Bottas kreeg 5 plekken, geen 3
Sochi heeft best een safety car kans zie ik. Dat helpt natuurlijk mocht rbr achteraan startende verstappen. Benieuwd of ze het aandurven of dat ze het toch op een echt rbr baantje doen.
De kerb is onderdeel van het circuit/boch/chicane. Hij ligt met een reden daar. Als ze het circuit breder wilde maken dan hadden ze dat wel gedaan. Oftewel je hoort daar niet te komen met je wielenRazr schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:32:
[...]
Het probleem is gewoon dat daar die gekke curb ligt en daardoor de auto stuurloos/gelanceerd wordt. Als daar gras of grind had gelegen was dit gewoon goed gegaan en op zijn meest een boordradio "He pushed me off the track" (VER).
Zo, iedereen weer bijgekomen van de race gisteren?
Wat een heerlijk podium was dit met McLaren op 1 en 2.
Qua fout blijf ik erbij dat deze bij VER lag, ik herkende de oude Verstappen weer even.
De frustratie van de start en de slechte pitstop gaf kennelijk zoveel frustratie dat hij het even moest afreageren, hij zag de dreiging van HAM op de mediums natuurlijk ook wel, die Mercedes gaat als een raket op de medium compound.
Die boordradio vlak erna maakte het meteen af.
Wat een heerlijk podium was dit met McLaren op 1 en 2.

Qua fout blijf ik erbij dat deze bij VER lag, ik herkende de oude Verstappen weer even.
De frustratie van de start en de slechte pitstop gaf kennelijk zoveel frustratie dat hij het even moest afreageren, hij zag de dreiging van HAM op de mediums natuurlijk ook wel, die Mercedes gaat als een raket op de medium compound.
Die boordradio vlak erna maakte het meteen af.
Dan had HAM hem ruimte moeten geven? Die auto kan niet verdwijnen als hij daar zit, en hij mocht daar zitten omdat hij voor de eerste bocht al ernaast kon komen, er was ruimte. Als je nu gaat zeggen dat hij uberhaupt nooit een poging had moeten doen, dunno. Dan kun je beter stoppen met racen denk ik.Raven__NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:35:
[...]
De kerb is onderdeel van het circuit/boch/chicane. Hij ligt met een reden daar. Als ze het circuit breder wilde maken dan hadden ze dat wel gedaan. Oftewel je hoort daar niet te komen met je wielen
Incorrect. Bij een motorwissel buiten de poule krijg je een gridstraf, van +10 voor het 4e onderdeel en +5 voor het 5e, 6e (als ik het eens goed begrepen heb. Vroeger kreeg je juist +10 voor het eerste 4e, 5e, ... en +5 voor de andere onderdelen waarvan je de 4e, 5e pakte).Playa del C. schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:29:
[...]
Ze starten normaal gesproken alleen vanuit de pits als ze dat moeten. Bijvoorbeeld doordat ze parc ferme hebben verbroken en dus nog aan de auto hebben gesleuteld tussen Q en Race. Of als ze over het maximaal aantal ingezette motoren of dergelijke onderdelen gaan. Bij een vierde motor in een seizoen moet je, net als Perez op Monza, vanuit de pits starten.
Dat in Zandvoort Perez, en dit weekend Gasly, na een motor wissel uit de pits startte was omdat bij beiden de wissel onder parc ferme plaatsvond en bij beiden een energy store is geplaatst die van een afwijkende specificatie was.
Immers startte Bottas dit weekend ook P19 na zijn motorwissel en niet uit de pitlane. En in Hongarije is Verstappen zijn motor zaterdag op zondag ook nog vervangen onder parc ferme. Maar je moet bij wisselen onder parc ferme regels dus wel zorgen dat alles van dezelfde specificatie is.
Meer ruimte? In een chicane? Easy talking van ons 'keyboard warriors'Razr schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:38:
[...]
Dan had HAM hem ruimte moeten geven? Die auto kan niet verdwijnen als hij daar zit, en hij mocht daar zitten omdat hij voor de eerste bocht al ernaast kon komen, er was ruimte. Als je nu gaat zeggen dat hij uberhaupt nooit een poging had moeten doen, dunno. Dan kun je beter stoppen met racen denk ik.

Verstappen had gewoon zijn verlies moeten nemen. Net zoals HAM vele keren dit jaar heeft gedaan toen VER ham afsneed. Take your loss en try again. Maar dat deed die niet. Denk dat iedereen wel heeft gehoord hoe 'pissed off' hij was op de mislukte pitstop. Zijn team had hem niet in die positie moeten brengen maja dit is racing en een teamsport. Maar ga aub geen smoesjes verzinnen 'kerb was het probleem of meer had space moeten geven'...NEE
Was er bij Hamilton geen boordradio vlak na de crash of hebben ze die nooit laten horen ? Dat vraag ik juist omdat ze die van Verstappen wel gelijk lieten horen, wie beslist dat eigenlijk ?
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Situatie is gelijk aan Verstappen en Bottas twee jaar terug. Verstappen stuurde ietsjes naar links terwijl Bottas ernaast zat, Bottas komt net een wiel op het gras, Bottas kan de bocht niet meer halen en Verstappen krijgt een time penalty omdat hij niet voldoende ruimte liet.AequitasII schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:27:
Sorry, maar hoe kunnen mensen hier serieus Max verdedigen? Max had gewoon van het gas af gemoeten en Lewis met slipstream en warme banden bij de volgende chicane kunnen pakken. Ik heb de race voor de helft moeten missen, dus net de replay teruggekeken en voor mijzelf wat screenshots gemaakt.
Kan iemand uitleggen waar Lewis ruimte had moeten laten of wat Lewis verkeerd doet in deze? Max lijkt het er gewoon tussen te willen drukken, zonder maar één moment te liften. Dikke fout mijn inziens.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu komt Hamilton de pits uit, schiet naar de andere kant van de baan, drukt Verstappen het astroturf op en het is wederom de fout van Verstappen dat die hem op het laatste moment ernaast zou zetten terwijl er geen ruimte is

Er zijn legio voorbeelden dat er plek genoeg was voor twee auto's in die chicane. Kijk bij de start eens naar NOR en HAM. Zelfde chicane. Volgens mij is zelfs het verloop van de eerste bocht nog hetzelfde alleen daarna krijgt NOR meer ruimte.Raven__NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:41:
[...]
Meer ruimte? In een chicane? Easy talking van ons 'keyboard warriors'![]()
Verstappen had gewoon zijn verlies moeten nemen. Net zoals HAM vele keren dit jaar heeft gedaan toen VER ham afsneed. Take your loss en try again. Maar dat deed die niet. Denk dat iedereen wel heeft gehoord hoe 'pissed off' hij was op de mislukte pitstop. Zijn team had hem niet in die positie moeten brengen maja dit is racing en een teamsport. Maar ga aub geen smoesjes verzinnen 'kerb was het probleem of meer had space moeten geven'...NEE
Hoe kun je je verlies nemen op het moment dat HAM zijn auto naar buiten laat lopen? Je kan dan toch gewoon nergens meer heen - behalve op die curb? Tuurlijk was VER wat gefrustreerd en ik zeg ook niet dat het goed is. Ik zeg dat ze beide schuld hebben aan dit resultaat. Maar ik merk dat je zelf ook wat gefrusteerd bent dus ik zal het hierbij laten.
In de eerste plaats is het natuurlijk de pitstop van RBR, die hem frappant genoeg exact in die positie bracht.
Bij het uitkomen van de bocht had Lewis wel wat meer ruimte kunnen laten en alsnog als snelste uit de bocht kunnen accelereren. Lewis weet na het insturen van de chicane ook wel dat Max daar nu eenmaal zit en niet in een keer eruit kan remmen of in het niets op kan lossen.
Volgens de FIA waren zowel Lewis als Max fout, Max een beetje meer, en kreeg daarom 3 plekken gridstraf. Als Max nog door zou kunnen rijden had ie 10 seconden gekregen.
Wat ik wel tenenkrommend vind is dat Lewis achteraf de vermoorde onschuld uit gaat hangen met 'hij kwam niet eens bij me kijken of ik wel oke was', terwijl ie nog vol op het gas aan het hengsten was in een vergeefse poging om er nog uit te kunnen rijden
Bij het uitkomen van de bocht had Lewis wel wat meer ruimte kunnen laten en alsnog als snelste uit de bocht kunnen accelereren. Lewis weet na het insturen van de chicane ook wel dat Max daar nu eenmaal zit en niet in een keer eruit kan remmen of in het niets op kan lossen.
Volgens de FIA waren zowel Lewis als Max fout, Max een beetje meer, en kreeg daarom 3 plekken gridstraf. Als Max nog door zou kunnen rijden had ie 10 seconden gekregen.
Wat ik wel tenenkrommend vind is dat Lewis achteraf de vermoorde onschuld uit gaat hangen met 'hij kwam niet eens bij me kijken of ik wel oke was', terwijl ie nog vol op het gas aan het hengsten was in een vergeefse poging om er nog uit te kunnen rijden

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Doe dan eens met bewegende beelden. Dan zie je dat het snelheidsverschil enorm is en dat Hamilton Max even daarvoor nog lomp opvangt.AequitasII schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:27:
Sorry, maar hoe kunnen mensen hier serieus Max verdedigen? Max had gewoon van het gas af gemoeten en Lewis met slipstream en warme banden bij de volgende chicane kunnen pakken. Ik heb de race voor de helft moeten missen, dus net de replay teruggekeken en voor mijzelf wat screenshots gemaakt.
Kan iemand uitleggen waar Lewis ruimte had moeten laten of wat Lewis verkeerd doet in deze? Max lijkt het er gewoon tussen te willen drukken, zonder maar één moment te liften. Dikke fout mijn inziens.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nogmaals, geen idee hoe de regels precies zijn bij het verlaten van de pits, maar er werd wel met blauwe vlaggen gezwaaid.
alles kan off-topic
Bottas zit er hier naast, terwijl Max dat totaal niet zat. Zie screenshot een paar posts terug.RobertMe schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:44:
[...]
Situatie is gelijk aan Verstappen en Bottas twee jaar terug. Verstappen stuurde ietsjes naar links terwijl Bottas ernaast zat, Bottas komt net een wiel op het gras, Bottas kan de bocht niet meer halen en Verstappen krijgt een time penalty omdat hij niet voldoende ruimte liet.
Nu komt Hamilton de pits uit, schiet naar de andere kant van de baan, drukt Verstappen het astroturf op en het is wederom de fout van Verstappen dat die hem op het laatste moment ernaast zou zetten terwijl er geen ruimte is![]()
[Afbeelding]
Zijn er ook plaatjes van NOR en HAM in dezelfde bocht? Ik heb de highlight gezien waar dit in voorkwam, maar daar was voor mij niet uit op te maken dat HAM daar meer ruimte gaf.
[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-09-2021 08:51 ]
Hij vierde toch ook feest op het podium van SIlverstone terwijl Verstappen in het ziekenhuis lag? Dan moet HAM daar ook niet over zeuren.Chiron schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:46:
Mag RBR in die specifieke bochtencombinatie alleen maar een andere auto slaafs volgen?
VER volgde netjes de track voor zover dat ging > straf vanwege een collision.
PER voorkwam een collision door meer naar links te sturen > straf want gaining an advantage.
Nu is de auto rechts blijkbaar altijd in het voordeel.
VER volgde netjes de track voor zover dat ging > straf vanwege een collision.
PER voorkwam een collision door meer naar links te sturen > straf want gaining an advantage.
Nu is de auto rechts blijkbaar altijd in het voordeel.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Waar zie je mij daar over zeuren dan?RodeStabilo schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:48:
[...]
Hij vierde toch ook feest op het podium van SIlverstone terwijl Verstappen in het ziekenhuis lag? Dan ook daar niet over zeuren.
Als je daar iemand iets aan wil rekenen was dat het team wat Lewis niet geinformeerd had over Max z'n status. Dan had Lewis daar echt wel iets over gezegd of zich anders gedragen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Sorry ik bedoelde natuurlijk HAM en niet jou.
edit: even verduidelijkt.
[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 13-09-2021 08:53 ]
Misschien niet handig om Perez erbij te halen, want op zowel zaterdag als op zondag deed hij precies hetzelfde, het lijkt inmiddels een beetje zijn manier van inhalen te worden.Spotmatic schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:49:
Als hij direct de positie terug had gegeven was er niets aan de hand.
De antennes van zo ongeveer alle systemen in de auto zitten bij mijn weten in de t-cam, en "die was er niet meer". Ga er dus maar vanuit dat de auto überhaupt niks meer verzond (zowel boordradio als telemetrie dus).TTLCrazy schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:42:
Was er bij Hamilton geen boordradio vlak na de crash of hebben ze die nooit laten horen ? Dat vraag ik juist omdat ze die van Verstappen wel gelijk lieten horen, wie beslist dat eigenlijk ?
V.w.b. "wie bepaalt wat wordt uitgezonden", de regie. Tenzij je een F1TV pro abonnement hebt. Dan kun je van elke coureur de onboard camera bekijken en hoor je alle boordradios. Maar die is uiteraard ook dood op het moment van de crash.
Ze hadden toen toch al gehoord dat Max oke was?RodeStabilo schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:48:
[...]
Hij vierde toch ook feest op het podium van SIlverstone terwijl Verstappen in het ziekenhuis lag? Dan ook daar niet over zeuren.
Nu mag je blij zijn dat er een halo op de auto zat, anders had deze actie wel eens fout af kunnen lopen voor Lewis. Max had wel even een kijkje mogen nemen of alles oke was.
(re)start vs full race trim is een heel ander scenario.Razr schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:44:
[...]
Er zijn legio voorbeelden dat er plek genoeg was voor twee auto's in die chicane. Kijk bij de start eens naar NOR en HAM. Zelfde chicane. Volgens mij is zelfs het verloop van de eerste bocht nog hetzelfde alleen daarna krijgt NOR meer ruimte.
Ver/Ham zijn 2 kemphanen verwikkeld in een harde titelstrijd.
Ik heb geen zin om te zoeken maar Sky liet gisteren veel fragmenten op verschillende circuits waar Ver de auto liet staan. En op zich is er totaal niks mis mee met deze move want hij lag voorop. De achterliggende coureur heeft dan de keuze om te aborten (wat Ham dus vele malen dit jaar heeft gedaan) of erin gaan en het risico nemen dat 1 of beide eraf knallen. Het mag duidelijk zijn welk risico VER heeft genomen wat niet had hoeven te gebeuren.Razr schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:44:
[...]
Hoe kun je je verlies nemen op het moment dat HAM zijn auto naar buiten laat lopen? Je kan dan toch gewoon nergens meer heen - behalve op die curb? Tuurlijk was VER wat gefrustreerd en ik zeg ook niet dat het goed is. Ik zeg dat ze beide schuld hebben aan dit resultaat. Maar ik merk dat je zelf ook wat gefrusteerd bent dus ik zal het hierbij laten.
Als ik me goed herinner zei het team van Hamilton wel iets van "turn the engine off", nadat Hamilton nog aan het proberen was weg te rijden. En dat werd dus door de regie uitgezonden.RobertMe schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:52:
[...]
De antennes van zo ongeveer alle systemen in de auto zitten bij mijn weten in de t-cam, en "die was er niet meer". Ga er dus maar vanuit dat de auto überhaupt niks meer verzond (zowel boordradio als telemetrie dus).
V.w.b. "wie bepaalt wat wordt uitgezonden", de regie. Tenzij je een F1TV pro abonnement hebt. Dan kun je van elke coureur de onboard camera bekijken en hoor je alle boordradios. Maar die is uiteraard ook dood op het moment van de crash.
Mis ook wel een beetje de coaching van Max zijn Engineer. Kijk LH loopt bij het minste geringste te piepen , maar zijn engineer weet dan dat hij meer moet coachen. RB zou dit ook moeten gaan doen doen bij Max.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Max constateerde dat de wagen van Lewis nergens meer heen ging, en dat Lewis nog vrolijk gas aan het geven was in reverse om eruit te komen. Dan zal ie wel oke zijn.Dj-sannieboy schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:52:
[...]
Ze hadden toen toch al gehoord dat Max oke was?
Nu mag je blij zijn dat er een halo op de auto zat, anders had deze actie wel eens fout af kunnen lopen voor Lewis. Max had wel even een kijkje mogen nemen of alles oke was.
Gezien de emotionele staat van Max was weglopen gewoon de beste beslissing (oke wellicht niet heel handig om dat over de baan te doen), als het aan Max lag was het hele achterwiel in de cockpit verdwenen
In die situatie "een kijkje nemen" is gegarandeerd matten. Weglopen was juist zeer verstandig en de-escalerend.Dj-sannieboy schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:52:
[...]
alles kan off-topic
Tijdens de rode vlag... Waarbij de enige info was dat Verstappen zelfstandig uit de auto was geklommen. Vanuit het medical center is hij vervolgens wel linea recta naar het ziekenhuis gegaan.Dj-sannieboy schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:52:
[...]
Lewis is een tijd lang aan het proberen om zijn auto uit de grindbak te rijde, zowel als Verstappen uit de auto klimt als als Verstappen langs loopt... Dat lijkt mij toch wel een aardige indicatie dat Hamilton geen zin heeft om even een gesprekje te voeren of hij in orde is.Nu mag je blij zijn dat er een halo op de auto zat, anders had deze actie wel eens fout af kunnen lopen voor Lewis. Max had wel even een kijkje mogen nemen of alles oke was.
Overigens doet dat niks af aan het feit dat het dom is van Verstappen om zowel achter Haniltons auto langs als over het circuit zelf weg te lopen.
Je kan het ook omdraaien, Lewis ging ook geen kijkje bij Max nemen.
Maar daar had Lewis geen tijd voor, die wilde de race hervattenChiron schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:57:
Je kan het ook omdraaien, Lewis ging ook geen kijkje bij Max nemen.
Het maakt niet hoever VER er naast zat. VER zat daar, dus had HAM meer ruimte moeten geven.Dj-sannieboy schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:47:
[...]
Bottas zit er hier naast, terwijl Max dat totaal niet zat. Zie screenshot een paar posts terug.
Zijn er ook plaatjes van NOR en HAM in dezelfde bocht? Ik heb de highlight gezien waar dit in voorkwam, maar daar was voor mij niet uit op te maken dat HAM daar meer ruimte gaf.
Zeker meenemende dat Verstappen daar op race snelheid aan kwam en al met zijn remactie bezig was. Verstappen kon niet nog harder remmen, zonder door te schieten.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Hahahaha, geloof je zelf.. HAM was aan het proberen om weg te rijdenDj-sannieboy schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:52:
[...]
Laat dat.
[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-09-2021 14:32 ]
Mja weet niet. Max is qua persoon niet echt te sturen denk ik, vraag me af of je hem zo moet coachen. Hij is ook iemand denk ik, die daar eerder wel dan niet geïrriteerd door kan raken waardoor zijn engineer dat minder doetbackupdevice schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:55:
Mis ook wel een beetje de coaching van Max zijn Engineer. Kijk LH loopt bij het minste geringste te piepen , maar zijn engineer weet dan dat hij meer moet coachen. RB zou dit ook moeten gaan doen doen bij Max.
Mijn boefje is liev!
Tuurlijk wel joh! Moving under braking, alsnog penalty!Joris748 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:00:
[...]
Het maakt niet hoever VER er naast zat. VER zat daar, dus had HAM meer ruimte moeten geven.
Zeker meenemende dat Verstappen daar op race snelheid aan kwam en al met zijn remactie bezig was. Verstappen kon niet nog harder remmen, zonder door te schieten.
Mijn boefje is liev!
Dat is gister ook al uitgebreid in de uitzending geweest. Blauwe vlaggen daar zijn enkel als waarschuwing dat er auto's op het rechte stuk aankomen, vecht je om een positie hoef je die auto's echter niet voor te laten of iets in strekking zoals je wel moet wanneer je blauwe vlaggen krijgt wanneer je op een ronde gezet wordt.Ankona schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:46:
[...]
Nogmaals, geen idee hoe de regels precies zijn bij het verlaten van de pits, maar er werd wel met blauwe vlaggen gezwaaid.
Als ik het goed heb zei max toch ook na zijn pitstop:JB schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:03:
[...]
Mja weet niet. Max is qua persoon niet echt te sturen denk ik, vraag me af of je hem zo moet coachen. Hij is ook iemand denk ik, die daar eerder wel dan niet geïrriteerd door kan raken waardoor zijn engineer dat minder doet
Wees maar stil laat mij maar mijn ding doen en roep alleen maar wanneer er iets kritieks is? Hij was in iddgeval toen even helemaal klaar met zn engineer door de frustratie van de pitstop
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Maar je hoorde toch: Lewis switch off the engineRobertMe schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:52:
[...]
De antennes van zo ongeveer alle systemen in de auto zitten bij mijn weten in de t-cam, en "die was er niet meer". Ga er dus maar vanuit dat de auto überhaupt niks meer verzond (zowel boordradio als telemetrie dus).
Kan natuurlijk dat ze de boordradio aan de "statische kant" oppikken en niet in de autoscreamhouse schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:07:
[...]
Maar je hoorde toch: Lewis switch off the engine
Dat is wat de engineer uitzond naar Lewis, en de FOM wel hoorde. Ik denk niet dat Lewis dat hoorde, gezien de hele antenne weg was van de wagen.screamhouse schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:07:
[...]
Maar je hoorde toch: Lewis switch off the engine
Waarom zou max overdreven een kijkje moeten nemen?
Vanuit max' oogpunt:
Crash (van 60km/uur?) ziet zichzelf terug op de voorvleugel van Lewis. Stapt uit, doet een blik richting Hamilton die druk bezig is om in reverse weg te komen..... enige wat er op dat moment door max zijn hoofd speelde "yeah, good luck with that"
Max (en de hele wereld!) Had gewoon op dat moment niet door dat lewis eigenlijk door het oog van de naald is gekropen, gered door de halo. Pas na een aantal herhalingen en die foto waarbij lewis het wiel kopt van max werd pas duidelijk dat het toch best een heftige crash was.
Dit was een redelijke onschuldige collision, maar max werd gelanceerd door een broodje wat het toch erger maakte. Waarom geen grindbak daar? Dit is de tweede keer in monza dat een broodje een heftige levensbedreigende situatie creëerde.
Misschien dat het max zou sieren dat hij gisteravond een tweetje zou doen dat dankzij de halo toch weer een leven is gered en dat alles goed is gegaan met lewis. Maar lewis deed ook een 'dikke middelvinger' richting max toen max in het ziekenhuis lag.
Vanuit max' oogpunt:
Crash (van 60km/uur?) ziet zichzelf terug op de voorvleugel van Lewis. Stapt uit, doet een blik richting Hamilton die druk bezig is om in reverse weg te komen..... enige wat er op dat moment door max zijn hoofd speelde "yeah, good luck with that"
Max (en de hele wereld!) Had gewoon op dat moment niet door dat lewis eigenlijk door het oog van de naald is gekropen, gered door de halo. Pas na een aantal herhalingen en die foto waarbij lewis het wiel kopt van max werd pas duidelijk dat het toch best een heftige crash was.
Dit was een redelijke onschuldige collision, maar max werd gelanceerd door een broodje wat het toch erger maakte. Waarom geen grindbak daar? Dit is de tweede keer in monza dat een broodje een heftige levensbedreigende situatie creëerde.
Misschien dat het max zou sieren dat hij gisteravond een tweetje zou doen dat dankzij de halo toch weer een leven is gered en dat alles goed is gegaan met lewis. Maar lewis deed ook een 'dikke middelvinger' richting max toen max in het ziekenhuis lag.
Zou wel epische boordradio geweest zijn: Bono my tyres are goneChiron schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:10:
[...]
Dat is wat de engineer uitzond naar Lewis, en de FOM wel hoorde. Ik denk niet dat Lewis dat hoorde, gezien de hele antenne weg was van de wagen.
Bono, i have to much tyres.screamhouse schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:11:
[...]
Zou wel epische boordradio geweest zijn: Bono my tyres are gone
Maar dan nog zijn die blauwe vlaggen er niet voor niks. Wat hier in feite gebeurt is dat een auto met koude banden op lagere snelheid de deur probeert dicht te gooien voor een auto met warme banden die op hoge snelheid nadert. Vervolgens mist de auto met koude banden de apex naar rechts waardoor de auto met warme banden naar buiten wordt gedrukt. Had Verstappen op het rechte stuk dan al vol in de ankers gemoeten om erachter te blijven? Dus eerder remmen dan het reguliere rempunt? Hij nam nu gewoon meer snelheid mee die bocht in, kon dat ook doen met zijn warme banden en kwam er in T1 voor een groot deel naast waardoor hij in T2 het voordeel van de binnenkant had/had moeten hebben. Volgens mij hadden de stewards daar veel zwaarder moeten laten meewegen dat Hamilton daar gezien de omstandigheden nooit zo fanatiek had mogen verdedigen. Dat weegt mijns inziens minstens net zo zwaar als Verstappen die de actie had moeten afbreken.Dennism schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:04:
[...]
Dat is gister ook al uitgebreid in de uitzending geweest. Blauwe vlaggen daar zijn enkel als waarschuwing dat er auto's op het rechte stuk aankomen, vecht je om een positie hoef je die auto's echter niet voor te laten of iets in strekking zoals je wel moet wanneer je blauwe vlaggen krijgt wanneer je op een ronde gezet wordt.
Tsjah, weer eens een nachtje over geslapen.
Moet toch zeggen dat ik het een ongelukkige crash blijf vinden. Blijf erbij dat het een race incident is.
Maar vooral de afwikkeling door de FIA blijft schuren. De samenhang tussen de verschillende regels wordt een beetje lastig interpreteren.
- Je moet een ongeval voorkomen
- Je moet een autoruimte laten
- Je mag niet van de baan af en voordeel halen
Ik vind dat beiden risico namen in deze. Lewis gokt erop dat Max wel over het broodje stuurt en rechtdoor gaat. Max gokt erop dat Hamilton ruimte laat. Beiden is niet gebeurd, dus dan hang je.
Had er een muur gestaan, had Hamilton echt wel meer ruimte gelaten. Of had Max de actie niet ingezet.
Ik geloof overigens ook niet dat Hamilton T2 had gehaald met deze lijn en snelheid.
Dat de FIA hier nu straf voor geeft komt haast neer op een inhaalverbod aan de buitenkant. Dat is op zich makkelijk; want dan hoef je alleen de binnenkant maar dicht te laten.
Moet toch zeggen dat ik het een ongelukkige crash blijf vinden. Blijf erbij dat het een race incident is.
Maar vooral de afwikkeling door de FIA blijft schuren. De samenhang tussen de verschillende regels wordt een beetje lastig interpreteren.
Ik vind dat beiden risico namen in deze. Lewis gokt erop dat Max wel over het broodje stuurt en rechtdoor gaat. Max gokt erop dat Hamilton ruimte laat. Beiden is niet gebeurd, dus dan hang je.
Had er een muur gestaan, had Hamilton echt wel meer ruimte gelaten. Of had Max de actie niet ingezet.
Ik geloof overigens ook niet dat Hamilton T2 had gehaald met deze lijn en snelheid.
Dat de FIA hier nu straf voor geeft komt haast neer op een inhaalverbod aan de buitenkant. Dat is op zich makkelijk; want dan hoef je alleen de binnenkant maar dicht te laten.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 13-09-2021 09:17 ]
Ik ben een van de weinigen die het eens is met de stewards volgens mij.
Hij zat er niet ver genoeg naast en dan mag Lewis de auto naar buiten laten lopen. Net zoals wat Max in ronde 1 deed. Ik vind het een belachelijke regel want in theorie kan je iemand buitenom dwingen en zelf zorgen dat je voorop ligt en iemand naar buiten drukken want je ligt voor nog.
Erg leuk voor Ricciardo en Mclaren dit. Bottas vond ik ook aardig vrolijk overkomen en alvast de schoenen van Kimi hebben aangetrokken.
Ben benieuwd wat er met de alpha tauris aan de hand was. Iemand al info daarover?
Hij zat er niet ver genoeg naast en dan mag Lewis de auto naar buiten laten lopen. Net zoals wat Max in ronde 1 deed. Ik vind het een belachelijke regel want in theorie kan je iemand buitenom dwingen en zelf zorgen dat je voorop ligt en iemand naar buiten drukken want je ligt voor nog.
Erg leuk voor Ricciardo en Mclaren dit. Bottas vond ik ook aardig vrolijk overkomen en alvast de schoenen van Kimi hebben aangetrokken.
Ben benieuwd wat er met de alpha tauris aan de hand was. Iemand al info daarover?
Nou dit is vooral frappant omdat Max aan de binnenkant zat. Lewis krijgt niet eens een grijntje kritiek dat hij Max naar buiten doet ván de racing line af nota bene. Maar goed, ze hebben nu onverenigbare regels en argumenten gebruikt, elk incident zal wel weer opnieuw overgeanalyseerd te worden en niemand wordt er wijzer van. En aangezien elke partij vol inzichzelf blijft geloven en de stewards en FIA doen er niks aan om te verduidelijken, gegarandeerd dat het nog veel meer zal gebeuren. Dan lijkt Senna/Prost inmiddels op een prima huwelijk.MikeyMan schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:16:
...
...
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ik ook, verbaas me er over hoe blind mensen zijn over dit incident, bedoel ik mensen thuis met wie ik F1 keek.tommyboy0606 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:20:
Gaven volledig de schuld aan Hamilton

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Euh... Interessante... Buitenkant T1 of binnenkant T2.siggy schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:22:
[...]
Nou dit is vooral frappant omdat Max aan de binnenkant zat. Lewis krijgt niet eens een grijntje kritiek dat hij Max naar buiten doet ván de racing line af nota bene. Maar goed, ze hebben nu onverenigbare regels en argumenten gebruikt, elk incident zal wel weer opnieuw overgeanalyseerd te worden en niemand wordt er wijzer van. En aangezien elke partij vol inzichzelf blijft geloven en de stewards en FIA doen er niks aan om te verduidelijken, gegarandeerd dat het nog veel meer zal gebeuren. Dan lijkt Senna/Prost inmiddels op een prima huwelijk.
Hamilton laat hem in T1 naar buiten lopen bij de exit of sluit voor T2 de deur.
Maargoed, ook daar is weinig toelichting op gegeven.
@Mars18 Volgens mij is het hier wel wat genuanceerder
Zie ook bijvoorbeeld:
https://the-race.com/form...tappens-italian-gp-clash/
Een paar screenshots:
/f/image/lEeHBboZkFeBToFf62Ohilpd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mrHy78gIFZEyk5BjDaIVm8Me.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hpDPeWzHlslkF5hShORKHV1V.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/E5CTJwQefBsGArfb3BpxCeOq.png?f=fotoalbum_large)
Let wel; Verstappen rijdt dus net de snelste ronde. Die bandjes zijn prima.
Als de bandjes elkaar zijwaarts hadden geraakt was er niet zoveel aan de hand geweest. Wiel op wiel ziet er wat dramatisch uit.
[ Voor 52% gewijzigd door MikeyMan op 13-09-2021 09:32 ]
Wat zijn de regels nu precies in dit soort situaties? Ik snap het namelijk gewoon oprecht niet.AequitasII schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verstappen zit er op het rechte stuk nog achter. Kennelijk remt hij later, en weet hij via de buitenbocht in bocht 1 langzij te komen richting bocht 2 waar de ruimte ophoudt. Het lijkt er op dat hij niet *te* laat remt, want hij had de bocht kunnen halen mits er ruimte was.
Waar ligt dan de grens tussen op een goede manier uitremmen en je ruimte op de baan mogen claimen of te ver gaan en een botte actie inzetten?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Bij de situatie met Vettel en Ocon zat Vettel er toch ook niet compleet naast?
Volgens mij kreeg Ocon ook een 5seconden straf?
Wel een andere bocht maar het is zo wel erg lastig om de regels te begrijpen.
Volgens mij kreeg Ocon ook een 5seconden straf?
Wel een andere bocht maar het is zo wel erg lastig om de regels te begrijpen.
Het zou me niet verbazen als het WK dit jaar ergens in een grindbak (of naast de baan) beslist worden. Lewis is net als Schumacher, gelooft alleen maar in zijn eigen gelijk, speelt altijd de onschuld zelve maar is ondertussen smerig genoeg om dit soort acties bewust te doen.
Max geeft hier ook niet toe, maar voor Solver6was er weinig aan de hand en was Max in mijn mening altijd fair op de baan naar Lewis toe. Dit was op het randje van beiden. Ze hadden beter allebei een straf kunnen krijgen.
Max geeft hier ook niet toe, maar voor Solver6was er weinig aan de hand en was Max in mijn mening altijd fair op de baan naar Lewis toe. Dit was op het randje van beiden. Ze hadden beter allebei een straf kunnen krijgen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nou normaal is het dat de racing lijn voorrang heeft. Lewis zit daar meer dan naast. In principe in mijn ogen had Lewis ruimte moeten laten of veel meer en veel eerder Max naar buiten moeten drukken. Nog voor de overgang van T1 naar T2 zat Max er met meer dan een voorwiel naast, dus in principe zeg ik dan ruimte laten tenzij het de racing line is. Op de beelden zie je duidelijk dat Lewis al te ver naar buiten zat, dus racing line had ie niet meer.XyritZz schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:25:
[...]
Wat zijn de regels nu precies in dit soort situaties? Ik snap het namelijk gewoon oprecht niet.
Verstappen zit er op het rechte stuk nog achter. Kennelijk remt hij later, en weet hij via de buitenbocht in bocht 1 langzij te komen richting bocht 2 waar de ruimte ophoudt. Het lijkt er op dat hij niet *te* laat remt, want hij had de bocht kunnen halen mits er ruimte was.
Waar ligt dan de grens tussen op een goede manier uitremmen en je ruimte op de baan mogen claimen of te ver gaan en een botte actie inzetten?
Probleem blijft de analyse van de stewards. Dat ze gewoon het ingaan van T1 al meenemen is absurd. Maar goed, op naar de volgende crash want dat is de enige echte logische conclusie van dit alles.
Verwijderd
https://www.gpfans.com/nl...n-na-incident-met-bottas/
Ehhhh FIA kunt u mij dit dan uitleggen.... bij bocht 1 je tegenstander buiten de baan drukken was toch al straf? En het groene stuk naast de baan telde niet mee daarin je moet 1 auto ruimte laten...
Ehhhh FIA kunt u mij dit dan uitleggen.... bij bocht 1 je tegenstander buiten de baan drukken was toch al straf? En het groene stuk naast de baan telde niet mee daarin je moet 1 auto ruimte laten...
Hebben jullie in de gaten dat de stewards beslist hebben en max 3 plekken gridstraf heeft gekregen. We hebben allemaal een andere visie maar blijven herhalen wanneer en wie waar ernaast zat heeft niet echt nut meer volgens mij.
Het is ook niet te begrijpen. De regels worden elke keer weer anders toegepast of er is wel weer een andere uitzondering. Misschien moeten ze stewards dit ook op afstand laten beoordelen zonder dat ze met elkaar in gesprek kunnen. Anders ga je toch weer krijgen dat één dominant persoon zijn stempel kan drukken.XyritZz schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:25:
[...]
Wat zijn de regels nu precies in dit soort situaties? Ik snap het namelijk gewoon oprecht niet.
Laat een stuk of 15 mensen dit los van elkaar beoordelen en neem dan de meest voorkomende uitslag als maatregel.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Misschien dat ze in Monza nu ook eens gaan inzien dat ze grindbakken moeten aanleggen in de chicanes. Dan laten ze het wel uit hun hoofd om zo met zijn tweeën er doorheen te willen. Alleen moeten ze dan wel wat meer inhaalpunten op andere plekken gaan creëren... Misschien wat kombochten aanleggen.
"When you grow up your heart dies"
Het is daar gewoon smal, en aangezien VER niet op de baan naast HAM kon rijden, moest hij dus naar links. Die geel/zwarte broodjes zijn al niet fijn, maar daar kan je overheen stuiteren en alsnog samen de bocht uitkomen. Max was dan waarschijnlijk wel zijn positie kwijt geweest.
Die oranje broodjes zijn echter zo hoog dat de auto gelanceerd werd en bovenop HAM terecht kwam. Misschien moet de FIA zich meer zorgen maken of die oranje broodjes niet voor een onveilige situatie gezorgd hebben ipv wie er meer recht had op die bocht. Voor zowel HAM als VER was dit niet de gewenste uitkomst. Een kleine hobbel à la Perez, even bakkeleien over wie wie voor zou moeten laten, en vrolijk doorracen was veel beter geweest.....
Die oranje broodjes zijn echter zo hoog dat de auto gelanceerd werd en bovenop HAM terecht kwam. Misschien moet de FIA zich meer zorgen maken of die oranje broodjes niet voor een onveilige situatie gezorgd hebben ipv wie er meer recht had op die bocht. Voor zowel HAM als VER was dit niet de gewenste uitkomst. Een kleine hobbel à la Perez, even bakkeleien over wie wie voor zou moeten laten, en vrolijk doorracen was veel beter geweest.....
Hoezo grindbak daar? Er ligt toch niet voor niets een 'sausage kerb' daarsjaool schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:31:
Misschien dat ze in Monza nu ook eens gaan inzien dat ze grindbakken moeten aanleggen in de chicanes. Dan laten ze het wel uit hun hoofd om zo met zijn tweeën er doorheen te willen.
De auto wordt gelanceerd doordat de achterwielen elkaar raken, toen was ie al over dat broodje heen.gwystyl schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:31:
Het is daar gewoon smal, en aangezien VER niet op de baan naast HAM kon rijden, moest hij dus naar links. Die geel/zwarte broodjes zijn al niet fijn, maar daar kan je overheen stuiteren en alsnog samen de bocht uitkomen. Max was dan waarschijnlijk wel zijn positie kwijt geweest.
/f/image/vstqu83bgZbbdJo8S48goT0X.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eWS8G6IYYY8V3MQEOcB8kHES.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 13-09-2021 09:38 ]
Dit heeft toch allemaal te maken met politieke onderliggende zaken? Ik trek voor mezelf steeds meer de conclusie dat het vaak echt WCC gerelateerd lijkt, maar dat mag je niet zeggen.siggy schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:22:
[...]
Nou dit is vooral frappant omdat Max aan de binnenkant zat. Lewis krijgt niet eens een grijntje kritiek dat hij Max naar buiten doet ván de racing line af nota bene. Maar goed, ze hebben nu onverenigbare regels en argumenten gebruikt, elk incident zal wel weer opnieuw overgeanalyseerd te worden en niemand wordt er wijzer van. En aangezien elke partij vol inzichzelf blijft geloven en de stewards en FIA doen er niks aan om te verduidelijken, gegarandeerd dat het nog veel meer zal gebeuren. Dan lijkt Senna/Prost inmiddels op een prima huwelijk.
Altijd is het weer anders. Boycotten gaat niet, maar soms stel ik me voor; wat als Max zegt, "ik kap er mee? He-le-maal klaar met deze vaagheid"
Wat zou de sport dan doen? Hoe ik het zie, is Max de enige (op welke manier dan ook) die MER aan kan icm beschikbaar materiaal. Er is geen enkel ander team dat aan de stoelpoten kan zagen van MER en al zeker niet zonder een coureur ala buitencategorie. Gaan ze dan werkelijk "lalalalalala" roepen als ie zou kappen? Wederom een jaar zonder spanning in de top? Dominantie tot en met? Of welk team kan vechten tegen dit MER qua auto en berijder icm FIA vaagheid alom?
Wellicht is afgelopen weekend slecht voorbeeld qua wel/niet terecht maar de wispelturigheid keer op keer qua zwaarte...
[ Voor 9% gewijzigd door JB op 13-09-2021 09:43 ]
Mijn boefje is liev!
Ach die discussie houdt je toch wel, het is zijn schuld, nee zijn schuld, schuld van de kerbworsten man, schuld van de bakker... Daar bovenop komt dan ook de discussie weer over de hoogte van de straf. Is net als met voetbal, de beslissing is nooit goed en zal ook nooit goed zijn.tommyboy0606 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:20:
Enige waar je in mijn ogen over kunt discussiëren is de onderbouwing van de straf, die is wat dubbel en spreekt zichzelf tegen. Dat Max 'm kreeg verbaasde me eerlijk gezegd niet, eerder dat er überhaupt een straf kwam. Ze zitten namelijk allebei fout: Max wilde te graag en Lewis laat zich verleiden tot het gevecht op koude banden in een te krappe bocht, met een enorm snelheidsverschil. Terwijl ze beide een voordeel hadden welk ze verderop in de race hadden kunnen verzilveren.
Ik denk dat de FIA hier ook wel voor de politieke middenweg gekozen heeft. De FIA is ook niet achterlijk en weet dat Max nog steeds een nieuwe PU nodig heeft, en weet ook dat Lewis er waarschijnlijk nog één nodig heeft. Met deze "straf" maken ze de keuze voor beiden makkelijker. Max heeft al 3 plekken straf dan maken die 10 extra ook niet echt uit. Mercedes gaat die actie natuurlijk gewoon spiegelen, met 3 plekken voorsprong, want nu de volle winst in punten pakken, is ze tijdens een andere race weer aan Max terug geven.
Hoewel ik het erg jammer voor Max, en ook voor Lewis, vond dat ze hun gevecht om de titel niet rijdend konden afmaken. Moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook wel erg leuk voor Mclaren en hun coureurs. Ze zaten er het hele weekend al aardig bij. Mooie bekroning van een goed weekend.Erg leuk voor Ricciardo en Mclaren dit. Bottas vond ik ook aardig vrolijk overkomen en alvast de schoenen van Kimi hebben aangetrokken.
Ik moet eerlijk zeggen toen ze er beiden af lagen heb ik eerlijk gezegd geen traan om gelaten.
Ik krijg overigens het gevoel dat er sinds Zandvoort een last van de schouders van Bottas is, en hij denkt het zal mijn tijd wel duren... nu lekker vrij racen.
Kap eens met dit soort kansloze reactiesJB schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:35:
[...]
Dit heeft toch allemaal te maken met politieke onderliggende zaken? Ik trek voor mezelf steeds meer de conclusie dat het vaak echt WCC gerelateerd lijkt, maar dat mag je niet zeggen.
Altijd is het weer anders. Boycotten gaat niet, maar soms stel ik me voor; wat als Max zegt, "ik kap er mee? He-le-maal klaar met deze vaagheid"
Wat zou de sport dan doen? Hoe ik het zie, is Max de enige (op welke manier dan ook) die MER aan kan icm beschikbaar materiaal. Er is geen enkel ander team dat aan de stoelpoten kan zagen van MER en al zeker niet zonder een coureur ala buitencategorie. Gaan ze dan werkelijk "lalalalalala" roepen als ie zou kappen? Wederom een jaar zonder spanning in de top? Dominantie tot en met? Of welk team kan vechten tegen dit MER qua auto en berijder?
[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 13-09-2021 13:09 ]
Dat noemen we toch racen? Waarom dan geen race-incident?Raven__NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:54:
Ik heb geen zin om te zoeken maar Sky liet gisteren veel fragmenten op verschillende circuits waar Ver de auto liet staan. En op zich is er totaal niks mis mee met deze move want hij lag voorop. De achterliggende coureur heeft dan de keuze om te aborten (wat Ham dus vele malen dit jaar heeft gedaan) of erin gaan en het risico nemen dat 1 of beide eraf knallen. Het mag duidelijk zijn welk risico VER heeft genomen wat niet had hoeven te gebeuren.
En het incident start niet met Max die een inhaalpoging onderneemt. Het start met Ham die de pitstraat uitkomt en al remmend de racing lijn opstuurt, terwijl Max ook al aan het remmen was en dus het astroturf op moest sturen tijdens het remmen.
Knip
[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 13-09-2021 13:10 ]
Mijn boefje is liev!
Het probleem is dat er iedere keer andere stewards zitten en je dus iedere keer andere visies hebt.Phusebox schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:30:
[...]
Het is ook niet te begrijpen. De regels worden elke keer weer anders toegepast of er is wel weer een andere uitzondering. Misschien moeten ze stewards dit ook op afstand laten beoordelen zonder dat ze met elkaar in gesprek kunnen. Anders ga je toch weer krijgen dat één dominant persoon zijn stempel kan drukken.
Laat een stuk of 15 mensen dit los van elkaar beoordelen en neem dan de meest voorkomende uitslag als maatregel.
Er is geen regel die zegt dat je met koude banden voorzichtiger moet verdedigen. Hamilton heeft gewoon het recht om zijn plek te verdedigen op dat moment.KlaasjeNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:14:
[...]
Maar dan nog zijn die blauwe vlaggen er niet voor niks. Wat hier in feite gebeurt is dat een auto met koude banden op lagere snelheid de deur probeert dicht te gooien voor een auto met warme banden die op hoge snelheid nadert. Vervolgens mist de auto met koude banden de apex naar rechts waardoor de auto met warme banden naar buiten wordt gedrukt. Had Verstappen op het rechte stuk dan al vol in de ankers gemoeten om erachter te blijven? Dus eerder remmen dan het reguliere rempunt? Hij nam nu gewoon meer snelheid mee die bocht in, kon dat ook doen met zijn warme banden en kwam er in T1 voor een groot deel naast waardoor hij in T2 het voordeel van de binnenkant had/had moeten hebben. Volgens mij hadden de stewards daar veel zwaarder moeten laten meewegen dat Hamilton daar gezien de omstandigheden nooit zo fanatiek had mogen verdedigen. Dat weegt mijns inziens minstens net zo zwaar als Verstappen die de actie had moeten afbreken.
Ik ben het er ook mee eens. Verstappen zat nog niet volledig naast Hamilton. Eigenlijk het omgekeerde van Silverstone. Opmerkelijk was dat toen volgens velen het besluit van de wedstrijdleiding heilig was en daar viel niet over te discussieren dat de fout bij Hamilton lag. Nu de situatie omgekeerd is, wordt er ineens weer volop gediscussieerd over het besluit van de wedstrijdleiding.tommyboy0606 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:20:
Naar mijn mening waren beide gevallen een race incident en had er voor beide gevallen niet gestraft hoeven worden. Op Silverstone lag de fout meer bij Hamilton, nu lag de fout meer bij Verstappen. De wedstrijdleiding gaf ook aan dat Verstappen nog niet volledig naast Hamilton zat.
Ergens is het ook een rare regel. Want nu mag je dus als je voorop ligt je racelijn pakken ook al zit er nog een auto deels naast je. Dan blijf je dit soort incidenten houden. Kijk ook Vettel en Ocon gisteren. Vettel zat er nog een deel naast op rechte stuk en Ocon stuurt zijn auto naar rechts en duwt Vettel het gras op. Heb niet meer op gelet of dat nog bestraft is. maar misschien moeten ze de regel herzien dat als er een auto ook maar enigszins naast je zit, dat je de auto niet opzij mag sturen of naar buiten mag laten lopen etc. Dat je gewoon ruimte moet houden ipv je racelijn pakken.Hij zat er niet ver genoeg naast en dan mag Lewis de auto naar buiten laten lopen. Net zoals wat Max in ronde 1 deed. Ik vind het een belachelijke regel want in theorie kan je iemand buitenom dwingen en zelf zorgen dat je voorop ligt en iemand naar buiten drukken want je ligt voor nog.
Bottas had een DNF in Hongarije ja. 5 plekken zelfs op SpaJB schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:33:
[...]
Ik verdedig hem niet eigenlijk. De straf daarentegen is "bijzonder"... Zoals altijd bij de F1...
Ik moet nog opzoeken of BOT in Hongarije een DNF had, maar die kreeg daar ook 3 plekken gridstraf na zijn torpedo actie?
Las op F1Technical dat naast een timepenalty op de baan een grid penalty de "enige" straf is die ze kunnen uitdelen (naast de baan).
De straf is nu eenmaal uitgedeeld, wat mij verbaasd is dat Hamilton geen straf heeft gekregen door nog een tijdje proberen achteruit te rijden terwijl Verstappen aan het uitstappen is (en z'n engineer had hem dat kunnen vertellen).
En Toto is f*cking hypocriet met z'n uitspraken

Dit was duidelijk Max zijn schuld. Straf ook terecht echter verbaas ik me er over dat Hamilton niet dezelfde straf had gekregen toen hij Max eraf reed. Dit is duidelijk met 2 maten meten.
You only live once, so enjoy the ride.
Denk dat als Verstappen door had kunnen rijden, dat hij dan ook 10 sec zou hebben gekregen, net als Hamilton in Silverstone. Alleen nu waren beide auto's uitgevallen, dus gaven ze nu die grid straf ipv 10 sec.worldfastest schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:42:
Dit was duidelijk Max zijn schuld. Straf ook terecht echter verbaas ik me er over dat Hamilton niet dezelfde straf had gekregen toen hij Max eraf reed. Dit is duidelijk met 2 maten meten.
'JB schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:35:
[...]
Dit heeft toch allemaal te maken met politieke onderliggende zaken? Ik trek voor mezelf steeds meer de conclusie dat het vaak echt WCC gerelateerd lijkt, maar dat mag je niet zeggen.
Wat zou de sport dan doen? Hoe ik het zie, is Max de enige (op welke manier dan ook) die MER aan kan icm beschikbaar materiaal. Er is geen enkel ander team dat aan de stoelpoten kan zagen van MER en al zeker niet zonder een coureur ala buitencategorie. Gaan ze dan werkelijk "lalalalalala" roepen als ie zou kappen? Wederom een jaar zonder spanning in de top? Dominantie tot en met? Of welk team kan vechten tegen dit MER qua auto en berijder icm FIA vaagheid alom?
Ja in mijn optiek ook. Ze proberen vaak goed te praten wat krom is. Kijk maar naar het hele Wolff/Stroll verhaal omtrent ff complete ontwerp geven. Straf van niks en Wolff wordt niet eens bevraagd terwijl het zo klaar als een klontje is wat er gebeurd is. Ineens is dat ook prima. Dus tsja.....het is al vrij weinig een sport meer te noemen de afgelopen 15 jaar. Hopelijk maar dat Lewis er snel mee ophoudt en vooral dat Mercedes snel zijn biezen pakt uit de F1 als ze volgend jaar niet al te best lijken. Maar aangezien ze nog makkelijk de beste PU hebben, zie ik ze ook weer met gemak vooraan rijden volgend jaar.
Dat zei ik dus net in m'n post... op de baan krijg je een time penalty en naast de baan een grid penalty. Dus ze zijn wel conform de regels, alleen de impact / consequentie van de penalty staat niet in verhouding inderdaad.worldfastest schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:42:
Dat klopt.Biggg schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:39:
[...]
Dat noemen we toch racen? Waarom dan geen race-incident?
En het incident start niet met Max die een inhaalpoging onderneemt. Het start met Ham die de pitstraat uitkomt en al remmend de racing lijn opstuurt, terwijl Max ook al aan het remmen was en dus het astroturf op moest sturen tijdens het remmen.
Ik ben ook van mening dat dit een race incident is. Straf had voor mij niet gehoeven. Net zoals Silverstone was naar mijn mening ook een race incident. Ook daar had de straf niet hoeven voor worden uitgedeeld. Maar helaas is dit waar men naar toe gaat. Complete fanbase (maakt niet uit van welke zijde) schreeuwt al bij het geringste moord en brand of gooit het politieke kwesties

Het enige wat voor mijn gevoel niet klopt is 3 plaatsen vs 10 seconden.
Dat ze zeggen dat het de schuld van Max is kan ik nog inkomen, is de manier hoe zij kijken (bocht 1 en 2 samen). Dat Max dan een straf moet krijgen klopt dan ook (ook in achtneming Bottas en zijn 5 plekken) en kan ik prima mee leven.
Waar ik meer moeite mee heb is dat in Silverstone er maar 10 seconden gegeven werd.
Dan ben als organisatie niet geloofwaardig meer.
Dat ze zeggen dat het de schuld van Max is kan ik nog inkomen, is de manier hoe zij kijken (bocht 1 en 2 samen). Dat Max dan een straf moet krijgen klopt dan ook (ook in achtneming Bottas en zijn 5 plekken) en kan ik prima mee leven.
Waar ik meer moeite mee heb is dat in Silverstone er maar 10 seconden gegeven werd.
Ik vind het nogal wat dat de Hamilton fanbase roept dat dit een poging tot doodslag is (in naspraak van Toto of course)Raven__NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:44:
[...]
Dat klopt.
Ik ben ook van mening dat dit een race incident is. Straf had voor mij niet gehoeven. Net zoals Silverstone was naar mijn mening ook een race incident. Ook daar had de straf niet hoeven voor worden uitgedeeld. Maar helaas is dit waar men naar toe gaat. Complete fanbase (maakt niet uit van welke zijde) schreeuwt al bij het geringste moord en brand of gooit het politieke kwesties

Als ik bij de stewards had gezeten hadden ze beide een 3 plaatsen gridstraf gekregen. En de waarschuiwing dat bij een volgend incident beide een raceban krijgen. Dit botsautotjes gedrag moet eens afgelopen zijn.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Stel dat HAM wel een wagenbreedte ruimte had gelaten voor VER bij het aanremmen voor de chicane. Hoe zou het dan gegaan zijn?
Vond het überhaubt onkies van Hamilton om proberen er onderuit te rijden, zonder te weten hoe de situatie in de auto boven hem was.
Toto is/wordt de nieuwe Ecclestone.
Waarschijnlijk deed de boordradio het niet en kon niemand dat vertellen.ArcticWolf schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:41:
[...]
Bottas had een DNF in Hongarije ja. 5 plekken zelfs op Spa
Las op F1Technical dat naast een timepenalty op de baan een grid penalty de "enige" straf is die ze kunnen uitdelen (naast de baan).
De straf is nu eenmaal uitgedeeld, wat mij verbaasd is dat Hamilton geen straf heeft gekregen door nog een tijdje proberen achteruit te rijden terwijl Verstappen aan het uitstappen is (en z'n engineer had hem dat kunnen vertellen).
Vond het überhaubt onkies van Hamilton om proberen er onderuit te rijden, zonder te weten hoe de situatie in de auto boven hem was.
Zodra Toto zijn mond open doet, komt er poep uit. Hij heeft een dingetje gevonden waar hij goed in is en waar hij veel geld mee kan verdienen. Manager/politicus pur sang.En Toto is f*cking hypocriet met z'n uitspraken
Toto is/wordt de nieuwe Ecclestone.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Haha RBR heeft een "Go go Gadget" jumper in de auto zittenArcticWolf schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:46:
[...]
Ik vind het nogal wat dat de Hamilton fanbase roept dat die een poging tot doodslag is (in naspraak van Toto of course)ze zijn Silverstone vergeten zeker. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat sommige fans zo biased zijn dat ze niet meer normaal kunnen denken.

Mijn boefje is liev!
Is ook een beetje mijn gevoel. Ik probeer wel over mijn eigen gekleurde calimero bril heen te stappen maar heb geen idee in hoeverre dat lukt.JB schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:35:
[...]
Wellicht is afgelopen weekend slecht voorbeeld qua wel/niet terecht maar de wispelturigheid keer op keer qua zwaarte...
Hamilton heeft recent wel erg veel geluk gehad en nu is het eigenlijk Max die zijn voordeel gepakt had (Hamilton had deze race zeker gewonnen - nu heeft Max zijn voorsprong in het klassement verdedigd)
Maar die straf... persoonlijk vind ik het sturen van Hamilton niet kloppen. De stewards hadden het ook als een race incident af kunnen doen, had een hoop gezeik gescheeld. Er zullen de komende weken nog wel meer akkefietjes zijn.
alles kan off-topic
Dit vind ik ook, maar dit is zeer zeer slecht. Bernie deed het alleen voor de sport en het geld. Toto doet het voor zichzelf en zijn vriendjes. Dat zijn hele andere dingen, maar jammer dat de hele paddock het wel prima lijkt te vinden. Het enige wat de situatie nog kan redden is als Mercedes de stekker uit het team trekt.
Precies, gewoon lekker achter elkaar aan rijden, geen gedoe, dat is ook veel leuker om te zien. Wanneer gaan we een middagje trein spotten samen?zonoskar schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:48:
Als ik bij de stewards had gezeten hadden ze beide een 3 plaatsen gridstraf gekregen. En de waarschuiwing dat bij een volgend incident beide een raceban krijgen. Dit botsautotjes gedrag moet eens afgelopen zijn.
Precies. Enkel dit incident zal allemaal wel. Geef ze beiden 3 plekken, klaar. Of beiden niets, want DNF.Ankona schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:51:
[...]
Is ook een beetje mijn gevoel. Ik probeer wel over mijn eigen gekleurde calimero bril heen te stappen maar heb geen idee in hoeverre dat lukt.
Hamilton heeft recent wel erg veel geluk gehad en nu is het eigenlijk Max die zijn voordeel gepakt had (Hamilton had deze race zeker gewonnen - nu heeft Max zijn voorsprong in het klassement verdedigd)
Maar die straf... persoonlijk vind ik het sturen van Hamilton niet kloppen. De stewards hadden het ook als een race incident af kunnen doen, had een hoop gezeik gescheeld. Er zullen de komende weken nog wel meer akkefietjes zijn.
Jaar en dag wordt er met 2 maten gemeten.
Mijn boefje is liev!
Je kan met vanuit verschillende perspectieven en met verschillende argumenten het incident tussen HAM/VER beoordelen. Enerzijds kan je vinden dat HAM uit de pitstraat kwam met koudere bandjes en nog niet op volledige snelheid vs VER die op racesnelheid en warme bandjes aan kwam rijden. Had HAM hier wellicht zijn positie moeten kennen en niet het risico moeten nemen? Anderzijds, VER zat zelf ook op de uiterste limiet om HAM voor te blijven (inclusief zijn frustratie nav de pitstop). Had hij hier eieren voor zijn geld moeten kiezen en rechtdoor moeten rijden via de escape route?
Beide wilde ze geen centimeter teveel weg geven en was dit ongeluk onvermijdelijk, mede veroorzaakt door die belachelijke broodjes. Waren die er niet geweest dan was het wellicht gebleven bij flink wheelbangen en had de strijd wellicht gewoon vervolgt kunnen worden. Moest de schuld persé bij één van de twee liggen? Ik denk het niet, een race-incident was denk ik meer op zijn plaats geweest. Wellicht willen de stewards dit keer Max een signaal afgeven dat hij "rustiger aan moet doen". Ik denk alleen niet dat dit werkt voor Max
Goed de pijn is beperkt denk ik, ze gingen waarschijnlijk toch al die grid straf pakken ivm PU wissel. Je verlies nemen en weer door!
Je kan zeggen wat je wil, maar dit seizoen is allerminst saai te noemen. Netflix zal weer een goede serie neer kunnen zetten volgend jaar
Beide wilde ze geen centimeter teveel weg geven en was dit ongeluk onvermijdelijk, mede veroorzaakt door die belachelijke broodjes. Waren die er niet geweest dan was het wellicht gebleven bij flink wheelbangen en had de strijd wellicht gewoon vervolgt kunnen worden. Moest de schuld persé bij één van de twee liggen? Ik denk het niet, een race-incident was denk ik meer op zijn plaats geweest. Wellicht willen de stewards dit keer Max een signaal afgeven dat hij "rustiger aan moet doen". Ik denk alleen niet dat dit werkt voor Max
Goed de pijn is beperkt denk ik, ze gingen waarschijnlijk toch al die grid straf pakken ivm PU wissel. Je verlies nemen en weer door!
Je kan zeggen wat je wil, maar dit seizoen is allerminst saai te noemen. Netflix zal weer een goede serie neer kunnen zetten volgend jaar
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Sommige posts hebben een zeer hoog Calimero gehalte maar is wel te begrijpen.
Ik moest eigenlijk terug denken aan het bocht 1 incident tijdens de tweede race (dat Romagna circuit). Verstappen had de bocht en zorgde ervoor dat Hamilton over de kerbs ging. Geen enkel probleem. En voor mij was het nu een beetje hetzelfde maar de rollen omgedraaid. Verstappen had pech dat die sausage dingen daar liggen waardoor de wagen uitbrak en tegen de wagen van Hamilton terecht kwam.
Ik heb de beelden niet opgezocht op Romagna dus kan misschien anders gelopen zijn. Het kan zelfs een ander circuit geweest zijn. Moest er gewoon aan denken.
Ook raar dat er sommigen vinden dat Hamilton een straf moet krijgen omdat ie probeerde los te geraken terwijl Verstappen achter zijn auto liep. Verstappen mag eigenlijk niet lopen en denk niet dat Hamiton nog veel in zijn spiegels zag. Verstappen moest naar de dichtstbijzijnde marshall post gaan. Maar gelukkig is er niets gebeurd.
Mooie race van McLaren. Hopelijk kunnen ze de lijn doortrekken. Het was nu ook wel met het nodige geluk maar uiteindelijk doet dat niets af van perfecte resultaat voor het team. Norris blijft maar stijgen in mijn achting. Die inhaalactie op een Ferrari (dacht Leclerc) was misschien beetje veel risico maar mooi gedaan.
Bottas ook wel indrukwekkend opgekomen maar viel dan precies stil. Het beste was er beetje uit. Misschien bevrijd rijden nu het nieuws bekend is dat ie naar Alfa Romeo gaat
Ik moest eigenlijk terug denken aan het bocht 1 incident tijdens de tweede race (dat Romagna circuit). Verstappen had de bocht en zorgde ervoor dat Hamilton over de kerbs ging. Geen enkel probleem. En voor mij was het nu een beetje hetzelfde maar de rollen omgedraaid. Verstappen had pech dat die sausage dingen daar liggen waardoor de wagen uitbrak en tegen de wagen van Hamilton terecht kwam.
Ik heb de beelden niet opgezocht op Romagna dus kan misschien anders gelopen zijn. Het kan zelfs een ander circuit geweest zijn. Moest er gewoon aan denken.
Ook raar dat er sommigen vinden dat Hamilton een straf moet krijgen omdat ie probeerde los te geraken terwijl Verstappen achter zijn auto liep. Verstappen mag eigenlijk niet lopen en denk niet dat Hamiton nog veel in zijn spiegels zag. Verstappen moest naar de dichtstbijzijnde marshall post gaan. Maar gelukkig is er niets gebeurd.
Mooie race van McLaren. Hopelijk kunnen ze de lijn doortrekken. Het was nu ook wel met het nodige geluk maar uiteindelijk doet dat niets af van perfecte resultaat voor het team. Norris blijft maar stijgen in mijn achting. Die inhaalactie op een Ferrari (dacht Leclerc) was misschien beetje veel risico maar mooi gedaan.
Bottas ook wel indrukwekkend opgekomen maar viel dan precies stil. Het beste was er beetje uit. Misschien bevrijd rijden nu het nieuws bekend is dat ie naar Alfa Romeo gaat
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Nee, hij probeerde al vanaf het begin auto uit het grind te halen, ook op het moment dat Verstappen aan het uitstappen was... daar zou ik graag een straf voor willen zien. Lekker veilig... en z'n engineer had het moeten zeggen, die zei pas wat toen Verstappen achter de auto van Hamilton liep.Kenhas schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:54:
*knip*
*knip*
[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 13-09-2021 09:57 ]
Het allergrootste probleem is dan ook nog dat als eenzelfde situatie zich nogmaals voordoet het best kan zijn dat het dan een race-incident wordt of juist de ander de straf krijgt.MikeyMan schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:16:
Tsjah, weer eens een nachtje over geslapen.
[removed]
En waarom ging die pitstop fout?renzo4000 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:53:
Anderzijds, VER zat zelf ook op de uiterste limiet om HAM voor te blijven (inclusief zijn frustratie nav de pitstop).
Doordat Mercedes geklaagd heeft en de FIA maar al te graag de regels midden in het seizoen aanpast voor iets wat totaal nooit een probleem opgeleverd had maar enkel en alleen Mercedes "benadeelde" omdat ze het zelf niet zo snel konden. Dus een regel voor een niet bestaand probleem om Mercedes te helpen. Midden in het seizoen. Door die nieuwe systemem die daardoor nodig zijn ging het gisteren mis.
Zonder dat was de stop van Max zo'n 8 tot 9 seconden sneller geweest en geen probleem op de baan. Maar ja dan zat Mercedes er achter en dat willen we de FIA natuurlijk niet.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Wat is daar dan mis mee? Waarom zou het verboden zijn om te proberen je race voort te zetten?ArcticWolf schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:56:
[...]
Nee, hij probeerde al vanaf het begin auto uit het grind te halen, ook op het moment dat Verstappen aan het uitstappen was... daar zou ik graag een straf voor willen zien. Lekker veilig... en z'n engineer had het moeten zeggen, die zei pas wat toen Verstappen achter de auto van Hamilton liep.
alles kan off-topic
Max had hier even moeten inhouden om vervolgens met zijn warme banden HAM eruit te accelereren. Dat was pas mooi racen geweest. In plaats daarvan krijgen we dit.Biggg schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:52:
[...]
Precies, gewoon lekker achter elkaar aan rijden, geen gedoe, dat is ook veel leuker om te zien. Wanneer gaan we een middagje trein spotten samen?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Je brengt iemand anders in gevaar? Wat als hij los was gekomen terwijl Verstappen eruit stapte? Leuke klap krijg je danAnkona schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:58:
[...]
Wat is daar dan mis mee? Waarom zou het verboden zijn om te proberen je race voort te zetten?

Hoe genoeg ruimte laten eruit ziet: https://twitter.com/Anay44F1/status/1301098557542457345
Kimi vs Ham.
Kimi vs Ham.
Zoals hij stond was het onmogelijk los te komen en sowieso gevaarlijk, zelfs als Verstappen was blijven zitten. Proberen weg te komen was zowel voor hemzelf als Verstappen gevaarlijk. Ik vind dan ook dat ie een geldboete oid had moeten krijgen, puur als waarschuwing dat dit niet slim was.Kenhas schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:54:
[removed]
Had Verstappen daar niet moeten lopen. Er is een race gaande. Ik heb ook een gekleurde bril, maar dit is wel heel erg bont zoeken naar iets om Hamilton iets te verwijten.ArcticWolf schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:58:
[...]
Je brengt iemand anders in gevaar? Wat als hij los was gekomen terwijl Verstappen eruit stapte? Leuke klap krijg je dan
alles kan off-topic
Ja maar nu kon de diva er gewoon langs natuurlijkDentist schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:59:
Hoe genoeg ruimte laten eruit ziet: https://twitter.com/Anay44F1/status/1301098557542457345
Kimi vs Ham.
Mijn boefje is liev!
3 plaatsen is de minimale straf die men na een race kan uitdelen, zo zijn de regels nou eenmaal en dat kan "krom" klinken maar 10 seconden op de baan had hem waarschijnlijk meer gekost aangezien ze beiden nooit ongeschonden die chicane uit waren gekomen en men dan ook nog een bezoekje aan de pits had moeten brengen voor een nieuwe vleugel.Togi schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:46:
Het enige wat voor mijn gevoel niet klopt is 3 plaatsen vs 10 seconden.
Die 3 plaatsen zijn pijnloos met nog een motorwissel in het vooruitzicht en het feit dat Hamilton dit weekend 0 punten scoort en Verstappen er 2 uit loopt. Daar had men vooraf voor getekend bij RBR denk ik.
Ik zou er dus als RBR niet al te rouwig om zijn, in Sochi lekker die motor wissel doen, straf inlossen en zorgen dat je de top 10 in rijd, Hamilton heeft ook nog een motorwissel in het vooruitzicht liggen als we Mercedes moeten geloven en als die hem ook in Sochi zou pakken is de schade al helemaal minimaal voor RBR.
RBR vertrekt uit Monza met winst, gewoon heel slim gespeeld door Verstappen en RBR en nog goed uitgevoerd ook. Hamilton 0 punten en die zit nu in het hoekje "kijk mij eens de zielige verliezer zijn", helemaal prima en die heeft nu wel door dat Verstappen in ieder geval geen centimeter cadeau geeft en dat hij er ook niet iedere keer ongeschonden uit gaat komen.
Beste theorie van de dag: Het is Mercedes zijn schuld dat de pitstop van RB fout ging.Zorro schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:57:
[...]
En waarom ging die pitstop fout?
Doordat Mercedes geklaagd heeft en de FIA maar al te graag de regels midden in het seizoen aanpast voor iets wat totaal nooit een probleem opgeleverd had maar enkel en alleen Mercedes "benadeelde" omdat ze het zelf niet zo snel konden. Dus een regel voor een niet bestaand probleem om Mercedes te helpen. Midden in het seizoen. Door die nieuwe systemem die daardoor nodig zijn ging het gisteren mis.
Zonder dat was de stop van Max zo'n 8 tot 9 seconden sneller geweest en geen probleem op de baan. Maar ja dan zat Mercedes er achter en dat willen we de FIA natuurlijk niet.

En ik maar denken dat ik niet op Twitter zit.
Het gaat om het moment dat Verstappen uitstapte... niet dat hij daar liep (dat was idd niet zo slim).Ankona schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:00:
[...]
Had Verstappen daar niet moeten lopen. Er is een race gaande. Ik heb ook een gekleurde bril, maar dit is wel heel erg bont zoeken naar iets om Hamilton iets te verwijten.
Zo'n opmerking is nergens voor nodigKenhas schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:54:
Sommige posts hebben een zeer hoog Calimero gehalte maar is wel te begrijpen.
Hamilton neemt hierbij (in een split second) het risico dat Verstappen ongecontroleerd terug de baan op komt. Bij een lage kerb geen enkel probleem, bij een hoge kerb al wat meer risico, bij een sausage curb zeker een probleem en met een muur 100% kans.Ik moest eigenlijk terug denken aan het bocht 1 incident tijdens de tweede race (dat Romagna circuit). Verstappen had de bocht en zorgde ervoor dat Hamilton over de kerbs ging. Geen enkel probleem. En voor mij was het nu een beetje hetzelfde maar de rollen omgedraaid. Verstappen had pech dat die sausage dingen daar liggen waardoor de wagen uitbrak en tegen de wagen van Hamilton terecht kwam.
Zeker dom van Verstappen. En dom van Hamilton om er onderuit proberen te komen, zonder dat hij de staat van zijn auto kent en de situatie in de auto boven hem niet weet. Dat hij waarschijnlijk geen radio contact meer had, zou voor HAM een teken aan de wand moeten zijn.Ook raar dat er sommigen vinden dat Hamilton een straf moet krijgen omdat ie probeerde los te geraken terwijl Verstappen achter zijn auto liep. Verstappen mag eigenlijk niet lopen en denk niet dat Hamiton nog veel in zijn spiegels zag. Verstappen moest naar de dichtstbijzijnde marshall post gaan. Maar gelukkig is er niets gebeurd.
En inderdaad gelukkig is er niets gebeurd.
Absoluut, helemaal met je eens!Mooie race van McLaren. Hopelijk kunnen ze de lijn doortrekken. Het was nu ook wel met het nodige geluk maar uiteindelijk doet dat niets af van perfecte resultaat voor het team. Norris blijft maar stijgen in mijn achting. Die inhaalactie op een Ferrari (dacht Leclerc) was misschien beetje veel risico maar mooi gedaan.
Ik kwam deze nog tegen met voorbeelden uit het verleden, vanaf halverwege staat een stukje "7. Going around the outside". https://f1metrics.wordpre...8/28/the-rules-of-racing/.
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Zegt Toto hier nou dat Ham ook een "tactische overtreding" beging op Silverstone? In een van de snelste bochten van de kalender? Lewis wist waarschijnlijk ook dat Max de race zou kunnen winnen als die hem op dat moment voor zou blijven.Wolff maakte zondag in Italië de vergelijking met het voetbal, waar het als een professionele overtreding wordt gezien om een doorgebroken speler onderuit te halen. "In het voetbal zou je dit een tactische overtreding noemen. Max wist waarschijnlijk dat Lewis de race zou kunnen winnen als die hem op dat moment voor zou blijven."
"Het was voor Max duidelijk dat dit in een ongeluk zou eindigen", stelde de Oostenrijkse teambaas op de website van de Formule 1. "We moeten oppassen dat dit niet op deze manier doorgaat. We hadden een crash op topsnelheid op Silverstone en nu eindigt er hier een auto op het hoofd van Lewis."
Natuurlijk zegt ie dat, net zoals Horner dat op z'n RBRs zegt.Biggg schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:02:
[...]
Zegt Toto hier nou dat Ham ook een "tactische overtreding" beging op Silverstone? In een van de snelste bochten van de kalender? Lewis wist waarschijnlijk ook dat Max de race zou kunnen winnen als die hem op dat moment voor zou blijven.
Mijn boefje is liev!
Ja, het ideale launchpad is al vaker gebleken... Remember Macau?Raven__NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:34:
[...]
Hoezo grindbak daar? Er ligt toch niet voor niets een 'sausage kerb' daar
"When you grow up your heart dies"
Dat is natuurlijk niet zo, maar wederom één van de legio voorbeelden mbt FIA en vage aanpassingen in reglement. Maar dat mag je geen politiek noemenjan390 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:01:
[...]
Beste theorie van de dag: Het is Mercedes zijn schuld dat de pitstop van RB fout ging.![]()
En ik maar denken dat ik niet op Twitter zit.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 13-09-2021 10:05 ]
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |