✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Op die manier kan je iedere maatregel afserveren en tot schijnoplossing bombarderen.ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:43:
[...]
Tuurlijk niet. Het is een schijnoplossing geweest met een voorspelbaar resultaat.
Ja, je krijgt heel snel op een draconische manier de cijfers naar beneden, maar je kan mensen niet een jaar lang opsluiten. Dus de maatregelen moesten weer terug gedraaid worden. En de resultaten kon je mijlenver zien aankomen.
Punt is, het werkt. Wenselijk? Absoluut niet! Maar het werkt wel.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Als je zo een paar duizend minder doden hebt tot iedereen gevaccineerd is heef het wel degelijk iets concreets bereikt.ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:43:
[...]
Tuurlijk niet. Het is een schijnoplossing geweest met een voorspelbaar resultaat.
Ja, je krijgt heel snel op een draconische manier de cijfers naar beneden, maar je kan mensen niet een jaar lang opsluiten. Dus de maatregelen moesten weer terug gedraaid worden. En de resultaten kon je mijlenver zien aankomen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Huh. Alle niet-cruciale bedrijfjes (muv bezoekadressen zoals kappers/salons/retail etc) zijn gewoon aan het werk hoor.BoB_HenK schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:34:
[...]
Niet-cruciale bedrijven waarbij thuiswerken geen optie zijn, zijn als het goed is al niet meer actief. Voor cruciale bedrijfs- en overheidstakken hebben we een uitzondering gemaakt.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Begint vrijdag, en je mag je hond uitlaten. Bezoek gaat terug van 2 naar 1.
Oh ja?Standeman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:46:
[...]
Op die manier kan je iedere maatregel afserveren en tot schijnoplossing bombarderen.
Punt is, het werkt. Wenselijk? Absoluut niet! Maar het werkt wel.
In Spanje zijn de cijfers anders flink opgelopen met de avondklok
Maar dat heb je niet. Is uitstel van executie tot alles en iedereen gevaccineerd is.IJzerlijm schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:47:
[...]
Als je zo een paar duizend minder doden hebt tot iedereen gevaccineerd is heef het wel degelijk iets concreets bereikt.
De daling zou nu al iets moieten afvlakken.autje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:38:
[...]
Als je vanavond met de avondklok start, dan zal over grofweg twee weken een stevige daling ingezet worden. Op een gegeven moment neemt de Britse variant de overhand en zal die daling weer afvlakken, waarschijnlijk een paar weken later. Dan kun je op een gegeven moment naar de verhouding normaal/Brits gaan kijken. Valt die sterk uit naar de laatste, maar is de daling nog behoorlijk, dan kun je de avondklok er waarschijnlijk wel afgooien. Is de daling nog maar heel matig, dan kun je er vergif op innemen dat het weer gaat stijgen als je de avondklok opheft. Dat kan dan nog steeds, maar dan ben je afhankelijk van hoever je op dat moment bent met je vaccinaties. Een week eerder of later opheffen kan flinke effecten hebben.
Ik verwacht die avondklok tot op zijn minst derde week februari.
Stel dat je rekent met een R[klassiek] van 0.8 en een R[UK] van 50% hoger = 1.2, dan zou je van week op week een daling verwachten van 27% aan het begin van januari, afzwakkend tot 21% nu.
We zien nog geen significante beweging in die richting.
Hoe langer die afvlakking van de daling uitblijft, hoe lager de schatting voor het "nieuwe R-getal" uitvalt.
Stel dat de R-waarde van de UK stam rond 1 uitkomt, dan hebben we niet echt een probleem. Ook als het 1.1 is, dan halen we eind april met een totaal aantal infecties per dag dat vergelijkbaar is met het huidige aantal (klassieke stam gaat geleidelijk naar 0, UK stam neemt het over). Tegen die tijd beginnen de vaccinaties behoorlijk effect te hebben.
Nee hoor, je hoeft alleen die 130k verzorgingshuisbewoners te vaccineren en dan kunnen ze allemaal weer open.ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:50:
[...]
Maar dat heb je niet. Is uitstel van executie tot alles en iedereen gevaccineerd is.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Dus het heeft wel gewerkt?ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:43:
[...]

Schiet tussen de palen en je scoort!
Nou ja "massaal", met 2 personen. En dat wordt er vrijdag 1.Bensimpel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:53:
Dus vanaf vrijdag, nu gaan mensen elkaar opeens massaal elkaar opzoeken. Want nu "mag" het nog...
Bensimpel
Positieve meneer
Je krijgt sowieso meer reisbewegingen,posttoast schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:54:
[...]
Nou ja "massaal", met 2 personen. En dat wordt er vrijdag 1.
Anyway hond uitlaten mag wel, jezelf uitlaten weer niet..
😆 - Denk ook eens om ;)
In alle gekrakeel zou het inderdaad bijna vergeten worden dat we nog steeds heel zorgvuldig aan het vaccineren zijn.Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:52:
[...]
Nee hoor, je hoeft alleen die 130k verzorgingshuisbewoners te vaccineren en dan kunnen ze allemaal weer open.
:strip_exif()/f/image/pnIxS9byqmR90JoZ9wAqo401.jpg?f=fotoalbum_large)
ik zie het al leuk worden bij stelletjes krijgen we soort van partnerruil man laat vrouw op visite komen en vrouw gaat naar de man toeposttoast schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:54:
[...]
Nou ja "massaal", met 2 personen. En dat wordt er vrijdag 1.
Ik zie hier twee keer 'Stel', en daar zou ik toch voorzichtig mee zijn. Nogmaals, gooi die avondklok erin en kijk na vier/vijf weken naar het resultaat en de verhouding oud/Brits. Gaat het dan zoals jij het stelt, prima, kan de avondklok er weer af. Zo niet, misschien nog een paar weken doortrekken zodat als je hem eraf haalt en het weer gaat stijgen, je dat vervolgens weer dempt door je vaccinaties.t_captain schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:51:
[...]
De daling zou nu al iets moieten afvlakken.
Stel dat je rekent met een R[klassiek] van 0.8 en een R[UK] van 50% hoger = 1.2, dan zou je van week op week een daling verwachten van 27% aan het begin van januari, afzwakkend tot 21% nu.
We zien nog geen significante beweging in die richting.
Hoe langer die afvlakking van de daling uitblijft, hoe lager de schatting voor het "nieuwe R-getal" uitvalt.
Stel dat de R-waarde van de UK stam rond 1 uitkomt, dan hebben we niet echt een probleem. Ook als het 1.1 is, dan halen we eind april met een totaal aantal infecties per dag dat vergelijkbaar is met het huidige aantal (klassieke stam gaat geleidelijk naar 0, UK stam neemt het over). Tegen die tijd beginnen de vaccinaties behoorlijk effect te hebben.
Ik sta er defensief in, jij positief.
In Italië niet, omdat daar de helft van de bevolking nog bij zijn/haar ouders woont. Dus wie gingen er al eerste dood tijdens de lockdown daar? Inderdaad, de oude mensen die geen kant meer op konden en werden besmet door hun eigen kinderen.
Waarom om 14:00 alles aankondigen terwijl de tweede kamer pas morgenvroeg akkoord geeft? Dan krijg je toch de situatie van ja nee..
[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 20-01-2021 13:58 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als ik zeg dat ik een SM relatie heb, en ik doe mijn vrouw aan de lijn, mag het dan wel?Bensimpel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:56:
[...]
Je krijgt sowieso meer reisbewegingen,
Anyway hond uitlaten mag wel, jezelf uitlaten weer niet..
Mua heel Europa de EU loopt ongeveer gelijk; vaccinatiecijfers zijn niet heel specifiek; gaat er wel aankomen dacht ik.blissard schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:56:
[...]
In alle gekrakeel zou het inderdaad bijna vergeten worden dat we nog steeds heel zorgvuldig aan het vaccineren zijn.
[Afbeelding]
Zet Israel bij het plaatje. In de tweede week van januari zaten ze daar op 22.34%.blissard schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:56:
[...]
In alle gekrakeel zou het inderdaad bijna vergeten worden dat we nog steeds heel zorgvuldig aan het vaccineren zijn.
[Afbeelding]
Spoedwet.G_Dragon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:58:
Kan iemand mij iets uitleggen?
Waarom om 14:00 alles aankondigen terwijl de tweede kamer pas morgenvroeg akkoord geeft?
Omdat je zo de kamer dwingt om mee te gaan.G_Dragon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:58:
Waarom om 14:00 alles aankondigen terwijl de tweede kamer pas morgenvroeg akkoord geeft? Dan krijg je toch de situatie van ja nee..
Onder de coronawet van vorig jaar is het mogelijk om zonder kamermeerderheid een avondklok in te voeren. Men zoekt die meerderheid wel, maar meer voor de buhne.G_Dragon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:58:
Het demisionair kabinet wil wat: ze opperen. Uiteindelijk beslist de tweede en eerste kamer. En vooral de eerste kamer gaat heeeeel kritisch zijn op een lockdown.G_Dragon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:58:
Niet geheel; ja ze hebben hem niet nodig maar de zullen een meerderheid wel zoeken vanwege de verdere steun. Als ze zomaar wat doen zal de oppositie met succes een motie van afkeuring of zelfs van wantrouwen kunnen indienen die dan door de meerderheid wordt geaccepteerd.t_captain schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:59:
[...]
Onder de coronawet van vorig jaar is het mogelijk om zonder kamermeerderheid een avondklok in te voeren. Men zoekt die meerderheid wel, maar meer voor de buhne.
[ Voor 38% gewijzigd door xzaz op 20-01-2021 14:01 ]
Volgens mij moet de kamer wel degelijk goedkeuring geven in dit geval.t_captain schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:59:
[...]
Onder de coronawet van vorig jaar is het mogelijk om zonder kamermeerderheid een avondklok in te voeren. Men zoekt die meerderheid wel, maar meer voor de buhne.
Dat ze met het vaccineren in NL lopen te prutsen hebben we het eerder vandaag al over gehadblissard schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:56:
[...]
[Afbeelding]
Van de landen die meedoen aan de EU regeling doet Denemarken het tot nu toe het beste (omgerekend naar aantal inwoners).xzaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:58:
[...]
Mua heel Europa de EU loopt ongeveer gelijk; vaccinatiecijfers zijn niet heel specifiek; gaat er wel aankomen dacht ik.
Vind ik ook geen verrassing, ze doen vrijwel alles omtrent corona heel goed.
Op die manier geredeneerd zijn we al 2 dagen uit de lockdown... Oh wacht...souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:44:
[...]
Dan moet je je dag anders gaan inrichten als dat mogelijk is, het vergt wat aanpassing. Maar het is maar tot 9 feb toch?
Ja, beetje flauwe manier van reageren, I know
Ik zou daar mee oppassen; toen Duitsland geen besmettingen had deed Duitsland het heel goed; toen Zweden en nu Denemarken... ik denk dat elk land alles doet wat ze moeten doen.Plenkske schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:02:
[...]
Van de landen die meedoen aan de EU regeling doet Denemarken het tot nu toe het beste (omgerekend naar aantal inwoners).
Vind ik ook geen verrassing, ze doen vrijwel alles omtrent corona heel goed.
Het kabinet stelt vanaf 23 januari een vliegverbod in voor landen buiten Schengen waarin (mogelijk) gevaarlijke varianten van het virus het meest voorkomen. Het gaat dan om het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Brazilië, Argentinië, Bolivia, Kaapverdië, Chili, Colombia, Ecuador, Frans-Guyana, Guyana, Panama, Paraguay, Peru, Suriname, Uruguay en Venezuela.
Dat staat in een Kamerbrief van demissionair minister De Jonge.
Dit vliegverbod geldt tot de verplichte quarantaine voor reizigers is geregeld. Er kan een uitzondering worden gemaakt als er Nederlanders vanuit die landen moeten worden teruggehaald.
Dit hadden ze GVD allang geregeld moeten hebben. idioten.
Day 329, The curfew edition
— Yorick (@YorickB) 20 januari 2021
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢2.388 (-62)
🟢Clinic: 1.709 (-58)
🟢ICU: 679 (-4)
New:
🔴Clinic: 212
🔴ICU: 27
In 🇩🇪: 5#corona #stayhome pic.twitter.com/ChY00EZpZq
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
[ Voor 126% gewijzigd door Standeman op 20-01-2021 14:12 ]
Goed als ik dat van tevoren weet ga ik mijn eetpatroon daarop aanpassen. Dan zorg ik er wel voor dat ik 's avonds niet meer naar de WC hoef.autje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:10:
[...]
Ik kan tegen jou ook zeggen, "Moet je nu naar het toilet? Had je dat niet twee uur eerder kunnen plannen?"
Dat kan je toch ook met die hond doen. Maak je dat beest om 19:00 maar moe dat het geen zin meer heeft om te lopen.
Dat lijkt me niet, maar als de afstand tussen werk en huis 15 minuten is, en de persoon is om 23:00 nog buiten, dan zal die wat uit te leggen hebben lijkt mePresident schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Als elke supermarkt medewerker straks een werkgeversverklaring krijgt dan lopen alle jongeren hier straks nog mee rond om bij elkaar op bezoek te gaan 'want ik was nog aan het werk'.
Of zal hier echt op staan dat hij/zij op tijdstip 20.15u naar huis ging...?
Hoe moeilijk is het om te beseffen dat je de stoelgang van een dier niet kunt sturen?lasharor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Goed als ik dat van tevoren weet ga ik mijn eetpatroon daarop aanpassen. Dan zorg ik er wel voor dat ik 's avonds niet meer naar de WC hoef.
Dat kan je toch ook met die hond doen. Maak je dat beest om 19:00 maar moe dat het geen zin meer heeft om te lopen.
Dat is met een beetje hond juist afgeleerd. Handig!St@m schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:11:
We weten allemaal prima dat een hond ook in de tuin kan plassen of poepen.
Ja, uitzonderingen voor mensen in een flatje enzo. Maar goed, het is toch een papieren exercitie.
[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 14:13 ]
Tja, dan moet je dus als politie agent op dat moment contact gaan opnemen met het bedrijf?Denman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:12:
[...]
Dat lijkt me niet, maar als de afstand tussen werk en huis 15 minuten is, en de persoon is om 23:00 nog buiten, dan zal die wat uit te leggen hebben lijkt me
Ik weet dus niet wat er op de verklaring staat. Of hij/zij zich gewoon 's avonds mag verplaatsen, of dat het puur om werk (locatie X) naar huis (locatie Y) gaat... Want andere mensen moeten dus wel gewoon 's avonds van het ene adres naar het andere adres reizen?
Ben echt benieuwd naar de praktische kant hiervan
[ Voor 3% gewijzigd door President op 20-01-2021 14:14 ]
Hoewel ik je opmerking snap, ging het mij niet per se om aantallen. Ook Denemarken heeft namelijk een tweede golf (die nu ook flink daalt) en hebben ze bv. fikse problemen gehad met nertsen.xzaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:03:
[...]
Ik zou daar mee oppassen; toen Duitsland geen besmettingen had deed Duitsland het heel goed; toen Zweden en nu Denemarken... ik denk dat elk land alles doet wat ze moeten doen.
Ik doelde meer over hun algemene beleid vanaf het begin af aan. Zo was hun testbeleid vrijwel meteen op orde en nu ook met vaccineren zijn ze er snel en goed bij.
Waar ik me soms aan erger is dat overheden heel erg leunen op hun eigen keuzes en dat er ook nog is politiek bij komt kijken. Laat die politiek nou is buiten beschouwing want we willen allemaal een goede aanpak van het virus en niet een goede politiek. En leer vooral van andere landen !
Daarover is die avondklok toch ook? De overtreders, deels de mensen die nog gezellig naar feestjes gaan in de avond/nacht, konden tot op heden nauwelijks aangepakt worden, omdat optreden achter de voordeur niet mogelijk is. Door nu een avondklok in te stellen en die feestgangers toch een keer naar huis moeten, vallen ze enorm op en hang je direct zodra de politie je buiten ziet zonder geldige reden.The.Terminator schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Onze herder is 14 en heeft zo zijn mankementen, ook dat die er vaker uit moet.
Pak het echte probleem aan, de overtreders !
Het lastige is alleen dat een avondklok iedereen raakt, maar goed... je kunt niet zeggen "die avondklok geldt alleen voor personen die zich aan de andere regels totaal niet houden", want dat is niet te controleren danwel handhaven.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Verder opvallend dat ze de tweede prik verder naar achter schuiven; volgens mij op de max van wat de fabrikant heeft aangegeven. Lijkt me tricky aangezien de leveringszekerheid gewoon nog niet zo hoog is...
Klopt, mijn ergenis ging meer over sommige suggesties dat de hond maar voor de tijd uitgelaten moest worden.Moi_in_actie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:14:
[...]
Daarover is die avondklok toch ook? De overtreders, deels de mensen die nog gezellig naar feestjes gaan in de avond/nacht, konden tot op heden nauwelijks aangepakt worden, omdat optreden achter de voordeur niet mogelijk is. Door nu een avondklok in te stellen en die feestgangers toch een keer naar huis moeten, vallen ze enorm op en hang je direct zodra de politie je buiten ziet zonder geldige reden.
Het lastige is alleen dat een avondklok iedereen raakt, maar goed... je kunt niet zeggen "die avondklok geldt alleen voor personen die zich aan de andere regels totaal niet houden", want dat is niet te controleren danwel handhaven.
Maw totaal niet nadenken / verder denken met bijv. oudere honden !
*knip*The.Terminator schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:17:
[...]
Klopt, mijn ergenis ging meer over sommige suggesties dat de hond maar voor de tijd uitgelaten moest worden.
troll laten we het realistisch houden.
[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 20-01-2021 14:22 ]
Sorry als mijn opmerking op jouw eerdere reactie overkwam als zijnde geaggiteerd. Ik wilde alleen illustreren/toelichten wat (mijn inziens) de achterliggende gedachte is van die avondklok en dat is een handvat bieden om de excesses te kunnen handhaven.The.Terminator schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:17:
[...]
Klopt, mijn ergenis ging meer over sommige suggesties dat de hond maar voor de tijd uitgelaten moest worden.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
hahaShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Er zijn hondenluiers te koop. Ik zie het probleem niet. Altijd dat zoeken naar excuses waarom een regel niet voor iemand zou moeten gelden.
Omdat de overheid zelf ook bizarre uitzonderingen bedenkt? Als topsporter is het wel prima om over de hele wereld te gaan reizen?ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Er zijn hondenluiers te koop. Ik zie het probleem niet. Altijd dat zoeken naar excuses waarom een regel niet voor iemand zou moeten gelden.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Als topsporter kom je in een zeer strenge bubbel terecht. Zie de Australian Open.ThunderNet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:20:
[...]
Omdat de overheid zelf ook bizarre uitzonderingen bedenkt? Als topsporter is het wel prima om over de hele wereld te gaan reizen?
Of het afgelopen F1 seizoen. Daar kunnen wij nog een puntje aan zuigen.
je sarcasmemeter is kapot..ThunderNet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:20:
[...]
Omdat de overheid zelf ook bizarre uitzonderingen bedenkt? Als topsporter is het wel prima om over de hele wereld te gaan reizen?
Dezelfde argumentatie werd gehouden tegen mensen die nadat de kinderen in bed liggen nog een rondje willen hardlopen/wandelen.
'Waarom zou regel X niet voor jou gelden'
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dit helpt het inderdaad niet, raar dat dat dan niet als zakenreis geld (en dus niet mag).ThunderNet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:20:
[...]
En we weten niet eens of er voldoende draagvlak is om hem in te voeren...
Als ik het zo hoor, is je werkgever degene die de noodzaak zal moeten aantonen middels een werkgeversverklaring.Fuujii schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:22:
Zijn alle banen nu een uitzondering voor een avondklok, of puur vitale beroepen?
[ Voor 27% gewijzigd door TIGER1125 op 20-01-2021 14:23 ]
alle banenFuujii schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:22:
Zijn alle banen nu een uitzondering voor een avondklok, of puur vitale beroepen?
Maar waarom is die bubbel voor een topsporter wel ok? Maar als ik zelf voor een bubbel zorg, dan overtreed ik de regels en is de wereld te klein.ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:21:
[...]
Als topsporter kom je in een zeer strenge bubbel terecht. Zie de Australian Open.
Of het afgelopen F1 seizoen. Daar kunnen wij nog een puntje aan zuigen.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
4 a 5 weken.. .autje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:57:
[...]
Ik zie hier twee keer 'Stel', en daar zou ik toch voorzichtig mee zijn. Nogmaals, gooi die avondklok erin en kijk na vier/vijf weken naar het resultaat en de verhouding oud/Brits. Gaat het dan zoals jij het stelt, prima, kan de avondklok er weer af. Zo niet, misschien nog een paar weken doortrekken zodat als je hem eraf haalt en het weer gaat stijgen, je dat vervolgens weer dempt door je vaccinaties.

Dat kort geding, zal VirusWaa(hoezeookheten) gaan organiseren schat ik zo in. Op de eerste plaats zal de combi PCR/Sneltest wel een speerpunt zijn met het oog op inreizen.SH4D3H schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:23:
Wat mij betreft is de vraag nu vooral wat de gewone burger tegen deze draconische maatregel kan ondernemen. We kunnen niet met zijn allen naar het Malieveld, for obvious reasons, al is de Dam misschien een optie (![]()
), dus wat blijft er dan over? Een kort geding tegen de staat?
[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 20-01-2021 14:28 ]
woensdag 17 maart 2021 kan je van je laten horen.SH4D3H schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:23:
Wat mij betreft is de vraag nu vooral wat de gewone burger tegen deze draconische maatregel kan ondernemen. We kunnen niet met zijn allen naar het Malieveld, for obvious reasons, al is de Dam misschien een optie (![]()
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Serieuze vraag, ben jij een robot?autje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:57:
[...]
Ik zie hier twee keer 'Stel', en daar zou ik toch voorzichtig mee zijn. Nogmaals, gooi die avondklok erin en kijk na vier/vijf weken naar het resultaat en de verhouding oud/Brits. Gaat het dan zoals jij het stelt, prima, kan de avondklok er weer af. Zo niet, misschien nog een paar weken doortrekken zodat als je hem eraf haalt en het weer gaat stijgen, je dat vervolgens weer dempt door je vaccinaties.
Vaak bu'j te bang!
Europees Hof voor de Rechten van de MensSH4D3H schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:23:
Ouders met kinderen en een baan geen enkel rustmoment geven na werk+kinderen op bed, om even de spanning in het hoof eruit te lopen.
Ga toch overtreders aanpakken ipv deze kansloze maatregel die nog minder goed te handhaven valt.

Ik ga elke avond voor het bed gaan met mijn hond klein blokje om, max 10 minuten, plasje en eventueel dikke keutel, even opruimen en naar dichtbij zijnde hondenstation en huiswaarts (kom vaak geen hond
Het is echt niet zo dat iemand met een hond om 20:30 lekker voor 3-4 uur lang de hond uit gaat laten.
In deze tijd zit ik vaak lekker op de bank savonds en ga dan soms met tegenzin door wind en weer nog even de hond uitlaten.
Zijn er mensen zo jaloers op dat er mensen (in soms stromende regen) 10-30 minuten naar buiten gaan/mogen?
Verwijderd
Resultaat: De supermarkten zullen in de ochtend niet meer rustig zijn.
Misschien ook wel zo afgehandeld. Mn broek zak af van het niveau van onze kamer en ik hoop eigenlijk nogsteeds dat ze puur aan het trollen zijn.SH4D3H schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:23:
Man man man

Tijdens het kwetsbaren "uurtje"...Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:26:
Rutte: Ga allemaal in de ochtend boodschappen doen, want dan is het rustig.
Wil jij voor vijf weken vrijwillig worden opgesloten? Heb je er dat voor over om te doen waar je hart ligt?ThunderNet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:23:
[...]
Maar waarom is die bubbel voor een topsporter wel ok? Maar als ik zelf voor een bubbel zorg, dan overtreed ik de regels en is de wereld te klein.
Een hoop mensen kappen er na een week mee, of eerder.
Wij mogen nog naar buiten overdag, boodschappen doen, langs gaan bij mensen op bezoek.
Die sporters niet. Die krijgen ook om de dag z'n wattenstaaf tot hun hersens om te kijken of ze geen corona hebben.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ja sure. Ik moet in de ochtend nu ook een gaatje vinden om te gaan hardlopen, want dag mag 's avonds niet meerVerwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:26:
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
De hond gaat gewoon van de ene buur naar de andere buur. Dat beest heeft nog nooit zoveel gelopen en krijgt blaren op zn poten.Agent47 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:27:
Wedden dat mijn halve straat straks ineens een hond heeft? Ben wel benieuwd wat ze gaan doen als ik mijn kat aan de lijn doe en hiermee ga lopen.Ik heb een kat en die is met heel veel akkoord. Die loopt soms ook voor de grap met mij mee als ik een rondje loop.
Mensen gaan hun gedrag dan naar de dag verplaatsen. Waar ze eerder verspreid over de dag dingen deden. gaat dat nu gewoon tussen 4:30 en 20:30 plaatsvinden. Ik verwacht er weinig van.Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:26:
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Na half 9 niet meer afhalen en waarschijnlijk ook niet meer bezorgen, zit ik met die jas opgescheept
Maar even serieus, wel fijn als je nu in de late avond moet werken en niets meer kan bestellen... Of vanuit een wachtdienst situatie niet op een normaal moment kan eten, ben je dus gebonden aan de tijd van half 9...
Top geregeld weer...
Maar goed punt van die mevrouw journalist, alles wat geroepen is tijdens de persco wordt nu tegengesproken op de site van de Rijksoverheid... Goed voorbereid.
Edit:
Oh gelukkig, bezorgen mag nog wel... en die mensen mogen nog lekker doorwerken...
[ Voor 51% gewijzigd door TIGER1125 op 20-01-2021 14:32 ]
5 weken? In de F1 afgelopen jaar was dat echt geen 5 weken hoor. Maar ja.. als dat er voor zorgt dat ik gewoon weer naar Zweden kan rijden om m'n vriendin te zien af en toe, ja...ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:27:
[...]
Wil jij voor vijf weken vrijwillig worden opgesloten? Heb je er dat voor over om te doen waar je hart ligt?
Een hoop mensen kappen er na een week mee, of eerder.
Wij mogen nog naar buiten overdag, boodschappen doen, langs gaan bij mensen op bezoek.
Die sporters niet. Die krijgen ook om de dag z'n wattenstaaf tot hun hersens om te kijken of ze geen corona hebben.
Een journalist klinkt alsof ze het helemaal beu is aan haar toon.
En nu pas een vliegverbod, negatieve test bij vertrek, quarantaine verplichting. Maatregelen die maanden geleden al genomen moeten worden.
Deze avondklok laat eigenlijk alleen maar zien hoe hard dit kabinet afgelopen jaar gefaald heeft. Over 2 maanden mogen we helemaal niet meer naar buiten, overdag ook niet. Dan eindigt het griepseizoen en kan het kabinet zichzelf schouderklopjes geven hoe goed ze het hebben gedaan. Walgelijk.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
Vorige keer riepen we dat de regering te weinig en te langzaam was.... Nu klagen dat het te ernstig is terwijl de situatie precies hetzelfde is (erge variant in het buitenland, hier nog rustig).
Dit idd, nachtwandeling is plassen/poepen en terug, daarbij werk ik gedeeltelijk avonddiensten tot 23.00, zou ik dan daarna tot 4.30 wakker moeten blijven, of na een paar uurtjes slapen maar weer opstaan en weer tot 23:00 werken.Bloodclot schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:26:
Als ik zo lees, denken veel mensen dat je met een hond zoveel extra privélegers hebt ineens.....
Ik ga elke avond voor het bed gaan met mijn hond klein blokje om, max 10 minuten, plasje en eventueel dikke keutel, even opruimen en naar dichtbij zijnde hondenstation en huiswaarts (kom vaak geen hondtegen).
Het is echt niet zo dat iemand met een hond om 20:30 lekker voor 3-4 uur lang de hond uit gaat laten.
In deze tijd zit ik vaak lekker op de bank savonds en ga dan soms met tegenzin door wind en weer nog even de hond uitlaten.
Zijn er mensen zo jaloers op dat er mensen (in soms stromende regen) 10-30 minuten naar buiten gaan/mogen?
Geen slow-chat, HK-reacties en bovendien houden we het fatsoenlijk.
[ Voor 81% gewijzigd door tweakduke op 20-01-2021 14:38 ]
Waarschijnlijk ook geen uitzonderingen voor eten bezorgen.
Edit: nvm, kan toch wel doorgaan
[ Voor 13% gewijzigd door Sjurm op 20-01-2021 14:32 ]
De avondklok kan ik echter niet plaatsen. Het is een hele zware maatregel. Je schiet met een kanon op een mug. Waarom niet eerst het laaghangend fruit plukken? 1 op de 4 met Corona besmette personen houdt zich niet aan de quarantaine!! Die gaan gewoon tijdens een besmetting naar werk / familie / supermarkt. Daar ligt toch veel meer ruimte om het virus in te dammen dan dit soort onbewezen draconische maatregelen?
Ik kan er moeilijk begrip voor opbrengen!
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ze had wel een punt hoor, met die informatie op de website van de Rijksoverheid.Signs schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:31:
Wie is die kinderachtige k*t met dat delegerende gedrag/antwoorden ?
Vaak bu'j te bang!
Bij de Australien Open die nu bezig is wel. Bij de F1 moesten ze in hun hotel verblijven of op het circuit. Tenzij er meer dan een week tussen zat. Maar je zag het met Hamilton. Toch corona gekregen, meteen geen race meer rijden. Zelfde gelde voor die wannabe coureur Stroll.ThunderNet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:30:
[...]
5 weken? In de F1 afgelopen jaar was dat echt geen 5 weken hoor. Maar ja.. als dat er voor zorgt dat ik gewoon weer naar Zweden kan rijden om m'n vriendin te zien af en toe, ja...
]
[ Voor 80% gewijzigd door ZieMaar! op 20-01-2021 14:39 ]
Ja...want het kabinet is diegene die zich niet aan simpele regels heeft gehouden van afstand houden, geen grote feestjes organiseren, thuisblijven met ziekteverschijnselen enzovoorts...rnenator schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:30:
Je zou maar verhuizen komende weken, en na werktijd nog wat moeten klussen om het huis in te kunnen. Dat je niet vanuit je ene lege huis, naar je andere lege huis mag in de avonduren. Ik leg wel wat campinggebedjes neer, maar absurd dat het nodig is.
En nu pas een vliegverbod, negatieve test bij vertrek, quarantaine verplichting. Maatregelen die maanden geleden al genomen moeten worden.
Deze avondklok laat eigenlijk alleen maar zien hoe hard dit kabinet afgelopen jaar gefaald heeft. Over 2 maanden mogen we helemaal niet meer naar buiten, overdag ook niet. Dan eindigt het griepseizoen en kan het kabinet zichzelf schouderklopjes geven hoe goed ze het hebben gedaan. Walgelijk.

Bezorgen dus nog welTIGER1125 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:29:
Oh nee!!!
Na half 9 niet meer afhalen en waarschijnlijk ook niet meer bezorgen, zit ik met die jas opgescheept![]()
Maar even serieus, wel fijn als je nu in de late avond moet werken en niets meer kan bestellen... Of vanuit een wachtdienst situatie niet op een normaal moment kan eten, ben je dus gebonden aan de tijd van half 9...
Top geregeld weer...
Maar goed punt van die mevrouw journalist, alles wat geroepen is tijdens de persco wordt nu tegengesproken op de site van de Rijksoverheid... Goed voorbereid.
Het was wel een verschrikkelijk aanmatigende toon, het haalde bij mij ook het bloed onder de nagels vandaan. Ik heb haar wel vaker gehoord en ze heeft er een handje van.-tom-562 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:32:
[...]
Ze had wel een punt hoor, met die informatie op de website van de Rijksoverheid.
Hier komt er 1, 3 keer per dag met zijn kat aan de lijn door de straat.Agent47 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:27:
Wedden dat mijn halve straat straks ineens een hond heeft? Ben wel benieuwd wat ze gaan doen als ik mijn kat aan de lijn doe en hiermee ga lopen.Ik heb een kat en die is met heel veel akkoord. Die loopt soms ook voor de grap met mij mee als ik een rondje loop.
Het moet een zooitje worden blijkbaar.CMD-Snake schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:30:
Wel frappant dat ze niet kunnen zeggen of D66 akkoord is. Het is wel een zooitje weer dit. Wachtende op het debat is niets zeker en ze lijken nu ook wel moeite te hebben met de vragen.
Een journalist klinkt alsof ze het helemaal beu is aan haar toon.
Experts, politie, burgers en verschillende burgemeesters zijn tegen maar laten we stug doordrukken

Prima dat ze een punt heeft maar het is de manier waarop je dit kan brengen.-tom-562 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:32:
[...]
Ze had wel een punt hoor, met die informatie op de website van de Rijksoverheid.
Ik vond dit erg kinderachtig en delegerend overkomen.
Ze zijn zeker ook niet verantwoordelijk voor het binnengekomen vliegverkeer, het niet straffen als mensen zich niet aan quarantaine maatregelen houden, het niet verplicht stellen voor het hebben van een negatieve test voordat je dit land binnenkomt.Moi_in_actie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:32:
[...]
Ja...want het kabinet is diegene die zich niet aan simpele regels heeft gehouden van afstand houden, geen grote feestjes organiseren, thuisblijven met ziekteverschijnselen enzovoorts...
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
Het kabinet heeft er niet voor gezorgd dat er werd gehandhaafd. Nu pak je alleen maar mensen ermee die 10 maanden thuis zitten, sinds december daarnaast de kinderen erbij hebben. Eindelijk 'vrij' zijn na 20u, en dan niks meer mogen om te ontspannen. Flikker toch een eind op.Moi_in_actie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:32:
[...]
Ja...want het kabinet is diegene die zich niet aan simpele regels heeft gehouden van afstand houden, geen grote feestjes organiseren, thuisblijven met ziekteverschijnselen enzovoorts...
Had gewoon iedereen die op een feestje gevonden werd een boete van €10k gegeven. Maar nee, vaak bleef het bij een waarschuwing.
Had verder veel meer gedaan om binnenkomst van het buitenland te beperken.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 20-01-2021 14:38 ]
Dat zijn vrijwel nooit dezelfde mensen, dus dat is nou niet bepaald verrassend hè.Basekid schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:31:
Vorige keer riepen we dat de regering te weinig en te langzaam was.... Nu klagen dat het te ernstig is terwijl de situatie precies hetzelfde is (erge variant in het buitenland, hier nog rustig).
Nee zij was van SBS.
[ Voor 56% gewijzigd door ZieMaar! op 20-01-2021 14:40 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Bliep bliep.
Maar serieus, ik schets alleen hoe ik verwacht dat het gaat. Ik kijk daar heel nuchter naar. Leuk vind ik het allemaal niet, maar ik zie de noodzaak in, en ik denk dat een avondklok-klap van twee weken (en een beetje) niet genoeg is om te zien of je hem daarna nog nodig hebt.
Het zou ook niet mijn stijl/toontje zijn hoorSigns schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:34:
[...]
Prima dat ze een punt heeft maar het is de manier waarop je dit kan brengen.
Vaak bu'j te bang!
Heel de site is nu weg overigensSigns schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:34:
[...]
Prima dat ze een punt heeft maar het is de manier waarop je dit kan brengen.
Maar ik vind dat ze in die zin wel een punt heeft, want als je zoiets zwaars als een avondklok wil gaan gebruiken dan verwacht je toch dat de informatievoorziening gewoon op orde is.
Of je dat dan kinderachtig brengt of heel serieus vind ik er niet echt toe doen, mede omdat het allemaal zo belangrijk is volgens het Kabinet, zullen we vooral niet zorgen dat alles op orde is.
Edit:
en weer live
Vind dit toch wel een bijzondere uitzondering:
https://www.rijksoverheid...avirus-covid-19/avondklokals u onderweg bent in verband met een oproep van een rechter, officier van justitie of bezwaar- of beroepschriftenzitting en dit kunt aantonen;
Om 04.30 uur?
[ Voor 19% gewijzigd door TIGER1125 op 20-01-2021 14:40 ]
Ging niet over jou reactie (was meer een uitleg op jouw reactie), maar over een ander persoon die totaal de weg kwijt wasMoi_in_actie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Sorry als mijn opmerking op jouw eerdere reactie overkwam als zijnde geaggiteerd. Ik wilde alleen illustreren/toelichten wat (mijn inziens) de achterliggende gedachte is van die avondklok en dat is een handvat bieden om de excesses te kunnen handhaven.
https://nos.nl/liveblog/2...eren-van-60-plussers.html
Een misdrijf (i.t.t. een overtreding) betekent een strafblad, ondanks de boete van 'slechts' 95 euro.
Ik ben benieuwd of dat werkelijk zo gaat zijn.
Nee, hij zij dat een vervalste werkgeversverklaring een misdrijf is.Wilke schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:40:
De NOS meldt dat Rutte vertelt dat het overtreden van de in te stellen avondklok (zonder geldige uitzondering) een misdrijf is:
Een misdrijf (i.t.t. een overtreding) betekent een strafblad, ondanks de boete van 'slechts' 95 euro.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Dat is dus niet waar. Hij legt het net nog aan een journalist uit. Met valse papieren de straat op is een misdrijf.Wilke schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:40:
De NOS meldt dat Rutte vertelt dat het overtreden van de in te stellen avondklok (zonder geldige uitzondering) een misdrijf is:
Dat mag ook wel, blijkt uit het antwoord. Maar zorg dan ook dat diegenen die hem afdoen, ook zeker weten dat ze geen boete krijgen.
Dit topic is gesloten.
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid
Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man
Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!
Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2