Zonder een oordeel eraan te geven, maar heb zelf ook nog even naar de replay gekeken en wat screenshots van gemaakt.
/f/image/rXm3YhG49Oqop0EY8jEGGWcZ.png?f=fotoalbum_large)
In screenshot 1 zie je Lando de bocht nemen. Netjes over de ideale line/curb heen, pakt netjes de bocht mee.
/f/image/uwiRnmKg5eM8jgm5sXLI9iri.png?f=fotoalbum_large)
Vervolgens zie je in screenshot 2 en 3 hoe Lewis de bocht neemt. Lewis komt natuurlijk uit de pit, dus kan de bocht al niet nemen zoals Lando hem nam want hij zit aan de binnenkant. Vervolgens neemt hij de bocht wijder om te verdedigen.
/f/image/uwqqOuPIwrnNAEnDbDOpeX2u.png?f=fotoalbum_large)
En dan komt de tweede bocht eraan, zit er te weinig ruimte in de bocht en moet Max over het groene heen. Dan is het gebeurd.
Als je het dan van de onboard van Max kijkt:
/f/image/vizKZMFJAudAzyJ9aOE1mvNy.png?f=fotoalbum_large)
Lewis komt de pit uit. Lando rijdt ervoor. Je ziet dat Lando rechts van de linker witte lijn blijft.
/f/image/B4GaLGy8H87Ejobfib3wTWEh.png?f=fotoalbum_large)
Lewis is langs de doorgetrokken streep heen. Waarom hij hem er niet pontificaal voorzet, is mij een beetje een raadsel (mogelijk te groot snelheidsverschil met Max). Want Max had nooit meer de binnenkant kunnen nemen op 100 meter voor de bocht.
/f/image/oOeUCEXMRg9mtZF3Q9B1vdMV.png?f=fotoalbum_large)
Vlak voor bocht 1 zit Max er al voor de helft naast. Maar let wel op, doordat Lewis nog zo laat naar links gegaan is, moet hij Max hier al op het groene vlak zetten.
/f/image/AmtPuomMhtejLvDkwnfEOn2q.png?f=fotoalbum_large)
Halverwege bocht 1, Max zit er nu voor ~80% naast. Maar nu zie je al het probleem, ze kunnen nooit meer fatsoenlijk met 2 man door de bocht heen want ze zijn beide te ver doorgeschoten.
/f/image/DY558WEJs3YISBsoxqwHtuGF.png?f=fotoalbum_large)
Max zit er nog steeds niet helemaal naast, ik denk zo'n 90 a 95% op dit moment. En dan is het wachten tot het fout gaat.
Ergens snap ik wel dat Max deze penalty krijgt. Hij heeft er nooit echt 100% naast gestaan. Aan de andere kant, je kan Lewis zijn aandeel niet alleen op verdedigen gooien.