Ronald schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:02:
@
NashNL69 Het is SolarEdge. De installateur kan alles zien wat de omvormer opstuurt aan SolarEdge. Alles wat de buurvrouw tot een paar maanden terug in de app zag, kan de installateur ook zien... en vaak zelfs meer.
De installateur krijgt waarschuwingen als een optimizer binnen het systeem niet rapporteert omdat hij stuk is, of een omvormer die niet rapporteert om wat voor reden dan ook. Wat mij betreft hoort het er bij als installateur van het dure SolarEdge systeem om proactief te reageren bij problemen.
Een telefoontje 'wat is er aan de hand' zo rond week 3 à 4 van september was op zijn plaats geweest... Dit... om te huilen ja.
Vandaag...
[Afbeelding]
En dan is er niets aan de hand, domweg een slechte dag in december... Ik heb zelfs een fractie meer Wh/Wp dan het kleinere, gunstiger liggende systeem van mijn buurman.
SolarEdge, een waanzinnig krachtig systeem, wat waanzinnig slecht gebruikt wordt.
Je kan het mooi vertellen. veel aannames ook. Maar niet iedere installateur gaat naar tienduizenden van zijn installaties zitten kijken. Dan moet je service contracten gaan verkopen. Met de tienduizenden projecten ligt die verantwoordelijkheid toch echt bij de klant. Bij een stringomvormer heb je ook niet dat de installateur standaard meekijkt. Wellicht zijn er bedrijven die dit doen tegen vergoeding?
Weet je hoeveel modems ziggo vervangt in een jaar? En dan overal kosteloos de wifi weer instellen? Er zit ook een hele andere kant aan. Hoeveel personeel moet je aannemen omdat allemaal pro actief te monitoren.
Vergeet ook niet dat wanneer klanten hele belabberde wifi hebben, dat de portal er ook exact zo uitziet. Dus maanden geen bereik (solar edge onthoud maar een x aantal dagen/weken (afhankelijk van type en aantal optimizers)) en dan lijkt je opbrengst laag, terwijl er wel geleverd is. Dat zou hier prima kunnen.
Het anti solar edge legertje is er weer hoor. Waarom deze opmerking? je koopt Solar Edge, maar je verwacht dat de installateur alles pro actief blijft monitoren? Dat doet jouw string omvormer installateur ook?
Dan heeft ze hem in die andere maanden ook zelf weer aangezet.
Ik zou eerst eens kijken bij haar stroom leverancier/app hiervan. Dan kan je zien of er gewoon is terug geleverd en er alleen iets met de Solar Edge app is. Daar heb je geen installateur voor nodig.
Dan evt de wifi herstellen/ versterken. Als er niets is geleverd en de groepen staan aan is er wellicht iets anders aan de hand.
[
Voor 23% gewijzigd door
ApC_IcE op 29-12-2021 18:17
]