Wat mij betreft zat Max deze keer fout. Maar HAM en Wolff moeten niet zo piepen. In Silverstone waren de rollen omgedraaid en dáár is het precedent geschapen.
Dat wil niet zeggen dat ze nu elke race maar elkaar van de baan moeten gaan vegen.
Wel vind ik dat de FIA nog eens naar de straffen moet kijken. 10s straf die je nog kan wegpoetsen als je door kan rijden staat niet in verhouding tot 3 plekken gridstraf voor de volgende race.
Wat mij betreft wordt het iets als "Als jij een andere coureur door bewezen schuld uit de race rijdt, krijg je voor de volgende race 5 plekken gridstraf"
Als je er dan allebei vanaf vliegt en het gedeelde schuld is....allebei volgende keer 5 plekken naar achteren
Dus ook als de schuldige kan doorrijden: Volgende keer sta je 5 plekken naar achteren.
Eigenlijk was zondag allemaal de schuld van de FIA met hun sprintrace experiment. Als dat er niet was geweest, had HAM gewoon vanaf P1 of P2 naar overwinning gereden zonder een centje pijn.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams