[F1 2021] Race 13 GP van Nederland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste
Acties:
  • 162.828 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08

Chiron

Moderator Discord
CH4OS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:37:
[...]
Met een vederlichte auto en soft banden er onder, kon de auto nog best wel eens lichter zijn geweest dan tijdens de kwalificatie... De soft banden zijn misschien alleen gebruikt tijdens de kwalificatie en hadden dus nog genoeg grip. Een goede outlap er uit rijden is dan belangrijker, omdat je de banden wel op temperatuur wilt hebben in de laatst mogelijke poging om de snelste ronde te rijden.
Maar dan nog, op dat inimini baantje van Zandvoort, met al het verkeer.. Hamilton heeft daar echt wel zn best op moeten doen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat dat nog best meevalt. Veel verkeer had HAM op dat moment ook niet meer, dus dat kwam mooi uit voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Aangezien ze tijdens de kwalificatie 1:09 reden en de fastest lap een 1:11 is (met ook nieuwe rode bandjes en een lichte auto, vergelijkbaar met kwalificatie-omstandigheden) , heeft Hamilton zeker niet op de limiet gereden. Dat zijn tijden die ze fluitend tijdens de vrije trainingen rijden...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In dat licht heeft het weekend wel laten zien dat men best veel progressie boekte qua tijd. Begon FP1 met tijden rond 1:14, zoiets, eindigt het (in de kwalificatie) 5 seconden sneller met een 1:09, best knap, als je het mij vraagt. Ben benieuwd wat het volgend jaar met de tijden gaat doen. De nieuwe auto's zijn dan misschien wel weer een nadeel om een goede vergelijking te kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-05 23:43
Help!!!! schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:30:
[...]

Het ging mij specifiek om het effect dat die witte rook/vuurwerk met de winnaar parallel met de baan "meeliep". Kan me niet herinneren dat ik dat zo eerder gezien heb bij andere GPs.
Singapore. Daar hebben/hadden ze dat ook. Maar inderdaad, erg tof effect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:46
naitsoezn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:01:
Aangezien ze tijdens de kwalificatie 1:09 reden en de fastest lap een 1:11 is (met ook nieuwe rode bandjes en een lichte auto, vergelijkbaar met kwalificatie-omstandigheden) , heeft Hamilton zeker niet op de limiet gereden. Dat zijn tijden die ze fluitend tijdens de vrije trainingen rijden...
Ik denk toch dat het heel dichtbij de limiet was. De 1:09 wordt gereden met nieuwe soft banden en van die banden is al snel het beste af. Lewis kreeg gebruikte softs onder zijn auto. Verder heb je in Q3 maar maximum 10 auto’s op de baan terwijl er aan het einde van de race veel meer auto’s rondreden, allemaal op ‘race pace’. Dus je heb met veel meer (langzaam) verkeer op de baan te maken. Dus.. Lewis heeft wel degelijk bijna op de limiet moeten rijden voor een 1:11. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PatrickC schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:18:
[...]
Ik denk toch dat het heel dichtbij de limiet was. De 1:09 wordt gereden met nieuwe soft banden en van die banden is al snel het beste af. Lewis kreeg gebruikte softs onder zijn auto. Verder heb je in Q3 maar maximum 10 auto’s op de baan terwijl er aan het einde van de race veel meer auto’s rondreden, allemaal op ‘race pace’. Dus je heb met veel meer (langzaam) verkeer op de baan te maken. Dus.. Lewis heeft wel degelijk bijna op de limiet moeten rijden voor een 1:11. :)
Precies. En niet te vergeten dat de 1.11 volledig zonder DRS was, iets wat ze tijdens Q wel beschikbaar hebben. Die heeft dus nog aardig gas gegeven die laatste ronde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CousinBoneless schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:17:
[...]

In de golfstaten volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CousinBoneless schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:17:
[...]
Abu Dhabi eveneens. Daar gaat het zelfs nog een keertje op- en neer langs start/finish (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hardware-lover schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:48:
Precies. En niet te vergeten dat de 1.11 volledig zonder DRS was, iets wat ze tijdens Q wel beschikbaar hebben. Die heeft dus nog aardig gas gegeven die laatste ronde.
Maar DRS alleen is geen 2s tijdswinst. ;) Ook in FP is DRS gewoon beschikbaar, afaik. Op racepace begon men met een 1:14, maar men heeft dan ook de nodige brandstof, aan het einde van de race is de tank nagenoeg leeg, dat scheelt al zo een kilootje of 40 en dus ook de nodige tijd in de ronde.
PatrickC schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:18:
Tja, de kwalificatie liet in Q1 en Q2 ook wel zien dat je alleen al door te switchen naar softbanden een halve seconde tijdswinst had, vervolgens ging het ook alleen maar sneller.; ik geloof dat de Q3 tijden met mediums is gereden (door zowel HAM als BOT), waar VER softs nodig had voor zijn 1:09 en HAM dus op 38 duizendste zat met mediums.

Dus nee, ik denk niet dat HAM op de limiet moest om de snelste raceronde te rijden. Het is niet alsof HAM ook 10 achterliggers ervoor heeft moeten inhalen, dan kun je de snelste raceronde simpelweg vergeten. De kans was er dus voor HAM om ervoor te gaan.

[ Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:46
hardware-lover schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:48:
[...]

Inderaad, die was ik nog vergeten! (y)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46
Een paar dagen na Zandvoort is er ineens overal buzz dat men meer kombochten wil. Er staan nu minstens 2 Tilke banen op de nominatie voor een kleine verbouwing.

https://www.formula1.com/...P1JyE2Om4LVtCmDTIlPN.html

Niet dat ze ook daar 19 graden banking willen maar er mag wel wat aangepast worden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

asing schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:47:
Een paar dagen na Zandvoort is er ineens overal buzz dat men meer kombochten wil. Er staan nu minstens 2 Tilke banen op de nominatie voor een kleine verbouwing.

https://www.formula1.com/...P1JyE2Om4LVtCmDTIlPN.html

Niet dat ze ook daar 19 graden banking willen maar er mag wel wat aangepast worden.
Abu Dhabi zou sowieso al anders zijn dit seizoen, om een aantal bochten wat interessanter te maken en te zorgen voor een vloeiendere flow over het circuit en wat meer inhaalmogelijkheden te scheppen.

In deze video is de banking dus nog niet meegenomen.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CH4OS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:53:
[...]
Abu Dhabi zou sowieso al anders zijn dit seizoen, om een aantal bochten wat interessanter te maken en te zorgen voor een vloeiendere flow over het circuit.
Ik hoorde Brawn vandeweek zeggen dat ze vooral aan de slag gaan met het ombouwen van negatieve camber naar positieve camber voor een stel bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
MikeyMan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:53:
[...]

Ik hoorde Brawn vandeweek zeggen dat ze vooral aan de slag gaan met het ombouwen van negatieve camber naar positieve camber voor een stel bochten.
Positive camber = banking. De vraag is hoeveel positive camber want dat maakt het tot een echte kombocht.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

asing schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:57:
[...]

Positive camber = banking. De vraag is hoeveel positive camber want dat maakt het tot een echte kombocht.
Ja iknow. Geef alleen aan dat er gekeken wordt om negatieve verkanting op te lossen en te vervangen door positieve verkanting. Of het dan gelijk doorgepakt wordt zei hij er niet bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CH4OS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:34:
[...]
Maar DRS alleen is geen 2s tijdswinst. ;) Ook in FP is DRS gewoon beschikbaar, afaik. Op racepace begon men met een 1:14, maar men heeft dan ook de nodige brandstof, aan het einde van de race is de tank nagenoeg leeg, dat scheelt al zo een kilootje of 40 en dus ook de nodige tijd in de ronde.
[knip]
Aan het einde van de race is de tank ook vrijwel leeg. Hamilton had geen nieuwe rode bandjes meer, en dat scheelt ook. Hij heeft die laatste ronde niet in qualy mode gereden, maar flink er tegenaan, dat beslist.

@CH4OS, ik doelde op de kwalificatie stand van Hamilton ;)

Ze hebben nog wel diverse power standen beschikbaar, in dit geval moest ie naar "stratmode 5" voor die laatste ronde (full race deployment).

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 08-09-2021 12:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hardware-lover schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:06:
Aan het einde van de race is de tank ook vrijwel leeg. Hamilton had geen nieuwe rode bandjes meer, en dat scheelt ook. Hij heeft die laatste ronde niet in qualy mode gereden, maar flink er tegenaan, dat beslist.
Volgens mij had HAM 1 snelle ronde tijdens de kwalificatie op deze set gedaan. De softs zijn niet gelijk weg na 3 ronden of zo. En aan de engine modes mogen ze niet meer komen, als je dat bedoelt met 'qualy mode'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
MikeyMan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:00:
[...]

Ja iknow. Geef alleen aan dat er gekeken wordt om negatieve verkanting op te lossen en te vervangen door positieve verkanting. Of het dan gelijk doorgepakt wordt zei hij er niet bij ;)
“And Abu Dhabi, the last third, or half, of the circuit, has all been modified for this year, and that will have some gently banked corners – although nothing quite as severe as Turn 3 [at Zandvoort]!
Het kan van alles betekenen. De regels stellen dat er niet meer dan 10 graden banking mag zijn, op aanraden van Charlie Whiting heeft Zandvoor max 19 graden. Wat mij betreft doen ze maar een paar graden. Dan blijft Zandvoort die ene baan met die kombochten en daar ben ik als Nederlander best trots op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Help!!!! schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:30:
[...]

Het ging mij specifiek om het effect dat die witte rook/vuurwerk met de winnaar parallel met de baan "meeliep". Kan me niet herinneren dat ik dat zo eerder gezien heb bij andere GPs.
Singapore, Abu Dhabi heb ik dat ook al eerder gezien iig :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MikeyMan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:53:
[...]
Negative camber geeft juist meer variatie omdat een coureur daar sneller een foutje kan maken en wijd gaan.

Zou niet zo in kunnen schatten of dat positief of negatief is :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:11:
[...]

Negative camber geeft juist meer variatie omdat een coureur daar sneller een foutje kan maken en wijd gaan.

Als coureur heb je een schurfthekel aan negative camber. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 12:42
hardware-lover schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:06:
[...]

@CH4OS, ik doelde op de kwalificatie stand van Hamilton ;)

Ze hebben nog wel diverse power standen beschikbaar, in dit geval moest ie naar "stratmode 5" voor die laatste ronde (full race deployment).
Wat ik altijd knap vind (maar dat is niet enkel bij Hamilton), is dat ze op enkele bochten tijd hun mindset kunnen aanpassen. Als je een ronde of 40 met harde/medium banden hebt zitten cruisen en dan opeens de opeens naar de "boterzachte" soft banden, dan vind ik het wel knap dat ze zich genoeg kunnen aanpassen om direct op die banden te kunnen knallen.

Voor de power standen. Hij had inderdaad wel de mogelijkheid om zoveel mogelijk op te laden op zijn out lap om dan alles eruit te gooien in de laatste ronde
asing schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:33:
[...]

Als coureur heb je een schurfthekel aan negative camber. ;)
Daarom vond ik altijd Bruxelles op Francorchamps één van de slechtste bochten ooit. Maar dat kan ook aan mijn rijstijl liggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:11:
[...]

Das leuk voor de quali, maar komt racen niet ten goede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

YakuzA schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:10:
[...]

Singapore, Abu Dhabi heb ik dat ook al eerder gezien iig :)
Blijkbaar heb ik niet goed opgelet bij de finishes.... :o

Misschien ligt het ook aan de hoek waarmee het gefilmd werd waardoor ik het hier zo cool vond.

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 08-09-2021 13:39 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niemand deze nog gelinkt?

YouTube: Analysing Max Verstappen's Home Victory | Jolyon Palmer's F1 TV Anal...

Jolyons analysis van de GP in Zandvoort. Inclusief volledige Telemetry van de Q laps van Verstappen en Hamilton.

Volledige versie op F1TV/Formula1.com

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 08-09-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 08:19
Kenhas schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:43:
[...]

Wat ik altijd knap vind (maar dat is niet enkel bij Hamilton), is dat ze op enkele bochten tijd hun mindset kunnen aanpassen. Als je een ronde of 40 met harde/medium banden hebt zitten cruisen en dan opeens de opeens naar de "boterzachte" soft banden, dan vind ik het wel knap dat ze zich genoeg kunnen aanpassen om direct op die banden te kunnen knallen.
Absoluut knap, maar het is ook een kwestie van aanvoelen. Ze gaan regelmatig glijdend/half driftend een bocht door om zo in te schatten waar de limiet van de banden ligt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:30

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Albon naar Williams!
https://twitter.com/alex_albon/status/1435577309671694338

[ Voor 55% gewijzigd door Miesjh op 08-09-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:42

Bloodclot

Jawier!

Albon:
The most sincere thank you to Jost and everyone at Williams for trusting me with this opportunity and of course
@redbullracing
especially Christian and Dr. Marko for making this possible.

Horner en Marko: "als wij jouw nu in de Mercedes Williams krijgen, zou je dat leuk vinden? Af en toe een teams-meeting doen hoe die mercedes engine snufjes werkt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:30

Miesjh

Ja, zag het te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:56
Is er nog plek voor een paar veren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop. Morgen komt Monza. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord