Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
(jarig!)
Het moge duidelijk zijn wat er aan de hand is. Dit verder bespreken in het slowchat topic over corona gaat alleen niet goed werken.

Modbreak:En voor de duidelijkheid, dit gaan we dus niet doen:
-Ranten
-Uitlokken of woorden in de mond leggen
-Wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen
-Gruwelijke beelden
-Oproepen tot geweld vanuit welke motivering dan ook
-Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
-Whataboutisme
-Het reageren op overduidelijk slechte reacties
-Discussies over rassen/afkomst en IQ

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-01-2021 23:13 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Lees de topicwaarschuwing nog eens goed.

[ Voor 72% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-01-2021 23:29 ]

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:34

OB1

In Zwolle heeft de politie de bruggen afgezet wat succesvol lijkt te zijn. Lijkt erop dat ze het in Den Bosch ook gaan doen. Heel de stad is afgesloten. Ook de wegen en bruggen. Wordt dus zwemmen of in de boeien voor de relschoppers.

[ Voor 21% gewijzigd door OB1 op 25-01-2021 23:22 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ben benieuwd met welke oplossingen/maatregelen de politiek zal komen als dit aanhoudt. Geen avondklok?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
OB1 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:20:
In Zwolle heeft de politie de bruggen afgezet wat succesvol lijkt te zijn. Lijkt erop dat ze het in Den Bosch ook gaan doen. Heel de stad is afgesloten. Ook de wegen en bruggen. Wordt dus zwemmen of in de boeien voor de relschoppers.
Niet eens een heel slecht idee op die manier. De meeste willen niet zwemmen met die *knip* om. Dus dan maar opgepakt worden.
En ook als je gaat zwemmen kunnen ze je uit de gracht opvissen.

Bijnamen om groepen aan te duiden is niet toegestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 26-01-2021 00:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:18
In Zwolle heeft de politie de bruggen afgezet wat succes lijkt te zijn. Lijkt erop dat ze het in Den Bosch ook gaan doen. Heel de stad is afgesloten.
De hele stad zit op slot inderdaad. Heb ook al een of meerdere (vaker gehoord) helicopter(s) over horen komen. (Woon vlak bij Den Bosch)

Ik merk dat ik me behoorlijk kan opwinden over de rellen en wat mij betreft kunnen ze de relschoppers niet hard genoeg aanpakken.
Op het moment dat ze zelfs bereid zijn politiebureau's te slopen zijn ze volgens mij niet meer te redden. Begreep dat er inmiddels ook al ergens (ik meen Rotterdam) een waarschuwingsschot is gelost door agenten in het nauw. Vroeg of laat gaat dit, verwacht ik, toch ergens fout. Vraag me wel af waar het dan eindigt.

Ik zou niet graag politieagent zijn momenteel, ga er maar aan staan..

edit: bron: https://publish.twitter.c...046027751424&widget=Tweet

[ Voor 10% gewijzigd door MisterEagle op 25-01-2021 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

In Zwolle heeft de politie de bruggen afgezet wat succesvol lijkt te zijn. Lijkt erop dat ze het in Den Bosch ook gaan doen. Heel de stad is afgesloten.
Helaas kan dat niet overal, Zwolle en Den Bosch zijn typisch zulke steden die makkelijk af te sluiten zijn. Rotterdam enzo heb je echt overal straten die overal heen gaan. Waarschijnlijk gaan nu complete steden in een soort van slot.. Is er al meer bekend over hoe de rellschoppers zich vervoeren? Met OV? dan zou je dat nog aan banden kunnen leggen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Waterkoker schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:22:
Ben benieuwd met welke oplossingen/maatregelen de politiek zal komen als dit aanhoudt. Geen avondklok?
Geen avond klok meer, geef je ze hun de zin. En dan voelen ze zich machtiger. Niet handig dus. Gewoon harder optreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OB1

OB1

Ik vrees dat de avondklok voor velen geen factor meer is om rotzooi te trappen. Weet ook niet hoe wijs het zou zijn om 'toe te geven' aan deze mensen.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05 15:12
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door jbhc op 25-01-2021 23:26 . Reden: Verder in ander topic ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier in het centrum van Den Bosch is de halve binnenstad afgebroken. Daar wordt ik toch vrij verdrietig van. Erg veel medelijden met de ondernemers die het al moeilijk hadden omdat ze dicht waren en nu als het ware het faillissement ingeslagen zijn.

Hoe harder de politie optreedt hoe beter. Dit heeft niets met de avondklok te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:24:
[...]

Helaas kan dat niet overal, Zwolle en Den Bosch zijn typisch zulke steden die makkelijk af te sluiten zijn. Rotterdam enzo heb je echt overal straten die overal heen gaan. Waarschijnlijk gaan nu complete steden in een soort van slot.. Is er al meer bekend over hoe de rellschoppers zich vervoeren? Met OV? dan zou je dat nog aan banden kunnen leggen.
Het OV ligt al een aantal uren stil. Heb allerlei bussen de stad uit zien rijden en het staat ook op Omroep Brabant. Hebben inderdaad geluk dat het hier redelijk snel op slot kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Als enige oplossing zie ik relschoppers oppakken en extreem hard aanpakken. Laat het maar enkele weken vast zitten tot het proces. Ipv van morgen met 400 euro boete heenzenden. Daar moet toch wel iets op te vinden zijn. Onder het mom van terrorisme, of gevaar voor de staatsveiligheid een paar weken brommen. Als je zo per stad 20-30 man vastzet... Is het snel gedaan.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• jbhc
Ik ben voorstander van blauwe verf. Dezelfde zooi die in die geldautomaat casettes zit. Zo kunnen we de volgende dagen precies zien wie er aanwezig waren.

Kom maar op met dat "Smurfkanon"

[ Voor 11% gewijzigd door jbhc op 25-01-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Extra uitzending van Brabant Nieuws over de rellen in Den Bosch (23:30):

https://www.omroepbrabant...ending-van-brabant-nieuws

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
MisterEagle schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:23:
[...]

De hele stad zit op slot inderdaad. Heb ook al een of meerdere (vaker gehoord) helicopter(s) over horen komen. (Woon vlak bij Den Bosch)
Zie op flight radar inderdaad politie heli boven d Bosch hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

jbhc schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:27:
Ik ben voorstander van blauwe verf. Dezelfde zooi die in die geldautomaat casettes zit. Zo kunnen we de volgende dagen precies zien wie er aanwezig waren.

Gebruiken ze dit wel eens om massa's als het waren te 'taggen' en vervolgens daarna oppakken oid? Of doen ze dat in andere landen? Wel een goeie wat dat betreft, dan blijven ze wel binnen de dagen erna :+

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 25-01-2021 23:29 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat zou het domste zijn wat ze kunnen doen.

Als je toegeeft aan dit soort geweld, kun je wachten op nog veel meer geweld.

Immers, als men ziet dat je net geweld je zin kunt krijgen, wat houdt andere groepen dan tegen om ook geweld te plegen om hun standpunten er doorheen te krijgen?

Aan dit soort geweld moet je NOOIT toegeven om die reden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OB1

OB1

[...]

Ik merk dat ik me behoorlijk kan opwinden over de rellen en wat mij betreft kunnen ze de relschoppers niet hard genoeg aanpakken.
Op het moment dat ze zelfs bereid zijn politiebureau's te slopen zijn ze volgens mij niet meer te redden. Begreep dat er inmiddels ook al ergens (ik meen Rotterdam) een waarschuwingsschot is gelost door agenten in het nauw. Vroeg of laat gaat dit, verwacht ik, toch ergens fout. Vraag me wel af waar het dan eindigt.

edit: bron: https://publish.twitter.c...046027751424&widget=Tweet
Nu je het inderdaad zegt hoor ik ze ook. Ben benieuwd wat ze er precies mee doen.. mensen makkelijker opsporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Prutzertje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:28:
[...]

Zie op flight radar inderdaad politie heli boven d Bosch hangen.
oh dat is een goede! Daar heb ik zelf helemaal niet bij stilgestaan dat het daar wellicht op te zien is.
wildhagen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Immers, als men ziet dat je net geweld je zin kunt krijgen, wat houdt andere groepen dan tegen om ook geweld te plegen om hun standpunten er doorheen te krijgen?

Dit dus, helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
OB1 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:30:
[...]

Nu je het inderdaad zegt hoor ik ze ook. Ben benieuwd wat ze er precies mee doen.. mensen makkelijker opsporen?
Eye in the sky :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Waterkoker schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Gebruiken ze dit wel eens om massa's als het waren te 'taggen' en vervolgens daarna oppakken oid? Of doen ze dat in andere landen? Wel een goeie wat dat betreft, dan blijven ze wel binnen de dagen erna :+
Nog niet. Ik weet wel dat die meuk uit zo'n geldkoffer deels die intentie heeft (naast het geld waardeloos maken).

Het lijkt mij een doeltreffende oplossing. Ga dat de volgende ochtend op je werk of bij je pappie en mammie maar eens uitleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik moet zeggen dat, vergeleken met de relschoppers, de familie uit de serie die nu uitgezonden wordt op RTL7 bijzonder aardig, meelevend en uiterst sociaal overkomt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
jbhc schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:31:
[...]

Nog niet. Ik weet wel dat die meuk uit zo'n geldkoffer deels die intentie heeft (naast het geld waardeloos maken).

Het lijkt mij een doeltreffende oplossing. Ga dat de volgende ochtend op je werk of bij je pappie en mammie maar eens uitleggen.
Dit wordt ook wel eens in alarmsystemen gebruikt toch? DNA spray oid heet dat dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
MisterEagle schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:30:
[...]

oh dat is een goede! Daar heb ik zelf helemaal niet bij stilgestaan dat het daar wellicht op te zien is.

[...]

Dit dus, helemaal mee eens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kc4QgMFvN1YK7WH3_T-23H9Dpvk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MWahQ7J7jmrC58jBLHxjrxhc.png?f=fotoalbum_large

Cirkelt aardig rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:07
De heli gaat weer terug richting Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:20
Voor wie meer filmpjes wil zien (wat er vaak meer zijn dan wat je op TV ziet, immers cameraploegen zijn niet overal) vind ik dit twitterkanaal wel handig https://twitter.com/GeLeHesjesNL Ik kijk alleen de filmpjes, want al die andere dingen die zij retweeten en posten vind ik minder relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

MisterEagle schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:33:
[...]

Dit wordt ook wel eens in alarmsystemen gebruikt toch? DNA spray oid heet dat dacht ik
DNA spray is alleen zichtbaar onder UV licht. Maar het blijft wel weken zitten

edit:

zoiets als dit blijft 3 dagen zitten YouTube: YouTube
Wel leuk, kan je real life soort van Freezetag spelen :+ als gehoorzame burger relschoppers taggen.

[ Voor 28% gewijzigd door AOC op 25-01-2021 23:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:15

Ardana

Moderator General Chat

Mens

wildhagen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Dat weet ik dus oprecht niet. Als je dat nl. doet, blijft het hard-tegen-hard gaan, terwijl, als je 'toegeeft' op kleine punten je de angel uit de opstand kan trekken, en een groot daarna denkt "Zo, doel bereikt, ik blijf thuis".

Niet ieder protest moet je maar negeren tot het moment waarop het hele land in puin ligt en de machtshebbers omver geworpen worden. Soms hebben ze ook 'n punt.

En nee, ik zeg niks over of dat hier het geval is. Maar het "met harde hand neerslaan" en "nooit toegeven aan geweld" is ook echt lang niet altijd 'n oplossing.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Dat weet ik dus oprecht niet. Als je dat nl. doet, blijft het hard-tegen-hard gaan, terwijl, als je 'toegeeft' op kleine punten je de angel uit de opstand kan trekken, en een groot daarna denkt "Zo, doel bereikt, ik blijf thuis".

Niet ieder protest moet je maar negeren tot het moment waarop het hele land in puin ligt en de machtshebbers omver geworpen worden. Soms hebben ze ook 'n punt.

En nee, ik zeg niks over of dat hier het geval is. Maar het "met harde hand neerslaan" en "nooit toegeven aan geweld" is ook echt lang niet altijd 'n oplossing.
Daarom zie je de politie ook niet met scherp schieten nu, ze controleren nu de rellen. Als je dit al 'met harde hand' vind toeslaan moet je maar eens naar de politie optredens in de VS kijken ten tijde van de BLM demonstraties/rellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisterEagle
[...]

Stel nou dat ze zeggen oke, we trekken deze angel eruit. Houdt het geweld dan op denk je? Ik denk dat ze dan bedenken, goh als we rellen krijgen we onze zin. En dan? Welke opties heb je dan nog als politie en/of politiek?

Ik meen de vraag overigens oprecht omdat ik zelf mogelijk in een tunnel zit qua geen respect voor relschoppers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Kijk naar de protesten van de boeren. Nadat de boeren gingen intimideren en een deur ingebeukt werd ging de minister overstag: de stikstofmaatregelen werden van tafel geveegd en er ging gezocht worden naar een andere oplossing. Daarna keerde de rust terug.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Dat klopt. Maar het belonen van geweld, wat jij hier in weze voorstelt, is dat nog veel minder.

Dan nodig je namelijk nog veel meer geweld uit, als men doorkrijgt dat ze beloond worden door ze hun zin te geven als je geweld gaat plegen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Bartske schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:34:
De heli gaat weer terug richting Amsterdam
Die moet ook tanken he. Geen idee hoeveel politieheli's de politie heeft?

Zo'n heli helpt bij het opsporen, vooral met night vision. >:)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:04
Bij geweld tegen de politie, moet de politie zelf weten wat ze doen. Nu ondernemers en normale burgers worden getroffen door dit soort idioten moeten ze gewoon keihard actie ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OB1

OB1

De harde hand is rationeel gezien geen optie. Maar dit gedrag belonen door toe te geven aan deze terreur al helemaal niet.

M'n maag draait ook om als ik het interview met de eigenaresse van de Primera hier zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:41:
[...]

Die moet ook tanken he. Geen idee hoeveel politieheli's de politie heeft?

Zo'n heli helpt bij het opsporen, vooral met night vision. >:)
9 stuks staan er op Schiphol, meer zijn er niet in NL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

MisterEagle schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:39:
[...]

Stel nou dat ze zeggen oke, we trekken deze angel eruit. Houdt het geweld dan op denk je? Ik denk dat ze dan bedenken, goh als we rellen krijgen we onze zin. En dan? Welke opties heb je dan nog als politie en/of politiek?

Ik meen de vraag overigens oprecht omdat ik zelf mogelijk in een tunnel zit qua geen respect voor relschoppers.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf behoorlijk tegen de avondklok ben (om hoogstpersoonlijke redenen). Nu ligt rellen niet in m'n aard, maar demonstreren wel, en als je als 'anti-avondklokker' niet direct in 't hokje van de wappies geplaatst werd, zou ik vermoedelijk ook (vreedzaam) willen protesteren. Liefst met duizenden, tienduizenden mensen. En ja, als dan de avondklok weer afgeschaft werd, zou ik geen reden meer hebben om te protesteren.

En ja, mensen zijn boos en gefrustreerd, willen iets bereiken. Bij alles wat bereikt wordt, is er 'n deel dat zoiets heeft van "mooi, klaar, over tot de orde van de dag". Naast dat er uiteraard 'n deel is die relt om het rellen, maar ook een deel dat denkt "ha! We winnen! We gaan nog veel meer eisen!". It's all in the numbers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
Dan is er nog altijd de aanname dat deze rellen een doel hebben. De rel is het doel. Alles wordt nu aan de avondklok opgehangen omdat dat een makkelijk excuus is. De berichten vandaag op Signal en Telegram gingen vooral over de verheerlijking van de confrontatie.

[ Voor 6% gewijzigd door ConZito op 25-01-2021 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
OB1 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:42:

M'n maag draait ook om als ik het interview met de eigenaresse van de Primera hier zie.
Wat vertelde ze dan?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Wat valt er toe te geven aan mensen die simpelweg willen slopen en rellen? Er is geen agenda, er is geen punt te maken, er valt geen water bij de wijn te doen. Behalve laten uitrazen zie ik geen oplossingen. Op escalatie zit niemand te wachten.

Relschoppers kunnen dit weken volhouden in wisselende samenstellingen. De rek bij de politie is er op een gegeven moment wel uit. Ik denk dat je moet voorkomen dat het een slijtageslag wordt, want die kun je van zo'n grote groep, indien ze vastberaden zijn, niet winnen. Het enige dat ik kan bedenken is dat je hun omgeving kunt inschakelen. Wellicht dat afkeer, schande en schaamte binnen hun eigen gemeenschap kan helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

wildhagen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:39:
[...]
Dan nodig je namelijk nog veel meer geweld uit, als men doorkrijgt dat ze beloond worden door ze hun zin te geven als je geweld gaat plegen.
Ik weet niet beter dan dat het in Nederland loont om geweld/misdaad te plegen

https://www.at5.nl/artike...eren-krijgen-sleutel-huis
Of buurthuizen voor 'jongeren die zich vervelen' en uiteindelijk ook het buurthuis in de fik steken :+

Of kijk naar de zwartepieten discussie. Zijn menig wat Nederlanders/bedrijven/scholen etc bedreigd. En iedereen buigt.

Of kijk wat Greenpeace voor elkaar krijgt door geweld/misdaad.

Zijn best veel succesverhalen te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:04
ConZito schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:43:
Dan is er nog altijd de aanname dat deze rellen een doel hebben. Alles wordt nu aan de avondklok opgehangen omdat dat een makkelijk excuus is. De berichten vandaag op de signals en telegrams gingen vooral over de verheerlijking van de confrontatie.
Inderdaad. Dit zijn gewoon hooligans en andere raddraaiers die weer een excuusje hebben gevonden om de boel te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ben benieuwd hoe deze cirkel doorbroken kan worden, morgen zal men wel weer een “uitnodiging” in een appgroep dumpen en dan kijken wat er gebeurt. Als er genoeg sensatiezoekers komen kijken kunnen de echte criminelen hun slag slaan.
Hoop dat er snelrecht toegepast wordt en er ook afschrikwekkende straffen worden opgelegd, maar ja, zal wel hoop door gebrek aan sluitend bewijs weer op vrije voeten komen. Veel ineens heel handig met mondkapje op waardoor ze slecht te herkennen zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
Waterkoker schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:45:
[...]

Ik weet niet beter dan dat het in Nederland loont om geweld/misdaad te plegen

https://www.at5.nl/artike...eren-krijgen-sleutel-huis
Of buurthuizen voor 'jongeren die zich vervelen' en uiteindelijk ook het buurthuis in de fik steken :+

Of kijk naar de zwartepieten discussie. Zijn menig wat Nederlanders/bedrijven/scholen etc bedreigd. En iedereen buigt.

Of kijk wat Greenpeace voor elkaar krijgt door geweld/misdaad.

Zijn best veel succesverhalen te vinden
Maar is dat een reden om nu maar gelijk aan de rellen toe te geven en de avondklok af te schaffen? 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ook mooi om te zien dat sommige relschoppers die een pak rammel hebben gekregen vragen voor een ambulance :’). Wat ben je dan voor een droeftoeter.

Hopelijk escaleert die gezeik niet verder. Nederland staat er weer mooi op zo.

Was dit in België nou ook zo ? Of Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ConZito schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:43:
Dan is er nog altijd de aanname dat deze rellen een doel hebben. De rel is het doel. Alles wordt nu aan de avondklok opgehangen omdat dat een makkelijk excuus is. De berichten vandaag op Signal en Telegram gingen vooral over de verheerlijking van de confrontatie.
Het gaat dan ook totaal niet om die avondklok, die wordt gewoon als excuus gebruikt.

Als je de diverse oproepen op social media van eerder vandaag leest, gaat het gewoon om het rellen an sich. Niet meer en niet minder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:06
Het is gewoon terreur. En als terrorisme moet je het dan ook aanpakken en bestraffen. Geen softe tik op de vingers. Dit soort gespuis hoort gewoon langdurig / permanent buiten de maatschappij gehouden te worden. Er moet hiervoor geen enkele vorm van tolerantie / acceptatie binnen de maatschappij zijn.

Dit soort gedrag is al lang geen opstandigheid, onschuldig relletje of wat dan ook meer. En het heeft ook werkelijk waar helemaal niets, maar dan ook niets met demonstreren te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Enorme schade in de winkel - zowel fysiek als financieel. Heel haar winkel is gemold om maar te mollen. Ze heeft ook geen idee hoe zij en haar collega-ondernemers erdoor komen.

Natuurlijk is ze aangeslagen maar ze houdt zich wel. Ze noemde het geweld zelfs terreur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterEagle
Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:43:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf behoorlijk tegen de avondklok ben (om hoogstpersoonlijke redenen). Nu ligt rellen niet in m'n aard, maar demonstreren wel, en als je als 'anti-avondklokker' niet direct in 't hokje van de wappies geplaatst werd, zou ik vermoedelijk ook (vreedzaam) willen protesteren. Liefst met duizenden, tienduizenden mensen. En ja, als dan de avondklok weer afgeschaft werd, zou ik geen reden meer hebben om te protesteren.

En ja, mensen zijn boos en gefrustreerd, willen iets bereiken. Bij alles wat bereikt wordt, is er 'n deel dat zoiets heeft van "mooi, klaar, over tot de orde van de dag". Naast dat er uiteraard 'n deel is die relt om het rellen, maar ook een deel dat denkt "ha! We winnen! We gaan nog veel meer eisen!". It's all in the numbers.
Ik vind er wat van dat mensen demonstreren maar ik heb wel respect voor ze. Demonstreren is een grondrecht en daarmee dus ieders goed recht, tot het moment dat de politie sommeert te vertrekken.
Als de avondklok door middel van protest wordt teruggedraaid kan ik daar mee leven. Maar hoeveel van de mensen die aan het protesteren waren zijn betrokken bij deze rellen? Vast enkele nalopers hoor, maar ik verwacht dat de echte relschoppers geen moer geven om coronamaatregelen en er alleen maar zijn om zo veel mogelijk ellende te veroorzaken. En zich mengen in deze groep als vorm van zelfbescherming.

Mijn mening wordt overigens ook gekleurd doordat ik sinds 26-8 al in een nasleep/revalidatietraject zit na een positieve test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Bartske schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:46:
[...]

Maar is dat een reden om nu maar gelijk aan de rellen toe te geven en de avondklok af te schaffen? 7(8)7
Nee dat zeg ik niet. Maar meer dat je in NL best veel kan bereiken door dreigementen/geweld/misdaad etc, legio voorbeelden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
Ik begrijp niet dat je als ouder de totale controle over je kind bent verloren (of inderdaad nooit heb gehad). Wat doen die kinderen na 21u nog buiten? Die ouders zouden de eerste moeten zijn die hun kind vermaant om binnen te blijven.

Ik weet dat je die ouders er niet voor kan beboeten of laten opdraaien, maar ergens is het scheef en ligt daar het beginsel van de problematiek met deze jongeren. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:59
OB1 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:48:
[...]

Enorme schade in de winkel - zowel fysiek als financieel. Heel haar winkel is gemold om maar te mollen. Ze heeft ook geen idee hoe zij en haar collega-ondernemers erdoor komen.

Natuurlijk is ze aangeslagen maar ze houdt zich wel. Ze noemde het geweld zelfs terreur.
Het is ook gewoon terreur. Als ik zie wat voor ravage er aan gericht is in binnensteden waarbij restaurants en cafe's naar de klote zijn geholpen heb ik echt 0 respect voor dit soort lui.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
[...]

Exact dit. Helaas zijn tegengeluiden zo goed als onmogelijk mede dankzij de huidige acties van de relschoppers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tristan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:49:
Ik begrijp niet dat je als ouder de totale controle over je kind bent verloren (of inderdaad nooit heb gehad). Wat doen die kinderen na 21u nog buiten? Die ouders zouden de eerste moeten zijn die hun kind vermaant om binnen te blijven.
Zijn er veel kinderen op straat? Ik lees vooral veel twintigers, die heb je als ouder niet meer in handen nee.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21

beany

Meeheheheheh

psychodude schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:47:
Het is gewoon terreur. En als terrorisme moet je het dan ook aanpakken en bestraffen. Geen softe tik op de vingers. Dit soort gespuis hoort gewoon langdurig / permanent buiten de maatschappij gehouden te worden. Er moet hiervoor geen enkele vorm van tolerantie / acceptatie binnen de maatschappij zijn.

Dit soort gedrag is al lang geen opstandigheid, onschuldig relletje of wat dan ook meer. En het heeft ook werkelijk waar helemaal niets, maar dan ook niets met demonstreren te maken.
Als het het stempel terreur krijgt kunnen een hoop gedupeerden nog wel eens een probleem hebben. Volgens mij dekken een hoop verzekeraars namelijk geen schade ten gevolge van terreur. Geen idee hoe dat zit bij rellen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OB1

OB1

SgtElPotato schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:49:
[...]

Het is ook gewoon terreur. Als ik zie wat voor ravage er aan gericht is in binnensteden waarbij restaurants en cafe's naar de klote zijn geholpen heb ik echt 0 respect voor dit soort lui.
Inderdaad. Ondernemers die financieel - en al dan niet daardoor hun gezin - al met de rug tegen de muur staan krijgen nu een hele trieste klap te verwerken. Ik zou breken als ik mijn eigen winkel zo had.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:08

Ik zou me er nog vrijwillig voor aanmelden. Dit nu gaat aan alles voorbij van waar ik voor wil staan. Als militair zijnde is dat natuurlijk nog wat stappen verder in de geweldspiraal. En ik hoop oprecht niet dat het defensie apparaat ingezet wordt op eigen bodem voor iets dergelijks. Maar mijn handen gaan jeuken hier van, en zo nog van veel andere collega's.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ernemmer schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:42:
[...]

9 stuks staan er op Schiphol, meer zijn er niet in NL.
Dat zijn er dan ook niet veel. Heb je rellen in meer dan 9 steden, heb je geen heli's meer... Maarja dit was ook niet te voorspellen imho.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Tristan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:49:

Ik weet dat je die ouders er niet voor kan beboeten of laten opdraaien, maar ergens is het scheef en ligt daar het beginsel van de problematiek met deze jongeren. :(
Dit soort 'kinderen' zijn voor het leven gewoon verloren. Is natuurlijk erg sneu, maar daar is nog maar weinig herstel te verwachten. Dat ouders hiervoor geen verantwoordelijkheid dragen is dan ook jammer, niet enkel en alleen in deze, maar gewoon in bredere zin. Want de ouders komen gewoon weg met jarenlange verwaarlozing van hun rol als ouder in deze. De enige mogelijkheid tot vrijwaarding zou er als je het mij vraagt moeten zijn als ouders actief hulp hebben gezocht voor het kind.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:53:
[...]

Dat zijn er dan ook niet veel. Heb je rellen in meer dan 9 steden, heb je geen heli's meer... Maarja dit was ook niet te voorspellen imho.
We hebben er nog wel een paar in camouflage kleuren toch? Die hebben ook andere nuttige apparatuur aan boord. :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

psychodude schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:53:
[...]
Dit soort 'kinderen' zijn voor het leven gewoon verloren. Is natuurlijk erg sneu, maar daar is nog maar weinig herstel te verwachten. Dat ouders hiervoor geen verantwoordelijkheid dragen is dan ook jammer, niet enkel en alleen in deze, maar gewoon in bredere zin. Want de ouders komen gewoon weg met jarenlange verwaarlozing van hun rol als ouder in deze. De enige mogelijkheid tot vrijwaarding zou er als je het mij vraagt moeten zijn als ouders actief hulp hebben gezocht voor het kind.
En toch zijn de honderden mensen die in je jaren 60, 70 en 80 aan het rellen waren uiteindelijk gaan werken en 'n hoeksteen van de samenleving geworden.

Niet meteen alles over 1 kam scheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
Skybullet schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Ik zou me er nog vrijwillig voor aanmelden. Dit nu gaat aan alles voorbij van waar ik voor wil staan. Als militair zijnde is dat natuurlijk nog wat stappen verder in de geweldspiraal. En ik hoop oprecht niet dat het defensie apparaat ingezet wordt op eigen bodem voor iets dergelijks. Maar mijn handen gaan jeuken hier van, en zo nog van veel andere collega's.
Het is voor mij tweeledig, mijn handen zouden te veel jeuken. Maar puntje bij paaltje, als je je als politieagent laat gaan komen vooral de filmpjes van jou actie op dumpert etc en niet van alle tijd vooraf waarin je de-escalerend optreedt. En als het er dan maar heftig genoeg uitziet ben je als politieagent nog de sjaak ook... Dat is vooral waarom ik er niet aan zou beginnen. Maar wel diep respect voor alle hulpverleners.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21

beany

Meeheheheheh

Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:55:
[...]

En toch zijn de honderden mensen die in je jaren 60, 70 en 80 aan het rellen waren uiteindelijk gaan werken en 'n hoeksteen van de samenleving geworden.

En die mensen die in de jaren 60/70/80 aan het rellen waren hebben kinderen gekregen ..........................

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
[...]

10 duizenden mensen lekker dicht op elkaar gezellig vreedzaam protesteren en de laatste covid-19 varianten uitwisselen? Lijkt me ook weer niet zo'n goed idee.

Normaal moet je overal tegen kunnen protesteren inderdaad, maar bij een avondklok kun je dat niet doen zonder in overtreding te zijn. Althans niet buiten. Je kunt hoogstens een online petitie doen of wat kamerleden mailen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Is dat zo? Jij kent die allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

beany schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:56:
[...]

En die mensen die in de jaren 60/70/80 aan het rellen waren hebben kinderen gekregen ..........................
Nu maak je wel 'n hele grote, ongefundeerde suggestie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Zoals? Heb je bekende voorbeelden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Is dat een onderbuikgevoel of heb je daar cijfers van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:58:
[...]

Nu maak je wel 'n hele grote, ongefundeerde suggestie.
Wat zei je net zelf :? Over ongefundeerd gesproken.
[...]

Verder ben ik erg benieuwd of die relschoppers ook echt uit de betreffende plaatsen komen eigenlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Razr op 26-01-2021 00:01 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:11
@Ardana
Natuurlijk zijn er mensen die gewoon principieel tegen de avondklok zijn en die echt met die reden willen demonstreren maar geloof jij nu echt dat dat het leeuwendeel van de relschoppers is?

Dit soort agressie is natuurlijk niet van vandaag of gisteren. Kijk naar de hooligans die meedoen. De anti-overheid sentimenten die je ziet spelen ook al veel langer. Kijk ook hoe journalisten die gewoon hun werk doen weer worden belaagd. Dat hebben we voor corona ook al gezien.

En erger: dit soort sentimenten wordt gewoon bewust aangewakkerd door politieke groeperingen zoals die van Baudet. Met Trump als lichtend voorbeeld. Dat is nog veel zorgwekkender dan het geweld an sich.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
[...]

Maar dat is toch iets anders? Dit zijn geen demonstraties/protesten. Dit zijn simpelweg losgeslagen hooligans met een nep-excuus.

Als mensen willen demonstreren tegen een simpele maatregel moeten ze dat vooral doen, zolang dit op veilige wijze en met respect voor de maatregelen gaat. (Dus afstand en mondkapjes.) Maar winkels plunderen en binnensteden in de fik steken heeft daar helemaal niets mee te maken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 01:17

SomerenV

It's something!

[...]

Wat je nu veel ziet, afgaande op de diverse filmpjes, zijn kansenparels, zowel autochtoon als allochtoon. Die zien dit allemaal als spel en hebben geen besef van wat ze aanrichten. Een beetje wat je in bepaalde wijken van de randstad ziet, maar dan op grote schaal. Er is maar één vonkje nodig om een heel vat te laten exploderen. Dit zijn veelal jongeren of jongvolwassenen die sturing missen in hun leven, nooit echt autoriteit hebben gekend en de straat of de wijk zien als hun domein. Ze hebben vaak geen doel voor de toekomst, zijn veel op straat te vinden en zien criminelen als idolen. Dit soort ratten kun je alleen de kop indrukken door hard en standvastig optreden.

Van mij mag er overigens echt véél harder opgetreden worden. Alles wat aan het rellen is in een hoekje drijven, tegen de vlakte slaan en meenemen. Vervolgens als een soort halt dingen laten repareren. Laat ze maar straten maken, lantaarnpalen, winkels opknappen, ruiten zetten en noem maar op. Daarbovenop nog een flinke boete.

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 26-01-2021 00:01 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 21:40
OB1 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:51:
[...]

Inderdaad. Ondernemers die financieel - en al dan niet daardoor hun gezin - al met de rug tegen de muur staan krijgen nu een hele trieste klap te verwerken. Ik zou breken als ik mijn eigen winkel zo had.
Niet alleen de ondernemers. Wat denk je van de particulieren in die wijken met schade of die vernielde (particuliere) auto's die niet all-risk verzekerd zijn?

Ik weet nog dat bij mijn auto een (gefaalde) inbraakpoging echt gezien moest worden als inbraak en niet als vandalisme, want dan werd de schade niet gedekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:38

jgj82

Ja, maar = nee

beany schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:50:
[...]

Als het het stempel terreur krijgt kunnen een hoop gedupeerden nog wel eens een probleem hebben. Volgens mij dekken een hoop verzekeraars namelijk geen schade ten gevolge van terreur. Geen idee hoe dat zit bij rellen.
Vaak ook niet bij binnenlands onlusten/rellen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
Ik sprak net met iemand die op de EHBO werkt en het had over collega's die bang waren omdat ze straks nog naar hun werk moesten. Ook het eventueel vervolgens nog moeten behandelen was iets dat ze tegenstond. Ik heb maar gevraagd of verdovingen verplicht zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

FrenzyFreak schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:00:
[...]

Niet alleen de ondernemers. Wat denk je van de particulieren in die wijken met schade of die vernielde (particuliere) auto's die niet all-risk verzekerd zijn?

Ik weet nog dat bij mijn auto een (gefaalde) inbraakpoging echt gezien moest worden als inbraak en niet als vandalisme, want dan werd de schade niet gedekt...
Inderdaad, ze zullen maar je auto (letterlijk) over de kop gaan, van je zuurverdiende centen. Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:24

OcGuru

Giulietta Qv

Tis hopen dat er geen dode valt. Anders kan het nog wel eens meer uit de klauwen lopen... ;( :|

Bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
jbhc schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:03:
Ik sprak net met iemand die op de EHBO werkt en het had over collega's die bang waren omdat ze straks nog naar hun werk moesten. Ook het eventueel vervolgens nog moeten behandelen was iets dat ze tegenstond. Ik heb maar gevraagd of verdovingen verplicht zijn :[
Begrijpelijk. Gister werd het ziekenhuis in Enschede aangevallen door agressieve relschoppers. Arme zorgmedewerkers. Hebben het al zo druk en zwaar gehad, dan gaan veel van de mensen die hen de afgelopen maanden meer werk hebben bezorgd je ook nog ff bedreigen en door hun eigen toedoen het jou nog drukker maken... Walgelijk.

Hoop wel dat als er ooit IC selectie komt door drukte, dat relschoppers minder prio krijgen dan onschuldige zieken; ongeacht onderliggende problematiek of leeftijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Rake opinie, volgens mij zojuist geplaatst, in de NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws...er-maar-mee-doen-a4029097
Dit zijn dus gespannen tijden, waarin een gezondheidscrisis tot ongekende maatregelen noopt en burgers in de knel raken. Financieel, emotioneel, sociaal, persoonlijk, politiek – dat burgers vatbaar worden voor irrationele gedachten hoort er bij. Zo’n avondklok hakt er mentaal in, zeker voor wie dacht dat op dalende besmettingen meer vrijheid zou volgen.

Maar dan nog – ook wie wanhopig is gooit geen ruiten in, plundert winkels, valt agenten aan, belaagt zorgpersoneel en sticht brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:49
FrenzyFreak schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:00:
[...]

En ook al ben je all risk verzekerd, dan nog kan het klauwen met geld kosten ivm je opgebouwde schadevrije jaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

OcGuru schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:05:
Tis hopen dat er geen dode valt. Anders kan het nog wel eens meer uit de klauwen lopen... ;( :|
Inderdaad. Vrees helemaal dat zodra een agent/ME-medewerker hierbij betrokken zou worden dat de wereld dan te klein zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Wat gaat er morgen gebeuren? Zowel vanuit de politiek als de relschoppers - ik ben erg benieuwd. Komen er andere maatregelen, morgenavond weer rellen in (andere) steden? Wat een barre tijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:41
psychodude schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:53:
[...]

Laat dit, we gaan dit niet goedpraten.

Ja, de situatie is ernstig. Ja, er is een pandemie. Het is juist dit continue framen, alles in zwart en wit zien, if you're not with us, you're against us, geen begrip voor de andere kant willen opbrengen, dat ons tegen elkaar opzet en het zo ver brengt. Zogenaamd een discussie willen hebben, maar dan met onweerlegbare feiten aankomen, zodat er geen sprake meer is van een discussie.

Als je wil dat er iets veranderd, moet je je onvrede tonen. Door de straat lopen en zeggen ik ben het er niet mee eens, gaat echt niets veranderen. “You can't make an omelet without breaking a few eggs.”

Nog daargelaten of je als volwassen het er niet mee eens bent. Maar die discussie is hier al doodgeslagen.

Edit: Omgekeerd gaat dit trouwens ook op. Verzorgingstehuizen worden niet afgesloten, juist vanwege wat er bijna een jaar geleden gebeurde. De oudjes afgezonderd in een verzorgingstehuis was onmenselijk. Dat nooit weer.

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-01-2021 00:20 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
OB1 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:07:
[...]

Inderdaad. Vrees helemaal dat zodra een agent/ME-medewerker hierbij betrokken zou worden dat de wereld dan te klein zou zijn.
En toch, hoe misselijk ik het waterkanonincident ook vind, zou ik er bij die relschoppers van vanavond geen enkel probleem mee hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:16

Grvy

Bot

Laat dit.

[ Voor 53% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-01-2021 00:21 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:03
Razr schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:08:
Wat gaat er morgen gebeuren? Zowel vanuit de politiek als de relschoppers - ik ben erg benieuwd. Komen er andere maatregelen, morgenavond weer rellen in (andere) steden? Wat een barre tijden.
Ik denk in sommige steden(of wijken) met een verhoogd risico op rellen een vervroegde avondklok, pak 'm beet vanaf 1700 als de schemering invalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 16:16
jbhc schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:27:

Ik zeg het al een paar keer vorig jaar zelfs nog ergens, en kreeg geen 1 plusje haha
Maar jij nu wel 8)7 maar goeie dat het nu gezien wordt d:)b

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:08

Polycom

Poes van goud

Ik denk dat de meeste mensen in dit topic gewoon lekker moeten gaan slapen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Koenoe schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:08:
[...]knip

Ja, de situatie is ernstig. Ja, er is een pandemie. Het is juist dit continue framen, alles in zwart en wit zien, if you're not with us, you're against us, geen begrip voor de andere kant willen opbrengen, dat ons tegen elkaar opzet en het zo ver brengt. Zogenaamd een discussie willen hebben, maar dan met onweerlegbare feiten aankomen, zodat er geen sprake meer is van een discussie.

Als je wil dat er iets veranderd, moet je je onvrede tonen. Door de straat lopen en zeggen ik ben het er niet mee eens, gaat echt niets veranderen. “You can't make an omelet without breaking a few eggs.”
En dan val je winkeliers aan die al bijna niks meer hadden, gooi je de ruiten in van een ziekenhuis, ga je stenen gooien naar politie maar ook naar de media. Nee dat moeten we willen met z'n allen. Met het groepje dat vredig loopt te demonstreren alleen maar begrip voor. Met dat groepje dat loopt te rellen om te kunnen rellen, geen enkel begrip voor.

Zo duren de maatregelen alleen maar langer hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 26-01-2021 00:34 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
Koenoe schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:08:
[...]

knip

Nog daargelaten of je als volwassen het er niet mee eens bent. Maar die discussie is hier al doodgeslagen.
laat dit

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-01-2021 00:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
(jarig!)
Uh, wanhoop kan juist een factor zijn die dit soort gedrag verklaard. Daarmee praat ik het niet goed, maar het kan zeker een rol spelen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dus we moeten begrip hebben voor het plunderen van winkels, het in brand steken van auto's en het in elkaar slaan van agenten?

Never. Geen enkele maatregel rechtvaardigt dit soort wangedrag. Letterlijk geen enkel.

[ Voor 27% gewijzigd door ZieMaar! op 26-01-2021 08:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:41
psychodude schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:11:
[...]

Ik mag hopen dat jij geen kinderen hebt.
Waarom deze reactie? Je wenst mij geen kinderen toe? Voor minder worden hier mensen gebanned.
wildhagen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:13:
[...]

Dus we moeten begrip hebben voor het plunderen van winkels, het in brand steken van auto's en het in elkaar slaan van agenten?

Never. Geen enkele maatregel rechtvaardigt dit soort wangedrag. Letterlijk geen enkel.
Nee. Ik praat het niet goed. Maar ik begrijp het wel. Zo moeilijk is dat toch niet?

Edit: Zoals ik al aangaf, gaan de verzorgingstehuizen niet dicht en loopt daar alles gewoon door. Maar de jongeren mogen niet samenkomen, etc, etc. Enig begrip voor hun situatie mag er echt wel zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Koenoe op 26-01-2021 00:16 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
(jarig!)
Modbreak:En we gaan hier onmiddellijk stoppen met de sneren en verwijten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Damn, dit voelt gewoon niet goed. Waar eindigt dit?
Moeten er eerst doden gaan vallen? Of het is een relschopper, een hulpverlener of een burger? Ik hoop echt dat dit niet gaat gebeuren.

Dit gaat echt nergens over, en ik hoop dat alles gewoon snel over is.....

Blij dat ik in een dorp woon, maar ik steek ook een hart onder de riem voor winkeleigenaren en mensen die in deze tijd zich nu onveilig voelen.

Wat mij betreft... snelrecht voor de daders en zeker geen lichte straffen.
Desnoods maar een uitzending van 3 uur lang Opsporing Verzocht om al die tronies te laten zien.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 26-01-2021 00:17 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 17:13
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:12:
[...]

Uh, wanhoop kan juist een factor zijn die dit soort gedrag verklaard. Daarmee praat ik het niet goed, maar het kan zeker een rol spelen.
Klopt helemaal. Heb al een aantal ondernemers gehoord. Voornamelijk Horeca. Krijgen compensatie voor de loonkosten.... van 't personeel. Maar eigen inkomen hebben ze al maanden nauwelijks. Veel kosten lopen gewoon keihard door tot de koek op is. Wie krijgt dan niet uit wanhoop en woede de behoefte krijgen om alles maar kort en klein te slaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
PROnline schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:16:
[...]

Klopt helemaal. Heb al een aantal ondernemers gehoord. Voornamelijk Horeca. Krijgen compensatie voor de loonkosten.... van 't personeel. Maar eigen inkomen hebben ze al maanden nauwelijks. Veel kosten lopen gewoon keihard door tot de koek op is. Wie krijgt dan niet uit wanhoop en woede de behoefte krijgen om alles maar kort en klein te slaan.
ik mag hopen dat getroffen ondernemers niet andermans zaak gaan slopen uit frustratie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
PROnline schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:16:
[...]

Dit vind ik een gekke redenatie.. Zelf weten hoe zwaar het is, dus maar de toko van een ander gaan vernielen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Zo moeilijk is het niet om jezelf aan de maatregelen te houden, ja toen de avondklok kwam had ik ook een enorm gevoel van kut en zat ik ook flink te schelden. Uiteindelijk is het mij wel gelukt om nog voor 21u mijn dagelijkse wandeling te maken. Er is verder genoeg te zien op netflix, desnoods lees een boek, ga lekker gamen. Er zijn inderdaad veel mindere uitlaatkleppen dan vroeger. Maar meer dan dat zit er helaas nu niet in. Ik ken genoeg jongeren die zich schamen voor hun leeftijdgenoten. Die wel netjes hun best doen om dit zo kort mogelijk te laten duren.

Rellen om te rellen helpt in geen enkel geval, verslechterd te situatie alleen maar.

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En voor de duidelijkheid, dit gaan we dus niet doen:
-Ranten
-Uitlokken of woorden in de mond leggen
-Wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen
-Gruwelijke beelden
-Oproepen tot geweld vanuit welke motivering dan ook
-Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
-Whataboutisme
-Het reageren op overduidelijk slechte reacties
-Discussies over rassen/afkomst en IQ

Over het nut van de avondklok als maatregel en andere Corona maatregelen (op een serieuze manier): Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4