https://www.sciencenews.o...-collapse-climate-5-years
Deze glestjer alleen al zou voor 65cm zeelevel stijging zorgen. Dit is genoeg om een (bepaald) gebied van NL onder water te zetten. Maar New York zou hier veel meer problemen mee hebben. Ik wilde alleen aangeven, de klimaat en ecologische problemen zijn niet iets voor 2100. Het speelt nu.
Door het loskomen van methaan, komt er ook een feedback loop, waardoor de aarde alleen maar meer opwarmt.
Maar goed, ik moet nog even wachten tot ik in het klimaat-topic mag posten, en ik wil dit topic niet vervuilen, dus DM me maar als je videos van verschillende wetenschappers wilt hebben of aanbevelingen voor boeken.
Je mag ook kiezen om voor de #dontlookup methode te gaan, dan heb ik het tenminste geprobeerd.
Maar goed, nogmaals. Isoleer, isoleer, isoleer je huis om zo min mogelijk kosten te hebben. Olie en gas zal wellicht met een economische crash goedkoper worden, doch komt
peak oil eraan waardoor energie in elke model duurder zal worden tot we kernfusie hebben (als dat op tijd komt).
Carl Sagan, 1 van de beste wetenschappers (RIP) die het in 1986 heel duidelijk uitlegt:
En Jeremy Rifkin in 2008, die meer over de finance kant praat:
[
Voor 5% gewijzigd door
Ecological op 06-01-2022 12:40
]