[F1 2021] Race 14 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 41 Laatste
Acties:
  • 135.921 views

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:09

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ze hoeven alleen de titel erboven te zetten bij Netflix voor de poster...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gVLuHC1hkTM5yw_fRmKzGM7GeA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xkMqv37ZmcvRiaeVeOVTKGX0.jpg?f=user_large

iemand iets leuks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 21:48
Snowdog schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:20:
[...]

Denk het niet, als hij de broodjes had gepakt, moest hij Hamilton laten gaan, want overtaking outside of track. Dit was de enige manier waarop hij kans had om niet als verliezer uit deze mini-battle te komen.
Precies, als je door hebt dat er geen ruimte komt in die chicane zou je je verlies moeten nemen, de broodjes pakken en achter HAM weer aansluiten. Maar inderdaad, dan was ie er nooit langs meer gekomen en had ie punten verloren op Lewis dus dan kan je em er ook naast laten staan en er allebei afkegelen, heb je netto puntenwinst.
Ik vind het eerlijk gezegd niet sportief van Max, te gretig in een bocht waar ie van ver vanaf de buitenkant moest komen. Niet straf-waardig, want het was ook wel ongelukkig hoe 'ie door die worst werd gelanceerd. Maar gewoon niet echt netjes, dat was gewoon geen geloofwaardige plek om je auto neer te zetten op dat moment. Maargoed dat is slechts mijn mening. Ik denk dat als Lewis in Lap1 in de tweede chicane op de baan was gebleven en zichzelf en Max eraf kegelde hier de rapen wel gaar waren geweest.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Volgens Ted z'n notebook zei Horner dat de trage pitsop van Max kwam door een monteur met wheelgun die vergat de knop voor release in te drukken, aangezien ze die handeling al een paar jaar geutomatiseerd uitvoerden, de monteur zat weer ff op standje paar pitstops geleden en vergat die handeling dus.....
Balen maar geen technische storing dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Ach het Hamilton incident, eerste wat ik dacht waren de wijze woorden van Alonso paar jaar geleden: "karma!".

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Wognummer schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:28:
[...]

Je gaat even over het feit heen dat max veel sneller was (koude banden want pit) en dat HAM precies weet hoever hij kan gaan daar (zie ronde 1 daar liet hij de maclaren gewoon leven met voldoende ruimte. Als Ham hem voldoende ruimte had gegeven had hij er na de bocht gewoon van weg gereden met z’n merc POWER
Ja, dat was ook mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Phusebox schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:30:
Ach het Hamilton incident, eerste wat ik dacht waren de wijze woorden van Alonso paar jaar geleden: "karma!".
Ja, en toen won Rosberg het WDC met één punt verschil aan het einde ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Frappuccino schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:26:
[...]

Bekijk het na de start nog eens. HAM vs NOR is gewoon eenzelfde situatie en, hoe verrassend, toen konden ze er wel samen door.
Tuurlijk past dat, maar daar hebben beiden iets te verliezen, Verstappen heeft helemaal niets te verliezen door hem er naast te zetten, gooit Hamilton het gat dicht hebben ze beide schade en dan is zelfs Monza lang voor je weer terug bent in de pits en haalt een Hamilton in het gunstigste geval nog wat kruimels qua punten.

Staan ze er beide naast en wordt het voor beiden een DNF dan is het ook winst.

Het slechtste scenario voor Verstappen is dat Hamilton ongeschonden VOOR Verstappen die chicane door komt, als het andere was helemaal prima. Je zag het ook wel aan Verstappen nadat ie uit de auto stapte en zag hoe de wagen van Hamilton er aan toe was. Geen gebaren, geen woorden, helemaal niks en gewoon terug richting pits wandelen, helemaal prima, 2 punten uitgelopen en op naar Sochi.

Wat ik dan wel weer voor RBR vind pleiten, geen gezeik maar racing incident. Zelfs Helmut vond het allemaal prima en een racing incident… bij Mercedes voelen ze de pijn van een Verstappen die uit loopt dit weekend en begint het grote toneel van Toto al weer zodra de camera draait. Die paar ton die dit geintje gaat kosten neemt RBR graag op de koop toe, uitlopen in een weekend waarin je vooraf kansloos werd geacht. Mooi dat het kwartje nu eens niet de kant van Hamilton op valt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
vhal schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:15:
[...]

Angela Cullen heeft haar werk weer gedaan zo te zien :) Gewoon sporttape / kinesiotape.
Met 'rubber' zo te zien....wel zo veilig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_GR3OmXIAMDmpb?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_GRWGVWQAEKP5h?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_GRSX9WEAE6hhq?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:00
R2D2 schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:34:
[...]

Tuurlijk past dat, maar daar hebben beiden iets te verliezen, Verstappen heeft helemaal niets te verliezen door hem er naast te zetten, gooit Hamilton het gat dicht hebben ze beide schade en dan is zelfs Monza lang voor je weer terug bent in de pits en haalt een Hamilton in het gunstigste geval nog wat kruimels qua punten.

Staan ze er beide naast en wordt het voor beiden een DNF dan is het ook winst.

Het slechtste scenario voor Verstappen is dat Hamilton ongeschonden VOOR Verstappen die chicane door komt, als het andere was helemaal prima. Je zag het ook wel aan Verstappen nadat ie uit de auto stapte en zag hoe de wagen van Hamilton er aan toe was. Geen gebaren, geen woorden, helemaal niks en gewoon terug richting pits wandelen, helemaal prima, 2 punten uitgelopen en op naar Sochi.

Wat ik dan wel weer voor RBR vind pleiten, geen gezeik maar racing incident. Zelfs Helmut vond het allemaal prima en een racing incident… bij Mercedes voelen ze de pijn van een Verstappen die uit loopt dit weekend en begint het grote toneel van Toto al weer zodra de camera draait. Die paar ton die dit geintje gaat kosten neemt RBR graag op de koop toe, uitlopen in een weekend waarin je vooraf kansloos werd geacht. Mooi dat het kwartje nu eens niet de kant van Hamilton op valt.
Ik wilde enkel aangeven dat omdat het toen wel kon het nu weer aan HAM ligt dat het niet ging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
Stroll mag zich melden

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_GREU3X0AIrk3B?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Mocht ;) Is al weer oud nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Damn, de technische keuring van het hele veld is al gedaan, maar één incident beoordelen duurt nog ff :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:38:
Damn, de technische keuring van het hele veld is al gedaan, maar één incident beoordelen duurt nog ff :+
Verwacht je dat de uitslag hierdoor nog veranderd? ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
xos schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:27:
Connelly is weer een steward vandaag, dus verstappen zal wel schuldig zijn om een of andere manier.
Het is je nooit opgevallen dat sinds Verstappen die twee dagen moest doorbrengen met wat stewards, Connelly eigenlijk nooit meer een straf heeft uitgedeeld aan Verstappen? ;)

edit: Ik moest dit zeggen he. -O-

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-09-2021 19:59 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:39:
[...]

Het is je nooit opgevallen dat sinds Verstappen die twee dagen moest doorbrengen met wat stewards, Connelly eigenlijk nooit meer een straf heeft uitgedeeld aan Verstappen? ;)
Ze gaan sindsdien ook erg vriendschappelijk met elkaar om :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]
Komt omdat dit een win is voor RBR na die mislukte pitstop van Max. Dat is net zo goed het toneel starten vermoed ik. Ikzelf vind het een racing incident. Beiden zaten hier niet helemaal lekker. Hoe Lewis de pit uit kwam en Max op die snelheid afsneed en Max die duidelijk niet van plan was zich in te houden omdat zijn race toch al verknalt was door de pitstop. En Lewis inhalen als hij wel ingehouden had was praktisch onmogelijk geworden. Kortom, dit was de best mogelijke uitkomst voor Max in die bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensimpel|IA
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

enchion schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:22:
[...]

Schokkend goede posterfoto.

Maar ik denk wel dat er een discussie op gang gaat komen of die Halo niet nog wat groter/hoger gaat moeten worden.
Voor Russel bijvoorbeeld, hij paste toen echt net in de mercedes (of eigenlijk niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:07
[...]

Het viel me ook op dat VER sindsdien anders probeert te racen ik denk dat ze beiden idd elkaar wat beter snappen

Tijd voor HAM en die cursus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:47
PalingDrone schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:29:
Volgens Ted z'n notebook zei Horner dat de trage pitsop van Max kwam door een monteur met wheelgun die vergat de knop voor release in te drukken, aangezien ze die handeling al een paar jaar geutomatiseerd uitvoerden, de monteur zat weer ff op standje paar pitstops geleden en vergat die handeling dus.....
Balen maar geen technische storing dus.
En dat is dus precies de winst voor Merc: ze hebben met het verzoek om aangepaste regels zelf niks gewonnen, maar wel de jarenlange routine van RB doorbroken. Met effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000

Bloodclot

Jawier!

Wat zou de uitkomst kunnen zijn van een straf? Dit is toch echt geen 5plek gridstraf voor de volgende race? Misschien een licentie punt, maar voor wie durf ik niet te zeggen, je zou zeggen dat het 50/50 was....

Als dit een bijvoorbeeld een gio/stroll incident was geweest, dan was het toch snel klaar?

En is er al meer bekend van de failed pitstop van max? Iets met de nieuwe software van F1 of was het een team error?

Edit: lees net dat het een team error was... Poah dan zul je als engineer balen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bloodclot op 12-09-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:40:
[...]

Ze gaan sindsdien ook erg vriendschappelijk met elkaar om :)
Zoiets had ik ook wel eens van Olav gehoord.
Maar uiteindelijk is het ook gewoon dat Max sinds 2019 eigenlijk niks noemenswaardigs heeft gedaan. Misschien een beetje de grens opzoeken met Leclerc in Oostenrijk en dat was het wel. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik vind het wel weer grappig hoe mensen opeens 'glad vergeten' lijken te zijn hoe Verstappen gisteren T1 pakte en daar Ricciardo compleet afsneed. Die moest hard in de ankers omdat dat anders ook een crash was geweest. Maakt mij niet uit, ik vind beide situaties een racing incident, waar beiden schuld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Is zo'n flinke HALO beschadiging gewoon te fixen met een nieuwe HALO?
Zit zo'n ding verwisselbaar op de monocoque of is het een geheel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

Toto: “I zink you are onto zomething! I want ze investigation!”

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
PalingDrone schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:42:
[...]

Deze auto word alles van vervangen je wil gewoon geen enkel risico lopen (body bedoel ik dan de rest testen ze uitvoerig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

PalingDrone schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:42:
[...]

Volgens mij wel verwisselbaar maar wordt hij wel verankerd in de monocoque.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:41:
[...]

Zoiets had ik ook wel eens van Olav gehoord.
Maar uiteindelijk is het ook gewoon dat Max sinds 2019 eigenlijk niks noemenswaardigs heeft gedaan. Misschien een beetje de grens opzoeken met Leclerc in Oostenrijk en dat was het wel. :)
Heb ze geregeld op de achtergrond gespot bij Ted/Olav met wat fist bumps en even een praatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Maar in dit geval is er meer kapot en zal de hele body en frame wel vervangen worden. Gelukkig hebben ze nu 2 weken de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 09:38
[...]

.... Geen gebaren, geen woorden, helemaal niks en gewoon terug richting pits wandelen, helemaal prima, 2 punten uitgelopen en op naar Sochi.

...
Dat kan wel iets te maken hebben met dit https://twitter.com/i/status/1437078295305232387

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
WTH 3 plekken straf

Causing a collition

[ Voor 37% gewijzigd door Wognummer op 12-09-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:30
twiFight schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:42:
Ik vind het wel weer grappig hoe mensen opeens 'glad vergeten' lijken te zijn hoe Verstappen gisteren T1 pakte en daar Ricciardo compleet afsneed. Die moest hard in de ankers omdat dat anders ook een crash was geweest. Maakt mij niet uit, ik vind beide situaties een racing incident, waar beiden schuld hebben.
Dat zag Ricciardo zelf toch anders.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
3 plaatsen gridstraf voor Verstappen

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Klotezooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

miicker schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:44:
3 plaatsen gridstraf voor Verstappen
No fucking way zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:10
en 2 penalty points

[ Voor 178% gewijzigd door jan390 op 12-09-2021 18:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

En dit moet een straf voorstellen? Motor vervangen in rusland and thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

twiFight schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:42:
Eigenlijk zouden ze bij die F1 auto's ook gewoon zónder spiegels moeten gaan rijden. Ik heb lange tijd met SuperSport motoren aan wedstrijden deel genomen en dan rijdt je ook zónder spiegels... Degene die denkt te gaan willen inhalen wéét dan gewoon donders goed dat de persoon welke hij/zij in gaat halen 'niets' van je ziet....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Ofwel, HAM komt weer weg met hem erafbeuken. Je gaat bijna wensen dat HAM bij de volgende een poot breekt. :(

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:12
Dus… iemand met 300 in het uur de baan aftikken is 10 sec, en dit is 3 plekken? Verhouding is zoek…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Natuurlijk, 3 plaatsen, dat kan dan mooi een motorwissel worden en een "angry Max" de volgende race dus dat zal alleen maar een positief effect hebben op de volgende uitslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:19
Dit kan toch niet!!

Drie plaatsen gridstraf voor Verstappen voor aanvaring met Hamilton op Monza

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:28

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Hebben ze echt Verstappen bestraft? :o
Iedereen noemt het een racing incident, en wat doen de stewards?

Dan gelijk maar die motorwissel doen volgende race, dan stelt deze straf weinig voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Hahaha owja Lewis niet uitfluiten he?

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Krijgt ham ook nog een straf voor het proberen weg te rijden na een crash? Dan zou ik het ook eerlijk vinden. Als ham niks krijgt is de verhouding zoek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
3 plaatsen gridstraf vs 10 sec in Silverstone? Behoorlijk zware straf. Lijkt erop alsof men hier vooral kijkt naar de potentiële gevolgen van de crash dan de daadwerkelijk actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Als je met koude banden de pit uit komt heb je dan recht van spreken om hem ervoor te gooien en de ander af te blokken?

Hoe kan dat nou als juiste manier van doen worden gezien :( :( :(

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:23
Wat een onzin weer, iemand met 51g eraf beuken is 10 seconden, en dit zou dan 3 plekken zijn, terwijl Lewis hier minstens net zoveel schuld aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Mel33 schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:47:
Als je met koude banden de pit uit komt heb je dan recht van spreken om hem ervoor te gooien en de ander af te blokken?

Hoe kan dat nou als juiste manier van doen worden gezien :( :( :(
Je moet even het document lezen ze hebben meer data tot hun beschikking maar onzinnig is het wel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
Dit is echt absurd... Wat een belachelijke beslissing.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Hopelijk ontspoort het topic nu niet alsnog.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:10
chevsticks schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:47:

Iedereen van het Nederlandse kamp bedoel je :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Gewoon absurd dit.
The Stewards observed on CCTV footage that the driver of Car 44 was driving an
avoiding line, although his position caused Car 33 to go onto the kerb. But further, the
Stewards observed that Car 33 was not at all alongside Car 44 until significantly into
the entry into Turn 1.
In the opinion of the Stewards, this manoeuvre was attempted
too late for the driver of Car 33 to have “the right to racing room”. While Car 44 could
have steered further from the kerb to avoid the incident, the Stewards determined that
his position was reasonable and therefore find that the driver of Car 33 was
predominantly to blame for the incident.
Zo wazig dit. T1 ging goed, het gaat om T2 en daar was Verstappen er gewoon naast en stewards zeggen zelf dat Ham dus Max naar buiten had gedrukt..... Wat een rare analyse...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

chevsticks schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:47:
Hebben ze echt Verstappen bestraft? :o

Dan gelijk maar die motorwissel doen volgende race, dan stelt deze straf weinig voor.
Nouja, vanaf p4 of vanaf p20 is nogal een verschil natuurlijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
simons schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:47:
Hahaha owja Lewis niet uitfluiten he?
Hoeft toch niet?
Fluit de raceleiding maar uit.
Dit soort beslissingen maken de sport iig niet populairder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wognummer schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:48:
[...]

Je moet even het document lezen ze hebben meer data tot hun beschikking maar onzinnig is het wel
Dit klopt toch van geen ene kant!!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• upzidedown
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:46
Achja, uithuilen en motor vervangen en doorgaan. Had erger kunnen zijn als Ham gefinisht was en ook wel beetje terecht als je zonder oranje bril bekijkt.

En natuurlijk goed voor de rivaliteit, wat extra olie erbij. Kijk nu al uit naar de race in Rusland, kan Verstappen weer meedoen aan het overtake kampioenschap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
jan390 schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:48:
[...]

Ik noem Skysport niet echt het Nederlandse kamp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

[...]

Ook sky ;) die zijn altijd wel pro hamilton geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[...]

F1TV had het ook over racing incident, en dat is toch echt niet "kamp Nederland".

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vond het proberen weg te komen terwijl er een auto bovenop je geparkeerd staat waarbij je redelijkerwijs mag aannemen dat die coureur bezig is om het voertuig te verlaten gevaarlijker. Maar goed, zal wel aan mij liggen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ze komen tot deze straf dus vooral op de situatie en afstand tussen de auto's voor het ingaan van bocht 1
Eigenlijk stellen ze dat Max geen inhaal actie had mogen inzetten. Beetje vreemd, omdat er wel ruimte was.

[ Voor 34% gewijzigd door Bullet NL op 12-09-2021 18:51 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Quad schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:48:
[...]

Bij een motorwisel was het sowieso al p20.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
Quad schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:48:
[...]

Rusland is ook weer een power circuit. Dus weinig kansen voor RBR, en die motor wissel moet toch een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
Ach volgende week de motor erin minimaal pijn pakken en dan weer verder gaan met de echte circuits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Apache4u schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:49:
Ik vond het proberen weg te komen terwijl er een auto bovenop je geparkeerd staat waarbij je redelijkerwijs mag aannemen dat die coureur bezig is om het voertuig te verlaten gevaarlijker. Maar goed, zal wel aan mij liggen.
Aan de andere kant stond er wel een auto op zijn hoofd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Car 44 was driving an avoiding line? Hoe dan? Recht de kurbs op.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verstappen reed een stuk sneller, Hamilton kwam uit de pit en was nog lang niet op snelheid. Dus als je langzaam rijdt mag je hem gewoon voor een ander gooien.

Echt compleet gestoord. Misschien moeten die stewards in het vervolg even wachten met bieren tot ze echt klaar zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:45:
[...]

Eigenlijk zouden ze bij die F1 auto's ook gewoon zónder spiegels moeten gaan rijden. Ik heb lange tijd met SuperSport motoren aan wedstrijden deel genomen en dan rijdt je ook zónder spiegels... Degene die denkt te gaan willen inhalen wéét dan gewoon donders goed dat de persoon welke hij/zij in gaat halen 'niets' van je ziet....
Als je driver's eye beelden ziet met die kleine spiegeltjes en de vibraties van het bodywork, dan vraag je je sowieso af waarom die dingen er op zitten. Meer dan een vage vlek van een auto zie je niet.

Wat dat betreft vind ik de achteruitkijkcamera's van bv. GT wel ideaal. Die voegen in ieder geval een duidelijke hoeveelheid zicht toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Bullet NL schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:50:
Ze komen tot deze straf dus vooral op de situatie, en afstand tussen de auto's voor het ingaan van bocht 1
Ja maar dat is dus belachelijk. Dan gaan ze ineens dingen erbij halen die er niets mee te maken hebben. Max was sneller in de buitenbocht, logisch dat hij voor T1 er niet al naast was. Beetje slap excuus die hele redenatie. Bijna zoeken naar een reden om Max de schuld te geven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
Mercedes heeft de FIA in z’n broekzak. Accepteren en verder. Kampioenschap is nog mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
The Stewards heard from the driver of car 33 (Max Verstappen), the driver of car 44 (Lewis Hamilton) and team representatives, reviewed the video evidence and determined that the driver of Car 33 was predominantly to blame for the collision with Car 44 at Turn 2

Car 44 was exiting the pits. Car 33 was on the main straight. At the 50m board before
Turn 1, Car 44 was significantly ahead of Car 33. Car 33 braked late and started to move alongside Car 44, although at no point in the sequence does Car 33 get any further forward than just behind the front wheel of Car 44.

During the hearing the driver of Car 33 asserted that the cause of th incident was the driver of Car 44 opening the steering after Turn 1 and "squeezing" him to the apex of turn 2. The driver of Car 44 asserted that the driver of Car 33 attempted to pass very late and should have given up the comer either by backing off sooner, or by turning left behind the kerb.

The Stewards observed on CCTV footage that the driver of Car 44 was driving an avoiding line, although his position caused Car 33 to go onto the kerb. But further, the Stewards observed that Car 33 was not at all alongside Car 44 until significantly into the entry into Turn 1. In the opinion of the Stewards, this manoeuvre was attempted too late for the driver of Car 33 to have the right to racing room".

While Car 44 could have steered further from the kerb to avoid the incident, the Stewards determined that his position was reasonable and therefore find that the driver of Car 33 was predominantly to blame for the incident.

In coming to the penalty the Stewards emphasise that they have only considered the incident itself and not the consequences thereof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

Dus als je in turn 1 er niet naast zit moet je turn 2 ook laten lopen? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
jaapstobbe schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:51:
Mercedes heeft de FIA in z’n broekzak. Accepteren en verder. Kampioenschap is nog mogelijk.
Het was toch Ferrari International assistance ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
upzidedown schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:49:
Achja, uithuilen en motor vervangen en doorgaan. Had erger kunnen zijn als Ham gefinisht was en ook wel beetje terecht als je zonder oranje bril bekijkt.

En natuurlijk goed voor de rivaliteit, wat extra olie erbij. Kijk nu al uit naar de race in Rusland, kan Verstappen weer meedoen aan het overtake kampioenschap
Inderdaad, er moest toch een PU wissel komen dus ze verliezen helemaal niks, en aangezien Hamilton ook nog een PU wissel tegemoet kan zien volgens Mercedes is het een pijnloze straf voor RBR. Sochi overleven en daarna volle bak er tegenaan.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Bensimpel|IA schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:50:
[...]

Bij een motorwisel was het sowieso al p20.
In Sochi is MAZ, MSC en nog wat mindere goden inhalen toch geen probleem met een verse motor, die 3 extra eet je voor de 1e bocht al op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:28
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/kWb4OMm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
En je mag dus niet laat remmen. ? Idioterie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wognummer schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:52:
[...]

Het was toch Ferrari International assistance ? :+
Toto WolfF's International Assistance

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Lachwekkende vind ik nog dat Lewis iemand volledig de muur inrijdt en 10 seconden straf krijgt en bij dit ongeval word gelijk 3 plaatsen grid gegeven. Ongelovelijk raar hoe de FIA soms denkt en handelt

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Die +3 straf is nog tot daaraan toe.. dat HAM nu ‘gelijk’ krijgt en z’n zere nek de komende twee weken aan de media kan verkopen met ‘het is allemaal Max z’n schuld! Kijk maar!’ vind ik nog veel triester.

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Laatst online: 12:40
Ik zou het als RB zijnde wel aandurven in beroep te gaan. Waar Hamilton 10 sec kreeg en de race alsnog nog kon winnen, zijn de gevolgen voor Verstappen (DNF én gridstraf volgende race) toch totaal niet in verhouding? Geef dan alvast 10 sec tijdstraf de volgende race, als je zonodig moet straffen en het eerlijk wil houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:06
Knop omzetten: nieuwe motor erin, achteraan starten en proberen zo hoog mogelijk te eindigen. Daarna schijnen en circuits te komen die Red Bull goed liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pjlgt schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:52:
En je mag dus niet laat remmen. ? Idioterie
Met warme banden versus iemand die langzaam de pit uit komt hobbelen nota bene.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Belachelijk. Hamilton duwt em er tussen met een flink snelheidsverschil en dat mag blijkbaar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Wognummer schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:44:
WTH 3 plekken straf

Causing a collition
Zag 'm al van mijlenver aankomen. Wees blij maar 3, ipv 5.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

While Car 44 could have steered further from the kerb to avoid the incident, the Stewards determined that his position was reasonable and therefore find that the driver of Car 33 was predominantly to blame for the incident

Dus, lewis kon nog verder uitwijken volgend de FIA. Maar alle blaam gaat naar Max. Does not compute?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
PrinsPils schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:53:
Ik zou het als RB zijnde wel aandurven in beroep te gaan. Waar Hamilton 10 sec kreeg en de race alsnog nog kon winnen, zijn de gevolgen voor Verstappen (DNF én gridstraf volgende race) toch totaal niet in verhouding? Geef dan alvast 10 sec tijdstraf de volgende race, als je zonodig moet straffen en het eerlijk wil houden.
Nah dit is echt de minst schadelijke uitkomst gewoon motor erin en naar voren rijden kost weer energie enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:50:
Car 44 was driving an avoiding line? Hoe dan? Recht de kurbs op.
Idd, volgens mij stuurde hij ongestoord door andere auto's gewoon op de apex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PrinsPils schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:53:
Nee, probleem is dat je met 'nieuw' bewijsmtaeriaal moet komen. Ofwel, dingen die de stewards nog niet hebben gezien. Dat is dus schieronmogelijk. Ongeacht de stupiditeit van de analyse, en dus de straf, heeft dat vrijwel nooit enige kans.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lastig dat Max niet alleen Hamilton als tegenstander heeft, maar ook de FIA.
Wereldkampioen worden wordt dan lastig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:54
Ach ja.

Mercedes en de FIA.. same shit, different day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als je kinesiotape opplakt, wat werkelijk nul functies naast huidirritatie en placebo heeft, dan zal het met de nek wel meevallen anders droeg hij wel een brace.

Incident zelf was een kwartje dat beide (3 eigenlijk ;)) kanten op kon vallen. Dit kon gebeuren, ik vind alleen de redenatie wat vreemd, maar soit. Op de kin pakken en weer door, het is allemaal verspilde energie.

[ Voor 40% gewijzigd door FirePuma142 op 12-09-2021 18:56 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 14:38
Het nieuwe motto van de fia: "je mag wel racen, maar niet tegen elkaar"

Lijkt een beetje op "we race as one" :+

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

vliegnerd

Nintendo fan.

3 plaatsen is minder dan de 5 van BOT in de split second fout in de eerste ronde van Hongarije.

Milde straf. VER zat er niet voor/naast en dat weegt blijkbaar voor de stewards zwaar.

Boeien, PU wissel en door. 2 punten gewonnen deze ronde in plaats van 10? of meer verloren.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
Vers torretje erin in Rusland. Prima; moet er toch een keer van komen.

En je hebt in Monza in ieder geval geen 7 of 10 punten verloren t.o.v. Lewis. Maar je gaat zelfs met 2 punten winst weg.

Hier hadden ze bij RB voor getekend op donderdag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Laatst online: 12:40
Wognummer schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:54:
[...]

Nah dit is echt de minst schadelijke uitkomst gewoon motor erin en naar voren rijden kost weer energie enzo
Het gaat me ook meer om het principe. Deze twee ( vergelijkbare) incidenten hebben een totaal verschillende strafmaat en daarmee heeft het in dit geval veel meer impact voor de schuldige.
Pagina: 1 ... 33 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord