[F1 2021] Race 14 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 41 Laatste
Acties:
  • 135.284 views

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteur:
  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:56

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2021 - GP-Topic Race 14

14. Grand Premio d'Italia
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/QEtGpYPgtsAaHAqtac4XF0VZ/full.jpg

Data

vr 10 Sep
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png14:30(14:30) Local Time
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png18:00(18:00) Local Time
za 11 Sep
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png12:00(12:00) Local Time
Sprint Qualifying Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png16:30(16:30) Local Time
zo 12 Sep
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00(15:00)
 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png=NL-tijdCircuit tijd

Circuit

Circuit:Autodromo di Monza
Lengte:5793 m
Aantal Ronden:53
Race Afstand:306.720 km
Ronde record:1:21.046 - Rubens Barrichello (2004)

Vorige Race

Datum:6 september 2020
Winnaar:Pierre Gasly (AlphaTauri)
Race tijd:1:46:06.056
2e & 3e Plaats:SAI, STR
Pole:1:18.887 - Lewis Hamilton (Mercedes)
Snelste Ronde:1:22.746 - Lewis Hamilton (Mercedes)
LinksFormula1.com

Wikipedia

Punten sprintkwalificatierace
  • P1 +3 punten
  • P2 +2 punten
  • P3 +1 punt
  • P4+ geen punten
  • Fastest lap = Geen bonus-punt
  • Gridstraffen voor bv motorwissel zijn in de kwalificatierace niet van toepassing, maar pas in de echte race
Kwalificatie
  • Vrijdag (eind middag)
  • Alleen SOFT banden toegestaan!
  • Iedereen mag RACE (Zondag) starten op een beschikbare band naar keuze

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder @pinda powerrr ).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYT4ppCuqXS2gtHQanrwVrggTF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LTbL5zNR305DRpBS3C6JB7G.jpg?f=fotoalbum_large
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2021 - 6-september-2021 - nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0h3cWUY9SObgCf7z_P5FIQe9G7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2ooIMnWLq7yAmg1s7Vqqwe9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLEWfEouxKj9HXG7L8l4z42famY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VVjqBMC6blXeKU8A0JOfmEiA.png?f=fotoalbum_large

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P16 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131
Race 8:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 138 - 156
Race 9:0 - 1 - (P4 -- P1+FL) 150 - 182
Race 10a:0 - 1 - (P2 -- P1) 152 - 185
Race 10b:1 - 0 - (P1 -- DNF) 177 - 185
Race 11:1 - 0 - (P2 -- P9) 195 - 187
Race 12:0 - ½ - (P3 -- P1) 202,5 - 199,5
Race 13:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 221,5 - 224,5

HAM4xP1, 6xP2, 1xP3 ,1xP4 ,1xP7, 1xP15
VER8xP1, 3xP2, 1xP9, 2xDNF
VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.

[ Voor 255% gewijzigd door nachtnet op 10-09-2021 08:51 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De info van Pirelli. Benieuwd of de teams dicht bij elkaar liggen en of Verstappen kiest voor een gridstraf en een nieuwe motor neemt.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-m2Vb0XsAMFLRt?format=jpg&name=large

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 16:16
Let's go Williams!

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Na al dat oranje nu de rode zee met rode rook van de Ferrari tifosi.
Zin in, voorlopig zegt windy dat het droog, beetje bewolkt en 28 graden wordt.
Op Monza kan je gelukkig wel inhalen, mooi moment voor een verse Honda pu.

[ Voor 22% gewijzigd door PalingDrone op 09-09-2021 08:16 ]

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Kijken of de Red Bulls dit weekend mee kunnen strijden om de winst. In ieder geval ervoor zorgen dat je vooraan eindigt bij de kwalificatie en de sprint, want het wil nog wel eens verkeerd gaan in het middenveld bij de eerste chicane.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

Spotmatic

Ken sent me

Max heeft in Monza nog nooit op het podium gestaan. Zal dat dit jaar anders zijn?! Ik heb ergens het gevoel dat het nieuwe kwalificatieformat RBR meer bevoordeelt dan Mercedes. RBR zal in de sprint prima plekken goed kunnen maken. Dat zal PER wellicht ook kunnen helpen bij de hoofdrace eens verder vooraan te starten...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:01
Ook deze race zal Kubica invallen voor Räikkönen, hij zit nog steeds in isolatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 08:25
Ik verwacht dat McLaren dit weekend wel eens een rol van betekenis kan gaan spelen. Dat ding is echt een raket op de rechte stukken en dat is een behoorlijk bepalende factor in Monza. Zin in :Y

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

@nachtnet ,@DaniëlWW2 In de topicstart staat 'sprintrace' maar dat is de 'sprintkwalificatie'

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28

JB

Cédric roelt!

Code rood! Ben benieuwd naar de verhoudingen op dit circuit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

tweakduke schreef op donderdag 9 september 2021 @ 06:54:
De info van Pirelli. Benieuwd of de teams dicht bij elkaar liggen en of Verstappen kiest voor een gridstraf en een nieuwe motor neemt.
[Afbeelding]
Ik vind (/denk) dat ie beter gewoon kan doorgaan met z'n huidige motor(en) zolang het goed gaat. Wachten op een Perez-moment, of gewoon een gridstraf pakken op het moment dat het echt onvermijdelijk is (waarbij ik er vanuit ga dat ze bij Honda / RBR net even wat meer informatie dan wij hebben over wanneer een motor dicht bij het eind van z'n latijn is).

Als ik even snel op de kalender kijk, dan zie ik weinig tot geen races meer waar een gridstraf echt pijnlijk is (a la Monaco). De meeste races hebben voldoende inhaalmogelijkheden, dus zijn even goed of slecht om een gridstraf te pakken. Dan kun je beter gewoon afwachten.... Het zou immers heel lullig zijn als je nu een gridstraf pakt, en de volgende race gebeurt er iets in de kwali waardoor je wederom ergens achteraan start.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• nachtnet

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Kijken hoe de verhoudingen hier liggen, is nog moeilijk in te schatten.

Hoop dat McLaren om pole mee kan doen, presteren vaak goed met low downforce setups in qualy.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:23

mb1

naitsoezn schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:42:
[...]

Ik vind (/denk) dat ie beter gewoon kan doorgaan met z'n huidige motor(en) zolang het goed gaat. Wachten op een Perez-moment, of gewoon een gridstraf pakken op het moment dat het echt onvermijdelijk is (waarbij ik er vanuit ga dat ze bij Honda / RBR net even wat meer informatie dan wij hebben over wanneer een motor dicht bij het eind van z'n latijn is).

Als ik even snel op de kalender kijk, dan zie ik weinig tot geen races meer waar een gridstraf echt pijnlijk is (a la Monaco). De meeste races hebben voldoende inhaalmogelijkheden, dus zijn even goed of slecht om een gridstraf te pakken. Dan kun je beter gewoon afwachten.... Het zou immers heel lullig zijn als je nu een gridstraf pakt, en de volgende race gebeurt er iets in de kwali waardoor je wederom ergens achteraan start.
Dat, en ik las twee weken geleden dat Honda voor de (Silverstone) motor van Verstappen iig nog mogelijkheden zag deze te repareren.
Afgelopen week heb ik daar niets meer over gelezen...

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-06 14:33
[...]

Lastig... ik denk dan ook "je kunt 'm maar vast in de pool hebben". Dan kun je de last verdelen over de motoren die je dan in je pool hebt, en de "oudere" motor gebruiken voor minder power-hungry circuits.
We hebben nog 8 (misschien 9) races te gaan, als je de last 50/50 wil verdelen dan wil je uiterlijk bij de race van Mexico of Brazilie de nieuwe motor er in gestoken hebben.

• Bestla
  • Laatst online: 08-06 16:28

Bestla

M/M -> V/F

mb1 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:51:
[...]

Dat, en ik las twee weken geleden dat Honda voor de (Silverstone) motor van Verstappen iig nog mogelijkheden zag deze te repareren.
Afgelopen week heb ik daar niets meer over gelezen...
Daar bleek een scheurtje in te zitten. Dus enkeltje recycling met die PU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

AvK

Ready Set Go

Voor Monza is mijn vermoeden dat het heel dicht bij elkaar gaat zitten.
RBR was in Zandvoort bloedsnel en MER kwam er op kracht en strategie niet aan te pas.
Dat Monza een circuit ten voordele van MER is kan dit jaar wel eens anders zijn.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:38
Bestla schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:14:
[...]

Volgens mij heeft Honda ook aangegeven dat het wel te repareren is, maar niet zonder penalty onder de huidige regels. Dat heeft Honda ook bij de FIA aangegeven, met een verzoek om de regels te heroverwegen (in geval van schade veroorzaakt door een ander). Zolang de regels niet wijzigen is een nieuwe motor steken logischer dan repareren met penalty.

• JB

JB

Cédric roelt!

AvK schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:15:
RBR was in Zandvoort bloedsnel en MER kwam er op kracht en strategie niet aan te pas.
Dat Monza een circuit ten voordele van MER is kan dit jaar wel eens anders zijn.
Klinkt goed! Ik krijg niet echt beeld en geluid mbt de VTEC vs AMG power op dit moment :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd… Hoe kijkt iedereen uit naar aankomend raceweekend? De vorige keer was er behoorlijk wat negativiteit omtrent het nieuwe format. Ik merk aan mezelf dat ik wel weer zin heb in een sprintrace en kwalificatie op vrijdag.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 17:16
Ah dat van de compounds in Q wist ik niet, dus gewoon 3 sessies op softs raggen en dan de race (de echte op zondag) starten op welke band je wil? Sprint mag je ook vrij kiezen? De meeste zullen wel softs doen gezien de afstand?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:15
Monza 1971.... met de meest close finish ooit.

De top 5 binnen 0,6 seconden.

Deze race heeft 32 jaar lang het record voor de snelste F1 race in handen weten te houden. Tot de Grand Prix van Monza in 2003.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Kenny_026 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:36:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd… Hoe kijkt iedereen uit naar aankomend raceweekend? De vorige keer was er behoorlijk wat negativiteit omtrent het nieuwe format. Ik merk aan mezelf dat ik wel weer zin heb in een sprintrace en kwalificatie op vrijdag.
Gevoel hier: meh

Geen fan van de sprintrace.
En dan is het ook nog eens Monza. Imho het sufste circuit op de kalender (afgezien van Sakhir 2020).

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:02
Ik denk dat ver de straf wel eens zou kunnen gaan pakken nu. Hier heb je zoveel rechte stukken (ik weet het drs trein, maar die kan je bij andere circuits ook hebben) dat het mogelijk moet zijn om weer in de top 6 te komen (merc merc, rb, mcl, mcl acht ik te snel).
daarnaast hoeft hij dan ook minder riscio te nemen bij de sprint want 10 plaatsen + alle andere motorcomponenten nieuw = achteraan...

[ Voor 20% gewijzigd door Snowhite0901 op 09-09-2021 09:46 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
AvK schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:15:
Ik vraag me vooral af of er opeens een TD over een bepaalde PU gaat verschijnen waar we verder niks over mogen weten. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:02
DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:45:
[...]

Ik vraag me vooral af of er opeens een TD over een bepaalde PU gaat verschijnen waar we verder niks over mogen weten. ;)
waarom is er uberhaupt ook nog steeds niets over flex voorvleugels?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• tommyboy0606
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-05 17:53
Klopt de tijd van de sprint quali race?
https://www.formula1.com/en/racing/2021/Italy.html geeft aan dat die zaterdag om 1630 is.

Ik heb er wel echt zin in. Hier kan max wel profiteren van zijn teamgenoot. Dikke slipstream pakken van Perez.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snowhite0901 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:47:
[...]

Geen flauw idee.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 09:51
Snowhite0901 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:47:
[...]

Die zijn net zo flex als de FIA zelf. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
tommyboy0606 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:48:
Klopt de tijd van de sprint quali race?
https://www.formula1.com/en/racing/2021/Italy.html geeft aan dat die zaterdag om 1630 is.

Ik heb er wel echt zin in. Hier kan max wel profiteren van zijn teamgenoot. Dikke slipstream pakken van Perez.
Nu wel :+

Sprintkwalificatierace is over 18 rondes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 17:16
Spotmatic schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:15:
Max heeft in Monza nog nooit op het podium gestaan. Zal dat dit jaar anders zijn?! Ik heb ergens het gevoel dat het nieuwe kwalificatieformat RBR meer bevoordeelt dan Mercedes. RBR zal in de sprint prima plekken goed kunnen maken. Dat zal PER wellicht ook kunnen helpen bij de hoofdrace eens verder vooraan te starten...
Die Perez die vorige keer bij de sprintkwalificatie spinde en veruit de meeste plekken verloor? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zijn er nog expliciete plannen om te voorkomen dat er weer 20 man op 8 meter asfalt gaan stil staan in de kwalificatie om maar vooral te voorkomen dat je niet iemand anders een tow geeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Alleen Monza is geen goed circuit (meer) om een gridstraf te pakken, inhalen is veel moeilijker geworden en verwacht dan ook geen motor swap.
COTA en Mexico zijn de "makkelijkste" races die eraan komen waar ingehaald kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Die sprintquali is leuk bedacht, maar geef mij maar gewoon het old skool format wat we al hadden...

Ben benieuwd hoe RBR gaat dit weekend, volgens mij is de Honda PU nu aardig gewaagd aan de Mercedes.
Ook nieuwsgierig of Ferrari nog wat uit de hoge hoed gaat toveren.

• Damian
  • Laatst online: 07-06 22:36

Damian

Insane Obtrusion

kevlar01 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:09:
Die sprintquali is leuk bedacht, maar geef mij maar gewoon het old skool format wat we al hadden...

Ben benieuwd hoe RBR gaat dit weekend, volgens mij is de Honda PU nu aardig gewaagd aan de Mercedes.
Ook nieuwsgierig of Ferrari nog wat uit de hoge hoed gaat toveren.
De Ferrari doet het nu alleen goed op kleine technische banen waar mechanische grip handig is. Op deze baan vermoed ik dat ze er niet bij zullen zitten.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
IceStorm schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:55:
Zijn er nog expliciete plannen om te voorkomen dat er weer 20 man op 8 meter asfalt gaan stil staan in de kwalificatie om maar vooral te voorkomen dat je niet iemand anders een tow geeft?
Minimale rondetijd in je outlap. Gaat dus alsnog een puinzooi worden want sommige coureurs kunnen dan alsnog gestraft worden omdat anderen ze alsnog hinderen. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tsja, Italië was nooit een succes voor Verstappen. Naast de Monza debacles elk jaar is hij vorig jaar in Imola uitgevallen vanaf P2 (en kansje op P1? Was sneller dan Hamilton en betere strategie) met een klapband. En kn Mugello had hij toen poepstart en daarna in eerste bochten in verdrukking gekomen en gesandwicht. Fast forward naar dit jaar, en Imola heeft hij gewonnen. Dus Monza dan ook maar winnen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:13:
[...]

Minimale rondetijd in je outlap. Gaat dus alsnog een puinzooi worden want sommige coureurs kunnen dan alsnog gestraft worden omdat anderen ze alsnog hinderen. :z
Laten ze er maar een minimumsnelheid (of maximum tijd) in de laatste sector van maken, nu kan je nog volgas boenderen om vervolgens vlak voor het begin van je rondje vrijwel stil gaan staan en zo coureurs achter je te irriteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als Max geen "pech"' had gehad dit seizoen, dan had hij zomaar 50+ punten voorgestaan.
Monza zie ik hem niet winnen maar een 2de plek is ook prima. Het meest ideale voor Max zou zijn dat HAM een keer wat pech zou hebben.

Het wordt in ieder geval een spannende 2de seizoens helft!

Aan 1 ding iriteer ik me wel ontzettend: de stats van F1 tijdens een race of na een race. Je ziet de staat van de banden: totale onzin! Ook welk team de snelste auto heeft en hoeveel ze ingelopen zijn of verloren hebben. Aan de hand waarvan wordt dit berekend? Ik denk nog steeds dat Mercedes de snelste auto heeft.

Monza vind ik persoonlijk wel een leuke baan, eens kijken hoe het dit weekend gaat met de sprintkwalificatie.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:23

mb1

Bestla schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:14:
[...]

Klopt maar er was toch mogelijk sprake van dat Honda onder toezicht van de FIA dat deel eventueel 1:1 mocht vervangen?

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Hoe bedoel je deze? :)

Mijn boefje is liev!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:37
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:41:
[...]

Gevoel hier: meh

Geen fan van de sprintrace.
En dan is het ook nog eens Monza. Imho het sufste circuit op de kalender (afgezien van Sakhir 2020).
Juist voor Monza (idd niet het meest enerverende circuit op de kalender) ben ik blij met het nieuwe format :)

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 10:09
ArcticWolf schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:56:
[...]

Alleen Monza is geen goed circuit (meer) om een gridstraf te pakken, inhalen is veel moeilijker geworden en verwacht dan ook geen motor swap.
COTA en Mexico zijn de "makkelijkste" races die eraan komen waar ingehaald kan worden.
COTA, maar vooral Mexico, zijn de banen waar Max/RB in het verleden erg goed gingen. Ik denk niet dat ze daar de straf gaan pakken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Was dit al voorbij gekomen?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-xlRWPWYAYw38k?format=jpg&name=large
Robert mag ook in Italie crossen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik gok dat dit gaat over het gerucht, dat Mercedes een trukje uithaalt door de plenum met dry-ice te koelen op de grid / voor de start, waardoor ze de eerste paar rechte stukken veel harder kunnen.

• JB

JB

Cédric roelt!

DeKaerften schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:50:
[...]

Ik gok dat dit gaat over het gerucht, dat Mercedes een trukje uithaalt door de plenum met dry-ice te koelen op de grid / voor de start, waardoor ze de eerste paar rechte stukken veel harder kunnen.
Die spikes waar RBR het over had?

Mijn boefje is liev!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
DeKaerften schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:50:
[...]

Daar hebben ze in Zandvoort geen gebruik van kunnen maken aangezien Max in bocht drie al in de duinen was verdwenen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Er loopt blijkbaar iets tegen de Mercedes PU dat ze op illegale wijze de lucht te veel koelen en hier extra vermogen uithalen. :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[...]

Misschien dat ze de eerste trainingen afwachten om te zien hoe ze staan op het circuit. In principe is het inderdaad gewoon een gok als je nu een gridstraf pakt, je weet immers niet hoe je de rest van het seizoen staat.

Gelukkig hoef ik die keuze niet te maken op dit moment. :P

Tweakers Discord

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even een Fact als ik het goed berekend heb.

Monza is het enige circuit in europa waar Max nog nooit op het podium heeft gestaan, en waar meer dan 1 keer is geraced in de carriere van Max.

Buiten Europa is het alleen Baku (tenminste geografisch dan) het heeft al een keer de naam grandprix van Europe gekregen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Heeft ook te maken met dat Verstappen hier vaak gridstraffen pakt ivm motor wissel.

Ben benieuwd of er teams zijn die er hier nieuwe motoren in gaan leggen. Perez heeft iig de vorige race een nieuwe gepakt, dus die hoeft niet meer.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-06 11:00
YakuzA schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:01:
[...]

Heeft ook te maken met dat Verstappen hier vaak gridstraffen pakt ivm motor wissel.

Ben benieuwd of er teams zijn die er hier nieuwe motoren in gaan leggen. ...
Traditiegetrouw wel toch?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:10
[...]

Ben benieuwd of er teams zijn die er hier nieuwe motoren in gaan leggen. Perez heeft iig de vorige race een nieuwe gepakt, dus die hoeft niet meer.
Ik ben hier ook benieuwd naar. En vooral ook op welk moment je dit doet. Want, als je op vrijdag een wissel doet betekent dit denk ik dat je alleen voor de sprintrace achteraan start. Doe je dit na de sprintrace, dan start je race op zondag achteraan. Uiteindelijk worden de meeste punten op zondag gegeven. Maar anderzijds is dit wel een weekend waar je meer punten kunt pakken dan in een 'normaal' weekend.

Wat zou een goed moment kunnen zijn voor Max om de wissel te pakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 20:23
ruudonline schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:25:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar. En vooral ook op welk moment je dit doet. Want, als je op vrijdag een wissel doet betekent dit denk ik dat je alleen voor de sprintrace achteraan start. Doe je dit na de sprintrace, dan start je race op zondag achteraan. Uiteindelijk worden de meeste punten op zondag gegeven. Maar anderzijds is dit wel een weekend waar je meer punten kunt pakken dan in een 'normaal' weekend.

Volgens mij is nu meerdere keren gezegd dat een penalty wegens motorwissel geldt voor de race en niet de sprint. Dus als RBR besluit de motor te wisselen dan zal Max hoe dan ook die penalty voor de race op zondag krijgen, ongeacht het moment van de wissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 17:13

Edd

Traditiegetrouw is het volgens mij in Spa en daar hebben een 11-tal ook een nieuwe motor genomen. Zonder gridstraf uiteraard, want ze zaten nog niet aan hun max.

-

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 17:13

Edd

[...]

Niet alleen jij bent er over verontwaardigd..

https://nl.motorsport.com...ee-maten-gemeten/6662972/

-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 07-06 22:36

Damian

Insane Obtrusion

ruudonline schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:25:
[...]

Voor de duizendste keer, het is een sprint kwalificatie en geen race. Motor penalty word dus ook gewoon in de Race gepakt.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 07:58

Tripl3 D

Brother in Arms

:? Die van de 7e plaats start geeft me daar een dot gas vlak voordat dat er gevlagd wordt voor de start, pakt meteen de 1e plek met een enorme voorsprong. :w

Als je dit tegenwoordig zo zou doen zou je volgens mij totale mayhem krijgen.

Bizar hoe anders het daar nog ging.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 06-06 07:58

Tripl3 D

Brother in Arms

Damian schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:34:
Voor de duizendste keer, het is een sprint kwalificatie en geen race. Motor penalty word dus ook gewoon in de Race gepakt.
De verwarring komt denk ik mede door het feit dat ze dit maandenlang (en soms nog steeds) sprintrace hebben genoemd.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 23:03
Lewis Hamilton's Last Lap Crash - All The Angles | 2009 Italian Grand Prix

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tripl3 D schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:36:
De verwarring komt denk ik mede door het feit dat ze dit maandenlang (en soms nog steeds) sprintrace hebben genoemd.
En dat ze het bij Ziggo fout benoemen helpt natuurlijk ook niet echt... ;)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tripl3 D schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:36:
[...]
FIA/FOM heeft het vziw het geen sprint race genoemd :)

Maar er zijn wel veel mensen daarbuiten die dat doen :)
(Wie bedoel jij met "ze" ?)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 09-09-2021 11:40 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Niet zozeer verontwaardiging, meer gewoon wat er aan de hand is. Maar Binotto maakt wel een punt dat zodra het over Mercedes gaat, er opeens niks aan de hand is. Want ik vermoed wel dat er iets speelt als Binotto ook aangeeft dat hij dit al besproken heeft met Horner. Helpt natuurlijk niet dat er iemand van heel hoog binnen de Mercedes PU afdeling, redelijk recent zijn overstap maakte naar Red Bull. :z

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alfa Romeo heeft vanwege hun 111 jarige bestaan een one-off livery dit weekend:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/241255993_2223350724488564_1485437060760580218_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=3r7D4dLjCjIAX8xcY7a&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=7cb023b7ac3be30d15ba5c8f7a0869c2&oe=6160B6DF

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/241667312_2223350717821898_3559566218748886537_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Ufw5mX6FRDoAX-HVjnP&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=e1c8c0c454322a4057a89adda62340fd&oe=615E49C7

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/241459884_2223350731155230_6351960154569576514_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=OBS5afy7wjwAX8daegq&tn=8uWaQTK5qll0FSGR&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=e502098290f1dfde4f45f826c4db520c&oe=6161070B

Afbeeldingslocatie: https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/2021/09/2021-Alfa-Romeo-Racing-C41-F1-Monza-1.jpg

Wat mij betreft mogen ze deze houden!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 16:01

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:49:
[...]

Helpt natuurlijk niet dat er iemand van heel hoog binnen de Mercedes PU afdeling, redelijk recent zijn overstap maakte naar Red Bull. :z
Zitten die niet zoveel maanden in ´gardening leave´ ?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:49:
Niet zozeer verontwaardiging, meer gewoon wat er aan de hand is. Maar Binotto maakt wel een punt dat zodra het over Mercedes gaat, er opeens niks aan de hand is. Want ik vermoed wel dat er iets speelt als Binotto ook aangeeft dat hij dit al besproken heeft met Horner. Helpt natuurlijk niet dat er iemand van heel hoog binnen de Mercedes PU afdeling, redelijk recent zijn overstap maakte naar Red Bull. :z
Bij Ferrari was de verontwaardiging destijds ook niet zo groot als men doet voorkomen. Daar kwam de verontwaardiging pas toen Ferrari met de FIA schikte en daar geen transparantie te vinden was.

Then again, een team dat zo'n beetje sinds de start van Formula 1 meedoet die gesnapt is met cheaten is natuurlijk wat anders dan een team zoals Mercedes, die af en aan meedeed aan de sport en niet zo'n lange trackrecord heeft als Ferrari.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 09-09-2021 12:11 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
basvn schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:51:
[...]

Zitten die niet zoveel maanden in ´gardening leave´ ?
Ja, maar dit kunnen ze "per ongeluk" zeggen natuurlijk. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30
CH4OS schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:49:
[...]

Eens! Subtiel verschil, alleen maar wat groen toegevoegd maar het doet veel vind ik :)

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:10
Damian schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:34:
[...]

Sorry voor het vragen. De andere 999x heb ik niet gelezen dan. :) Diverse websites spreken, ook vandaag nog, over een sprintrace. Maar de impact van motorwissel is mij duidelijk nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ruudonline schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:11:
Sorry voor het vragen. De andere 999x heb ik niet gelezen dan. :) Diverse websites spreken, ook vandaag nog, over een sprintrace. Maar de impact van motorwissel is mij duidelijk nu.
Het ligt een beetje aan de definitie die je aanhoudt. In a way is het inderdaad een sprintrace (het vinkt wel alle checkboxes daarvoor af, zeg maar), maar omdat het juist de startopstelling voor de echte race bepaald en het anders wellicht wat te verwarrend wordt, wordt het sprint kwalificatie genoemd.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 09-09-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45

d0s

sssst

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Damn wat gaaf ineens door een kleine aanpassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:53:
[...]

Er loopt blijkbaar iets tegen de Mercedes PU dat ze op illegale wijze de lucht te veel koelen en hier extra vermogen uithalen. :)
Ik kan mijn bron even niet terug vinden zo snel, maar er wordt gewezen naar een sensor die op een foutieve (illegale) plaats zit, zodat niet zichtbaar is dat er meer gekoeld wordt. Dit is dus geen grijs gebied meer maar een zeer serieuze overtreding. Ik snap dus ook de verontwaardiging van Ferrari best wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DoeEensGek schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:25:
Ik kan mijn bron even niet terug vinden zo snel, maar er wordt gewezen naar een sensor die op een foutieve (illegale) plaats zit, zodat niet zichtbaar is dat er meer gekoeld wordt. Dit is dus geen grijs gebied meer maar een zeer serieuze overtreding. Ik snap dus ook de verontwaardiging van Ferrari best wel.
Tja, Ferrari heeft ook niet binnen de lijntjes gekleurd en toen dat niet al te florissant afgesloten werd nam de verontwaardiging ook alleen maar toe. Tot die tijd viel naar mijn idee de verontwaardiging best mee. Het zou Ferrari in elk geval sieren als ze niet een slachtofferrol zoeken. Wat mij betreft mogen zij ook echt nog altijd blij zijn dat ze er met een geheime schikking van af kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
CH4OS schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:31:
[...]
Tja, Ferrari heeft ook niet binnen de lijntjes gekleurd en toen dat niet al te florissant afgesloten werd nam de verontwaardiging ook alleen maar toe. Tot die tijd viel naar mijn idee de verontwaardiging best mee. Het zou Ferrari in elk geval sieren als ze niet een slachtofferrol zoeken. Wat mij betreft mogen zij ook echt nog altijd blij zijn dat ze er met een geheime schikking van af kwamen.
Ik heb het vermoeden dat dat ook weer kwam omdat die FIA het niet makkelijk kon aantonen en het grootste bewijs eigenlijk de verhalen van oud-medewerker waren. Wat aanpassingen hebben er voor gezorgd dat het wel controleerbaar is geworden (niet verwarren met aantoonbaar). De Ferrari kon zijn truckje niet meer gebruiken, FIA kon eigenlijk niet straffen en dus is er maar een akkoordje gekomen.
Maar goed dit past meer in [F1] Seizoen 2021 of [F1] Randzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DoeEensGek schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:37:
[...]

Ik heb het vermoeden dat dat ook weer kwam omdat die FIA het niet makkelijk kon aantonen en het grootste bewijs eigenlijk de verhalen van oud-medewerker waren. Wat aanpassingen hebben er voor gezorgd dat het wel controleerbaar is geworden (niet verwarren met aantoonbaar). De Ferrari kon zijn truckje niet meer gebruiken, FIA kon eigenlijk niet straffen en dus is er maar een akkoordje gekomen.
Maar goed dit past meer in [F1] Seizoen 2021 of [F1] Randzaken.
De eerste van die topics. ;)

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Vraag me af of dat als laatste starten bij kwalificatie nou echt wat uitmaakt. Heb het gevoel dat het ook meer tussen de oren zit. Maakt die laatste auto die wat rubber neer legt nou het verschil?

Zou me niks verbazen als RBR deze keer niet als laatste de baan op gaat om hetzelfde als vorig jaaar te voorkomen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mercedes heeft zijn 3e krachtbron al uitgedeeld.

Ferrari mag nog met een update van zijn krachtbron komen, die hebben nog één token wat dit seizoen gebruikt mag worden.. Ze verwachten met een aardige powerboost te kunnen komen. Zou alleen nog niet op Monza zijn, meen ik mij te herinneren.

https://the-race.com/form...elayed-f1-engine-upgrade/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zoooow, weer present.

Voor Max het moment om die nieuwe PU te nemen lijkt me.

Sprint qualy winnen, 3 punten in da pocket, dan nieuwe PU en als 11e starten op zondag en er nog zoveel mogelijk punten bij sprokkelen.

Te koop....

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

werphengel schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:07:
Vraag me af of dat als laatste starten bij kwalificatie nou echt wat uitmaakt. Heb het gevoel dat het ook meer tussen de oren zit. Maakt die laatste auto die wat rubber neer legt nou het verschil?
Da's toch hetzelfde? Of je nou een tiende weet te winnen omdat er wat extra rubber ligt of omdat je denkt dat het wat uitmaakt, die tiende heb je te pakken. :P Heel veel van wat een coureur doet zit uiteindelijk tussen de oren.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
Ja, track evolution zoals dat heet is een echt fenomeen. Zeker als de baan nat is kan je signifcante verschillen zien. Hier een video over hoe grip levels veranderen over de tijd:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20
* asing klikt zich in dit topic...

Het begrip heet track evolution. In principe is die positief. Er wordt steeds meer rubber op de racelijn gelegd, steeds meer vuil weggeblazen en met een beetje mazzel wordt het asfalt ook wat warmer. Het kan ook de andere kant uit, een naderende regenbui maakt dat het dan weer veel langzamer wordt.

Anyway, track evolution is niet goed te voorspellen maar je wilt het in ieder geval niet missen. En om die reden gaat iedereen zo laat mogelijk nog een poging wagen. En 0.001 sec beter dan de cocurrentie is genoeg. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 11:45
DoeEensGek schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:25:
[...]

Dan zou ik de bron nog eens opzoeken want volgens hetgeen ik vind, zit de sensor helemaal niet op een illegale plaats. De sensor zit waar ze moet zitten maar Red Bull denkt dat die plaats niet de beste plaats is om de temperatuur te meten.
Mijn brond: https://www.planetf1.com/...ercedes-power-unit-trick/

Geen idee in hoeverre die site te betrouwen is maar het artikel zou gaan over een video van AMuS.
“I think the trick is legal, but it’s about where the sensors measure the temperatures in the plenum because there is only a certain temperature allowed,” said Schmidt.

“I don’t think you’re allowed to be below 10°C (outside temperature) and they [Red Bull] claim the sensors are located where it’s always ensured it is warm enough.

“I think that will be cleared up in the next two or three races. If we don’t hear anything, I think what Mercedes is doing is legal.
Volgens hetgeen ik lees, is het dus wel een grijze zone.

Maar misschien beter in het algemene topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-06 14:56
Als het gaat om een sensor, dan zou de rest ook vrij simpel dezelfde creatieve oplossing moeten kunnen toepassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

chevsticks schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:39:
Als het gaat om een sensor, dan zou de rest ook vrij simpel dezelfde creatieve oplossing moeten kunnen toepassen.
Nee dat mag natuurlijk niet (meer) volgens de FIA... 8)7

Mijn boefje is liev!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:58

Bloodclot

Jawier!

albino71 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:12:
Zoooow, weer present.

Sprint qualy winnen, 3 punten in da pocket, dan nieuwe PU en als 11e starten op zondag en er nog zoveel mogelijk punten bij sprokkelen.
Omdat je een gridstraf krijgt, heb je dan wel recht op de drie punten?
net zoals, als je een gridstraf krijgt bij de normale P1 qualificatie, dan ben je je pole-statistiek kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:28
Zoooow, weer present.

Zou je dan niet achteraan moeten starten? Of zelfs uit de pitlane?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op Forumla1.com een kleine opfrisser wat de sprint kwalificatie ook weer is, welke regels er zijn, etcetera.

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Extigo schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:08:
[...]

Pit-lane, lijkt mij ook, inderdaad. Tijdens parc-fermé een andere spec van een onderdeel monteren = pit start

• asing
Extigo schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:08:
[...]

Ik denk dat je in een grijs gebied zit. Als je PU #4 inzet krijg je 10 plaatsen gridstraf voor de race. Dat is het event op zondag. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je bijvoorbeeld na Q de motor wisselt. Krijg je dan 10 plaatsten aan je broek voor de race of de sprintrace.

In het geval van Perez wisselden ze volgens mij meer en ging het ding in de meest optimale racetrim de box uit. Je dan moet je achteraan starten. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoooow, weer present.

Volgens mij is vijf plaatsen grid penalty de straf. Dus als je de sprintkwalificatie wint, kan VER vervolgens zesde starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Track walk (maar niet heus)...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-rr-73qY-E9gdYfbHdCeX0oDNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/895O53Y0pkG76zKAJYkAd3wh.jpg?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

• asing
DeKaerften schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:25:
[...]

Pit-lane, lijkt mij ook, inderdaad. Tijdens parc-fermé een andere spec van een onderdeel monteren = pit start
Als het same spec is dan mag je de grid op. Andere setup is wel pit lane.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Mercedes dankt kapotte motor van Lewis af... Max en Lewis beiden van achteren naar voren knokken dit weekend? Zou wel gaaf zijn.

https://racingnews365.nl/...-sluit-gridstraf-niet-uit

"When you grow up your heart dies"

• JB

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:28:
Mercedes dankt kapotte motor van Lewis af... Max en Lewis beiden van achteren naar voren knokken dit weekend? Zou wel gaaf zijn.

https://racingnews365.nl/...-sluit-gridstraf-niet-uit
Is dit een serieuze bron?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYuRo_3bw7TvqpbgMolem_USKzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BopyRBU2xRAXlE5LGJcv4qVK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JB schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:30:
[...]

Redelijk serieus. Die kreeg ik ook op mijn Samsung S9+ Red Bull Edition. :P

• MikeyMan
  • Laatst online: 08-06 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De regels mbt gridstraf icm sprint race zijn wel wat onduidelijk geworden zo.

Voor het weekend motor wisselen levert geen straf op in de sprint, maar wel op zondag?

• JB

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:31:
De regels mbt gridstraf icm sprint race zijn wel wat onduidelijk geworden zo.

Voor het weekend motor wisselen levert geen straf op in de sprint, maar wel op zondag?
Alleen op zondag gridstraffen bij motorswaps.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 08-06 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JB schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:32:
[...]

Alleen op zondag gridstraffen bij motorswaps.
Dat zou op zich in lijn zijn met reguliere qualificatie. Maar helemaal vrij van disscussie zal het wellicht niet zijn.
Maargoed, let's get it over with; pak die straf maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
JB schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:30:
[...]

RacingNews365 :9 . Dat is zo ongeveer de Privé onder de F1 sites.

Pagina: 1 2 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord