Mits mensen met corona harder hun best doen toch een test te bemachtigen dan mensen zonder corona. Het wordt ook gewoon kouder en normale verkoudheden lopen ook op.t_captain schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:25:
[...]
Een stukje valse afvlakking is mogelijk. Maar in een opgaande flank van een golf gaan #tests en %positief samen op. Die laatste heeft geen last van een cap.
Vermoedelijke ouderen of anders verzwakten voor wie de IC waarschijnlijk anders het eindstation zou zijn en zo niet er dan niet veel leven meer na zouden hebben. Maar dat deel is er dus ook allemaal al af voor de IC en ondanks dat kom je op deze cijfers.Ankona schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:22:
[...]
Hmm, die IC getallen, 51 opgenomen en de populatie is met 18 gegroeid.
Geen idee wat er van de IC terug naar de verpleging gestuurd is maar er zijn ook 53 personen naar de gekoelde kamer gebracht. Dat betekent dus dat er best wel veel zijn die serieus slecht gaan maar de IC niet halen.
Triage zoals het nu wordt voorgeteld is begrijpelijk als je cases tegen elkaar af gaat zetten.Apache4u schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:22:
Ik begreep dat indien er in de NL IC's triage moet worden toegepast er primair wordt gekeken naar overlevingskans. Weet niet of dat ik dat goed begrepen heb? Dat riep bij mij de vraag op, heeft een gevaccineerde op de IC een betere overlevingskans dan een ongevaccineerde? Ik snap dat een ongevaccineerde sportieve vrouw van 45 en een gevaccineerde 70 jarige dikke man moeilijk te vergelijken zijn, maar als dat voor deze hypothese even gelijk wordt getrokken?
Maar wat natuurlijk ook meegenomen moet worden is de ligtijd van de patienten. En dan wordt de case van de (niet gevaccineerde) coronopatient ineens een stuk slechter...(en waarschijnlijk voor de wel gevaccineerde patient ook)
Een gevaccineerde heeft niet een beetje meer kans, maar veel meer kans op overleven.Apache4u schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:22:
Ik begreep dat indien er in de NL IC's triage moet worden toegepast er primair wordt gekeken naar overlevingskans. Weet niet of dat ik dat goed begrepen heb? Dat riep bij mij de vraag op, heeft een gevaccineerde op de IC een betere overlevingskans dan een ongevaccineerde? Ik snap dat een ongevaccineerde sportieve vrouw van 45 en een gevaccineerde 70 jarige dikke man moeilijk te vergelijken zijn, maar als dat voor deze hypothese even gelijk wordt getrokken?
Als het nodig is en dan ook kort duurt (max 3 weken) dan heb ik er ook geen problemen mee maar wel als er daarna wel dingen mogelijk zijn onder 2G of 3G. En niet als toen dat er dan alleen muizenstapjes worden gezet en je zodoende dan zo 2 maanden extra in lockdown zit omdat er weinig open mag. Ik vrees dat het kabinet dat weer gaat doen omdat ze bang zijn wat los te laten.deze gevaccineerde gaat graag in lockdown als ik daar de mensen in de zorg mee help. Houd eens op om voor iedereen te spreken....
Hoe zit dat precies? Ik kan me de laatste cijfers daarover niet voor de geest halen.tlpeter schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:27:
[...]
Een gevaccineerde heeft niet een beetje meer kans, maar veel meer kans op overleven.
Ik weet alleen dat de kans om op de IC te komen substantieel lager is, maar wat als je daar toch nog terecht komt ondanks de vaccinatie?
Coronadashboard is ook bijgewerkt. Daar staan er maar 19.274.t_captain schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:22:
RIVM open dataset meldt 22.821 positieve tests met rapportagedatum 23-11. Dat is een mooie afvlakkingvan de groei.
EDIT: voor maandag 15-11. De site is dus van de wap.
[ Voor 8% gewijzigd door t_captain op 23-11-2021 15:36 ]
Volgens mij had @LZ86 al eens aangegeven dat de gevaccineerden daar bijna zonder uitzondering meer aandoeningen hebben en op voorhand dus al een slechtere gezondheid hebben. Klinkt bij mij als een niet zo rooskleurig perspectief.gustaveau schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:29:
[...]
Hoe zit dat precies? Ik kan me de laatste cijfers daarover niet voor de geest halen.
Ik weet alleen dat de kans om op de IC te komen substantieel lager is, maar wat als je daar toch nog terecht komt ondanks de vaccinatie?
alles kan off-topic
Inderdaad, heerlijk om letterlijk wat meer afstand te hebben van mijn medemens!alexbl69 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:48:
[...]
En niet alleen voor corona. Moet zeggen dat ik die extra afstand bij allerhande gelegenheden (met name het restaurant) als zeer prettig heb ervaren. Viel me pas op toen we 2 maand geleden weer praktisch bij de buren 'op schoot' zaten hoe fijn die afstand is.
Waarschijnlijk scandinavische genen, die schijnen dat ook heel erg te hebben.
migchiell in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"Apache4u schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:22:
De manier waarop de triage bij code zwart wordt uitgevoerd.
Ik denk dat de situatie veel erger is dan de media momenteel schetst. Gisteren moest ik mijn zoontje met koorts van de kinderopvang halen. Deze zit in hetzelfde gebouw als de basisschool die sinds gisteren gesloten is wegens te veel covidgevallen. Ik hoorde van de juf dat mijn zoontje niet de enige zieke was in de groep.. dus dan maar laten testen. Verschillende keren in de middag gebeld naar het afsprakennummer, dat was overbelast. In de avond kwam ik eindelijk "binnen". Na 1,5 uur in de wacht werden er twee opties geboden: vrijdagmiddag of zondagochtend, beide nog best een stuk rijden.
Dat lijkt me wel.t_captain schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:25:
[...]
Die laatste heeft geen last van een cap.
Als je maar 100.000 tests af kunt nemen terwijl er (ik noem maar wat) 150.000 mensen zich hadden willen laten testen, dan heb je toch geen idee wat het besmettingspercentage van de 'gemiste' 50.000 personen is?
Er is geen enkele reden om te veronderstellen dat het percentage positief bij deze groep significant hoger of lager is dan bij de wel geteste 100.000 personen.
Zolang het dagelijks aantal geteste personen aan het plafond zit en het aantal besmettingen rond de 23.000 blijft hangen is er toch geen zinnig woord te zeggen over het daadwerkelijk aantal geïnfecteerden?
De GGD heeft ook geen idee hoeveel mensen zich daadwerkelijk proberen te laten testen. Mensen proberen meerdere keren te bellen, de verbinding wordt automatisch verbroken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het RIVM had vorige week wat problemen met de data, maar het lijkt er op dat de verhouding tussen gevaccineerd en niet gevaccineerd nog steeds ongunstig blijft oplopen. Dit is data uit de wekelijkse RIVM-rapporten. Alle cijfers hieronder zijn daarop gebaseerd en ik doe verder geen aannames over (veranderingen van) testbereidheid, sociaal/demografische verschillen etc.
De besmettingen vonden plaats bij:
25% gevaccineerd / 75% niet gevaccineerd in augustus
30% gevaccineerd / 70% niet gevaccineerd in september
46% gevaccineerd / 54% niet gevaccineerd in oktober
50% gevaccineerd / 50% niet gevaccineerd, 1e week november
17% gevaccineerd / 83% niet gevaccineerd, 2e week november
59% gevaccineerd / 41% niet gevaccineerd, 3e week november
Als we dan ook nog eens de kinderen onder 12 uit de data halen, dan zie je dat
66% van de besmettingen plaatsvindt bij gevaccineerden, 34% niet gevaccineerd.
82,7% van de bevolking van 12+ is gevaccineerd, en die nemen dus 66% van de besmettingen voor hun rekening. De 17,3% die niet gevaccineerd is, dus 34% van de besmettingen.
In de afgelopen week is 1,7% van de niet gevaccineerden 12+ers besmet geraakt en 0,7% van de wel gevaccineerde 12+ers
82,7% van de bevolking van 12+ is gevaccineerd, en die nemen dus 66% van de besmettingen voor hun rekening. De 17,3% die niet gevaccineerd is, dus 34% van de besmettingen.
In de afgelopen week is 1,7% van de niet gevaccineerden 12+ers besmet geraakt en 0,7% van de wel gevaccineerde 12+ers
[ Voor 9% gewijzigd door Sovieto op 23-11-2021 15:55 ]
Is de testbereidheid wel gelijk tussen de twee groepen?Sovieto schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:52:
Het RIVM had vorige week wat problemen met de data, maar het lijkt er op dat de verhouding tussen gevaccineerd en niet gevaccineerd nog steeds ongunstig blijft oplopen.
%positief stijgt toch ook nog steeds? Maar wellicht niet (meer) exponentieel. Is dat interressant om eens te plotten, of heeft dat allemaal niet zoveel zin? Geavanceerd koffiedik-kijken.t_captain schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:25:
Een stukje valse afvlakking is mogelijk. Maar in een opgaande flank van een golf gaan #tests en %positief samen op. Die laatste heeft geen last van een cap.
Nee, de gevaccineerden zijn meer testbereid. Staat een schemaatje een paar pagina's terug in dit topic. Was geen keiharde wetenschap overigens.perspectivebass schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:53:
[...]
Is de testbereidheid wel gelijk tussen de twee groepen?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Maar het kabinet laat zich toch al voorlichten door het OMT? Dat ze daarbij ook andere belangen dan alleen het OMT advies laten meewegen lijkt me volkomen logisch.daanb14 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:32:
[...]
Nou, het lijkt mij toch dat het volgen van adviezen van gedragswetenschappers en überhaupt de visie op indammen willen zetten, waarbij je wetenschappers vanuit het OMT vraagt om adviezen om het aantal besmettingen te verminderen toch aardig nuttig kunnen zijn om het aantal besmettingen te verminderen. Dat zijn zeker geen concrete voorstellen om het aantal besmettingen te verminderen, maar het lijkt mij ook dat experts in die vakgebieden de concrete maatregelen beter kunnen leveren in adviezen dan dat tweede kamerleden dat op zichzelf kunnen doen.
Bijna al die moties hebben op mij een hoog 'voor de bühne' gehalte.
Die is volgens wat onderzoeken wel verschillend, maar daar heb ik niet in detail naar gekeken.perspectivebass schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:53:
[...]
Absoluut niet, is vandaag al voorbij gekomen.perspectivebass schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:53:
[...]
Gevaccineerden laten zich veel vaker testen dan niet gevaccineerden.
Verwijderd
Ik lees net op nu.nl dat veruit de meeste besmettingen momenteel bestaan uit jonge kinderen en hun ouders. Dat interpreteer ik dan maar als "goed nieuws", want van jonge kinderen weten we dat het niet heel erg bedreigend is en ouders van jonge kinderen zijn wel wat gewend en die vallen ook niet zomaar om (oja, ze zijn ook meestal niet erg oud). Daar zullen we dus in ieder geval geen of nauwelijks IC opnames van krijgen. Dat zit vooral daarboven.Ainnir schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:41:
Ik denk dat de situatie veel erger is dan de media momenteel schetst. Gisteren moest ik mijn zoontje met koorts van de kinderopvang halen. Deze zit in hetzelfde gebouw als de basisschool die sinds gisteren gesloten is wegens te veel covidgevallen. Ik hoorde van de juf dat mijn zoontje niet de enige zieke was in de groep.. dus dan maar laten testen. Verschillende keren in de middag gebeld naar het afsprakennummer, dat was overbelast. In de avond kwam ik eindelijk "binnen". Na 1,5 uur in de wacht werden er twee opties geboden: vrijdagmiddag of zondagochtend, beide nog best een stuk rijden.
Als je pas na 4 dagen kunt testen, dan kan het natuurlijk nooit heel erg urgent zijn allemaal. En dat lijkt bij kleine kinderen ook wel écht het geval te zijn. Mijn zwager en het hele gezin is besmet. Nouja, van de jongste vermoeden we dat hij besmet is, want die wilden ze niet eens testen. Als het heel belangrijk was geweest, dan had je natuurlijk gewoon dezelfde dag of de volgende dag terecht gekund.
Maar het hangt ook wel een beetje af van de regio volgens mij. 1 van onze nichtjes zit bijvoorbeeld op een middelbare school waar 300 van de 2040 leerlingen + een aantal leerkrachten momenteel thuiszitten vanwege "Corona of gewone griepklachten". Ja.... daar is momenteel dus 15% ziek.
Kan me voorstellen dat je met een lichte verkoudheid en/of negatieve thuistest eerder afhaakt dan bij overduidelijke klachten.alexbl69 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:50:
Er is geen enkele reden om te veronderstellen dat het percentage positief bij deze groep significant hoger of lager is dan bij de wel geteste 100.000 personen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Helder! Probeer het netjes te volgen het topic, maar gaat soms wel erg snel!alexbl69 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:59:
[...]
Absoluut niet, is vandaag al voorbij gekomen.
Gevaccineerden laten zich veel vaker testen dan niet gevaccineerden.
[Afbeelding]
Moeten ze alleen niet meer bij de generaties daarboven op bezoek gaan. Basismaatregelen opvolgen lijkt ijdele hoop.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:00:
[...]
Ik lees net op nu.nl dat veruit de meeste besmettingen momenteel bestaan uit jonge kinderen en hun ouders. Dat interpreteer ik dan maar als "goed nieuws", want van jonge kinderen weten we dat het niet heel erg bedreigend is en ouders van jonge kinderen zijn wel wat gewend en die vallen ook niet zomaar om (oja, ze zijn ook meestal niet erg oud). Daar zullen we dus in ieder geval geen of nauwelijks IC opnames van krijgen. Dat zit vooral daarboven.Dat biedt natuurlijk perspectief, zolang iedereen de basismaatregelen netjes opvolgt!
Klopt, maar als je na die vasthoudendheid pas 3 of 4 dagen later terecht kunt kun je nog niet veel concluderen. Want dan houd je weer een plek 'bezet' waar een ander over 2 of 3 dagen naar 'solliciteert'.hoevenpe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:01:
[...]
Kan me voorstellen dat je met een lichte verkoudheid en/of negatieve thuistest eerder afhaakt dan bij overduidelijke klachten.
Ben het met je eens dat iemand met een positieve zelftest vasthoudender zal zijn dan iemand met een kuchje, maar je kunt op basis van de huidige cijfers (met gelijkblijvend percentage positief) mijn inziens niet de conclusie trekken dat de groei afvlakt.
En het kromme is dat je met een positieve zelftest eigenlijk helemaal geen pcr test meer hoeft te doen, die zelftests geven heel weinig false positives, maar negatief zegt bijna niets en maakt een pcr test wel zinvol.alexbl69 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:09:
[...]
Klopt, maar als je na die vasthoudendheid pas 3 of 4 dagen later terecht kunt kun je nog niet veel concluderen. Want dan houd je weer een plek 'bezet' waar een ander over 2 of 3 dagen naar 'solliciteert'.
Ben het met je eens dat iemand met een positieve zelftest vasthoudender zal zijn dan iemand met een kuchje, maar je kunt op basis van de huidige cijfers (met gelijkblijvend percentage positief) mijn inziens niet de conclusie trekken dat de groei afvlakt.
alles kan off-topic
Misschien zie ik wat over het hoofd, maar waarom zou dit ongunstig zijn?Sovieto schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:52:
Het RIVM had vorige week wat problemen met de data, maar het lijkt er op dat de verhouding tussen gevaccineerd en niet gevaccineerd nog steeds ongunstig blijft oplopen. Dit is data uit de wekelijkse RIVM-rapporten. Alle cijfers hieronder zijn daarop gebaseerd en ik doe verder geen aannames over (veranderingen van) testbereidheid, sociaal/demografische verschillen etc.
Ja, dit laat aan de ene kant wel zien dat het virus enorm is verspreid. Aan de andere kant lopen de percentages gevaccineerde op de IC al even terug geloof ik en zijn in de minderheid. Dus als meer gevaccineerde besmet zijn maar toch de vertegenwoordiging op de IC achter loopt dan is dit toch alleen een onderbouwing van het vaccineren-heeft-zin punt?
Stichting open deuren dit:
RIVM-top maakt zich grote zorgen en betwijfelt of gedragskentering nog komt https://www.nu.nl/coronav...gskentering-nog-komt.html (via @NUnl)
Manmanman...
@eric.1 ja, het is misschien wel een onderbouwing van dat punt. Maar daarmee gaat de vaccinatiegraad niet ineens omhoog natuurlijk.
Edit: krijg net een pushmelding dat vanaf morgen 1,5 meter ook weer verplicht wordt. Nog geen verdere duiding. Weer een persco dan vanavond?
RIVM-top maakt zich grote zorgen en betwijfelt of gedragskentering nog komt https://www.nu.nl/coronav...gskentering-nog-komt.html (via @NUnl)
Daar hoef je echt niet aan te twijfelen hoor.Bij het RIVM zijn grote zorgen over de huidige coronasituatie. "Alle oproepen, onderzoeken en data laten tot dusver een beperkt effect zien van de maatregelen", vertelt RIVM-epidemioloog Susan van den Hof aan NU.nl. "Dus ik maak mij zorgen of de gewenste gedragskentering van het kabinet er nog wel komt."
Manmanman...
@eric.1 ja, het is misschien wel een onderbouwing van dat punt. Maar daarmee gaat de vaccinatiegraad niet ineens omhoog natuurlijk.
Edit: krijg net een pushmelding dat vanaf morgen 1,5 meter ook weer verplicht wordt. Nog geen verdere duiding. Weer een persco dan vanavond?
[ Voor 52% gewijzigd door MikeyMan op 23-11-2021 16:23 ]
Die komt ook niet want de overgrote meerderheid, gevaccineerd of niet, is het gewoon zat. Daar kan je van vinden wat je wilt maar daar heb je het mee te doen. Dat wisselende beleid, totale gebrek aan lange termijn visie en de "hoera persconferentie we hebben het overwonnen" daar betaal je nu de prijs voor.MikeyMan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:21:
[...]
Daar hoef je echt niet aan te twijfelen hoor.
Manmanman...
Overigens vraag ik me sterk af of je de geest überhaupt weer in de fles krijgt zonder excessief te handhaven. Meer maatregelen gaan mijn inziens alleen maar meer hakken in het zand gedrag oproepen.
[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 23-11-2021 16:24 ]
XXXVI
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die wachten op een operatieve ingreep welke als kritieke/acute zorg bestempeld kan worden?
Duh!MikeyMan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:21:
[...]
Manmanman...
In Nederland werkt maar 1 ding en dat is: regels en sancties voor wie zich niet houden aan de regels
Het is kortzichtig (of noem het wereldvreemd) om niet in te zien dat mensen hun gedrag niet meer willen veranderen, maar het allerergste is toch dat mensen hun gedrag niet meer willen veranderen. Ik hoop dat dat alsnog gebeurt als we een code zwart bereiken, maar zelfs dan heb ik er een hard hoofd in.MikeyMan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:21:
[...]
Manmanman...
Dus dan krijg je vanzelf zware maatregelen, en dan gaat het volk weer dreinen. Over kortzichtig gesproken.
Een vergelijkbaar beeld als gisteren. Groei ten opzichte van vorige week veel lager dan we de afgelopen weken gewend waren. Maar moeilijk te duiden omdat er vorige week nog correcties na de storing in het cijfer zaten en deze week de testcapaciteit ontoereikend is.
Zonder handhaving ja?chrisO schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:24:
[...]
Duh!
In Nederland werkt maar 1 ding en dat is: regels en sancties voor wie zich niet houden aan de regels
Ja ik.dawg schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:24:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die wachten op een operatieve ingreep welke als kritieke/acute zorg bestempeld kan worden?
Zou begin november aan de beurt zijn.
Helaas uitgesteld. Heb nog geen nieuwe datum doch hopen ze begin december.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Daarom moet je de regels ook zo maken dat ze makkelijk te handhaven zijn (niemand meer de straat op, tenzij richting supermarkt), en de sancties draconisch.
Sorry, maar ik ben klaar met corona Nederland.
Volgens mij zijn we er allemaal zo verschrikkelijk klaar mee...
Ah ja, jouw "observatie" is representatief, oké sterk argument, not. Ook nog onderzoek gedaan op internet en youtube ?dfbt schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:13:
[...]
Zo beetje iedereen in mijn omgeving die gevaccineerd is , doet daadwerkelijk echt geen test. (zeggen ik ben toch gevaccineerd) en hebben een prachtige QR code die groen is en blijft.
Terwijl wat ongevaccineerden zichzelf moeten laten testen voordat ze ergens naar binnen mogen.
+ ik ken heel wat gevallen van mensen die Corona blijken te hebben na vaccinatie en echt 0.0 klachten hebben, dus vrolijk op straat hebben gehobbeld zonder enig idee.
Wellicht dat dit in mijn kring gebeurd, maar ik heb laatste maanden met veel verschillende mensen gesproken en gewerkt, en echt grootst gedeelte die zichzelf heeft laten vaccineren doet vrijwel geen test, of ze moeten zichzelf echt goed ziek voelen.
Echt waar een paar reacties later zeg je dit tegen iemand:
Hypocriet much ?Ik zelf ben vaak wel is 2 keer per winter verkouden , maar ga niet bij iedere snotneus een test doen.
[ Voor 9% gewijzigd door KillerAce_NL op 23-11-2021 16:34 ]
Als je alles dichtgooit, niet essentiele winkels, horeca, bioscopen etc, dan ben je al een heel eind. Hoef je niks te handhaven. Of het wenselijk is, is weer iets anders.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Ah, ben ik niet de enige dus.Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:29:
[...]
Ja ik.
Zou begin november aan de beurt zijn.
Helaas uitgesteld. Heb nog geen nieuwe datum doch hopen ze begin december.
Ook potentieel levensbedreigend of dat niet? Wellicht persoonlijke vraag maar omdat ik er zelf wel met enige regelmaat mee bezig ben: ben je ook angstig voor dat uitstel? De eventuele gevolgen? En op wie ben je het meest "kwaad", of heb je dat niet zo dat je je kwaad voelt?
Sorry voor de vragen hoor.
Natuurlijk is het niet wenselijk... Maar blijkbaar zijn wij nederlanders niet in staat om adviezen op te volgen zonder dat daar consequenties tegenover staan.boesOne schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:32:
[...]
Als je alles dichtgooit, niet essentiele winkels, horeca, bioscopen etc, dan ben je al een heel eind. Hoef je niks te handhaven. Of het wenselijk is, is weer iets anders.
Ik ben voorstander van een harde lockdown op dit moment van 4-6 weken, en daarna voorzichtig eens kijken hoe de vlag ervoor staat.hoevenpe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:31:
[...]
Volgens mij zijn we er allemaal zo verschrikkelijk klaar mee...
Ik ben wel klaar met iedere zeikende Nederlander die alles aanwendt om maar niet naar zijn eigen gedrag te hoeven kijken en de schuld op zich te nemen.
Laatste vaccinatiecijfers: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
Iets meer dan 100,000 derde prikken in totaal de afgelopen weken voor mensen met een afweerstoornis. Helaas nog geen woord over de boosters voor ouderen, hopelijk komt dit snel...
Ergens wel verbazingwekkend hoeveel mensen nu nog een eerste prik halen, zit al snel rond de 50.000.
Iets meer dan 100,000 derde prikken in totaal de afgelopen weken voor mensen met een afweerstoornis. Helaas nog geen woord over de boosters voor ouderen, hopelijk komt dit snel...
Ergens wel verbazingwekkend hoeveel mensen nu nog een eerste prik halen, zit al snel rond de 50.000.
Gezien je verhaal ben jij de laatste die sorry moet zeggen...
Dat is niet wenselijk, maar het is ook niet wenselijk dat er mensen dood gaan aan corona, omdat andere schijt hebben aan het opvolgen van de adviezen/regels.boesOne schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:32:
[...]
Het zijn nochtans wel nogal persoonlijke vragen vandaar, ik weet niet of @Dennis1812 daar wel op zit te wachten.hoevenpe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:34:
[...]
Gezien je verhaal ben jij de laatste die sorry moet zeggen...
De test was niet alleen voor mijn zoontje, maar ook voor mezelf (40+).Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:00:
[...]
Als het heel belangrijk was geweest, dan had je natuurlijk gewoon dezelfde dag of de volgende dag terecht gekund.
Daarnaast, hoeveel ouders gaan hun kind zo lang thuis houden denk je? Dan krijg je juist een situatie waarin mensen denken "ach laat maar, we zijn vast negatief en toch gevaccineerd dus we gaan gewoon naar het werk en de kinderen gaan naar opvang/school". Met alle gevolgen van dien.
Vrijwel alles 3 of 4 weken dicht en die tijd gebruiken om massaal boosters te zetten.autje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:34:
Ik ben voorstander van een harde lockdown op dit moment van 4-6 weken, en daarna voorzichtig eens kijken hoe de vlag ervoor staat.
Daarna met 2G open, half januari eens kijken hoe de vlag er dan voorstaat.
Geen politieke partij die dat aandurft...
Die hebben we wel, vrijwilligers van sportvereniging en ondernemers
Lekker dan, ik heb me altijd aan de regels gehouden, zo snel als kon gevaccineerd en dan weer dicht? Dat gaat er bij mij ook niet in.autje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:30:
[...]
Daarom moet je de regels ook zo maken dat ze makkelijk te handhaven zijn (niemand meer de straat op, tenzij richting supermarkt), en de sancties draconisch.
En voor mezelf vind ik het niet het ergste. Al die kinderen is kansarme gezinnen...
[ Voor 56% gewijzigd door ephymerous op 23-11-2021 16:39 ]
XXXVI
Ik ken er ook wel een paar die bijvoorbeeld uiteindelijk toegeven aan hun (jonge) kinderen. En ze hebben er ruim over kunnen nadenken en nu de gevaccineerden niet bij bosjes op straat neervallen zal dat ook een geruststelling zijn voor sommigen. Soms kijk ik zelf ook eerst even de kaart uit de boom ... Niet bij de vaccinatie overigens.user109731 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:34:
Ergens wel verbazend hoeveel mensen nu nog een eerste prik halen, zit al snel rond de 50.000.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Maar is er een alternatief anders dan willens en wetens code zwart in hobbelen? Lijkt me dat je daar ook wel op afgerekend gaat worden..hoevenpe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:37:
[...]
Vrijwel alles 3 of 4 weken dicht en die tijd gebruiken om massaal boosters te zetten.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Zoiets ja. En dat geen politieke partij dat aandurft is deels de schuld van het volk, want dat rekent ze er politiek op af. Dan nog moet je de ballen hebben om het gewoon te doen.hoevenpe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:37:
[...]
Vrijwel alles 3 of 4 weken dicht en die tijd gebruiken om massaal boosters te zetten.
Same here, maar het is niet anders. In deze situatie is het gewoon nodig.ephymerous schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:37:
[...]
Lekker dan, ik heb me altijd aan de regels gehouden, zo snel als kon gevaccineerd en dan weer dicht? Dat gaat er bij mij ook niet in.
https://www.telegraaf.nl/...er-afstand-weer-verplichtAMSTERDAM - Het is vanaf woensdag 24 november weer verplicht om 1,5 meter afstand te houden. De politie en buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) kunnen daar weer op handhaven, meldt het ministerie van Justitie en Veiligheid. Nu is 1,5 meter afstand houden enkel nog een dringend advies vanuit de overheid.
Nou, daar gaan we weer..
[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 23-11-2021 16:41 ]
Dus de coronapas kan er weer af... oh wacht.Imperium schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:41:
[...]
https://www.telegraaf.nl/...er-afstand-weer-verplicht
Nou, daar gaan we weer..
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
2G ben ik ondanks mijn situatie absoluut geen voorstander van trouwens. Onnodig polariserend, ik betwijfel of het daadwerkelijk werkt.hoevenpe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:37:
[...]
Ik denk dat je moet blijven hameren op de 4 basismaatregelen (t.a.v. de langere termijn, op heel korte termijn lijkt mij een lockdown bijna onvermijdelijk); handen wassen, 1,5m afstand, mondkapjes, ventilatie.
En waar nodig afdwingen met hoge boetes.
Ik geef het nog max 2 weken.hoevenpe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:37:
[...]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Is toch al het advies? Kunnen nu alleen BOAs boetes schrijven, lekker boeien, dat deden ze toch al amper.Imperium schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:41:
[...]
Nou, daar gaan we weer..
Nee want dat gaat opschieten.Imperium schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:41:
[...]
Nou, daar gaan we weer..
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Je moet ook maar durven/willen als BOA. komt ook totaal niet geloofwaardig over.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:42:
[...]
Is toch al het advies? Kunnen nu alleen BOAs boetes schrijven, lekker boeien, dat deden ze toch al amper.
Vaak bu'j te bang!
Ik voorspel je vast dat hele volksstammen zich daar niet aan gaan houden. Ik denk dat het code zwart wordt en uitzitten wordt.autje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:40:
[...]
Same here, maar het is niet anders. In deze situatie is het gewoon nodig.
XXXVI
+1autje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:30:
[...]
Ik ben er klaar mee dat heel Nederland regels opgelegd krijgt terwijl veel ongevaccineerde, vaak oudere, soms zwaarlijvige risicogroepen in het weekend samenkomen in gebedshuizen en daar niks tegen gedaan lijkt te worden. Nee we sluiten wéér de horeca en laten de gebedshuizen lekker open want oh wee als we eens aan de vrijheid van godsdienst komen.
Binnen de ongevaccineerden is een relatief kleine groep die al vanaf het begin van de pandemie een groot deel van de IC bedden bezet, zo ook nu. En heel Nederland krijgt beperkende maatregelen opgelegd omdat die kleine groep weigert thuis te blijven en/of zich te laten vaccineren.
Laat het kabinet eens een vuist op tafel slaan: óf je komt enkel nog gevaccineerd een gebedshuis in óf we sluiten de gebedshuizen voorlopig. Bidden kun je ook prima thuis.
Ik kan best gegrijpen dat een hoop mensen klaar zijn met offers brengen om deze risicogroepen te beschermen. Ik wel in elk geval.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Maar deze 1,5 meter regel is weer anders dan de vorige...
Lekker bezig kabinet! En het burgertje maar de schuld geven van deze puinhoopWel gelden er uitzonderingen. Zo hoeven mensen die op hetzelfde adres wonen geen afstand te houden tot elkaar. Ook op plekken waar het coronatoegangsbewijs nodig is, zoals in de horeca of in de sportschool, geldt de verplichting niet.
Ook geldt een uitzondering voor plekken waar voldoende afstand houden niet mogelijk is, zoals in het openbaar vervoer. Op dit soort plekken is het dragen van een mondkapje dan verplicht.
[ Voor 61% gewijzigd door Humma Kavula op 23-11-2021 16:46 ]
Ik kan er prima aan doodgaan ja. Al is die kans niet perse heel groot. Want dan wordt het wel acuut-acuut en kan je ineens wel geholpen worden.dawg schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:33:
[...]
Ah, ben ik niet de enige dus.
Ook potentieel levensbedreigend of dat niet? Wellicht persoonlijke vraag maar omdat ik er zelf wel met enige regelmaat mee bezig ben: ben je ook angstig voor dat uitstel? De eventuele gevolgen? En op wie ben je het meest "kwaad", of heb je dat niet zo dat je je kwaad voelt?
Sorry voor de vragen hoor.
Waarschijnlijker is dat door het uitstel mijn NAH klachten verergeren en ook minder zullen herstellen.
Hierdoor kan ik minder goed voor mijn kinderen zorgen (tot niet op sommige dagen), Waarschijnlijk niet meer werken en zal ik moeilijker van de medicatie afkomen.
De fentanyl pleisters hogen we vrolijk keer op keer op. Maar daar zit een einde aan en dat moet ook weer afgebouwd worden.
Angst? Nee, na dik 50 operatieve ingrepen ben ik niet snel angstig meer. En misschien ben ik wel liever dood dan de rest van mijn leven op de bank/bed moeten slijten. Dat vraagstuk ben ik wel veel mee bezig. Ook samen met de huisarts.
Ik heb een (veel) te hoge hersendruk waar stents noodzakelijk voor zijn. Met een drain komt het niet laag genoeg. Meerdere grote vaten in m'n hersenen zijn compleet dichtgedrukt.
Boos? Op mensen die corona compleet ontkennen/degraderen tot niks en met niemand rekening houden.
Buiten patiënt ben ik ook gespecialiseerd verpleegkundige. De hele eerste en 2e golf op de IC gewerkt. Normaliter op de OK. Ik weet prima wat het is dus.
Ook anti-vax mensen snap ik gewoon echt niet. En helemaal de mensen die het niet doen vanwege t kleine naaldje.
Na ruim 200 lumbaalpuncties kan ik daar geen begrip meer voor opbrengen. Ik ben wel grotere naalden gewend.
Dit!Superkiwi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:44:
[...]
+1
Ik er klaar mee dat heel Nederland regels opgelegd krijgt terwijl veel ongevaccineerde, vaak oudere, soms zwaarlijvige risicogroepen in het weekend samenkomen in gebedshuizen en daar niks tegen gedaan lijkt te worden. Nee we sluiten wéér de horeca en laten de gebedshuizen lekker open want oh wee als we eens aan de vrijheid van godsdienst komen.
Binnen de ongevaccineerden is een relatief kleine groep die al vanaf het begin van de pandemie een groot deel van de IC bedden bezet, zo ook nu. En heel Nederland krijgt beperkende maatregelen opgelegd omdat die kleine groep weigert thuis te blijven en/of zich te laten vaccineren.
Laat het kabinet eens een vuist op tafel slaan: óf je komt enkel nog gevaccineerd een gebedshuis in óf we sluiten de gebedshuizen voorlopig. Bidden kun je ook prima thuis.
Ik kan best gegrijpen dat een hoop mensen klaar zijn met offers brengen om deze risicogroepen te beschermen. Ik wel in elk geval.
En dan lees je dit soort verhalen: https://www.rtlnieuws.nl/...estelde-zorg-coronacrisis
Corona voor alles… Ik kan niet wachten op code zwart, laat de discussie nu eindelijk maar eens gevoerd worden.
Heeft weinig met durven te maken, eerder met de politieke gevolgen.hoevenpe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:37:
[...]
Handig, hoe willen ze checken op hetzelfde adres wonen?Humma Kavula schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:45:
[...]
Lekker bezig kabinet! En het burgertje maar de schuld geven van deze puinhoop
Moet je tegelijkertijd een uittreksel van de gemeente overhandigen?
De politie kan je gegevens volgens mij gewoon inzien?Ryur schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:48:
[...]
Handig, hoe willen ze checken op hetzelfde adres wonen?
Moet je tegelijkertijd een uittreksel van de gemeente overhandigen?
Er is geen reden om te veronderstellen dat onder de afhakers die zich door de lange wachttijd niet laten testen een hoger percentage positief zou zijn.alexbl69 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:50:
[...]
Dat lijkt me wel.
Als je maar 100.000 tests af kunt nemen terwijl er (ik noem maar wat) 150.000 mensen zich hadden willen laten testen, dan heb je toch geen idee wat het besmettingspercentage van de 'gemiste' 50.000 personen is?
Zolang het dagelijks aantal geteste personen aan het plafond zit en het aantal besmettingen rond de 23.000 blijft hangen is er toch geen zinnig woord te zeggen over het daadwerkelijk aantal geïnfecteerden?
De GGD heeft ook geen idee hoeveel mensen zich daadwerkelijk proberen te laten testen. Mensen proberen meerdere keren te bellen, de verbinding wordt automatisch verbroken.
Uitgaande dat de tests een aselecte steekproef zijn onder de mensen die willen testen, is de ontwikkeling van %positief gewoon significant voor het geheel.
Sterker nog, het zou kunnen dat bij de afhakers betrekkelijk veel mensen zonder serieuze klachten zitten. Die vertegenwoordigen een lager percentage positief. Meer onderzoek nodig,
Sorry maar hier geloof ik niks van. Tot nu toe komen ze weg met uitstellen uitstellen uitstellen.eric.1 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:47:
[...]
Heeft weinig met durven te maken, eerder met de politieke gevolgen.
Maar als echt code zwart uitbreekt gaan de politieke gevolgen het raam uit. Dan is er geen keus meer.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Klopt.Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:49:
[...]
De politie kan je gegevens volgens mij gewoon inzien?
@psy als Hugo niet zegt dat het code zwart is, is het geen code zwart. Ik zou er niet op rekenen.
[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 23-11-2021 16:53 ]
Er zit een zekere ironie in om ‘met hoge boetes’ de vier basismaatregelen af te willen dwingen, en ze dan zelf blijkbaar niet te kennendawg schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:42:
Ik denk dat je moet blijven hameren op de 4 basismaatregelen (t.a.v. de langere termijn, op heel korte termijn lijkt mij een lockdown bijna onvermijdelijk); handen wassen, 1,5m afstand, mondkapjes, ventilatie.
En waar nodig afdwingen met hoge boetes.
Dan wordt er helemaal geen discussie gevoerd, dan gaan de normale protocollen in. Dat betekent wel dat het kan zijn dat een ongevaccineerde corona-patiënt zomaar voorrang kan krijgen op een gevaccineerde omdat hij er beter voor staat. De triage zal hoe dan ook blijven gaan over wie het meeste kans heeft en het snelste weer weg is en niet om gevaccineerd vs. ongevaccineerd.Imperium schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:46:
[...]
Dit!
En dan lees je dit soort verhalen: https://www.rtlnieuws.nl/...estelde-zorg-coronacrisis
Corona voor alles… Ik kan niet wachten op code zwart, laat de discussie nu eindelijk maar eens gevoerd worden.
En sowieso krijg je dan te horen dat we ons niet goed aan de regels hebben gehouden. En ook al vind ik dat de regering ook wel eens naar zichzelf mag kijken, hebben ze daarin wel enigszins gelijk.
[removed]
Ter info: De kerk waar ik kom heeft een 3G-beleid: Alleen toegang met geldige QR.Superkiwi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:44:
[...]
+1
Ik ben er klaar mee dat heel Nederland regels opgelegd krijgt terwijl veel ongevaccineerde, vaak oudere, soms zwaarlijvige risicogroepen in het weekend samenkomen in gebedshuizen en daar niks tegen gedaan lijkt te worden. Nee we sluiten wéér de horeca en laten de gebedshuizen lekker open want oh wee als we eens aan de vrijheid van godsdienst komen.
En ja: Er worden mensen geweigerd die dat niet hebben.
En ja: Dat is vervelend. Voor die mensen en voor de mensen die het controleren (!!).
En ja: Er wordt daarnaast gevraagd of er gezondheidsklachten zijn.
Daarnaast: Geen samenzang en geen "koffie na afloop". Het is: binnenkomen - luisteren - terug naar huis.
Niet leuk, maar wel noodzakelijk wat mij betreft.
(Oh ja, uiteraard is alles live via youtube te volgen. Dus komen hoeft niet)
www.steamloco.info
Allereerst hartelijk dank voor je persoonlijke antwoord.Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:46:
[...]
Ik kan er prima aan doodgaan ja. Al is die kans niet perse heel groot. Want dan wordt het wel acuut-acuut en kan je ineens wel geholpen worden.
Waarschijnlijker is dat door het uitstel mijn NAH klachten verergeren en ook minder zullen herstellen.
Hierdoor kan ik minder goed voor mijn kinderen zorgen (tot niet op sommige dagen), Waarschijnlijk niet meer werken en zal ik moeilijker van de medicatie afkomen.
De fentanyl pleisters hogen we vrolijk keer op keer op. Maar daar zit een einde aan en dat moet ook weer afgebouwd worden.
Angst? Nee, na dik 50 operatieve ingrepen ben ik niet snel angstig meer. En misschien ben ik wel liever dood dan de rest van mijn leven op de bank/bed moeten slijten. Dat vraagstuk ben ik wel veel mee bezig. Ook samen met de huisarts.
Ik heb een (veel) te hoge hersendruk waar stents noodzakelijk voor zijn. Met een drain komt het niet laag genoeg. Meerdere grote vaten in m'n hersenen zijn compleet dichtgedrukt.
Boos? Op mensen die corona compleet ontkennen/degraderen tot niks en met niemand rekening houden.
Buiten patiënt ben ik ook gespecialiseerd verpleegkundige. De hele eerste en 2e golf op de IC gewerkt. Normaliter op de OK. Ik weet prima wat het is dus.
Ook anti-vax mensen snap ik gewoon echt niet. En helemaal de mensen die het niet doen vanwege t kleine naaldje.
Na ruim 200 lumbaalpuncties kan ik daar geen begrip meer voor opbrengen. Ik ben wel grotere naalden gewend.
Wat erg dat je daardoor minder goed voor je kinderen kunt zorgen, dat lijkt me een van de ergste dingen van NAH. Ik hoop voor je dat het zo lang als mogelijk stabiel/voldoende blijft zodat je er toch nog van kunt blijven genieten.
Wat je zegt herken ik overigens erg goed; inmiddels zoveel ingrepen gehad dat ook zelfs de dood mij niet meer zo bang maakt. En wat je zegt, ik denk soms ook weleens, "hoe erg zou dat nou daadwerkelijk zijn i.t.t. deze ellende en de ellende die nog komen gaat?". Behalve dan voor mijn familie.
Voor de helderheid: niertransplantatie met afstoting waarvan nu in pre-dialyse fase wachtend op aanleg shunt. Zit dus ook al vanaf maart 2020 binnen, alleen in quarantaine. 3x gevaccineerd, geen enkele antistof gevonden wegens immunosuppressiva.
Qua boosheid ook herkenbaar. Wat dat betreft stoor ik me ook wel aan de reacties van mensen die weleens stellen er "klaar mee te zijn". Ik zou willen dat ik dat kon stellen.
Wat dat betreft snap ik ook die naalden/pharma-angst niet zo goed. Zonder was ik allang dood geweest namelijk.
Dat kan wel zijn hoor. Ik zit zoals gezegd al sinds maart 2020 in quarantaine. Ben ook nog nooit getest simpelweg omdat ik vrijwel niemand zie.eamelink schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:54:
[...]
Er zit een zekere ironie in om ‘met hoge boetes’ de vier basismaatregelen af te willen dwingen, en ze dan zelf blijkbaar niet te kennen
Ben het totaal oneens met je post. Je verwijt bepaalde groepen iets (ongevaccineerden, zwaarlijvigen, religieuzen, enz. enz.). Je post komt op mij over als voortkomend uit frustratie, waardoor je anderen (groepen waartoe jij niet behoort) de schuld geeft. Ik vind dat begrijpelijk, maar niet terecht.Tegenover die groep kan je ook juist de andere kant zetten.Superkiwi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:44:
[...]
+1
Iedereen is er klaar mee en toch zullen we met elkaar ons aan de basisregels moeten houden.Daar ligt m.i. de kern van het probleem. Iedereen, gevaccineerd, ongevaccinieerd, religieus, niet-religieus, sportief, niet-sportief enz. enz., moet handelen naar de huidige situatie en dat betekent dat we basisregels in acht moeten nemen.
Misschien is ongunstig niet helemaal het juiste woord, maar ik schreef ongunstig op omdat ik hoopte dat het vaccin meer afweer zou bieden tegen het oplopen van het virus. En omdat die bescherming ontzettend snel lijkt terug te lopen.eric.1 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:15:
[...]
Misschien zie ik wat over het hoofd, maar waarom zou dit ongunstig zijn?
Ja, dit laat aan de ene kant wel zien dat het virus enorm is verspreid. Aan de andere kant lopen de percentages gevaccineerde op de IC al even terug geloof ik en zijn in de minderheid. Dus als meer gevaccineerde besmet zijn maar toch de vertegenwoordiging op de IC achter loopt dan is dit toch alleen een onderbouwing van het vaccineren-heeft-zin punt?
Overigens zien we elke maand een groter aandeel gevaccineerden op de IC en in de kliniek terecht komen. Op de IC zijn gevaccineerden nog in de minderheid, maar in de kliniek zien we evenveel gevaccineerden als ongevaccineerden. Uit die cijfers blijkt nog steeds dat het vaccin effectief is, maar ook daar moeten we hopen dat die effectiviteit niet te snel terugloopt.
https://nos.nl/liveblog/2...-verrast-door-nieuwe-golf
1,5 meter afstand houden weer verplicht
Om de sterke stijging van het aantal coronabesmettingen terug te dringen en verdere overbelasting van de zorg te voorkomen, maakt het demissionaire kabinet de 1,5-meterregel vanaf morgen weer verplicht. Tot nu was het een dringend advies.
De verplichting betekent dat politie en boa's hierop kunnen handhaven. Iemand die zich niet aan de afstandsregel houdt, krijgt eerst een waarschuwing. Daarna kan een boete volgen van 95 euro.
Iedereen van 18 jaar en ouder moet verplicht anderhalve meter afstand houden, behalve als ze op één adres wonen. Ook zijn er uitzonderingen voor plekken waar een coronatoegangsbewijs nodig is of in situaties waarin afstand houden niet goed kan. Dan is het dragen van een mondkapje verplicht of gelden andere aanvullende maatregelen.
[i]
Ik zie zo 123 geen uitzonderingen behalve dat wanneer afstand houden niet kan, een mondkapje gedragen moet te worden. Iemand enig idee hoe dit zit met sporten?
Voor de duidelijkheid heb ik morgen een wedstrijd (badminton) en ik vraag mij gewoon even af of dat dan nog door kan/mag gaan?
Never mind.. over het volgende heen gelezen; 'Ook zijn er uitzonderingen voor plekken waar een coronatoegangsbewijs nodig is of in situaties waarin afstand houden niet goed kan.'
1,5 meter afstand houden weer verplicht
Om de sterke stijging van het aantal coronabesmettingen terug te dringen en verdere overbelasting van de zorg te voorkomen, maakt het demissionaire kabinet de 1,5-meterregel vanaf morgen weer verplicht. Tot nu was het een dringend advies.
De verplichting betekent dat politie en boa's hierop kunnen handhaven. Iemand die zich niet aan de afstandsregel houdt, krijgt eerst een waarschuwing. Daarna kan een boete volgen van 95 euro.
Iedereen van 18 jaar en ouder moet verplicht anderhalve meter afstand houden, behalve als ze op één adres wonen. Ook zijn er uitzonderingen voor plekken waar een coronatoegangsbewijs nodig is of in situaties waarin afstand houden niet goed kan. Dan is het dragen van een mondkapje verplicht of gelden andere aanvullende maatregelen.
[i]
Ik zie zo 123 geen uitzonderingen behalve dat wanneer afstand houden niet kan, een mondkapje gedragen moet te worden. Iemand enig idee hoe dit zit met sporten?
Voor de duidelijkheid heb ik morgen een wedstrijd (badminton) en ik vraag mij gewoon even af of dat dan nog door kan/mag gaan?
Never mind.. over het volgende heen gelezen; 'Ook zijn er uitzonderingen voor plekken waar een coronatoegangsbewijs nodig is of in situaties waarin afstand houden niet goed kan.'
[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 23-11-2021 17:02 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik ben er al 15 jaar klaar mee.
En net als de medische wetenschap een nieuwe veel belovende oplossing heeft moet ik door een stuntelende neurochirurg permanente oogschade en hersenschade krijgen. En als dan de nieuwe ingreep eindelijk ingepland staat krijgen we dit gezeik erbij.
Ik had een prima chirurg. Maar die ging plintjes zagen voor z'n plafond. En tien gingen er 2 vingers mee. Helaas was die man de enige specialist op mijn ziekte in het hele land. De 2e specialist is net met pensioen namelijk.
@dawg heb je nu wel een (tijdelijke) andere lijn voor je dialyse? Of ben je momenteel pre-dialyse en is de shunt alvast voor het moment dat je weer mag?
En net als de medische wetenschap een nieuwe veel belovende oplossing heeft moet ik door een stuntelende neurochirurg permanente oogschade en hersenschade krijgen. En als dan de nieuwe ingreep eindelijk ingepland staat krijgen we dit gezeik erbij.
Ik had een prima chirurg. Maar die ging plintjes zagen voor z'n plafond. En tien gingen er 2 vingers mee. Helaas was die man de enige specialist op mijn ziekte in het hele land. De 2e specialist is net met pensioen namelijk.
@dawg heb je nu wel een (tijdelijke) andere lijn voor je dialyse? Of ben je momenteel pre-dialyse en is de shunt alvast voor het moment dat je weer mag?
Verwijderd
Dit komt toch helemaal goed man. Anderhalve meter afstand houden....Humma Kavula schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:45:
[...]
Lekker bezig kabinet! En het burgertje maar de schuld geven van deze puinhoop
- maar niet in de winkel want mondkapje
- maar niet in het OV want mondkapje
- maar niet de horeca, want CTB
- maar niet thuis, want achter de voordeur
- maar niet op de basisschool, want <<graag even aanvullen, ik ben hem even kwijt>>
- maar niet op de middelbare school, behalve in de gangen en kantines (maar dan weer wel tijdens het eten, want dan moet het kapje af)
- maar niet in de kerk, want vrijheid van godsdienst
Ben ik er dan zo'n beetje? Ik heb de niet-esentiële winkels die straks mee gaan doen aan het mogelijke vrijwillige 2G even niet meegenomen in het overzicht. Dit snapt toch iedereen.
Gewoon 1,5 meter afstand houden als je buiten loopt.
@Verwijderd
Ik vraag mijzelf ook af hoe je dit moet/kan interpreteren:
Ook geldt een uitzondering voor plekken waar voldoende afstand houden niet mogelijk is, zoals in het openbaar vervoer. Op dit soort plekken is het dragen van een mondkapje dan verplicht.
Overbodige vraag vermoed ik maar ook al in het buitenland gekeken, misschien zijn er meerdere specialisten?Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:59:
Ik ben er al 15 jaar klaar mee.
Nee heb ook geen subclavia. Als ik afga op de kreatinine waardes gok ik dat ik nog zo'n 1,5/2 maanden heb. Shunt moet normaliter zo'n 6wkn "rijpen" alvorens je hem kunt gebruiken, maar die moet dus nog aangelegd worden. We gaan het zien.
Daar waar je geen anderhalve meter afstand kan houden is een mondkapje verplicht.Humma Kavula schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:02:
@Verwijderd
[...]
Ik weet niet hoe je het anders wil interpreteren?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja de chirurg die de ingreep gaat doen bij mij heeft het in Canada geleerd.dawg schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:02:
[...]
Overbodige vraag vermoed ik maar ook al in het buitenland gekeken, misschien zijn er meerdere experts?
Nee heb ook geen subclavia. Als ik afga op de kreatinine waardes gok ik dat ik nog zo'n 1,5/2 maanden heb. Shunt moet normaliter zo'n 6wkn "rijpen" alvorens je hem kunt gebruiken. We gaan het zien.
- kan ik niet betalen
- is ook vrij lastig met corona nu
- ik ben eigenlijk ook niet meer fit genoeg voor zoon lange reis
Dichterbij valt het vies tegen. Ik heb zelf meegeschreven aan de richtlijn behandeling en ken alle oude en nieuwe wetenschappelijke inzichten, onderzoeken en onderzoekers. De poule is vrij klein wereldwijd helaas.
Welke plekken zijn dat allemaal los van het OV? Ik kan hem best anders interpreteren hooranandus schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:04:
[...]
Daar waar je geen anderhalve meter afstand kan houden is een mondkapje verplicht.
Ik weet niet hoe je het anders wil interpreteren?
Met respect, jouw post komt op mij een beetje naïef over. Ja, we zouden het “samen moeten doen”, maar dat doen we dus niet zolang bepaalde groepen mensen structureel niet handelen naar de situatie. Dat mensen die er wel naar handelen (al sinds het begin) het dan zat zijn en het beestje bij de naam noemen is dan zeer begrijpelijk.Cranberry schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:57:
[...]
Ben het totaal oneens met je post. Je verwijt bepaalde groepen iets (ongevaccineerden, zwaarlijvigen, religieuzen, enz. enz.). Je post komt op mij over als voortkomend uit frustratie, waardoor je anderen (groepen waartoe jij niet behoort) de schuld geeft. Ik vind dat begrijpelijk, maar niet terecht.Tegenover die groep kan je ook juist de andere kant zetten.
Iedereen is er klaar mee en toch zullen we met elkaar ons aan de basisregels moeten houden.Daar ligt m.i. de kern van het probleem. Iedereen, gevaccineerd, ongevaccinieerd, religieus, niet-religieus, sportief, niet-sportief enz. enz., moet handelen naar de huidige situatie en dat betekent dat we basisregels in acht moeten nemen.
Maar goed, we kunnen mensen niet dwingen een vaccin te nemen en kerkbijeenkomsten kunnen we ook niet verbieden, dus we gaan hier voorlopig gewoon niet uitkomen.
Waarom kan je niet dwingen tot een vaccin?dr.lowtune schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:07:
[...]
Met respect, jouw post komt op mij een beetje naïef over. Ja, we zouden het “samen moeten doen”, maar dat doen we dus niet zolang bepaalde groepen mensen structureel niet handelen naar de situatie. Dat mensen die er wel naar handelen (al sinds het begin) het dan zat zijn en het beestje bij de naam noemen is dan zeer begrijpelijk.
Maar goed, we kunnen mensen niet dwingen een vaccin te nemen en kerkbijeenkomsten kunnen we ook niet verbieden, dus we gaan hier voorlopig gewoon niet uitkomen.
Dat gaat Oostenrijk ook doen meen ik.
Onwenselijk zeker. Maar dat is wel meer.
Ik begrijp jouw interpretatie van mijn post volledig en je hebt het bij het juiste eind; ik verwijt het inderdaad vooral de oudere, zwaarlijvige, ongevaccineerde risicogroepen. Precies de mensen die al sinds begin van de pandemie het meerendeel van de IC bezetten.Cranberry schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:57:
[...]
Ben het totaal oneens met je post. Je verwijt bepaalde groepen iets (ongevaccineerden, zwaarlijvigen, religieuzen, enz. enz.). Je post komt op mij over als voortkomend uit frustratie, waardoor je anderen (groepen waartoe jij niet behoort) de schuld geeft.
Laten we eens beginnen met de risicogroepen aan te pakken en kijken wat dat met de cijfers doet.
En inderdaad, het frustreert mij dat risicogroepen niet harder aangepakt worden maar weer iederéén wordt gestraft. Ik merk dat ik steeds minder sympathie voor deze groep begin te krijgen.
Financiële druk is ook een optie..Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:08:
[...]
Waarom kan je niet dwingen tot een vaccin?
Ach, ik was laatst bij Mediamarkt Utrecht. Daar was mondkap al verplicht en bij de kassarij had je duidelijke rode strepen (1,5 meter van elkaar). Iedereen hield bij de kassa rekening met die strepen. Mondkappen idem.
Zoals je sig al zegt dus; een zeldzaam geval.Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:05:
[...]
Ja de chirurg die de ingreep gaat doen bij mij heeft het in Canada geleerd.
- kan ik niet betalen
- is ook vrij lastig met corona nu
- ik ben eigenlijk ook niet meer fit genoeg voor zoon lange reis
Dichterbij valt het vies tegen. Ik heb zelf meegeschreven aan de richtlijn behandeling en ken alle oude en nieuwe wetenschappelijke inzichten, onderzoeken en onderzoekers. De poule is vrij klein wereldwijd helaas.
Nou ja, het beste er maar van maken dan. Gelukkig zijn de meeste mensen "met onderliggend lijden" daar vaak ook wel goed in.
Zie jij dat gebeuren in dit land waar we iedereen tevreden willen houden en aan het roer een paar zachte heelmeesters die etterende wonden maken hebben?Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:08:
[...]
Waarom kan je niet dwingen tot een vaccin?
Noem het naïef, maar met wij-zij-denken komen we in ieder geval ook niet verder.dr.lowtune schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:07:
[...]
Met respect, jouw post komt op mij een beetje naïef over. Ja, we zouden het “samen moeten doen”, maar dat doen we dus niet zolang bepaalde groepen mensen structureel niet handelen naar de situatie. Dat mensen die er wel naar handelen (al sinds het begin) het dan zat zijn en het beestje bij de naam noemen is dan zeer begrijpelijk.
Ben het verder met je eens dat we verlopig nog niet uit de crisis zijn.
Hoewel ik onder de huidige omstandigheden voorstander ben van strengere maatregelen heb ik hierbij wel een beetje een WTF gevoel...Imperium schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:41:
[...]
Nou, daar gaan we weer..
Gisteren een 'waarschuwings'-persco,. Vandaag weer dit kleine stapje (met tig uitzonderingen).
Wees nu eens doortastend en geef er een klap op in plaats van elke dag een kruimeltje. Dit soort gedraal toont absoluut geen urgentie, er zal dan ook ten opzichte van vandaag (en gisteren) morgen in de praktijk helemaal niks veranderen.
@Dennis1812 @dawg
Als ik jullie verhalen lees dan maakt dat dit draadje zo irrelevant...
Alles is zo relatief.
Als ik jullie verhalen lees dan maakt dat dit draadje zo irrelevant...
Alles is zo relatief.
Mijn gevoel zegt dat er tussen de ongevaccineerden redelijk wat kale kippen zitten
Och ja... Ze zeggen bij onderhandelingen weleens dat de beste uitkomst iedereen ontevreden stemt.dr.lowtune schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:10:
[...]
Zie jij dat gebeuren in dit land waar we iedereen tevreden willen houden en aan het roer een paar zachte heelmeesters die etterende wonden maken hebben?
Das vast gelukt
Helaas niet. Maar 't kan wel.dr.lowtune schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:10:
[...]
Zie jij dat gebeuren in dit land waar we iedereen tevreden willen houden en aan het roer een paar zachte heelmeesters die etterende wonden maken hebben?
We hebben daar een hele kundige instantie voor die op een grote zak geld zit. Onze vrienden van de belastingdienst.. die regelen dat met alle plezier.Superkiwi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:13:
[...]
Mijn gevoel zegt dat er tussen de ongevaccineerden redelijk wat kale kippen zitten
…met meer bijwerkingen dan welk corona vaccin dan ook…..Wimo. schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:14:
[...]
We hebben daar een hele kundige instantie voor die op een grote zak geld zit. Onze vrienden van de belastingdienst.. die regelen dat met alle plezier.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.