• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-12 19:22
PrixV schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:20:
[...]
Hmmm ik heb hier echt totaal geen verstand van, moet ik hier achteraan?
Ik denk niet dat ze het gaan aanpassen, het zal vast in het gehele project zo gedaan worden.

Volgens de tekeningen die wij in december 2022 kregen bij de oplevering van onze 2 onder 1 kap, zou er aan de voor en achterkant van onze woning een groep zijn die hoh 100mm ligt, de rest is hoh 150mm.
Achterpui is openslaande deuren met aan beide kanten nog 90cm raam tot de vloer, helaas geen hr+++ glas.

Of het daadwerkelijk zo aangelegd is...
Is natuurlijk alleen te 'zien' met een warmtebeeld camera.

[ Voor 10% gewijzigd door Rouske op 06-03-2024 21:20 ]

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
Draakje5 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:27:
[...]

Ik zie niks vreemds. Buizen op een aparte groep nabij een raam lijkt me eerder uitzondering dan regel.
Okee top thanks! Ik zag ook niks raars maar ik ben alles behalve een expert :P gelukkig weet ik inmiddels dankzij jullie allemaal wel iets meer

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-12 14:10
Zo is de vloerverwarming in ons appartement aangelegd. Helemaal linksonder de schuifpui naar het balkon/terras

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PP2Zl7_gVusLVXaajIpC8w5mtxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cr3f19Fo3fLLGEwSsY2we0Wu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Brains Bush op 06-03-2024 21:21 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PrixV schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:20:
[...]

Okee top thanks! Ik zag ook niks raars maar ik ben alles behalve een expert :P gelukkig weet ik inmiddels dankzij jullie allemaal wel iets meer
Ik zie beneden 4 groepen en helemaal boven 6, waar er 4 op zolder blijven en 2 naar de 1e verdieping gaan?

4 groepen op de bg is erg weinig, tenzij de oppervlakte heel klein is.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:29
Wolly schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:43:
[...]

Ik zie beneden 4 groepen en helemaal boven 6, waar er 4 op zolder blijven en 2 naar de 1e verdieping gaan?

Afbeeldingslocatie: https://i1.sndcdn.com/artworks-000234821424-r2z0zt-t500x500.jpg
Hier ook "maar" 4 groepen beneden. Beneden is (binnenmaat) 5,7x12 (68m²).

Ben ook benieuwd of de badkamer wel goed ingeregeld staat. In eerste instantie kwam er bij casco geen vloerverwarming, hier zijn ze later op terug gekomen en hebben ze wel de materialen vloerverwarming neergelegd voor mijn eigen installateur.

Ben benieuwd of de flow nu wel goed staat (in tabel nog op 0,34L/min omdat ze uitgaan van geen vloerverwarming gelegd op de tekening.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 06-03-2024 22:10 ]

• PrixV
Wolly schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:43:
[...]

Zover ik aan de leidingen kan zien gaan er van die 6 4 naar de 1ste verdieping en blijven er 2 op zolder. Beneden inderdaad 4 voor 55m2. Is dit niet voldoende?

• marit-rk
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-12 07:15
Vraagje. Onze nieuwbouwwoning is een paar maanden geleden opgeleverd en sinds kort hebben we erg veel last van openhaardgeur in huis. Het komt uit ons ventilatiesysteem want alle ramen zitten dicht en ik ruik het extra sterk als ik eronder zit of sta. Inmiddels ook vaak rode ogen, hoesten en keelpijn. Hebben meer mensen hier last van? We gaan ook een melding maken bij de bouwer, maar zien niet in hoe dit opgelost kan worden. Er komt nu eenmaal lucht van buiten door de ventillatiekanalen...

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:17
Source90 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:49:
[...]

[Afbeelding]
Hier ook "maar" 4 groepen beneden. Beneden is (binnenmaat) 5,7x12 (68m²).

Ben ook benieuwd of de badkamer wel goed ingeregeld staat. In eerste instantie was casco geen vloerverwarming, hier zijn ze later op terug gekomen en hebben ze wel de materialen vloerverwarming neergelegd voor mijn eigen installateur.

Ben benieuwd of de flow nu wel goed staat (in tabel nog op 0,34L/min omdat ze uitgaan van geen vloerverwarming gelegd op de tekening.

***members only***
Hier ook 4 op de BG hoor, met indd ook iets van 5.7 x 12.5m. En de woning wordt warm zat ;-)
@Wolly is heel goed in het droppen van zulke opmerkingen zonder verder direct te onderbouwen waarom :P

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-12 14:08
marit-rk schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:54:
Vraagje. Onze nieuwbouwwoning is een paar maanden geleden opgeleverd en sinds kort hebben we erg veel last van openhaardgeur in huis. Het komt uit ons ventilatiesysteem want alle ramen zitten dicht en ik ruik het extra sterk als ik eronder zit of sta. Inmiddels ook vaak rode ogen, hoesten en keelpijn. Hebben meer mensen hier last van? We gaan ook een melding maken bij de bouwer, maar zien niet in hoe dit opgelost kan worden. Er komt nu eenmaal lucht van buiten door de ventillatiekanalen...
Bouwer zal hier niets aan kunnen doen.
Je kan wel "sterkere" filters gebruiken in je ventilatiesysteem en ze vaker vervangen. Dit kan helpen maar zal het helaas ook niet oplossen.

Misschien ook eerst eens onderzoeken waar het vandaan komt. Als je buur iedere avond hout zit te stoken voor de gezelligheid, kan je er eens mee geen praten. Enkel nog stoken als de wind uit de andere richting komt bijvoorbeeld.

ps Heb je ramen die openkunnen? Als het zo erg is dat je loopt te hoesten, misschien tijdelijk het ventilatiesysteem uitschakelen en ramen openen op de kant waar de rook niet vandaan komt.

[ Voor 8% gewijzigd door nightgold op 06-03-2024 22:11 ]

• Wolly
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:03:
[...]

Hier ook 4 op de BG hoor, met indd ook iets van 5.7 x 12.5m. En de woning wordt warm zat ;-)
@Wolly is heel goed in het droppen van zulke opmerkingen zonder verder direct te onderbouwen waarom :P
Bijzonder en onnodig dat je er een persoonlijke aanval van maakt. Heb je ook een verklaring waarom er 4 op zolder zitten en naar het lijkt twee naar de 1e?

Woonkamer en badkamer zijn de ruimtes die normaliter de meeste afgiftecapaciteit krijgen, dat kan ik niet rijmen met de 4 op zolder.

Daarnaast is 4 groepen op 55m2 gewoon weinig, ik krijg via https://www.vloerverwarmingzelfleggen.nl het advies voor draadstaal/warmtepomp 7 groepen.

Andere bron:
Wanneer je woning goed geïsoleerd is en je de buizen dus 10 centimeter uit elkaar legt, is de vuistregel dat 1 m2 vloeroppervlak ongeveer 10 meter buis nodig heeft.
https://www.cvtotaal.nl/b...rekenen#mcetoc_1h7s35q5h6

[ Voor 15% gewijzigd door Wolly op 06-03-2024 22:14 ]

• Source90
nightgold schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:10:
[...]

Bouwer zal hier niets aan kunnen doen.
Je kan wel "sterkere" filters gebruiken in je ventilatiesysteem en ze vaker vervangen. Dit kan helpen maar zal het helaas ook niet oplossen.

Misschien ook eerst eens onderzoeken waar het vandaan komt. Als je buur iedere avond hout zit te stoken voor de gezelligheid, kan je er eens mee geen praten. Enkel nog stoken als de wind uit de andere richting komt bijvoorbeeld.
+ eventueel kijken naar een koolstoffilterbox op de wtw. Maar dan is @marit-rk aardige kosten aan het maken vanwege iemand anders zijn/haar stookkeuze 8)7

• Wolly
  • Niet online
Wat ik nog vergeet @Draakje5 , je geeft aan dat het bij jou prima warm is. Wij weten echter ook dat jouw aannemer ongeveer alles verkeerd deed wat maar mogelijk is :+

Wanneer je weinig groepen hebt in je vloerverwarming kan je het misschien wel prima warm krijgen, kwestie van onnodig inefficiënt stoken door hogere aanvoertemperatuur of hogere doorstroomsnelheid.

Met meer groepen stook je dus zuiniger .

• Draakje5
Wolly schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:33:
Wat ik nog vergeet @Draakje5 , je geeft aan dat het bij jou prima warm is. Wij weten echter ook dat jouw aannemer ongeveer alles verkeerd deed wat maar mogelijk is :+

Wanneer je weinig groepen hebt in je vloerverwarming kan je het misschien wel prima warm krijgen, kwestie van onnodig inefficiënt stoken door hogere aanvoertemperatuur of hogere doorstroomsnelheid.

Met meer groepen stook je dus zuiniger .
Maar we zitten hier wel in het projectbouw topic. De opmerking volstaat perfect in een zelfbouw project maar wat ik bedoel te zeggen is dat adviezen leuk zijn, maar de meeste kunnen hier alleen iets met duidelijke eisen ( zoals een bouwbesluit of woningborg ).

Het zal dan dat we een snellere doorstroomsnelheid hebben ( of niet ). De aanvoer schommelt bij ons tussen de 18-22 graden en ik wek meer energie op dan wat de gebouwgebonden installaties ( op papier ) verbruiken.

Niks persoonlijks, jouw tips waarderen we altijd ;-) maar soms is een onderbouwing wel fijn voordat je (weer) het werk van een aannemer bekritiseert zonder dat we weten of het eigenlijk wel of niet volstaat.

• Wolly
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:40:
[...]

Maar we zitten hier wel in het projectbouw topic. De opmerking volstaat perfect in een zelfbouw project maar wat ik bedoel te zeggen is dat adviezen leuk zijn, maar de meeste kunnen hier alleen iets met duidelijke eisen ( zoals een bouwbesluit of woningborg ).

Het zal dan dat we een snellere doorstroomsnelheid hebben ( of niet ). De aanvoer schommelt bij ons tussen de 18-22 graden en ik wek meer energie op dan wat de gebouwgebonden installaties ( op papier ) verbruiken.

Niks persoonlijks, jouw tips waarderen we altijd ;-) maar soms is een onderbouwing wel fijn voordat je (weer) het werk van een aannemer bekritiseert zonder dat we weten of het eigenlijk wel of niet volstaat.
De onderbouwing heb ik gegeven, of dat een norm is weet ik niet maar ik ga uit van degelijk werk. Helaas is het zo dat veel projectbouwers uitgaan van het meest minimale. Dat zie je terug bij de vele “hoeveel kost een grotere boiler” vragen maar dus ook in dit geval.

En meer energie opwekken dan je verbruikt is niet echt een argument, je woning zal langer meegaan dan de salderingsregeling :o

• PrixV
Wolly schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:11:
[...]

Bijzonder en onnodig dat je er een persoonlijke aanval van maakt. Heb je ook een verklaring waarom er 4 op zolder zitten en naar het lijkt twee naar de 1e?

Woonkamer en badkamer zijn de ruimtes die normaliter de meeste afgiftecapaciteit krijgen, dat kan ik niet rijmen met de 4 op zolder.

Daarnaast is 4 groepen op 55m2 gewoon weinig, ik krijg via https://www.vloerverwarmingzelfleggen.nl het advies voor draadstaal/warmtepomp 7 groepen.

Andere bron:

[...]
https://www.cvtotaal.nl/b...rekenen#mcetoc_1h7s35q5h6
Thanks voor je reactie! Ik snap alleen niet wat je bedoelt met 4 op zolder. 4 gaan er naar de eerste verdieping (daar hebben we 3 slaapkamers + badkamer) en de buizen genummerd als 6 blijven op zolder (dat zijn er dus maar 2).

• Wolly
  • Niet online
PrixV schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:51:
[...]

Thanks voor je reactie! Ik snap alleen niet wat je bedoelt met 4 op zolder. 4 gaan er naar de eerste verdieping (daar hebben we 3 slaapkamers + badkamer) en de buizen genummerd als 6 blijven op zolder (dat zijn er dus maar 2).
Goed dat je dat nog aangeeft, dat komt al logischer over omdat een zolder in de regel de minste afgifte krijgt.

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:00

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Draakje5 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:40:
[...]

In projectbouw kan je prima heel veel aankaarten… en een vloerverwarming verdicht je zo veel als mogelijk om zo laag mogelijk aan te kunnen voeren of koel capaciteit te hebben… de aannemers die dat gewoon doen moet ik alleen nog vinden. Hier is dat gewoon gedaan… na weerstand van mij. Maar in dat hele verhaal was ook wel meer mis, waaronder compleet foutieve uitgangspunten qua warmteverlies.

Vragen bij vloerverwarming:
Welke warmteverlies berekening is gehanteerd? Kan ik die krijgen? En welk ontwerp komt daar uit? Als daaruit blijkt dat niet jouw huis gedaan is, maar een andere of de originele indeling kun je gaan klagen. En anders is het nog van nut voor als je zelf wilt laten naregelen.

Enfin, lang verhaal kort: prima warm wordt het altijd wel, optimaal qua kosten warm is een ander verhaal.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:00

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Ferra schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:09:
Net de voorschouw gehad van onze nieuwe woning. Ik merk dat de projectbouwer echt alles uit de kast haalt om punten maar niet te hoeven verwerken. Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken of ervaring mee hebben:

- Op een tekening staan op 2 wanden tegenover elkaar 2 stopcontacten zonder maten. Deze leken mij op een prima plek te zitten. Nu zit 1 stopcontact 74 cm uit de hoek en de andere 90 cm uit de hoek. Ik vind 16 cm optisch een aardig verschil. De projectbouwer geeft aan dat als je niet expliciet hebt gevraagd om te verplaatsen dat dit vrije interpretatie is van de elektricien. Dus op een tekening zitten ze tegenover elkaar, maar dan mag je ze in het echt 16 cm van elkaar laten verschillen. Ik heb de voorwaardes hierover opgevraagd, maar ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
- Gevraagd om 5 loze leidingen. in 3 daarvan is CAT6 kabel getrokken (Geeft men aan). Nu vraag ik me af wat de kwaliteit is van de kabel, dus heb de neiging gewoon te verzoeken het eruit te laten halen.
- Na een stelkozijn van een raam zit eerst een soort betonnen blok en daarna begint de cementdekvloer. Lijkt alsof ze hier een aparte constructie hebben gekozen. Ik kreeg geen valide uitleg, dus vraag is of ik iemand kan laten komen die dit kan beoordelen. Heeft iemand van VEH hier verstand van?
- Veel scheuren, danwel gaten in de vloer. Merk dat die afwerking echt matig is. Vraag is in hoeverre je wat je kunt eisen. Voor ons wel een kostenpost i.v.m. gietvloer.
- Trap ziet er slecht uit.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, maar merk dat ik not amused ben over de gang van zaken.
Stopcontact ga je bakzeil halen… bij niet expliciet afgesproken is het zoals bouwer zegt, en waarschijnlijk stond er geen maatvoering op jouw tekening?

Kabels lekker gebruiken, die kwaliteitsverschillen ga jij echt niet merken en waarschijnlijk is het gewoon een rationeel prima kabel. En anders is het een prima trekdraad. Als je er maar niet voor hoeft te betalen.

Hoe staat het stelkozijn op tekening of in de vergunning? Je kan er altijd bij de oplevering naar laten kijken… waarschijnlijk stort het huis niet in en is het wat het is.

Qua gietvloer: die lui moeten altijd egaliseren, als de verkoper van die vloer je dat niet vertelt heeft heeft die persoon je benadeeld… niet de bouwer. Gaten hebben marges, daar kan je op laten checken bij oplevering en laten smeren… krimpscheuren heb je altijd en die wil je juist…. Scheelt je een opstookprotocol.

qua trap: geen stucloper er op? Bij oplevering kritisch bekijken.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Rouske
marit-rk schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:54:
Hier in de nieuwbouw wijk hebben we er ook een aantal :r erg fijn met een WTW en dan op windstille dagen gaan stoken :(

Zodra ik het ruik gaat de WTW meteen uit, zo spaar je ook je (dure) filters...

Maar als je ook zonder die haardlucht al klachten ervaart, is er misschien ook nog iets anders aan de hand?
Slecht of niet ingeregelde WTW of een veel te lage luchtvochtigheid in huis.
Misschien dan toch af en toe maar een raampje openzetten, kijken of dat de klachten verlicht?

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:15

Eix

Rouske schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 00:10:
[...]

Zodra ik het ruik gaat de WTW meteen uit, zo spaar je ook je (dure) filters...
Een andere optie kan zijn om juist speciale filters met actieve kool te gebruiken. Telkens de unit uitzetten lijkt me ook niet echt een wenselijke oplossing.
Misschien dan toch af en toe maar een raampje openzetten, kijken of dat de klachten verlicht?
+1. Hoewel naar ik begrijp zo’n systeem het beste werkt als aan- en afvoer in balans is en een open raam dit verstoort. :? Hoe dan ook, ik heb ‘s nachts vrijwel altijd het raam open en de wtw-unit doet gewoon zijn ding hier.
marit-rk schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:54: We gaan ook een melding maken bij de bouwer, maar zien niet in hoe dit opgelost kan worden. Er komt nu eenmaal lucht van buiten door de ventillatiekanalen...
Checkvraag: ik neem aan dat je de filters al een keer vervangen hebt? Bij ons zaten deze na de bouw gelijk vol zooi.

Daarnaast kun je nog overwegen een aparte luchtreiniger op bijvoorbeeld de slaapkamer te zetten. En tot slot: er is op GoT ook een apart ventilatie-topic: Het centrale balansventilatie met warmteterugwinning topic. Allicht hier eens door grasduinen?

• Rouske
Eix schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:30:
[...]
Een andere optie kan zijn om juist speciale filters met actieve kool te gebruiken. Telkens de unit uitzetten lijkt me ook niet echt een wenselijke oplossing.
Maar wel stukken goedkoper :+
Precies dit:
Source90 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:12:
[...]
Maar dan is @marit-rk aardige kosten aan het maken vanwege iemand anders zijn/haar stookkeuze 8)7
Beter is natuurlijk om het probleem bij de bron aan te pakken, echter ben ik bang dat een vervent stoker daar maling aan heeft :-(
Want dan kom je aan zijn/haar 'genot'...

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:14
Brains Bush schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:20:
Zo is de vloerverwarming in ons appartement aangelegd. Helemaal linksonder de schuifpui naar het balkon/terras

[Afbeelding]
Hebben jullie deze tekeningen zelf opgevraagd tijdens de bouw? Of bij oplevering gekregen? Wij hebben dit iig nog niet gehad (maar de dekvloeren liggen al dus heb de vloerverwarming toch niet kunnen controleren).

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-12 14:36
Rouske schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:16:
[...]

Maar wel stukken goedkoper :+
Precies dit:
Nog goedkoper is om geen ventilatie te nemen, wil niet zeggen dat dat ook de beste oplossing is ;)
Als je buren vaak en lang stoken, heb je dus langere tijd geen ventilatie..

• Rouske
roltor schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:39:
[...]
Nog goedkoper is om geen ventilatie te nemen, wil niet zeggen dat dat ook de beste oplossing is ;)
Als je buren vaak en lang stoken, heb je dus langere tijd geen ventilatie..
Als de overlast echt alleen via de WTW binnenkomt, zou je met de ramen en deuren nog prima kunnen ventileren lijkt mij.

• Source90
@marit-rk , samengevat zou ik eerst in gesprek gaan met de betreffende bewoners (indien je weet waar het vandaan komt).
Volgende stap zou een klacht kunnen zijn:
https://www.milieucentraa...verlast-van-hout-stoken/#

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-12 14:36
Rouske schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:47:
[...]

Als de overlast echt alleen via de WTW binnenkomt, zou je met de ramen en deuren nog prima kunnen ventileren lijkt mij.
Het lijkt me sterk dat het alleen via de ventilatie komt, als je je ramen open zet, waait die rookgeur toch ook gewoon naar binnen? Misschien iets minder, omdat de ramen wat lager zitten dan de inlaat van de WTW, maar mijn haar stinkt ook gewoon naar rook als ik door een buurt fiets met veel houtkachels, dus op straatniveau ruik je het ook.

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Allicht afhankelijk van de aanzuig buis van de WTW kan je die nog 180 graden draaien en lucht van de andere kant kunnen laten aanzuigen.. het effect hier van geen idee, maar als de buis richting de schoorsteen van je buurman wijst zal dat iig niet helpen

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-11 12:48
Afgelopen week akkoord gegeven op een offerte voor de vloeren. Beneden PVC en boven laminaat in natuurlijk warme eiken look. Op ±155m2 zijn we klaar voor ±10k met witte mdf-plinten als afwerking overal. Vond het wel een mooie scherpe prijs en blij dat het van de 'to do' lijst af is.

Moeten nu alleen nog een keuze maken over de muren en dan zijn de grote keuzes geregeld in ieder geval. Dan zal er nog een heleboel gebeuren qua interieur natuurlijk.

Begin april onze eerste kijkdag. Helaas kunnen we dan alleen nog de begane grond bekijken, maar het begint wel te leven zo, dat is fijn. En wij zijn het tweede van de drie velden en het eerste veld is al een stuk verder gevorderd, dus ook daar kunnen we mooi zien hoe het gaat worden.

Oplevering eerste huis staat nu op Q3 2024. Ik hoop dat wij rond september-oktober de sleutel krijgen (wij zitten ongeveer halverwege de 75 huizen), maar ik heb er totaal geen zicht op. Fase 1 van het project is best wat uitgelopen door personeelstekort en leverantie-issues.

• Specialsta
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 20:14
SquareOne schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:15:
[...]

Bij oplevering neem je eindstand / beginstand op.
Er wordt gewoon al stroom geleverd. Je kunt het gewoon in laten gaan op de dag van oplevering.
vormulier schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:17:
[...]

je word niet zo maar afgesloten van energie natuurlijk dit loopt via je NUTS en niet via de bouwer. Dus gewoon je energie contract de dag van sleutel overdracht in laten gaan is gebruikelijk. Beide partijen nemen de meterstanden op en geven die dan al niet automagisch door aan de energie leverancier :)

Als het mee zit krijg je een kuubje water cadeau van je bouwer op de water meter :)
Dank heren! :) d:)b

• Brains Bush
gdvm schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:16:
[...]

Hebben jullie deze tekeningen zelf opgevraagd tijdens de bouw? Of bij oplevering gekregen? Wij hebben dit iig nog niet gehad (maar de dekvloeren liggen al dus heb de vloerverwarming toch niet kunnen controleren).
Dit hebben we paar dagen voor oplevering gekregen van Dura Vermeer (zonder erom te vragen). Samen met nog 32 andere documenten. Lijkt me bij hun een standaard procedure bij oplevering.

• Draakje5
Wij hebben een geisoleerde novaferm deur. Ik schrik echter van de mate waarop de deur geisoleerd is aan de randen ( ook gewoon het midden tussen de 2 deuren ).
Is dit normaal? Foto is van binnenuit genomen.

Deur is ook zeiknat van de condens aan de randen.

Ik begreep van de aannemer dat novaferm de deuren zelf plaatst ( dus niet door aannemer geplaatst ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dre5VeDJeP1x7CdxQVHfYWTLRGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lRBRsugZCO0MSekn9ybCiZF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 07-03-2024 22:25 ]

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-07 15:15
DennisCle schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:38:
Afgelopen week akkoord gegeven op een offerte voor de vloeren. Beneden PVC en boven laminaat in natuurlijk warme eiken look. Op ±155m2 zijn we klaar voor ±10k met witte mdf-plinten als afwerking overal. Vond het wel een mooie scherpe prijs en blij dat het van de 'to do' lijst af is.

Moeten nu alleen nog een keuze maken over de muren en dan zijn de grote keuzes geregeld in ieder geval. Dan zal er nog een heleboel gebeuren qua interieur natuurlijk.

Begin april onze eerste kijkdag. Helaas kunnen we dan alleen nog de begane grond bekijken, maar het begint wel te leven zo, dat is fijn. En wij zijn het tweede van de drie velden en het eerste veld is al een stuk verder gevorderd, dus ook daar kunnen we mooi zien hoe het gaat worden.

Oplevering eerste huis staat nu op Q3 2024. Ik hoop dat wij rond september-oktober de sleutel krijgen (wij zitten ongeveer halverwege de 75 huizen), maar ik heb er totaal geen zicht op. Fase 1 van het project is best wat uitgelopen door personeelstekort en leverantie-issues.
Hoe ver is het huis? Ik probeer te gokken wanneer onze 1e kijkdag is :D

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-11 12:48
Sharonh schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:30:
[...]

Hoe ver is het huis? Ik probeer te gokken wanneer onze 1e kijkdag is :D
Ze zijn eind januari 2023 begonnen met bouwen. Ons project bestaat uit 3 hofjes, wij zitten in het tweede hof. Het eerste hof is het gevelwerk klaar en bij ons staan sinds medio-februari de stellingen om het metselwerk aan te brengen. Casco's stonden al een tijd kaal te wachten op een vervolg.

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-12 15:54
Prognose wat betreft de opleverdatum is nu eind mei - midden juni. Ze zijn volgens mij medio augustus 2023 begonnen. Met 220 werkbare dagen is dat erg snel gegaan. Ze hebben van de week de dekvloer gestort, dus helaas kon ik binnen geen foto's maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4p6vPWIX_xg1Pdo6ge_wXVEgRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUF4RfPvrjKpRXZksI1fRpJK.jpg?f=fotoalbum_large

• Draakje5
keeperson schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:21:
Prognose wat betreft de opleverdatum is nu eind mei - midden juni. Ze zijn volgens mij medio augustus 2023 begonnen. Met 220 werkbare dagen is dat erg snel gegaan. Ze hebben van de week de dekvloer gestort, dus helaas kon ik binnen geen foto's maken.

[Afbeelding]
Mooi. Krijg je nog een overkapping of garage vanwege die loodslab?

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-12 15:54
Draakje5 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:34:
[...]

Mooi. Krijg je nog een overkapping of garage vanwege die loodslab?
Boven de voordeur komt een afdak zodat je droog staat. Daarachter komt op een later moment nog een garage. Die is nu niet meegenomen doordat mijn budget gekrompen was door de opgelopen rente.

• Draakje5
Onze garage is opgesplitst in 2 delen. Waarvan het voorste deel 2 openslaande deuren heeft. We verwachten deze veel te gebruiken als "ingang" naar de woning, i.t.t. de voordeur.

Heeft er iemand ervaring met het aanbrengen van een epoxylaag, zou dat iets zijn? De vloer is al geegaliseerd.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Draakje5 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:00:
Onze garage is opgesplitst in 2 delen. Waarvan het voorste deel 2 openslaande deuren heeft. We verwachten deze veel te gebruiken als "ingang" naar de woning, i.t.t. de voordeur.

Heeft er iemand ervaring met het aanbrengen van een epoxylaag, zou dat iets zijn? De vloer is al geegaliseerd.
Ik heb zelf PVC kliktegels gelegd en mijn buurman heeft een Epoxy laag aangebracht zelf.
Op zich goed te doen zei hij, met 2 man is wel makkelijker. Dan kan de 1 verdelen en de ander "strijken" . Het is en blijft natuurlijk gewoon een garage/berging en geen woonkamer :) .
Ik was voor een kleine €800,- klaar en hij voor €550,- dacht ik.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Oh, en ik raad aan om die tegels gewoon met een decoupeerzaag te doen ipv een Stanley mes, dan kan je je handen na een dagje nog gewoon gebruiken :+ .

[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 12-03-2024 12:40 ]

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:07
@GeeMoney welke pvc was dit?

• GeeMoney
Ik heb ze bij rubber magazijn punt nl vandaan en daar was/is het de: PVC kliktegel hamerslag zware uitvoering lichtgrijs 500x500x7mm .
Ik heb wel waar mijn motor staat 2 bruine plekjes op de tegels, dit komt doordat de banden dan dus nog iets warm waren waarschijnlijk (weekmakers?). Voor mij geen probleem maar het is dus geen krasvaste en onverwoestbare vloer.

Wat ik wel heel lekker vind is dat een bezem en een dweil wel heel makkelijk zijn met zo'n vloer en zo klaar :) .

[ Voor 39% gewijzigd door GeeMoney op 12-03-2024 13:17 ]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:28
Draakje5 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:00:

Ik heb garagevloerverf gebruikt van Flexa. Was voor mij puur om de betonlook van de garagevloer weg te vallen, stof vast te houden en de vloer goed te kunnen schoonmaken in de toekomst.

Voor de rest is het gewoon een garagevloer, dus maakte het allemaal niet zoveel uit

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-12 21:58
Blik1984 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:40:
[...]

Ik heb garagevloerverf gebruikt van Flexa. Was voor mij puur om de betonlook van de garagevloer weg te vallen, stof vast te houden en de vloer goed te kunnen schoonmaken in de toekomst.

Voor de rest is het gewoon een garagevloer, dus maakte het allemaal niet zoveel uit
Hier ook zoiets, de Alabastine garagevloer coating. Is ook gewoon een dunne coating/verf dus je ziet iedere oneffenheid. Maar prima voor een berging. Was met 105 euro klaar voor 20m2.

• Jasperv90
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01:59
Slijt die garagevloerverf op den duur niet weg als je fietsen en/of een motor erop plaatst. Ivm die weekmakers?
Ik zit ook te denken om straks een epoxylaag aan te brengen als de woning met garage wordt opgeleverd. Het mag er namelijk wel een beetje netjes uitzien :).

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-12 08:42
Garagevloer coating lijkt me uitstekend geschikt om voertuigen met rubber wielen op te parkeren. Daar is het zeg maar voor ontworpen.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 3 strings, totaal 12600 Wp, 15 kWh thuisaccu

• Blik1984
Jasperv90 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:24:
Slijt die garagevloerverf op den duur niet weg als je fietsen en/of een motor erop plaatst. Ivm die weekmakers?
Ik zit ook te denken om straks een epoxylaag aan te brengen als de woning met garage wordt opgeleverd. Het mag er namelijk wel een beetje netjes uitzien :).
Geen idee, het zit er pas 6 maanden op :D

Maar in principe is het idee wel dat het slijtvast is, het is geen normale verf zeg maar maar op basis van acrylaat en speciaal bedoeld voor garages. Denk dat het voor echt heavy duty gebruik misschien niet de beste keuze is, maar ik heb geen garagewerkplaats ;) Maar bij fietsen, opslag, kleine klussen verwacht ik geen enkel probleem

• Draakje5
Misschien ook wel gewoon eerst beginnen met verf/epoxy. Kan er naderhand altijd nog een tegelvloer op.

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:18
Jasperv90 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:24:
Wij hebben betonverf gedaan, 2x geschilderd. De mama fiets en met name dan het standaard slaat de verf er wel af. Ik heb er een matje neergelegd zodat daar het standaard op gezet kan worden.

• Draakje5
Beste aannemer. We missen een schroef in het glaslatje van de voordeur. Kun je deze er in zetten? Jullie hebben die vast wel nog liggen. Maar natuurlijk!

:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqpLqECxoeNhJr3OhtKxKQMwIPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoW2USujievCeARQhPC7nXjx.jpg?f=fotoalbum_large

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:46
Draakje5 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:58:
Beste aannemer. We missen een schroef in het glaslatje van de voordeur. Kun je deze er in zetten? Jullie hebben die vast wel nog liggen. Maar natuurlijk!

[Afbeelding]
Echt schokkend slecht….

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Draakje5
utbone schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:36:
[...]

Echt schokkend slecht….
Sarcasme? :P

• Brains Bush
Wie had dat gedacht. Twee weken geleden de sleutel van ons appartement gekregen. Knop om, verstand op (bijna) nul en gaan. Vandaag worden de nieuwe meubels geleverd.

De grote 'klussen' zijn klaar: In alle ruimtes de vloer, muren, gordijnen en rolgordijnen incl. (vloeken mag niet) kooflijsten. Allemaal zelf gedaan. Kan geen kit meer zien.
Alleen heeft zwager met langnek de muren glad geschuurd op dag één. Nee hij heeft geen lange nek ;)

Gisteren is de keuken opgeleverd. We zijn er zeer tevreden mee.

Nog te doen:
- badkamer andere meubel, spiegel, kraan. Vandaag vanuit de bouw worden de eerdere vernielde tegels gevoegd en de glaswand afgekit. Ook klaar. Dan zijn er geen restpunten meer over.
- slaapkamer schuifdeuren, storemax rails al bevestigd
- alle lampen, electrische gordijnen 'ff' inregelen. O ja wifi mesh installeren en glasaansluiting ook nog activeren
- achterwand/tegels keuken (vandaag)
- In de tussentijd ook zo'n beetje alle spullen al overgehuisd. Paar grote dingen nog vrijdag met een busje.
- en nog te doen, wat ik nu vergeet...

als we er eenmaal wonen vanaf vrijdag:
- eigen ontwerpje wandkapstok nog maken en plaatsen

En dan recupereren de komende dagen/weken.

Nádat de vloer was gelegd kwam ik eracter dat de kozijnen 1-2 centimeter naar boven kunnen worden geplaatst...Dan had ik de PVC vloer er onderdoor kunnen leggen. Nu old-skool alles op maat gemaakt rond de kozijnen. Achteraf logisch, maar vooraf helemaal niet over nagedacht, terwijl ik het wist...met te veel zaken tegelijk bezig geweest.

De beste steun en toeverlaat showt even de keuken/woonkamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWqdvLU5K6KJeq-f8o1hcX3tg1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68ZhgtNnvDpn2j6GYWNXyZvg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Brains Bush op 13-03-2024 05:26 ]

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:15
Draakje5 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:58:

[Afbeelding]
Ik zie het niet 😂

• vormulier
  • Niet online
Schroef rechts boven is anders.. en de schroef is er nu te ver in gedraaid. Nu kan je het latje en de kit ook vervangen.. :X

• mentalozzie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLNcqGrcL_BW15s958Gt_680TDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dG0rbt6SbZNiJ499jcgNb5JY.jpg?f=fotoalbum_large

Vraagje:
1 van onze rooster klappert als er wind opstaat. Andere roosters hebben dit niet. Aannemer zegt dat ik de ventilatierooster dan tijdelijk dicht moet doen bij harde wind. Klopt dit? Buren hebben hier geen last van en alle andere roosters hebben dit ook niet bij ons.

• vormulier
  • Niet online
mentalozzie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:23:
[Afbeelding]

Vraagje:
1 van onze rooster klappert als er wind opstaat. Andere roosters hebben dit niet. Aannemer zegt dat ik de ventilatierooster dan tijdelijk dicht moet doen bij harde wind. Klopt dit? Buren hebben hier geen last van en alle andere roosters hebben dit ook niet bij ons.
Kan je de roosters niet open maken ? (Je zal ze toch ook eens moeten schoon maken)
Dan kan je allicht eens kijken of er wat mis is.

• Blihi
mentalozzie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:23:
[Afbeelding]

Vraagje:
Ik weet niet beter dan dat dit zo hoort. Dat "klappen" is een interne klep die dicht slaat als er teveel drukverschil is. Dat is om tocht te vermijden.

Dat alle andere kleppen dat niet doen betekent dat die allemaal vies zijn en waarschijnlijk vol zitten met bouwstof.

Helaas is hier niets aan te doen. Dit is een "feature". (Bij roosters van Duco is dat de ZR serie ZR=ZelfRegelende klep, bij andere merken heet het weer anders.)

[ Voor 5% gewijzigd door Blihi op 13-03-2024 10:06 ]

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 3 strings, totaal 12600 Wp, 15 kWh thuisaccu

• Blihi
vormulier schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:27:
[...]

Kan je de roosters niet open maken ? (Je zal ze toch ook eens moeten schoon maken)
Dan kan je allicht eens kijken of er wat mis is.
Nee, die roosters kunnen niet opengemaakt worden zonder het glas er uit te halen.

Schoonmaken kan met de stofzuiger, of met de compressor. Ik heb die dingen behoorlijk staan uitblazen na de afbouw. Daar kwamen behoorlijke stofwolken uit.

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vraagje: wij kunnen kiezen tussen een boiler van 200L die geintegreerd is in de warmtepomp unit of een boiler van 300L (of 500L, maar dat lijkt me nog al overkill) die los van de warmtepomp geinstalleerd wordt. Het losse boilervat zal wat meer ruimte innemen, maar dit betreft de technische ruimte en is dus niet zo'n probleem. Los van de keuze tussen 200L en 300L, zijn er technische redenen om eerder voor een geintegreerde warmtepompboiler te kiezen boven een los boilervat? Is de ene optie energiezuiger dan de andere? Heb je met de ene mogelijkheden die je met de andere niet hebt?

Overigens gaat het om een gezin met 2 kids, beide onder de 2jaar en een bad, maar momenteel wordt dat 'slechts' 1x a 2x per week gebruikt. Meerprijs 300L komt op zo'n 1050 euro

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 23:33
Rene85 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:46:
Vraagje: wij kunnen kiezen tussen een boiler van 200L die geintegreerd is in de warmtepomp unit of een boiler van 300L (of 500L, maar dat lijkt me nog al overkill) die los van de warmtepomp geinstalleerd wordt. Het losse boilervat zal wat meer ruimte innemen, maar dit betreft de technische ruimte en is dus niet zo'n probleem. Los van de keuze tussen 200L en 300L, zijn er technische redenen om eerder voor een geintegreerde warmtepompboiler te kiezen boven een los boilervat? Is de ene optie energiezuiger dan de andere? Heb je met de ene mogelijkheden die je met de andere niet hebt?

Overigens gaat het om een gezin met 2 kids, beide onder de 2jaar en een bad, maar momenteel wordt dat 'slechts' 1x a 2x per week gebruikt. Meerprijs 300L komt op zo'n 1050 euro
Een los boilervat kan vaak beter geïsoleerd worden dan een geïntegreerde, waardoor het energiezuiniger kan zijn omdat je minder warmte verliest. Maar dat is ook wel afhankelijk van de apparatuur die je dan zou krijgen. Als je dat weet, dan zou je technische specificaties met elkaar kunnen vergelijken. Er staat vast wel ergens iets over isolatiewaarden o.i.d.

• Rene85
  • Niet online
Sicco92 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:05:
[...]

Een los boilervat kan vaak beter geïsoleerd worden dan een geïntegreerde, waardoor het energiezuiniger kan zijn omdat je minder warmte verliest. Maar dat is ook wel afhankelijk van de apparatuur die je dan zou krijgen. Als je dat weet, dan zou je technische specificaties met elkaar kunnen vergelijken. Er staat vast wel ergens iets over isolatiewaarden o.i.d.
Dank, zal de merken / types eens opvragen bij de aannemer. Zou de isolatiewinst zo groot zijn dat het totale energieverbruik van een 300L vat lager is dan van een geïntegreerd 200L vat? Klinkt wat onwaarschijnlijk aangezien het een stuk meer energie zal kosten om 300L op temperatuur te houden dan 200L. Of valt dit mee?

• Wolly
  • Niet online
Rene85 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:25:
[...]

Dank, zal de merken / types eens opvragen bij de aannemer. Zou de isolatiewinst zo groot zijn dat het totale energieverbruik van een 300L vat lager is dan van een geïntegreerd 200L vat? Klinkt wat onwaarschijnlijk aangezien het een stuk meer energie zal kosten om 300L op temperatuur te houden dan 200L. Of valt dit mee?
Zoek even terug in dit topic, vaak is een grotere boiler al verplicht vanuit bijv. woningborg.

Daarnaast is een 200l boiler icm een bad of 4 personen in mijn ogen te weinig tenzij het weer opwarmt naar doeltemperatuur in 60 minuten.

• GeeMoney
Wolly schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:45:
[...]

Zoek even terug in dit topic, vaak is een grotere boiler al verplicht vanuit bijv. woningborg.

Daarnaast is een 200l boiler icm een bad of 4 personen in mijn ogen te weinig tenzij het weer opwarmt naar doeltemperatuur in 60 minuten.
200l is op zich voldoende mits je er een heel klein beetje ritme in vindt. Ik heb hem tevens op comfort mode dus zodra er water gepakt word gaat hij al gelijk weer bijvullen en opwarmen.
Door niet met 5 man achter elkaar te gaan douchen of het bad te vullen en direct ook 2 volwassenen achter elkaar te laten douchen hebben we niet meer koud gestaan.
Bij ons kon het niet groter (tenzij we een doorstromer namen maar dat wilde ik niet) maar ik denk dat de sweet spot voor een gezin van 5 met een bad (en 2 douches) zo’n beetje 250-300l zal zijn inderdaad.
Daarmee heb je op 38 graden al dik 400l water tot je beschikking.

Vanuit het bouw besluit met 4 slaapkamers en een bad komen ze al weg met 200l dacht ik. Temeer omdat bruto-netto verschilt in de opvattingen. In NL zijn we er koning in om de regels altijd net zo te maken dat ze niet goed uitkomen voor de consument.
Net zoals met de (in ieder geval vorige) BENG normering betere isolatie is wat je eigenlijk wilt hebben maar de bouwer gewoon 1 extra schaampaneel plaatst om aan de normen te voldoen :+ .

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 13-03-2024 11:56 ]

• Blihi

Ik zou voor de 300 liter variant kiezen en liefst dan een RVS vat.

Qua isolatie zal het niet veel uitmaken, maar 200 liter is aan de krappe kant. Hoe groter het vat, hoe lager je de temperatuur kunt instellen en dat levert wel efficientiewinst op bij het opwekken van warm water.

Een vat van 300 liter op 50 graden houden is echt veel efficienter dan een vat van 200 liter op 55 of 60 graden houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Blihi op 13-03-2024 12:05 ]

• mentalozzie
Zou ook 300l nemen, heb ik ook gedaan. Je wil geen gezeur met warm water steeds voor die €1000…

• Rene85
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:45:
[...]

Klein project, dus niet aangesloten bij woningborg of SVK, enkel bouwgarant (incl afbouw garantie).

Snap dat 200L wellicht wat krap kan zijn, maar op dit moment zouden we het met gemak redden. Kan natuurlijk veranderen als de kids ouder worden, maar dan kan je ook wat flexibeler worden met wanneer je doucht enzo.

• Rene85
  • Niet online
Blihi schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:04:
[...]

Ik zou voor de 300 liter variant kiezen en liefst dan een RVS vat.

Qua isolatie zal het niet veel uitmaken, maar 200 liter is aan de krappe kant. Hoe groter het vat, hoe lager je de temperatuur kunt instellen en dat levert wel efficientiewinst op bij het opwekken van warm water.

Een vat van 300 liter op 50 graden houden is echt veel efficienter dan een vat van 200 liter op 55 of 60 graden houden.
Dank en dank @mentalozzie
Gaan we idd maar voor de 300L optie.
Zal nog even checken wat voor vat dat is, maar geloof niet dat er enige keuze is op dit gebied. De 200L geintegreerde unit upgraden naar bijv. 240 of 270 kon bijv ook niet.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:29
mentalozzie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:29:
Zou ook 300l nemen, heb ik ook gedaan. Je wil geen gezeur met warm water steeds voor die €1000…
Dit inderdaad, voor 1000 euro zou ik het zeker doen.

Wij zijn een gezin met 3 jonge kinderen en hebben ook 300ltr. Is zelden leeg en fijn om er niet teveel over hoeven na te denken.

• Krus
  • Laatst online: 27-12 21:37

Wij zijn met z'n 2en met een 184L vat.

Ik weet niet of dit voor elk systeem geldt maar bij ons verwarmt de warmtepomp het water naar 60c zodra een ondergrens wordt bereikt welke staat ingesteld op 40c.

In de situatie dat wij gaan douchen en het vat zit ergens tegen de ondergrens aan dan staan wij binnen een paar minuten onder een koude douche... |:(

• mentalozzie
mentalozzie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:03:
Vandaag lekkage ontdekt bij 1 van de spotjes in de woonkamer 🫣 direct een melding gemaakt maar de nazorg is niet optimaal… hier wordt ik toch wel zenuwachtig van. Zonde van de verf en stucwerk.

Edit: aannemer gesproken. Daar zit geen waterleiding want uitbouw. Spotjes er nog even uitlaten dit is bouwvocht… huis is aan het zweten.

Spotje eruit gehaald en emmer eronder gezet en voorlopig hoofdkraan dichtgedraaid. Maar vrijdag gaan we al verhuizen.
[Afbeelding]
Helaas lekt nog steeds plus nog een vochtige plek erbij gekregen. Aannemer reageert nauwelijks… morgen maar even mailen om de 5% tegen te houden.. jammer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSQDmZH2jRwKZZ_GF1tY8P3Eh5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrwewSDCxt28DFQN8R808daG.jpg?f=fotoalbum_large

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-12 20:55

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Wij kregen standaard ook 200L maar dit konden wij wel ophogen naar 240L voor 450 euro, met 2 opgroeiende kinderen hebben wij het maar wel genomen, beter mee verlegen dan om verlegen. Naderhand in eigen beheer vergroten kost waarschijnlijk meer geld/gedoe. Ons werd verteld dat de douche WTW ook nog zorgt voor meer warmwater rendement en dat je dus daardoor nog langer kunt douchen. Let wel op dat voor het vullen van een bad de WTW natuurlijk niet werkt ;)

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:58
Nog even terugkomend op de garagevloer discussie, onze bouwer adviseerde de garage in eerste instantie nog niet af te werken met een verf of coating. Maar dit pas ergens in juni of juli te doen. Dit omdat we dan de betonvloer ‘opsluiten’, iemand enig idee of dit daadwerkelijk iets met zich meebrengt?

Het liefst schilder ik de vloer gelijk zodat we dat niet meer na de verhuizing hoeven te doen..

• Blik1984
moatiej schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:19:
Nog even terugkomend op de garagevloer discussie, onze bouwer adviseerde de garage in eerste instantie nog niet af te werken met een verf of coating. Maar dit pas ergens in juni of juli te doen. Dit omdat we dan de betonvloer ‘opsluiten’, iemand enig idee of dit daadwerkelijk iets met zich meebrengt?

Het liefst schilder ik de vloer gelijk zodat we dat niet meer na de verhuizing hoeven te doen..
Lijkt me wel handig dat de vloer droog is en niet nog volzit met vochtplekken voordat je gaat verven. Misschien door je vloerenlegger even laten testen als die langskomt om in te meten? Die zal hoogstwaarschijnlijk je vloer testen op vochtgehalte.

• Rene85
  • Niet online
Krus schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:16:
[...]

Ik weet niet of dit voor elk systeem geldt maar bij ons verwarmt de warmtepomp het water naar 60c zodra een ondergrens wordt bereikt welke staat ingesteld op 40c.

In de situatie dat wij gaan douchen en het vat zit ergens tegen de ondergrens aan dan staan wij binnen een paar minuten onder een koude douche... |:(
Thanks voor de bevestiging dat we zeker voor 300 moeten gaan. Bij jullie is wel erg extreem zeg. Had dat niet verwacht met een vat van bijna 200L en slechts 2 man. Klinkt bijna alsof de instellingen niet helemaal juist staan

• Danferno
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-12 09:37
Krus schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:16:
[...]

Kan je dit nergens aanpassen? Zowel de ondergrens als bovengrens zijn voor een warmtepomp nogal onaangenaam. Op 40° heb je het idd direct koud en je warmtepomp moet gigantisch veel moeite doen om het elke keer naar 60° te brengen. Normaal is je bovengrens 48° (+- 3°) en je ondergrens niet lager dan 43° ofzo (de mijne is 45°, maar met tijdsbeperking dat hij het max één keer per dag doet). Het apparaat zou ook een legionellacyclus moeten hebben die één keer per week het water naar 55-60° brengt.

• Danferno
Rene85 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:41:
[...]

Thanks voor de bevestiging dat we zeker voor 300 moeten gaan. Bij jullie is wel erg extreem zeg. Had dat niet verwacht met een vat van bijna 200L en slechts 2 man. Klinkt bijna alsof de instellingen niet helemaal juist staan
FWIW, wij hebben met 200L aan 49° geen problemen met twee douchende volwassenen en een kind dat wel eens in bad gat.

• GeeMoney
Danferno schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:43:
[...]

FWIW, wij hebben met 200L aan 49° geen problemen met twee douchende volwassenen en een kind dat wel eens in bad gat.
Je zal er vast over nagedacht hebben maar het is toch sterk aan te raden het water boven de 50 graden te houden en eenmaal per week zelfs richting de 60 graden te sturen ivm legionella. En die 2-3 graden extra gaan je rendement nou echt niet zwaar om zeep helpen maar daarmee sluit je dus wel een hele hoop risico uit :) .

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 13-03-2024 18:45 ]

• Danferno
GeeMoney schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:43:
[...]

Je zal er vast over nagedacht hebben maar het is toch sterk aan te raden het water boven de 50 graden te houden en eenmaal per week zelfs richting de 60 graden te sturen ivm legionella. En die 2-3 graden extra gaan je rendement nou echt niet zwaar om zeep helpen maar daarmee sluit je dus wel een hele hoop risico uit :) .
Haha, denk dat er al hele topics over volgeschreven zijn hier op Tweakers. In België maakt het iets meer uit met het capaciteitstarief, denk niet dat onze warmtepomp zelfs 60 graden haalt zonder het 3kW element, en dat ding aanzetten betekent hier ineens €130/jr extra, los van efficientie en verbruik nog. Zolang we elke dag douchen maak ik me er niet echt druk over, het is vooral in stilstaand water een probleem (dus bvb na vakantie zeker legionellacyclus of volledig laten doorlopen)

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-12 21:58
moatiej schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:19:

Bij de instructies van zo'n coating zit ook een test instructie voor vochtgehalte. Dat zou je sowieso eens kunnen doen.. een doorzichtige pedaalemmerzak (bijv.) open scheuren zodat het 1 laag wordt, en deze met ducttape goed plat op de vloer plakken. Goed rondom plakken zodat hij rondom afgeplakt zit. Als er 24u later vocht onder de zak zit, of er ontstaat een donkere plek op de vloer, dan is deze te vochtig.

• Blihi
mentalozzie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:45:
[...]

Helaas lekt nog steeds plus nog een vochtige plek erbij gekregen. Aannemer reageert nauwelijks… morgen maar even mailen om de 5% tegen te houden.. jammer
[Afbeelding]
Zo te zien zijn dat kanaalplaten. Daar is tijdens de bouw dus vocht in gekomen en dat moet er uit. Ik hoop voor je dat het bij deze ene plek blijft. Kanaalplaten horen aan de kopse kanten afgedekt te blijven met kunststof deksels, maar dat gaat nogal eens fout tijdens de bouw en dan loopt er dus water in. Dat kan niet verdampen, dus dat komt er uit eindelijk op deze manier uit.

De enige oplossing, als dit een structureel probleem is, is om in elke holte gaatjes te boren voor ventilatie.

• Draakje5
Kunstof deksels zijn ook niet water/ucht dicht. Die zijn (voor zover mij bekend) normaliter voor het afdichten bij storten van beton, maar worden inderdaad nog wel eens gebruikt onder het mom van lucht/water dicht.

• Blihi
Klopt, die dingen zitten er op tijdens de bouw om geen water in die platen te krijgen. Zodra ze op het dak liggen moet er luchtdicht afgedicht worden en daar is wat anders voor nodig. Helaas zie je nog vaak dat die kanalen toch vol water lopen.

• Specialsta
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 20:14
Hallo, ik heb een vraagje. Binnenkort is de sleuteloverdracht van ons nieuwbouwappartement. De VVE beheert de opstalverzekering, maar is deze dan al actief tijdens de sleuteloverdracht? Want de eerste VVE vergadering moet nog komen en volgt pas 3 weken na de sleuteloverdracht vandaar. Iemand?

[ Voor 8% gewijzigd door Specialsta op 14-03-2024 16:21 ]

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:58
Vandaag vooroplevering gehad. Paar kleine dingetjes, maar verder ziet alles er goed uit.
Heb alleen het idee dat de fornuisgroep en groep voor de warmtepomp niet helemaal volgens de NEN norm is? Kan iemand dat bevestigen?
2x 16A op 1 fase van een 3x25A hoofdaansluiting zo te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lSyagZllprAoR8-cv0-L_oUjMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLPKHGRrF3XZRi6Hqp1UftHU.jpg?f=fotoalbum_large

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:07
Specialsta schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:21:
Hallo, ik heb een vraagje. Binnenkort is de sleuteloverdracht van ons nieuwbouwappartement. De VVE beheert de opstalverzekering, maar is deze dan al actief tijdens de sleuteloverdracht? Want de eerste VVE vergadering moet nog komen en volgt pas 3 weken na de sleuteloverdracht vandaar. Iemand?
Bij mijn weten zal dat wel moeten. Er kan namelijk in de aankomende 3 weken van alles gebeuren aan het gebouw wat dan niet verzekerd zou zijn. Ik neem wel aan dat er al een vve bestuur is. Beste is toch navraag te doen (denk bij de notaris). Misschien dat @Alic3 je daar beter mee kan helpen (zit in een vve bestuur als ik het goed had).

[ Voor 6% gewijzigd door El-Vder op 14-03-2024 19:40 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:23

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:43:
[...]

Dat inderdaad, je kunt een schema instellen dagelijks om 13u naar 50-52 graden en 1x per week naar 62 voor de legionella run.
13u is bewust gekozen want dan heb je de meeste zon/buitenwarmte ;).

Met de standaard instellingen ging ie bij ons na gebruik altijd naar 52 graden, dan kost behoorlijk wat stroom en is ook niet nodig.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:19
Hathi schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:57:
Vandaag vooroplevering gehad. Paar kleine dingetjes, maar verder ziet alles er goed uit.
Heb alleen het idee dat de fornuisgroep en groep voor de warmtepomp niet helemaal volgens de NEN norm is? Kan iemand dat bevestigen?
2x 16A op 1 fase van een 3x25A hoofdaansluiting zo te zien.

[Afbeelding]
De nummering lijkt op die van ons (Grasbuurt Delft). Voor de rest geen verstand van meterkasten. Hier kan je terecht voor meer informatie: https://gathering.tweaker...ist_messages/1983582/last

Edit: excuus, topic is gesloten zie ik :?

[ Voor 3% gewijzigd door kw_nl op 14-03-2024 20:51 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Jakez68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-12 22:03
kw_nl schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:48:
[...]

De nummering lijkt op die van ons (Grasbuurt Delft). Voor de rest geen verstand van meterkasten. Hier kan je terecht voor meer informatie: https://gathering.tweaker...ist_messages/1983582/last

Edit: excuus, topic is gesloten zie ik :?
Kookgroep / kookplaat aansluiten topic is hier tegenwoordig ...

• Jasperv90
Misschien dat jullie mij hiermee kunnen helpen? Weet trouwens niet zeker of ik hiervoor in het juiste topic zit.

Wij hebben wat aanpassingen laten aanbrengen in de badkamer en het toilet qua tegels. Hierbij vervallen de standaard tegels en komen er andere tegels op de vloer en wanden. Het aanbrengen van vloertegels op wanden is tegen een meerprijs.

Nu krijg ik een offerte met de volgende regels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fc9_5eFqMrvgR-lA2Io7mJP6Pis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bGUp5gVTn3gAdiBgOIYbpKeP.png?f=fotoalbum_large

Zijn regel 2 en 3 niet gewoon hetzelfde?
Ik heb de vraag bij de leverancier gesteld en krijg dit als antwoord:
"Het verwerken van een WANDTEGEL 60 x 60 is de meerprijs van € 20,00 t.o.v. de basis tegels 20x40 cm, maar jullie hebben een VLOERTEGEL van 60x60 cm welke op de wand verwerkt wordt, hiervoor heb je een meerprijs van € 38,00 , dat komt omdat een vloertegel lastiger te verwerken is dan een wandtegel.

Het staat dus niet dubbel op de meerwerklijst, mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag."

Ik begrijp hem gewoon niet. Hebben ik dit nou fout of lijkt de offerte fout te zijn?

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:18
Jasperv90 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:31:
Misschien dat jullie mij hiermee kunnen helpen? Weet trouwens niet zeker of ik hiervoor in het juiste topic zit.

Wij hebben wat aanpassingen laten aanbrengen in de badkamer en het toilet qua tegels. Hierbij vervallen de standaard tegels en komen er andere tegels op de vloer en wanden. Het aanbrengen van vloertegels op wanden is tegen een meerprijs.

[Afbeelding]

"Het verwerken van een WANDTEGEL 60 x 60 is de meerprijs van € 20,00 t.o.v. de basis tegels 20x40 cm, maar jullie hebben een VLOERTEGEL van 60x60 cm welke op de wand verwerkt wordt, hiervoor heb je een meerprijs van € 38,00 , dat komt omdat een vloertegel lastiger te verwerken is dan een wandtegel.

Het staat dus niet dubbel op de meerwerklijst, mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag."

Ik begrijp hem gewoon niet. Hebben ik dit nou fout of lijkt de offerte fout te zijn?
De eerste regel is meerprijs vanwege formaat vloertegels
De tweede regel is een meerprijs vanwege het formaat van de wandtegels
De derde regel is een meerprijs van het toepassen van een vloertegel op de wanden (dikkere tegels, zwaarder, moeilijker...)

Bij ons hadden ze ook voor elk ding wel weer een eigen regeltje om een meerprijs te kunnen rekenen. Lekker kansloos, maar je hebt toch geen keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 15-03-2024 13:47 ]

• Jasperv90
SquareOne schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:45:
[...]

De eerste regel is meerprijs vanwege formaat vloertegels
De tweede regel is een meerprijs vanwege het formaat van de wandtegels
De derde regel is een meerprijs van het toepassen van een vloertegel op de wanden (dikkere tegels, zwaarder, moeilijker...)

Bij ons hadden ze ook voor elk ding wel weer een eigen regeltje om een meerprijs te kunnen rekenen. Lekker kansloos, maar je hebt toch geen keuze.
Sorry, ik heb niet alle relevante informatie erbij. Deze 3 regels waren o.a. het meerwerk t.b.v. de installatie.

De volgende regel is de meerprijs t.b.v. de keus qua afmeting en type tegel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQr7GgSAK0UggcQemfe5qsmTK1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PjFcvxWNXvLA4XJhRpEcG4wW.png?f=fotoalbum_large

Daar staan dan toch al de kosten t.b.v. de meerprijs van grotere en andere tegel?

• Danferno
Jasperv90 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:52:
[...]

Sorry, ik heb niet alle relevante informatie erbij. Deze 3 regels waren o.a. het meerwerk t.b.v. de installatie.

[Afbeelding]

Daar staan dan toch al de kosten t.b.v. de meerprijs van grotere en andere tegel?
Dat lijkt me de kost voor de tegels zelf, niet de plaatsing?

• SquareOne
Jasperv90 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:52:
[...]

[Afbeelding]

Dat @Danferno hierboven zegt.
Die regel is de meerprijs voor de tegel zelf.

Die andere meerprijzen zijn allemaal voor arbeid (+verwerkingsmateriaal wellicht, lees: meer lijm, andere clips, etc)

Nog een andere poging m.b.t. het eerder lijstje:

De eerste regel is meerprijs vanwege formaat vloertegels --> grotere tegel is moeilijk, dus meerprijs
De tweede regel is een meerprijs vanwege het formaat van de wandtegels --> grotere tegel is moeilijker, dus meerprijs
De derde regel is een meerprijs van het toepassen van een vloertegel op de wanden --> vloertegel is zwaarder en moeilijker dan wandtegel, dus meerprijs.

Als je een vloertegel had gekozen voor op de wand die even groot was als de originele was regel twee vervallen, maar bleef regel drie staan. Als je een 60x60 wandtegel kiest, blijf regel twee staan en vervalt regel drie. Als je een 60x60 vloertegel op de wand wilt, blijven beide regels staan.

Oh, en als je voor kleine tegels had gekozen als de standaard had je ook een meerprijs gekregen :+ Argument: moet meer tegels plakken = moeilijker. 8)7 |:(

[ Voor 35% gewijzigd door SquareOne op 15-03-2024 14:36 ]

• Jasperv90
SquareOne schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:31:
[...]

Dat @Danferno hierboven zegt.
Die regel is de meerprijs voor de tegel zelf.

Die andere meerprijzen zijn allemaal voor arbeid (+verwerkingsmateriaal wellicht, lees: meer lijm, andere clips, etc)

Nog een andere poging m.b.t. het eerder lijstje:

De eerste regel is meerprijs vanwege formaat vloertegels --> grotere tegel is moeilijk, dus meerprijs
De tweede regel is een meerprijs vanwege het formaat van de wandtegels --> grotere tegel is moeilijker, dus meerprijs
De derde regel is een meerprijs van het toepassen van een vloertegel op de wanden --> vloertegel is zwaarder en moeilijker dan wandtegel, dus meerprijs.

Als je een vloertegel had gekozen voor op de wand die even groot was als de originele was regel twee vervallen, maar bleef regel drie staan. Als je een 60x60 wandtegel kiest, blijf regel twee staan en vervalt regel drie. Als je een 60x60 vloertegel op de wand wilt, blijven beide regels staan.

Oh, en als je voor kleine tegels had gekozen als de standaard had je ook een meerprijs gekregen :+ Argument: moet meer tegels plakken = moeilijker. 8)7 |:(
Daarom vind ik het dus onduidelijk, de wandtegels zijn vervangen voor vloertegels. Alle tegels in de badkamer zijn nu vloertegels geworden, dus van wandtegels is geen sprake meer van.

Ik ga hem zo wel even bellen, mag hij het eens goed beargumenteren.
Hoe maak je het de klant zo moeilijk mogelijk :+

Bedankt voor jullie reacties!

• SquareOne
Jasperv90 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:43:
[...]

Daarom vind ik het dus onduidelijk, de wandtegels zijn vervangen voor vloertegels. Alle tegels in de badkamer zijn nu vloertegels geworden, dus van wandtegels is geen sprake meer van.

Ik ga hem zo wel even bellen, mag hij het eens goed beargumenteren.
Hoe maak je het de klant zo moeilijk mogelijk :+

Bedankt voor jullie reacties!
Misschien is mijn tekst nog steeds onduidelijk dan; wat ze eigenlijk proberen te zeggen is:
Regel twee: toepassen groter formaat tegel op wand (ongeacht of dit wand of vloertegel is) --> meerprijs
Regel drie: toepassen van een vloertegel op de wand --> meerprijs

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 15-03-2024 15:41 ]

• Blihi
Jasperv90 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:31:

[Afbeelding]

Vloertegels zijn veel dikker en harder dan wandtegels. Als je vloertegels op de wand plakt is dat echt veel meer werk. Je bent meer tijd kwijt met op maat maken en je hebt ander materiaal nodig om er in te boren/slijpen.

Waarschijnlijk heb je er bij een deel van de wand voor gekozen daar een vloertegel op te doen (badombouw misschien? Of de wand voor de wastafels?)

• Diablow
  • Laatst online: 04-04 18:56
Heeft iemand misschien goede ervaring met een electricien in de buurt van Nijmegen? In de slaapkamer moeten twee stopcontacten verplaatst worden, en een extra stopcontact erbij aan de wand voor een wandspiegel.

Ze zijn bijna klaar met het metselwerk, nog even geduld dus..

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-12 21:51
Diablow schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:45:
Heeft iemand misschien goede ervaring met een electricien in de buurt van Nijmegen? In de slaapkamer moeten twee stopcontacten verplaatst worden, en een extra stopcontact erbij aan de wand voor een wandspiegel.

Ze zijn bijna klaar met het metselwerk, nog even geduld dus..
Dat kan elke handige harry wel, hoeft niet specifiek een elektricien te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door ColeJ op 15-03-2024 15:49 ]

• Jasperv90
SquareOne schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:39:
[...]
Misschien is mijn tekst nog steeds onduidelijk dan; wat ze eigenlijk proberen te zeggen is:
Regel twee: toepassen groter formaat tegel op wand (ongeacht of dit wand of vloertegel is) --> meerprijs
Regel drie: toepassen van een vloertegel op de wand --> meerprijs
Excuus het is vrijdag, dan werken mijn hersenen minder :+. Maar bedankt, dit klinkt wel logisch zo. Heb hem nog niet kunnen spreken. Wil dit ook wel even van hem horen.
Blihi schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:42:
[...]
Vloertegels zijn veel dikker en harder dan wandtegels. Als je vloertegels op de wand plakt is dat echt veel meer werk. Je bent meer tijd kwijt met op maat maken en je hebt ander materiaal nodig om er in te boren/slijpen.

Waarschijnlijk heb je er bij een deel van de wand voor gekozen daar een vloertegel op te doen (badombouw misschien? Of de wand voor de wastafels?)
Heb dezelfde vloertegel tegen alle wanden door laten lopen. Dus alle wanden hebben vloertegels.
Begrijp ook zeker wel dat dit meer werk/materiaal (lees lijm, etc.) kost. Vind dat ook niet erg. Maar het is gewoon onduidelijk als je toch een meerprijs krijgt voor grotere "wandtegels", die ik dus niet meer heb.

Daarbij is de offerte al drie keer op mijn initiatief aangepast aangezien meerdere fouten maakt:
- Verkeerde tegels
- Verkeerde voegkleur
- vierkante meters klopten niet.

Ik vertrouw hem daarom gewoon niet meer zo goed, meerdere fouten en dan deze onduidelijke posten.

• Rouske
Jasperv90 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:53:
[...]
Excuus het is vrijdag, dan werken mijn hersenen minder :+. Maar bedankt, dit klinkt wel logisch zo. Heb hem nog niet kunnen spreken. Wil dit ook wel even van hem horen.
[...]
Heb dezelfde vloertegel tegen alle wanden door laten lopen. Dus alle wanden hebben vloertegels.
Begrijp ook zeker wel dat dit meer werk/materiaal (lees lijm, etc.) kost. Vind dat ook niet erg. Maar het is gewoon onduidelijk als je toch een meerprijs krijgt voor grotere "wandtegels", die ik dus niet meer heb.

Daarbij is de offerte al drie keer op mijn initiatief aangepast aangezien meerdere fouten maakt:
- Verkeerde tegels
- Verkeerde voegkleur
- vierkante meters klopten niet.

Ik vertrouw hem daarom gewoon niet meer zo goed, meerdere fouten en dan deze onduidelijke posten.
Ben het helemaal met je eens, alleen regel 1 en 3 zijn hier van toepassing.

Zou toch te zot zijn dat je €20 + €38 + €29 extra moet betalen voor het aanbrengen van grotere vloertegels op je wanden :(

Grotere wandtegel +€20, zijn die ook nog eens gerectificeerd dan weer €9 extra.
Zijn het vloertegels, dan €18 extra (bovenop de €20). Dat ligt ook meer in lijn qua prijs met de grotere vloertegels op de vloer à +€11.

Maar of je er onderuit komt.... :?

• Ferra
  • Niet online
Ik heb een huis gekocht met rode tegels. We zitten nu bijna op de oplevering en de stenen hebben witte uitslag. Bouwer geeft geen uitsluitsel of het de stenen zijn waar kalk uitkomt of het voegsel. Ze geven aan dat het productgerelateerd is. Ze willen het ook niet schoonmaken. Ik ga nu niet akkoord met de huidige staat bij oplevering.

De technische omschrijving zegt dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YhGZ69mIFISSMotsJRvGEAZoWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7veijfjATWPYTnstR0dGNJp.jpg?f=fotoalbum_large

Er staat hier alleen wat over de kleur steen en niks over witte aanslag. Dus ze hebben mijn inziens dit nergens nu staan waar ze zich op kunnen beroepen.

Hebben jullie advies hoe hiermee om te gaan? 5% bij notaris parkeren en Rechtsbijstand inschakelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Ferra op 15-03-2024 17:38 ]

Pagina: 1 ... 283 ... 366 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.