[F1 2021] Race 14 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:
  • 135.429 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 16:49
Spotmatic schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:52:
[...]

Dit doet hij bij alle RBR rijders. Zie Albon, vorig jaar. Ik zie een tendens. ;)
Voor Racers die letterlijk paar centimeter naar betonnen muren kunnen afscheuren voor 50+ rondes lang dan zijn dit wel hele toevallige fouten van net te weinig ruimte laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 17:08
redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:49:
[...]

Sorry, maar dat zijn inschattingen die ze zo de hele tijd aan het doen zijn. Als dit echt een foute inschatting van Hamilton zou zijn, zou hij er iedere race wel ergens afvliegen door een foute inschatting. Hij zat hier ver van de lijn die hij nodig had om met die snelheid de bocht te halen en remde daarna ook nog eens te laat. Hij zat er dus niet een beetje langs, maar heel veel.

En zelfs als het al een knullig foutje is, is het wel iedere keer alleen een knullig foutje als het om Max gaat. Bij elke andere coureur maakt ie dit soort 'foutjes' niet.

Maar omdat er inderdaad een kans is dat het per ongeluk was, is de straf ook zo minimaal. Maar deze discussie hebben we al gehad en zoals ik al zei maakt dit stuk me niet eens zo heel veel uit. Het gaat me vooral om het punt dat de FIA zo onvoorspelbaar is en daar zijn we het al over eens.
Klopt dat soort inschattingen doen ze de hele tijd, maar soms maak je daarin fouten. Dat gebeurt nu eenmaal. Ik ga er echt niet in mee dat iemand bij 280+ km/u zijn auto laat staan (of expres laat glijden over het deel waar minder grip is) om een punt te maken. Dat doe je misschien in een langzame bocht of chicane, niet in zo'n snelle bocht waar zo'n actie levensgevaarlijk is. En het is ook niet telkens met Max. Toen hij in Imola eraf gleed door een inschattingsfout (het was buiten de lijn glad door de regen) haalde hij een Williams in... Daarbij stond hij op dat moment (Silverstone) achter in het wk, dus als ze er samen af zouden stuiteren, wat bij 280 zeer reële kans is, dan heeft hij qua punten alleen zichzelf ermee. Dus wk technisch zou dat ook niet heel slim moment zijn om juist dan je punt te gaan maken...

Dat dus.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eskimootje schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:08:
Hamilton vangt eerst Verstappen op door hem naar buiten te drukken, remt vroeg om te voorkomen dat Verstappen achter hem langs kan kruizen. Vervolgens drukt hij hem ver naar buiten en hiermee is Verstappen eigenlijk verslagen. Hij laat geen ruimte meer en dit was het resultaat, het verdedigen van Hamilton is hier zeker mede oorzaak van, dus een racing incident is op zijn plaats.
Blijft er 1 vraag over bij mij, er wordt volop geklaagd over te weinig inhalen, waarom past men de regel niet aan zodat je 1 auto ruimte moet laten als er iemand een fractie naast zit vanaf de racing line, hiermee is inhalen veel makkelijker, voorkom je dit soort situaties en kan de snellere auto er langs. Nu geef je al het voordeel aan de voorliggende partij en zijn de races vaak saai.
Een duikbom is nog steeds niet mogelijk want dat redt je niet met maar 1 auto ruimte op de racing line.
En dus ook meerdere bochten dezelfde 2 auto`s naast elkaar is niet meer mogelijk omdat er na 1 bocht er al geoordeeld wordt wie van de 2 "gelijk" heeft.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:43
Japser schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:30:
[...]

Dan zou je zeggen als F1 team(s): we leggen die focus ook publiekelijk neer bij de FIA...? Dat hun maatregelen die de "sense of safety" in theorie zouden moeten verbeteren, die in praktijk totaal hun doel voorbij schieten.

Maargoed....ik ben niet voor niets niet werkzaam in de F1.
Interessant! Wat voor werk doe je in de F1?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:11
ArgantosNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:12:
[...]

Stukje verder terug doet hij een breakcheck om een penalty in te lossen dat letterlijk zorgt voor een botsing. Dirty racing van de bovenste plank.
Geen moment onbenut laten om HAM omlaag te halen :z. Hij doet geen breakcheck, het spel remt spelers die een tijdstraf hebben automatisch af in de penalty zone die daar op het rechte stuk ligt (ook duidelijk aangegeven door de gele indicator die vol loopt) maar als je dit als niet weet en er dom achter blijft zitten klap je er inderdaad vol op. De haat / afgunst van sommige mensen hier gaat zo diep dat ze de realiteit kwijt lijken te zijn. Overigens een vermakelijk race gisteren met een prima podium *O*.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedster
Hugo schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:31:
Hill kan met zijn commentaar moet wat mij betreft weer eens een training echt racen volgen.
Doe je verstappen bril even af en lees bovenstaande nog eens rustig door...
Los van de kromme zin, wie denk jij dat je bent om Damon Hill terecht te wijzen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:15
Speedster schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:20:
[...]

Lees die laatste zin even opnieuw woord voor woord :P Ik zag het eerst ook niet goed

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedster
Plenkske schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:30:
[...]

Lees die laatste zin even opnieuw woord voor woord :P Ik zag het eerst ook niet goed
Dank "Maargoed....ik ben niet voor niets niet werkzaam in de F1."

Niet voor niets niet pfftt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Zonder ingrijpen van de FIA of de teams gaan er doden vallen.
De RB coureur kwam er met de schrik vanaf (silverstone) en nu de MB coureur (monza).
Het lijkt erop dat er eerst een dood moet voordat er echt wordt ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Speedster schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:50:
De RB coureur kwam er met de schrik vanaf (silverstone) en nu de MB coureur (monza).
Ik zie het gewoon als racing incident dit hoor. Low speed corner, weinig risico. Halo is er niet voor niets.

Als dit al niet meer kan... Kan je beter de f1 gewoon opdoeken :+

Er gaat wel vaker een auto op de kop. Als het ocon gebeurt en die er gewoon uit kruipt hoor je dit nooit iemand roepen.

Open wheel heeft gewoon deze risico's. Dankzij de halo is het een stuk veiliger nu. Dat is wel duidelijk geworden de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:41
Speedster schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:29:
[...]

Los van de kromme zin, wie denk jij dat je bent om Damon Hill terecht te wijzen?
hoho, niet zo aanvallend, nergens voor nodig. En nee geen Verstappen bril hier. Als je goed leest zeg ik dat het een race incident is, net als op Silverstone.

En Damon Hill heeft vaak goed commentaar maar deze keer slaat hij de plank mis. Hij zegt zelf dat hij walgt van zijn gedachte maar dat gezien de beelden het er zo naar uit ziet. Zoals gezegd rijden HAM en VER beide agressief en willen beide niet wijken ivm wereldtitel. Niks expres elkaar van de baan gooien. Britse bril, oranje bril, I don't care.

Zand erover, op naar Rusland. Hopelijk kan McLaren daar weer mooi scoren. Die hebben de weg naar voren goed gevonden. Vind het één van de mooiste teams op dit moment.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
Misschien handig voor de mensen die de beslissing van de stewards niet begrijpen of willen accepteren, Peter van Oord, die o.a. in Zandvoort actief was als steward, geeft een inkijkje hoe een oordeel tot stand komt: https://nos.nl/artikel/23...ed-onderbouwde-beslissing. In de F1 podcast van de NOS kun je het hele stuk met Peter van Oord terugluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wat ik niet zo goed snap van Hamilton: voor iemand die altijd roept dat je soms, voor het kampioenschap, eieren voor je geld moet kiezen: waarom zo agressief de pit uit? Nu kost het hem punten. Want het is niet alsof Max de snellere auto van Hamilton lang achter zich had kunnen houden volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Wat een nutteloze vlaggen discussie overal op het internet.

Ik ga de volgende races de marshals bij de pitlane eens in de gaten houden, want er werd in Monza iig fout gevlagd.

Hamilton had een stilgehouden blauwe vlag moeten krijgen als waarschuwing dat er snel verkeer aankwam.

Hij kreeg een gezwaaide blauwe vlag, waar hij voor de derde blauwe gezwaaide vlag sneller verkeer dat je op een (extra) ronde zal zetten in moet laten halen.

Hamilton deed om drie redenen niets fout:
1. Hij was geen achterligger die op een ronde gezet zou worden, de vlag werd dus foutief gezwaaid en was niet van toepassing.
2. Als hij hem interpreteerde als een stil hangende vlag; wat hij zou moeten zijn; dan is dat een waarschuwing, geen verplichting om iemand er voorbij te laten.
3. Al zou FIA het standpunt aanhouden dat het niet aan de driver is een verkeerd gezwaaide vlag te negeren, dan had hij nog twee vlaggen (die nergens gezwaaid werden en dus nooit zouden komen) om ze er voorbij te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptKemel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-05 17:17
Speedster schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:50:
Maar niet per se een ingreep bij de coureurs. De manier waarop dit incident tot een hoog risico voor een coureur leidde lag aan keuzes van het circuit, en niet aan het incident zelf. Er zijn talloze voorbeelden van dit soort aanrijdingen, in F1 en andere series, maar alleen door die bolle kerbs springt de auto omhoog en landt Verstappen bovenop Hamilton.

Ik weet ook niet wat de oplossing is, want in die krappe bocht is het nodig dat je de baan goed definieert zodat de coureurs niet te ver de grens opzoeken, maar in dit geval was de uitkomst een stuk gevaarlijker dan de racesituatie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:31
Waah schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:04:
Wat ik niet zo goed snap van Hamilton: voor iemand die altijd roept dat je soms, voor het kampioenschap, eieren voor je geld moet kiezen: waarom zo agressief de pit uit? Nu kost het hem punten. Want het is niet alsof Max de snellere auto van Hamilton lang achter zich had kunnen houden volgens mij....
Daar ben ik niet zo zeker van, met een beetje pech zit je in de DRS trein.
Bij NOR kwam HAM er ook niet zomaar voorbij, en die kwam op zijn beurt weer niet zomaar VER voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

FabianGTI schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:06:
[...]

Daar ben ik niet zo zeker van, met een beetje pech zit je in de DRS trein.
Bij NOR kwam HAM er ook niet zomaar voorbij, en die kwam op zijn beurt weer niet zomaar VER voorbij.
Als HAM in bocht 1 de ruimte had gegeven was hij met veel meer snelheid als Max uit bocht twee gekomen en hem makkelijk voorbij gegaan.

Pas als hij dat schot voor open doel gemist had kom je in de situatie die jij beschrijft en wordt het lastiger.

Max daar en tegen weet dat als hij de bocht afsnijd hij HAM er voorbij moet laten en hij kansloos in diezelfde situatie terecht komt. Volkomen terecht dus dat hij er alles aan deed om niet de bocht af te snijden.

Ik had al geroepen dat ze in Sochi de nieuwe motor in de pool stoppen, omdat daar veel beter in te halen is als in Monza, met 3 gridplaatsen straf moet het wel heel raar lopen als die nieuwe motor er niet komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:35
CptKemel schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:05:
maar alleen door die bolle kerbs springt de auto omhoog en landt Verstappen bovenop Hamilton.
Niet direct. Verstappen zijn auto springt wel weg, maar niet op de auto van Hamilton. Maar door het wegspringen komt Verstappen zijn achterwiel wel achter dat van Hamilton en daardoor schiet Verstappens auto omhoog. Het is dus het tegen elkaar komen van de twee banden (loopvlak op loopvlak) waardoor Verstappens auto omhoog klimt. Niet de curbstone an zich.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:34
Hadden jullie hem gezien? Ik had hem gemist tijdens het weekend :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_LEsT_XEAAM-9I?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
[...]

Damon Hill heeft nog altijd een beetje last van het tikje wat hij kreeg van ene Schumacher en waarom die als zevenvoudig wereldkampioen in de boeken staat en Damon Hill niet verder is gekomen dan 1 WK titel. Een titel gewonnen in een jaar dat Schumacher de overstap maakte naar Ferrari en Hill krap aan kon winnen van een rookie die de overstap maakte vanuit de CART series.

Verstappen zat misschien net aan de verkeerde kant van de streep als het gaat om goed of fout maar aan het eind van het jaar kan dit nog wel eens de actie zijn geweest die het verschil maakte nadat hij er 2 x af is gereden door een Mercedes eerder in het seizoen.

Verstappen heeft gister de enige juiste beslissing gemaakt door zijn auto er naast te zetten en hem te laten staan ook, had hij dat niet gedaan had hij er de rest van de race achter blijven rijden aangezien inhalen aan de voorkant van het veld toch wat lastig bleek te zijn. Met 5 punten voorsprong Monza verlaten en een straf krijgen die er niet toe doet, mooi man en dan gaan ze bij Mercedes ook weer lekker in de slachtoffer rol kruipen, nog beter... dat droeg ook zo lekker bij aan het moraal toen ze zaten te klagen over de voorvleugels e.d.
Anoniem: 63072 schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:11:
[...]

Ik had al geroepen dat ze in Sochi de nieuwe motor in de pool stoppen, omdat daar veel beter in te halen is als in Monza, met 3 gridplaatsen straf moet het wel heel raar lopen als die nieuwe motor er niet komt.
Of ze moeten by far de snelste blijken op vrijdag en zaterdag maar dat zal wel niet dus die motor swap gaat er wel komen, zal mij benieuwen wanneer Hamilton hem gaat pakken. Die zou hem ook het best kunnen pakken in Sochi ivm inhalen maar dan hoeft Verstappen er eigenlijk alleen maar achteraan te blijven rijden. Doet het bij Mercedes 2 keer pijn op circuits die ze vooraf dachten in de pocket te hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door R2D2 op 13-09-2021 17:38 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:33
alexbl69 schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:22:
[...]

Is ook mijn mening. Verstappen was veel te agressief.

Niet dat het vanuit zijn standpunt onlogisch was overigens. Of ik ga er voorbij of we liggen er allebei af... is in zijn positie wel iets voor te zeggen. Maar als het dan mis gaat moet je op de blaren zitten.
Als je naar de vid hierboven kijkt is Scott van mening dat het juist komt doordat Hamilton de deur niet gelijk dichtgooit. Daarmee geeft ie nl. aan dat ie wat ruimte gaat laten, maar wat ie dan toch niet doet. Je ziet daarbij dat Max dat de 1e ronde wel doet waarna Ham simpelweg rechtdoor moet. Had Ham dat in dit geval gedaan, dan had Max rechtdoor gemoeten (hij kon dan niet anders) en Ham had ervoor gezeten. Juist doordat de ruimte er is, is het ook logisch dat Max de ruimte pakt. Vandaar ook dat Scott uitkomt op een race-incident (terwijl hij meestal wel iemand net wat meer schuldig vind)

Wel mooi trouwens dat er verschillende mensen dit een uitstekende uitleg vinden (de link is nu al een keer of 3 of zo gepost ;) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Overigens iemand 'opgevallen' dat Giovanni weer een drama race had? Hij blijft maar kansen en kansen krijgen, maar Ferrari moet toch vast een betere protege hebben in het F2 veld? Het is vanaf de invalbeurtjes bij Sauber een drama met die jongen. Alleen maar omdat ie Italiaan is blijven ze aan hem vastklampen. Ik vind dat zo onbegrijpelijk......

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:49:
[...]
HAM ging alleen een ronde later. Ik weet dat zijn stop ook niet al te best was, maar de stop van VER was wel een 9s te lang, dat is echt veel.
als als,

als de stop goed was geweest had hij mogelijk in bocht 1 bij ricciardo gezeten. daar zaten ze nu 8,5 seconde achter.

Laten we gewoon vooruit kijken. Sochi mooie inhaal race van verstappen. Kan die nog wat punten scoren voor de "inhaal award " :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Jasphur schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:27:

[Afbeelding]
Yep, stond uitgebreid te babbelen met HAM voor aanvang van de race.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[...]

Blijven we nu aan het zeiken over Verstappen, Oranje en Hamilton brillen. Lijkt wel een kindergarten. Ergelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:32

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

NoahAmber schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:18:
[...]

Blijven we nu aan het zeiken over Verstappen, Oranje en Hamilton brillen. Lijkt wel een kindergarten. Ergelijk
Dat is tegenwoordig de modus operandi in de F1, een constante stroom aan sneren over een weer over wie de grootste plaat voor het hoofd heeft. Geld voor beide kampen trouwens.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08

[Afbeelding]
Het kwam op de live-feed Ziggo pit-walk voorbij. Hij was foto's aan het nemen met Hamilton, en bleef doorgaan met gekke poses terwijl Hamilton al een paar seconde eerder weggelopen was. Dat had hij blijkaar niet door 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEcfKq1dGFW2D5QFBfEcFxJiz_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aR36fxVpT6cMMaiBPPyVg5yQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:50
Ik vond het zoals zo velen ook een race incident. En dan eigenlijk niet eens voor wat Verstappen en Hamilton WEL deden, maar voor dat wat ze NIET deden. Ze hadden allebei een ongeluk kunnen voorkomen, wat ze met het oog op het kampioenschap bij iedere andere coureur waarschijnlijk ook gedaan zouden hebben. Maar ze gunnen elkaar geen cm ruimte en dan krijg je dit.

Ik had er heel erg een Michael Schumacher gevoel bij. Die kon ook als het niet liep in een split second beslissen dat samen crashen niet eens zo'n verkeerde oplossing was. Ik geloof niet dat het een Prost/Senna verhaal is die voor een race al besloten hadden om de ander er uit te rijden. Maar ik ben bang dat het dat wel gaat worden als de titelstrijd in de laatste race pas beslist gaat worden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Iets met toon en muziek :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 14:09
Wie heeft eigenlijk de race gewonnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

DoeEensGek schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:54:
Mister Shoey. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:44
Kangoeroe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

de 3e hond.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

[Afbeelding]
Misschien kun je ook even erbij zetten wie het dan is? ;)

Het lijkt mij niet die sprinter te zijn van zaterdag. Maar wie het dan wel is? Hele wilde gok kom ik niet verder dan misschien Vin Diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:34
RobertMe schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:04:
[...]

Het lijkt mij niet die sprinter te zijn van zaterdag. Maar wie het dan wel is? Hele wilde gok kom ik niet verder dan misschien Vin Diesel?
Ik zou meedoen aan een pub-quiz als ik jou was :P
Je gokt goed

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

RobertMe schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:04:
[...]

De achternaam is Jacobs, dat is het enige wat mij is bij gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Dat was ook gelijk het meest gezellige podium in jaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:05:
[...]

Ik zou meedoen aan een pub-quiz als ik jou was :P
Je gokt goed
Het was dat die naam hier gisteren ook al ineens voorbij kwam. Iemand die een opmerking maakte over "een sprinter voor de sprint en (Vin) Diesel voor de race". Anders had ik er waarschijnlijk niet eens aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 17:25

RawChild

PSN: Rawchild

Nog even voor de duidelijkheid (ken de regels niet) Max moet de volgende race 3 plaatsen terug, ontloopt hij die door een nieuwe motor te nemen? Schuift die straf dan niet door naar de volgende race?

En verandert de kwalificatie race dan niet in een soort training voor Max aangezien hij toch van de laatste plek start?

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 19-06 14:02

iichel

Gazoooo

RawChild schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:15:
Nog even voor de duidelijkheid (ken de regels niet) Max moet de volgende race 3 plaatsen terug, ontloopt hij die door een nieuwe motor te nemen? Schuift die straf dan niet door naar de volgende race?

En verandert de kwalificatie race dan niet in een soort training voor Max aangezien hij toch van de laatste plek start?
Correct. Achteraan is achteraan en daarmee klaar.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMeyKqtC_6KCzxZXkG9EGQMkePQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAwMLCVh8SL3rgPct3UcASXI.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 19-06 14:02

iichel

Gazoooo

AMD1800 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:07:
[...]

Dat was ook gelijk het meest gezellige podium in jaren!
Monza vorig jaar was prachtig :D met Gasly, Norris en Stroll

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/9b1m1ifej3g61.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/content/images/2020/09/08/poodiu%2C2.jpg?itok=I6JPDyXi&width=1024&height=576&impolicy=semi_dynamic

[ Voor 31% gewijzigd door iichel op 13-09-2021 19:19 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 22:34

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:38
Waah schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:04:
Omdat heel bot gezegd, eieren voor je geld kiezen dit seizoen niet goed genoeg meer is. Verstappen heeft 1 race meer geen punten gehaald, maar staat nog steeds voor in het kampioenschap. Verstappen heeft in die zin de betere papieren voor het kampioenschap op dit moment en kan in zekere zin ook meer risico lopen, zoals afgelopen zondag dus wel bleek, de grote verliezer daar was Hamilton, want 0 punten op een circuit waar eigenlijk verwacht werd dat hij wel even een slag zou slaan.

Daarnaast heb ik ook het idee dat Hamilton het helemaal niet leuk vind dat hij nu echte concurrentie heeft en niet met 2 vingers in zijn neus eieren voor zijn geld kan kiezen als het een keer tegen zit omdat de enige "concurrent" zijn teamgenoot is die het over een heel seizoen niet volhoudt, maar de concurrent nu "that guy" is die als het constructeurskampioenschap een indicatie is in een mindere auto zit dan hij. Hij dacht even GOAT te kunnen worden en de 8ste titel met gemak binnen te halen, maar dat gebeurd niet. Ik krijg ook het idee dat hij heel veel om aandacht en populariteit geeft, maar ook daar gaat het wat minder lekker, het gaat nooit meer over Hamilton alleen, maar over zijn gevecht met Verstappen (die ook nog eens bij bijna alle races een oranje zee aan fans heeft), over de jonge honden bij de Britten in de vorm van Norris en Russell die het zo goed doen en laatstgenoemde zijn teamgenoot wordt komend jaar, Hamilton wil nog 1x laten zien de allerbeste te zijn en dat lukt momenteel niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:25

Amphiebietje

In de blubber

@harley Heeft de politie van beiden het rijbewijs ingenomen en ze aangemeld voor een Speciale cursus bij het CBR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:40
iichel schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:18:
[...]

Monza vorig jaar was prachtig :D met Gasly, Norris en Stroll
Sainz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 20-06 12:00

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 63072 schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:05:
Wat een nutteloze vlaggen discussie overal op het internet.

Ik ga de volgende races de marshals bij de pitlane eens in de gaten houden, want er werd in Monza iig fout gevlagd.

Hamilton had een stilgehouden blauwe vlag moeten krijgen als waarschuwing dat er snel verkeer aankwam.

Hij kreeg een gezwaaide blauwe vlag, waar hij voor de derde blauwe gezwaaide vlag sneller verkeer dat je op een (extra) ronde zal zetten in moet laten halen.

Hamilton deed om drie redenen niets fout:
1. Hij was geen achterligger die op een ronde gezet zou worden, de vlag werd dus foutief gezwaaid en was niet van toepassing.
2. Als hij hem interpreteerde als een stil hangende vlag; wat hij zou moeten zijn; dan is dat een waarschuwing, geen verplichting om iemand er voorbij te laten.
3. Al zou FIA het standpunt aanhouden dat het niet aan de driver is een verkeerd gezwaaide vlag te negeren, dan had hij nog twee vlaggen (die nergens gezwaaid werden en dus nooit zouden komen) om ze er voorbij te laten.
De blauwe vlag is geen factor, Lewis is geen achterligger die gelapped werd dus gold de vlag alleen als waarschuwing, naar zowel de langzame als de snellere wagens.

Ik vraag me wel af waarom niemand iets meldde over het feit dat Lewis bij het aanremmen van bocht 1 tijdens het remmen zijdelings Max naar buiten drukt; wat is er veranderd aan de regel “moving under braking”, of mis ik iets?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:38
RawChild schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:15:

Mocht er meer coureurs een gridstraf hebben van 20 plaatsen, dan tellen die 3 plekken zeker mee. Stel dat HAM 20 plekken krijgt vanwege een gridstraf, VER de snelste is in de kwalificatie en HAM 2de. Dan staat VER alsnog achter HAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Joris748 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:36:
[...]

Mocht er meer coureurs een gridstraf hebben van 20 plaatsen, dan tellen die 3 plekken zeker mee. Stel dat HAM 20 plekken krijgt vanwege een gridstraf, VER de snelste is in de kwalificatie en HAM 2de. Dan staat VER alsnog achter HAM.
Klopt. Maar een volledige power unit wisselen (dus niet enkel de motor) was toch iets van 40 of 45 gridstraffen?

Enige wat ze kunnen doen is Hamilton ook een nieuwe motor laten steken samen met Max :+ al denk ik niet dat die al op nummer 4 zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 13-09-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:30
Ik denk dat Mercedes in Rusland maximale punten wilt halen voor Lewis en zeker als Max een motor gaat wisselen om eventueel in een latere race die Mercedes minder ligt de grid straf voor Hamilton te pakken met een motor wissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:49

vliegnerd

Nintendo fan.

Als die nieuwe Mercedes PU zo goed is als het leek bij Bottas dit weekend, dan neemt HAM die over twee weken in Sochi.

Ik hoor echt weinig over die PU. Maar ik vond de prestaties van BOT vs HAM beangstigend.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
vliegnerd schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:13:
Als die nieuwe Mercedes PU zo goed is als het leek bij Bottas dit weekend, dan neemt HAM die over twee weken in Sochi.

Ik hoor echt weinig over die PU. Maar ik vond de prestaties van BOT vs HAM beangstigend.
De Mercedes-motor is gewoon heel sterk.... En de Ferrari motor.... not so much. Idem voor Renault.

Dus dan is het niet vreemd dat Bottas zo'n inhaal-race kan rijden. Zeker niet met 2 safety-cars waardoor alles weer bij elkaar komt.

En daarom bleef Bottas dus weer hangen achter de Red-bull en Hamilton achter McLaren met de Mercedes-motor.

Dus wat dat betreft, nog geen grote reden tot zorgen hier. Het zou me overigens ook niet verbazen dat ze Bottas' zijn motor met wat meer risico laten lopen met kans op uitvallen, zodat die eens wél tussen Hamilton en Verstappen in kan komen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Waah schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:20:
[...]

De Mercedes-motor is gewoon heel sterk.... En de Ferrari motor.... not so much. Idem voor Renault.

Dus dan is het niet vreemd dat Bottas zo'n inhaal-race kan rijden. Zeker niet met 2 safety-cars waardoor alles weer bij elkaar komt.

En daarom bleef Bottas dus weer hangen achter de Red-bull en Hamilton achter McLaren met de Mercedes-motor.

Dus wat dat betreft, nog geen grote reden tot zorgen hier. Het zou me overigens ook niet verbazen dat ze Bottas' zijn motor met wat meer risico laten lopen met kans op uitvallen, zodat die eens wél tussen Hamilton en Verstappen in kan komen. O-)
Bottas zijn motor harder laten lopen mag niet. Alle PU's van een merk rijden met dezelfde settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-06 09:49
BurnsMM schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:29:
[...]

Bottas zijn motor harder laten lopen mag niet. Alle PU's van een merk rijden met dezelfde settings.
Nee, ze moeten met dezelfde settings kunnen rijden. Ze mogen in principe de een harder laten lopen dan de ander, alleen mag er gedurende het weekend niet meer of minder vermogen ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:17
Chiron schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:34:
[...]

De blauwe vlag is geen factor, Lewis is geen achterligger die gelapped werd dus gold de vlag alleen als waarschuwing, naar zowel de langzame als de snellere wagens.

Ik vraag me wel af waarom niemand iets meldde over het feit dat Lewis bij het aanremmen van bocht 1 tijdens het remmen zijdelings Max naar buiten drukt; wat is er veranderd aan de regel “moving under braking”, of mis ik iets?
Aangezien er niemand iets over zegt, is dat misschien een teken dat dit niet het geval is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Dat is iets wat Verstappen ook in zijn verweer had meegenomen, maar de "Verstappen regel" is na invoering (Vettel de sjaak Mexico), later weer ongedaan gemaakt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

Was er al bekend waarom de pitstop van Verstappen zo lang duurde ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 14:09
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2zzy3q4ob8n71.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 22:09
[...]

Moving under braking is zeker nog relevant, maar niet in deze situatie. Er is geen regel die het specifiek verbied. Mijn kijkt per geval en let dan op of de moving erratic or dangerous is en bestraft dan onder F1 Sporting reg artikel 27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.

Zie ook Russell vs Raikonnen in Oostenrijk:
https://www.fia.com/sites..._moving_under_braking.pdf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LHtQmSoT2dzWPqd05iw_5-Ah88=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F2my0xgOUZa5jcpGqbpmvDlQ.png?f=user_large

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 22:09
McLaren spelend met wat Ferrari's net als in de race. :)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DDX schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:09:
Hier is langs gekomen dat de monteur was vergeten het knopje in te drukken... Bron zou Christian Horner zijn. Iets met een sensor die al jaren de boel op groen zet en nu niet meer mag en de wheelgunner zelf op het knopje moet duwen ogenschijnlijk.
Maar volgens mij mocht die sensor + automatisch op groen sowieso al niet? Ook voordat de nieuwe regels werden ingevoerd. Sensoren mochten en mogen alleen passief zijn en eventueel wegrijden blokkeren als het wiel niet vast zit. Maar volgens mij mochten ze nooit groen licht geven. Potentieel dan wel dat vroeger de monteur het knopje "te vroeg" kon indrukken en de hoek alsnog werd "afgemeld" maar dat nu niet meer kan / mag / monteur knopje in drukte terwijl wiel nog niet vast zat volgens de sensor en die het daardoor opnieuw moest doen. Dus dat uit de eerste "nieuwe regel" de vertraging van 0,15 is aangepast naar 0,000 en de monteur dus te snel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Over de hele situatie en het gedrag van Mercedes, Hamilton, de FIA en de media hier mijn take (aangezien je niet mag dubbelposten)

LewisVries in "[F1] Seizoen 2021"

Nou dan de race zelf.
Qua race was het natuurlijk uitermate vermakelijk dat McLaren won, maar ik kreeg het idee dat er erg weinig werd ingehaald (geen 'Zandvoort' weinig maar toch echt wel extreem weinig). Goed dat we volgend jaar andere auto's krijgen want ik vond het verder saai als de neten.

[ Voor 10% gewijzigd door LewisVries op 13-09-2021 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:08

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Stiekem zo'n gave foto. Niet alleen omdat McLaren hier een mega dag had maar ik zie graag andere teams en rijders in deze positie. Na al die jaren Mercedes is het extra mooi om anderen dit eens te zien beleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 20-06 10:20

Japser

Jeej!

Speedster schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:20:
[...]

Nee ik werk dus niet in de F1 =] Denk dat je het verkeerd las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:55
DDX schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:09:
Op GP Fans stond er iets over maar ik weet nu niet hoe betrouwbaar die info is
Hierdoor duurde de pitstop 11 sec

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bastie-88 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:49:
Op GP Fans stond er iets over maar ik weet nu niet hoe betrouwbaar die info is
Hierdoor duurde de pitstop 11 sec
De verklaring klinkt op zich wel plausibel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 23:28
Mijn gedachte tijdens de race, link
Het gevoel bekruipt mij dat merc over die torks ging zeiken en er een daardoor sensor op komt. Dat merc een hack dmv een zero day, heeft uitgevoerd op die sensor van rbr.
Verklaring van RBR op gpfans.com
Het probleem zat niet zozeer bij de pitcrew, maar bij de software van de wheel gun. Deze leek te maken te hebben met een glitch, waardoor het groene lampje niet aanging.
Jaja een glitch :/

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 13-09-2021 23:36 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Dus indirect is Mercedes verantwoordelijk voor de lange pitstop van Max?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:36:
Mijn gedachte tijdens de race, link

[...]

Verklaring van RBR op gpfans.com

[...]

Jaja een glitch :/
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1365/2497/products/tin-foil-hat_2000x.jpg?v=1542393503

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:17
LewisVries schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:38:
Over de hele situatie en het gedrag van Mercedes, Hamilton, de FIA en de media hier mijn take (aangezien je niet mag dubbelposten)

LewisVries in "[F1] Seizoen 2021"

Nou dan de race zelf.
Qua race was het natuurlijk uitermate vermakelijk dat McLaren won, maar ik kreeg het idee dat er erg weinig werd ingehaald (geen 'Zandvoort' weinig maar toch echt wel extreem weinig). Goed dat we volgend jaar andere auto's krijgen want ik vond het verder saai als de neten.
Je mag niet dubbelposten maar je linkt dan wel naar je eigen post van nog geen half uur ervoor :O
warp schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:51:
[...]

De verklaring klinkt op zich wel plausibel.
Tja, vind eigenlijk van niet. Het spreekt direct Horner tegen die zei dat het een menselijke fout was.
De uitleg van Horner klinkt ook wel logischer. Mijn idee (puur gebaseerd op mijn eigen speculatie) Vroeger werd er geanticipeerd op het groen lichtje dat brandde. Er werd al gedrukt voor het lampje bevestigde dat het wiel goed vast zat. Nu werkt dat niet meer. Er moet gewacht worden tot lichtje groen wordt.
Ik heb eigenlijk nog nooit een rood lichtje gezien op de wheel guns. Herinner me wel een blauw als het wiel er af is en dan het groene lichtje dat trouwens moeilijk zichtbaar is, volgens mij. Het groen lichtje zit op de linker kant van de wheel gun. Je ziet meestal dat de wheel gun niet recht wordt gehouden maar plat, met het handvat naar rechts (waarschijnlijk omdat dit gemakkelijker is om de krachten op te vangen) maar zo zie je eigenlijk dat groene lichtje niet meer.

Maar kan verkeerd zijn. Is uit herinnering dat ik dit zeg. Herinner me iets van helmet cam beelden maar weet niet meer welk team dit was.

De geloofwaardigheid van dat artikel krijgt al een deuk door te zeggen "op de beelden is te zien...." maar dan staan die beelden er niet bij (of ik zie ze gewoon over het hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:37
kraanwagen schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:43:
Dus indirect is Mercedes verantwoordelijk voor de lange pitstop van Max?
Yep, die gedachte had ik ook al...

Dacht eerst dat het kwam omdat de engineer te snel (binnen de 2 seconden) z'n gun van het wiel afhaalde waardoor hij geen groen licht kreeg. Maar het was dus blijkbaar de controle software / mechaniek dat niet goed functioneerde.

Denk dat ze zich bij Mercedes bescheurd hebben in de paar minuten hierna.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:46:
[...]

Je mag niet dubbelposten maar je linkt dan wel naar je eigen post van nog geen half uur ervoor :O
Tja, vind eigenlijk van niet. Het spreekt direct Horner tegen die zei dat het een menselijke fout was.
De uitleg van Horner klinkt ook wel logischer. Mijn idee (puur gebaseerd op mijn eigen speculatie) Vroeger werd er geanticipeerd op het groen lichtje dat brandde. Er werd al gedrukt voor het lampje bevestigde dat het wiel goed vast zat. Nu werkt dat niet meer. Er moet gewacht worden tot lichtje groen wordt.
Ik heb eigenlijk nog nooit een rood lichtje gezien op de wheel guns. Herinner me wel een blauw als het wiel er af is en dan het groene lichtje dat trouwens moeilijk zichtbaar is, volgens mij. Het groen lichtje zit op de linker kant van de wheel gun. Je ziet meestal dat de wheel gun niet recht wordt gehouden maar plat, met het handvat naar rechts (waarschijnlijk omdat dit gemakkelijker is om de krachten op te vangen) maar zo zie je eigenlijk dat groene lichtje niet meer.

Maar kan verkeerd zijn. Is uit herinnering dat ik dit zeg. Herinner me iets van helmet cam beelden maar weet niet meer welk team dit was.

De geloofwaardigheid van dat artikel krijgt al een deuk door te zeggen "op de beelden is te zien...." maar dan staan die beelden er niet bij (of ik zie ze gewoon over het hoofd)
Sorry, ik was de sarcasme tag vergeten.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Net terug van Monza en echt een heerlijk weekend gehad. Ik zat op start/finish en kon de hele race helemaal vooraan staan, dicht bij de baan. Goede gesprekken gehad ook op de tribunes en dankzij tips van Tweakers dichtbij kunnen parkeren. Een schitterende race, historische crash en Ricciardo op het podium (shoey!). Vond het leuker dan Zandvoort eerlijk gezegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhfu-KrptyoaJNu_li6La7rheWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7VB6aLLCGXo2sG7qC2uiF7V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJchfOwNNCTOWdvlK6J1_mpZabc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQuKWOoGrRZrVPPmivi7TIbw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsCa3mcNsHML_KH61KulspGYOEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6udA11neHandkkv8BKsNX2DR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7o6W_Y66vaGNGk1zRfkbTcTh2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAxmXayd91LjORCBBSqGin6W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

alexbl69 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:47:
[...]
Denk dat ze zich bij Mercedes bescheurd hebben in de paar minuten hierna.
Ik sowieso wel, maar dat had een heel andere reden... :+

Iets met haasje over spelen met F1-wagens. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hippocampus schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:34:
[...]

Stiekem zo'n gave foto. Niet alleen omdat McLaren hier een mega dag had maar ik zie graag andere teams en rijders in deze positie. Na al die jaren Mercedes is het extra mooi om anderen dit eens te zien beleven. :)
En stiekem toch gewoon een Mercedes podium :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:11

-tom-562

Oliesjeik

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:13:
[...]

En stiekem toch gewoon een Mercedes podium :)
Wat stiekem ook gewoon weer een Honda podium is :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebbert:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 23:28
Haha 😛 ja zo zie ik Toto dus achter zijn pc zitten door de weeks om dat software lek te vinden bij RBR.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
Het ongeluk met de 360 camera.

Zowel de vloer alsook het wiel gaan toch meer over Lewis zijn hoofd in dan ik tot nu toe dacht.

[ Voor 22% gewijzigd door jan390 op 14-09-2021 19:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:53
Als ie net zoveel ruimte had gelaten als bij Norris had ie dat niet gehad. Geen tijd voor empathie.

[ Voor 3% gewijzigd door Frappuccino op 14-09-2021 20:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:07
Excuses als deze al gepost was, maar ik dacht het niet; maar dit is de team radio van Riccardo net voordat en tijdens de crash tussen VER en HAM

[YouTube: Daniel Ricciardo full radio during Lewis Hamilton and Max Verstappen crash | ItalianGP]

at your service

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En zelfs Palmer komt tot de conclusie dat het een race incident was.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
Omdat alleen de stewarts de enige zijn die een chicane als 1 bocht zien waardoor ze kunnen doen alsof de entry van bocht 1 enige invloed heeft over de ruimte die je in bocht 2 hoort te krijgen.

• SinergyX
  • Laatst online: 23:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

The_Butler schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:15:
Excuses als deze al gepost was, maar ik dacht het niet; maar dit is de team radio van Riccardo net voordat en tijdens de crash tussen VER en HAM

[YouTube: Daniel Ricciardo full radio during Lewis Hamilton and Max Verstappen crash | ItalianGP]
Zegt Max nu aan het einde 'you ok?', of is dat gewoon geluid dat klinkt alsof dat zo is? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yup, net ook gekeken.

Snap overigens als ik het vergelijk met Giovinazzi/Leclerc in T1 bekijk wel dat Hamilton vindt dat ie ruimte heeft gelaten.

Maar conclusie blijft wmb nog steeds; racing incident. Vijf centimeter meer ruimte en Max had de curb niet zo vol geraakt. Shit happens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

360 graden camera`s :

[Streamable: https://streamable.com/i56gup]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24

TrekDr0p

QR niet scannen

Enige jammere aan dit hele gedoen vind ik de uitspraak van Toto, dat de teams er geen mening over moeten hebben en de stewards het woord laten doen, maar vervolgens overal je mening toch laten horen of van iemand anders binnen het MER huis.

Lets go next race, deze keer weer VER boven HAM? :+

• ArgantosNL
TrekDr0p schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:46:
Letterlijk of figuurlijk, ik ben voor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 09:20

@1:50 slow motion waar de achterband van VER het hoofd van HAM raakt.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 15:30
ArgantosNL schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:08:
[...]

Letterlijk of figuurlijk, ik ben voor :+
In beide gevallen blijft VER leider in het kampioenschap :+

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:11

-tom-562

Oliesjeik

Enige jammere aan dit hele gedoen vind ik de uitspraak van Toto, dat de teams er geen mening over moeten hebben en de stewards het woord laten doen, maar vervolgens overal je mening toch laten horen of van iemand anders binnen het MER huis.

Toto 'Zid you rezeive mai email' Wolff

Vaak bu'j te bang!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar Christian Albers zegt dat Wolff veel beter is...

https://www.gpblog.com/nl...ssioneler-dan-horner.html

:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24

TrekDr0p

QR niet scannen

Owja die andere Nederlander die ooit in de F1 heeft gereden en ooit 4 puntjes heeft gepakt :+

Die wil gewoon graag een Mercedes rijden met korting omdat zijn Bugatti niet geleverd is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
TrekDr0p schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:49:
[...]

Owja die andere Nederlander die ooit in de F1 heeft gereden en ooit 4 puntjes heeft gepakt :+

Die wil gewoon graag een Mercedes rijden met korting omdat zijn Bugatti niet geleverd is :+
Je bedoelt deze Nederlander? :+

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:14
TrekDr0p schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:49:
[...]

Precies… Zelfs mijn grootoma op haar bakfiets had in die race punten gescoord :+.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
Tot diezelfde conclusie kwam Palmer ook bij het incident op Silverstone alleen toen deugde er weinig van zijn analyse omdat hij een Engelsman is en die zijn bij voorbaat biased aldus sommigen hier. Wat wij er als buitenstaanders van vinden doet er niet toe.

Als je kijkt naar de manier waarop de stewards naar een incident kijken en de primaire vraag die ze proberen te beantwoorden, namelijk "Wie heeft er nou de grootste mogelijkheid gehad om het incident te voorkomen" (aldus Peter Oord), dan kan ik mij in beide gevallen prima vinden in hun oordeel. In beide gevallen had één van de twee betrokken coureurs meer kunnen doen dan de andere coureur om het incident te voorkomen waardoor een straf op zijn plaats was. In de gevallen waar de stewards geen duidelijk antwoord op die vraag kunnen geven zal het oordeel in de meeste gevallen zijn dat het een racing incident is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eigenlijk is de allerbelangrijkste redenatie dat het een raceincident is dat geen van 2 coureurs compleet kwaad is geworden op de ander en/of meteen verhaal is gaan halen.

De bekoelde loop van Max en Lewis die niet eens een hand uitsteekt uit de cockpit zegt al genoeg dat beide coureurs volkomen wisten waar ze aan begonnen waren.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43

AvK

Ready Set Go

enchion schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:39:
Eigenlijk is de allerbelangrijkste redenatie dat het een raceincident is dat geen van 2 coureurs compleet kwaad is geworden op de ander en/of meteen verhaal is gaan halen.

De bekoelde loop van Max en Lewis die niet eens een hand uitsteekt uit de cockpit zegt al genoeg dat beide coureurs volkomen wisten waar ze aan begonnen waren.
Dit lijkt me een mooie afsluiting van deze eindeloze discussie....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• tweakduke
  • Laatst online: 21:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik doe deze dan ook dicht. Volgende week naar Sochi :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord