Toon posts:

[F1 2021] Race 13 GP van Nederland Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste
Acties:
  • 148.685 views

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:26:
[...]

Jip, je hebt de keren gemist dat hij in beeld was :)
Ook na de race? Heb hem na de race helemaal niet meer gezien namelijk

• mr_petit
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06:52

mr_petit

opperprutser

RobertMe schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:33:
[...]

Die teamorder kwam pas nadat hij twee paarse sectoren had gereden ;)
En?
Dat order heeft hij dus genegeerd.

"man is not truly one, but truly two,"

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Nou, dat was voor mij toch een billenknijp race! Lang was niet geheel zeker dat Max de overwinning zou pakken, gelukkig was inhalen hier een drama.

Ik denk als HAM bij de start Max had ingehaald, hadden we precies hetzelfde gezien als nu maar dan met HAM als winnaar. Toch fijn dat Max doet wat hij moet doen en wij willen dat hij doet..

Verder voor komende dagen nog het nieuws dat Bottas naar Alfa Romeo gaat, Russel naar Mercedes, Albon naar Williams en heel misschen daar gezelschap krijgt van de Vries.

Volgende week Monza, eerlijk gezegd geen idee hoe dat gaat verlopen.. Wel zin in!

• PP_Sound
  • Registratie: januari 2021
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:40:
Bottas zijn S3 tijd was ook 2 seconden langzamer dan Ham geloof ik, hij ging dus wel degelijk goed van het gas, maar had per ongeluk toch de snelste ronde :+
In vrije lucht is ie erg snel, inhalen is niet zijn sterkste punt en verdedigen ligt 'm ook niet zo.

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09:09
mr_petit schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:48:
[...]

En?
Die order heeft ie niet genegeerd want hij ging in sector 3 van z'n gas.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Wel last van de coronakilootjes..

• PP_Sound
  • Niet online
[...]

En?
Nee maar de baan is zo kort dat ie moest remmen in sector 3 om om niet de snelste tijd te halen en dat is gevaarlijk.

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
[...]

En?
Nee, want in de derde sector heeft hij gewoon ingehouden. Of had hij maar volle bak op de rem moeten trappen?

En als ik dan de fastest laps erbij pak was Bottas 1,5 seconde langzamer dan Hamilton, en "maar" 0,7 seconde sneller dan Verstappen. Oftewel: Bottas had echt wel harder gekund als hij echt dat punt van Hamilton wou afnemen (en behouden).
En dat Mercedes Hamilton ook nog ging laten pitten hadden ze hem volgens mij al letterlijk vertelt voor dat hijzelf de pitstop maakte. Dus Bottas wist dat Hamilton die kans op fastest lap ging krijgen.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Frappuccino schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:54:
[...]

Die order heeft ie niet genegeerd want hij ging in sector 3 van z'n gas.
Niet voldoende want hij kreeg de snelste ronde....

Die coureurs weten echt wel hoe ver ze van het gas af moeten hoor. Het is echt niet moeilijk om een extra seconde in een sector te verliezen om nog wat verder van het gas te gaan.
Die en dat mag beide:
https://die-of-dat.nl/order/

[Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 05-09-2021 23:28]

• PP_Sound
  • Niet online
mr_petit schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:59:
[...]

Niet voldoende want hij kreeg de snelste ronde....

Die coureurs weten echt wel hoe ver ze van het gas af moeten hoor. Het is echt niet moeilijk om een extra seconde in een sector te verliezen om nog wat verder van het gas te gaan.
Het is voor die auto's maar een erg kort baantje.

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
redfoxert schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:46:
[...]

Yep, ook na de race werd ie uitgebreid geïnterviewd over de winst van Max.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

RobertMe schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:58:
[...]
Of had hij maar volle bak op de rem moeten trappen?
Ja uiteraard. en he hoeft echt niet "volle bak op de rem te trappen"
DAt is echt een zwaar overdreven zinnetje, dus een drogreden.
We hebben het over de snelste ronde, dus je hoeft helemaal niet zoveel in te houden in een sector om die niet meer te halen.
Zeker niet "volle bak op de rem trappen"

Er hoeft maar iets met HAM te gebeuren in die laatste ronde (verkeer oid), of hij had niet meer dat punt van die snelste ronde gehad.
Daar zou ik als teambaas, van een team waarbij het wereldkampioenschap waarschijnlijk op de punt gespeeld gaat worden niet blij mee zijn.
Dat zijn de eerste risico's die je als team wilt uitsluiten, vandaar op die radiomessage.

[Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 05-09-2021 23:04]

• PP_Sound
  • Niet online
Na 2 dikke paarse rondes laat je na bevel op de radio de auto uitrollen en dat was nog genoeg voor de snelste ronde met bijna lege tank en op verse soft banden.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

PP_Sound schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:04:
Na 2 dikke paarse rondes laat je na bevel op de radio de auto uitrollen en dat was nog genoeg voor de snelste ronde met bijna lege tank en op verse soft banden.
Hij liet helemaal niet de auto 'uitrollen'.
Ik weet zeker dat hij toen nog steeds stukken harder reed dan jij of ik ooit in ons leven zouden kunnen rijden....

• PP_Sound
  • Niet online
mr_petit schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:05:
[...]

Ik weet zeker dat hij toen nog steeds stukken harder reed dan jij of ik ooit in ons leven zouden kunnen rijden....
Zijn 3e sectortijd in die ronde zegt genoeg.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:01
mr_petit schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:05:
[...]

:? Wat wil je nu eigenlijk horen?
Hij remde en rolde niet uit, maar verloor wel 2 seconden in sector 3 op Ham….hij had tegenwind en Ham niet? Man man man….

Edit:
Ohja en hij had nog steeds een paarse S1 t.o.v. Ham na Ham zijn snelle ronde.

[Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 05-09-2021 23:08]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Martinusz schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:06:
[...]

Hoe bedoel je "wat wil ik horen"?
Wat wil jij horen?

Ik wil graag horen dat mensen niet met uitspraken komen die onder drogredenen vallen zoals "moest hij dan volle bak op de rem trappen" e.d.
Dat maakt een discussie er alleen maar vervelender op als mensen zulke overdreven uitspraken als reactie geven.

Anyhow, hij minderde in ieder geval niet voldoende vaart om aan z'n teamorders te voldoen.
En uiteindelijk heeft HAM toch nog die snelste ronde nipt weten terug te pakken in de laatste raceronde.

• PP_Sound
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:06:
[...]

Hij remde en rolde niet uit, maar verloor wel 2 seconden in sector 3 op Ham….hij had tegenwind en Ham niet? Man man man….

Edit:
Ohja en hij had nog steeds een paarse S1 t.o.v. Ham na Ham zijn snelle ronde.
Zandvoort is sowieso een baan waar je de auto moet laten rollen.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:01:
[...]

Yep, ook na de race werd ie uitgebreid geïnterviewd over de winst van Max.
Niet gezien, en blijkbaar ben ik niet de enige.

Waar was dat interview te zien?

Te koop....

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:04

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

redfoxert schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:46:
[...]
Het zal me echt niks uitmaken waar Jos wel of niet geweest is na de race :D

Ben niet van zijn fanclub oid :+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• toolkist
  • Niet online
albino71 schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:19:
[...]

Niet gezien, en blijkbaar ben ik niet de enige.

Waar was dat interview te zien?
Ziggo, na de race ergens maar geen idee hoe lang na de race. TV heeft nog best een tijdje op het kanaal gestaan zonder dat ik er echt op lette.

[edit]kan het me verkeerd herinneren, maar volgens mij redelijk dicht voordat van Gameren een vraag kon stellen aan hare koninklijke hoogheid Willem Alexander (hij versprak zich dus :D )

[Voor 21% gewijzigd door toolkist op 05-09-2021 23:21]

• PP_Sound
  • Niet online
Overigens wel knap dat er niemand in de grindbak bleef steken en er geen kraan nodig was.

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:13

Nox

Noxiuz

RobertMe schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:31:
[...]

Racesnelheid achter SC mag toch alleen nadat je twee keer de safety car line hebt gepasseerd? (Oftewel: huidige ronde afmaken + nog een hele ronde rijden). Als SC de baan op komt moeten ze dus ook flink snelheid minderen (gelijk aan VSC?) en dan pas na volledige ronde gereden te hebben mogen ze weer eigen tempo rijden. En aangezien de SC meestal relatief langzaam rijdt (naar F1 begrippen) is het veld zo bij elkaar gebracht.
Waarbij voordeel van SC dan toch zou moeten zijn dat je wellicht steeds een langere tijd niet kunt werken op de baan, maar het vervolgens wel weer een hele tijd duurt voordat je weer moet stoppen. Waar bij een VSC continu auto's langs (kunnen) komen als er al een grote spreiding was toen de VSC begon.
Voor zover mij bekend moeten coureurs zsm aansluiting zoeken, totdat het hele veld bij elkaar is is het moeilijk werken want de nr. 20 probeert asap bij de nr 1 in het rijtje aan te sluiten. Ik sta er liever niet als je om wat voor reden een auto in de muur hebt en de andere auto's zijn van plan ongeveer hetzelfde te doen. Als het door vloeistof komt kan een 2e auto er vlotjes achteraan komen. VSC werkt instant en is daarom zo fijn. En daar hoef je eigenlijk eens naar te kijken, zo langzaam gaan ze. Een SC rijdt op topsnelheid soms (hoewel die rijders vaak meer sense hebben voor wat er op de baan gebeurt :P)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• HyperTrophy
  • Niet online

Dit geeft een Nederlander toch direct kippenvel! :p

• YakuzA
  • Laatst online: 10:04

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nox schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:25:
[...]

Voor zover mij bekend moeten coureurs zsm aansluiting zoeken, totdat het hele veld bij elkaar is is het moeilijk werken want de nr. 20 probeert asap bij de nr 1 in het rijtje aan te sluiten. Ik sta er liever niet als je om wat voor reden een auto in de muur hebt en de andere auto's zijn van plan ongeveer hetzelfde te doen. Als het door vloeistof komt kan een 2e auto er vlotjes achteraan komen. VSC werkt instant en is daarom zo fijn. En daar hoef je eigenlijk eens naar te kijken, zo langzaam gaan ze. Een SC rijdt op topsnelheid soms (hoewel die rijders vaak meer sense hebben voor wat er op de baan gebeurt :P)
Het is al een tijdje zo dat ze eerst 2 rondjes een bepaalde SC pace moeten rijden voordat ze naar de SC toe mogen kachelen:
https://www.racecar-engin...fety-car-rules-explained/

Sommige dingen die daar staan zijn later wel weer verwijderd btw, maar die 2 rondjes SC pace is er nog wel.

[Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 05-09-2021 23:33]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

Had deze baan toch graag vanuit helmperspectief bekeken, hopelijk gaan ze dat op Monza weer eens proberen al is de omgeving daar niet bijster interessant.
Alleen maar bomen, tribune, grindbak, chicane en dan weer bomen, heel veel bomen.

Juist omdat de coureurs zo enthousiast waren over Zandvoort was ik daar ook wel nieuwsgierig naar.
Een nose cam is leuk voor het gevoel van snelheid en de glooiingen maar een blik vanuit de helm van Alonso zoals vorige week, al was het alleen maar zijn 1e ronde op Zandvoort, was echt goud geweest.

[Voor 31% gewijzigd door PalingDrone op 05-09-2021 23:44]

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

HyperTrophy schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:29:
[Afbeelding]

Dit geeft een Nederlander toch direct kippenvel! :p
Daarom jammer dat we geen herstarts of SC's gezien hebben, de eerste rondes waren het kijken meer dan waard. Wie wil ze nou niet dubbeldik door de bochten zien gaan?

• Hippocampus
  • Laatst online: 02:31
Zelf ook de eer gehad om op het circuit aanwezig te zijn dit weekend. Prachtige ervaring.
Ik heb verder niet veel meer toe te voegen aan dit topic (Jeuh Max, Ahw Lando, je kent het wel ;) )

Ik laat jullie achter met een kijkje achter de schermen:
spoiler:

• albino71
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:20:
[...]

Ziggo, na de race ergens maar geen idee hoe lang na de race. TV heeft nog best een tijdje op het kanaal gestaan zonder dat ik er echt op lette.

[edit]kan het me verkeerd herinneren, maar volgens mij redelijk dicht voordat van Gameren een vraag kon stellen aan hare koninklijke hoogheid Willem Alexander (hij versprak zich dus :D )
Nee, Jos is niet meer voor de camera geweest na de start. Wel net er voor, bij Jack, samen met de circuit directeur.

Heb er net 5 uur opname voor door zitten worstelen. Bedankt hé! ;)

Te koop....

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-09 11:13

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Dit was een geweldige Dutch GP promotie weekend, petje af hoe zowel de organisatie op van het circuit de zaak heeft aangepakt als mede Ziggo, Ik vond het van een zeer goede registratie van het evenement. Ik kijk uit naar volgend jaar!

Je kan maar één keer een eerste indruk neer leggen, dat hebben ze van het weekend prima gedaan.
En ja, het blijft opmerkelijk dat gezien de FP's en zelf de Q er gedurende de race geen auto vast heeft gestaan (wel ff buiten de baan) en dat de race geen V(SC) heeft gehad....

Inhalen kan blijkbaar toch op Zandvoort.....

Cogitationis poenam nemo patitur

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 21:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Zo na een paar uur uitstel toch de race kunnen kijken zonder enige nieuws ontvangen te hebben.

Het had echt van alles saai, spanning, angst, sensatie, euforie...

Ook goed om te lezen dat we hier nog steeds "ruzie" kunnen hebben over Bottas en zijn bijna grote ballen actie :+

Jammer dat MCL de laatste races zo slecht presteerd? Misschien toch iets teveel en te snel op 2022 auto gestort, en FER toch nog even bezig met wat verbeteringen?

Jammer dat PER niet van vore zat, je zag toch wel dat zijn race pace uit eindelijk wel oke was? En hij gewoon voor een podium plek had moeten vechten.
Had mooi geweest als hij op #3 reedt op 10s van HAM waardoor hij niet kon pitten en hierdoor ook misschien zijn banden had opgerook? Maar ja als en dan telt niet..

Wel mooi om te zien dat er geen geboe kwam voor HAM, 2 races even frustraties eruit en nu weer gewoon kunnen reageren.

Op naar Monza ben benieuwd met toch die turbo MER PU... gaat spannend worden..

• ZaZ
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:42

ZaZ

Tweakers abonnee

Bottas kreeg niet pas na 2 paarse sectoren (wat ik op veel plekken heb gelezen) te horen dat ie rustig aan moest doen. Dat kreeg ie al te horen direct na zijn pitstop in zijn outlap. Toen zeiden ze dat ie niet voor de snelste ronde mocht gaan. De snelste ronde moest bij Lewis blijven. Lewis had de snelste ronde al en die zou ie normaliter alleen terug moeten pakken als iemand anders (waarschijnlijk Perez) 'm af zou pakken.
Dat Lewis sowieso nog een stop zou maken 2 ronden voor het einde is natuurlijk onzin. Een stop brengt altijd risico met zich mee en je wint er nagenoeg niets mee en hij zat nog relatief dichtbij Max. Een foutje van Max zou kunnen betekenen dat de winst alsnog binnengehaald kon worden. De enige keren dat je een team zoiets ziet doen is als er een gegronde angst is voor een klapband of iets dergelijks.

Hoe ik het zie is dat Bottas dacht in sectoren:"fuck you, fuck you, oh shit sorry jongens ik durf het toch niet helemaal"
En vervolgens wordt het allemaal een beetje gebagatelliseerd. Hij weet dat ie volgend jaar niet meer voor Mercedes rijdt, maar werd toch een beetje te angstig om er volledig met gestrekt been in te gaan.
Hij zit in een spagaat omdat ie dondersgoed weet dat dit zijn laatste kansen zijn om echt iets te kunnen laten zien, maar heeft met zijn actie het team benadeeld en kreeg vlak voor het eind spijt en heeft toch nog Hamilton in een onnodige pitstop geduwd.

Lekker op de bank

• Krankenhausen
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-09 05:08
mr_petit schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:16:
[...]

Hoe bedoel je "wat wil ik horen"?
Wat wil jij horen?

Ik wil graag horen dat mensen niet met uitspraken komen die onder drogredenen vallen zoals "moest hij dan volle bak op de rem trappen" e.d.
Dat maakt een discussie er alleen maar vervelender op als mensen zulke overdreven uitspraken als reactie geven.

Anyhow, hij minderde in ieder geval niet voldoende vaart om aan z'n teamorders te voldoen.
En uiteindelijk heeft HAM toch nog die snelste ronde nipt weten terug te pakken in de laatste raceronde.
Volgens mij maakte dat echt helemaal niks uit. Als ze Hamilton en Bottas niet naar binnen hadden gehaald hadden Verstappen en/of Perez en misschien zelfs nog Leclerc nog wel een gooi gedaan naar die snelste ronde. Hamilton moest sowieso op nieuwe banden worden gezet om die snelste ronde veilig te stellen en die tijd van Bottas was nooit snel genoeg om het Hamilton lastig te maken.

Het was ook helemaal niet nipt met bijna 2 seconden verbetering.

• ZaZ
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:42

ZaZ

Tweakers abonnee

Krankenhausen schreef op maandag 6 september 2021 @ 02:00:
[...]

Volgens mij maakte dat echt helemaal niks uit. Als ze Hamilton en Bottas niet naar binnen hadden gehaald hadden Verstappen en/of Perez nog wel een gooi gedaan naar die snelste ronde. Hamilton moest sowieso op nieuwe banden worden gezet om die snelste ronde veilig te stellen en die tijd van Bottas was nooit snel genoeg om het Hamilton lastig te maken.

Verstappen had echt geen gooi kunnen doen naar de snelste ronde. Met Perez stonden ze voor het dilemma om punten op te geven (P8) om alleen maar iets weg te kapen bij Hamilton.
De keuze is kennelijk uiteindelijk gevallen dat het teamskampioenschap belangrijker is dan het coureurskampioenschap. Daar zit het geld namelijk.

Lekker op de bank

• WhatsappHack
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 6 september 2021 @ 00:29:
Dit was een geweldige Dutch GP promotie weekend, petje af hoe zowel de organisatie op van het circuit de zaak heeft aangepakt als mede Ziggo, Ik vond het van een zeer goede registratie van het evenement. Ik kijk uit naar volgend jaar!

Je kan maar één keer een eerste indruk neer leggen, dat hebben ze van het weekend prima gedaan.
En ja, het blijft opmerkelijk dat gezien de FP's en zelf de Q er gedurende de race geen auto vast heeft gestaan (wel ff buiten de baan) en dat de race geen V(SC) heeft gehad....

Inhalen kan blijkbaar toch op Zandvoort.....
Ja en volgend jaar is het dus niet meer Ziggo die het doet, ben benieuwd hoe de nieuwe uitzendgerechtigden dit aan gaan pakken. Ziggo heeft er wel flink voor uitgepakt, dat is zeker.

Het gehele evenement was top trouwens, hulde aan de organisatie én aan de aanwezige fans. Volgens mij geen enkel incident gerapporteerd als opstootjes, vechtpartijen, etc.

Max gewonnen. Alles toppie. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• J-M-T
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:35
Heerlijk, dat gebrek aan tracklimit discussies. Hier was het het naast de baan langzamer or einde wedstrijd. Top!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Krankenhausen schreef op maandag 6 september 2021 @ 02:00:
[...]
Nipt als in de allerlaatste ronde :)

En dat brengt risico's met zich mee.
Er hoeft maar iemand pech te krijgen of er wordt onder gele vlag of sc gefinished.
En dan had HAM onnodig dat punt gemist.

[Voor 26% gewijzigd door mr_petit op 06-09-2021 06:31]

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08:23

Gynnad

* * *

Misschien wordt het wel tijd om Russell alvast wat ervaring op te laten doen in de Mercedes? Voor Mercedes is er alles aan gelegen om Hamilton wereldkampioen te maken, als je dat als 2e coureur (lees Bottas) niet snapt kun je beter wat anders gaan doen. Er zijn genoeg coureurs die graag op die plek willen zitten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• HyperTrophy
  • Niet online
Was het voor Max nog wel mogelijk om voor de snelste ronde te gaan? Dan was hij wel echt eindbaas wat mij betreft, maar weet ff niet of dat qua tijd wel kon na Ham z’n laatste pitstop.

• Snowdog
  • Laatst online: 08:14
HyperTrophy schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:30:
Was het voor Max nog wel mogelijk om voor de snelste ronde te gaan? Dan was hij wel echt eindbaas wat mij betreft, maar weet ff niet of dat qua tijd wel kon na Ham z’n laatste pitstop.
Nee dat kon niet meer na Hamilton's pitstop. Er was als Max direct naar binnen was gegaan geen volledige ronde meer te rijden voor hem. Dus hij had nooit die snelste ronde kunnen pakken. Als er nog 1 ronde extra was geweest, hadden ze het echter waarschijnlijk ook niet gedaan. Bij een slome pitstop hadden ze dan zomaar de leiding kunnen verliezen en dat risico is dat ene puntje niet waard waarschijnlijk.
Wat ik niet verwacht had, was dat er zo vaak buiten om in T1 werd ingehaald…

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ZaZ schreef op maandag 6 september 2021 @ 02:07:
[...]

De keuze is kennelijk uiteindelijk gevallen dat het teamskampioenschap belangrijker is dan het coureurskampioenschap. Daar zit het geld namelijk.
Ik denk niet dat RBR het teamskampioenschap belangrijker vindt dan het coureurskampioenschap.
Bij dat eerste zit idd wel het geld in de zin van FIA beloning, maar het meeste geld komt natuurlijk van de sponsor. En het coureurskampioenschap krijgt veel meer aandacht.
Niemand weet natuurlijk hoeveel verschil er zit tussen 1e worden in het teamskampioenschap en 2e, maar ik denk dat de sponsor dat bedrag lachend aanvult als ze daardoor het coureurskampioenschap binnenhalen, mocht dat uiteindelijk een keuze zijn.

Maar hier was nu het verschil tussen 4 punten en mogelijk 1 punt.
Want zowel BOT als HAM hadden ruimte om naar binnen te gaan voor vers rubber (hebben dat ook gedaan), en dan moet PER zich wel erg goed voelen wil hij beide heren pareren. Want grosso modo was zijn weekend natuurlijk niet zo goed (helaas)
Dus het is denk ik in dit geval meer een kwestie van een safe bet.
En PER is natuurlijk ook nog in de strijd met NOR en BOT om de 3e plek in het WDC
Dat is voor die heren natuurlijk ook belangrijk. Dus ik vraag me ook af of PER gehoor had gegeven als de order was gekomen.

[Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 06-09-2021 07:42]

• Bloodclot
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22-09 16:42

Bloodclot

Jawier!

Prachtige dag gisteren! (40ste verjaardag gevierd, mooi weer, F1 kijken met familie (de f1 liefhebbers dan, rest zat buiten). Beste bak hapjes+biertjes, (waaronder na de race een West Vleteren biertje met als einddatum januari 2017 om het echt te vieren).

Prachtige dag voor de nederlandse motorsport en zandvoort zelf.
Prachtige Race op een prachtige baan.
Vooraf dacht ik dat het nogal een optocht zou worden, maar er is toch wel erg veel ingehaald op verschillende plekken zelfs!

Genoten! Op naar MONZA!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bloodclot schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:41:
(waaronder na de race een West Vleteren biertje met als einddatum januari 2017 om het echt te vieren).
Kennelijk geen probleem als je dit nu typt :P

Gegist op fles hè, wordt dus alleen maar beter ;)

• RobertMe
  • Nu online
Snowdog schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:34:
[...]

Nee dat kon niet meer na Hamilton's pitstop. Er was als Max direct naar binnen was gegaan geen volledige ronde meer te rijden voor hem. Dus hij had nooit die snelste ronde kunnen pakken. Als er nog 1 ronde extra was geweest, hadden ze het echter waarschijnlijk ook niet gedaan. Bij een slome pitstop hadden ze dan zomaar de leiding kunnen verliezen en dat risico is dat ene puntje niet waard waarschijnlijk.
Mwa, die risico's v.w.b. een late pitstop voor het punt voor de snelste ronde zijn wel vaker genomen. Zowel door Red Bull als Mercedes. En eigenlijk is het verbazingwekkender dat juist toch Mercedes vaker dat risico neemt ondanks dat zij vaker een slechte stop hebben. Bij Red Bull vallen slechte stops in de categorie: hoge 2 seconden. Bij Bottas was de stop gisteren (moedwillig?) 5 seconden, hebben ze vaker stops van in de 3 seconden, vallen ze uit doordat een moer niet los gaat, monteren ze de verkeerde banden, ....

En v.w.b. "als de race een ronde langer duurde...". Mercedes stopte natuurlijk niet aan het einde van ronde 70. Mercedes stopte voor het ingaan van de voorlaatste ronde. Duurde de race een ronde langer dan waren ze ook een ronde later gestopt. En is ook niet de eerste keer dit seizoen dat Mercedes wacht tot het ingaan van de voorlaatste ronde om een pitstop te maken voor de snelste ronde te zetten. Immers weten ze dan gewoon dat de leider niet kan reageren, want als die de ronde erna stopt is de out lap ook de last lap en dus geen mogelijkheid om de snelste ronde te zetten.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

RobertMe schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:45:
[...]

Mwa, die risico's v.w.b. een late pitstop voor het punt voor de snelste ronde zijn wel vaker genomen. Zowel door Red Bull als Mercedes.
Ja idd. Maar ik vraag me af: ook op momenten dat ze daardoor zelf bijv. 4 punten verliezen?
Dat soort data heb ik niet zo 123 paraat in m'n hoofd.

Als je safe zit qua voorsprong, dan is het natuurlijk een ander verhaal, maar dat was nu bij PER volgens mij niet het geval. Volgens mij had hij zowel NOR als OCO vrij laat in de race nog ingehaald. Daar had hij vast geen 40 sec voorsprong op (of hoeveel je ook maar moet hebben om veilig een pitstop te maken)

• RobertMe
  • Nu online
mr_petit schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:51:
[...]

Ja idd. Maar ik vraag me af: ook op momenten dat ze daardoor zelf bijv. 4 punten verliezen?
Dat soort data heb ik niet zo 123 paraat in m'n hoofd.

Als je safe zit qua voorsprong, dan is het natuurlijk een ander verhaal, maar dat was nu bij PER volgens mij niet het geval. Volgens mij had hij zowel NOR als OCO vrij laat in de race nog ingehaald. Daar had hij vast geen 40 sec voorsprong op (of hoeveel je ook maar moet hebben om veilig een pitstop te maken)
In dit geval reageerde ik meer op "was Verstappen gestopt als Hamilton eerder was gestopt en hijzelf daardoor ook de kans had op de snelste ronde" :) Dan zou ik zeggen: "ja". Met Perez heeft Red Bull al eerder dit seizoen niet de pitstop gemaakt omdat hij dan van 2 naar 0 punten zou gaan. Dat ze dan niet 2 punten opgeven voor 4 vs 1+1 of iets dergelijks ligt dan ook on de lijn der verwachting.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Nu online
Blokker_1999 schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:06:
[...]

Er zit ondertussen zowat 100 punten verschil tussen die twee. Ik denk niet dat als het een ander team zou zijn in de plaats van Mercedes dat zij een andere beslissing zouden nemen. Stel je even voor dat Max in p2 reed met Checo p3 en Max heeft de snelste ronde op zijn naam. Ze halen Checo binnen en die zet even de snelste ronde neer. Denk je echt dat het team daar blij mee gaat zijn met het WDC dat op spel staat in een zeer spannend seizoen? Welk team zou dat leuk vinden?
Ik zie RB niet Checo binnenhalen voor nieuwe banden terwijl hij de race op zijn andere banden uit kan rijden. Het gaat er dan ook niet zozeer om dat ze de snelste ronde bij Hamilton willen hebben, maar wel dat ze Bottas binnenhalen terwijl dat niet nodig is (tenzij voor de snelste ronde) en daarna zeggen dat ie niet door mag rijden (en vergeet ook niet de extreem trage pitstop die ze hem geven). Oftewel ze halen hem alleen naar binnen om een gat te krijgen naar Hamilton zodat die kan pitten voor nieuwe banden.
Ja, je moet Bottas motiveren, maar wanneer Bottas tijdens de race zelf aangeeft het tempo van die 2 voor hem niet te kunnen bijhouden moet hij toch ook echt zelf beseffen dat hij de nummer 2 is in het team, hoe spijtig dat ook is. Als hij kon meestrijden voor het WDC was het een ander verhaal geweest.

En als hij zulke team orders blijft negeren zou het mij zelfs niet verbazen dat Russel nog dit seizoen aan het andere uiteinde van de pitlane zit.
En het zou mij niet verbazen als Merc zo door blijft gaan dat Russel niet veel beter zal luisteren. Of nog een leuker scenario, wat zal er gebeuren als Russel makkelijk voor Hamilton blijft en Hamilton dit soort geintjes krijgt? Ik durf te wedden dat ie dan voor het einde seizoen zelf stopt.

Het gaat dus niet zozeer om dat ene puntje bij Hamilton krijgen, maar wel op de manier waarop.

[removed]

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
En nu stoppen met die duimpjes, dit getal bevalt me wel... _/-\o_

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-09 20:14

Blokker_1999

Full steam ahead

redwing schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:07:
[...]

Ik zie RB niet Checo binnenhalen voor nieuwe banden terwijl hij de race op zijn andere banden uit kan rijden. Het gaat er dan ook niet zozeer om dat ze de snelste ronde bij Hamilton willen hebben, maar wel dat ze Bottas binnenhalen terwijl dat niet nodig is (tenzij voor de snelste ronde) en daarna zeggen dat ie niet door mag rijden. Oftewel ze halen hem alleen naar binnen om een gat te krijgen naar Hamilton zodat die kan pitten voor nieuwe banden.

[...]

En het zou mij niet verbazen als Merc zo door blijft gaan dat Russel niet veel beter zal luisteren. Of nog een leuker scenario, wat zal er gebeuren als Russel makkelijk voor Hamilton blijft en Hamilton dit soort geintjes krijgt? Ik durf te wedden dat ie dan voor het einde seizoen zelf stopt.

Het gaat dus niet zozeer om dat ene puntje bij Hamilton krijgen, maar wel op de manier waarop.
Je weet als Mercedes niet wat Red Bull gaat doen, je kan alleen maar kijken wat de mogelijke scenario's zijn. En het proberen wegnemen van een punt van Hamilton en daarbij een punt van Perez opofferen is er 1 van. Geef je prio aan het WCC of aan het WDC? Alleen RBR kan daar antwoord op geven.

Door Bottas binnen te halen laat je ruimte om Hamilton ook binnen te halen mocht dat noodzakelijk zijn om wat voor reden dan ook. Bottas zat al een halve pitstop achter, kan je er evengoed een volledige pitstop van maken. Heb je ook weer speelruimte mocht er toch iets met de banden van Hamilton misgaan bijvoorbeeld.

We weten ook niet of Mercedes een Hamilton wel had binnen gehaald zonder die snelste ronde van Bottas, al vermoed ik van wel. Maar opnieuw, met het gat in het kampioenschap tussen Hamilton en Bottas en het feit dat de kampioenschappen belangrijk zijn weet je dat je als tweede rijder op de tweede plaats komt. En als Bottas bij zijn volgende team de eerste viool krijgt dan gaat hij daar ook net verwachten dat nummer twee in zijn dienst rijdt wanneer noodzakelijk. Zo zit het bij iedereen in elkaar.

Als Russel sneller blijkt te zijn dan Hamilton dan gaan we een leuk seizoen krijgen. Vergeet niet dat het team dan niet het voordeel aan Hamilton kan geven. En ergens wil ik dat ook graag zien. 2 coureurs uit hetzelfde team, dus nooit een voordeel op gebied van materiaal, die het tegen elkaar uitvechten. Kunt niet beter hebben. Maar in dit geval is Bottas niet in staat om bij te blijven. En dan beland je gewoon op de tweede plaats. Niet de schuld van Mercedes dat Bottas niet sneller kan zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Snowdog
RobertMe schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:45:
[...]

Mwa, die risico's v.w.b. een late pitstop voor het punt voor de snelste ronde zijn wel vaker genomen. Zowel door Red Bull als Mercedes. En eigenlijk is het verbazingwekkender dat juist toch Mercedes vaker dat risico neemt ondanks dat zij vaker een slechte stop hebben. Bij Red Bull vallen slechte stops in de categorie: hoge 2 seconden. Bij Bottas was de stop gisteren (moedwillig?) 5 seconden, hebben ze vaker stops van in de 3 seconden, vallen ze uit doordat een moer niet los gaat, monteren ze de verkeerde banden, ....

En v.w.b. "als de race een ronde langer duurde...". Mercedes stopte natuurlijk niet aan het einde van ronde 70. Mercedes stopte voor het ingaan van de voorlaatste ronde. Duurde de race een ronde langer dan waren ze ook een ronde later gestopt. En is ook niet de eerste keer dit seizoen dat Mercedes wacht tot het ingaan van de voorlaatste ronde om een pitstop te maken voor de snelste ronde te zetten. Immers weten ze dan gewoon dat de leider niet kan reageren, want als die de ronde erna stopt is de out lap ook de last lap en dus geen mogelijkheid om de snelste ronde te zetten.
Ja, ik bedoelde meer als Lewis op hetzelfde moment was gestopt. Hoogst waarschijnlijk was Lewis anders inderdaad een ronde later gestopt precies om dit af te dekken idd, maar vraag me af of RB er gisteren wel voor gegaan was.

De GP moest eik gewoon gewonnen worden en met hoe "dicht" het gisteren na die 1e stop bij elkaar zat, ondanks dat Verstappen voor Lewis z'n 1e stop vrij ver voor lag en een bijna seconde snellere pitstop had, kan ik me voorstellen dat ze zoiets hadden van, laat dat ene puntje maar gaan.

Al moet ik zeggen dat het me de vorige keer dat ze het deden ook wel enigszins verbaasde, ben alleen even vergeten waar dat precies ook alweer was.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Een foto van eerder uit de thread met een quick & dirty lenscorrectie. De afbeelding is 3440 x 1440 pixels groot en doet het prima als wallpaper. :P

"When you grow up your heart dies"

• d-vine
  • Laatst online: 09:28
Meer wallpapers please O-)

hoop ook eentje met Max over de finish met al het vuurwerk

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
@sjaool
Nog betere kwaliteit is te vinden op reddit: r/f1porn (sfw)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• sjaool

sjaool

hoevenpe schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:32:
@sjaool
Nog betere kwaliteit is te vinden op reddit: r/f1porn (sfw)
Daar is hij van gecropt naar dit formaat.

Btw die gast die al die formaten erop gezet heeft is wel wat aan het rommelen geweest. :P

[Voor 16% gewijzigd door sjaool op 06-09-2021 08:39]

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 00:20

Niet Lando zijn beste interview weekend :p Hij is nog zo onschuldig bwhaha

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:08
Ik zag dat RBR ook de constructeursbeker kreeg. Ik dacht altijd dat die een kwestie was van een optelsom van beide auto's:

RBR: 25 + 4 = 29
MB: 18 + 15 (+1) = 33 of 34

Hoe zit dat dan in elkaar?

• RobertMe
  • Nu online
Shinji schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:57:
Ik zag dat RBR ook de constructeursbeker kreeg. Ik dacht altijd dat die een kwestie was van een optelsom van beide auto's:

RBR: 25 + 4 = 29
MB: 18 + 15 (+1) = 33 of 34

Hoe zit dat dan in elkaar?
Het winnende teams krijgt ook de beker voor de constructeur. Simple as that.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:46

JB

Cédric roelt!

dglavimans schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:55:
[Video]

Niet Lando zijn beste interview weekend :p Hij is nog zo onschuldig bwhaha
Het kwartje "with happy end" viel wat laat :+

Mijn boefje is liev!

• redfoxert
  • Niet online
albino71 schreef op maandag 6 september 2021 @ 00:23:
[...]

Nee, Jos is niet meer voor de camera geweest na de start. Wel net er voor, bij Jack, samen met de circuit directeur.

Heb er net 5 uur opname voor door zitten worstelen. Bedankt hé! ;)
Dit dus ... WAAR IS JOS?!

Ook in de media geen enkele reactie van hem voor zover ik heb kunnen zien :(

• flam
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22-09 19:15
Jan Lammers verteld net op radio 538 dat Jos Verstappen gisteren last kreeg van zijn darmen en zich dus liet nakijken. Inmiddels zou het weer goed gaan met Jos.

• redfoxert
  • Niet online
flam schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:00:
Jan Lammers verteld net op radio 538 dat Jos Verstappen gisteren last kreeg van zijn darmen en zich dus liet nakijken. Inmiddels zou het weer goed gaan met Jos.
Aha ... dan heeft ie zich volgens mij gewoon een stuk in zn kloten gezopen wrs :P

• DoeEensGek
  • Nu online
flam schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:00:
Zenuwen... :) >:)

• JB

JB

Cédric roelt!

Zou goed kunnen. Max flikt het maar weer "even" op moment supreme... Als ik een dag later zo terug denk aan gisteren. WTF is hij toch een kerel, gewoon stalen ballen en het na een pole afmaken op zondag tegen 2 Mercedes auto's... _O_

Mijn boefje is liev!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JB schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:12:
Zou goed kunnen. Max flikt het maar weer "even" op moment supreme... Als ik een dag later zo terug denk aan gisteren. WTF is hij toch een kerel, gewoon stalen ballen en het na een pole afmaken op zondag tegen 2 Mercedes auto's... _O_
Zoals Olav het verwoorde, net de grand slam gemist met de snelste ronde. Voor de rest had Max echt alles 'aced', zelfs de snelste pitstop met 2,1s. De directive over de pitstops heeft dus weinig effect op het team, waardoor ze 'slechts' 0,1s boven het minimum (wat schijnbaar 2s is door de directive) uitkomen.

Was gisteren echt een mooie race, waarbij VER en RBR de pogingen van BOT/HAM en Mercedes goed gepareerd hebben.

[Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 06-09-2021 09:19]

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blokker_1999 schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:15:

Als Russel sneller blijkt te zijn dan Hamilton dan gaan we een leuk seizoen krijgen. Vergeet niet dat het team dan niet het voordeel aan Hamilton kan geven. En ergens wil ik dat ook graag zien. 2 coureurs uit hetzelfde team, dus nooit een voordeel op gebied van materiaal, die het tegen elkaar uitvechten. Kunt niet beter hebben. Maar in dit geval is Bottas niet in staat om bij te blijven. En dan beland je gewoon op de tweede plaats. Niet de schuld van Mercedes dat Bottas niet sneller kan zijn.
Heeft al een keer gedaan, vervolgens gewoon nog even keertje extra pitstop laten doen om dat weer recht te trekken :P Nee, mercedes heeft in dat aspect meer dan genoeg methodes om 1 van de 2 vooraan te laten.

Maar neem nu race van vandaag, Russel had in dat stoeltje dus gewoon altijd achter Hamilton moeten blijven ipv zoals Bottas steeds verder achter gaan lopen, zodat Merc als team altijd een dubbele bezetting heeft op Max, aangezien voorlopig ik Perez geen wingman zie voor Max.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-09 10:10
CH4OS schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:18:
[...]
Zoals Olav het verwoorde, net de grand slam gemist met de snelste ronde.
Max heeft niet alle ronden aan kop gelegen, dus dat zou geen grand slam zijn geweest.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blokker_1999 schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:15:
HAM zit niet te wachten op een herhaling van de periode 2014-2016, waarbij hij en ROS toch eigenlijk allebei elkaar zo'n beetje in de haren vlogen. Het ligt er daarnaast ook maar aan naar wiens wensen de auto ontwikkeld is.

Dat zie je bij RBR ook heel goed. Daar is de auto overduidelijk ontwikkeld rond VER, waardoor anderen moeite hebben om bij te blijven in dezelfde auto als VER en velen zeggen dat VER altijd zijn tweede coureur gewoon "sloopt" waardoor RBR veel wisselt van tweede coureur.

Al kan men gisteren ook niet ontkennen dat PER ondanks een slechte kwalificatie gewoon een goede race had.
-ION- schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:22:
Max heeft niet alle ronden aan kop gelegen, dus dat zou geen grand slam zijn geweest.
An sich maakt dat ook niets uit, het gaat er immers om dat je als eerste de eindstreep haalt. ;) Je krijgt ook geen extra punt wanneer je alle rondes aan de leiding bent geweest, wel als je in de top tien gefinished bent en de snelste raceronde neerzet.

[Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 06-09-2021 09:27]

• RobertMe
  • Nu online
CH4OS schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:23:
[...]
An sich maakt dat ook niets uit, het gaat er immers om dat je als eerste de eindstreep haalt. ;) Je krijgt ook geen extra punt wanneer je alle rondes aan de leiding bent geweest, wel als je in de top tien gefinished bent en de snelste raceronde neerzet.
Grand chelem gaat wel de boeken in. Net zoals de fastest lap ook al de boeken in ging voordat het extra punt er voor kwam. Dus in die zin was het natuurlijk wel grappig geweest als die als Nederlander de Nederlandse grand prix won, na 36 jaar afwezigheid, en dan ook nog met een grand chelem.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Stoor me wel een beetje aan de reacties van Mercedes/Hamilton die achteraf maar blijven herhalen dat Max heeft gewonnen omdat hij de snelste auto had. Gezien het geringe verschil rond de pitstops, lijkt me dat Red Bull en Mercedes behoorlijk gelijkwaardige auto's zijn.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]
HAM zit niet te wachten op een herhaling van de periode 2014-2016, waarbij hij en ROS toch eigenlijk allebei elkaar zo'n beetje in de haren vlogen. Het ligt er daarnaast ook maar aan naar wiens wensen de auto ontwikkeld is.

Dat zie je bij RBR ook heel goed. Daar is de auto overduidelijk ontwikkeld rond VER, waardoor anderen moeite hebben om bij te blijven in dezelfde auto als VER en velen zeggen dat VER altijd zijn tweede coureur gewoon "sloopt" waardoor RBR veel wisselt van tweede coureur.
Ik denk niet dat dat zo'n grote rol speelt. Die Red Bull waar Max instapte in Barcelona 2016 was dan zeker ook al helemaal speciaal voor hem ontwikkeld.... :P

Wat wel zou kunnen is dat de Red bull nu eenmaal een design heeft / filosofie is waar maar weinig mensen hard mee kunnen rijden.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• JB

JB

Cédric roelt!

Exocet schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:36:
Stoor me wel een beetje aan de reacties van Mercedes/Hamilton die achteraf maar blijven herhalen dat Max heeft gewonnen omdat hij de snelste auto had. Gezien het geringe verschil rond de pitstops, lijkt me dat Red Bull en Mercedes behoorlijk gelijkwaardige auto's zijn.
Toto gaf vrij duidelijk aan dat zij gewoon niet slim genoeg waren met strategie?

Mijn boefje is liev!

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:44

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

En zo rij je de volgende ochtend nietsvermoedend naar je werk en kom je toch nog een staartje Formule 1 tegen!

Zouden ze ook hier het traagst zijn? :+

(Op de A27 ter hoogte van Gorinchem richting Breda)

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Toewan
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 09:25
Pendaco schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:44:
En zo rij je de volgende ochtend nietsvermoedend naar je werk en kom je toch nog een staartje Formule 1 tegen!

Zouden ze ook hier het traagst zijn? :+

(Op de A27 ter hoogte van Gorinchem richting Breda)

[Afbeelding]
Kijk maar uit dat je niet de vangrail wordt ingedrukt, misschien is Mazepin de chauffeur. ;)

[Voor 10% gewijzigd door Toewan op 06-09-2021 09:48]

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Foei. Foto maken tijdens rijden ;)

• loekf2
  • Laatst online: 22:41
JB schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:12:
[...]

Blijkbaar met helicopter (die van Redbull ?) van Zandvoort naar Roermond gevlogen:

https://www.telegraaf.nl/...-voorzorg-naar-ziekenhuis

Darmontsteking. Antibiotica gekregen. Als ik dit lees, ben ik altijd bang voor grotere gevolgen als een operatie, Crohn etc.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Jasphur schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:35:
Wat ik niet verwacht had, was dat er zo vaak buiten om in T1 werd ingehaald…
Ik had überhaupt geen overtakes verwacht 8)7

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• Pendaco
  • Laatst online: 09:44

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik weet 't.. normaal heb ik daar ook echt een pesthekel aan, maar kon 't in dit geval niet laten. En met 100km/h moet het net kunnen O-)

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

ArcticWolf schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:54:
[...]

Voorafgaand aan de race had ik 2 zorgen, niet kunnen inhalen en een trein aan rode vlaggen. Beide zijn niet gebeurd en dat maakt dit toch wel echt een top circuit. Enige nadeel is misschien dat het wat kort is waardoor je veel achterblijvers tegen gaat komen.

Ook voor de F1.5 is dit natuurlijk niet fijn als je steeds aan de kant moet en daardoor tijd verliest.

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:23
[...]

Al kan men gisteren ook niet ontkennen dat PER ondanks een slechte kwalificatie gewoon een goede race had.
[...]
De auto is niet om VER heen ontwikkeld, de auto is relatief onstabiel VER kan daar gewoon veel beter mee om gaan dan andere. Kijk naar hongarije, helft van de aero lag er af en nog steeds weet in te halen en in de punten te rijden en nog redelijke tijden te rijden.

• Barre73
  • Laatst online: 09:58
Help!!!! schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:37:
[...]

Ik denk niet dat zo'n grote rol speelt. Die Red Bull waar Max instapte in Barcelona was dan zeker ook al helemaal speciaal voor hem ontwikkeld.... :P

Wat wel zou kunnen is dat de Red bull nu eenmaal een design heeft / filosofie is waar maar weinig mensen hard mee kunnen rijden.
Elke auto die je bij de testen in Barcelona ziet is een doorontwikkeling van de vorige. En ik weet zeker dat Max in de afgelopen vijf jaar een stevige stempel op die ontwikkeling heeft gedrukt waardoor de RB in het algemeen meer rond hem is ontwikkeld dan rond zijn respectievelijke teamgenoten.
Daarom wordt het zo interessant om volgend jaar te zien wat er gebeurt. Dan is het een compleet andere auto (voor iedereen) en geen doorontwikkeling van de auto van dit jaar.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Barre73 schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:03:
[...]

Elke auto die je bij de testen in Barcelona ziet is een doorontwikkeling van de vorige. En ik weet zeker dat Max in de afgelopen vijf jaar een stevige stempel op die ontwikkeling heeft gedrukt waardoor de RB in het algemeen meer rond hem is ontwikkeld dan rond zijn respectievelijke teamgenoten.
Daarom wordt het zo interessant om volgend jaar te zien wat er gebeurt. Dan is het een compleet andere auto (voor iedereen) en geen doorontwikkeling van de auto van dit jaar.
Barcelona 2016.

Max kan vermoedelijk gewoon hard gaan in elke auto vanwege zijn talent.

Checo zegt: Ik heb 5 GP's nodig om de auto te leren kennen. Max stapt in en pakt gelijk de beker.

[Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 06-09-2021 10:08]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Snowdog
Help!!!! schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:05:
[...]

Barcelona 2016.

Toch zag je wel dat dat nog niet het maximale was. In 2016 was Ricciardo nog regelmatig sneller, in 2017 een stuk minder vaak en had Max al regelmatig de overhand, zeker in de race, en in 2018 was Max verreweg de betere van de twee (imo).

• d-vine
Help!!!! schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:05:
[...]

Barcelona 2016.

Inderdaad dat was ook al zo bij Torro Rosso toen hij op vrijdag wat rondes mocht maken. Men zei tegen hem doe maar rustig aan maar Max ging gelijk snel, en zo zijn er genoeg andere voorbeelden.

Je hebt van die top coureurs die alles uit een auto kunnen halen zonder veel tijd nodig te hebben waar andere dat niet kunnen. Dat is ook zo bij Hamilton, Alonso, Russel, Leclerc die dat nu of in het verleden hebben bewezen. (even discussie achterwege laten wie nou beter is dan wie etc.)
Alleen heeft Hamilton nooit in een echt klein team gezeten maar was wel in zijn eerste jaar bloed snel in de Mclaren.

• meenkdrie
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09:47
Barre73 schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:03:
[...]

He newey, ik zal en moet hier dit flapje hebben kan ik veel harder!!!!!

Oke max, nog meer wensen? Ja kijk gisteren draaide ik deze CFD en zag als we hier wat flapjes maken zo kan ik nog sneller!!!

Gewoon bullshit, ze bouwen een wagen die met zo weinig mogelijk drag zoveel mogelijk DF heeft en in balans is.

Volgend jaar zal het niet anders zijn, misschien dat die auto zich iets makkelijker laat afstellen maar ga er maar vanuit dat Max gewoon weer 0,5s per ronde sneller is.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Snowdog schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:08:
[...]

Toch zag je wel dat dat nog niet het maximale was. In 2016 was Ricciardo nog regelmatig sneller, in 2017 een stuk minder vaak en had Max al regelmatig de overhand, zeker in de race, en in 2018 was Max verreweg de betere van de twee (imo).
Dan zou de 2017 grotendeels gebaseerd moeten zijn geweest op RIC's input en toch was RIC in 2017 niet meer overtuigend de snelste.

Kijk dat men in 2015 nog enige reserves had tav het talent van Max daar kan ik inkomen want dat had ik zelf ook :P

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat hij echt zodanig buitencategorie goed is dat andere coureurs die toch echt erg goed zijn nu ver achterblijven. Zijn voorsprong is gebouwd op zijn talent, waar nu (F1) ervaring bij is gekomen. Vroeger dacht ik nog, ik kijk teveel door een oranje bril maar dat geloof ik inmiddels niet meer.

Ook indrukwekkend hoe cool hij kan blijven onder de enorme druk van zo'n race voor eigen publiek.

Ik geloof iig niet dat Max zijn input zo'n grote rol speelt en dat Max een natuurlijke voorkeur heeft voor een design dat blijkbaar zodanig is dat alleen hij daar hard mee kan rijden.

Maar goed, let's agree to disagree :)

PC Specs

• loekf2
  • Laatst online: 22:41
Help!!!! schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:17:
[...]

Dan zou de 2017 grotendeels gebaseerd moeten zijn geweest op RIC's input en toch was RIC in 2017 niet meer overtuigend de snelste.

Kijk dat men in 2015 nog enige reserves had tav het talent van Max daar kan ik inkomen want dat had ik zelf ook :P

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat hij echt zodanig buitencategorie goed is dat andere coureurs die toch echt erg goed zijn nu ver achterblijven. Zijn voorsprong is gebouwd op zijn talent, waar nu (F1) ervaring bij is gekomen. Vroeger dacht ik nog, ik kijk teveel door een oranje bril maar dat geloof ik inmiddels niet meer.

Ook indrukwekkend hoe cool hij kan blijven onder de enorme druk van zo'n race voor eigen publiek.

Ik geloof iig niet dat Max zijn input zo'n grote rol speelt en dat Max een natuurlijke voorkeur heeft voor een design dat blijkbaar zodanig is dat alleen hij daar hard mee kan rijden.

Ik zag een stukje terug van een interview met Olav Mol in Boedapest (geloof ik). Ook best onder de indruk dat ie auto's technisch gewoon (ging geloof ook over banden slijtage) begrijpt en het ook nog weet uit te leggen.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:35
Brummetje schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:01:
[...]

Voorafgaand aan de race had ik 2 zorgen, niet kunnen inhalen en een trein aan rode vlaggen. Beide zijn niet gebeurd en dat maakt dit toch wel echt een top circuit. Enige nadeel is misschien dat het wat kort is waardoor je veel achterblijvers tegen gaat komen.

Ook voor de F1.5 is dit natuurlijk niet fijn als je steeds aan de kant moet en daardoor tijd verliest.
Ze kon zien dat het rechte stuk gewoon net te kort was. Er waren een aantal pogingen om hem er naast te zetten, maar als ze dat door hadden gezet was er geen ruimte meer om te remmen. Als de FIA, zoals de bedoeling was, gewoon DRS had toegelaten in bocht 14 was het rechte stuk zo'n 200 meter langer geweest en dan hadden we daar mooie inhaal acties gezien.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

meenkdrie schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:10:
[...]

Oke max, nog meer wensen? Ja kijk gisteren draaide ik deze CFD en zag als we hier wat flapjes maken zo kan ik nog sneller!!!

Gewoon bullshit, ze bouwen een wagen die met zo weinig mogelijk drag zoveel mogelijk DF heeft en in balans is.

Volgend jaar zal het niet anders zijn, misschien dat die auto zich iets makkelijker laat afstellen maar ga er maar vanuit dat Max gewoon weer 0,5s per ronde sneller is.
Het kan zichzelf wel versterken. Newey bedenkt iets. Max kan ermee rijden, en het blijkt sneller. Dan is de ontwikkelrichting daarmee wel beinvloed.

• Snowdog
Help!!!! schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:17:
[...]

Ben het niet oneens met je. Ik denk ook dat Max enorm goed is in zich aanpassen aan de wagen en dat hij enorm goed is in general. Waarschijnlijk de meest talentvolle coureur uit het hele veld (al is dat moeilijk met zekerheid te zeggen tov de andere talenten), maar ik wilde alleen zeggen dat ik het gevoel heb dat hij ook niet direct het maximale uit een auto kan halen en dat ook voor hem extra races zeker wel helpen.

Dat hij zoveel sneller is alleen omdat de auto puur op hem wordt afgestemd, nee dat denk ik niet. Ze proberen gewoon de snelste auto te bouwen en Max weet daar het beste mee om te gaan en is inmiddels natuurlijk wel heel bekend met de manier waarop die RB werkt.

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:46
Het is ook heel simpel, als Perez nu tegen het team zegt dat die auto te traag is zeggen die: "dat is leuk maar je teamgenoot rijd 5 tienden sneller." Dus wordt er meer naar Max geluisterd

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:14
ArcticWolf schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:54:
[...]

Ik had het ook erger verwacht maar er was best wel wat mogelijk.
Het zou in principe alleen maar beter moeten worden volgend jaar als de auto's kleiner zijn, ze elkaar beter kunnen volgen en de DRS dan mogelijk wel voor de laatste kombocht al open mag.

• XyritZz
  • Laatst online: 22-09 14:19
meenkdrie schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:10:
[...]

Ik denk dat het een combinatie van beiden is; het team bouwt de best mogelijke auto en het is aan de coureur om zich daar op aan te passen om er hard mee te rijden. Zie bijv. de Red Bull's uit de Vettel jaren; die hadden met de dubbele (geblazen) diffusers extreem veel downforce aan de achterkant. Vettel kon daar heel goed mee omgaan en Webber had er heel veel moeite mee.

Aan de andere kant leveren de coureurs wel feedback hoe de auto aanvoelt en wat er in hun ogen zou moeten veranderen om harder te kunnen rijden met die machine. De ene coureur kan beter omgaan met een tikje overstuur en de andere coureur kan beter omgaan met een tikje onderstuur. Zo zijn er tientallen, misschien wel honderden variabelen waar de coureur input op levert.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• d-vine
loekf2 schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:20:
[...]

Ik zag een stukje terug van een interview met Olav Mol in Boedapest (geloof ik). Ook best onder de indruk dat ie auto's technisch gewoon (ging geloof ook over banden slijtage) begrijpt en het ook nog weet uit te leggen.
dat onder andere maar ook het vertalen van de rijeigenschappen naar het technisch aspect van de auto.
Max heeft ook heel veel technische kennis aan boord wat hem helpt om de auto beter te maken met zijn team.
Ricciardo heeft in het eerste jaar bij RBR ook gezegd dat Max een beetje een nerd was omdat hij zoveel wist van de techniek en zelfs hij niet allemaal op een rijtje had.
Ook kleine details bv. dat Max in bochten op de radio knop drukt om met het team te praten waar andere dat alleen op rechte stukken doen geeft aan dat Max in de auto full in control is.

Het is snel rijden, met de banden omgaan, overbrengen hoe het beter kan noem maar op. En dat kunnen niet veel

• Chrasher
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 07:23

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hoop dat ze voor volgend jaar wel de DRS zone al laten beginnen in de kombocht voor het rechte stuk, dan verwacht ik nog veel meer inhaal- en uitrem-acties vlak voor en in de Tarzanbocht. :9

PSN-id: Chrasher

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 06:24
loekf2 schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:20:
[...]

En hier zit denk ik de grote winst van Max t.a.v. teamgenoten: Juist doordat hij die auto's zo goed kent, kan hij haarfijn uitleggen wat er nog bijgesteld moet worden om (voor hem) ideaal afgesteld te zijn. Laat de auto's technisch hetzelfde zijn, maar een voorvleugel/ achtervleugel een paar mm hoger of lager kan behoorlijke verschillen geven. Juist doordat hij precies voelt/ weet waar het aan schort kan hij ook zijn auto (voor hem dus) idealer af laten stellen.

Ik denk dat vooral het lerend vermogen van Max op dit moment veel groter is dan zijn (versleten) teamgenoten. Hij is sneller dan veel anderen in staat het optimale uit een nieuwe auto te halen, of iig dichter bij het optimale punt te komen. Wel denk ik dat regelmatig ook verschillen ontstaan doordat Mercedes echt een '2 coureurs' tactiek hanteert en RedBull vooral focust op Verstappen, waardoor Perez niet altijd een goede tactiek meekrijgt, naast dat die het zelf ook best wel eens af laat weten.

• werphengel
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-09 20:24
loekf2 schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:49:
[...]

Blijkbaar met helicopter (die van Redbull ?) van Zandvoort naar Roermond gevlogen:

https://www.telegraaf.nl/...-voorzorg-naar-ziekenhuis

Darmontsteking. Antibiotica gekregen. Als ik dit lees, ben ik altijd bang voor grotere gevolgen als een operatie, Crohn etc.
En hier irriteer ik me dan weer aan de VIP behandeling. Was het zelfde gebeurd als dit iemand in het publiek was overkomen? Denk het niet. :(

Ook de medische helikopter die op het circuit staat, is dat er een die normaal gesproken bij een ziekenhuis staat. Die word dan dus onttrokken aan de normale zorg.

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Mijn dashcam doet dat met de opdracht: Ok Garmin, take picture

• sjaool

sjaool

Zandvoort heeft zo'n geweldige PR neergezet voor de Formule 1, zouden ze nu ook korting kunnen bedingen voor komende jaren? :P

• MaxPelle12
  • Registratie: december 2014
  • Nu online
werphengel schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:29:
[...]

En hier irriteer ik me dan weer aan de VIP behandeling. Was het zelfde gebeurd als dit iemand in het publiek was overkomen? Denk het niet. :(

Ook de medische helikopter die op het circuit staat, is dat er een die normaal gesproken bij een ziekenhuis staat. Die word dan dus onttrokken aan de normale zorg.
Ja hier worden afspraken gemaakt met de ziekenhuizen voor eventuele ongelukken. Dit is verplicht vanuit de FOM en FIA. Het kan namelijk best eens verkeerd lopen en dan heb je zo snel mogelijk zorg nodig. Hier wordt op ingepland en als er geen helicopter is dan staat het event gewoon stil.

En geen idee met welke heli Jos is vertrokken had ook gewoon een andere heli kunnen zijn. Of dat een red bull heli of een ambulance heli is. Gaat erom dat iedereen gewoon zorg krijgt. Uit voorzorg kan je dan soms maar beter snel zijn in plaats van met een auto door zandvoort te crossen.
Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee