hygiëne, vaker thuiswerken etc
- eventuele beperkingen

Uiteindelijk zal nummer 1 de andere twee verdringen. Met andere woorden: covid infecties zullen veel blijven voorkomen in de toekomst.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:59:
[...]

Want? Het is niet alsof een vaccinatie slecht is voor je lichaam. Je laat je lichaam gewoon wat voorsprong opbouwen tegen ziektes. In het buitenland vaccineren ze kinderen bv voor veel meer ziektes. Daar gaan niet opeens meer mensen dood of zijn mensen niet opeens allemaal autistisch.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er telkens zo vreemd wordt gesproken over vaccinaties. Het is niet alsof je vergif in je lichaam spuit ofzo.
Je kunt dat wel zo eenvoudig stellen, maar zo werkt het niet. Ik heb me puur laten vaccineren om mijn steentje bij te dragen en omdat ik anders nergens meer naartoe kon zonder te testen. Voor mij had het niet gehoeven. Ik ben jong en kern gezond. Dat laatste besteed ik veel aandacht aan door te sporten, gezond te eten en te zorgen voor voldoende rust.

De afgelopen 20 jaar ben ik niet ziek geweest. Na de tweede prik heb ik bijna drie volle dagen in bed gelegen omdat ik dood ziek ben geweest van de vaccinatie.

Met de huidige vaccinatiegraad krijgen we het niet voor elkaar het virus te verslaan, zo blijkt. Ik heb er dan ook geen enkel vertrouwen in dat een booster daar ineens wel verandering in aan brengt. Ik heb nu 1x mijn steentje bijgedragen ten nadele van mezelf.

De bal ligt wat mij betreft nu echt bij de groep die nergens aan mee wil doen. En degenen die een ongezonde leefstijl er op nahouden en daardoor een risico vormen. Ik eet ook liever chocolade dan een paprika.

Maar dan moet je je ballen op tafel leggen en moeilijke keuzes maken en niet wederom de groep die uiteindelijk wel overstag gaat nogmaals pesten met boosters.

Maar die zogenaamd moeilijke keuzes durven we niet te maken, want inclusiviteit is belangrijker dan een gezonde maatschappij blijkbaar.

Zolang de groep die er met de pet naar gooit niet hoeft te bewegen ga ik ook geen ongezonde dingen meer in mijn lichaam stoppen. Leuk dat de vaccinatie geen lange termijn bijwerkingen lijkt te hebben, de enige drie dagen ziek in 20 jaar kwamen toch echt door het vaccin bij mij.

Mag ik nu ook op de brandstapel :+

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Foto & Video
CMD-Snake schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:48:
[...]

De Jonge en de ziekenhuizen spreken met andere definities. De Jonge toont zich altijd vrij letterlijk in dit soort woordspelletjes, zie ook hoe hij denkt over dwang en drang.

Het LNAZ heeft vorig jaar een opschalingsplan opgesteld welke correspondeert met verschillende alarmfases. In elk geval gisteren zat de zorg wat hun betreft als in fase 2d uit dit plan, welke de laatste stap is voor fase 3. Geheel fase 3 wordt in de ziekenhuizen als 'code zwart' gezien. Fase 3 bestaat echter uit meerdere niveaus (a, b en c), waarbij ieder niveau verschillende triage protocollen zijn om te zien wie behandeling krijgt en wie niet. Het ministerie van VWS beschouwt alleen fase 3c als 'code zwart'.

Officieel zitten we nog niet eens in fase 2d, welke fase we officieel ons in bevinden moet door De Jonge bekrachtigt worden. Gisteren was 2d in elk geval nog niet van toepassing volgens het ministerie.

Bot gezegd, De Jonge speelt woordspelletjes.
Strikt genomen spelen de ziekenhuizen dan net zo goed spelletjes door het erger te doen laten klinken dan het beleid. Code zwart is toch überhaupt geen officiële term in de zorg?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:19

Omega Supreme

The God of Death

stijnec1 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:49:
[...]

de gevaccineerde 60plusser loopt nog steeds risico op ziekenhuisopname, weliswaar minder dan een ongevaccineerde 50 plusser, maar het risico is zeker niet 0, vooral niet in geval van onderliggende kwalen en/of obesitas.
De maatregelen zijn gericht op het beheersbaar houden van de zorg, al zal dat misschien niet zo uitgesproken worden, het is overduidelijk dat dat het enige is wat telt, verder moeten zoveel mogelijk mensen een infectie doormaken.

Nu code zwart dreigt in de ziekenhuizen is het essentieel dat de groep die de bedden bezet houdt (60+) wordt beschermd, of zichzelf beschermt. Vandaar mijn pleidooi voor een lockdown van 3 weken voor alle 60plussers (die blijven dus letterlijk thuis, geen bezoek, en ja er zijn uitzonderingen in noodgevallen) omdat dit de enige manier is om de ziekenhuizen snel leger te krijgen. 60 plussers kunnen niet meer besmet worden en dus ook niet in het ziekenhuis komen. Na die 3 weken gaat de wereld stapsgewijs weer open voor 60+, zodat de zorg niet direct weer verdrinkt
Zelfs al is het 60+ dat de bedden bezet houdt is het niet nodig om die groep in lockdown te doen. Het merendeel van de mensen die de zorg belasten is ongevaccineerd. Als die groep gevaccineerd was dan was de zorg ook niet overbelast.

Er zijn dus twee acties die je kan nemen: 60+ isoleren op basis van iets waar ze helemaal niets aan kunnen doen of ongevaccineerden isoleren/verplicht vaccineren op basis van iets waar ze zelf voor hebben gekozen.

Iemand afrekenen op de gevolgen van een keuze die hij zelf (ik laat bij volle verstand maar even weg) gemaakt heeft is niet meer dan normaal. Keuzes hebben gevolgen, als je de gevolgen niet wil moet je andere keuzes maken.

Iemand afreken op iets waar hij of zij helemaal niets aan kan doen is op zijn minst asociaal en algemeen onacceptabel (we hebben niet voor niets verboden op onderscheid naar afkomst, seksuele geaardheid en leeftijd in de wet staan).

Bovendien bescherm je met jouw acties de 60-plussers helemaal niet. Corona gaat niet meer weg, dus na drie weken lopen ze (als je niets aan de vaccinatiestatus doet) net zoveel risico en is het wachten tot we weer in dezelfde situatie terecht komen. Iedereen vaccineren (en bijhouden met boosts) verlaagt de druk op de zorg permanent en beschermt de 60-plussers die nog niet gevaccineerd zijn ook nog eens echt extra.

Alweer verplichte vaccinatie als beste/duurzaamste oplossing. Waarom hebben we het in vredesnaam of dweilmaatregelen als we de kraan open laten staan?

Jouw pleidooi is voor een nutteloze maatregel en waarom? Het risico voor iedereen, 60-plus of niet, zal nooit nul worden, net zoals er nog steeds mensen van alle leeftijden sterven aan de griep. Elk voorstel wat gedaan wordt om dat te reduceren anders dan door vaccinatie is op zijn best uitstel en lost niets op.

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:58:
Strikt genomen spelen de ziekenhuizen dan net zo goed spelletjes door het erger te doen laten klinken dan het beleid.
Dat kan je inderdaad stellen, al is geheel fase 3 al triage waarbij niet iedereen zorg meer zal krijgen.
Code zwart is toch überhaupt geen officiële term in de zorg?
Voor corona kan ik de term 'code zwart' nergens vinden. In de VS en Canada bestaat de term wel, al betekent 'code black' in Noord-Amerikaanse ziekenhuizen een bommelding of verdacht object. In het Verenigd Koninkrijk kennen ze de term 'code black' wel in de zin als het hier gebruikt wordt, het ziekenhuis heeft geen bedden meer.

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:49
Dennahz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:29:
[...]

Ik vraag me af per wanneer dit dan is. Als het zo is, dan hoop ik pas vanaf maandag. Anders is het wel heel zuur voor de horeca dit weekend. De zoveelste klap in het gezicht.

Dus m.a.w.: de risicogroepen die 24/7 vrij zijn (ouderen) mogen overdag lekker iets gaan eten, maar de mensen die gewoon werken moeten maar gewoon thuisbezorgd.nl raadplegen.
Wat een gezeik om het zeiken zeg. Wie zegt dat je perse Thuisbezorgd MOET laten komen? Wat is er mis met doordeweeks gewoon ook ZELF eens een keer koken? Of wordt dat tegenwoordig niet meer gedaan? Kan je in het weekend lekker van lunchroom naar restaurant hoppen om je zo gemiste etentjes in te halen.

Er spelen op dit moment wel wat belangrijkere zaken dan een bezoekje aan een horecagelegenheid lijkt mij.

En dit is precies wat er mis is in dit land. We zeiken en we zeiken en we zeiken tot we een ons wegen, en kijk hoe we er nu voor staan.

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 03:46
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:58:
[...]

Strikt genomen spelen de ziekenhuizen dan net zo goed spelletjes door het erger te doen laten klinken dan het beleid. Code zwart is toch überhaupt geen officiële term in de zorg?
De hele term code zwart komt niet in het gelinkte beleid document voor. Ook dat nieuwbericht praat enkel over "beter bekend als", niet dat het een definitie is die de ziekenhuizen gebruiken (dat is iets anders dan artsen die het zelf gebruiken in bijv. een praatprogramma). Dat is ook niet zo gek. Intern kennen de ziekenhuizen vaak een nog veel uitgebreider overzicht van "stoplichten" om de status in het huis in kaart te brengen. Dat het een woordspelletje is, van nadrukkelijk de Jonge, is dan ook voornamelijk een interpretatie van hemzelf. Iets wat past in de algemene lijn van commentaar op de Jonge.

Een spelletje heeft namelijk in zich dat het hij het expres doet en dat kan je niet bewijzen. Een dergelijke interpretatie is ook helemaal niet nodig.

• Lycaon
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:46
CMD-Snake schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:11:
[...]

Dat kan je inderdaad stellen, al is geheel fase 3 al triage waarbij niet iedereen zorg meer zal krijgen.

[...]
Nu (fase 2c of 2d) wordt óók triage toegepast en krijgt niet iedereen zorg. Dat staat echter niet gelijk aan een “code zwart” cq. 3c.

• Omega Supreme

Omega Supreme

The God of Death

Even los van dat hele vaccinatie verhaal, maak ik mij ernstig zorgen over de maatregelen die de overheid heeft genomen en gaat nemen. 1 daarvan blinkt namelijk uit in stupiditeit: beperking van de openingstijden.

Ik woon midden in een winkelcentrum en de beperkingen afgelopen week hadden als effect dat het vorige week rustig was in het winkelcentrum ... tot zaterdag en zondag overdag!

Zaterdag en Zondag was het zo druk hier dat 1,5m afstand houden fysiek onmogelijk was in sommige winkels en sommige straten. In plaats van spreiden wat je wil bij remmen van een besmettelijke ziekte concentreren ze dus juist alles een bewezen onveiligere situatie. Heeft er bij de vorige keren dat de openingstijden werden beperkt (en ik ditzelfde verschijnsel hier elk weekend zag) echt niemand bij de overheid op zitten letten wat de uitwerking hiervan was?

Dat de overheid het vertrouwen van de mensen niet kan winnen snap ik volledig, ik heb ook geen vertrouwen meer in dat gepruts. Elke keer dezelfde fouten maken en geen enkele zelfreflectie. Nee publiekelijk (Rutte) gaan staan afgeven in de media op mensen die commentaar hebben op overduidelijk zwalkend ineffectief beleid. Daar win je het mee Mark!

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Omega Supreme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:22:
Even los van dat hele vaccinatie verhaal, maak ik mij ernstig zorgen over de maatregelen die de overheid heeft genomen en gaat nemen. 1 daarvan blinkt namelijk uit in stupiditeit: beperking van de openingstijden.

Ik woon midden in een winkelcentrum en de beperkingen afgelopen week hadden als effect dat het vorige week rustig was in het winkelcentrum ... tot zaterdag en zondag overdag!

Zaterdag en Zondag was het zo druk hier dat 1,5m afstand houden fysiek onmogelijk was in sommige winkels en sommige straten. In plaats van spreiden wat je wil bij remmen van een besmettelijke ziekte concentreren ze dus juist alles een bewezen onveiligere situatie. Heeft er bij de vorige keren dat de openingstijden werden beperkt (en ik ditzelfde verschijnsel hier elk weekend zag) echt niemand bij de overheid op zitten letten wat de uitwerking hiervan was?

Dat de overheid het vertrouwen van de mensen niet kan winnen snap ik volledig, ik heb ook geen vertrouwen meer in dat gepruts. Elke keer dezelfde fouten maken en geen enkele zelfreflectie. Nee publiekelijk (Rutte) gaan staan afgeven in de media op mensen die commentaar hebben op overduidelijk zwalkend ineffectief beleid. Daar win je het mee Mark!
Dit dus, ik wacht ook nog steeds op een kritische journalist die daar eens goed op doorvraagt. Kijk bij de Horeca snap ik wel dat beperken van de openingstijden helpt, maar bij winkels is het inderdaad echt compleet idioot omdat mensen hun spullen toch willen hebben met extreme drukte in het weekend tot gevolg.

Ik snap ook niet hoe zoiets tot stand komt want in principe zitten er toch geen domme mensen in het OMT zou je zeggen. Is dat dan een of ander politiek spelletje of beeldvorming wat blijkbaar belangrijker is dan effectieve en proportionele maatregelen?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ik222 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:39:
[...]

Dit dus, ik wacht ook nog steeds op een kritische journalist die daar eens goed op doorvraagt. Kijk bij de Horeca snap ik wel dat beperken van de openingstijden helpt, maar bij winkels is het inderdaad echt compleet idioot omdat mensen hun spullen toch willen hebben met extreme drukte in het weekend tot gevolg.

Ik snap ook niet hoe zoiets tot stand komt want in principe zitten er toch geen domme mensen in het OMT zou je zeggen. Is dat dan een of ander politiek spelletje of beeldvorming wat blijkbaar belangrijker is dan effectieve en proportionele maatregelen?
Er zou argumentatie moeten zijn, toch? Men zet in op het verminderen van contactmomenten, want contacten zorgen voor besmettingen, en dat leidt weer tot ziekenhuisopnames. Dus, het moet zo zijn dat het OMT denkt dat het verkorten van de openingstijden juist niet zorgt dat hetzelfde aantal mensen in een kortere tijd wordt gepropt, maar dat mensen daadwerkelijk minder naar winkels, horeca, etc gaan.

Dus ik zou dan wel eens willen weten hoe dat is onderzocht/beargumenteerd.

• ik222
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:41:
[...]

Er zou argumentatie moeten zijn, toch? Men zet in op het verminderen van contactmomenten, want contacten zorgen voor besmettingen, en dat leidt weer tot ziekenhuisopnames. Dus, het moet zo zijn dat het OMT denkt dat het verkorten van de openingstijden juist niet zorgt dat hetzelfde aantal mensen in een kortere tijd wordt gepropt, maar dat mensen daadwerkelijk minder naar winkels, horeca, etc gaan.

Dus ik zou dan wel eens willen weten hoe dat is onderzocht/beargumenteerd.
Ja precies maar daar hoor je dus nooit wat over... Het ontbreken van elke vorm van uitleg en onderbouwing over het waarom van bepaalde maatregelen is ook echt killing voor het vertrouwen en dus de opvolging van alle maatregelen volgens mij, voor mij in elk geval wel. En overal om mij heen hoor ik dat, zelfs de trouwste volgers van gezag snappen er helemaal niets meer van en geloven het mede daarom inmiddels allemaal wel.

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 26-11 11:19

Indoubt

Always be indoubt until sure

ik222 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:50:
[...]

Ja precies maar daar hoor je dus nooit wat over... Het ontbreken van elke vorm van uitleg en onderbouwing over het waarom van bepaalde maatregelen is ook echt killing voor het vertrouwen en dus de opvolging van alle maatregelen volgens mij, voor mij in elk geval wel. En overal om mij heen hoor ik dat, zelfs de trouwste volgers van gezag snappen er helemaal niets meer van en geloven het mede daarom inmiddels allemaal wel.
Er is geen actieve herinnering aan waarom dat belangrijk zou zijn. Dan krijg je dat :+

• iamcj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 26-11 16:34
[...]

Ik vind dat een heel bijzondere piek, dat model is maar heel beperkt, de verschillende kleuren zijn de variatie op maar 1 variabele, het aantal vrijetijdscontacten. Alle andere variablelen zijn stabiel. Dit betekent dus dat in dit model zit dat de huidige maatregelen van 12 november hun werk doen per 27 november met een piek op de IC een weekje later.

Dat neem ik het RIVM zeer kwalijk in hun informatievoorziening naar de kamer toe, dit model is veel te beperkt. Een R boven de 1 bestaat niet na 27 november....

Feit is dat we de besmettingen van de laatste 10 dagen nog moeten verwerken in ziekenhuis en ic-opnames.

Feit is dat we door de max op de GGD capaciteit nu blind varen, en dan zoveel risico's nemen. Ik vind het totaal onverantwoord, maar het zal wel aan mij liggen.

We kunnen nu nog maar op 1 cijfer varen en dat is het percentage positieve testen. Dat kan een indicator zijn van een stijging, daling of stabilisatie. Alleen die cijfers zijn niet zo goed bruikbaar want ze vergelijken het aantal testen van vandaag met de resultaten van gisteren. Daarom voor 23 november een nutteloze 19,8%. Ik ga is kijken of ik wat beters kan fabriceren.

• zacht
  • Niet online
Omega Supreme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:22:

Niet dat ik de maatregel logisch vind, maar je kunt natuurlijk ook gewoon niet gaan winkelen en sowieso drukke plekken vermijden.

• jadjong
Ik ga sowieso niet op zaterdag naar een winkel, pandemie of geen pandemie. Als het door de weeks zo goed als onmogelijk wordt gemaakt wordt het helaas volledig online kopen.

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:25

ericplan

5180 Wp PV

zacht schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:05:
[...]
Niet dat ik de maatregel logisch vind, maar je kunt natuurlijk ook gewoon niet gaan winkelen en sowieso drukke plekken vermijden.
Wij doen nog steeds 1x per week boodschappen. Alleen en met een boodschappenlijstje. Redelijk vast stramien bij winkels waar we de weg kennen. Zo beperk je direct al het aantal contactmomenten en de verblijfstijd in de winkel.

ZonPHP PVOutput

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 07:19
Ik ben er wel klaar mee.

De besmettingen komen op dit moment vooral vanuit de scholen. En de IC ligt voor de helft vol met ongevacineerden.

Ik mag hopen dat het beleid en maatregelen daar morgen op toegespitst zijn.

Scholen 2 weken eerder dan de kerstvakantie dicht, en 2G beleid overal.

• 42erik
t_captain schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:54:
[...]

Nee, de enkelvoudige reductie in transmissie heb je slechts 2 keer. Omdat iedere transmissie 1 zender en 1 ontvanger heeft.

WHO rekent momenteel met 40% reductie. Als zender en ontvanger gevaccineerd zijn, kom je op 64%.

In een samenleving met 100% vaccinatiegraad, is de R waarde 64% lager dan R0. We zitten momenteel op 78% (hele bevolking) en kunnen misschien naar 85%.

Dan kom je in een pre-corona samenleving op R=3.2. Minus dezd factoren:
- imuniteit door infectie
- aangepast gedrag, betere hygiëne, vaker thuiswerken etc
- eventuele beperkingen

Uiteindelijk zal nummer 1 de andere twee verdringen. Met andere woorden: covid infecties zullen veel blijven voorkomen in de toekomst.
Ik doelde op 3 besmetting stappen. Pietje die ipv 6 mensenaar 3 mensen besmet, die op hun beurt er weer 3 besmetten die op hun beurt weer 3 man besmetten

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:58
Sport waarschijnlijk ook dicht tussen 17:00 en 05:00 lees ik op de NOS. Normaal gesproken sta ik tussen de gepensioneerden aan de gewichten te trekken in de ochtend, dat gaat nu wel veranderen vermoed ik :P :F

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23:05
BlackLabel01 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:16:
Sport waarschijnlijk ook dicht tussen 17:00 en 05:00 lees ik op de NOS. Normaal gesproken sta ik tussen de gepensioneerden aan de gewichten te trekken in de ochtend, dat gaat nu wel veranderen vermoed ik :P :F
Dat hoeft niet te veranderen toch? 's Ochtends verandert er weinig.

Tevens vraag ik me af of dat onder "amateursport" valt.

• Omega Supreme

Omega Supreme

The God of Death

[...]

Op zich mee eens, maar mensen werken en laat de openingstijden door de week na de maatregel nu net samen vallen met de werktijden van de meeste mensen en als ze moeten winkelen houden ze alleen het weekend over. Dat is zacht gezegd 'niet handig'.

Ik woon zelf midden in het winkelcentrum en bekijk het allemaal vanaf mijn thuiswerkplek. Boodschappen doe ik zelf sinds begin van de uitbraak in 2020 al op een moment dat ik zie dat het heel rustig is.

Drukke plekken vermijden betekent voor mij dus in het weekend opgesloten zitten in mijn huis. Ik maak alke dag een wandeling van 1,5 uur of ik ga hardlopen, ik zal dus in het weekend een keer door de menigte moeten :(

[Voor 13% gewijzigd door Omega Supreme op 25-11-2021 21:29]

• Omega Supreme

Omega Supreme

The God of Death

eric.1 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:20:
[...]

Bij mij in de sportschool trainen de Schwarzeneggers vooral 's avonds, die gaan echt niet stoppen met trainen. Dus wordt het de rest van de dag drukker...

Ik denk dat hij daar op doelde.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
42erik schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:16:
[...]

Ik doelde op 3 besmetting stappen. Pietje die ipv 6 mensenaar 3 mensen besmet, die op hun beurt er weer 3 besmetten die op hun beurt weer 3 man besmetten
Waar het uiteindelijk om gaat is het grondgetal van de machtsverhefffing. Dat is de R-waarde. Het is goed om alles via de R-waarde te beschouwen. Dan kom je in een lineair domein terecht waar het streven naar R<1 centraal staat.

• BlackMonkey
[...]

Daar verbaas ik mij nog het meeste over. Overal is er commentaar op van alles en nog wat, maar de redenatie dat als iets mag het niet gelijk ook moet lijkt op veel plekken vergeten te worden. Alsof een pandemie zich schikt naar de maatregelen van de overheid en alsof de overheid letterlijk alles zou moeten voorkauwen. Geldt ook voor de mensen die er "klaar mee zijn". Leuk, en nu? Virus is er nog en heeft nog te veel impact op de maatschappij. Prima dat je niks meer met de overheid hebt, maar koppel dat toch is los.

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:58
eric.1 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:20:
[...]

Bedoel dat het dan overdag veel drukker gaat worden, denk ik.

Enne, bedankt voor het compliment, maar mijn sportschoolbezoek valt echter onder het niveau 'amateur' :+

• 42erik
t_captain schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:28:
[...]

Waar het uiteindelijk om gaat is het grondgetal van de machtsverhefffing. Dat is de R-waarde. Het is goed om alles via de R-waarde te beschouwen. Dan kom je in een lineair domein terecht waar het streven naar R<1 centraal staat.
Volgens mij zijn we het hartstikke eens, maar praten we een tikje langs elkaar heen

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Mooi ook op Nieuwsuur nu, die kids zijn echt een enorme haard!
Maar ja, stel je voor dat je 5 jarige een mondkapje om moet doen.. Dat kan natuurlijk niet want kids

Conclusie was uiteraard opvoeding..

-edit-
Wauw, je krijgt als jonge ongevaccineerde gewoon voorrang op de IC tov een oudere gevaccineerde ( code zwart)

[Voor 32% gewijzigd door Heatonme op 25-11-2021 21:48]

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
BlackLabel01 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:16:
Ziekelijk dat juist de werkende mens alleen gepakt wordt. De bejaarde risicogroep wordt 0 strobreed in de weg gelegd. Complete waanzin en niet uit te leggen. Sporten tussen 5 en 10 is dus gevaarlijker dan overdag, compleet crazy.

• Segafreak83
  • Laatst online: 00:11
Heatonme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:42:
Mooi ook op Nieuwsuur nu, die kids zijn echt een enorme haard!
Maar ja, stel je voor dat je 5 jarige een mondkapje om moet doen.. Dat kan natuurlijk niet want kids

Conclusie was uiteraard opvoeding..

-edit-
Wauw, je krijgt als jonge ongevaccineerde gewoon voorrang op de IC tov een oudere gevaccineerde ( code zwart)
Kinderen zijn heilig verklaard blijkbaar, onvoorstelbaar. Ze hebben Pfizer goedgekeurd vanaf 5 jaar, prikken die handel.

Maar ik zie de ouders alweer steigeren.. "Mijn kind wordt niet geprikt", maar alles en iedereen moet / mag er wel voor bloeden..

• Segafreak83
BlackMonkey schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:29:
[...]

Daar verbaas ik mij nog het meeste over. Overal is er commentaar op van alles en nog wat, maar de redenatie dat als iets mag het niet gelijk ook moet lijkt op veel plekken vergeten te worden. Alsof een pandemie zich schikt naar de maatregelen van de overheid en alsof de overheid letterlijk alles zou moeten voorkauwen. Geldt ook voor de mensen die er "klaar mee zijn". Leuk, en nu? Virus is er nog en heeft nog te veel impact op de maatschappij. Prima dat je niks meer met de overheid hebt, maar koppel dat toch is los.
Dat kun je niet loskoppelen, want de overheid zorgt zelf grotendeels voor de puinhoop, door niet of veel te laat / verkeerd in te grijpen.

Het virus luistert naar niets of niemand, maar je kunt er wel maatregelen voor treffen én juist daar gaat het mis..

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Segafreak83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:51:
[...]

Kinderen zijn heilig verklaard blijkbaar, onvoorstelbaar. Ze hebben Pfizer goedgekeurd vanaf 5 jaar, prikken die handel.
Waarom zouden kinderen een probleem moeten oplossen dat weliswaar het probleem van de maatschappij is, maar niet per sé hun probleem is?

In onze maatschappij zijn kinderen niet ineens heilig verklaard, ze waren het altijd al. De maatschappelijke norm is al heel lang dat we zoveel mogelijk de problemen van kinderen weghouden die te groot zijn voor hun leeftijd.

Pas als we niet anders meer kunnen, laten we de kinderen meedelen in de problemen. In landen met grote armoede moeten kinderen werken voor de kost. Zodra we dat niveau ontstegen, begonnen we de kinderen vrij te stellen.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Op zich vind ik de redenatie ook wel bijzonder. Omdat de gevaccineerden niet op de IC komen zijn die geen onderdeel van het probleem lees ik steeds, dat geldt in feite ook voor kinderen maar nu zijn die wel de boeman en die verdienen wel maatregelen.

Ik proef een tendens waarin we vrij makkelijk op specifieke groepen alle maatregelen willen toespitsen. Wellicht met de gedachte in het achterhoofd dat men dan zelf nog wel lekker zoveel mogelijk kan blijven doen?

Kinderen kunnen hier weinig aan doen, hebben geen besef en drukken niet op de zorg. Het zijn de volwassenen die dit veroorzaken, laat die dan ook maar de pijn voelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ik222
  • Niet online
Op zich lijken de meest recente cijfers ook wel gewoon de ruimte te geven om er geen keiharde lockdown van te maken. Het is nog pril maar toch lijkt het er steeds meer op dat we over de top heen zijn.

Dus in dat licht snap ik heel goed dat het onderwijs gespaard kan worden, dat is op de lange termijn ook veel beter om kinderen daar simpelweg immuniteit te laten opbouwen. Scholen sluiten zou echt een absolute korte termijn noodgreep zijn maar het grote risico is dan dat als je ze weer opent er nog steeds te weinig immuniteit is waardoor het feest van voor af aan begint. Als het dus enigszins lukt om de golf daar op een natuurlijke wijze over de top te laten heenkomen dan plukken we daar op alle fronten de vruchten van de komende winter.

• Segafreak83
t_captain schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:57:
[...]

Waarom zouden kinderen een probleem moeten oplossen dat weliswaar het probleem van de maatschappij is, maar niet per sé hun probleem is?

In onze maatschappij zijn kinderen niet ineens heilig verklaard, ze waren het altijd al. De maatschappelijke norm is al heel lang dat we zoveel mogelijk de problemen van kinderen weghouden die te groot zijn voor hun leeftijd.

Pas als we niet anders meer kunnen, laten we de kinderen meedelen in de problemen. In landen met grote armoede moeten kinderen werken voor de kost. Zodra we dat niveau ontstegen, begonnen we de kinderen vrij te stellen.
Waarom zou iemand überhaupt een probleem van de maatschappij op moeten lossen?

Wat een onzin argument. Je wil liever van die prinsesjes die niets kunnen hebben en compleet wereldvreemd zijn omdat papa en mama ze in de bubbel houden?

Wat denk je wat er gebeurd als een kind in het ziekenhuis beland, eerste wat er gebeurd is een infuus inbrengen..

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Ik neem aan dat je ook voor kinderarbeid bent. Geen special treatment, geen bubbels.

EDIT: dit neem ik terug. Te persoonlijk, excuses.

Om je vraag te beantwoorden: omdat wij als volwassenen de verantwoordelijkheid dragen. Zowel individueel in ons gezin als collectief in onze maatschappij.

[Voor 60% gewijzigd door t_captain op 25-11-2021 22:51]

• boesOne
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:23
Segafreak83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:04:
[...]

Waarom zou iemand überhaupt een probleem van de maatschappij op moeten lossen?
Je woont op een eiland?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Heatonme
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

t_captain schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:57:
[...]

Ik denk niet dat dat de strekking is, het gaat er meer om dat ouders meer hun kroost moeten informeren.

Kijk naar het buitenland, in veel landen in de EU hebben kinderen wel een mondkapje om en houden zich aan de geldende regels die ook voor de ouders gelden.

In NL zijn wij/kabinet/ouders doorgeslagen waardoor je die kids niks op mag leggen zoals een simpel mondkapje of ( soort van ) afstand houden.

Dat wordt er bedoeld met dat zij "heilig" verklaard zijn imo. Zolang die brandhaard niet aangepakt wordt en mensen zich niet laten vaccineren zitten we tot sint juttemus in deze ellende.

• Segafreak83
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:02:
Op zich vind ik de redenatie ook wel bijzonder. Omdat de gevaccineerden niet op de IC komen zijn die geen onderdeel van het probleem lees ik steeds, dat geldt in feite ook voor kinderen maar nu zijn die wel de boeman en die verdienen wel maatregelen.

Ik proef een tendens waarin we vrij makkelijk op specifieke groepen alle maatregelen willen toespitsen. Wellicht met de gedachte in het achterhoofd dat men dan zelf nog wel lekker zoveel mogelijk kan blijven doen?

Kinderen kunnen hier weinig aan doen, hebben geen besef en drukken niet op de zorg. Het zijn de volwassenen die dit veroorzaken, laat die dan ook maar de pijn voelen.
Kinderen zelf kunnen er niets aan doen, maar geven het wel door aan leraren, ouders, grootouders, die vervolgens de boel verder verspreiden.

• BlackMonkey
Segafreak83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:54:
[...]

Dat kun je niet loskoppelen, want de overheid zorgt zelf grotendeels voor de puinhoop, door niet of veel te laat / verkeerd in te grijpen.

Het virus luistert naar niets of niemand, maar je kunt er wel maatregelen voor treffen én juist daar gaat het mis..
Ik heb het over de mensen die als een soort weerstand tegen de overheid maar helemaal nergens meer aan meedoen. Zoals het expres gaan knuffelen, grote groepen opzoeken, weer lekker alle dagen naar kantoor, etc. Prima dat je het niet eens bent met het beleid, maar je kan ook zelf wat maatregelen treffen. Doe het dan voor jezelf en je omgeving. Ik snap echt vrij weinig van het concept "overheidje pesten". Het is niet alsof de overheid en het virus een en hetzelfde ding zijn. Er mag ook best een beetje zelf worden nagedacht.

Ja de overheid maakt fouten, maar het is natuurlijk ook maar een belichaming van de maatschappij. Waar de een een maatregel te soepel vind zal de ander hem te streng vinden. Er is niet 1 juiste strategie die gehanteerd kan worden, de perceptie van de strategie kan voor iedereen anders zijn. Zoals dit topic perfect illustreert.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Segafreak83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:06:
Kinderen zelf kunnen er niets aan doen, maar geven het wel door aan leraren, ouders, grootouders, die vervolgens de boel verder verspreiden.
Dat doen wij met z'n allen ook gewoon. Waarom pakken wij zelf dan niet gewoon wat meer beperkingen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Segafreak83
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:08:
[...]

Dat doen wij met z'n allen ook gewoon. Waarom pakken wij zelf dan niet gewoon wat meer beperkingen?
Omdat het niet helpt. Je moet de oorzaak aanpakken, niet het gevolg. Dweilen met de kraan open heet dat.

• boesOne
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:23
Segafreak83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:06:
[...]

Ik wil het wel voor de kinderen opnemen. Jij bent volwassen, maakt keuzes, kan wat hebben. Kinderen ontwikkelen zich, en sluiting van scholen, of andere uitsluting, is enorm schadelijk.
Kortom, dat jij even niet wat kan, is, omdat jij uitontwikkeld bent, een stuk minder erg dan voor kinderen. Suck it up. Be a grown up.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Segafreak83
BlackMonkey schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:07:
[...]

Ik heb het over de mensen die als een soort weerstand tegen de overheid maar helemaal nergens meer aan meedoen. Zoals het expres gaan knuffelen, grote groepen opzoeken, weer lekker alle dagen naar kantoor, etc. Prima dat je het niet eens bent met het beleid, maar je kan ook zelf wat maatregelen treffen. Doe het dan voor jezelf en je omgeving. Ik snap echt vrij weinig van het concept "overheidje pesten". Het is niet alsof de overheid en het virus een en hetzelfde ding zijn. Er mag ook best een beetje zelf worden nagedacht.

Ja de overheid maakt fouten, maar het is natuurlijk ook maar een belichaming van de maatschappij. Waar de een een maatregel te soepel vind zal de ander hem te streng vinden. Er is niet 1 juiste strategie die gehanteerd kan worden, de perceptie van de strategie kan voor iedereen anders zijn. Zoals dit topic perfect illustreert.
Die mensen snap ik ook niet hoor, die bewust de drukte of feesten opzoeken.

Hier kijken we echt wel uit en laten de drukte voor wat het is.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Segafreak83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:09:
Omdat het niet helpt. Je moet de oorzaak aanpakken, niet het gevolg. Dweilen met de kraan open heet dat.
Klopt. Gebrekkige naleving, de grenzen opzoeken, niet vaccineren, gewoon sardientje in de kroeg, lekker allemaal naar kantoor, niet testen, niet thuis blijven. Dat is de oorzaak, niet de kinderen die gewoon op school zitten. Je kop in het zand heet dat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
boesOne schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:10:
Ik wil het wel voor de kinderen opnemen. Jij bent volwassen, maakt keuzes, kan wat hebben. Kinderen ontwikkelen zich, en sluiting van scholen, of andere uitsluting, is enorm schadelijk.
Kortom, dat jij even niet wat kan, is, omdat jij uitontwikkeld bent, een stuk minder erg dan voor kinderen. Suck it up. Be a grown up.
In die zin is het verbazingwekkend hoe weinig volwassen de volwassenen zich gedragen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Segafreak83
boesOne schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:10:
[...]

Het gaat om 2 weken extra "vakantie" / thuis onderwijs. Men doet net of de wereld vergaat.

Maar dat is de tendens van de huidige tijd blijkbaar, men heeft kinderen, maar verwacht dat de rest het wel even overneemt of oplost voor ze.

• Heatonme
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:11:
[...]

Klopt. Gebrekkige naleving, de grenzen opzoeken, niet vaccineren, gewoon sardientje in de kroeg, lekker allemaal naar kantoor, niet testen, niet thuis blijven. Dat is de oorzaak, niet de kinderen die gewoon op school zitten. Je kop in het zand heet dat.
Volgens mij steek je zelf je kop in het zand door te melden dat kinderen gewoon op school niet een oorzaak zijn :+

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:00

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Maar als gevaccineerde moet je toch ook al op tal van vlakken je aan maatregelen houden? Veel thuiswerken, anderhalve meter houden, veel minder bezoek, eigenlijk geen horeca bezoek meer, etcetera. Ondanks dat ik of we geen onderdeel van t probleem zijn, krijg ik morgen weer extra maatregelen voor mijn kiezen.

Ik ben het eens dat we moeten kijken hoe we kinderen ontzien, maar niet volgens dezelfde redenatie :). Ik denk dat de opties om de scholen minder een besmettingshaard zijn dan kansrijker zijn. Veel testen, besmettingen echt goed de kop indrukken (ouders wellicht ook in quarantaine, grootouders wat meer op afstand houden, wellicht gewoon geen sinterklaasfeestjes).

Sowieso, eigenlijk zijn de maatregelen toch helemaal niet bedoeld om iemand te straffen of iemand de boeman te laten zijn, toch ;)?

Veel volwassenen kunnen er ook echt niets aan doen. Maar eens, de maatregelen die vooral anderen treffen zijn altijd beter, volgens iedereen. Precies dat is misschien wel een groot deel van het probleem.

• Segafreak83
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:11:
[...]

Controle doet de overheid niet aan, muv de belastingdienst. Sommige mensen moeten verplicht naar kantoor.

En wederom de heilig verklaring, schei uit. Kinderen zijn lopende corona fabrieken, dat je niet in wil zien, is pas je kop in het zand steken.

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 02:09
We vaccineren kinderen al zo vaak dus waarom dat nu opeens een argument is snap ik ook niet helemaal...

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
ZieMaar! schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:14:
Maar als gevaccineerde moet je toch ook al op tal van vlakken je aan maatregelen houden? Veel thuiswerken, anderhalve meter houden, veel minder bezoek, eigenlijk geen horeca bezoek meer, etcetera. Ondanks dat ik of we geen onderdeel van t probleem zijn, krijg ik morgen weer extra maatregelen voor mijn kiezen.

Ik ben het eens dat we moeten kijken hoe we kinderen ontzien, maar niet volgens dezelfde redenatie :). Ik denk dat de opties om de scholen minder een besmettingshaard zijn dan kansrijker zijn. Veel testen, besmettingen echt goed de kop indrukken (ouders wellicht ook in quarantaine, grootouders wat meer op afstand houden, wellicht gewoon geen sinterklaasfeestjes).

Sowieso, eigenlijk zijn de maatregelen toch helemaal niet bedoeld om iemand te straffen of iemand de boeman te laten zijn, toch ;)?
Mijn opmerking was meer bedoeld om de eerdere opmerkingen van de afgelopen tijd, dat een gevaccineerde geen maatregelen zou moeten treffen omdat die het probleem niet is, onderuit te halen. Dat geldt namelijk nu net zo hard voor kinderen dus er is geen reden om die harder aan te pakken dan de volwassenen.

Maar waarom ben je geen onderdeel van het probleem? Dat is de De Jonge mantra dat je na vaccinatie onkwetsbaar bent en geen maatregelen meer hoeft te ondergaan. Iedereen is onderdeel van het probleem, alleen is het aandeel niet altijd even eerlijk verdeeld.

In die zin kan je het maar op twee manieren aanvliegen:
Of we zijn allemaal onderdeel van het probleem en dragen het dus samen, ook al voelt dat soms oneerlijk.
Of we gaan op de IC kijken wie daadwerkelijk het probleem zijn en die specifieke groep kei en keihard aanpakken. Dat voelt ook weer niet zo eerlijk.
Veel volwassenen kunnen er ook echt niets aan doen. Maar eens, de maatregelen die vooral anderen treffen zijn altijd beter, volgens iedereen. Precies dat is misschien wel een groot deel van het probleem.
Psychologisch gezien misschien niet, omdat de meesten oprecht denken dat zij er al alles aan doen en geen stapje extra zouden kunnen.
De cyclus is vrij voorspelbaar: de cijfers dalen dus men wil vrijheid, kan niet lang genoeg duren, lopen de cijfers weer op dan klaagt men over het snelle los laten maar zal absoluut niet uit zichzelf een stapje terug doen, dan kijken we de kat een tijd uit de boom en klagen dat het kabinet traag is, wanneer het kabinet dan komt dan willen we voornamelijk maatregelen voor anderen, maar nog steeds doen we amper uit eigen beweging een stapje extra en blijven om ons heen wijzen.

Dergelijke mechanismen zijn complex in een maatschappij en moeilijk te doorbreken. Schuld suggereert een bewuste keuze, dus wellicht zijn we niet allemaal schuldig, maar een aandeel hebben we echt allemaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Segafreak83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:16:
Controle doet de overheid niet aan, muv de belastingdienst. Sommige mensen moeten verplicht naar kantoor.
En alle kinderen moeten verplicht naar school, dat noem je leerplicht. We kunnen natuurlijk ook gewoon kantoren sluiten, dat dan misschien overwegen?
En wederom de heilig verklaring, schei uit. Kinderen zijn lopende corona fabrieken, dat je niet in wil zien, is pas je kop in het zand steken.
Tja, blijkbaar heb je ze zelf niet of zit je er nog te dicht tegenaan, maar het feit dat ze corona veel verspreiden maakt niet automatisch dat ze de oorzaak zijn en dan maar een soort persoonlijke lockdown moeten krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:53
Kinderen worden vooral gevaccineerd voor kinderziektes denk ik?

Ik heb zelf een zoon van 11j en ik stel me ook wel de vraag waarom hij zonodig voor corona moet gevaccineerd worden?

Als de medische experten zeggen dat het moet dan moet het. Maar zijn de voordelen dan echt zo groot voor de samenleving? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

• Heatonme
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:28:
[...]

En alle kinderen moeten verplicht naar school, dat noem je leerplicht. We kunnen natuurlijk ook gewoon kantoren sluiten, dat dan misschien overwegen?
Heel veel scholen hebben nu ervaring met "thuiswerken" aldus school thuis, dus die leerplicht is peanuts.

Ik krijg echt het idee dat mensen die een keuze voor kinderen hebben gemaakt het hardst schreeuwen dat het allemaal zo erg is, jullie hebben nog geen idee, alleen aannames en ervaringen van een jaar terug dus dikke kans dat het nu wel beter verloopt.

ps, laat je kroost vaccineren aub.

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:00

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:25:
[...]

Maar waarom ben je geen onderdeel van het probleem? Dat is de De Jonge mantra dat je na vaccinatie onkwetsbaar bent en geen maatregelen meer hoeft te ondergaan. Iedereen is onderdeel van het probleem, alleen is het aandeel niet altijd even eerlijk verdeeld.

[...]
Ik denk dat jonge, gevaccineerde en gezonde mensen die zich aan de maatregelen houden geen onderdeel van t probleem zijn, da’s wat ik bedoel. Oude en minder gezonde mensen die gewoon gevaccineerd zijn en zich aan maatregelen houden overigens ook niet. Maar het gaat mij niet om de schuldvraag, maar om de redenatie dat de maatregelen vooral gericht moeten zijn op mensen die onderdeel zijn van t probleem. Dat pleit niet voor of tegen maatregelen voor volwassenen of juist voor kinderen denk ik.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
ZieMaar! schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:34:
Ik denk dat jonge, gevaccineerde en gezonde mensen die zich aan de maatregelen houden geen onderdeel van t probleem zijn, da’s wat ik bedoel. Oude en minder gezonde mensen die gewoon gevaccineerd zijn en zich aan maatregelen houden overigens ook niet. Maar het gaat mij niet om de schuldvraag, maar om de redenatie dat de maatregelen vooral gericht moeten zijn op mensen die onderdeel zijn van t probleem. Dat pleit niet voor of tegen maatregelen voor volwassenen of juist voor kinderen denk ik.
Maar dat is toch juist precies wat ik probeer te zeggen? Misschien verwoord ik het niet duidelijk genoeg, maar ik heb mij juist gestoord aan de redenatie dat bij het bedenken van maatregelen heel erg werd gezocht naar een groep die schuld had en dat die dan maar onderwerp van de volgende maatregelen moest zijn.
Dat bleef erg hangen in de hoek van gevaccineerd heb je geen beperkingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Heatonme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:33:
Heel veel scholen hebben nu ervaring met "thuiswerken" aldus school thuis, dus die leerplicht is peanuts.

Ik krijg echt het idee dat mensen die een keuze voor kinderen hebben gemaakt het hardst schreeuwen dat het allemaal zo erg is, jullie hebben nog geen idee, alleen aannames en ervaringen van een jaar terug dus dikke kans dat het nu wel beter verloopt.
Dat zijn vaak de teksten van buitenstaanders inderdaad, maar peanuts is het zeker niet. Ik heb heel veel kringen in het onderwijs en de algemene tendens is daar alles behalve thuis is prima. Die willen bijna unaniem dat scholen gewoon open blijven en dat je maatwerk moet leveren wanneer het in één klas/school te erg wordt. Alles maar weer dichtgooien is een zwaktebod en simpelweg bewezen slecht voor de ontwikkeling.

Het OMT baseert dat advies dan ook zeker niet op pinda's, die hebben onderzoeken in handen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TerraGuy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-11 00:03

TerraGuy

The weirdo with the beard

CR2032 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:37:
[...]

Nee. Portugal heeft met een vaccinatiegraad van 98% en daar geen problemen met de zorg.
Nóg geen problemen in ieder geval. Ze gaan wel voor het 1G-systeem vanaf volgende week (iedereen testen ongeacht vaccinatie), de besmettingen stijgen daar ook. Ze willen voorkomen dat de zorg daar binnenkort hetzelfde overkomt zoals hier nu blijkbaar. De landen daar in regio deden het tot nu toe prima wat wellicht ook te maken heeft met het zachtere weer. Nu dat langzaam omslaat ben ik benieuwd wat dat doet met de covid-cijfers de komende maanden.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:29
Wozmro schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:29:
Kinderen worden vooral gevaccineerd voor kinderziektes denk ik?

Ik heb zelf een zoon van 11j en ik stel me ook wel de vraag waarom hij zonodig voor corona moet gevaccineerd worden?

Als de medische experten zeggen dat het moet dan moet het. Maar zijn de voordelen dan echt zo groot voor de samenleving? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.
Uit de huidige onderzoeken komt dat het beter voor de kinderen zelf is (ze worden minder ziek), en daarnaast geeft het de standaard voordelen (krijgen het minder makkelijk en zijn minder besmettelijk). Voor zowel het kind als de maatschappij heeft het dus voordelen. Daarnaast zijn de kinderen een grote groep, dus kun je er ook veel winst bij halen door te vaccineren.

[removed]

• Heatonme
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:42:
[...]

Dat zijn vaak de teksten van buitenstaanders inderdaad, maar peanuts is het zeker niet. Ik heb heel veel kringen in het onderwijs en de algemene tendens is daar alles behalve thuis is prima. Die willen bijna unaniem dat scholen gewoon open blijven en dat je maatwerk moet leveren wanneer het in één klas/school te erg wordt. Alles maar weer dichtgooien is een zwaktebod en simpelweg bewezen slecht voor de ontwikkeling.

Het OMT baseert dat advies dan ook zeker niet op pinda's, die hebben onderzoeken in handen.
Ik onderken het probleem niet echter riep je net nog dat kinderen op school 0 bijdragen aan de huidige situatie. En nogmaals, hoe weet jij wat wat de eventuele schade voor die kinderen is als ze zich ook gewoon aan de basis! regels gaan houden?

Kwestie van opvoeden lijkt mij, en uiteraard gewoon vaccineren zoals elke ander vaccinatie voor kinderen.

[Voor 3% gewijzigd door Heatonme op 25-11-2021 22:46]

• user109731
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Vaccineren van kinderen is inderdaad ook een stukje volksaard. In de VS zijn in drie weken al bijna 3 miljoen kinderen geprikt, zo'n 10%. In sommige staten al meer dan 25%. De CDC en FDA raden het aan en veel ouders volgen dat advies op.

Wel interessant voor ons om te zien wat het effect daarvan gaat zijn de komende weken :)

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:35
TerraGuy schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:45:
[...]

Nóg geen problemen in ieder geval. Ze gaan wel voor het 1G-systeem vanaf volgende week (iedereen testen ongeacht vaccinatie), de besmettingen stijgen daar ook. Ze willen voorkomen dat de zorg daar binnenkort hetzelfde overkomt zoals hier nu blijkbaar. De landen daar in regio deden het tot nu toe prima wat wellicht ook te maken heeft met het zachtere weer. Nu dat langzaam omslaat ben ik benieuwd wat dat doet met de covid-cijfers de komende maanden.
Dus... Bij 98% vaccinatiegraad volgen er toch maatregelen.

En Hugo zei nog dat vaccineren de uitweg was.

• horizon1978
user109731 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:47:
Vaccineren van kinderen is inderdaad ook een stukje volksaard. In de VS zijn in drie weken al bijna 3 miljoen kinderen geprikt, zo'n 10%. In sommige staten al meer dan 25%. De CDC en FDA raden het aan en veel ouders volgen dat advies op.

Wel interessant voor ons om te zien wat het effect daarvan gaat zijn de komende weken :)
Beetje hardline republikeinse staten en hardline democratische staten vergelijken.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

ZieMaar! schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:34:
[...]

Je kon je aan de maatregelen houden en toch problemen veroorzaken. Er zijn gedurende de pandemie al velen geweest die toch ondanks hun best te doen besmet zijn geraakt. Deze redenatie horen we natuurlijk al 2 jaar. 'ik heb me aan alle regels gehouden'. Vorig jaar was het ook De Ander die zich dan maar niet aan de regels gehouden had, net zoals dat nu op vax/non-vax geprojecteerd wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat

Ik proef een tendens waarin we vrij makkelijk op specifieke groepen alle maatregelen willen toespitsen.
Doorgaans moet de een of andere niet-gevaccineerde groep eraan geloven.

Onderliggend:

- meegaan in de “wij tegen zij” retoriek die de politieke leiders veel hebben gebruikt
- geloof dat vaccinatie nog steeds de silver bullet is die alle maatregels overbodig maakt

Ik zie het als een echo van alle persconferenties en interviews. We hoorden het elke keer opnieuw: we zouden ons uit de shit prikken. Mensen hebben dat als een belofte aangenomen, hebben zich laten prikken en willen nu de beloning oogsten: geen volle ziekenhuizen en geen beperkingen.

Het probleem: de belofte is allang niet meer realistisch. In de tijd van de alpha variant nog wel, maar bij delta telt het cijfermatig niet meer op. Bovendien is delta niet de laatste variant die we zullen krijgen. Virusmutaties ontwijken vaccins en het is ijdele hoop dat corona weg gaat.

Het valt de regering kwalijk te nemen dat ze te sterk en te eenzijdig hebben ingezet op de communicatie dat we ons bovenal hoefden te laten vaccineren, dat zou de oplossing voor alles zijn. Ook verwijtbaar dat ze zijn doorgegaan met deze communicatie toen het al duidelijk was dat er méér nodig zou zijn. September spande de kroon: einde van de moeder van alle gedragsregels (1.50m), opschalen van 3G.

Als mensen zich genaaid voelen, alle begrip voor. Maar leg het verwijt waar het thuishoort en niet bij de ene of andere minderheid. De dynamiek waar beleidsfouten tot de schuld van een minderheid worden, is echt gevaarlijk.

• redwing
Heatonme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:33:
[...]

Eerder ervaring met hoe het gaat. De scholen dicht heeft vorige keer lang genoeg geduurd voor de scholen om de zaken op orde te krijgen. Maar ook toen ze het op orde had was het voor veel kinderen verre van ideaal. Nu de scholen sluiten zal dus zorgen voor meer achterstanden. De grootste aanname die hier gedaan wordt is door jou, omdat je verwacht dat het nu stukken beter zou verlopen. Nee dus, veel kinderen leren gewoon slechter vanachter de computer.
ps, laat je kroost vaccineren aub.
We hebben het vooral over een groep die nog niet gevaccineerd kan/mag worden.....

[removed]

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-11 19:23
horizon1978 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:47:
[...]

Dus... Bij 98% vaccinatiegraad volgen er toch maatregelen.

En Hugo zei nog dat vaccineren de uitweg was.
bron: https://www.ad.nl/buitenl...er-van-portugal~a030ac1e/
98% van dan mensen van 12 jaar en ouder zijn gevaccineerd. Als je van 0 jaar en ouder kijkt, dan is 86,2% gevaccineerd.

Dus vergelijkbaar met ons?

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• TimDJ
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:09
Duitsland pakt het een stuk beter aan qua controle op QR. Ik wou dat ze dat ik Nederland reden. Net gegeten bij een restaurant met 2g+ als je nog niet getest was kon je onder toeziend oog voor de deur een zelftest doen. Op kerstmarkt spreekt politie random mensen aan om te checken op 2G QR. Voelt toch een stuk veiliger

Freelance Drupal developer

• Heatonme
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:50:
[...]

Eerder ervaring met hoe het gaat. De scholen dicht heeft vorige keer lang genoeg geduurd voor de scholen om de zaken op orde te krijgen. Maar ook toen ze het op orde had was het voor veel kinderen verre van ideaal. Nu de scholen sluiten zal dus zorgen voor meer achterstanden. De grootste aanname die hier gedaan wordt is door jou, omdat je verwacht dat het nu stukken beter zou verlopen. Nee dus, veel kinderen leren gewoon slechter vanachter de computer.
Nogmaals, dat is een aanname van de toekomst, dat zij en jij er nu last van hebben is evident.

En als die kids het nu slechter doen wil niet zeggen dat ze een later slecht leven gaan krijgen :)

[Voor 7% gewijzigd door Heatonme op 25-11-2021 22:55]

• horizon1978
Onbekend schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:51:
[...]

98% van dan mensen van 12 jaar en ouder zijn gevaccineerd. Als je van 0 jaar en ouder kijkt, dan is 86,2% gevaccineerd.

Hier is 88% boven de 18
En iets van 75% helemaal

• horizon1978
TimDJ schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:51:
Duitsland pakt het een stuk beter aan qua controle op QR. Ik wou dat ze dat ik Nederland reden. Net gegeten bij een restaurant met 2g+ als je nog niet getest was kon je onder toeziend oog voor de deur een zelftest doen. Op kerstmarkt spreekt politie random mensen aan om te checken op 2G QR. Voelt toch een stuk veiliger
Ligt echt aan de plek waar je komt. Misschien dat het sinds de recente aanscherping weer beter wordt gedaan maar daarvoor was het de ene zaak wel de andere niet.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23:05
De onderwijsministers verzetten zich bijvoorbeeld met hand en tand tegen sluiting van de scholen. De minister van Economische Zaken wil het liefst de winkels en de horeca openhouden. En de minister van Volksgezondheid wil de zorg beschermen.
Zie daar maar een balans in te vinden, ik krijg een beetje een driehoek idee. Eén gaat sowieso teleurgesteld worden.

• TerraGuy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-11 00:03

TerraGuy

The weirdo with the beard

Bericht in het NRC heeft het over een nieuwe mutatie die mogelijk voor meer problemen gaat zorgen. Hij krijgt van de WHO binnenkort een (Griekse) naam. Zullen we 'm dan eindelijk hebben, de langverwachte nieuwe variant die je wist dat zou komen?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• redwing
Heatonme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:52:
[...]

Nogmaals, dat is een aanname van de toekomst, dat zij en jij er nu last van hebben is evident.

En als die kids het nu slechter doen wil niet zeggen dat ze een later slecht leven gaan krijgen :)
Nee, dat is geen aanname. Er zijn al genoeg onderzoeken geweest (buiten corona) die overduidelijk laten zien dat het missen van school, later voor relatief veel problemen zorgt. Dat zal echt niet voor ze allemaal gelden, maar dat er een gedeelte in de toekomst nog lang last van hebben is een gegeven.

[removed]

• Heatonme
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

TerraGuy schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:55:
Bericht in het NRC heeft het over een nieuwe mutatie die mogelijk voor meer problemen gaat zorgen. Hij krijgt van de WHO binnenkort een (Griekse) naam. Zullen we 'm dan eindelijk hebben, de langverwachte nieuwe variant die je wist dat zou komen?
Was te verwachten, zolang mensen niet gevaccineerd zijn en er brandhaarden zijn waar niks aan gedaan wordt blijft het virus vrij spel hebben.
redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:58:
[...]

Nee, dat is geen aanname. Er zijn al genoeg onderzoeken geweest (buiten corona) die overduidelijk laten zien dat het missen van school, later voor relatief veel problemen zorgt. Dat zal echt niet voor ze allemaal gelden, maar dat er een gedeelte in de toekomst nog lang last van hebben is een gegeven.
Graag een bron betreffende deze pandemie en deze specifieke situatie met langdurig termijn aub voordat je dit roept.

[Voor 31% gewijzigd door Heatonme op 25-11-2021 23:00]

• Prutzertje
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 26-11 17:30
Zucht... Houdt het dan nooit op...

• JtjeWtje
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 01:07
Suggestie: de wappiekiller

Zeer zorgelijk. We horen de laatste dagen voornamelijk dat jonge kinderen en scholen tot besmettingen leiden maar hier durven mensen nog met droge ogen (zelfs moderators?) te beweren dat kids geen oorzaak van verspreiding zijn? Hoe ver zijn we heen..

• JtjeWtje
Prutzertje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:58:
[...]

Zucht... Houdt het dan nooit op...
Zolang het vrolijk door kan muteren niet.

• JtjeWtje
redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:58:
[...]

Waar men zich in het politieke vooral druk om maakt is de vergrijzingspiek in 2040 en deze generatie basisschoolkinderen die dat op moet vangen. Dan kun je natuurlijk niet hebben dat een hele generatie een jaartje later afstudeert. Nog naast de economische schade die dat accuut tot gevolg heeft omdat er maar weinig gezinnen fatsoenlijk thuis kunnen werken als er jonge kids rondlopen.

[Voor 10% gewijzigd door JtjeWtje op 25-11-2021 23:03]

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Onbekend schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:51:
[...]

Portugal is met afstand koploper in de EU. Nederland is met een flinke groep landen in de race voor brons. We zitten geloof ik ol 77% momenteel (over de hele populatie).

Eigenlijk iets hoger want de statistiek loopt anderhalve week achter, weer iemand wanneer coronadashboard eindelijk het nieuwe getal krijgt?

Op de R-waarde heeft dat wel wat verschil. In een pré-corona maatschappij, met de delta variant, zonder natuurlijke immuniteit en zonder enige gedragsregels of wijze lessen: R=3.1 vs 3.5.

Significant. Maar eigenlijk ook weer niet zo belangrijk. Wat gebeurt er in de toekomst: gedragsregels doen we weg, wijze lessen vergeten we. De vaccinatiegraad loopt tegen een plafond.

Resteren slechts de factoren R0 en natuurlijke immuniteit. Het gat tussen 3.1 en 1 (P) of tussen 3.5 en 1 (NL) wordt ol langere termijn gedicht met grootschalige coronainfecties. Gelukkig dankzij de eerdere vaccinatie van d kwetsbaren met behapbare druk op de zorg. De toekomst ziet er op langere termijn niet wezenlijk anders uit.

• redwing
Heatonme schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:58:
[...]

Graag een bron betreffende deze pandemie en deze specifieke situatie met langdurig termijn aub voordat je dit roept.
Misschien gewoon eens wat meer inlezen? Dit is standaard bekend, het is niet voor niets dat psychologen zo goed als altijd beginnen met te kijken hoe je jeugd was. Problemen in de jeugd zorgen gewoon vaak voor problemen in je latere leven. Dus als je dat wil ontkennen zou ik voorstellen dat jij komt met bewijs dat dat in dit geval niet zo zou zijn.

[removed]

• redwing
JtjeWtje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:01:
[...]

Waar men zich in het politieke vooral druk om maakt is de vergrijzingspiek in 2040 en deze generatie basisschoolkinderen die dat op moet vangen. Dan kun je natuurlijk niet hebben dat een hele generatie een jaartje later afstudeert. Nog naast de economische schade die dat accuut tot gevolg heeft omdat er maar weinig gezinnen fatsoenlijk thuis kunnen werken als er jonge kids rondlopen.
Als het alleen om een jaartje later afstuderen zou gaan was er weinig aan de hand. Ervaring uit het verleden laat echter zien dat je wel meer problemen kunt verwachten.

[removed]

• JtjeWtje
redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:02:
[...]

Misschien gewoon eens wat meer inlezen? Dit is standaard bekend, het is niet voor niets dat psychologen zo goed als altijd beginnen met te kijken hoe je jeugd was. Problemen in de jeugd zorgen gewoon vaak voor problemen in je latere leven. Dus als je dat wil ontkennen zou ik voorstellen dat jij komt met bewijs dat dat in dit geval niet zo zou zijn.
Net als dat kleurtje X en inkomen Y zorgt voor een fraude label bedoel je? Dat was ook standaard bekend. Totdat het onderzocht werd en er echte data kwam.

[Voor 4% gewijzigd door JtjeWtje op 25-11-2021 23:05]

• redwing
JtjeWtje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:04:
[...]

Net als dat kleurtje X en inkomen Y zorgt voor een fraude label bedoel je? Dat was ook standaard bekend.
Geen onzin vergelijkingen maken AUB.

[removed]

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
(quote ipv edit)

[Voor 98% gewijzigd door t_captain op 25-11-2021 23:05]

• Heatonme
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:02:
[...]

Problemen in je jeugd heeft bijna altijd te maken met de opvoeding dus nogmaals wat ik al eerder zei: leer je kids de situatie en maak er wat van, dat je als ouder er last van hebt is jouw probleem.

Pagina: 1 ... 115 ... 121 Laatste

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee