Toon posts:

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 129 Laatste
Acties:
  • 368.879 views

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16:28
CMD-Snake schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:30:
[...]

De WHO zei gisteren dat de vaccins nog maar voor 40% tegen transmissie beschermen, dat is inmiddels aanmerkelijk lager dan het getal van het RIVM. Het argument van de besmettingsketen wordt daarmee steeds meer uitgekleed. De vaccins zijn meer nu om ernstig ziek worden te voorkomen (wat ze nog altijd goed doen) dan om verspreiding nog te remmen.
Maar vanuit een een conceptuele analyse kan je dat eenvoudig weerleggen.

Ja, de algemene trend is dat de vaccins minder beschermen tegen transmissie sinds de komst van delta. We weten ook dat na een booster de antistoffen zeer hard omhoogschieten en dat zal ook weer een effect hebben op de transmissie.

Het gaat ook allang niet meer om een muur, maar om de infecties te drukken. Druk je de infecties dan druk je de opnames. En dan moet je naar de hele keten kijken, niet alleen naar leeftijdsgroepen. Dus ja, om de ouderen te beschermen moeten jongeren ook maatregelen accepteren. En dan is een booster het minst erg van allemaal.

Dus ja, het zal gewoon een goede tool zijn om te gebruiken. Niet de eindoplossing, maar wel een schakel. Want, wat je daarmee pakt hoef je met andere vrijheidsbeperkende maatregelen niet te corrigeren.

Dus nee, complete bescherming gaat het niet bieden, maar dat is ook niet het doel.

Mijn observaties over het onderwijs gaan vooral over het hbo dan het wo. De rest zal ik dan expliciet benoemen als ik dat bedoel :)

• GQAH
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:08

GQAH

King Tux

CMD-Snake schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:39:
OMT adviseert: onderwijs open, horeca en niet-essentiële winkels 17.00 uur dicht

De eerste contouren van de aankomende maatregelen worden zichtbaar. Het onderwijs blijft open, niet-essentiële winkels en dienstverlening moet om 17.00 sluiten. Het OMT adviseert niet een totale sluiting, dit lijkt eerder een aanscherping van wat we nu al hebben.
Dat is natuurlijk ook wel wat de Jonge van te voren aangaf. Hij wou zelf ook nog niet direct de "lockdownhamer van de plank pakken"

GQAH - Good, Quick and Helpful

• Patriot
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:31

Patriot

Fulltime #whatpulsert

OMT adviseert: onderwijs open, horeca en niet-essentiële winkels 17.00 uur dicht

De eerste contouren van de aankomende maatregelen worden zichtbaar. Het onderwijs blijft open, niet-essentiële winkels en dienstverlening moet om 17.00 sluiten. Het OMT adviseert niet een totale sluiting, dit lijkt eerder een aanscherping van wat we nu al hebben.
Dit doet toch helemaal geen zak meer, of ligt dat aan mij?

de Tweakers-cookiewall is illegaal

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:33

Dennahz

Life feels like hell should.

Het lijkt een beetje op aanmodderen tot die 2G-wetgeving erdoor is. We zullen morgen wel zien wat de Jonge overneemt en wat niet. Al dat gespeculeer telkens... :X

Gooi gewoon de lijst met nieuwe/aangescherpte maatregelen online i.p.v. een uur te lullen op de persco.

[Voor 8% gewijzigd door Dennahz op 25-11-2021 13:43]

Twitter

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:55

Wailing_Banshee

You're Next

Bjorn180179 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:01:
[...]
Kinderen grootste besmetters op dit moment dus zolang scholen open blijven nemen zij het virus mee naar huis en besmetten daar hun ouders die vervolgens weer naar het werk gaan etc etc....
Nee, die ouders werken thuis...

en de GGD maar zeggen dat de meeste besmetting in de thuis situatie ontstaan...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Pfizer-vaccin goedgekeurd voor kinderen vanaf 5 jaar
Het Europees Geneesmiddelenbureau EMA heeft het vaccin van BioNTech en Pfizer goedgekeurd voor gebruik bij kinderen van 5 tot 11 jaar. Eerder was het al goedgekeurd vanaf 12 jaar. In Nederland is het middel van Pfizer/BioNTech het meestgebruikte coronavaccin.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17:43

Als dit het is vind ik het enorm meevallen. Scholen gewoon open en geen woord over sport.

(Heel egoïstisch, maar scholen en sport vind ik het belangrijkste in mijn leven en dat van mijn gezin. Winkelen doe ik vooral online en horeca kan ik wel zonder)

alles kan off-topic

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:22:
[...]

Wat ik dan niet goed begrijp is dat op de scholen logischerwijs altijd veel besmettingen waren ivm de optimale condities voor het virus. Vorig jaar dus ook al, ook al konden we dat toen niet zo goed meten.

Dan zou de meerderheid van de kinderen toch al besmet moeten zijn geweest? OK, elk jaar komt er een contingent van onbesmette kinderen bij maar zijn dat dan nu de kinderen die het betreft?
vorig jaar waren er inderdaad minder gegevens dan nu en was de situatie misschien wel vergelijkbaar voordat de scholen dicht gingen. Als ik ( n=1 ik weet het ) kijk naar de -onbewuste- blootstelling van 1 van mijn kinderen door 2 huisgenoten , klasgenoten en vriendjes gevolgd door steevast negatieve testen kan het prima zijn dat dit komt door een eerder opgelopen besmetting. Of door goede geluk/goede weerstand, blijft gissen.

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17:01

Indoubt

Always be indoubt until sure

CMD-Snake schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:17:
Gezondheidsraad: boosterprik voor iedereen boven de 18, ouderen eerst

De Gezondheidsraad adviseert nu om iedereen boven de 18 een booster (of oppepprik zo je wil) aan te bieden.

Persoonlijk betwijfel ik het nut hiervan voor de niet-risicogroepen.

[...]

Een sluiting van de scholen zal kinderen benadelen in hun ontwikkeling en opleiding. Deze achterstanden kunnen ze mogelijk een leven lang bij zich dragen in het ergste geval. We hebben het dan nog niet eens gehad op toegenomen risico van huiselijk geweld, wat een van de problemen was tijdens eerdere schoolsluitingen.

Als onze vrijheden opnieuw beknot worden roept men graag dat deze rechten niet absoluut zijn, alleen dat gaat dan ook op voor het recht op (volks)gezondheid. Hoe fair is het om jongeren met mogelijk levenslange problemen op te zadelen om bejaarden een paar jaar extra te geven?
Volgens mij zou het handig zijn de groep 60+ en de kwetsbare groepen het eerst te boosteren. Eigenlijk nog het liefst 70+ en kwetsbaren. Van de gevaccineerden op de IC is de gemiddelde leeftijd 77 jaar heb ik begrepen. Met boosters kun je deels voorkomen dat die de IC nog nodig hebben.

Uiteraard is er meer te winnen bij ongevaccineerden maar of die nog bereikbaar/overtuigbaar zijn is wat anders. Uiteraard moet dat worden geprobeerd maar het succes zal beperkt zijn.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:25

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ik zag dat de MediaMarkt nu al om 8.00 open is. Zullen ze weer een uur meeschuiven?

Ik snap overigens niet zo goed waarom men met die winkelsluitingstijden rommelt? Je wilt toch spreiding? Nu ga je werkende mensen die niet thuis kunnen werken concentreren op de zaterdag, terwijl ze eerst 's avonds nog wat konden halen. Dan worden pieken groter >> meer kans op besmetting. Nu lijkt het meer op de invoer in een model dat er 6 minder contacturen per week zijn en dat dat dan helpt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MC_Sparkles
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 16:27
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:43:
[...]

Nee, die ouders werken thuis...

en de GGD maar zeggen dat de meeste besmetting in de thuis situatie ontstaan...
Maar niet alle ouders kunnen thuiswerken. Er zijn ook ouders die bijv. in de zorg werken. Zolang kinderen naar een gezamenlijke plek kunnen met vele andere leeftijdsgenoten heeft een lockdown van de verdere maatschappij geen nut. De besmettingen worden via thuis -> school -> ander thuis dan doorgeven ipv thuis -> kroeg,stadion,theather,winkel.etc -> ander thuis zoals het nu gaat.

iRacing Profiel

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:10
Wolly schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:29:
[...]

Ik heb in het nieuwsbericht over de 9 maanden geldigheid van de vaccins niets teruggelezen over testen, ik zou er niet teveel op rekenen dat dat nog lang een mogelijkheid is om te kunnen reizen.

Tenzij je nog <18 bent?

[...]

https://www.nu.nl/coronav...prik-te-laten-gelden.html
Is het reizen op basis van een herstelbewijs (2g) niet mogelijk binnen de EU?
[...]

De WHO zei gisteren dat de vaccins nog maar voor 40% tegen transmissie beschermen, dat is inmiddels aanmerkelijk lager dan het getal van het RIVM. Het argument van de besmettingsketen wordt daarmee steeds meer uitgekleed. De vaccins zijn meer nu om ernstig ziek worden te voorkomen (wat ze nog altijd goed doen) dan om verspreiding nog te remmen.

Als we naar de ziekenhuizen kijken ligt het probleem vooral bij de 50-plussers/60-plussers. De focus kan beter daar neergelegd worden dan telkens jongeren lastig te vallen die een te verwaarlozen kleine kans hadden om überhaupt in het ziekenhuis te komen.

Het idee van een muur van gevaccineerden om een kwetsbare groep heen werkt niet meer. De kwetsbaren doen er goed aan om juist te vaccineren, dan hebben ze de beste garantie dan wanneer ze op de groep moeten vertrouwen. Als we 1000 60-plussers extra weten te vaccineren zal dat meer doen als 10.000 jongeren extra prikken voor de bezetting van de zorg. Die hele coronapas en 2G richt zich telkens op de groepen waar de minste problemen zitten.
Die 40% is lager dan ik zelf had gedacht, ik dacht ergens rond de 60% te zitten. Hoe zit het met natuurlijke bescherming na een infectie, zijn daar gegevens van bekend hoe goed die beschermen tegen een herbesmetting? De vijver met te besmetten mensen moet een keer leeg gevist worden lijkt mij.

Het zal mij niks verbazen dat wanneer deze golf is gaan liggen er vol ingezet wordt op de boosterpik + 2G als enige manier om uit de crisis te blijven.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:50

t_captain

Moderator General Chat
[...]

Die trend had ik ook waargenomen.

Qua hoogte van het cijfer: de genoemde 60% (eerst) en de 40% (nu) moeten de "eenzijdige" reductie zijn. In een contact tussen twee gevaccineerden heb je reductie van de overdracht aan de kant van de zender én aan de kant van de ontvanger.

Dat totale effect zou volgens deze WHO cijfers 84% bedragen bij alpha (mijn model schatte 85 ... 88%) en 64% bij delta (ook in lijn: mijn model zag bij de eerste opkomst van delta ongeveer 72% en dat is sindsdien gedaald naar ergens in de mid 60%. ik krijg helaas niet de informatie van RIVM om te fitten naar delta en delta+ afzonderlijk).

De belangrijkste take-away van dit cijfer is dat vaccinatie niet meer het wondermiddel is dat het eerder in 2021 was. Bij een R0 van 7 en de genoemde 64% reductie is zelfs volledige vaccinatie (100% alle leeftijden) niet meer voldoende om terug te keren naar 2019 en verlost te zijn van corona.

Misschien is dit klap in het gezicht van de mensen die in 2G geloven, maar de cijfers zijn nu eenmaal zoals ze zijn.

• Ankona
Señor Sjon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:44:
[...]

Ik zag dat de MediaMarkt nu al om 8.00 open is. Zullen ze weer een uur meeschuiven?

Ik snap overigens niet zo goed waarom men met die winkelsluitingstijden rommelt? Je wilt toch spreiding? Nu ga je werkende mensen die niet thuis kunnen werken concentreren op de zaterdag, terwijl ze eerst 's avonds nog wat konden halen. Dan worden pieken groter >> meer kans op besmetting. Nu lijkt het meer op de invoer in een model dat er 6 minder contacturen per week zijn en dat dat dan helpt.
Ben ook wel benieuwd naar de onderbouwing voor deze maatregel. Het is wel een knop waar ze veel aan draaien.

Misschien mensen toch demotiveren naar de winkel te gaan (aankopen uitstellen tot na de shit, meer naar online) Of een extra prikkel om mensen meer thuis te laten werken omdat het werk anders niet te combineren is met een benodigde aankoop?

Er moet een idee achter zitten. Die mensen van het OMT zijn geen totaal idioten, ik heb best vertrouwen in ze.

alles kan off-topic

• TerraGuy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 29-11 23:45

TerraGuy

The weirdo with the beard

[...]

Dan kunnen ze de winkelende burger weer de schuld geven: waarom gaan jullie zo onverantwoordelijk met z'n allen massaal op zaterdag winkelen, door jullie stijgen de cijfers weer!! ;)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:37
t_captain schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:33:
[...]

In mijn optimistische model verwachte ik een piek instroom in de verpleegafdeling rond 22-11. Dat is het model dat kijkt naar de verschuiving van leeftijdsverdeling in de positieve tests (jongeren stijgend, ouderen over de piek heen).

De piek bezetting zou in dat model dan omstreeks 25-11 zijn. Dit cijfer van Ollie (en het NICE dashboard) lijken in lijn met deze verwachting.

Dat is bijzonder goed niews. Volgende datapunt waarop ik wacht is de GGD cijfers. Om het gunstige scenario te bevestigen moet ik de volgende twee dingen zien:

1. wekelijke groeifactor zet nadrukkelijke daling door
2. besmettingen van 70-89 jaar dalen
Als we inderdaad ongeveer nu op de piekbezetting zitten, dan is het wellicht logisch om nu niet tot een complete lockdown over te gaan (persoonlijk vind ik van wel, maar politiek kan ik het wel snappen), en alleen een aantal dingen nog iets aan te scherpen? Dan zijn we weer langs de rand van de afgrond gegaan.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

MC_Sparkles schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:45:
[...]

Maar niet alle ouders kunnen thuiswerken. Er zijn ook ouders die bijv. in de zorg werken. Zolang kinderen naar een gezamenlijke plek kunnen met vele andere leeftijdsgenoten heeft een lockdown van de verdere maatschappij geen nut. De besmettingen worden via thuis -> school -> ander thuis dan doorgeven ipv thuis -> kroeg,stadion,theather,winkel.etc -> ander thuis zoals het nu gaat.
Ik ken genoeg verhalen van mensen die gewoon thuis kunnen werken, maar het liefst met z'n allen naar kantoor gaan (en nog steeds!) Bij mijn partner zijn ze ook gewoon in staat in een overleg op kantoor in te plannen (kan perfect online wordt gedaan). Hij weigert om naar kantoor te gaan voor dat soort dingen en dan wordt hij erop aangesproken...

Het probleem wat ik een beetje vind is dat er teveel wordt gegeken naar het aantal positieve tests. Het is veel belangrijker om te hameren op het feit dat je minder kans hebt in het ziekenhuis te belanden als je gevaccineerd bent. Flatten the curve, niet qua besmettingen, maar qua ziekenhuis opnames. Mensen worden toch wel ziek, is het geen covid19, is het wel de nieuwste smaak griep, of een ander virus wat even rondwaart... En ziek zijn is niet erg, in het ziekenhuis komen wel.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Amd RuLuzzz
Sissors schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:30:
[...]

Vanwaar dan? Even ervan uitgaande dat jij nul risico loopt. En dat je niet zo druk maakt over andere mensen zoals familie waar je grotere kans hebt ze te besmetten. Waarom liever regelmatig testen (neem ik aan dan) waarbij er een stuk tot halverwege je endeldarm in je keel wordt gestoken en via je neus je brein wat wordt gekriebeld.

Ik vond dat prikje iig stuk minder irritant dan een test. En dat is los van alle voordelen die het biedt.
Zie de eerdere post van CMD-snake, een vaccin beschermt nog maar 40% tegen de overdracht. De kans dat je het virus alsnog oploopt vind ik aardig groot. Ik kan mij zeker zorgen maken over kwetsbaren in mijn omgeving. Ik laat mij ook testen als ik klachten heb, dat advies zal ook niet anders worden na het nemen van de boostershot.

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:29
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:54:
[...]

Ik ken genoeg verhalen van mensen werknemers werkgevers die gewoon hun personeel thuis kunnen laten werken, maar het liefst met z'n allen naar kantoor gaan laten komen opdraven (en nog steeds!)
Ik heb een deel van je reactie herschreven ;-)

Zo gaat het er hier in ieder geval aan toe, al sinds de 1e lockdown overigens :+

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy)

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:43

Dit gaat niks doen om de besmettingen omlaag te brengen. Blijkbaar is code zwart een wenselijke en houdbare situatie.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Thalaron schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:56:
[...]

Ik heb een deel van je reactie herschreven ;-)

Zo gaat het er hier in ieder geval aan toe, al sinds de 1e lockdown overigens :+
In mijn omgeving is het echt wat ik schreef :D Bij mijn werkplek (gedetacheerd) is het zelfs zo dat niemand welkom is tenzij je wel een hele goede reden hebt :p

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12:50
Adlermann schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:39:
Ja, de algemene trend is dat de vaccins minder beschermen tegen transmissie sinds de komst van delta. We weten ook dat na een booster de antistoffen zeer hard omhoogschieten en dat zal ook weer een effect hebben op de transmissie.

Het gaat ook allang niet meer om een muur, maar om de infecties te drukken. Druk je de infecties dan druk je de opnames. En dan moet je naar de hele keten kijken, niet alleen naar leeftijdsgroepen. Dus ja, om de ouderen te beschermen moeten jongeren ook maatregelen accepteren. En dan is een booster het minst erg van allemaal.

Dus ja, het zal gewoon een goede tool zijn om te gebruiken. Niet de eindoplossing, maar wel een schakel. Want, wat je daarmee pakt hoef je met andere vrijheidsbeperkende maatregelen niet te corrigeren.

Dus nee, complete bescherming gaat het niet bieden, maar dat is ook niet het doel.
Wat is beter, rekenen op die 95% kans dat je uit het ziekenhuis blijft als je jezelf laat vaccineren of hopen dat je geluk hebt met die 40% als anderen zich laten prikken?

De infecties die het meest in het ziekenhuis belanden zijn nu eenmaal ouderen. De ongevaccineerde ziekenhuispatiënt was onlangs nog gemiddeld 59 jaar oud. Zijn gevaccineerde medepatiënt was rond de 77 gemiddeld. Vaccinatie en boosters zijn vooral van belang voor de 60-plus groep, dat is de enige manier om de meeste garantie te krijgen dat die groep uit de ziekenhuizen blijft. Iemand van 30 zonder risicofactoren een booster geven levert vele malen minder winst op. Proportionaliteit vraagt dat we ons richten daar waar de meeste winst te halen is met de minste ingrepen.
Amd RuLuzzz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:45:
Die 40% is lager dan ik zelf had gedacht, ik dacht ergens rond de 60% te zitten. Hoe zit het met natuurlijke bescherming na een infectie, zijn daar gegevens van bekend hoe goed die beschermen tegen een herbesmetting?
Het RIVM spreekt nog altijd van 60%.

Het OLVG deed een onderzoek naar herbesmetting na genezing, dat zag er heel goed uit. Het deed in elk geval niet onder voor vaccinatie qua bescherming:
Dát mensen na een corona-infectie in de regel bescherming hebben tegen het virus, staat vast. In het OLVG in Amsterdam volgde internist Kees Brinkman 153 patiënten die tijdens de eerste golf covid-19 kregen. Na een jaar had slechts een van hen geen antistoffen tegen het virus, blijkt uit de resultaten die hij binnenkort wil publiceren. ‘En niemand had opnieuw symptomen gekregen die kunnen duiden op covid-19’, vertelt Brinkman aan de telefoon.
(bron)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:07
Amd RuLuzzz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:56:
[...]

Zie de eerdere post van CMD-snake, een vaccin beschermt nog maar 40% tegen de overdracht.
Dus omdat de effectiviteit van vaccins terugloopt, wil je geen boostershots die dat compenseren? Ik snap hem niet...

Los daarvan, zelfs met 40% bescherming op overdracht vanuit jou, waarom wil je die 40% bescherming niet?

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:33

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

TheRicolaa10 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:59:
[...]

Dit gaat niks doen om de besmettingen omlaag te brengen. Blijkbaar is code zwart een wenselijke en houdbare situatie.
Dit soort ongefundeerde rants kunnen achterwege blijven

[Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 25-11-2021 18:28]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:50

t_captain

Moderator General Chat
autje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:52:
[...]

Als we inderdaad ongeveer nu op de piekbezetting zitten, dan is het wellicht logisch om nu niet tot een complete lockdown over te gaan (persoonlijk vind ik van wel, maar politiek kan ik het wel snappen), en alleen een aantal dingen nog iets aan te scherpen? Dan zijn we weer langs de rand van de afgrond gegaan.
Ik hoop stellig dat het optimistische model uitkomt. De vroegste indicator is de verhouding in de GGD incidentie ouderen vs jongeren, alle ogen op 15:00.

Het lijkt inderdaad langs de rand van de afgrond scheren. Meer geluk dan wijsheid bovendien.

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:57
t_captain schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:47:
[...]

De belangrijkste take-away van dit cijfer is dat vaccinatie niet meer het wondermiddel is dat het eerder in 2021 was. Bij een R0 van 7 en de genoemde 64% reductie is zelfs volledige vaccinatie (100% alle leeftijden) niet meer voldoende om terug te keren naar 2019 en verlost te zijn van corona.
Welke NPI's zouden er bij volledige vaccinatie nog nodig zijn om R<1 te krijgen? Zou "thuisblijven/testen bij klachten", grondig BCO en een zekere mate van thuiswerken voldoende kunnen zijn? Wat als we met boosters nog 10 of 20 procentpunt extra reductie krijgen?
Met lichte verhoging toch naar kantoor is iets van het "oude normaal" dat ik niet zo nodig terug hoef :+

• Ankona
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:54:
[...]

Ik ken genoeg verhalen van mensen die gewoon thuis kunnen werken, maar het liefst met z'n allen naar kantoor gaan (en nog steeds!) Bij mijn partner zijn ze ook gewoon in staat in een overleg op kantoor in te plannen (kan perfect online wordt gedaan). Hij weigert om naar kantoor te gaan voor dat soort dingen en dan wordt hij erop aangesproken...
Herkenbaar maar ik heb daar niet zoveel moeite mee. (al zie ik wel dat bij ons nu ook een stap op de plaats gemaakt wordt en alles weer online is)

Heel veel mensen vinden het plezierig om elkaar regelmatig te zien. Ook informeel contact met elkaar te hebben. Daarom hechten veel teams eraan om een kantoordag te hebben met zijn allen. Als daar dan een dissonant tussen zit irriteert dat de rest van het team.
(en voor veel mensen is dat persoonlijke en informele contact ook positief voor de productiviteit. Dus ook vanuit die bril gezien is het goed om de zich afzonderende thuiswerkers een beetje aan te sporen om naar kantoor te komen en mee te doen)

alles kan off-topic

• Deo_Volente
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 18:36
TheRicolaa10 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:59:
[...]

Het lijkt de weg van de minste weerstand te zijn op dit moment. Niet realiserende dat door deze aanhoudende overbelasting van de zorg, de zorg alleen maar minder aan kan bij een volgende golf.. en je uiteindelijk meer/eerder mensen teleur moet stellen.

(hoewel ik begrijp dat dit moeilijke keuze is)

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

LuckyLuke schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:02:
[...]

Wat een wanbeleid wederom. Hugo en Mark vinden code zwart prima zo te zien. 8)7 :? :X |:(
Het is wel een manier om de vergrijzing tegen te gaan, de woningnood op te lossen en de problemen met de AOW/pensioenen op te lossen.

Maar tja, deze maatregelen voelen ook wel weer als gerommel in de marge, wat helpt het nou, dat de Blokker doordeweeks een uurtje eerder dicht gaat? Het is vooral irritant, en men moet dus massaal op zaterdag naar de winkel.

Horeca om 17:00 is ook weer zo'n rare. Dan maak je dus avondeten in de horeca onmogelijk, maar in de middag kan het lekker vol zitten tijdens de lunch.

Dat is voor mij trouwens ook de frustratie: Het voelt allemaal zo willekeurig, zonder enige visie. Ik heb liever een serieuze lockdown, maar dan wel met visie hoe we daarna de boel onder controle houden, dan dit gemodder en daarna gepaniekvoetbal.

Ben ook benieuwd of ze eindelijk eens wat gaan doen aan de bedrijven die QR-codes niet scannen.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• LuckyLuke

LuckyLuke

RobinHood schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:09:
[...]

Het is wel een manier om de vergrijzing tegen te gaan, de woningnood op te lossen en de problemen met de AOW/pensioenen op te lossen.

Maar tja, deze maatregelen voelen ook wel weer als gerommel in de marge, wat helpt het nou, dat de Blokker doordeweeks een uurtje eerder dicht gaat? Het is vooral irritant, en men moet dus massaal op zaterdag naar de winkel.

Horeca om 17:00 is ook weer zo'n rare. Dan maak je dus avondeten in de horeca onmogelijk, maar in de middag kan het lekker vol zitten tijdens de lunch.

Dat is voor mij trouwens ook de frustratie: Het voelt allemaal zo willekeurig, zonder enige visie. Ik heb liever een serieuze lockdown, maar dan wel met visie hoe we daarna de boel onder controle houden, dan dit gemodder en daarna gepaniekvoetbal.

Ben ook benieuwd of ze eindelijk eens wat gaan doen aan de bedrijven die QR-codes niet scannen.
Nou ik ben benieuwd. Mijn film begint zaterdag om 16:00. Gaan ze na 59 minuten de lampen aandoen en iedereen wegsturen?

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ankona schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:06:
[...]

Herkenbaar maar ik heb daar niet zoveel moeite mee. (al zie ik wel dat bij ons nu ook een stap op de plaats gemaakt wordt en alles weer online is)

Heel veel mensen vinden het plezierig om elkaar regelmatig te zien. Ook informeel contact met elkaar te hebben. Daarom hechten veel teams eraan om een kantoordag te hebben met zijn allen. Als daar dan een dissonant tussen zit irriteert dat de rest van het team.
(en voor veel mensen is dat persoonlijke en informele contact ook positief voor de productiviteit. Dus ook vanuit die bril gezien is het goed om de zich afzonderende thuiswerkers een beetje aan te sporen om naar kantoor te komen en mee te doen)
Wij gingen ook weer 1 dag in de week terug naar kantoor en vonden dat wel prettig. Maar toen het advies weer kwam om thuis te werken, deden we dat. En werden er geen overleggen op kantoor meer gepland. Bij mijn partner dus wel...

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 17:42
t_captain schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:04:
[...]
Ik hoop stellig dat het optimistische model uitkomt. De vroegste indicator is de verhouding in de GGD incidentie ouderen vs jongeren, alle ogen op 15:00.

Het lijkt inderdaad langs de rand van de afgrond scheren. Meer geluk dan wijsheid bovendien.
Dat laatste geloof ik niet echt meer. Elke golf zijn we langs die rand gegaan, dus ik schat zo dat er wat meer info is dan wij tot onze beschikking hebben. Je kunt mij iig niet wijsmaken dat we iedere keer op puur geluk de ziekenhuizen weer ramvol hebben liggen, zonder dat er echt iets omvalt.

[removed]

• Coach4All
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

De Gezondheidsraad adviseert nu om iedereen boven de 18 een booster (of oppepprik zo je wil) aan te bieden.

[...]
Hoe fair is het om jongeren met mogelijk levenslange problemen op te zadelen om bejaarden een paar jaar extra te geven?
Hoe fair is het om bejaarden (en chronisch zieken enzo) met mogelijk levenslange problemen op te zadelen omdat er een te groot deel van de bevolking zich niet aan aanwijzingen houden (hygiene, vaccinatie, afstand houden, etc)..
:X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:06
Sissors schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:00:
[...]

Los daarvan, zelfs met 40% bescherming op overdracht vanuit jou, waarom wil je die 40% bescherming niet?
Wil jij een antiviruspakket op je PC die je maar voor 40% bescherming biedt en daarnaast ook nog eens slecht werkt tegen verspreiding van het computervirus?

• autje
LuckyLuke schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:10:
[...]

Nou ik ben benieuwd. Mijn film begint zaterdag om 16:00. Gaan ze na 59 minuten de lampen aandoen en iedereen wegsturen?
Film = cultuur, dus daar zal een uitzondering voor zijn.

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16:31
vj_slof schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:13:
[...]

Wil jij een antiviruspakket op je PC die je maar voor 40% bescherming biedt en daarnaast ook nog eens slecht werkt tegen verspreiding van het computervirus?
Wil jij geen antiviruspakket op je PC, met dus 0% bescherming en daarbij ook niet helpt tegen verspreiding van het computervirus?

Xiaomi Mi 10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• LuckyLuke

LuckyLuke

autje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:14:
[...]

Film = cultuur, dus daar zal een uitzondering voor zijn.
Bioscoop valt gewoon onder horeca.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

LuckyLuke schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:10:
[...]

Gewoon op 2x of 3x snelheid.

Al ga ik ook ergens heen rond die tijd ja, ben ook benieuwd hoe dit gaat werken. Zou lullig zijn als dat niet door kon gaan.

Jaja, corona is ook lullig, maar hier checkt men wel de codes, en afstand houden ging altijd prima. Ik wil bezig nog wel een klein beetje lol gunnen in het leven.
redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:12:
[...]

Dat laatste geloof ik niet echt meer. Elke golf zijn we langs die rand gegaan, dus ik schat zo dat er wat meer info is dan wij tot onze beschikking hebben. Je kunt mij iig niet wijsmaken dat we iedere keer op puur geluk de ziekenhuizen weer ramvol hebben liggen, zonder dat er echt iets omvalt.
De zorg is vooral flexibeler dan op papier staat. Er lopen maar weinig mensen met een 9 tot 5 mentaliteit rond. Als verpleegkundigen 10 uur per dag moeten werken, dan zullen ze dat doen tot ze omvallen.

Op die manier is er toch altijd wel meer mogelijk dan dat je zou denken. Je pleegt wel ultieme roofbouw op het personeel en het zorgt ervoor dat je iedere golf in grotere problemen komt, plus dat niemand uberhaubt nog wel werken in de zorg, maar hey, dat is geen probleem voor Rutte IV. Of V. Ik ben de tel kwijt.

• Sissors
[...]

Beter de cijfers lezen...

Het werkt nog steeds behoorlijk goed om jou te beschermen, 17x voor ziekenhuis opname, dubbel dat voor IC opname. De 40% bescherming is voor het niet verspreiden naar andere.
Maar ja, als dat antiviruspakket niks kost, echt zo goed als nul aan nadelen hebben, en daarmee exponentiele verspreiding met 40% verminderd en je eigen risico met 90%+ verminderd, terwijl alle computerzaken compleet op hun maximum capaciteit zitten vanwege het aantal besmette computers, dan installeer ik dat pakket met plezier...

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CMD-Snake schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:59:

Het OLVG deed een onderzoek naar herbesmetting na genezing, dat zag er heel goed uit. Het deed in elk geval niet onder voor vaccinatie qua bescherming:

[...]

(bron)
Vervelend dat dit artikel van de Volkskrant steeds wordt aangehaald, want het klopt namelijk niet. Het OLVG stelt alleen vast dat er na besmetting een behoorlijke tijd antistoffen zijn. That's it. Er is geen vergelijking met vaccinatie. Daarnaast haalt die kluns van de Volkskrant een heel slecht artikel aan die stelt dat infectie beter is dan vaccinatie qua bescherming. Volkomen onzin. Zie ook de topicstart voor uitleg en betere bronnen. Er is veel bewijs dat vaccinatie beter beschermt dan infectie. Ondanks, inderdaad, dat je wel degelijk bescherming opbouwt na infectie.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 17:42

Tja, wil je zo snel mogelijk van de maatregelen af, of wil je toch door bijven modderen? Hoe meer het virus wordt afgeremd, hoe minder maatregelen er nodig zijn. En ik geloof ook niet dat die booster de eerste maanden nu zoveel doet, maar na een jaar zal het ook merkbaar zijn voor de jongere groepen.
[...]
Een sluiting van de scholen zal kinderen benadelen in hun ontwikkeling en opleiding. Deze achterstanden kunnen ze mogelijk een leven lang bij zich dragen in het ergste geval. We hebben het dan nog niet eens gehad op toegenomen risico van huiselijk geweld, wat een van de problemen was tijdens eerdere schoolsluitingen.

Als onze vrijheden opnieuw beknot worden roept men graag dat deze rechten niet absoluut zijn, alleen dat gaat dan ook op voor het recht op (volks)gezondheid. Hoe fair is het om jongeren met mogelijk levenslange problemen op te zadelen om bejaarden een paar jaar extra te geven?
Die vraag kun je natuurlijk net zo goed omdraaien, waarom moeten die ouderen ervoor opdraaien dat die jongeren het virus zoveel verspreiden omdat ze zich niet aan de regels houden?

Je kunt die groepen gewoon niet los van elkaar zien, de ene verspreidt het meer, de ander komt meer in het ziekenhuis en zo heeft elke groep wel zijn aandeel.

[removed]

• autje
LuckyLuke schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:15:
[...]

Bioscoop valt gewoon onder horeca.
Zeker weten? De horeca in de bioscoop, ja, maar de zalen zelf niet. Je kunt nu ook nog gewoon na 20:00 naar de film.

Overigens zal het waarschijnlijk toch pas maandag ingaan, dus je kunt zaterdag denk ik gewoon naar de film.

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:29
Bjorn180179 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:01:
[...]

En dan zeker de horeca en winkels sluiten. Nee dat zal helpen......

Kinderen grootste besmetters op dit moment dus zolang scholen open blijven nemen zij het virus mee naar huis en besmetten daar hun ouders die vervolgens weer naar het werk gaan etc etc....
Maar dat is dus gelijk het te overkomen probleem.

Die ouders in deze. Zo moeilijk is het niet. Maar indien je kind ziek is bij verdenking, of helemaal bij bewezen corona binnen de klas, zou je als ouder niet die stap naar het werk etc moeten maken. Juist door dit te doen, verspreid je het weer naar andere ouders, die het weer aan hun kinderen geven, die het weer aan klasgenoten geven, die het weer aan andere ouders geven. En zo blijven we natuurlijk maar doorgaan.

Want waar de meeste kinderen in een redelijk gesloten milieu leven, d.w.z. de school is doorgaans lokaal. Veel van hun contacten zijn lokaal en vanuit ditzelfde cluster / zelfde klas. Zelfs sportverenigingen hebben doorgaans kinderen in relatie tot een klein aantal lokale scholen.

Gaat dit voor volwassenen niet op. Kijk ik alleen al naar de eigen collega's, dan hebben we het over collega's uit 6 verschillende provincies waar ik dagelijks mee werk. Uit vele verschillende dorpen / steden. In relatie tot kinderen in vele dorpen / steden.

Als één ouder daarin dus besluit om met een positief kind of mogelijk positief kind op normale wijze te komen werken, is rappe verspreiding nu niet bepaald aan de kinderen op zich toe te schrijven. De volwassen wereld is een veel meer verweven web waarin problematische verspreiding mogelijk gemaakt wordt.

Haal je de transmissie van volwassenen uit de mix, dan houd je enkel die schoolgaande kinderen over. Een scenario zoals we bijvoorbeeld kunnen zien met de kinderziekten binnen de biblebelt. Dat soort uitbraken gaat in kleine clusters. Niet de gehele biblebelt die oplicht omdat al die kinderen zo verbonden zijn. En dat ondanks dat de R0 van veel van de kinderziekten hoger ligt dan dat van SARS-CoV-2.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Waarom zou je dat allemaal willen met de bioscoop? Ik hoor velen hier praten over strenge maatregelen e.d. maar dan laat je zelf toch ook even dit soort dingen na? :?

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:14
Señor Sjon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:21:
Waarom zou je dat allemaal willen met de bioscoop? Ik hoor velen hier praten over strenge maatregelen e.d. maar dan laat je zelf toch ook even dit soort dingen na? :?
Om de 85% die gewoon gevaccineerd is nou weer alle pleziertjes te ontzeggen is ook niet menselijk denk ik.

SPECS

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:17:

[...]

Die vraag kun je natuurlijk net zo goed omdraaien, waarom moeten die ouderen ervoor opdraaien dat die jongeren het virus zoveel verspreiden omdat ze zich niet aan de regels houden?

Je kunt die groepen gewoon niet los van elkaar zien, de ene verspreidt het meer, de ander komt meer in het ziekenhuis en zo heeft elke groep wel zijn aandeel.
Uiteindelijk zal de oplossing dan zijn: Zorg ervoor dat er zo min mogelijk transmissie is tussen die groepen.

Vaccinaties helpen daarbij, dingen als 2G of zelfs 1G in verpleeghuizen helpen daarbij.

Enige pijnpuntje blijft natuurlijk de besmetting thuis, zeker nu "kinderen" langer thuis blijven wonen. Als je 25 bent, kan het best zijn dat je ma 60 is, je vader misschien nog wel ouder. En dat begint toch wel wat risicovol te worden.

Maar je zal uiteindelijk ergens een lijn moeten zetten, met wat acceptabel is. En dat doen we natuurlijk overal in het leven. Hoeveel CO2 is aanvaardbaar? Hoeveel aardbevingen zijn aanvaardbaar? Hoe grote overstromingskans is aanvaardbaar?

• NoInput
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 17:49
Wat een foplockdown wat ze adviseren.

Nog weekje aanmodderen dus. Hebben we pakjesavond gehad. Gaan we dan "drie weken" in lockdown want kerst moet wel door kunnen gaan natuurlijk. En dan de week voor kerst toch maar verlengen.

emotioneel empathisch correct Viva typetje

• LuckyLuke

LuckyLuke

Ik ben ook voor een strenge lockdown hoor. Ik werk al vanaf maart 2020 thuis en hou me netjes aan de maatregelen. Ik ben al die tijd rondom huis gebleven, los van een stadionbezoek en een paar keer een café. Ik heb toevallig vakantie na vrijdag en mijn vriendin en ik zijn al 1,5 jaar niet in de bioscoop geweest. Ik ben voor een lockdown, de film die we willen zien is alleen beperkt te zien. Het was dit weekend of het weekend erop. Slechte timing om uit te brengen / te gaan inderdaad.

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:29
Ja maar... strenge maatregelen alleen voor anderen toch? :+

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online
[...]

Liever 40% bescherming dan 0%. No brainer, lijkt me.

• Ankona
NoInput schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:23:
Wat een foplockdown wat ze adviseren.

Nog weekje aanmodderen dus. Hebben we pakjesavond gehad. Gaan we dan "drie weken" in lockdown want kerst moet wel door kunnen gaan natuurlijk. En dan de week voor kerst toch maar verlengen.
Als ze denken dat het genoeg is waarom dan sadomasochistisch om extra maatregelen vragen omdat je dat zelf zo fijn vindt?

Die "ze" zijn niet de personen bij de kapper die over alle wereldproblemen een mening en oplossing hebben. Ze weten er iets meer van dan wij.

alles kan off-topic

• Amd RuLuzzz
[...]

Dus omdat de effectiviteit van vaccins terugloopt, wil je geen boostershots die dat compenseren? Ik snap hem niet...

Ja, met als reden wanneer houd het op. Ik heb geen zin om elke 9 maanden een prik te halen terwijl het voordeel relatief beperkt is. Ik heb zelf corona + 1 prik gehad dus verwacht bij een herbesmetting (als die komt) dat ik er zelf weinig last van zal hebben.

De griepprik is een mooi voorbeeld. Die beschermt maar weliswaar beperkt. Ik haal die prik niet, met mij zijn er genoeg Nederlanders die hem ook niet halen.

Zal ik mijn ouders, ooms andere bekenden die ik ken die meer risico lopen hetzelfde aanbevelen, nee ik denk dat vaccin voor die mensen zeker helpt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

stylezzz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:23:
[...]

Om de 85% die gewoon gevaccineerd is nou weer alle pleziertjes te ontzeggen is ook niet menselijk denk ik.
Die redenatie heeft ons al in deze situatie gebracht, niet in de laatste plaats door de communicatie hieromheen dat alles weer mag en kan. Vervolgens verliezen vele interesse in het coronanieuws tot de laatste paar weken.

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:47

Dennis1812

Amateur prutser

Ankona schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:28:
[...]

Als ze denken dat het genoeg is waarom dan sadomasochistisch om extra maatregelen vragen omdat je dat zelf zo fijn vindt?

Die "ze" zijn niet de personen bij de kapper die over alle wereldproblemen een mening en oplossing hebben. Ze weten er iets meer van dan wij.
Maar waarom weten ze dat?
Waarom openbaren ze niet ALLE data waarop ze beslissingen nemen.
En niet zwartgelakt alsjeblieft.
Een volledig open regering. Misschien helpt het voor draagvlak

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• stylezzz
  • Laatst online: 17:14
Señor Sjon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:29:
[...]

Die redenatie heeft ons al in deze situatie gebracht, niet in de laatste plaats door de communicatie hieromheen dat alles weer mag en kan. Vervolgens verliezen vele interesse in het coronanieuws tot de laatste paar weken.
Neuh... Het grootste probleem blijft immers de ongevaccineerden in de ziekenhuizen en IC's. Als die er vandaag de dag niet hadden gelegen was er nog betrekkelijk weinig aan de hand. Zeker wel druk.... Maar dan had de vlag er heel anders bij gehangen.

SPECS

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

anandus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:11:
[...]
Maar het grote probleem zijn toch juist de IC's?
Ook ziekenhuisbedden, tuurlijk, maar vooral de IC's moeten we op dit moment verlichten. En dat is waar de ongevaccineerden liggen. Ik meen dat 70% van de mensen in de IC's ongevaccineerd zijn.
Je moet ook kijken hoe het relatief is allemaal. 12% (ofzo) boven de 12 is ongevaccineerd, maar zorgt wel voor het overgrote deel van de IC-bezetting.
Je hebt gelijk, de 30-jarigen liggen er veel minder, maar hoeveel van de 30-jarigen die er wél liggen zijn gevaccineerd en hoeveel niet?
Het is een beetje onhandig dat we niet kunnen zien wat de leeftijdsverdeling op de IC's zijn.
Ik kan me voorstellen dat de 'kansloze' zeer oudere patiënten niet op de IC komen. En sowieso is de gemiddelde leeftijd van ongevaccineerden in het ziekenhuis ook lager.

Het effectiefst, maar ik zelf vind het niets, zou bijvoorbeeld zijn alle ongevaccineerden boven de 40 thuis opsluiten. En als het even kan ook isoleren van jongeren huisgenoten en familieleden.
Deur dicht en eten op een dienblad onder de deur doorschuiven :+
Kijk op1 van gisteren eens terug zou ik zeggen. De hele keten is verstopt en staat op instorten.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17:46
[...]

Sinds ze aangaven dat per 1 november maatregelen niet meer nodig waren, kon ik ze niet meer serieus nemen..

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

psychodude schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:26:
[...]

Ja maar... strenge maatregelen alleen voor anderen toch? :+
Voor mij is het gewoon kosten vs baten.

Ik doe ook al sinds maart 2020 veel minder dan ik zou willen, en goed voor mij is. En om niet gillend gek te worden ga ik dus zo af en toe naar bijvoorbeeld de sauna.

Is dat super slim nu? Vast niet. Maar niet gaan is voor mijn mentale gesteldheid niet zo goed.

En dit soort dingen op de langere baan schuiven was ook veel makkelijker geweest als er duidelijkheid was. Ik kan "prima" leven met een lockdown tot 1 januari. Is het kut? Ja. Maar zolang er daarna een duidelijke exit-strategie is, iets wat ervoor zorgt dat het zo'n beetje de lockdown to end all lockdowns was, kan ik ermee leven.

Maar dat is er niet, en gaat er niet komen. We gaan weer tot zeker eind april aanklooien met lockdowns, klokdowns, fopdowns en wat al niet meer. Zou er bijna weer een kratje op durven te zetten dat 2G gaat falen omdat ondernemers zelf mogen beslissen, en niemand die ondernemers gaat controleren, en dat we dus alsnog een avondklok krijgen ergens in januari-februari. Die ook echt heus weer 2 weken gaat duren.

En dan tja, dan ga ik toch wat meer voor mezelf zorgen. Er mogen bij mij ook wel wat kilootjes af, dus ik kijk wel een klein beetje uit, maar ik ga niet de hele winter binnen zitten.

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:06
migchiell schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:28:
[...]

Liever 40% bescherming dan 0%. No brainer, lijkt me.
Wat is dat toch met die 0% bescherming. Alsof iedere gevaccineerde dood neer valt of zoveel malen besmettelijker is dan een gevaccineerde.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 13:16

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Even uitgaande dat dat gerucht dat de winkels om 17:00 dicht gaan klopt, wat is daar dan het idee van?
Ik weet dat ik 1 van de 17 miljoen stuurlui aan wal ben en dat het gatenkaasmodel er van uit gaan dat alle beetjes helpen. Maar dit is toch echt voor de buhne? Het OMT heeft er ongetwijfeld over nagedacht, hoe kan dit de contactmomenten zo sterk wijzigen? De mensen die tot 17:30 werken gingen toch al in het weekend boodschappen doen en voor hen verandert er niets. En de mensen die het niet doen kunnen alsnog overdag.

3.14159265459 | Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | If you gaze long into an abyss, the abyss will gaze back into you

• LZ86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:46
t_captain schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:17:
[...]

Momenteel is met name de bezetting in de kliniek aan de hoge kant.

Dat is echter een kenmerk van de stijgende flank van een golf. IC opnames lopen 5 a 7 achter de verpleegafdelig aan. Bovendien veel meer ligdagen, het zwaartepunt van de bezetting zit de helft van de gemiddelde ligdagen na de opnames. Voor kliniek 7 ligdagen en IC ongeveer 15. De IC piekbezetting zit dus 10 dagen na de piek op de verpleegafdeling.

Ik denk dat de verpleegafdelingen momenteel richting de piek lopen. Als het meezit, zou die al dit weekend vallen. We gaan dan volgende week een relatieve verschuiving zien waarin de kliniek zachtes terugloopt en de IC doorstijgt.

Bovendien is de schaal van het probleem anders. IC vergt veel meer personeelsinzet per ligdag en is daardoor een groter probleem. @LZ86 wat is de verhouding qua personeelsinzet verpleegkundig?
1 verpleegdag betekent 3 verpleegkundigen per patient normaal gesproken. 2 dienstdoend intensivisten en 2 assistenten lopen er voor de gehele populatie rond. En daar omheen zit natuurlijk nog een hele keten hulp van transportdiensten, keuken, schoonmaak, paramedici en consulterend specialisten voor ingrepen (bij covid altijd de longarts

• Sissors
vj_slof schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:36:
[...]

Wat is dat toch met die 0% bescherming. Alsof iedere gevaccineerde dood neer valt of zoveel malen besmettelijker is dan een gevaccineerde.
Bijna 2x zo besmettelijk dus. En dat is exclusief zaken als booster shots. Als we met de baseline vergelijken dan heb je natuurlijk 0% bescherming zonder vaccin, en 40% met.

• Sissors
Amd RuLuzzz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:29:
[...]

Ja, met als reden wanneer houd het op. Ik heb geen zin om elke 9 maanden een prik te halen terwijl het voordeel relatief beperkt is.
Kans om andere te besmetten met de helft verminderen, en een 30x verminderde kans om zelf op de IC te belanden, die compleet overbelast is. Lijkt mij significant voordeel. Vooral gezien er werkelijkwaar geen enkele andere maatregel is die ook maar in de buurt komt van die effectiviteit voor die kosten (een heel prikje even halen).

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online
vj_slof schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:36:
[...]

Als je een vaccin niet neemt dan biedt dat vaccin jou 0% bescherming. Dat betekent niet dat je acuut dood neervalt, maar het betekent gewoon dat je veel minder dan 40% bescherming geniet, namelijk 0.

Wat is dat toch voor rare redenatie: vaccin biedt geen 100% bescherming, dus ik neem het maar helemaal niet.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Ja, met als reden wanneer houd het op. Ik heb geen zin om elke 9 maanden een prik te halen terwijl het voordeel relatief beperkt is. Ik heb zelf corona + 1 prik gehad dus verwacht bij een herbesmetting (als die komt) dat ik er zelf weinig last van zal hebben.
Het is nog helemaal niet bekend of er om de 9 maanden een prik gehaald moet worden. Het gaat nu om de booster, maar het zou best kunnen dat die vervolgens langer bescherming biedt. Dat moeten we echt afwachten.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:36

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Net zoals een echt viruspakket zorgt het voor 97% bescherming tegen serieuze issues.

Als je toch bezig bent met manke vergelijkingen ;)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ParaDroid2
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15:11
En het leukste: i.t.t. antiviruspakketten zijn deze wel te combineren :)

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12:50

Het is denk ik zinvoller om te kiezen voor de 95% kans bescherming tegen ernstig ziekteverloop als je zelf geprikt bent. De coronavaccins werken uitstekend als het gaat om beschermen tegen ziekenhuisopname of erger, daar moeten we op inzetten.

• NoInput
[...]

Waarom zou ik maatregelen fijn vinden?

• ijdod
  • Nu online
RobinHood schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:16:
maar hey, dat is geen probleem voor Rutte IV. Of V. Ik ben de tel kwijt.
Ruttenull denk ik?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• CRpt3r55
  • Registratie: oktober 2002
migchiell schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:41:
[...]

Als je een vaccin niet neemt dan biedt dat vaccin jou 0% bescherming. Dat betekent niet dat je acuut dood neervalt, maar het betekent gewoon dat je veel minder dan 40% bescherming geniet, namelijk 0.

Wat is dat toch voor rare redenatie: vaccin biedt geen 100% bescherming, dus ik neem het maar helemaal niet.
Vertel dat maar tegen de 70-plussers... Daar liggen er inmiddels meer van in het ziekenhuis dan vóór de start van de vaccinaties.

Etuuuuuh!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Je bent met twee prikken nog steeds >= 95% beschermd tegen ernstig ziekteverloop. Een derde prik verandert daar niet zoveel aan. Wel is er winst te halen bij de effectiviteit van transmissie, maar voor de vierde golf komt de boosterprik sowieso al veel te laat, de jonge gezonde bevolking zal er dan weinig haast bij hebben.

... tot wanneer de QR-code verloopt >:)

[Voor 10% gewijzigd door XWB op 25-11-2021 14:58]

It takes two fools to argue.

• Bloodclot
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:39

Bloodclot

Jawier!

Ik las dit op nu.nl:
https://www.nu.nl/coronav...l-medische-problemen.html

Met name:
Die laatste statistiek wordt ook ondersteund door cijfers van het RIVM: opgenomen gevaccineerden zijn gemiddeld 77 jaar oud. Ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis zijn gemiddeld bijna twintig jaar jonger (59).

Kan iemand die op de IC staat(of dichtbij staat) dit ook merken op hun afdeling?
Kennis van mij op de IC heeft ook enkele 40'rs op de IC gehad (vrij kort, maar dan nog) en die waren ook niet gevaccineerd. De jongste gevaccineerde was toen in de 60.

Ziekenhuisopnames vrijwel gelijk tussen ongevaccineerden en gevaccineerden, maar zorgwekend als de ene bevolkingsgroep maar 15% is.

68% op de IC ongevaccineerd.... op een bevolkingsgroep van 15%.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 13:16

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

XWB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:55:
[...]

Je bent nog steeds >= 95% beschermd tegen ernstig ziekteverloop. Voor de vierde golf komt de boosterprik sowieso al veel te laat, de jonge gezonde bevolking zal er dan weinig haast bij hebben.

... tot wanneer de QR-code verloopt >:)
De paniek in de wintersportapp is in elk geval toegeslagen onder mensen die Jansen hebben.
Hoewel ik er eigenlijk niet meer van uit ga dat die hele wintersport nog door gaat. Als het al mag, weet ik ook niet of ik me nog wel prettig voel om te gaan hossen als half Europa weer in de hens staat

3.14159265459 | Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | If you gaze long into an abyss, the abyss will gaze back into you

• NoInput
CRpt3r55 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:53:
[...]

Vertel dat maar tegen de 70-plussers... Daar liggen er inmiddels meer van in het ziekenhuis dan vóór de start van de vaccinaties.

[Afbeelding]
Welke conclusie trek je hier dan uit?

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17:07
CRpt3r55 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:53:
[...]

[Afbeelding]
Probeer onderstaand plaatje nou eens te analyseren. En probeer niet allemaal redenen te verzinnen waarom vaccinaties niet werken. Er is geen groot complot en de feiten zijn gewoon zoals ze zijn.

En het plaatje laat nog niet eens zien dat de groep gevaccineerde in het ziekenhuis en op de IC ouder zijn en vaak onderliggende issues hebben dan de ongevaccineerden.

[Voor 13% gewijzigd door giantgiantus op 25-11-2021 15:11]

• CRpt3r55
  • Registratie: oktober 2002
NoInput schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:00:
[...]

Welke conclusie trek je hier dan uit?
Dat de overgrote groep vaak volledig gevaccineerde, maar waarschijnlijk kwetsbaren gepaard met onderliggend lijden toch nog in het ziekenhuis terecht komen?

De conclusie lijkt mij vrij duidelijk: bescherm nou juist die groep.

Etuuuuuh!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:48
[...]

Ik heb geen zin om elke 9 maanden een prik te halen terwijl het voordeel relatief beperkt is. Ik heb zelf corona + 1 prik gehad dus verwacht bij een herbesmetting (als die komt) dat ik er zelf weinig last van zal hebben.
Ouders zeiden vroeger: "dan maak je verdomme maar zin". Ik lees heel veel "ik": die houding is dus waarom we nog steeds in deze crisis zitten. Half Nederland denkt alleen maar aan zichzelf.

Ik heb ook geen zin een derde prik te halen, afstand te houden, thuis te werken en een heleboel andere dingen niet te kunnen. Maar toch doe ik het allemaal. Omdat ik wil dat we met zijn allen uit deze shit komen.

Wat dat betreft zou het goed zijn als de EU die derde prik inderdaad gewoon verplicht stelt voor het reisverkeer. Alleen zitten we dan wel weer met onze labbekakkerige trage regering die amper is begonnen.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
[...]

En ook nog eerst even Black Friday meepakken alvorens de sluitingstijd te vervroegen.

• NoInput
CRpt3r55 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:08:
[...]

Dat de overgrote groep vaak volledig gevaccineerde, maar waarschijnlijk kwetsbaren gepaard met onderliggend lijden toch nog in het ziekenhuis terecht komen?

En hoe gaan we dat dan doen?

• zacht
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:07:
[...]

Probeer onderstaand plaatje nou eens te analyseren. En probeer niet allemaal redenen te verzinnen waarom vaccinaties niet werken. Er is geen groot complot en de feiten zijn gewoon zoals ze zijn.

[Afbeelding]
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Dat vaccinaties helpen staat buiten kijf. Dat hoeft niet te betekenen dat het de Grote Oplossing is.

• NoInput
zacht schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:10:
[...]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Dat vaccinaties helpen staat buiten kijf. Dat hoeft niet te betekenen dat het de Grote Oplossing is.
Niemand claimt dat er een Grote Oplossing is. Plakjes gatenkaas model.

• giantgiantus
zacht schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:10:
[...]

Zegt ook niemand. Maar er zijn nog steeds mensen die het nut van vaccinaties in twijfel trekken.

• zacht
  • Niet online
NoInput schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:10:
[...]

En hoe gaan we dat dan doen?
De directe manier: in isolatie opsluiten
De wat verfijndere manier: een heleboel maatregelen nemen (afstand houden, contacten beperken door maatregelen etc) die iedereen voelt

Ik mis overigens nog steeds het vroegere bejaarden-uurtje voor de supermarkten. Maak er een 60+ uurtje van zou ik zeggen.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
D-e-n schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:08:
[...]

Ouders zeiden vroeger: "dan maak je verdomme maar zin". Ik lees heel veel "ik": die houding is dus waarom we nog steeds in deze crisis zitten. Half Nederland denkt alleen maar aan zichzelf.
Sjah, nou, op zich niet heel vreemd als de belangen scheef lopen.

Nu ook, stel ze stellen die derde /booster prik verplicht. Dan gebeurt dat waarschijnlijk binnenkort dan wel zsm. Wat gebeurt er dan, wederom? De groep die het minste last van Corona heeft zit weer klem omdat ze nog geen booster kunnen krijgen terwijl de kwetsbare groep alweer op de Canarische eilanden zit.

En dat is gewoon ... demotiverend eerlijk gezegd.

• giantgiantus
D-e-n schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:08:
[...]

Ik heb ook geen zin een derde prik te halen, afstand te houden, thuis te werken en een heleboel andere dingen niet te kunnen. Maar toch doe ik het allemaal. Omdat ik wil dat we met zijn allen uit deze shit komen.

Wat dat betreft zou het goed zijn als de EU die derde prik inderdaad gewoon verplicht stelt voor het reisverkeer. Alleen zitten we dan wel weer met onze labbekakkerige trage regering die amper is begonnen.
Zou wel lekker zijn als mensen dan principieel blijven. Stukken minder Sjonnies op de populaire vakantiebestemmingen :)

• iamcj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16:26
Vandaag ca: 22.274

Trendbreuk?

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 15:23
giantgiantus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:16:
[...]

Zou wel lekker zijn als mensen dan principieel blijven. Stukken minder Sjonnies op de populaire vakantiebestemmingen :)
en in de sportschool ;)

• zacht
  • Niet online

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

eric.1 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:16:
[...]

Sjah, nou, op zich niet heel vreemd als de belangen scheef lopen.

Nu ook, stel ze stellen die derde prik verplicht. Dan gebeurt dat waarschijnlijk binnenkort dan wel zsm. Wat gebeurt er dan, wederom? De groep die het minste last van Corona heeft zit weer klem omdat ze nog geen booster kunnen krijgen terwijl de kwetsbare groep alweer op de Canarische eilanden zit.

En dat is gewoon ... demotiverend eerlijk gezegd.
Eerlijk gezegd vind ik dat niet eens het meest demotiverend. Dat vind ik de CU die vindt dat er maar een 1G ingevoerd moet gaan worden, want er zijn een paar mensen die zich vanwege domme redenen (ja, ik vind religie een domme reden) zich niet laten vaccineren..

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

%pos lijkt ook over the hill...

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:34
Als ik niet het idee had dat we keihard op een testplafond zitten en geen idee meer hebben hoeveel besmettingen er daadwerkelijk zijn, zou ik zeggen dat we een plateau hebben bereikt en de daling binnenkort misschien wel ingezet gaat worden. maar ja, dat plafond hè...

• zacht
  • Niet online
Percentage positief van 22,5 naar 22,3. Van heel erg hoog gezakt naar heel erg hoog.

Edit:
En minder testen afgenomen zie ik: 998.834 testen. Wattenstaafprikkers kunnen ook ziek worden natuurlijk.

[Voor 19% gewijzigd door zacht op 25-11-2021 15:22]

• D-e-n
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:20:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat niet eens het meest demotiverend. Dat vind ik de CU die vindt dat er maar een 1G ingevoerd moet gaan worden, want er zijn een paar mensen die zich vanwege domme redenen (ja, ik vind religie een domme reden) zich niet laten vaccineren..
De religieuzen zijn volgens mij toch niet de grootste groep vaccinweigeraars? Ik begreep van een huisarts (op tv) dat zelfs in de godvrezende dorpen heel veel mensen andere redenen hadden om de prik niet willen. Vaak niet veel dommer ;) maar toch.

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:20:
[...]

Percentage positief van 22,5 naar 22,3. Van heel erg hoog gezakt naar heel erg hoog.

Edit:
En minder testen afgenomen zie ik: 998.834 testen. Wattenstaafprikkers kunnen ook ziek worden natuurlijk.
Hangt dat niet samen met het advies om zelftesten te gebruiken?

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

D-e-n schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:23:
[...]

De religieuzen zijn volgens mij toch niet de grootste groep vaccinweigeraars? Ik begreep van een huisarts (op tv) dat zelfs in de godvrezende dorpen heel veel mensen andere redenen hadden om de prik niet willen. Vaak niet veel dommer ;) maar toch.
Nee, dat is het probleem ook niet, het is het probleem dat er een groep religieuzen zijn die in onze regering zitten die niet gevaccineerd willen worden en wel overal bij willen kunnen komen (en dat kan natuurlijk niet met 2G!)

• zacht
  • Niet online
Robertdj schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:23:
[...]

Hangt dat niet samen met het advies om zelftesten te gebruiken?
Dat geldt pas vanaf 3 december volgens mij. Dat neemt niet weg dat er ongetwijfeld mensen zijn die na een uur hun poging om een afspraak te maken maar staken en een zelftest doen.

• D-e-n
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:26:
[...]

Nee, dat is het probleem ook niet, het is het probleem dat er een groep religieuzen zijn die in onze regering zitten die niet gevaccineerd willen worden en wel overal bij willen kunnen komen (en dat kan natuurlijk niet met 2G!)
Denk je dat veel CU bewindslieden niet gevaccineerd zijn?

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:36

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CRpt3r55 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:08:
[...]

De overgrote groep is dus de niet gevaccineerde. Dus je zal je conclusie wat bij moeten stellen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• NoInput
giantgiantus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:07:
[...]

En het plaatje laat nog niet eens zien dat de groep gevaccineerde in het ziekenhuis en op de IC ouder zijn en vaak onderliggende issues hebben dan de ongevaccineerden.

[Afbeelding]
Verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd is ongeveer 9:1. Verhouding ziekenhuisopnames is 1:1. De kans op opname is dus ongeveer 9 keer kleiner. Had niemand een prik gehad, dan was het totaal aantal opnamens dus 5 keer zo groot geweest bij gelijke maatregelen. (9*0.5+0.5).

En dan hebben we het nog niet eens gehad over ernst ziekte, ligduur, overlijdenskansen.

Vaccins zijn een wondermiddel.

Pagina: 1 ... 113 ... 129 Laatste

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee