CH4OS schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:38:
[...]
Ik heb alleen berichten gezien dat RBR de recentere auto's meer om VER heeft ontwikkeld, ik heb een aantal artikelen erover ook nog eens gelinkt. Geen idee waarom ik dan ook zou moeten denken dat voordat VER bij RBR kwam, de auto opeens "op" of "voor" een ander ontwikkeld is?

Beetje vreemde aanname die je doet, terwijl ik gewoon op nieuwsberichten en quotes daarin af ga.

Het moet toch heel fijn zijn als je je punt alleen maar super-selectief hoeft te maken en daarmee alle tegenargumenten kan weerleggen. Als het inderdaad voordelig is om een auto om een bepaalde rijder heen te ontwikkelen, is Red Bull dan het enige team dat dat doet? En dan ook nog pas sinds Max er rijdt? Of doen ze het al veel langer, en doen meer teams dat? Of juist niemand? Waarom zouden ze dat in godsnaam doen, is hij niet goed genoeg om op eigen kracht WDC te worden? En zijn ze akkoord dat ze daarmee moedwillig WCC vergooien omdat er geen tweede rijder is die ermee om kan gaan? Bovendien hebben ze beide kampioenschappen nog steeds niet gewonnen dus heel goed lijkt het niet te werken.
De berichten die je erover gezien hebt zijn inderdaad van de wat meer clickbaity bronnen die vooral ook excuses lijken te zoeken om de prestaties van Max te verklaren op een manier waarbij de prestatie niet direct bij de rijder zelf ligt. Vaak ook Brits. I wonder why.
Daarnaast maak ik geen vergelijking, ik geef met mijn post immers aan dat als de Mercedessen in 2016 elkaar niet in Barcelona van de baan tikten, VER de race niet gewonnen had. Hoe dat een vergelijking is met Mercedes, ontgaat mij echt compleet. Maar goed, laten we 5 jaar doorspoelen in tijd en weer terug ontopic gaan.
Waarom is de race-winst uberhaupt belangrijk om te noemen? Nogmaals, het ging om het al dan niet voor een bepaalde coureur ontworpen zijn van de auto's, en direct bij het instappen de zittende coureur om de oren rijden pleit daar niet echt voor. Heel Mercedes kwam daar niet eens bij kijken, maar toch haal je ze erbij om het resultaat in enig perspectief te zetten, een perspectief wat compleet niet op de stelling sloeg. Niet kijkend naar wat Mercedes gedaan heeft, is Verstappen achter Ricciardo gestart en voor hem geëindigd. Daar ging het om, niet meer, niet minder.