Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Bij wie? Horner? Ze kennen elkaar.simons schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:52:
Doornbos iets te amicaal....
Hail to the king baby!
"When you grow up your heart dies"
Was een mooie burn van Horner toen Doornbos zat op te scheppen over een full house toen hij op Zandvoort reed.
"Your house".
Tuurlijk vond hem/doornbos alleen iets te veel aanwezig, ik stoorde mij daaraan, verder niets bijzonders.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Van 3 naar 6, gelukkig hebben ze nog wat trekkracht onderinsjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:01:
Max had dus sowieso geen perfecte ronde. Het schakelen ging op een punt niet lekker waardoor hij wat tijd verloor en de DRS ging niet open. Het verschil had dus nog behoorlijk groter kunnen zijn.
Ja ik hoorde het hem ook zeggen, maar ik snap niet hoe dat werkt. Waarom zorgt tweemaal opschakelen in korte tijd ervoor dat de DRS niet open gaat?dutchgio schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:47:
[...]
Volgens Van der Garde zei Verstappen dat hij zelf al een fout maakte met opchakelen waardoor DRS niet open ging.
Gelukkig hebben ze dat bij Honda nu goed onder controle.PalingDrone schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:02:
[...]
Van 3 naar 6, gelukkig hebben ze nog wat trekkracht onderin
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja tuurlijk, en ik ben ook blij dat Max zich niet met dat soort spelletjes inlaat.dutchgio schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:32:
[...]
Dat is wel het verschil tussen winnen op sportief vlak en een slechte verliezer.
Zorg dat je zelf harder rijd in plaats van ervoor te zorgen dat je tegenstander geen tijd kan neerzetten.
Het bleek gelukkig ook niet nodig te zijn
Maar ik ben wel van mening dat HAM dat spelletje wel speelde op de hungaroring (Checo was daar dus het slachtoffer), en hij had hier de mogelijkheid om hetzelfde spelletje te spelen.
"man is not truly one, but truly two,"
Yes, de QRP mag weer... Het was net of de DRS niet werkte...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:03:
[modbreak] En de quickreply gaat weer aan.[/]
En ik maar drukken op de knop maar er gebeurde maar niets!sjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:04:
[...]
Yes, de QRP mag weer... Het was net of de DRS niet werkte...
Het is echt maar een klein stukje van open DRS tot finish. Ik denk dat het minder dan 0,1 seconde scheelt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:38:
Dus Max was waarschijnlijk nog eens 0,2s sneller.
Maar RBR, ga die DRS klep eens snel fixen. Dit kan niet hoor in Nederland.![]()
sjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:40:
[...]
offtopic:
offtopic antwoord: ik raad je aan om even naar de podcast van Grand Prix radio van afgelopen week te luisteren dan krijg je te horen met wie ze van doen hebben gehad bij de laatste rechtszaak.
Ik dacht eerst ook irritante milieugekkies, en mbt het gedoe met hagedissen en padden nog steeds dat gevoel.
Maar dat MOB schijnt wel serieus een punt te hebben. Het is ook niet zozeer tegen de GP gericht en om fans te pesten, maar meer richting de overheid zelf. En ondanks dat de meeste hem op Facebook maar 'dom' vinden schijnt het ook een hele intelligente man te zijn, zeker op gebied van milieuzaken.
Maar de kwalificatie was nice, Q1 zat ik in de auto en had ik alleen geluid... een vriendin is blij dat Kubica terug is en ondanks dat Gio P7 staat deed hij het niet zo slecht. Perez en Vettel was wel een slechte zaak. Maar ook een Norris ook gewoon pas op P13.
Gaaf circuit om op tv te zien, benieuwd naar de race morgen.
Zandvoort is zover wel een mega gaaf circuit. Dat er nog veel jaar geraced mag worden.
Het blijkt nu om een fout bij het opchakelen na bocht 3 te gaan wat ook al tijd koste, en niet zozeer gerelateerd aan de DRS later. Al met al geen perfect rondje.RoD schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:02:
[...]
Ja ik hoorde het hem ook zeggen, maar ik snap niet hoe dat werkt. Waarom zorgt tweemaal opschakelen in korte tijd ervoor dat de DRS niet open gaat?
Dat had net genoeg kunnen zijn om de pole kwijt te raken.kraanwagen schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:05:
[...]
Het is echt maar een klein stukje van open DRS tot finish. Ik denk dat het minder dan 0,1 seconde scheelt.
Is geen Kimisjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:05:
Respect dat Lewis tijdens een interview geen zonnebril wil dragen.
Zit nog veel volk. Al is een groot gedeelte ook naar de eettentjes gegaan.Bensimpel|IA schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:54:
Blijven er nog mensen voor de w series of loopt het circuit langzaam leeg?
Op Sky lieten ze het zien met slomo-beelden van Max en Lewis die uit de laatste bocht kwamen en daaruit bleek dat het zo'n 0.15s scheelde ofzo.kraanwagen schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:05:
[...]
Het is echt maar een klein stukje van open DRS tot finish. Ik denk dat het minder dan 0,1 seconde scheelt.
Tijdens de Formule W even eten? En daarna race 2 van de Formule 3 kijken zeker?DoeEensGek schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:08:
[...]
Zit nog veel volk. Al is een groot gedeelte ook naar de eettentjes gegaan.
Maar bijna geen inhaalmogelijkheden, dat is ook wel weer jammer.Bensimpel|IA schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:06:
Zandvoort is zover wel een mega gaaf circuit. Dat er nog veel jaar geraced mag worden.
Formule w? Das tegen de wratten toch?sjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:10:
[...]
Tijdens de Formule W even eten? En daarna race 2 van de Formule 3 kijken zeker?
Je moet je inhaalactie gewoon goed plannen. Maar dit is op meerdere circuits het geval.PolarBear schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:10:
[...]
Maar bijna geen inhaalmogelijkheden, dat is ook wel weer jammer.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Dat is ook zo, maar het is wel jammer. Want door de auto's is inhalen al lastig en de circuits maken het ook slecht mogelijk (hoewel dat ook weer deels aan de huidige F1 auto's liggen). Meer inhaalmogelijkheden maken het wel een stuk spannender.sjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:12:
[...]
Je moet je inhaalactie gewoon goed plannen. Maar dit is op meerdere circuits het geval.
PER weer een grote teleurstelling, heb je echt niks aan als tweede rijder.
De eerste rode vlag in Q2 leek me erg overdreven, reed zelf weg, niet veel troep op de baan en barrière intact op een reclamebord na. Te snel gegeven. De tweede was duidelijk, de pech zat bij Williams.
Eerste rondje Q3 van VER was al goed, maar zat een foutje in. De marge van de tweede had hij echt nodig om HAM die ook een fenomenaal rondje reed achter zich te houden.
Wordt nog een spannende start en ben benieuwd wat Mercedes aan strategie gaat doen met twee auto's.
En laat vd Garde aub nooit meer die post Q interviews doen, kwam geen inhoudelijke vraag uit
Het is te hopen dat het vanaf volgend jaar beter wordt met inhalen door het groundeffect van de nieuwe wagens.PolarBear schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:14:
[...]
Dat is ook zo, maar het is wel jammer. Want door de auto's is inhalen al lastig en de circuits maken het ook slecht mogelijk (hoewel dat ook weer deels aan de huidige F1 auto's liggen). Meer inhaalmogelijkheden maken het wel een stuk spannender.
Er zal ook wel een deel naar huis gaan, maar er zit nog best veel.sjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:10:
[...]
Tijdens de Formule W even eten? En daarna race 2 van de Formule 3 kijken zeker?
Als ik kaarten had gehad en op het circuit was dan had ik echt tot het allerlaatste gebleven. Zoiets als dit maak je zelden mee in Nederland.DoeEensGek schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:19:
[...]
Er zal ook wel een deel naar huis gaan, maar er zit nog best veel.
Nee. De kraan staat daar aan de andere kant van de baan en er mogen geen auto's op de baan zijn als ze over de baan heen moeten takelen. Dus hoe eerder de auto's in de pits zijn, des te eerder ze kunnen takelen.sambalbaj schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:16:
De eerste rode vlag in Q2 leek me erg overdreven, reed zelf weg, niet veel troep op de baan en barrière intact op een reclamebord na. Te snel gegeven. De tweede was duidelijk, de pech zat bij Williams.
En laat vd Garde aub nooit meer die post Q interviews doen, kwam geen inhoudelijke vraag uit
Dat hij zelf kon wegrijden was mooi meegenomen.
En over interviews: ze krijgen de vragen van de organisatie.

Maar super quali, genot om te kijken en chapeau voor de fans die het ook gewoon kunnen opbrengen om voor Lewis te applaudiseren
Morgen, history in the making

Ik snap dat mensen vandaag heel blij zijn met 'ons' Zandvoort, maar inhalen is voor F1 hier heel lastig tot onmogelijk. Dat is niet een kwestie van gewoon even wat beter plannen.sjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:12:
[...]
Je moet je inhaalactie gewoon goed plannen. Maar dit is op meerdere circuits het geval.
Het circuit is prima, past leuk in de kalender. De minpunten mogen ook gewoon benoemd worden. Maar ga de minpunten in ieder geval niet ontkennen of verdraaien.
Ik heb zelf de volgende gespot:
- Klagen over rode vlag incident van Verstappen, zodat zijn voorbereiding wordt verstoord met een bezoek aan de stewards. (Disclaimer: Ik denk dat het Mercedes was, weet je natuurlijk nooit zeker. De enige met belang.)
- Pylonnetje planten in de pitlane tijdens P3, zodat Verstappen geen goede pitstoppractice kan doen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/zF69PDAZPtIHlTs1UzChkgO3.png?f=user_large)
- Bottas en Hamilton nog even naar buiten sturen einde Q1 vlak voor Perez zijn neus, zonder dat ze een ronde neerzetten, waardoor Perez nog net even een paar seconden meer vertraging oploopt en de vlag net mist. (Overigens was het missen van de vlag uiteraard de fout van Perez zelf, die te traag reed in de laatste sector en Red Bull, die hem niet genoeg aanspoorde om te gassen.)
Red Bull mag de komende races wel wat assertiever worden of ik heb de trucks van Red Bull gemist, die slappe radioboodschap naar de FIA was wat teleurstellend.
erutangiS
Ik ontken niks en verdraai ook niks. Er zijn punten waar je kunt inhalen zo simpel is het nu eenmaal. Dat het last is, is gewoon een feit maar zoals ik al zei op verscheidene andere circuits is het niet anders.Playa del C. schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:30:
[...]
Ik snap dat mensen vandaag heel blij zijn met 'ons' Zandvoort, maar inhalen is voor F1 hier heel lastig tot onmogelijk. Dat is niet een kwestie van gewoon even wat beter plannen.
Het circuit is prima, past leuk in de kalender. De minpunten mogen ook gewoon benoemd worden. Maar ga de minpunten in ieder geval niet ontkennen of verdraaien.
Wat heeft er plaatsgevonden?simons schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:52:
Doornbos iets te amicaal....
Linkje?
Wat wil je dan eigenlijk zeggen? Iemand gaf toch aan dat het inhalen wel een probleem is en dat dat wel jammer is op dit circuit? Klaar toch? Ben je het gewoon eens mee, zeg je nu. Waarom moet je dan zeggen dat het 'gewoon een kwestie van plannen' is? En waarom bagatelliseren met het punt dat het ook elders voorkomt? Dat maakt het nog niet goed.sjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:39:
[...]
Ik ontken niks en verdraai ook niks. Er zijn punten waar je kunt inhalen zo simpel is het nu eenmaal. Dat het last is, is gewoon een feit maar zoals ik al zei op verscheidene andere circuits is het niet anders.
De klacht kwam van Anthony Davidson, analist bij Sky en simrijder bij Mercedes...MrOleo schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:31:
Ik heb zelf de volgende gespot:
- Klagen over rode vlag incident van Verstappen, zodat zijn voorbereiding wordt verstoord met een bezoek aan de stewards. (Disclaimer: Ik denk dat het Mercedes was, weet je natuurlijk nooit zeker. De enige met belang.)
Ga morgen kijken. Begint om 3 uur. Dan weet je het....Deruxian schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:52:
Gaat dit morgen een saaie optocht-race worden?
*trucs..
Ik zat al naar vrachtwagens in je screenshot te zoeken...
Me buurvrouw morgen ook maar eens een klacht in laten dienen.warp schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:49:
[...]
De klacht kwam van Anthony Davidson, analist bij Sky en simrijder bij Mercedes...
Qua inhaalacties wel, maar het kan een heel tactisch spel worden met rode vlaggen en pitstops.Deruxian schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:52:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik denk het niet, ik verwacht sowieso 2-3x safetycar en wellicht ook een rode vlag.Deruxian schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:52:
Ah, die lijn op het circuit is dan weer safety car line 1 zeker?
Max zijn 1e tijd was exact hetzelfde als Ham zijn ronde zie ik net? (Had ik vanmiddag niet eens door) Dus anyways 2 rondjes sneller dan Ham
[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 04-09-2021 18:07 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- DaniëlWW2
- Niet online
Je duikt ervoor en blokkeert iemand op zijn snelle ronde of niet. Dit is echt weer een "te veel coureurs deden het, dus niemand heeft schuld". Waarom heb je dan nog die regel als je het weer selectief toepast?
Elke coureur weet dat die enorme kombocht er is en je dus voor die bocht moet gaan als je ruimte wil laten voor coureurs die eraan komen. Dat negeren ze alleen en dan krijg je dit. En de FIA doet er niks aan. Zo zet je alleen wel weer een precedent dat als genoeg coureurs dit maar doen, niemand schuld heeft.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die heeft er inderdaad een mooi filmpje van gemaakt, maar kan geen protest indienen. Maar het is natuurlijk wel een lijntje naar Mercedes.warp schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:49:
[...]
De klacht kwam van Anthony Davidson, analist bij Sky en simrijder bij Mercedes...
Doh..renegrunn schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:53:
[...]
*trucs..
Ik zat al naar vrachtwagens in je screenshot te zoeken...

Met dank aan Vettel, die in Oostenrijk nog op vergelijkbare manier een straf kreeg, komen de Haas-rijders weg zonder straf.
Edit: Verdorie, zit ik daar te refreshen en mijn tekst te editen, wordt ik gesniped door Daniel...
[ Voor 26% gewijzigd door MrOleo op 04-09-2021 18:18 ]
erutangiS
Max rijdt morgen gewoon weg en laat iedereen en zijn moeder achter zich in de eerste ronde. Dan klappen er in de Tarzan bocht een stuk of 6 op elkaar inclusief beide Mercs. Rode vlag en herstart.Deruxian schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:52:
Lees bovenstaande zin maar nu zijn het een stuk of 6 andere auto's die het niet overleven.....
Lees nog eens de eerste zin en inderdaad weer een stuk of 6 auto's.
In de laatste ronde komen Max en Kubica als enigen over de meet.
Max als eerste natuurlijk. En Kubica gegund tweede.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
- DaniëlWW2
- Niet online
Het wordt een optocht, tussen de stukken met pure chaos.DoubleDutch schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:19:
Denk dat het morgen alles behalve een optocht word, als je nu al ziet dat ze in de Q er met een zuchtje wind eraf vliegen een kleine fout meteen word afgestraftet een grindbak, je meteen een gele/rode vlag hebt om de banden te wisselen,ik voorzie morgen één grote chaos en heb in ieder geval na Spa 6x zoveel special bier koud gezet. ☺️
Ik denk dat Vettel voor geen straf heeft gepleit, die zal die straf in Oostenrijk ook niet helemaal terecht hebben gevonden, waar andere coureurs zijn situatie verslechterden en hij de pineut was en hij zal dat zijn mede-duitser waarschijnlijk niet hebben willen aandoen. Als de benadeelde partij voor geen straf pleit, dan kan je moeilijker alsnog wel die straf geven. Maar het precedent wat je zet is wel een issue inderdaad.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:16:
Dus geen straf voor de Haas coureurs...
Je duikt ervoor en blokkeert iemand op zijn snelle ronde of niet. Dit is echt weer een "te veel coureurs deden het, dus niemand heeft schuld". Waarom heb je dan nog die regel als je het weer selectief toepast?
Elke coureur weet dat die enorme kombocht er is en je dus voor die bocht moet gaan als je ruimte wil laten voor coureurs die eraan komen. Dat negeren ze alleen en dan krijg je dit. En de FIA doet er niks aan. Zo zet je alleen wel weer een precedent dat als genoeg coureurs dit maar doen, niemand schuld heeft.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
erutangiS
Maak me morgen vooral 'zorgen' over bocht 1. Rechtsaf met Lewis aan de binnenkant......DoubleDutch schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:19:
Denk dat het morgen alles behalve een optocht word, als je nu al ziet dat ze in de Q er met een zuchtje wind eraf vliegen een kleine fout meteen word afgestraftet een grindbak, je meteen een gele/rode vlag hebt om de banden te wisselen,ik voorzie morgen één grote chaos en heb in ieder geval na Spa 6x zoveel special bier koud gezet. ☺️
Iemand die me even gerust kan stellen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Waarbij de Mercs steeds weer lekker makkelijk aansluiten op een weggereden Max en ‘m vervolgens tactisch pakken omdat Perez weer niet leverde vandaagDaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:20:
[...]
Het wordt een optocht, tussen de stukken met pure chaos.

Mijn boefje is liev!
Max is sneller weg. En een Silverstoontje kan Lewis zich hier niet permiteren. Dan stopt het niet met booehhh.Help!!!! schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:35:
[...]
Maak me morgen vooral 'zorgen' over bocht 1. Rechtsaf met Lewis aan de binnenkant......
Iemand die me even gerust kan stellen![]()
Dan wordt hij met pek en veren in de oven bij Tata Steel geflikkerd.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Je kunt er vanuit gaan dat Max een goede start heeft en later kan remmen omdat hij de racelijn kan pakken. Komt goed!Help!!!! schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:35:
[...]
Maak me morgen vooral 'zorgen' over bocht 1. Rechtsaf met Lewis aan de binnenkant......
Maar het blijft oppassen geblazen. Ook als Max een snellere racepace heeft, zal er nog wel een rode vlag komen en Merc weer in z’n kont zitten.
Ham gaat het te druk hebben met plek verdedigen want GaslyHelp!!!! schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:35:
[...]
PSN: bollsie
[ Voor 6% gewijzigd door Damian op 04-09-2021 18:41 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Morgen lekker op de bank met een (goed) pilsje erbij.
[ Voor 22% gewijzigd door OzzieMann op 04-09-2021 18:43 ]
https://untappd.com/user/OzzBier
Het is ondertussen imho allebei waar.Damian schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:41:
Seau de knetter die Perez laat het weer eens gigantisch liggen. Die hoort gewoon simpelweg elke keer naast Max te staan. Of is Max nou echt zo’n super talent 🧐 en Perez gewoon meh.
ps:
Ik had vooraf aan het seizoen ook echt meer van PER verwacht. Had hem toch wel redelijk hoog zitten.
Erg jammer dat hij niet beter kan aansluiten.
[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 04-09-2021 18:49 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nou ja, een 'lijntje'. Het is gewoon een directe verbindingMrOleo schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:17:
Die heeft er inderdaad een mooi filmpje van gemaakt, maar kan geen protest indienen. Maar het is natuurlijk wel een lijntje naar Mercedes.
Ah, dus als twee Haasen PER blokkeren, waardoor PER vol in de ankers moet om niet achterop ze te knallen, is het PER zijn schuld.Damian schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:41:
Seau de knetter die Perez laat het weer eens gigantisch liggen. Die hoort gewoon simpelweg elke keer naast Max te staan. Of is Max nou echt zo’n super talent 🧐 en Perez gewoon meh.

Verwijderd
Ik krijg ook steeds meer het idee dat de Red Bull een hele, hele lastige bolide is om onder de knie te krijgen op een of andere manier.Damian schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:41:
Technisch heb ik er geen kaas van gegeten verder, maar wijkt deze auto erg af van de concurrentie, afgezien van de rake?
Pole zit op de ideale lijn, zoals eigenlijk altijd.Maeslant schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:23:
Viel me op dat bij de F3 na de start de nummer 2 aan de goede kant zit voor bocht 1. Die was er zo voorbij.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Eerste hoogtepuntje voor mij morgen is al Davina Michelle die het volkslied gaat zingenVerwijderd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:55:
Je kunt er van vinden wat je wilt m.b.t. coronamaatregelen en de korte baan maar wat een geweldige reclame voor de F1 wordt hier gemaakt. FOM/FIA/organisatie mag zich in de handen wrijven met de fans, het weer, en het geweldige circuit. Als Maxima morgen nog de bekers uitdeelt i.p.v. de doorsnee saaie voorzitters van automobielverenigingen dan is het wel compleet.
Kippenvel en gierende adrenaline gegarandeerd.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 04-09-2021 19:02 ]
Het was VettelAmphiebietje schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:53:
[...]
Ah, dus als twee Haasen PER blokkeren, waardoor PER vol in de ankers moet om niet achterop ze te knallen, is het PER zijn schuld.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Help!!!! schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:03:
[...]
Ken haar alleen van naam, even opgezocht en de foto's overtuigen alvast
Blijkbaar heeft ze ook het Officiele Dutch Grandprix nummer gezongen.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Haha laten we hopen op spektakel.AvK schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:17:
[...]
Max rijdt morgen gewoon weg en laat iedereen en zijn moeder achter zich in de eerste ronde. Dan klappen er in de Tarzan bocht een stuk of 6 op elkaar inclusief beide Mercs. Rode vlag en herstart.
Lees bovenstaande zin maar nu zijn het een stuk of 6 andere auto's die het niet overleven.....
Lees nog eens de eerste zin en inderdaad weer een stuk of 6 auto's.
In de laatste ronde komen Max en Kubica als enigen over de meet.
Max als eerste natuurlijk. En Kubica gegund tweede.
Zat net de kwalificatie terug te kijken maar het is wel een prachtig circuit zeg. De baan zelf oogt spectaculair maar hoor veel mensen roepen dat het een optocht wordt en zo..
Maar de beelden, de sfeer, de omgeving, schitterend zeg. Genot voor het oog.
Het blijft natuurlijk hypocriet dat dit wel kan en veel andere dingen, helemaal als geroepen wordt dat er hiervoor geen uitzondering wordt gemaakt. Maar dat mag je Zandvoort zelf niet kwalijk nemen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Maar dat zou ook al zorgelijk zijn. Want dat is willekeur gebaseerd op de mening van de coureur waarbij bepaalde belangen ook nog eens een rol kunnen spelen.MrOleo schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:24:
[...]
Ik denk dat Vettel voor geen straf heeft gepleit, die zal die straf in Oostenrijk ook niet helemaal terecht hebben gevonden, waar andere coureurs zijn situatie verslechterden en hij de pineut was en hij zal dat zijn mede-duitser waarschijnlijk niet hebben willen aandoen. Als de benadeelde partij voor geen straf pleit, dan kan je moeilijker alsnog wel die straf geven. Maar het precedent wat je zet is wel een issue inderdaad.
Als de FIA dit serieus wil handhaven, dan leggen ze maar een keiharde lijn op het circuit waar je op het gas moet gaan voor je kwalificatieronde. Heb je dit gedoe hopelijk ook veel minder. Want volgende week krijgen we ook nog eens Monza en dat is nu al jaren gedoe van een nog groter formaat. Het is dat of niet handhaven, maar dat zal de FIA zeker niet doen.
Het zal vast leuk worden. De coureurs zijn er blij mee. Dat telt ook tochDeruxian schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:08:
[...]
Haha laten we hopen op spektakel.
Zat net de kwalificatie terug te kijken maar het is wel een prachtig circuit zeg. De baan zelf oogt spectaculair maar hoor veel mensen roepen dat het een optocht wordt en zo..
Maar de beelden, de sfeer, de omgeving, schitterend zeg. Genot voor het oog.
Het blijft natuurlijk hypocriet dat dit wel kan en veel andere dingen, helemaal als geroepen wordt dat er hiervoor geen uitzondering wordt gemaakt. Maar dat mag je Zandvoort zelf niet kwalijk nemen.
En hypocriet is het niet. Als je iets organiseert met vaste zitplaatsen mag je 2/3e vullen. Of het een uitbraak tot gevolg heeft weten we over 10 dagen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Zal wel niks zijn, Max rijd een super rondje en gaat in de tweede stint net iets sneller, Ham zit er echt een een stuk achter en er ziet er niet naar uit dat die veel sneller kan en boem 2de stin zit die er een paar duizendste er naast. 🤔
Alsof Mercedes de motor iets open draait. 😬
Zal wel aan mij liggen. 😂
Wie gaat eigenlijk de bekers uitdelen?Verwijderd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:55:
Als Maxima morgen nog de bekers uitdeelt i.p.v. de doorsnee saaie voorzitters van automobielverenigingen dan is het wel compleet.
Onze regering is er niet dus waarom Wim-Lex of Max niet...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het is wel iets vertekend omdat Max zijn DSR niet werkte en hij door de curb stones rechtstreeks van 4 naar 6 schakelde in een bepaalde bocht. Hij dacht dat dat toch ~0.15sec scheelde.DoubleDutch schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:23:
Zijn er nog meer mensen die verbaasd zijn dat Ham toch nog zo dicht bij Max zit in zijn tweede stint?
Zal wel niks zijn, Max rijd een super rondje en gaat in de tweede stint net iets sneller, Ham zit er echt een een stuk achter en er ziet er niet naar uit dat die veel sneller kan en boem 2de stin zit die er een paar duizendste er naast. 🤔
Alsof Mercedes de motor iets open draait. 😬
Zal wel aan mij liggen. 😂
Desalniettemin ben ik geen echt groot HAM fan maar hij heeft toch wel een hele nette prestatie geleverd gezien hij een heel groot gedeelte van de vrije training (op een nieuwe baan gemist heeft).
[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 04-09-2021 19:27 ]
PC Specs
Ik zie voor Red Bull overigens een prima mogelijkheid om zonder pijn motor #4 achterin Perez zijn chassis te zetten en 10 plaatsen grid penalties te pakken.
Ah ok dat had ik dus niet mee gekregen.Help!!!! schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:25:
[...]
Het is wel iets vertekend omdat Max zijn DSR niet werkte en hij door de curb stones rechtstreeks van 4 naar 6 schakelde in een bepaalde bocht. Hij dacht dat dat toch ~0.15sec scheelde.
Desalniettemin ben ik geen echt groot HAM fan maar hij heeft toch wel een hele nette prestatie geleverd gezien hij een heel groot gedeelte van de vrije training (op een nieuwe baan gemist heeft).
Maar ind een top prestatie van Ham op een nieuwe baan met weinig gereden km's.
Sowieso is het licht bizar dat zulke snelheidsverschillen op banen met hoogteverschillen, blinde bochten en soms weerinvloeden een geaccepteerd onderdeel zijn van trainingen/quali. Begin maar vast met een minimumsnelheid bij groene vlaggen (en een verplichting die asap weer aan te houden na terugkeer op de baan na het verlaten daarvan).DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:11:
[...]
Maar dat zou ook al zorgelijk zijn. Want dat is willekeur gebaseerd op de mening van de coureur waarbij bepaalde belangen ook nog eens een rol kunnen spelen.
Als de FIA dit serieus wil handhaven, dan leggen ze maar een keiharde lijn op het circuit waar je op het gas moet gaan voor je kwalificatieronde. Heb je dit gedoe hopelijk ook veel minder. Want volgende week krijgen we ook nog eens Monza en dat is nu al jaren gedoe van een nog groter formaat. Het is dat of niet handhaven, maar dat zal de FIA zeker niet doen.
Los daarvan mag er ook wel eens gekeken worden naar het straffensysteem, zeker wanneer de nummer laatst effectief 0 pijn heeft bij een gridstraf. Doe maar "plaatsen die je niet verder naar achter kan zijn een half punt op je licence" oid.
Als we toch random meningen over totaal niet gerelateerde onderwerpen gaan spuien: ik vind Prins Claus nog steeds de beste 'royal' die we gehad hebben.
On topic: is er al enige duidelijkheid of dat hele plenum-koeling verhaal nou een ding is of niet? Ik heb er de afgelopen 2 dagen niks meer over gehoord.
Another Q2 and the pace was actually really encouraging up until my big off! I’m ok, although it was a big 38G hit!
— Nicholas Latifi (@NicholasLatifi) 4 september 2021
Apologies to the team as I know I’ve left them a long night to get the car prepared for tomorrow... (1/2) pic.twitter.com/jkw4G81XKh
We’ll still give it everything and try to maximize any opportunities that come our way in the race👊🏻 #NL6 #DutchGP (2/2) pic.twitter.com/1p8mQkAq1u
— Nicholas Latifi (@NicholasLatifi) 4 september 2021
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Maar de Q was echt super. Echter, vooral F3 Race 2 heeft veel vertrouwen gegeven. Wat een episch goede race was dat. Met inhaalacties op onverwachte plekken.
Het kan nog steeds een optocht worden, maar het vertrouwen in iets moois is enorm toegenomen.
Krijg je dan niet hetzelfde maar dan voor die lijn in plaats van voor de laatste bocht?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:11:
[...]
Maar dat zou ook al zorgelijk zijn. Want dat is willekeur gebaseerd op de mening van de coureur waarbij bepaalde belangen ook nog eens een rol kunnen spelen.
Wellicht is een limiet op het gat wat je mag laten vallen tot de voorganger een idee, maar moeilijk te handhaven. Het probleem is dat de som van de gaten groter is dan de rondetijd op korte banen, waardoor het begin van de trein de staart inhaalt. Als ze in Oostenrijk hadden gehandhaafd waar ze het gedrag hadden verboden, dan hadden we deze situatie hopelijk niet gehad. Monza gaat interessant worden.
Edit: Wat ze trouwens heel snel heel hard mogen bestraffen is dat ze stil gaan staan in de pitexit. Dat is ook zo belachelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door MrOleo op 04-09-2021 20:07 ]
erutangiS
Op Monza hanteren ze waarschijnlijk weer de maximale rondetijd voor out-laps. Dat hadden ze hier ook moeten doen. Het was nu wederom weer alleen voor reconnaissance- en in-laps, niet voor out-laps.MrOleo schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:05:
[...]
Krijg je dan niet hetzelfde maar dan voor die lijn in plaats van voor de laatste bocht?
Wellicht is een limiet op het gat wat je mag laten vallen tot de voorganger een idee, maar moeilijk te handhaven. Het probleem is dat de som van de gaten groter is dan de rondetijd op korte banen, waardoor het begin van de trein de staart inhaalt. Als ze in Oostenrijk hadden gehandhaafd waar ze het gedrag hadden verboden, dan hadden we deze situatie hopelijk niet gehad. Monza gaat interessant worden.
Ziggo laat normaal het volkslied niet zien, hoop dat ze inderdaad even een uitzondering maken.DutchOwnage schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:00:
[...]
Eerste hoogtepuntje voor mij morgen is al Davina Michelle die het volkslied gaat zingen. Wel hopen dat Ziggo dat ff meepakt...
Kippenvel en gierende adrenaline gegarandeerd.
Maxima die de beker aan Max geeft?hoevenpe schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:24:
[...]
Wie gaat eigenlijk de bekers uitdelen?
Onze regering is er niet dus waarom Wim-Lex of Max niet...
- DaniëlWW2
- Niet online
Het idee is dat je een wachtrij gaat krijgen voor de laatste bocht zodat ze elkaar niet hinderen. Maar je hebt natuurlijk ook minimale lap tijd. Dat is alleen lastiger te handhaven omdat er altijd uitzonderingen zijn.MrOleo schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:05:
[...]
Krijg je dan niet hetzelfde maar dan voor die lijn in plaats van voor de laatste bocht?
Het fundamentele probleem is alleen een verrotte gedragscultuur waar zeker bepaalde coureurs en teams, geen enkel probleem hebben om de concurrentie zo te hinderen en het ook niet bestraft word. Een Verstappen zal je het nooit zien doen. Een Alonso ook niet tenzij je het verdient en zo zijn er nog een aatal zoals Vettel die je ook nooit opzettelijk zullen hinderen. Helaas zijn niet alle coureurs van dit niveau.

Dat was het ook en ik zou toch zweren dat Hamilton vorig seizoen een flinke straf had gekregen voor zijn proefstart buiten de pitstraat. Het is dus weer eens inconsistent. Dat krijg je helaas als je alles probeert dicht te timmeren op de basis van "alles is toegestaan tenzij het letterlijk zo beschreven staat als verboden". Dat werkt ook gewoon niet meer omdat die teams veel slimmer zijn dan de FIA en de laatste jaren zien we het keer op keer weer gebeuren. Je gaat het denk ik niet perfect krijgen, maar het kan zoveel beter als dat het nu is waar we om de paar races wel weer gedoe hebben.Edit: Wat ze trouwens heel snel heel hard mogen bestraffen is dat ze stil gaan staan in de pitexit. Dat is ook zo belachelijk.
Dan boenderen ze eventjes om even later stil te gaan staan, een minimum snelheid in de laatste sector zou wellicht veiliger zijn.DataGhost schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:07:
[...]
Op Monza hanteren ze waarschijnlijk weer de maximale rondetijd voor out-laps. Dat hadden ze hier ook moeten doen. Het was nu wederom weer alleen voor reconnaissance- en in-laps, niet voor out-laps.
Ben geen kraandrijver maar dit moeten toch prachtige klussen zijn.
Vroeg me eerst af waarom ze geen verrijker gebruiken maar daar blijkt het te schuin voor.
De beste plekken van race en je wordt nog betaald ook...werphengel schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:24:
Ben geen kraandrijver maar dit moeten toch prachtige klussen zijn.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
[ Voor 11% gewijzigd door dglavimans op 04-09-2021 20:34 ]
Ik ben in geen verre expert. Correct me if i am wrong
Dat zal ongetwijfeld ook wel meespelen.mnarijnm schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:36:
Komt dat ook niet beetje door de slimme marketing van Jumbo en andere bedrijven? Dat ze het nationalistisch gevoel overbrengen aan diegene die eigenlijk helemaal niks van Formule 1 weten, maar wel max steunen (omdat hij max is en 'nederlands')
Ik ben in geen verre expert. Correct me if i am wrong
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |