The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ja dat vond ik ook wel mooi tussen Russel en Bottas toen die gruwelijk hard van de track knalde op Imola.. ff vriendschappelijk checken bij elkaar..bvbal79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:33:
[...]
Dus was hamilton doet, praat gelijk goed dat Max ook gewoon weg kan lopen. Los van wat Hamilton vind, een F1 coureur loopt naar de ander toe en checkt even met een duimpje of alles ok is.
Ze zijn geen kleuters die zeggen nanananana hij deed het ook dus ik doe het lekker ook.
Bepaalde mensen bij de fia hebben alle wachtwoorden en codes. De FIA is niet achterlijk natuurlijk.meenkdrie schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:28:
[...]
Elke Mercedes motor moet dezelfde mapping hebben.
Echter geloof ik nog steeds dat het mogelijk is om in een mapping dingen in te bouwen waar andere geen weet van hebben en je alleen bij kunt als je de ‘code’ weet.
Niet helemaal correct.meenkdrie schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:28:
[...]
Echter geloof ik nog steeds dat het mogelijk is om in een mapping dingen in te bouwen waar andere geen weet van hebben en je alleen bij kunt als je de ‘code’ weet.
Men moet alle teams met dezelfde motor dezelfde mogelijkheden geven qua gebruik.
De kwalificatie setting mag niet afwijken van de race setting.
Maar het is prima toegestaan om een nieuwere motor agressiever aftestellen dan een oude motor.
Eastereggs in de ECU van F1 auto's?meenkdrie schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:28:
[...]
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

https://streamable.com/fhoie0
[ Voor 5% gewijzigd door DoeEensGek op 12-09-2021 21:37 ]
Die hele discussie over ham en max...DoeEensGek schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:37:
Even het geheugen opfrissen!
[Afbeelding]
[Video]
https://streamable.com/fhoie0
Dit is waar het om ging vandaag. Prachtig voor Mclaren. Prachtig voor Ricciardo. En mooi dat ze hier dus niet wisselden.... Maar Ricciardo gewoon lieten rijden toen die de pace wist te zetten.

Nu maar hopen dat vanaf volgend jaar we wekelijks verschillende teams bovenaan zien. Zonder 1 of 2 teams di domineren.
Ik zie liever een spannende titelstrijd tussen meerdere coureurs zonder max dan een 1 vs 1 met max....
En het liefst natuurlijk een spannende titelstrijd met meerdere teams die max wint ;-)
[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 12-09-2021 21:43 ]
Vanaf 2022 zal het weer waarschijnlijker zijn dat er veel grotere gaten zijn en 1 team dominant wordt. Dus reken er maar niet op. Dit jaar zal het beste jaar zijn waar we nog lang op moeten teren.NotSoSteady schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:42:
Echt genoten van de race. In mijn ogen heeft Max het slim gespeeld, want het was punten verliezen, inhalen of er samen afgaan. Hoop zo dat we in de komende jaren een situatie krijgen dat meerdere teams kunnen vechten voor de titel, wat een spektakel gaat dat worden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:59
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het bevalt zover goed, echter het is nog wel ook voor ons nog even proberen wat het beste werkt. Ik neem jouw vraag meeSir_Lion schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:39:
Overigens @tweakduke is het mogelijk de discord wat langer open te houden? Todat dit topic ook sluit?
En als je dit ook kan meenemen, misschien de channel wel sluiten maar nog wel zichtbaar houden voor 1 dag om eventuele gemiste berichten nog door te lezen?tweakduke schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:45:
[...]
Het bevalt zover goed, echter het is nog wel ook voor ons nog even proberen wat het beste werkt. Ik neem jouw vraag mee
Als je een topic hier sluit, dan kunnen we het altijd nog teruglezen, in de Discord is dat dus niet als je het naar Archive gooit.
Mijn definitie van "Vol naast" is dan waarschijnlijk wat anders... en Brundle zegt idd A, maar anderen zeggen weer B.siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:09:
[...]
Nah, zit de replay nog wel ff te kijken. Maar Hamilton verdedigt zwak en te laat en reageert te laat op Max die er dan vol naastzit. Oranje bril of niet. ALs zelfs een Brundle al vrijwel direct zegt dat Max weinig fouts doet.......Hopelijk niet de komende 2 weken gezeur over de nek van Lewis.....
Ach, blijkbaar vinden de stewards het meer de fout van VER (en nee, ik geloof niet dat ze allemaal HAM en Mercedes voortrekken) dus daar moeten we het mee doen.
Al met al heeft VER zijn voorsprong zelfs iets uitgebouwd en daar hadden we van tevoren absoluut geen rekening mee gehouden dus als ging het allemaal niet zoals gehoopt in de race zelf, het kon een stuk slechter.
Sorry hoor, alleen Max gaat met de Mercedessen mee,. De rest van de RB rijders eindigen gewoon in het midfield, soms ervoor soms in het midden en soms er achter. De RB heeft dus helemaal geen voorsprong. Max in een RB heeft een voorsprong, dat is het enige. Zet Ocon in een RB en Mercedes wordt het hele seizoen 1 & 2 en RB vecht met McLarens e.d. om plek 3 tot 8 elke race.siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:25:
Uiteraard ben ik wel Max fan, naja fan, ik kijk sinds 94, dus Max heeft uiteraard streepje voor. Maar de F1 is de laatste jaren zo uitgehold door de voorsprong van Mercedes en de onwillendheid van de FIA om er iets aan te doen, wat in het verleden altijd is gebeurd. De voorsprong van Mercedes en Red Bull Max tov de rest is extreem.
Dit dus.
Oh?D-dark schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:33:
[...]
Niet helemaal correct.
Men moet alle teams met dezelfde motor dezelfde mogelijkheden geven qua gebruik.
De kwalificatie setting mag niet afwijken van de race setting.
Maar het is prima toegestaan om een nieuwere motor agressiever aftestellen dan een oude motor.
Ik heb in mijn hoofd zitten dat vanaf deze regelwijziging dat inderdaad mocht. Maar op het moment dat er toen een nieuwe motor kwam dat ze allemaal met dezelfde mapping moesten rijden.
Even snel gezocht, maar niet gevonden.
Max wist wel dat dit DE kans was om voor Hamilton te komen .. maar ik geloof oprecht niet dat hij met opzet hun beiden eraf kegelde. Hij verwachtte ruimte te krijgen die er niet kwam..NotSoSteady schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:42:
Echt genoten van de race. In mijn ogen heeft Max het slim gespeeld, want het was punten verliezen, inhalen of er samen afgaan. Hoop zo dat we in de komende jaren een situatie krijgen dat meerdere teams kunnen vechten voor de titel, wat een spektakel gaat dat worden.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Prachtig resultaat inderdaad voor beide McLarens. Ik hoop stiekem dat Norris dit seizoen ook nog ergens de winst kan pakken, hij zit er het hele seizoen al goed bij, en de kans is best aanwezig als HAM en VER nog een keer een aanvaring hebben dit seizoen. Ook voor Ricciardo is dit een enorme opsteker, de eerste seizoenshelft was niet optimaal, maar vorige week maar 1 plek achter Norris en nu de winst is toch geen verkeerde start van de tweede helft.Waah schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:40:
[...]
Die hele discussie over ham en max...
Dit is waar het om ging vandaag. Prachtig voor Mclaren. Prachtig voor Ricciardo. En mooi dat ze hier dus niet wisselden.... Maar Ricciardo gewoon lieten rijden toen die de pace wist te zetten.
Nu maar hopen dat vanaf volgend jaar we wekelijks verschillende teams bovenaan zien. Zonder 1 of 2 teams di domineren.
Ik zie liever een spannende titelstrijd tussen meerdere coureurs zonder max dan een 1 vs 1 met max....
En het liefst natuurlijk een spannende titelstrijd met meerdere teams die max wint ;-)
Daarom zeg ik ook komende jaren.Phusebox schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:44:
[...]
Vanaf 2022 zal het weer waarschijnlijker zijn dat er veel grotere gaten zijn en 1 team dominant wordt. Dus reken er maar niet op. Dit jaar zal het beste jaar zijn waar we nog lang op moeten teren.
Hij wist ook dat hij hem nooit weer zou zien als hij de aanval af zou breken, dus dit kwam hem niet bepaald verkeerd uit. Maar misschien is dat de slechte verliezer in mij.Alfa Novanta schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:50:
[...]
Max wist wel dat dit DE kans was om voor Hamilton te komen .. maar ik geloof oprecht niet dat hij met opzet hun beiden eraf kegelde. Hij verwachtte ruimte te krijgen die er niet kwam..
[ Voor 40% gewijzigd door NotSoSteady op 12-09-2021 22:03 ]
NOR is ondertussen ook al wat punten misgelopen, met name de crash in Hongarije was een wrange, hij kon daar niks aan doen tenslotte. De auto opvouwen in Raidillon was ook niet zo handig trouwens
Maar nu lekker met z'n tweeën op het podium na een zeer matige Dutch GP, dat zal wel opluchten.
Nou als de Hamilton fanckub al zo objectief bezig is...
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Lees dan vooral de reacties niet...siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:06:
https://the-race.com/form...tappens-italian-gp-clash/
Idem voor de crash in Silverstone, waarbij bij andere inhaalacties (volgens mij weer Norris, en een keer Leclerc) ook véél meer ruimte laat. Een beetje selectief racen met de kennis in het achterhoofd dat Max hem ook laat staan.
De meeste van die opinie-schrijvers op die site gaven Hamilton toch een beetje meer schuld.siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:06:
https://the-race.com/form...tappens-italian-gp-clash/
Dit dus.
Op naar Rusland!
Aardappelbakker schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:20:
Als ik het kort mag samenvatten: heerlijke race, actie, spanning, reuring, olie op het vuur in de strijd om de wereldtitel, lekker weertje, natje en een droogje erbij... wat wil je nog meer op een zondag![]()
Op naar Rusland!

*Russian hardbass intensifies*
Maar inderdaad. Wat er vandaag gebeurde moest ooit een keer gebeuren. Een heerlijke climax in een bikkelharde strijd. Jammer alleen dat Verstappen straf heeft gekregen. Wel het ideale moment voor RBR om die PU-upgrade uit te voeren in Rusland. Gridstraf? Da gaat nie wanneer je al laatste moet starten he?

Kan me niet voorstellen dat dit de laatste fysieke clash was tussen die twee dit seizoen, het gaat ongetwijfeld nog eens gebeuren.
Het viel me op dat Ver na de mislukte pitstop zijn focus en kalmte kwijt was, zou me niets verbazen als dat toch ook bijdroeg aan deze botsing.
Ted Kravitz zei in de post-sprint Notebook ook al gekscherend dat Bottas zoveel vervangen had dat ie in downtown Milan zou moeten starten. Dus nee, achteraan is achteraan. Beter in Rusland de penalties pakken voor het vervangen van zowat alles wat nog vervangen moet worden en dan lekker een inhaalrace rijden om de schade te beperken.SomerenV schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:23:
[...]
Gridstraf? Da gaat nie wanneer je al laatste moet starten he?
Verder natuurlijk de fout bij de pitstop vanzowel Max als Ham. Beide vol adrenaline beide haantjes.
Denk zelf als Max er achter was gebleven uiteindelijk na de bochten combi er voor bij was gegaan met warme banden.
Ik betwijfel het. Hamilton kwam niet voorbij Norris, Verstappen niet voorbij Ricciardo. Bottas niet voorbij Perez. Je moest echt aardig dicht op je voorligger zitten én flink wat overspeed hebben om er voorbij te geraken.Tito129 schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:27:
We hebben het allemaal over de crash. Maar heeft iemand al wat gezegd over de poep start van Max? Was hij traag weg of was Ric bloed snel?
Verder natuurlijk de fout bij de pitstop vanzowel Max als Ham. Beide vol adrenaline beide haantjes.
Denk zelf als Max er achter was gebleven uiteindelijk na de bochten combi er voor bij was gegaan met warme banden.
Maar goed, ik zie liever twee coureurs die tot het uiterste gaan en dan soms iets te ver gaan dan coureurs die het liever wat vaker op safe spelen. Misschien is optie twee in the long run beter, maar optie één levert veel vettere races op.
Overigens wel echt blij voor McLaren en in het bijzonder de Avocado. Die gast verdiende het gewoon om P1 te pakken en dan ook nog eens voor het eerst in 9 jaar een 1-2 voor het team
[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 12-09-2021 22:32 ]
"Leave me to it!"... Is eigenlijk de standaard reactie van de coureurs als ze (eventueel na een fuckup/onverwacht moment) in 100% focus zitten..Homeland schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:26:
Het viel me op dat Ver na de mislukte pitstop zijn focus en kalmte kwijt was, zou me niets verbazen als dat toch ook bijdroeg aan deze botsing.
Deze botsing was op het scherpst van de snede en zat er al wat langer aan te komen eigenlijk. Beiden heren geven geen centimeter toe. Als ik Max z'n eerste reactie in het interview zie met Jack dan analyseert hij eerst alle situaties tot aan de crash, HAM heeft het alleen maar over de crash dus zo te zien overziet Max ieder moment tijdens de race (dus geen heeft focus behouden en 'kalmte' bewaard).
Max had geen poep start volgens mij, in de sprint was Ric ook al heel snel weg hèTito129 schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:27:
We hebben het allemaal over de crash. Maar heeft iemand al wat gezegd over de poep start van Max? Was hij traag weg of was Ric bloed snel?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nee joh afknijpen en de FIA deelt wel een straf uit. Gelukkig komt from Russia with love er nu aan. Kansloos.Xfade schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:35:
Meh persoonlijk vind ik dat iemand die de pitstraat uit rijdt het wat rustiger aan mag doen met "koude" bandjes.
Mijn boefje is liev!
Hij had naar zijn eigen zeggen een mindere start dan gisteren.Martinusz schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:35:
[...]
Max had geen poep start volgens mij, in de sprint was Ric ook al heel snel weg hètoen kwam het niet lekker uit bij de bocht, maar zat ie ook al naast Ver.
Ik heb er iig overheen gelezen....Tito129 schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:27:
Ik hoorde na de sprint kwalificatie dat de linker rij gunstiger was om te starten, maar zo te zien waren zowel Max als Lando niet optimaal weg. In het begin was Lando gelukkig nog een goede buffer tussen Max en Lewis, anders was het sowieso een lastige race geworden voor Max.
Ik had gehoopt dat Perez verstandiger was geweest na zijn hobbelbocht, maar blijkbaar heeft het team hem nu niet gezegd dat hij de plek terug moest geven zoals bij de sprint, en heeft hij het zelf ook niet bedacht. Ik had nog kleine hoop dat hij 5 sec voor Leclerc zou kunnen komen, maar de marges waren zo klein, zeker na de safety car dat dat niet meer gelukt is. Toch zat hij er deze race wel redelijk bij, uiteraard wel wat vertekend door het uitvallen van Gasly, Verstappen en Hamilton
Mijn boefje is liev!
Helaas maar ik haak denk ik af bij de F1.
Is er een "waar DTM" te kijken topic?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[Aluhoed] zodra Hamilton voorstaat, worden de overige grand prix's afgelastJB schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:42:
Het stukje “we weten niet hoeveel GPs we gaan hebben” zit me nu ook helemaal niet meer lekker…
Hamilton is wel degelijk voorbij gegaan aan NorrisSomerenV schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:31:
[...]
Ik betwijfel het. Hamilton kwam niet voorbij Norris, Verstappen niet voorbij Ricciardo. Bottas niet voorbij Perez. Je moest echt aardig dicht op je voorligger zitten én flink wat overspeed hebben om er voorbij te geraken.
Max zocht de grens en nu ging het aan zijn kant fout.
Terechte Penalty.
(Hoezeer ik ook een Max fan ben).
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Als Hamilton nu een "do or die" uitremactie had gedaan in bocht 1 was ik het met je eens geweest, maar hij lag bij de eerste bocht redelijk voor op Verstappen waardoor hij die niet in bocht 1 al ondersturend naar buiten drukte. Het incident in bocht twee was meer gevolg van geen ruimte gunnen van beide kanten... Max in bocht 1, Lewis in bocht 2.Xfade schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:35:
Meh persoonlijk vind ik dat iemand die de pitstraat uit rijdt het wat rustiger aan mag doen met "koude" bandjes.
Ik zou het houden op een racing incident, dus ik vind het jammer dat Max nu drie plaatsen gridstraf krijgt. We weten inmiddels wel dat geen van beide een bocht zomaar opgeeft om de ander voor te laten, dus hier geldt voor mij heel sterk "waar twee vechten hebben twee schuld". Ik snap dan niet waar de FIA vandaan haalt dat het meer Max zijn fout was.
Dat deden ze andersom in Silverstone alleen was dat 26 punten en 10s penaltygwystyl schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:47:
[...]
Als Hamilton nu een "do or die" uitremactie had gedaan in bocht 1 was ik het met je eens geweest, maar hij lag bij de eerste bocht redelijk voor op Verstappen waardoor hij die niet in bocht 1 al ondersturend naar buiten drukte. Het incident in bocht twee was meer gevolg van geen ruimte gunnen van beide kanten... Max in bocht 1, Lewis in bocht 2.
Ik zou het houden op een racing incident, dus ik vind het jammer dat Max nu drie plaatsen gridstraf krijgt. We weten inmiddels wel dat geen van beide een bocht zomaar opgeeft om de ander voor te laten, dus hier geldt voor mij heel sterk "waar twee vechten hebben twee schuld". Ik snap dan niet waar de FIA vandaan haalt dat het meer Max zijn fout was.

Mijn boefje is liev!
Volgende week Live in Assen en met vakantieveiling.nl bijna gratis kaartjes.franssie schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:43:
F1 en autosport lijken wel twee aparte dingen te worden.
Helaas maar ik haak denk ik af bij de F1.
Is er een "waar DTM" te kijken topic?
Na Silverstone dacht ik: hier heb ik geen zin meer in, stomme sport met gedefineerde GOAT want dat moet want Mercedes etc.JB schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:39:
[...]
Nee joh afknijpen en de FIA deelt wel een straf uit. Gelukkig komt from Russia with love er nu aan. Kansloos.
Die crash was een race incident, meer de schuld van Ham (komt uit de pits) maar goed, prima. Die straf is zelfs zonder oranje bril,echt belachelijk.
Het idee van stomme sport was weg na de zomer, maar dat is nu weer terug. Stom spelletje. Er mag niemand anders WDC worden.
[ Voor 15% gewijzigd door pjottum op 12-09-2021 22:53 ]
ping 127.212.23.124
Dan is deze uitkomst nog niet zo slecht gezien de verwachtingen voorafJB schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:48:
[...]
Dat deden ze andersom in Silverstone alleen was dat 26 punten en 10s penalty

Ik ben wel benieuwd of Max in Sochi zo'n actie als Bottas nu kan doen... Van 20 naar 3, dan staan hij en Hamilton weer bijna gelijk als Ham "gewoon" wint daar.
Eerder WCC maar helemaal eens. Het lijkt steeds duidelijker. Geld geld geld.pjottum schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:51:
[...]
Na Silverstone dacht ik: hier heb ik geen zin meer in, stomme sport met gedefineerde GOAT want dat moet want Mercedes etc.
Dat was weg na de zomer, maar dat is nu weer terug. Stom spelletje. Er mag niemand anders WDC worden.
Mijn boefje is liev!
Max zat er nooit volledig naast, laat staan er voor en had imho eieren voor z’n geld moeten kiezen.Dj-sannieboy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:41:
[mbr]*knip*
Onderbouw dan even waarom je dit vindt. Op deze manier voegt het niks toe.[/]
Helaas maak je jezelf hier niet populair door voor Hamilton te zijn, laat staan als je wat over Max zegt. Zelfs nu de stewards aangeven dat het Max z’n schuld is wordt dat niet geaccepteerd.
[ Voor 23% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-09-2021 22:56 ]
Dus 3 plaatsen gridstraf!Dj-sannieboy schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:54:
[...]
Max zat er nooit volledig naast, laat staan er voor en had imho eieren voor z’n geld moeten kiezen.
Mijn boefje is liev!
Dit dus, ik snap de discussie ook niet.AvK schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:46:
Kom op mensen!
Max zocht de grens en nu ging het aan zijn kant fout.
Terechte Penalty.
(Hoezeer ik ook een Max fan ben).
Hij zat er niet volledig naast, op geen enkel moment.
Een tijdstraf kon men niet meer geven dus je, lijkt mij logisch.
[ Voor 24% gewijzigd door Ekfad op 12-09-2021 23:02 ]
Dus 3 plaatsen gridstraf!Ekfad schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:59:
[...]
Dit dus, ik snap de discussie ook niet.
Mijn boefje is liev!
Dan krijgt hij een gridstraf dus achteraan starten.
Het voordeel is dan dat de motor in de poule zit,
Wat als hij voor P2 weer een nieuwe motor pakt?
En voor P3 het zelfde? Verder dan achteraan kan je toch niet starten.
Met als voordeel dat je 3 nieuwe motoren in de poule hebt zitten die je straffeloos kan gebruiken.
Of zie ik iets over het hoofd?
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Chill,pjottum schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:51:
[...]
Na Silverstone dacht ik: hier heb ik geen zin meer in, stomme sport met gedefineerde GOAT want dat moet want Mercedes etc.
Dat was weg na de zomer, maar dat is nu weer terug. Stom spelletje. Er mag niemand anders WDC worden.
Ben ik de enige die zich er totaal niet druk om kan maken? Dit weekend was een damage control weekend, en je gaat nu alsnog weg met meer punten dan Ham

Max heeft Ham weer eens laten zien niet bang te zijn er samen af te vliegen. En die gridstraf.. ach Sochi leek al sterk het circuit te zijn waar Max z'n enginepenalty zou pakken.
I served in a company of heroes.
Dit mag niet. Mclaren deed het in het begin van het V6 tijdperk volgens mij wel. Nieuwe moter in de Q en nog 1 voor de Race. Ze hadden die ook echt nodigjack zomer schreef op zondag 12 september 2021 @ 23:02:
Wat als max over 2 weken voor P1 een nieuwe motor neemt?
Met als voordeel dat je 3 nieuwe motoren in de poule hebt zitten die je straffeloos kan gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Vuvuzela op 12-09-2021 23:05 ]
I served in a company of heroes.
Hoe zat het met Bottas in Hongarije? Viel die uit na de torpedo? Heb die race niet live kunnen zien dus weet het niet meer zeker.Ekfad schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:59:
[...]
Een tijdstraf kon men niet meer geven dus je, lijkt mij logisch.
Mijn boefje is liev!
Edit: Laat ook maarDj-sannieboy schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:54:
[...]
Max zat er nooit volledig naast, laat staan er voor en had imho eieren voor z’n geld moeten kiezen.
Helaas maak je jezelf hier niet populair door voor Hamilton te zijn, laat staan als je wat over Max zegt. Zelfs nu de stewards aangeven dat het Max z’n schuld is wordt dat niet geaccepteerd.
[ Voor 40% gewijzigd door Xgar op 12-09-2021 23:40 ]
Ter aanvulling op de post van @Vuvuzela: tegenwoordig mag je alleen de laatste motor die je in een weekend nieuw gebruikt toevoegen aan de poule. Dus met jouw voorstel mag je alleen de motor die je in de race gebruikt toevoegen aan de poule. Ga je daarna die eerdere motoren (van dat weekend) toch gebruiken krijg je gewoon weer een gridstraf.jack zomer schreef op zondag 12 september 2021 @ 23:02:
Wat als max over 2 weken voor P1 een nieuwe motor neemt?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ik keek namelijk absoluut niet uit naar deze tripple header omdat ik bang was dat Hamilton hier makkelijk zou winnen in Spa en Monza en P2's hier niet eens zo zeker waren. Zandvoort verwachte ik wel een overwinning. Maar het netto resultaat had zomaar het effectieve einde van die kampioenstrijd kunnen inleiden, zeker als er nog een vierde PU genomen moet worden. Dat is al zuur genoeg want alleen Honda lijkt ook echt in staat te zijn om een seizoen op drie PUs te rijden gezien hun late introductie van no.2 die dus voor voor Verstappen en Perez al afgeschreven zijn door crashes.
Maar als ik nu kijk, tja het had niet veel beter gekund voor Verstappen. Natuurlijk was de race in Spa rijden voor de volle punten beter geweest, maar Hamilton was daar zeker tweede geworden. Het had dus niet veel extra marge opgeleverd. Zandvoort was gewoon complete dominantie. Monza leek inderdaad uit te kunnen lopen op alweer een Mercedes 1-2 daar, maar het had zowat niet beter kunnen aflopen voor Verstappen. Hamilton die zijn start verpeste tijdens de sprint kwalificatie waardoor Max twee punten meekreeg. Bottas zijn PU probleem waardoor het opeens pole starten werd en zelfs de slechte pitstop van RBR sinds Monaco 2016 maakte uiteindelijk niks uit door die crash. En Max staat nu vijf punten voor met circuits zoals Mexico en Brazilië nog in aantocht. Mercedes hun beste banen zijn nu wel geweest denk ik zo.
Ook typerend dat Hamilton dus helemaal niet zo goed presteerde. Want verslagen worden in een natte kwalificatie door Russel in een Williams is niet best en had aardig wat gevolgen. Idem voor geen P1 pakken in de kwalificatie in Monza ondanks de tows van Bottas en daarbovenop die slechte start gisteren met de sprintrace die zijn weekend ook om zeep heeft geholpen. En Verstappen, tja Verstappen is botweg vervloekt in Monza en dat zien we al jaren. Uit mijn hoofd is dit ook het enige reguliere F1 circuit waar Verstappen nog nooit een podium heeft gehaald. Het is hier elk jaar weer ellende. Ben ergens dus blij dat het voorbij is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat zijn wel even andere ptrijzen. Dank - moet no even een camping zoeken op loop/fietsafstand.jan390 schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:48:
[...]
Volgende week Live in Assen en met vakantieveiling.nl bijna gratis kaartjes.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Die is ook al klaar met zijn werkgever
Mijn boefje is liev!
"I don't know... it's unfortunate" - Bottas forever pic.twitter.com/hlUxdsjZOE
— CJ Fogler account may or may not be notable (@cjzero) 12 september 2021
Is dat Coulthard? Je hoort 'm gewoon lachen
[ Voor 36% gewijzigd door JB op 12-09-2021 23:43 ]
Mijn boefje is liev!
Er is wat voor te zeggen natuurlijk, maar wat mij betreft zou het wel mee moeten wegen. Want in mijn ogen heft die de straf weer op. Waarom? Omdat Lewis bewust Verstappen op die kerb duwt en hem eigenlijk dwingt al eerder de keuze te maken om af te remmen of de bocht af te snijden. In beide gevallen krijgt Hamilton de positie. Niet omdat ie sneller is, maar omdat ie de ander dwingt.
Verstappen op zijn beurt kreeg toen ie eerder afsneed, al meteen een investigation aan zijn broek dus die zit ook niet te wachten op zo'n actie en doet een poging de bocht toch te halen, iets wat uiteindelijk niet lukt.
Had Verstappen zijn verlies moeten nemen of had Hamilton meer ruimte moeten laten? Het probleem wordt verergerd door het feit dat Hamilton uit de pits komt en dus koude banden heeft en bovendien minder snelheid. Mede daardoor vind ik niet dat je makkelijk kunt zeggen dat Verstappen er niet naast zat, het is alsof ze beiden op een andere baan rijden met toevallig die bocht als gelijke. Dus wat mij betreft geldt het "ernaast moeten zitten" ook niet. Je hebt ook al de blauwe vlag met "snellere deelnemer achter je" gezien, dus moet je rekening houden met dat iemand meer pace heeft om erlangs te gaan en Lewis die gooit de deur gewoon dicht.
Ik hoop verder dat Lewis er geen blessure aan overhoudt. Niet alleen voor het kampioenschap, maar ook omdat ik het hem (net als alle 19 anderen) liever niet zie krijgen.
Dat mogen ze gewoon tegelijk doen. Maar als RBR een beetje goed gaat op sochi dan zou ik liever vanaf p3 starten en meedoen voor p1 dan achteraan starten en heeeeel misschien meedoen voor p1.Erazzzer schreef op maandag 13 september 2021 @ 00:42:
Nu Max 3 plekken gridstraf krijgt in Rusland, wat gebeurt er als hij zijn motor wisselt? Schuift de straf dan op, of is het gewoon een mooi moment voor de wissel?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Wanneer moet je die motorwissel aankondigen?AtlAntA schreef op maandag 13 september 2021 @ 00:48:
[...]
Dat mogen ze gewoon tegelijk doen. Maar als RBR een beetje goed gaat op sochi dan zou ik liever vanaf p3 starten en meedoen voor p1 dan achteraan starten en heeeeel misschien meedoen voor p1.
"man is not truly one, but truly two,"
? Dat mag je gewoon bij wijze van 3 uur voor de race start doen.mr_petit schreef op maandag 13 september 2021 @ 01:00:
[...]
Wanneer moet je die motorwissel aankondigen?
Beter dan P4 gaat het nooit worden met die straf natuurlijk.AtlAntA schreef op maandag 13 september 2021 @ 00:48:
Maar als RBR een beetje goed gaat op sochi dan zou ik liever vanaf p3 starten en meedoen voor p1 dan achteraan starten en heeeeel misschien meedoen voor p1.
Maar die motorwissel moet je sowieso nog wel ergens doen in het seizoen, dan kun je dat beter combineren met de straf dat je maar één race leed hebt.
En laten we eerlijk zijn als Verstappen door een motorwissel vanaf bijv. P12 moet starten is die 3 plaatsen extra naar P15 ook niet heel boeiend. De auto's die op P12 en verder staan moet hij normaal gesproken vrij eenvoudig kunnen passeren.
Lewis in Silverstone ook niet en daar kreeg Max ook al een deel van de schuld.Ekfad schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:59:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Max mocht de puinzooi opruimen die het team tijdens de pitstop had gecreëerd, die was op een missie en pakte gelijk de eerste de beste kans met beide handen aan. Na dit weekend mag het voor iedereen duidelijk zijn, Max will do whatever it takes to become WC.Alfa Novanta schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:50:
[...]
Max wist wel dat dit DE kans was om voor Hamilton te komen .. maar ik geloof oprecht niet dat hij met opzet hun beiden eraf kegelde. Hij verwachtte ruimte te krijgen die er niet kwam..
Ik snap de straf. Maar terugdenkend aan Silverstone is Hamilton er daar echt veel te makkelijk mee weggekomen.

Volgens Brundle, Massa, Alonso, Peter Windsor en nog meer insiders en kenners was het echter gewoon een racing incident.. Die mening deel ik ook nog steeds na het incident meerdere keren bekeken te hebben..
Zal denk ik ook niet het laatste incident zijn tussen die 2.. Ze willen gewoon niet onder doen voor elkaar en dan zijn dit soort situaties onvermijdelijk.. Zodra je teveel toegeeft in gevechten heeft de ander je in zijn zak.. Lewis deed dat tot dit jaar wel altijd bij Max omdat hij de noodzaak niet voelde, maar nu er echte strijd is zie je dat hij daar mee gestopt is, en Max geeft sowieso bijna nooit zomaar toe.. In 2016 gebeurde hetzelfde tussen Rosberg en Hamilton toen Rosberg besloot niet meer toe te geven in gevechten.. Hoort bij de sport..
Toyoharu Tanabi:"Hhuahh MaxiSan, ura mawashi geri, hai! Belly good!"
Nouja… als ze z’n pitstop en strategie niet compleet verziekt hadden, dan was het denk ik toch wel veel beter afgelopen voor Max met veel meer punten dan Lewis. Zeker omdat die undercut zo leip krachtig bleek en inhalen vooraan in die DRS-train nagenoeg onmogelijk.DaniëlWW2 schreef op zondag 12 september 2021 @ 23:13:
Monza leek inderdaad uit te kunnen lopen op alweer een Mercedes 1-2 daar, maar het had zowat niet beter kunnen aflopen voor Verstappen.
Eigenlijk is na de resultaten van de sprint race dit juist een hele slechte uitkomst voor Max. Het kon erger, sure. Maar dat kan het altijd.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Die motorwissel is vrijwel zeker als laatste starten, niet +10.!mark schreef op maandag 13 september 2021 @ 01:32:
[...]
Beter dan P4 gaat het nooit worden met die straf natuurlijk.
Maar die motorwissel moet je sowieso nog wel ergens doen in het seizoen, dan kun je dat beter combineren met de straf dat je maar één race leed hebt.
En laten we eerlijk zijn als Verstappen door een motorwissel vanaf bijv. P12 moet starten is die 3 plaatsen extra naar P15 ook niet heel boeiend. De auto's die op P12 en verder staan moet hij normaal gesproken vrij eenvoudig kunnen passeren.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik probeer dat er ook maar van te maken. In een race op een circuit waar je nog nooit wat voor elkaar gekregen hebt, een matige start hebt, een strategie meekrijgt die twijfelachtig is en een pitstop maakt die 9 sec langer duurt dan je gepland had. En dan uiteindelijk toch gewoon punten uitlopen.DaniëlWW2 schreef op zondag 12 september 2021 @ 23:13:
Maar als ik nu kijk, tja het had niet veel beter gekund voor Verstappen.
Wat is de reden dat hier vaak wordt gezet misschien wel lekker uit de pit starten?
Is er een voordeel van een pitlane start t.o.v. een normale start?
Enige wat ik me kan bedenken is bocht 1 ellende die je misschien kan omzeilen, langs de andere kant gok ik dat een RBR redelijk dicht op het Achterveld zit tegen de tijd dat ze in Rusland bocht 1 bereikt hebben
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ze starten normaal gesproken alleen vanuit de pits als ze dat moeten. Bijvoorbeeld doordat ze parc ferme hebben verbroken en dus nog aan de auto hebben gesleuteld tussen Q en Race. Of als ze over het maximaal aantal ingezette motoren of dergelijke onderdelen gaan. Bij een vierde motor in een seizoen moet je, net als Perez op Monza, vanuit de pits starten.Bastie-88 schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:13:
Vraagje, m.b.t. een mogelijke motorwissel voor Verstappen in Rusland.
Wat is de reden dat hier vaak wordt gezet misschien wel lekker uit de pit starten?
Is er een voordeel van een pitlane start t.o.v. een normale start?
Enige wat ik me kan bedenken is bocht 1 ellende die je misschien kan omzeilen, langs de andere kant gok ik dat een RBR redelijk dicht op het Achterveld zit tegen de tijd dat ze in Rusland bocht 1 bereikt hebben
Dat heeft totaal geen voordeel op zich, maar je kunt het wel strategisch inzetten. Max krijgt in Rusland drie gridstraffen nadat hij boven Hamilton was geëindigd. Als je toch een keer vanuit de pits gaat starten, dan kan dat het beste in een race waar je toch al gridstraf hebt.
"Lekker vanuit pits" bestaat dus niet, maar is meer sarcastisch. Als in: dan maar vanuit de pits en daarna een mooie race rijden en proberen hoog in te punten te komen. Met een perfecte situatie, in theorie bijvoorbeeld de beste auto en coureur, rij je dan vaak alsnog naar de top 5.
Start je met oude motor en gridstraf op P4 vanaf de grid, dan kun je net zo goed door ellende in lap 1 de race lager dan P5 eindigen. Dus "lekker vanuit pits" was dan beter. In ieder geval geen gedoe in de eerste twee rondjes.
Vergeet niet dat alles NA de Mclaren's op het moment vrijwel elke race wel op één ronde achterstand gezet wordt vóór de eerste helft van de race'sautje schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:11:
BOT start hier achteraan, op een circuit waar inhalen lastig is, en rijdt redelijk soepeltjes (en dan hebben we het over BOT) naar het podium. Dan moet dat in Sochi voor VER ook wel te doen zijn.
Er is wel een verschil tussen inhalen van Gasly of Tsunda ( of het inhalen van Vettel en Schumacher.
Zelfs Ferrari had moeite om bij te blijven bij de top 6
Al vermoed ik dat hun 2019 'straf' er op zit sinds een race of 3, en ze hun ballast thuis mochten laten
Effectief al helemaal. Ik denk wat dat betreft ook de straffen meer gelijk treffen. Ja, dat geneuzel er wordt niet gekeken naar de uitkomst is gewoon vreemd. Werkelijk elk strafsysteem kijkt naar de uitkomst. Of ze moeten de straffen per race uitvoeren, of altijd na de race en altijd de straffen voor de volgende race doen. Nu heeft Hamilton dus effectief geen enkele straf over Silverstone/Monza gekeken en Verstappen 2x dnf en kapotte motor. Als Hamilton nou voor de volgende race een gridstraf had gekregen, was het tenminste een echte straf geweest.Racing-Paradise schreef op maandag 13 september 2021 @ 02:55:
Ik snap de straf. Maar terugdenkend aan Silverstone is Hamilton er daar echt veel te makkelijk mee weggekomen.
Gezien de reacties na de race claimt Hamilton een wagenbreedte ruimte over te laten en de stewards nemen dat gewoon blind over. Blijf dat zo vreemd vinden dat argument, het is gewoon feitelijk bs. Max wordt al op het astroturf naast de baan geduwd bij het ingaan van T1 en dan nog meer richting T2.... Dat gezeur was er ook op Silverstone dat Max nóg meer ruimte had moeten laten terwijl Lewis daar dikke 2 wagenbreedtes ruimte had. Het is gewoon dubbel en krom.
En nog nergens een woord gelezen dat Hamilton nog lekker wilt doorrijden terwijl Max er nog in zit..... Lijkt ook ineens allemaal te kunnen met het oog op 'veiligheid'.....
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
[ Voor 34% gewijzigd door Kenny_026 op 13-09-2021 07:36 ]
Het zou ook een race of 2 later kunnen, maar Rusland ligt RBR niet zo goed. Dus als ze toch een matig resultaat verwachten, kunnen ze net zo goed van achter op de grid beginnen.Kenny_026 schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:34:
Hoe nodig is de nieuwe motor in Rusland?
Met een nieuwe motor hoeven ze overigens niet uit de pit te starten, zoals hierboven gezegd werd.
Max en Connelly gaan al een tijdje 'gewoon' met elkaar om,Inflatable schreef op maandag 13 september 2021 @ 03:51:
Ene Garry Connelly was ook weer steward op Monza.. Dan weten de kenners al genoeg denk ik waarom een straf voor Max niet heel verbazingwekkend was..
Volgens Brundle, Massa, Alonso, Peter Windsor en nog meer insiders en kenners was het echter gewoon een racing incident.. Die mening deel ik ook nog steeds na het incident meerdere keren bekeken te hebben..
Zal denk ik ook niet het laatste incident zijn tussen die 2..
Connelly is een raceliefhebber, die heeft met eigen centen de WRC naar Australië gehaald, en actief bij FIA sinds de eind jaren '80
Ik denk dat ze een goed gesprek gehad hebben, en elkaar wel 'gevonden' hebben
( niet als in best mates, maar als coureur )
De, wat betreft de 'kenners' van de sport, er is een kentering van populariteit, iedereen kiest graag voor de winnaar.
En Lewis is onderweg naar de uitgang, die gaat met nu en een paar jaar stoppen, of minderen ( zoals Massa en Button, niet zoals Alonso of Kimi
Dus die moeten een nieuwe held hebben om te vereren, en het is lastig om een UK top driver te gaan kiezen, want om die titel vechten Norris en Russel natuurlijk.
Dan is Verstappen een safe bet .... over 5 jaar ( voorbeeld ) kunnen ze dan in ieder geval zeggen "ik was erbij, en heb het voorspeld"
Niet per se in Rusland maar sowieso wel dit jaar. En ja Mercedes heeft gezegd dat er dit jaar ook nog een nieuwe motor in de poule bij Hamilton moet komen.Kenny_026 schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:34:
Hoe nodig is de nieuwe motor in Rusland? En heeft Hamilton er ook nog eentje nodig?
Het zou wel grappig zijn dat ze het beide in Rusland doen. Krijgen we een titanenstrijd om p20. Daardoor kunnen ze niet echt snel zijn en vechten ze op het eind (als ze dat al halen) om p10 ofzo.
Brainfart: is het technisch nog mogelijk voor Lando Norris om wdc te worden?
Is de underdogpositie niet juist de populairdere keuze? Omdat mensen zichzelf niet vaak zien winnen associëren ze zichzelf toch vaker met de de underdog?FreshMaker schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:43:
[...]
Max en Connelly gaan al een tijdje 'gewoon' met elkaar om,
Connelly is een raceliefhebber, die heeft met eigen centen de WRC naar Australië gehaald, en actief bij FIA sinds de eind jaren '80
De, wat betreft de 'kenners' van de sport, er is een kentering van populariteit, iedereen kiest graag voor de winnaar.
En Lewis is onderweg naar de uitgang, die gaat met nu en een paar jaar stoppen, of minderen ( zoals Massa en Button, niet zoals Alonso of Kimi)
Dus die moeten een nieuwe held hebben om te vereren, en het is lastig om een UK top driver te gaan kiezen, want om die titel vechten Norris en Russel natuurlijk.
Dan is Verstappen een safe bet .... over 5 jaar ( voorbeeld ) kunnen ze dan in ieder geval zeggen "ik was erbij, en heb het voorspeld"
Nou ja ik zeg het idd hier om. Als ze beide achteraan starten is het voor beide op dit moment de veilige keuze lijkt me.AtlAntA schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:01:
[...]
Het zou wel grappig zijn dat ze het beide in Rusland doen. Krijgen we een titanenstrijd om p20. Daardoor kunnen ze niet echt snel zijn en vechten ze op het eind (als ze dat al halen) om p10 ofzo.
Zeker weten. Vier keer winnen is technisch genoeg. Er moeten dan wel veel concurrenten heel vaak uitvallenAtlAntA schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:01:
[...]
Ja, snel rekensommetje zegt dat er nog 208 (of 211? Kwam nog één sprintkwalificatie toch?) te vergeven zijn aan de winnaar inclusief snelste ronde.AtlAntA schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:01:
[...]
Dus, Lando moet 94,5 punten inlopen op Max. Dat is +/- 12 punten per wedstrijd, dus als Max en Lewis iedere wedstrijd vanaf nu niet verder gaan komen dan P4 en Lando alles wint, dan is het mogelijk. Ohja en Bottas mag ook niet al te hoog eindigen.
Of zoals gezegd: 4x DNF voor Max en Lewis en winst voor Lando, dan ben je er ook
Maar zelfs al zat Lewis wat meer naar rechts, dan nog zat hij in de weg voor Max omdat Max, met het uitkomen van de bocht onder die hoek, de volledige breedt van de baan zou nodig hebbe. Lewis kan zichzelf niet wegtoveren en, aangezien hij voor ligt op Max, moet hij zeker al niet op de remmen gaan staan.Martinspire schreef op maandag 13 september 2021 @ 00:29:
Wat ik in de verantwoording lees is dat het eigenlijk niet meer uitmaakt wat er in bocht 2 gebeurde, omdat Hamilton er uiteindelijk ver genoeg voor zat om geen ruimte te hoeven laten. Dat ze daarna contact maken of Hamilton niet genoeg ruimte laat, is alleen maar daar het gevolg van.
Er is wat voor te zeggen natuurlijk, maar wat mij betreft zou het wel mee moeten wegen. Want in mijn ogen heft die de straf weer op. Waarom? Omdat Lewis bewust Verstappen op die kerb duwt en hem eigenlijk dwingt al eerder de keuze te maken om af te remmen of de bocht af te snijden. In beide gevallen krijgt Hamilton de positie. Niet omdat ie sneller is, maar omdat ie de ander dwingt.
Verstappen op zijn beurt kreeg toen ie eerder afsneed, al meteen een investigation aan zijn broek dus die zit ook niet te wachten op zo'n actie en doet een poging de bocht toch te halen, iets wat uiteindelijk niet lukt.
Had Verstappen zijn verlies moeten nemen of had Hamilton meer ruimte moeten laten? Het probleem wordt verergerd door het feit dat Hamilton uit de pits komt en dus koude banden heeft en bovendien minder snelheid. Mede daardoor vind ik niet dat je makkelijk kunt zeggen dat Verstappen er niet naast zat, het is alsof ze beiden op een andere baan rijden met toevallig die bocht als gelijke. Dus wat mij betreft geldt het "ernaast moeten zitten" ook niet. Je hebt ook al de blauwe vlag met "snellere deelnemer achter je" gezien, dus moet je rekening houden met dat iemand meer pace heeft om erlangs te gaan en Lewis die gooit de deur gewoon dicht.
Ik hoop verder dat Lewis er geen blessure aan overhoudt. Niet alleen voor het kampioenschap, maar ook omdat ik het hem (net als alle 19 anderen) liever niet zie krijgen.
Ja, Lewis komt uit de pits, maar de aanrijding gebeurd in T2, dan speelt iets als snelheidsverschil toch helemaal niet meer. Je bent de remzone van de rechte lijn al lang voorbij want dankzij T1 zit je al lang op een gelijkaardige snelheid.
Die blauwe vlag is een waarschuwing, maar ook niet meer dan dat. Je vecht nog altijd om positie en er is geen enkele verplichting om die positie zomaar op te geven.
Ik krijg hier in de comments heel vaak het gevoel dat als het om Max gaat, iedereen hem zomaar voor moet laten en niet in gevaar mag brengen, niet in de weg mag rijden.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Bouw dan echt alles om en doe een pitlane start. Die twee Hazen plus een Alfa kom je echt wel zonder tijdverlies voorbij en je mist het risico van een bocht 1 incident in de drukte.!mark schreef op maandag 13 september 2021 @ 01:32:
[...]
Beter dan P4 gaat het nooit worden met die straf natuurlijk.
alles kan off-topic
Neemt niet weg dat het de zoveelste dubieuze beslissing in het nadeel van Verstappen is, waarbij Connelly betrokken is. Bovendien is dit een beslssing die sowieso slecht is voor een sport die met enige regelmaat kapot wordt gejureerd.FreshMaker schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:43:
[...]
Max en Connelly gaan al een tijdje 'gewoon' met elkaar om,
Laat ze gewoon racen en dan gebeuren er nou eenmaal dit soort incidenten. Ik probeer mij steeds een voorstelling te maken van hoe het zou zijn als een Senna of Schumacher nu zou fungeren als steward en of het racen dan niet een stuk spectaculairder zou zijn.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
tlpeter schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:03:
[...]
Zeker weten. Vier keer winnen is technisch genoeg. Er moeten dan wel veel concurrenten heel vaak uitvallen
Dank. Lando heeft mijn sympathie gisteren maar eens te meer gewonnen. Hij heeft tot op heden in mijn optiek zeer netjes gereden en nergens echte do or die Maldonado torpedo acties laten zien. In tegenstelling tot de nummer 1 en 2 in dit kampioenschap. Een cleane racer en dat is gewoon fijn om te zien. Ook naast de baan een toffe kerel die geregeld een beetje awkward is. Komt oprecht over.Aardappelbakker schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:07:
[...]
Ja, snel rekensommetje zegt dat er nog 208 (of 211? Kwam nog één sprintkwalificatie toch?) te vergeven zijn aan de winnaar inclusief snelste ronde.
Dus, Lando moet 94,5 punten inlopen op Max. Dat is +/- 12 punten per wedstrijd, dus als Max en Lewis iedere wedstrijd vanaf nu niet verder gaan komen dan P4 en Lando alles wint, dan is het mogelijk. Ohja en Bottas mag ook niet al te hoog eindigen.
Of zoals gezegd: 4x DNF voor Max en Lewis en winst voor Lando, dan ben je er ook
Als hij zo blijft, (rijden) mag hij van mij het wdc winnen.
Kan iemand uitleggen waar Lewis ruimte had moeten laten of wat Lewis verkeerd doet in deze? Max lijkt het er gewoon tussen te willen drukken, zonder maar één moment te liften. Dikke fout mijn inziens.
/f/image/DiDhpws1fZsDh2ZWrwJJgdEI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EuybgHhybKKKVNvIVrvLsVUX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/V44Jt3GZVNRGvMCsE5D5JGz9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NEZ3Oz8HSVBj8bZUAMe6cZoR.png?f=fotoalbum_large)
De nummer 1 en 2 hebben ook geen torpedo acties uitgevoerd. Dat ze elkaar geen millimeter toegeven is een heel ander iets, dat hoort er nu eenmaal bij en is van alle tijden.AtlAntA schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:25:
Dank. Lando heeft mijn sympathie gisteren maar eens te meer gewonnen. Hij heeft tot op heden in mijn optiek zeer netjes gereden en nergens echte do or die Maldonado torpedo acties laten zien. In tegenstelling tot de nummer 1 en 2 in dit kampioenschap
"When you grow up your heart dies"
'Niemand' wil daar toch pole hebben omdat de polesitter toch bijna altijd gepasseerd wordt door 1 of 2 wagens? Hamilton is en was de absolute topfavoriet voor die race, P2 zou een gevecht tussen Bottas en Verstappen worden. Dat is ook met 3 plaatsen voor Verstappen niet anders.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Maar Bottas heeft toch dit weekend zijn 4e motor gestoken? En die startte toch niet vanuit de pitstraat?Playa del C. schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:29:
[...]
Ze starten normaal gesproken alleen vanuit de pits als ze dat moeten. Bijvoorbeeld doordat ze parc ferme hebben verbroken en dus nog aan de auto hebben gesleuteld tussen Q en Race. Of als ze over het maximaal aantal ingezette motoren of dergelijke onderdelen gaan. Bij een vierde motor in een seizoen moet je, net als Perez op Monza, vanuit de pits starten.
Dat heeft totaal geen voordeel op zich, maar je kunt het wel strategisch inzetten. Max krijgt in Rusland drie gridstraffen nadat hij boven Hamilton was geëindigd. Als je toch een keer vanuit de pits gaat starten, dan kan dat het beste in een race waar je toch al gridstraf hebt.
"Lekker vanuit pits" bestaat dus niet, maar is meer sarcastisch. Als in: dan maar vanuit de pits en daarna een mooie race rijden en proberen hoog in te punten te komen. Met een perfecte situatie, in theorie bijvoorbeeld de beste auto en coureur, rij je dan vaak alsnog naar de top 5.
Start je met oude motor en gridstraf op P4 vanaf de grid, dan kun je net zo goed door ellende in lap 1 de race lager dan P5 eindigen. Dus "lekker vanuit pits" was dan beter. In ieder geval geen gedoe in de eerste twee rondjes.
Nieuwe motor hoeft dus geen pitstart te zijn. Enkel wanneer je Parc ferme breekt
Ik vind het toch echt een racing incident.AequitasII schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:27:
Sorry, maar hoe kunnen mensen hier serieus Max verdedigen? Max had gewoon van het gas af gemoeten en Lewis met slipstream en warme banden bij de volgende chicane kunnen pakken. Ik heb de race voor de helft moeten missen, dus net de replay teruggekeken en voor mijzelf wat screenshots gemaakt.
Kan iemand uitleggen waar Lewis ruimte had moeten laten of wat Lewis verkeerd doet in deze? Max lijkt het er gewoon tussen te willen drukken, zonder maar één moment te liften. Dikke fout mijn inziens.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
VER heeft de mogelijkheid ernaast te komen (iets voor je eerste sceenshot). Op het moment dat VER er naast zit in de bocht laat HAM zijn auto naar buiten lopen, dat mag hij doen vind ik - HAM heeft de bocht. MAAR doordat HAM dit doet dwingt hij VER naar buiten/buiten de baan. Volgens mij beseft VER zich dit ook en stuurt weg van de baan.
Het probleem is gewoon dat daar die gekke curb ligt en daardoor de auto stuurloos/gelanceerd wordt. Als daar gras of grind had gelegen was dit gewoon goed gegaan en op zijn meest een boordradio "He pushed me off the track" (VER).
Ik verdedig hem niet eigenlijk. De straf daarentegen is "bijzonder"... Zoals altijd bij de F1...AequitasII schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:27:
Sorry, maar hoe kunnen mensen hier serieus Max verdedigen? Max had gewoon van het gas af gemoeten en Lewis met slipstream en warme banden bij de volgende chicane kunnen pakken. Ik heb de race voor de helft moeten missen, dus net de replay teruggekeken en voor mijzelf wat screenshots gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik moet nog opzoeken of BOT in Hongarije een DNF had, maar die kreeg daar ook 3 plekken gridstraf na zijn torpedo actie?
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |