Nee, dat is niet oké. Weg willen komen als er een auto bovenop je ligt en je eigen auto ook in de kreukels zit. Hoe had hij dat willen doen dan?HollowGamer schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:01:
Als je wegkomt is het toch ok?
Max was alleen nog niet uitgestapt, hij had moeten wachten totdat Max echt weg is van het incident, nu had hij hem inderdaad kunnen aanrijden.
De FIA had hier wel iets van kunnen zeggen, maar Mercedes is ook weer een belangrijke partij. Dat vind ik zo jammer aan F1, maar dat heb je ook bij het voetballen waarbij de grote clubs altijd wegkomen en de kleintjes niet.
Meanwhile @ McLaren:
Het zal er nog lang onrustig zijn gok ik.
Don’t mind us, just watching this on repeat. 😍#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/q272m46HkP
— McLaren (@McLarenF1) 12 september 2021
Het zal er nog lang onrustig zijn gok ik.
Ook als die coureur duidelijk pogingen doet om weg te komen?kraanwagen schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:17:
[...]
Ja, vond dat ook vreemd. Je gaat als professioneel coureur niet zomaar weglopen van de andere gecrashte auto. Even heenlopen en (met handgebaren) vragen hoe het gaat, had natuurlijk gemoeten. Maar Max zat natuurlijk vol adrenaline.
Ik zeg ook.. “ik denk”… daar mag je het mee oneens zijn (dat ben je duidelijk ook). Ik poneer het niet als feit, ik kan geen documenten of andere bronnen overleggen dat het ook echt zo is (anders had ik dat zeker gedaan).Erazzzer schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:11:
[...]
Een beetje om moe van te worden deze corruptiebeschuldigingen. Niet alles tegen Maxje is oneerlijk.
Waarom grijpt er nooit een mod in bij deze ongefundeerde opmerkingen, maar wanneer er 1 klein dingetje over Max gezegd wordt, je post meteen aangepast wordt?
Tip: neem Red Bull tegen de vermoeidheid
Hij gaf later toch aan dat hij juist wegliep omdat je, als je zo boos bent, elkaar beter even niet kan opzoeken. Ik denk dat hij vanuit zijn ooghoeken echt wel zag of eerder bij het uitstappen had gezien dat Lewis op het oog ok was. En dat gas geven terwijl hij uit zijn auto klom, bevestigde dat waarschijnlijk ook. Het zou mij ook niet uitnodigen erop af te gaan. Straks lig je zelf onder je auto of word je aangereden door een losschietende Merckraanwagen schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:17:
[...]
Ja, vond dat ook vreemd. Je gaat als professioneel coureur niet zomaar weglopen van de andere gecrashte auto. Even heenlopen en (met handgebaren) vragen hoe het gaat, had natuurlijk gemoeten. Maar Max zat natuurlijk vol adrenaline.
hoe duidelijk waren ze? Wat de fuck er ook is je gaat gewoon even kijken of alles ok is. Al deed hij een hoelahoep in zijn auto. Je land verdomme bovenop hem.Dadona schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:19:
[...]
Ook als die coureur duidelijk pogingen doet om weg te komen?
Wat me verbaasd is dat er niet gekozen is om ze alletwee 3 gridplaatsen te geven. Alle twee zijn ze schuldig, dan ook allebeide een straf.TheBrut3 schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:10:
Jammer dat de FIA weer per se op zoek moet naar een schuldige en een voorbeeld moet maken van Max. Hoezo kan men niet gewoon beslissen dat dit een race incident is? Daar was zo ongeveer iedereen het mee eens geweest.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:04:
[...]
Omg...... Net als na de winst van Ocon had ie ineens Long covid. Zucht. Gewoon zucht.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Dat zeggen de stewards niet he... lees het rapportnocalimero schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:23:
[...]
Wat me verbaasd is dat er niet gekozen is om ze alletwee 3 gridplaatsen te geven. Alle twee zijn ze schuldig, dan ook allebeide een straf.
Het rapport dat aangeeft dat Hamilton veel meer ruimte had kunnen laten? Maar dat het de schuld van Verstappen is?bvbal79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:23:
Dat zeggen de stewards niet he... lees het rapport
Dát rapport?
Het rapport dat aangeeft dat de meeste schuld bij verstappen ligt... ja dat rapportwarp schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:26:
[...]
Het rapport dat aangeeft dat Hamilton veel meer ruimte had kunnen laten? Maar dat het de schuld van Verstappen is? Dát rapport?
Dus als iemand meer schuld heeft moet je ze gelijke straffen geven?
*knip*
Laat dat argument gewoon eens achterwege als we het niet eens zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 12-09-2021 20:58 ]
Feel good momentje met Daniel Ricciardo
Precies dit, als Verstappen met 5G de muur invliegt staat Hamilton zonder enige weerhouding zijn overwinning te vieren op Silverstone. Maar als een tegenstander volgens Hamilton te snel wegloopt is het niet okay.... tja .HollowGamer schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:57:
[...]
Hamilton was destijds ook ervan overtuigd dat VER niks mankeerde.
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
Dus was hamilton doet, praat gelijk goed dat Max ook gewoon weg kan lopen. Los van wat Hamilton vind, een F1 coureur loopt naar de ander toe en checkt even met een duimpje of alles ok is.Running_Cow schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:30:
[...]
Precies dit, als Verstappen met 5G de muur invliegt staat Hamilton zonder enige weerhouding zijn overwinning te vieren op Silverstone. Maar als een tegenstander volgens Hamilton te snel wegloopt is het niet okay.... tja .
Ze zijn geen kleuters die zeggen nanananana hij deed het ook dus ik doe het lekker ook.
Welke oranje bril? Zelfs op Sky vonden ze het een racing incident. Ik zelf ook trouwens.bvbal79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:27:
Het rapport dat aangeeft dat de meeste schuld bij verstappen ligt... ja dat rapport
kom jongens zet die oranje bril even af.
Maar dan wel Verstappen alle schuld in de schoenen schuiven, ondanks dat ze zelf aangeven dat Lewis het incident had kunnen voorkomen. Misschien moet je zelf eens wat wat objectiever naar de zaak kijken? Want ik heb zelden zo'n kromme redenatie van de stewards gezien...While Car 44 could have steered further from the kerb to avoid the incident
Verstappen kan niet Hamilton verwijten te weinig om z'n tegenstanders te geven, en dan niet zelf zonder even te checken of het oke is weglopen. Dat is dan weer vrij hypocriet.Running_Cow schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:30:
[...]
Precies dit, als Verstappen met 5G de muur invliegt staat Hamilton zonder enige weerhouding zijn overwinning te vieren op Silverstone. Maar als een tegenstander volgens Hamilton te snel wegloopt is het niet okay.... tja .
Alleen was HAM nog actief bezig met wegkomen van zijn plek. Dat geeft aan dat het op dat moment prima gaat met de ander, en is er naar toe gaan zelfs een gevaar, wat als HAM opeens weg komt van zijn plek, dan wil je niet in de buurt zijn.bvbal79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:33:
[...]
Dus was hamilton doet, praat gelijk goed dat Max ook gewoon weg kan lopen. Los van wat Hamilton vind, een F1 coureur loopt naar de ander toe en checkt even met een duimpje of alles ok is.
Ze zijn geen kleuters die zeggen nanananana hij deed het ook dus ik doe het lekker ook.
Alsof Max niet gezien heeft dat HAM ok was in z'n poging onder de RB uit te rijden.bvbal79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:33:
[...]
Dus was hamilton doet, praat gelijk goed dat Max ook gewoon weg kan lopen. Los van wat Hamilton vind, een F1 coureur loopt naar de ander toe en checkt even met een duimpje of alles ok is.
Moet ie echt naar HAM toelopen om om een handtekening te vragen?
Huh, waarom ben ik opeens niet objectief, ik heb nergens gezegd of ik wel of niet eens ben met de stweards.warp schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:33:
[...]
Welke oranje bril? Zelfs op Sky vonden ze het een racing incident. Ik zelf ook trouwens.
[...]
Maar dan wel Verstappen alle schuld in de schoenen schuiven, ondanks dat ze zelf aangeven dat Lewis het incident had kunnen voorkomen. Misschien moet je zelf eens wat wat objectiever naar de zaak kijken? Want ik heb zelden zo'n kromme redenatie van de stewards gezien...
Maar de stewards geven aan dat Verstappen meer schuld heeft dan de ander, dus dan is het ook logisch dat de een meer straf krijgt he
Weglopen…zou ik ook doen als een malloot gas aan het geven is met de auto waar je net uitgestapt bent nog boven op zijn autochevsticks schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:33:
[...]
Verstappen kan niet Hamilton verwijten te weinig om z'n tegenstanders te geven, en dan niet zelf zonder even te checken of het oke is weglopen. Dat is dan weer vrij hypocriet.
Float like a butterfly, sting like a bee.
niet zo handig om dan achter z'n auto langs te lopenMartinusz schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:35:
[...]
Weglopen…zou ik ook doen als een malloot gas aan het geven is met de auto waar je net uitgestapt bent nog boven op zijn auto
Zodra je begint met racen maakt de wedstrijd leiding al snel duidelijk dat jij bezig bent met racen, en de marshals bekommeren zich om de ongevallen.bvbal79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:22:
[...]
hoe duidelijk waren ze? Wat de fuck er ook is je gaat gewoon even kijken of alles ok is. Al deed hij een hoelahoep in zijn auto. Je land verdomme bovenop hem.
Nou hypocriet, Verstappen zag Hamilton anders verwoed proberen om weg te komen, ondanks dat zijn auto er bovenop lag, Max duidelijk aan het uitstappen was, en HAM's eigen auto ook in de kreukels lag...chevsticks schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:33:
Verstappen kan niet Hamilton verwijten te weinig om z'n tegenstanders te geven, en dan niet zelf zonder even te checken of het oke is weglopen. Dat is dan weer vrij hypocriet.
Het is niet dat Hamilton met de ambulance werd afgevoerd en Verstappen vervolgens een dik feest ging vieren
Er zit juist totaal geen logica in dat rapport.bvbal79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:35:
Huh, waarom ben ik opeens niet objectief, ik heb nergens gezegd of ik wel of niet eens ben met de stweards.
Maar de stewards geven aan dat Verstappen meer schuld heeft dan de ander, dus dan is het ook logisch dat de een meer straf krijgt he
Weet iemand misschien met hoeveel G Max Lewis van de baan ramde? Gewoon voor de statistieken.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik heb geen oranje bril op hoor.bvbal79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:27:
[...]
Het rapport dat aangeeft dat de meeste schuld bij verstappen ligt... ja dat rapport
Ik heb alleen wel moeite met het gehuil en gedoe er omheen. Zoals het theater en gedoe van Lewis. Het verongelijkte dat Max niet even komt checken. Zoals ik zei, Lewis was druk bezig om weg te komen, zelfs op het moment dat Max uit de auto probeert te klimmen: YouTube: L'accident de l'année ! Crash entre Verstappen et Hamilton !
Lewis had alle intentie om weg te rijden en had alleen de pech dat het hem niet lukte. Waarom zou je bij zo'n persoon langs moeten gaan. Om nog niet te spreken over het feit dat je dan het risico loopt dat je geraakt wordt door je eigen auto die er vanaf klapt, of een onverwachte draai van de auto van Lewis.
*knip*
Onderbouw dan even waarom je dit vindt. Op deze manier voegt het niks toe.
Onderbouw dan even waarom je dit vindt. Op deze manier voegt het niks toe.
[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 12-09-2021 20:54 ]
Denk niet dat de helm van Lewis een G-sensor heeftiichel schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:39:
Weet iemand misschien met hoeveel G Max Lewis van de baan ramde? Gewoon voor de statistieken.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
chevsticks schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:33:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/H6ZuCGyJXuR38vTU4MIIT5GO.png?f=user_large)
Hij kijkt om en hij ziet lewis die een spoor met zijn achterwiel heeft gemaakt en met zijn stuur zit te pielen, wat moet ie dan nog doen, ernaartoe lopen en wachten tot ie overreden wordt?
maar mogelijk wel bij de volgende race?Dj-sannieboy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:41:
Terechte straf! Alleen heeft Lewis er nu geen bal aan.
Hamilton fanboys gaan op Twitter los op F1 medical team
https://twitter.com/alanvdm/status/1437110901451153410
https://twitter.com/alanvdm/status/1437110901451153410
Want?Dj-sannieboy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:41:
Terechte straf! Alleen heeft Lewis er nu geen bal aan.
Oei, had het iets anders in mijn herinnering. Wel weer knap dat FIA en de stewards dat gewoon compleet negeren..... lekker veilig.. En ja, dat geldt dan ook voor Max die de baan oploopt ipv richting bandenstapels.Dadona schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:40:
[...]
Ik heb geen oranje bril op hoor.Op zich kan ik prima in een lezing mee waarin Max straft krijgt. Motivatie vanuit de jury vind ik dan wel wat opmerkelijk. Maar verder zal het.
Ik heb alleen wel moeite met het gehuil en gedoe er omheen. Zoals het theater en gedoe van Lewis. Het verongelijkte dat Max niet even komt checken. Zoals ik zei, Lewis was druk bezig om weg te komen, zelfs op het moment dat Max uit de auto probeert te klimmen: YouTube: L'accident de l'année ! Crash entre Verstappen et Hamilton !
Lewis had alle intentie om weg te rijden en had alleen de pech dat het hem niet lukte. Waarom zou je bij zo'n persoon langs moeten gaan. Om nog niet te spreken over het feit dat je dan het risico loopt dat je geraakt wordt door je eigen auto die er vanaf klapt, of een onverwachte draai van de auto van Lewis.
Geef 'm dan net als Lewis een inhoudsloze 10s penalty. Ja het was een dnf, maar tegelijkertijd mogen de stewards geloof ik geen rekening houden met de consequenties van de crash? Dat is iig wat ik veelal voorbij zag komen bij het Silverstone incident. Al met al mogen de stewards gerust nog een keer naar de actie van de eerste ronde kijken en hoe Hamilton het daar aan de stok had met Norris. Min of meer exact hetzelfde incident (give or take een metertje) en Lewis gaf Norris ruimte, nam wel de betere exit en bleef er soeverein voor.bvbal79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:27:
[...]
Maar goed, ik zal wel een Oranje bril op hebben.
Voor de rest overigens wel een top race. Ik heb me geen seconde verveeld.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Wat max had moeten doen is niet over de baan lopen, en niet achter de auto van ham lopen die probeert achteruit los te komen.... Ik hoop dat max wk wordt, maar ik snap oprecht niet waarom hij daar niet voor bestraft wordt.__fred__ schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:41:
[...]
[Afbeelding]
Hij kijkt om en hij ziet lewis die een spoor met zijn achterwiel heeft gemaakt en met zijn stuur zit te pielen, wat moet ie dan nog doen, ernaartoe lopen en wachten tot ie overreden wordt?
Nee, juist niet. Het is niet Max zijn eerste verantwoordelijkheid EHBO te verlenen, daarvoor zijn anderen aanwezig. Weglopen is in een situatie als deze juist verstandig. Vaag genoeg gezien dat sporters diverse MMA aspecten vermengen met hun eigen sport in dergelijke situaties.Frappuccino schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:34:
[...]
Alsof Max niet gezien heeft dat HAM ok was in z'n poging onder de RB uit te rijden.
Moet ie echt naar HAM toelopen om om een handtekening te vragen?
alles kan off-topic
Oh absoluut. Looprichting van Max is opvallend. Over de baan (ook al was er een safetycar) en eigenlijk in de richting waar Lewis heen probeert te komen.siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:43:
[...]
Oei, had het iets anders in mijn herinnering. Wel weer knap dat FIA en de stewards dat gewoon compleet negeren..... lekker veilig.. En ja, dat geldt dan ook voor Max die de baan oploopt ipv richting bandenstapels.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Kan niet. Als iemand uitgevallen is kunnen ze volgens de regels geen tijdstraf opleggen.Bansheeben schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:44:
[...]
Geef 'm dan net als Lewis een inhoudsloze 10s penalty.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dat wordt een nieuw tripje naar de haarchirurg zo te zien
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Misschien ging hij gewoon even kijken hoe het met Lewis ging, toen hij zag dat hij nog dingen aan het proberen was, is hij gewoon doorgelopen. Op dat moment zal Max ook behoorlijk veel adrenaline in zijn lijf hebben gehad, in een auto zo door de lucht heen vliegen bovenop een andere auto lijkt mij ook geen pretje.Dadona schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:46:
[...]
Oh absoluut. Looprichting van Max is opvallend. Over de baan (ook al was er een safetycar) en eigenlijk in de richting waar Lewis heen probeert te komen.
Nee Max is een harde racer mij hij is wel eerlijk, hij zal niet hypocriet gaan vragen of een andere coureur oké is, maar zal er wel naar toe gaan mocht er wel iets aan de hand zijn geweest.
Dit staat toch lijnrecht tegenover het eerder genoemde geen rekening mogen houden met de consequenties van een crash? Nou ja, FIAOsxy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:47:
[...]
Kan niet. Als iemand uitgevallen is kunnen ze volgens de regels geen tijdstraf opleggen.

De lucht in z'n hoofd weegt toch niet zoveel?siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:41:
[...]
Denk niet dat de helm van Lewis een G-sensor heeftG-krachten nagenoeg te verwaarlozen. Maar het gewicht van de auto/wiel op het hoofd van Lewis niet. Kun je uitrekenen
Ach, hij heeft toch centen zatBansheeben schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:47:
Dat wordt een nieuw tripje naar de haarchirurg zo te zien
Dat zeg je goed inderdaad, de meeste schuld. Je kunt niet zeggen dat beide schuld hebben en er dan maar één straffen. Dan moeten ze ook beide straf, de ene meer dan de ander.bvbal79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:27:
[...]
Grappig, door alle jaren dat ik F1 kijk kom ik juist tot de conclusie dat het eigenlijk allemaal kleuters zijnbvbal79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:33:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door Melkunie op 12-09-2021 20:49 ]
Daar heb je zeker gelijk in, maar verstappen had wel degelijk in de gaten dat Lewis OK was, ook al liep ie er niet naar toe.groggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:44:
[...]
Wat max had moeten doen is niet over de baan lopen, is niet achter de auto van ham lopen die probeert achteruit los te komen.... Ik hoop dat max wk wordt, maar ik snap oprecht niet waarom hij daar niet voor bestraft wordt.
Je hoeft mij niet te overtuigen.Ankona schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:45:
[...]
Nee, juist niet. Het is niet Max zijn eerste verantwoordelijkheid EHBO te verlenen, daarvoor zijn anderen aanwezig. Weglopen is in een situatie als deze juist verstandig. Vaag genoeg gezien dat sporters diverse MMA aspecten vermengen met hun eigen sport in dergelijke situaties.
Nee? Het gaat om de concequenties voor de tegenpartij, niet van de veroorzaker.Bansheeben schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:48:
[...]
Dit staat toch lijnrecht tegenover het eerder genoemde geen rekening mogen houden met de consequenties van een crash? Nou ja, FIA
Ik denk 1G aan neerwaartse kracht. Maar dan wel met zo'n 800kgiichel schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:39:
Hebben ze in Silverstone ook niet gedaan.Melkunie schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:48:
[...]
Dat zeg je goed inderdaad, de meeste schuld. Je kunt niet zeggen dat beide schuld hebben en er dan maar één straffen. Dan moeten ze ook beide straf, de ene meer dan de ander.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ook compleet wat anders, is het iemand ook opgevallen hoe Mclaren niet alleen bezig was met de winst binnenhalen maar ook met een extra gat te trekken zodat Perez eventueel nog P4 zou worden?
Perez was nu niet echt een uitdager meer voor Norris, maar toch gingen Ricciardo en Norris sneller rijden. Behalve dat het voor Bottas nu moeilijker werd om in te halen, zorgde dit er ook voor dat Sainz niet meer binnen de 5 seconden viel en dat Leclerc er ook moeite mee had om op zijn positie te blijven.
Perez was nu niet echt een uitdager meer voor Norris, maar toch gingen Ricciardo en Norris sneller rijden. Behalve dat het voor Bottas nu moeilijker werd om in te halen, zorgde dit er ook voor dat Sainz niet meer binnen de 5 seconden viel en dat Leclerc er ook moeite mee had om op zijn positie te blijven.
Huh, welke consequenties heeft lewis ervaren in Silverstone dan?Osxy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:49:
[...]
Nee? Het gaat om de concequenties voor de tegenpartij, niet van de veroorzaker.
Als beide deels schuld hebben maar 1 van de 2 meer dan is de straf milder. Heeft 1 volledige schuld dan is de straf erger. Hebben beide gelijke schuld? Race incident.Melkunie schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:48:
[...]
Dat zeg je goed inderdaad, de meeste schuld. Je kunt niet zeggen dat beide schuld hebben en er dan maar één straffen. Dan moeten ze ook beide straf, de ene meer dan de ander.
[...]
Grappig, door alle jaren dat ik F1 kijk kom ik juist tot de conclusie dat het eigenlijk allemaal kleuters zijn
Als je de video bekijkt zie je dat er vanuit die richting ook een marshall naar Max toe loopt, misschien was dat de dichtstbijzijnde opening in de bandenstapel of het eerst wat Max zag.groggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:44:
[...]
Wat max had moeten doen is niet over de baan lopen, is niet achter de auto van ham lopen die probeert achteruit los te komen.... Ik hoop dat max wk wordt, maar ik snap oprecht niet waarom hij daar niet voor bestraft wordt.
Daarbij vind ik het vooral vreemd dat Lewis actief probeert weg te komen on de die auto en dan Max verwijt dat ie niet komt checken. Hij zat gas te geven terwijl Max al boven op zijn auto zat, was wel interesant geweest als de boel dan was losgeschoten. Ik bedoel, Lewis zit altijd zo op safety te hameren maar ik zie dit seizoen telkens weer situaties die het tegendeel bewijzen.
Er word ook maar weinig gerept op het snelheidsverschil tussen iemand die uit de pit komt en iemand die van het rechte stuk af komt, als Hamilton hem direct voor Verstappen had gezet na het uitkomen van de pit was Max er vol achterop geklapt.
Mijn punt gaat helemaal niet of max ging checken of zou moeten checken hoe het met Lewis ging. Ik verbaas mij dat hij achter de auto van Lewis langs loopt en dat hij over de baan loopt niet wordt bestraft. Lijkt mij een essentieel gevalletje van veiligheid. Of er nou een safety car optocht is of niet je loopt niet onnodig over de baan tijdens een actieve race.__fred__ schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:48:
[...]
Daar heb je zeker gelijk in, maar verstappen had wel degelijk in de gaten dat Lewis OK was, ook al liep ie er niet naar toe.
Lewis viel niet uit dus kreeg tijdstraf. Max viel wel uit dus kreeg grid straf. Bij beide straffen werd er niet gekeken naar de concequenties van het "slachtoffer". Daar is de FIA gewoon consequent in.Bansheeben schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:51:
[...]
Huh, welke consequenties heeft lewis ervaren in Silverstone dan?
[ Voor 12% gewijzigd door Osxy op 12-09-2021 20:54 ]
Verstandig, want dat is natuurlijk wel hun directe tegenstander in het klassement.Yamotek schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:51:
Ook compleet wat anders, is het iemand ook opgevallen hoe Mclaren niet alleen bezig was met de winst binnenhalen maar ook met een extra gat te trekken zodat Perez eventueel nog P4 zou worden?
Voor de medical car was dat ook reden niet naar Lewis toe te gaan (zegt vdMerwe). Marshalls gaven Lewis aan dat hij moest stoppen met proberen los te komen.Martinusz schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:35:
[...]
Weglopen…zou ik ook doen als een malloot gas aan het geven is met de auto waar je net uitgestapt bent nog boven op zijn auto
Hij keek heel duidelijk naar de cockpit van Lewis die nog druk zat te gassen.__fred__ schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:48:
[...]
Daar heb je zeker gelijk in, maar verstappen had wel degelijk in de gaten dat Lewis OK was, ook al liep ie er niet naar toe.
VER zal daarom wel geconcludeerd hebben dat HAM ok was.
Waarom hij achterom over de baan liep, dat is wel een dingetje.
Verwijderd
Paar jaar terug is max op monza bestraft voor het niet laten van ruimte voor bottas.
Waarom moet die wel ruimte laten voor bottas maar nu hamilton niet voor max?
Owjahhhh ene connoly bij de stewards...
Zo de race ff terug gekeken. Max moet wat mij betreft vooral nog beter worden om zichzelf in leven laten af en toe. Deze actie kwam gewoon te laat en had niet zo hoeven aflopen. Geluk bij een ongeluk dat Hamilton nu ook geen punten heeft. 3 plaatsen gridstraf vind ik dan weer discutabel. Wel tof voor McLaren en mooi dat RIC er weer staat.
Sjesus zeg, neutraal kijken is nog best lastig soms huh.
HAM had meer ruimte KUNNEN laten, maar VER zat er niet voor of naast (voorwiel halverwege auto HAM)
VER had gas terug KUNNEN nemen, maar zat er redelijk naast en toen was de tijd ineens op.
33% vd wereld zegt schuld HAM, 33% zegt schuld VER en 33% zegt racing incident. Ik dacht initieel schuld VER maar ben ook niet 100% zeker...
VER liep langs de auto van HAM, leek even te stoppen maar HAM probeerde weg te komen dus leek ok. Dus liep VER door, en je kan HAM ook niet verwijten alsnog proberen weg te komen...
Al met al, enigzins 50/50 maar blijkbaar toch meer VER... shit happens. Accepteer het en ga door. Mensen verwijten HAM dat hij A doet, maar als VER hetzelfde doet is het weer te verantwoorden. Tikt HAM VER van de baan is het schande, pure opzet, etc... Lijkt er andersom iets te gebeuren, ook schuld HAM natuurlijk.
Ben groot VER fan maar die enorm gekleurde brilllen, ongelooflijk... Sh*t happens, er zit niet altijd wat achter... Dingen gebeuren in tienden van seconden en op die snelheden gaat het wel eens mis. Vind wel dat VER altijd aggressief rijdt (en prima!) maar als anderen hetzelfde doen zeer verontwaardigd reageert... uitdelen en incasseren mensen.
Hoe dan ook, vooraf dacht iedereen dat HAM na dit weekend weer bovenaan zou staan dus in die zin valt het mee. Jammer van de grid straf, maar so be it... Op naar de volgende race.
HAM had meer ruimte KUNNEN laten, maar VER zat er niet voor of naast (voorwiel halverwege auto HAM)
VER had gas terug KUNNEN nemen, maar zat er redelijk naast en toen was de tijd ineens op.
33% vd wereld zegt schuld HAM, 33% zegt schuld VER en 33% zegt racing incident. Ik dacht initieel schuld VER maar ben ook niet 100% zeker...
VER liep langs de auto van HAM, leek even te stoppen maar HAM probeerde weg te komen dus leek ok. Dus liep VER door, en je kan HAM ook niet verwijten alsnog proberen weg te komen...
Al met al, enigzins 50/50 maar blijkbaar toch meer VER... shit happens. Accepteer het en ga door. Mensen verwijten HAM dat hij A doet, maar als VER hetzelfde doet is het weer te verantwoorden. Tikt HAM VER van de baan is het schande, pure opzet, etc... Lijkt er andersom iets te gebeuren, ook schuld HAM natuurlijk.
Ben groot VER fan maar die enorm gekleurde brilllen, ongelooflijk... Sh*t happens, er zit niet altijd wat achter... Dingen gebeuren in tienden van seconden en op die snelheden gaat het wel eens mis. Vind wel dat VER altijd aggressief rijdt (en prima!) maar als anderen hetzelfde doen zeer verontwaardigd reageert... uitdelen en incasseren mensen.
Hoe dan ook, vooraf dacht iedereen dat HAM na dit weekend weer bovenaan zou staan dus in die zin valt het mee. Jammer van de grid straf, maar so be it... Op naar de volgende race.
Mjah, goed, Ocon kreeg ook een penalty voor het squeezen van Vettel vandaagVerwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:54:
Paar jaar terug is max op monza bestraft voor het niet laten van ruimte voor bottas.
Ben zelf niet goed met Photoshop, maar kan er iemand een foto van Ham shoppen met een bandenspoor op z’n hoofd….
Lijkt me wel geinig, nog niet langs zien komen in dit topic…/
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ver heeft anders alleen problemen met Hamilton sinds medio 2018. Dit was naar mijn idee het meest zuivere race incident tot nu toe, dus ik vind het dan gewoon zeer bijzonder dat er plotseling naar Verstappen gewezen wordt. Het is niet alsof er in die chicane nog nooit zo'n move geprobeerd is...m0ridin schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:57:
Sjesus zeg, neutraal kijken is nog best lastig soms huh.
Je vergeet een sarcastisch bedoelde smiley.ZeRoC00L schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:01:
Ben zelf niet goed met Photoshop, maar kan er iemand een foto van Ham shoppen met een bandenspoor op z’n hoofd….
Zo deze bedoel je?ZeRoC00L schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:01:
Een van de eerste keren dat ik in dit gedeelte reageer. En meteen afgestraft worden door mijn commentaar weg te halen. Maar het wel te laten zijn bij de persoon die de punten binnenhaalt.Dj Neo Ziggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:22:
[mbr]Laat dat gezeur over Ziggo etc. gewoon aub.[/]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Je moet competatief zijn om problemen te kunnen hebben en je kan iets (terecht) proberen maar alsnog fout zijn...Bansheeben schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:01:
[...]
Ver heeft anders alleen problemen met Hamilton sinds medio 2018. Dit was naar mijn idee het meest zuivere race incident tot nu toe, dus ik vind het dan gewoon zeer bijzonder dat er plotseling naar Verstappen gewezen wordt. Het is niet alsof er in die chicane nog nooit zo'n move geprobeerd is...
De wereld is niet zwart/wit, het is niet OF Hamilton OF Verstappen en niet alles wat de een doet is slecht en de ander is fout (of andersom). Het is racen, er worden risicos genomen en dan gaat het wel eens mis. Ja, das balen maar kom op zeg... je kan niet verachten dat de een van alles mag proberen en de ander maar terug moet trekken.
VER neemt veel risicos en laat zn spierballen zien, top maar als de ander dan denkt "nu even niet" gaat het wel eens mis... dat is dan niet alleen maar de schuld van de ander.
Denk eerder dat steward-beslissingen met Hamilton eigenlijk nooit in zijn nadeel uitpakken, tenzij het zo zwart-wit is dat ze er niet onderuit kunnen komen. Dat is puur mijn gevoel, overigens. Ik hoop gewoon dat de regels flink eens op de schop gaan, of het steward systeem op de schop.Bansheeben schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:01:
[...]
Ver heeft anders alleen problemen met Hamilton sinds medio 2018. Dit was naar mijn idee het meest zuivere race incident tot nu toe, dus ik vind het dan gewoon zeer bijzonder dat er plotseling naar Verstappen gewezen wordt. Het is niet alsof er in die chicane nog nooit zo'n move geprobeerd is...
Maar hopelijk gaan ze nu eens van die belachelijke curbs afstappen. Was zeker niet genoeg dat Pironi door de lucht vloog en net zo goed dood had kunnen zijn? Snap de locatie niet van die dingen. ALs die er niet waren, was er beetje wheel banging geweest en konden ze doorrijden.... 10 strafpunten voor de fia....
Vergeet deze niet:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Maar onstaat het probleem dan niet dat de coureurs te veel de bochten gaan afsnijden?siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:07:
[...]
Maar hopelijk gaan ze nu eens van die belachelijke curbs afstappen. Was zeker niet genoeg dat Pironi door de lucht vloog en net zo goed dood had kunnen zijn? Snap de locatie niet van die dingen. ALs die er niet waren, was er beetje wheel banging geweest en konden ze doorrijden.... 10 strafpunten voor de fia....
En dat is blijkbaar niet gevaarlijk volgens de stewards. Stel dat die wel los was gekomen dan kon dit best nog wel serieuze gevolgen voor Max geweeet zijn. Eigenlijk had lewis hiervoor ook een straf mogen krijgen.Toke_gt schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:53:
[...]
Voor de medical car was dat ook reden niet naar Lewis toe te gaan (zegt vdMerwe). Marshalls gaven Lewis aan dat hij moest stoppen met proberen los te komen.
Gio kreeg een straf voor het onveilig de baan opkomen. Wegrijden na een crash is zelfs gevaarlijker in deze situatie geweest.
Nah, zit de replay nog wel ff te kijken. Maar Hamilton verdedigt zwak en te laat en reageert te laat op Max die er dan vol naastzit. Oranje bril of niet. ALs zelfs een Brundle al vrijwel direct zegt dat Max weinig fouts doet.......Hopelijk niet de komende 2 weken gezeur over de nek van Lewis.....m0ridin schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:06:
[...]
Je moet competatief zijn om problemen te kunnen hebben en je kan iets (terecht) proberen maar alsnog fout zijn...
De wereld is niet zwart/wit, het is niet OF Hamilton OF Verstappen en niet alles wat de een doet is slecht en de ander is fout (of andersom). Het is racen, er worden risicos genomen en dan gaat het wel eens mis. Ja, das balen maar kom op zeg... je kan niet verachten dat de een van alles mag proberen en de ander maar terug moet trekken.
VER neemt veel risicos en laat zn spierballen zien, top maar als de ander dan denkt "nu even niet" gaat het wel eens mis... dat is dan niet alleen maar de schuld van de ander.
Ik vind juist dat Hamilton veel (gecalculeerde) risico's neemt. Ik verwijs weer terug naar ronde 1, turn 2. Hamilton en Norris. Exact hetzelfde verhaal maar daar laat Hamilton wel ruimte en komt er vervolgens nog beter vanaf ook. Als je het mij vraagt moet Lewis echt alle zeilen bij zetten om Verstappen tegen te houden en dat doet ie dan regelmatig op een manier die over het randje gaat. Net zoals Verstappen dat zeg maar begin 2018 een aantal keer deed.m0ridin schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:06:
[...]
Je moet competatief zijn om problemen te kunnen hebben en je kan iets (terecht) proberen maar alsnog fout zijn...
In de Parabolica meten ze toch ook of iemand zich aan de track limits houdt.azerty schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:08:
[...]
Maar onstaat het probleem dan niet dat de coureurs te veel de bochten gaan afsnijden?
Dat kunnen ze dan toch ook in andere bochten zonder die gele worsten toe te passen?
*knip*
Dit voegt dus niks toe.
Dit voegt dus niks toe.
[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 12-09-2021 21:17 ]
Ja, maar dat is altijd geweest. Of gravel terug, of dan maar met cameras werken net als bij de Albareto/Parabolica bocht. Curbs verergeren de problemen. Of gewoon bandenstapels ala 1996.azerty schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:08:
[...]
Maar onstaat het probleem dan niet dat de coureurs te veel de bochten gaan afsnijden?
Ik ben het met je eens geen veilige actie van ham. Maar max liep vervolgens achter de auto van ham langs. En hij liep zelfs over de baan......Bensimpel|IA schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:08:
[...]
En dat is blijkbaar niet gevaarlijk volgens de stewards. Stel dat die wel los was gekomen dan kon dit best nog wel serieuze gevolgen voor Max geweeet zijn. Eigenlijk had lewis hiervoor ook een straf mogen krijgen.
Gio kreeg een straf voor het onveilig de baan opkomen. Wegrijden na een crash is zelfs gevaarlijker in deze situatie geweest.
Goed punt, want Verstappen zat nog niet eens buiten de baan of hij moest dat broodje al op.siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:07:
[...]
Denk eerder dat steward-beslissingen met Hamilton eigenlijk nooit in zijn nadeel uitpakken, tenzij het zo zwart-wit is dat ze er niet onderuit kunnen komen. Dat is puur mijn gevoel, overigens. Ik hoop gewoon dat de regels flink eens op de schop gaan, of het steward systeem op de schop.
Hakkinen zit nu nog te huilen achter de vangrail (was niet in '96 btw).siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:10:
[...]
Ja, maar dat is altijd geweest. Of gravel terug, of dan maar met cameras werken net als bij de Albareto/Parabolica bocht. Curbs verergeren de problemen. Of gewoon bandenstapels ala 1996.
Fuck, ik meende toch echt dat het Mika was.
Ze hadden ik meen iig van die paaltjes (met banden) staan waarachter een coureur toen bleef hangen
en zo uit de race ging.
[ Voor 19% gewijzigd door Frappuccino op 12-09-2021 21:17 ]
Voor Max zal het niet veel uitmaken lijkt me, aangezien ze daar die nieuwe motor er toch wel onder gaan schroeven. Grid penalties stacken gewoon toch?Exocet schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:10:
Als Hamilton de volgende race niet kan rijden wegens nekklachten, kan ik wel leven met de 3 plaatsen straf
Maar dan nog blijft de straf onterecht en dat knaagt. Anderzijds zou het een kampioenschap voor Verstappen wel nog een stukje heroïscher maken door in zijn eentje niet alleen 2 Mercs inclusief een meervoudig wereldkampioen te verslaan, maar dat ook nog eens met alle nodige tegenwerking van de FIA.Exocet schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:10:
Als Hamilton de volgende race niet kan rijden wegens nekklachten, kan ik wel leven met de 3 plaatsen straf
Acht de kans groot dat RB een motor wissel gaat doen. Ze waren al in twijfels om dit te doen in Monza.Exocet schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:10:
kan ik wel leven met de 3 plaatsen straf
Nu met 3 plaatsen straf voelt dat iets milder aan..
Voor dat max naar de f1 kwam mocht er ook niemand van zijn lijn afwijken, inhalen kon haast niet meer, door Lewis zijn mondke te laten roeren nam FIA deze regels aan.
Die man kan gewoon alles goedpraten en in merc zijn voordeel
Kudows hoor. Ik dacht dat is over maar…
Kmoet wel zeggen toen Ham aan de binnenkant van Max de eerste keer Max eraf ketste, kreeg hij een flinke straf. De drie keer erna werden het tijd penalty’s, en nu heeft hij het al zover dat Max de straf krijgt.
Die man kan lullen als brugman
Die man kan gewoon alles goedpraten en in merc zijn voordeel
Kudows hoor. Ik dacht dat is over maar…
Kmoet wel zeggen toen Ham aan de binnenkant van Max de eerste keer Max eraf ketste, kreeg hij een flinke straf. De drie keer erna werden het tijd penalty’s, en nu heeft hij het al zover dat Max de straf krijgt.
Die man kan lullen als brugman
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Bottas had trouwens wel een racepace waar je u tegen zegt. Weet iemand hoe dat werkt met motorstanden als de motor na de quali nieuw is geplaatst?
Ham gaat toch ook nog keer motorwissel doen?
Wat dat betreft maakt het wel/niet straffen dus niet zoveel uit
Ze hebben gewoon per ongeluk HAM's motor in Bottas' auto gezet..
*rent hard weg*
*rent hard weg*
[ Voor 3% gewijzigd door Maarten_E op 12-09-2021 21:18 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Als ze bij Merc slim zijn neemt Lewis die engine penalties ook in Rusland. Dan start hij iig voor VerstappenMartinusz schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:17:
Ham gaat toch ook nog keer motorwissel doen?
De drs had veel meer impact bij de Merc. Reden met best wat vleugel tov het indycar vleugeltje van Red Bull..Bansheeben schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:17:
Bottas had trouwens wel een racepace waar je u tegen zegt. Weet iemand hoe dat werkt met motorstanden als de motor na de quali nieuw is geplaatst?
Dat is waar, maar dan blijven ze wel bij elkaar in de buurt als het goed isBansheeben schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:18:
[...]
Als ze bij Merc slim zijn neemt Lewis die engine penalties ook in Rusland. Dan start hij iig voor Verstappen
Ik denk dat Sochi de RBR wel beter zal liggen dan voorgaande jaren. Kan leuk worden als HAM en VER achteraan starten.
Je bedoelt Damon Hill?Frappuccino schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:12:
[...]
Hakkinen zit nu nog te huilen achter de vangrail (was niet in '96 btw).
Fuck, ik meende toch echt dat het Mika was.
Ze hadden ik meen iig van die paaltjes (met banden) staan waarachter een coureur toen bleef hangen
en zo uit de race ging.
De enige die ik met veel vleugel heb gezien was Ferrari. Mercedes had ook een tandenstoker achterop. Alhoewel we Lewis alleen maar hebben zien strugglen tegen de McLarens en die waren simpelweg ongenaakbaar op het rechte stuk. Dus wellicht dat de rest van het veld makkelijker was om mee te dealen voor de mercssiggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:19:
[...]
De drs had veel meer impact bij de Merc. Reden met best wat vleugel tov het indycar vleugeltje van Red Bull..
Haha, als ze dan weer een double dnf hebben, moeten ze nog gaan uitkijken dat Bottas er niet met het WDC vandoor gaat. Het zou 'm gegund zijn eerlijk gezegdMartinusz schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:20:
[...]
Dat is waar, maar dan blijven ze wel bij elkaar in de buurt als het goed is
Dat zou pas een clusterf*ck zijnBansheeben schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:23:
[...]
Haha, als ze dan weer een double dnf hebben, moeten ze nog gaan uitkijken dat Bottas er niet met het WDC vandoor gaat. Het zou 'm gegund zijn eerlijk gezegd

Waarom zal Ham niet gewoon vooraan starten?d0s schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:20:
Ik denk dat Sochi de RBR wel beter zal liggen dan voorgaande jaren. Kan leuk worden als HAM en VER achteraan starten.
Als ie een nieuwe motor steekt heeft hij ook grid penalties...Viswinkel schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:25:
[...]
Waarom zal Ham niet gewoon vooraan starten?
Elke Mercedes motor moet dezelfde mapping hebben.Bansheeben schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:17:
Echter geloof ik nog steeds dat het mogelijk is om in een mapping dingen in te bouwen waar andere geen weet van hebben en je alleen bij kunt als je de ‘code’ weet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |