vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat ben ik wel met je eens, die bubbel-oplossing daar lijkt me een stuk logischer dan hier, waar je heel vaak 1 persoon mag ontvangen. Wel is het zo dat het daar een echte lockdown is, je mag in principe de hele dag niet op straat zijn zonder reden. Sporten is dan wel weer zo'n reden, dus dat is ook beter.Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:58:
[...]
Ze zijn misschien steviger, maar vooral intelligenter. Geen trigger door het aankondigen van massale handhaving van een avondklok.
Je gaat er wel met gestrekt been in hè.St@m schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:07:
[...]
Als je in een discussie wilt stappen doe je er goed aan om te kijken waar de discussie precies over gaat. De avondklok in relatie met de Britse variant dus, en niet 1 persoon op bezoek.
Het eerste deel van mijn post gaat wel degelijk over de avondklok. Maar je lijkt mijn post als kritiek op te vatten, terwijl deze niet zo bedoeld is en het alleen een aanvullende mededeling betreft. Letterlijk een bredere kijk dan alleen wat we via het nieuws binnenkrijgen.
Dat het tweede deel toevallig niet aansluit bij de kern van jouw verhaal of uitweidt naar andere zaken lijkt me niet iets om je druk over te moeten maken en niet-inhoudelijke verwijten te gaan maken. Dat gezegd hebbende, ga ik dat zelf ook niet doen. Dus hier ga ik verder niet meer op reageren.
Dat is dus hoe het is geregeld.Antonius schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:16:
[...]
Of het verplicht is weet ik niet, maar afspraak maken voor een test gaat online (digid nodig) een stuk makkelijker en sneller en je kunt online met digid je uitslag inzien. Bij de teststraat moet je je legitimeren.
Ik weet het niet zeker maar vermoed dat anoniem testen of testen met enkel naam en telefoonnummer niet kan omdat bij infectieziekten standaard BCO moet gebeuren. Je krijgt een soort hedendaagse heksenjacht als je iedereen die een test aanvraagt op de blauwe ogen gelooft dat ie is wie hij zegt dat hij is. Dan zouden er heel veel testen van bijvoorbeeld Rutte, Grapperhaus, De Jong, Engel, Frans (heel interessant) en Famke Louise geregistreerd gaan worden.
Het zou prima anders kunnen, anoniem:
* Je maakt een afspraak, krijgt een uniek nummer (deel van de cijfers is een pariteit van de andere cijfers, zeg maar een soort pincode),
* je gaat met je nummer naar de teststraat, doet de test,
* je zoekt je zesultaat op nummer.
Voor mij zou dat de testbereidheid een stuk verhogen.
Of zoiets als dit: https://www.rtlnieuws.nl/...dklok-bang-voor-eindelozeLaguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:58:
[...]
Ze zijn misschien steviger, maar vooral intelligenter. Geen trigger door het aankondigen van massale handhaving van een avondklok.
"geen fuiken"
En op veel plekken stonden ze je om 21:00 exact op te wachten.... Ondanks dat ik thuis zat, zet mij dat kwaad bloed... Wees gewoon eerlijk, of ga het niet zeggen.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Of wat je schrijft: genoeg van hoe zij zich behandeld voelen en het heft in eigen handen nemen......Of: gewoon willen rellen en stelen en zien zij nu hun kans schoon. In beide gevallen kansloos wat mij betreft, maar in het eerste geval strijden zij in ieder geval nog ergens voor...op hun eigen en afschuwelijke manier, dat wel. in het tweede geval zijn het slechts paupers. De vraag is welke groep het grootst is. En wat voor types zitten daar in.franssie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:20:
[...]...Die avondklok is niet waar ze zich op richten, het is een vorm van anarchie omdat de avondklok de druppel is in een al volle emmer voor sommigen. (niet voor mij, ik ben tegen geweld maar probeer me ook wel eens in een ander te verplaatsen). Bij veel mensen is de perceptie van de overheid momenteel niet heel positief...
Klopt (en ook witteboordencriminaliteit kan prima op iedere leeftijd na een prachtige opvoeding uit een prachtig milieu; en kan soms qua impact niet onderdoen voor relschoppen en plunderen maar dan zonder "vieze handen").klaaas schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:44:
[...]
Bedankt voor het illustreren van mijn puntWaar ik op doelde is dat de problematiek rond probleemgezinnen /-wijken veel breder is dan enkel de opvoeding. En van de andere kant is opgroeien in een 'normaal' gezin, met een 'normale' opvoeding geen garantie dat een kind op het goede pad blijft. Dat blijft totaal onderbelicht als je enkel roept dat 'jou' vroeger wel gezag is bijgebracht.
De enkelvoudige (en daarmee eenvoudig op te lossen problemen) daar hebben we er over het algemeen steeds minder van.
Misschien niet te veel luisteren naar een vakbondsbobo die praat over zaken waar hij niet over gaat.Keiichi schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Of zoiets als dit: https://www.rtlnieuws.nl/...dklok-bang-voor-eindeloze
"geen fuiken"
En op veel plekken stonden ze je om 21:00 exact op te wachten.... Ondanks dat ik thuis zat, zet mij dat kwaad bloed... Wees gewoon eerlijk, of ga het niet zeggen.
Gaat over de verspreiding van de UK variant B1.1.1.7.
Ik had door een tijdje de besmettingscijfers van NL, BE en DK te volgen al de indruk dat het RIVM "derde golf" scenario waarschijnlijk gaat meevallen. Dat is het scenario waarin verdringing van de klassieke variant van covid-19 door de UK variant zou leiden tot een oplopende R-waarde, uiteindelijk ruim boven 1, met als gevolg een nieuwe besmettingsgolf.
Opmerkelijk aan de nieuwe gegevens is dat de propagatie van de UK variant al vrij vroeg in de tijd lijkt af te vlakken, eigenlijk al in december. In continentaal Europa wordt Denemarken aangewezen als het land met de grootste penetratie van de UK variant, en juist in dat land zijn de besmettingscijfers krachtig aan het dalen.
Ook in de andere landen die ik volg zie ik nog geen significante omslag van de besmettingscijfers. En hoe langer het duurt voordat de stijging inzet, hoe lager de schatting voor de hoogte van de golf uitkomt.
In dat licht ben ik erg benieuwd naar jouw eigen onderbouwing. We hebben 17+ miljoen mensen die braaf thuis blijven en groepen van enkele tientallen tot honderden relschoppers (paar duizend totaal?) die de straat op gaan.St@m schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:19:
Wat is dat nou weer voor een redenatie?
Uit de waarschuwing: "Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence"
Daar waar het halve land voorheen lekker met te veel mensen bij elkaar op bezoek ging zonder afstand houden is er nu een beperkte groep die zich op straat begeeft. In de buitenlucht, met grappig genoeg vaak nog best anderhalve meter afstand en gezichtsafdekking.
Hoe denk jij zelf te kunnen onderbouwen dat de avondklok averechts werkt?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Elke dag dat er meer nieuws over de Britse variant komt word ik gesterkt in mijn visie dat het probleem de variant niet is.t_captain schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:58:
Ik heb een nieuwe databron gevonden: https://cov-lineages.org/global_report_B.1.1.7.html
Gaat over de verspreiding van de UK variant B1.1.1.7.
Ik had door een tijdje de besmettingscijfers van NL, BE en DK te volgen al de indruk dat het RIVM "derde golf" scenario waarschijnlijk gaat meevallen. Dat is het scenario waarin verdringing van de klassieke variant van covid-19 door de UK variant zou leiden tot een oplopende R-waarde, uiteindelijk ruim boven 1, met als gevolg een nieuwe besmettingsgolf.
Opmerkelijk aan de nieuwe gegevens is dat de propagatie van de UK variant al vrij vroeg in de tijd lijkt af te vlakken, eigenlijk al in december. In continentaal Europa wordt Denemarken aangewezen als het land met de grootste penetratie van de UK variant, en juist in dat land zijn de besmettingscijfers krachtig aan het dalen.
Ook in de andere landen die ik volg zie ik nog geen significante omslag van de besmettingscijfers. En hoe langer het duurt voordat de stijging inzet, hoe lager de schatting voor de hoogte van de golf uitkomt.
Nu lopen we in het volgende probleem. We weten allemaal dat het OMT zijn ongelijk nooit en te nimmer zal toegeven. Ik ben benieuwd wanneer de politiek gaat ingrijpen en een deel van de lockdown opheft.
Mijn strategie zou heel simpel zijn:
Maandag 1 februari: primair onderwijs open
Maandag 8 februari: winkels en kappers open (waar nodig aanvullende maatregelen)
Maandag 22 februari: sportscholen open en sporten buiten weer toestaan (bv. voetbaltraining 18+)
Die avondklok vasthouden in februari. Eerst maar eens kijken wat bovenstaande versoepelingen voor een effect hebben op de cijfers. Die conclusie kan je ongeveer 1 maart trekken, dus ik zou de avondklok tot 1 maart verlengen.
In de tussentijd alles op alles zetten om de voorraad vaccins erin te spuiten. Zet het leger, het rode kruis, de zwervers en tante Annie maar in. Prikken die dingen, het is nu tijd om het geneuzel achter ons te laten en meters te maken. En als we de gekozen doelgroepen niet snel genoeg kunnen doen, doe dan maar wat anders. Het is zaak dat die dingen zo snel mogelijk een arm in gaan, elke dag dat ze in de vriezer liggen is er 1 teveel.
Ik las vandaag ook dat er blijkbaar 5% van de vaccins verspillen. Dit zullen dan vaccins zijn die overblijven na ontdooien en niet snel genoeg in een arm kunnen. Waarom starten we geen vrijwillige lijst per priklokatie waar je je op kan inschrijven? Als ze mij bellen ga ik met gierende banden naar de priklokatie, er hoeft geen milliliter verspild te worden wat mij betreft. Doe desnoods net als bij de supermarkt die na 17:00 producten in de "weggooien is zonde" aanbieding gooien een systeem dat je tussen 19:00 en 20:00 in de avond in de rij kan gaan staan om een vaccin wat anders weggegooid zou worden te krijgen.
[ Voor 17% gewijzigd door Drardollan op 26-01-2021 12:22 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik zou het wel prachtig vinden om de dan ontstane chaos te aanschouwen. Als je dat zonder aanmelding zou doen, dan zou je situaties krijgen zoals in sommige landen bij het uitdelen van rijst, of recenter, zuurstof. Ben je ook gelijk van het beeld af dat veel mensen niet gevaccineerd willen worden.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:30:
[...]
Doe desnoods net als bij de supermarkt die na 17:00 producten in de "weggooien is zonde" aanbieding gooien een systeem dat je tussen 19:00 en 20:00 in de avond in de rij kan gaan staan om een vaccin wat anders weggegooid zou worden te krijgen.
Een stuk in het NRC geeft aan dat “onze” opeens strenge maatregelen hun oorsprong vonden in Merkels uitspraken hierover. Ze heeft hierin ook het sluiten van de grens als mogelijkheid genoemd. Als we voor het gevoel van Duitsland een lakse houding richting Corona aannemen, dan zal dat dus mogelijk consequenties hebben op het vrije verkeer met Duitsland.
De economische gevolgen daarvan zijn gigantisch en dat zou (het is nogal hypothetisch inderdaad) de plotse harde actie van ons kabinet verklaren.
Het is wat mij betreft een mogelijke verklaring voor het redelijk plots breken met de eerdere houding van ons kabinet. Daar zou het hele UK-variant dan bij de haren bijgesleept zijn om de beslissing wat basis te geven. Het klinkt nogal slecht als je moet melden dat de Duitsers een avondklok in Nederland hebben verplicht
https://www.nrc.nl/nieuws...en-we-de-grenzen-a4028558
[ Voor 44% gewijzigd door blissard op 26-01-2021 11:54 ]
Helemaal omdat Duitsland geen avondklok heeft (landelijk).blissard schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Het klinkt nogal slecht als je moet melden dat de Duitsers een avondklok in Nederland hebben verplicht
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Door de immer aanhoudende slechtnieuwsshow ben ik het overzicht helemaal kwijt. Hebben we die vaccins nu wel of niet of is het probleem een (praktische) strategie?Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:30:
Het is zaak dat die dingen zo snel mogelijk een arm in gaan, elke dag dat ze in de vriezer liggen is er 1 teveel.
Ja.RodeStabilo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:59:
[...]
Door de immer aanhoudende slechtnieuwsshow ben ik het overzicht helemaal kwijt. Hebben we die vaccins nu wel of niet of is het probleem een (praktische) strategie?
(Op alle vragen
Als dat het geval was dan hadden we in het hele rand rellen gehad, maar dat was verre van het geval. Je ziet in het overzicht van de gemeenten toch veelal weer de bekende namen langs komen. Steden waar al jaren lang problemen zijn met ongelijkheid, groeperingen die voor rotzooi zorgen, prachtwijken die men laat versloffen en liever omheen rijdt. Een jarenlange opbouw van onvrede en ellende waar men maar niet structureel iets aan weet te verbeteren.Ankona schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:25:
[...]
De avondklok is een flinke druppel die de emmer over deed lopen maar de spanning was er al.
De oorzaak zit meer in de opeenstapeling van (onzinnige) maatregelen die mensen steeds meer beperken en prikkelbaar maken. Dit wordt verergerd doordat er totaal geen perspectief is op een beter leven.
De vaccinaties, de heilige graal die we sinds de zomer als een worst voorgehouden werd, schieten ook bepaald niet op (en daarin presteert NL in vergelijking met de andere landen slecht).
Dat maakt mensen moe, machteloos en velen voelen zich onbegrepen en boos. Prima recept voor een explosieve samenleving. Er zijn gewoon mensen die wat minder remming hebben om de straat op te gaan dan anderen.
Met dit uitgangspunt komt daar dan als extra motivatie eerst de brede angstcampagne voor mutaties bij (Britse, Zuid-Afrikaanse, ...) om de emoties extra op scherp te zetten. Vervolgens komt de regering met de zeer gevoelig liggende avondklok om de hoek die er even snel doorgedrukt wordt.
Logisch dat de vonk dan overspringt en het tot rellen komt. Veel mensen lopen op hun emotionele tandvlees, zijn boos en voelen zich niet gehoord.
Los je die situatie op door hard te handhaven? Worden mensen dan minder boos en voelen ze zich begrepen? Ik denk dat je dan een serieus risico neemt dat nog meer mensen de straat op gaan.
Invoeren van die avondklok was gewoon een enorme fout. Oliedom. Extra dom was het door gelijk ook de nadruk op handhaving te leggen en in plaats van het in te zetten als middel tegen illegale feestjes de handhaving van de avondklok als doel op zich te maken. Nu is het de kunst om de schade beperkt te houden. Dit kan niet zonder (gezichts)verlies voor de regering. (maar wachten met verlies accepteren levert alleen maar meer schade op en maakt het steeds lastiger om de schade te beperken)
Rutte had daarom gisteren ook ipv een belerend praatje te houden waarin hij duidelijk maakte niet te begrijpen wat er in de samenleving leeft en extra olie op het vuur gooide zijn fout moeten erkennen en de avondklok af moeten schaffen. Eventueel zelfs door de relschoppers expliciet gelijk te geven. Daarmee geef je niet zozeer toe aan terreur, daarmee verbind je een samenleving en geen je mensen die boos zijn niet gehoord te worden het gevoel er toch wel toe te doen. In plaats daarvan wordt deze groep nu door politici en media geframed als terroristen, beroepsrelschoppers etc. (Ja, er zit volk tussen wat best explosief is en graag rotzooi trapt. Natuurlijk grijpen die de kans om als eerste naar buiten te gaan. Maar dat is niet de massa die erachter zit en maakt dat die groep zo groot is als nu)
Rutte heeft het in mijn ogen zichzelf nu moeilijk gemaakt door niet snel zijn fout te herstellen. Echter, ook de burgemeesters kunnen die stap nemen. Een burgemeester kan heel stellig duidelijk maken dat de avondklok in zijn gemeente alleen op papier bestaat om eventueel ingezet te worden bij excessen maar niet actief gehandhaafd wordt. Ik denk dat op die manier die gemeente meteen rustig is.
Of het nu oud en nieuw is, een avondklok of simpelweg verveling, in die gebieden is weinig nodig om als excuus aangegrepen te worden om weer voor rotzooi te zorgen. Daar zit een heel ander probleem wat de (lokale) politiek jaren geleden al serieuzer had moeten nemen.
Op dag 1 van de rellen waren er nog veel mensen met onvrede bij, boze mensen zelfs die wilden demonstreren. Daarvan zal het overgrote deel echter helemaal niet blij zijn geweest dat het om sloeg naar rellen, slopen en plunderen. Dat zijn de menen die daar vanwege de maatregelen kwamen en die zijn de dagen daarna waarschijnlijk maar thuis gebleven. Die snappen ook wel dat rellen wat anders is dan demonstreren en dat ze daar geen baat bij hebben.
Begrijpelijke boosheid en relatief vreedzame demonstraties zijn gekaapt door mensen die niets anders willen dan rotzooi schoppen en veel meelopers die denken dat het kan omdat ze anoniem denken te zijn.
Schreeuwen naar een agent en weigeren weg te gaan is van een heel ander niveau dan gooien van zwaar vuurwerk, brandstichting, vandalisme en plunderen.
Laten we dat niet allemaal op één hoop gaan vegen want dan geef je die relschoppers veel te veel eer. Daar zit echt niet zoveel inhoudelijke gedachte achter. De mensen die daadwerkelijk met een reden gingen demonstreren zijn allang weggejaagd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier is een mooi overzicht van hoe het staat met het vaccineren in NLRodeStabilo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:59:
[...]
Door de immer aanhoudende slechtnieuwsshow ben ik het overzicht helemaal kwijt. Hebben we die vaccins nu wel of niet of is het probleem een (praktische) strategie?
https://coronabeeld.nl/
Er liggen ongeveer 400.000-600.000 dosis klaar in de vriezer.
[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 26-01-2021 12:07 ]
https://coronabeeld.nl/RodeStabilo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:59:
[...]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Vergeet niet.. Februari is normaal de topmaand voor verkoudheid en griep. Nu zal griep er niet zijn.. maar vergeet het dat je sportscholen en kappers voor eind maart open kunt doen. Dat is compleet onrealistisch. De maatregelen van kroegen dicht was in november (en december) al niet genoeg om de R niet te ver boven de 1 te laten komen.. moet je nagaan wat het nu in januari/februari zou doen.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:30:
[...]
Elke dag dat er meer nieuws over de Britse variant komt word ik gesterkt in mijn visie dat het probleem de variant niet is.
Nu lopen we in het volgende probleem. We weten allemaal dat het RIVM zijn ongelijk nooit en te nimmer zal toegeven. Ik ben benieuwd wanneer de politiek gaat ingrijpen en een deel van de lockdown opheft.
Mijn strategie zou heel simpel zijn:
Maandag 8 februari: winkels en kappers open (waar nodig aanvullende maatregelen)
Maandag 22 februari: sportscholen open en sporten buiten weer toestaan (bv. voetbaltraining 18+)
Die avondklok vasthouden in februari. Eerst maar eens kijken wat bovenstaande versoepelingen voor een effect hebben op de cijfers. Die conclusie kan je ongeveer 1 maart trekken, dus ik zou de avondklok tot 1 maart verlengen.
In de tussentijd alles op alles zetten om de voorraad vaccins erin te spuiten. Zet het leger, het rode kruis, de zwervers en tante Annie maar in. Prikken die dingen, het is nu tijd om het geneuzel achter ons te laten en meters te maken. En als we de gekozen doelgroepen niet snel genoeg kunnen doen, doe dan maar wat anders. Het is zaak dat die dingen zo snel mogelijk een arm in gaan, elke dag dat ze in de vriezer liggen is er 1 teveel.
Ik las vandaag ook dat er blijkbaar 5% van de vaccins verspillen. Dit zullen dan vaccins zijn die overblijven na ontdooien en niet snel genoeg in een arm kunnen. Waarom starten we geen vrijwillige lijst per priklokatie waar je je op kan inschrijven? Als ze mij bellen ga ik met gierende banden naar de priklokatie, er hoeft geen milliliter verspild te worden wat mij betreft. Doe desnoods net als bij de supermarkt die na 17:00 producten in de "weggooien is zonde" aanbieding gooien een systeem dat je tussen 19:00 en 20:00 in de avond in de rij kan gaan staan om een vaccin wat anders weggegooid zou worden te krijgen.
Inderdaad. Uit steeds meer verschillende cijfers, Nederlands en internationaal, lijkt het effect mee te vallen. Ik deel de grote angst van het kabinet oiver die Britse variant helemaal niet meer.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:30:
[...]
Elke dag dat er meer nieuws over de Britse variant komt word ik gesterkt in mijn visie dat het probleem de variant niet is.
Voor de effecten van heropening van de winkels kunnen we over de grens kijken in Belgie (1-12-2020, wel restricties zoals "winkel alleen") en Luxemburg.(10-1-2021, geen restricties behalve een beperking op het aantal mensen per m2).Mijn strategie zou heel simpel zijn:
Beide landen bevinden zich qua besmettingen op een stabiel niveau dat per capita zo rond 50 a 60% van het Nederlandse cijfer zit. In beide gevallen geen sprake van een stijging of opwaartse knik in het de grafiek na de heropening van de winkels. De suggestie is dat winkelen, met een beetje afstand en respect voor elkaar, niet hoeft te leiden tot oplopende aantallen besmettingen.
Misschien is het wel verstandig om onze cijfers ook eerst naar BE/LU te laten dalen.
Ik heb gelezen dat ze dat in Israel ook doen. Tegen het einde van de dag ontstaat er een rij voor de deur van de klienieken en ziekenhuizen, en de restanten van de dag worden aan mensen in deze rij gegeven.Ik las vandaag ook dat er blijkbaar 5% van de vaccins verspillen. Dit zullen dan vaccins zijn die overblijven na ontdooien en niet snel genoeg in een arm kunnen.
Sowieso is de snelheid van vaccinatie daar indrukwekkend:
https://ourworldindata.or...cinations?country=NLD~ISR
Per gisteren 44% gevaccineerd. En we zitten nog maar in januari (of in Shevat, of in Jumada Al-Akhirah, afhankelijk van je keuze van kalender)
Het was ook niet heel realistisch bedoeldblissard schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Ik zou het wel prachtig vinden om de dan ontstane chaos te aanschouwen. Als je dat zonder aanmelding zou doen, dan zou je situaties krijgen zoals in sommige landen bij het uitdelen van rijst, of recenter, zuurstof. Ben je ook gelijk van het beeld af dat veel mensen niet gevaccineerd willen worden.
Maar het zat even hoog
De kappers dichthouden tot eind maart gaat je niet lukken, dat gaat de bevolking niet meer slikken. Na 9 februari zal er echt wel iets moeten gaan gebeuren.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:09:
[...]
Vergeet niet.. Februari is normaal de topmaand voor verkoudheid en griep. Nu zal griep er niet zijn.. maar vergeet het dat je sportscholen en kappers voor eind maart open kunt doen. Dat is compleet onrealistisch. De maatregelen van kroegen dicht was in november (en december) al niet genoeg om de R niet te ver boven de 1 te laten komen.. moet je nagaan wat het nu in januari/februari zou doen.
Dat het iets aan de R zal doen, dat zal. Maar dat is niet het enige belang.
Toch lijkt dat wel de (tunnel)visie van onze regering te zijn. Het is de laatste tijd erg druk dat allerlei groepen zich nu gaan roeren als het gaat om psyichische problemen maar vooralsnog heb ik niet het idee dat onze regering er oog voor heeft.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:13:
Dat het iets aan de R zal doen, dat zal. Maar dat is niet het enige belang.
[ Voor 26% gewijzigd door RodeStabilo op 26-01-2021 12:15 ]
Dat suggereert dat het RIVM überhaupt iets als waarheid neer zet. Zij doen al een jaar niets anders dan het benoemen van aanwijzingen en als iets niet wetenschappelijk bewezen is gaan ze het zeker niet als feit hanteren. In tegenstelling tot de media en publieke opinie. Als je dan verwacht dat het RIVM gaat stellen dat iets toch niet waar was ook al is er niets bewezen dan kom je inderdaad bedrogen uit.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:30:
Nu lopen we in het volgende probleem. We weten allemaal dat het RIVM zijn ongelijk nooit en te nimmer zal toegeven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn eerste post hierover was op 6 januari, ondertussen is het enkel duidelijker geworden (overal ter wereld) dat het paniekzaaierij is en met name op de slappe maatregelen in de betreffende landen rondom Kerst komt.t_captain schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:09:
[...]
Inderdaad. Uit steeds meer verschillende cijfers, Nederlands en internationaal, lijkt het effect mee te vallen. Ik deel de grote angst van het kabinet oiver die Britse variant helemaal niet meer.
Als de daling zo doorzet dan zitten we rond 8 februari ook op die cijfers, maar je kan er ook 14 februari van maken. Data waren (op de basisscholen na) slechts als een indicatie bedoeld.[...]
Voor de effecten van heropening van de winkels kunnen we over de grens kijken in Belgie (1-12-2020, wel restricties zoals "winkel alleen") en Luxemburg.(10-1-2021, geen restricties behalve een beperking op het aantal mensen per m2).
Beide landen bevinden zich qua besmettingen op een stabiel niveau dat per capita zo rond 50 a 60% van het Nederlandse cijfer zit. In beide gevallen geen sprake van een stijging of opwaartse knik in het de grafiek na de heropening van de winkels. De suggestie is dat winkelen, met een beetje afstand en respect voor elkaar, niet hoeft te leiden tot oplopende aantallen besmettingen.
Misschien is het wel verstandig om onze cijfers ook eerst naar BE/LU te laten dalen.
Die aanvullende maatregelen ben ik het helemaal mee eens, dat is ook prima. Handhaaf er desnoods maar wat strakker op als dat moet.
Ik bedoelde het een beetje gekscherend, was mij niet bewust dat dit ook echt gebeurde. Ik zou er echt direct voor tekenen als het zou kunnen hier.[...]
Ik heb gelezen dat ze dat in Israel ook doen. Tegen het einde van de dag ontstaat er een rij voor de deur van de klienieken en ziekenhuizen, en de restanten van de dag worden aan mensen in deze rij gegeven.
Als je genoeg inkoopt kan je genoeg snelheid maken. De EU heeft daar niet voor gekozen en ik weet niet of ik in Israël zou willen wonen wat dat betreft. Om 2 redenen hebben ze zoveel vaccins, ze betalen een klap geld meer en zijn vooral proefkonijn. Vooral dat tweede staat mij wat tegen, ik vond het helemaal niet zo erg dat we wat meer in de achterhoede liepen. Maar nu is het tijd om vaart te gaan maken!Sowieso is de snelheid van vaccinatie daar indrukwekkend:
https://ourworldindata.or...cinations?country=NLD~ISR
Per gisteren 44% gevaccineerd. En we zitten nog maar in januari (of in Shevat, of in Jumada Al-Akhirah, afhankelijk van je keuze van kalender)
Sportscholen hebben voornamelijk lokale bezoekers. Als je Rotterdam centrum open gooit krijg je vanuit alle uithoeken in Nederland bezoekers.
Waar ik RIVM zei bedoelde ik eigenlijk OMT, excuus daarvoor. Heb het aangepast.Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Dat suggereert dat het RIVM überhaupt iets als waarheid neer zet. Zij doen al een jaar niets anders dan het benoemen van aanwijzingen en als iets niet wetenschappelijk bewezen is gaan ze het zeker niet als feit hanteren. In tegenstelling tot de media en publieke opinie. Als je dan verwacht dat het RIVM gaat stellen dat iets toch niet waar was ook al is er niets bewezen dan kom je inderdaad bedrogen uit.
Het OMT, en zeker de leden individueel die maar al te graag voor de camera verschijnen, hebben wel degelijk bepaalde waarheden neergezet. Een deel ervan is ook zo (bijvoorbeeld 1,5 meter afstand en grote groepen). Maar er wordt ook een hoop aangenomen en geroepen en nooit meer bijgesteld.
Sowieso lijkt de lijn van het OMT enkel verzwaren te zijn. En dat slaat nergens op, als nu maatregel X niet wordt opgevolgd dan kan je wel verzwaren maar daarmee los je niets op natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 26-01-2021 12:23 ]
We gooien toch niet 1 centrum open?Mr.Joker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:20:
Ik gok niet dat niet-essentiële winkels eerder opengaan dan de sportscholen.
Sportscholen hebben voornamelijk lokale bezoekers. Als je Rotterdam centrum open gooit krijg je vanuit alle uithoeken in Nederland bezoekers.
En ook daar zijn prima aanvullende maatregelen voor te bedenken, als we met zijn allen (en de overheid voorop) in oplossingen zouden denken dan zou het allemaal een stuk eenvoudiger worden. Sluit simpelweg de parkeergarages af en je voorkomt al ontzettend veel bezoekers van buitenaf.
Daar zijn wel iets steviger stellingen uit vandaan gekomen inderdaad, maar ook die kan ik niet echt betrappen op grove inconsistentie om eerlijk te zijn.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:20:
Waar ik RIVM zei bedoelde ik eigenlijk OMT, excuus daarvoor.
Het OMT, en zeker de leden individueel die maar al te graag voor de camera verschijnen, hebben wel degelijk bepaalde waarheden neergezet. Een deel ervan is ook zo (bijvoorbeeld 1,5 meter afstand en grote groepen). Maar er wordt ook een hoop aangenomen en geroepen en nooit meer bijgesteld.
Wat mij wel opvalt is dat ze soms een advies met stelling brengen en dat van zes kanten genuanceerd en ingedekt hebben, maar dat al die context vervalt bij het verslag in de media. Daarna worden ze er maanden lang aan gehouden terwijl het nooit zo stellig geweest is.
Het probleem is dan ook dat er zo weinig nog echt bewezen is dat het veel onderzoeken zijn die in een richting wijzen en dan ineens weer ergens anders heen. Het is soms ook een beetje wat je gelooft. En tegenstanders van de maatregelen weten natuurlijk altijd wel een onderzoek/instantie/land te vinden waar ze iets anders vinden en die hebben dan natuurlijk gelijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ook al gooi je alle centra openDrardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:22:
[...]
We gooien toch niet 1 centrum open?
En ook daar zijn prima aanvullende maatregelen voor te bedenken, als we met zijn allen (en de overheid voorop) in oplossingen zouden denken dan zou het allemaal een stuk eenvoudiger worden. Sluit simpelweg de parkeergarages af en je voorkomt al ontzettend veel bezoekers van buitenaf.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Veel garages zijn commercieel, die zijn best lastig te sluiten gok ik zo.
Ik denk dat een kapper en de sportfaciliteiten belangrijker voor de volksgezondheid zijn dan een nieuwe broek of shirt die je ook online kan bestellen.
Het lukt nu toch ook om simpelweg alles te sluiten? Dan compenseren ze deze bedrijven maar, we geven nu ook miljarden uit aan alle commerciële bedrijven die gesloten zijn.Mr.Joker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:25:
[...]
Ook al gooi je alle centra open![]()
Makkelijker gezegd dan gedaan. Veel garages zijn commercieel, die zijn best lastig te sluiten gok ik zo.
Ik denk dat lang niet iedereen behendig genoeg is voor dat online bestellen. Sommige dingen wil je voelen en zien.Ik denk dat een kapper en de sportfaciliteiten belangrijker voor de volksgezondheid zijn dan een nieuwe broek of shirt die je ook online kan bestellen.
Maar ik heb sowieso een gekleurde bril, ik denk dat winkelen echt 0,0 negatief effect heeft. Wel net voor de kerst toen je over de hoofden kon lopen, maar ik denk dat we vorig jaar en ondertussen in veel landen wel kunnen zien dat het echt weinig tot niets uitmaakt.
Het is een duivels dilemma. Nu zomaar toegeven is ook een signaal wat je absoluut niet wilt geven.CMD-Snake schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:28:
Het kabinet houdt vast aan de avondklok. Met sterke taal van Grapperhaus lijkt het hard tegen hard te gaan worden. Ik vrees met grote vrees dat we nog wel wat onrustige nachten krijgen.
Een groot voordeel is wel dat als je nu alsnog de straat op gaat en je neer geknuppeld wordt dit maar één ding kan betekenen: dat is volledig terecht. Een excuus dat je daar toevallig liep kom je nu echt niet meer mee weg.
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 26-01-2021 12:33 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze moeten ook niet buigen. De overheid moet wel denken in oplossingen. Geef die jonge gasten de mogelijkheid om te sporten overdag of iets. Ik bedoel, die gasten zoeken mekaar toch op, kan je ze net zo goed een uitlaatklep geven.CMD-Snake schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:28:
Het kabinet houdt vast aan de avondklok. Met sterke taal van Grapperhaus lijkt het hard tegen hard te gaan worden. Ik vrees met grote vrees dat we nog wel wat onrustige nachten krijgen.
Dat je als overheid denkt dat die jongeren mekaar niet ontmoeten voordat de avondklok in gaat getuigt van weinig inlevingsvermogen en je staat dan ver af van de maatschappij (al is dat geen verrassing)
Samen schoffelen wellicht een idee?Mr.Joker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:33:
Ze moeten ook niet buigen. De overheid moet wel denken in oplossingen. Geef die jonge gasten de mogelijkheid om te sporten overdag of iets. Ik bedoel, die gasten zoeken mekaar toch op, kan je ze net zo goed een uitlaatklep geven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat hebben ze grotendeels aan zichzelf te wijten. Als ze iets bedacht hebben dan staan ze massaal voor de camera of lekken het via de achterdeur naar de pers. Van enige structuur lijkt geen sprake te zijn.Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:25:
[...]
Wat mij wel opvalt is dat ze soms een advies met stelling brengen en dat van zes kanten genuanceerd en ingedekt hebben, maar dat al die context vervalt bij het verslag in de media. Daarna worden ze er maanden lang aan gehouden terwijl het nooit zo stellig geweest is.
Waarmee ik de media zeker niet uitvlak, die hebben ook absoluut een aandeel.
Het gekke vind ik dat al hun onderzoeken enkel naar het negatieve lijken te gaan. In andere landen wordt geprobeerd om bijvoorbeeld in de buitenlucht een festival te houden (Spanje, succesvol verlopen) terwijl wij enkel aan het neuzelen zijn of een avondklok om 20:00 meer effect heeft dan om 20:14 of 20:35.Het probleem is dan ook dat er zo weinig nog echt bewezen is dat het veel onderzoeken zijn die in een richting wijzen en dan ineens weer ergens anders heen. Het is soms ook een beetje wat je gelooft. En tegenstanders van de maatregelen weten natuurlijk altijd wel een onderzoek/instantie/land te vinden waar ze iets anders vinden en die hebben dan natuurlijk gelijk.
Ik voel echt een grote aandrang om mijn perspectief plaat er maar weer eens op te gooien. Ik vind namelijk dat je de spijker op zijn kop slaat, alle plezier is er al maanden uit en het lijkt er vooralsnog niet op dat daarin iets veranderd.Mr.Joker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:33:
[...]
Ze moeten ook niet buigen. De overheid moet wel denken in oplossingen. Geef die jonge gasten de mogelijkheid om te sporten overdag of iets. Ik bedoel, die gasten zoeken mekaar toch op, kan je ze net zo goed een uitlaatklep geven.
Dat je als overheid denkt dat die jongeren mekaar niet ontmoeten voordat de avondklok in gaat getuigt van weinig inlevingsvermogen en je staat dan ver af van de maatschappij (al is dat geen verrassing)
Maar ik vind het ook heel goed dat ze niet buigen, zet dan maar het leger in. Dit moet je als overheid (en maatschappij) nooit maar dan ook nooit accepteren. Ook al is de situatie nog zo zwaar en uitzichtloos, geweld zal nooit iets oplossen.
Indien geweld niet de oplossing is moeten we het leger niet inzetten, aangezien de focus dan niet zal liggen op het deescaleren van de situatie maar (met geweld) inperken en overwinnen.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:37:
[...]
Ik voel echt een grote aandrang om mijn perspectief plaat er maar weer eens op te gooien. Ik vind namelijk dat je de spijker op zijn kop slaat, alle plezier is er al maanden uit en het lijkt er vooralsnog niet op dat daarin iets veranderd.
Maar ik vind het ook heel goed dat ze niet buigen, zet dan maar het leger in. Dit moet je als overheid (en maatschappij) nooit maar dan ook nooit accepteren. Ook al is de situatie nog zo zwaar en uitzichtloos, geweld zal nooit iets oplossen.
Het is alleen een dilemma indien je er van uit gaat dat rellen daadwerkelijk stoppen bij afschaffing van de avondklok. Indien dit niet het geval is, is intrekken geen dilemma meer.Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:32:
[...]
Het is een duivels dilemma. Nu zomaar toegeven is ook een signaal wat je absoluut niet wilt geven.
Een groot voordeel is wel dat als je nu alsnog de straat op gaat en je neer geknuppeld wordt dit maar één ding kan betekenen: dat is volledig terecht. Een excuus dat je daar toevallig liep kom je nu echt niet meer mee weg.
In dat licht.. onderbouw ook maar dan..Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:07:
[...]
In dat licht ben ik erg benieuwd naar jouw eigen onderbouwing. We hebben 17+ miljoen mensen die braaf thuis blijven en groepen van enkele tientallen tot honderden relschoppers (paar duizend totaal?) die de straat op gaan.
Daar waar het halve land voorheen lekker met te veel mensen bij elkaar op bezoek ging zonder afstand houden is er nu een beperkte groep die zich op straat begeeft. In de buitenlucht, met grappig genoeg vaak nog best anderhalve meter afstand en gezichtsafdekking.
Hoe denk jij zelf te kunnen onderbouwen dat de avondklok averechts werkt?
8.65 miljoen mensen ging blijkbaar lekker bij elkaar op bezoek na 9 uur 's avonds, en nu dan?
Kom maar met de cijfers.
Maar goed, er zijn geen cijfers bekend, dus mijn stelling dat de avondklok averechts werkt is ook nog niet waar, mea culpa.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Het is alleen zo zuur voor ondernemers wiens winkel geplunderd wordt en de persoon wie zijn auto in vlammen ziet opgaan. De verzekeraars hebben al gezegd niet alle schade te dekken. Je kan dan wel zeggen kosten verhalen op dat gajes, maar doorgaans is dat proberen te plukken van een kale kip.Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:32:
Zo'n beetje alle overdrukventielen zitten nu al enige tijd dicht, niet echt een goede situatie. Per direct afschaffen van de avondklok is inderdaad slecht voor de publiciteit, maar ik zie laten aflopen op 9 februari als een zeer goede mogelijkheid, maar helaas is het dan nog bijna twee weken volhouden. Er is te lichtzinnig in gedacht over de avondklok in het kabinet en welke gevolgen deze zou hebben.Mr.Joker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:33:
Met alle respect maar dan heb je geloof ik nooit zo heel goed opgelet bij geschiedenis les.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:37:
[...]
. Ook al is de situatie nog zo zwaar en uitzichtloos, geweld zal nooit iets oplossen.

Ik denk dat het leger, samen met de ME, prima in staat zal zijn om de situatie te de-escaleren. Ze hebben de juiste uitrusting om het geweld te kunnen weerstaan (een normale agent wil geen stoeptegel koppen), de juiste training en het juiste materiaal om de relschoppers eruit te halen.BoB_HenK schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:41:
[...]
Indien geweld niet de oplossing is moeten we het leger niet inzetten, aangezien de focus dan niet zal liggen op het deescaleren van de situatie maar (met geweld) inperken en overwinnen.
In Vietnam verliep dat lekker soepel. Of de Golfoorlog. Of WO I en II. Allemaal succesverhalen uit onze recente geschiedenis.Metro2002 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Met alle respect maar dan heb je geloof ik nooit zo heel goed opgelet bij geschiedenis les.
Ik heb bij geschiedenis nooit gehoord over een groep van een paar duizend oproerkraaiers die hun zin kregen, maar je kan mij vast voorzien van een ruim arsenaal aan voorbeelden?
Dit om hen de ogen te openen dat hun acties impact hebben op meer mensen dan slechts henzelf.42erik schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:55:
[...]
Afgezien van het feit dat het minder ethisch is, wat heeft hun familie ermee te maken?
Ze geven mogelijk weinig om hun eigen (kwaliteit van) leven, maar misschien dat ze zich nog eens bedenken als je de consquenties wat breder trekt...
De boeren, kick out Zwarte Piet, onderwijspersoneel, politieagenten.. moet ik nog doorgaan?Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:46:
[...]
Ik heb bij geschiedenis nooit gehoord over een groep van een paar duizend oproerkraaiers die hun zin kregen, maar je kan mij vast voorzien van een ruim arsenaal aan voorbeelden?
Edit: misschien niet allemaal met geweld, maar oproerkraaiers kun je ze zeker noemen.
[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 26-01-2021 12:51 ]
Ik mis het stukje geweld, heeft het onderwijspersoneel bijvoorbeeld ook winkels geplunderd om hun zin te krijgen?St@m schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:50:
[...]
De boeren, kick out Zwarte Piet, onderwijspersoneel, politieagenten.. moet ik nog doorgaan?
Maar waarom zouden ze niet mogen buigen? Ik denk dat er maar heel weinigen vinden dat het gevoerde beleid goed is. Dat een aantal mensen dit op een manier uiten die niet door de beugel kan, is dat dan de reden om jezelf, uit walging voor die mensen waar je op neerkijkt, dan maar te scharen achter het beleid waar je het ook niet mee eens bent?Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:37:
[...]
Ik voel echt een grote aandrang om mijn perspectief plaat er maar weer eens op te gooien. Ik vind namelijk dat je de spijker op zijn kop slaat, alle plezier is er al maanden uit en het lijkt er vooralsnog niet op dat daarin iets veranderd.
En in de geschiedenis heeft geweld/opstand al heel wat opgelost. Enig idee hoe bijvoorbeeld Ceaușescu zijn macht overgedragen heeft?
alles kan off-topic
Iedereen heeft een reden, ook die relschoppersGonadan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:04:
[...]
...Laten we dat niet allemaal op één hoop gaan vegen want dan geef je die relschoppers veel te veel eer. Daar zit echt niet zoveel inhoudelijke gedachte achter. De mensen die daadwerkelijk met een reden gingen demonstreren zijn allang weggejaagd.
Of iemand vindt dat gevoerd beleid in een crisissituatie moet, zeker in het egocentrische Nederland, niet de leidraad zijn aangezien dit de maatschappij niet zal dienen. Zie dit als een 'don't negotiate with kidnappers' situatie; al zou nu toegeven de juiste weg zijn (is het m.i. niet) is het hek van de dam indien je een knieval maakt voor een relatief kleine groep tuig van de richel. Overigens is de reactie om je dan maar achter beleid dat je wellicht niet steunt te scharen ergens wel logisch - in het licht van de randdebielen die de laatste dagen huishouden lijkt een paardenmiddel als een avondklok opeens een stuk redelijker.Ankona schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:54:
[...]
Maar waarom zouden ze niet mogen buigen? Ik denk dat er maar heel weinigen vinden dat het gevoerde beleid goed is. Dat een aantal mensen dit op een manier uiten die niet door de beugel kan, is dat dan de reden om jezelf, uit walging voor die mensen waar je op neerkijkt, dan maar te scharen achter het beleid waar je het ook niet mee eens bent?
En in de geschiedenis heeft geweld/opstand al heel wat opgelost. Enig idee hoe bijvoorbeeld Ceaușescu zijn macht overgedragen heeft?
Ceaușescu leidde een dictatoriaal regime en is uiteindelijk in een opstand van 100.000 mensen, ironisch genoeg grotendeels door de CP zelf uit fabrieken getrokken en in bussen naar Boekarest gereden, ten val gekomen. Een dictator die zijn burgers terroriseerde, dus geen Rutte die een avondklok voor twee weken instelt

[ Voor 9% gewijzigd door BoB_HenK op 26-01-2021 13:11 ]
Er zijn normale methodes om je ongenoegen kenbaar te maken.Ankona schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:54:
[...]
Maar waarom zouden ze niet mogen buigen? Ik denk dat er maar heel weinigen vinden dat het gevoerde beleid goed is. Dat een aantal mensen dit op een manier uiten die niet door de beugel kan, is dat dan de reden om jezelf, uit walging voor die mensen waar je op neerkijkt, dan maar te scharen achter het beleid waar je het ook niet mee eens bent?
We leven in 2021, niet in de middeleeuwen. Ik mag toch hopen dat we in een ontwikkeld land als Nederland gewoon met elkaar kunnen communiceren en niet hoeven te slopen en plunderen?En in de geschiedenis heeft geweld/opstand al heel wat opgelost. Enig idee hoe bijvoorbeeld Ceaușescu zijn macht overgedragen heeft?
Verwijderd
In mei stond op de planning dat restaurants en kroegen eerder open zouden gaan dan de sportscholen. Onder druk zijn ze tegelijk opengegaan. Maar het OMT maakt zich echt wel meer zorgen over sproeiende sporters dan de losse contacten in een winkel.Mr.Joker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:20:
Ik gok niet dat niet-essentiële winkels eerder opengaan dan de sportscholen.
Vergeet niet dat echt winkelen er voorlopig niet inzit. De Belgische manier.. alleen winkelen + ecvt op afspraak zal het in het begin worden.
Dan zonder je de relschoppers verder af van de rest van de maatschappij.
Er zijn nu volgens mijn volkomen niet representatieve steekproef veel mensen die tegen vernielingen zijn, maar die de overheid ook niet vertrouwen. Die wil je graag naar de "goeie" kant brengen. Nu vol in de repressie gaan, gaat het tegenovergestelde bereiken.
Sproeiende sportersVerwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:13:
[...]
In mei stond op de planning dat restaurants en kroegen eerder open zouden gaan dan de sportscholen. Onder druk zijn ze tegelijk opengegaan. Maar het OMT maakt zich echt wel meer zorgen over sproeiende sporters dan de losse contacten in een winkel.
Vergeet niet dat echt winkelen er voorlopig niet inzit. De Belgische manier.. alleen winkelen + ecvt op afspraak zal het in het begin worden.
Voor zover ik weet zijn sportscholen niet echt een bron van besmetting gebleken. (Ook logisch, aangezien de sportscholen als laatste dicht gingen)
Ik denk dat de lokale sportschool misschien een oppervlakte van 2000-3000m2 heeft? Daar mochten 30 sporters per tijdsslot aanwezig zijn. Daar zal het probleem hem niet in zitten
In de stadions zijn ook 0 besmettingen geconstateerd, ondanks het springen en dansen van de Feyenoord supporters.Mr.Joker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:19:
[...]
Sproeiende sporters![]()
![]()
Voor zover ik weet zijn sportscholen niet echt een bron van besmetting gebleken. (Ook logisch, aangezien de sportscholen als laatste dicht gingen)
Ik denk dat de lokale sportschool misschien een oppervlakte van 2000-3000m2 heeft? Daar mochten 30 sporters per tijdsslot aanwezig zijn. Daar zal het probleem hem niet in zitten
Het lijkt mij logisch om de stadions per direct te openen, daar zal het probleem hem niet in zitten.
Maar zo is er voor elke sluiting wel een excuus te bedenken
Dat sluit ook enige vorm van (zelf)reflectie uit. We stapelen maatregelen maar door. Iets werkt niet? Nog een maatregel erbij. Zal wel aan de burger liggen dat het niet werkte omdat ze niet luisterden. Het kabinet lijkt soms ook net een paard met oogkleppen op bij dergelijke momenten. Er is een reëel risico dat het kabinet en het OMT zich blindstaren en soms heb je dan signalen van buiten nodig om te zeggen dat er ook andere zaken nog toe doen.BoB_HenK schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:05:
Of iemand vindt dat gevoerd beleid in een crisissituatie moet, zeker in het egocentrische Nederland, niet de leidraad zijn aangezien dit de maatschappij niet zal dienen.
Die avondklok is voor tenminste twee weken, toen het ingevoerd werd was er geen garantie dat het over zou zijn na 9 februari, het kon net als het overige pakket verlengd worden. Gezien hoe het tot nu toe gaat is de kans aanwezig dat er weer een stukje aangeplakt wordt.
Maar kunnen we nog met elkaar praten in de breedste zin daarvan?Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:11:
Ik mag toch hopen dat we in een ontwikkeld land als Nederland gewoon met elkaar kunnen communiceren en niet hoeven te slopen en plunderen?
De polarisatie wordt telkens sterker. Protest tegen coronamaatregelen is in rap tempo gemarginaliseerd. Deels dankzij Viruswaarheid en hun geneuzel over samenzweringstheorieën, waardoor serieus protest/bezwaar ook al snel op die manier weggezet wordt, maar ook deels hoe elk bezwaar nu afgeschilderd wordt. In heel veel media wordt al snel het oordeel 'wappie' geveld.
Zodra je tegen een coronamaatregel bent dan is het label 'wappie' erg snel geplakt. Het is al de methode om iemand buitenspel te zetten. Zelfs in de Tweede Kamer gebeurt dit al, zie hoe Rutte de suggestie deed dat Wilders een 'wappie' was omdat hij tegen de avondklok was. Wilders had serieuze argumenten, maar hoefden al niet meer te luisteren want hij was tot 'wappie' verklaard.
We zetten steeds harder tegen elkaar af en dat zorgt alleen maar dat elke partij zich dieper ingraaft. Uiteindelijk zal je toch echt een dialoog moeten hebben om mensen weer te herwinnen uit een fantasiewereld van samenzweringen en ook om te luisteren naar echte grieven.
Ik las gisteren in het NRC deze uitspraak van Thomas Erdbrink, verslaggever van de New York Times o.a. voor Nederland:
Ik denk dat hij daarmee een goed punt maakt.„Als demonstranten zeggen ‘de media zijn het virus’, dan bedoelen ze daarmee dat ze zichzelf niet terughoren. Als je als NOS wordt bedreigd door boze mensen is dat natuurlijk vreselijk, maar ga eens praten met de vertegenwoordigers van die mensen. Niet om sympathie te krijgen voor ze, maar om te weten wat hen drijft. Wat zit erachter? Maar ik zie te veel berichten over politiepaarden die een blessure hebben opgelopen en hoor te weinig van diegenen die kritiek hebben op het overheidsbeleid. In een land dat niet wil polariseren, moet je naar elkaar luisteren. Anders krijg je Amerikaanse toestanden.”
Waar héb je het over? Het enige dat ik zeg is dat individueel belang in een pandemie niet kan en mag prevaleren boven groepsbelang aangezien dit de situatie onnodig verergerd en verlengt voor de grote groep. Het al dan niet reflecteren op de effectiviteit van maatregelen staat hier geheel los van en staat het afwegen van of afzetten tegen andere belangen absoluut niet in de weg?CMD-Snake schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:25:
[...]
Dat sluit ook enige vorm van (zelf)reflectie uit. We stapelen maatregelen maar door. Iets werkt niet? Nog een maatregel erbij. Zal wel aan de burger liggen dat het niet werkte omdat ze niet luisterden. Het kabinet lijkt soms ook net een paard met oogkleppen op bij dergelijke momenten. Er is een reëel risico dat het kabinet en het OMT zich blindstaren en soms heb je dan signalen van buiten nodig om te zeggen dat er ook andere zaken nog toe doen.
Die avondklok is voor tenminste twee weken, toen het ingevoerd werd was er geen garantie dat het over zou zijn na 9 februari, het kon net als het overige pakket verlengd worden. Gezien hoe het tot nu toe gaat is de kans aanwezig dat er weer een stukje aangeplakt wordt.
Grote probleem m.i. is de feitelijke juistheid van de argumenten die er bij worden gehaald en de vorm waarin de boodschap wordt gebracht. Of het nu de discussie is over het toepassen van malaria medicijnen, de nonsens dat je embryo's krijgt ingespoten bij vaccinatie of de complot theoriën over hoe Rutte een dictatoriaal bewind voert of wil voeren. De groep die dergelijke argumenten opvoert hoeft niet groot te zijn, zo lang ze maar het luidste aanwezig zijn en weigeren naar rationele argumenten te lusiteren zullen ze blijvende schade aan de dialoog aanrichten. Indien het 'niet-wappie' kamp vervolgens alleen dergelijke argumenten tegen de maatregelen hoort (en dus geen nuance), wordt enige tegenspraak al snel (in veel gevallen onterecht) met 'wappie' gedrag geassocieerd.CMD-Snake schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:25:
[...]
Zodra je tegen een coronamaatregel bent dan is het label 'wappie' erg snel geplakt. Het is al de methode om iemand buitenspel te zetten. Zelfs in de Tweede Kamer gebeurt dit al, zie hoe Rutte de suggestie deed dat Wilders een 'wappie' was omdat hij tegen de avondklok was. Wilders had serieuze argumenten, maar hoefden al niet meer te luisteren want hij was tot 'wappie' verklaard.
We zetten steeds harder tegen elkaar af en dat zorgt alleen maar dat elke partij zich dieper ingraaft. Uiteindelijk zal je toch echt een dialoog moeten hebben om mensen weer te herwinnen uit een fantasiewereld van samenzweringen en ook om te luisteren naar echte grieven.
Overigens is, zoals je zelf aangeeft, het omgekeerde ook waar: Beide kanten graven zich in, dus het komt evengoed veel voor dat indien je je uitspreekt vóór genomen maatregelen je wordt weggezet als 'schaap'.
[ Voor 41% gewijzigd door BoB_HenK op 26-01-2021 13:39 ]
Daar heb je knelpunten zitten in de toegangen en uitgangen van de massa.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:25:
[...]
In de stadions zijn ook 0 besmettingen geconstateerd, ondanks het springen en dansen van de Feyenoord supporters.
Het lijkt mij logisch om de stadions per direct te openen, daar zal het probleem hem niet in zitten.
Maar zo is er voor elke sluiting wel een excuus te bedenken
Daar heb je in een sportschool met 30 man geen last van.
No sweat als ze langer dichtblijven, heb al een aardige gym thuis staan in 1 van de kamers
Waarom niet? Ik laat het ook liever voor die tijd een beetje bijknippen maar ik ga er niet dood van als het nog even doorgroeit. Laat staan dat ik zou gaan rellen, winkels vernielen en ziekenhuizen aanvallen omdat mijn coupe niet meer helemaal sjiek is. En ik zou eigenlijk ook best Rutte en De Jong met lange haren op de persco willen zienDrardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:13:
[...]
De kappers dichthouden tot eind maart gaat je niet lukken, dat gaat de bevolking niet meer slikken.
(ja ik weet dat daar al meme plaatjes van zijn, ik bedoel dat ik ze echt met lange haren live op tv zou willen zien - niet alleen voor de lach, vooral omdat ze dan laten zien dat ze zich zelf ook aan de beperkingen houden)
Een behoorlijk verschil met voor de avondklok.
Maar voor een ander zal er wel een andere observatie zijn.....
St@m schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:41:
[...]
In dat licht.. onderbouw ook maar dan..
8.65 miljoen mensen ging blijkbaar lekker bij elkaar op bezoek na 9 uur 's avonds, en nu dan?
Kom maar met de cijfers.
Maar goed, er zijn geen cijfers bekend, dus mijn stelling dat de avondklok averechts werkt is ook nog niet waar, mea culpa.
Vaccinatiedag 21: de Nu-ook-de-vaccinaties-op-het-coroanadashboard editie
— Yorick (@YorickB) 26 januari 2021
Officiële stand: 163.931
GGD'en: 116.593
Ziekenhuizen: 40.216
Zorginstellingen: 16.829
(dit telt niet op, want het dashboard gebruikt data van een dag oud. (I know))#yayVoorOpenData pic.twitter.com/fLZz1ee40L
:fill(white):strip_exif()/f/image/BGVM8bDKZvENx9DU1r4rbt6t.png?f=user_large)
Bijna op 1 procent. Niet veel, maar het lijkt tenminste op een wat serieuzer getal.
[ Voor 61% gewijzigd door Drardollan op 26-01-2021 13:59 ]
Verwijderd
Nouja... In december gingen de getallen sterk omhoog. Kroegen waren dicht.. dus andere plekken was er nog steeds veel verspreiding. Na sluiten van winkels, scholen en sportscholen daalden ze.. Ik denk dat scholen de hoofdprioriteit hebben voor openen.Mr.Joker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:19:
[...]
Sproeiende sporters![]()
![]()
Als ik het zweethok van mijn sportschool zie.. dan is een ziek persoon genoeg voor een massa-spread event. Afstand houden is sowieso geen optie door de beperkte ruimte.
Day 335, The We-want-moe-open-data edition
— Yorick (@YorickB) 26 januari 2021
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢2.379 (-5)
🟢Clinic: 1.705 (-15)
🔴ICU: 674 (10)
New:
🔴Clinic: 219
🔴ICU: 52
In 🇩🇪: 4#corona #stayhome pic.twitter.com/fy2SXRyeSW
Zoals verwacht op de dinsdag weer even boven de 200 qua nieuwe opnames in de kliniek. Alleen jammer van de IC cijfers, 52 is wel veel..
[ Voor 65% gewijzigd door Laguna op 26-01-2021 14:15 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Tsja ik probeer maar optimistisch te blijven hierover. Klein 200.000 mensen in ons land die hem al hebben. Hadden er meer kunnen zijn ben ik van mening. Ik ben ook voor het 24/7 prikken van mensen.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:58:
[Twitter]
[Afbeelding]
Bijna op 1 procent. Niet veel, maar het lijkt tenminste op een wat serieuzer getal.
200.000 is natuurlijk al best veel. Op naar de miljoen en daar voorbij
Vanaf hoeveel zal de aantal besmettingen naar beneden gaan vraag ik me af? Ik las laatst dat 2 miljoen Nederlanders al imuniteit hadden? Tel deze prikken er bij op en het gaat hard lijkt me?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Onzin, als sportscholen daadwerkelijk een grote bron van besmetting waren geweest had dit allang gebleken uit BCO. Winkels staan er ook los van, dan blijven dus scholen en bedrijven over.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:01:
[...]
Nouja... In december gingen de getallen sterk omhoog. Kroegen waren dicht.. dus andere plekken was er nog steeds veel verspreiding. Na sluiten van winkels, scholen en sportscholen daalden ze.. Ik denk dat scholen de hoofdprioriteit hebben voor openen.
Als ik het zweethok van mijn sportschool zie.. dan is een ziek persoon genoeg voor een massa-spread event. Afstand houden is sowieso geen optie door de beperkte ruimte.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
3,5 miljoen Nederlanders onderhand. Je gaat pas reductie zien in het aantal besmettingen door vaccinaties als meer dan 60% immuun is.Agent47 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:05:
[...]
Tsja ik probeer maar optimistisch te blijven hierover. Klein 200.000 mensen in ons land die hem al hebben. Hadden er meer kunnen zijn ben ik van mening. Ik ben ook voor het 24/7 prikken van mensen.
200.000 is natuurlijk al best veel. Op naar de miljoen en daar voorbij![]()
Vanaf hoeveel zal de aantal besmettingen naar beneden gaan vraag ik me af? Ik las laatst dat 2 miljoen Nederlanders al imuniteit hadden? Tel deze prikken er bij op en het gaat hard lijkt me?
Dit percentage kan lager zijn, aangezien we door de maatregelen niet op een R van 2,5 zitten, maar rond de 1 en je dus eerder effect gaat zien.
Je kan echter wel zien dat bijvoorbeeld onder een bepaalde leeftijdsgroep nauwelijks besmettingen voorkomen (stel je hebt de meeste 70’ers gevaccineerd)
Of je kan zien dat het aantal ziekenhuis opnames significant omlaag gaat, dit zijn immers voor het grootste gedeelte de 60+
Maar hoe weet je dat je op de sportschool bent aangestoken? Zelfde probleem met de winkels, BCO werkt daar niet zo goed.Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:10:
[...]
Onzin, als sportscholen daadwerkelijk een grote bron van besmetting waren geweest had dit allang gebleken uit BCO. Winkels staan er ook los van, dan blijven dus scholen over.
Zolang je weet dat we niet voldoende vaccins hebben is het weinig zinnig om over te gaan op 24/7 prikken.Agent47 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:05:
[...]
Tsja ik probeer maar optimistisch te blijven hierover. Klein 200.000 mensen in ons land die hem al hebben. Hadden er meer kunnen zijn ben ik van mening. Ik ben ook voor het 24/7 prikken van mensen.
Dat mag je inderdaad optellen, en er wat afhalen voor mensen die niet voldoende immuniteit hebben. Ik denk dat je wel veilig kan aannemen dat we ergens tussen de 3 en 4 miljoen immune mensen hebben ondertussen. Die 2,3 miljoen komt van Sanquin en is niet representatief voor de hele bevolking. RIVM gaat uit van ongeveer 3 miljoen (https://www.trouw.nl/zorg...voor-de-vaccins~b06a11cd/) en ik denk dat dat nog vrij conservatief is. Met de vaccinaties erbij op zou ik het eerder richting de 4 miljoen schatten.200.000 is natuurlijk al best veel. Op naar de miljoen en daar voorbij![]()
Dus ja, het gaat wel echt hard. En elke dag dat er meer vaccins beschikbaar zijn zal het harder gaan.
De -5 is wel teleurstellend. Ik had hogere verwachtingen van deze week, maar de week is natuurlijk nog niet voorbij.Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:05:
[Twitter]
Zoals verwacht op de dinsdag weer even boven de 200 qua nieuwe opnames in de kliniek. Alleen jammer van de IC cijfers, 52 is wel veel..
De nieuwe opnames zeggen op maandag en dinsdag weinig, maar het is wel jammer dat het boven de 200 ligt.
Einde komt (heel) langzaam in zicht dus...Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Zolang je weet dat we niet voldoende vaccins hebben is het weinig zinnig om over te gaan op 24/7 prikken.
[...]
Dat mag je inderdaad optellen, en er wat afhalen voor mensen die niet voldoende immuniteit hebben. Ik denk dat je wel veilig kan aannemen dat we ergens tussen de 3 en 4 miljoen immune mensen hebben ondertussen. Die 2,3 miljoen komt van Sanquin en is niet representatief voor de hele bevolking. RIVM gaat uit van ongeveer 3 miljoen (https://www.trouw.nl/zorg...voor-de-vaccins~b06a11cd/) en ik denk dat dat nog vrij conservatief is. Met de vaccinaties erbij op zou ik het eerder richting de 4 miljoen schatten.
Dus ja, het gaat wel echt hard. En elke dag dat er meer vaccins beschikbaar zijn zal het harder gaan.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Wow... En dat rechtvaardigt de familie afrekenen op de acties van een ander... .Nee ok...gustaveau schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:50:
[...]
Dit om hen de ogen te openen dat hun acties impact hebben op meer mensen dan slechts henzelf.
Ze geven mogelijk weinig om hun eigen (kwaliteit van) leven, maar misschien dat ze zich nog eens bedenken als je de consquenties wat breder trekt...
Zeker, even doorbijten. Hopen op snel wat mooier weer, dat helpt ook goed.Agent47 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:13:
[...]
Einde komt (heel) langzaam in zicht dus...
Als je 'reden' met de betekenis 'argument' uit legt heb je gelijk inderdaad. Maar ik pak stiekem ook een beetje de betekenis mee van een gerelateerd woord, 'rede'. In die zin dat een 'reden' een weloverwogen keuze met het gezond verstand is geweest..
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als ik dan nu eens de positieve bril op mag zettenDrardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:12:
[...]
De -5 is wel teleurstellend. Ik had hogere verwachtingen van deze week, maar de week is natuurlijk nog niet voorbij.
De nieuwe opnames zeggen op maandag en dinsdag weinig, maar het is wel jammer dat het boven de 200 ligt.
Vorige week dinsdag was er nog een stijging in bezetting (+16) en waren er 245 nieuwe opnames in de kliniek.
De -5 van vandaag en de nieuwe opnames van 219 beschouw ik dus juist als goed nieuws.
Dat mag jij zeker!Jovatov schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Als ik dan nu eens de positieve bril op mag zetten![]()
Vorige week dinsdag was er nog een stijging in bezetting (+16) en waren er 245 nieuwe opnames in de kliniek.
De -5 van vandaag en de nieuwe opnames van 219 beschouw ik dus juist als goed nieuws.
Nee wat serieuzer, dat had ik niet bekeken en is zeker positief. Langzaam kruipen we toch echt wel naar beneden
Ik snap dat het volgens de wet niet kan, en ethisch niet zo zuiver is, dat stelde ik ook in mijn initiele post hierover.42erik schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:14:
[...]
Wow... En dat rechtvaardigt de familie afrekenen op de acties van een ander... .Nee ok...
Hoe zou jij deze zeer intelligente personen dan "motiveren"?
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
We zijn gelukkig geen laatste meer in de EU met vaccinerenDrardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:58:
[Twitter]
[Afbeelding]
Hier een iets uitgebreider dashboard over de vaccins
[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 26-01-2021 14:24 ]
Omdat als je positief getest bent je bij het BCO o.a. moet opgeven wat je allemaal gedaan hebt en als je vervolgens aangeeft bij de sportschool geweest te zijn en andere mensen die positief getest zijn geven ook aan naar die sportschool geweest te zijn, dan kan je dat op die manier vaststellen. Tevens kan een sportschool alle leden, die op hetzelfde moment gesport hebben als de persoon die positief getest is, inlichten.Mfpower schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Maar hoe weet je dat je op de sportschool bent aangestoken? Zelfde probleem met de winkels, BCO werkt daar niet zo goed.
Daarbij dat het aantal nieuwe opnames vandaag boven de 200 zou zijn had ik 2 dagen geleden al aangegeven, die stijging op dinsdag is er namelijk iedere week.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:20:
[...]
Dat mag jij zeker!Vandaag neem jij mijn taak waar
![]()
Nee wat serieuzer, dat had ik niet bekeken en is zeker positief. Langzaam kruipen we toch echt wel naar beneden
[ Voor 25% gewijzigd door Laguna op 26-01-2021 14:27 ]
Zijn we al wééééééken niet meer hoor? Bulgarije houden we er goed onderErnemmer schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:22:
[...]
We zijn gelukkig geen laatste meer in de EU met vaccineren
Die is inderdaad fijnHier een iets uitgebreider dashboard over de vaccins
Verwijderd
DAt noem ik dan weer complete onzin...Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:10:
[...]
Onzin, als sportscholen daadwerkelijk een grote bron van besmetting waren geweest had dit allang gebleken uit BCO. Winkels staan er ook los van, dan blijven dus scholen en bedrijven over.
Onderzoek naar waar iemand besmet is geraakt... is extreem moeilijk. Iemand die naar de sportschool gaat, is waarschijnlijk ook nog op 10 andere plekken geweest. Wijs dan maar aan waar het gebeurd is.
Waarom dat? Wat is het voordeel van dit anoniem doen?t_captain schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:29:
[...]
Dat is dus hoe het is geregeld.
Het zou prima anders kunnen, anoniem:
* Je maakt een afspraak, krijgt een uniek nummer (deel van de cijfers is een pariteit van de andere cijfers, zeg maar een soort pincode),
* je gaat met je nummer naar de teststraat, doet de test,
* je zoekt je zesultaat op nummer.
Voor mij zou dat de testbereidheid een stuk verhogen.
Om de kans op grootschalige verkoop van persoonsgegevens te verkleinen.42erik schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:40:
[...]
Waarom dat? Wat is het voordeel van dit anoniem doen?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Wow, ik dacht al dat dat gezegd was, maar nu ze er waren twijfelde ik. Maar wel gezegd dus en ze dan alsnog doen... Dat helpt de publieke opinie niet...Keiichi schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Of zoiets als dit: https://www.rtlnieuws.nl/...dklok-bang-voor-eindeloze
"geen fuiken"
Dan moet je ook even kijken wie het zegt. Het is een vakbondsman die geen zak in de melk te brokkelen heeft. Niemand uit het kabinet of de politietop heeft ooit zo iets geopperd.42erik schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:42:
[...]
Wow, ik dacht al dat dat gezegd was, maar nu ze er waren twijfelde ik. Maar wel gezegd dus en ze dan alsnog doen... Dat helpt de publieke opinie niet...
Ik kan ook wel roepen dat politieagenten roze onderbroeken moeten dragen, maar dat betekend niet dat ik maar enig mandaat heb (of dat ze het gaan doen).
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
En ik zou JUIST fuiken gaan gebruiken in het begin. Dat is namelijk de manier om te laten zien dat het serieus is. Anders gaan mensen het weer als een soort van net-niet-regel zien.Standeman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:48:
[...]
Dan moet je ook even kijken wie het zegt. Het is een vakbondsman die geen zak in de melk te brokkelen heeft. Niemand uit het kabinet of de politietop heeft ooit zo iets geopperd.
Ik kan ook wel roepen dat politieagenten roze onderbroeken moeten dragen, maar dat betekend niet dat ik maar enig mandaat heb (of dat ze het gaan doen).
Gewoon pakkans zo hoog mogelijk, liefst eigenlijk ook met een boete van 500 euro ipv 95 euro. Die boete is weer een lachertje natuurlijk. Gewoon de middelde Nederlander paar maanden sparen afhandig maken. Dat is de enige manier waarop je dat volk hier kunt opvoeden.
In een samenleving waarin ongebreidelde verzameling van persoonsgegevens en identiteitsfraude steeds grotere problemen zijn, zou anoniem de standaard moeten worden.42erik schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:40:
[...]
Waarom dat? Wat is het voordeel van dit anoniem doen?
In het belang van verzamelen van cijfers, en contactonderzoek, kun je vrijwillig vragen naar de postcode en telefoonnummer van de mensen die je test. Die BSN is gewoon nergens voor nodig.
Als je een breder gedragen opstand wil, is dat wel de manier ja.Adlermann schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:51:
[...]
En ik zou JUIST fuiken gaan gebruiken in het begin. Dat is namelijk de manier om te laten zien dat het serieus is. Anders gaan mensen het weer als een soort van net-niet-regel zien.
Gewoon pakkans zo hoog mogelijk, liefst eigenlijk ook met een boete van 500 euro ipv 95 euro. Die boete is weer een lachertje natuurlijk. Gewoon de middelde Nederlander paar maanden sparen afhandig maken. Dat is de enige manier waarop je dat volk hier kunt opvoeden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
▶️ Watch the press conference by Commissioner @SKyriakidesEU on vaccine deliveries and on the export transparency scheme. #StrongerTogether https://t.co/iczvKiAiRm
— European Commission (@EU_Commission) 25 januari 2021
Zomaar eventjes aankondigen dat je meer dan 50% minder vaccins gaat leveren. Oeps! Sorry!
Jammer voor het VK, maar ja, EU he.
Oke, hier is dus een apart topic voor..
[ Voor 14% gewijzigd door ACID-dude op 26-01-2021 15:01 ]
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Over inconsistentie gesproken, zie de grafiek van Kuipers bij OP1 en die van van Dissel z'n presentatie voor kamerleden:Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:25:
[...]
Daar zijn wel iets steviger stellingen uit vandaan gekomen inderdaad, maar ook die kan ik niet echt betrappen op grove inconsistentie om eerlijk te zijn.

In mijn ogen zijn er 4 opties.Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:32:
[...]
Het is een duivels dilemma. Nu zomaar toegeven is ook een signaal wat je absoluut niet wilt geven.
Dat het moeilijk is ben ik met je eens, maar de verspreiding gaat vooral door superspreaders (20% besmet 80%) en dat kan je middels BCO zoals ik in m'n vorige post beschreef in kaart brengen. Tevens worden de regels in een sportschool goed nageleefd (N=1), het is een individuele activiteit, er wordt met tijdsloten gewerkt in combinatie met een maximum aan personen en het is een doorstroomlocatie.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:36:
[...]
DAt noem ik dan weer complete onzin...Om die lijn door te trekken.. bedrijven zijn nog steeds vol open.. dus kunnen geen "bron" zijn. Net zo'n kulargument. Net als iedereen nu "besmet" raakt thuis of bij vrienden. Dat zijn plekken dat mensen aan kunnen wijzen als logische plek. Kroegen kwamen ook nooit boven de paar % uit, maar de daling ging (aan het begin) hard toen de kroegen dicht moesten.
Onderzoek naar waar iemand besmet is geraakt... is extreem moeilijk. Iemand die naar de sportschool gaat, is waarschijnlijk ook nog op 10 andere plekken geweest. Wijs dan maar aan waar het gebeurd is.
Ik begrijp dit soort taalgebruik van EU-mensen niet zo. Vaag tot en met. (waar haal je trouwens vandaan dat van die 50% minder?)ACID-dude schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:53:
Ik mag toch hopen dat de EU alle export per acuut blokkeert, tenzij toestemming verleend.
[Twitter]
Zomaar eventjes aankondigen dat je meer dan 50% minder vaccins gaat leveren. Oeps! Sorry!
Jammer voor het VK, maar ja, EU he.
Oke, hier is dus een apart topic voor..
Ik heb wat meer context nodig. Sorry. een tweet zegt me zo weinig met vaag taalgebruik.
[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 26-01-2021 14:58 ]
Dat zijn 2 totaal verschillende grafieken over 2 verschillende zaken. Ik begrijp in de verste verten niet hoe je hier een inconsistentie uit wil destilleren.Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:56:
[...]
Over inconsistentie gesproken, zie de grafiek van Kuipers bij OP1 en die van van Dissel z'n presentatie voor kamerleden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat zou mooi zijn, maar je kunt er niet van uit gaan dat mensen die een infectie doorgemaakt hebben (nog) immuun zijn en/of het kunnen verspreiden, daar is nog geen zekerheid over:Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:11:
Dat mag je inderdaad optellen, en er wat afhalen voor mensen die niet voldoende immuniteit hebben. Ik denk dat je wel veilig kan aannemen dat we ergens tussen de 3 en 4 miljoen immune mensen hebben ondertussen. Die 2,3 miljoen komt van Sanquin en is niet representatief voor de hele bevolking. RIVM gaat uit van ongeveer 3 miljoen (https://www.trouw.nl/zorg...voor-de-vaccins~b06a11cd/) en ik denk dat dat nog vrij conservatief is. Met de vaccinaties erbij op zou ik het eerder richting de 4 miljoen schatten.
De mate en duur van natuurlijke immuniteit na een doorgemaakte infectie is nog niet bekend en hangt mogelijk samen met de ernst van de doorgemaakte infectie (ECDC 2020d). Op basis van eerste onderzoeksresultaten lijkt het mogelijk om opnieuw geïnfecteerd te kunnen raken met SARS-CoV-2, in analogie met andere humane coronavirussen (Iwasaki 2020, Tilett 2020, ECDC 2020e). Op dit moment is het niet mogelijk om vast te stellen of (en in welke mate) personen bij een herinfectie besmettelijk zijn.
Voor de eerste, ja. Voor de tweede, nee. Althans niet als je BCO wilt doen wat iets voorstelt.t_captain schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:51:
[...]
In het belang van verzamelen van cijfers, en contactonderzoek, kun je vrijwillig vragen naar de postcode en telefoonnummer van de mensen die je test. Die BSN is gewoon nergens voor nodig.
Het probleem zit hem er uiteindelijk in dat het BSN qua gebruik en gevoeligheid een beetje een gespleten persoonlijkheid heeft. Eigenlijk zou daar een 2FA variant bij moeten zitten waarbij enkel de numerieke BSN voldoende is voor unieke ID, maar dat je met alleen niet informatie weinig kan in context van fraude.
[ Voor 0% gewijzigd door ijdod op 26-01-2021 15:37 . Reden: typo ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Sorry, verkeerde link gebruikt in de embed, staat nu goed. (https://twitter.com/EU_Commission/status/1353744307182776323)RodeStabilo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:57:
[...]
Ik begrijp dit soort taalgebruik van EU-mensen niet zo. Vaag tot en met. (waar haal je trouwens vandaan dat van die 50% minder?)
Ik heb wat meer context nodig. Sorry. een tweet zegt me zo weinig met vaag taalgebruik.
Verder:
Afgelopen vrijdag werd bekend dat de farmaceut de leveringen aan de EU met 60 procent terugschroeft vanwege problemen bij een leverancier. Van de geplande 80 miljoen vaccins in het eerste kwartaal, zouden er 31 miljoen overblijven.
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Dan kijk je niet goed, de inconsistentie betreft de IC bezetting.Yaksa schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:59:
[...]
Dat zijn 2 totaal verschillende grafieken over 2 verschillende zaken. Ik begrijp in de verste verten niet hoe je hier een inconsistentie uit wil destilleren.
Je kunt niet je koers bepalen adhv natuurlijke opgebouwde immuniteit. Je kan echter wel de positieve gevolgen op een gegeven moment merken.NMH schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:59:
[...]
Dat zou mooi zijn, maar je kunt er niet van uit gaan dat mensen die een infectie doorgemaakt hebben (nog) immuun zijn en/of het kunnen verspreiden, daar is nog geen zekerheid over:
[...]
ACID-dude schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:03:
[...]
Sorry, verkeerde link gebruikt in de embed, staat nu goed. (https://twitter.com/EU_Commission/status/1353744307182776323)
Verder:
[...]
Veel aandacht voor de Britse variant. Er wordt geschat dat afgelopen week maarliefst een derde van de positieve tests die van de Britse variant is.
Qua R-waardes ligt deze op 8 januari op 0.93. Waarbij de 'oude' variant op 0.89 wordt geschat en de Britse op 1.27 (met dan wel een relatief grote onzekerheidsmarge).
De positiviteitsratio die wordt gecommuniceerd is voor mij een raadsel.
Vorige week was deze 11.0% inclusief Lansingerland en 11.7% exclusief Lansingerland.
Deze week: 11.7% exclusief Lansingerland en 11.0% inclusief.
Zijn er dus afgelopen week weer (ongeveer gelijk aantal) testen uit Lansingerland nog door de machine gehaald en meegerekend?
Het lijkt erop.
Voorbeelden te over, denk aan de Franse revolutie, de arabische lente, de Novemberrevolutie en zo zijn er nog tientallen voorbeelden te geven.Drardollan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:46:
[...]
In Vietnam verliep dat lekker soepel. Of de Golfoorlog. Of WO I en II. Allemaal succesverhalen uit onze recente geschiedenis.
Deze zijn wat minder heftig maar inderdaad, een extreem kleine meerderheid die met een hoop geschreeuw en demonstraties een hoop voor elkaar gekregen hebbenSt@m schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:50:
[...]
De boeren, kick out Zwarte Piet, onderwijspersoneel, politieagenten.. moet ik nog doorgaan?
Edit: misschien niet allemaal met geweld, maar oproerkraaiers kun je ze zeker noemen.
Ik dacht zelf echter meer aan de geweldadigere revoluties zoals hierboven
[ Voor 29% gewijzigd door Metro2002 op 26-01-2021 15:14 ]
Onder de 4000 (ruim!)

[ Voor 17% gewijzigd door Drardollan op 26-01-2021 15:16 ]
Dit topic is gesloten.
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid
Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man
Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!
Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2