Hey allemaal.
Ik zit even met twee onderdelen waar ik een beetje moeite mee heb met mijn nieuwbouw woning. Ik vraag mij af of anderen misschien tips hebben.
1. Schakelbaar wandcontactdoos.
Wij hebben onze keuken volledig verplaatst naar de andere kant. Hiervoor hebben wij ook installatietekeningen gemaakt bij een keukenboer. Hier is een wandcontactdoos (schakelbaar) toegevoegd. Op de tekeningen van de keuken installateur is de wandcontactdoos wel meegenomen maar waar de schakelaar exact zou komen niet. De projectontwikkelaar heeft deze kosten ook opgenomen in de opdrachtbevestiging waar beide partijen akkoord mee zijn gegaan.
Nu vlak voor de oplevering is ons opgevallen dat de schakelaar van de wandcontactdoos nergens in de keuken gevonden kon worden. De projectontwikkelaar biedt een oplossing: een losse schakelaar zonder bedrading die er niet hetzelfde uitziet of de dubbele wandcontactdoos die we al hadden in de keukentekeningen boven het aanrechtblad nog een schakelaar aan toevoegen. Beide opties vind ik niet acceptabel. Een losse schakelaar zal er niet hetzelfde uitzien (en is ook nog eens op batterij) en de dubbele wandcontactdoos zal vanuit esthetisch oogpunt niet gelijk zijn omdat er dan een driedubbele wandcontactdoos is en aan de linkerkant een dubbele.
De projectontwikkelaar is dit ook vergeten, maar zegt in berichtgeving aan ons dat de schakelaar nergens in de situatietekeningen van onze keukenboer aangegeven is. Mijn vraag is wat kan ik hiermee? Ligt dit bij de projectontwikkelaar en hadden ze dit aan ons moeten navragen? Of hadden wij dit anders uit moeten werken?
2. Plafondlichtpunten
Ik weet niet of jullie hier ervaring mee hebben maar een aantal plafondlichtpunten zijn niet centraal geplaatst. Wij hadden al begrepen dat het e.e.a. wel kan verschuiven, maar ik wist niet dat dit ook een halve meter kon zijn. Klopt dat?
In de WC bijvoorbeeld is een plafondlichtpunt bijna tegen de wand aan geplaatst, ver van het midden. Zie daarvoor onderstaande foto.
Daarnaast staat er een in de hal op de weg van de deur. Mijn vraag is mag dat ook?
Het rode is dus nu naar de gele markering verplaatst.
Dit is hun reactie op ons verzoek om de plafondlichtpunten naar ongeveer het midden van iedere ruimte te verplaatsen:
De plafondlichtpunten in algemene zin staan niet gemaatvoerd op tekening. Locatie is afhankelijk van o.a. locatie van de kanalen in de vloerplaten, plaatnaden en verloop leidingwerk in de vloeren. Daardoor kunnen er soms afwijkingen ontstaan. Wij zullen hier verder geen acties in ondernemen.
[
Voor 23% gewijzigd door
Alenji op 05-11-2025 20:35
]