Ik zit nu bij energie direct. 9 februari vervalt mijn contract en stap ik over op variable. De prijs voor gas die ik kreeg was 2,23. Erg flink (betaal nu 0,75).
Na een uitgebreid onderzoek (iets van 7 partijen gebeld) krijg ik overal hetzelfde te horen, boven de twee euro voor gas en rond de 0,50 cent voor stroom.
Kortom, ik zou van 315 euro per maand naar 600-700 euro per maand gaan.
Energie direct maakt geen onderscheid voor vaste of nieuwe klanten.
Ga nu overstappen naar PowerPeers. Zij konden mij nog een variable (maandelijks opzegbaar) prijs geven van 0,32 voor stroom en 1,55 voor gas. Geschatte maand bedrag 470 euro per maand.
Coolblue had ook een aantrekkelijke aanbieding (0,42 stroom en 2.02 gas). Bij Coolblue kan je nu al een vast contract voor één jaar aangaan die 1 april in gaat, zij verwachten lagere prijzen vanaf dan. Ik zou dan op een maand bedrag van 440 euro komen.
Kortom, flinke stijging voor mij, circa 1800 euro per jaar voor hetzelfde verbruik.
Hopelijk kan ergens deze zomer het weer voor schappelijker bedrag vast zetten voor een tijdje. Tot die tijd, zet ik de kachel lager, stook ik meer met hout en let ik meer op mijn energie verbruik. Ben ook zonnepanelen aan het onderzoeken.
Verbruik overigens 6000 kWh en 2500 m3 gas.
[
Voor 12% gewijzigd door
Vecodo op 12-01-2022 21:02
]