Toon posts:

[F1 2021] Race 14 GP van Italië Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste
Acties:
  • 125.429 views

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:47
Ankona schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:00:
[...]

Had Verstappen daar niet moeten lopen. Er is een race gaande. Ik heb ook een gekleurde bril, maar dit is wel heel erg bont zoeken naar iets om Hamilton iets te verwijten.
Jij een gekleurde bril, blij dat je het even aangeeft, want het was totaal niet duidelijk. _O- :P

En tsjah, over het achteruit rijden, HAM kan makkelijk dan aangeven dat hij dat deed om de auto van VER van zijn hoofd af te krijgen om uit te stappen. O-)

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Al met al mogen we blij zijn met het hele voorval. Waar zouden we het anders 2 weken lang over moeten hebben. :+

"When you grow up your heart dies"

• Raven__NL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-09 07:48
Het verschil is dat Ham voor Kimi rijdt waardoor Kimi niet kan in sturen naar de apex. Bij de actie van gisteren lag VER op geen enkel moment voor Ham. Hierdoor kon HAM wel insturen naar de apex.

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:06:
Al met al mogen we blij zijn met het hele voorval. Waar zouden we het anders 2 weken lang over moeten hebben. :+
Dit topic gaat veels te hard, ik voorspel voor het einde van de middag nog een slotje :+

BlaBlaBla

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Strider schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:07:
[...]

Dit topic gaat veels te hard, ik voorspel voor het einde van de middag nog een slotje :+
Hoef jij niet te werken? :P

Mijn boefje is liev!

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Nu online
Biggg schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:02:
[...]
Zegt Toto hier nou dat Ham ook een "tactische overtreding" beging op Silverstone? In een van de snelste bochten van de kalender? Lewis wist waarschijnlijk ook dat Max de race zou kunnen winnen als die hem op dat moment voor zou blijven.
Dat zal ie nooit zo letterlijk zeggen, maar aangezien het beide op een soortgelijke manier gebeurde is dat natuurlijk wel de conclusie. Het is wel duidelijk dat zowel Max als Ham de wagen laten staan als ze weten dat de ander een ongeluk kan voorkomen (maar wat die niet doet).

Wat mij vooral opvalt hierbij is dat Ham voorheen altijd zei dat het om een marathon ging en je soms je verlies moest nemen, maar hij nu toch echt de ongelukken niet meer voorkomt door even in te houden. Hamilton laat wat mij betreft wel duidelijk zien dat ie heel veel druk voelt en daarmee toch lastig om kan gaan. Zo gecontroleerd als ie afgelopen jaren reed, zo lomp rijdt ie nu zodra Max in de buurt is.

En max rijdt natuurlijk ook zo, maar dit is altijd zijn rijstijl geweest en hij is juist de afgelopen jaren rustiger geworden.

[removed]

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10:39
Strider schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:07:
[...]

En dan een deel2?

alles kan off-topic

• Biggg
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08:00
Dit is geen goede vergelijking want Kimi kwam niet al remmend vanuit de pit exit de racing lijn opsturen, waardoor de reeds remmende Ham het astroturf op moest.

• TIGER1125
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22-09 12:50
Zorro schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:57:
[...]

En waarom ging die pitstop fout?
Doordat Mercedes geklaagd heeft en de FIA maar al te graag de regels midden in het seizoen aanpast voor iets wat totaal nooit een probleem opgeleverd had maar enkel en alleen Mercedes "benadeelde" omdat ze het zelf niet zo snel konden. Dus een regel voor een niet bestaand probleem om Mercedes te helpen. Midden in het seizoen. Door die nieuwe systemem die daardoor nodig zijn ging het gisteren mis.

Zonder dat was de stop van Max zo'n 8 tot 9 seconden sneller geweest en geen probleem op de baan. Maar ja dan zat Mercedes er achter en dat willen we de FIA natuurlijk niet.
Dat is niet helemaal waar, want waar RBR hier natuurlijk sterk nadeel van heeft met haar extreem snelle stops, zijn er legio teams die het risico nemen om te de stoptijd te matchen en er nog weleens eens iets fout gaat. Je kunt het een niet bestaand probleem noemen, maar onder de noemer veiligheid heeft de FIA die beslissing gewoon genomen. Alleen heeft Mercedes hier nu een voordeel mee.

Die stop had overigens ook gewoon zo'n 8 tot 9 seconden sneller geweest wanneer de monteur rechtsvoor gewoon z'n knop had ingedrukt. Althans dat was de verklaring van Horner begreep ik. ;(

Maar goed, Formule 1 is altijd politiek geweest, dus laten we nu niet net doen alsof Mercedes of Toto de grote boze wolven zijn in dit verhaal. De FIA heeft zich altijd laten leiden door Politiek en de wensen van de grote teams.

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Klinkt raar, maar ik heb het gevoel dat de houding van VER vlak na het incident dan toch ergens meeweegt bij die stewards. Hij had gewoon de good guy moeten spelen. Niet geirriteerd/recalcitrant over de baan lopen, maar even kijken hoe het met HAM ging die onder zijn wagen zat.

Maar jeetje…wie er ook wereldkampioen wordt in deze strijd dan maakt ie zich toch wel legendarisch. VER omdat ie de hegemonie heeft doorbroken en HAM omdat ie dan toch heeft laten zien dat ie meer kan dan vooraan cruisen met veruit de beste auto. Hoop dat ‘t zo blijft komende races. Om en om een winst pakken tot aan de laatste race (die VER dan hopelijk wint).

• DirtyDutchman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-09 12:31
De schade formulieren zijn in ieder geval samen ingevuld.

• jan390
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 12:20
JB schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:05:
[...]

Dat is natuurlijk niet zo, maar wederom één van de legio voorbeelden mbt FIA en vage aanpassingen in reglement. Maar dat mag je geen politiek noemen :z
Niets vaags aan en om te denken dat alleen Mercedes het spel ook buiten de race speelt is enorm naief.
RB heeft voldoende tijd gehad om deze aanpassing tot in den treuren toe in te laten slijten en dat is blijkbaar niet goed genoeg gedaan. Een hele kostbare fout.

• siggy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-09 14:33

siggy

Wait.... what?

TIGER1125 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:09:
[...]

Dat is niet helemaal waar, want waar RBR hier natuurlijk sterk nadeel van heeft met haar extreem snelle stops, zijn er legio teams die het risico nemen om te de stoptijd te matchen en er nog weleens eens iets fout gaat. Je kunt het een niet bestaand probleem noemen, maar onder de noemer veiligheid heeft de FIA die beslissing gewoon genomen. Alleen heeft Mercedes hier nu een voordeel mee.

Die stop had overigens ook gewoon zo'n 8 tot 9 seconden sneller geweest wanneer de monteur rechtsvoor gewoon z'n knop had ingedrukt. Althans dat was de verklaring van Horner begreep ik. ;(
Het is gewoon bizar dat de FIA dit er door heeft gedrukt. RBR heeft in al die jaren geen enkel keer een auto met een los wiel naar buitengestuurd. Als dat wel gebeurd zou zijn, dan snap ik het wel, maar dit is gewoon alles politiek uit de kast halen om een tegenstander te frustreren. En dat de FIA er zo makkelijk in meegaat, maar de hele racing point tekeningen saga er met een kinderachtige straf vanaf komt, is niet uit te leggen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

jan390 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:10:
[...]

Niets vaags aan en om te denken dat alleen Mercedes het spel ook buiten de race speelt is enorm naief.
RB heeft voldoende tijd gehad om deze aanpassing tot in den treuren toe in te laten slijten en dat is blijkbaar niet goed genoeg gedaan. Een hele kostbare fout.
Absoluut.

Dat probeerde ik niet zozeer duidelijk te maken. Gehoor geven aan protest ;) Teams naaien elkaar waar ze bij staan, maar honoreren daarentegen gebeurd elders.

Mijn boefje is liev!

• Togi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09:25
siggy schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:13:
[...]

Het is gewoon bizar dat de FIA dit er door heeft gedrukt. RBR heeft in al die jaren geen enkel keer een auto met een los wiel naar buitengestuurd. Als dat wel gebeurd zou zijn, dan snap ik het wel, maar dit is gewoon alles politiek uit de kast halen om een tegenstander te frustreren. En dat de FIA er zo makkelijk in meegaat, maar de hele racing point tekeningen saga er met een kinderachtige straf vanaf komt, is niet uit te leggen.
Probleem is dat de Fia bang is weer een groot auto merk te verliezen dus luisteren ze graag naar Mercedes en bijv Ferrari.
Zelfde was natuurlijk na het valsspelen van Ferrari en het budget bverhaal. Ferrari dreigt uit te stappen en krijgt er 2,5% en over de straf na het benzinesensor schandaal is niks naar buiten gebracht.
Enige wat er gebeurt is dat ze daarna niks meer gepresteerd hebben.

• TIGER1125
siggy schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:13:
[...]

RBR niet nee, maar andere teams in al die jaren wel... Dat is het argument dat Mercedes gebruikt om RBR hier in de wielen te rijden. De FIA ziet daar wel, in mijn ogen zelfs terecht, een veiligheidsissue in.

Zoals ik al eerder zei F1 is altijd al Politiek geweest, dat zal ook nooit veranderen ook.

Budget caps zijn jaren tegen gehouden door de grote teams, andere verdeling prijzengeld en tv inkomsten, geheime fopstraffen bij het overtreden van de regelementen en trillen op de beentjes wanneer één van de grote teams (bijv. Ferrari) zegt hier zijn we het niet mee eens, verander het maar ander stappen we op.

[Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 13-09-2021 10:20]

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 14:19
Raven__NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:06:
[...]

Het verschil is dat Ham voor Kimi rijdt waardoor Kimi niet kan in sturen naar de apex. Bij de actie van gisteren lag VER op geen enkel moment voor Ham. Hierdoor kon HAM wel insturen naar de apex.
Hamilton zet z'n actie inderdaad wel veel eerder in dan Max, dat zal ook zijn wat de stewards bedoelen met hun schrijven dat Max de actie te laat begon en daardoor geen "recht" heeft op ruimte.

Het lastige is wel dat ze eigenlijk in een andere bocht inhalen; Hamilton pakt Kimi al in bocht 1, Max probeert het in bocht 2 bij Hamilton.

De redenatie van de stewards dat de actie te laat wordt ingezet kan ik alleen logisch verklaren als ze de bochtencombinatie van de chicane als één geheel beschouwen en je dus in bocht 2 geen actie kan/mag plaatsen tenzij je er in bocht 1 al ruim naast zit.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TIGER1125 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:19:
[...]

RBR niet nee, maar andere teams in al die jaren wel... Dat is het argument dat Mercedes gebruikt om RBR hier in de wielen te rijden. De FIA ziet daar wel, in mijn ogen zelfs terecht, een veiligheidsissue in.

Zoals ik al eerder zei F1 is altijd al Politiek geweest, dat zal ook nooit veranderen ook.
De regel slaat dan toch gewoonweg nergens op mbt minimale tijd :z Die andere teams met prutswerk/losse wielen halen het _nooit_ onder 2 seconden... Hoe duidelijk wil je het hebben, waar de belangen liggen ;)

[Voor 4% gewijzigd door JB op 13-09-2021 10:21]

Mijn boefje is liev!

• TIGER1125
JB schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:20:
[...]

De regel slaat dan toch gewoonweg nergens op mbt minimale tijd :z Die andere teams met prutswerk/losse wielen halen het _nooit_ onder 2 seconden...
Nee tuurlijk niet, maar het idee erachter zal zijn dat er een grens gesteld moest worden, dan kun je ook moeilijk zeggen we doen 4 seconden wanneer er een team is dat het perfect doet onder de 2 seconden. :+

Aan de andere kant wel een level playingfield bij een hogere grenswaarde. ;(

[Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 13-09-2021 10:25]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TIGER1125 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:22:
[...]

Nee tuurlijk niet, maar het idee erachter zal zijn dat er een grens gesteld moest worden, dan kun je ook moeilijk zeggen we doen 4 seconden wanneer er een team is dat het perfect doet onder de 2 seconden. :+
Haha ja want nu weten we zeker dat het wel goed gaat. Hoe dik wil je het er bovenop leggen, waar dit om te doen is :P

Verder media aandacht tot en met. Waar is al die media aandacht mbt lucht koelen en iets met een Mercedes motor?

[Voor 11% gewijzigd door JB op 13-09-2021 10:26]

Mijn boefje is liev!

• TIGER1125
JB schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:25:
[...]

Haha ja want nu weten we zeker dat het wel goed gaat. Hoe dik wil je het er bovenop leggen, waar dit om te doen is :P
Dat wiel van Max zat gisteren in ieder geval wel goed vast :+

Nee tuurlijk zijn dit soort zaken heel snel te doorzien, maar ja de FIA vond de argumenten van Mercedes vanuit een veiligheidsoogpunt blijkbaar toch wel zwaar wegen. Als de FIA dat niet vond hadden ze het heus niet gedaan om RBR te zieken en Mercedes te matsen...

RBR is natuurlijk ook gewoon één van de grotere partijen in deze, zeker ook vanwege het feit dat ze natuurlijk 2 teams hebben rijden.

[Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 13-09-2021 10:28]

• Rene44
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
Na die verkote pitstop is dit een prima uitslag. Het had ook 14 punten in voordeel van Hamilton kunnen uitvallen. En ja, misschien had Ver hier iets slimmer moeten spelen, maar ik herinner me Gp Italie van 2008 nog, waar L Ham Timo Glock in de regen met 260kmh+ uit Curva Grande drukte, de gravel in. FIA deed niks. Gisteren was wat mij betreft mooi karma momentje voor Ham, en mooie message van Ver naar hem: ik ben niet zoals die anderen. Een beetje zoals Montoya dat ooit met Schumacher deed.

Bas Smit én Samantha Steenwijk approved

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TIGER1125 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:27:
[...]

Dat wiel van Max zat gisteren in ieder geval wel goed vast :+

Nee tuurlijk zijn dit soort zaken heel snel te doorzien, maar ja de FIA vond de argumenten van Mercedes vanuit een veiligheidsoogpunt blijkbaar toch wel zwaar wegen. Als de FIA dat niet vond hadden ze het heus niet gedaan om RBR te zieken en Mercedes te matsen...
Dat zal het zijn inderdaad :P

Mijn boefje is liev!

• TIGER1125
JB schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:25:
[...]
Verder media aandacht tot en met. Waar is al die media aandacht mbt lucht koelen en iets met een Mercedes motor?
Ben ik ook wel benieuwd naar, Ferrari heeft vorige week ook al zoiets geroepen. :+

Als het er is, zal Bottas z'n opmars van afgelopen zondag het toch wel moeten uitwijzen... Bottas komt normaal gesproken ook geen bus voorbij en nu ineens vanaf achteraan naar plek 3. :9

Maar ja, wanneer het er is durf ik wel te voorspellen: Fopstrafje, een een ferme berisping in de trant van: "niet meer doen Toto" zoals met Racingpoint vorig seizoen, geen gevolgen voor de constructeursstand.

[Voor 26% gewijzigd door TIGER1125 op 13-09-2021 10:32]

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:37
readytoflow schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:09:
Klinkt raar, maar ik heb het gevoel dat de houding van VER vlak na het incident dan toch ergens meeweegt bij die stewards. Hij had gewoon de good guy moeten spelen. Niet geirriteerd/recalcitrant over de baan lopen, maar even kijken hoe het met HAM ging die onder zijn wagen zat.

Maar jeetje…wie er ook wereldkampioen wordt in deze strijd dan maakt ie zich toch wel legendarisch. VER omdat ie de hegemonie heeft doorbroken en HAM omdat ie dan toch heeft laten zien dat ie meer kan dan vooraan cruisen met veruit de beste auto. Hoop dat ‘t zo blijft komende races. Om en om een winst pakken tot aan de laatste race (die VER dan hopelijk wint).
Ik snap niet waarom VER zou moeten kijken hoe het met HAM is. Ook HAM vond dat zelf raar dat VER dat niet deed. Ondertussen was HAM nog veel gas aan t geven om er proberen onderuit te komen. Dan hoef je toch niet te kijken?

