In het kader van een onvoorziene keukenrenovatie (overhaul) ben ik nu bij het onderwerp kookplaat aangekomen. Eén en ander verdient serieuze upgrades, want het huis heeft nog een oude stoppenkast en daar durf ik geen inductie kookplaat aan te jetseren. Dus hopelijk stel ik deze vraag op de juiste plek.
Voor inductie kom ik een flinke beperking tegen, waardoor we mogelijk aan een 1-fase kooktoestel vast zitten, terwijl 2-fase wenselijk lijkt (4 pers. huishouden). Op https://www.gamma.nl/klusadvies/a/kabels-trekken staat "Het maximale aantal draden mag voor een 16 mm installatiebuis 3 x 2,5 mm² + 2 x 1,5 mm² zijn.". Dat we precies weer een 16 mm installatiebuis hebben vanaf de meterkast, zet bij mij wat vraagtekens over de haalbaarheid van inductie.
Uit de volgende posts haal ik alleen nèt niet voldoende duidelijkheid: Brent in "Het grote kookplaat aansluiten topic" + Xander in "Kan dit inductie fornuis op 1 of 2 of 3 fase goed werken?" + ReTeP20002 in "Het grote kookplaat aansluiten topic" . Is het mogelijk om vanaf de meterkast een kookgroep aan te leggen voor 2-fase inductie met 3 x 2,5 mm + 2 x 1,5 mm? Ik ben overigens wel van plan om dit klusje uit te besteden omdat er dan een professional naar kijkt i.p.v. een DIY'er met budget fetisjisme.
Voor inductie kom ik een flinke beperking tegen, waardoor we mogelijk aan een 1-fase kooktoestel vast zitten, terwijl 2-fase wenselijk lijkt (4 pers. huishouden). Op https://www.gamma.nl/klusadvies/a/kabels-trekken staat "Het maximale aantal draden mag voor een 16 mm installatiebuis 3 x 2,5 mm² + 2 x 1,5 mm² zijn.". Dat we precies weer een 16 mm installatiebuis hebben vanaf de meterkast, zet bij mij wat vraagtekens over de haalbaarheid van inductie.
Uit de volgende posts haal ik alleen nèt niet voldoende duidelijkheid: Brent in "Het grote kookplaat aansluiten topic" + Xander in "Kan dit inductie fornuis op 1 of 2 of 3 fase goed werken?" + ReTeP20002 in "Het grote kookplaat aansluiten topic" . Is het mogelijk om vanaf de meterkast een kookgroep aan te leggen voor 2-fase inductie met 3 x 2,5 mm + 2 x 1,5 mm? Ik ben overigens wel van plan om dit klusje uit te besteden omdat er dan een professional naar kijkt i.p.v. een DIY'er met budget fetisjisme.
/f/image/wqDVyRbjcWAD76y2gHyEubT8.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/31niPRgQ9fO1g2mcF0JsuVsd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/otPwaVy8yjMO043kDgPC1LQj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GfXRWz2dvfIRXK6lIQEZEVso.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E63fBypvb6CnbA0TjNYi8kEc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lYu2PavgNOzfNb74LNydwmpz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nKrU0cEMMIVsCLOJNth4awrg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JX2gmWyZ1uxBN3O4hcE41INi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zBQ3BDq2K4100idg1ri4WTSt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MbcF4yYWE2aJh9HwRIea5DwW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1LeSh3TxNxfrnIXrh6TUm5i7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n4nqmU19vrko6UZRmkeHtlup.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MzLmh3jWoIIT428a7JKwhhic.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2ElzyNZs0Fd0iP03N6o5Xq80.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/UePXeeWxf8x7L6gPfPSdVs8T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HTBscVMB4h5BaHrc4ljIH9Nu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vhTKeTnJ5WXRm9wEffb7UcEX.jpg?f=fotoalbum_large)