Ook ik heb een vraag over het aansluiten van een kookplaat. Specifiek een Falcon Nexus 90. Uit de specificaties:
Nu heeft de fabrikant een eigen 'oplossing' bedacht, die ze Falcon PowerSplit noemen:
Commentaar of ideeën hierop? Bvd
Obv de aansluitwaarde zou je dus net met 3x 20A uit moeten komen. Maar, het is een nieuwbouwhuis, en de de projectontwikkelaar wil geen 3x20A groep plaatsen op een 3x25A huisaansluiting. Ik snap het wel, want die oplossing is niet selectief. Enige optie is dan de huisaansluiting verzwaren.Max aansluitwaarde kw: 3-fase 25A
Aansluitwaarde kw: 14.8
Nu heeft de fabrikant een eigen 'oplossing' bedacht, die ze Falcon PowerSplit noemen:
Nu klopt dit qua selectiviteit wel, maar het voelt toch als het omzeilen van de regels. Want je weet dat de aansluitwaarde ook op deze manier op het randje zit van een 3x25A huisaansluiting. Mijn gevoel zegt dat ik liever een 3x20A alamat voor de hele unit heb die er uit klapt bij zwaar gebruik, dan 2 aansluitingen van 3x16A elk die de hoofdzekering laten klappen.Standaard wordt het fornuis geleverd met 1 aansluitblok waardoor je bij de meeste inductiefornuizen een 3-fase 25A krachtstroom eindgroep nodig hebt.
Speciaal voor de Nederlandse markt heeft Falcon de ‘PowerSplit’ ontwikkeld. De PowerSplit is een door Falcon ontwikkelde aanpassing aan het fornuis waardoor het fornuis wordt voorzien van 2 aansluitblokken.
Na installatie van een Powersplit wordt het fornuis geleverd met 2 Perilex stekkers van 3x16A. Je hebt 2x een 3-fase 16A aansluiting nodig voor het fornuis. Eén perilex stekker voorziet de inductieplaat van stroom en de andere perilex stekker de rest van het fornuis.
Commentaar of ideeën hierop? Bvd
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
/f/image/WoXGPLAL4zpD4EZuqZlLSEZN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/I5144WDF0ngr2GvAKeZ8TVaZ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xG2bGtvFtt8Xwutz50xnFU4F.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nS28bLocdMgskIUoXrVFrGut.jpg?f=user_large)
/f/image/lAQMHVhJJSCQsUHoG45bQ01j.png?f=fotoalbum_large)