[F1 2021] Race 14 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 41 Laatste
Acties:
  • 135.890 views

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:28:
Mercedes dankt kapotte motor van Lewis af... Max en Lewis beiden van achteren naar voren knokken dit weekend? Zou wel gaaf zijn.

https://racingnews365.nl/...-sluit-gridstraf-niet-uit
Klopt ook niets van. Bij HAM hebben ze de versnellingsbak vervangen. Dit kon HAM zonder straf.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

CH4OS schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:35:
[...]
Klopt ook niets van. Bij HAM hebben ze de versnellingsbak vervangen. Dit kon HAM zonder straf.
Dat staat er niet? Ze schrijven de vrijdag motor af?

Mijn boefje is liev!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

CH4OS schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:35:
[...]
Het staat in de inleiding van het bericht. Het is dus de vrijdagmotor die ze afschrijven. Maar dat betekent wel dat ze er een minder in de pool hebben. ;)
Mercedes zal de motor van Lewis Hamilton die in de vrije training voor de Grand Prix van Nederland de geest gaf niet opnieuw inzetten. Een gridstraf sluit het kampioensteam in het restant van het seizoen niet uit.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 09-09-2021 14:40 ]

"When you grow up your heart dies"

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JB schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:36:
Dat staat er niet? Ze schrijven de vrijdag motor af?
Wat staat er in de eerste zin van het artikel dan volgens jou? Ik zie namelijk
Mercedes zal de motor van Lewis Hamilton die in de vrije training voor de Grand Prix van Nederland de geest gaf niet opnieuw inzetten.
sjaool schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:39:
Het staat in de inleiding van het bericht. Het is dus de vrijdagmotor die ze afschrijven. Maar dat betekent wel dat ze er een minder in de pool hebben. ;)
Maar wat de schade was, is dus al reeds gerepareerd (versnellingsbak), dit kon HAM doen zonder straf. Als men uiteindelijk alsnog de motor afschrijft moet men dat zelf weten, maar hoeft dus niet per se.

Maar goed, het is RN365, die schrijven sowieso voor sensatie en met een oranje bril. :)

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 09-09-2021 14:44 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

CH4OS schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:42:
[...]
Wat staat er in de eerste zin van het artikel dan volgens jou? Ik zie namelijk
[...]

[...]
Maar wat de schade was, is dus al reeds gerepareerd (versnellingsbak), dit kon HAM doen zonder straf. Als men uiteindelijk alsnog de motor afschrijft moet men dat zelf weten, maar hoeft dus niet per se.

Maar goed, het is RN365, die schrijven sowieso voor sensatie en met een oranje bril. :)
Er staat dat die motor afgeschreven gaat worden == niet meer ingezet. Dus dat betekent een keuzemoment nieuwe PU --> wanneer ze dat gaan doen == gridstraf.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:50
In dat artikel staat eigenlijk niks, de motor zou na dit weekend sowieso niet meer ingezet worden. Hamilton heeft dus nu nog 2 relatief verse motoren (itt Verstappen). Het gerucht gaat wel dat Mercedes qua betrouwbaarheid achterloopt op Honda en dat daarom Mercedes het wellicht moeilijk gaat krijgen aan het einde van het seizoen.

Voor Mercedes is het wel een voordeel natuurlijk dat we een race minder hebben nu.

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
nick93192 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:50:
In dat artikel staat eigenlijk niks, de motor zou na dit weekend sowieso niet meer ingezet worden. Hamilton heeft dus nu nog 2 relatief verse motoren (itt Verstappen). Het gerucht gaat wel dat Mercedes qua betrouwbaarheid achterloopt op Honda en dat daarom Mercedes het wellicht moeilijk gaat krijgen aan het einde van het seizoen.

Voor Mercedes is het wel een voordeel natuurlijk dat we een race minder hebben nu.
Dat voordeel is dan nog altijd voor alle partijen die nu met de derde motor rijden (lees: iedereen). Het stukje 'nieuws' is dat er bij Hamilton één dus echt kapot lijkt te zijn. Ze hebben er dus 'maar' twee, waarvan met de eerste al aanzienlijk aantal ronden is gereden.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mogelijk is het uit dit bericht geconcludeerd; https://www.gpfans.com/en...ine-switch-and-penalties/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Die illegale PU's moeten zsm weg natuurlijk :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:37

Vers valt wel een beetje tegen.
ICE 1 is gebruikt in de eerste 5 races (dat is de motor die vorige week vrijdag er mee ophield)
ICE 2 is gebruikt in de 7 races daarna.
ICE 3 zit er sinds Zandvoort in.

Met nog 9 races te gaan kan je eigenlijk wel stellen dat Lewis ook ergens een 4e ICE zal gaan pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
Voor de duidelijkheid: Alle grid penalty's zijn voor de Grand Prix. Die wordt altijd op zondag verreden. Zo kan er geen verwarring meer ontstaan ongeacht hoe je de zaterdag constructie noemt. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Edd

P.K. schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:59:
[...]

Vers valt wel een beetje tegen.
ICE 1 is gebruikt in de eerste 5 races (dat is de motor die vorige week vrijdag er mee ophield)
ICE 2 is gebruikt in de 7 races daarna.
ICE 3 zit er sinds Zandvoort in.

Met nog 9 races te gaan kan je eigenlijk wel stellen dat Lewis ook ergens een 4e ICE zal gaan pakken.
Even nitpicken... ICE 3 is er in Spa ingezet.. Niet dat dat heel veel uitmaakt :P

-

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Edd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:05:
[...]

Even nitpicken... ICE 3 is er in Spa ingezet.. Niet dat dat heel veel uitmaakt :P
Voelt ergens fair richting Max na Silverstone. Hopelijk zet dit zichzelf uiteindelijk recht :)

Mijn boefje is liev!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Mercedes dankt kapotte motor van Lewis af... Max en Lewis beiden van achteren naar voren knokken dit weekend? Zou wel gaaf zijn.

Dat zou wel zeer goed nieuws zijn, als het waar is :)

• sjaool

sjaool

AtlAntA schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:04:
Voor de duidelijkheid: Alle grid penalty's zijn voor de Grand Prix. Die wordt altijd op zondag verreden. Zo kan er geen verwarring meer ontstaan ongeacht hoe de zaterdag constructie noemt. :)
Er is een heel simpele uitleg. Alle uitgedeelde straffen gelden voor de race die op de zondag van het raceweekend wordt verreden.

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:44
Bulletdodger schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:08:
[...]

Dat zou wel zeer goed nieuws zijn, als het waar is :)
Ik denk dat het iets met zand en ogen te maken heeft... :>

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Siebeh schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:13:
[...]

Ik denk dat het iets met zand en ogen te maken heeft... :>
We zullen zien :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45

"We have been analysing the failed PU#1 back at Brixworth. Nothing further to share at the moment," a Mercedes spokesperson told RacingNews365.com.

"If an opportunity to take a PU#4 presents itself without significant downside, then we will look at it – but no firm plans at this stage."
Even van de Engelse versie.

Misschien ligt het aan mij, maar hier wordt toch niks bijzonders gezegd? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
Edd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:05:
[...]

Ah I stand corrected! Dacht dat ie er pas vorige week in gegaan was.

Geeft eigenlijk ook wel aan dat Mercedes sowieso al van plan was een 4e ICE te gaan gebruiken. Met die 3e ICE ga je immers geen 11 races rijden. Er zitten bij de resterende races niet echt circuits als Monaco of Hungaroring waar je een oude motor kan inzetten zonder al te veel performance verlies.
DoeEensGek schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:15:
[...]

[...]

Nee, dat is vrij logisch wat ze zeggen.
Hopelijk zijn ze bij RB dit jaar ook iets flexibeler in waar ze die penalty willen pakken/wachten ze een moment af waarbij het relatief weinig schade oplevert (regenachtig weekend bijv.) en blijven ze niet in dat dogma hangen dat je op Monza makkelijk kan inhalen.

[ Voor 32% gewijzigd door P.K. op 09-09-2021 15:22 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
P.K. schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:18:
[...]

Ah I stand corrected! Dacht dat ie er pas vorige week in gegaan was.

Geeft eigenlijk ook wel aan dat Mercedes sowieso al van plan was een 4e ICE te gaan gebruiken. Met die 3e ICE ga je immers geen 11 races rijden. Er zitten bij de resterende races niet echt circuits als Monaco of Hungaroring waar je een oude motor kan inzetten zonder al te veel performance verlies.
Hoe kom je aan die conclusie? Ze hebben de 2e ICE nog en er zijn nog ca. 4 "high-speed" races voor ICE 3 (die in Spa niks heeft geleden), de andere zijn voor ICE 2 tot die op is en dan de rest met ICE 3. Ik zie geen 4e ICE in dit verhaal, tenzij 1 van die 2 het vroegtijdig begeeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Zo op het oog (nog) geen nieuwe PUs:

en Max is volgens Jos Verstappen weer niet goed bij z'n hoofd... weer track verkenning .... maar oefent een tow:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQEct9q3uSfTHt29rmTsxqKdqyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iq7UxlKI7QqepQ1K8HxArv2o.jpg?f=fotoalbum_large

Credits: https://twitter.com/Verst.../1435966317702508549?s=20

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• sjaool

sjaool

DoeEensGek schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:15:
[...]

[...]

Niet echt, maar er is dus een mogelijkheid dat ze hem in Monza of Rusland erin zetten. Daarom hoop ik dat zowel Max als Lewis komend weekend een gridpenalty nemen voor een nieuwe motor. Gewoon om het nog wat leuker en spannender te maken. :P

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:27
sjaool schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:34:
[...]

Niet echt, maar er is dus een mogelijkheid dat ze hem in Monza of Rusland erin zetten. Daarom hoop ik dat zowel Max als Lewis komend weekend een gridpenalty nemen voor een nieuwe motor. Gewoon om het nog wat leuker en spannender te maken. :P
Er is niet eens zekerheid dat HAM nog een nieuwe PU nodig heeft, nu of later in dit seizoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Transportman op 09-09-2021 16:36 ]

• Edd

Edd

loekf2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:33:

en Max is volgens Jos Verstappen weer niet goed bij z'n hoofd... weer track verkenning .... maar oefent een tow:

[Afbeelding]

Credits: https://twitter.com/Verst.../1435966317702508549?s=20
Valt wel mee.. Naar wat ik begreep is het voor PR..
Bij een echte trackwalk wordt die natuurlijk vergezelt door zijn engineers e.d. ;)

-

• sjaool

sjaool

Transportman schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:35:
[...]

Er is niet eens zekerheid dat HAM nog een nieuwe PU nodig heeft, nu of later in dit seizoen.
Klopt ook, maar ik zou heel graag een inhaalrace zien van beide kopmannen. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• frankb15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-08 20:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMoOwj-fL-AtH8LZrEmQgmTgsmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrYS6qX3AsYOOjvKLSiquOH3.jpg?f=fotoalbum_large

https://twitter.com/ronal.../1435983211247636483?s=21

Geen PU wissel dit weekend

[ Voor 84% gewijzigd door frankb15 op 09-09-2021 17:14 ]

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:33

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Excuus als het al besproken is maar mocht Red Bull toch kiezen voor de PU wissel, ondanks alle berichten die dit tegen spreken. Is het dan dat ze de gridstraf pakken in de sprintrace of zal dit gedaan moeten worden tijdens de reguliere race op zondag?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

BBTM schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:42:
Excuus als het al besproken is maar mocht Red Bull toch kiezen voor de PU wissel, ondanks alle berichten die dit tegen spreken. Is het dan dat ze de gridstraf pakken in de sprintrace of zal dit gedaan moeten worden tijdens de reguliere race op zondag?
AtlAntA in "[F1 2021] Race 14 GP van Italië"
stond nog op deze pagina

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 16:41
BBTM schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:42:
Kan dit serieus in de topicpointer ofzo :') (terug)lezen blijft schijnbaar heel moeilijk, dus dit is serieus de 6e keer dat het langskomt in 2 dagen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
Mooi, ik ben van mening dat geen enkel circuit "perfect" is voor de gridstraffen en dat ze beter kunnen kijken wanneer het echt nodig is om onderdelen te wisselen. Stel je kiest een circuit waar je de gridstraf pakt, en vervolgens crash je (of een week later)... Heb je alsnog weer gridstraffen.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58
Nog even nagenieten van de vorige: https://www.autoblog.nl/n...-bij-gp-zandvoort-1036101

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
The_Admin schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:54:
[...]

Kan dit serieus in de topicpointer ofzo :') (terug)lezen blijft schijnbaar heel moeilijk, dus dit is serieus de 6e keer dat het langskomt in 2 dagen ofzo.
Zit even snel op mijn telefoon, dus niet echt tijd om pagina’s terug te lezen. Ook daarom van te voren mijn excuses al gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:30

Spotmatic

Ken sent me

Ik zal het niet hebben over Lewis zijn smaak op het gebied van mode. Maar is iemand al opgevallen dat zijn jack dezelfde symbolen vertoont als crash test dummies?

Laten we hopen dat hij het veilig houdt dit weekend ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItNum490dYtmYplzZrUu42cUn40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQTUqcURxF0j4XT3N4gUl2yr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJzEDOmxmMGXl5-a7dwvQCOriq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z99vf6pdDzPt1FDpYtD5uLzr.jpg?f=fotoalbum_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Spotmatic schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:22:
Ik zal het niet hebben over Lewis zijn smaak op het gebied van mode. Maar is iemand al opgevallen dat zijn jack dezelfde symbolen vertoont als crash test dummies?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat het pakje nog van Silverstone is, hij is al verkleurd ;)

• P.K.
ArcticWolf schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:46:
[...]

Hoe kom je aan die conclusie? Ze hebben de 2e ICE nog en er zijn nog ca. 4 "high-speed" races voor ICE 3 (die in Spa niks heeft geleden), de andere zijn voor ICE 2 tot die op is en dan de rest met ICE 3. Ik zie geen 4e ICE in dit verhaal, tenzij 1 van die 2 het vroegtijdig begeeft.
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je -niet- tot die conclusie kan komen. :)

ICE-1 is 5 races gebruikt, ICE-2 is 6 races gebruikt (waarbij ICE-1 dienst deed op vrijdag) en dan zou ICE-3 (en het restje op 2) 11 races moeten doen?
Dat is niet echt een logische verdeling.

Bovendien was Zandvoort dan een uitgelezen kans geweest om ICE-2 nog een race te gebruiken… dat hebben ze niet gedaan.

Als ze met de huidige pool het einde van het seizoen willen halen, zullen ze in 5 van de 9 resterende races een motor in moet zetten die 5 of meer races op de teller heeft.
Één keer een penalty nemen (waarbij ze toch wel richting het podium rijden) geeft minder schade dan 5 races met een motor rijden waar het beste van af is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 16:45
Om even bij de mogelijke PU wissel te blijven 😉. Ik denk dat RBR kijkt per circuit. Kan RBR goed mee tm FP3 zullen ze het niet snel doen. Liggen ze beduidend achter na de fp's t.o.v. Mercedes zullen ze eerder geneigd zijn een PU wissel te doen. Ze zullen het immers daar willen doen waar je, naast kunnen inhalen ook relatief de minste punten verliest t.o.v. Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Barturion schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:00:
Om even bij de mogelijke PU wissel te blijven 😉. Ik denk dat RBR kijkt per circuit. Kan RBR goed mee tm FP3 zullen ze het niet snel doen. Liggen ze beduidend achter na de fp's t.o.v. Mercedes zullen ze eerder geneigd zijn een PU wissel te doen. Ze zullen het immers daar willen doen waar je, naast kunnen inhalen ook relatief de minste punten verliest t.o.v. Mercedes.
Alleen een FP3 heb je hier niet
het is FP1, en Q morgen
zaterdag FP2(onder parc fermé) en SprintQ
zondag race.
dus het is besluiten voor FP1, of te laat

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:37
Denk niet dat RBR de komende races al bewust een straf pakt voor een nieuwe PU. Misschien als Max een keer een klote kwalificatie heeft dat ze dan vlug een nieuwe motor er in gooien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
Ik zal het niet hebben over Lewis zijn smaak op het gebied van mode. [..]
Als je beste coureur aller tijden bent kun je ook wel een beetje trollen met gekke mode toch? Schumi deed dat ook :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqAaiwpGjMcBUiXCOUiGjUTwvHA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ovkipv9KGhkC6B0ZIVSvzBOV.png?f=user_large

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Indien Max in de "kwalificatie-race" op zaterdag van de baan wordt getikt of om een andere reden niet in de top 10 finisht, dan vermoed ik dat er voor de race op zondag er een nieuwe PU wordt gemonteerd en de betreffende gridstraffen worden genomen.

My two cents. ;)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:53

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De gemiddelde tweaker zal streetwear nooit begrijpen :+

• Kaaswagen
Chrasher schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:37:
Indien Max in de "kwalificatie-race" op zaterdag van de baan wordt getikt of om een andere reden niet in de top 10 finisht, dan vermoed ik dat er voor de race op zondag er een nieuwe PU wordt gemonteerd en de betreffende gridstraffen worden genomen.

My two cents. ;)
Laat dit alsjeblieft. Het draagt helemaal niks bij aan dit topic.

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-09-2021 11:57 ]

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Nog even de Zandvoort aan het terug kijken voor de leuk, maar Monza moet als rijder toch echt geen sodemieter aan zijn met die rechte stukken. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
dcell schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:41:
[...]

De gemiddelde tweaker zal streetwear nooit begrijpen :+
Dat vind ik eigenlijk altijd een beetje het gênante.. Hamilton probeert zo hard en wil zo graag 'street' en 'ghetto' zijn..

Maar helaas.. :$

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:36
poor Leno schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:10:
[...]

Dat vind ik eigenlijk altijd een beetje het gênante.. Hamilton probeert zo hard en wil zo graag 'street' en 'ghetto' zijn..

Maar helaas.. :$
Ja heel genant: het voor elkaar krijgen dat je met je kledingkeuze week na week weer alle media bereikt.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
jan390 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:28:
[...]

Ja heel genant: het voor elkaar krijgen dat je met je kledingkeuze week na week weer alle media bereikt.
Dat zijn twee verschillende dingen natuurlijk. In de media ermee komen is het probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

jan390 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:28:
[...]

...of in elk geval wat Tweakers een geval van "My EYES!!!! NEED BRAINBLEACH NOW!!!" bezorgt... :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Kaaswagen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:43:
[...]

Als Max er weer door een Mercedes/McLaren/Aston Martin/Williams wordt afgepoeierd hoop ik stiekem dat de Nederlandse fans daar de boel afbreken. Ik geloof nooit zo erg in complottheorieën maar het is behoorlijk verdacht dat dit eerste jaar waarin Max echt kans maakt hij in 2 kansrijke posities van de baan wordt gepingeld.
Ik hoop dat zodra de fans van welk land dan ook boelen gaan afbreken in de F1, er kei en keihard wordt opgetreden met flinke gevolgen voor fans en eventueel zelfs rijders van dat land.

Kom op zeg, is het niet erg genoeg in het voetbal? }:| :r
Laat de Formule 1 op zn minst een gentleman's sport blijven met dito fans.

Signature

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Edd

Edd

Iets met vleugels... ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/0bho17a67im71.jpg

-

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Goed platte vleugel van de RedBull

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• ArcticWolf
  • Niet online
P.K. schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:52:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je -niet- tot die conclusie kan komen. :)

ICE-1 is 5 races gebruikt, ICE-2 is 6 races gebruikt (waarbij ICE-1 dienst deed op vrijdag) en dan zou ICE-3 (en het restje op 2) 11 races moeten doen?
Dat is niet echt een logische verdeling.

Bovendien was Zandvoort dan een uitgelezen kans geweest om ICE-2 nog een race te gebruiken… dat hebben ze niet gedaan.

Als ze met de huidige pool het einde van het seizoen willen halen, zullen ze in 5 van de 9 resterende races een motor in moet zetten die 5 of meer races op de teller heeft.
Één keer een penalty nemen (waarbij ze toch wel richting het podium rijden) geeft minder schade dan 5 races met een motor rijden waar het beste van af is.
Er zijn nog 8 races te gaan. Maar hoe weet je zo zeker dat ze ICE-3 op Zandvoort hebben gebruikt en niet #2? En ICE-1 niet meer dan 5 races? Dat ze ICE-3 voor Spa hebben ingebouwd wilt niet zeggen dat ze die voor elke race daarna gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:05
Jasphur schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:12:
[...]

Het is dat er sponsor afspraken zijn en er Honda in een minimum formaat op moet staan. Het is net een velletje papier, veel platter en kleiner lukt niet.

• NLDViane
  • Laatst online: 16:17
Die Ferrari-vleugel is... Niet zo plat als ik verwacht had op Monza.

Is Red Bull trouwens de enige die de zijkanten van de onderste vleugelplaat hoger heeft staan dan het midden?

[ Voor 3% gewijzigd door NLDViane op 09-09-2021 21:28 ]

• Kaaswagen
BMW_M3 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:08:
[...]

Ik hoop dat zodra de fans van welk land dan ook boelen gaan afbreken in de F1, er kei en keihard wordt opgetreden met flinke gevolgen voor fans en eventueel zelfs rijders van dat land.

Kom op zeg, is het niet erg genoeg in het voetbal? }:| :r
Laat de Formule 1 op zn minst een gentleman's sport blijven met dito fans.
Eh, spreekwoordelijk. Ze hoeven Monza inderdaad niet fysiek aan te vallen - ik dacht meer in de zin van boegeroep, stampij etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:16:
[...]

Er zijn nog 8 races te gaan. Maar hoe weet je zo zeker dat ze ICE-3 op Zandvoort hebben gebruikt en niet #2? En ICE-1 niet meer dan 5 races? Dat ze ICE-3 voor Spa hebben ingebouwd wilt niet zeggen dat ze die voor elke race daarna gebruiken.
ICE-2 ligt in de vuilcontainer, aldus Red Bull / Honda, dus die was het sowieso niet. Maar het zou mij niks verbazen als ze ICE-1 gebruikt hebben in Zandvoort, immers is dat toch geen circuit waar je alle paardjes nodig hebt.

* Zet aluminium hoedje op *
Misschien is ICE-2 ook wel niet afgeschreven en was het pure bluf. Naar Mercedes de schijn wekken dat ze nu een motor te kort komen. Enige dat we 100% zeker weten is dat ze in Hongarije tussen Q en race de motor hebben vervangen, door een van dezelfde spec (dus 2 => 3? Want bij 2 hebben ze betrouwbaarheidsissue van 1 opgelost dus een andere spec?). Dat is wat de FIA bekend heeft gemaakt. Verder zijn er volgens mij geen uitspraken geweest van de FIA? Alleen heeft Honda schijnbaar aangegeven dat ze de behuizing? het onderdeel? waar de scheur in zit niet mogen vervangen onder de huidige regels. Of beter gezegd: het mag wel vervangen worden, maar de FIA vindt het dan een nieuwe motor (dus gridstraf). Beetje zoals met Renault eind 2017? 2018? Die hadden überhaupt geen onderdelen meer aan het einde van het seizoen en waren afgeschreven motoren aan het reviseren / bruikbare onderdelen er uit aan het halen, waarna er weer mooi een gridstraf geïncasseerd moest worden omdat het een "nieuwe" motor was.

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Kaaswagen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:31:
[...]

Eh, spreekwoordelijk. Ze hoeven Monza inderdaad niet fysiek aan te vallen - ik dacht meer in de zin van boegeroep, stampij etc.
Zoals het publiek in Oostenrijk in 2002 nadat Barrichello na stalorder Schumacher liet winnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:12:
Is dat niet degene die ze op Spa ook al eerder op de bolide hebben gehad?

Spa versie..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_zC1VcPbXka6cPgXu-r6FI2VWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fg3IDN5bi87UFzGbeBiIs7Z3.jpg?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:27
basvn schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:16:
[...]

Alleen een FP3 heb je hier niet
het is FP1, en Q morgen
zaterdag FP2(onder parc fermé) en SprintQ
zondag race.
dus het is besluiten voor FP1, of te laat
Een nieuwe PU aan de pool toevoegen is sowieso een gridstraf, dan maakt parc fermé na FP1 ook niet meer uit als ze een compleet nieuwe PU erin leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NLDViane schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:27:
[...]

Is Red Bull trouwens de enige die de zijkanten van de onderste vleugelplaat hoger heeft staan dan het midden?
In het verleden waren er wel meer met de zgn spoon wings, maar laatste tijd heb ik idd alleen RB ermee gezien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Transportman schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:08:
[...]

Een nieuwe PU aan de pool toevoegen is sowieso een gridstraf, dan maakt parc fermé na FP1 ook niet meer uit als ze een compleet nieuwe PU erin leggen.
Ja en nee. Als de nieuwe motor van een andere spec is dan is het een pitlane start, is de nieuwe motor van dezelfde spec als wat je al had dan krijg je gewoon de standaard gridstraf.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
En daar is ie weer, de weekend warm-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
nachtnet schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:26:
[...]

Het is dat er sponsor afspraken zijn en er Honda in een minimum formaat op moet staan. Het is net een velletje papier, veel platter en kleiner lukt niet.
Zo horizontaal maakt het ook niet superveel uit of hij dan wel of niet opengaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
NLDViane schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:27:
[...]

Zo gaat het wel vaker. Dan krijg je als je auto gewoon niet zo goed is in neerwaartse druk achter genereren.
Meestal wel ja. Maar die rijden ook al jaren werkelijk belachelijke kleine vleugels. En dit lijkt ergens ook wel een loophole te zijn omdat de vleugel zoveel mm diep moet zijn, maar blijkbaar niet over de hele lengte. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pilskes schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:27:
Ook welk team de snelste auto heeft en hoeveel ze ingelopen zijn of verloren hebben. Aan de hand waarvan wordt dit berekend? Ik denk nog steeds dat Mercedes de snelste auto heeft.
Ik blijf dit altijd van die verbazingwekkende opmerkingen vinden. Gebaseerd op wat? Wanneer heb je 'de snelste auto'?

De stand in kwalificatie tussen MER en RBR is 4-7 dus daar wint RBR.
De stand in races tussen MER en RBR is 4-8 dus daar wint RBR ook.
Al met al een sterk overtuigend voordeel voor RBR in de daadwerkelijk meetbare resultaten, dus waarom zou RBR niet de snelste wagen hebben? Op single lap pace winnen ze het en op race pace blijkbaar ook.

Laat me raden, de Mercedes is minstens 5 tienden sneller, maar Max is gewoon zo'n briljant goede rijder en Lewis is maar middelmatig, maar iedereen kan winnen in de Mercedes?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:42
twiFight schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 00:29:
[...]
Laat me raden, de Mercedes is minstens 5 tienden sneller, maar Max is gewoon zo'n briljant goede rijder en Lewis is maar middelmatig, maar iedereen kan winnen in de Mercedes?
Je schrijft alsof het een verachtelijke gedachte is, maar evengoed is er ook geen onomstotelijke onderbouwing voor het tegendeel.. De waarheid ligt vast in het midden. De veel grotere verschillen tussen 2e rijders BOT en PER maken het ook niet eenduidiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Wat een lastig weekend om te voorspellen. Monza is natuurlijk altijd een power circuit geweest, maar is Honda nu niet ook gewoon een power motor? En McLaren? Zij zijn met weinig downforce natuurlijk ook een team om rekening mee te houden. f*ck it, Ik ga Norris op 3 in quali zetten voor m'n voorspelling (poules App)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gO8rzjMHMH_R1Q1KP6IdvXlwDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JxAn01ERDT6YsjmCBwUbKfHK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
LoeWn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 01:16:
Wat een lastig weekend om te voorspellen. Monza is natuurlijk altijd een power circuit geweest, maar is Honda nu niet ook gewoon een power motor? En McLaren? Zij zijn met weinig downforce natuurlijk ook een team om rekening mee te houden. f*ck it, Ik ga Norris op 3 in quali zetten voor m'n voorspelling (poules App)

[Afbeelding]
Het zal dicht bij elkaar liggen. Red Bull Honda heeft niet alleen stappen gemaakt met hun motor maar ook met de auto/afstelling.

In de 2e sector op Spa was Verstappen het snelste. Terwijl er met een achtervleugel werd gereden dat vergelijkbaar is met een plank.

Maar wat je in voorgaande jaren nog wel eens hoorde, is dat Honda meer moeite heeft met het opladen van de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
twiFight schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 00:29:
[...]

Ik blijf dit altijd van die verbazingwekkende opmerkingen vinden. Gebaseerd op wat? Wanneer heb je 'de snelste auto'?

De stand in kwalificatie tussen MER en RBR is 4-7 dus daar wint RBR.
De stand in races tussen MER en RBR is 4-8 dus daar wint RBR ook.
Al met al een sterk overtuigend voordeel voor RBR in de daadwerkelijk meetbare resultaten, dus waarom zou RBR niet de snelste wagen hebben? Op single lap pace winnen ze het en op race pace blijkbaar ook.

Als Red Bull de snelste auto heeft doet Perez wel héél goed zijn best om dit te verbergen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

DaniëlWW2 schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:16:

HAM4xP1, 5xP2, 1xP3 ,1xP4 ,1xP7, 1xP15
VER8xP1, 3xP2, 1xP9, 2xDNF
VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.

Wat me hier trouwens opvalt... Hamilton heeft 13x een race gereden dit jaar, Verstappen 14x?

Uitgaande van het onderschrift zou bij HAM nog een P2 extra gerekend moeten worden.
Uitslagen Hamilton (GPFans)
Uitslagen Verstappen (GPFans)

[ Voor 28% gewijzigd door PeacekeeperNL op 10-09-2021 07:18 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Wat een poeptijden zeg... Wat moet ik nu de hele dag doen :( Normaal al om 11:30 kijken en dan om 16:00 weer. Nu pas om 14:30 en dan pas om 18:00 weer :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:22
Damian schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:39:
Wat een poeptijden zeg... Wat moet ik nu de hele dag doen :( Normaal al om 11:30 kijken en dan om 16:00 weer. Nu pas om 14:30 en dan pas om 18:00 weer :/
Kijk je toch de race van vorig jaar terug?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
LoeWn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 01:16:

[Afbeelding]
Red Bull maakt heel veel goed met de mechanische grip van de auto. Dat zul je dit weekend denk ik in Parabolica heel goed kunnen zien. Mijn gok is dat sector 1&3 voor Red Bull gaan zijn en sector 2 voor Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 16:41
Haha ja same here, vond die VT van 11:30 altijd wel lekker om op de achtergrond aan te hebben staan tijdens werk. Nu tot 14:30 wachten en dan 18u weer, wat natuurlijk een k*ttijd is qua eten e.d.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Wat een poeptijden zeg... Wat moet ik nu de hele dag doen :(
Helaas werken :/ :/
Hoop dat er verder vandaag nog wat gebeurd, anders wordt t een productieve dag

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

basvn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:52:
[...]

Helaas werken :/ :/
Niet te productief he, anders verwacht de baas dat tijdens elk race weekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ArcticWolf schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:16:
[...]

Er staat nog een slot open, voor Qatar/Bahrein, het worden 9 races.

Op het moment dat ze die derde er inhingen in Spa waren er dus nog 11 te gaan. Net zoveel als 1 en 2 samen hadden gedaan tot op dat moment.
Erg veel voor een pool met maar 1 verse motor (op dat moment).

We zullen zien wat er gebeurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
P.K. schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:06:
[...]

Er staat nog een slot open, voor Qatar/Bahrein, het worden 9 races.

Op het moment dat ze die derde er inhingen in Spa waren er dus nog 11 te gaan. Net zoveel als 1 en 2 samen hadden gedaan tot op dat moment.
Erg veel voor een pool met maar 1 verse motor (op dat moment).

We zullen zien wat er gebeurt :)
Ik vind het sowieso erg veel kilometers voor een motor... nu heeft de ontwikkeling vele motoren gekost om tot een motor te komen die zoveel kilometers mee kan ipv elk weekend een andere motor erin. Maar goed dat is een andere discussie :+ en niet voor dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

basvn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:52:
[...]

:D dat wil je niet inderdaad!

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 10-09-2021 08:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:14:
[...]

Wat me hier trouwens opvalt... Hamilton heeft 13x een race gereden dit jaar, Verstappen 14x?

Uitgaande van het onderschrift zou bij HAM nog een P2 extra gerekend moeten worden.
Uitslagen Hamilton (GPFans)
Uitslagen Verstappen (GPFans)
Het lijkt erop dat de P1 van Max van sprintrace-qualificatie Silverstone wel geteld wordt, maar de P2 van Lewis daar niet.

Het is vrij arbitrair, maar gezien het de kwalificatie is, zou ik zeggen: beide niet tellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jake schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:24:
[...]

Het lijkt erop dat de P1 van Max van sprintqualificatie Silverstone wel geteld wordt, maar de P2 van Lewis daar niet.

Het is vrij arbitrair, maar gezien het de kwalificatie is, zou ik zeggen: beide niet tellen.
FTFY

Als we hier met zn alle de goede benaming aanhouden, is er voor de nieuwe kijkers/lezers hier misschien minder verwarring.

Net op Q music met Doornbos hadden ze het ook al over de sprintrace..

[ Voor 22% gewijzigd door basvn op 10-09-2021 08:36 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:26:
[...]

is toch ook lullig:

"Max, P2, dat is ruk of niet?"
"Ja, weet je Jasphur. Ik wilde met minder downforce rijden, maar het formaat van het logo van ons sponsor beperkt onze aero"
"..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

basvn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:35:
[...]

FTFY

Als we hier met zn alle de goede benaming aanhouden, is er voor de nieuwe kijkers/lezers hier misschien minder verwarring.

Het wordt sprintrace genoemd omdat het ook een race over een korte afstand is. Dat het uiteindelijk de kwalificatie voor de race is dat maakt verder voor benaming ook niet zoveel uit. Ik vind sprintrace zelf een prettiger benaming dan sprintkwalificatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 19:44
sjaool schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:44:
[...]

Het wordt sprintrace genoemd omdat het ook een race over een korte afstand is. Dat het uiteindelijk de kwalificatie voor de race is dat maakt verder voor benaming ook niet zoveel uit. Ik vind sprintrace zelf een prettiger benaming dan sprintkwalificatie.
En dan krijg je weer de zoveelste suggestie dat men de gridstraf dit weekend maar voor de zaterdag moet nemen. ;)

Op zich kunnen we het wel een sprintrace noemen maar dan moeten we vaker gaan benoemen dat de straffen voor de Grand Prix zijn en dus altijd op zondag worden uitgedeeld. Dan maakt het niet uit hoe we de sessies op zaterdag gaan noemen.

Vraag me wel af wat het nut is van de FP op zaterdag als deze onder Parc ferme valt. Je mag de voorvleugel nog iets aanpassen afaik en dat is het ook wel zo'n beetje. De baan leren kennen is voor Monza niet echt belangrijk. Lijkt me dat de meeste teams zichzelf liever wat kilometers besparen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
AtlAntA schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:55:
[...]

En dan krijg je weer de zoveelste suggestie dat men de gridstraf dit weekend maar voor de zaterdag moet nemen. ;)

Op zich kunnen we het wel een sprintrace noemen maar dan moeten we vaker gaan benoemen dat de straffen voor de Grand Prix zijn en dus altijd op zondag worden uitgedeeld. Dan maakt het niet uit hoe we de sessies op zaterdag gaan noemen.

Vraag me wel af wat het nut is van de FP op zaterdag als deze onder Parc ferme valt. Je mag de voorvleugel nog iets aanpassen afaik en dat is het ook wel zo'n beetje. De baan leren kennen is voor Monza niet echt belangrijk. Lijkt me dat de meeste teams zichzelf liever wat kilometers besparen.
Het enige wat nog een beetje interessant is voor die FP is racepace en de banden. Maar wel een stuk minder nuttig dan normaal op de vrijdag inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Jake schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:24:
[...]

Het lijkt erop dat de P1 van Max van sprintrace Silverstone wel geteld wordt, maar de P2 van Lewis daar niet.

Beide worden wel geteld omdat er punten voor verkregen zijn. Op dit moment is het al gecorrigeerd zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
sjaool schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:44:
[...]

Nee het wordt sprint qualifying genoemd omdat het een sprint voor de pole is. Ik zie dat formula1.com het inmiddels F1 Sprint noemt.
Officiële sporting regulations term is sprint qualifying en niet sprint race. Tegelijk is de normale kwalificatie ook weer qualifying practice en die noemen we weer kwalificatie.

Noem het eindelijk wat je wil maar er is 1 race per weekend en daar zijn eventuele penalties op van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Weet iemand waarom ze vandaag pas zo laat beginnen? Ik zoek wat bezigheden tijdens de werksimulatie.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Ankona schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:00:
Weet iemand waarom ze vandaag pas zo laat beginnen? Ik zoek wat bezigheden tijdens de werksimulatie.
Juist om er voor te zorgen dat mensen met een 9-5 leven het kunnen kijken. Maar ja, wij Tweakers kijken toch gewoon tijdens het werk altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:06
1 training, kwalificatie op een tijd dat jan met de pet thuis is na z'n werk plus dat de rest van het programma dan lekker in de ochtend/middag z'n rondjes kan doen en de baan inrubberen. Maar voornamelijk vanwege dat het tv-publiek op tijd thuis is voor de kwalificatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Omdat de Q pas om 18:00 is, zodat de werkende mens die ook kan zien ;)

Maar je hebt over een uurtje ofzo F2 FP. Misschien is dat iets voor je?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

F1TV abotje nemen en dan maar F2 en Porsches kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 15:18
The_Admin schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:49:
[...]

Haha ja same here, vond die VT van 11:30 altijd wel lekker om op de achtergrond aan te hebben staan tijdens werk. Nu tot 14:30 wachten en dan 18u weer, wat natuurlijk een k*ttijd is qua eten e.d.
Wat een zwaar leven hebben we toch he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
noo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:11:
[...]

F1TV abbotje nemen en in het archief duiken en alle Italian GP's met Monza als circuit terugkijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:18
noo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:11:
[...]

Toch gratis bij Ziggo?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:22
Alleen als je Ziggo Sport Totaal hebt

Steam

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

@DaniëlWW2 of @nachtnet jullie hebben het verkeerde plaatje gebruikt voor de layout van het circuit :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49HiY2ZckY1lcxaQq8itTLvBbwk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/syXJWvKkoqHg9lf84LW0nCcj.jpg?f=user_large

Graag nog even veranderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

basvn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:35:
FTFY

Nou ja, in wezen voldoet het perfect aan de term sprintrace natuurlijk. Dat Formula 1 het zelf anders noemt moeten zij weten, maar dat is mijn mening, denk ik dan. :) Ik zou er niet heel warm of koud van worden en verwarrend valt ook wel mee, zolang iedereen maar onthoud dat de (meeste) punten verdeeld worden op zondag tijdens de race kun je geen verwarring hebben.

Daarnaast, andere raceklassen hebben het principe ook en daar heeft eigenlijk ook niemand spontaan last van verwarring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06:53
CH4OS schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:11:
[...]
Nou ja, in wezen voldoet het perfect aan de term sprintrace natuurlijk. Dat Formula 1 het zelf anders noemt moeten zij weten, maar dat is mijn mening, denk ik dan. :) Ik zou er niet heel warm of koud van worden en verwarrend valt ook wel mee, zolang iedereen maar onthoud dat de (meeste) punten verdeeld worden op zondag tijdens de race kun je geen verwarring hebben.

Daarnaast, andere raceklassen hebben het principe ook en daar heeft eigenlijk ook niemand spontaan last van verwarring. ;)
Daar heeft het geen invloed op de start van de hoofdrace. Ben het nu een beetje kwijt in de weekenden.

Lijkt erop dat ze kwalificatie doen, dan 1-12 reverse grid in de sprint? Die uitslag weer 1-12 reverse grid voor sprint 2? En de hoofdrace de uitslag van de kwalificatie. Zoiets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Speciale helm livery voor ons Carlos

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-6Zq4iXsBMEers?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-6ac3LX0AECXgT?format=jpg&name=medium

[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 10-09-2021 11:21 ]

Pagina: 1 2 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord