Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.029 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Maar, om maar een willekeurig voorbeeldje te noemen,: noodverordening in Groesbeek en de Horst? En voor de kop van NH is ook al e.e.a. aangekondigd....
Let maar op dat de scholen nu heel snel weer open gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
CyberMania schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:26:
[...]

Mag hopen van niet, tenminste niet vanwege rellen.

Keihard aanpakken, kansparels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
[...]

Nee, ik denk / vrees juist dat we nog meer nieuwe regels gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
blissard schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Nee, ik denk / vrees juist dat we nog meer nieuwe regels gaan krijgen.
Denk eerder dat de politiek nu denkt: al die jongeren vervelen zich te pletteren en gaan zich maar misdragen als ze niks te doen hebben. Stuur ze maar weer de schoolbanken dan in: dan zijn ze overdag van de straat en 's avonds te moe.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 25-01-2021 20:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Alsof dit de types zijn die normaal braaf elke dag in de schoolbanken zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
CyberMania schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:34:
[...]

Denk eerder dat de politiek nu denkt: al die jongeren vervelen zich te pletteren en gaan zich maar misdragen als ze niks te doen hebben. Stuur ze maar weer de schoolbanken dan in.
Dat zou ik logisch vinden en graag zien. Dat zou echter ook gezichtsverlies betekenen voor de hardliners. Daarom denk ik dat dit eerst verder escaleert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
pagani schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:35:
[...]

Alsof dit de types zijn die normaal braaf elke dag in de schoolbanken zitten...
Het zou je verbazen. Net als keurige die vaders/werknemers op kantoor door de week maar in het weekend helemaal los kunnen gaan als voetbalhooligan.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 25-01-2021 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

CyberMania schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:34:
[...]

Denk eerder dat de politiek nu denkt: al die jongeren vervelen zich te pletteren en gaan zich maar misdragen als ze niks te doen hebben. Stuur ze maar weer de schoolbanken dan in: dan zijn ze overdag van de straat en 's avonds te moe.
Militaire dienstplicht weer invoeren zie ik nog wel gebeuren in de komende 5 a 10 jaar als dit zo doorgaat. De jeugd is veelste veel gewend en verwend. Als ouders ze niet meer kunnen opvoeden dan maar zo.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
gekkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:20:
Tot dat zoeken naar "tante sjaan in amsterdam" ook tot de bezigheden hoort, want meer wist meneer de positivo niet meer (of had geen zin om het te melden). Dus we laten alle "tante sjaanen" in Amsterdam maar zien, pick-one, ah die uit de Jordaan ?, ja die uit de jordaan, mooi joepie, toch nog *iets* kunnen koppelen.
Kortom een zo flexibel en open systeem om zo maximaal mogelijk aantal cases BCO uit te kunnen voeren (en zelfs dat was verre van toereikend en kon ook weer rekenen op kritiek).
Je kan zoveel voorbeelden verzinnen als je wil, dat excuseert echter niet dat er hier een wettelijke plicht is tot informatiebeveiliging. We hebben het over medische en persoonsgegevens, in de BIO scoort je dan maximaal op de punten integriteit en veiligheid en moet je heel veel maatregelen nemen om daaraan te voldoen.
Kortom theorie is leuk, de praktijk is vaak weerbarstiger en helaas was er haast bij, wat zelden een goede raadgever is.
De GGD gebruikt HPZone al jaren. Dat had dus al op orde moeten zijn. CoronIT zou je nog een beetje over je hart kunnen strijken omdat het razendsnel gebouwd is, maar ook die applicatie is straks al een jaar lang in gebruik dus ook voldoende tijd om dingen gaandeweg te verbeteren.
blissard schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:36:
Dat zou echter ook gezichtsverlies betekenen voor de hardliners. Daarom denk ik dat dit eerst verder escaleert.
Bepaalde maatregelen liepen al af op 9 februari, die zou je dan ook kunnen loslaten. Geen gezichtsverlies gezien dat het toch al in de planning stond dat ze zouden verlopen op dat moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Militaire dienstplicht weer invoeren zie ik nog wel gebeuren in de komende 5 a 10 jaar als dit zo doorgaat. De jeugd is veelste veel gewend en verwend. Als ouders ze niet meer kunnen opvoeden dan maar zo.
Ik ga al wat langer mee en kan je uit ervaring vertellen dat dienstplicht niet helpt. Ten tijde van de krakersrellen in de jaren tachtig was er nog gewoon dienstplicht. Net als bij het hoogte / dieptepunt van de voetbalrellen.
CMD-Snake schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:39:
[...]

Bepaalde maatregelen liepen al af op 9 februari, die zou je dan ook kunnen loslaten. Geen gezichtsverlies gezien dat het toch al in de planning stond dat ze zouden verlopen op dat moment.
Dat zou een goed plan zijn. Als ze dat zo snel mogelijk zouden aankondigen dan deëscaleert dat hopelijk wat.

[ Voor 27% gewijzigd door blissard op 25-01-2021 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

blissard schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:40:
[...]

Ik ga al wat langer mee en kan je uit ervaring vertellen dat dienstplicht niet helpt. Ten tijde van de krakersrellen in de jaren tachtig was er nog gewoon dienstplicht. Net als bij het hoogte / dieptepunt van de voetbalrellen.
De krakers streden nog voor iets, dit is gewoon rotzooi trappen omdat het "kan". Niks mis met wat discipline aanleren.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
[...]
Je kan zoveel voorbeelden verzinnen als je wil, dat excuseert echter niet dat er hier een wettelijke plicht is tot informatiebeveiliging. We hebben het over medische en persoonsgegevens, in de BIO scoort je dan maximaal op de punten integriteit en veiligheid en moet je heel veel maatregelen nemen om daaraan te voldoen.
Eigenlijk is volledige zelf-service (en voor diegene die het niet kunnen dan met familie) via digid het enige wat zou kunnen werken. Menselijke factor zo volledig mogelijk overslaan.
De GGD gebruikt HPZone al jaren. Dat had dus al op orde moeten zijn. CoronIT zou je nog een beetje over je hart kunnen strijken omdat het razendsnel gebouwd is, maar ook die applicatie is straks al een jaar lang in gebruik dus ook voldoende tijd om dingen gaandeweg te verbeteren.
Tsja ik ben dus van mening dat het niet zozeer de software kant is maar de organisatorische kant die er bij is komen kijken. In het normale medische verkeer is het allemaal vrij gecompartimenteerd, veel mensen met een medische eed en een fatsoenlijke studie en dito salaris (en dus veel meer te verliezen).
Er gebeurd zelden meer iets waar een enkele factor de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
blissard schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:40:
[...]
Daar zullen wel een hoop gewetensbezwaarden of lui die zich op een andere manier ongeschikt hadden laten verklaren tussen hebben gezeten verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:43:
[...]

De krakers streden nog voor iets, dit is gewoon rotzooi trappen omdat het "kan". Niks mis met wat discipline aanleren.
Ja, uhm, die waren allemaal helemaal niet uit op rellen. :)
Als je de nieuwsberichten uit die tijd leest, zie je veel parallellen met de uitspraken van bestuurders nu. Het is echt niet zo dat het toen beter was en mensen vol van linkse vredes overtuiging de ME met rechts het leven uit sloegen. Leuk stuk Fred Emmer Harmen Siesen met NOS nieuws.
YouTube: NOS Journaal - De Krakersrellen in Amsterdam (30.04.1980)
gekkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:46:
[...]
Daar zullen wel een hoop gewetensbezwaarden of lui die zich op een andere manier ongeschikt hadden laten verklaren tussen hebben gezeten verwacht ik.
Ik weet dat niet. Maar in ieder geval duidelijk dat dienstplicht hiertegen niet helpt. Daarnaast weet ik wel dat je in dienst vooral leerde zuipen en je vervelen.

[ Voor 24% gewijzigd door blissard op 25-01-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:15
[...]
Daar dacht ik ook al aan, maar dan moet de daling in de besmettingen nog wel even goed doorzetten. Het moet wel een beetje te verkopen zijn. De 3600 waarbij BCO weer mogelijk is, zou een mooi resultaat / smoes zijn.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
blissard schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:48:
Ik weet dat niet. Maar in ieder geval duidelijk dat dienstplicht hiertegen niet helpt. Daarnaast weet ik wel dat je in dienst vooral leerde zuipen en je vervelen.
Dat laatste is in deze dus wel een kernkwaliteit :+.

En dienstplicht zal misschien deels helpen, maar ik verwacht er ook geen wonderen meer van. De wereld is sindsdien veranderd, het snelle geld zonder al te veel bijdrage (of wel veel maar dan vooral negatief) aan de maatschappij. Het is allemaal nogal norm vervagend. De nazaten van onze nieuwe medelanders hebben daar ook een nogal eigen kijk op en lijken ook nu weer niet bepaald ondervertegenwoordigd bij deze rellen, helaas een groep waar weinig mee aan te vangen lijkt zo door de jaren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Vraagje: in welke mate zijn de aantallen positieve tests tussen NL en omliggende landen vergelijkbaar?

* (NL) We hebben in NL pakweg 35.000 a 40.000 positieve testen in een week. Dat zijn er dik 200 per 100.000 inwoners.

* (DE) De Bundeslaender in het noordwesten van Duitsland (van Sleeswijk-Holstein omlaag tot Saarland, dat is van de Deense grens tot de Eifel bij Luxemburg), die zitten op een dikke 100 "Neuinfektionen pro 100.000". Ook over een week.

* (BE) In Belgie heeft men pakweg 12.000 a 13.000 positieve tests per week, op een bevolking van 11.5M => 100 per 100.000 per week, vergelijkbaar met Duitsland.

* (LU) in Luxemburg testen zo'n 800 mensen per week positief. Op een bevolking van 630k is dat zo'n 125 per 100.000 inwoners per week.

Kun je hieruit stellen dat Corona 2x zoveel bij ons rondgaat als over de grens? Of zijn de verschillen in testbeleid te groot, of doen we hier aan dubbeltellingen van herhaaldelijk geteste mensen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 18:29
[...]

Tsja. Er zijn mensen die rond de Corona regels hetzelfde argumenteren. Maar daar ben je het niet mee eens getuige veel van je posts.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
gekkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:57:
[...]
De nazaten van onze nieuwe medelanders hebben daar ook een nogal eigen kijk op en lijken ook nu weer niet bepaald ondervertegenwoordigd bij deze rellen, helaas een groep waar weinig mee aan te vangen lijkt zo door de jaren heen.
Jammer dat je dit er bij haalt. Was dit ook het probleem met de rellen in Urk? Of bij de krakersrellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

klaaas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:57:
[...]

Daar dacht ik ook al aan, maar dan moet de daling in de besmettingen nog wel even goed doorzetten. Het moet wel een beetje te verkopen zijn. De 3600 waarbij BCO weer mogelijk is, zou een mooi resultaat / smoes zijn.
Ik ben wel bang dat een concreet getal ervoor zorgt dat er gefoeteld gaat worden, als mensen niet meer naar de teststraat gaan tenzij echt noodzakelijk dan duiken de aantallen ook naar beneden. De rest van de getallen is zo veranderlijk dat er moeilijk op te sturen valt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
t_captain schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:59:
Kun je hieruit stellen dat Corona 2x zoveel bij ons rondgaat als over de grens? Of zijn de verschillen in testbeleid te groot, of doen we hier aan dubbeltellingen van herhaaldelijk geteste mensen etc?
Ja en nee grof weg waarschijnlijk wel te vergelijken, geen land zit aan de maximale capaciteit, maar je hebt een onzekerheid, al was het maar door bijvb de "testbereidheid" (die ook nog eens schommelt met de tijd) wellicht deels beïnvloedbaar door beleid, maar voor een groot deel ook niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:43:
[...]

Dat is precies wat men destijds over de krakers zei terwijl ze er even lachend wat maatregelen en "handgrepen voor de toekomst" doordrukten, die het wat makkelijker maakten om dat tuig in de toekomst aan te kunnen pakken.

Alles wat je nu inlevert, komt niet meer helemaal terug. Deze horde is nu genomen en dit instrument is vanaf nu laagdrempeliger inzetbaar (als het de komende dagen niet gierend uit de hand loopt). Never waste a good crisis. Ik sta nergens te rellen, maar ben niet van gisteren.

Oe, de eerste sirenes hier.... Je mag toch gewoon in je voortuin staan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2021 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Laguna

Connaisseur

t_captain schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:59:
Vraagje: in welke mate zijn de aantallen positieve tests tussen NL en omliggende landen vergelijkbaar?

* (NL) We hebben in NL pakweg 35.000 a 40.000 positieve testen in een week. Dat zijn er dik 200 per 100.000 inwoners.

* (DE) De Bundeslaender in het noordwesten van Duitsland (van Sleeswijk-Holstein omlaag tot Saarland, dat is van de Deense grens tot de Eifel bij Luxemburg), die zitten op een dikke 100 "Neuinfektionen pro 100.000". Ook over een week.

* (BE) In Belgie heeft men pakweg 12.000 a 13.000 positieve tests per week, op een bevolking van 11.5M => 100 per 100.000 per week, vergelijkbaar met Duitsland.

* (LU) in Luxemburg testen zo'n 800 mensen per week positief. Op een bevolking van 630k is dat zo'n 125 per 100.000 inwoners per week.

Je kan beter kijken naar de positiviteitsratio bij het vergelijken of je moet zelf ook de hoeveelheid afgenomen testen in beschouwing nemen, maar dat komt op hetzelfde neer.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
blissard schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:02:
[...]
Jammer dat je dit er bij haalt. Was dit ook het probleem met de rellen in Urk? Of bij de krakersrellen?
In urk minder, al zou je het kunnen in zekere zin kunnen beschouwen als de uitzondering die de regel bevestigd ook een groep die (in dit geval vooral zichzelf) buiten de maatschappij plaatst.
En ik denk dat iedereen het jammer vindt, maar als je de beelden ziet, de berichten die rondgaan, dan maken ze er een substantieel deel van uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56
gekkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:08:
[...]

In urk minder, al zou je het kunnen in zekere zin kunnen beschouwen als de uitzondering die de regel bevestigd ook een groep die (in dit geval vooral zichzelf) buiten de maatschappij plaatst.
En ik denk dat iedereen het jammer vindt, maar als je de beelden ziet, de berichten die rondgaan, dan maken ze er een substantieel deel van uit.
Het is inmiddels zover dat voetbalsupporters tegen die kansenparels van de jeugd gaat knokken en "handhaven" :F

Zou zeggen, laat ze elkaar lekker afrossen. Kan de ME de restjes in het busje vegen en in de bak gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zie in de Belgische cijfers: 6% positief. Dus evenredig lager dan onze 11%.

Nou zit er een complexe relatie tussen percentage en aantal positief.
Gaan ze samen omhoog of omlaag, dan is het een indicatie voor stijging of daling van de besmettingen. Bewegen ze tegengesteld (bv meer %positief bij minder testen), dan is het vaak een cyclisch effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
LZ86 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Het is inmiddels zover dat voetbalsupporters tegen die kansenparels van de jeugd gaat knokken en "handhaven" :F

Zou zeggen, laat ze elkaar lekker afrossen. Kan de ME de restjes in het busje vegen en in de bak gooien.
Mjah aan de andere kant maken ze ook net zo snel "gelegenheidscoalities", als er een derde partij in het spel is (als ware het het CDA, CU, SGP en Denk over geloofszaken bijvb de (buitenlandse) financiering ervan zoals ik een dezer dagen nog langs is gekomen).

Is overigens ook iets als je denkt te "helpen" door in te grijpen bij een vechtpartij, vaak keren beide partijen zich vervolgens eerst tegen jou.

Het is treurig (ook voor die mensen zelf, al zullen ze het in eerste instantie misschien ontkennen) dat we er totaal geen voortgang mee lijken te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 25-01-2021 21:18 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:01
update 2021-01-25

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJVzgPzP549YafoubbilCVG89Dw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kj3wvSarnTXyzX2mNrAJgMEb.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bka4EDVTzjozusBMcIsv2CN1IOo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NeXV8k6UVbjGZ7teFOZvjLKh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czZ-i6ZmWmCXbeaBbeb2OaLEt5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WHPGP40HpPa71VtmvV1PqYx0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEzMXImgh7j9Mt_8GQACDYVsD7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mVKtuQJEAKknvZhWOp6ExZ8F.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-N16o_cVB3cH_cmV9WqId2JF1o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qy8QiA6DfN3i3P9tC2VXUqAQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkeBX580R-nHHJUijXHOfBt4WHc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wUYen7kNFvbh4rvPb9vz2UgT.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruX3udmrt4OpgJleX0RnRDXf0uw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BLVGSXOPHkqmPmYhAyxsbHe8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHxjLLmOle-HhP514tnH0PZd37A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vJ6WZsBezeV5I3LByLht5Yen.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Stoney3K schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Ik ben wel bang dat een concreet getal ervoor zorgt dat er gefoeteld gaat worden, als mensen niet meer naar de teststraat gaan tenzij echt noodzakelijk dan duiken de aantallen ook naar beneden. De rest van de getallen is zo veranderlijk dat er moeilijk op te sturen valt.
Ook niet vooraf benoemen natuurlijk. En het hoeft niet precies dat getal te zijn. Ik bedoelde vooral dat er wel een aanleiding in de dalende besmettingen moet zijn wil je met goed fatsoen kunnen spreken van "geen gezichtsverlies" als je per 9 februari de avondklok weer uitfaseert.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Eigenlijk moet je nu net zo’n systeem als in China hebben. Camera’s met gezicht herkenning. Elke relschopper die Corona krijgt en een ziekenhuis nodig heeft, komt er gewoon niet in. Mooi opgelost zo.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
klaaas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:21:
[...]
Ook niet vooraf benoemen natuurlijk. En het hoeft niet precies dat getal te zijn. Ik bedoelde vooral dat er wel een aanleiding in de dalende besmettingen moet zijn wil je met goed fatsoen kunnen spreken van "geen gezichtsverlies" als je per 9 februari de avondklok weer uitfaseert.
Denk dat het vrij krap wordt om qua bezettingsgraden allen al het minimum in het dal tussen golf 2 en 2.5 te halen tegen die tijd. En eigenlijk was dat al een aardig hoog niveau waarop we bij een kleine stijging toch al weer maatregelen zijn gaan nemen. Dus dat zul je dan al buiten de aandacht moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Agent47 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:27:
Eigenlijk moet je nu net zo’n systeem als in China hebben. Camera’s met gezicht herkenning. Elke relschopper die Corona krijgt en een ziekenhuis nodig heeft, komt er gewoon niet in. Mooi opgelost zo.
Dat hoeft niet in China, die hebben daar echt wel andere mogelijkheden voor. Net als voor verplichte quarantaine. Die stampen in een week een "quarantaine hotel/bungalow parkje uit de grond voor ruim 4000 plaatsen. Nieuwbouw, geen conversie van iets bestaands. Ik weet alleen niet hoeveel sterren dat hotel heeft en of er al tripadvisor ratings zijn. Staat wel een hekje omheen.

Afbeeldingslocatie: https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/BB1cUBU2.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l=f

[ Voor 8% gewijzigd door Indoubt op 25-01-2021 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
gekkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:28:
[...]

Denk dat het vrij krap wordt om qua bezettingsgraden allen al het minimum in het dal tussen golf 2 en 2.5 te halen tegen die tijd. En eigenlijk was dat al een aardig hoog niveau waarop we bij een kleine stijging toch al weer maatregelen zijn gaan nemen. Dus dat zul je dan al buiten de aandacht moeten houden.
O, helemaal mee eens hoor. Ik denk dat het vanuit die optiek helemaal niet verstandig is om de avondklok te stoppen. Maar als ze de keutel in willen trekken moet je wel een verhaal hebben.

Het bizarre aan de huidige situatie is dat zelfs met een sterke daling het stopzetten van de avondklok per 9 februari door sommigen zal worden uitgelegd als een knieval voor de relschoppers. Je kunt alleen op basis daarvan nu al uittekenen dat er een verlenging aan komt.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:46
*knip* kom, het is hier geen HK

[ Voor 82% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 21:39 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:30:
[...]

Dat hoeft niet in China, die hebben daar echt wel andere mogelijkheden voor. Net als voor verplichte quarantaine. Die stampen in een week een "quarantaine hotel/bungalow parkje uit de grond voor ruim 4000 plaatsen. Nieuwbouw, geen conversie van iets bestaands. Ik weet alleen niet hoeveel sterren dat hotel heeft en of er al tripadvisor ratings zijn. Staat wel een hekje omheen.

[Afbeelding]
Een review van minder dan 3 sterren is daar ook aanleiding voor een 'kritisch, educatief staatsbezoek' aan jou en je familie. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Stoney3K schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Een review van minder dan 3 sterren is daar ook aanleiding voor een 'kritisch, educatief staatsbezoek' aan jou en je familie. ;)
China doet wat goed is voor China. De groep gaat voor het individu. Het omgekeerde van hier. Wij vinden dat gek, zij vinden hoe wij het doen gek. Bron: ik heb er gewoond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Laatst online: 21-09 17:12
Drardollan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Sorry, ik word gewoon erg kwaad om het feit dat een organisatie die alles op alles heeft gezet om bij te dragen aan onze gezondheid zo te kakken wordt gezet. Wees blij dat ze 2 man gesnapt hebben en er alles aan doen om alles te verbeteren terwijl ze ook de grootste gezondheidscrisis van de laatste 100 jaar moeten bevechten.

De slechteriken zijn de mensen die de gegevens gestolen en verhandeld hebben.
Daar ben ik het niet mee eens. Het is een grote hoeveelheid gevoelige informatie die kennelijk voor een groot aantal mensen heel gemakkelijk toegankelijk is. Dan moet je er als organisatie tevoren al van uit gaan dat er tussen alle medewerkers van het BCO wat rotte appels zullen zitten. Of mensen die niet met slechte bedoelingen aan het werk beginnen maar wel vrij eenvoudig te verleiden zijn om voor een kleine vergoeding wat informatie op te zoeken buiten hun kerntaak. Het salaris zelf zal vast geen vetpot zijn. Met het risico van gegevens lekken moet je daarom bij het bouwen van zo'n systeem al rekening houden en maatregelen tegen nemen. Los daarvan: als bekend wordt dat de registratie onveilig is dan ontstaat daarmee een gevaarlijke prikkel voor mensen om zich toch maar niet te laten testen.

Ik ontken niet dat de mensen die het daadwerkelijk lekten "slechterikken" zijn. Maar we hebben niet voor niets AVG regels en vrij strikte richtlijnen voor dit soort organisaties en hun IT systemen. Er is de afgelopen jaren voldoende gedonder geweest met privacy gerelateerde zaken bij (semi)overheidsdiensten. Je mag er dan van uitgaan dat de mensen die beslissingen nemen over het bouwen en/of in gebruik nemen van de gebruikte software weet hebben van deze aspecten en er in hun beslissingen rekening mee houden. Zo te zien is dat gewoon niet gebeurd en dat kun je de GGD aanrekenen. Dat ze daarnaast kneiterhard werken voor ons is geen vrijbrief voor prutswerk.

De mensen die het lekken deden zijn de kleine visjes. De mensen hoger in de boom die het ofwel door bewust slechte beslissingen ofwel door botte onkunde zover hebben laten komen, dat zijn de grote slechterikken.

Overigens grote waardering voor de GGD mensen "op de werkvloer" die ik gesproken heb in verband met corona gerelateerde dingen. Meerdere keren personen naar een teststraat gereden en petje af voor hoe de mensen daar hun werk doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
klaaas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:35:
[...]

O, helemaal mee eens hoor. Ik denk dat het vanuit die optiek helemaal niet verstandig is om de avondklok te stoppen. Maar als ze de keutel in willen trekken moet je wel een verhaal hebben.

Het bizarre aan de huidige situatie is dat zelfs met een sterke daling het stopzetten van de avondklok per 9 februari door sommigen zal worden uitgelegd als een knieval voor de relschoppers. Je kunt alleen op basis daarvan nu al uittekenen dat er een verlenging aan komt.
Zie ze dan eerder de basisscholen weer openen, voor die relschoppers maakt dat niets uit, maar ik vrees dat niets daar voor uitmaakt (door die avondklok laten ze zich immers momenteel ook niet remmen, dus dat is het punt niet). Maar voor de rest der burgers geeft het wel enige goodwill en als je daarmee al te veel opa en oma oppas partijen mee voorkomt, terwijl een ander groot deel inmiddels al op school zit als "nood"opvang, zal dat wellicht wel stuivertje wisselen zijn in effect. Maar wellicht dat dat dan vooral aangekondigd wordt voor na de voorjaarsvakantie. Wellicht nog specifiek de kapper open (krijgen die bewindslieden daar ook niet zo'n gezeik over). En dan denk ik dat we het voor een groot deel wel eens gehad kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Dat heb ik mogen ervaren in de binnenlanden van mongolie ja. 3 sterren maar het bed was kei en kei hard.

Na 28 uur travel laat ik me op het bed vallen: Kloink!

deed best zeer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
gekkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Zie ze dan eerder de basisscholen weer openen, voor die relschoppers maakt dat niets uit, maar ik vrees dat niets daar voor uitmaakt (door die avondklok laten ze zich immers momenteel ook niet remmen, dus dat is het punt niet). Maar voor de rest der burgers geeft het wel enige goodwill en als je daarmee al te veel opa en oma oppas partijen mee voorkomt, terwijl een ander groot deel inmiddels al op school zit als "nood"opvang, zal dat wellicht wel stuivertje wisselen zijn in effect. Maar wellicht dat dat dan vooral aangekondigd wordt voor na de voorjaarsvakantie. Wellicht nog specifiek de kapper open (krijgen die bewindslieden daar ook niet zo'n gezeik over). En dan denk ik dat we het voor een groot deel wel eens gehad kunnen hebben.
Het afblazen van de avondklok zou m.i. in het kader van de publieke opinie wel de voorkeur hebben boven b.v. het openen van de scholen. Je ziet nu toch veel reacties op de rellen met een toon van 'dat krijg je er nou van' of 'ik ben het er niet mee eens maar...' Dat is dermate fnuikend voor het algemene draagvlak dat de self fulfilling prophecy inmiddels lekker aan het uitkomen is. Als je een andere zinnige maatregel ervoor in de plaats stelt (thuiswerken handhaven b.v.) dan win je draagvlak, neem je rellers de wind uit de zeilen en bereik je ws net zo veel in het terugdringen van de besmettingen. En dat zeg ik als iemand die de avondklok best verdedigbaar vindt.

Maar veel zal afhangen van de ontwikkelingen rond het rellen, de besmettingscijfers en de ziekenhuisbezetting. Zonder glazen bol worden dit soort bespiegelingen toch al snel uitingen van persoonlijke voorkeur ;)

Hij wil.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:30
klaaas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Het afblazen van de avondklok zou m.i. in het kader van de publieke opinie wel de voorkeur hebben boven b.v. het openen van de scholen. Je ziet nu toch veel reacties op de rellen met een toon van 'dat krijg je er nou van' of 'ik ben het er niet mee eens maar...' Dat is dermate fnuikend voor het algemene draagvlak dat de self fulfilling prophecy inmiddels lekker aan het uitkomen is. Als je een andere zinnige maatregel ervoor in de plaats stelt (thuiswerken handhaven b.v.) dan win je draagvlak, neem je rellers de wind uit de zeilen en bereik je ws net zo veel in het terugdringen van de besmettingen. En dat zeg ik als iemand die de avondklok best verdedigbaar vindt.

Maar veel zal afhangen van de ontwikkelingen rond het rellen, de besmettingscijfers en de ziekenhuisbezetting. Zonder glazen bol worden dit soort bespiegelingen toch al snel uitingen van persoonlijke voorkeur ;)
Nooit, maar dan ook nooit mag je ingestelde maatregelen terugschalen puur en alleen om het feit dat onbenullen zich daar op een onwettelijke wijze tegen verzetten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:01
[...]

Als ze de avondklok intrekken krijgen de rellers juist de wind vol in de zeilen, want die denken dan dat rellen loont.

Publieke opinie valt denk ik ook nog wel mee, aangezien 70% het goed vind dat de avondklok is ingevoerd en maar een klein deel echt tegen is (bron).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik zo eens naar die rellende figuren kijk, heeft het volgens mij vrij weinig meer met avondklok of corona te maken...

[ Voor 4% gewijzigd door Apache4u op 25-01-2021 22:36 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
Apache4u schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:28:
Als ik zo eens kijk naar die rellende figuren kijk, heeft het volgens mij vrij weinig meer met avondklok of corona te maken...
Dat heeft het vanaf dag 1 al niet.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Die indruk van wind uit de zeilen halen heb ik niet zo. Sowieso omdat protesten door zullen blijven gaan, waar een deel zich onder zal voegen, maar ook zonder die mengeling (die optreden wat lastiger maakt) doen ze waar ze zin in hebben. Ik zie dat niet per se stoppen door het weer afschaffen.
Hier in Eindhoven hadden we van de zomer ook nagenoeg al rellen, omdat men er zin in had en niet onder wou doen voor de relletjes in Helmond (what's in a name).

En vergeet ook die groepsgewijze winkelplunderingen niet die een korte tijd "mode" leken.
Klopt, aan de andere kant dat is met het meeste in dit topic.

On another note, de "winnende formule" van AstraZeneca is volgens de laatste geruchten niet bijster effectief voor 65 plussers. Pakt tot nu toe nog niet echt goed uit voor het renpaard wat volgens de bookies en kort na de start toch het meeste veelbelovende moest zijn :/. Ben benieuwd wat ze er in Oxford ondertussen van vinden. (https://www.nu.nl/coronav...-plussers.html?redirect=1)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CMD-Snake
Yaksa schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:23:
Nooit, maar dan ook nooit mag je ingestelde maatregelen terugschalen puur en alleen om het feit dat onbenullen zich daar op een onwettelijke wijze tegen verzetten.
Het totale pakket zou op 9 februari aflopen, prima gelegenheid om zonder gezichtsverlies wat te schrappen door het niet te verlengen. Je kan dit verkopen als dat het niet meer nodig is. Wat de relschoppers er van willen denken mogen ze zelf weten, maar ik zie hier wel een strategie hoe je dit kan verkopen.

In vergelijking met de andere coronamaatregelen kan de avondklok op de minste steun rekenen. Achteraf praten is makkelijk, maar die avondklok was niet handig. Het nut was toch al dubieus op zijn best, maar het was wel genoeg om de vlam in de pan te doen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Transportman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:24:
[...]

Als ze de avondklok intrekken krijgen de rellers juist de wind vol in de zeilen, want die denken dan dat rellen loont.
[...]

Niet een enkel bericht uit z'n context rukken hè. Ik gaf hiervoor aan dat m.i. een verlenging van de avondklok onontkoombaar is. Maar als je met een beroep op dalende besmettingen en ziekenhuisbezetting met goed fatsoen de avondklok per 9 februari zou kunnen afblazen dan geldt dat wat ik schreef in de post waar jullie (niet) op reageren.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
gekkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Die indruk van wind uit de zeilen halen heb ik niet zo. Sowieso omdat protesten door zullen blijven gaan, waar een deel zich onder zal voegen, maar ook zonder die mengeling (die optreden wat lastiger maakt) doen ze waar ze zin in hebben. Ik zie dat niet per se stoppen door het weer afschaffen.
Hier in Eindhoven hadden we van de zomer ook nagenoeg al rellen, omdat men er zin in had en niet onder wou doen voor de relletjes in Helmond (what's in a name).

En vergeet ook die groepsgewijze winkelplunderingen niet die een korte tijd "mode" leken.
Dat het afschaffen van de avondklok de rellen niet op magische zal doen stoppen geloof ik ook wel. Het ging me om het draagvlak onder de rest . Daar is wel winst te behalen als je zo'n angel er uit haalt.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
klaaas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:38:
[...]

[...]

Niet een enkel bericht uit z'n context rukken hè. Ik gaf hiervoor aan dat m.i. een verlenging van de avondklok onontkoombaar is. Maar als je met een beroep op dalende besmettingen en ziekenhuisbezetting met goed fatsoen de avondklok per 9 februari zou kunnen afblazen dan geldt dat wat ik schreef in de post waar jullie op reageren.
Sorry, ik had niet alle voorgaande berichten gelezen, was niet mijn bedoeling een bericht uit zijn context te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
klaaas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:41:
[...]
Dat het afschaffen van de avondklok de rellen niet op magische zal doen stoppen geloof ik ook wel. Het ging me om het draagvlak onder de rest . Daar is wel winst te behalen als je zo'n angel er uit haalt.
Volgens mij is die nou ook weer niet zo laag op wat praktische zaken na, waarbij bijvb geen kleine koters thuis die niet alleen gelaten kunnen worden en doorgaans nog wat minder zelfstandig zijn ook een factor zijn. Vandaar dat ik (ook gezien het overmatige gebruik van de noodopvang en de prioriteit die een hoop mensen aan onderwijs willen geven) openen van basisscholen eerder zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Transportman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:24:
[...]

Publieke opinie valt denk ik ook nog wel mee, aangezien 70% het goed vind dat de avondklok is ingevoerd en maar een klein deel echt tegen is (bron).
Feit is wel dat dit niet gebeurd was als ze die avondklok er niet doorheen hadden gedrukt, maar goed nu is de geest uit de fles. Wat mij betreft zetten ze het leger in om orde op zaken te stellen. Er wordt momenteel nog veel te veel gesloopt.

Overigens heb ik zo mijn twijfels over de representativiteit van die opiniepanels.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Laguna schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:57:
[...]

Feit is wel dat dit niet gebeurd was als ze die avondklok er niet doorheen hadden gedrukt, maar goed nu is de geest uit de fles. Wat mij betreft zetten ze het leger in om orde op zaken te stellen. Er wordt momenteel nog veel te veel gesloopt.

Overigens heb ik zo mijn twijfels over de representativiteit van die opiniepanels.
En waarop baseer je dat de avondklok de oorzaak is? Het is misschien eerder het laatste zetje, maar ik denk dat het als oorzaak aanwijzen te kort door de bocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 23:12
[...]

Feit is wel dat dit niet gebeurd was als ze die avondklok er niet doorheen hadden gedrukt.
Dat is geen feit, hooguit een mening.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Aanleiding, niet oorzaak.

De oorzaken zijn een heel complex van onvrede dat al sinds de jaren ‘90 aan het groeien is, plus lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Antonius schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:00:
[...]
De mensen die het lekken deden zijn de kleine visjes. De mensen hoger in de boom die het ofwel door bewust slechte beslissingen ofwel door botte onkunde zover hebben laten komen, dat zijn de grote slechterikken.
Nou dat vind ik toch niet. Beiden niet goed maar het daadwerkelijk moedwillig privegegevens verkopen voor geld is gewoon ronduit crimineel gedrag. Ik hoop dat die 'kleine visjes' er echt wel hard op worden aangepakt. Dit is niet even een BN'er opzoeken ofzo voor de lolz (ook niet goed hoor), dit is gewoon uitbuiting van het vertrouwen in je voor het geld.

Het niet goed toezien op de beveiliging is hooguit nalatigheid. Moet aangepakt worden door er betere mensen op te zetten, en voorkomen worden in de toekomst maar het is geen criminaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 25-01-2021 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Waarom moet je eigenlijk je BSN nummer geven voor een covid test? Dat kan toch ook anoniem of met alleen naam en telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Transportman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:00:
[...]

En waarop baseer je dat de avondklok de oorzaak is? Het is misschien eerder het laatste zetje, maar ik denk dat het als oorzaak aanwijzen te kort door de bocht is.
Zoals al werd gezegd aanleiding geen oorzaak. Dit is te verklaren doordat meer politie op straat voor dit soort relschoppers werkt als een rode lap voor een stier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Wellicht niet nu maar later, echt veel rationaliteit zie ik er niet in (anders was er eerder in urk ook geen gezeik, of eerder in eindhoven deze zomer: https://www.rtlnieuws.nl/...n-tongelre-helmond-rellen). Die voetbalsupporters hebben al een jaartje hun wekelijkse relletjes niet meer en daar komt dan nog een deel jeugd bij die het ook wel "leuk" vindt.
Het is op zich van alle tijden, al zijn de plunderingen en slopen van zaken die niet tot de publieke zaak behoren tegenwoordig wel erger. Wellicht dat "goed" voorbeeld uit de VS hier in ook doet volgen.

Buiten het leger maximale opsporing inzetten met bijvb huiszoekingen (indien ook maar enigszins juridisch mogelijk), voor wapens en vuurwerk (als je ziet hoeveel kilo's aan bommen er nog in woonwijken onder het bed zullen moeten liggen 8)7.
Wellicht dat het leger in eerste instantie voornamelijk goed is in te zetten voor de avondklok controle, als die forser is zou je wellicht ook wat minder groepsvorming verwachten. En voorkomen dat er pipo's wellicht uit Duitsland mee komen doen.

Maar 70 arrestaties tot nu toe voor vanavond houdt nog niet bepaald over.

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 25-01-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
[...]

Feit is wel dat dit niet gebeurd was als ze die avondklok er niet doorheen hadden gedrukt, maar goed nu is de geest uit de fles. Wat mij betreft zetten ze het leger in om orde op zaken te stellen. Er wordt momenteel nog veel te veel gesloopt....
Dat zullen we nooit weten. Wellicht dat die trieste criminelen dan een ander (corona-gerelateerd of niet) excuus hadden gevonden om de boel maar te kunnen slopen en jatten.

Nu niet toegeven, maar hard en duidelijk optreden. Het is niet in eerste instantie corona dat op het spel staat, maar de geloofwaardigheid van de overheid (politie) en de fundering van onze rechtstaat. Het zal toch niet zo zijn dat die wordt afgebroken door dat tuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
t_captain schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:04:
Waarom moet je eigenlijk je BSN nummer geven voor een covid test? Dat kan toch ook anoniem of met alleen naam en telefoonnummer?
Of het verplicht is weet ik niet, maar afspraak maken voor een test gaat online (digid nodig) een stuk makkelijker en sneller en je kunt online met digid je uitslag inzien. Bij de teststraat moet je je legitimeren.

Ik weet het niet zeker maar vermoed dat anoniem testen of testen met enkel naam en telefoonnummer niet kan omdat bij infectieziekten standaard BCO moet gebeuren. Je krijgt een soort hedendaagse heksenjacht als je iedereen die een test aanvraagt op de blauwe ogen gelooft dat ie is wie hij zegt dat hij is. Dan zouden er heel veel testen van bijvoorbeeld Rutte, Grapperhaus, De Jong, Engel, Frans (heel interessant) en Famke Louise geregistreerd gaan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het NRC heeft een klein overzicht van buitenlandse journalisten die hun visie geven over de rellen die gaande zijn sinds de avondklok is ingegaan. Wat quotes uit het artikel aangezien er een paywall is:
Matt Steinglass van The Economist was niet verbaasd dat de vlam de afgelopen avonden in de pan sloeg.

„Correspondenten die ik spreek vinden dat er een moeilijk uit te leggen luiheid is in de Nederlandse aanpak. De Nederlandse overheid heeft de tendens om zaken op te splitsen en te decentraliseren. Voor moeilijke beslissingen roepen ze expertorganisaties in het leven voor advies, die vervolgens geen uitvoerende macht hebben. Dat is een goede werkwijze bij langlopende processen, maar tijdens een crisis blijkt het hopeloos.”

Die aanpak zorgt volgens Steinglass voor een opstapeling van onvrede over de maatregelen, waarover steeds discussie ontstaat omdat ze halfslachtig zijn. „Nu is er een avondklok, maar een groep mensen heeft niet meer het vertrouwen dat het gaat werken. Het zijn misschien ‘maar’ een paar duizend mensen die over zijn gegaan op rellen, maar dat vloeit voort uit een veel groter deel van de bevolking die het beu is.”
Zijn collega Antoine Mouteau, correspondent voor verschillende Franstalige media, ziet ineens Franse taferelen ontstaan. „Ik kom uit een land waar grote protesten normaler zijn, met plunderingen en branden. De houding bij Nederlanders veranderde wel na de mondkapjesplicht. ‘Wij zijn geen vee’, hoorde ik veel Nederlanders zeggen. Toch hield bijna iedereen zich aan de regels. Daarom had ik deze rellen in Nederland niet verwacht.”
Thomas Erdbrink, correspondent Nederland en Scandinavië voor The New York Times, zag in zijn vorige standplaats Teheran honderdduizenden de straat opgaan. Hoe kijkt hij naar de Nederlandse rellen?

„Ik heb twintig jaar niet in Nederland gewoond, maar voel al sinds mijn terugkeer april vorig jaar dat er los van de pandemie dingen scheef zitten, zoals groeiende ongelijkheid en een elite die erg naar zichzelf kijkt en mensen met klachten wegzet als verward.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Antonius schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:16:
[...]Ik weet het niet zeker maar vermoed dat anoniem testen of testen met enkel naam en telefoonnummer niet kan omdat bij infectieziekten standaard BCO moet gebeuren. Je krijgt een soort hedendaagse heksenjacht als je iedereen die een test aanvraagt op de blauwe ogen gelooft dat ie is wie hij zegt dat hij is. Dan zouden er heel veel testen van bijvoorbeeld Rutte, Grapperhaus, De Jong, Engel, Frans (heel interessant) en Famke Louise geregistreerd gaan worden.
Maar de mensen die niet mee willen werken aan het BCO krijgen toch vanzelf geheugenverlies. En met zoveel als er nu zijn heeft het BCO geen enkele zin meer. Geef dan de optie om het anoniem te doen.

En ondertussen verlaag je de drempel voor het testen wel enorm. Ik vind die administratiezucht in Nederland ook niet goed. Je weet nooit hoe het je later terug kan pakken. Zie ook de toeslagen affaire. Er is een goede reden waarom mensen de overheid niet vertrouwen. Deze lekken doen er nog een schepje bovenop maar het probleem bestond allang al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
GekkePrutser schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Nou dat vind ik toch niet. Beiden niet goed maar het daadwerkelijk moedwillig privegegevens verkopen voor geld is gewoon ronduit crimineel gedrag.
Het faciliteren van grootschalig misbruik door de systemen slecht in te richten is net zo fout want heeft alle lekken tot gevolg. Het individu dat lekt heeft slechts 1 lek tot gevolg. Als er willens en wetens onvoldoende beveiliging en controle is ingebouwd dan is dat erg fout. Als het door onbenul of gebrek aan interesse gebeurt dan is het eigenlijk nog fouter, Gewoon grove incompetentie en in strijd met de regels die hiervoor bestaan.

Enkel aanpakken van de kleine lekkers en laten lopen van de verantwoordelijken die het hebben laten gebeuren is daarnaast een vrijbrief voor andere organisaties om er in de toekomst ook weer een zooitje van te maken.
Ik hoop dat die 'kleine visjes' er echt wel hard op worden aangepakt. Dit is niet even een BN'er opzoeken ofzo voor de lolz (ook niet goed hoor), dit is gewoon uitbuiting van het vertrouwen in je voor het geld.
Daar zijn we het wel over eens.
Het niet goed toezien op de beveiliging is hooguit nalatigheid. Moet aangepakt worden door er betere mensen op te zetten, en voorkomen worden in de toekomst maar het is geen criminaliteit.
Nee, dat ben ik niet met je eens, dat is niet hooguit nalatigheid. Dat is op zijn minst hele grove nalatigheid en met de kennis, inzichten, ervaringen uit het recente verleden en de regelgeving van nu is het faciliteren van misbruik en pittig verwijtbaar. Met zo'n groot aantal medewerkers voor BCO kun je er op voorhand van uitgaan dat er zonder afdoende maatregelen flink gelekt gaat worden als het systeem dat toelaat. Dat kun je niet afdoen met "o het is maar een beetje nalatigheid". Zo'n insteek is een perverse prikkel voor een volkomen gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel daar waar we het juist het hardst nodig hebben in onze samenleving, bij de mensen die belangrijke beslissingen nemen die ons allemaal aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:01
[...]

Komt zo uit Putin's handboek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:30
Laguna schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Zoals al werd gezegd aanleiding geen oorzaak. Dit is te verklaren doordat meer politie op straat voor dit soort relschoppers werkt als een rode lap voor een stier.
Ik zie dat eerder als een gebrek aan opvoeding. Ik heb geleerd om te doen wat het bevoegde gezag zegt. Deed je dat niet dan liep je het risico om klappen te krijgen. En daarna meestal nog een straf van je ouders omdat je je niet verantwoord en respectvol had gedragen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Yaksa dat is dan weer een oorzaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 26-01-2021 00:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
gekkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:56:
[...]

Volgens mij is die nou ook weer niet zo laag op wat praktische zaken na, waarbij bijvb geen kleine koters thuis die niet alleen gelaten kunnen worden en doorgaans nog wat minder zelfstandig zijn ook een factor zijn. Vandaar dat ik (ook gezien het overmatige gebruik van de noodopvang en de prioriteit die een hoop mensen aan onderwijs willen geven) openen van basisscholen eerder zou verwachten.
Het algemene draagvlak is best hoog, maar de avondklok werkt door de rellen nu nog meer als splijtzwam. Kijk alleen al naar de berichtjes die wijzen op de rellen om te stellen hoe weinig draagvlak er is. Ook dat is een self fulfilling prophecy.

Scholen open blijft een lastige. Ik onderken het belang, maar zie tegelijkertijd de risico's van extra besmettingen. Een avondklok die op deze manier niets oplevert gecombineerd met open scholen vind ik niet direct een succesformule.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Yaksa schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Ik zie dat eerder als een gebrek aan opvoeding. Ik heb geleerd om te doen wat het bevoegde gezag zegt. Deed je dat niet dan liep je het risico om klappen te krijgen. En daarna meestal nog een straf van je ouders omdat je je niet verantwoord en respectvol had gedragen.
Dat is aardig naïef. Opvoeding speelt vast een rol maar is geen garantie.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
klaaas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:43:
[...]
Het algemene draagvlak is best hoog, maar de avondklok werkt door de rellen nu nog meer als splijtzwam. Kijk alleen al naar de berichtjes die wijzen op de rellen om te stellen hoe weinig draagvlak er is. Ook dat is een self fulfilling prophecy.
Als je doelt op die doorgaans in nogal gebrekkig Nederlands opgestelde oproepen, dan heb ik er weinig geloof ik dat er enige maatregel is die onder die mensen wel draagvlak heeft, buiten wellicht "Geen gezeik, iedereen rijk!", al zal die voor hun onbekend zijn en wellicht ook wel "oudbollig".
Scholen open blijft een lastige. Ik onderken het belang, maar zie tegelijkertijd de risico's van extra besmettingen.
Ik maak daarbij nog wel het onderscheid tussen basisschool en voortgezet onderwijs.
En enige invloed op deze rellen zal het niet hebben, maar dat heeft in principe niets. Het zal blijven dat om eender welke futiliteit men weer vindt dan men er op los moet timmeren. Ik blijf erbij om er niet te veel ratio aan toe te dichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
klaaas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:45:
[...]
Dat is aardig naïef. Opvoeding speelt vast een rol maar is geen garantie.
Mwah in de wat mindere wijken word dat prima in de nodige families door gegeven. Met een beetje pech komt je kind wat je daar als nog wel aardig probeert op te voeden daar ook mee in contact. Dan wordt het toch ook dat vrij lastig door de onderlinge druk. Helaas hebben de nodige families (die doorgaans daar ook met meerdere generaties en familieleden wonen) het aardig voor het zeggen. Tot het niveau dat de politie daar vrij veel van maar laat gaan in de dagelijkse praktijk. Wellicht omdat ze weten dat het uiteindelijk weinig helpt, hooguit verplaatsing van het probleem want die mensen moeten toch ergens wonen.
Het lastige is om te zorgen dat ze niet steeds meer blijven meezuigen van mensen die nog niet op die manier in het leven staan (en hun kinderen).

Een groot deel heeft een (in mijn ogen) ook een wat verwrongen beeld van de verhouding tussen familie en de rechtsstaat. Familie gaat voor alles, wat ze ook gedaan zouden hebben en dekt elkaar altijd af. En als dat bij elkaar klit in de buurt dan kun je al gauw de poppen aan het dansen hebben.
Maar goed doe er maar eens wat aan, Fortuyn leek dat op zich wel aardig op het netvlies te hebben qua analyse van een hoop problemen, maar of de ideeën die haar daar over had qua aanpak wel zouden werken blijft de vraag (en met de mensen die hij verzameld had geef ik hem postuum helemaal weinig kans).
Aan de andere kant zullen onze post-moderne gastarbeiders en globalisatie en daarmee de verplaatsing van werk er ook niet echt toe hebben bijgedragen dat het aan de onderkant van de arbeidsmarkt prettiger toeven is geworden.
En het is ook niet echt voor "the faint at heart" qua bestuurders. Het aantal bedreigde burgemeesters en wethouders of andere gezagsdragers lijkt ook niet bepaald af te nemen.

[ Voor 34% gewijzigd door gekkie op 26-01-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Totdat jouw auto de volgende dag zwartgeblakerd voor de deur staat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:29

Yucon

*broem*

.

[ Voor 106% gewijzigd door Yucon op 26-01-2021 07:30 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:53

Wailing_Banshee

You're Next

gekkie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:57:
[...]

Als je doelt op die doorgaans in nogal gebrekkig Nederlands opgestelde oproepen,
Dat komt omdat de scholen gesloten zijn! Nu kunnen ze niet meer van het onderwijs genieten!

Mijn voorstel: niemand meer naar buiten zodra de zon onder gaat. Als je wel buiten komt, gelijk oppakken en opsluiten op water en brood. Pas bij zonsopkomst mag je weer naar buiten.

Protesteren is je goed recht als Nederlander zijn, maar zodra je gaat slopen heb je geen rechten meer.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:10
Zolang ze iedere avond de boel blijven slopen zal de publieke opinie zich snel tegen deze groep keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:45:
[...]

Dat komt omdat de scholen gesloten zijn! Nu kunnen ze niet meer van het onderwijs genieten!

Mijn voorstel: niemand meer naar buiten zodra de zon onder gaat. Als je wel buiten komt, gelijk oppakken en opsluiten op water en brood. Pas bij zonsopkomst mag je weer naar buiten.

Protesteren is je goed recht als Nederlander zijn, maar zodra je gaat slopen heb je geen rechten meer.
Precies, sluit ze maar op. Ga vooral niet onderzoeken waarom dit gebeurt.
Blijf het probleem maar zoals we eigenlijk al tientallen jaren doen, wegdrukken. Gaat vanzelf weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:59

St@m

@ Your Service

Goed, het effect van de avondklok is dus vooralsnog averechts, ik denk zelfs dat er meer mensen bij elkaar zijn gekomen, ik zie de 'bijeenkomsten' voorlopig ook nog niet stoppen. Ben wel benieuwd hoe het nu met de Britse variant gaat. De enige reden waarom de avondklok in het leven is geroepen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

autje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:04:
Zolang ze iedere avond de boel blijven slopen zal de publieke opinie zich snel tegen deze groep keren.
Net of er nu nog sympathisanten zijn onder de publieke opinie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
St@m schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:12:
Goed, het effect van de avondklok is dus vooralsnog averechts, ik denk zelfs dat er meer mensen bij elkaar zijn gekomen, ik zie de 'bijeenkomsten' voorlopig ook nog niet stoppen. Ben wel benieuwd hoe het nu met de Britse variant gaat. De enige reden waarom de avondklok in het leven is geroepen.
Dat zie je pas over een paar weken in de cijfers. Als dan het aandeel Britse variant (fors) gestegen is, maar het aantal besmettingen lijft laag, dan heeft de avondklok geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Net of er nu nog sympathisanten zijn onder de publieke opinie :?
Niet veel, maar het is meer dat de publieke opinie zich sterk tegen ze zal keren, en om harder optreden gaat vragen tegen deze relschoppers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

autje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Dat zie je pas over een paar weken in de cijfers. Als dan het aandeel Britse variant (fors) gestegen is, maar het aantal besmettingen lijft laag, dan heeft de avondklok geholpen.
Wat is dat nou weer voor een redenatie?
Uit de waarschuwing: "Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence"

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

autje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Dat zie je pas over een paar weken in de cijfers. Als dan het aandeel Britse variant (fors) gestegen is, maar het aantal besmettingen lijft laag, dan heeft hebben de avondklok maatregelen geholpen.
FTFY
autje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:16:
[...]

Niet veel, maar het is meer dat de publieke opinie zich sterk tegen ze zal keren, en om harder optreden gaat vragen tegen deze relschoppers.
Dat gebeurd nu al, alleen vraag ik mij af in hoeverre dat harder optreden ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:53

Wailing_Banshee

You're Next

Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:21:
[...]

Dat gebeurd nu al, alleen vraag ik mij af in hoeverre dat harder optreden ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Niet, want dan gaan mensen weer klagen dat ze onderdrukt worden...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
St@m schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:19:
[...]

Wat is dat nou weer voor een redenatie?
Uit de waarschuwing: "Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence"
We weten dat de Britse variant besmettelijker is (dat zien we duidelijk uit de cijfers in Engeland en hoe snel deze variant daar de 'gewone' variant heeft weggedrukt). Het idee achter de avondklok is dat dat hier ook zou kunnen gebeuren als we nu niet verspreiding in zijn algemeenheid beperken. Het aandeel Brits gaat stijgen (in verhouding), dat is een gevolg wat je kan trekken uit de Britse cijfers. Dus als we zien dat ook hier de Britse variant de overhand krijgt, maar de besmettingen stijgen niet, dan heeft de avondklok dus de remmende werking gehad die je beoogde. Veel duidelijker kan ik het niet maken, het is een kwestie van logica. Het duurt echter een paar generaties, en dus een paar weken, voor je dit effect ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Voor de volledigheid: Rellen na het instellen van de avondklok, zodat we het hier (weer) over de situatie in Nederland kunnen hebben, de maatregelen, etcetera.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

De avondklok is een flinke druppel die de emmer over deed lopen maar de spanning was er al.
De oorzaak zit meer in de opeenstapeling van (onzinnige) maatregelen die mensen steeds meer beperken en prikkelbaar maken. Dit wordt verergerd doordat er totaal geen perspectief is op een beter leven.
De vaccinaties, de heilige graal die we sinds de zomer als een worst voorgehouden werd, schieten ook bepaald niet op (en daarin presteert NL in vergelijking met de andere landen slecht).

Dat maakt mensen moe, machteloos en velen voelen zich onbegrepen en boos. Prima recept voor een explosieve samenleving. Er zijn gewoon mensen die wat minder remming hebben om de straat op te gaan dan anderen.

Met dit uitgangspunt komt daar dan als extra motivatie eerst de brede angstcampagne voor mutaties bij (Britse, Zuid-Afrikaanse, ...) om de emoties extra op scherp te zetten. Vervolgens komt de regering met de zeer gevoelig liggende avondklok om de hoek die er even snel doorgedrukt wordt.

Logisch dat de vonk dan overspringt en het tot rellen komt. Veel mensen lopen op hun emotionele tandvlees, zijn boos en voelen zich niet gehoord.
Los je die situatie op door hard te handhaven? Worden mensen dan minder boos en voelen ze zich begrepen? Ik denk dat je dan een serieus risico neemt dat nog meer mensen de straat op gaan.

Invoeren van die avondklok was gewoon een enorme fout. Oliedom. Extra dom was het door gelijk ook de nadruk op handhaving te leggen en in plaats van het in te zetten als middel tegen illegale feestjes de handhaving van de avondklok als doel op zich te maken. Nu is het de kunst om de schade beperkt te houden. Dit kan niet zonder (gezichts)verlies voor de regering. (maar wachten met verlies accepteren levert alleen maar meer schade op en maakt het steeds lastiger om de schade te beperken)
Rutte had daarom gisteren ook ipv een belerend praatje te houden waarin hij duidelijk maakte niet te begrijpen wat er in de samenleving leeft en extra olie op het vuur gooide zijn fout moeten erkennen en de avondklok af moeten schaffen. Eventueel zelfs door de relschoppers expliciet gelijk te geven. Daarmee geef je niet zozeer toe aan terreur, daarmee verbind je een samenleving en geen je mensen die boos zijn niet gehoord te worden het gevoel er toch wel toe te doen. In plaats daarvan wordt deze groep nu door politici en media geframed als terroristen, beroepsrelschoppers etc. (Ja, er zit volk tussen wat best explosief is en graag rotzooi trapt. Natuurlijk grijpen die de kans om als eerste naar buiten te gaan. Maar dat is niet de massa die erachter zit en maakt dat die groep zo groot is als nu)

Rutte heeft het in mijn ogen zichzelf nu moeilijk gemaakt door niet snel zijn fout te herstellen. Echter, ook de burgemeesters kunnen die stap nemen. Een burgemeester kan heel stellig duidelijk maken dat de avondklok in zijn gemeente alleen op papier bestaat om eventueel ingezet te worden bij excessen maar niet actief gehandhaafd wordt. Ik denk dat op die manier die gemeente meteen rustig is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

autje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:23:
[...]

We weten dat de Britse variant besmettelijker is (dat zien we duidelijk uit de cijfers in Engeland en hoe snel deze variant daar de 'gewone' variant heeft weggedrukt). Het idee achter de avondklok is dat dat hier ook zou kunnen gebeuren als we nu niet verspreiding in zijn algemeenheid beperken. Het aandeel Brits gaat stijgen (in verhouding), dat is een gevolg wat je kan trekken uit de Britse cijfers. Dus als we zien dat ook hier de Britse variant de overhand krijgt, maar de besmettingen stijgen niet, dan heeft de avondklok dus de remmende werking gehad die je beoogde. Veel duidelijker kan ik het niet maken, het is een kwestie van logica. Het duurt echter een paar generaties, en dus een paar weken, voor je dit effect ziet.
Dat dat komt door de avondklok is een aanname van jou die je niet hard kan maken.
Het kan net zo goed komen doordat wij in Nederland wel al in lockdown zaten. En dan ga ik maar even mee in de redenatie dat de Britse variant veel besmettelijker is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:12:
Nederland is groter dan de beelden in het nieuws hé ;) Hoeveel mensen waren er de laatste dagen op straat? Wilde gok, 10.000 ofzo? De andere 17,27 miljoen zaten braaf binnen.

Bij ons in de buurt is het hartstikke rustig. Geen visites meer 's avonds, geen gezinnen die op bezoek gaan bij opa en oma (want max. 1 persoon) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Cheesy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:27:
[...]

Nederland is groter dan de beelden in het nieuws hé ;) Hoeveel mensen waren er de laatste dagen op straat? Wilde gok, 10.000 ofzo? De andere 17,27 miljoen zaten braaf binnen.

Bij ons in de buurt is het hartstikke rustig. Geen visites meer 's avonds, geen gezinnen die op bezoek gaan bij opa en oma (want max. 1 persoon) etc.
En hoeveel mensen waren er normaliter op straat geweest? (begin ik al over normaliter, terwijl het niet normaal is)
Leuk dat je er nu een andere maatregel bijhaalt, maar ik heb het over de avondklok.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 26-01-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
St@m schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:25:
[...]

Dat dat komt door de avondklok is een aanname van jou die je niet hard kan maken.
Het kan net zo goed komen doordat wij in Nederland wel al in lockdown zaten. En dan ga ik maar even mee in de redenatie dat de Britse variant veel besmettelijker is.
Je moet daar wel in meegaan, anders klopt mijn redenatie niet ;). Maar nogmaals, de cijfers in de UK v.w.b. de verhouding Brits/normaal zeggen genoeg over het feit dat de variant besmettelijker is. Dat is al honderd keer uitgelegd, maar daar kan poging 101 ook nog wel bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
Ankona schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:25:
[...]
Invoeren van die avondklok was gewoon een enorme fout. Oliedom. Extra dom was het door gelijk ook de nadruk op handhaving te leggen en in plaats van het in te zetten als middel tegen illegale feestjes de handhaving van de avondklok als doel op zich te maken. Nu is het de kunst om de schade beperkt te houden. Dit kan niet zonder (gezichts)verlies voor de regering. (maar wachten met verlies accepteren levert alleen maar meer schade op en maakt het steeds lastiger om de schade te beperken)
Rutte had daarom gisteren ook ipv een belerend praatje te houden waarin hij duidelijk maakte niet te begrijpen wat er in de samenleving leeft en extra olie op het vuur gooide zijn fout moeten erkennen en de avondklok af moeten schaffen. Eventueel zelfs door de relschoppers expliciet gelijk te geven. Daarmee geef je niet zozeer toe aan terreur, daarmee verbind je een samenleving en geen je mensen die boos zijn niet gehoord te worden het gevoel er toch wel toe te doen. In plaats daarvan wordt deze groep nu door politici en media geframed als terroristen, beroepsrelschoppers etc. (Ja, er zit volk tussen wat best explosief is en graag rotzooi trapt. Natuurlijk grijpen die de kans om als eerste naar buiten te gaan. Maar dat is niet de massa die erachter zit en maakt dat die groep zo groot is als nu)
Dit soort reacties maken mij momenteel erg boos (nee niet zo boos dat ik nu de plaatselijke zeeman (hoe zielig kun je zijn...) ga plunderen).
Of de avondklok een slimme en handige beslissing is geweest kun je over debatteren. Echt kun je niet zeggen dat dit fout is. De jongeren, imbicielen, zeer kleine stukje van de samenleving, één celligen , zoals de burgemeester ze noemde, die zijn fout. Je hebt het recht om te demonstreren, maar je hebt niet het recht om te plunderen, schade aan te brengen, angst te zaaien etc.

Dus noem het geen grote fout van Rutte, de samenleving heeft het nodig dat we achter elkaar staan, niet dat we dit gaan zitten goed praten.

Wat een debielen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
[...]

Als je doelt op die doorgaans in nogal gebrekkig Nederlands opgestelde oproepen, dan heb ik er weinig geloof ik dat er enige maatregel is die onder die mensen wel draagvlak heeft, buiten wellicht "Geen gezeik, iedereen rijk!", al zal die voor hun onbekend zijn en wellicht ook wel "oudbollig".
Oubollig. Maar dat terzijde. ;)

Ik doel dus niet op sympathie voor de oproepen of het geweld. Ik heb het over hoe daar in bredere zin over gecommuniceerd wordt. Er zijn allerlei berichten (ook hier, maar met name op social media) te vinden die de rellen duiden als een signaal van het in grote mate afkalvende draagvlak (mijn bewoording). Blijf dat vaak genoeg herhalen en het draagvlak zal ook afnemen. Of kijk naar de Trumpiaanse oproepen van FvD. De avondklok versterkt deze naar m.i. wel degelijk. En nogmaals: ik ben geen tegenstander van een avondklok; ik signaleer wel dat we een probleem hebben.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

autje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:23:
[...]

In Engeland wel, maar voor heel Europa neemt de relatieve groei van de variant al sinds het begin af.

https://nextstrain.org/ncov/europe

Datum, percentage variant 20I, groei in dit percentage in die week

14-Nov 2
21-Nov 4 100.00%
29-Nov 8 100.00%
06-Dec 13 62.50%
13-Dec 18 38.46%
21-Dec 24 33.33%
28-Dec 29 20.83%
04-Jan 32 10.34%
08-Jan 35 9.38%
15-Jan 38 8.57%
22-Jan 40 5.26%

Engeland heeft inderdaad een zeer sterke groei gehad en iets later Ierland ook. Maar in Portugal daalt het aandeel 20I weer en neemt de oude 20E variant toe.

Nog steeds is naar mijn idee de avondklok een goed idee, los van nieuwe varianten. De daling ging gewoon te traag om weer iets te kunnen openen voor de lente en je wil zo laag mogelijk zitten voordat een versoepeling weer de besmettingen doet stijgen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Goofyduck384 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:36:
[...]

Dit soort reacties maken mij momenteel erg boos (nee niet zo boos dat ik nu de plaatselijke zeeman (hoe zielig kun je zijn...) ga plunderen).
Of de avondklok een slimme en handige beslissing is geweest kun je over debatteren. Echt kun je niet zeggen dat dit fout is. De jongeren, imbicielen, zeer kleine stukje van de samenleving, één celligen , zoals de burgemeester ze noemde, die zijn fout. Je hebt het recht om te demonstreren, maar je hebt niet het recht om te plunderen, schade aan te brengen, angst te zaaien etc.

Dus noem het geen grote fout van Rutte, de samenleving heeft het nodig dat we achter elkaar staan, niet dat we dit gaan zitten goed praten.

Wat een debielen....
En dit soort reacties, hoe goed bedoeld ook, zijn juist olie op het vuur en een katalysator om de onrusten voort te laten duren.

Die jongeren, imbicielen, eencelligen, debielen of hoe je ze ook wil noemen. Niemand vind van zichzelf dat hij slecht is en niemand zal zich door dit soort gescheld aangesproken of begrepen voelen. Ja, jij bent een beter mens, zo mag je je best zien van mij. Maar jij lost de shit niet op en die burgemeester die ze zo noemt ook niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28

codex

Geen OpenAI agent :)

autje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:30:
[...]

Je moet daar wel in meegaan, anders klopt mijn redenatie niet ;). Maar nogmaals, de cijfers in de UK v.w.b. de verhouding Brits/normaal zeggen genoeg over het feit dat de variant besmettelijker is. Dat is al honderd keer uitgelegd, maar daar kan poging 101 ook nog wel bij.
Toch blijf ik het bijzonder vinden dat in de twee landen waar deze variant dominant is de besmettingen zo makkelijk de kop in worden gedrukt en wij al 2 maanden bezig zijn om het aantal besmettingen te halveren. Je zou denken dat de R waarde onder de 1 krijgen onbegonnen werk is met een virus dat ergens tussen de 30 en 70 procent besmettelijker is.

Misschien reageert dit beter op specifieke maatregelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:44
(jarig!)
[...]

Als je doelt op die doorgaans in nogal gebrekkig Nederlands opgestelde oproepen, dan heb ik er weinig geloof ik dat er enige maatregel is die onder die mensen wel draagvlak heeft
Nee, het is weer de bekende groep. Altijd geweten dat mensen met dyslexie niet te vertrouwen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
gekkie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:03:
[...]

Mwah in de wat mindere wijken word dat prima in de nodige families door gegeven. Met een beetje pech komt je kind wat je daar als nog wel aardig probeert op te voeden daar ook mee in contact. Dan wordt het toch ook dat vrij lastig door de onderlinge druk. Helaas hebben de nodige families (die doorgaans daar ook met meerdere generaties en familieleden wonen) het aardig voor het zeggen. Tot het niveau dat de politie daar vrij veel van maar laat gaan in de dagelijkse praktijk. Wellicht omdat ze weten dat het uiteindelijk weinig helpt, hooguit verplaatsing van het probleem want die mensen moeten toch ergens wonen.
Het lastige is om te zorgen dat ze niet steeds meer blijven meezuigen van mensen die nog niet op die manier in het leven staan (en hun kinderen).

Een groot deel heeft een (in mijn ogen) ook een wat verwrongen beeld van de verhouding tussen familie en de rechtsstaat. Familie gaat voor alles, wat ze ook gedaan zouden hebben en dekt elkaar altijd af. En als dat bij elkaar klit in de buurt dan kun je al gauw de poppen aan het dansen hebben.
Maar goed doe er maar eens wat aan, Fortuyn leek dat op zich wel aardig op het netvlies te hebben qua analyse van een hoop problemen, maar of de ideeën die haar daar over had qua aanpak wel zouden werken blijft de vraag (en met de mensen die hij verzameld had geef ik hem postuum helemaal weinig kans).
Aan de andere kant zullen onze post-moderne gastarbeiders en globalisatie en daarmee de verplaatsing van werk er ook niet echt toe hebben bijgedragen dat het aan de onderkant van de arbeidsmarkt prettiger toeven is geworden.
En het is ook niet echt voor "the faint at heart" qua bestuurders. Het aantal bedreigde burgemeesters en wethouders of andere gezagsdragers lijkt ook niet bepaald af te nemen.
Bedankt voor het illustreren van mijn punt ;) Waar ik op doelde is dat de problematiek rond probleemgezinnen /-wijken veel breder is dan enkel de opvoeding. En van de andere kant is opgroeien in een 'normaal' gezin, met een 'normale' opvoeding geen garantie dat een kind op het goede pad blijft. Dat blijft totaal onderbelicht als je enkel roept dat 'jou' vroeger wel gezag is bijgebracht.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:29:
[...]

En hoeveel mensen waren er normaliter op straat geweest? (begin ik al over normaliter, terwijl het niet normaal is)
Oh, je wilt je ongenoegen over de avondklok laten blijken?
Leuk dat je er nu een andere maatregel bijhaalt, maar ik heb het over de avondklok.
Ja, had ik dat eerst aan je moeten vragen of ik die er bij mag halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:19
Precies, rellen zijn niet normaal en worden nooit normaal. Als je met de vinger naar de politiek wilt wijzen voor een schuldige, moet je niet wijzen naar de partijen die ingestemd hebben met een avondklok. Meer eerder naar partijen als FvD en PVV. Eerst dubbelzinnig (voor veel interpretatie vatbaar) oproepen tot verzet en daarna doen alsof je neus bloedt. Zo'n oproep van FvD (en PVV op in Urk is niet per ongeluk zo geplaatst. Dat is het gedrag van chaos-actoren.

Hopelijk zijn de plunderaars van deze winkel enorm trots op zichzelf. Lijdt nergens toe, alleen maar tot meer ellende.

https://www.omroepbrabant...sch-met-stomheid-geslagen

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
codex schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:44:
[...]

Toch blijf ik het bijzonder vinden dat in de twee landen waar deze variant dominant is de besmettingen zo makkelijk de kop in worden gedrukt en wij al 2 maanden bezig zijn om het aantal besmettingen te halveren. Je zou denken dat de R waarde onder de 1 krijgen onbegonnen werk is met een virus dat ergens tussen de 30 en 70 procent besmettelijker is.

Misschien reageert dit beter op specifieke maatregelen?
Kijk nog een keer naar de Britse maatregelen, die zijn steviger dan hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

autje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:47:
[...]

Kijk nog een keer naar de Britse maatregelen, die zijn steviger dan hier.
Ze zijn misschien steviger, maar vooral intelligenter. Geen trigger door het aankondigen van massale handhaving van een avondklok.

Pagina: 1 ... 67 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2