[F1 2021] Race 12 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 46 Laatste
Acties:
  • 133.966 views

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteur:
  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:43

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2021 - GP-Topic Race 12

12. Belgian Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/JAqMN54It1Ltsnnh44f8elfk/full.jpg

Data

vr 27 Aug
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png11:30(11:30) Local Time
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00(15:00) Local Time
za 28 Aug
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png12:00(12:00) Local Time
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00(15:00) Local Time
zo 29 Aug
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00(15:00)
 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png=NL-tijdCircuit tijd

Circuit

Circuit:Circuit de Spa-Francorchamps
Lengte:7004 m
Aantal Ronden:44
Race Afstand:308.052 km
Ronde record:1:46.283 - Valtteri Bottas (2018)

Vorige Race

Datum:30 augustus 2020
Winnaar:Lewis Hamilton (Mercedes)
Race tijd:1:24:08.761
2e & 3e Plaats:BOT, VER
Pole:1:41.252 - Lewis Hamilton (Mercedes)
Snelste Ronde:1:47.483 - Daniel Ricciardo (Renault)
LinksFormula1.com

Wikipedia

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder @pinda powerrr ).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYT4ppCuqXS2gtHQanrwVrggTF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LTbL5zNR305DRpBS3C6JB7G.jpg?f=fotoalbum_large
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2021 - 19-augustus-2021 - nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzI1aixP91Ciia7fjg_Y3WnN0tA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aKIikWoG8yDe4NwEjFcgImnN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNm9xquXdhuu8DM8YsnKD_WN7Uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADolAwbG1BkKw6wh9t8pGaMa.jpg?f=fotoalbum_large

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P16 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131
Race 8:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 138 - 156
Race 9:0 - 1 - (P4 -- P1+FL) 150 - 182
Race 10a:0 - 1 - (P2 -- P1) 152 - 185
Race 10b:1 - 0 - (P1 -- DNF) 177 - 185
Race 11:1 - 0 - (P2 -- P9) 195 - 187

HAM4xP1, 5xP2 ,1xP4 ,1xP7, 1xP15
VER6xP1, 3xP2, 1xP9, 2xDNF
VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:05

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De banden voor dit weekend met de extra info van Pirelli:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9eaLwKWQAIxtx0?format=jpg&name=large

Tweakers Discord

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013

basvn

Breezand - NHN

*knip*
Lees nog even DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic" voor de nieuwe opzet aub.

[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 26-08-2021 11:06 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:07
Morgenochtend vroeg naar Spa toe...

Wordt poncho meenemen ben ik bang

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n92JlH0tfwIb75JbutmTUrmbkSY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4dkkXYjK9fs2UVJfhTq7Fo6Q.png?f=user_large

RichardVos.nl

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:26

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-05 17:42

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hoop dat Max z'n momentum weer terug kan pakken hier. Heeft genoeg pech gehad. Was er nog sprake van hier gridstraffen pakken?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27
Fox-Racing schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:10:

[Afbeelding]
Een poncho zou ik sowieso altijd meenemen naar Spa, ongeacht de voorspellingen ;)

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Veel plezier allen in Spa!
Ik zit nog lekker aan een meer in Zweden. Morgen en Zaterdag terugrijden…

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Afbeelding]
Hmm... Not too bad! Beetje (!) Regen op spa altijd leuk.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53

sjaool

Every life should have 9 cats

NoFearCreations schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:14:
Hoop dat Max z'n momentum niet weer afgepakt wordt hier. Heeft genoeg pech gehad. Was er nog sprake van hier gridstraffen pakken?
FTFY :+

Btw volgens mij krijgt alleen Bottas een gridstraf. Red Bull pakt ze nog niet voor een nieuwe motor wat ik begrepen heb.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:35
Tip!

Zat glijbanen mee gemaakt op Spa.

Bereid je maar voor op veel modder als je een plekje op of rondom het gras hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05 23:35
Duurde lang die zomerstop! :P

Hopelijk kan Max de pech achter zich laten en Hamilton, na een stevig gevecht in het begin, weer ver achter zich laten :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45
man man man wat heeft dit lang geduurd! @DaniëlWW2 @tweakduke @basvn weer bedankt voor de genomen moeite.

Ik heb helaas maar kennelijk ook gelukkig de 2 vorige racetopics gemist. Ik hoop oprecht dat we het hier normaal kunnen houden wat er ook gebeurd en wie er ook wint. Ik hoop ook echt dat iedereen weer kan genieten van alle info en updates die dit weekend met zich meeneemt!

PH-MRK request startup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Mrkoekie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:42:
man man man wat heeft dit lang geduurd! @DaniëlWW2 @tweakduke @basvn weer bedankt voor de genomen moeite.

Ik heb helaas maar kennelijk ook gelukkig de 2 vorige racetopics gemist. Ik hoop oprecht dat we het hier normaal kunnen houden wat er ook gebeurd en wie er ook wint. Ik hoop ook echt dat iedereen weer kan genieten van alle info en updates die dit weekend met zich meeneemt!
Inderdaad, doe normaal aub.
Ik hoop op een hele saaie race van Max op de eerste plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:30
Eind van de middag rijden we aan richting Spa, we verblijven op een camping langs het circuit.
Als ik de voorspellingen bekijk lijkt er vooral veel kans op kleine buitjes en/of miezer weer. We zullen zien wat het wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:43
FIA - Event & Timing information

Stewards:
  1. garry connelly
  2. felix holter
  3. derek warwick
  4. yves bacquelaine (BE)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbpD1q2uPTqs4HIxVBuTuDkQ0yM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BRV4SawP5BZtrp3MODmagXFa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:25
Mijn vrouw moet werken dit weekend... de bank gaat niet verder afgebroken worden, wat er ook gebeurt.

Maar wat @Mrkoekie en @tlpeter zeggen: hopelijk wordt het een wat normalere race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:04
tlpeter schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:45:
[...]

Inderdaad, doe normaal aub.
Ik hoop op een hele saaie race van Max op de eerste plek.
Met de verwachting van regen op Spa, denk ik dat het alles behalve een saaie race gaat worden. Kimi als winnaar op zondag in de Alfa _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:27
sjaool schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

FTFY :+

Btw volgens mij krijgt alleen Bottas een gridstraf. Red Bull pakt ze nog niet voor een nieuwe motor wat ik begrepen heb.
Stroll heeft ook een straf voor zijn actie bij de start van de vorige race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:12
Jaaaa, ik heb er ook weer zin in. Zeker met de huidige voorspellingen (80% regen op zowel zaterdag en zondag) kan het een bijzondere, mooie race worden. Dan maakt de uitslag me verder ook niet heel veel uit, Hongarije was ook een feest om te zien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:22

Pierre

Van nature lui!

boxlessness schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:56:
Hopelijk wordt het een wat normalere race.
Ik hoop meer op normaal taal gebruik hier in het Topic.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
We zijn er weer! Collega's hebben VIP tickets gewonnen op het werk van een sponsor. Ze mogen het hele weekend de Mercedes VIP room in. De grootste Max Verstappen fans van mn werk gaan bekijken hoe ze de wagen van Lewis kunnen saboteren >:) 8)7

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:21
redfoxert schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:06:
We zijn er weer! Collega's hebben VIP tickets gewonnen op het werk van een sponsor. Ze mogen het hele weekend de Mercedes VIP room in. De grootste Max Verstappen fans van mn werk gaan bekijken hoe ze de wagen van Lewis kunnen saboteren >:) 8)7
Pro-tip, doe iets met een brandstof sample lift pump :P

Maar goed om weer terug van weggeweest te zijn, bent erg benieuwd hoe alles dit weekend gaat lopen.

at your service

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

De geschiedenis van Eau Rouge

Track Guide by Nico Rosberg

Regenvoorspelling dit weekend voor Spa-Francorchamps
2021 Belgian Grand Prix weather forecast
FRIDAY, AUGUST 27 – FP1 AND FP2 WEATHER
Conditions: Fog patches at start, then mostly cloudy with showers in the afternoon.
Maximum temperature expected: 16 Celsius
Chance of rain: 60%

SATURDAY, AUGUST 28 – FP3 AND QUALIFYING WEATHER
Conditions: Foggy at dawn under low level clouds. Cloudy day with showers all day long.
Maximum temperature expected: 17 Celsius
Chance of rain: 40%

SUNDAY, AUGUST 29 – RACE WEATHER
Conditions: Mostly cloudy morning and sunny spells for the race, with a moderate chance of showers.
Maximum temperature expected: 17 Celsius
Chance of rain: 40%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:17

Damian

Insane Obtrusion

[Afbeelding]
Zal wel weer droog worden :(

Regenrace op spa is altijd vet :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online

[Afbeelding]
Toch veel plezier :)F

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:05

Quad

Doof

Heel fijn dat het weer gaat beginnen, want dat betekent dat we weer een weekend dichter bij Zandvoort zitten. :)F
Spa is altijd wel een leuke track, gebeurt nog wel eens wat in het midden qua spanning en incidenten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:18
Ik hoop op een paar flinke buien... dan kan het zowel in Q als race heel interessant worden met het maken van de juiste keuzes op het juiste moment!

• Jasphur
  • Laatst online: 13:13
Erg benieuwd naar deze race. Aangezien ik volgende week niet kan kijken door verplichtingen, deze zondag maar ruimte gemaakt in de agenda. Hopelijk geen crash zoals in de WEC begin deze maand...

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:49

Spotmatic

Ken sent me

Gedeeltelijk ontopic: wie binnen het circuit van Spa-Francorchamps is, geschiedenis leuk vindt en zin heeft in een leuke boswandeling: ergens in de buurt van Raidillon (in het bos binnen het circuit) staat een stenen grenspaal nr. 137, uit het begin van de 19e eeuw. Hij staat op de toenmalige grens van België en Pruisen. Hij wordt geflankeerd door een nog oudere driehoekige grenssteen uit de late 18e eeuw, die de grens tussen de kantons Stavelot en Malmédy markeert.

Ergens anders op het circuit zou ook grenspaal 138 moeten staan, maar die heb ik niet opgezocht.

Geef maar toe, dit zagen jullie niet aankomen in dit topic. :p

Eigen foto (het circuit is in de achtergrond nog net zichtbaar):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PM4qjA9Tzu5dTGA27CGA095314c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzFl21OJbswaGG7HZ5okREQI.jpg?f=fotoalbum_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:57

Bloodclot

Jawier!

Spotmatic schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:26:
Gedeeltelijk ontopic: wie binnen het circuit van Spa-Francorchamps is, geschiedenis leuk vindt en zin heeft in een leuke boswandeling: ergens in de buurt van Raidillon (in het bos binnen het circuit) staat een stenen grenspaal nr. 137, uit het begin van de 19e eeuw. Hij staat op de toenmalige grens van België en Pruisen. Hij wordt geflankeerd door een nog oudere driehoekige grenssteen uit de late 18e eeuw, die de grens tussen de kantons Stavelot en Malmédy markeert.

Ergens anders op het circuit zou ook grenspaal 138 moeten staan, maar die heb ik niet opgezocht.

Geef maar toe, dit zagen jullie niet aankomen in dit topic. :p

Eigen foto:

[Afbeelding]
Leuk feitje! waar staat deze paal? Midden in het bos heb je een lang wandelpad, staat deze in hierbij de buurt? Of moet je echt het bos in? Ben eigenlijk ook stiekem benieuwd naar nr 138...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 23:55

pro_6or

amateur_60r

Dankjewel Bas,

ik heb er nog steeds heel weinig zin in na de aanslag op silverstone en de pech in Hongarije. Voor mijn gevoel kan Mercedes altijd zonder scrupule nog winnen en zelfs 33 punten voor en op nr1 liggen op Silverstone zijn dus niks waard. Je staat 2 races later 8 punten achter en je 2e motor ligt in puin.

De continu stroom praatjes van Toto en Lewis (rondom de races) zelf helpen daar ook niet bij. Het geeft me een smerig, gebruikt gevoel.

Maar OK, we zullen zien.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
Bloodclot schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:29:
[...]

Leuk feitje! waar staat deze paal? Midden in het bos heb je een lang wandelpad, staat deze in hierbij de buurt? Of moet je echt het bos in? Ben eigenlijk ook stiekem benieuwd naar nr 138...

En @Spotmatic
Een google zoekopdracht bracht me bij deze site:
http://www.grensmarkeringen.be/BelgiePruisenMalmedy2.htm

138 en 139 stonden er in 1996 nog wel :o waar precies is bij 138 onduidelijk. 139 zou bij eau rouge ergens moeten zijn.
136 en 140 verdwenen

138 stond er in 2011 nog, 139 waarschijnlijk toen wel verdwenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Bloodclot schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:29:
[...]
Als ik het me goed herinner zou grenspaal nr. 137 hier ergens moeten staan: https://goo.gl/maps/7cs9ZSB2G35nWjJG8. Het staat naast een onooglijk bospad, dus niet direct langs een van de gebruikelijke wandelpaden. Het zou echter wel als pad herkenbaar moeten zijn (althans: wel toen ik er was, in 2019).

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Benieuwd of Red Bull dit weekend een penalty gaat pakken voor een motorwissel bij beide coureurs en dan vanuit de achterhoede de race gaat aanvangen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik hoop dat RBR de pech achter zich kan laten en weer volop mee kunnen doen voor de overwinning.
Zou mooi zijn als Lewis een keer uitvalt...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Schrik niet als je post weg is, maar we slaan een andere weg in. Zie DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Voeg dus inhoudelijk iets toe met je post, we snappen dat jullie er zin in dat hebben wij evengoed :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:26
JohanKupers schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:59:
Benieuwd of Red Bull dit weekend een penalty gaat pakken voor een motorwissel bij beide coureurs en dan vanuit de achterhoede de race gaat aanvangen.
Het is of nu of in Monza vermoed ik, in Zandvoort zal inhalen lastiger zijn en wil je niet achteraan starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 11:38

d0s

sssst

JohanKupers schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:59:
Als het gaat regenen is dat helemaal geen slecht idee. Wegblijven uit de malaise in de eerste bocht.
Als je ergens plekken kunt goedmaken dan is het op spa.

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

epo

dutchgio schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Het is of nu of in Monza vermoed ik, in Zandvoort zal inhalen lastiger zijn en wil je niet achteraan starten.
Ik verwacht dat ze het even uitstellen, mogelijk eerder bij een slechte kwalificatie en anders op een circuit waar het makkelijk inhalen is + duidelijke signalen dat ze niet kunnen winnen.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-05 17:41
d0s schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Als het gaat regenen is dat helemaal geen slecht idee. Wegblijven uit de malaise in de eerste bocht.
Als je ergens plekken kunt goedmaken dan is het op spa.
Helmut Marko gaf begin deze maand al aan dat ze het zeker in overweging nemen om hier voor beide rijders de 4e motor te steken. Zeker met regen lijkt mij dat ook beter dan bijv. in Monza. Zowel VER als PER zijn (meestal) goed op een natte baan.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• dutchgio
epo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

Ik verwacht dat ze het even uitstellen, mogelijk eerder bij een slechte kwalificatie en anders op een circuit waar het makkelijk inhalen is + duidelijke signalen dat ze niet kunnen winnen.
Juist op Spa met de mogelijkheid van een regenrace kun je de schade wellicht beperkt houden door achteraan te starten.
Het is ook maar de vraag of het een vrije keuze is wanneer ze de motor vervangen na de vorige crash, een technisch falen terwijl je in de race aan kop gaat wil je ook niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

hansvk schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Helmut Marko gaf begin deze maand al aan dat ze het zeker in overweging nemen om hier voor beide rijders de 4e motor te steken. Zeker met regen lijkt mij dat ook beter dan bijv. in Monza. Zowel VER als PER zijn (meestal) goed op een natte baan.
Leuk weetje: bij zijn fameuze inhaalrace in een nat Brazilië in 2016 haalde Max Sergio net voor het einde nog even in, om de derde plek van hem af te pakken. :-)
Dus Pérez zal goed zijn maar Max en Lewis zijn ongenaakbaar in die omstandigheden.

• hansvk
dutchgio schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Het is ook maar de vraag of het een vrije keuze is wanneer ze de motor vervangen na de vorige crash, een technisch falen terwijl je in de race aan kop gaat wil je ook niet...
Ze hebben ook nog andere motoren in de poule die ze kunnen gebruiken. Dus het hoeft geen noodzaak te zijn om een nieuwe motor te plaatsten.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-05 09:23
tweakduke schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:10:
[mbr]Schrik niet als je post weg is, maar we slaan een andere weg in. Zie DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Voeg dus inhoudelijk iets toe met je post, we snappen dat jullie er zin in dat hebben wij evengoed :) [/mbr]
Ik snap de nieuwe weg helemaal en helemaal eens. maar kom op, de service van Basvn wordt ook weggehaald?! waarom? Dat is tegenwoordig gewoon zo'n beetje deel van de startpost?

Laten we s.v.p niet zó rigoreus doen.. 8)7

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Huh mijn forum post is verwijderd @tweakduke ?
Hoe streng zijn we geworden, want er stond geen scheldwoord, racistische of op de correur uitspraken in. Graag even uitleg gevraagd want dit bederft de pret wel gigantisch :/

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
Spotmatic schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

Leuk weetje: bij zijn fameuze inhaalrace in een nat Brazilië in 2016 haalde Max Sergio net voor het einde nog even in, om de derde plek van hem af te pakken. :-)
Dus Pérez zal goed zijn maar Max en Lewis zijn ongenaakbaar in die omstandigheden.
Eens, maar kan afhangen van de omstandigheden of raceverloop. Turkije 2020, tweede plaats voor PER waar VER twee spins heeft en 6e wordt. HAM in de race erg goed en wordt afgetekend 1e.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Mensen kunnen prima de topics zelf vinden. Bovendien zeker voor de trainingen, kwalificatie of race is begonnen hoeven we het topic niet meteen vol te spammen met one-liners en inhoudloze posts.

Vandaar dat er na de valse start wat posts naar de TC zijn gegaan.

Voor overige feedback daarover verwijs ik jullie naar Sport Feedbacktopic

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
hansvk schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Ze hebben ook nog andere motoren in de poule die ze kunnen gebruiken. Dus het hoeft geen noodzaak te zijn om een nieuwe motor te plaatsten.
Maar het zal een keer moeten gebeuren, een dan is nu misschien wel het moment als het een regenrace wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

De weersvoorspellingen geven wel miezerig weer aan. Lijkt niet helemaal droog te blijven al vallen de hoeveelheden mee/tegen (doorhalen wat niet va toepassing is).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-05 19:58
redfoxert schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:06:
Hier denk ik ook al een tijdje over na. Ergens in de bosjes liggen met een laser en langzaam de banden van hamilton wegbranden op het rechte stuk… moet te doen zijn!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Word dit weekend weer genieten met een regenrace!
Hebben der zin in, laten we de pret niet bederven *O* !

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:57

Bloodclot

Jawier!

psy schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:44:
De weersvoorspellingen geven wel miezerig weer aan. Lijkt niet helemaal droog te blijven al vallen de hoeveelheden mee/tegen (doorhalen wat niet va toepassing is).
De ardennen zijn heel onvoorspelbaar, icm het circuit kun je spectaculaire situaties krijgen. regenwolken hooveren boven je/langs je heen en je weet niet wanneer het gaat regenen. Daarbij een lange(gerekte) circuit kun je situaties krijgen waar 1 sector kletskloddernat is en de andere sectoren compleet droog.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 10:29
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Dit valt dus onder zinloze slowchat. ;)

[ Voor 73% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-08-2021 12:07 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Bloodclot schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

De ardennen zijn heel onvoorspelbaar, icm het circuit kun je spectaculaire situaties krijgen. regenwolken hooveren boven je/langs je heen en je weet niet wanneer het gaat regenen. Daarbij een lange(gerekte) circuit kun je situaties krijgen waar 1 sector kletskloddernat is en de andere sectoren compleet droog.
Kan me nog wel herinneren dat er op de zondag voor de race gewoon sneeuw lag op het circuit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:02
MuVo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:00:
RACEWEEK!!! *O*

Of RACEMIDWEEK? :+

Dat was nog niet uitgesproken in dit topic, of mag dat niet meer?
Nope mag niet meer.

• toolkist
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:02:
[...]

Ik hoop meer op normaal taal gebruik hier in het Topic.
Nou, gezien volgende week Zandvoort is hoop ik toch vooral op niet weer een Hamilton-Verstappen clash dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

toolkist schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Nou, gezien volgende week Zandvoort is hoop ik toch vooral op niet weer een Hamilton-Verstappen clash dit weekend.
Wel oppassen he, dit kan zo ineens een randzaak worden :+.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:12

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Hangt van het soort clash af. Zolang ze niet fysiek samenkomen mag er van mij veel ;)

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:39

Chiron

Moderator Discord
[...]

Ik hoop het ook niet, maar de kans is groot dat Lewis en Max vanaf de voorste startrij vertrekken, dat wordt dan nog leuk als ze naast elkaar op Raidillon af stuiven.

Als ze dan toch clashen zou ik het niet erg vinden als Lewis een keer aan het kortste eind trekt O-)

RBR schijnt weer een berg updates mee te nemen, maar het zal als het hier in Spa droog blijft ongetwijfeld weer Mercedes en RBR worden, dan een tijdje niks, en dan de rest.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Pierre schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Kan me nog wel herinneren dat er op de zondag voor de race gewoon sneeuw lag op het circuit.
offtopic:
Verschillend weer bij de WEC race van 2019 :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 21:45
WetterOnline melde een natte qualy en een miezerig achtige race.

Hoop dat de regen zondag net iets meer is dan ze nu voorspellen

• Plenkske
Tja er worden vooral buitjes voorspelt met lage aantallen: 0,1 - 0,4 mm.
Gisteren lag de nadruk wat meer op zaterdag, nu weer wat meer op de zondag (WeerOnline).
Blijft afwachten wat er in de Ardennen gebeurt.

Feit is wel dat de temperatuur niet heel hoog ligt. Overdag 14-16 graden.
Maar met af en toe een zonnetje en de wagens over de baan is het asfalt ook zo droog.

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Het zal er zondag wel weer anders uitzien... Ff dromen dan maar. 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfgq-O729B-jT8G2OH0dB-uyR1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSZ21MGVL3rDYgZbPqXpDTyA.jpg?f=fotoalbum_large

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:27
Laten we hopen op een droge zaterdag en kletsnatte race zondag (of andersom). Dan kan Red Bull bij beide coureurs een nieuwe motor steken en vanuit de pits starten met of een specifieke droogweer, of natweer setup.

• Plenkske
nick93192 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:58:
Laten we hopen op een droge zaterdag en kletsnatte race zondag (of andersom). Dan kan Red Bull bij beide coureurs een nieuwe motor steken en vanuit de pits starten met of een specifieke droogweer, of natweer setup.
Ik denk eigenlijk niet dat ze genoeg tijd hiervoor hebben om dit goed in te schatten. Tenzij het echt langdurige regen wordt, maar zo ziet het er nu nog niet uit. Buitjes... die kunnen dus precies over het circuit gaan, of niet ;)

Sowieso vraag ik me af of je genoeg mag aanpassen aan de setup om dit nut te laten hebben, vanwege parc ferme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Dan krijg je gridstraffen, maar nog verder naar achteren dan p20 kun je niet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 26-08-2021 13:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 11:30
tweakduke schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:34:
Mensen kunnen prima de topics zelf vinden. Bovendien zeker voor de trainingen, kwalificatie of race is begonnen hoeven we het topic niet meteen vol te spammen met one-liners en inhoudloze posts.

Vandaar dat er na de valse start wat posts naar de TC zijn gegaan.

[mbr]Voor overige feedback daarover verwijs ik jullie naar Sport Feedbacktopic [/mbr]
Foei Don... :|

Opmerking verplaatst naar ander topic. DonJunior in "Sport Feedbacktopic"

[ Voor 33% gewijzigd door DonJunior op 26-08-2021 13:13 ]

*sowieso

• Plenkske
dutchgio schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:04:
Dan krijg je gridstraffen, maar verder nog naar achteren dan p20 kun je niet. :)
Als het op dat moment alleen om gridstraffen gaat in de huidige race, dan boeit het inderdaad niet :)
Maar zo gedetailleerd ken ik de regels niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Dat het maar een race zoals in '98 mag worden. Hamilton die na de start Verstappen een klein tikje geeft in La Source met spin van Verstappen als gevolg waarna die door een Sauber Alfa wordt uitgeschakeld. Vervolgens Perez uitkomen Les Combes in de grindbak maar verder kan, kansloos. Hamilton ruim op kop, totdat die Perez tegen komt waarbij Toto door de pitstraat gaat om bij Horner te someren dat Perez aan de kant moet maar vervolgens Hamilton vol achterop Perez knalt. En daarna de afgeschreven oud wereldkampioen de race wint in de Jordan Aston Martin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Plenkske schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Als het op dat moment alleen om gridstraffen gaat in de huidige race, dan boeit het inderdaad niet :)
Maar zo gedetailleerd ken ik de regels niet.
Breken parc ferme krijg je een pitlane start voor. Dus i.p.v. P20 starten met de rest wordt het dan starten met vertraging en dus 0 kansen op inhalen bij de start noch een slipstream opkomen Kemmel straight.

• Martin0
  • Laatst online: 12:36
Als het kleine buitjes zijn dan kan het wel eens zijn dat zodra ze racen die niet gaan vallen, wat vaak opvalt is dat als er geracet word er dusdanig veel hitte van het circuit afkomt waardoor het lijkt alsof de wolken van het circuit weg geduwd worden. Ik ben geen expert in weer en dergelijke maar dat zou best wel eens kunnen.

Twitch

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:12:
Dat het maar een race zoals in '98 mag worden. Hamilton die na de start Verstappen een klein tikje geeft in La Source met spin van Verstappen als gevolg waarna die door een Sauber Alfa wordt uitgeschakeld. Vervolgens Perez uitkomen Les Combes in de grindbak maar verder kan, kansloos. Hamilton ruim op kop, totdat die Perez tegen komt waarbij Toto door de pitstraat gaat om bij Horner te someren dat Perez aan de kant moet maar vervolgens Hamilton vol achterop Perez knalt. En daarna de afgeschreven oud wereldkampioen de race wint in de Jordan Aston Martin.
In die tijd mochten ze nog terugrennen naar de pits en daar in de t-car stappen om vervolgens weer met een verse auto te kunnen herstarten, "sucks to be 2nd driver" want die auto stond vrijwel altijd afgesteld op de 1e coureur.

Hoop wel dat het een beetje doorregent, een droog spoor waar iedereen hard op gaat en "te nat en glad om in te halen" daarbuiten levert alleen maar ellende op met ongelukken en mislukte uitremacties.
Dan liever zo nat dat iedereen op de FW moet rijden, nou ligt Spa wel dusdanig dat er een complete sector onder water kan staan terwijl het op start finish zonnig en droog is dus het belooft met wat voorspelde miezer en 15 graden sowieso geen saaie race te worden.

[ Voor 20% gewijzigd door PalingDrone op 26-08-2021 13:29 ]

• Giem
  • Laatst online: 13:04
PalingDrone schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:24:
[...]

In die tijd mochten ze nog terugrennen naar de pits en daar in de t-car stappen om vervolgens weer met een verse auto te kunnen herstarten, "sucks to be 2nd driver" want die auto stond vrijwel altijd afgesteld op de 1e coureur.
Ergens mis ik dat toch wel weer hoor. Een sprintje naar de pit, dat gaf ook wel spanning. Haalt hij het, heeft het nog zin, volledige andere/verkeerde afstelling. :9

• RobertMe
PalingDrone schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:24:
[...]

Datgene dat ik omschrijf was dus al de herstart. Bij de eerste start is het juist Coulthard die uitkomen La Source eraf vliegt. Waar die vervolgens dus in de t-car start en dan uitkomen Les Combes het grind in gaat en veel later in de race dan Schumacher zijn achtervleugel van wat korter bij komt bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

werphengel schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:47:

[Afbeelding]
Tja, dat ken ik van mijn iPhone. Je schrikt je telkens weer rot van de enorme regenkans, om op de dag zelf tot de conclusie te komen dat het een klein beetje motregen uiteindelijk werd.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Die high-rake van de RB16B icm full wets (hogere rijhoogte) zorgen ervoor dat de vloer flink wat downforce mist t.o.v. low-rake setups. Ik denk dat dit ook de reden is dat Max in de afgelopen regenraces minder goed voor de dag kwam dan bijv. Brazilië '16.

Laat het maar droog blijven wat mij betreft, de huidige auto is in het droog nagenoeg gelijkwaardig aan de Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 20:20
Ik ben morgen in Spa dus ik hoop dat de weergoden heel het weekend voor regen gaan zorgen, anders ga ik morgen weinig actie zien in FP1&2.
We zitten bovenop de pitboxen dus ik hoop toch wel een glimp op te vangen van een paar coureurs.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:33:
[...]

Datgene dat ik omschrijf was dus al de herstart. Bij de eerste start is het juist Coulthard die uitkomen La Source eraf vliegt. Waar die vervolgens dus in de t-car start en dan uitkomen Les Combes het grind in gaat en veel later in de race dan Schumacher zijn achtervleugel van wat korter bij komt bekijken.
:N Schumacher lag ruim voor op Jan en Alleman en besloot er een driewieler van te maken door hem er bij Coutlhard achterin te prikken. https://youtu.be/fUkTSzPkiq8

• AvK
  • Laatst online: 18-05 09:59

AvK

Ready Set Go

kevlar01 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:46:
Die high-rake van de RB16B icm full wets (hogere rijhoogte) zorgen ervoor dat de vloer flink wat downforce mist t.o.v. low-rake setups. Ik denk dat dit ook de reden is dat Max in de afgelopen regenraces minder goed voor de dag kwam dan bijv. Brazilië '16.

Laat het maar droog blijven wat mij betreft, de huidige auto is in het droog nagenoeg gelijkwaardig aan de Mercedes.
Ja precies, laat het aub droog blijven, dan is de kans het grootst dat het een cleane race wordt. Die hebben we wel even nodig na de twee voorlaatste.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
kevlar01 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:46:

Laatste echte regenrace ging Verstappen vrij goed en ging Hamilton niet zo lekker, dat hij geholpen moest worden door een crash van de mensen die nog in de race zijn voor het stoeltje naast hem van volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:32

Vos

AFCA

werphengel schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:47:

[Afbeelding]
Zo nietszeggend zonder de uren erbij ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hansvk schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:30:
Niet alle onderdelen mogen gerepareerd worden volgens mij. Kan er naast zitten, maar er is wel een regel die inperkt in hoeverre eea valt onder reparatie en wanneer niet. Anders zou men oneindig de twee (niet gebruikte) motoren kunnen repareren en op die manier constant husselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Vos schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Zo nietszeggend zonder de uren erbij ;)
Het weer voor morgen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vl6shhTHibr8FoWKtJ--K9DIR7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4FstCKtM2UMSkc7u4PYumnH.jpg?f=fotoalbum_large

"When you grow up your heart dies"

• basvn

basvn

Breezand - NHN

FP1 droog dus waarschijnlijk.
kunnen de teams in iedergeval nog de updates testen die ze meenemen. en vanaf FP2 werken naar een wet setup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Laatst online: 13:07
1 van mij favoriete sites, ziet er iig heel professioneel uit..

https://trackweather.live/formula1/belgian-grand-prix

RichardVos.nl

• FlowChef
  • Laatst online: 17-05 13:54
Zijn er nog veranderingen na de stop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuVo
  • Laatst online: 11-05 10:29
FlowChef schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:42:
Zijn er nog veranderingen na de stop?
Ja, dit topic.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Regenrace op Spa zou wel echt fantastisch zijn _O_ Dan komen de kwaliteiten van bepaalde coureurs pas echt boven drijven (VER, HAM, ALO).

Veel plezier aan iedereen die erbij mag zijn!

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo, ook weer van de partij...

Redelijk druk geweest, dus F1 niet echt gemist, maar heb er evengoed wel zin an.

De 2e helft van dit thriller seizoen gaat morgen beginnen. Ik kan niet alles live kijken (de race wel), dus ik zal hier af en toe lurken,

Ik ben benieuwd of de nieuwe opzet van de F1 topics het niveau kunnen verbeteren.
Dit is qua woorden al wel een vrij lange post, maar inhoudelijk heb ik nog geen reet gezegd :9

Anyway...

Kijken of:
- Max cool is gebleven of geworden en weer zijn scherpte van de 1e helft kan pakken.
- Hamilton zijn geluk eens omdraait
- Bottas nog zijn best blijft doen
- Ricciardo een keer kan vlammen (ben er bang voor)

Ik denk dat er wel een nieuwe motor mee is, en wanneer de voorspelling is dat het in de race gaat regenen, ze de nieuwe er gewoon in lepelen en gaan voor een verbetering van Brazilie 2016 ;)

Mijn voorspellingen:
Qual: Ver, Bot, Ham
Race:Ver, Bot, Nor

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:33
pjlgt schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

:N Schumacher lag ruim voor op Jan en Alleman en besloot er een driewieler van te maken door hem er bij Coutlhard achterin te prikken. https://youtu.be/fUkTSzPkiq8
Met Coulthard zonder werkend achterlicht en met blauwe vlaggen langzaam rijdend op de racelijn, da's handig...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• RobertMe
Transportman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Laatste echte regenrace ging Verstappen vrij goed en ging Hamilton niet zo lekker, dat hij geholpen moest worden door een crash van de mensen die nog in de race zijn voor het stoeltje naast hem van volgend jaar.
Als je over een echte regenrace spreekt zou ik niet beginnen over Imola :+ Regen voor de start, geen druppel gevallen tijdens de race en de baan was gewoon droog bij de finish.

Laatste echte regenrace die ik mij kan herinneren is Hockenheim. Waarbij Hamilton de muur van wat dichter bij ging bekijken en Bottas nog wat dichter bij ging kijken.

Of was Turkije vorig jaar ook echt in de regen? Toen Verstappen spinde achter zijn huidige teamgenoot en Hamilton een bagger kwalificatie omzette in een overwinning.
Verder hebben we natuurlijk nog Singapore gehad met de sandwich en ook daar Hamilton die ineens wint nadat die vanaf P7 of zo starte. En zo zullen er vast nog wel wat races in de regen of een goed natte baan zijn geweest.
En qua kwalificaties Turkije en Oostenrijk vorig jaar, Hongarije in 2017? Monza in 2017?

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Transportman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Het was dat Lewis een foutje maakte maar ik had toch echt de indruk dat Lewis met de Mercedes sneller was in de regen.

• RobertMe
albino71 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:04:
Ik denk dat er wel een nieuwe motor mee is
Ik mag toch hopen dat ze elk weekend twee gloednieuwe motoren op de plank hebben liggen. En daarnaast ook de motoren uit de poule die te gebruiken zijn (dus niet echt afgeschreven of voor onderzoek / turnaround / ... in de fabriek). Je wilt niet op vrijdag een issue ontdekken en geen nieuwe motor mee hebben. En in Hongarije hebben ze toch ook een gloednieuwe motor erin gelepeld van zaterdag op zondag.

• RobertMe
werphengel schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:20:
[...]

Het was dat Lewis een foutje maakte maar ik had toch echt de indruk dat Lewis met de Mercedes sneller was in de regen.
Zoals een oude regel zegt: to finish first you first have to finish keep it out of the wall.

En als tweede rijder lijk je al snel sneller. Want slipstream en eventueel DRS. En in Imola was het door de natte baan ook moeilijker inhalen, dus wellicht dat Verstappen ook maar op 95% reed wetende dat Hamilton er niet op het natte gedeelte langs kon. Want tsja toen Hamilton van de opdrogende lijn af moest ging het ook meteen fout.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9ugsO2XMAQrhZm?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9uXYAZVkBMbD_Y?format=jpg&name=large

Dit is toch hoe je je track “walk” doet op Spa? :P

Want is het is zeker een lekker stukje wandelen haha

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9uPL-4UYAgtFG8?format=jpg&name=medium

[ Voor 46% gewijzigd door Jasphur op 26-08-2021 17:36 ]

• Jasphur
Ben trouwens wel benieuwd of ALO een track walk doet. Schijnt dat hij het nooit deed en dit seizoen wel en steeds goed eindigd. De track walk is dus een soort bijgeloof dingetje geworden voor hem. Althans, zoiets zeiden ze na afloop van de vorige race bij SKY

Pagina: 1 2 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.