Verder had ik liever gezien dat ze het op een race incident gehouden hadden. Zeker met de voorbeelden die hier ook gegeven zijn. Het is hetzelfde als de andere chicanes waar toen HAM over de broodjes werd geduwd door VER. De uitkomst door het stuiteren was alleen wat anders...

• Crashhill
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10:38
zonoskar schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:58:
[...]

Max had hier even moeten inhouden om vervolgens met zijn warme banden HAM eruit te accelereren. Dat was pas mooi racen geweest. In plaats daarvan krijgen we dit.
Snap niet dat ze het niet als race incident oppakken, bij jou voorstel denk ik dat ze met 2 in de bandenstapel zouden hangen met 300kmpu :o Die twee gunnen elkaar niks meer.

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04:06

OMX2000

By any means necessary...

majoh schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:33:
[...]
Ik snap niet waarom VER zou moeten kijken hoe het met HAM is. Ook HAM vond dat zelf raar dat VER dat niet deed. Ondertussen was HAM nog veel gas aan t geven om er proberen onderuit te komen. Dan hoef je toch niet te kijken?

Verder had ik liever gezien dat ze het op een race incident gehouden hadden. Zeker met de voorbeelden die hier ook gegeven zijn. Het is hetzelfde als de andere chicanes waar toen HAM over de broodjes werd geduwd door VER. De uitkomst door het stuiteren was alleen wat anders...
Ik weet niet waarom Ham nog gas aan het geven was. Vond ik ook bijzonder te noemen. Maar Ver die ook nog een keer gas gaf terwijl er een wiel in de lucht hing en mogelijk het ander wiel op Hams hoofd had gedraaid was ook riskant te noemen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• siggy

siggy

Wait.... what?

Even een wat algemenere vraag, stel dit gebeurd in de laatste race. Wat doen ze dan met straffen? Gaan ze dan ineens overstappen op puntenstraffen omdat er geen 'volgende' race meer is?

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-09 16:43
siggy schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:41:
Even een wat algemenere vraag, stel dit gebeurd in de laatste race. Wat doen ze dan met straffen? Gaan ze dan ineens overstappen op puntenstraffen omdat er geen 'volgende' race meer is?
Straf in de eerstvolgende race het volgende seizoen lijkt mij dan?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Tomcatter_31
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:59
siggy schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:43:
[...]

'
Ja in mijn optiek ook. Ze proberen vaak goed te praten wat krom is. Kijk maar naar het hele Wolff/Stroll verhaal omtrent ff complete ontwerp geven. Straf van niks en Wolff wordt niet eens bevraagd terwijl het zo klaar als een klontje is wat er gebeurd is. Ineens is dat ook prima. Dus tsja.....het is al vrij weinig een sport meer te noemen de afgelopen 15 jaar. Hopelijk maar dat Lewis er snel mee ophoudt en vooral dat Mercedes snel zijn biezen pakt uit de F1 als ze volgend jaar niet al te best lijken. Maar aangezien ze nog makkelijk de beste PU hebben, zie ik ze ook weer met gemak vooraan rijden volgend jaar.
F1 is al heel lang naast sport ook vooral veel politiek. Waarom zouden Hamilton en Mercedes ermee moeten stoppen? Denk je dat andere teams beter zijn? Als Mercedes weg zou moeten, zouden McLaren (spygate), Ferrari (motorgate) en Renault (crashgate) etc. ook allemaal weg moeten. Kortom, dan hou je geen team meer over in F1...

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

en 123...

Hamilton: Verstappen penalty sets "important precedent"
https://www.motorsport.co...ortant-precedent/6666959/

Hij is Silverstone echt vergeten... :X :X :X :X

[Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 13-09-2021 10:44]

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
ik heb al paar keer het woord astroturf voorbij zien komen maar er is toch helemaal geen astroturf? Je hebt toch asfalt, een groen betonnen strook en dan gras
redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:08:
[...]

Dat zal ie nooit zo letterlijk zeggen, maar aangezien het beide op een soortgelijke manier gebeurde is dat natuurlijk wel de conclusie. Het is wel duidelijk dat zowel Max als Ham de wagen laten staan als ze weten dat de ander een ongeluk kan voorkomen (maar wat die niet doet).

Wat mij vooral opvalt hierbij is dat Ham voorheen altijd zei dat het om een marathon ging en je soms je verlies moest nemen, maar hij nu toch echt de ongelukken niet meer voorkomt door even in te houden. Hamilton laat wat mij betreft wel duidelijk zien dat ie heel veel druk voelt en daarmee toch lastig om kan gaan. Zo gecontroleerd als ie afgelopen jaren reed, zo lomp rijdt ie nu zodra Max in de buurt is.

En max rijdt natuurlijk ook zo, maar dit is altijd zijn rijstijl geweest en hij is juist de afgelopen jaren rustiger geworden.
Het was dan ook helemaal niet aan Hamilton om een ongeluk te voorkomen. Hij heeft, volgens het halve internet en de stewards, niets misdaan. Hij reed waar hij mocht rijden en heeft blijkbaar niets verkeerd gedaan.
Biggg schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:02:
[...]

Zegt Toto hier nou dat Ham ook een "tactische overtreding" beging op Silverstone? In een van de snelste bochten van de kalender? Lewis wist waarschijnlijk ook dat Max de race zou kunnen winnen als die hem op dat moment voor zou blijven.
Euhm, wat ? Heb je het interview geluisterd? Wolff heeft het over de race in Italie, helemaal niet over Silverstone. Dat Verstappen een tactische overtreding heeft begaan.
Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ik Wolff gelijk geef. Maar je kan veel verkeerd begrijpen maar dit was het dus totaal niet

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tomcatter_31 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:42:
[...]

F1 is al heel lang naast sport ook vooral veel politiek. Waarom zouden Hamilton en Mercedes ermee moeten stoppen? Denk je dat andere teams beter zijn? Als Mercedes weg zou moeten, zouden McLaren (spygate), Ferrari (motorgate) en Renault (crashgate) etc. ook allemaal weg moeten. Kortom, dan hou je geen team meer over in F1...
True, maar je eigen auto ontwikkelen is wel de kern van F1. Maar Wolff komt er gewoon mee weg. Gewoon geen enkele vorm van straf terwijl er genoeg heibel was over onderdelen delen tussen RB en AT.

Het is nu overwegend meer politiek dan sport in mijn optiek.

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:23
majoh schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:33:
[...]

Ik heb gisteren ergens een screenshot gezien waar Max tijdens het voorbij lopen even omkijkt en dan door loopt.

Het stomste van dit is dat de situatie grotendeels door HAM is veroorzaakt door in T1 de deur zo ver open te zetten. HAM had de buiten lijn moeten pakken en T1 verdedigen dan had VER moeten afremmen en achter HAM blijven hangen want de binnen lijn had hij niet kunnen pakken met die snelheid. In die situatie waar VER is zat moest hij letterlijk van de baan af of botsen omdat HAM niet 20 cm extra ruimte wilde geven.

Wel typisch dat Master GOAT Driver HAM hier en op silverstone precies net te weinig ruimte laat met als resultaat een crash op koude banden. Is dit onkunde of intentioneel dirty driving?

• siggy

siggy

Wait.... what?

ArcticWolf schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:43:
en 123...

Hamilton misschien toch een te harde tik op zijn helm gekregen ?? 8)7 8)7 Je zou een compleet south park seizoen hierover kunnen maken....

• Tomcatter_31
siggy schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:45:
[...]

True, maar je eigen auto ontwikkelen is wel de kern van F1. Maar Wolff komt er gewoon mee weg. Gewoon geen enkele vorm van straf terwijl er genoeg heibel was over onderdelen delen tussen RB en AT.

Het is nu overwegend meer politiek dan sport in mijn optiek.
Klopt, maar er zijn seizoenen geweest dat Red Bull en Torro Rosso ook nagenoeg dezelfde auto hadden. Toen is er ook niks mee gedaan. In 1995 was de Ligier ook uiterlijk hetzelfde als de Benetton.

Dus de situatie is niet nieuw.

• iichel
  • Laatst online: 09:27
Tomcatter_31 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:49:
[...]

Klopt, maar er zijn seizoenen geweest dat Red Bull en Torro Rosso ook nagenoeg dezelfde auto hadden. Toen is er ook niks mee gedaan. In 1995 was de Ligier ook uiterlijk hetzelfde als de Benetton.

[Afbeelding]

Een aantal aerodynamische elementen zijn toch duidelijk anders (bargeboards, kromming van de voorvleugel)

/////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

siggy schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:41:
Natuurlijk niets politieks :P Daar hebben ze een pasklaar antwoord op vanuit de FIA :z

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

en 123...

Mja grappige vind ik hier, dat er nu gedaan wordt dat Max die auto er bewust bovenop heeft gezet :D

Mijn boefje is liev!

• Tomcatter_31
iichel schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:50:
[...]

Een aantal aerodynamische elementen zijn toch duidelijk anders (bargeboards, kromming van de voorvleugel)
ja en? Dat was bij racing point ook zo....

• ArgantosNL
  • Laatst online: 21-09 23:23
siggy schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:48:
[...]

Hamilton misschien toch een te harde tik op zijn helm gekregen ?? 8)7 8)7 Je zou een compleet south park seizoen hierover kunnen maken....
In het stuk claimt hij dat hij geen geschiedenis heeft van dit soort crashes, misschien niet sinds Bottas omdat die niet in de buurt komt. Hamilton heeft letterlijk een geschiedenis van crashes met concurrenten zelfs van zijn eigen team omdat hij een ass is om meet te werken in een team.

• Tomcatter_31
JB schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:53:
[...]

Mja grappige vind ik hier, dat er nu gedaan wordt dat Max die auto er bewust bovenop heeft gezet :D
Tja, er waren ook mensen die claimden dat Hamilton bewust Max zijn achterwiel aantikte in Silverstone en hij het precies zo uitgekiend had dat Max in de banden eindigde en hij door kon... ;)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Tomcatter_31 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:54:
[...]

Tja, er waren ook mensen die claimden dat Hamilton bewust Max zijn achterwiel aantikte in Silverstone en hij het precies zo uitgekoend had dat Max in de banden eindigde en hij door kon... ;)
Haha true!

Mijn boefje is liev!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tomcatter_31 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:49:
[...]

[Afbeelding]

De regels zijn ook nogal geevolueerd. En zeker na het RBR/TR verhaal is men er weer flinkn op gaan hameren. Daarom is het zo vreemd dat alleen Racing Point een flutstraf kreeg en er niet eens naar de relatie Wolff/Stroll werd gekeken. Dát is wat vreemd is.

Ik zou echt wel eens een vlieg op de muur willen zijn rondom Wolff zijn locaties..... Het ligt er zo dik op allemaal en iedereen praat het maar goed. Ook vooral vervelend dat de journalisten eigenlijk geen enkele kritische vraag durven te stellen. Alsof ze allemaal bang zijn hun toegang te verliezen.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

JB schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:53:
[...]

Ja idd, vooral door de opmerking "that's what you get when you leave no room". Zou het wel knap hebben gevonden als hij het bewust zo heeft uitgekiend :P denk dat de meeste die dit "bewust" vinden teveel Harry Potter hebben gekeken...

• siggy

siggy

Wait.... what?

ArgantosNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:54:
[...]

In het stuk claimt hij dat hij geen geschiedenis heeft van dit soort crashes, misschien niet sinds Bottas omdat die niet in de buurt komt. Hamilton heeft letterlijk een geschiedenis van crashes met concurrenten zelfs van zijn eigen team omdat hij een ass is om meet te werken in een team.
Hamilton onder druk heeft altijd fouten gemaakt. Wat was het seizoen dat die Mclaren niet vooruit te branden was? 2009? Daar had ie wel enorm veel last van een gebrek aan 'spatial awareness'. Ach, en dat hele Rosberg-duwen-we-er-gewoon-vanaf...... geen idee.

Men moet echt eens de regels een fatsoenlijk eenduidig verduidelijken, want ik kom er eerlijk waar niet meer uit. Ze beargumenteren elke keer lukraak een bepaalde richting op. 100% dat er nog meer crashes/aanvaringen komen tussen die 2.

• siggy

siggy

Wait.... what?

ArcticWolf schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:57:
[...]

Ja idd, vooral door de opmerking "that's what you get when you leave no room". Zou het wel knap hebben gevonden als hij het bewust zo heeft uitgekiend :P denk dat de meeste die dit "bewust" vinden teveel Harry Potter hebben gekeken...
Net als Lewis in Silverstone heeft Max bewust niet ontweken.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

siggy schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:58:
[...]

Hamilton onder druk heeft altijd fouten gemaakt. Wat was het seizoen dat die Mclaren niet vooruit te branden was? 2009? Daar had ie wel enorm veel last van een gebrek aan 'spatial awareness'. Ach, en dat hele Rosberg-duwen-we-er-gewoon-vanaf...... geen idee.

Men moet echt eens de regels een fatsoenlijk eenduidig verduidelijken, want ik kom er eerlijk waar niet meer uit. Ze beargumenteren elke keer lukraak een bepaalde richting op. 100% dat er nog meer crashes/aanvaringen komen tussen die 2.
En daar focust hij nu al weer op met alle media aandacht. Slachtoffer rol, Max doet dit al vanaf het begin enz. Zelf heeft ie legio voorbeelden, maar die worden _nooit_ aangehaald. Hij is geen haar beter.

Max is puur en dat is niet altijd even handig. Ik vind het mooi en hoop dat ie zo blijft, maar gisteren beetje knuffelen zou hem alleen maar helpen denk ik. Ook al meent ie het niet (net zoals HAM) :)

[Voor 11% gewijzigd door JB op 13-09-2021 11:02]

Mijn boefje is liev!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArgantosNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:47:
[...]

Ik heb gisteren ergens een screenshot gezien waar Max tijdens het voorbij lopen even omkijkt en dan door loopt.

Het stomste van dit is dat de situatie grotendeels door HAM is veroorzaakt door in T1 de deur zo ver open te zetten. HAM had de buiten lijn moeten pakken en T1 verdedigen dan had VER moeten afremmen en achter HAM blijven hangen want de binnen lijn had hij niet kunnen pakken met die snelheid. In die situatie waar VER is zat moest hij letterlijk van de baan af of botsen omdat HAM niet 20 cm extra ruimte wilde geven.

Wel typisch dat Master GOAT Driver HAM hier en op silverstone precies net te weinig ruimte laat met als resultaat een crash op koude banden. Is dit onkunde of intentioneel dirty driving?
U vraagt; wij draaien. Hij stond nog open:

Eerste wat ie doet is naar Hamilton kijken. Maar op dat moment zag ie de achterbandjes al overuren maken.
Om er dan achterlangs te lopen is dan weer een volgende.

[Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 13-09-2021 11:02]

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MikeyMan schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:01:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste wat ie doet is naar Hamilton kijken. Maar op dat moment zag ie de achterbandjes al overuren maken.
Vond deze ook nog op F1technical:

Kan dus prima samen :+

• Tomcatter_31
siggy schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:56:
[...]

De regels zijn ook nogal geevolueerd. En zeker na het RBR/TR verhaal is men er weer flinkn op gaan hameren. Daarom is het zo vreemd dat alleen Racing Point een flutstraf kreeg en er niet eens naar de relatie Wolff/Stroll werd gekeken. Dát is wat vreemd is.

Ik zou echt wel eens een vlieg op de muur willen zijn rondom Wolff zijn locaties..... Het ligt er zo dik op allemaal en iedereen praat het maar goed. Ook vooral vervelend dat de journalisten eigenlijk geen enkele kritische vraag durven te stellen. Alsof ze allemaal bang zijn hun toegang te verliezen.
Ben het op zich mee eens hoor, maar geef alleen aan dat het al langer een probleem is. Zie ook Ferrari met hun sensor. Dan wordt op een vrijdagmiddag na de wintertest (als alle teams aan het inpakken zijn) achter besloten deuren bepaald door de FIA en niet naar buiten gebracht wat ze gedaan hebben. De grote teams/merken hebben te veel macht en er wordt idd te veel vanuit angst geregeerd dat als ze harde straffen uitdelen, dat dan de grote teams dreigen uit te stappen.

Ook mee eens. Dit gaat blijven gebeuren, want ze gunnen elkaar gewoon geen ruimte meer.
Net als Lewis in Silverstone heeft Max bewust niet ontweken.
Hier niet mee eens. Dat doe je niet bewust bij 280 km/u. Dat was gewoon verkeerde inschatting. Hij kwam op het vuil en gleed wat naar buiten waardoor ze elkaar raakten. Meer dan dat was het niet.

[Voor 7% gewijzigd door Tomcatter_31 op 13-09-2021 11:07]

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:16
Wat mij betreft zat Max deze keer fout. Maar HAM en Wolff moeten niet zo piepen. In Silverstone waren de rollen omgedraaid en dáár is het precedent geschapen.
Dat wil niet zeggen dat ze nu elke race maar elkaar van de baan moeten gaan vegen.

Wel vind ik dat de FIA nog eens naar de straffen moet kijken. 10s straf die je nog kan wegpoetsen als je door kan rijden staat niet in verhouding tot 3 plekken gridstraf voor de volgende race.

Wat mij betreft wordt het iets als "Als jij een andere coureur door bewezen schuld uit de race rijdt, krijg je voor de volgende race 5 plekken gridstraf"
Als je er dan allebei vanaf vliegt en het gedeelde schuld is....allebei volgende keer 5 plekken naar achteren
Dus ook als de schuldige kan doorrijden: Volgende keer sta je 5 plekken naar achteren.

Eigenlijk was zondag allemaal de schuld van de FIA met hun sprintrace experiment. Als dat er niet was geweest, had HAM gewoon vanaf P1 of P2 naar overwinning gereden zonder een centje pijn. :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

sanderb schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:08:
Wat mij betreft zat Max deze keer fout. Maar HAM en Wolff moeten niet zo piepen. In Silverstone waren de rollen omgedraaid en dáár is het precedent geschapen.
Dat wil niet zeggen dat ze nu elke race maar elkaar van de baan moeten gaan vegen.

Wel vind ik dat de FIA nog eens naar de straffen moet kijken. 10s straf die je nog kan wegpoetsen als je door kan rijden staat niet in verhouding tot 3 plekken gridstraf voor de volgende race.

Wat mij betreft wordt het iets als "Als jij een andere coureur door bewezen schuld uit de race rijdt, krijg je voor de volgende race 5 plekken gridstraf"
Als je er dan allebei vanaf vliegt en het gedeelde schuld is....allebei volgende keer 5 plekken naar achteren
Dus ook als de schuldige kan doorrijden: Volgende keer sta je 5 plekken naar achteren.

Eigenlijk was zondag allemaal de schuld van de FIA met hun sprintrace experiment. Als dat er niet was geweest, had HAM gewoon vanaf P1 of P2 naar overwinning gereden zonder een centje pijn. :+
Ja idd, net zoals die aanpassing aan de pitstops... als dat niet was gewijzigd dan was de monteur ook niet vergeten op het knopje te drukken waardoor Hamilton en Verstappen helemaal niet bij elkaar in de buurt waren gekomen. ;)

• redwing
  • Nu online
Kenhas schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:44:
[...]
Het was dan ook helemaal niet aan Hamilton om een ongeluk te voorkomen. Hij heeft, volgens het halve internet en de stewards, niets misdaan. Hij reed waar hij mocht rijden en heeft blijkbaar niets verkeerd gedaan.
Tja, en de andere helft van het internet (+stewards) vinden dat Max niets fouts heeft gedaan. Precies het probleem met de regels en hoe ze gebruikt worden. Bij de meeste andere sporten weet je bij een aktie al wat de straf zal zijn of iig wie er fout zat. Iets wat de FIA maar niet voor elkaar krijgt.

maar heel eerlijk gezegdhoor ik van de meeste experts vooral dat het gewoon een racing-incident is (net als Silverstone trouwens)
[...]
Euhm, wat ? Heb je het interview geluisterd? Wolff heeft het over de race in Italie, helemaal niet over Silverstone. Dat Verstappen een tactische overtreding heeft begaan.
Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ik Wolff gelijk geef. Maar je kan veel verkeerd begrijpen maar dit was het dus totaal niet
Ja, dat heb ik. En als je dan kijkt wat er on Silverstone gebeurde is dat precies hetzelfde maar dan de rijders op de andere plek. Je kunt dus niet zeggen dat Hamilton toen alles goed deed, maar Max nu alles fout. Vandaar ook dat Hamilton toen de straf kreeg en Max nu. Wolff praat gewoon altijd alsof iedereen alles fout doet behalve Merc. Wat toch een heel andere reaktie is dan die van RB die gelijk aangaven dat het een racing incident was.

Maar als je zijn uitleg nu pakt en dat naast Silverstone legt, komt het er simpelweg op neer dat Hamilton daar dus fout zat.

[removed]

• sNielz123
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik snap niet zo goed waar die extra straf vandaan komt voor Max, Hij wordt eigenlijk al gestraft doordat hij de race niet kan uitrijden. 99 van de 100 keer laten ze het dan zo.
Raar dat dat nu ineens anders is.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sNielz123 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:30:
Ik snap niet zo goed waar die extra straf vandaan komt voor Max, Hij wordt eigenlijk al gestraft doordat hij de race niet kan uitrijden. 99 van de 100 keer laten ze het dan zo.
Raar dat dat nu ineens anders is.
Das pas 100 keer aan bod geweest.

Straf is in principe 10s of 3 plekken.
Race uitrijden = 10 seconden
Race niet uitrijden = 3 plekken.

Das ongeveer het enige waar de FIA wel consequent in is.

• sNielz123
  • Registratie: maart 2009
Ah sorry, had niet alles teruggelezen.

• Tomcatter_31
redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:25:
[...]
Ja, dat heb ik. En als je dan kijkt wat er on Silverstone gebeurde is dat precies hetzelfde maar dan de rijders op de andere plek. Je kunt dus niet zeggen dat Hamilton toen alles goed deed, maar Max nu alles fout. Vandaar ook dat Hamilton toen de straf kreeg en Max nu. Wolff praat gewoon altijd alsof iedereen alles fout doet behalve Merc. Wat toch een heel andere reaktie is dan die van RB die gelijk aangaven dat het een racing incident was.
Ja, maar ook dat is nu precies andersom. In Silverstone was het RB die moord en brand schreeuwde. Nu is het andersom. Dat is wat ik toen ook al zei en nu weer. Teams praten naar hun eigen straatje waar zij belang bij hebben. Op Silverstone speelt RB het slachtoffer, nu Mercedes.

Ik ben het er idd mee eens dat beide gevallen gewoon race incidenten waren.

• Dennism
  • Registratie: september 1999
MikeyMan schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:32:
[...]

Das pas 100 keer aan bod geweest.

Straf is in principe 10s of 3 plekken.
Race uitrijden = 10 seconden
Race niet uitrijden = 3 plekken.

Das ongeveer het enige waar de FIA wel consequent in is.
Niet helemaal geloof ik.

10s in race lijkt normaliter gelijk aan 5 plekken post race
5s in race lijkt normaliter gelijk aan 3 plekken post race.

Verstappen lijkt dus de minst zware optie te krijgen.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:01:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik snap dat genuil van Hamilton ook niet zo hierover. Max kijkt duidelijk, hij ziet dat Hamilton bezig is met los te komen, nog al logisch dat hij dan niet uitgebreid bij die cockpit gaat staan, voor hetzelfde geld schiet die wagen van hem los en ligt Max onder het voorwiel 8)7

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:48:
[...]

Ik snap dat genuil van Hamilton ook niet zo hierover. Max kijkt duidelijk, hij ziet dat Hamilton bezig is met los te komen, nog al logisch dat hij dan niet uitgebreid bij die cockpit gaat staan, voor hetzelfde geld schiet die wagen van hem los en ligt Max onder het voorwiel 8)7
In plaats daarvan gaat ie achter de auto staan :+

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Tomcatter_31 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:54:
[...]

Tja, er waren ook mensen die claimden dat Hamilton bewust Max zijn achterwiel aantikte in Silverstone en hij het precies zo uitgekiend had dat Max in de banden eindigde en hij door kon... ;)
Tja, niet zo vreemd als je weet dat hij het al twee keer had geoefend met Albon. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
Will Buxton vat het goed samen in zijn Tweet thread

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:49:
[...]

In plaats daarvan gaat ie achter de auto staan :+
Ok, ook niet bijster slim :P Maar daar heeft Hamilton an sich weer weinig mee te maken :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:40

Bansheeben

There never was any cake...

ArcticWolf schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:03:
[...]

Vond deze ook nog op F1technical:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan dus prima samen :+
Het beste argument dat ik heb gezien waarom Hamilton geen ruimte kon laten is dat het in dit geval om een directe rivaal ging in het WDC :+ Toen had ik toch wel even genoeg van het internet.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• redwing
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:42:
[...]
Ja, maar ook dat is nu precies andersom. In Silverstone was het RB die moord en brand schreeuwde. Nu is het andersom. Dat is wat ik toen ook al zei en nu weer. Teams praten naar hun eigen straatje waar zij belang bij hebben. Op Silverstone speelt RB het slachtoffer, nu Mercedes.
Met dat verschil dat Merc altijd vindt dat de ander schuldig is, terwijl RB het vaker als race-incident beschouwd. Wat Merc betreft was Max in beide situatie volledig fout. Wat RB betreft was Hamilton toen fout en was het nu een race-incident. Ik blijf dat toch echt een groot verschil vinden.
Ik ben het er idd mee eens dat beide gevallen gewoon race incidenten waren.
Mooi :) Sowieso vind ik dat de FIA te vaak een schuldige aan wil wijzen, vaak is dat helemaal niet nodig.

[removed]

• redwing
  • Nu online
Dennism schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:47:
[...]

Niet helemaal geloof ik.

Laten we wel wezen, voor zowel Hamilton als Verstappen is 10s normaal gesproken hooguit het verschil tussen voor of achter de ander eindigen dus hooguit 1 plek. Aan de andere kant geldt datzelfde waarschijnlijk ook voor die 3 plekken gridstraf. Als ik kijk hoe de races gaan is zowel de 10s als de 3 plekken vooral een extra risico tijdens de race omdat je tussen meer auto's zit.

[removed]

• Tomcatter_31
sjaool schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:50:
[...]

Tja, niet zo vreemd als je weet dat hij het al twee keer had geoefend met Albon. ;)
En ook die waren niet opzettelijk. Onhandig misschien wel, maar was in alle gevallen geen sprake van opzet. :)

• redwing
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:04:

Hier niet mee eens. Dat doe je niet bewust bij 280 km/u. Dat was gewoon verkeerde inschatting. Hij kwam op het vuil en gleed wat naar buiten waardoor ze elkaar raakten. Meer dan dat was het niet.
Verschillende experts gaven aan dat ie met die snelheid en die lijn wist dat ie naar buiten zou glijden. Dat was net zo goed puur elkaar de plek niet gunnen en had weinig met inschatting te maken. Naar mijn idee zijn beide crashes precies door hetzelfde veroorzaakt, beide willen niet toegeven omdat het ongeluk voorkomen betekent dat je achter de ander uitkomt.
En wat waarschijnlijk nog veel belangrijker is, als eentje toegeeft, weet de ander dat en gaat ie het een volgende keer helemaal bewust doen.

Maar bovenal is het gewoon jammer dat het gebeurt, ik zie veel liever een echte race waarbij ze tot het einde aan het vechten zijn.

[removed]

• Saffie_time
  • Laatst online: 23:28

Saffie_time

Why use this? 42!

Jasphur schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:50:

[Embed]
Lijkt mij ook redelijk spot on conclusie.
Raar dat niemand het over de blauwe vlaggen voor Lewis heeft, dat was het eerste wat mij opviel namelijk.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Tomcatter_31
redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:55:
[...]

Met dat verschil dat Merc altijd vindt dat de ander schuldig is, terwijl RB het vaker als race-incident beschouwd. Wat Merc betreft was Max in beide situatie volledig fout. Wat RB betreft was Hamilton toen fout en was het nu een race-incident. Ik blijf dat toch echt een groot verschil vinden.

[...]

Mooi :) Sowieso vind ik dat de FIA te vaak een schuldige aan wil wijzen, vaak is dat helemaal niet nodig.
Niet helemaal mee eens. Toen Hamilton Albon eraf reed in Brazilie, gaf hij het eerlijk toe dat hij daar fout zat. Maar bij incidenten zoals dit zullen teams altijd of roepen race incident of dat het de schuld van de ander was. En het slachtoffer team zal moord en brand schreeuwen. Dit is vaak hetzelfde. Of het nu Mercedes, Red Bull, Ferrari of welk ander team ook is. Dat maakt niet zoveel uit.

Maar idd, laat ze gewoon racen ipv constant straffen uitdelen. Zowel in Silverstone als hier...

• redwing
  • Nu online
Saffie_time schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:11:
[...]

Lijkt mij ook redelijk spot on conclusie.
Raar dat niemand het over de blauwe vlaggen voor Lewis heeft, dat was het eerste wat mij opviel namelijk.
Die vlaggen geven alleen aan dat er iemand aankomt, maar er mag dus gewoon geraced worden. Dit is al eerder hier benoemt.

Verder ben ik het ook eens met zijn conclusie en dat de regels zo zouden moeten zijn. Helaas zijn ze dat niet, of iig te vaag om dat hard te maken.

[Voor 15% gewijzigd door redwing op 13-09-2021 12:16]

[removed]

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:14
[...]

Niet helemaal geloof ik.

Voor coureurs in het middenveld en achteraan kan dat ze aan het einde van de race inderdaad posities kosten omdat de auto's dicht bij elkaar rijden.
Maar zoals in Silverstone zichtbaar werd is 10 seconden voor Hamilton een lachertje.
Je duwt je grootste concurrent het ziekenhuis in en wordt vervolgens vrij eenvoudig eerste.

Dat is geen straf, maar een beloning.

• Tomcatter_31
redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:04:
[...]

Verschillende experts gaven aan dat ie met die snelheid en die lijn wist dat ie naar buiten zou glijden. Dat was net zo goed puur elkaar de plek niet gunnen en had weinig met inschatting te maken. Naar mijn idee zijn beide crashes precies door hetzelfde veroorzaakt, beide willen niet toegeven omdat het ongeluk voorkomen betekent dat je achter de ander uitkomt.
En wat waarschijnlijk nog veel belangrijker is, als eentje toegeeft, weet de ander dat en gaat ie het een volgende keer helemaal bewust doen.

Maar bovenal is het gewoon jammer dat het gebeurt, ik zie veel liever een echte race waarbij ze tot het einde aan het vechten zijn.
Er is op die plek vaker ingehaald zowel binnenom als buitenom en dan ging het wel goed. Dus ben niet met die experts eens dat hij vooraf wist dat hij ging glijden. Naar mijn mening (voor wat het waard is :) ) blijft het een inschattingsfout en meer niet.

Ik ben het wel met je eens dat het jammer is dat het gebeurt. Ik zie ze ook liever racen. Maar coureurs gunnen elkaar geen ruimte meer. Je ziet nu (naar mijn idee) veel vaker dan vroeger dat coureurs weer de racelijn proberen te pakken ipv ruimte open laten. Zie ook Ocon en Vettel gisteren. En ja, je kan er op wachten dat dit tussen Verstappen en Hamilton ook nog vaker gaat gebeuren, want ze gunnen elkaar ook geen ruimte meer.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:13:
[...]

Die vlaggen geven alleen aan dat er iemand aankomt, maar er mag dus gewoon geraced worden. Dit is al eerder hier benoemt.

Verder ben ik het ook eens met zijn conclusie en dat de regels zo zouden moeten zijn. Helaas zijn ze dat niet, of iig te vaag om dat hard te maken.
Ja er mag geraced worden met doen ten verstande dat degene die een blauwe vlag krijgt ruimte dient te laten voor de snellere deelnemer.
Nuance, I know maar wel wat hier de oorzaak is van het samenkomen van beide auto's.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• redwing
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:20:
[...]

Er is op die plek vaker ingehaald zowel binnenom als buitenom en dan ging het wel goed. Dus ben niet met die experts eens dat hij vooraf wist dat hij ging glijden. Naar mijn mening (voor wat het waard is :) ) blijft het een inschattingsfout en meer niet.
Maar dat was niet met die lijn, die snelheid en het rempunt dat ie gebruikte. Maar laat ik het anders zeggen, gezien de ervaring van Hamilton zou ik het wel heel raar vinden als ie niet had geweten dat dit zou gebeuren. Zelfs als ie alle ruimte had gehad had ie die bocht maar amper kunnen halen.

Dit is weliswaar achteraf geneuzel, maar wat mij betreft zou Hamilton heel erg in aanzien dalen als ie dit niet wist.
Ik ben het wel met je eens dat het jammer is dat het gebeurt. Ik zie ze ook liever racen. Maar coureurs gunnen elkaar geen ruimte meer. Je ziet nu (naar mijn idee) veel vaker dan vroeger dat coureurs weer de racelijn proberen te pakken ipv ruimte open laten. Zie ook Ocon en Vettel gisteren. En ja, je kan er op wachten dat dit tussen Verstappen en Hamilton ook nog vaker gaat gebeuren, want ze gunnen elkaar ook geen ruimte meer.
Tja, Schumacher reed niet anders hoor en als je in de tijd van Prost/Senna kijkt was het zo mogelijk nog erger. Dit is iets van alle tijden, wat mij betreft is het grote probleem dan ook vooral de onvoorspelbaarheid van de FIA.

[removed]

• Japser
  • Laatst online: 22-09 21:10

Japser

Jeej!

Het enige wat ik nog niet snap is dat de FIA niet inziet dat hun zogenaamde safety measurements zoals "sausage curbs" een serieuze bron van gevaar kunnen vormen welke voorkomen kan worden door een flexibel paaltje ofzo.

Waarom weigeren ze daar zich over uit te laten? Of heb ik iets gemist?

• redwing
  • Nu online
Saffie_time schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:22:
[...]

Ja er mag geraced worden met doen ten verstande dat degene die een blauwe vlag krijgt ruimte dient te laten voor de snellere deelnemer.
Nuance, I know maar wel wat hier de oorzaak is van het samenkomen van beide auto's.
Tja, maar bij de bocht was Hamilton al aardig op snelheid en er staat nergens dat ie niet gelijk het gevecht aan mag gaan. En dan zit er natuurlijk een groot verschil tussen hem er gelijk voorgooien met 100km/hr verschil of zoals hier gebeurde.
En nogmaals, ik ben het ermee eens dat naar mijn idee degene die uit de pits komt voorrang moet verlenen, maar zo strikt staat het nu eenmaal niet beschreven.

[removed]

• Exocet
  • Niet online
Japser schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:25:
Het enige wat ik nog niet snap is dat de FIA niet inziet dat hun zogenaamde safety measurements zoals "sausage curbs" een serieuze bron van gevaar kunnen vormen welke voorkomen kan worden door een flexibel paaltje ofzo.

Waarom weigeren ze daar zich over uit te laten? Of heb ik iets gemist?
Safety is alleen een issue als het hun uitkomt. Kijk ook naar de actie van Hamilton gisteren na de crash, gas geven als er een coureur net z'n auto uitstapt.... Geen woord over gehoord

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-09 12:48

[Embed]
Mercedes heeft bij de vorige crash al een precedent geschapen, maar die zijn ze spontaan vergeten.

• Nemean
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09:16

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:26:
[...]

Tja, maar bij de bocht was Hamilton al aardig op snelheid en er staat nergens dat ie niet gelijk het gevecht aan mag gaan. En dan zit er natuurlijk een groot verschil tussen hem er gelijk voorgooien met 100km/hr verschil of zoals hier gebeurde.
En nogmaals, ik ben het ermee eens dat naar mijn idee degene die uit de pits komt voorrang moet verlenen, maar zo strikt staat het nu eenmaal niet beschreven.
Leek mij dus ook, maar Hamilton wist dondersgoed dat hij dan een flink aantal rondes weer naar de achterkant van Max kon kijken en dat kon zijn ego ook weer niet hebben.
Exocet schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:27:
[...]
Safety is alleen een issue als het hun uitkomt. Kijk ook naar de actie van Hamilton gisteren na de crash, gas geven als er een coureur net z'n auto uitstapt.... Geen woord over gehoord
Ik las ook ergens dat Max ook nog gas heeft gegeven terwijl de banden boven Hamilton hingen. Over beide situaties is iets te zeggen. ;)

• chevsticks
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-09 21:49
[...]

Ik snap ook niet dat andere teams daar geen punt van gemaakt hebben naar de FIA. Dat had zo lelijk af kunnen lopen.
Nemean schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:29:
[...]

Leek mij dus ook, maar Hamilton wist dondersgoed dat hij dan een flink aantal rondes weer naar de achterkant van Max kon kijken en dat kon zijn ego ook weer niet hebben.

[...]

Ik las ook ergens dat Max ook nog gas heeft gegeven terwijl de banden boven Hamilton hingen. Over beide situaties is iets te zeggen. ;)
Hamilton had geluk dat de as aan de rechterkant van Max was afgebroken, anders had hij een flinke klap op z'n nek gehad van die draaiende banden. Ook Max had hier flink van langs moeten krijgen van de FIA.

[Voor 43% gewijzigd door chevsticks op 13-09-2021 12:30]

• Japser
  • Laatst online: 22-09 21:10

Japser

Jeej!

[...]

Dan zou je zeggen als F1 team(s): we leggen die focus ook publiekelijk neer bij de FIA...? Dat hun maatregelen die de "sense of safety" in theorie zouden moeten verbeteren, die in praktijk totaal hun doel voorbij schieten.

Maargoed....ik ben niet voor niets niet werkzaam in de F1.

• Hugo
  • Laatst online: 08:51
Ik vind het apart dat iemand die uit de pitstraat komt, een andere lijn heeft, banden die nog niet op temperatuur zijn zo agressief mag inhaken in de race.

Hamilton wilde, net als Verstappen, geen enkele ruimte geven. Dat is racen en daar hoort dan het risico bij dat er botsingen van kunnen komen. Zover ik kan zien was geen van beide rijders bezig bewust de ander eruit te rijden. Hill kan met zijn commentaar moet wat mij betreft weer eens een training echt racen volgen.

Het feit dat het om de wereldtitel gaat maakt het gespannen en zit iedereen er bovenop. Gelukkig gaat er ook veel aandacht naar de halo. Die heeft zijn nut goed bewezen. De curbs daarentegen niet echt.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:26:
[...]

Helemaal mee eens hoor.
Daarom denk ik ook dat de enige juiste conclusie racing accident de enige juiste is.
Als beide heren besluiten geen mm aan de ander te gunnen en de verstandige partij te zijn en er samen afvliegen dan hebben ook beiden schuld hieraan.

Nog wel aan het nagenieten van Ric zijn zege.
Snap alleen niet dat men dit voor het team de betere oplossing vond. Landon had nu dichter op p3 kunnen staan in wdc maar dat hebben ze nagelaten.
Waarschijnlijk zal p4 maximaal haalbare zijn als Bottas normaal blijft doen wat ie zou moeten doen dus als je daarvan uit gaat dan is het wel prima om het zo te doen.

• Togi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09:25
redwing schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:24:
[...]

Maar dat was niet met die lijn, die snelheid en het rempunt dat ie gebruikte. Maar laat ik het anders zeggen, gezien de ervaring van Hamilton zou ik het wel heel raar vinden als ie niet had geweten dat dit zou gebeuren. Zelfs als ie alle ruimte had gehad had ie die bocht maar amper kunnen halen.

Dit is weliswaar achteraf geneuzel, maar wat mij betreft zou Hamilton heel erg in aanzien dalen als ie dit niet wist.

[...]

Tja, Schumacher reed niet anders hoor en als je in de tijd van Prost/Senna kijkt was het zo mogelijk nog erger. Dit is iets van alle tijden, wat mij betreft is het grote probleem dan ook vooral de onvoorspelbaarheid van de FIA.
Enige is dat Schumacher er mee opgegroeid was en de hele kop van de grid zo racete. De gevechten met Hill en Villeneuve waren altijd zo. Zelfde Senna/Prost en de tijd met Mansell
Hamilton heeft de afgelopen jaren nooit echt hoeven te racen. Alleen in het begin van zijn carriere (maakte hij ook van dit soort crashes) en verder 1 seizoen tegen Rosberg en heel even tegen de Ferrari's toen ze vals speelde.

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Hugo schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:31:
Ik vind het apart dat iemand die uit de pitstraat komt, een andere lijn heeft, banden die nog niet op temperatuur zijn zo agressief mag inhaken in de race.

Hamilton wilde, net als Verstappen, geen enkele ruimte geven. Dat is racen en daar hoort dan het risico bij dat er botsingen van kunnen komen. Zover ik kan zien was geen van beide rijders bezig bewust de ander eruit te rijden. Hill kan met zijn commentaar moet wat mij betreft weer eens een training echt racen volgen.

Het feit dat het om de wereldtitel gaat maakt het gespannen en zit iedereen er bovenop. Gelukkig gaat er ook veel aandacht naar de halo. Die heeft zijn nut goed bewezen. De curbs daarentegen niet echt.
Hill, die WC is geweest, of Tweaker Hugo die waarschijnlijk nog niet eens ooit een F1 auto aangeraakt heeft? ;-)

• Raven__NL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-09 07:48
toolkist schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:33:
[...]

Hill, die WC is geweest, of Tweaker Hugo die waarschijnlijk nog niet eens ooit een F1 auto aangeraakt heeft? ;-)
+ Hill die wel wat close ervaring heeft met iemand zo instuurt/crashed op een ander :+

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Je kunt het ook zo bekijken. Wie heeft vaker een F1 auto in de vangrail en grindbak gereden? Die gekke Brit of Tweaker Hguo? :+ :+

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-09 21:01
Kon het niet laten, maar moest gelijk hier aan denken :>

• redwing
  • Nu online
Saffie_time schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:33:
[...]

Nog wel aan het nagenieten van Ric zijn zege.
Snap alleen niet dat men dit voor het team de betere oplossing vond. Landon had nu dichter op p3 kunnen staan in wdc maar dat hebben ze nagelaten.
Waarschijnlijk zal p4 maximaal haalbare zijn als Bottas normaal blijft doen wat ie zou moeten doen dus als je daarvan uit gaat dan is het wel prima om het zo te doen.
Ik denk dat ze al superblij zijn met de een-twee en dat ze de coureurs gewoon hebben laten racen. WDC is leuk, maar je wint uiteindelijk meer met rijders die het naar hun zin hebben en loon naar werken krijgen. Ric had deze naar mijn idee ook ruim verdient.

En wat ik al eerder heb gezegd, ik denk dat als ze dit wat vaker bij Bottas hadden gedaan ze daar ook een veel betere rijder aan hadden gehad. Iets dat uiteindelijk juist voordeel had opgeleverd.

[removed]

• Dadona
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22-09 21:12
en 123...

Niet heel gek toch, hij zegt over zichzelf toch al dat hij een slecht geheugen heeft: "I’ve definitely got bad qualities. Everyone has bad qualities. I’m really bad at communicating, I’m really bad at staying in touch with people, I have a really bad memory." (o.a.: https://www.planetf1.com/...amilton-formula-1-tenure/) Hij heeft dat wel vaker gezegd en je merkt het ook als hij een reactie moet geven over de prestaties in het verleden.

De CSL/OT kroeg !

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

[Embed]
Buxton is hier on-buxtons objectief zeg. Goede samenvatting inderdaad op Twitter.

• Hugo
  • Laatst online: 08:51
[...]

Hill had vroeger ook zulke gevechten met Schumacher. Adelaide 94 en Silverstone 95. Het hoort bij het racen. Er iemand bewust afrijden, is gebeurd in het verleden, maar dat zie ik een Hamilton of een Verstappen echt niet doen. Niet bij Silverstone en niet bij Monza. Beide race incident.

En ik heb echt wel eens F1 auto aangeraakt. Met één vinger en een klassieker, maar toch, ik heb er één aangeraakt ooit.

[Voor 11% gewijzigd door Hugo op 13-09-2021 12:45]

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-09 17:59
Bansheeben schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:53:
Het beste argument dat ik heb gezien waarom Hamilton geen ruimte kon laten is dat het in dit geval om een directe rivaal ging in het WDC :+ Toen had ik toch wel even genoeg van het internet.
Volgens mij is dat helemaal geen gekke gedachte toch. Kijk maar naar hoe Hamilton samen met Norris door de bocht gaat in lap 1 (zelfde bocht, zelfde situatie). Zodra Hamilton weet dat het om de concurrent gaat laat hij een stuk minder ruimte.

Dit gebeurden ook precies zo in Silverstone waar Hamilton ook meer ruimte liet tegen Leclerc, Norris. Daar is natuurlijk niets op tegen; natuurlijk neem je geen risico’s tegen andere coureurs maar ga je wél tot het gaatje zodra je tegen je direct concurrent racet.

• WeeDzi
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:20
[...]

Niet helemaal geloof ik.

ik weet niet naar welk F1 jij kijkt of ik begrijp niet wat je bedoeld maar meestal zit er toch wel wat meer verschil in seconden tussen de plekken en niet eens alleen in het middenveld. 10s in race is meestal maar 1 plek post race.

• redwing
  • Nu online
Togi schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:33:
[...]

Enige is dat Schumacher er mee opgegroeid was en de hele kop van de grid zo racete. De gevechten met Hill en Villeneuve waren altijd zo. Zelfde Senna/Prost en de tijd met Mansell
Hamilton heeft de afgelopen jaren nooit echt hoeven te racen. Alleen in het begin van zijn carriere (maakte hij ook van dit soort crashes) en verder 1 seizoen tegen Rosberg en heel even tegen de Ferrari's toen ze vals speelde.
Ik schat ook dat veel mensen dit als iets nieuws zien omdat we het de afgelopen jaren niet meer hebben gehad. Maar de laatste jaren zijn er gewoon geen echte gevechten geweest. Als je weet dat je in het WDC ruim voor staat is het natuurlijk heel makkelijk om je plekkie op te geven en dan te zeggen dat het om een marathon gaat. Zeker als de kans heel groot is dat je er later nog wel voorbij komt.

Nu er echter maar een paar punten verschil zijn en het nog alle kanten op kan zie je pas de echte gevechten weer komen. En daar horen helaas ook dit soort crashes bij.

[removed]

• Wognummer
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:19
Raven__NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:35:
[...]

+ Hill die wel wat close ervaring heeft met iemand zo instuurt/crashed op een ander :+
HO HO hij werd aangereden he :+ :+

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:40

Bansheeben

There never was any cake...

Divak schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:45:
[...]

Volgens mij is dat helemaal geen gekke gedachte toch. Kijk maar naar hoe Hamilton samen met Norris door de bocht gaat in lap 1 (zelfde bocht, zelfde situatie). Zodra Hamilton weet dat het om de concurrent gaat laat hij een stuk minder ruimte.

Dit gebeurden ook precies zo in Silverstone waar Hamilton ook meer ruimte liet tegen Leclerc, Norris. Daar is natuurlijk niets op tegen; natuurlijk neem je geen risico’s tegen andere coureurs maar ga je wél tot het gaatje zodra je tegen je direct concurrent racet.
Juist maar dit is dan dus een argument voor een bewuste beslissing van Hamilton om het contact op te zoeken... Terwijl dit in de oorspronkelijke discussie werd gebruikt als verdediging waarom Hamilton geen straf zou verdienen. Maar goed, het is toch al een grote puinhoop. Dus laten we het er verder maar bij laten.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• ewoud75
  • Registratie: december 2009
@Wognummer Adelaide toch? Schumi op 2 wielen schuin?
Was toen 1 punt verschil tussen deze 2
Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee