[F1 2021] Race 13 GP van Nederland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 48 Laatste
Acties:
  • 164.272 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 13:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

DutchOwnage schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:04:
Ik kijk vanavond gewoon Humbert hoor :+ Wil deze vibe zo lang mogelijk vasthouden en nog langgggg niet aan Monza denken.
Ik kijk helemaal niks meer; persoonlijk maar een saaie wedstrijd.

Maar; t.o.v de rest van de azijnzijkers; vindt ik het wel mooi dat het mag/kan in deze tijd; ik gun het iedereen wel gewoon.
DoubleDutch schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:04:
Wie vlagte de race eigenlijk af, werd vanaf de achterkant gefilmd?
Tiesto, heb ik mij laten vertellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Accretion op 05-09-2021 19:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Nice. Maar niet al te spannende race om eerlijk te zijn :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Sebastiaannn schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:57:
Iemand een clipje van hoe Alonso Sainz nog voorbij kwam? Die had ik gemist, of had de regie die niet goed in beeld?
Deze?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
mavaros schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:49:
Nog een allerlaatste dingetje van kritiek.

Normale mensen zitten niet te wachten op bekende Nederlanders die de mooiste kaartjes hebben gekregen, in ruil voor lyrische taal. Geef die kaarten gewoon aan de echte supporters. Die BN'ers hebben de ballen verstand van autoracen, maar lullen wel minuten vol met holle frasen bij Boulevard.

Volgend jaar niet meer doen. Straks gaat Humberto Tan nog aan ons uitleggen hoe quantumfysica eigenlijk in elkaar steekt.
Begrijp dat die bekende Nederlanders zoveel invloed hebben dat de race hier kan zijn. Dat kon je ook zien aan de familie Heineken die de bokalen uitdeelden in plaats van onze koning, die er ook was. Je hebt ze nodig voor zoiets en het is logisch dat ze dan ook de vip behandeling krijgen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:31
Niet happen aub

[ Voor 53% gewijzigd door tweakduke op 05-09-2021 21:08 ]

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:52
Jasphur schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:07:
Inderdaad. Samenvattend:
- start
- tactisch spel mercedes, goed opgepakt door RBR
- Perez die naar voren rijd, paar inhaalacties middenveld
- snelste ronde

Verder vond ik alles eromheen wel heel mooi om te zien ! Dankzij het chauvinisme is er toch iets prachtigs neergezet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03
Plenkske schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:14:
Inderdaad. Samenvattend:
- start
- snelste ronde
- lichte aardbeving geconstateerd met als epicentrum Zandvoort. NAM stopt met gaswinning in Noord-Holland.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
Zit nu de race terug te kijken, wel trots hoor op hoe het georganiseerd is. Heb wel het idee dat Olav wat meer uitlegt aan het publiek dan anders, al is dat waarschijnlijk omdat Ziggo nu openstaat voor heel Nederland. Mooi dit hoor, nooit gedacht dit nog eens te zien in mijn leven, F1 op Zandvoort. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Nog iets wat mij opviel en wat ook redelijk uniek is volgens mij. Er zijn praktisch geen straffen uitgedeeld. Alleen een 5s straf voor Russell vanwege te hard rijden in de pitstraat. De stewards en Michael Masi hadden dus een rustig middagje.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-iYVEuWEAEQvy9?format=jpg&name=large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:01
Haha Honda man met een 'wij zijn oranje' cape. Lekker sfeertje. Toch jammer dat de samenwerking stopt volgend jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door talkatoo op 05-09-2021 19:36 ]

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• hoevenpe
Honda Japanner met Jumbo juichcape, het internet is af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik heb het al eerder gezegd, de wagens lijken wel verrekte groot voor het circuit, net Scalextric!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

talkatoo schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:36:
Haha Honda man met een 'wij zijn oranje' cape. Lekker sfeertje. Toch jammer dat de samenwerking stopt volgend jaar.
Volgens mij gaan ze nog een jaar extra door samen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Maarten_E schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:37:
Ik heb het al eerder gezegd, de wagens lijken wel verrekte groot voor het circuit, net Scalextric!
Honey they shrunk the track...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zelfs Mr Honda heeft nu een juichcape te pakken. Sponsor Jumbo weer blij _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iemand de fullsize van die foto? Blijkbaar is Perez eruit geknipt?

https://twitter.com/torresbob8/status/1434565860551798786
edit: zie @Edd hieronder, niets fotoshop, dus gewoon 'net buiten beeld', logisch voor een closeup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTsCT4PFxYjooVFCSUbKyfOb_2A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YuGXrXUhQClTdK8wR8vholEu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2021 19:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08

En hier is Toyoharu Tanabe alias Honda Superman in actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 15-09 14:35
Wat mij opviel was de laatste paar rondes bij Mercedes. :+
Bottas binnenhalen om niets. misschien vanwege de vrees dat RBR de fastest lap nog zouden willen binnenhalen met Perez. Maar als ze dat deden, dan zouden ze die 2 punten die hij had verliezen, dus dat leek mij sterk. (en was de race nog een paar rondes langer, dan had hij er nog 2 ingehaald)
En dan gaat hij "gewoon" voor de snelste ronde. Ookal roepen ze in zijn oor om het niet te doen. _O-
En moest Hamilton ook naar binnen.
Dus daar zal de "marshall" Toto nog e.e.a. van vinden. ;)

Dat lijkt een beetje op de bevestiging van de geruchten die er omtrend Bottas/Russel spelen? O-)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Photoshop? Volgens mij had Max witte race schoenen aan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:58
Pierre schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:47:
[...]

Verrek, nu je het zegt... scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 15-09 12:05

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

SPee schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:44:
Bottas binnenhalen om niets. misschien vanwege de vrees dat RBR de fastest lap nog zouden willen binnenhalen met Perez. Maar als ze dat deden, dan zouden ze die 2 punten die hij had verliezen, dus dat leek mij sterk. (en was de race nog een paar rondes langer, dan had hij er nog 2 ingehaald)
En dan gaat hij "gewoon" voor de snelste ronde. Ookal roepen ze in zijn oor om het niet te doen. _O-

Dat lijkt een beetje op de bevestiging van de geruchten die er omtrend Bottas/Russel spelen? O-)
Zou maar zo kunnen. Bottas wordt wel vaker geslachtofferd. En volgens mij is hij dat nu een beetje zat.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 20:40
Is er al een interview met Max te zien ergens ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 23:32

Bottas zat te dichtbij. Dan kwam Lewis er achter en dat kan niet. Dus bottas moest met een laf smoesje naar binnen maar mocht daarna niet dat voordeel uitbuiten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:31:
Nog iets wat mij opviel en wat ook redelijk uniek is volgens mij. Er zijn praktisch geen straffen uitgedeeld. Alleen een 5s straf voor Russell vanwege te hard rijden in de pitstraat. De stewards en Michael Masi hadden dus een rustig middagje.
Ook verbazingwekkend weinig gele en rode situaties. Die had ik ook wel verwacht na de VT's en Q. ;)

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
Pierre schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:47:
[...]

En de "blokken" zijn kleiner, en ze staan daardoor ook veel korter op elkaar (podium is nu ook wel "met 1,5 meter afstand"). Daarnaast zijn de "blokken" met een display voorop waarop de plekken anders werden weergegeven, als ze al niet de naam erop hadden staan i.p.v. alleen 1/2/3.

Overigens wel ook maar een "slap" podium. Weet niet of dat überhaupt van Zandvoort was of iets wat FOM maar snel had opgetuigd? Zag er allemaal een beetje gek uit, ook met dat trappetje aan de zijkant waar ze allemaal op elkaar gepropt stonden te wachten. Normaal heeft diegene wat voor de constructeur mee gaat ook een "blok" om op te staan en dat was er nu niet, etc..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Chocoball schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:43:
[Twitter]
En hier is Toyoharu Tanabe alias Honda Superman in actie.
Ik heb geen idee waarom, maar deze man maakt mij altijd blij. Weet ook niet precies wat hij doet voor Honda, maar hij lijkt een flinke positieve vibe om zich heen te hebben.

Edit

Volgens mij Masashi YAMAMOTO

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 05-09-2021 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

PWM schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:09:
[...]

Ik heb geen idee waarom, maar deze man maakt mij altijd blij. Weet ook niet precies wat hij doet voor Honda, maar hij lijkt een flinke positieve vibe om zich heen te hebben.
Technisch directeur van Honda Racing... de grote baas dus. Maar dat is hij niet. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 05-09-2021 20:11 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het lijkt wel zo'n Mexicaanse western zo! :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-iQSqeXIAMWOOv?format=jpg&name=4096x4096

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Bart-Willem schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:15:
Feeling lucky punk?

Benieuwd hoe het volgend jaar is als we volle tribunes hebben. Als ik de organisatie was zou ik er nog wat extra bijzetten, 150k per dag waarom niet?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

The making off van de foto zit in Teds Notebook

[YouTube: F1 2021 Dutch GP - Ted's Race Notebook]

Die waren snel vandaag met plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hoevenpe schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:17:
[...]

Feeling lucky punk?

Benieuwd hoe het volgend jaar is als we volle tribunes hebben. Als ik de organisatie was zou ik er nog wat extra bijzetten, 150k per dag waarom niet?
Volgens mij zou er onder normale omstandigheden ook toegang zijn tot het "gebied rondom het circuit". Dus niet alleen de tribunes maar ook dat je in de duinen kunt gaan zitten etc. In in ieder geval Spa is dat ook, die kaartjes zijn dan ook goedkoper en kun je gewoon lekker rondwandelen en ergens gaan zitten. Maar dat mocht nu natuurlijk niet (in Zandvoort) omdat alleen geplaceerde evenementen mogen. Niet dat de fans op de tribunes nu zaten.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Moet zeggen dat dit gebeuren mij positief heeft verrast. Al het gedram van de afgelopen jaren komt mooi samen in een raceweek zonder negatieve wanklanken die de samenleving zouden kunnen schokken. Natuurlijk veel mensen opeengepakt maar dat wist iedereen van tevoren. Degenen die daar opmerkingen over hebben zijn echt te naïef voor deze wereld. Bijna al het publiek met trein of fiets naar het circuit, kan nagenoeg ieder circuit nog wat van leren.

Voor de eerste keer zo'n race neerzetten, petje af. Vervoer van/naar zonder problemen, alles op het circuit ook en Zandvoort schijnt niet te zijn afgebroken. Wat wil je nog meer... een mooie race en dat was het. Natuurlijk het eeuwige gebrek aan inhaalkansen al heb ik er toch genoeg gezien. Maar dat is al jaren op elk circuit zo... imo ligt dat meer aan de huidige wagens dan aan de circuits. Maar vooraan spanning genoeg aangezien we met zulke krappe marges het wel eens anders hebben zien aflopen. Geen moment verveelt.

Ziggo had ook een goed weekend. Veel laten zien, veel gesprekken met mensen waar je anders niets van hoort... stukken beter dan dat gedoe in de studio. Zou mooi zijn als dit vaker gaat gebeuren bij andere races... maar ja vrees van niet, in ieder geval niet bij Ziggo. Leuk om eens wat meer van het gebeuren om de race te zien.

Gezien dat een aardig deel van NL ongetwijfeld heeft genoten van deze race is een bedankje richting degenen die dit mogelijk hebben gemaakt wel op zijn plaats. Tot op het bot onterecht afgefikt en uitgemaakt voor van alles, maar Prins Bernard en zijn compagnon hebben mooi wel hun nek uitgestoken om dit mogelijk te maken. Niemand is de afgelopen 35 (want het had in 2020 al moeten gebeuren) opgestaan om dit voor elkaar te krijgen. Samen met de sponsors natuurlijk want anders is het helemaal al niet mogelijk. _/-\o_

Volgend jaar weer... hopelijk met net zo'n feest en met weer goed weer. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:07:
Plenkske schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:14:
[...]

Inderdaad. Samenvattend:
- start
- snelste ronde

Verder vond ik alles eromheen wel heel mooi om te zien ! Dankzij het chauvinisme is er toch iets prachtigs neergezet.
Maar dan dit circuit… Zandvoort is toch echt wel gaaf om naar te kijken, uiteraard met dit zichtbare en hoorbare publiek.

Maar al die niveauverschillen en fijne bochten! Die eerste ronde was al mega genieten, en idd een wonder dat er geen (V)SC was of echte grindbakglijers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Alleen is dat geen Mexicaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

RobertMe schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:06:
[...]

En de "blokken" zijn kleiner, en ze staan daardoor ook veel korter op elkaar (podium is nu ook wel "met 1,5 meter afstand"). Daarnaast zijn de "blokken" met een display voorop waarop de plekken anders werden weergegeven, als ze al niet de naam erop hadden staan i.p.v. alleen 1/2/3.

Overigens wel ook maar een "slap" podium. Weet niet of dat überhaupt van Zandvoort was of iets wat FOM maar snel had opgetuigd? Zag er allemaal een beetje gek uit, ook met dat trappetje aan de zijkant waar ze allemaal op elkaar gepropt stonden te wachten. Normaal heeft diegene wat voor de constructeur mee gaat ook een "blok" om op te staan en dat was er nu niet, etc..
Ik zou zelfs meer zeggen, de organisatie had eigenlijk de post race plechtigheid, met andere woorden de podiumceremonie, moeten doen zoals in Mexico. Niet op de start/finish rechte, maar aan de andere kant waar, het stukje rondom bocht 11/12 waar veel meer fans zitten.

Maar het podium had in essentie hetzelfde probleem als heel de pitstraat: iets te weinig ruimte :+

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:18

Ik schat dat ze Hamilton al naar binnen wilden halen voor de snelste ronde, maar dat Bottas nog te dichtbij zat. Omdat Bottas niet altijd even goed luistert moesten ze hem dus eerst een pitstop laten maken zodat Hamilton zeker voldoende tijd had voor zijn pitstop. En om het Hamilton niet te lastig te maken voor de snelste ronde mocht Bottas niet te snel rijden. Bottas is dit hele gedoe echter nogal zat en bleef gewoon lekker zijn ding doen.

Erg jammer dat Mercedes dit iedere keer op deze manier doet. Ik vraag me ook echt af of dit gedoe geen impact gaat hebben op zijn opvolger.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
HyperTrophy schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:24:
[...]

[...]

Maar dan dit circuit… Zandvoort is toch echt wel gaaf om naar te kijken, uiteraard met dit zichtbare en hoorbare publiek.

Maar al die niveauverschillen en fijne bochten! Die eerste ronde was al mega genieten, en idd een wonder dat er geen (V)SC was of echte grindbakglijers.
en dat je gewoon een race kan hebben met natuurlijke track limits. Zonder dat er direct muren omheen staan. En dat het toch heel uitdagend is voor de coureurs.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

[...]

Als de verwachtingen voor volgend jaar juist zijn en wagens elkaar dichter kunnen volgen dan biedt dit circuit wel enkele mogelijkheden voor meer mooie acties. Zeker in bocht 3. Dan zou je vanaf 13 tot in 3 een actie kunnen krijgen. Potentieel zelfs al startende in de tweede DRS zone na bocht 10 met een actie in 11/12 waar we Perez vandaag enkele keren het goed hebben zien doen.

De F1 wagens zijn eigenlijk nog net iets te groot voor dit circuit en ik vraag me wel af of we zonder Max hier een race hadden gezien vanuit F1 daar ze nu al een uitzondering hebben moeten maken op de reglementen vanwege die kombochten in het circuit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Mad Max Fury Road

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

redwing schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:29:
Erg jammer dat Mercedes dit iedere keer op deze manier doet. Ik vraag me ook echt af of dit gedoe geen impact gaat hebben op zijn opvolger.
Ben ook benieuwd wat het effect zou zijn als ze volgend jaar met Russel rijden. Lijkt mij niet dat hij de tweede viool wil spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Ik schat dat ze Hamilton al naar binnen wilden halen voor de snelste ronde, maar dat Bottas nog te dichtbij zat. Omdat Bottas niet altijd even goed luistert moesten ze hem dus eerst een pitstop laten maken zodat Hamilton zeker voldoende tijd had voor zijn pitstop. En om het Hamilton niet te lastig te maken voor de snelste ronde mocht Bottas niet te snel rijden. Bottas is dit hele gedoe echter nogal zat en bleef gewoon lekker zijn ding doen.

Mercedes moet natuurlijk aan de kampioenschappen denken. Bottas zit helemaal niet in een positie om kampioen te worden maar wel in een positie om het Lewis moeilijker te maken. Als Bottas 1 punt afsnoept van snelste ronde en Lewis komt op het einde van het seizoen 1 punt te kort (kans is klein maar je weet nooit), dan ga je als team toch echt zwaar teleurgesteld zijn.

Sowieso kon Hamilton niet zomaar binnenkomen, dan moest hij Bottas opnieuw voorbij. Die moest daarvoor dus eerst uit de weg.

Als Russel volgend jaar voor Mercedes zou rijden, dan heeft hij aan de start van het seizoen een kans om te proberen nummer 1 in het team te worden. Daarnaast weet hij ook dat zijn kans wel zal komen, op voorwaarde dat Mercedes de volgende jaren nog een goede wagen heeft. Lewis wordt er niet jonger op en Rosberg heeft ook een titel gepakt met Lewis als teamgenoot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

[...]

Ik weet nog niet wat ik van het circuit vind. Mijn mening is nu nog wat oranje gekleurd, want tof om weer een Dutch GP te hebben. Los van Max. Maar ik wil 2022 en 2023 zien om echt een mening te vormen. 1 ding ben ik met je eens, het circuit laat zich prachtig filmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25

[Afbeelding]
Dan was het geel geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Het is cringy om te zien en heel irritant voor BOT. Echter als hij een echte concurrent van Lewis zou zijn, zou het anders gaan denk ik. F1 blijft een teamsport, en zolang hij niet met lewis kan concurreren moet hij het slikken.

Vind het wel jammer voor hem, zeker geen onsymphatieke kerel.

ps: Als Russell (naar verwachting volgend jaar 2e rijder) Lewis ook niet kan bijbenen dan zal hij ook in dienst van Lewis moeten rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 05-09-2021 20:48 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/5lz3ps.jpg

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik heb de uitvoering met Max Verstappen gevonden via Reddit:
Max Verstappen (Red Bull) - 2021 Dutch GP 5246 × 3390
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/oo6r56agepl71.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
En op de man, kappen nu

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 05-09-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:18
Blokker_1999 schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:38:
[...]

Mercedes moet natuurlijk aan de kampioenschappen denken. Bottas zit helemaal niet in een positie om kampioen te worden maar wel in een positie om het Lewis moeilijker te maken. Als Bottas 1 punt afsnoept van snelste ronde en Lewis komt op het einde van het seizoen 1 punt te kort (kans is klein maar je weet nooit), dan ga je als team toch echt zwaar teleurgesteld zijn.

Sowieso kon Hamilton niet zomaar binnenkomen, dan moest hij Bottas opnieuw voorbij. Die moest daarvoor dus eerst uit de weg.

Als Russel volgend jaar voor Mercedes zou rijden, dan heeft hij aan de start van het seizoen een kans om te proberen nummer 1 in het team te worden. Daarnaast weet hij ook dat zijn kans wel zal komen, op voorwaarde dat Mercedes de volgende jaren nog een goede wagen heeft. Lewis wordt er niet jonger op en Rosberg heeft ook een titel gepakt met Lewis als teamgenoot.
Als je Bottas motiveert ipv demotiveert is de kans dat ie punten pakt vele malen groter. Je ziet nu gewoon dat ie er weinig zin meer in heeft . En daarmee kunnen ze nog veel meer punten gaan verliezen. Ook als 2e rijder moet je iemand wel eens iets gunnen.

Als ze dit ook met Russel gaan doen zie ik het somber in en denk ik dat ze er meer mee gaan verliezen dan winnen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:27:
Maar ik zou Mercedes graag willen bedanken voor hun strategie vandaag. d:)b :+

Want het leek echt nergens op. Een undercut van Hamilton kon iedereen zien aankomen, maar dan moet je wel je pitstop goed doen. Die seconde die ze Verstappen gaven, hielp niet. Bottas inzetten als rijden chicane was kansloos omdat Bottas niet ver genoeg achter lag. Want nu liet je Bottas gewoon doodrijden op banden die klaar waren en kon Max er zo voorbij. Als je het nu echt meent, dan had je Bottas laten terugzakken zodat die nog banden over had na de undercut om zijn positie te verdedigen. Daar was nu geen sprake van.

Werd nog erger toen bleek dat Hamilton helemaal niet in staat was om Verstappen in te halen. Dan maar ronden lang niks doen. Vervolgens kiest Hamilton terecht voor de aanval, maar wel te laat. Dus die brandde zijn banden helemaal op en wisselde toen naar nieuwe mediums. Max kon dat pareren met naar de harde banden gaan, de enige mogelijkheid voor hem en ook de goede keuze omdat je zo de halve race goed kon uitrijden. Dat kon Hamilton dus niet en dat zou blijken.

Maar toen de grootste fout. Ze waren allang los van het hele veld, en inmiddels was Bottas weer ingelopen op een set mediums. Wat je had kunnen doen als Hamilton was dat tweede setje mediums helemaal kapotrijden en Max dwingen om ook een hoger tempo te rijden. Dan kom je op een punt rond twintig ronden voor het einde waar je kan stoppen en die circa 24s kan dichtrijden op een set softs. Je verliest niks omdat je Bottas gewoon aan de kant laat gaan als het niet werkt, maar het geeft je wel een kans te winnen.

Max kan dan niks omdat als die stopt, hij dan tussen beide Mercedessen terechtkomt op een setje softs waarmee hij zowel Bottas moet inhalen als verdedigen tegen Hamilton. Dat was je kans omdat als je Bottas op een set harde banden had gezet, hij dus banden over zou hebben voor verdediging. Komt Hamilton er dan wel voorbij, dan laat je Hamilton passeren terwijl Bottas blijft verdedigen. En als Hamilton er niet voorbij komt, dan wint Bottas waarschijnlijk en dan ontzeg je Max netto 4 punten extra.

Maar Mercedes doet helemaal niks en kijkt rustig hoe ze verliezen. En het is niet de eerste keer dat ze dit doen. :z
Mja uiteindelijk was de eerste poging voor een undercut niet verkeerd. Echter Hamilton had niet genoeg snelheid om echt in te halen. Dat was eerder wel anders.

De tweede stop naar mediums vond ik wel raar dat was eigenlijk de cruciale fout. Je had eerder kunnen stoppen om de softs te doen op het laatst, maar ik vermoed dat je dan weer de banden op hebt voor je bij Max bent en er weer niet langs komt. Anders was het met de mediums wel gelukt.

De pole position met goede start is in dit geval eigenlijk al de belangrijkste slag van dit weekend geweest. De racepace was daarna voldoende om P1 vast te houden.

Monza totaal ander circuit, maar wederom gaat de pole heel belangrijk worden.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:35
Ik ben zijn gedrag op Silverstone niet vergeten, maar ik geloof oprecht dat Lewis vandaag ook genoten heeft. Hij kwam zelfs symphatiek over vandaag :')

Ik hoop op een epische, faire strijd all the way to Abu Dhabi(eerder mag het natuurlijk ook beslist zijn :9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

redwing schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:59:
[...]

Als je Bottas motiveert ipv demotiveert is de kans dat ie punten pakt vele malen groter. Je ziet nu gewoon dat ie er weinig zin meer in heeft . En daarmee kunnen ze nog veel meer punten gaan verliezen. Ook als 2e rijder moet je iemand wel eens iets gunnen.

Als ze dit ook met Russel gaan doen zie ik het somber in en denk ik dat ze er meer mee gaan verliezen dan winnen.
Er zit ondertussen zowat 100 punten verschil tussen die twee. Ik denk niet dat als het een ander team zou zijn in de plaats van Mercedes dat zij een andere beslissing zouden nemen. Stel je even voor dat Max in p2 reed met Checo p3 en Max heeft de snelste ronde op zijn naam. Ze halen Checo binnen en die zet even de snelste ronde neer. Denk je echt dat het team daar blij mee gaat zijn met het WDC dat op spel staat in een zeer spannend seizoen? Welk team zou dat leuk vinden?

Ja, je moet Bottas motiveren, maar wanneer Bottas tijdens de race zelf aangeeft het tempo van die 2 voor hem niet te kunnen bijhouden moet hij toch ook echt zelf beseffen dat hij de nummer 2 is in het team, hoe spijtig dat ook is. Als hij kon meestrijden voor het WDC was het een ander verhaal geweest.

En als hij zulke team orders blijft negeren zou het mij zelfs niet verbazen dat Russel nog dit seizoen aan het andere uiteinde van de pitlane zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

tweakduke schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:01:
[...]

Mja uiteindelijk was de eerste poging voor een undercut niet verkeerd. Echter Hamilton had niet genoeg snelheid om echt in te halen. Dat was eerder wel anders.

De tweede stop naar mediums vond ik wel raar dat was eigenlijk de cruciale fout. Je had eerder kunnen stoppen om de softs te doen op het laatst, maar ik vermoed dat je dan weer de banden op hebt voor je bij Max bent en er weer niet langs komt. Anders was het met de mediums wel gelukt.

De pole position met goede start is in dit geval eigenlijk al de belangrijkste slag van dit weekend geweest. De racepace was daarna voldoende om P1 vast te houden.

Monza totaal ander circuit, maar wederom gaat de pole heel belangrijk worden.
Probleem met die tweede stop, zoals op Sky ook uitgelegd, is natuurlijk dat RBR dat gat ook ziet aankomen. Als je als Mercedes dan moet wachten totdat het gat er goed en wel en met alle zekerheid is dan loop je het risico dat RBR Max een ronde eerder zal binnen brengen. Dus gooi je als Mercedes de teerling en breng je Lewis een ronde of 2 te vroeg binnen met het risico dat hij 1 of 2 of, bij een trage stop, zelfs 3 tragere wagens opnieuw moet dubbelen. RBR zat vandaag in een zetel als het op strategie aankwam doordat Bottas niet kon volgen. Moest men enkel maar Hamilton afdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:44
Foto is denk ik gemaakt door Dr. Marko....zodat ie m kon appen naar Mateschitz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Blokker_1999 schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:09:
[...]

Probleem met die tweede stop, zoals op Sky ook uitgelegd, is natuurlijk dat RBR dat gat ook ziet aankomen. Als je als Mercedes dan moet wachten totdat het gat er goed en wel en met alle zekerheid is dan loop je het risico dat RBR Max een ronde eerder zal binnen brengen. Dus gooi je als Mercedes de teerling en breng je Lewis een ronde of 2 te vroeg binnen met het risico dat hij 1 of 2 of, bij een trage stop, zelfs 3 tragere wagens opnieuw moet dubbelen. RBR zat vandaag in een zetel als het op strategie aankwam doordat Bottas niet kon volgen. Moest men enkel maar Hamilton afdekken.
Ja dat is zeker een voordeel. Team Max heeft geen fout gemaakt vandaag dat moet ik wel zeggen, het enigste wat ze af en toe in de weg zat was het verkeer, maar dan nog alle pitstops goed getimed.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
dawg schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:23:
Toto. Als ik hem Engels hoor spreken krijg ik altijd het gevoel dat hij de achterneef van Schwarzenegger is. :+
Fixed that for you!

Geweldige race gezien vanuit onze stadion plaatsen. F3 was gaaf, Porsches (allemaal) waren bruut, F1 was spannend (als ervaring, niet per se de race an sich), event was organisatorisch prima (veel verbeterpunten, maar ze hadden heel veel zaken echt goed voor elkaar, oranje support ongekend. Hoewel ik die rook wat heftig vond voor de rijders uitkomen stadion. Op een gegeven moment zelfs gevaarlijk eigenlijk.

Volgend jaar weer!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Zieke zieke zieke set.

[YouTube: Tiësto live from Circuit Zandvoort with Heineken and FORMULA 1 | Beatport Live]

_O_

Jammer dat het geen DAF truck is. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik denk dat de grootste shock zal zijn als blijkt dat Bottas eigenlijk nog maar een matige rijder is en en Hamilton al lang niet meer de greatest en alleen door de superieure Mercedes nog maar wint. Dan komt er een opvolger en die rijdt Hamilton links en rechts voorbij en scheurt ook Max zoek >:)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:52

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Mooi resultaat in een zelden spannende race. Het carnavaleske gedoe is niet aan mij besteed maar zo te zien vinden velen het leuk. Snel op naar verdere oorden binnenkort waar we dat niet meer hebben 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 09-09 12:30

[Afbeelding]
Geniale foto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Justevo schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:07:
[...]
Dat laatste klopt wel. Maar dat neemt niet weg dat ze om het boegeroep tegen te gaan een bandje inzetten. Ik vind het boegeroep ook niet nodig, maar dat is de kwestie niet. FIA moet het gewoon niet mooier maken dan het is. Hamilton is simpelweg niet zo geliefd als men denkt en het is niet aan de FIA om ons iets anders voor te houden.
Wel of geen bandje; maakt me niet uit.

Was je vandaag in Zandvoort? Ik heb geen boe geroep gehoord op welk moment ook omtrent HAM. Ik zat in het stadion gedeelte. Misschien op straight wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
StealthyPeanut schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:32:
[...]

Wel of geen bandje; maakt me niet uit.

Was je vandaag in Zandvoort? Ik heb geen boe geroep gehoord op welk moment ook omtrent HAM. Ik zat in het stadion gedeelte. Misschien op straight wel?
Het is gewoon een aanname, meer niet.

De mensen die ik sprak die erbij waren onderschrijven zijn "statement" allemaal niet. Het enige wat ik zie uit zijn clips zijn filters die geactiveerd worden bij te veel achtergrondgeluid. Allemaal niet zo spannend dus.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
PER bij het inhalen van MAZ: "This guy is a joke.".

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

[Afbeelding]
Is dat niet op Mars? :+ Met Opportunity in racetrim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:32:
Was je vandaag in Zandvoort? Ik heb geen boe geroep gehoord op welk moment ook omtrent HAM. Ik zat in het stadion gedeelte.
Precies dit ja.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:24
Mag ik zeggen dat het saai was?

Ik vond het saai.

Aan het begin van het weekeind had ik nog zo iets van onbekende baan wat gaat er gebeuren.
Na de schuivers en daarmee de rode vlaggen en beperte tijd in de trainingen had ik nog zo iets van dat kan wel wat worden.

Maar na de kwalificatie, tja, toch een beetje het verwachtte rijtje. Leuk dat Max vooraan staat, maar niks spannends. Geen dark horses, op perez na die geloof ik werd opgehouden niet echt verassingen negatief of positief.

En vandaag vond ik een optocht. Merc die nog wel wat probeerden. Maar het gat wat Max sloeg dicteerde de race.

Ik had nog wel een spin of een schuiver verwacht wat gezien de plaatsen van de kraan misschien nog wel een rode vlag zou opleveren. Maar op vettel na wat net goed gaat vond ik het vrij tam.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maarten_E
Vergeet P15 voor Kubica niet, toch voor Russell en Latifi gefinished. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Denk dat ik een andere race heb gezien. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Is het al bekend waar BOT volgend jaar naar toe gaat?
De geruchten gaan Alfa Romeo, en mijn complotdenken bevestigd dat.
BOT liet Max imho er opvallend gemakkelijk voorbij op het rechte stuk.
Ogenschijnlijk heeft Alfa Romeo natuurlijk niets met RBR te maken, maar RBR rijdt in de DTM met Ferrari's (en AlphaTauri overigens ook), dus RBR en Ferrari zijn wel vriendjes tot op zekere hoogte.
En Alfa Romeo is natuurlijk een Ferrari subteam....

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
Wat een geweldige race. Zoveel oranje ik miste alleen nog de zinkende woonboten :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:23
Maarten_E schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:45:
Volledig out of the picture gereden, maar wel gewoon solide resultaat. Ga er maar eens aan staan, op zaterdag instappen zonder recente F1 race ervaring op Zandvoort in een middelmatige auto. Niks mis mee.

We kunnen nu ook wel echt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen wie bjj Mercedes aan het kortste rietje heeft getrokken. Bottas is exit, dat was duidelijk merkbaar met z’n snelste ronde. Toch wel het hoogtepunt van de race 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Den_S85 schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:50:
[...]

Volledig out of the picture gereden, maar wel gewoon solide resultaat. Ga er maar eens aan staan, op zaterdag instappen zonder recente F1 race ervaring op Zandvoort in een middelmatige auto. Niks mis mee.

We kunnen nu ook wel echt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen wie bjj Mercedes aan het kortste rietje heeft getrokken. Bottas is exit, dat was duidelijk merkbaar met z’n snelste ronde. Toch wel het hoogtepunt van de race 😎
Out of the picture is ook goed (voor hem), betekent dat hij geen belemmering was bij rode vlaggen. Ja, Hülkenberg heeft het vorig jaar ook 2x geflikt om opeens in de auto te stappen, maar die was pas het jaar daarvoor gestopt met racen. En die banen waren geloof ik ook bekend voor hem, Zandvoort was dat natuurlijk niet. (Al had dat voor iedere rijder gegolden.) Kubica heeft volgens mij ook nog nooit met de Alfa in een race gereden toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Maarten_E schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:45:
Russell is uitgevallen. Is alleen geklasificeerd omdat het in een van de laatste rondes was. Daarnaast had Russell daarvoor ook al een extra stop "omdat iets mis was". Nu heb ik niet continu opgelet en al helemaal niet wat er achteraan gebeurde, maar kan dus best dat als Russell aan het eind niet issues met de auto had hij "gewoon" voor Kubica was gefinisht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
George this is James

I dont see that happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
De snelste ronde van Bottas viel toch nog wel mee? Bij lange na niet snel genoeg om het Hamilton lastig te maken maar waarschijnlijk wel te snel voor Verstappen op zijn vrij oude hards. Zou Mercedes daar echt heel zwaar aan tillen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
Maarten_E schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:54:
[...]

Out of the picture is ook goed (voor hem), betekent dat hij geen belemmering was bij rode vlaggen. Ja, Hülkenberg heeft het vorig jaar ook 2x geflikt om opeens in de auto te stappen, maar die was pas het jaar daarvoor gestopt met racen. En die banen waren geloof ik ook bekend voor hem, Zandvoort was dat natuurlijk niet. (Al had dat voor iedere rijder gegolden.) Kubica heeft volgens mij ook nog nooit met de Alfa in een race gereden toch?
Nee, kan me ook niet herinneren. Wel recente ervaring met Williams natuurlijk in 2019, maar kan me niet herinneren dat ie de afgelopen 1.5 jaar een vol race weekend heeft meegemaakt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mr_petit schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:49:
Is het al bekend waar BOT volgend jaar naar toe gaat?
De geruchten gaan Alfa Romeo, en mijn complotdenken bevestigd dat.
BOT liet Max imho er opvallend gemakkelijk voorbij op het rechte stuk.
Ogenschijnlijk heeft Alfa Romeo natuurlijk niets met RBR te maken, maar RBR rijdt in de DTM met Ferrari's (en AlphaTauri overigens ook), dus RBR en Ferrari zijn wel vriendjes tot op zekere hoogte.
En Alfa Romeo is natuurlijk een Ferrari subteam....
Volgens mij ligt het allemaal iets simpeler. IIRC kennen Bottas en Vasseur zich van in de opstapklassen. Hetzelfde als de geruchten dat IIRC Hulkenberg om die reden naar Alfa kon gaan. Ook Hulkenberg had met Vasseur gewerkt en Vasseur wou hem graag hebben.

Wat er zich in de DTM afspeelt lijkt mij echt helemaal los te staan van F1. Zeker in het geval van Red Bull wat gewoon een marketing machine is. Met welke motor een DTM team rijdt of wat dan ook zal geen invloed hebben op F1 omdat het gewoon twee voor 99% gescheiden "bedrijven" zullen zijn.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Weet niet of ie al gepost is maar hij is wel goud 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Maarten_E schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:54:
[...]

Out of the picture is ook goed (voor hem), betekent dat hij geen belemmering was bij rode vlaggen. Ja, Hülkenberg heeft het vorig jaar ook 2x geflikt om opeens in de auto te stappen, maar die was pas het jaar daarvoor gestopt met racen. En die banen waren geloof ik ook bekend voor hem
Nurburgring was voor Hulkenberg ook nieuw, of in ieder geval v.w.b. F1. Er waren maar enkele coureurs die die eerder gereden hadden in de F1.
Zandvoort was dat natuurlijk niet. (Al had dat voor iedere rijder gegolden.)
V.w.b. F1 natuurlijk correct, en v.w.b. "nieuwe" circuit met de kombochten ook. Maar er waren maar enkele coureurs die er nog nooit gereden hadden (Perez, Raikonnen, Tsunoda en ik meen nog een). Of Kubica er wel of niet gereden had weet ik niet.
Kubica heeft volgens mij ook nog nooit met de Alfa in een race gereden toch?
Blijkbaar had hij in ieder geval aangegeven dat dit de beste F1 auto was waarin hij gereden heeft sinds zijn crash in 2011(?). Maar min of meer in competitie heeft hij dan alleen de Williams 2019 gereden die een draak was, en dan een paar FPs en zo in de Alfa. En volgens mij ook hier en daar wat tests voor andere teams, Renault lijkt mij bij te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ik heb vandaag Jos eigenlijk helemaal niet in beeld gezien, heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

RobertMe schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:03:
[...]

Volgens mij ligt het allemaal iets simpeler. IIRC kennen Bottas en Vasseur zich van in de opstapklassen. Hetzelfde als de geruchten dat IIRC Hulkenberg om die reden naar Alfa kon gaan. Ook Hulkenberg had met Vasseur gewerkt en Vasseur wou hem graag hebben.

Wat er zich in de DTM afspeelt lijkt mij echt helemaal los te staan van F1. Zeker in het geval van Red Bull wat gewoon een marketing machine is. Met welke motor een DTM team rijdt of wat dan ook zal geen invloed hebben op F1 omdat het gewoon twee voor 99% gescheiden "bedrijven" zullen zijn.
Ja maar waarom liet BOT Max er dan bijna opvallend makkelijk voorbij op het rechte stuk?
Hij was toen raceleader dus mocht hij z'n positie verdedigen.

En waarom pakte hij de snelste ronde van HAM af, terwijl er een teamorder uitging?
Daar had alleen RBR belang bij.

Dat hij naar alfa romeo gaat omdat hij daar iemand kent dat geloof ik gelijk.
Maar dat alleen verklaart z'n gedrag van vandaag niet.

Ik denk zelf dat de verbanden dieper lopen. RBR is inderdaad in engeland gevestigd, maar het is wel heel toevallig dat zowel RB als AlphaTauri met ferrari's racen.
Als enigen.
En dat BOT naar een ferrariteam gaat.

Maar het kan allemaal toeval zijn. Toeval bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 13:40
mr_petit schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:10:
[...]

Ja maar waarom liet BOT Max er dan bijna opvallend makkelijk voorbij op het rechte stuk?

En waarom pakte hij de snelste ronde van HAM af, terwijl er een teamorder uitging?

Ik denk zelf dat de verbanden dieper lopen. RBR is inderdaad in engeland gevestigd, maar het is wel heel toevallig dat zowel RB als AlphaTauri met ferrari's racen, en dat BOT naar een ferrariteam gaat.
Ja ik denk dat jullie inderdaad iets op het spoor zijn!!

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
[...]

Ik denk zelf dat de verbanden dieper lopen. RBR is inderdaad in engeland gevestigd, maar het is wel heel toevallig dat zowel RB als AlphaTauri met ferrari's racen, en dat BOT naar een ferrariteam gaat.
Bot laat iedereen er altijd makkelijk langs toch? :) Vandaag zat Max er begin rechte stuk al naast. Bot kon echt niks anders doen dan dit.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DoubleDutch schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:09:
Ja.

spoiler:
Pre race liep die nog op de grid. Zag ik hem samen met Max en Frits van Eerd

Post-race heb ik hem wel gemist. Raymond Vermeulen stond tussen de Red Bull monteurs, maar Jos vond ik ook al ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Inspired schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:12:
[...]

Bot laat iedereen er altijd makkelijk langs toch? :) Vandaag zat Max er begin rechte stuk al naast. Bot kon echt niks anders doen dan dit.
Ja maar pakt BOT ook altijd de snelste ronde als hij teamorders heeft die hem dat expliciet verbieden? :P

BOT had trouwens altijd nog wel een schijnbeweging kunnen doen imho.

het zag er erg makkelijk uit:
YouTube: Max Verstappen OVERTAKES Valtteri Bottas, Bottas lets Hamilton by - ...

[ Voor 30% gewijzigd door mr_petit op 05-09-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
mr_petit schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:13:
[...]

Ja maar pakt BOT ook altijd de snelste ronde als hij teamorders heeft die hem dat expliciet verbieden? :P
Hij liet het in S3 lopen, dus hij heeft niet echt zijn best gedaan. Dan was hij wel vol door gegaan. Ik zou er niet teveel achter zoeken. Ook was Bot er zeker van dat Ham nog zou gaan stoppen. Dat geloof ik ook wel omdat ze anders het risico liepen dat Per dat nog ging doen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

Ik denk dat je dingen ziet die er niet zijn :>
Je kent toch ook het gerucht dat Alfa Romeo met Mercedes-motoren zou gaan rijden? ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
RobertMe schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:13:
[...]

Ja.

spoiler:
Pre race liep die nog op de grid. Zag ik hem samen met Max en Frits van Eerd

Post-race heb ik hem wel gemist. Raymond Vermeulen stond tussen de Red Bull monteurs, maar Jos vond ik ook al ontbreken.
Had wel verwacht dat die er met de Post-race had gestaan, tranen in de ogen als Max het podium op komt, wel vaag. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Inspired schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:15:
[...]

Hij liet het in S3 lopen, dus hij heeft niet echt zijn best gedaan. Dan was hij wel vol door gegaan. Ik zou er niet teveel achter zoeken. Ook was Bot er zeker van dat Ham nog zou gaan stoppen. Dat geloof ik ook wel omdat ze anders het risico liepen dat Per dat nog ging doen.
Als hij het echt liet lopen, dan had hij niet de snelste ronde gehad.
Even liften en je bent niet meer de snelste hoor....

En ook al wist hij dat HAM binnenkwam, dan nog moest HAM in die laatste ronde de snelste ronde draaien. Dat deed hij wel, maar het was een gok, terwijl HAM al de snelste ronde had, dus voor HAM/MERC was het een onnodig risico, wat ze nota bene door de boordradio expliciet verboden.

Daar gaat echt nog wel over gesproken worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Edd schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:16:
[...]

Je kent toch ook het gerucht dat Alfa Romeo met Mercedes-motoren zou gaan rijden? ;)
Omdat Bottas er naar toe gaat?

Eerst zien dan geloven :P

Laten we zo zeggen: als er volgend jaar geen mercedes motoren in de alfa's zitten heb ik gelijk, als er wel mercedes motoren in zitten heb jij gelijk :+ :D

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 05-09-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Omdat hij oude banden had, Verstappen al uitkomen kom bocht ernaast kwam, dus wat wil hij dan nog verdedigen? Hij kan niet naar binnen want daar zit Verstappen al. Daarnaast betekend van de racelijn afwijken dat die door de marbles moet waardoor de banden nog minder grip geven dan ze al deden.
Hoezo had alleen RBR daar belang bij? Zijn eigen belang is laten zien dat die snel kan zijn. Voor zover die dat in kwalificatie niet al doet, want dan staat die er wel, en in de race geeft die niet thuis. Dat het team hem in eerste instantie zegt dat ze niet pitten voor de snelste ronde is natuurlijk ook geen reden om als een oud omatje te rijden. Hij krijgt de banden met de meeste grip, 5 ronden voor het eind, waarom zou hij dan ineens lekker rustig gaan rijden? Het team had hem ook niet gevraagd om een bepaalde rondetijd te rijden (wat expliciet gebeurd tijdens de FPs, en vast en zeker voor de race wordt afgesproken v.w.b. "met deze rondetijd kunnen we X ronden rijden op compount Y"). En aan het einde van de ronde lifte die ook. Alleen was S1 en S2 al hartstikke paars.
Vergeet Spanje ook niet, waar die Hamilton ook niet heel erg gemakkelijk langs liet. Of was dat ook al voor een dealtje met Red Bull?
Behalve dan dat Alfa onafhankelijk wilt opereren, en met geruchten dat Alfa met Bottas en Nyck de Vries zou gaan rijden zou er ook geen Ferrari rijder meer zitten. Daarnaast heeft Alfa Romeo de automaker ook niks meer te maken met Ferrari de automaker. (omdat een van beiden ook niet meer onder Fiat-Chrystler valt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DoubleDutch schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:09:
Jip, je hebt de keren gemist dat hij in beeld was :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

RobertMe schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:20:
[...]

Zijn eigen belang is laten zien dat die snel kan zijn.
Ja uiteraard z'n eigen belang ook, maar hij negeert daarbij expliciet een teamorder (de vraag is dan weer in hoeverre dat in zijn belang is....)
en met geruchten dat Alfa met Bottas en Nyck de Vries zou gaan rijden
We zullen zien of er volgend jaar een mercedes motor in de alfa's zit.
Voor Nyck de Vries hoop ik dat uiteraard wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 05-09-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mr_petit schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:27:
[...]

Ja uiteraard z'n eigen belang ook, maar hij negeert daarbij expliciet een teamorder (de vraag is dan weer in hoeverre dat in zijn belang is....)
Die teamorder kwam pas nadat hij twee paarse sectoren had gereden ;) Het team had alleen gezegd dat de stop niet was voor het punt van de snelste ronde. Ze hadden hem, tot het latere moment, niet verboden om alsnog gewoon "snel" te gaan / de banden te gebruiken waarvoor ze bedoelt zijn, zeker met nog maar 5 ronden te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:15
Ik denk zelf dat de verbanden dieper lopen. RBR is inderdaad in engeland gevestigd, maar het is wel heel toevallig dat zowel RB als AlphaTauri met ferrari's racen.
Als enigen.
En Albon misschien naar Williams dus wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35

Dat viel wel mee, Bottas ging van z'n gas af in S3/voor de finish en hij gaf op de boordradio ook aan "I'm just playing around" nadat hem werd opgedragen z'n snelle ronde af te breken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Bottas zijn S3 tijd was ook 2 seconden langzamer dan Ham geloof ik, hij ging dus wel degelijk goed van het gas, maar had per ongeluk toch de snelste ronde :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Pagina: 1 ... 45 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord