Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.933 views

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:47
eamelink schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:18:
[...]

We zaten een klein beetje boven de 1. We hebben extra maatregelen sinds 13 november, we hebben een flink minder aantal vatbaren dan toen en de urgentie is terug bij veel mensen. Lijkt me samen afdoende.

Quote me over vijftien dagen even, als het RIVM de R-waarde van de 23e heeft gepubliceerd ;)

Het is jammer dat we blijkbaar een traditie maken van traag vaccineren. Als we een eindje op weg waren geweest met die boosters was het helemaal kat in het bakkie geweest :)
Dacht in het AD stond dat er nu op 1,21 zitten in plaats van 1,25 vorige week. We zitten dus nog veel en veel te hoog.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Als we nu gewoon even doorzetten is die kwetsbare groep vanzelf een keer op...
En de jeugd heeft de toekomst.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:48:
[...]

Daarop aanvullend: dit najaar is Corona gelukkig nog uit ons huis gebleven maar nooit eerder hebben we zoveel virussen in huis gehad. Vraag me wel eens af of dat een gevolg is van de regels. De periode hiervoor hadden we namelijk nog nooit zo weinig infecties in huis. Ik zit al aan m’n vierde verkoudheid sinds de zomervakantie.
Het 'ziekteverzuim' onder kinderen was bij ons nagenoeg nihil afgelopen winter, normaal gesproken is de periode oktober-maart toch wel een feest voor virussen. Ik had toen echt de indruk dat de maatregelen tegen Covid in ieder geval heel goed hielpen tegen andere virussen. Dit jaar is het compleet anders, we zijn sinds oktober alweer een paar virussen verder, er vallen al wekenlang vrijwel dagelijks wel een of meer kinderen uit. Ik geloof niet dat het meer virussen zijn dan 'normaal', maar het valt in ieder geval wel meer op door juist de afwezigheid van de virussen afgelopen winter. En ik was onlangs voor het eerst sinds jaren weer eens verkouden aka slachtoffer van de mannengriep (Covid-test negatief).

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:56

Dennis1812

Amateur prutser

Ronald.42 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:25:
Als we nu gewoon even doorzetten is die kwetsbare groep vanzelf een keer op...
En de jeugd heeft de toekomst.
Wat wil je met de zorg?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik hoop eigenlijk dat het kabinet eindelijk eens verstandig is en toch besluit het gewoon even rustig tot 3 december aan te kijken. Er zijn namelijk wat mij betreft best aanwijzingen dat we tegen de piek aanzitten dus het ontgaat mij volkomen waarom je nu weer in paniek schadelijke maatregelen zou gaan nemen terwijl de vorige ronde maatregelen pas een goede week geleden is.

Ik erger me overigens momenteel dan ook vooral dood aan alle lockdown schreeuwers in de diverse media die daar helaas ook elke dag weer opnieuw een podium krijgen. Neem nu het gedoe over code zwart, dat was ooit een vastgelegd scenario waarbij er zelfs met maximaal afschalen van uitstelbare zorg echt geen bedden meer zouden zijn voor acute patiënten. Maar de afgelopen dagen lijken bepaalde mensen er een compleet eigen invulling aan te hebben geven om er vervolgens maar vooral hard achteraan te toeteren dat we in die zelf verzonnen definitie toch echt bijna zijn... Totaal overbodig en creëert alleen maar onrust wat mij betreft.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik niks, als de kwetsbare onderliggende kwalen groep op is dan is er weer ruimte genoeg.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:46
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:14:
[...]

Waarom liep vorig jaar dan niet alles in het honderd toen de scholen dicht gingen?
We ondervinden momenteel de gevolgen van de vorige lockdown; inflatie.

Die is nog steeds niet dalende. Daarnaast komt de financiele steun aan bepaalde groepen ondernemers niet uit het niets. Die rekening wordt gewoon naar later doorgeschoven.

Ook nam de kindermishandeling toe gedurende de lockdown voor scholen:

https://www.trouw.nl/binn...erste-lockdown~b9aba6e56/

Dit zijn allemaal 'rekeningen' die nog vereffent dienen te worden.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:14
Humma Kavula schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:22:
[...]
Maar dit is toch weer preken voor je eigen parochie? Jij kiest ervoor om kinderen te nemen.
En ja, dat is een taak :)
Wat een ouderwetse opvatting .. 'een taak', die besteed je geheel neoliberaal uit, ook als het tegenzit, je moet weten ouders hebben rechten :+

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

MikeyMan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:21:
Ik acht de kans vrij klein dat de R al op of zelfs onder 1 ligt.

Mobiliteit blijft op peil. En iedereen lijkt overal redelijk schijt aan te hebben.

Deze knakker zit er vaak prima bij in de buurt:
[Embed]
In zijn gepinde tweet van gisteren noemt hij "dus ik denk dat R→1.0 realistisch is.".

Hij is vandaag wel wat pessimistischer met een geschatte R van 1.12 op 14-15 november. Maargoed, dan spreken we alsnog over een hele ruime week geleden. Sindsdien aardig wat waarschuwingen uit de zorg, waarvan we van vorig jaar weten dat dat best een effect heeft, én significante druk op de R door afnemend reservoir, door @t_captain onlangs ingeschat op 0,01 per dag.

Maar ik geef grif toe dat ik hopeloos optimistisch ben :). Dat kan dit topic ook wel gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 23-11-2021 20:31 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De maatregel moet nog (wederom) ingaan, maar de boa's zijn niet van plan om veel te doen aan de 1,5 meter:
Boa's en politie niet te spreken over verplichte afstandregel: 'Niet te handhaven'
Vakbond BOA ACP en politievakbond ACP zien niets in de handhaving van de verplichte afstandsregel. Vanaf morgen wordt het weer verplicht om 1,5 meter afstand te houden en politie en boa's moeten dit handhaven. BOA ACP-voorzitter Richard Gerrits noemt het onbegrijpelijk. "Het is niet te handhaven met de capaciteit die we hebben. We gaan gewoon weer terug naar het oude: we gaan attenderen en waarschuwen en pas in het uiterste boete."

Gerrits vreest voor het welzijn van zijn handhavers. "We weten allemaal dat mensen agressiever zijn geworden en we hebben er geen zin in dat er nog meer mensen uitvallen. De bereidheid om na te leven is er nu gewoon niet. Het leven van de boa is geen 95 euro waard. Eigen veiligheid eerst. Zeker als je ziet wat er afgelopen weekend heeft plaatsgevonden. Wij hebben dit beleid niet verzonnen, dat doet het kabinet. Prima dat ze maatregelen treffen, maar dit zijn wel maatregelen die onze veiligheid bedreigen."

Ook Gerrit van de Kamp van politievakbond ACP ziet er geen heil in. "Waar gaan we die mensen vandaan halen? Kijkend naar afgelopen weekend, vraag ik me af hoe ze dit vanaf morgen voor zich zien. Ik ben erg cynisch. Hoe gaan we dit in vredesnaam regelen?"
(NOS Liveblog)

• gekkie
ik222 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:26:
Ik hoop eigenlijk dat het kabinet eindelijk eens verstandig is en toch besluit het gewoon even rustig tot 3 december aan te kijken.
Maar goed wat is 3 december, kan ook zijn dat de piek pas komt op 5 december ... al is het meer iets voor de kerst, dus wachten tot de piek in de boom zit op 25 december ? Oooooit moeten we toch wel de piek bereiken ?
En dat is het lastige als je alles wat je doet zo'n 2 weken vertraging heeft qua uitkomst en dat is dan nog vroeg gerekend want dan kun je nog steeds geen trend zien. Dus het is vrij risicovol om er vanuit te gaan dat het ineens 180 graden ombuigt terwijl je daar betrekkelijk weinig, sterker nog eigenlijk geen signalen voor hebt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn kinderen mijn verantwoordelijkheid maar niemand heeft me gewaarschuwd voor de gevolgen van een 2 jaar durende pandemie toen ik er aan begon. Ouders hebben echt wel een reden on te klagen als ze hun kinderen in tegenstelling tot de afgelopen 50 jaar opeens verplicht thuisonderwijs moeten geven naast hun baan.

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10 18:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3cnTNGXYAK16SzSweVInhVh4co=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jWl4EEKmqBEK2cFaUvAvP5Zb.png?f=fotoalbum_large

Gemeenten met 85% vaccinatie graad lijken het beter te doen. Zou goed zijn wanneer ze 2g beleid invoeren in het OV.

• gekkie
TrailBlazer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:32:
Mijn kinderen mijn verantwoordelijkheid maar niemand heeft me gewaarschuwd voor de gevolgen van een 2 jaar durende pandemie toen ik er aan begon. Ouders hebben echt wel een reden on te klagen als ze hun kinderen in tegenstelling tot de afgelopen 50 jaar opeens verplicht thuisonderwijs moeten geven naast hun baan.
Zonder de emancipatie (of beter gezegd double income wel kids, want de heren zouden het ook prima moeten kunnen), was het nog wat minder een probleem en kon het redelijk makkelijk in het huishouden ingepast worden (dus of het die volledige 50 jaar zijn ...) . Nu is dat tegenwoordig welhaast bijna nodig, omdat hetzelfde mechanisme er voor heeft gezorgd dat we steeds meer schuld aan wonen kunnen verkrijgen en dat ook doen, dus wil je daar aan mee doen moet je een soortgelijke grootte aan schuldcapaciteit verkrijgen wil je nog een woning kunnen krijgen.
Elk voordeel heb toch ook weer z'n nadeel.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:10

-tom-562

Oliesjeik

Humma Kavula schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:37:
[...]

Nee ik had zonder kinderen geen last van de pandemie, nogmaals, het is een keuze die jij hebt gemaakt.
Dat daar nu de besmettingen het hardst gaan kan de rest niks aan doen anders dan ingrijpen.
Tja, ingrijpen kan ook zijn 'zet de mensen die het meeste risico lopen in lockdown'.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Humma Kavula schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:37:
[...]

Nee ik had zonder kinderen geen last van de pandemie, nogmaals, het is een keuze die jij hebt gemaakt.
Dat daar nu de besmettingen het hardst gaan kan de rest niks aan doen anders dan ingrijpen.
jij vind dat er niks anders kan. een ander vind wat anders.

Een maand of twee zo veel mogelijk (helemaal zal niet lukken ivm [insert voorbeeld van mantelzorger etc.])een fysieke scheiding tussen de oudste en jongste generaties is voor veel mensen ( waaronder de opa's en oma's van mijn eigen kinderen ) een prima optie als dan de kinderen die zelf geen last van het virus hebben en er niks aan kunnen doen dat ouderen dat potentieel wel hebben naar school kunnen.

• gekkie
Ligone schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:44:
Waw, lijkt wel alsof de regering geen moeite meer moet doen om tweedeling te creëren, jullie doen het gewoon zelf!

Na gevaccineerden ws niet-gevaccineerden nu: de kinderlozen vs mens met kinderen... goed bezig! :?
Tsss je creëert nu ook een tweedeling !
Tussen diegene die alles als snel een tweedeling vinden en diegene die dat niet vinden, schande !

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

-tom-562 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:44:
[...]

Tja, ingrijpen kan ook zijn 'zet de mensen die het meeste risico lopen in lockdown'.
Haha, ook een mogelijkheid echter werkt NL niet zo.

Net zoals NL die kinderen vrij stelt van alle verplichtingen ;)

Wear Sunscreen!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:32:
[...]

Maar goed wat is 3 december, kan ook zijn dat de piek pas komt op 5 december ... al is het meer iets voor de kerst, dus wachten tot de piek in de boom zit op 25 december ? Oooooit moeten we toch wel de piek bereiken ?
En dat is het lastige als je alles wat je doet zo'n 2 weken vertraging heeft qua uitkomst en dat is dan nog vroeg gerekend want dan kun je nog steeds geen trend zien. Dus het is vrij risicovol om er vanuit te gaan dat het ineens 180 graden ombuigt terwijl je daar betrekkelijk weinig, sterker nog eigenlijk geen signalen voor hebt.
Het kan allemaal maar misschien moeten we op een gegeven moment het risico ook maar gewoon een keer nemen. Want maatregelen leveren ook weer heel veel schade op, ik vraag me echt af of het middel langzamerhand niet erger is dan de kwaal.

Want ja de zorg is zeker druk maar zelfs met het enorme aantal besmettingen nu is er nog lang geen echte code zwart waar we vorig jaar wel heel eenvoudig en heel snel in zouden komen.

• gekkie
-tom-562 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:44:
[...]

Sluit het ene het andere uit, als je alle maatstaven substantieel naar beneden wilt krijgen ?

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-11 10:22
Ik denk alleen dat de kwetsbare in lockdown niet te realiseren is. Wat sluiten we dan precies om dat te bewerkstelligen? Scholen sluiten is een hele concrete en ‘eenvoudige’ maatregel om uit te voeren die indirect hetzelfde doel bereikt. Geen verspreiding = geen besmetting

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ligone schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:44:
Waw, lijkt wel alsof de regering geen moeite meer moet doen om tweedeling te creëren, jullie doen het gewoon zelf!

Na gevaccineerden ws niet-gevaccineerden nu: de kinderlozen vs mens met kinderen... goed bezig! :?
Dit is geen tweedeling. Wat het wel is; “ prima die maatregelen, maar niet bij mij thuis (lees: kids)…sluit de winkels en horeca maar”

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10 11:05

Ligone

Moeha!

_Bailey_ schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:50:
[...]

Dit is geen tweedeling. Wat het wel is; “ prima die maatregelen, maar niet bij mij thuis (lees: kids)…sluit de winkels en horeca maar”
Dat is dan weer woorden in de mond leggen van mensen met kinderen! Het wordt beter en beter!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:12

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeyMan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:42:
[...]

Ok... Dus we nemen geen maatregelen op de scholen want de kinderen zijn zielig.
En we nemen geen maatregelen in de horeca, want dat is zielig voor de ondernemer.
Thuiswerken is vervelend voor de werkgever. Ook heel irritant.
Hou eens op met dat emotionele toontje waarmee je discussie bemoeilijkt!
Bij kinderen gaat het imo niet om "zielig" maar om sociale ontwikkeling. Ik kwam in het buitenland nu laatst een stel tegen, en hun dochtertje heeft sinds ze kan praten alleen maar iedereen met mondkapjes meegemaakt en met gedwongen afstand houden. Ik denk echt dat zoiets tijdens vormende jaren gevolgen kan hebben voor iemand op latere leeftijd, net zoals andere jeugdgebeurtenissen dat ook hebben.

En de horeca-ondernemer, laten we die dan failliet gaan als de bank haar/hem privé uitkleedt voor uitstaande leningen?

En de werknemer is juist de persoon waar ik mee begaan ben, er zijn mensen die serieus mentaal last hebben van alleen maar binnen blijven zitten de hele werkdag en werkweek. We kunnen niet zo door blijven gaan.

Vandaar 2 dingen:
1) financiële solidariteit en dus steunmaatregels voor iedereen die in deze shit zit
2) vaccinatieplicht, net zoals men nu in Oostenrijk voorbereidt, want we kunnen deze shit geen jarenlang volhouden, en als we dit nu niet doen blijft het wel zo. Dit inclusief verplichte boosters voor 40+ aan het begin van ieder winterseizoen (oktober oid)
Ik zeg het nog eens; als een maatregel niet vervelend is, werkt hij niet.
Dus; hoe meer mensen er klagen, hoe beter de maatregel werkt. Jammer maar helaas.
Oef, moet ik even hard tegenin gaan. Helaas is het totale bullshit dat het beter zou zijn als er meer mensen klagen. Vaak zal dat zo zijn, maar zeker niet altijd. Zelf ben ik bijvoorbeeld nogal sceptisch over dat 2G echt zo veel uitmaakt in bijvoorbeeld de horeca. Persoonlijk denk ik dat dit allemaal dweilen met de kraan open is. Wil je het goed doen, voer dan een vaccinatieplicht in voor iedereen die geen medische contraindicatie heeft.

Een maatregel is effectief als een maatregel effectief is. Buiten zitten ipv binnen zitten is bijvoorbeeld effectief en in de zomer ook vrij prettig. Een mondkapje op en je laten vaccineren is ook prettiger dan elke dag een wattenstaafje in je neus. En zo zijn er nog wel wat. Verder is er nog een verschil voor wat voor het individu effectief is, en wat voor de maatschappij als geheel effectief is. Voor dat laatste is vaccinatie een goed voorbeeld, even langs de GGD is ook niet zo veel moeite. Maar een avondklok, is die dan wel zo zinnig? Persoonlijk vond ik dat zeer vervelend omdat ik mijn avondrondje wat ik voor mijn mentale gezondheid loop gewoon niet meer kon doen.

Het frame dat je schetst is onjuist en ook schadelijk. Het is juist schadelijk omdat je hiermee in feite symboolpolitiek goedpraat die niet gebaseerd hoeft te zijn op de wetenschap. De avondklok is hiervan een perfect voorbeeld. Houd er dus ajb mee op.
ijdod schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:04:
[...]

Dat probleem kennen ze in het buitenland kennelijk niet. Of gaan ze er van uit dat alle momenten dat ze wel in het gareel zijn dus winst is. Bij ons is het 'ja maar...'. Diezelfde toonstelling was er vorig jaar ook al.
In het buitenland (bijv. de VS) zijn mondkapjes toch echt het hoofdmiddel voor kinderen op kinderdagverblijven en (basis)scholen, niet het houden van afstand.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• gekkie
ik222 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:48:
[...]
Het kan allemaal maar misschien moeten we op een gegeven moment het risico ook maar gewoon een keer nemen. Want maatregelen leveren ook weer heel veel schade op, ik vraag me echt af of het middel langzamerhand niet erger is dan de kwaal.
Welk risico en welke gevolgen (en voor wie) denk je dat daar aanhangen ?
Paint the picture and tell us the sheer beauty of what it looks like.
Want ja de zorg is zeker druk maar zelfs met het enorme aantal besmettingen nu is er nog lang geen echte code zwart waar we vorig jaar wel heel eenvoudig en heel snel in zouden komen.
Ogenschijnlijk niet voor COVID patiënten, wel voor de overige en du moment dat we dat door een keuze niet meer zouden hebben voor de overige patiënten dan zitten we flink in code zwart voor de COVID patiënten.
Dus zover zitten we er niet bepaald vandaan.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Johan Bogle schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:50:
Ik denk alleen dat de kwetsbare in lockdown niet te realiseren is. Wat sluiten we dan precies om dat te bewerkstelligen? Scholen sluiten is een hele concrete en ‘eenvoudige’ maatregel om uit te voeren die indirect hetzelfde doel bereikt. Geen verspreiding = geen besmetting
Scholen sluiten is op papier een 'eenvoudige' maatregel. In de praktijk zit er best wat haken en ogen aan, zoals opvang en onderwijs voor de kinderen. M'n werkgever zal er iig niet blij mee zijn als ik maar 20 uur per week productief ben

Vaak bu'j te bang!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Aangezien de cijfers van RIVM altijd voor waarheid aanzien worden moeten deze dan ook als waarheid aanzien worden:

https://www.rivm.nl/coron...nderen/gegevens-van-ggden

Conclusie: de volwassenen zijn nog steeds de grootste bron van besmettingen!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ligone schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:54:
Aangezien de cijfers van RIVM altijd voor waarheid aanzien worden moeten deze dan ook als waarheid aanzien worden:

Discussie klaar dan toch :+

Vaak bu'j te bang!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De mutaties kunnen ook de goede kant op gaan.

Duimen jullie mee?

Coronavirus lijkt zichzelf uit te roeien in Japan

Te koop....

Verwijderd

_Bailey_ schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:50:
[...]

het gaat mij persoonlijk niet eens om of ik last heb van de kinderen thuis. dat lukt allemaal wel (dankzij situatie die niet iedereen heeft).
Kinderen of die nu van mij of van iemand anders zijn in hun ontwikkeling beperken voor iets waar ze niet ziek van worden terwijl gepensioneerden prima thuis kunnen blijven , op rustige tijden boodschappen kunnen doen enz. vind ik simpelweg niet getuigen van 'samen'. En ik weet vrij zeker dat ik dit zonder zelf kinderen te hebben ook gevonden had ( maar me wellicht wat minder had in kunnen leven).
Mijn ouders ( ca 80 ) denken hier exact hetzelfde over. Blijven thuis, fietsen een rondje, gaan om 7:00 naar de super en toen dat nog niet kon heb ik een paar keer boodschappen voor ze gehaald ( samen en zo).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Sorcerer8472 welk emotionele toontje?

Iedereen zit hier, zoals @_Bailey_ aangeeft, alle maatregelen waar ie zelf last van heeft af te fikken. Maatregelen voor een ander vinden we allemaal prima. Dat heeft geen reet met emotioneel te maken, dat is niets meer dan een constatering op basis van de reacties in dit topic.

Het is daarnaast een feit dat een maatregel pas effect heeft als we er last van hebben. Tenminste, als we er vanuit gaan dat iedereen terug zou willen naar het oude normaal.

Het is echt zo lastig niet, mensen die elkaar niet zien, kunnen elkaar niet besmetten. Case closed.

En wat mij betreft mag je sowieso wel ff dimmen ook.

[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 23-11-2021 21:02 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ligone schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:51:
[...]

Dat is dan weer woorden in de mond leggen van mensen met kinderen! Het wordt beter en beter!
Rustaagh! :)
Ik ben er met gestrekt been ingegaan echter blijf ik bij mijn mening, ik beschuldig mensen met kinderen niet. Alleen omdat die een redelijke meerderheid hebben (schijnbaar) praten zij een beetje voor eigen parochie.
Liefst niet te veel moeite want 2 banen druk, druk, druk..

Maar nogmaals, dat is een keuze in je leven. Dat er nu een pandemie heerst wat voor iedereen K is wil niet zeggen dat kids heilig zijn. Cijfers zeggen genoeg en ja dat er een kleine groep de IC overheerst weet iedereen maar dit is NL, live with it.

Ik hoop gewoon dat ze eerst deze grootste besmettingsbron aanpakken om tot rust te komen.

-edit-
Die cijfers zijn uiteraard gebaseerd op geteste personen, hoe veel van die kleine koters zie jij getest worden?

[ Voor 6% gewijzigd door Humma Kavula op 23-11-2021 21:00 ]

Wear Sunscreen!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Dennis
Humma Kavula schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:59:
Ik hoop gewoon dat ze eerst deze grootste besmettingsbron aanpakken om tot rust te komen.
Hoe dan?

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Scholen sluiten?

Wear Sunscreen!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13

Mfpower

In dubio

Als het zakelijk is hoef je geen qr te laten zien als ik het goed begrijp: https://www.1twente.nl/ar...ten-niet-geweigerd-worden
Indien een persoon zich in het kader van de uitoefening van het beroep op een locatie dient te begeven waar een coronatoegangsbewijs verplicht is (...), hoeft niet om een coronatoegangsbewijs gevraagd te worden

Ferd Grapperhaus, minister van Justitie en Veiligheid
Edit: er staat wel bij dat de werkzaamheden niet elders kunnen worden uitgevoerd zie ik nu

[ Voor 7% gewijzigd door Mfpower op 23-11-2021 21:06 ]

• gekkie
Kun je het natuurlijk als nog doen afstand houden, zeker in de zaal zelf, daar heb je nou niet echt hotel beleid voor nodig .. als iedereen tenminste binnen kwam en je geen schare ongeteste ongevaccineerden bij de deur achter kon laten.

• Johan Bogle
-tom-562 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:54:
[...]

Scholen sluiten is op papier een 'eenvoudige' maatregel. In de praktijk zit er best wat haken en ogen aan, zoals opvang en onderwijs voor de kinderen. M'n werkgever zal er iig niet blij mee zijn als ik maar 20 uur per week productief ben
niemand gaat daar blij mee zijn, maar het is bewezen te realiseren en effectief. Het gaat mijnsinziens vrijdag bekend worden gemaakt dat scholen dicht gaan, winkels dicht, iedereen thuiswerken en horeca dicht. Het is helaas wat het is.

[ Voor 14% gewijzigd door Johan Bogle op 23-11-2021 21:06 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog een probleem van maatregelen zijn het moment dat je ze weer opheft. Op dat moment komen er weer allerlei bubbels opnieuw met elkaar in contact en introduceer je het virus op allerlei plekken, ook op bubbels waar het voorheen juist lange tijd afwezig was.

Het is dus heel interessant om nu plekken in de gaten te houden waar er juist weinig maatregelen waren. Denk aan Mexico, Texas, Florida. Allemaal hadden ze een hoge en een langdurige piek vanaf het late voorjaar tgv de delta-variant, en allemaal hadden ze weinig maatregelen. Op al deze plekken neemt de virusverspreiding nu langzaam af.

Deels komt dat wellicht door het klimaat op deze plekken, maar ik denk dat er ook een mogelijkheid is dat bepaalde personen die relatief veel verspreiden binnen individuele bubbels meer consequent resistent zijn in situaties zonder maatregelen.

Ik zeg trouwens niet dat maatregelen niet goed zijn, maar wel dat we verspreiding nog steeds niet goed begrijpen en dat er factoren kunnen meespelen die een erg grote rol spelen maar we nu niet goed in beeld hebben, waardoor we nog steeds keuzes maken die wellicht niet zo handig zijn. Alles strikt lockdownen is denk ik geen goede keuze. En dat zeg ik terwijl ik meerdere dierbare vrienden heb in de zorg die nu erg veel overuren aan het maken zijn...

• Johan Bogle
Je wil wel verspreiding, alleen gecontroleerd. Nu willen we de verspreiding sterk afremmen, maar zodra het kan laten we die weer oplopen en het virus uitrazen.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:33
Ligone schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:54:

De grootste groep positieven in absolute aantallen is nog niet hetzelfde als de grootste bron van besmettingen naar anderen. 0-12 jr is de enige groep die bijna verdubbeld in één week qua besmettingen (=positieven).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Iedereen zielig noemen.
Het is daarnaast een feit dat een maatregel pas effect heeft als we er last van hebben. Tenminste, als we er vanuit gaan dat iedereen terug zou willen naar het oude normaal.
Ik heb in mijn vorige post volgens mij goed genoeg uitgelegd waarom dat niet waar is, met meerdere voorbeelden die je allemaal negeert. Er is een nieuw normaal dat erg lijkt op het oude normaal, daar moeten we nu even naar streven imo.
Het is echt zo lastig niet, mensen die elkaar niet zien, kunnen elkaar niet besmetten. Case closed.
Behalve dat dat wellicht geen situatie is die iedereen koste wat kost wil invoeren. Dat is waar meerdere mensen het hier ook over hebben: een balans vinden waarbij je bijvoorbeeld toch kinderen op een normale manier scholing aanbiedt en sociaal met elkaar laat zijn.

Daarnaast heb je het probleem van bubbels die ineens weer met elkaar in contact komen bij opheffen maatregelen (zie mijn vorige post ook direct hierboven).

Anders moet je iedereen in een isoleerkamertje zetten en/of de maatregelen van China invoeren. Dat werkt.
En wat mij betreft mag je sowieso wel ff dimmen ook.
Wat mij betreft mag je inhoudelijk reageren op de punten die ik noem ipv zijdelings andere/nieuwe dingen toevoegen, en meer inhoudelijk discussiëren ipv "dit zielig, dat zielig, dat zielig" waarmee je niets toevoegt imo.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:14
Johan Bogle schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:05:
[...]
niemand gaat daar blij mee zijn, maar het is bewezen te realiseren en effectief. Het gaat mijnsinziens vrijdag bekend worden gemaakt dat scholen dicht gaan, winkels dicht, iedereen thuiswerken en horeca dicht. Het is helaas wat het is.
Die winkels, het thuiswerken en de horeca geloof ik wel... Maar ik vrees dat ze de scholen niet dicht gaan gooien, behalve misschien weer ene paar dagen voor de kerstvakantie net als vorig jaar :O

En de reden om niet te sluiten vind ik onzinnig. Alsof de kinderen slechter worden van een weekje thuis werken.. dan zouden direct alle vakanties afgeschaft kunnen/moeten worden...

Er komen wel nieuwe maatregelen voor o.a. basisscholen trouwens
https://www.poraad.nl/nie...cholen-protocollen-volgen

Ik hoop alleen maar dat ik in de komende weken corona oploop en niet pas in mijn zuurverdiende kerstvakantie :-)

[ Voor 5% gewijzigd door President op 23-11-2021 21:13 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25
President schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:13:
[...]

Die winkels, het thuiswerken en de horeca geloof ik wel... Maar ik vrees dat ze de scholen niet dicht gaan gooien, behalve misschien weer ene paar dagen voor de kerstvakantie net als vorig jaar :O

En de reden om niet te sluiten vind ik onzinnig. Alsof de kinderen slechter worden van een weekje thuis werken.. dan zouden direct alle vakanties afgeschaft kunnen/moeten worden...
Een weekje is geen enkel probleem, maar wil het echt effect hebben worden het meerdere weken en we hebben vorig jaar al gezien dat er veel kinderen zijn die daar grote achterstanden door krijgen. Veel kinderen zijn nog niet eens bijgewerkt aan wat ze vorig jaar gemist hebben, dus daar nu weer een extra achterstand bijplakken is niet zo heel handig. Wat dat betreft is dat weekje aan de kestvakantie vastplakken juist wel zinvol. Je hebt dan 3 weken de scholen dicht zonder dat de kinderen echt iets missen.
Er komen wel nieuwe maatregelen voor o.a. basisscholen trouwens
https://www.poraad.nl/nie...cholen-protocollen-volgen

Ik hoop alleen maar dat ik in de komende weken corona oploop en niet pas in mijn zuurverdiende kerstvakantie :-)
Met een vaccinatie hoef je daar helemaal niet bang voor te zijn. Werkt heel goed en vereenvoudigt veel van de problemen die we nu hebben.

[removed]

• gekkie
Ligone schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:15:
[...]
Die keuze is soms vrij wrang ondertussen als je je bedenkt wat voor een wereld zij tegemoet gaan.

Je moet ze:

1 afschermen van alle shit die er nu gaande is
2 toch wel enigszins blootstellen aan alle shit die er nu gaande is omdat je niet wil dat het later als een mokerslag binnenkomt.

Als er dan nu nog een tweedeling bij komt... jah, dat kan er nog wel bij zeker als liefdevolle ouder(s)?
Welke tweedeling, die van scholen die gesloten worden omdat het er heerst en die dat niet worden omdat het nog net binnen de lijntjes past ? Dus jij niet naar school maar de buurjongen wel ?

Het concept "tweedeling" begint ondertussen ook wel een cult status te krijgen waardoor niets mogelijk zou moeten zijn.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:04:
[...]

Als het zakelijk is hoef je geen qr te laten zien als ik het goed begrijp: https://www.1twente.nl/ar...ten-niet-geweigerd-worden

[...]

Edit: er staat wel bij dat de werkzaamheden niet elders kunnen worden uitgevoerd zie ik nu
Die loophole werkt alleen als je werkzaamheden voor het hotel uit voert en via de achterdeur binnen wandelt. Tenminste, dat is de theorie.

• redwing
Ligone schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:15:
[...]

Die keuze is soms vrij wrang ondertussen als je je bedenkt wat voor een wereld zij tegemoet gaan.

Je moet ze:

1 afschermen van alle shit die er nu gaande is
2 toch wel enigszins blootstellen aan alle shit die er nu gaande is omdat je niet wil dat het later als een mokerslag binnenkomt.

Als er dan nu nog een tweedeling bij komt... jah, dat kan er nog wel bij zeker als liefdevolle ouder(s)?
Wij vertellen ze gewoon wat er aan de hand is en leren ze dat er soms wat tegenslagen zijn. Zo heel moeilijk is dat niet en ze snappen het echt wel. Het leven gaat nog steeds grotendeels gewoon door. Juist door het zo groot te maken krijgen ze er veel eerder last van. En laten we wel wezen, die tweedeling is er altijd wel op de een of andere manier. Het is niet alsof we voorheen nooit rellen e.d. hebben gehad.

[removed]

• Dennis
Mfpower schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:04:
Dit betreffende hotel hanteert dus 'vrijwillig' de QR code voor het gehele vergadergedeelte.
gekkie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:04:
Kun je het natuurlijk als nog doen afstand houden, zeker in de zaal zelf, daar heb je nou niet echt hotel beleid voor nodig .. als iedereen tenminste binnen kwam en je geen schare ongeteste ongevaccineerden bij de deur achter kon laten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:21:
[...]

Een weekje is geen enkel probleem, maar wil het echt effect hebben worden het meerdere weken en we hebben vorig jaar al gezien dat er veel kinderen zijn die daar grote achterstanden door krijgen. Veel kinderen zijn nog niet eens bijgewerkt aan wat ze vorig jaar gemist hebben, dus daar nu weer een extra achterstand bijplakken is niet zo heel handig. Wat dat betreft is dat weekje aan de kestvakantie vastplakken juist wel zinvol. Je hebt dan 3 weken de scholen dicht zonder dat de kinderen echt iets missen.

[...]

Met een vaccinatie hoef je daar helemaal niet bang voor te zijn. Werkt heel goed en vereenvoudigt veel van de problemen die we nu hebben.
Dat weekje had een paar weken eerder best een deuk in het spreekwoordelijke pakje boter kunnen slaan. Dan zie je het wellicht nog niet.

Maar nu, na zo lang wachten, zal het effect sowieso kleiner zijn.

• Ligone

Ligone

Moeha!

De tweedeling, ondertussen al een meervoudige deling waarbij er met vinger MOET gewezen kunnen worden naar iets of iemand.

• stylezzz
  • Laatst online: 21:33
Ik denk dat een en ander wel een snel kan gaan in de komende dagen.

https://mobile.twitter.co...amp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

• President
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:21:
.

[...]

Makkelijk gesteld. Ik zit liever nu een weekje in quarantaine, dan dat ik straks kerst met de familie mis loop omdat ik positief test op corona. Vanwege de vaccinatie zal ik niet ernstig ziek zijn, maar het verpest wel de kerst plannen... Plus dat ik mijn vakantie dagen waarop ik ziek ben of in quarantaine zit niet terug krijg :-P

Maar: nu is het ook niet werkbaar hoor. 5 van de 25 kinderen ziek, wat betekent dat ik morgen weer 5 kinderen moet proberen bij de scholen terwijl ze ook weer nieuwe doelen hebben. Zo blijf ik als leerkracht dagelijks bezig met achter de feiten aan lopen. Met thuisonderwijs krijgen ze allemaal onderwijs, ook als ze verkouden of ziek zijn. Vergeet ook niet dat de eerste lockdown inderdaad niet al te best georganiseerd is door alle scholen, een lockdown nu zal minder negatief effect hebben op de leer prestaties.. en ook zal er online meer worden samengewerkt...

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

stylezzz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:25:

Tja, bijna 24 uur geleden roepen dat er niks aan de hand is terwijl iedereen dit al ziet aankomen.

Wear Sunscreen!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19

Dus we gaan van

OMT: Nee, wacht maar af. Zeg alleen nog even een keer dat ze zich wel aan de basismaatregelen moeten houden

naar

Gommers: NU MAATREGELEN!

Ja, zeg het maar.

• redwing
MikeyMan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:25:
[...]
Dat weekje had een paar weken eerder best een deuk in het spreekwoordelijke pakje boter kunnen slaan. Dan zie je het wellicht nog niet.

Maar nu, na zo lang wachten, zal het effect sowieso kleiner zijn.
Ik maak het beleid niet he ;) Zoals al vaker gezegd had ik liever gezien dat 2 maanden geleden al deze 1.5m en de basisimaatregelen er waren. Dan hadden we nu veel meer speelruimte gehad. Juist door weer af te wachten totdat de ziekenhuizen te vol liggen heb je die speelruimte niet meer.

[removed]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-11 23:38
Humma Kavula schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:27:
[...]

Tja, bijna 24 uur geleden roepen dat er niks aan de hand is terwijl iedereen dit al ziet aankomen.
Het is net als bij een voetbaltrainer bij een topclub.

Vlak voor het ontslag spreekt de club nog vertrouwen uit en even daarna is het toch klaar :')

• Dennis
"Teamdagen vinden online plaats"

_O-

• redwing
President schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:26:
[...]

Makkelijk gesteld. Ik zit liever nu een weekje in quarantaine, dan dat ik straks kerst met de familie mis loop omdat ik positief test op corona. Vanwege de vaccinatie zal ik niet ernstig ziek zijn, maar het verpest wel de kerst plannen... Plus dat ik mijn vakantie dagen waarop ik ziek ben of in quarantaine zit niet terug krijg :-P

Maar: nu is het ook niet werkbaar hoor. 5 van de 25 kinderen ziek, wat betekent dat ik morgen weer 5 kinderen moet proberen bij de scholen terwijl ze ook weer nieuwe doelen hebben. Zo blijf ik als leerkracht dagelijks bezig met achter de feiten aan lopen. Met thuisonderwijs krijgen ze allemaal onderwijs, ook als ze verkouden of ziek zijn. Vergeet ook niet dat de eerste lockdown inderdaad niet al te best georganiseerd is door alle scholen, een lockdown nu zal minder negatief effect hebben op de leer prestaties.. en ook zal er online meer worden samengewerkt...
Ik snap het helemaal hoor, mijn vrouw is basisschool-directeur en is ook alle dagen bezig met alles te regelen vanwege zieke kinderen en ouders die op alle manieren proberen om de regels te werken.

Maar thuisonderwijs gaat wel gewoon weer achterstanden opleveren, de scholen hadden vorig jaar na de 1e weken ook alles wel op orde, alleen werkt online les nu eenmaal voor veel kinderen heel slecht.

[removed]

• gekkie

Mjah er lijkt weinig "regie" meer te zijn, komen bij mij wel weer herinneringen op van vorig jaar en dat luide dat inderdaad wel in.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:32:
[...]

Ik snap het helemaal hoor, mijn vrouw is basisschool-directeur en is ook alle dagen bezig met alles te regelen vanwege zieke kinderen en ouders die op alle manieren proberen om de regels te werken.

Maar thuisonderwijs gaat wel gewoon weer achterstanden opleveren, de scholen hadden vorig jaar na de 1e weken ook alles wel op orde, alleen werkt online les nu eenmaal voor veel kinderen heel slecht.
Voor de lagere klassen zie ik weinig problemen qua achterstand. De online klassen bij mijn dochter werkten best goed. Wat lesstof om thuis te doen, en liedjes zingen op Teams :)
Ik vind het eigenlijk best gezellig om mijn 6-jarige weer even een poosje thuis te hebben.

• gekkie
Vergeet ook niet dat de eerste lockdown inderdaad niet al te best georganiseerd is door alle scholen, een lockdown nu zal minder negatief effect hebben op de leer prestaties.. en ook zal er online meer worden samengewerkt...
Is daar gezien de drukte dan nog wel over nagedacht en aan gewerkt ?

Kan me voorstellen dat daar de prioriteit niet lag en er een "dat nooit weer, dus daar hoeven we het niet meer over te denken" stemming zou kunnen zijn geweest ?
Nu zal het altijd iets minder van "scratch" zijn, bijna iedereen behalve een nieuwe lichting heeft het al eens meegemaakt dus helemaal wereldvreemd is het niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 23-11-2021 21:43 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Nav de hoorzitting van Gommers met de Tweede Kamer vanavond, met daarin wat hierboven al geplaatst is, gok ik op vervroegde persconferentie aanstaande maandag.

Onderwerp : lockdown met ingang van dinsdag 30 november

• gekkie
_Bailey_ schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:42:
Nav de hoorzitting van Gommers met de Tweede Kamer vanavond, met daarin wat hierboven al geplaatst is, gok ik op vervroegde persconferentie aanstaande maandag.

Inhoud: lockdown met ingang van dinsdag 30 november
Naja toch een week later dan ik had gedacht, ik had gisteren gedacht + voor scholen een uitloop richting het weekend om hun spullen te regelen en zorgen dat de koters alles mee hebben en kunnen testen voor thuisonderwijs de week er op.

• President
gekkie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:45:
[...]

Naja toch een week later dan ik had gedacht, ik had gisteren gedacht + voor scholen een uitloop richting het weekend om hun spullen te regelen en zorgen dat de koters alles mee hebben en kunnen testen voor thuisonderwijs de week er op.
Nee, eerst surprises uitpakken op 3 december :-)

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dennis schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:24:
Dit betreffende hotel hanteert dus 'vrijwillig' de QR code voor het gehele vergadergedeelte.
Als het vrijwillig is, is het dus niet om toepassing te geven aan de artikelen 4.2, 4.3, 4.4 of 5.2 van de Tijdelijke regeling maatregelen covid-19 en geldt er dus geen uitzondering op de veilige afstandsnorm.

Jammer joh :P

Misschien kunnen ze er een geplaceerd evenement van maken waar je van tevoren kaartjes voor uitdeelt ;)

• gekkie
President schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:47:
[...]

Nee, eerst surprises uitpakken op 3 december :-)
Die kunnen toch nog steeds door de kleine hulppieten worden bezorgd bij het andere huis met een ferme klop op het raam ? Ook nog een gezonde wandeling voor alle kleine pietermannen :p

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-11 23:38
fm77 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:42:
[...]

Voor de lagere klassen zie ik weinig problemen qua achterstand. De online klassen bij mijn dochter werkten best goed. Wat lesstof om thuis te doen, en liedjes zingen op Teams :)
Ik vind het eigenlijk best gezellig om mijn 6-jarige weer even een poosje thuis te hebben.
Met drie kinderen in allerlei leeftijdscategorieën van groep 1, groep 4 en een brugklasser deel ik je mening totaal niet. Laat die scholen in godsnaam open blijven :+

• redwing
fm77 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:42:
[...]

Het probleem is dat dat heel erg aan het kind zelf ligt. Je ziet dat sommige het juist beter doen en anderen juist helemaal niets opnemen. Het blijft een lastig iets dus.

[removed]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De commissievergadering is best interessant trouwens. Genoeg experts aangesloten. Wim Voermans, Jan-Peter Loof, Diederik Gommers.

https://debatdirect.tweed...sbewijzen-19-00/onderwerp

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 23:42
[...]
Plus dat ik mijn vakantie dagen waarop ik ziek ben of in quarantaine zit niet terug krijg :-P
Is dat zo in jouw specifieke sector? Onderwijs ofzo?

• President
PLAE schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:56:
[...]

Is dat zo in jouw specifieke sector? Onderwijs ofzo?
Ja, in het onderwijs heb je vaste vakanties... En als je ziek bent in die vakantie dan heb je pech. In tegenstelling tot andere beroepen waarbij je je kan ziek melden tijdens je vakantie en je de vakantie dagen dan op een ander moment kan opnemen. Althans, zo heb ik het begrepen?

Maar als leerkracht mogen van mij de scholen wel even dicht hoor. En als ouder vind ik het weer heerlijk om met mijn bijna 3 jarige en bijna 5 jarige thuis te zitten. Uiteraard moet ik ook werken, maar mijn vrouw en ik hebben de luxe dat we dat wel kunnen combineren... Waar de eer vooral naar mijn vrouw gaat met haar 'ik doe het wel' instelling en flexibele werk...

[ Voor 28% gewijzigd door President op 23-11-2021 21:59 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 07:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Graag stoppen met elkaar de maat nemen of voor andere bepalen of ze wel of niet terecht iets vervelend vinden.

De discussie over wel of geen kinderen en of dat wel of geen echte keus is, is offtopic. In TL zijn daar al bestaande topics over.

[ Voor 35% gewijzigd door ZieMaar! op 23-11-2021 22:13 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Er zit een moreel verschil tussen pleiten voor vroege lockdowns vanwege volksgezondheid, en pleiten voor vroege lockdowns omdat de kerstdagen anders in de soep lopen.

Evenzo zit er een moreel verschil tussen pleiten voor scholen openhouden vanwege de schade aan de kinderen, en pleiten voor scholen openhouden omdat het zo onhandig is voor ouders als ze dicht zijn :)

• fm77
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:53:
[...]

Het probleem is dat dat heel erg aan het kind zelf ligt. Je ziet dat sommige het juist beter doen en anderen juist helemaal niets opnemen. Het blijft een lastig iets dus.
Ik snap dat het natuurlijk per kind verschilt. Maar die extra tijd die je met je kind doorbrengt is ook wat waard.
Ik zie het in mijn geval als een voordeel. De tijd die je met ze hebt gaat al zo snel voorbij :)
Vlassie1980 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:52:
[...]

Met drie kinderen in allerlei leeftijdscategorieën van groep 1, groep 4 en een brugklasser deel ik je mening totaal niet. Laat die scholen in godsnaam open blijven :+
Wat nou als alleen de jongste thuis blijft? Die mist het minste aan scholing, maar is wel het grootste risico. Vanaf groep 4 lijkt het me al iets makkelijker om duidelijk te maken dat ze niet hun snot aan anderen moeten afvegen :P

• redwing
fm77 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:02:
[...]

Ik snap dat het natuurlijk per kind verschilt. Maar die extra tijd die je met je kind doorbrengt is ook wat waard.
Ik zie het in mijn geval als een voordeel. De tijd die je met ze hebt gaat al zo snel voorbij :)
Oh, mij hoor je ook niet klagen hoor. Ik weet alleen wel dat de 2 van mij er vorig jaar best veel problemen mee hadden. Ik vind het niet erg om mijn tijd voor ze op te offeren (dat doe ik nu ook al 3 avonden per week en 2 dagen per weekend.... :P )

[removed]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

_Bailey_ schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:42:

Onderwerp : lockdown met ingang van dinsdag 30 november
Wat bedoel je met lockdown?

In NL hebben we naast de avondklok nog niet echt aan lockdowns gedaan.

Of bedoel je de polder lockdown, wat eigenlijk geen lockdown is maar we zo noemen omdat dat beter uitstraalt? (En stoerder klinkt) :)

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 23-11-2021 22:10 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• redwing
YakuzA schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:09:
[...]

Laten we die discussie maar niet weer beginnen. Ik ben het helemaal met je eens, maar veel mensen vonden de maatregelen hier al een heel strenge lockdown. Maar dat gaat toch om gevoel waar je weinig discussie over kunt hebben.

[removed]

• _Bailey_
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:09:
[...]

Of bedoel je de polder lockdown, wat eigenlijk geen lockdown is maar we zo noemen omdat dat beter uitstraalt? :)
Horeca dicht, winkels dicht. Beiden alleen bestellingen afhalen.
Scholen dicht.
Theaters / bioscopen dicht.
Sportscholen dicht.

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:46
gekkie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:21:
[...]

Welke tweedeling, die van scholen die gesloten worden omdat het er heerst en die dat niet worden omdat het nog net binnen de lijntjes past ? Dus jij niet naar school maar de buurjongen wel ?

Het concept "tweedeling" begint ondertussen ook wel een cult status te krijgen waardoor niets mogelijk zou moeten zijn.
Dat jij geen tweedeling waarneemt, en je niet kunt voorstellen dat anderen dat wel waarnemen en aan den lijve ondervinden is opmerkelijk. Er zijn wel degelijk mensen die een tweedeling voelen.

Kijk eens de naar de volgende repo; vaccinatievetes.

YouTube: Woensdag 17 november om 21:15 uur op NPO 3: Vaccinatievetes

Als je oordeelt dat ieder persoon erin een wappie is, laat het me weten.

• gekkie
MikeyMan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:56:
De commissievergadering is best interessant trouwens. Genoeg experts aangesloten. Wim Voermans, Jan-Peter Loof, Diederik Gommers.

https://debatdirect.tweed...sbewijzen-19-00/onderwerp
Ah de meneer van college van rechten van de mens begint flink genuanceerd en schetst de dillema's en dat het altijd een strijd en afweging is tussen de verschillende mensenrechten.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

_Bailey_ schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:11:
[...]
Horeca dicht, winkels dicht. Beiden alleen bestellingen afhalen.
Scholen dicht.
Theaters / bioscopen dicht.
Sportscholen dicht.
(y)
Het openbare leven dichtgooien zodat mensen niet meer naar buiten willen voor vertier lijkt me idd de volgende logische stap uit het verminderen van sociale interacties stappenplan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gekkie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:14:
[...]

Ah de meneer van college van rechten van de mens begint flink genuanceerd en schetst de dillema's en dat het altijd een strijd en afweging is tussen de verschillende mensenrechten.
Ja vind dit een hele nuttige sessie. Erg leerzaam. Jammer dat ik hem niet eerder mee kon pakken. Dit gaan we niet redden voor het slapengaan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 23-11-2021 22:20 ]

• _Bailey_
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:16:
[...]

(y)
Het openbare leven dichtgooien zodat mensen niet meer naar buiten willen voor vertier lijkt me idd de volgende logische stap uit het verminderen van sociale interacties stappenplan.
Jup. En dan voor 3 weken met de hoop op wellicht nog iets van een gezellige Kerst (ook al heb ik een pleuris hekel aan Kerst, maar dat terzijde. Mazzel is dat ik beide Kerstdagen moet werken dit jaar ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 23-11-2021 22:23 ]

• gekkie
Fornoo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:12:
Dat jij geen tweedeling waarneemt, en je niet kunt voorstellen dat anderen dat wel waarnemen en aan den lijve ondervinden is opmerkelijk. Er zijn wel degelijk mensen die een tweedeling voelen.
Dit ging wat specifieker over de scholen, waar al een andere tweedeling is momenteel tussen klassen en scholen die wel of geen en nog geen of wel vaker geen gezamenlijk onderwijs op locatie hebben kunnen bieden.
Kijk eens de naar de volgende repo; vaccinatievetes.

YouTube: Woensdag 17 november om 21:15 uur op NPO 3: Vaccinatievetes

Als je oordeelt dat iedere van deze personen een wappie is, laat het me weten.
Die heb ik gezien, niet zo zeer wappies, als wel dat sommige wat misgeinformeerd waren en eentje daar misschien ook actief aan bijdroeg als actief onderzoeken en facebook'er door dat weer verder te verspreiden.
Men draagt als ongevaccineerde zelf ook voor een aardige mate bij aan het ontstaan en blijven bestaan van de tweedeling en de omvang en diepte van de kloof. Doen alsof dat eenzijdig is gecreëerd vanuit louter vanuit gevaccineerden lijkt me niet helemaal correct.

Bij alles kan er een tweedeling ontstaan, of een bestaande tweedeling zichtbaarder worden (die van ongevaccineerden en gevaccineerden bestaat al sinds iedereen die keuze heeft gehad, die is niet bepaald nieuw, hij wordt nu wel zichtbaarder en voelbaarder), maar het lijkt mij weinig werkbaar om je louter daar door van alle mogelijkheden te onthouden.

• gekkie
MikeyMan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:16:
[...]
Ja vind dit een hele nuttige sessie. Erg leerzaam. Jammer dat ik hem niet eerder mee kon pakken. Dit gaan we niet redden voor het slapengaan ;)
De dillema's tussen maatwerk en keuze overlaten aan anderen en rechtszekerheid.
Ik gok dat deze hoorzitting mee vragen en dillema's oplevert dan er beantwoord gaan worden, want juristen beslissen niet, die schetsen hooguit het afwegingen kader.

Ah Voermans geeft nu ook aan wat volgens mij @Tom-Z ook wel eens heeft aangehaald in discussies, dat er wat beweging is het mensenrechten recht is rond "essentiel geachte voorzieiningen" zoals scholen en er iets meer ruimte is en niet alles per se niet zou kunnen.

En nu ook weer dat privacy niet absoluut is.

[ Voor 22% gewijzigd door gekkie op 23-11-2021 22:38 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:50
Johan Bogle schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:06:
[...]
hier ook weer. Het gaat er helemaal niet om of kinderen, jongeren gezonde veertigers of wie dan ook PERSOONLIJK op de IC kunnen komen. Het gaat erom dat de verspreiding stopt. Ik vind het echt ongelofelijk dat er nog steeds mensen zijn die dat niet snappen.
Ja en dan? Dan stop je de verspreiding, ga je weer versoepelen en ben je terug bij af. Wil je dan elk jaar tijdens de winter maar iedereen thuis laten werken, scholen dicht en horeca om 20u sluiten?

Imo is er simpelweg een capaciteitsprobleem in de zorg. Tijdens een griep periode is het al krap met zwakkeren in de samenleving en dus kan dit er niet bij.

Ik denk persoonlijk dat daar iets aan moet worden gedaan. Het opleiden van volledig geschoold IC personeel kost jaren maar wellicht zijn er bepaalde taken die je met een kortere opleiding kunt laten uitvoeren en zo meer capaciteit kunt creeeren.

Zoals ik het nu zie is het gewoon echt brandjes blussen en zijn we na elke versoepeling terug bij af. Meer vaccinaties gaat er niets aan veranderen dat er zwakkeren in de samenleving, gevaccineerd, op de IC belanden. Hoewel minder snel, verspreid het zich ook gewoon onder gevaccineerden.

Ik ben daarom ook erg benieuwd naar hoe het straks in Oostenrijk gaat verlopen met die plicht en het aantal ziekenhuis/IC opnames.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
De_Bastaard schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:27:
[...]

Ja en dan? Dan stop je de verspreiding, ga je weer versoepelen en ben je terug bij af. Wil je dan elk jaar tijdens de winter maar iedereen thuis laten werken, scholen dicht en horeca om 20u sluiten?

Imo is er simpelweg een capaciteitsprobleem in de zorg. Tijdens een griep periode is het al krap met zwakkeren in de samenleving en dus kan dit er niet bij.

Ik denk persoonlijk dat daar iets aan moet worden gedaan. Het opleiden van volledig geschoold IC personeel kost jaren maar wellicht zijn er bepaalde taken die je met een kortere opleiding kunt laten uitvoeren en zo meer capaciteit kunt creeeren.

Zoals ik het nu zie is het gewoon echt brandjes blussen en zijn we na elke versoepeling terug bij af. Meer vaccinaties gaat er niets aan veranderen dat er zwakkeren in de samenleving, gevaccineerd, op de IC belanden. Hoewel minder snel, verspreid het zich ook gewoon onder gevaccineerden.

Ik ben daarom ook erg benieuwd naar hoe het straks in Oostenrijk gaat verlopen met die plicht en het aantal ziekenhuis/IC opnames.
Nee. Het doel is om het te rekken tot:
- we meer IC capaciteit hebben
- we meer mensen gevaccineerd hebben
- we een medicijn (zoals nu beoordeeld wordt)
- covid-19 vanzelf afzwakt
- we natuurlijke immuniteit opbouwen

Geen van deze punten zal ervoor zorgen dat het weg is. Wel dat het behapbaar blijft en we code zwart vermijden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Er zijn niet ineens 0 besmettingen dat gaat nooit meer gebeuren. Dus er zal sowieso wel iets door blijven lopen. Enige wat je moet bereiken is dat de snelheid van verspreiding omlaag gaat, zodat ook het aantal opnames vertraagd wordt.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Hoeveel bedden wil je dan hebben? En wat wil je als die vol zijn?

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:35:
[...]

Hoeveel bedden wil je dan hebben? En wat wil je als die vol zijn?
De roep om meer bedden blijft zo'n onweerstaanbare schijnoplossing waarbij je zelf niks hoeft te doen en het allemaal door anderen wordt opgelost.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• redwing
[...]
Er is al veel minder nodig dan vorig jaar (mits je op tijd begint), dus dat zal steeds beter worden. Volgend jaar hebben we weer een grote stap vooruit gezet en is er weer minder nodig. Dit is niet iets dat elk jaar terug blijft komen. Op een gegeven moment zijn we er wel vanaf.
En waar wil je die verdubbeling vandaan halen en van betalen? (op zijn minst, als je echt een piek aan wil kunnen zul je een veel grotere factor moeten pakken).
Nee, dat kan dus niet. Mensen op het IC liggen daar omdat ze heel zwak zijn en veel hulp nodig hebben. Dat betekent ook vaak complicaties en dan wil je toch iemand naast dat bed hebben die weet hoe hij daarmee om kan gaan. Het zou nogal lullig zijn als je voor corona daar ligt, maar door de geringste bijwerking dood gaat.
Dit is puur een kwestie van je verdiepen in de cijfers. Als je kijkt naar besmettingen vs. ziekenhuis gaat het al vele malen beter dan vorig jaar. Het grootste probleem ligt wederom bij de trage reactie. Als je blijft sturen op code zwart zul je ook altijd in de buurt van code zwart komen. Hadden we gestuurd op b.v. 500 IC bedden hadden we een paar weken eerder maatregelen kunnen nemen en hadden we heel dit punt niet bereikt.
Vast wel beter, maar wil je daar de democratie voor opgeven? Want daar ga je wel heel hard naar toe met dat soort maatregelen.

[removed]

• _Bailey_
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:36:
[...]

De roep om meer bedden blijft zo'n onweerstaanbare schijnoplossing waarbij je zelf niks hoeft te doen en het allemaal door anderen wordt opgelost.
Deze mag wel van mij gepinned worden in dit topic!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

IJzerlijm schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:36:
[...]

Dat klopt.
De roepers hebben ook nooit echt concrete plannen ermee.

Een blik personeel ontbreekt ook. Evenals een visie wat we doen met die bedden in bijvoorbeeld de zomer toen er amper covid lag.
Het is gewoon geen oplossing. Het zorgt ook nooit voor afstel maatregelen. Hooguit een paar dagen uitstel.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 07:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:32:
[...]

Er zijn niet ineens 0 besmettingen dat gaat nooit meer gebeuren. Dus er zal sowieso wel iets door blijven lopen. Enige wat je moet bereiken is dat de snelheid van verspreiding omlaag gaat, zodat ook het aantal opnames vertraagd wordt.
Is het plan ook niet vooral een korte, hevige (dus inclusief scholen) lockdown en daarna met CTB sectoren weer openen? Dat leek de rode draad in het omt advies rondom het ctb te zijn: daarmee verlaag je niet de besmettingen, maar kan je wel veilig(er) open. Het Oostenrijk scenario zeg maar (al gaat daar voor niet gevaccineerden straks helemaal niets meer open)…

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:40:
[...]

Dat klopt.
De roepers hebben ook nooit echt concrete plannen ermee.

Een blik personeel ontbreekt ook. Evenals een visie wat we doen met die bedden in bijvoorbeeld de zomer toen er amper covid lag.
Het is gewoon geen oplossing. Het zorgt ook nooit voor afstel maatregelen. Hooguit een paar dagen uitstel.
Je moet dat personeel ook gewoon verbieden om in quarantaine te gaan omdat hun schoolgaande kinderen toevallig besmet blijken te zijn.
Domme oplossingen zijn zo makkelijk te bedenken, waarom doen ze dan zo moeilijk?

alles kan off-topic

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:38
Bizar dat Kuipers en Gommers binnen 24 uur zo'n verschillend beeld weten te schetsen.
Hoop dat het 'bommetje' van Diederik effect heeft gehad, als dit geen effect heeft dan heeft niets dat.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ZieMaar! schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:40:
[...]

Is het plan ook niet vooral een korte, hevige (dus inclusief scholen) lockdown en daarna met CTB sectoren weer openen? Dat leek de rode draad in het omt advies rondom het ctb te zijn: daarmee verlaag je niet de besmettingen, maar kan je wel veilig(er) open. Het Oostenrijk scenario zeg maar (al gaat daar voor niet gevaccineerden straks helemaal niets meer open)…
We hebben vorig jaar wel geleerd dat een lock-down een reactie tijd van een week of 4 heeft, daarna ga je pas effecten zien.
De reden om het over een korte lock-down te hebben is om het maatschappelijk verkoopbaar te maken. Nu zeggen dat alles voor minimaal 6 weken dicht gaat levert teveel weerstand op terwijl dat wel gaat gebeuren als het middel ingezet wordt.

alles kan off-topic

• fm77
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:40:
[...]

Volgens mij zijn de meesten het daar ook wel over eens.
Alleen is de tegenreactie van een (helaas) steeds grotere groep ook wel een factor om mee te nemen in die keuze.
Logisch gezien zijn de keuzes makkelijk. Praktisch gezien moet je ook rekening houden met onrust en rellen...

• gekkie
Nou de tribunalen kunnen ook weer opborgen worden (in ieder geval voor wat betreft het EHRM, tenzij het echt zeer matig wordt beargumenteerd).

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Verplaatst

[ Voor 111% gewijzigd door iamcj op 23-11-2021 23:16 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.