Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.931 views

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:57
President schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:47:
[...]

Mijn zoon werd in december 2020 4 jaar... Precies in de lockdown. Dus hij is de eerste weken begonnen met 'online les'. Ging prima, juf stuurde filmpjes en kind vond het leuk om met de juf en de klas te bellen.

Hij heeft nu een eigen Chromebook gekregen en er komt eind van de week een printer in huis. Ik heb echt geen medelijden, vergeet niet dat hij ook niet beter weet...
Ik krijg hier best een vreemd gevoel van..
Kind van 4 met een laptop.. terwijl een kind van 4 m.i. gewoon moet springen, stuiteren en zingen..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
[...]
Mijn zoon werd in december 2020 4 jaar... Precies in de lockdown. Dus hij is de eerste weken begonnen met 'online les'. Ging prima, juf stuurde filmpjes en kind vond het leuk om met de juf en de klas te bellen.

Hij heeft nu een eigen Chromebook gekregen en er komt eind van de week een printer in huis. Ik heb echt geen medelijden, vergeet niet dat hij ook niet beter weet...
Mijn ervaring is ook dat het meestal vooral de ouders zijn die het lastig en zielig vinden. De kinderen zelf gaan gewoon in de flow mee en maken zich niet zo druk.

[removed]

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:32
t_captain schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:49:
[...]

Niet-gevaccineerden bestaan uit verschillende subgroepen:

1. “ik vertrouw de overheid en de big pharma niet”
1a. Forum-stemmers met een militante “laat me met rust” levenshouding
1b. Andere uiteinde van het politieke spectrum: bakfietsmoeders die hun kinderen ook niet laten prikken omdat de principiëel alleen in alternatieve gezondheidszorg vertrouwen.

2. religieuze niet-vaccineerders
2a. Christelijke achtergrond, voornamelijk streng gereformeerd. Veluwe en NO polder.
2b. Moslim achtergrond. Grote steden.

3. “ik vind corona niet zo eng of belangrijk”
Overwegend jonge mensen van diverse achtergronden. Overigens de enige groep waarop 2G het beoogde effect heeft.

De laatste tijd wordt buitenproportioneel naar 2a gewezen. Maar 1 en 2b zijn niet kleiner.
Volgens mij zijn moslims niet principieel tegen vaccineren of wel? Het zijn meer sociaal economische factoren waardoor de vaccinatie graad lager is. Bijv. het niet spreken van Nederlands.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nuveo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:58:
[...]

Maar daar zijn al sinds de zomer 0 maatregelen meer. Zelfs festivals en clubs zijn open, geen mondkapjes, geen coronapas. Bij een gelijk aantal overledenen staan ze er een stuk beter voor zou ik dan zeggen :)
Afhankelijk waar je bent in de UK zijn er nog wel covid pass requirements, mask requirements etc:
https://www.bbc.com/news/explainers-52530518

Voor het Engeland deel is wel vrijwel vrij.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Ankona schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:55:
[...]

En juist op die leeftijd hebben kinderen eigenlijk niets te zoeken achter een beeldscherm. Ze moeten rennen en spelen. Het is de leeftijd waarop ze sociale contacten aangaan (peuters spelen samen alleen, dwz je kunt peuters wel bij elkaar zetten maar ze zitten alleen in hun spel, vanaf een jaar of 4 verandert dat en krijgen ze interesse in elkaar)
Precies. Dat werd ook duidelijk in het 10 minuten gesprek vorige week. Daar maakt ze nu grote stappen. Dat gaan we dus niet afremmen, maar stimuleren. De Kerstvakantie is met 2 weken dan al best een uitdaging.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

1. “ik vertrouw de overheid en de big pharma niet”
1a. Forum-stemmers met een militante “laat me met rust” levenshouding
1b. Andere uiteinde van het politieke spectrum: bakfietsmoeders die hun kinderen ook niet laten prikken omdat de principiëel alleen in alternatieve gezondheidszorg vertrouwen.

2. religieuze niet-vaccineerders
2a. Christelijke achtergrond, voornamelijk streng gereformeerd. Veluwe en NO polder.
2b. Moslim achtergrond. Grote steden.

3. “ik vind corona niet zo eng of belangrijk”
Overwegend jonge mensen van diverse achtergronden. Overigens de enige groep waarop 2G het beoogde effect heeft.

De laatste tijd wordt buitenproportioneel naar 2a gewezen. Maar 1 en 2b zijn niet kleiner.
Categorie 2 vind ik de enige waar ik respect voor op kan brengen. Ik deel hun mening niet maar onderschrijf wel het feit dat zij vanuit hun overtuiging moeten kunnen handelen zoals zij denken dat het goed is. (En stiekem zitten er juist in die groep ook een hoop die toch wel vaccineren en veel minder ver van de maatschappelijke standaard staan dan men van buitenaf graag aanneemt om te wijzen. Al is het alleen al omdat ze er niet zo mee te koop lopen of zich zelfs stiekem laten vaccineren)

alles kan off-topic

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15

Wimo.

Shake and Bake!

HEY_DUDE schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:56:
[...]

Volgens mij zijn moslims niet principieel tegen vaccineren of wel? Het zijn meer sociaal economische factoren waardoor de vaccinatie graad lager is. Bijv. het niet spreken van Nederlands.
Leg me die eens uit. De informatie m.b.t. vaccinatie is beschikbaar bij het RIVM in NL en EN. Denk je dat een vertaling naar de vele exotische talen gaat helpen?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:12:
Ik lees dat ECDC adviseert om zo snel mogelijk iedere 40+er een booster te geven.

Ik vroeg me af: we hebben tegenwoordig toch prikken zonder afspraak? Wat ziu er gebeuren als ik daar gewoon binnenliep voor een shot Pfizer? Zouden ze me wegsturen omdat ik 5.5 maand geleden Janssen heb gehad?
Ze zouden op de grote priklocaties een combinatie kunnen doen: in de middag open voor boosters voor iedereen 60+. Kan oma van 83 in de ochtend rustig haar prikje halen, daarna prik je alles weg wat je hebt liggen. Maak heel duidelijk dat het op = op is, dus niet zeuren als je achter het net vist. Ben je om 3 uur al door de prikken heen, dan lever je daar de volgende dag een extra hoeveelheid.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 20:19

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Eens. Voor ons maakte het ook niet zoveel uit. Soms wel wat stress momentjes en conflicten natuurlijk, maar dat hoort erbij.
redwing schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:56:
[...]

Mijn ervaring is ook dat het meestal vooral de ouders zijn die het lastig en zielig vinden. De kinderen zelf gaan gewoon in de flow mee en maken zich niet zo druk.
Eens, maar... ik ken wel voorbeelden uit ons dorp van ouders die:
  • Beide op locatie aan het werk moesten.
  • Geen kaas gegeten hebben van veel van de leerstof (Praktisch opgeleid).
  • Zelf amper met de computer werkten, dus ook geen idee hadden hoe dat allemaal werkte
En dit zijn dus mensen van in de 30. Voor ouders en kinderen in die situatie is het allemaal een stuk minder relaxed.

Twitter

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:27
Ankona schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:00:
[...]

Categorie 2 vind ik de enige waar ik respect voor op kan brengen. Ik deel hun mening niet maar onderschrijf wel het feit dat zij vanuit hun overtuiging moeten kunnen handelen zoals zij denken dat het goed is. (En stiekem zitten er juist in die groep ook een hoop die toch wel vaccineren en veel minder ver van de maatschappelijke standaard staan dan men van buitenaf graag aanneemt om te wijzen. Al is het alleen al omdat ze er niet zo mee te koop lopen of zich zelfs stiekem laten vaccineren)
Voor een groep die zich als zwaar conservatief profileert is het wel een heel liberale interpretatie van christelijke normen en waarden met betrekking tot het zorgvuldig omgaan met Gods schepping en het tonen van naastenliefde.

Niet bepaald principes die het verdienen op een voetstuk gedragen te worden als zijnde het summum van vroomheid. Gelukkig zijn er velen die het dan ook niet delen, ik hoop dat de coronacrisis hier mogelijk ook een kentering qua gedachtegoed betekent en het in de toekomst de mogelijkheid tot dialoog biedt in plaats van dat het een taboe blijft in die kringen.

• Wimo.
  • Laatst online: 23:15

Wimo.

Shake and Bake!

[...]

Allicht, op die leeftijd stelt het allemaal nog geen drol voor. Paar jaartjes later hakken 3 maanden online les er fors in. Zowel bij kind als de ouders.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
[...]

Niet gevaccineerd willen worden, maar als ze besmet zijn en naar adem lopen te happen dan zijn die principes snel weg en mogen ze opeens wel volgespoten worden met allerlei medicatie.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:03
[...]

Je bent zelf docent toch? Ik denk dat dat ook wel wat helpt in het didactisch vermogen van de ouders. Het is ook een enorm verschil hoe scholen en klassen ermee omgaan. Hier was de eerste lockdown 1-2x een telefoontje in 2 maanden. In de tweede lockdown waren het 1-2 TEAMS momentjes/week. Ik hoorde van collega's dat kinderen van dezelfde leeftijd een soort interactief college kregen tijdens schooltijd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:09
[...]

Mijn voorstel vereist enige politieke moed. Veeg alles op een hoop, en leg gewoon de algemene vaccinatieplicht op. Ja, we hebben over je bezwaren nagedacht en nee, we gaan er niet s mee doen. Voor de vierde golf gaat het niet helpen, maar de 5e, 6e en 7e golf kan het in belangrijke mate afzwakken. Sowieso zal een fiks gedeelte bij een plicht gewoon de wet volgen en zich laten vaccineren. Voor alle anderen is de op te leggen boete een compensatie op de ziektenkosten die ze als groep veroorzaken. Zeg maar een soort solidariteitsheffing.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

[...]

Zelfs groep 1 heeft af en toe nog wel aardige argumenten. Zoals dat het vreemd is dat een bewijs van antistoffen principieel niet in het hele vinkjessysteem meegenomen wordt en het perse een vaccinatie moet zijn. En dat er de afgelopen 2 jaar ook niet bar veel ingezet op het bevorderen van een gezonde levensstijl is. En dat 'big pharma' geen heel frisse wereld is.

Echter.. dat de overheid steken laat vallen en regelmatig onnavolgbaar is maakt het nog niet automatisch zo dat alle overheidsmaatregelen of vaccins per definitie flauwekul zijn. Het een kan ook naast het ander bestaan.

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-11 11:34
martwoutnl schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:40:
[...]

Je vergeet dat die kinderen het virus wat ze daar oppakken ook thuis overbrengen. En dus die ouders het weer verder. Als je de rest dichtgooit maar de scholen niet blijf je een cirkel houden van besmettingen. Ook die cirkel moet kapot. Ik gun alle kinderen een open school maar de besmettingen daar lopen gewoon hard op.
In een lockdown mogen de ouders toch nergens heen?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:37
GAIAjohan schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:56:
[...]

Kind van 4 met een laptop.. terwijl een kind van 4 m.i. gewoon moet springen, stuiteren en zingen..
hoezo een vreemd gevoel?moet je eens op een woensdag middag bij een sportschool binnen lopen terwijl de moeders hun groepslessen doen zitten de kinderen achter de tablet een filmpje te kijken :+

vind het ook nergens om gaan maar goed dat is de tijd waarin we leven ook de tijd voor de corona btw

• AFCAjax
[...]

Leuk, in de zandbak spelen in je woonkamer.

Jouw kind weet misschien niet beter, omdat het allemaal precies samenviel met de lockdown. Maar ik ben benieuwd hoe hij/zij nu reageert als hij morgen niet meer mag.

[ Voor 13% gewijzigd door AFCAjax op 24-11-2021 13:16 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-11 15:56

mrsar

waar een sar is,is een wodka

[...]

klopt,ik woon in een..minder blanke buurt en er zijn gewoon moslims om mij heen die gevaccineerd zijn.
Van wat ik gezien heb staat alle info er in meerdere talen (arabisch en turks b.v.)
Daarnaast was men op de markt met een kraam om antwoorden te geven op eventuele vragen en "het" gesprek aan te gaan.

Zoals ik het zie lijkt het vooral onder het stuk wantrouwen of niet boeiend te vallen en een stukje sociale aspect(leeft vooral in eigen kringen).

Wel zie ik vaak dat men zich beter aan mondkapjes houd (bij vooral de oudere familie)

[ Voor 13% gewijzigd door mrsar op 24-11-2021 13:21 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:04
AFCAjax schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:14:
[...]

In een lockdown mogen de ouders toch nergens heen?
Nouja, er moet toch nog wel gewerkt worden. Lang niet ieder werk kan thuis gedaan worden.
Of essentieel werk.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-11 11:14
[...]

Ik moest even zoeken. Naar ik kan vinden is er geen verzet in de grote Islamitische koepel-organisaties. Echter, religie heeft diversiteit. Er zijn altijd meer extreme groepen binnen een geloof.

Zo zien we dat een grote meerderheid van Christelijke inwoners gevaccineerd is, met een paar grote uitzonderingen zoals Urk en Staphorst en talloze kleinere clusters van niet-gevaccineerden verspreid over het land. Ik vermoed dat ook binnen de Moslim-gemeenschep minderheden zijn die zich wel tegen vaccinatie verzetten. De algemene tendens is in ieder geval niet super "pro vax".

Verder inderdaad: sociale factoren. Dat speelt vooral in de achterstandswijken. Wantrouwen tegen de seculiere samenleving en overheid. Afstand tot de samenleving buiten de eigen kaders. Taalbarrieres.

Als je 60 bent en een uitnodiging voor een prik ontvangt, dan kun je twee dingen doen. Je kunt op internet een afspraak maken (dat is de standaard reaktie waar het systeem vanuit gaat). Of je vraagt aan je laatste thuiswonende kind van 22 of je die prik wel moet laten zetten. Goede kans dat hij zegt dat het allemaal niet zo belangrijk is. Dat staat immers op facebook.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:56
Ankona schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:55:
[...]

En juist op die leeftijd hebben kinderen eigenlijk niets te zoeken achter een beeldscherm. Ze moeten rennen en spelen. Het is de leeftijd waarop ze sociale contacten aangaan (peuters spelen samen alleen, dwz je kunt peuters wel bij elkaar zetten maar ze zitten alleen in hun spel, vanaf een jaar of 4 verandert dat en krijgen ze interesse in elkaar)
Hij zit volgend schooljaar in groep 5 en daar zal hij ook soms op de Chromebook moeten werken. En vind het leuk om nu af en toe op Squla dingen te doen, omdat hij cognitief ook soms wat uitdaging nodig heeft. Los dat we 2 tot 3x per week vriendjes of vriendinnetjes te spelen hebben en dat de leerkrachten op school vol lof zijn.

Je moet niet meteen de uitersten opzoeken, een combinatie van alles is naar mijn mening het best. Soms lekker met poppen spelen, soms liedjes op YouTube opzetten en mee dansen, soms met een vriendje spelen, veel knutselen en kleuren, etc.

Niet meteen denken dat mijn kind 2 uur per dag op de Chromebook zit. Misschien 2 keer een kwartiertje, wat dus prima is. En ja, we hebben dan wel de luxe dat die 200 euro verder 'niks voorstelt' voor ons.

Maar goed, genoeg zo over dit onderwerp en weer door over corona :-).

Met Sinterklaas mogen externen de school niet in. Dus geen Sinterklaas in de scholen, al zullen er vast wel scholen weer op zoek gaan naar mogelijkheden...

Verwijderd

bie100 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:15:
[...]

hoezo een vreemd gevoel?moet je eens op een woensdag middag bij een sportschool binnen lopen terwijl de moeders hun groepslessen doen zitten de kinderen achter de tablet een filmpje te kijken :+

vind het ook nergens om gaan maar goed dat is de tijd waarin we leven ook de tijd voor de corona btw
Een keer een uurtje is niet zo erg. Maar als zo'n klein kind structureel op een tablet- of telefoonschermpje zit te kijken, dan ben je een brilletje aan het kweken. :)

Die van ons heeft ook een tablet, maar die is dus niet beschikbaar voor alledaags gebruik. Die mag ze in bepaalde situaties gebruiken, zoals bij thuisonderwijs destijds, tijdens een lange reis of als ze zich heel goed heeft gedragen bijvoorbeeld. Dat moet je echt beperken, want anders doen ze de halve dag niets anders meer.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:26
t_captain schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:27:
Stel dat de scholen volgende week dicht gaan, dan zjjn ze precies twee weken te laat voor het maximale effect op de ziekenhuisbezetting in december.
Wat zou het effect op het aantal besmettingen zijn als de scholen per direct (dus morgen) voor 2 weken dicht gaan, om dan vervolgens weer ruim 2 weken open te gaan tot de kerstvakantie?

Dit lijkt me voor de ontwikkeling van de leerlingen namelijk wel veel beter. Veel klassen zitten nu immers toch al thuis, en over 2 weken kan iedereen dan weer onderwijs volgen.

Kan alleen moeilijk inschatten welk effect dat heeft op de besmettingen in vergelijking tot het scenario dat waarschijnlijk gekozen wordt: de 2 weken voorafgaand aan de kerstvakantie dicht zodat je 4 opeenvolgende weken gesloten bent.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-11 22:26
eric.1 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:39:
[...]
Die booster was toch voornamelijk om de bescherming tegen ziekenhuis- en IC opnames te verhogen? Die is bij de niet-ouderen amper gedaald.
Probleem is dat voor iedereen (dus niet alleen ouderen) de mate van vatbaarheid voor het oplopen van het virus vermindert. Dus je raakt sneller besmet dan kort na het nemen van het vaccin. En als je besmet raakt maak je ook deel uit van de verspreiding.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42

-tom-562

Oliesjeik

redwing schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:56:
[...]

In de 'Tweakers bubbel' wellicht, maar genoeg kinderen die er wel onder lijden. Ouders die geen tijd hebben (want die moeten ook gewoon werken) en totaal geen kaas gegeten hebben van het zelf les geven

Vaak bu'j te bang!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:17
[...]

Want het een sluit het ander uit? Mijn vader was al vroeg met computers bezig (begin jaren 80) en daardoor kreeg ik het als kind ook mee. Ik zat als 2 of 3 jarige ook regelmatig naast mijn vader achter de computer, soms even nadat hij klaar was met zijn werk in Paintbrush (voorganger van MSPaint in Windows 3.11) wat kliederen en met 4 jaar kreeg ik mijn eerste eigen pctje, een 486 bak, om Tetris en dergelijke op te spelen.

Speelde ik dan niet buiten, was ik niet door de buurt aan het rennen met vriendjes, niet aan het voetballen/knikkeren/verstoppertje spelen? Natuurlijk wel, dat deed ik ook iedere dag. Maar ik had als kind naast dingen als Lego en auto's ook interesse in computers, dus had zat ik op die leeftijd ook soms een uurtje achter de computer.

Het gaat om alles met mate te doen. Ik zal mijn toekomstige kinderen ook niet op jonge leeftijd de hele dag op een smartphone, tablet of laptop laten spelen, dan geef ik ze wel een boek, papier en kleurpotloden, een puzzel of Duplo/Lego en gaan ze zich daar maar mee vermaken. Maar zeggen dat een 4 jarig kind die wat op een laptop speelt heel raar is, nee dat zeker niet. Ik vond het begin jaren 90 al niet gek, nu in 2021 waar zoveel meer via de pc en internet gaat al helemaal niet. Maar goed, that's just my 2c.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

alexbl69 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:26:
[...]

Wat zou het effect op het aantal besmettingen zijn als de scholen per direct (dus morgen) voor 2 weken dicht gaan, om dan vervolgens weer ruim 2 weken open te gaan tot de kerstvakantie?

Dit lijkt me voor de ontwikkeling van de leerlingen namelijk wel veel beter. Veel klassen zitten nu immers toch al thuis, en over 2 weken kan iedereen dan weer onderwijs volgen.

Kan alleen moeilijk inschatten welk effect dat heeft op de besmettingen in vergelijking tot het scenario dat waarschijnlijk gekozen wordt: de 2 weken voorafgaand aan de kerstvakantie dicht zodat je 4 opeenvolgende weken gesloten bent.
Ook veel klassen zitten niet thuis. Er zijn ook gewoon genoeg scholen waar geen grote problemen zijn.
Wat mij betreft kunnen ze de boom in met wéér een sluiting. Vorig jaar hebben we onze dochter zelf een paar weken thuis gehouden, toen de situatie ernstig was en er nog maar weinig gevaccineerd was. Maar dit jaar is de situatie voor ons heel anders, ook de fase waarin ze nu zit is anders. Dan gaan we het zelf wel invullen naar eigen goeddunken.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-11 12:40
autje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:27:
[...]

Probleem is dat voor iedereen (dus niet alleen ouderen) de mate van vatbaarheid voor het oplopen van het virus vermindert. Dus je raakt sneller besmet dan kort na het nemen van het vaccin. En als je besmet raakt maak je ook deel uit van de verspreiding.
Dat begrijp ik. Alleen had ik begrepen dat de vaccinatie sowieso maar beperkt helpt tegen de verspreiding.

Dus om dan die reden te gebruiken om zal maar zeggen "voor te willen dringen", dat vind ik bijzonder.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
YakuzA schreef op woensdag 24 november 2021 @ 00:39:
Ik heb het niet anders geïnterpreteerd dan dat als mensen zich aan de maatregelen houden we het nog een beetje onder controle houden qua zorg en dat als het niet tegenzit er misschien over x jaar weer kans is dat het oude normaal weer kan gaan beginnen.

Iedereen met een beetje zelfdenkend vermogen moet toch wel door hebben dat onze regering niet de baas is van het virus en dat wel even roggelen dat we volgende zomer er 100% zeker vanaf zijn?
Je zal redelijk alleen staan vrees ik. Veel mensen - getuige de quotes uit het Volkskrant artikel - gingen uit een (impliciete) belofte. Je kan het ze moeilijk kwalijk nemen, het kabinet poneert zaken op een dusdanige wijze dat er verbanden gelegd worden door de toehoorders. Het kabinet impliceert een hoop in hun communicatie. We hebben al meerdere 'silver bullets' gehad die alle problemen zouden kunnen oplossen. Mensen gaan zich na een tijdje bekocht voelen.
nwagenaar schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:39:
Daarbij vind ik het uitstekend (en hun goed recht) dat mensen als Bruls en Grappenhaus mensen erop wijzen dat ze grensoverschrijdend gedrag vertonen en die mensen mogen daarop aangesproken worden.
Als deze heren een blauw tegeltje in hun kantoor hadden hangen dan las het "The beatings will continue until morale improves".

Bestuurders als Bruls en Grapperhaus miskennen de werkelijkheid in hun handelen. Het idee dat mensen het zat zijn om wat voor reden dan ook gaat er bij deze twee niet in. Elke uitbarsting van onvrede komt door raddraaiers die lekker stennis willen schoppen. Zie ook hun uitlatingen over de onrust in diverse steden, geen seconde kan het gevoerde jojo-beleid daar een hand in hebben gehad.

De gedragswetenschap is de afgelopen 20 maanden een permanent ondergeschoven kindje gebleven, terwijl dit wel een middel is om betrokkenheid te kweken en te behouden zodat beleid beter aankomt bij mensen.

[ Voor 33% gewijzigd door CMD-Snake op 24-11-2021 13:42 ]

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11 16:45
[...]

mwah, ligt een beetje aan de cultuur ook, de ene rollen ze in de modder, de ander moeten ze werken(de een genoodzaakt, de ander vanuit cultuur), 3 uur per dag studeren om in een goede school te komen, naar de kerk, school, kerk, eten en vroeg naar bed.

(raad de landen welke waar van toepassing zijn :*) )

• t_captain
[...]

Ik vermoed een halvering van positieve tests onder kinderen, zichtbaar vanaf +- 5-12. Vanaf 10-12 een daling van besmettingen in de middengeneratie met 20 a 25%. En vanaf 15-12 een reductie van positieve tests onder de ouderen (70+) van ongeveer 15%.

Verwijderd

CMD-Snake schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:37:
[...]

Als deze heren een blauw tegeltje in hun kantoor hadden hangen dan las het "The beatings will continue until morale improves".

Bestuurders als Bruls en Grapperhaus miskennen de werkelijkheid in hun handelen. Het idee dat mensen het zat zijn om wat voor reden dan ook gaat er bij deze twee niet in. Elke uitbarsting van onvrede komt door raddraaiers die lekker stennis willen schoppen. Zie ook hun uitlatingen over de onrust in diverse steden, geen seconde kan het gevoerde jojo-beleid daar een hand in hebben gehad.

De gedragswetenschap is de afgelopen 20 maanden een permanent ondergeschoven kindje gebleven, terwijl dit wel een middel is om betrokkenheid te kweken en te behouden zodat beleid beter aankomt bij mensen.
Grapperhaus moet m.b.t. Corona vooral zijn mond houden. Die heeft zijn recht om mensen aan te spreken m.b.t. het naleven van Corona maatregelen al heel lang geleden compleet verspeeld. Onherstelbaar beschadigd op dit vlak.

• redwing
  • Nu online
-tom-562 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:28:
[...]

In de 'Tweakers bubbel' wellicht, maar genoeg kinderen die er wel onder lijden. Ouders die geen tijd hebben (want die moeten ook gewoon werken) en totaal geen kaas gegeten hebben van het zelf les geven
Mijn reaktie ging er dan ook over dat het meestal de ouders zijn die het zielig vinden en medelijden met de kinderen hebben. Terwijl die kinderen dat meestal helemaal niet zo zien, die doen gewoon lekker hun ding.

Maar dat het lastig is en er achterstanden door komen weet ik ook wel (ik heb zelf ook 2 kinderen ;) ).

[removed]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:40:
Grapperhaus moet m.b.t. Corona vooral zijn mond houden. Die heeft zijn recht om mensen aan te spreken m.b.t. het naleven van Corona maatregelen al heel lang geleden compleet verspeeld. Onherstelbaar beschadigd op dit vlak.
Klopt. Grapperhaus had nooit aan mogen blijven na zijn huwelijksfeestje. De hele geloofwaardigheid van het kabinet en het gevoerde beleid had daar enorm onder te lijden. Ik snap nog steeds niet waarom er zoveel moeite is gedaan door het kabinet om Grapperhaus te redden. Veel hebben ze niet meer aan hem, voorheen was hij ook vaste prik bij persconferenties en sindsdien niet meer.

• redwing
  • Nu online
dakka schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:38:
[...]

mwah, ligt een beetje aan de cultuur ook, de ene rollen ze in de modder, de ander moeten ze werken(de een genoodzaakt, de ander vanuit cultuur), 3 uur per dag studeren om in een goede school te komen, naar de kerk, school, kerk, eten en vroeg naar bed.

(raad de landen welke waar van toepassing zijn :*) )
Daarnaast verandert de wereld ook. Veel contacten gaan tegenwoordig online, maar dat wil niet zeggen dat ze daarnaast niet gewoon met vriendjes buiten gaan spelen. Als ik hier kijk, komen veel vriendjes waarmee ze op pad gaan juist van online contacten. Je moet naar het geheel kijken en als ze de hele dag niets anders doen gaat er wat fout, maar bij normaal gebruik kan het juist ook een extra contact zijn.

[removed]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:26:
[...]

Dat uitsluiten begrijp ik wel (en keur ik daarmee niet perse goed overigens). Bepaalde groepen zijn oververtegenwoordigd op de IC. De vraag of daar iedereen onder zou moeten lijden vind ik wel relevant. Net als het status aparte voor religie; walgelijk.
Je bedoelt de 60+ers? Die bezetten 66% van de IC en 84% van de verpleegafdelingen. Of laat ik mezelf eens erbij nemen, en praten over de 50+ers, dan heb je zelfs 85% van de IC en 91% van de verpleegafdelingen. Ondanks de hoge vaccinatiegraad in die leeftijdsgroepen.
Als we die nu eens thuis zonder bezoek isoleren, dan los je een hoop problemen op. Waarom zou een twintiger daarvoor moeten boeten?

Uiteraard ben ik daarop tegen, ik ben ook tegen 2G, en voor vaccinaties, en tegen vaccinatieplicht. Het benadrukt de ethische dilemma's waar de overheid mee te maken heeft. Ik geef het je te doen om 18 miljoen mopperende mensen blij te maken. Sommige maatregelen raken iedereen, sommige slechts een deel van de bevolking. Sommige zijn effectief, sommige minder. Er is altijd iemand die een prijs betaalt. Over wie die prijs moet betalen is hier al geen consensus, laat staan onder die 18 miljoen mopperende mensen.

• AFCAjax
Ryur schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:18:
[...]

Nouja, er moet toch nog wel gewerkt worden. Lang niet ieder werk kan thuis gedaan worden.
Of essentieel werk.
Winkels dicht, horeca dicht, thuiswerken etc. zorgt toch wel voor 70% minder schat ik zo in.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38

St@m

@ Your Service

[...]

Niet alleen Grapperhaus, maar de hele kliek daar in Den Haag en de experts in de talkshows. Het is allemaal Do as I say, not do as I do.
Van Grapperhaus tot Gommers, van De Jonge tot Kuipers, van Rutte tot Osterhaus. Allemaal wijzen, maar zelf doen waar je lekker zin in hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 24-11-2021 13:50 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• xzaz
  • Laatst online: 07-11 15:39
St@m schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:49:
[...]

Niet alleen Grapperhaus, maar de hele kliek daar in Den Haag en de experts in de talkshows. Het is allemaal Do as I say, not do as I do.
Vooral; we moeten allemaal opletten en de regels in acht nemen. *Zitten met z'n allen in de studio*.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
xzaz schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:50:
[...]

Vooral; we moeten allemaal opletten en de regels in acht nemen. *Zitten met z'n allen in de studio*.
_O-, en de rest van de opmerkingen ja.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Grapperhaus de laan uitsturen had meer voor het draagvlak gedaan dan 100 persconferenties.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:10
[...]

Mijn zoon en dochter zijn sinds de laatste volledige lockdown nog 0 keer thuis gezeten vanwege corona. _/-\o_
Dus om maar te zeggen dat er veel klassen thuiszitten is wel erg kort door de bocht.

Verwijderd

TrailBlazer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:52:
[...]

Grapperhaus de laan uitsturen had meer voor het draagvlak gedaan dan 100 persconferenties.
Ze doen hun best om hem te verstoppen, maar die man kan het natuurlijk gewoon niet laten om ons lastig te vallen met zijn "ferme taal". Hij is heel kritisch hoor.... op anderen.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

TrailBlazer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:52:
[...]

Klopt. En het is ook zo dat het sneu voor hem met een strafblad op te zadelen omdat het toch een soort van menselijk ongelukje was, maar dat zal voor een deel van de burgers die zo'n boete gekregen hebben niet anders geweest zijn.

• R20141016
President schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:19:
[...]

Met Sinterklaas mogen externen de school niet in. Dus geen Sinterklaas in de scholen, al zullen er vast wel scholen weer op zoek gaan naar mogelijkheden...
Sinterklaas op het schoolplein. Simpel zat, daarvoor hoef je geen raket geleerde te zijn. 8)7

• SkiFan
R20141016 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:53:
[...]

Mijn zoon en dochter zijn sinds de laatste volledige lockdown nog 0 keer thuis gezeten vanwege corona. _/-\o_
Dus om maar te zeggen dat er veel klassen thuiszitten is wel erg kort door de bocht.
Hier 2 kinderen op een gymnasium. Gemiddeld d afgelopen 3 weken 2 gevallen per week, op een school van 1400 scholieren. Vind dat ook nogal meevallen.

• R20141016
SkiFan schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:57:
[...]

Hier 2 kinderen op een gymnasium. Gemiddeld d afgelopen 3 weken 2 gevallen per week, op een school van 1400 scholieren. Vind dat ook nogal meevallen.
Ja valt idd mee! Of konden ze geen testafspraak maken? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door R20141016 op 24-11-2021 13:58 ]

• President
R20141016 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:56:
[...]

Sinterklaas op het schoolplein. Simpel zat, daarvoor hoef je geen raket geleerde te zijn. 8)7
De precieze regel is:

Vieringen zoals Sinterklaas en Kerst vinden zonder externen plaats.

Dus tja...

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12-11 19:51
Omze school in dit schooljaar ook maar beperkt aantal gevallen. Kinderen en docenten vooral thuis geweest in afwachting van testresultaat bij verkoudheidsklachten. Uiteindelijk maar een enkele keer positief, eigenlijk weinig zover dat gedeeld wordt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

R20141016 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:56:
[...]

In alle klassen staat tegenwoordig een 65"+ touchscreen. Maken we er gewoon een voor de kinderen geplaceerd evenement van en Sinterklaas is een beetje verkouden, dus die belt even in via Teams, klas voor klas. Ze zijn in het onderwijs creatief genoeg om daar een mouw aan te passen. Daar twijfel ik geen seconde aan.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-11 16:21

Mfpower

In dubio

[...]

Op de basisschool van mijn kinderen zijn alle klassen al eens naar huis gestuurd geweest, op twee na (die van mijn kinderen, toeval?). Niet alleen door Corona maar ook doordat er geen leerkrachten meer zijn die zieke leerkrachten kunnen opvangen.

• SkiFan
R20141016 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:58:
[...]

Ja valt idd mee! Of konden ze geen testafspraak maken? ;)
Volzitten is pas van deze week.... :-)

• GAIAjohan
  • Laatst online: 06:57
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:36:
[...]

Want het een sluit het ander uit? Mijn vader was al vroeg met computers bezig (begin jaren 80) en daardoor kreeg ik het als kind ook mee. Ik zat als 2 of 3 jarige ook regelmatig naast mijn vader achter de computer, soms even nadat hij klaar was met zijn werk in Paintbrush (voorganger van MSPaint in Windows 3.11) wat kliederen en met 4 jaar kreeg ik mijn eerste eigen pctje, een 486 bak, om Tetris en dergelijke op te spelen.

Speelde ik dan niet buiten, was ik niet door de buurt aan het rennen met vriendjes, niet aan het voetballen/knikkeren/verstoppertje spelen? Natuurlijk wel, dat deed ik ook iedere dag. Maar ik had als kind naast dingen als Lego en auto's ook interesse in computers, dus had zat ik op die leeftijd ook soms een uurtje achter de computer.

Het gaat om alles met mate te doen. Ik zal mijn toekomstige kinderen ook niet op jonge leeftijd de hele dag op een smartphone, tablet of laptop laten spelen, dan geef ik ze wel een boek, papier en kleurpotloden, een puzzel of Duplo/Lego en gaan ze zich daar maar mee vermaken. Maar zeggen dat een 4 jarig kind die wat op een laptop speelt heel raar is, nee dat zeker niet. Ik vond het begin jaren 90 al niet gek, nu in 2021 waar zoveel meer via de pc en internet gaat al helemaal niet. Maar goed, that's just my 2c.
Wij hadden ook onze eerste pc (286 16MHz, 1MB intern) in 1990, dwz ik was 3. En heb daar ook voldoende op gespeeld, wel in msdos want Windows was destijds niet geweldig. Echter niet voor schoolwerk of zo. MaarTest drive, Grand Prix circuit, boloball etc) En communicatie had je destijds natuurlijk niet via die dingen.
Schoolwerk van kinderen van 4 gaat naar mijn idee veel meer tijd in zitten dan dat wij vroeger überhaupt mochten spelen op zo’n ding. Zeker bij een lockdown. Dat lijkt mij gewoon niet gezond, maar goed..

Schoolwerk op pc kwam later pas, toen ik verslagen ging typen in wp5.1..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• t_captain
[...]

Baisschool van onze zoon momenteel 6/16 klassen. Het varieert enorm per school.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vrijdag persco meldt de NOS

Vrijdag persconferentie - https://nos.nl/l/2406852#UPDATE-container-57513021

• President

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Vrijdag: pers conf
Maandag of dinsdag: de boel dicht voor (minimaal) 3 weken

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:34
zacht schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:47:
[...]

Je bedoelt de 60+ers? Die bezetten 66% van de IC en 84% van de verpleegafdelingen. Of laat ik mezelf eens erbij nemen, en praten over de 50+ers, dan heb je zelfs 85% van de IC en 91% van de verpleegafdelingen. Ondanks de hoge vaccinatiegraad in die leeftijdsgroepen.
Als we die nu eens thuis zonder bezoek isoleren, dan los je een hoop problemen op. Waarom zou een twintiger daarvoor moeten boeten?

Uiteraard ben ik daarop tegen, ik ben ook tegen 2G, en voor vaccinaties, en tegen vaccinatieplicht. Het benadrukt de ethische dilemma's waar de overheid mee te maken heeft. Ik geef het je te doen om 18 miljoen mopperende mensen blij te maken. Sommige maatregelen raken iedereen, sommige slechts een deel van de bevolking. Sommige zijn effectief, sommige minder. Er is altijd iemand die een prijs betaalt. Over wie die prijs moet betalen is hier al geen consensus, laat staan onder die 18 miljoen mopperende mensen.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik ben ook niet perse voorstander van uitsluiting maar nog minder van iedereen maar beperken. Het is kiezen uit allerlei kwaden, kies dan maar de minste. Als dat betekent dat we 60 plussers een poosje uit de horeca en niet essentiële winkels weren...
_Bailey_ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:08:
[...]

Tjah weer lekker iedereen beperken :(

[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 24-11-2021 14:09 ]

XXXVI

• St@m

St@m

@ Your Service

Hmm.. ben benieuwd of ze de horeca direct die vrijdag de genadeslag geven, of dat ze de reserveringen van het weekend nog mogen afhandelen.
Ik heb voor zaterdag gereserveerd :P onder het mom van 'het kon wel weer eens een half jaar duren voor ik weer uit eten kan'. Ik kon niet eerder deze week.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35
Als 'we' dicht gaan dan per zaterdag, waarom wachten?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• St@m

St@m

@ Your Service

hoevenpe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:09:
[...]

Omdat ik dus heb gereserveerd bij een restaurant.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ben je als ouder (en werkgever met veel ouders in dienst) ook mooi klaar mee :X

Vaak bu'j te bang!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:09:
[...]

Scholen enige voorbereiding laten treffen

• Señor Sjon
En raar vinden dat de compliance achteruit holt als binnen 24 uur de verhalen van OMT/kabinet/duiders langskomen die elke keer 180 graden gedraaid zijn of in tegenspraak met wat een ander poppetje in dezelfde organisatie op hetzelfde moment elders vertelt.

@St@m Op 15 maart 2020 moest het eten zo'n beetje uit je mond geplukt worden. 17.30 persco, 18.00 dicht.

• President
_Bailey_ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:12:
[...]

Scholen enige voorbereiding laten treffen
Idd, stuur het bericht er morgen uit zodat we vrijdag spullen kunnen meegeven...

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik denk nog steeds niet dat de scholen dicht gaan hoor. Dat is hier op tweakers de wens, maar in het echte leven krijg je daar de handen niet echt voor op elkaar.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Persconferentie 26 november

Daarnaast: graag niet slowchatten. Ik ga alle slowchat onder deze modbreak verwijderen.

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 24-11-2021 14:17 ]

• Señor Sjon
https://www.rtlnieuws.nl/...erentie-rutte-en-de-jonge
De kenteringen die we willen zien is nog niet aanstaande", zei minister De Jonge. "Er is ook geen reden dat we de kentering zomaar gaan meemaken."
Color me suprised. Dit was toch op basis van de maatregelen ook niet te verwachten?

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 24-11-2021 14:20 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-11 12:40
Señor Sjon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:19:
[...]

Color me suprised. Dit was toch op basis van de maatregelen ook niet te verwachten?
Wel als ze nageleefd zouden worden.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Nee hoor, als de boel plat gaat dan is dat ineens en zonder waarschuwing, net als vorige keer. Dat is om excessen te voorkomen.
Señor Sjon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:12:
En raar vinden dat de compliance achteruit holt als binnen 24 uur de verhalen van OMT/kabinet/duiders langskomen die elke keer 180 graden gedraaid zijn of in tegenspraak met wat een ander poppetje in dezelfde organisatie op hetzelfde moment elders vertelt.

@St@m Op 15 maart 2020 moest het eten zo'n beetje uit je mond geplukt worden. 17.30 persco, 18.00 dicht.
Idd, in 1 of 2 dagen hebben zich alle hoofdrolspelers al diverse malen tegen gesproken al dan niet direct of via berichtgeving...
Dit is chaos ten top en zal ertoe leiden dat nog veel meer mensen er helemaal klaar mee zijn.

Geen leiderschap, geen structuur..helemaal niks. Ad hoc geschreeuw is het.

[ Voor 54% gewijzigd door KillerAce_NL op 24-11-2021 14:29 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

KillerAce_NL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:27:
[...]

Nee hoor, als de boel plat gaat dan is dat ineens en zonder waarschuwing, net als vorige keer. Dat is om excessen te voorkomen.
Ja anders gaan mijn kinderen nog extra hard leren in het weekend.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:38
St@m schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:13:
Ik denk nog steeds niet dat de scholen dicht gaan hoor. Dat is hier op tweakers de wens, maar in het echte leven krijg je daar de handen niet echt voor op elkaar.
Het is totaal niet de wens van deze Tweaker kan ik je zeggen...

Bescherm de ouderen en kwetsbaren met boosters maar laat de kinderen in hun normale leven / routine.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 14:03

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

KillerAce_NL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:27:
[...]

Dat heeft op zich ook geen zin; de maatregelen zullen traditiegetrouw wel weer donderdag uitlekken. Dan gaat men opeens donderdagavond en vrijdag los, terwijl er geen enkele andere voorbereidingstijd voor zaken meer is. Kan je beter iets meer marge nemen voor aankondiging.

Zelfs in Oostenrijk hebben ze de lockdown aangekondigd.

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 24-11-2021 14:32 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-11 22:26
Vlassie1980 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:29:
[...]

Het is totaal niet de wens van deze Tweaker kan ik je zeggen...

Bescherm de ouderen en kwetsbaren met boosters maar laat de kinderen in hun normale leven / routine.
Voordat je die allemaal geboostert hebt ben je een paar weken verder. Er zijn nu maatregelen nodig om verdere verspreiding te stoppen.

• AFCAjax
autje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:31:
[...]

Voordat je die allemaal geboostert hebt ben je een paar weken verder. Er zijn nu maatregelen nodig om verdere verspreiding te stoppen.
Ah ja, in België zijn ze al 1 miljoen boosters verder. Gelukkig zijn we hier in NL ook zo lekker pro-actief!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

gorgi_19 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:31:
[...]

Dat heeft op zich ook geen zin; de maatregelen zullen traditiegetrouw wel weer donderdag uitlekken. Dan gaat men opeens donderdagavond en vrijdag los, terwijl er geen enkele andere voorbereidingstijd voor zaken meer is. Kan je beter iets meer marge nemen voor aankondiging.

Zelfs in Oostenrijk hebben ze de lockdown aangekondigd.
Eh lol, alsof ze niet vaker dingen doen die geen zin hebben of slimmer kunnen 8)7 :D :+

• Ankona
Ik hoop dat ze ons verrassen met de mededeling dat 2G rond is, ik vrees echter dat per direct de scholen, sport en horeca plat gaan.

alles kan off-topic

• redwing
  • Nu online
zacht schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:47:
[...]

Waarom niet gewoon weigeren op het IC? De meesten werken toch niet meer en daardoor kosten meer dan dat ze opbrengen. Win-win situatie toch ? >:)
Klopt, het blijft altijd lastig, zeker als je als regering steevast te laat begint om erover na te denken waardoor je 2G aan het bediscussieren bent terwijl al weken duidelijk is dat je dat in de huidige golf niet gaat helpen. Er is maanden de tijd geweest om te bedenken bij welke grenswaarden je bepaalde maatregelen gaat invoeren. Doe je dat op tijd weet iedereen waar hij aan toe is. En dan zal het alsnog gemopper opleveren, maar dan heb je wel een duidelijk en consistent beleid.

[removed]

• Ankona
AFCAjax schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:32:
[...]

Ah ja, in België zijn ze al 1 miljoen boosters verder. Gelukkig zijn we hier in NL ook zo lekker pro-actief!
Belgie gaat idd een stuk beter, daar lagen er gisteren ruim 650 op de IC. Moet er wel bij zeggen dat dat land iets kleiner is dan NL.

alles kan off-topic

• Wognummer
  • Laatst online: 06:51
Ankona schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:33:
Ik hoop dat ze ons verrassen met de mededeling dat 2G rond is, ik vrees echter dat per direct de scholen, sport en horeca plat gaan.
In dit scenario is 2g toch ook geen oplossing? ik dacht dat 2G juist een oplossing was voor na deze maatregelen

ik ga thuis maar een schuilkelder graven mochten de scholen dicht gaan dan denk ik dat onze oudste persoonlijk voor het gebouw van de tweede kamer gaat demonstreren helaas

• Ankona
Wognummer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:35:
[...]

In dit scenario is 2g toch ook geen oplossing? ik dacht dat 2G juist een oplossing was voor na deze maatregelen

ik ga thuis maar een schuilkelder graven mochten de scholen dicht gaan dan denk ik dat onze oudste persoonlijk voor het gebouw van de tweede kamer gaat demonstreren helaas
Voor nu is er geen enkele oplossing, elke maatregel heeft een reactietijd van ca 4 weken dat hebben we vorig jaar wel gezien. Daarom is de huidige situatie ook nog niet te evalueren. De komende weken zijn het gevolg van achterliggend gedrag en of daarna nog wat nodig is.... daar hoor je niemand over.

alles kan off-topic

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:27
Wat verwacht je dat 2G gaat brengen dan? Herstelden en gevaccineerden die elkaar op dergelijke locaties nog steeds al dan niet asymptoom besmetten, om bij thuiskomst het aan kinderen en familieleden door te geven waarna het in de tweede of derde instantie alsnog bij de buiten de boot gevallen derde G groep landt.

Het is goed het 2G thema te beslechten zodat het t.z.t. uit de lade getrokken kan worden om het besmettingsniveau beheersbaar te houden en de vaccinatiebereidheid te stijgen. Maar met het huidige besmettingsniveau én de sociale onrust omtrent dit thema zouden ze geen slechter tijdstip uit kunnen kiezen om het in te voeren. Het zou van meer realiteitszin tonen 2G in de ijskast te leggen en naar andere maatregelen te grijpen.

Ergo, bereid je maar voor op 2G :X

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 12:55

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik denk dat ook. Ik hoop wel dat de signalen in mijn omgeving een gevalletje N=1 zijn, want anders kunnen we vrij heftige rellen verwachten van een deel van de samenleving, en 0,0 medewerking aan de maatregelen van een aanzienlijk deel van de rest van de samenleving. Het gonst er hier echt van. Ik vraag me af of dit de keer is dat die groep mensen doorzet en zich inderdaad niets van de maatregelen gaan aantrekken. Hoop van niet, want dan zitten we binnen de kortste keren weer met een echte lockdown..

• Señor Sjon
En dan? De onderbouwing is zo situatie- en publiekafhankelijk dat de werking niet te bepalen is, maar uit andere landen zien we al dat het dus niks uitmaakt.

Maar goed, het kabinet zit vol op 2G in te zetten, dus dat zal er hoe dan ook wel komen. Ik heb ze nog geen enkele keer af zien wijken van het boodschappenlijstje van De Jonge.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-11 11:27
Wat ik vooral apart vind is dat het kabinet én het OMT verwachten dat de maatregelen die 13 november in zijn gegaan al effect moeten laten zien. Dat is nog te kort geleden. Het duurt toch altijd minstens 10-14 dagen voor je de eerste tekenen ziet in de cijfers ?
Dan zijn de afgelopen weken toch verspilde weken geweest, had dan meteen zwaardere maatregelen genomen.

Geven ze (wederom kabinet én OMT) hiermee niet toe dat de maatregelen tot nu toe voor deze golf veel te weinig waren ?

• Señor Sjon
Plenkske schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:40:
Wat ik vooral apart vind is dat het kabinet én het OMT verwachten dat de maatregelen die 13 november in zijn gegaan al effect moeten laten zien. Dat is nog te kort geleden. Het duurt toch altijd minstens 10-14 dagen voor je de eerste tekenen ziet in de cijfers ?
Dan zijn de afgelopen weken toch verspilde weken geweest, had dan meteen zwaardere maatregelen genomen.

Geven ze (wederom kabinet én OMT) hiermee niet toe dat de maatregelen tot nu toe voor deze golf veel te weinig waren ?
Vergeet de spreekbeurt van maandagmiddag niet. Dan kan je niet 24u later verbetering verwachten.

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik kijk al uit naar het gesprek met mijn dochters dat ze weer geen kerstviering krijgen op school, weer geen kerstontbijt dat ze hun surprise voor niets hebben gemaakt, en dat ze zich wederom maar grote delen van de dag zelf moeten redden, want papa en mama moeten gewoon werken.

Ik hoop dat ze nu eens een verstandige beslissing nemen (in mijn ogen, en uiteraard die van de vele ouders van schoolgaande kinderen dan).

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 08:17
GAIAjohan schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:00:
[...]

Wij hadden ook onze eerste pc (286 16MHz, 1MB intern) in 1990, dwz ik was 3. En heb daar ook voldoende op gespeeld, wel in msdos want Windows was destijds niet geweldig. Echter niet voor schoolwerk of zo. MaarTest drive, Grand Prix circuit, boloball etc) En communicatie had je destijds natuurlijk niet via die dingen.
Schoolwerk van kinderen van 4 gaat naar mijn idee veel meer tijd in zitten dan dat wij vroeger überhaupt mochten spelen op zo’n ding. Zeker bij een lockdown. Dat lijkt mij gewoon niet gezond, maar goed..

Schoolwerk op pc kwam later pas, toen ik verslagen ging typen in wp5.1..
Dat het verre van ideaal is voor kleine kinderen om al hun schoolwerk (les volgen, huiswerk maken) via de pc te doen, dat ben ik volkomen met je eens. Ik ben er bijvoorbeeld ook geen voorstander van dat steeds meer scholen veel eisen dingen via een laptop/iPad te moeten doen en normaal schrijven met een pen steeds minder gedaan wordt.

Echter, kijkend naar de situatie nu moet je een afweging maken; of je stuurt kinderen voltallig naar school, Corona verspreid zich daar als een lopend vuurtje waarna leraren, ouders, grootouders enzovoorts ook weer besmet worden. Of je maakt een keuze om tijdelijk deels danwel volledig op afstand les te geven (alle kinderen thuis, of deel thuis). Is dat ideaal? Nee, verre van, het vraagt veel van die kinderen (aandacht erbij houden), van de ouders (kinderen zitten thuis) en de docenten (digitaal les geven en proberen het overzicht in de chaos te houden).
Ik zou ook liever zeggen laat ze naar gewoon naar school gaan, maar dan met wat regels om Corona verspreiding tegen te gaan (afstand houden, mondkapje, gevaccineerd zijn etc.) maar de meeste van die dingen zijn met kleine kinderen gewoon niet realistisch haalbaar. Probeer een groep 3, 4 of 5 jarigen maar aan te leren dat ze de hele tijd een mondkapje ophouden, afstand tot elkaar behouden enzovoorts. Normaal gesproken is het al een hele prestatie indien 10% van die kinderen al het inzicht heeft om in de elleboog te niezen/hoesten in plaats van het vol de ruimte in te proesten. Kan je dat gebrek aan "inzicht" die kinderen kwalijk nemen? Nee, zeker niet, zijn ze gewoon veel te jong voor, maar helaas vallen daardoor wel wat opties af om de verspreiding enigszins in te perken en kom je uit op opties als dan maar alle kids remote les geven.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 12:55

Patriot

Fulltime #whatpulsert

St@m schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:41:
Ik kijk al uit naar het gesprek met mijn dochters dat ze weer geen kerstviering krijgen op school, weer geen kerstontbijt dat ze hun surprise voor niets hebben gemaakt, en dat ze zich wederom maar grote delen van de dag zelf moeten redden, want papa en mama moeten gewoon werken.

Ik hoop dat ze nu eens een verstandige beslissing nemen (in mijn ogen, en uiteraard die van de vele ouders van schoolgaande kinderen dan).
Wat is dan de verstandige beslissing, en wat maakt hem zo verstandig?

• xzaz
  • Laatst online: 07-11 15:39
Vergeet ook niet zwemles, muziekles, typeles en alle andere lessen voor de ontwikkeling van het kind. Ach, zoals hier al eerder al gemeld, kinderen zijn op dit moment de oorzaak van het kwaad. Laten we ze dan ook zo behandelen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Na een dag of 9 a 10 verwacht je wel effecten in de besmettingscijfers. We zijn nu 11 dagen verder. Gisteren zag er niet verkeerd uit, maar moeilijk om heel goed te duiden; vorige week was er nog een storing en deze week is de testcapaciteit bereikt. Als de cijfers van vandaag een grote sprong omhoog maken kun je wel voorzichtig beginnen te concluderen dat het niet afdoende was.

• AFCAjax
xzaz schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:45:
[...]

Vergeet ook niet zwemles, muziekles, typeles en alle andere lessen voor de ontwikkeling van het kind. Ach, zoals hier al eerder al gemeld, kinderen zijn op dit moment de oorzaak van het kwaad. Laten we ze dan ook zo behandelen.
Kortdoordebocht.nl?

Kinderen zijn kinderen. Die kennen geen problemen en maken zich 0,0 zorgen. Laat hen nou gewoon kind zijn.

Als we nu 3 weken dicht gaan, kunnen we dat half januari weer. Het einde is zoek op deze manier.

• St@m

St@m

@ Your Service

Patriot schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:44:
[...]

Wat is dan de verstandige beslissing, en wat maakt hem zo verstandig?
Ik ga de discussie niet weer voeren. Die is al tot in den treure gevoerd. Alle argumenten om de scholen niet te sluiten zijn al voorbij gekomen, en voor mij is dat de verstandige beslissing. Alle argumenten om scholen wel te sluiten zijn ook al voorbij gekomen. Voor mij wegen de de argumenten om scholen niet te sluiten zwaarder.

Ik heb het overigens over de kleinsten, de basisscholen dus. Middelbaar, beroeps en hoger onderwijs heb ik een andere mening over, die redden zich wel.
Ohnee, ~25% denkt eraan zichzelf van kant te maken..
Ach ja..

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 24-11-2021 14:49 ]

• Ankona
Cid Highwind schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:39:
[...]

Wat verwacht je dat 2G gaat brengen dan? Herstelden en gevaccineerden die elkaar op dergelijke locaties nog steeds al dan niet asymptoom besmetten, om bij thuiskomst het aan kinderen en familieleden door te geven waarna het in de tweede of derde instantie alsnog bij de buiten de boot gevallen derde G groep landt.

Het is goed het 2G thema te beslechten zodat het t.z.t. uit de lade getrokken kan worden om het besmettingsniveau beheersbaar te houden en de vaccinatiebereidheid te stijgen. Maar met het huidige besmettingsniveau én de sociale onrust omtrent dit thema zouden ze geen slechter tijdstip uit kunnen kiezen om het in te voeren. Het zou van meer realiteitszin tonen 2G in de ijskast te leggen en naar andere maatregelen te grijpen.

Ergo, bereid je maar voor op 2G :X
Van 2G verwacht ik op korte termijn niet heel veel. We wat extra drang op de vaccinatie. (de echte fanatici zullen alleen boos worden, de pragmatische zullen de prik mogelijk wel gaan halen) Dat is winst in de beheersbaarheid later.

Verder een formalisering van de polarisatie zodat de tweedeling officieel erkend is. Scheelt weer in de spanningen, een groepje gaat boos doen, de rest gaat door met leven en voelt zich mogelijk meer erkend.

alles kan off-topic

• redwing
  • Nu online

Bij het begin van deze maatregelen heb ik al aangegeven dat er nieuwe strengere maatregelen zouden komen voordat de huidige maatregelen merkbaar zouden zijn. Dat is nl. iets dat iedere keer gebeurt, eerst lichte maatregelen, en dan na 1 a 2 weken roepen dat het te weinig impact heeft en met zwaardere maatregelen komen.

[removed]

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

St@m schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:47:
[...]

Ik ga de discussie niet weer voeren. Die is al tot in den treure gevoerd. Alle argumenten om de scholen niet te sluiten zijn al voorbij gekomen, en voor mij is dat de verstandige beslissing. Alle argumenten om scholen wel te sluiten zijn ook al voorbij gekomen. Voor mij wegen de de argumenten om scholen niet te sluiten zwaarder.

Ik heb het overigens over de kleinsten, de basisscholen dus. Middelbaar, beroeps en hoger onderwijs heb ik een andere mening over, die redden zich wel.
Als ze dan eens stoppen met verspreiden van Corona, is de scholen ophouden best een optie hoor.

En ze krijgen nu wel de wijze levensles dat het leven een aaneenschakeling van teleurstellingen is. jammer de bammer.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• St@m

St@m

@ Your Service

mystic schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:50:
[...]

Als ze dan eens stoppen met verspreiden van Corona, is de scholen ophouden best een optie hoor.

En ze krijgen nu wel de wijze levensles dat het leven een aaneenschakeling van teleurstellingen is. jammer de bammer.
Precies, je moet die kinderen zo vroeg mogelijk en zo vaak mogelijk teleurstellen. Worden ze hard van. Lopen ze ook niet zo te zeiken als ze ouder zijn.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

St@m schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:51:
[...]

Precies, je moet die kinderen zo vroeg mogelijk en zo vaak mogelijk teleurstellen. Worden ze hard van. Lopen ze ook niet zo te zeiken als ze ouder zijn.
precies.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Pagina: 1 ... 107 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.