dragon2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:56:
[...]
Ik krijg hopelijk in Jan 2022 airco in de woonkamer. Was eigenlijk nu, maar de gemeente schiet niet op met vergunning
Ik krijg:
Set wandmodel Perfera 2,5kW FTXM25R + RXM25R
Geen flauw idee of dit een 'goede' is? Ik heb er geen fluit verstand van, en ik krijg deze ook letterlijk van m'n ouders voor m'n verjaardag
Geen zonnepanelen hier helaas, met mijn Tweakers elec verbruik ahem zou dat wel flink helpen. Maar, woningbouw werkt niet mee... Jaren 40 huis, karakteristieke 2 onder 1 kapper.
De vergunning is eindelijk binnen. Morgen wordt m'n airco geplaatst. Maar die vergunning kost 627, 10 euro zie ik vandaag 👀
Is dat niet een beetje boel geld voor 1 simpele split airco met buitenunit aan de achterzijde?
Leges bouwactiviteit eur 237, 60
Leges Welstand 50,00
Leges betref. geluidbelasting op gevels 339,50 (!!)
De originele aanvraag was op zich goed, alleen kwamen ze steeds na weken met een vraag: foto gehele achtergevel (vraag die dan meteen), specifieke specs buitenunit (idem), buitenunit mocht niet op 1m hoog maar moet op de grond dus nw tekening, aanpassen buitenleiding want die moet recht lopen ipv 1 hoek erin (voor beide geldt: WAAROM het is mijn achtertuin, er is 1 buur die die unit en leiding kan zien als ze uit haar raam gaat hangen 😐 dit was het plasje van de welstandscommissie), en toen de kicker: binnen 5 dagen een geluidsrapportage, in coronatijd, anders vergunning niet ontvankelijk 😡
Totale doorlooptijd vergunning werd zo erg lang, als je al weet dat je een specifiek soort specs wil en een overzichtsfoto, waarom dat niet direct opde checklist gezet maar pas vragen na 7 of 8 weken? Lekker inefficiënt. Ik heb de plaatsingsafspraak 2x moeten verzetten vanwege deze traagheid
En als je al weet dat je een geluidsrapportage wil, zet dat er dan direct bij, want nu wordt de vergunning op het allerlaatste moment ineens meer dan 3x zo duur dan verwacht 😡 als je die rapportage al kan laten doen zo snel (en anders mag je betalen en opnieuw beginnen).
Man, ik ben er zelf te braaf voor maar ik snap nu dat mensen hun airco('s) dus gewoon zonder vergunning plaatsen ja