DoeEensGek schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:25:
[...]
Ik kan mijn bron even niet terug vinden zo snel, maar er wordt gewezen naar een sensor die op een foutieve (illegale) plaats zit, zodat niet zichtbaar is dat er meer gekoeld wordt. Dit is dus geen grijs gebied meer maar een zeer serieuze overtreding. Ik snap dus ook de verontwaardiging van Ferrari best wel.
Dan zou ik de bron nog eens opzoeken want volgens hetgeen ik vind, zit de sensor helemaal niet op een illegale plaats. De sensor zit waar ze moet zitten maar Red Bull denkt dat die plaats niet de beste plaats is om de temperatuur te meten.
Mijn brond:
https://www.planetf1.com/...ercedes-power-unit-trick/
Geen idee in hoeverre die site te betrouwen is maar het artikel zou gaan over een video van AMuS.
“I think the trick is legal, but it’s about where the sensors measure the temperatures in the plenum because there is only a certain temperature allowed,” said Schmidt.
“I don’t think you’re allowed to be below 10°C (outside temperature) and they [Red Bull] claim the sensors are located where it’s always ensured it is warm enough.
“I think that will be cleared up in the next two or three races. If we don’t hear anything, I think what Mercedes is doing is legal.
Volgens hetgeen ik lees, is het dus wel een grijze zone.
Maar misschien beter in het algemene topic