Toon posts:

[F1 2021] Race 14 GP van Italië Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste
Acties:
  • 125.428 views

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:22

Spotmatic

Ken sent me

Het blijft bijzonder dat dit uiteindelijk het resultaat is van twee verklote pitstops. Eentje van 11 seconden van RBR, eentje van 4 seconden van Mercedes. Staan dan uiteindelijk ook de gewijzigde pitstopregels (door Mercedes geïnstigeerd) aan de bron hiervan en is dit dus een soort van backfire voor Mercedes?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04:06

OMX2000

By any means necessary...

Goede analyze van het Max en Ham incident. YouTube: Max vs Lewis: Who's at Fault? | The F1 Breakdown | Italian Grand Prix

Dus gewoon een race incident.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Spotmatic schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:57:
Het blijft bijzonder dat dit uiteindelijk het resultaat is van twee verklote pitstops. Eentje van 11 seconden van RBR, eentje van 4 seconden van Mercedes. Staan dan uiteindelijk ook de gewijzigde pitstopregels (door Mercedes geïnstigeerd) aan de bron hiervan en is dit dus een soort van backfire voor Mercedes?
Dat kan ik dus niet vinden, ik heb de pitstop nu 2x gekeken, maar hoor enkel Ver over een miscommunicatie tussen de wheelgunman en nog iemand, maar is dat die timer/lampje dat niet goed ging, of dat de gun (volgens mij 1 van de zeldzame keren) weigerde te werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wognummer
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:19
ewoud75 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:55:
@Wognummer Adelaide toch? Schumi op 2 wielen schuin?
Was toen 1 punt verschil tussen deze 2
het grapje was meer dat ze altijd de ander de schuld geven haha maar idd het was enorm close toen

• Alfa Novanta
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Jasphur schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:50:
Will Buxton vat het goed samen in zijn Tweet thread

[Embed]
Will Buxton is vrij duidelijk in zijn betoog ..
https://twitter.com/wbuxtonofficial

en dat is een Brit :o

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

• JPS
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:24:
[...]
Dit is weliswaar achteraf geneuzel, maar wat mij betreft zou Hamilton heel erg in aanzien dalen als ie dit niet wist.
Hij wist het dondersgoed, en daardoor daalt ie ook bij mij in aanzien. Dit was willens en wetens, en daarmee heeft hij zelf de toon gezet.
Dit is iets van alle tijden, wat mij betreft is het grote probleem dan ook vooral de onvoorspelbaarheid van de FIA.
Ja eens. Arbitraire beslissingen zullen er altijd zijn, maar de consequentie in besluitvorming is nogal zoek. Daarom had deze clash in Monza veel beter als raceincident afgedaan kunnen worden.

De vergelijking met het Silverstone incident vind ik trouwens niet juist, dat was echt een andere situatie. Hier op Monza waren snelheden, rempunten en racelijnen tussen HAM en VER compleet anders door de pitstop.
Op Silverstone kreeg HAM alle ruimte maar kwam veel te lomp aanrijden. Nota bene op zijn thuiscircuit, dus dit was echt een zeer bewust genomen risico. En je weet dat als je iemand zo met voorwiel op het achterwiel tikt, dat de voorste er het slechtste afkomt.

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Alfa Novanta schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:03:
[...]

Will Buxton is vrij duidelijk in zijn betoog ..
https://twitter.com/wbuxtonofficial

en dat is een Brit :o
Tja Brundle en Crofty zagen ook geen fout van Verstappen, die vonden eigenlijk dat Hamilton hem te ver naar buiten duwde en zagen het als een racing incident.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• .ScorpionSquad
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Opnieuw een hele nette video van Scott Mansell over de crash van Verstappen en Hamilton.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 08:57

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

https://www.formule1.nl/nieuws/mercedes-toon-red-bull-laat-blijken-dat-ze-wisten-dat-verstappen-fout-zat/

Dus dan kun je, je beter van de domme houden en gewoon gaan feestvieren zoals in Silverstone .. bah :r

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Even de "analyse" van Jolyon Palmer afwachten, dan wordt pas werkelijk duidelijk wie de "schuldige" is :w

@siggy die Palmer ja :+
(u mistte mijn sarcastische ondertoon?)

[Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 13-09-2021 13:21]

Steady as she goes...

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:26:
[...]

Tja, maar bij de bocht was Hamilton al aardig op snelheid en er staat nergens dat ie niet gelijk het gevecht aan mag gaan. En dan zit er natuurlijk een groot verschil tussen hem er gelijk voorgooien met 100km/hr verschil of zoals hier gebeurde.
En nogmaals, ik ben het ermee eens dat naar mijn idee degene die uit de pits komt voorrang moet verlenen, maar zo strikt staat het nu eenmaal niet beschreven.
Bij de eerste bocht maakt Hamilton al een overtreding door te naar links te sturen tijdens het remmen.

System | Racing is in my Blood

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:35
Hamilton is, zoals altijd, weer een hypocriet eerste klas. Als hij tegen iemand aanrijd, waardoor een andere crashed, is het allemaal niet zo erg. Maar als het dan bij hem gebeurt schreeuwt meneer moord en brand.

Je kunt merken dat Hamilton onder druk staat, want hij rijdt zoals Vettel in 2018.

• siggy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-09 14:33

siggy

Wait.... what?

hardware-lover schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:11:
[...]

Even de "analyse" van Jolyon Palmer afwachten, dan wordt pas werkelijk duidelijk wie de "schuldige" is :w
Palmer die vond dat Verstappen nog meer ruimte had moeten laten op Silverstone en die het toen een racing incident vond?

Probleem blijft gewoon dat een te groot deel van het hele circus Brits is en die zijn bij voorbaat al ingenomen. Heel af en toe kunnen ze professioneel reageren, maar vaak druipt het van dezelfde inconsequente argumenten als de fia gebruikt.

Straf is gegeven, RBR gaat niet in beroep, nieuwe PU dus effectief weinig verandering.

/sarcasme edit/
Blijkbaar las ik over de apenstrofjes heen :+ :+ O-)

[Voor 5% gewijzigd door siggy op 13-09-2021 13:23]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-09 09:38

Bansheeben

There never was any cake...

Jasphur schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:50:
Will Buxton vat het goed samen in zijn Tweet thread

[Embed]
Hier is toch geen speld tussen te krijgen, of ligt het aan mij? Max had er wellicht voor kunnen kiezen om de bocht over te slaan, maar die was gewoon bezig met een overtake attempt.

Ik begrijp dat RBR de beslissing van de FIA accepteert, maar ik vind het echt een complete aanfluiting.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

hardware-lover schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:11:
[...]

Eigenlijk zegt Scott dat Verstappen veel duidelijker dan Hamilton de bochten opeist en dat hij dat persoonlijk hetzelfde had gedaan als Verstappen... dus racing incident met Verstappen als favoriet :+

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:33
tommyboy0606 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:20:
Ik ben een van de weinigen die het eens is met de stewards volgens mij.
Hij zat er niet ver genoeg naast en dan mag Lewis de auto naar buiten laten lopen. Net zoals wat Max in ronde 1 deed. Ik vind het een belachelijke regel want in theorie kan je iemand buitenom dwingen en zelf zorgen dat je voorop ligt en iemand naar buiten drukken want je ligt voor nog.

Erg leuk voor Ricciardo en Mclaren dit. Bottas vond ik ook aardig vrolijk overkomen en alvast de schoenen van Kimi hebben aangetrokken.
Ben benieuwd wat er met de alpha tauris aan de hand was. Iemand al info daarover?
Is ook mijn mening. Verstappen was veel te agressief.

Niet dat het vanuit zijn standpunt onlogisch was overigens. Of ik ga er voorbij of we liggen er allebei af... is in zijn positie wel iets voor te zeggen. Maar als het dan mis gaat moet je op de blaren zitten.

iRacing Profiel

• Bansheeben

Bansheeben

alexbl69 schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:22:
[...]

Niet dat het vanuit zijn standpunt onlogisch was overigens. Of ik ga er voorbij of we liggen er allebei af... is in zijn positie wel iets voor te zeggen. Maar als het dan mis gaat moet je op de blaren zitten.
Maar wat was er dan zo aggressief aan die move? Exact dezelfde situatie was namelijk al een paar keer eerder goed gegaan in zelfs dezelfde race tussen andere coureurs (Norris/Hamilton en Giovinazzi/Leclerc).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• alexbl69
  • Laatst online: 09:33
MikeyMan schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:25:
[...]

Euh... Interessante... Buitenkant T1 of binnenkant T2.

Hamilton laat hem in T1 naar buiten lopen bij de exit of sluit voor T2 de deur.
Maargoed, ook daar is weinig toelichting op gegeven.

@Mars18 Volgens mij is het hier wel wat genuanceerder ;)
Zie ook bijvoorbeeld:
https://the-race.com/form...tappens-italian-gp-clash/

Een paar screenshots:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Let wel; Verstappen rijdt dus net de snelste ronde. Die bandjes zijn prima.
Als de bandjes elkaar zijwaarts hadden geraakt was er niet zoveel aan de hand geweest. Wiel op wiel ziet er wat dramatisch uit.
En hier een still van de start van de sprint race...

Ricciardo was hier nog verder dan Verstappen bij Hamilton was... En Ricciardo liet hem lopen en vertelde na afloop dat hij dat deed omdat de bocht 'van Max' was.

iRacing Profiel

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Alonso vindt het een race-incident. En als iemand het kan weten. ;)

Alonso: "Hamilton en Verstappen hebben allebei het juiste gedaan"

[Voor 17% gewijzigd door sjaool op 13-09-2021 13:27]

"When you grow up your heart dies"

• chevsticks
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-09 21:49
.ScorpionSquad schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:07:
Opnieuw een hele nette video van Scott Mansell over de crash van Verstappen en Hamilton.

[YouTube: Max vs Lewis: Who's at Fault? | The F1 Breakdown | Italian Grand Prix]
Kan het er eigenlijk niet meer dan eens mee zijn. Duidelijke uitleg met mooie vergelijkingen.

• Tomcatter_31
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:59
redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:24:
Maar dat was niet met die lijn, die snelheid en het rempunt dat ie gebruikte. Maar laat ik het anders zeggen, gezien de ervaring van Hamilton zou ik het wel heel raar vinden als ie niet had geweten dat dit zou gebeuren. Zelfs als ie alle ruimte had gehad had ie die bocht maar amper kunnen halen.
Ze zijn met hoge snelheid aan het racen. Ze waren de hele ronde al met elkaar bezig. Verstappen kneep voor de bocht Hamilton naar binnen toe en ging vervolgens weer wat terug naar de racelijn. Het gebeurt allemaal zo snel waar je met elkaar bezig bent, dat het zomaar kan gebeuren dat je net verkeerde inschatting maakt, op een andere lijn zit of net je rempunt mist etc. Genoeg voorbeelden van zeer ervaren coureurs op het oog die knullige fouten maken.
Tja, Schumacher reed niet anders hoor en als je in de tijd van Prost/Senna kijkt was het zo mogelijk nog erger. Dit is iets van alle tijden, wat mij betreft is het grote probleem dan ook vooral de onvoorspelbaarheid van de FIA.
Ja, daar heb je op zich wel gelijk in. :)

• Bansheeben

Bansheeben

alexbl69 schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:26:
[...]

[Afbeelding]
Ricciardo was hier nog verder dan Verstappen bij Hamilton was... En Ricciardo liet hem lopen en vertelde na afloop dat hij dat deed omdat de bocht 'van Max' was.
Een paar stills later zou je dan ook zien dat Ricciardo daar geen enkele kans had, omdat Verstappen de auto na T1 naar buiten liet lopen en de plek opeiste. Dit deed Hamilton niet. Dus Verstappen kon ernaast, maar vervolgens liet Hamilton niet de ruimte in T2. Al met al gewoon een race incident. Ik begrijp niet waarom die FIA perse een schuldige moest aanwijzen...

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-09 16:43
alexbl69 schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:26:
[...]

[Afbeelding]
Verschil zijnde, dat Max hier Ricciardo meer ruimte gaf dan Hamilton verstappen:
https://i.imgur.com/FsAHQBM.jpg
(en ook bij ingaan T2 marginaal meer ruimte houd terwijl Max daar al ziet dat Ricciardo daar al afgehaak is)

(mijn inziens had dit hier overigens gewoon als race-incident beschouwd kunnen worden)

[Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 13-09-2021 13:40]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• !mark
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09:06
tommyboy0606 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:20:
Ik ben een van de weinigen die het eens is met de stewards volgens mij.
Als ik dit incident in een vacuüm bekijk - wat de FIA ook doet - ben ik het er ook als Verstappen fan wel mee eens.
Live dacht ik meteen dat Hamilton weer fout zat maar achteraf blijkt dat Verstappen op geen enkel moment voor Hamilton heeft gezeten. Ja Hamilton had meer ruimte kunnen laten, maar gezien Verstappen er nooit voor heeft gezeten is het denk ik zijn goed recht de deur dicht te gooien, Verstappen had andersom echt niet anders gedaan. Zowel een race-incident als de laagst mogelijke straf voor Verstappen zijn te verdedigen.

Alleen als je even buiten het vacuüm kijkt is het natuurlijk wel raar dat Hamilton Verstappen er effectief zonder straf kan uittikken in Silverstone, 26 punten kan uitlopen én Verstappen later in het seizoen een gridstraf aansmeert voor de motor. Terwijl Verstappen wél een straf met gevolgen krijgt terwijl beide partijen ongeveer een gelijkwaardige schade/gevolg hebben. De regels zijn vast correct toegepast maar ik denk dat het enigszins laten meewegen van de gevolgen van een incident vanaf 2022 helemaal geen slecht idee is.

• Dazzler2120
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online
Bansheeben schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:30:
[...]

Een paar stills later zou je dan ook zien dat Ricciardo daar geen enkele kans had, omdat Verstappen de auto na T1 naar buiten liet lopen en de plek opeiste. Dit deed Hamilton niet. Dus Verstappen kon ernaast, maar vervolgens liet Hamilton niet de ruimte in T2. Al met al gewoon een race incident. Ik begrijp niet waarom die FIA perse een schuldige moest aanwijzen...
Omdat er gewoon iemand is die iets meer schuld is dan de ander. 60%/40%
In dit geval was Max het, aangezien hij de inhalende partij, aan de buitenkant was die de optie had de bocht te laten gaan.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Bansheeben

Bansheeben

Dazzler2120 schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:35:
[...]

Omdat er gewoon iemand is die iets meer schuld is dan de ander. 60%/40%
In dit geval was Max het, aangezien hij de inhalende partij, aan de buitenkant was die de optie had de bocht te laten gaan.
Maar Ocon kreeg in dezelfde race ook een penalty voor het squeezen van Vettel(?) op een vergelijkbare manier als Hamilton deed bij Max. Sterker nog, Max zelf heeft al eens een penalty gekregen op Monza voor het squeezen van Bottas in T1. Dus de consistentie is ver te zoeken. En wie bepaalt dan die percentages? Ik vond de uitleg van de stewards zeer matig.

• Biggg
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08:00
Ik deel de conclusie, maar er is nogal wat af te te dingen op de analyse.

Hij begint de analyse met het lap 1 incident. Dat is totaal niet vergelijkbaar, er is hier gaan sprake van een auto die met een andere snelheid uit de pit komt en een positie probeert af te dwingen tussen twee auto's op de baan.

Vervolgens behandelt hij het incident alsof het een "normale" inhaalpoging van Max betreft. Hij gaat hieraan voorbij dat Ham met veel lagere snelheid de pit uit kwam, al begint te remmen terwijl hij nog rechts van de pit exit lijn zit en vervolgens al remmend de racing lijn op stuurt, in het pad van een aanstormende en ook reeds remmende Max, met onvoldoende ruimte aan de buitenkant.

De analyse van Will Buxton op twitter neemt dit wel mee in overweging en is wat mij betreft een stuk beter.

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-09 15:43
ArcticWolf schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:03:
[...]

Vond deze ook nog op F1technical:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan dus prima samen :+
Zonder een oordeel eraan te geven, maar heb zelf ook nog even naar de replay gekeken en wat screenshots van gemaakt.

In screenshot 1 zie je Lando de bocht nemen. Netjes over de ideale line/curb heen, pakt netjes de bocht mee.

Vervolgens zie je in screenshot 2 en 3 hoe Lewis de bocht neemt. Lewis komt natuurlijk uit de pit, dus kan de bocht al niet nemen zoals Lando hem nam want hij zit aan de binnenkant. Vervolgens neemt hij de bocht wijder om te verdedigen.

En dan komt de tweede bocht eraan, zit er te weinig ruimte in de bocht en moet Max over het groene heen. Dan is het gebeurd.

Als je het dan van de onboard van Max kijkt:

Lewis komt de pit uit. Lando rijdt ervoor. Je ziet dat Lando rechts van de linker witte lijn blijft.

Lewis is langs de doorgetrokken streep heen. Waarom hij hem er niet pontificaal voorzet, is mij een beetje een raadsel (mogelijk te groot snelheidsverschil met Max). Want Max had nooit meer de binnenkant kunnen nemen op 100 meter voor de bocht.

Vlak voor bocht 1 zit Max er al voor de helft naast. Maar let wel op, doordat Lewis nog zo laat naar links gegaan is, moet hij Max hier al op het groene vlak zetten.

Halverwege bocht 1, Max zit er nu voor ~80% naast. Maar nu zie je al het probleem, ze kunnen nooit meer fatsoenlijk met 2 man door de bocht heen want ze zijn beide te ver doorgeschoten.

Max zit er nog steeds niet helemaal naast, ik denk zo'n 90 a 95% op dit moment. En dan is het wachten tot het fout gaat.

Ergens snap ik wel dat Max deze penalty krijgt. Hij heeft er nooit echt 100% naast gestaan. Aan de andere kant, je kan Lewis zijn aandeel niet alleen op verdedigen gooien.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

!mark schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:33:
Live dacht ik meteen dat Hamilton weer fout zat maar achteraf blijkt dat Verstappen op geen enkel moment voor Hamilton heeft gezeten. Ja Hamilton had meer ruimte kunnen laten, maar gezien Verstappen er nooit voor heeft gezeten is het denk ik zijn goed recht de deur dicht te gooien, Verstappen had andersom echt niet anders gedaan. Zowel een race-incident als de laagst mogelijke straf voor Verstappen zijn te verdedigen.
Tja, ook achteraf: had men VER zijn stop niet verknoeid, zat VER gewoon dik voor HAM en had dit nooit gebeurd. Ik zie het dus ook wel gebeuren dat de twee binnenkort ergens een biertje doen nu eea gevoelsmatig weer quitte staat.

[Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 13:43]

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Robkazoe schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:38:
[...]

Zonder een oordeel eraan te geven, maar heb zelf ook nog even naar de replay gekeken en wat screenshots van gemaakt.
[Afbeelding]
In screenshot 1 zie je Lando de bocht nemen. Netjes over de ideale line/curb heen, pakt netjes de bocht mee.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vervolgens zie je in screenshot 2 en 3 hoe Lewis de bocht neemt. Lewis komt natuurlijk uit de pit, dus kan de bocht al niet nemen zoals Lando hem nam want hij zit aan de binnenkant. Vervolgens neemt hij de bocht wijder om te verdedigen.
[Afbeelding]
En dan komt de tweede bocht eraan, zit er te weinig ruimte in de bocht en moet Max over het groene heen. Dan is het gebeurd.

Als je het dan van de onboard van Max kijkt:
[Afbeelding]
Lewis komt de pit uit. Lando rijdt ervoor. Je ziet dat Lando rechts van de linker witte lijn blijft.
[Afbeelding]
Lewis is langs de doorgetrokken streep heen. Waarom hij hem er niet pontificaal voorzet, is mij een beetje een raadsel (mogelijk te groot snelheidsverschil met Max). Want Max had nooit meer de binnenkant kunnen nemen op 100 meter voor de bocht.
[Afbeelding]
Vlak voor bocht 1 zit Max er al voor de helft naast. Maar let wel op, doordat Lewis nog zo laat naar links gegaan is, moet hij Max hier al op het groene vlak zetten.
[Afbeelding]
Halverwege bocht 1, Max zit er nu voor ~80% naast. Maar nu zie je al het probleem, ze kunnen nooit meer fatsoenlijk met 2 man door de bocht heen want ze zijn beide te ver doorgeschoten.
[Afbeelding]
Max zit er nog steeds niet helemaal naast, ik denk zo'n 90 a 95% op dit moment. En dan is het wachten tot het fout gaat.

Ergens snap ik wel dat Max deze penalty krijgt. Hij heeft er nooit echt 100% naast gestaan. Aan de andere kant, je kan Lewis zijn aandeel niet alleen op verdedigen gooien.
Hier wordt goed verteld waarom dit geen penalty had hoeven zijn...

Het verschil zit hem erin dat Verstappen keihard aangeeft wanneer de bocht van hem is en dat Hamilton dat niet (of toen niet) deed en daarom er een gat ontstond en het te laat was om te bailen toen Hamilton het gat dichtgooide... daarom racing incident.

• Puc van S.
[...]

[Afbeelding]

Tevens, mijn inziens was Max alsnog bij Hamilton naar binnengereden als hij bij het laatste screenshot besloten had af te breken en recht door te gaan, hij had op die broodjes nooit die bocht meer kunnen maken en was waarschijnlijk rechtdoor in de zijkant van Hamilton gereden.
CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:42:
[...]
Tja, ook achteraf: had men VER zijn stop niet verknoeid, zat VER gewoon dik voor HAM en had dit nooit gebeurd. Ik zie het dus ook wel gebeuren dat de twee binnenkort ergens een biertje doen nu eea gevoelsmatig weer quitte staat.
Zelfde natuurlijk als ze bij Mercedes een goeie stop gehad hadden, was dit ook nooit gebeurt :P

[Voor 19% gewijzigd door Puc van S. op 13-09-2021 13:45]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik tel over de afgelopen pagina zes keer een link naar hetzelfde filmpje van Scott Mansell...

Lezen we het topic ook nog een beetje alvorens te posten? :?

• Bansheeben

Bansheeben

Puc van S. schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:44:
[...]

Tevens, mijn inziens was Max alsnog bij Hamilton naar binnengereden als hij bij het laatste screenshot besloten had af te breken en recht door te gaan, hij had op die broodjes nooit die bocht meer kunnen maken en was waarschijnlijk rechtdoor in de zijkant van Hamilton gereden.
[...]

Zelfde natuurlijk als ze bij Mercedes een goeie stop gehad hadden, was dit ook nooit gebeurt :P
Was een beetje wheelbangen geworden met wat geluk. Da's an sich niet zo gek met die chicanes op Monza.

• Dazzler2120
  • Nu online
Bansheeben schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:37:
[...]

Maar Ocon kreeg in dezelfde race ook een penalty voor het squeezen van Vettel(?) op een vergelijkbare manier als Hamilton deed bij Max. Sterker nog, Max zelf heeft al eens een penalty gekregen op Monza voor het squeezen van Bottas in T1. Dus de consistentie is ver te zoeken. En wie bepaalt dan die percentages? Ik vond de uitleg van de stewards zeer matig.
Dan had Max de bocht moeten opgeven, kort achter Hamilton blijven zitten totdat hij de straf kreeg voor squeezen. Ander resultaat maakt dat de beoordeling en situatie ook totaal anders zijn.
In dit geval bepaalde ik die percentages, want die had ik gewoon verzonnen. Maar uiteindelijk bepalen de stewards dat lijkt me.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-09 18:45
HAM heeft blauwe vlaggen gehad toen hij uit de pit kwam, had hij VER wel mogen inhalen?

• siggy

siggy

Wait.... what?

Als de redenatie is dat je er 100% naast moet zitten dan kan iedereen ophouden en naar huis gaan.....

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:47
GrooV schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:46:
HAM heeft blauwe vlaggen gehad toen hij uit de pit kwam, had hij VER wel mogen inhalen?
Zoek maar naar de Twitter van 'van Gameren', die heeft het gisteren al meteen uitgelegd.
De blauwe vlaggen waren er om HAM te waarschuwen dat er rijders op de racelijn zaten, ging totaal niet over inhalen of positie, zou wat zijn. 8)7

• meenkdrie
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09:47
Komop zeg.

Dit is ook al 10x langsgekomen, daarnaast zijn we aan het racen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Puc van S. schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:44:
HAM ging alleen een ronde later. Ik weet dat zijn stop ook niet al te best was, maar de stop van VER was wel een 9s te lang, dat is echt veel.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blauwe vlaggen wanneer er om een positie gereden wordt? Dat zal voor een achterligger zijn geweest.
En anders is dat gewoon fout van de marshal.

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 13:50]

• GrooV
meenkdrie schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:48:
[...]

Komop zeg.

Dit is ook al 10x langsgekomen, daarnaast zijn we aan het racen.
Ah sorry, was vergeten dat F1 is voor mensen die alle 159 pagina's van dit topic uit hun hoofd kennen en slapen met de regelementen onder hun kussen

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GrooV schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:50:
Ah sorry, was vergeten dat F1 is voor mensen die alle 159 pagina's van dit topic uit hun hoofd kennen en slapen met de regelementen onder hun kussen
Nou ja, de regels van het vlaggen is wel redelijke basiskennis, truth be told. :$

• MrOleo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:14
Ik zat er aan te denken om een vergelijkbare analyse op te schrijven, maar als iemand het al perfect uitlegt, dan is dat niet nodig.
Dit filmpje legt precies uit waarom het een racing incident is, zoals ik het ook zie en laat zien hoe Hamilton beter had kunnen verdedigen zoals max deed in imola en bocht 4. Dit beantwoord eigenlijk alle vragen en laat zien waarom de stewards ernaast zitten.
Eindelijk een goed filmpje op YouTube :+

Xsiedit

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:49:
[...]
Blauwe vlaggen wanneer er om een positie gereden wordt? Dat zal voor een achterligger zijn geweest.
En anders is dat gewoon fout van de marshal.
At any time, a stationary light blue flag may be shown to a driver at the pit lane exit to warn him that cars are approaching on the track.

Granted; de vlag was verre van stationary.

• Puc van S.
CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:51:
[...]
Nou ja, de regels van het vlaggen is wel redelijke basiskennis, truth be told. :$
Ow, ik wist niet dat er een verschil was tussen een wapperende blauwe vlag en een stilgehouden blauwe vlag en volg toch al behoorlijk wat jaren motorsport..

https://motorsports-regulations.com/en/blueflag

• meenkdrie
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09:47
GrooV schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:50:
[...]

Zoekfunctie?

Snap dat het soms lastig zoeken is, maar deze is goed te doen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MikeyMan schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:53:
At any time, a stationary light blue flag may be shown to a driver at the pit lane exit to warn him that cars are approaching on the track.

Granted; de vlag was verre van stationary.
Waar refereert light naar in deze? Light als in: licht van een lamp, of licht, als in: lichte kleur?

• GrooV
CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:51:
[...]
Als je bijvoorbeeld op wikipedia kijkt kan ik dit niet terug vinden ? Daar staat letterlijk dat je voorrang moet verlenen

Wikipedia: Vlaggen van de Formule 1
Een coureur staat op het punt om ingehaald te worden en moet aan de snellere wagen(s) voorrang verlenen. Een coureur krijgt penalty als hij drie blauwe vlaggen heeft genegeerd. Tijdens een race wordt deze vlag alleen getoond aan rijders die op een ronde achterstand worden gezet en aan rijders die vanuit de pits weer de baan op rijden. Tijdens trainingen en kwalificaties kan deze aan alle rijders worden getoond.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:56:
[...]
Waar refereert light naar in deze? Light als in: licht van een lamp, of licht, als in: lichte kleur?
PMS 298 C kwalificeert blijkbaar als "Light blue".

Overigens had er anders "Blue Light" gestaan.

• Dazzler2120
  • Nu online
GrooV schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:56:
[...]

Als je bijvoorbeeld op wikipedia kijkt kan ik dit niet terug vinden ? Daar staat letterlijk dat je voorrang moet verlenen

[...]
De Nederlandse wiki is meestal niet de beste bron; Wikipedia: Racing flags

De Engelse wiki heeft het stuk "In Formula One, blue lights or flags may be shown at the end of pit lanes to warn of approaching cars on the track." er nog in staan.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GrooV schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:56:
[...]

Ah, dan heeft men HAM middels de (niet bewegende) vlag dus gewaarschuwd dat iemand eraan kwam. Gezien het verder om een positie ging, heeft HAM echter niet de 'plicht' om degene die er aan komt (VER in deze situatie) voorbij te laten. Wel zou het iets kunnen zijn voor RBR wellicht, maar zij hebben aangegeven de straf te accepteren en is het bovendien ook geen nieuw bewijs wat tijdens de race niet al beschikbaar was.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Zelfs online mag Lewis mensen er graag af rijden... ;)

"When you grow up your heart dies"

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:23
Stukje verder terug doet hij een breakcheck om een penalty in te lossen dat letterlijk zorgt voor een botsing. Dirty racing van de bovenste plank.

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik ben er klaar mee, gaat toch niks meer veranderen... tot over 2 weken.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:28:
[...]

Ze zijn met hoge snelheid aan het racen. Ze waren de hele ronde al met elkaar bezig. Verstappen kneep voor de bocht Hamilton naar binnen toe en ging vervolgens weer wat terug naar de racelijn. Het gebeurt allemaal zo snel waar je met elkaar bezig bent, dat het zomaar kan gebeuren dat je net verkeerde inschatting maakt, op een andere lijn zit of net je rempunt mist etc. Genoeg voorbeelden van zeer ervaren coureurs op het oog die knullige fouten maken.
Sorry, maar dat zijn inschattingen die ze zo de hele tijd aan het doen zijn. Als dit echt een foute inschatting van Hamilton zou zijn, zou hij er iedere race wel ergens afvliegen door een foute inschatting. Hij zat hier ver van de lijn die hij nodig had om met die snelheid de bocht te halen en remde daarna ook nog eens te laat. Hij zat er dus niet een beetje langs, maar heel veel.

En zelfs als het al een knullig foutje is, is het wel iedere keer alleen een knullig foutje als het om Max gaat. Bij elke andere coureur maakt ie dit soort 'foutjes' niet.

Maar omdat er inderdaad een kans is dat het per ongeluk was, is de straf ook zo minimaal. Maar deze discussie hebben we al gehad en zoals ik al zei maakt dit stuk me niet eens zo heel veel uit. Het gaat me vooral om het punt dat de FIA zo onvoorspelbaar is en daar zijn we het al over eens.
[...]

Ja, daar heb je op zich wel gelijk in. :)
Dit dus :)

[removed]

• Spotmatic
  • Laatst online: 09:22

Spotmatic

Ken sent me

redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:49:
[...]
En zelfs als het al een knullig foutje is, is het wel iedere keer alleen een knullig foutje als het om Max gaat. Bij elke andere coureur maakt ie dit soort 'foutjes' niet.
Dit doet hij bij alle RBR rijders. Zie Albon, vorig jaar. Ik zie een tendens. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Eskimootje
  • Laatst online: 09:57
Hamilton vangt eerst Verstappen op door hem naar buiten te drukken, remt vroeg om te voorkomen dat Verstappen achter hem langs kan kruizen. Vervolgens drukt hij hem ver naar buiten en hiermee is Verstappen eigenlijk verslagen. Hij laat geen ruimte meer en dit was het resultaat, het verdedigen van Hamilton is hier zeker mede oorzaak van, dus een racing incident is op zijn plaats.
Blijft er 1 vraag over bij mij, er wordt volop geklaagd over te weinig inhalen, waarom past men de regel niet aan zodat je 1 auto ruimte moet laten als er iemand een fractie naast zit vanaf de racing line, hiermee is inhalen veel makkelijker, voorkom je dit soort situaties en kan de snellere auto er langs. Nu geef je al het voordeel aan de voorliggende partij en zijn de races vaak saai.
Een duikbom is nog steeds niet mogelijk want dat redt je niet met maar 1 auto ruimte op de racing line.

• ArgantosNL
  • Laatst online: 21-09 23:23
Spotmatic schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:52:
[...]

Dit doet hij bij alle RBR rijders. Zie Albon, vorig jaar. Ik zie een tendens. ;)
Voor Racers die letterlijk paar centimeter naar betonnen muren kunnen afscheuren voor 50+ rondes lang dan zijn dit wel hele toevallige fouten van net te weinig ruimte laten.

• Tomcatter_31
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:59
redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:49:
[...]

Sorry, maar dat zijn inschattingen die ze zo de hele tijd aan het doen zijn. Als dit echt een foute inschatting van Hamilton zou zijn, zou hij er iedere race wel ergens afvliegen door een foute inschatting. Hij zat hier ver van de lijn die hij nodig had om met die snelheid de bocht te halen en remde daarna ook nog eens te laat. Hij zat er dus niet een beetje langs, maar heel veel.

Maar omdat er inderdaad een kans is dat het per ongeluk was, is de straf ook zo minimaal. Maar deze discussie hebben we al gehad en zoals ik al zei maakt dit stuk me niet eens zo heel veel uit. Het gaat me vooral om het punt dat de FIA zo onvoorspelbaar is en daar zijn we het al over eens.
Klopt dat soort inschattingen doen ze de hele tijd, maar soms maak je daarin fouten. Dat gebeurt nu eenmaal. Ik ga er echt niet in mee dat iemand bij 280+ km/u zijn auto laat staan (of expres laat glijden over het deel waar minder grip is) om een punt te maken. Dat doe je misschien in een langzame bocht of chicane, niet in zo'n snelle bocht waar zo'n actie levensgevaarlijk is. En het is ook niet telkens met Max. Toen hij in Imola eraf gleed door een inschattingsfout (het was buiten de lijn glad door de regen) haalde hij een Williams in... Daarbij stond hij op dat moment (Silverstone) achter in het wk, dus als ze er samen af zouden stuiteren, wat bij 280 zeer reële kans is, dan heeft hij qua punten alleen zichzelf ermee. Dus wk technisch zou dat ook niet heel slim moment zijn om juist dan je punt te gaan maken...

Dat dus.... ;)

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Eskimootje schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:08:
Hamilton vangt eerst Verstappen op door hem naar buiten te drukken, remt vroeg om te voorkomen dat Verstappen achter hem langs kan kruizen. Vervolgens drukt hij hem ver naar buiten en hiermee is Verstappen eigenlijk verslagen. Hij laat geen ruimte meer en dit was het resultaat, het verdedigen van Hamilton is hier zeker mede oorzaak van, dus een racing incident is op zijn plaats.
Blijft er 1 vraag over bij mij, er wordt volop geklaagd over te weinig inhalen, waarom past men de regel niet aan zodat je 1 auto ruimte moet laten als er iemand een fractie naast zit vanaf de racing line, hiermee is inhalen veel makkelijker, voorkom je dit soort situaties en kan de snellere auto er langs. Nu geef je al het voordeel aan de voorliggende partij en zijn de races vaak saai.
Een duikbom is nog steeds niet mogelijk want dat redt je niet met maar 1 auto ruimte op de racing line.
En dus ook meerdere bochten dezelfde 2 auto`s naast elkaar is niet meer mogelijk omdat er na 1 bocht er al geoordeeld wordt wie van de 2 "gelijk" heeft.

How do you save a random generator ?

• Speedster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14-09 15:29
Japser schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:30:
[...]

Dan zou je zeggen als F1 team(s): we leggen die focus ook publiekelijk neer bij de FIA...? Dat hun maatregelen die de "sense of safety" in theorie zouden moeten verbeteren, die in praktijk totaal hun doel voorbij schieten.

Maargoed....ik ben niet voor niets niet werkzaam in de F1.
Interessant! Wat voor werk doe je in de F1?

• Jorick
  • Laatst online: 22-09 13:24
ArgantosNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:12:
[...]

Stukje verder terug doet hij een breakcheck om een penalty in te lossen dat letterlijk zorgt voor een botsing. Dirty racing van de bovenste plank.
Geen moment onbenut laten om HAM omlaag te halen :z. Hij doet geen breakcheck, het spel remt spelers die een tijdstraf hebben automatisch af in de penalty zone die daar op het rechte stuk ligt (ook duidelijk aangegeven door de gele indicator die vol loopt) maar als je dit als niet weet en er dom achter blijft zitten klap je er inderdaad vol op. De haat / afgunst van sommige mensen hier gaat zo diep dat ze de realiteit kwijt lijken te zijn. Overigens een vermakelijk race gisteren met een prima podium *O*.

• Speedster
Hugo schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:31:
Hill kan met zijn commentaar moet wat mij betreft weer eens een training echt racen volgen.
Doe je verstappen bril even af en lees bovenstaande nog eens rustig door...
Los van de kromme zin, wie denk jij dat je bent om Damon Hill terecht te wijzen?

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:03
Speedster schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:20:
[...]

Interessant! Wat voor werk doe je in de F1?
Lees die laatste zin even opnieuw woord voor woord :P Ik zag het eerst ook niet goed

• Speedster
Plenkske schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:30:
[...]

Lees die laatste zin even opnieuw woord voor woord :P Ik zag het eerst ook niet goed
Dank "Maargoed....ik ben niet voor niets niet werkzaam in de F1."

Niet voor niets niet pfftt...

• Speedster
Zonder ingrijpen van de FIA of de teams gaan er doden vallen.
De RB coureur kwam er met de schrik vanaf (silverstone) en nu de MB coureur (monza).
Het lijkt erop dat er eerst een dood moet voordat er echt wordt ingegrepen.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:27
Speedster schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:50:
De RB coureur kwam er met de schrik vanaf (silverstone) en nu de MB coureur (monza).
Ik zie het gewoon als racing incident dit hoor. Low speed corner, weinig risico. Halo is er niet voor niets.

Als dit al niet meer kan... Kan je beter de f1 gewoon opdoeken :+

Er gaat wel vaker een auto op de kop. Als het ocon gebeurt en die er gewoon uit kruipt hoor je dit nooit iemand roepen.

Open wheel heeft gewoon deze risico's. Dankzij de halo is het een stuk veiliger nu. Dat is wel duidelijk geworden de afgelopen jaren.

• Hugo
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:51
Speedster schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:29:
[...]

Los van de kromme zin, wie denk jij dat je bent om Damon Hill terecht te wijzen?
hoho, niet zo aanvallend, nergens voor nodig. En nee geen Verstappen bril hier. Als je goed leest zeg ik dat het een race incident is, net als op Silverstone.

En Damon Hill heeft vaak goed commentaar maar deze keer slaat hij de plank mis. Hij zegt zelf dat hij walgt van zijn gedachte maar dat gezien de beelden het er zo naar uit ziet. Zoals gezegd rijden HAM en VER beide agressief en willen beide niet wijken ivm wereldtitel. Niks expres elkaar van de baan gooien. Britse bril, oranje bril, I don't care.

Zand erover, op naar Rusland. Hopelijk kan McLaren daar weer mooi scoren. Die hebben de weg naar voren goed gevonden. Vind het één van de mooiste teams op dit moment.

• Jorick
  • Laatst online: 22-09 13:24
Misschien handig voor de mensen die de beslissing van de stewards niet begrijpen of willen accepteren, Peter van Oord, die o.a. in Zandvoort actief was als steward, geeft een inkijkje hoe een oordeel tot stand komt: https://nos.nl/artikel/23...ed-onderbouwde-beslissing. In de F1 podcast van de NOS kun je het hele stuk met Peter van Oord terugluisteren.

• waah
  • Laatst online: 07:27
Wat ik niet zo goed snap van Hamilton: voor iemand die altijd roept dat je soms, voor het kampioenschap, eieren voor je geld moet kiezen: waarom zo agressief de pit uit? Nu kost het hem punten. Want het is niet alsof Max de snellere auto van Hamilton lang achter zich had kunnen houden volgens mij....

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 19:55

Omega Supreme

The God of Death

Wat een nutteloze vlaggen discussie overal op het internet.

Ik ga de volgende races de marshals bij de pitlane eens in de gaten houden, want er werd in Monza iig fout gevlagd.

Hamilton had een stilgehouden blauwe vlag moeten krijgen als waarschuwing dat er snel verkeer aankwam.

Hij kreeg een gezwaaide blauwe vlag, waar hij voor de derde blauwe gezwaaide vlag sneller verkeer dat je op een (extra) ronde zal zetten in moet laten halen.

Hamilton deed om drie redenen niets fout:
1. Hij was geen achterligger die op een ronde gezet zou worden, de vlag werd dus foutief gezwaaid en was niet van toepassing.
2. Als hij hem interpreteerde als een stil hangende vlag; wat hij zou moeten zijn; dan is dat een waarschuwing, geen verplichting om iemand er voorbij te laten.
3. Al zou FIA het standpunt aanhouden dat het niet aan de driver is een verkeerd gezwaaide vlag te negeren, dan had hij nog twee vlaggen (die nergens gezwaaid werden en dus nooit zouden komen) om ze er voorbij te laten.

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• CptKemel
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 09:37
Speedster schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:50:
Maar niet per se een ingreep bij de coureurs. De manier waarop dit incident tot een hoog risico voor een coureur leidde lag aan keuzes van het circuit, en niet aan het incident zelf. Er zijn talloze voorbeelden van dit soort aanrijdingen, in F1 en andere series, maar alleen door die bolle kerbs springt de auto omhoog en landt Verstappen bovenop Hamilton.

Ik weet ook niet wat de oplossing is, want in die krappe bocht is het nodig dat je de baan goed definieert zodat de coureurs niet te ver de grens opzoeken, maar in dit geval was de uitkomst een stuk gevaarlijker dan de racesituatie zelf.

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:47
waah schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:04:
Wat ik niet zo goed snap van Hamilton: voor iemand die altijd roept dat je soms, voor het kampioenschap, eieren voor je geld moet kiezen: waarom zo agressief de pit uit? Nu kost het hem punten. Want het is niet alsof Max de snellere auto van Hamilton lang achter zich had kunnen houden volgens mij....
Daar ben ik niet zo zeker van, met een beetje pech zit je in de DRS trein.
Bij NOR kwam HAM er ook niet zomaar voorbij, en die kwam op zijn beurt weer niet zomaar VER voorbij.

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 19:55

Omega Supreme

The God of Death

FabianGTI schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:06:
[...]

Daar ben ik niet zo zeker van, met een beetje pech zit je in de DRS trein.
Bij NOR kwam HAM er ook niet zomaar voorbij, en die kwam op zijn beurt weer niet zomaar VER voorbij.
Als HAM in bocht 1 de ruimte had gegeven was hij met veel meer snelheid als Max uit bocht twee gekomen en hem makkelijk voorbij gegaan.

Pas als hij dat schot voor open doel gemist had kom je in de situatie die jij beschrijft en wordt het lastiger.

Max daar en tegen weet dat als hij de bocht afsnijd hij HAM er voorbij moet laten en hij kansloos in diezelfde situatie terecht komt. Volkomen terecht dus dat hij er alles aan deed om niet de bocht af te snijden.

Ik had al geroepen dat ze in Sochi de nieuwe motor in de pool stoppen, omdat daar veel beter in te halen is als in Monza, met 3 gridplaatsen straf moet het wel heel raar lopen als die nieuwe motor er niet komt.

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• RobertMe
  • Nu online
CptKemel schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:05:
maar alleen door die bolle kerbs springt de auto omhoog en landt Verstappen bovenop Hamilton.
Niet direct. Verstappen zijn auto springt wel weg, maar niet op de auto van Hamilton. Maar door het wegspringen komt Verstappen zijn achterwiel wel achter dat van Hamilton en daardoor schiet Verstappens auto omhoog. Het is dus het tegen elkaar komen van de twee banden (loopvlak op loopvlak) waardoor Verstappens auto omhoog klimt. Niet de curbstone an zich.

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 10:11
Hadden jullie hem gezien? Ik had hem gemist tijdens het weekend :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 09:34
[...]

Damon Hill heeft nog altijd een beetje last van het tikje wat hij kreeg van ene Schumacher en waarom die als zevenvoudig wereldkampioen in de boeken staat en Damon Hill niet verder is gekomen dan 1 WK titel. Een titel gewonnen in een jaar dat Schumacher de overstap maakte naar Ferrari en Hill krap aan kon winnen van een rookie die de overstap maakte vanuit de CART series.

Verstappen zat misschien net aan de verkeerde kant van de streep als het gaat om goed of fout maar aan het eind van het jaar kan dit nog wel eens de actie zijn geweest die het verschil maakte nadat hij er 2 x af is gereden door een Mercedes eerder in het seizoen.

Verstappen heeft gister de enige juiste beslissing gemaakt door zijn auto er naast te zetten en hem te laten staan ook, had hij dat niet gedaan had hij er de rest van de race achter blijven rijden aangezien inhalen aan de voorkant van het veld toch wat lastig bleek te zijn. Met 5 punten voorsprong Monza verlaten en een straf krijgen die er niet toe doet, mooi man en dan gaan ze bij Mercedes ook weer lekker in de slachtoffer rol kruipen, nog beter... dat droeg ook zo lekker bij aan het moraal toen ze zaten te klagen over de voorvleugels e.d.
Omega Supreme schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:11:
[...]

Ik had al geroepen dat ze in Sochi de nieuwe motor in de pool stoppen, omdat daar veel beter in te halen is als in Monza, met 3 gridplaatsen straf moet het wel heel raar lopen als die nieuwe motor er niet komt.
Of ze moeten by far de snelste blijken op vrijdag en zaterdag maar dat zal wel niet dus die motor swap gaat er wel komen, zal mij benieuwen wanneer Hamilton hem gaat pakken. Die zou hem ook het best kunnen pakken in Sochi ivm inhalen maar dan hoeft Verstappen er eigenlijk alleen maar achteraan te blijven rijden. Doet het bij Mercedes 2 keer pijn op circuits die ze vooraf dachten in de pocket te hebben.

[Voor 21% gewijzigd door R2D2 op 13-09-2021 17:38]

iRacing profiel

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Nu online
alexbl69 schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:22:
[...]

Als je naar de vid hierboven kijkt is Scott van mening dat het juist komt doordat Hamilton de deur niet gelijk dichtgooit. Daarmee geeft ie nl. aan dat ie wat ruimte gaat laten, maar wat ie dan toch niet doet. Je ziet daarbij dat Max dat de 1e ronde wel doet waarna Ham simpelweg rechtdoor moet. Had Ham dat in dit geval gedaan, dan had Max rechtdoor gemoeten (hij kon dan niet anders) en Ham had ervoor gezeten. Juist doordat de ruimte er is, is het ook logisch dat Max de ruimte pakt. Vandaar ook dat Scott uitkomt op een race-incident (terwijl hij meestal wel iemand net wat meer schuldig vind)

Wel mooi trouwens dat er verschillende mensen dit een uitstekende uitleg vinden (de link is nu al een keer of 3 of zo gepost ;) )

[removed]

• siggy

siggy

Wait.... what?

Overigens iemand 'opgevallen' dat Giovanni weer een drama race had? Hij blijft maar kansen en kansen krijgen, maar Ferrari moet toch vast een betere protege hebben in het F2 veld? Het is vanaf de invalbeurtjes bij Sauber een drama met die jongen. Alleen maar omdat ie Italiaan is blijven ze aan hem vastklampen. Ik vind dat zo onbegrijpelijk......

• Peter F
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:49:
[...]
HAM ging alleen een ronde later. Ik weet dat zijn stop ook niet al te best was, maar de stop van VER was wel een 9s te lang, dat is echt veel.
als als,

als de stop goed was geweest had hij mogelijk in bocht 1 bij ricciardo gezeten. daar zaten ze nu 8,5 seconde achter.

Laten we gewoon vooruit kijken. Sochi mooie inhaal race van verstappen. Kan die nog wat punten scoren voor de "inhaal award " :P

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Jasphur schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:27:

[Afbeelding]
Yep, stond uitgebreid te babbelen met HAM voor aanvang van de race.

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II.

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
[...]

Blijven we nu aan het zeiken over Verstappen, Oranje en Hamilton brillen. Lijkt wel een kindergarten. Ergelijk

• Pjottski
  • Laatst online: 22-09 19:13

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

NoahAmber schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:18:
[...]

Blijven we nu aan het zeiken over Verstappen, Oranje en Hamilton brillen. Lijkt wel een kindergarten. Ergelijk
Dat is tegenwoordig de modus operandi in de F1, een constante stroom aan sneren over een weer over wie de grootste plaat voor het hoofd heeft. Geld voor beide kampen trouwens.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:35

[Afbeelding]
Het kwam op de live-feed Ziggo pit-walk voorbij. Hij was foto's aan het nemen met Hamilton, en bleef doorgaan met gekke poses terwijl Hamilton al een paar seconde eerder weggelopen was. Dat had hij blijkaar niet door 8)7

• N1v3K
  • Registratie: januari 2013
  • Niet online

• Richard117
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09:00
Ik vond het zoals zo velen ook een race incident. En dan eigenlijk niet eens voor wat Verstappen en Hamilton WEL deden, maar voor dat wat ze NIET deden. Ze hadden allebei een ongeluk kunnen voorkomen, wat ze met het oog op het kampioenschap bij iedere andere coureur waarschijnlijk ook gedaan zouden hebben. Maar ze gunnen elkaar geen cm ruimte en dan krijg je dit.

Ik had er heel erg een Michael Schumacher gevoel bij. Die kon ook als het niet liep in een split second beslissen dat samen crashen niet eens zo'n verkeerde oplossing was. Ik geloof niet dat het een Prost/Senna verhaal is die voor een race al besloten hadden om de ander er uit te rijden. Maar ik ben bang dat het dat wel gaat worden als de titelstrijd in de laatste race pas beslist gaat worden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:46

JB

Cédric roelt!

Iets met toon en muziek :P

Mijn boefje is liev!

• DoeEensGek
  • Nu online
Wie heeft eigenlijk de race gewonnen?

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

DoeEensGek schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:54:
Mister Shoey. :+

• Technofreakz
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20-09 17:27
Kangoeroe

• mr_petit
  • Laatst online: 06:52

mr_petit

opperprutser

de 3e hond.

"man is not truly one, but truly two,"

• RobertMe
  • Nu online

[Afbeelding]
Misschien kun je ook even erbij zetten wie het dan is? ;)

Het lijkt mij niet die sprinter te zijn van zaterdag. Maar wie het dan wel is? Hele wilde gok kom ik niet verder dan misschien Vin Diesel?

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 10:11
RobertMe schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:04:
[...]

Het lijkt mij niet die sprinter te zijn van zaterdag. Maar wie het dan wel is? Hele wilde gok kom ik niet verder dan misschien Vin Diesel?
Ik zou meedoen aan een pub-quiz als ik jou was :P
Je gokt goed

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

RobertMe schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:04:
[...]

De achternaam is Jacobs, dat is het enige wat mij is bij gebleven.

• AMD1800
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:27
Dat was ook gelijk het meest gezellige podium in jaren!

• RobertMe
  • Nu online
Jasphur schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:05:
[...]

Ik zou meedoen aan een pub-quiz als ik jou was :P
Je gokt goed
Het was dat die naam hier gisteren ook al ineens voorbij kwam. Iemand die een opmerking maakte over "een sprinter voor de sprint en (Vin) Diesel voor de race". Anders had ik er waarschijnlijk niet eens aan gedacht.

• RawChild
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09:54

RawChild

PSN - RawChild

Nog even voor de duidelijkheid (ken de regels niet) Max moet de volgende race 3 plaatsen terug, ontloopt hij die door een nieuwe motor te nemen? Schuift die straf dan niet door naar de volgende race?

En verandert de kwalificatie race dan niet in een soort training voor Max aangezien hij toch van de laatste plek start?

PSN: Rawchild

• iichel
  • Laatst online: 09:27
RawChild schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:15:
Nog even voor de duidelijkheid (ken de regels niet) Max moet de volgende race 3 plaatsen terug, ontloopt hij die door een nieuwe motor te nemen? Schuift die straf dan niet door naar de volgende race?

En verandert de kwalificatie race dan niet in een soort training voor Max aangezien hij toch van de laatste plek start?
Correct. Achteraan is achteraan en daarmee klaar.

/////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 07:57

...

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee