Vincentveenv schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:45:
Hallo,
Wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis. Betreft een twee onder 1 kap woning. Nu is het natuurlijk fijn om veel vanuit de aannemer en hun projectpartners te regelen. Echter sommige dingen zijn zo prijzig dat ik me afvraag of ik het beter later kan doen. Dat brengt me bij de trappen. We kunnen door een aangesloten partner bij het project onze trappen, hekjes en leuningen laten doen. Ik meen dat wij in 2023 voor 2000 euro een trap hebben laten bekleden. Nu kom ik bij deze aanbieder op het volgende:
Eiken traptreden: 2718 euro
Anti slipstrips: 186 euro
Dichte trap: 398 euro
Totaal 3300.
Muurleuningen 347 euro
Hekwerk wit gegrond modern: 517 euro
En dan komt dat er nog eens bij voor de tweede trap. Zit ik al snel op 8000-9000 euro.
Ik schrik zelf een beetje van de prijzen maar ik vroeg me af hoe jullie hier aar kijken.
Wij hebben vooral gekeken hoeveel tijd we hadden na oplevering en wat haalbaar is om zelf te doen in beperkte tijd. We hebben gesorteerd op dingen die we direct willen aanpakken en dingen in het voorjaar bijvoorbeeld. Sommige dingen kunnen we wel zelf, maar hebben we toch uitbesteed om sneller klaar te zijn.
We hebben kleine kinderen, dus ik vond het belangrijk dat de basis van onze tuin klaar was (grondwerk, bestrating, gras, borders, trampo) zodat ze daar konden spelen. En dat hun kamers klaar waren. De planten heb ik dan weer helemaal zelf gedaan. Verder werken we veel thuis dus hebben we achteraf een aannemer ingeschakeld die de zolderindeling heeft gemaakt. Via de aannemer was het erg duur, konden we bij lange na niet wat we wilden (entresol, extra vaste trap naar vliering, grotere dakramen, etc).
De trap is bij ons nog volledig onafgewerkt, wat helemaal prima is. De trap moet ook nog wat werken en met verhuizen en al het klussen (stuccers, timmermannen) heeft ie behoorlijk geleden. Ik ga in het voorjaar de trap zelf kitten, schuren,lakken en laat er via een andere partij er overzetreden opzetten. Ik zou die 10000 euro lekker aan iets anders besteden...
[
Voor 5% gewijzigd door
Arwen. op 06-12-2025 15:08
]