Drakonian schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:02:
Een wandje MDF platen klinkt in mijn hoofd niet hetzelfde als 'muurtje' of 'mooi afgewerkt'. Als we het muurtje laten plaatsen en later laten schilderen, ziet dit er dan uberhaupt mooi uit? Klinkt als materiaal en kleurverschil namelijk...
Kleurverschil tov wat?
Mooi is natuurlijk subjectief, een kwaliteitsschilder moet de verf er wel goed op kunnen krijgen.
Kunnen we sturen op een andere afwerking die er wel mooi uitziet?
Uiteraard. Het is jouw keuken, jouw geld.
Als je een wandje wil, zal dat er moeten komen voordat de stucadoor en schilder komen.
Daarvoor heb je drie opties:
- Je dringt aan bij de keukenboer dat het wandje er alsnog komt (reken op een meerprijs)
- Je laat een andere klusser/aannemer/bouwer het wandje maken
- Je maakt het wandje zelf
Kunnen we het muurtje beter laten vervallen, de buitenkant mooi laten afwerken en zelf bijv. een room-divider plaatsen?
Ook dat is weer subjectief natuurlijk. De mogelijkheden hangen ook samen met de rest van het huis. Op het plaatje lijkt een (deur?)opening zichtbaar. Als er een deur naast dit blok zit is een roomdivider misschien niet zo praktisch.
Hier hebben we in de (dichte) keuken ook zo'n keukenblok met de koffiemachine naast de deur van de gang naar de keuken. Hier zit bij ons geen muurtje, lijkt me eerlijk gezegd ook erg onhandig kwa bewegingsruimte.
- +0 Oplevering (140m2, 3 verdiepingen totaal)
- +1 weken - Stuccen en schilderen alle muren/plafonds. Stuccadoor geeft 2 weken doorlooptijd aan.
- +3 weken - Keuken laten plaatsen
- +4 weken - Vloer leggen door hele woning
- +6 weken - Verhuizen
Lijkt me erg krap, zonder ruimte voor tegenslag. Je zal niet de eerste zijn waarbij na oplevering nog wat herstelwerk moet gebeuren dat je klaar wil hebben vóór de stucadoor erin gaat.
Je kan nog de pech hebben dat er veel vocht in je huis zit en je stucadoor later begint of meer tijd nodig heeft om het stucwerk te laten drogen.
Keuken zou ik persoonlijk ná de vloer laten plaatsen. Keuken op vloer is imho mooier dan vloer tegen keuken.