Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

qadn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:48:
[...]

Voortschrijdend inzicht qua wat maatschappelijk haalbaar is.
Blijkt dat de avondklok minder issues (politiek) creëert dan de basisscholen dicht.
Precies. Het is een politiek gemotiveerd besluit, niet gebaseerd op verstand en rede. En de avondklok voegt weinig toe omdat alles toch al gesloten is. Handhaven van groepsvorming is proportioneel veel eerder aan de orde versus heel het land opsluiten omdat je groepsvorming ziet.

Daarbij zijn politieke besluiten zijn momenteel gebaseerd op angst (slechte raadgever) en egocentrisme (ouders die de kinderen niet thuis kunnen/willen verdragen). Dat kinderen elkaar niet ontmoeten is niet perse alleen de school, maar ook sport en spel is voor ze gesloten. En thuisonderwijs is voor heel veel kinderen in de wereld de normaalste zaak. En daarvan is nog niet aangetoond dat ze er zoveel onder leiden als nu wordt beweerd van die arme Nederlandse kindjes.

Laten we deze discussie buiten dit klokkentopic houden. Het is nl. een ander onderwerp. Maar ik voorspel stijgende cijfers vanaf ca 22 februari 2021. Ongeveer 2 weken nadat de scholen weer open zijn. En dat ze dan de scholen open houden en de klok gewoon weer verzetten, omdat ze het eigenlijk ook gewoon niet willen snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:48:
[...]
En thuisonderwijs is voor heel veel kinderen in de wereld de normaalste zaak. En daarvan is nog niet aangetoond dat ze er zoveel onder leiden als nu wordt beweerd van die arme Nederlandse kindjes.
Thuisonderwijs bij mensen die ervoor gekozen hebben en er dus de tijd voor vrij hebben werkt vast wel aardig.
(rare wereldbeelden indoctrineren daar gehouden).
Maar daar heb je het hier niet over he? We zitten in een maatschappij van (gedwongen) tweeverdieners.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

qadn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:48:
[...]

Voortschrijdend inzicht qua wat maatschappelijk haalbaar is.
Blijkt dat de avondklok minder issues (politiek) creëert dan de basisscholen dicht.
Het zal per regio ook wel verschillen, maar hier merk ik er ook niet heel veel van. Het was altijd al rustig op straat 's avonds en dat is het nu nog steeds. Ik zie eigenlijk vooral dat jongeren zich hebben moeten aanpassen. Die moeten nu voor de weekenden regelen dat ze 's avonds ergens bij elkaar kunnen komen. Ik ben de afgelopen 2 weken onbewust een paar keer gewoon op straat geweest na 21:00 uur. Ik negeer de avondklok, want ik vind dat die helemaal niets toevoegt als je je gewoon netjes aan de wél nuttige maatregelen houd. Maar aangezien de avondklok pas na 21:00 uur ingaat, is de impact voor mij echt minimaal. Ik denk dat ik 2 keer niet "op tijd" binnen was, maar ben geen handhaving tegengekomen.

Edit: de situatie bij scholen vind ik wel zorgelijk. En dan doel ik niet eens op de kinderen, maar meer op de ouders die ze brengen en ophalen. Daar valt vooral 's middags nog wel wat te winnen. De school doet natuurlijk haar best met allerlei "regels", maar die ouders staan op de openbare weg dus meer dan vriendelijk vragen kan de school daar eigenlijk ook niet. Maar voor ik conclusies trek, wacht ik de communicatie van de school de komende dagen even af. Dit was natuurlijk ook de eerste dag, na een extra dag sluiting door de sneeuw. Had de indruk dat er toch vrij veel bijgekletst werd onderling. Gezellig natuurlijk, maar da's dus nadrukkelijk niet de bedoeling.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-02-2021 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 100386

qadn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Thuisonderwijs bij mensen die ervoor gekozen hebben en er dus de tijd voor vrij hebben werkt vast wel aardig.
(rare wereldbeelden indoctrineren daar gehouden).
Maar daar heb je het hier niet over he? We zitten in een maatschappij van (gedwongen) tweeverdieners.
Er worden offers gevraagd van iedereen. Niemand nag opa en oma bezoeken, naar vrienden gaan, winkelen etc. Alles om dat virus te stoppen.

Ouders en kinderen mogen ook offers brengen.

Wat we ook kunnen doen is aanvaarden dat er doden vallen door het virus. Krampachtig iedereen proberen te redden veroorzaakt te veel schade.

Dit aansluitend bij wat artsen deze week al eerder stelden. Namelijk dat het aantal slachtoffers onaanvaardbaar hoog wordt, denk oa aan niet gediagnosticeerde kanker slachtoffers.

Kan de klok ook weer worden opgegeven, en kan iedereen gewoon weer naar school.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

Sorcerer8472

Mens sana?

qadn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:51:
[...]

Ik verzin dat ook niet zelf natuurlijk.
Hier is een redenlijk overzichtje van echte onderzoeken ipv een krantenartikel:
https://www.nji.nl/nl/cor..._van_kinderen_en_jongeren

Een avondklok beperkt je niet heel veel in de mogelijkheden die binnen de rest van de maatregelen vallen (zoals max 1 bezoeker). Het beperkt natuurlijk wel in grotere samenscholingen, maarja dat mag sowieso al niet ... beetje huilen dat dingen die niet mogen moeilijk gemaakt worden.

Maargoed, wat genuanceerder: het is voor iedereen heel vervelend. Geen enkele keuze is optimaal.
Wel zou het helpen als we eerder ingrijpen zodat we niet telkens zo lang alles dicht moeten gooien.
Er zijn mensen die overdag moeten werken en nu praktisch gezien niet echt meer iemand kunnen zien door de avondklok. Alleenstaanden worden extreem sterk getroffen hierdoor.

Dat jij het probleem niet ziet, er wellicht geen last van hebt, en dat je een aantal linkjes dropt maakt niet dat het probleem niet bestaat.

Het offer dat blijkbaar met name wordt genomen voor gemiddeld 65-jarige obese mannen die na hun IC-opname nog lange tijd last blijven houden van klachten, vind ik inmiddels niet meer in verhouding staan. Daarmee zeg ik niet dat die mensen maar aan hun lot moeten worden overgelaten, maar puur dat er een andere oplossing moet komen.

Stel je voor de Zuid-Afrikaanse variant wordt ineens dominant en geen enkel vaccin helpt daartegen, gaan we dit dan nog een jaar doen? Dan emigreer ik echt naar een land dat ook om het jongere en single deel van hun bevolking geeft. Niet omdat ik dat zo graag wil maar omdat het geen optie is om te blijven.

Ik verwacht niet eens dat men nu dit soort doemscenario's doorneemt achter de schermen aangezien alles continu paniekvoetbal lijkt. Maar we hebben echt leiderschap nodig dat ook kijkt naar kwaliteit van leven. Ook de nasleep van dit alles kan nog grote emotionele gevolgen hebben voor een zeer groot deel van de bevolking, echt op het niveau van dat het voor sommigen een (licht) traumatische ervaring is.

De avondklok is hier natuurlijk maar één voorbeeld van, maar wel een belangrijke factor in hoe met name sommige groepen nu véél harder getroffen worden. Met je gezin zit je toch wel samen. Als single zit je alleen, soms ook in je te kleine appartementje.

Ik mag trouwens ook wel hopen dat we serieus kijken naar wat te doen bij een volgende pandemie, want die gaat er zeker komen. Daar heb je dan wel een leider voor nodig en niet een manager zoals Rutte.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Sorcerer8472 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:51:
[...]

Er zijn mensen die overdag moeten werken en nu praktisch gezien niet echt meer iemand kunnen zien door de avondklok. Alleenstaanden worden extreem sterk getroffen hierdoor.
Dan zie je in ieder geval nog mensen op je werk.
Dat jij het probleem niet ziet, er wellicht geen last van hebt, en dat je een aantal linkjes dropt maakt niet dat het probleem niet bestaat.
*knip* niet zo op de man.
2) Het is niet "linkjes droppen", het is een overzicht van de onderzoeken die er zijn naar het effect van Corona & Corona maatregelen op allerlei aspecten rondom Jeugd. Welk vrij ruim gedefinieerd is.
3) Iedereen heeft er wel last van, maar sommigen van ons denken dat het een goed idee is om te voorkomen dat allerlei reguliere zorg verdrukt wordt (wat nu ook al flink gebeurd).
Het offer dat blijkbaar met name wordt genomen voor gemiddeld 65-jarige obese mannen die na hun IC-opname nog lange tijd last blijven houden van klachten, vind ik inmiddels niet meer in verhouding staan.
Je neemt de maatregelen niet voor die mensen, je neemt ze zodat je nog een reguliere zorg kan proberen te hebben. Dat als jij met je harses tegen een boom rijd je nog kan worden geholpen.

[quote]
Stel je voor de Zuid-Afrikaanse variant wordt ineens dominant en geen enkel vaccin helpt daartegen, gaan we dit dan nog een jaar doen?
[quote]
Ja, of langer. Een echte pandemie duurt (historisch) toch wel snel 2-5 jaar.
Fuck man, we hebben in ieder geval GWL, en Internet. Het zou zo veel erger kunnen zijn.
Dan emigreer ik echt naar een land dat ook om het jongere en single deel van hun bevolking geeft. Niet omdat ik dat zo graag wil maar omdat het geen optie is om te blijven.
:w
Ook de nasleep van dit alles kan nog grote emotionele gevolgen hebben voor een zeer groot deel van de bevolking, echt op het niveau van dat het voor sommigen een (licht) traumatische ervaring is.
Precies, vooral op de kinderen die een belangrijk deel sociale ontwikkeling missen.
Dat het voor volwassenen ook moeilijk is klopt, maar het kost je geen ontwikkeling op een cruciaal deel van je leven.
Ik mag trouwens ook wel hopen dat we serieus kijken naar wat te doen bij een volgende pandemie, want die gaat er zeker komen. Daar heb je dan wel een leider voor nodig en niet een manager zoals Rutte.
Eerder en harder ingrijpen (zodat het veel korter kan).
Aan de eigen roadmap houden <- ook leuk. We hadden een hele duidelijk roadmap, met indicatie-waarden en alles. Die heeft het nog geen week volgehouden.

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 12-02-2021 07:25 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:01
qadn schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:04:
[...]

Dan zie je in ieder geval nog mensen op je werk.
Oh? Ik moet gewoon overdag werken, en ik zie geen mensen op mijn werk :)
Werk al sinds dat Brabant dichtging (ondanks ik daar niet woon) thuis.

En ja, ik heb dus veel last van de avondklok, want de enige sociale contacten die ik zou kunnen hebben na een werkdag wonen tever van mij vandaan. Daardoor red ik het voor de avondklok.

Dus de enige contact dat ik heb zou op mijn vrije dagen kunnen.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ryur schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Oh? Ik moet gewoon overdag werken, en ik zie geen mensen op mijn werk :)
Werk al sinds dat Brabant dichtging (ondanks ik daar niet woon) thuis.

En ja, ik heb dus veel last van de avondklok, want de enige sociale contacten die ik zou kunnen hebben na een werkdag wonen tever van mij vandaan. Daardoor red ik het voor de avondklok.

Dus de enige contact dat ik heb zou op mijn vrije dagen kunnen.
Praktische oplossing: auto als werkplek inrichten, van daaruit werken, en zo ook nog mensen een beetje (liefst buiten) zien?

Ik zit ook sinds maart 100% thuis, maar op deze manier kom ik nog een beetje in de natuur enzo.
Ik heb met vrienden niet afgesproken, want pandemie (en iedereen heeft wel zwakke ouders / partner/ iets anders om risico's te willen minimaliseren).
Maar, wel fijn om een dagje bij de Kampina te werken en dan een goede lunchwandeling te maken.
De auto is toch een grote batterij.

(terzijde: erg tevreden over de Anker PowerDrive Speed+ 2, daarmee kan de laptop nog gewoon opladen tijdens gebruik)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Ik ga er een einde aan breien, de discussie over de rellen zelf is niet meer actueel en wordt niet meer gevoerd. De discussie over de avondklok en gerelateerde corona maatregelen mogen in Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En voor de duidelijkheid, dit gaan we dus niet doen:
-Ranten
-Uitlokken of woorden in de mond leggen
-Wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen
-Gruwelijke beelden
-Oproepen tot geweld vanuit welke motivering dan ook
-Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
-Whataboutisme
-Het reageren op overduidelijk slechte reacties
-Discussies over rassen/afkomst en IQ

Over het nut van de avondklok als maatregel en andere Corona maatregelen (op een serieuze manier): Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4