Ze waren vandaag in Wognum, maar je zat binnen tv te kijken dus je hebt ze gemistWognummer schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:40:
[...]
Was Netflix aan het filmen en zo ja waar
Ook al krijgt Max 4x de straf van BOT en STR uit Hongarije (5 plaatsen gridstraf en twee punten op licentie) dus 20 plaatsen op de grid en 8 punten licentie, dan boeit het nog helemaal niet. Max profiteert net zoals
HAM profiteerde op Silverstone. De gouden pik heeft eindelijk eens een beetje pech.
Maar dit wordt racing incident. En blijft dan ook relatief gelukkig voor VER.
HAM profiteerde op Silverstone. De gouden pik heeft eindelijk eens een beetje pech.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ja, de top van HAM zijn auto ging nog best diep in VER zijn onderzijde...hopelijk niet weer een PU...ThomasG schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:50:
[...]
ham zijn cam wordt eraf gereden, dus meer is er niet te zien.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Je mist dus compleet het punt.enchion schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:48:
[...]
Racing commentatoren/reporters zijn geen politieke/wetenschappelijke analisten en proberen niet op eieren te lopen om maar niks structureel verkeerds te zeggen.
Het zijn race/sport/sporter fans die er hun carriere van gemaakt hebben enof ex-sporters die reporter zijn geworden.
Als er iets is waar ik moeite mee heb zijn het commentatoren die precies in het neutrale midden proberen te blijven terwijl ze dat niet zijn want zo is nou eenmaal niemand.
De balans in mening ontstaat in commentaar door alle verschillende kanten te zien en elke fan z`n eigen woordje op z`n eigen manier te laten doen.
Maw niet een individuele reporter op zichzelf staand gaan proberen naar beneden te analyseren maar meer te zien in welke club-spraak hij staat.
In de racerij is er geen neutraal. (en dat vind ik leuk)
Het ging mij erom dat kritiek op de ene partij, in dit geval Sky, dus niet weg te wuiven is door maar te beginnen over de andere partij, in dit geval Ziggo. Dat is gewoon discussievervuiling omdat het oorspronkelijke argument je niet aanstaat.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hij heeft zeker kennis van zake, en hou soms best wel van wat overtuigd zijn van je eigen gelijk, maar de laatste tijd is het tussen doornbos en Tom coronel de hele tijd één grote ver-pis wedstrijd. Het continue vliegen afvangen, niet laten uitpraten, sneertjes onderwater verpest voor mij het hele commentaar; Tom en Robert gaan wat mij betreft niet meer lekker samen.sjaool schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:13:
[...]
Onderschat de kennis van die man niet. Hij is misschien wat druk en heeft een uitgesproken mening maar het is echt niet allemaal onzin wat hij vertelt. Zandvoort misschien al vergeten?
Dat is dan poetic justice voor Silverstone waar HAM iemand er tegen tien seconden straf af kon tikken.SPee schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:45:
[...]
Maar een gridstraf pakt hij een volgende keer toch. Ze moeten toch binnenkort naar een nieuwe PU. Dus als ze al straf krijgen, dan maar gelijk ook voor die nieuwe PU.
Dus als dat gebeurd, zal Toto ongelofelijk balen omdat MAX dan 2 straffen in 1 race kan inlossen.
Maar goed zou me niet verbazen als de FIA een stokje steekt voor die straf zo incasseren met een motorwissel.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Hoezo, de huidige heeft nu minder kilometers gemaakt dan verwacht 😇YakuzA schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:46:
[...]
Vermoed dat ze bij RB toch wel voor een motor wissel gaan in Sochi.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Echt niet na het zien van alle beelden ik zou een Racing incident fair vinden maar alles wijst naar HAM maar ik hoop dat de straf van 0 punten voldoende isvliegnerd schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:51:
Ook al krijgt Max 4x de straf van BOT en STR uit Hongarije (5 plaatsen gridstraf en twee punten op licentie) dus 20 plaatsen op de grid en 8 punten licentie, dan boeit het nog helemaal niet. Max profiteert net zoals
Hij heeft 4 punten op z’n licentie dus zal geen pijn doen
Straf: Beiden uit de pit starten in de Haas met compleet versleten bandjes.Gunner schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:52:
[...]
Dat is dan poetic justice voor Silverstone waar HAM iemand er tegen tien seconden straf af kon tikken.
Maar goed zou me niet verbazen als de FIA een stokje steekt voor die straf zo incasseren met een motorwissel.
Verstappen ff lekker met z'n achterband over de paarse helm van HAM, dat zal z'n dag nog een beetje goedmaken gok ik
Ik ben met je eens dat het meer de schuld is van HAM maar inderdaad wordt het een racing incident. We willen racen zien dus moeten we niet straffen bij een beetje hard racen.Wognummer schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:
[...]
Echt niet na het zien van alle beelden ik zou een Racing incident fair vinden maar alles wijst naar HAM maar ik hoop dat de straf van 0 punten voldoende is
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ik denk dat als verstappen iets erg vind aan deze crash, dat het is dat zijn auto lewis geraakt heeft want dat is iets wat ze echt niet willen (nou ja schu en Maz uitgezonderd dan)PalingDrone schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:55:
[...]
Verstappen ff lekker met z'n achterband over de paarse helm van HAM, dat zal z'n dag nog een beetje goedmaken gok ik
Geweldig ding die Halo
Dat was sowieso niet zijn bedoeling en ging per ongeluk, dat rare dotje gas toen Max aan het uitstappen was / net uitgestapt wasvan Lewis vind ik vreemder.PalingDrone schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:55:
[...]
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Ja leuk, maar wat opvalt is dat ALS HAM eens pech heeft, VER zelf ook pech heeft. Dus het is niet zoals in SIlverstone, want daar haalde HAM gewoon een volle 25 punten verschil to van VER. Zover ik weet is het dit (en vorig) seizoen nog niet voorgekomen dat HAM pech had en VER optimaal kon profiteren.vliegnerd schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:51:
Eigenlijk is het nog opvallend dat VER zo hoog in het WK staat met 3 DNF's..
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Als ik ook even mijn mening mag geven, dan is het gewoon een racing incident.
Ah ja, want met profiel had zijn helm dit niet tegen kunnen houden natuurlijkWill_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:
[...]
Was al eerder gepost hier, maar..... Ze reden met SLICKS
"Is dat hoe F1 auto's kleintjes maken?"

Nou, ik zou het niet fijn vinden wanneer er een autoband over mijn "paarse helm" zou gaan... Jij waarschijnlijk ook niet maar ik weet natuurlijk niet wat voor vreemde fetishes sommige mensen hebbenWognummer schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:56:
[...]
Ik denk dat als verstappen iets erg vind aan deze crash, dat het is dat zijn auto lewis geraakt heeft want dat is iets wat ze echt niet willen (nou ja schu en Maz uitgezonderd dan)
Geweldig ding die Halo
Je mag je mening niet geven, dus is het geen racing incident.Technofreakz schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:57:
Als ik ook even mijn mening mag geven, dan is het gewoon een racing incident.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
toch... Max loopt 2 punten uit terwijl ze een achterstand van (ik denk) een punt of 13 verwacht hadden. Dat is dus 15 punten meer dan verwacht. Dat is toch best lekkerGeronimous schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:56:
[...]
Ja leuk, maar wat opvalt is dat ALS HAM eens pech heeft, VER zelf ook pech heeft. Dus het is niet zoals in SIlverstone, want daar haalde HAM gewoon een volle 25 punten verschil to van VER. Zover ik weet is het dit (en vorig) seizoen nog niet voorgekomen dat HAM pech had en VER optimaal kon profiteren.
Eigenlijk is het nog opvallend dat VER zo hoog in het WK staat met 3 DNF's..
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Hamilton gaat het ook niet redden met zijn pu’s dit jaar. Als max slim is pakt hij hem als ham hem ook pakt.SPee schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:45:
[...]
Maar een gridstraf pakt hij een volgende keer toch. Ze moeten toch binnenkort naar een nieuwe PU. Dus als ze al straf krijgen, dan maar gelijk ook voor die nieuwe PU.
Dus als dat gebeurd, zal Toto ongelofelijk balen omdat MAX dan 2 straffen in 1 race kan inlossen.
Je mist dus compleet het punt.
Het ging mij erom dat kritiek op de ene partij, in dit geval Sky, dus niet WEL weg te wuiven is door maar te beginnen over de andere partij. (iedereen in de hele pitlane is zo, dat is sport nl, gepolariseerd zijn enzo.)
Jouw mening posten als modbreak, Dat is gewoon discussievervuiling omdat het oorspronkelijke argument je niet aanstaat.
Voor de volgende keer: doe dit even via een DM. Commentaar op de moderatie doen we niet in het topic aub.
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 12-09-2021 21:09 ]
How do you save a random generator ?
Duurt inmiddels al wel lang voordat er wat 'geroepen' wordt vanuit de FIA
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Absoluut een incident. Draai dit geheel rondom max en ham even om. Dan had max er ook voor gezeten en gebleven! All part of the game. Snel vergeten en op naar de russen!
En ja ik heb een gigantische oranje bril op!!
En ja ik heb een gigantische oranje bril op!!
[ Voor 12% gewijzigd door MetalPool op 12-09-2021 18:01 ]
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Ik stem voor Rusland overslaanMetalPool schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:00:
Absoluut een incident. Draai dit geheel rondom max en ham even om. Dan had max er ook voor gezeten en gebleven! All part of the game. Snel vergeten en op naar de russen!
Als iemand een straf krijgt schuift die door als je een engine penalty krijgt toch? Anders zouden ze dat zeker doen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik blijf lachen om die Dirk-Jan 😇Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:
[...]
@psy Hieronder: Als je nog even door gaat met posten van oude plaatjes dan staan we weer aan het begin van de race?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Nee straf word erbij opgeteld dus 5 + 5 biijvPhusebox schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:01:
Als iemand een straf krijgt schuift die door als je een engine penalty krijgt toch? Anders zouden ze dat zeker doen.
En hij droeg een helm. Het maakt de foto niet minder grappig.Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:
[...]
@psy Hieronder: Als je nog even door gaat met posten van oude plaatjes dan staan we weer aan het begin van de race?
"When you grow up your heart dies"
Hoe laat kunnen we een uitspraak van de stewards verwachten?
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Was even vergeten dat dit het noord Koreaanse gedeelte van tweakers was. 🤣siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:58:
[...]
Je mag je mening niet geven, dus is het geen racing incident.![]()
Technofreakz schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:02:
[...]
Was even vergeten dat dit het noord Koreaanse gedeelte van tweakers was. 🤣
/edit/
Ter verduidelijking, je zin was dat áls jij je mening mocht geven, dat het dán dus een racing incident was
[ Voor 16% gewijzigd door siggy op 12-09-2021 18:04 ]
Nee hoor, kijk maar goed naar de afdruk op zijn hoofd. Ze reden zeker niet met slicks.Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:
[...]
alles kan off-topic
2 positieve punten vandaag.
1: Rici en Lando verdiend podium plek. Botas was voor mij echt driver of the day.
2: wat een mega vette nieuwe achtergrond van Max en Ham hebben we nu voor op onze Pc, Phone, tablet.
Hele vette race!
1: Rici en Lando verdiend podium plek. Botas was voor mij echt driver of the day.
2: wat een mega vette nieuwe achtergrond van Max en Ham hebben we nu voor op onze Pc, Phone, tablet.
Hele vette race!
Tussen nu en het begin van de volgende GPMugwump schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:01:
-
We hebben een mod als dictatorsiggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:03:
[...]
Nee, je statement was gewoon krom
Maar ja, af en toe is het hier behoorlijk als Noord Korea
![]()
Staat 'WW' dan écht voor World War??Wognummer schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:04:
[...]
We hebben een mod als dictator(en terecht als ik soms die comments lees)
Toch denk ik dat deze helm een gewilde collectorsitem wordt.PalingDrone schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:58:
[...]
Nou, ik zou het niet fijn vinden wanneer er een autoband over mijn "paarse helm" zou gaan... Jij waarschijnlijk ook niet maar ik weet natuurlijk niet wat voor vreemde fetishes sommige mensen hebben
let the past be the past.
Hopelijk voor 21.30, ze hebben nogal de neiging om de tijd te nemen, en ze zijn ook nog in Italie, waar ze met niks haast hebben... eerst nog ff eten met een wijntje, daarna dus.Mugwump schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:01:
Red Bull geeft je dus inderdaad vleugels! En daarna mag je gaan uitleggen waarom je auto half op een andere auto is geparkeerd.MetalPool schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:04:
Eind van het seizoen. Als Max WDC is krijgt ie ineens puntenaftrek, als HAM wdc word was het een racing incidentMugwump schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:01:
Ze zullen nu misschien toch wel eens een suggestie doen in die richting gok ik.Exocet schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:43:
Zullen ze wellicht beiden een straf geven als voorbeeld om te voorkomen dat de rest van het seizoen anders een destruction derby wordt?
Het zou me niet verbazen als Lewis nog met de eerdere aanvaring met Max aan het begin van de race in zijn hoofd zat.
En ondanks dat een hoop fans hiervan smullen kan het niet de bedoeling zijn dat ze elkaar er de rest van het seizoen steeds maar afduwen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Tsja imho zegt dit weinig... Zou ik ook doen zelfs als ik geen last had van mijn nek
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Gaf bij Jack al aan daar last te hebben aan die kant.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat ziet eruit als sporttape, hoe zeker zijn we ervan dat hij dat aan het begin ook niet had.
Reken er maar op dat we vaker van dit geduw en getrek gaan zien. Het zijn twee coureurs die hoe dan ook voor de overwinning gaan.Hippocampus schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:08:
[...]
En ondanks dat een hoop fans hiervan smullen kan het niet de bedoeling zijn dat ze elkaar er de rest van het seizoen steeds maar afduwen.
"When you grow up your heart dies"
Hebben ze Lewis nou met een beetje Duct-Tape opgezadeld zodat 'ie toch maar kan denken dat 'ie écht gewond is geraakt?
Doe je bij kleine kinderen toch ook zodat ze stoppen met huilen?Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:10:
[...]
Hebben ze Lewis nou met een beetje Duct-Tape opgezadeld zodat 'ie toch maar kan denken dat 'ie écht gewond is geraakt?
Ff snel een gispje zetten als de UVW arts voorbij komt...
Ductape over hun mond bedoel je? Ja dat helpt echt super. Maar. bij het eraf trekken van de tape beginnen ze weer te huilen omdat dat pijn deed, daar moet ik nog iets op vinden.Hatsjoe schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:11:
[...]
Doe je bij kleine kinderen toch ook zodat ze stoppen met huilen?
Half uurtje onderdompelen in watersverzijl schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:13:
[...]
Ductape over hun mond bedoel je? Ja dat helpt echt super. Maar. bij het eraf trekken van de tape beginnen ze weer te huilen omdat dat pijn deed, daar moet ik nog iets op vinden.
Ik zou moskowich even bellen Ham!!
Nek verdraaid bij het in de spiegel kijken op het rechte stuk. En dan nog niet genoeg ruimte laten in de chicane...Quad schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:10:
[...]
HO zeg geen vader zeker een rubber hamer of jenever doen wonderen
Of Apeldoorn!MetalPool schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:13:
Bl44t
Angela Cullen heeft haar werk weer gedaan zo te zien
[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 12-09-2021 18:16 ]
Wel vaderWognummer schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:14:
[...]
HO zeg geen vader zeker een rubber hamer of jenever doen wonderen
MetalPool schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:13:
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 12-09-2021 18:15 ]
Prima gedaan van Verstappen, gewoon er tussen drukken ook al is het riskant. Hamilton is de enige die daar wat te verliezen had en je weet dat als je die chicane in duikt er ondanks het gebrek aan snelheid genoeg schade is dat iemand even voor een extra stop naar binnen moet. En als Hamilton die bocht wel voor Verstappen uit was gekomen zonder schade had het er heel anders uit kunnen zien qua stand in het WK.
In plaats van met een verwachte achterstand in het WK uit te komen gaat Verstappen nu met 2 extra punten voorsprong richting Rusland. Krijgt ie een straf dan pak je meteen de motorwissel mee, geen straf dan wacht je tot Hamilton ook een PU wissel doet.
Payback voor Silverstone en de Hungaroring, en als Hamilton nog een straf aangesmeerd krijgt (verwacht het niet, racing incident) dan kom je helemaal voordelig een weekend uit waarbij vooraf iedereen had gedacht dat er niks te halen zou zijn.
In plaats van met een verwachte achterstand in het WK uit te komen gaat Verstappen nu met 2 extra punten voorsprong richting Rusland. Krijgt ie een straf dan pak je meteen de motorwissel mee, geen straf dan wacht je tot Hamilton ook een PU wissel doet.
Payback voor Silverstone en de Hungaroring, en als Hamilton nog een straf aangesmeerd krijgt (verwacht het niet, racing incident) dan kom je helemaal voordelig een weekend uit waarbij vooraf iedereen had gedacht dat er niks te halen zou zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 12-09-2021 18:20 ]
Snap die zere nek wel...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MITuvqE9U33ZVj1sJHeYT4Ef.jpg?f=user_large)
I intend to live forever. So far, so good.
Ja hoe dan? Het was een tikje van niks, en die halo heeft verder z'n werk gedaan.Quad schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:10:
[...]
Waarom reed Max niet zoals Perez gister gewoon over de broodjes? (Aangezien er zeer weinig ruimte is als je met z’n 2e die bocht door gaat) Nu knalt hij volle bak op Hamilton.
Al met al heel zuur, want Hamilton had hier belangrijke punten kunnen pakken!
Omdat ie dan sowieso de plek had moeten teruggeven. En daarnaast, ze waren al een eind de bocht in.Dj-sannieboy schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:16:
Waarom reed Max niet zoals Perez gister gewoon over de broodjes? (Aangezien er zeer weinig ruimte is als je met z’n 2e die bocht door gaat) Nu knalt hij volle bak op Hamilton.
Dan hadden ze hem vast een leaving the track and gaining an advantage aangesmeerd.
Het 'HANS' systeem heeft 'm wel wat nadeel opgeleverd, zo te zien
En dan? Die is immers uit het tableau geschrapt door de Nederlandse orde van advocatenMetalPool schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:13:
Als hij had geweten dat Hamilton zo weinig ruimte liet dan had hij dat vast wel gedaan. Maar op het moment dat Hamilton hem naar binnen laat lopen/overstuurd is het al te laat en kun je niks meerDj-sannieboy schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:16:
Omdat Verstappen dan de verliezer was geweest, nu ondanks een DNF alsnog met winst het weekend uit komen op een baan waarvan iedereen dacht dat Hamilton er wel weer voor zou staan qua punten in het WK.Dj-sannieboy schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:16:
Trouwens, even een andere 'angle' van het incident. Als die worstcurb er niet was geweest, was er vrij weinig aan de hand geweest. Zandvoort was een verademing met geen gezeur en gedoe met track limits. Zou de F1 nu wat definitiefs geleerd hebben dat gravel en gras gewoon 100x beter is dan deze onzin?
Document erbij op https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14
Ik denk YESS nee ze roepen stroll naar de stewards negeren gele vlag
Ik denk YESS nee ze roepen stroll naar de stewards negeren gele vlag
RIC ziet de beelden op Sky vanuit "all the angles" incl replays en noemt het ook een racing incident tussen HAM en VER
Denk het niet, als hij de broodjes had gepakt, moest hij Hamilton laten gaan, want overtaking outside of track. Dit was de enige manier waarop hij kans had om niet als verliezer uit deze mini-battle te komen.stekkiekiller schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:19:
[...]
Als hij had geweten dat Hamilton zo weinig ruimte liet dan had hij dat vast wel gedaan. Maar op het moment dat Hamilton hem naar binnen laat lopen/overstuurd is het al te laat en kun je niks meer
Schokkend goede posterfoto.
Maar ik denk wel dat er een discussie op gang gaat komen of die Halo niet nog wat groter/hoger gaat moeten worden.
How do you save a random generator ?
Als Max hier op de rem had getrapt of de bocht had afgesneden dan gaat dan de nieuwe manier worden voor Lewis om Max voorbij te komen. Laten staan is het enige wat hij kan doen om geen precedent te zetten voor toekomstige confrontaties.
En dan wordt Max vaak een bully genoemd vanwege zijn rijden, dan is wat Lewis doet een stuk smeriger.
En dan wordt Max vaak een bully genoemd vanwege zijn rijden, dan is wat Lewis doet een stuk smeriger.
Dat is juist een pré als je bij FIA moet pleiten.warp schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:18:
[...]
En dan? Die is immers uit het tableau geschrapt door de Nederlandse orde van advocaten
FIFA toch?Sempy schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:22:
[...]
Dat is juist een pré als je bij FIA moet pleiten.
Duurt alleen wel best lang voordat ze een beslissing nemen
Naja, denk ook niet dat velen durven om te zeggen het is de ene of de andere fout. Behalve als dit Mazepin vs Schumacher was. Dan zou het ineens zo klaar als een klontje zijn. Best jammer eigenlijk, er zijn gewoon regels en als het tussen Verstappen en Hamilton gaat, wordt er ineens heel moeilijk gedaan. Het eindresultaat van de crash is de schuld van de curb, misschien dat ze het daardoor nog meer naar Verstappen zijn kant gaan drukken qua schuld. Maar Hamilton laat te weinig ruimte, druk hem al bijna het gras op bij het uitgaan van de pits.PalingDrone schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:19:
RIC ziet de beelden op Sky vanuit "all the angles" incl replays en noemt het ook een racing incident tussen HAM en VER
Ze willen gewoon geen tramalant dus het zal als racing incident beschouwd worden, maar feitelijk duwt Hamilton Max te laat naar buiten, laat te weinig ruimte en Max wilt niet de bocht afnsijden. Tsja. Oranje bril of niet, kan hier moeilijk een case voor Hamilton maken. Behalve dat Max misschien al iets te wijd was voor het 2e deel van de chicane...
Meeste rijders zouden ruimte laten, past ook wel. Maar Lewis remt zo laat met die nieuwe banden dat hij hem gewoonweg niet aan de buitenkant kan houden.Snowdog schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:20:
[...]
Denk het niet, als hij de broodjes had gepakt, moest hij Hamilton laten gaan, want overtaking outside of track. Dit was de enige manier waarop hij kans had om niet als verliezer uit deze mini-battle te komen.
Precies dit. Hamilton drukt altijd de ander van de baan, is het enige hoe hij nog mensen inhaalt die ongeveer zijn snelheid hebben. Ik vind het beetje kinderachtig, maar zo is het. Nu heeft hij gewoon te laat door dat Max er zit en is dus te laat met alles. Dus ik ben benieuwd. Gezien hoe de stewards beoordelen willen ze geen zeik en gaan ze voor een racing incident.ArgantosNL schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:22:
Als Max hier op de rem had getrapt of de bocht had afgesneden dan gaat dan de nieuwe manier worden voor Lewis om Max voorbij te komen. Laten staan is het enige wat hij kan doen om geen precedent te zetten voor toekomstige confrontaties.
Maar nog benieuwd of Hamilton nog straf krijgt om weg proberen te rijden terwijl er een auto op zijn dak ligt.....
Dit was een baan waar Mercedes in principe de punten zou pakken en het aan Max was om de schade beperkt te houden.stekkiekiller schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:19:
[...]
Als hij had geweten dat Hamilton zo weinig ruimte liet dan had hij dat vast wel gedaan. Maar op het moment dat Hamilton hem naar binnen laat lopen/overstuurd is het al te laat en kun je niks meer
Een do-or-die van Verstappen was dus vanuit RBR perspectief zo gek niet, ze hebben nu maximaal de schade beperkt.
(Eigenlijk een beetje hetzelfde als omgekeerd op Silverstone. Alleen had Hamilton daar het voordeel dat hij na zijn aanslag zelf kon blijven rijden en de punten ook nog kon pakken)
alles kan off-topic
Bekijk het na de start nog eens. HAM vs NOR is gewoon eenzelfde situatie en, hoe verrassend, toen konden ze er wel samen door.siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:23:
[...]
Naja, denk ook niet dat velen durven om te zeggen het is de ene of de andere fout. Behalve als dit Mazepin vs Schumacher was. Dan zou het ineens zo klaar als een klontje zijn. Best jammer eigenlijk, er zijn gewoon regels en als het tussen Verstappen en Hamilton gaat, wordt er ineens heel moeilijk gedaan. Het eindresultaat van de crash is de schuld van de curb, misschien dat ze het daardoor nog meer naar Verstappen zijn kant gaan drukken qua schuld. Maar Hamilton laat te weinig ruimte, druk hem al bijna het gras op bij het uitgaan van de pits.
Ze willen gewoon geen tramalant dus het zal als racing incident beschouwd worden, maar feitelijk duwt Hamilton Max te laat naar buiten, laat te weinig ruimte en Max wilt niet de bocht afnsijden. Tsja. Oranje bril of niet, kan hier moeilijk een case voor Hamilton maken. Behalve dat Max misschien al iets te wijd was voor het 2e deel van de chicane...
Ik zou nú het commentaar van Nico Rosberg wel eens willen horen / lezen. Kan er online alleen (nog) niets van gevonden krijgen.
Het was ook de witte Hard Tire....
Je gaat even over het feit heen dat max veel sneller was (koude banden want pit) en dat HAM precies weet hoever hij kan gaan daar (zie ronde 1 daar liet hij de maclaren gewoon leven met voldoende ruimte. Als Ham hem voldoende ruimte had gegeven had hij er na de bocht gewoon van weg gereden met z’n merc POWERAnkona schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:25:
[...]
Dit was een baan waar Mercedes in principe de punten zou pakken en het aan Max was om de schade beperkt te houden.
Een do-or-die van Verstappen was dus vanuit RBR perspectief zo gek niet, ze hebben nu maximaal de schade beperkt.
(Eigenlijk een beetje hetzelfde als omgekeerd op Silverstone. Alleen had Hamilton daar het voordeel dat hij na zijn aanslag zelf kon blijven rijden en de punten ook nog kon pakken)
Hamilton liet de deur open voor bocht 1 en gooit de deur dicht in bocht 2, niet gek dat het dan fout gaat. En de Lewis fans die dan van Max eisen dat hij Lewis voorlaat en tegelijk Lewis GOAT roep elke race afgelopen jaren. Lewis is voorbij zijn peak en trekt het niet meer vergeleken met de jongere racers.siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:23:
[...]
Naja, denk ook niet dat velen durven om te zeggen het is de ene of de andere fout. Behalve als dit Mazepin vs Schumacher was. Dan zou het ineens zo klaar als een klontje zijn. Best jammer eigenlijk, er zijn gewoon regels en als het tussen Verstappen en Hamilton gaat, wordt er ineens heel moeilijk gedaan. Het eindresultaat van de crash is de schuld van de curb, misschien dat ze het daardoor nog meer naar Verstappen zijn kant gaan drukken qua schuld. Maar Hamilton laat te weinig ruimte, druk hem al bijna het gras op bij het uitgaan van de pits.
Ja, ben vooral benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen voor Hamilton, in het kader van veiligheid en alles...siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:25:
Maar nog benieuwd of Hamilton nog straf krijgt om weg proberen te rijden terwijl er een auto op zijn dak ligt.....
F1 is na voetbal een van de meest commerciële sporten die er in de EU zijn. Dus de jurering is ook commercieel.siggy schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:23:
[...]
<> er zijn gewoon regels en als het tussen Verstappen en Hamilton gaat, wordt er ineens heel moeilijk gedaan. <>
Niet dat het goed is (maar in emotie is nooit een beslissing goed)
HAM en VER moeten gewoon botsbeugeltjes verlicht krijgen op hun auto's, net zoals de karts van Coronel in Huizen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Max tweet:
Today was very unfortunate. The incident could have been avoided if I had been left enough space to make the corner. You need 2 people to make that work and I feel I was squeezed out of it. When racing each other, these things can happen, unfortunately #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/9xOmnqAtd8
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 12 september 2021
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |