[F1 2021] Race 14 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 41 Laatste
Acties:
  • 135.918 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:52
Klopt inderdaad, eigenlijk is deze een omgekeerde van Engeland waar ze aangaven dat Max meer had kunnen doen om het te ontwijken maar Lewis de straf kreeg omdat hij de hoofdschuldigde was.

Nu zeggende eigenlijk hetzelfde maar dan omgekeerd, Lewis had meer kunnen doen om te ontwijken, maar Max wordt gezien als hoofdschuldige.

Dat Max dan regeltechnisch hier een minder zware straf krijgt dan Lewis in Engeland laat dan ook wel zien dat ze deze minder zwaar beoordelen dan Engeland.

Echter kan mogelijk de impact wel groter zijn, dan zullen we de volgende race moeten zien. Als Max, net als Lewis, deze penalty vrij makkelijk op de baan ongedaan kan maken is er weinig impact, net als wanneer Max de penalty omzeilt door zijn 4de motor te pakken.

Maar als Max volgende race wel 4e/5e wordt omdat hij niet door het veld heen komt is deze wel zuur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
franssie schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:15:
[...]

Dit inderdaad. Het is een jurysport geworden (zoals schoonzwemmen en judo en sommige vormen van Boksen).
Ach, mocht het overduidelijk onterecht zijn hebben ze nog 2 weken om bezwaar te maken tegen deze beslissing.
(Ik heb nog geen zeilwedstrijd meegemaakt die niet via de protestcommissie verlopen is.
De VAR bij voetbal, veldhockey, tennis en volleybal zijn allemaal jurydingetjes al leg je die sporten iets makkelijker stil wachtend op een beslissing dan de F1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
vliegnerd schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:21:
[...]

Ik denk dat dit beeld precies aangeeft dat de Stewards een punt hebben. Macaca zat er niet naast. Zijn voorwiel zit ter hoogte van het achterwiel van HAM.

Ik vind het nog steeds een race incident als je het hele stuk vanaf pit exit naar apex turn 2 bekijkt. Maar het argument van de Stewards klopt gewoon als je dit beeld bekijkt.

Bedankt voor het verduidelijken.
Dan moeten ze niet woorden als "not at all" gebruiken, want dat klopt in ieder geval niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
10 seconden penalty tegen 3 plaatsen gridstraf.

Lekker consequent die FIA..... :( om nog maar te zwijgen over de schuldvraag. belachelijk.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

MeShell schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:21:
Je kan argumenten aanhalen wat je wilt, maar de bocht is altijd van Hamilton geweest. Max heeft er nooit voor gezeten…
Hij zat er naast, gaat niet om er vóór te zitten. Max zat er gewoon naast voordat het 2e gedeelte van de chicane aan bod kwam. En als je er minimaal met een wiel naast zit, moet je gewoon ruimte laten. Anders kun je gewoon iedereen straffeloos eraf beuken.....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MeShell schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:21:
Je kan argumenten aanhalen wat je wilt, maar de bocht is altijd van Hamilton geweest. Max heeft er nooit voor gezeten…
Max zat er gewoon 'Boven Op' .... Maar: Over twee weken nieuwe ronde, nieuwe kansen én nieuwe prijzen voor beide teams.

Max met een een Nieuwe PU vanuit de PIT waarschijnlijk

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:05
Waarom had je vroeger in de tijd van Berger, Alesi etc eigenlijk geen straffen? tegenwoordig is op elk dingetje een straf. Het is inderdaad een jury sport geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05

Blokker_1999

Full steam ahead

Geronimous schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:23:

Lekker consequent die FIA..... :( om nog maar te zwijgen over de schuldvraag. belachelijk.
Maar je kan geen 10s straf geven als men de finish niet gehaald heeft. Dan moet je wel een straf geven die van toepassing is op de volgende race en dit is de lichtste straf die ze kunnen geven.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb, als leek, sowieso wel het sterke gevoel dat ze Verstappen straffen durven te geven die Hamilton in eenzelfde situatie nooit zou krijgen. Hamilton lijkt een beetje het imago van de good guy te hebben die nooit wat fout doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik zag hem wel aankomen. Grid-straf van 3 plaatsen is het minimale wat ze kunnen geven als ze een schuldige aanwijzen (volgens mij bestaat er geen lagere straf), en alles wees gewoon in de richting van een gefrustreerde Max die nog een rekening te vereffenen had.

Had ook zomaar geen straf kunnen worden, was 50/50 wat mij betreft, maar ik ben niet verbaasd. En ondanks dat ze het niet zullen toegeven sprak de lichaamshouding direct na de crash vanaf de pitwall ook wel boekdelen: Eerst zag je een beeld van Horner en daarna van Wolff. Daaruit bleek direct wie zij allebei de schuldige vonden. Horner die een blik had van "Did he just do what I think he did? Hihi." en Toto had een blik van "O, really? Really???" :P

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 12-09-2021 19:27 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:15

vliegnerd

Nintendo fan.

Justevo schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:22:
[...]

Dan moeten ze niet woorden als "not at all" gebruiken, want dat klopt in ieder geval niet.
Jawel want “alongside” betekent voorwiel aan voorwiel. Dat was hier “not at all” het geval.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Nu online
rejer schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:24:
Waarom had je vroeger in de tijd van Berger, Alesi etc eigenlijk geen straffen? tegenwoordig is op elk dingetje een straf. Het is inderdaad een jury sport geworden.
Garry Connelly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
vliegnerd schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:21:
[...]

Ik denk dat dit beeld precies aangeeft dat de Stewards een punt hebben. Max zat er niet naast. Zijn voorwiel zit ter hoogte van het achterwiel van HAM.

Ik vind het nog steeds een race incident als je het hele stuk vanaf pit exit naar apex turn 2 bekijkt. Maar het argument van de Stewards klopt gewoon als je dit beeld bekijkt.

Bedankt voor het verduidelijken.
Nee hoor, op het moment dat ze bocht 2 naderden net voor de clash zat het voorwiel van Max naast de cockpit van HAM. Verder dan op die foto dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0SLfQ5CLr_8I7wYKQ_woEhmhkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ARkRijj4QKXsKL8rNt2Btv53.png?f=fotoalbum_large
Zo was de situatie gisteren, toen verstappen T2 afsneed.
Daar was iedereen hier toen net zo boos over, toch? Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

rejer schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:24:
Omdat toen alleen echt de meest overduidelijke beuk acties bestraft werden. Weet ook niet meer precies wanneer ze er zo mee begonnen zijn. Straffen is an sich niet erg, maar consequent zijn en duidelijk zijn, zijn ze niet. En daardoor krijg je dit soort gedoe. Het was ooit duidelijk met ruimte laten, maar oa. de stewards en Hamilton zijn tot het uiterste gegaan om van alles en nog wat te herschrijven. In mijn optiek dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:08:
[...]

Ja maar 3 plaatsen is niet gelijk aan 5 seconden, ook al is het dezelfde "tier" penalty
Niet?
Tussen Russel (9e) en Vettel (12e) nog geen 5 seconden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Geronimous schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:23:

Wat is er niet consequent aan dan?

In race 5 seconden straf lijkt post-race 3 gridplekken te zijn.
In race 10 seconden straf lijkt post-race 5 gridplekken te zijn.

Max krijgt dus een lichtere straf dan Lewis als je daar vanuit gaat. Echter doordat Lewis door kon rijden kreeg hij de 10 seconden in race penalty, terwijl Max, omdat hij uitvalt, geen seconden straf kan krijgen en dus de post-race penalty krijgt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:27
Weet je wat. Ik heb er geen zin meer in zo.
Ham wordt wereldkampioen, maar in mijn ogen is hij dat gewoon nooit geweest, aangezien er nooit eerlijk is gevochten. Eerst de jaren met een betere auto en nu de jaren met de fia als beslissende factor. Bleeegh 🤮🤮

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

toolkist schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:26:
[...]

Niet?
Tussen Russel (9e) en Vettel (12e) nog geen 5 seconden...
Ja en op Zandvoort stond bijna iedereen op n rondje en had je n drivethrough kunnen nemen zonder n plek terug te vallen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Frappuccino schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:24:
[...]

Nee hoor, op het moment dat ze bocht 2 naderden net voor de clash zat het voorwiel van Max naast de cockpit van HAM. Verder dan op die foto dus.
Dat bedoel ik ook. Maar blijkbaar telt voor de stewards het insturen van bocht 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
naitsoezn schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:24:
Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik zag hem wel aankomen. Grid-straf van 3 plaatsen is het minimale wat ze kunnen geven als ze een schuldige aanwijzen (volgens mij bestaat er geen lagere straf), en alles wees gewoon in de richting van een gefrustreerde Max die nog een rekening te vereffenen had.

Had ook zomaar geen straf kunnen worden, was 50/50 wat mij betreft, maar ik ben niet verbaasd. En ondanks dat ze het niet zullen toegeven sprak de lichaamshouding direct na de crash vanaf de pitwall ook wel boekdelen: Eerst zag je een beeld van Horner en daarna van Wolff. Daaruit bleek direct wie zij allebei de schuldige vonden :P
Max z'n team radio uitspraken zullen in ieder geval niet geholpen hebben in de beeldvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 16-09 20:33
Dennism schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:26:
[...]
Max krijgt dus een lichtere straf dan Lewis als je daar vanuit gaat. Echter doordat Lewis door kon rijden kreeg hij de 10 seconden in race penalty, terwijl Max, omdat hij uitvalt, geen seconden straf kan krijgen en dus de post-race penalty krijgt.
Feitelijk komt dat op hetzelfde neer. Lewis moest 10 seconden wachten en kon vervolgens door het veld heen. De verwachting is natuurlijk dat dit bij Max net zo goed gaat lukken, dus zo bezien is 3 plekken straf geen zware straf. Die motor straf zal hij nu vast gaan pakken in Sochi, dan maakt het verder ook niet uit.

[ Voor 36% gewijzigd door Arjan90 op 12-09-2021 19:29 . Reden: Quote toegevoegd ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

franssie

Save the albatross

PalingDrone schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:22:
[...]

Ach, mocht het overduidelijk onterecht zijn hebben ze nog 2 weken om bezwaar te maken tegen deze beslissing.
Dacht dat dat alleenmet nieuwe beelden kon?
(Ik heb nog geen zeilwedstrijd meegemaakt die niet via de protestcommissie verlopen is.
De klassen die ik volg doen dat tijdens de wedstrijd en daar zinken de boten niet, 360 of 720 draaien n door!
De VAR bij voetbal, veldhockey, tennis en volleybal zijn allemaal jurydingetjes al leg je die sporten iets makkelijker stil wachtend op een beslissing dan de F1)
Ik zou veldhockey niet direct een jurysport noemen, daar tellen de doelpunten, zoals het bij de F1 ook om de race zou moeten gaan ipv de nooit helemaal duidelijke beslissingen van het westrijdbestuur.

VAR bij voetbal is een geval apart maar die 'sport' volg ik sowieso al niet, corrupte geldmachine in mijn ogen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:14
Die straffen zijn ook gewoon moeilijk te vergelijken. Als jij in de 1 na laatste ronde een 10s aan je broek krijgt na een SC, dan ben je totaal de sjaak. Krijg je hem vooraan in vrije lucht, dan is het soms geen enkel probleem om 'even' 10s weg te rijden. Bij het ene scenario verlies je 6+ plaatsen, in het andere geen een. Dat maakt de discussie wanneer/welke straf uitgedeeld moet worden niet makkelijkere natuurlijk.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zonder de FIA beslissingen en pech had Max tientallen punten voorgestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15

mr_petit

opperprutser

tweakduke schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:08:
Dan maar de motor straf erbij pakken volgende GP.
Dat lijkt mij ook verstandig.
Sochi is van oudsher toch al een MERC circuit.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 16-09 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

sjaool schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:00:
3 grid plaatsen straf terwijl Hamilton zijn directe concurrent met 51G de muur instuurt en maar 10 seconden straf krijgt... Man, man, man wat een aanfluiting weer... :|
Ja en wacht nog even, want Max is zelf ook uitgevallen dus 0 punten. Hamilton reed fluitend verder en won de race. :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dennism schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:07:
Maar ze lijken Max juist lichter te straffen, Max krijgt immers 3 plaatsen, wat normaal een 5 seconden penalty zou zijn tijdens de race.

Lewis kreeg 10 seconden, de vergelijkbare post-race straf daarvoor is 5 plaatsen gridstraf voor zover ik weet.
Verschil is natuurlijk wel, dat HAM in de race van Engeland door kon karren (en uiteindelijk de race heeft kunnen winnen ondanks de straf), waar vandaag beiden uitvielen. Ik denk als VER kon door rijden, hij ook gewoon 10s aan de broek had gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2021 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:05
Exocet schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:29:
Zonder de FIA beslissingen en pech had Max tientallen punten voorgestaan
En als hij geen ballen had gehad, reed hij in de W series ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Maurice079 schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:29:
Die straffen zijn ook gewoon moeilijk te vergelijken. Als jij in de 1 na laatste ronde een 10s aan je broek krijgt na een SC, dan ben je totaal de sjaak. Krijg je hem vooraan in vrije lucht, dan is het soms geen enkel probleem om 'even' 10s weg te rijden. Bij het ene scenario verlies je 6+ plaatsen, in het andere geen een. Dat maakt de discussie wanneer/welke straf uitgedeeld moet worden niet makkelijkere natuurlijk.
Je kan toch moeilijk bij het bepalen van de straf rekening gaan houden met alle gevolgen ervan. De regels zijn bepaald en de straffen die mogen toegekend worden bij welke overtreding staan er ook gewoon in. Voor de rest niets. Hoe complex moet je het gaan maken als je rekening moet gaan houden met de mogelijke gevolgen van een straf. Nee, we gaan geen drive through penalty uitspreken want er is net een SC geweest. Zie je dat al gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik begrijp het drama eerlijk gezegd niet zo. Drie plaatsen grid-straf: O noes! Die drie plaatsen maakt ie zo weer goed, als het goed is (en waarom zou het niet goed zijn als ie in de kwali sneller was dan die drie voor hem). En waarom zou een grid-penalty voor een motor nu opeens een logische keus zijn? Het maakt nogal een verschil of je 3e + 3 = 6e start of ergens achteraan. Imho een even groot verschil als zonder 3 plaatsen gridstraf.

[ Voor 19% gewijzigd door naitsoezn op 12-09-2021 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mr_petit schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:29:
Dat lijkt mij ook verstandig.
Sochi is van oudsher toch al een MERC circuit.
Ik dacht juist begrepen te hebben door het bochtige dat Sochi eerder een RBR circuit is. Net als het circuit van Mexico ivm de hoogte waarin het ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

franssie schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:29:
[...]

[...]

De klassen die ik volg doen dat tijdens de wedstrijd en daar zinken de boten niet, 360 of 720 draaien n door!

[...]

Ik zou veldhockey niet direct een jurysport noemen, daar tellen de doelpunten, zoals het bij de F1 ook om de race zou moeten gaan ipv de nooit helemaal duidelijke beslissingen van het westrijdbestuur.

VAR bij voetbal is een geval apart maar die 'sport' volg ik sowieso al niet, corrupte geldmachine in mijn ogen.
Niet noodzakelijk met nieuwe beelden, wel met nieuwe, relevante feiten die niet beschikbaar waren op het moment dat de uitspraak gedaan werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
CH4OS schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:31:
[...]
Verschil is natuurlijk wel, dat HAM in de race van Engeland door kon karren, waar vandaag beiden uitvielen. Ik denk als VER kon door rijden, hij ook gewoon 10s aan de broek had gekregen.
Dat weet ik niet, 5 seconden is wel in lijn met de andere straffen tijdens de race voor de verschillende incidenten. Misschien als Hamilton uitgevallen zou zijn en Max niet, maar dat is slechts gissen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Bahrein. Regels halverwege de race veranderen. Voordeel Hamilton.
Silverstone. Flutstraf zonder consequenties. Voordeel Hamilton.
Monza. Racing incident resulteert in 3 plekken straf voor Max. Voordeel Hamilton.

FIA... Ik geloof het wel jongens :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ook met de straf, die praktisch geen probleem gaat geven indien Honda torretje 4 wordt geplaatst de volgende race (wat al in de planning zit volgens diverse berichten), is het blijkbaar ook nog zo dat Hamilton nog een 4e krachtbron in gebruik moet gaan nemen (Sky UK info). Dus vroeg of laat zal ook Hamilton vanaf de achterzijde een race aan moeten vangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:14
Blokker_1999 schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:32:
[...]

Je kan toch moeilijk bij het bepalen van de straf rekening gaan houden met alle gevolgen ervan. De regels zijn bepaald en de straffen die mogen toegekend worden bij welke overtreding staan er ook gewoon in. Voor de rest niets. Hoe complex moet je het gaan maken als je rekening moet gaan houden met de mogelijke gevolgen van een straf. Nee, we gaan geen drive through penalty uitspreken want er is net een SC geweest. Zie je dat al gebeuren?
Ik zeg toch ook niet hoe het wel moet? Ik heb de wijsheid en de oplossing ook niet in pacht. Ik stip enkel situaties aan, waarbij ik me de verontwaardiging of discussie best kan voorstellen. Ik begrijp ook wel dat de FIA beslissingen neemt op basis van het incident en geen gevolgen meeneemt.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:33:
Monza. Racing incident resulteert in 3 plekken straf voor Max. Voordeel Hamilton.

Pitstop regels aanpassen, waar vooral RB last van heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MeShell schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:16:
Als ik zo de reacties lees hier reageren er heel veel hier uit emotie… begrijpelijk. Maar als je de brief van de FIA leest gaat het niet over wel of geen ruimte geven of te veel afknijpen… het gaat erover dat Max geen enkele keer duidelijk voor Hamilton heeft gezeten. Als je niet je voorwiel duidelijk voor de ander hebt dan is de bocht niet van jou dan zul je af moeten zien van je actie als je aan het inhalen bent. Max had gewoon zijn actie af moeten breken of de bocht af moeten steken en opnieuw proberen.
Als er iemand naast je zit dan zit er iemand naast je, dan heb je niet het Recht om die persoon van de baan te duwen.

Kijk naar Ocon vs Vettel eerder deze race, Ocon had de bocht drukt een Vettel die er niet helemaal naast zat van de baan en Ocon krijgt de straf.
Maw precies een omgekeerde redenering tov Max vs Lewis.

Maar erger nog de FIA wil blijkbaar geen inhaalpogingen meer zien.
Werkelijk iedereen zat ongeveer te juichen, niet in de hoop dat er 1 van lichamelijke schade had maar omdat het zo`n smaakmakende actie is, en de FIA wil dus liever geen smaak hebben tijdens de race maar liever meer in het gebakkelij erna.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
naitsoezn schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:32:
Ik begrijp het drama eerlijk gezegd niet zo. Drie plaatsen grid-straf: O noes! Die drie plaatsen maakt ie zo weer goed, als het goed is (en waarom zou het niet goed zijn als ie in de kwali sneller was dan die drie voor hem). En waarom zou een grid-penalty voor een motor nu opeens een logische keus zijn? Het maakt nogal een verschil of je 3e + 3 = 6e start of ergens achteraan. Imho een even groot verschil als zonder 3 plaatsen gridstraf.
Klopt maar Sochi is een circuit waar inhalen erg goed mogelijk is.
En daarnaast moet Hamilton ook nog een nieuwe motor pakken en meest logische optie is dan ook Sochi dan kan je beter beiden achteraan starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
franssie schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:29:
[...]

[...]

[...]

De zeilklassen die ik volg hebben er vaak een juryboot achteraan varen of iig iemand van de wedstrijdleiding bij een boei, dan heb je sneller overzicht, had het meer over de wedstrijden die ik zelf gezeild heb.

Anyway op naar Sochi, lekkere blinis maken met wat wodka erbij om het startleed ietwat te verzachten :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Als ik zo de reacties lees hier reageren er heel veel hier uit emotie… begrijpelijk. Maar als je de brief van de FIA leest gaat het niet over wel of geen ruimte geven of te veel afknijpen… het gaat erover dat Max geen enkele keer duidelijk voor Hamilton heeft gezeten. Als je niet je voorwiel duidelijk voor de ander hebt dan is de bocht niet van jou dan zul je af moeten zien van je actie als je aan het inhalen bent. Max had gewoon zijn actie af moeten breken of de bocht af moeten steken en opnieuw proberen.

Toen Hamilton in Engeland er niet duidelijk naast zat was iedereen er hier unaniem over eens dat de bocht nooit van Hamilton is geweest en het zijn fout was. Nu is het precies andersom, en dan moeten we ook allemaal zo mans zijn dat toe te kunnen geven.

De Fia geeft ook niet 100% max de schuld, maar wel meer schuldig dan Hamilton. En Max heeft nooit de bocht gehad… nooit.
Maar die situaties zijn niet vergelijkbaar. :)

Want stel dat Hamilton niet voor de apex gaat. Wat je dan krijgt is dat Verstappen nog steeds een halve auto achter ligt in bocht 1 omdat hij zo laat remde. En omdat hij in de binnenbocht zit bij bocht 2, moet Verstappen tussen bocht 1 en 2 snelheid matigen. Doet hij dat niet, dan krijg je een torpedo en dan is het wel helemaal Verstappen zijn schuld.

Op deze manier zou Verstappen bij de apex nemen dan net iets voor Hamilton komen, maar Hamilton komt die bocht dan uit met veel meer snelheid en zal zo weer voorbijlopen. Dat gebeurd constant in die bocht. Want uiteindelijk redt Hamilton zichzelf ook absoluut niet door naar de apex te gaan als je weet dat er een auto zo dicht op je zit. En die is niet te missen.

In plaats hiervan remt Hamilton eigenlijk ook te laat waardoor die ook maar een lijn heeft. En die lijn is naar de Apex. En toen was het al klaar. Hamilton wijkt hierna nog een keel klein beetje uit, maar Verstappen zat dan al op de kerb en dan is het al klaar. En op dit moment kon er al niks anders gebeuren dan een crash.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLIM-ToKrVe5iArYr90nIP1jiAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1GNRYiIW19eHyAay7Dhm2g1.jpg?f=fotoalbum_large

Daarom vind ik het dus een race incident. Ze zitten beiden op de grens en geven elkaar geen enkele milimeter om samen die bocht door te komen. En dan zou ik de "Alonso" regel toepassen. "Leave da space, all the time you gotta leave the space". Beiden niet gedaan, beiden eruit, race incident. Want die redenering die de FIA hier nu geeft, lijkt nergens op.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:11

Amphiebietje

In de blubber

In elk geval wordt het eens tijd om een F1-woordenboek te maken, met daarin definities als:

- Een autobreedte vrijgelaten: 30 cm tussen mijn auto en de curvestones
- Een halve auto voorsprong: de tegenstander zat met zijn voorwiel net achter mijn voorwiel, en de voorste helft van mijn auto is dus enkel het deel vanaf het achterste deel van mijn voorwiel tot aan de tip van de neus. Dat dat tegenstrijdig is met wat het woord "helft" betekent (normaal 50% van iets), moet maar buiten beschouwing worden gehouden.
- Uitremmen: Toegestaan als het goed uitkomt. Niet toegestaan als dat tot een crash leidt waarbij het meest betalende team schade oploopt.
- Bewegen tijdens het remmen: Een beweging die eigenlijk volledig normaal is, sterker nog, als je niet mag bewegen tijdens het remmen, sta je gewoon stil, maar in de F1 is dit strafbaar, zeker als het een crash veroorzaakt met het team dat het meeste betaalt.
- Consequent straffen: Een stochastische reeks van acties die niet te beschrijven is met een normale mathematische formule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 11:15

mr_petit

opperprutser

CH4OS schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:32:
[...]
Ik dacht juist begrepen te hebben door het bochtige dat Sochi eerder een RBR circuit is.
Mercedes heeft er de afgelopen 5 jaar gewonnen.

Maar het zou dit jaar idd anders kunnen zijn aangezien RBR veel sterker is dan voorgaande jaren (of Mercedes veel zwakker, het is maar net van welke hoek je het bekijkt)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
enchion schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:34:
[...]

Als er iemand naast je zit dan zit er iemand naast je, dan heb je niet het Recht om die persoon van de baan te duwen.

Kijk naar Ocon vs Vettel eerder deze race, Ocon had de bocht drukt een Vettel die er niet helemaal naast zat van de baan en Ocon krijgt de straf.

Werkelijk iedereen zat ongeveer te juichen, niet in de hoop dat er 1 van lichamelijke schade had maar omdat het zo`n smaakmakende actie is, en de FIA wil dus liever geen smaak hebben tijdens de race maar liever meer in het gebakkelij erna.
Er is wel een duidelijk verschil, Ocon is geen Merc main team driver. Het staat duidelijk in de regels dat je Lewis niet mag inhalen en voorbij moet laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

D-dark schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:37:
[...]

Klopt maar Sochi is een circuit waar inhalen erg goed mogelijk is.
En daarnaast moet Hamilton ook nog een nieuwe motor pakken en meest logische optie is dan ook Sochi dan kan je beter beiden achteraan starten.
Ja, die motor-penalty kan ie wel pakken, maar ik zie niet direct hoe deze straf nu heel veel invloed op die keuze heeft.

Anyways, een eventful weekend. Toch nog met +2pt tov Hamilton vertrokken. Kon slechter O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Bahrein: HAM gebruikt randjes van regels en VER/RBR niet of te laat. Slim van HAM.
Silverstone: HAM heeft geluk dat hij niet ook uitvalt. Krijgt de straf die de regels voorschrijven en wint de race.
Monza: Max en HAM kegelen elkaar eraf en VER heeft dit keer schuld. VER profiteert het meest van deze crash en krijgt nauwelijks straf.

Het is maar net hoe je het bekijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

naitsoezn schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:32:
Als je achteraan start vanwege motorwissel is een 3 plek penalty nullified. Neem je volgende race 3 plekken en wissel je de race daarna alsnog de motor heb je 2x schade.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Mugwump schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:04:
[...]

10s is geen lichtere straf dan 3 plaatsen gridstraf vanuit het reglement gezien, eerder andersom. Het is alleen zo dat 10s voor Hamilton in een Mercedes geen probleem is als de enige andere auto die zijn tempo kan rijden uitgeschakeld is.
Plus Lewis pakte ook nog eens 26 punten en Max 0 plus een motor die aan gort is... Sport is soms zo oneerlijk... ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:04
het gaat erover dat Max geen enkele keer duidelijk voor Hamilton heeft gezeten. Als je niet je voorwiel duidelijk voor de ander hebt dan is de bocht niet van jou dan zul je af moeten zien van je actie als je aan het inhalen bent. Max had gewoon zijn actie af moeten breken of de bocht af moeten steken en opnieuw proberen.

Toen Hamilton in Engeland er niet duidelijk naast zat was iedereen er hier unaniem over eens dat de bocht nooit van Hamilton is geweest en het zijn fout was. Nu is het precies andersom, en dan moeten we ook allemaal zo mans zijn dat toe te kunnen geven.

De Fia geeft ook niet 100% max de schuld, maar wel meer schuldig dan Hamilton. En Max heeft nooit de bocht gehad… nooit.
Als je aan de binnenkant inhaalt wat Max doet in bocht 2 moet je er significant naast zitten, meer dan half ernaast op de apex en de bocht is voor jou, half ernaast en het is samen uitvechten op cornerexit/yielden, voorwiel gelijk aan achterwiel is yielden. Max zit hier bijna front wheel aan front wheel. Lewis raakt Max in Silverstone op zijn achterwiel met zijn voorwiel nadat ie de apex volledig mist door te laat remmen.

Max gaf op Silverstone 2 autobreedtes ruimte aan Hamilton aan de binnenkant. Lewis geeft hier ongeveer een bandbreedte ruimte tot de wittestreep. Lewis had bij uitkomen bocht 1 meer naar buiten moeten laten lopen, zodat Max moet yielden, zoals Max dat deed in Imola en vandaag in ronde 1 bocht 3.
Nu laat hij de deur openstaan en gooit hem vervolgens te laat dicht. En dat zou dan Max zijn schuld zijn? 8)7
Max doet hier niet echt wat fout anders dan dat hij een ietwat agressieve manouvre uithaalt, maar hij voert hem wel correct uit. Hij laat voldoende ruimte, hij blijft op de baan, hij zit er voldoende naast in bocht 2.

Uiteindelijk gaat alles mis door die achterlijk hoge kerbs die de autos met zulke lage vloer lanceren als je niet precies volgens de racelijn eroverheen rijdt. 10 seconde tijdstraf voor de kerbs wat mij betreft.

erutangiS

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:54
enchion schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:34:
[...]

Hoe vaak laat Max em niet naar buiten lopen? Hoe vaak heeft Lewis niet een uitwijkende manoeuvre moeten maken om Max te ontzien? Dit is wat Max doet. Hij laat het aan een ander over om de crash te voorkomen.

En dan hoor je Coronel met “ als je Max in je spiegels hebt, dan weet je dat hij er voor gaat”. Jup. En daarmee graaft hij ook vaak zijn eigen graf.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

FIA wil the greatest show on earth en willen Hamilton daarom 8x WDC maken, de GOAT.. groter dan Senna en Schumacher. Kom dat zien!! :o

Klinkt helaas niet eens zo far fetched :')

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind het vooral absurd dat de stewards niets hebben gezegd over het willen wegrijden van Hamilton na de crash. Veiligheid is blijkbaar niet zo belangrijk in de ogen van de FIA... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janvanpuffelen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-04-2022
Er gebeurt in ieder geval wel iets in dit kampioenschap. Dat maakt het interessant en spannend.

Wat mij betreft moet FIA Max daar dankbaar voor zijn. Anders sterft F1 een langzame dood wegens grote saaiheid van eindeloze actieloze optochten met Hamilton voorop.

Dus ik stem voor een grid bonus voor Max van 5 posities.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:01
Wat ik vooral raar vind is dat het met een "gewone" inhaalpoging wordt vergeleken, alsof Max een inhaalpoging inzet terwijl ze achter elkaar op de baan een rondje aan het rijden waren.

Dat is niet wat hier is gebeurd. Ham komt uit de pitstraat en - terwijl hij aan het remmen is - stuurt hij de racelijn op. Hij remt al voor het einde van de witte lijn. Waarom hoeft Ham dan niet te committen op zijn lijn vanaf dat hij remt? Dan moet hij namelijk harder remmen, want hij kan met minder snelheid de bocht in. Hij stuurt tijdens het remmen naar de buitenkant van de baan. Ter illustratie, op onderstaande foto zijn beide auto's al aan het remmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBaZTar1nZF1GFvuUsLq1dYfh0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2QAFLgdTaZ0pA8aTZtnXVyKR.png?f=fotoalbum_large

Daardoor ontstaat deze gekke situatie, waarbij ze vervolgens allebei niet wijken.

Ik snap gewoon echt niet dat dit niet als race incident is afgedaan. Ze lagen er allebei af, hebben allebei geen punten gescoord. Waarom nou weer zo'n controversieel besluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 20:07

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

warp schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:45:
Ik vind het vooral absurd dat de stewards niets hebben gezegd over het willen wegrijden van Hamilton na de crash. Veiligheid is blijkbaar niet zo belangrijk in de ogen van de FIA... 8)7
Ze doen er in ieder geval alles aan om onsportief gedrag gedrag niet te benoemen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PjotrStroganov schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:43:
[...]

Hoe vaak laat Max em niet naar buiten lopen? Hoe vaak heeft Lewis niet een uitwijkende manoeuvre moeten maken om Max te ontzien? Dit is wat Max doet. Hij laat het aan een ander over om de crash te voorkomen.

En dan hoor je Coronel met “ als je Max in je spiegels hebt, dan weet je dat hij er voor gaat”. Jup. En daarmee graaft hij ook vaak zijn eigen graf.
Kijk aub even terug naar hoe Lewis Hamtilon jarenlang Rosberg naar buiten drukt. Als dit een modus operandi is van iemand, dan is dat wel van Hamilton.

Dit is gewoon het hele gezeur met de racing line heeft voorrang. Je kunt feitelijk niks meer en je kunt elk zijde beargumenteren. Alleen de analyse van de stewards zit vol met fouten en onlogica. En dát is waar het scheelt. Ze pikken gewoon foto-momenten eruit en gaan dan analyseren. Hamilton was te laat met het naar buiten duwen van Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
naitsoezn schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:39:
[...]

Ja, die motor-penalty kan ie wel pakken, maar ik zie niet direct hoe deze straf nu heel veel invloed op die keuze heeft.

Anyways, een eventful weekend. Toch nog met +2pt tov Hamilton vertrokken. Kon slechter O-)
Mijn idee, was al verbaasd dit weekend dat ze Bottas een nieuwe motor gaven.
Had er echt op gerekend dat ze voor een Mercedes 1 en 2 gingen.

Wat de nieuwe motor betreft is het bijna niet mogelijk om de resterende races uitterijden zonder een nieuwe motor te pakken. Dat wil je doen op een circuit dat je niet licht en met goede inhaal acties.
Sochi is dan de meest logische keuze. Goede kans om alsnog in de top 5 te eindigen terwijl je met een 3 plaatsen drop met mazzel P2 a 3 eindigt. Dan is het lood om oud ijzer.

Hamilton zit qua motors in exact dezelfde situatie en voor hem is Sochi vanwege inhalen ook de beste optie.
Kan prima doorrijden en het erop gokken maar dan komt hij later in de problemen en moet dan op minder optimaal circuit de straf incasseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

MrOleo schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:42:
Als je aan de binnenkant inhaalt wat Max doet in bocht 2 moet je er significant naast zitten, meer dan half ernaast op de apex en de bocht is voor jou, half ernaast en het is samen uitvechten op cornerexit/yielden, voorwiel gelijk aan achterwiel is yielden. Max zit hier bijna front wheel aan front wheel. Lewis raakt Max in Silverstone op zijn achterwiel met zijn voorwiel nadat ie de apex volledig mist door te laat remmen.

Max gaf op Silverstone 2 autobreedtes ruimte aan Hamilton aan de binnenkant. Lewis geeft hier ongeveer een bandbreedte ruimte tot de wittestreep. Lewis had bij uitkomen bocht 1 meer naar buiten moeten laten lopen, zodat Max moet yielden, zoals Max dat deed in Imola en vandaag in ronde 1 bocht 3.
Nu laat hij de deur openstaan en gooit hem vervolgens te laat dicht. En dat zou dan Max zijn schuld zijn? 8)7
Max doet hier niet echt wat fout anders dan dat hij een ietwat agressieve manouvre uithaalt, maar hij voert hem wel correct uit. Hij laat voldoende ruimte, hij blijft op de baan, hij zit er voldoende naast in bocht 2.

Uiteindelijk gaat alles mis door die achterlijk hoge kerbs die de autos met zulke lage vloer lanceren als je niet precies volgens de racelijn eroverheen rijdt. 10 seconde tijdstraf voor de kerbs wat mij betreft.
Hulde _/-\o_ exact dit!

Niks geen blokkerend wiel of uitbrekende achterkant, volkomen in control zet hij m er naast.. Hamilton had gewoon iets ruimer kunnen gaan en had waarschijnlijk alsnog de betere exit omdat Max ontzettend scherp moet sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

FIA staat er wel bekend om om alleen iets aan veiligheid te doen als het te laat is. Zie ook met vliegende stukken op de baan en loshangende delen aan een auto. Het is eigenlijk een lachertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Men wil het gewoon rekken tot de laatste race. Dit soort situaties helpt ze alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

PjotrStroganov schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:43:

Max laat gewoon nooit een gat. Hamilton liet wel een gat. Hamilton had Max er nooit naast moeten laten komen, maar toen hij er zat gooide hij het gat alsnog dicht.. waar moet Max heen? Op die hoge sausage curb dus=projectiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Iemand een idee of ze in beroep gaan?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:06
Hamilton klaagt al dat Max niet direct kwam checken of hij wel ok was na de crash. Op een Engelse forum klagen ze daar ook over.

Als je als Hamilton nog lekker gas kan geven om te kijken of je de auto nog op de baan kan krijgen dan lijkt me er toch niks aan de hand :X

https://twitter.com/LouisDekkerF1/status/1437104664290500613

[ Voor 10% gewijzigd door dcell op 12-09-2021 19:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Trouwens dit is het tweede sprint weekend waarbij Max er in de race uit ligt... Ik zie een patroon... O-)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Xgar schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:34:
Pitstop regels aanpassen, waar vooral RB last van heeft.
Nou ja last. De pitstops deze race gingen niet zoals gepland. Maar vorige week, in Zandvoort dus, had VER geloof ik een stop van 2,1s, dus op zich valt die 'last' dan nog wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

GrooV schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:52:
Ongetwijfeld

Schijnbaar niet.. raar. Of ze weten al dat ze het kunnen oplossen. Het is toch niet alsof ze nu 25 punten kwijtgeraakt zijn, Hamilton staat ook met (legere) handen.

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-09-2021 20:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 16-09 18:49
GrooV schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:52:
Denk het niet:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41

JB

Cédric roelt!

dcell schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:52:
Hamilton klaagt al dat Max niet direct kwam checken of hij wel ok was na de crash. Op een Engelse forum klagen ze daar ook over.

Als je als Hamilton nog lekker gas kan geven om te kijken of je de auto nog op de baan kan krijgen dan lijkt me er toch niks aan de hand :X

Max belt morgen wel even :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Die waardeoordelen over Hamilton dragen ook niks bij. , van hem kan je dat soort uitspraken verwachten.

Ik denk niet dat de FIA het toe gaat laten dat rbr/Verstappen dit jaar WDC wordt, ik denk dat ze voor goudhaantje Hamilton hebben gekozen. 8x WDC, Mercedes centen (en motoren) en nog wat politiek correcte redenen.

Echter, vermakelijk is het seizoen wel!

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-09-2021 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Hamilton was destijds ook ervan overtuigd dat VER niks mankeerde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:52:
Trouwens dit is het tweede sprint weekend waarbij Max er in de race uit ligt... Ik zie een patroon... O-)
Ja, daar maakte Brundle op SkySport F1 ook een rijmpje over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Een voordeel, Hamilton kan dit seizoen geen kampioen meer worden. (ok, hij kan de titel krijgen maar met al die incidenten in zijn voordeel kan hij hem niet meer winnen)
In het belang van de sport/FIA/FOM is het nu ook wenselijk dat iemand anders kampioen gaat worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 20:07

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sc2eatKHhJT_7fuw4QjA0NkB2YM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIRKP83xlkqsrq0M6KuF4WJj.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
chevsticks schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:57:
Benieuwd of @DaniëlWW2 nu nog steeds zo trots op iedereen is :D
Nou, eigenlijk wel ja. Het is nog steeds veel beter dan Silverstone of Hongarije. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:54
Alfa Novanta schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:52:
[...]

Max laat gewoon nooit een gat. Hamilton liet wel een gat. Hamilton had Max er nooit naast moeten laten komen, maar toen hij er zat gooide hij het gat alsnog dicht.. waar moet Max heen? Op die hoge sausage curb =projectiel.
Lewis had koudere banden en reed een afwijkende lijn door het exitten van de pitlane. Max nam ruimte in aan de buitenkant en verplichtte Lewis de bocht strakker te nemen dan normaal. Hij nam de apex en liep naar buiten. Op dat moment had Max lekker links voorbij die broodjes moeten sturen, zoals de meeste andere coureurs in de race deden en het weer moeten proberen. Had Lewis het kunnen voorkomen? Misschien wel. Maar dit was op zijn minst een incident en op zijn slechtst iets waar Max de meeste schuld aan had.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 22:06
Lewis zijn nekpproblemen worden erger

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Het begint op alle fronten steeds meer te lijken op Senna tegen Prost en de FIA. De mindgames van Hamilton, de backup van de FIA, de incidenten op de baan, de rijstijl van Verstappen, de populariteit van Verstappen bij de neutrale fans, de spanning in het kampioenschap. Het is precies zoals het 30 jaar geleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Als je wegkomt is het toch ok?

Max was alleen nog niet uitgestapt, hij had moeten wachten totdat Max echt weg is van het incident, nu had hij hem inderdaad kunnen aanrijden.

De FIA had hier wel iets van kunnen zeggen, maar Mercedes is ook weer een belangrijke partij. Dat vind ik zo jammer aan F1, maar dat heb je ook bij het voetballen waarbij de grote clubs altijd wegkomen en de kleintjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mr_petit schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:38:
Mercedes heeft er de afgelopen 5 jaar gewonnen.

Maar het zou dit jaar idd anders kunnen zijn aangezien RBR veel sterker is dan voorgaande jaren (of Mercedes veel zwakker, het is maar net van welke hoek je het bekijkt)
VER had altijd wel flinke inhaalraces, meen ik me te herinneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

dr.lowtune schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:57:
Hamilton is een narcist, van hem kan je dat soort uitspraken verwachten.

Ik denk niet dat de FIA het toe gaat laten dat rbr/Verstappen dit jaar WDC wordt, ik denk dat ze voor goudhaantje Hamilton hebben gekozen. 8x WDC, Mercedes centen (en motoren) en nog wat politiek correcte redenen.

Ah, ben dus niet de enige die dat denkt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over Brazilië en Mexico? Aangezien vooral Mexico een RB circuit is moet ik er niet aan denken dat deze niet doorgaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Omg...... Net als na de winst van Ocon had ie ineens Long covid. Zucht. Gewoon zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 22:06
Wees blij, hadden ze Max ook moeten bestraffen omdat hij de baan opliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ondanks die Halo, leek het mij alsnog veel geluk. De complete bovenkant was ervan af.

In het interview van Jack leek hij ook aan te geven 'even weg' te zijn geweest, maar ik weet niet of hij dat bedoelde van schrik of als 'opeens'.

Ik kijk er een beetje mixed tegenaan, HAM is niet zo hard als Max - bedoel Jos bleef ook gewoon de race ondanks de pijn in zijn buik.

[ Voor 13% gewijzigd door HollowGamer op 12-09-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:04:
Is er al iets bekend over Brazilië en Mexico? Aangezien vooral Mexico een RB circuit is moet ik er niet aan denken dat deze niet doorgaan.
Brazilië wordt ook een sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:04:
Dat was vooral in de Renault tijd in combinatie met de hoogte van je circuit.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:53:
[...]

Ongetwijfeld

Schijnbaar niet.. raar. Of ze weten al dat ze het kunnen oplossen. Het is toch niet alsof ze nu 25 punten kwijtgeraakt zijn, Hamilton staat ook met (legere) handen.
Die drie plaatsen kom je toch wel overheen?

Het is alleen te hopen dat de schade meevalt, wat als er toch iets met een onderdeel is - zoals de motor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

HollowGamer schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:04:
[...]

Ondanks die Halo, leek het mij alsnog veel geluk. De complete bovenkant was ervan af.

In het interview van Jack leek hij ook aan te geven 'even weg' te zijn geweest, maar ik weet niet of hij dat bedoelde van schrik of als 'opeens'.

Ik kijk er een beetje mixed tegenaan, HAM is niet zo hard als Max - bedoel Jos bleef ook gewoon de race ondanks de pijn in zijn buik.
Nah, dat leek doordat de kap gescheurd was. De roll bar was gewoon compleet intact.

Ach wat Lewis zegt. Gewoon aandacht willen en zichzelf in de slachtofferrol zetten. Doet ie altijd. Maar geen van de interviewers durft maar iets va kritische vragen te stellen, zijn ze zeker zo de press pass kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Er is vast wel een modeontwerper die een leuke nekbrace voor hem wil maken ;)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDyejfph9FONL3na3nAlFdmSVl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nz2HxAvuqtkpnMuCXBQzuqnS.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was de reconstructie van mijn 6 jarige zoon :+

Het is nu gewoon wonden likken en de grid penalty in Sochi vergeten. Nieuwe PU steken en achteraan starten.

Hadden we van tevoren gezegd dat Verstappen in Monza zou uitlopen had niemand dat als waarheid gezien!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:07:
[...]

Dat was vooral in de Renault tijd in combinatie met de hoogte van je circuit.

Toch?
Mexico yes, de Turbo, maar is ook een downforce circuit.
We gaan het wel zien, iig als Hamilton weer wk gaat pakken dan kap ik met F1. Acht jaar is echt te veel van het goede O-) Max is te vroeg of te laat geboren in de Mercedes dominantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:52:
Verstappen en Italië = niet zo’n goeie combi

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 12:40

Erazzzer

Fear me, I'm German!

dr.lowtune schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:57:
[...]

Hamilton is een narcist, van hem kan je dat soort uitspraken verwachten.

Een beetje om moe van te worden deze corruptiebeschuldigingen. Niet alles tegen Maxje is oneerlijk.

Een topic report is voldoende.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 12-09-2021 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
streamnl schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:11:
[...]

Verstappen en Italië = niet zo’n goeie combi
Hij won toch Imola dit jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Erazzzer schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:11:
[...]

Een beetje om moe van te worden deze corruptiebeschuldigingen. Niet alles tegen Maxje is oneerlijk.

Waarom grijpt er nooit een mod in bij deze ongefundeerde opmerkingen, maar wanneer er 1 klein dingetje over Max gezegd wordt, je post meteen aangepast wordt?
corruptie is overal :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Erazzzer schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:11:
[...]

Waarom grijpt er nooit een mod in bij deze ongefundeerde opmerkingen, maar wanneer er 1 klein dingetje over Max gezegd wordt, je post meteen aangepast wordt?
Wat?

Er zijn genoeg dingen in de afgelopen jaren gebeurd waarvan de eenvoudige conclusie gemaakt kan worden dat aangaande incidenten met Lewis/Mercedes, wel zeer veel in het voordeel van Lewis/Mercedes wordt beslist. Linksom of rechtsom is dat opmerkelijk te noemen. Wat daarvan de conclusie is, kan toch prima op een forum gezet worden?

Iemand op facebook:
One RB driver gets a penalty for avoiding a collision, the other gets a penalty for not avoiding a collision. Awesome.

[ Voor 9% gewijzigd door siggy op 12-09-2021 20:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:11
siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:04:
Omg...... Net als na de winst van Ocon had ie ineens Long covid. Zucht. Gewoon zucht.
Ik moet opeens aan die Centraal Beheer reclame met Moszkowicz denken... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:44
HollowGamer schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:04:
[...]
In het interview van Jack leek hij ook aan te geven 'even weg' te zijn geweest, maar ik weet niet of hij dat bedoelde van schrik of als 'opeens'..
Hij beschreef wat er gebeurd was. Hij stuurde naar binnen en het volgende moment zat de RB16 op zijn dak. Dat is natuurlijk ook precies wat er in een split second gebeurde. Als die kerbs daar niet hadden gelegen was dit nooit zo gebeurd, maar lijkt me dat zowel Max als Lewis amper beseften wat er gebeurde.

Algemeen, niet als reactie op jou:
Ik denk dat Lewis echt wel serieus last van zijn nek/schouders kan hebben, zou daar niet te spottend over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023

Ja, vond dat ook vreemd. Je gaat als professioneel coureur niet zomaar weglopen van de andere gecrashte auto. Even heenlopen en (met handgebaren) vragen hoe het gaat, had zeker gemoeten. Maar Max zat natuurlijk vol adrenaline.
Pagina: 1 ... 35 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord