Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.004 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

chrisO schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:33:
[...]

De avondklok is van 20:30 tot 4:30, dat is dus NIET 24/7, je kan gewoon op andere tijden naar buiten!
Ik werk tussen 8:00 - 17:00, maar door drukte is dat vaak 8:00 - 19:00, dus dan heb ik nog anderhalf uur om dingen buiten te doen. Nee bedankt.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Bensimpel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Ik werk tussen 8:00 - 17:00, maar door drukte is dat vaak 8:00 - 19:00, dus dan heb ik nog anderhalf uur om dingen buiten te doen. Nee bedankt.
Je neemt geen pauze? Heb je gewoon recht op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Ik heb hetzelfde... en op een gegeven moment moet je ook gewoon voor je rechten opkomen. Dat er strikte maatregelen nodig zijn is me helemaal duidelijk; sterker nog: ik heb vaak geklaagd dat ze te weinig deden toen de besmettingen opliepen (eind van de zomer al). Nu schiet het door naar de andere kant. Het doet me denken aan de sleepnetten van de inlichtingdiensten, dat is ook buitensporig. Ieders data analyseren om een paar criminelen te vinden. Dat vind ik met een avondklok ook; je pakt er de mensen mee die zich netjes aan de regels houden. Sterker nog: je doet er schade mee, zeker in ons geval waar ik van smorgensvroeg tot zeker acht uur half negen binnen zit, met werk en de kinderen bezig ben. De avond is het enige wat ik nog had. Dus dan maar regels verbreken, de vraag is welke: de avondklok of het reisverbod.

Ik krijg trouwens net te horen dat het huisje wat we voor ogen hadden is verhuurd aan een ander NL gezin. Blijkbaar zijn er meer mensen druk bezig nu.
De avondklok is ook te breed, hopelijk gaat de handhaving daar ook naar werken, die ene persoon die niks meer doet dan een frisse neus halen gewoon met rust laten, maar wel de mensen pakken die zich met een groepje naar een feestje begeven of terug komen...

Maar als een avondklok niks is, wat dan wel? Het idee is gewoon duidelijk, zoek elkaar zo min mogelijk op, veel mensen lijken dat te negeren, daarom komen ze steeds met strengere regels. Iedereen die zich als 'wappie' op Facebook gedraagt opsporen en daar de deur van dichttimmeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

LZ86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Om te eten ja, met strikte pauze tijden is het toch wel lastig. En wat denk je van ouders met kinderen?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
LZ86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Het gaat er mij om dat ze plots personeel wat normaal op kantoor werkt vrij willen gaan maken om die avondklok te handhaven (blauw wat in administratieve rompslomp taken zit etc). Waarom doe je dat dan niet 2 weken overdag? Dan maar 2 weken geen grote verkeerscontroles, flitsopstellingen langs snelwegen of die momenten dat ze met de belastingdienst samen een fuik maken en mensen met openstaande schulden en boetes eruit pikken.

Dat was letterlijk het plan voor de avondklok controles. Reguliere taken op een laag pitje en vol op het handhaven en de noodhulp. Net zoals wij in de zorg al maanden doen. Het hoeft ook niet meteen permanent he. Wij hebben ook dik opgeschaald met hetzelfde personeel.
Daaraan zie je dat het kip zonder kop beleid is.

Enige fatsoenlijke rationale achter een avondklok is dat ze daarmee een extra middel hebben om illegale feestjes aan te pakken. Immers, de feestgangers hoeven niet op locatie op heterdaad gepakt te worden, bij een vermoeden van een feestje het verkeer van of naar dat feestje al aan kunnen pakken.

Er hoeft dus geen extra handhaving plaats te vinden. Die zondaar die alleen even een rondje loopt is niet het probleem dat met de avondklok opgelost moet worden. Maar ja.... regels winnen het van nadenken. Handhaven wordt dus het doel.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Ik heb hetzelfde... en op een gegeven moment moet je ook gewoon voor je rechten opkomen. Dat er strikte maatregelen nodig zijn is me helemaal duidelijk; sterker nog: ik heb vaak geklaagd dat ze te weinig deden toen de besmettingen opliepen (eind van de zomer al). Nu schiet het door naar de andere kant. Het doet me denken aan de sleepnetten van de inlichtingdiensten, dat is ook buitensporig. Ieders data analyseren om een paar criminelen te vinden. Dat vind ik met een avondklok ook; je pakt er de mensen mee die zich netjes aan de regels houden. Sterker nog: je doet er schade mee, zeker in ons geval waar ik van smorgensvroeg tot zeker acht uur half negen binnen zit, met werk en de kinderen bezig ben. De avond is het enige wat ik nog had. Dus dan maar regels verbreken, de vraag is welke: de avondklok of het reisverbod.

Ik krijg trouwens net te horen dat het huisje wat we voor ogen hadden is verhuurd aan een ander NL gezin. Blijkbaar zijn er meer mensen druk bezig nu.
de eventuele boete accepteren voor je hardloop rondje of wandeling ( in je eentje dus , met grote afstand van anderen, voordat ik weer wat mensen over me heen krijg) lijkt me goedkoper en meer in 'de geest van de wet' dan een huisje huren in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:36:
[...]

De avondklok is ook te breed, hopelijk gaat de handhaving daar ook naar werken, die ene persoon die niks meer doet dan een frisse neus halen gewoon met rust laten, maar wel de mensen pakken die zich met een groepje naar een feestje begeven of terug komen...

Maar als een avondklok niks is, wat dan wel? Het idee is gewoon duidelijk, zoek elkaar zo min mogelijk op, veel mensen lijken dat te negeren, daarom komen ze steeds met strengere regels. Iedereen die zich als 'wappie' op Facebook gedraagt opsporen en daar de deur van dichttimmeren?
Boetes omhoog zonder strafblad. Stel dat je die zet op 500 euro en ze pakken 200 man op bij een illegaal feest. Is toch weer een ton aan inkomsten voor de politie en staatskas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die is allang debunked...

Maar los daarvan... Ook 30% besmettelijker zorgt voor een stijging van de R van 0,9 naar 1,17.
Dus van een daling naar een stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Boetes omhoog zonder strafblad. Stel dat je die zet op 500 euro en ze pakken 200 man op bij een illegaal feest. Is toch weer een ton aan inkomsten voor de politie en staatskas.
Kunnen die daarna mooi gebruikt worden om de economie en de GGZ te gaan helpen weer op te bouwen.
Ik ben voor om de boetes omhoog te gooien voor dat soort mafkezen die naar feestjes gaan en de boel iedere keer verkloten voor de rest.

En als toevoeging, we zagen hem al aankomen:

De politiebonden roepen het kabinet in een brandbrief op zo snel mogelijk te beginnen met het vaccineren van agenten, direct na de zorgmedewerkers. 'Met de komende avondklok en de rol die van politiemensen wordt gevraagd in de handhaving is vaccinatie dé manier om politiemensen en de samenleving te beschermen', staat in de woensdag verstuurde brandbrief.

Politiebonden dringen al sinds begin januari aan op versnelde vaccinatie om agenten tegen het coronavirus te beschermen. Aan dit verzoek is geen gehoor gegeven. 'Dat leidt tot boosheid, onvrede en frustratie binnen de politie', schrijven NPB, ACP, ANPV en Equipe gezamenlijk.

De situatie is sinds de eerste oproep alleen maar nijpender geworden, vinden de bonden. Daarbij doelen ze niet alleen op de invoering van de avondklok maar ook op de opkomende Britse variant van het coronavirus. 'Wat de politiebonden betreft redenen voor de regering om direct ná de zorg ook politiemensen te laten vaccineren.'

De avondklok heeft een enorme impact op de samenleving, waarschuwen de vakbondsbestuurders. 'Van politiemensen wordt een extra inspanning gevraagd om de nieuwe maatregel te handhaven, terwijl wij weten dat een groeiend deel van de samenleving weerstand voelt. De effecten daarvan werden afgelopen zondag zichtbaar in Amsterdam.'
https://www.acp.nl/nieuws...ineer-politiemedewerkers/

De politie is al te vaak het pispaaltje van een falend beleid, en ik gun de mensen die dit moeten gaan doen echt niet alle shit die zij over zich heen gaan krijgen.

[ Voor 60% gewijzigd door Uthog op 20-01-2021 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
LZ86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:36:
[...]

8 uur werk
6 uur leraar
En dan nog eten, huishoudelijk, slapen, etc.

Wanneer dan?

Vanaf 13.45 de briefing incl DisselPowerpoint: https://www.tweedekamer.n...ver-coronavirus-20januari

Ben heel benieuwd wat ie presenteert.

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 20-01-2021 12:43 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
PWM schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Dat is gewoon een ouderwets kutartikel van iemand die niet weet hoe het werkt. Levi is er zelf ook niet blij mee:

[Afbeelding]

Draadje:

https://twitter.com/MarcelLevi/status/1351401814286065664
Maarten Keulemans (wetenschapsredacteur Volkskrant) heeft ook gereageerd en spreekt Levi aan op het feit dat dergelijke nuances (die Levi dus maakt) worden omarmd door complotdenkers.
Helaas ziet Keulemans niet in dat juíst het censureren van dit soort nuances complotten in de hand werkt. Zie hier het compleet falen van de Volkskrant in de afgelopen maanden.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:05

KrazyJay

Mij verbaast het gewoon heel hard hoe koppig de Nederlanders zijn, hoe hard er gestruikeld wordt over een avondklok. Ongrondwettelijk, 24/7 opgesloten worden, vanalles verzinnen om er maar onderuit te komen tot aan emigreren toe.
Hier in België hebben we al langer een avondklok. Hier in België schijnen er meer mensen de regels met de feestdagen gevolgd te hebben, niet met drie families gezellig kerst vieren, maar alleen, thuis, binnen het eigen gezin, voor het eerst zonder mijn ouders. Was dat een ramp? Of een ongrondwettelijke beperking van mijn vrijheid? Natuurlijk, het is vervelend dat ik mijn ouders in Nederland maar een enkele keer en dan vooral buiten gezien heb in 2020 en dat we kerst hebben moeten missen op de gebruikelijke manier. Maar anderzijds zijn de cijfers in België dankzij deze regels een stuk beter dan in Nederland. Minder mensen die onverhoopt afscheid van dierbaren moeten nemen, mede dankzij deze avondklok. Geen afschaling van de zorg in de ziekenhuizen, geen onmenselijke situaties waarbij men uren moet rijden om je geliefde in het ziekenhuis te kunnen opzoeken omdat er geschoven wordt met patiënten.

Ik ben sinds '05 weg uit Nederland, en ik begin ze daar steeds minder te begrijpen. Dat het even kut is zijn we het over eens, maar voor de rest... aanstellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:42:
[...]

8 uur werk
6 uur leraar

Wanneer dan?

Vanaf 13.45 de briefing incl DisselPowerpoint: https://www.tweedekamer.n...ver-coronavirus-20januari

Ben heel benieuwd wat ie presenteert.
Ik baal er ergens ook wel een beetje van. I kheb nog maar 1-2 contacten per maand en dat doe ik in de a vonduren omdat dan de kinderen naar bed zijn van m'n vrienden. Anders onmogelijk 1.5 meter te houden. Die is HEILIG voor mij.

Dus even kijken hoe ik dit nu weer ga doen. Ik ben vooral boos, omdat er nog voldoende laaghangend fruit is. Parkeerplaatsen bij kantoren die her en der nog gewoon compleet vol staan. Kom eerst met een thuiswerkplicht oid.

Maar ok. Wat moet dat moet. Maar als we tot aan het voorjaar die avondklok gaan houden, dat gaat zeker zo blijven, want dat kan je voorspellen ivm de britse variant en het beperkte effect van de avondklok, ik voorspel hier veel daytime drinking (in het weekend):)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gommers heeft ook een tik op de vingers gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-9o7kJoWRTOPjNW0ZyTo7clriM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uSIpdMrPHlBmt7WaiYaxGVgY.png?f=fotoalbum_large

Ben wel heel benieuwd naar die berekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:28
LZ86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Het gaat er mij om dat ze plots personeel wat normaal op kantoor werkt vrij willen gaan maken om die avondklok te handhaven (blauw wat in administratieve rompslomp taken zit etc). Waarom doe je dat dan niet 2 weken overdag? Dan maar 2 weken geen grote verkeerscontroles, flitsopstellingen langs snelwegen of die momenten dat ze met de belastingdienst samen een fuik maken en mensen met openstaande schulden en boetes eruit pikken.

Dat was letterlijk het plan voor de avondklok controles. Reguliere taken op een laag pitje en vol op het handhaven en de noodhulp. Net zoals wij in de zorg al maanden doen. Het hoeft ook niet meteen permanent he. Wij hebben ook dik opgeschaald met hetzelfde personeel.
Volgens mij stelde je dit voor in verband met controle op bedrijven en niet-thuiswerkers, toch? Dat is lastig, want dat is slechts een dringend advies, dus in theorie doet men niets fout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:06
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:36:
[...]

En dit is dus precies wat er níet gaat gebeuren. Meneer de boa durft een groepje niet aan, maar iemand die in zn eentje een luchtje schept is geen gevaar. Zie ook:

https://www.bredavandaag....-wandelbijeenkomst-zorgde

100 man, 0 boetes..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:47:
[Afbeelding]

Want voortschrijdend inzicht bij Dhr. Gommers is uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
https://www.telegraaf.nl/...alkshows-gaan-gewoon-door

- Begrafenissen mag je met 100 man bezoeken; waarom? Waarom mag daar 100 man, mag er 30+ man in een kerk zitten maar mag je niet sporten of in een restaurant zitten? Verbied dit dan ook als je het argument "contactmomenten beperken" geloofwaardig wilt houden tenminste ;)
- Talkshows gaan door en mogen gasten blijven uitnodigen? Waarom? Talkshows zijn niet cruciaal....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
autje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Volgens mij stelde je dit voor in verband met controle op bedrijven en niet-thuiswerkers, toch? Dat is lastig, want dat is slechts een dringend advies, dus in theorie doet men niets fout.
Daarom zou ik nu ook opteren voor een verbod op het werken op kantoor voor niet essentiele bedrijven en diensten. Dat is beter dan direct een avondklok invoeren terwijl Jan en alleman gezellig dagelijks naar kantoor gaan terwijl ze daar niet horen te zijn.
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:42:
[...]

8 uur werk
6 uur leraar

Wanneer dan?
Tja, je kan ook uit het in onmogelijkheden denken stappen. De dag dat de kids niet op de noodopvang zitten hier gaan ze gewoon om 12.00 met mij mee een half uurtje lopen in mijn pauze (Werk nog een dag arbeidstherapeutisch thuis na mijn covid infectie). Ze zitten al een tijd stil vanwege school, en ik ook. Dan ga ik ook niet een half uur stilzitten aan een andere tafel met een boterham. Lekker onderweg uit t vuistje naar binnen.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 20-01-2021 13:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:50
BoB_HenK schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:51:
[...]

hem afkraken is toch veel makkelijker?

Gommers is juist een van de weinige die echt zegt hoe het is en waar we staan. Als hij zegt dat er echt iets aan de hand is geloof ik dat tig keer eerder dan iets wat het kabinet zegt. Want bij het kabinet wordt vaak vooral de informatie gebruikt die aansluit bij hun plan en wordt andere informatie voor het gemak vergeten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:52:

- Begrafenissen mag je met 100 man bezoeken; waarom? Waarom mag daar 100 man, mag er 30+ man in een kerk zitten maar mag je niet sporten of in een restaurant zitten? Verbied dit dan ook als je het argument "contactmomenten beperken" geloofwaardig wilt houden tenminste ;)
- Talkshows gaan door en mogen gasten blijven uitnodigen? Waarom? Talkshows zijn niet cruciaal....
Omdat begrafenissen uitstellen wat moeilijk gaat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Mrjraider schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:52:

Talkshows zijn juist cruciaal in het angstcircus >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Nee, maar het is verwonderlijk hoe nu de lijn Kuipers wordt doorgetrokken aangezien die aansluit bij het kabinetsstandpunt en nu de neuzen weer worden uitgelijnd. Zoals ik eronder al zei, ik ben heel benieuwd naar de onderliggende getallen. Het eindeloos extrapoleren is kansloos, dat houdt geen rekening met gedragsaanpassing vanuit mensen zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
KrazyJay schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:47:
Mij verbaast het gewoon heel hard hoe koppig de Nederlanders zijn, hoe hard er gestruikeld wordt over een avondklok. Ongrondwettelijk, 24/7 opgesloten worden, vanalles verzinnen om er maar onderuit te komen tot aan emigreren toe.
Hier in België hebben we al langer een avondklok. Hier in België schijnen er meer mensen de regels met de feestdagen gevolgd te hebben, niet met drie families gezellig kerst vieren, maar alleen, thuis, binnen het eigen gezin, voor het eerst zonder mijn ouders. Was dat een ramp? Of een ongrondwettelijke beperking van mijn vrijheid? Natuurlijk, het is vervelend dat ik mijn ouders in Nederland maar een enkele keer en dan vooral buiten gezien heb in 2020 en dat we kerst hebben moeten missen op de gebruikelijke manier. Maar anderzijds zijn de cijfers in België dankzij deze regels een stuk beter dan in Nederland. Minder mensen die onverhoopt afscheid van dierbaren moeten nemen, mede dankzij deze avondklok. Geen afschaling van de zorg in de ziekenhuizen, geen onmenselijke situaties waarbij men uren moet rijden om je geliefde in het ziekenhuis te kunnen opzoeken omdat er geschoven wordt met patiënten.

Ik ben sinds '05 weg uit Nederland, en ik begin ze daar steeds minder te begrijpen. Dat het even kut is zijn we het over eens, maar voor de rest... aanstellers.
Wil je ons niet over 1 kam scheren aub ? Ik doe dat met Belgen ook niet. Wat andere zeggen heb ik geen invloed op.

Verder ben ik het wel voor een gedeelte met je eens.
Er is een groep Nederlanders die eerst kijken hoe ze onder de regels uit kunnen komen. Of zich sowieso er niet aan houden.
En dan heb je dus steeds meer maatregelen nodig om effect te houden.

Ik vraag me serieus af of dit hier erger is dan in andere landen.
Hoe gaat dat bv in België ? Wordt alles geaccepteerd door iedereen ? Wordt kritiek alleen ge-uit onderling, of ook naar buiten toe (protesten, media, forums) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Omdat begrafenissen uitstellen wat moeilijk gaat ;)
Maar moet je daarvoor 100 man uitnodigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Mrjraider ik val in herhaling maar: iets met brood en spelen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWNECYNquHt-Og-1Oc8JvWBm8XU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mKDl2vJv4el9OUylMyW92kpC.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Plenkske schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Ik vraag me serieus af of dit hier erger is dan in andere landen.
Hoe gaat dat bv in België ? Wordt alles geaccepteerd door iedereen ? Wordt kritiek alleen ge-uit onderling, of ook naar buiten toe (protesten, media, forums) ?
Die rijden naar Nederland zolang de regels bij hun strenger zijn dan hier en anders hebben ze ook nog de optie om in Duitsland te kijken :P

[removed]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Een behoorlijk denigrerende post tot en met mensen die hun vrijheid niet zonder slag of stoot willen opgeven en daar gegronde redenen voor hebben aanstellers noemen.

Om even inhoudelijk in te gaan op hoe fantastisch Belgie het doet. 20.544 sterfgevallen op een bevolking van 11 miljoen vs 13.162 op een bevolking van 17 miljoen.

Aantal positieve tests op dit moment is in verhouding ook slechts marginaal lager dan in Nederland.
Omgerekend naar de Nederlandse bevolkingshoeveelheid zit Belgie momenteel op 3100 nieuwe gevallen met al bijna 3 maanden avondklok en in Nederland op 4272 zonder avondklok.

Dan hebben we het nog even niet over de piek die in Belgie eind oktober op meer dan 20.000 besmettingen lag en in Nederland op 13.000 eind december. Dat zijn er in verhouding naar inwonersaantal ruim meer dan 2 keer zoveel.

Je zou dus ook kunnen zeggen dat de Belgen zich dusdanig slecht aan de maatregelen hielden dat de avondklok noodzakelijk was terwijl we in Nederland een avondklok invoeren terwijl we al hard aan het dalen zijn. Dat zijn dus 2 hele verschillende situaties met vanzelfsprekend ook hele verschillende reacties erop.

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Het zou best kunnen dat het simpelweg voortschrijdend inzicht is, daar is dan ook helemaal niets mis mee. Alleen zou ik in dat geval graag wel transparant zien wat er dan veranderd is in die berekeningen waardoor ze nu hoger uitkomen. Feit was namelijk dat het kabinet al op basis van de berekening van 15 januari het voornemen kreeg om de avondklok in te voeren.

Als dit soort dingen niet transparant zijn wek je op zijn minst de indruk dat het volk alleen te horen krijgt wat de overheid wil en dat hij dus wellicht onder druk gezet is om de beeldvorming bij te sturen, even los van of dat wel of niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:47:
[Afbeelding]

Die berekeningen zijn er niet, dit is het verhaal om hem in zijn waarde te laten maar wel iets anders te laten zeggen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
redwing schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:53:
[...]

hem afkraken is toch veel makkelijker?

Gommers is juist een van de weinige die echt zegt hoe het is en waar we staan. Als hij zegt dat er echt iets aan de hand is geloof ik dat tig keer eerder dan iets wat het kabinet zegt. Want bij het kabinet wordt vaak vooral de informatie gebruikt die aansluit bij hun plan en wordt andere informatie voor het gemak vergeten.
Beste stuurlui staan altijd aan wal, nietwaar ;).

Selectief omgaan met informatie is overigens iets dat niet alleen het kabinet doet, maar ook de bevolking zelf. Neem deze post van Gommers als voorbeeld. De een interpreteert dit als voortschrijdend inzicht, de ander zal roepen dat Gommers een windvaan is en dus niet is te vertrouwen :/
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Nee, maar het is verwonderlijk hoe nu de lijn Kuipers wordt doorgetrokken aangezien die aansluit bij het kabinetsstandpunt en nu de neuzen weer worden uitgelijnd. Zoals ik eronder al zei, ik ben heel benieuwd naar de onderliggende getallen. Het eindeloos extrapoleren is kansloos, dat houdt geen rekening met gedragsaanpassing vanuit mensen zelf.
Nogmaals, kan toch net zo goed voortschrijdend inzicht zijn? Het 'doortrekken van een lijn' suggeert sinistere motieven en komt i.c.m. je eerdere post nogal tendentieus over.

Ik ben tevens benieuwd naar de cijfers en naar de modelmatige benadering(en). Kan me niet voorstellen dat men blind exptrapoleert overigens, zie ook niets dat hier op wijst.
ik222 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Het zou best kunnen dat het simpelweg voortschrijdend inzicht is, daar is dan ook helemaal niets mis mee. Alleen zou ik in dat geval graag wel transparant zien wat er dan veranderd is in die berekeningen waardoor ze nu hoger uitkomen. Feit was namelijk dat het kabinet al op basis van de berekening van 15 januari het voornemen kreeg om de avondklok in te voeren.

Als dit soort dingen niet transparant zijn wek je op zijn minst de indruk dat het volk alleen te horen krijgt wat de overheid wil en dat hij dus wellicht onder druk gezet is om de beeldvorming bij te sturen, even los van of dat wel of niet zo is.
Ik ben het helemaal met je eens. Overigens zie je in veel presentaties van bijv. van Dissel in ieder geval de output van modellen terug komen, waarin doorgaans rekening wordt gehouden met verschillende scenario's. Hopelijk krijgen we vandaag weer dergelijke data te zien :)

[ Voor 23% gewijzigd door BoB_HenK op 20-01-2021 13:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
ik222 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Precies toch wat Gommers zegt? Bij die van 15 januari had ie nog zijn vraagtekens of een avondklok echt nodig was. Bij de nieuwe cijfers ziet ie een verschuiving die meer is dan wat hij verwacht had. Dus nu is zijn conclusie verandert van dubieus naar zeker nodig. Ik weet zeker dat we straks in de cijfers die verschuiving zullen zien en dat hij nog wel ergens uitlegd waarom dat zorgelijk is.

Dat is juist precies wat ik Gommers iedere keer zie doen, dus ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn. Als ze hem echt aan het sturen waren had ie ditzelfde al bij de 15-januari cijfers gezegd. Iets wat ie duidelijk juist niet heeft gedaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10
Ankona schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Daaraan zie je dat het kip zonder kop beleid is.

Enige fatsoenlijke rationale achter een avondklok is dat ze daarmee een extra middel hebben om illegale feestjes aan te pakken. Immers, de feestgangers hoeven niet op locatie op heterdaad gepakt te worden, bij een vermoeden van een feestje het verkeer van of naar dat feestje al aan kunnen pakken.

Er hoeft dus geen extra handhaving plaats te vinden. Die zondaar die alleen even een rondje loopt is niet het probleem dat met de avondklok opgelost moet worden. Maar ja.... regels winnen het van nadenken. Handhaven wordt dus het doel.
Dat is de grootste reden voor die hele avondklok. Het zal geen agent of BOA interesseren dat jij om 21 uur nog een rondje met de hond loopt, of om 20:15 met het zweet in je bilnaad thuis komt van een rondje hardlopen. De thuisfeestjes is waar het nu om draait..... En zoals al eerder in dit topic is aangehaald, je kunt niet mensen verbieden om in de kerk te zijn. Maar je kunt wel de weg naar de kerk opbreken.... ;) (figuurlijk gesproken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02

FreakNL

Well do ya punk?

GrooV schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Eens, ik werk al sinds maart 2020 thuis, ben nog geen 1x op kantoor geweest. Vaak ga ik rond 21:00 hardlopen of wandelen. Dat mag dus niet meer. Zoon ligt om 19:30 op bed en voor dat alles opgeruimd is dan is het na 20:00

Ben altijd voorstander geweest van de maatregelen en klaag niet snel maar een avondklok gaat mij ook te ver.

Voor 95 euro wil ik het er nog wel op aan laten komen bij de rechter als ik om 21:00 een rondje ga hardlopen achteraf
Lekker overdag een rondje gaan rennen.

Waarom moet het werk tussen 8:00 en 17:00 gepropt worden?

Ik werk sowieso bijna niet thuis maar als ik dat wel doe (20% van de tijd ongeveer) gebeuren er overdag ook gewoon andere dingen dan alleen maar werk.. Hangt wel van je functie af natuurlijk.

Overigens kun je ook gewoon je weggevallen reistijd voor sporten gebruiken, dat is bij heel veel mensen al 30 tot 45 minuten... Als het goed is lijdt er dan niets onder en is het buiten de avondklok tijden.

Of je koopt een hometrainer/crosstrainer en pleurt die op zolder..

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 20-01-2021 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:03:
[...]

Precies toch wat Gommers zegt? Bij die van 15 januari had ie nog zijn vraagtekens of een avondklok echt nodig was. Bij de nieuwe cijfers ziet ie een verschuiving die meer is dan wat hij verwacht had. Dus nu is zijn conclusie verandert van dubieus naar zeker nodig. Ik weet zeker dat we straks in de cijfers die verschuiving zullen zien en dat hij nog wel ergens uitlegd waarom dat zorgelijk is.

Dat is juist precies wat ik Gommers iedere keer zie doen, dus ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn. Als ze hem echt aan het sturen waren had ie ditzelfde al bij de 15-januari cijfers gezegd. Iets wat ie duidelijk juist niet heeft gedaan.
Nogmaals dat zou prima kunnen, alleen ik zou dan ook zo graag vanuit het OMT of kabinet die cijfers openbaar zien (snap dat Gommers dat zelf niet zomaar mag doen). Dan krijgen wij ook mee wat dat voortschrijdend inzicht is en is het transparant.

Op deze manier krijg er toch ook een beetje een Ari Slob effect gevoel van, je weet wel dat je eerst anti homoverklaringen prima vindt maar er na een uurtje bij Rutte en co ineens compleet anders over denkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:30

ThunderNet

Flits!

FreakNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Ik werk sowieso bijna niet thuis maar als ik dat wel doe (20% van de tijd ongeveer) gebeuren er overdag ook gewoon andere dingen dan alleen maar werk.. Hangt wel van je functie af natuurlijk.
Omdat het dus idd heel erg afhangt van je functie en je werkgever. Hier zijn ze vanuit hoofdkantoor nog steeds niet blij met thuiswerken. Gelukkig is mijn eigen leidinggevende daar iets flexibeler mee zodat niet 100% van het personeel op kantoor aanwezig is.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
We mogen best wel een kritisch zijn als onze basisrechten aangetast worden. Vergeet niet dat delen van de Grondwet buiten spel zijn gezet omwille van corona en voorlopig is het einde nog niet in zicht daarvan. Het gevaar schuil in dat we alles goedpraten met "want corona".

Corona is slecht, maar de controle op wat het kabinet doet moet ook overeind blijven anders breken we onze eigen democratie af. Dat betekent ook dat desnoods iets door de rechter getoetst moet worden, zie bijvoorbeeld hoe de staat de rechtszaak over de verplichte PCR test verloor.

Die avondklok is een paardenmiddel en wat het oplevert is dubieus. In België kunnen ze ook niet zeggen wat het opgeleverd heeft en of de situatie wezenlijk anders zou zijn zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
BoB_HenK schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:03:
[...]
Dat lijkt me logisch. Daarnaast zijn we aan de wal ruim in de meerderheid, dus er zitten er altijd wel een paar tussen die beter gegokt hebben dan het kabinet :+
Zo hebben ze ook wel eens een grote scam gedaan met beleggen. Eerst stuur je naar 1000man de tip om een bepaald aandeel te kopen. 1 maand later stuur je naar degene die winst hebben gemaakt een nieuwe tip voor een ander aandeel. Na een paar keer houd je een paar man over bij wie je continue het goede hebt aanbevolen en die zijn zo tevreden met je dat ze groot willen beleggen.
Dan kun je je voorstellen dat je met 17 miljoen experts zeker een groep hebt die iedere keer goed zit ;)
Selectief omgaan met informatie is overigens iets dat niet alleen het kabinet doet, maar ook de bevolking zelf. Neem deze post van Gommers als voorbeeld. De een interpreteert dit als voortschrijdend inzicht, de ander zal roepen dat Gommers een windvaan is en dus niet is te vertrouwen :/
Tuurlijk, daarom moet je je conclusie ook niet baseren op 1 post. Maar Gommers heeft ook al verschillende keren aangegeven tegen bep. maatregelen te zijn. En aangezien hij dat op een nette en onderbouwde manier doet, heeft ie vertrouwen gewonnen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
ThunderNet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:07:
[...]

Omdat het dus idd heel erg afhangt van je functie en je werkgever. Hier zijn ze vanuit hoofdkantoor nog steeds niet blij met thuiswerken. Gelukkig is mijn eigen leidinggevende daar iets flexibeler mee zodat niet 100% van het personeel op kantoor aanwezig is.
Voor functie valt het nodige te zeggen, voor het gegeven dat het van werkgever afhankelijk is heb ik zelf 0,0 begrip (hier heb je als werknemer uiteraard niets aan). Uit 'niet blij zijn met' blijkt op geen enkele manier noodzaak, wel geeft het blijk van onwil en koppigheid van werkgevers. Tijd dat het kabinet eens met fatsoenlijke maatregelen (boetes, whatever) komt ipv adviezen en verzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ik222 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:07:
[...]

Nogmaals dat zou prima kunnen, alleen ik zou dan ook zo graag vanuit het OMT of kabinet die cijfers openbaar zien (snap dat Gommers dat zelf niet zomaar mag doen). Dan krijgen wij ook mee wat dat voortschrijdend inzicht is en is het transparant.

Op deze manier krijg er toch ook een beetje een Ari Slob effect gevoel van, je weet wel dat je eerst anti homoverklaringen prima vindt maar er na een uurtje bij Rutte en co ineens compleet anders over denkt :+
Zoals ik al zei verwacht ik dat hij dat deze week bij b.v. Jinek oid wel gaat vertellen. Het is nogal logisch dat hij de informatie eerder heeft dan dat het wordt vrijgegeven. Ik vind het alleen jammer dat dit iedere keer door Gommers wordt uitgelegd ipv via het kabinet.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 20:47
Als je de presentatie leest dan lijkt het OMT er goed van overtuigd dat de Britse variant het gaat overnemen.

De huidige toenemende trend van de variant leidt er volgens hun berekening toe dat deze in april volledig de huidige corona-variant heeft gedecimeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yh2b_I_7_xun5pqFpWJq5UkdN0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYj3Ux2xDUrB64uqEwNe554I.jpg?f=fotoalbum_large

In absolute getallen schat men de situatie nu zo in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-s8QTEqS15OT-cGDyeFOwVtybAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLi93rUcGbaYlrZiLDUSdcXT.jpg?f=fotoalbum_large

Waarmee dit de voorspelling is voor de IC's. In rood zonder Britse variant. In blauw met de britse variant en huidige maatregelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVmmNobUMZb_Pu31MsADLAbO-vY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yE2FyQYMEzsToHpxkdRilvSI.jpg?f=fotoalbum_large

Vermoedelijk zijn dit dus de cijfers waarop Gommers zijn 'draai' heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 18-09 16:18
BoB_HenK schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Voor functie valt het nodige te zeggen, voor het gegeven dat het van werkgever afhankelijk is heb ik zelf 0,0 begrip (hier heb je als werknemer uiteraard niets aan). Uit 'niet blij zijn met' blijkt op geen enkele manier noodzaak, wel geeft het blijk van onwil en koppigheid van werkgevers. Tijd dat het kabinet eens met fatsoenlijke maatregelen (boetes, whatever) komt ipv adviezen en verzoeken.
En daarvoor hoef je niet bij Rutte te zijn. Die is van mening dat mensen zelf kunnen denken en beslissen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Jovatov schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:12:
Als je de presentatie leest dan lijkt het OMT er goed van overtuigd dat de Britse variant het gaat overnemen.

De huidige toenemende trend van de variant leidt er volgens hun berekening toe dat deze in april volledig de huidige corona-variant heeft gedecimeerd:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarmee dit de voorspelling is voor de IC's. In rood zonder Britse variant. In blauw met de britse variant en huidige maatregelen.

[Afbeelding]

Word zo'n mutatie nou in 1 lichaam gemaakt? M.a.w., stel dat patient zero de dag dat hij besmet raakte in bed was blijven liggen, was die variant er nooit gekomen? Of is het een geleidelijk iets over vele patienten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Ik zou graag iets meer openheid over de gebruike modellen zien. Overal lijkt namelijk de schatting van de besmettelijkheid van de UK variant naar beneden te worden bijgesteld.

Ik doe een rondje van de landen waar de UK variant een belangrijke factor is

* UK (UK variant is dominant): daling zet (vanwege lockdown maatregelen) gestaag door, -27% in een week
* IRL(UK variant is dominant): idem, -34% in een week
* BE (ontvangt zeer veel verkeer vanuit UK), besmettingen blijven al sinds begin december stabiel en laag. geen toenemende R-waarde zichtbaar
* NL (UK variant gestegen tot +- 12% van totaal): daling van nieuwe besmettingen zet door. snelheid van daling fluctueeert enigzinds, geen trend te zien dat de daling afvlakt
* DK (vergelijkbare situatie met NL: sterke toename aandeel UK variant in dalende trend besmettingen): geen enkel tegen dat de relatieve snelheid waarmee de nieuwe besmettingen dalen zou afnemen. Sterker nog, de daling lijkt een klein beetje aan kracht te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
PWM schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Word zo'n mutatie nou in 1 lichaam gemaakt? M.a.w., stel dat patient zero de dag dat hij besmet raakte in bed was blijven liggen, was die variant er nooit gekomen? Of is het een geleidelijk iets over vele patienten?
In één lichaam; hoeft niet eens een mens te zijn.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
FreakNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Overigens kun je ook gewoon je weggevallen reistijd voor sporten gebruiken, dat is bij heel veel mensen al 30 tot 45 minuten... Als het goed is lijdt er dan niets onder en is het buiten de avondklok tijden.

Of je koopt een hometrainer/crosstrainer en pleurt die op zolder..
Ik zal de peuter en kleuter hier wel even melden dat papa overdag even gaat hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
xzaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:17:
[...]

In één lichaam; hoeft niet eens een mens te zijn.
Waarbij wel de aantekening dat hij langer dan een dag in zijn bed had moeten blijven liggen, je bent langer dan een dag besmettelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:30

ThunderNet

Flits!

autje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:18:
[...]

Waarbij wel de aantekening dat hij langer dan een dag in zijn bed had moeten blijven liggen, je bent langer dan een dag besmettelijk.
Die persoon hoeft er niet perse iets van gemerkt te hebben he ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
BoB_HenK schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:03:
[...]

[...]

Nogmaals, kan toch net zo goed voortschrijdend inzicht zijn? Het 'doortrekken van een lijn' suggeert sinistere motieven en komt i.c.m. je eerdere post nogal tendentieus over.

Ik ben tevens benieuwd naar de cijfers en naar de modelmatige benadering(en). Kan me niet voorstellen dat men blind exptrapoleert overigens, zie ook niets dat hier op wijst.

[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Overigens zie je in veel presentaties van bijv. van Dissel in ieder geval de output van modellen terug komen, waarin doorgaans rekening wordt gehouden met verschillende scenario's. Hopelijk krijgen we vandaag weer dergelijke data te zien :)
Tsja, hoe eerdere spoedwetten zijn ingevoerd en het 10 jarig beleid van desinformatie aan o.a. de Kamer, de innige band met de pers (zie nu ook weer de grote hoeveelheid 'lekken') maken mij wat cynisch. Wat een andere user al zegt, Rutte c.s. is al sinds het ingaan van de lockdown een avondklok aan het inmasseren, heck het is niet zonder reden dat er in oktober al een motie over is geweest. Dit ligt echt al maanden in de week en dat gaat Gommers niet op het laatste moment verpesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:21
Natuurlijk is de situatie in het VK niet ideaal, met ziekenhuizen die overlopen van de patienten.
Echter, wat me erg verbaast is de snelle piek, maar ook de snelle daling van het aantal besmettingen door de huidge maatregelen. Hoewel de situatie dus ernstig is (en wat mij betreft volledige veroorzaakt door de kerstinkopen en vieringen en geringen handhaving in deze periode) verbeterd hij ook erg snel.
Vanwaar is er dan zo'n paniek bij het RIVM?

Misschien is het mijn coronamoeheid en zou ik het forum en nieuws eens een paar dagen moeten skippen, maar het komt op mij over dat het RIVM heel graag relevant wil blijven ondanks de dalende cijfers?

(kan iemand mij een goede link sturen waar je landen met elkaar kan vergelijken? Ik wil even UK, Ierland met wat landen in Europa in een grafiek krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
ThunderNet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:19:
[...]

Die persoon hoeft er niet perse iets van gemerkt te hebben he ;)
Tuurlijk, maar de vraag was "stel dat patient zero de dag dat hij besmet raakte in bed was blijven liggen, was die variant er nooit gekomen?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

[Afbeelding]

Hier valt nog iets op. Als je de lijn losjes doortrekt en het vaccin wegdenkt zou tegen de tijd dat najaar 2021 intreedt de lijn pas net weer op het huidige niveau terug zijn. En dat als het herfst wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gustaveau schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:20:
Natuurlijk is de situatie in het VK niet ideaal, met ziekenhuizen die overlopen van de patienten.
Echter, wat me erg verbaast is de snelle piek, maar ook de snelle daling van het aantal besmettingen door de huidge maatregelen. Hoewel de situatie dus ernstig is (en wat mij betreft volledige veroorzaakt door de kerstinkopen en vieringen en geringen handhaving in deze periode) verbeterd hij ook erg snel.

Misschien is het mijn coronamoeheid en zou ik het forum en nieuws eens een paar dagen moeten skippen, maar het komt op mij over dat het RIVM heel graag relevant wil blijven ondanks de dalende cijfers?

(kan iemand mij een goede link sturen waar je landen met elkaar kan vergelijken? Ik wil even UK, Ierland met wat landen in Europa in een grafiek krijgen)
Beiden zijn verklaarbaar.

De eerste weken van december kon je daar nog gewoon naar de kroeg na versoepelingen ==> snellere stijging.

Daarna schrik + nog meer maatregelen dan daarvoor ==> snellere daling.

Overname ene door andere variant; staat hier in principe los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26

franssie

Save the albatross

marteltor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:17:
[...]
Ik zal de peuter en kleuter hier wel even melden dat papa overdag even gaat hardlopen.
Ik zie ze hier regelmatig hardlopen met kinderen in de buggy vooruitduwend en zodra ze kunnen fietsen, fietsen ze mee - ook pré corona overigens en gek genoeg vaker vaders dan moeders.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Ik zal zeggen luister strak even mee naar de uitleg van van Dissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
xzaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Sluw gepland wel weer tegelijk met de persconferentie :X

[ Voor 1% gewijzigd door jip_86 op 20-01-2021 13:26 . Reden: nvm tijden zijn aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
xzaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Ik zal het even opzetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
franssie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Ik zie ze hier regelmatig hardlopen met kinderen in de buggy vooruitduwend en zodra ze kunnen fietsen, fietsen ze mee - ook pré corona overigens en gek genoeg vaker vaders dan moeders.
Misschien kunnen we de kinderen op 1 plek verzamelen in het park, zodat we kunnen hardlopen. Het liefst met toezicht, en dat ze ook nog wat leren in de tussentijd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
jip_86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Sluw gepland wel weer tegelijk met de persconferentie :X
Vanaf 14.45 uur begint de uitzending met de briefing van Kamerleden over het coronavirus door deskundigen. Die is in zijn geheel te zien via NPO Politiek. Daar is ook om 16.00 uur het aansluitende Kamerdebat te volgen, net als op NOS.nl, de NOS-app en op NPO Radio 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik blijf ageren tegen de foutmarge eerste piek in de onderste grafiek. Men heeft geen benul hoeveel mensen er besmettelijk zijn geweest, maar we stellen de foutmarge wel gelijk aan golf 2 waarin er 10x zoveel getest werd en toen in juni al het testbeleid was verruimd. Dat klopt van geen kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 22:32
AchtungYall schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Misschien kunnen we de kinderen op 1 plek verzamelen in het park, zodat we kunnen hardlopen. Het liefst met toezicht, en dat ze ook nog wat leren in de tussentijd. :)
is dit niet hetzelfde als school/opvang? :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Echter, wat me erg verbaast is de snelle piek, maar ook de snelle daling van het aantal besmettingen door de huidge maatregelen.
Snelle daling komt omdat men ineens tot het inzicht kwam dat er misschien toch wel wat maatregelen nodig waren. En die waren ook meteen een stuk zwaarder dan hier. Ik link ze nog maar een keer.

Nu kun je ervoor kiezen om ook eerst zo'n piek te pakken en dan dat soort maatregelen te nemen, maar hier kiest men het zekere voor het onzekere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

marteltor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:17:
[...]
Want daar heb je constant de zorg over, elke dag tijdens kantoortijd?

Geen waardeoordeel verder hoor. Maar ik ben blij dat ik niet in die situatie zit. En bovendien, als je niet kan gaan rennen omdat je voor de kinderen moet zorgen, kan je dan überhaupt wel werken?

Dat gezegd hebbende;
Dat gemiep op die avondklok is gewoon omdat we onze limiet bereikt hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 20-01-2021 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
FreakNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Geen waardeoordeel verder hoor. Maar ik ben blij dat ik niet in die situatie zit. En bovendien, als je niet kan gaan rennen omdat je voor de kinderen moet zorgen, kan je dan überhaupt wel werken?
Dat is het hele probleem nu van ouders met jongen kinderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Pierre schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Net als de collega van mijn vriendin, geen nood Covid19 kijkt daar niet naar hoor, die was mooi besmet.
Besmetting is toch juist prima als je er niet bang voor bent? Ik doe genoeg, maar heb niet de illusie besmetting te ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Oh, dat is dan aangepast, er stond 13:45-15:00 d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

En bovendien, als je niet kan gaan rennen omdat je voor de kinderen moet zorgen, kan je dan überhaupt wel werken?
Joh, laat me raden. Je hebt zelf geen kinderen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
LZ86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:53:

Tja, je kan ook uit het in onmogelijkheden denken stappen. De dag dat de kids niet op de noodopvang zitten hier gaan ze gewoon om 12.00 met mij mee een half uurtje lopen in mijn pauze (Werk nog een dag arbeidstherapeutisch thuis na mijn covid infectie). Ze zitten al een tijd stil vanwege school, en ik ook. Dan ga ik ook niet een half uur stilzitten aan een andere tafel met een boterham. Lekker onderweg uit t vuistje naar binnen.
Als de aarde nou wat langzamer draait, heb ik 30 uur in een dag. :) De luxe van noodopvang hebben we niet.
[...]

Kinderen tot een jaar of 10 samen alleen laten? Mag blij zijn als ik dan nog een overlever vind. :P Enne, waarom denk je dat werkende ouders met jonge kinderen die buiten de noodopvang loterij vielen op hun tandvlees lopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 20-01-2021 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:19:
[...]

Tsja, hoe eerdere spoedwetten zijn ingevoerd en het 10 jarig beleid van desinformatie aan o.a. de Kamer, de innige band met de pers (zie nu ook weer de grote hoeveelheid 'lekken') maken mij wat cynisch. Wat een andere user al zegt, Rutte c.s. is al sinds het ingaan van de lockdown een avondklok aan het inmasseren, heck het is niet zonder reden dat er in oktober al een motie over is geweest. Dit ligt echt al maanden in de week en dat gaat Gommers niet op het laatste moment verpesten.
Om precies te zijn is deze behandeld op 4 november 2020, onder nummer 25295.691.

De motie met strekking om niet over te gaan tot een avondklok is ingediend door kamerlid Wilders (PVV) en werd gesteund door alle opposietiepartijen + D66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
autje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Snelle daling komt omdat men ineens tot het inzicht kwam dat er misschien toch wel wat maatregelen nodig waren. En die waren ook meteen een stuk zwaarder dan hier. Ik link ze nog maar een keer.

Nu kun je ervoor kiezen om ook eerst zo'n piek te pakken en dan dat soort maatregelen te nemen, maar hier kiest men het zekere voor het onzekere.
Wat het mij vooral laat zien is dat de maatregelen in het VK werken, en dat het dus een bewezen middel is om de boel onder controle te krijgen.
Waarom niet simpelweg dit benadrukken in de pers?

We hebben natuurlijk in NL mogelijk versoepelingen als we naar een andere status gaan, zorgelijk/kritiek enz. Het lijkt me ook goed om dit te blijven benadrukken zodat mensen wat beter weten wat er moet gebeurden voordat er versoepeld kan worden.
Nu ligt de nadruk veel op bangmakerij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Dat gezegd hebbende;
Dat gemiep op die avondklok is gewoon omdat we onze limiet bereikt hebben.
Er zit nog wel een gebied tussen zelf spelen / schoolwerk maken terwijl je in een andere kamer bent en alleen thuis zijn. En ja, het gaat ten kosten van werk, dat maakt het ook zwaar, want dat werk wordt 's avonds/in het weekend weer ingehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
AchtungYall schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Je zou het misschien ook een leegstaand schoolgebouw kunnen gebruiken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:26:
[...]

Ja, en een partner waar ik zorgtaken mee kan verdelen zodat ik ook me-time kan hebben. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:26:
[...]

Jawel. Maar mijn dochter gaat gelukkig gewoon naar de opvang.

Tijdens de 1e lockdown overigens niet, maar toen lagen mijn projecten stil. Effectief deed ik toen (als mijn partner werken was, wat zo'n 2/3 dagen per week is) dus helemaal niks op die werkdagen behalve voor mijn kind zorgen. Ik had toen ook zo'n urencode waar ik dat op kon schrijven. Was allemaal prima, want er was toch niks te doen voor mij.

Nu gaat ze wel, omdat ik ook gewoon weer op pad ben. We hebben recht erop door onze banen. Die van partner sowieso (zorg), die van mij omdat ik inmiddels een verklaring heb. Overigens geen 5 dagen per week, alleen op dagen dat partner werkt.

Ik zou niet weten hoe ik werk en dochter zou moeten combineren en ben dan ook niet jaloers op mensen die het wel moeten doen. En ik snap ook helemaal dat als je voor je kinderen moet zorgen EN je WG ook nog eens productie verlangt je inderdaad op je tandvlees gaat lopen. Overigens vind ik wel iets van dat soort werkgevers. Bij mij was dat gelukkig anders tijdens de 1e lockdown. Toen hadden we ook recht op opvang maar hebben we het NIET gedaan.

Alsnog vind ik het gemiep over de avondklok precies dat; gemiep.

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 20-01-2021 13:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Met het invoeren van de avondklok is het kabinet nu wel echt 'all in' gegaan. Er zijn nu (bijna) geen maatregelen meer over die ze realistisch gezien kunnen nemen.

Als straks blijkt dat die avondklok over een paar weken geen duidelijke daling in het aantal besmettingen veroorzaakt, dan is het OMT gelijk zijn hele geloofwaardigheid kwijt, en dan hoef je denk ik van weinig mensen nog op iets van draagvlak te rekenen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Voor de regering maakt het niet uit. Je komt er niet achter of een avondklok werkt. Dalen de cijfers, dan kan dat komen door de avondklok. Dalen ze, dan kan dat ook zijn gebeurd als er geen avondklok was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Stoney3K schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:30:
Met het invoeren van de avondklok is het kabinet nu wel echt 'all in' gegaan. Er zijn nu (bijna) geen maatregelen meer over die ze realistisch gezien kunnen nemen.

Als straks blijkt dat die avondklok over een paar weken geen duidelijke daling in het aantal besmettingen veroorzaakt, dan is het OMT gelijk zijn hele geloofwaardigheid kwijt, en dan hoef je denk ik van weinig mensen nog op iets van draagvlak te rekenen.
Kantoren sluiten, maar dan moet de overheid zo'n beetje de hele loonlijst van BV-Nederland overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verzorgingshuizen sluiten werkte met de eerste lockdown aardig goed volgens mij.
Als ze dan ook de bewoners op de kamers laten ipv gezellig samen in de ontspanruimte gaan zitten zonder mondkapjes schiet het helemaal mooi op.

[ Voor 48% gewijzigd door Ernemmer op 20-01-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Ik denk dat het terugbrengen van het aantal bezoekers per dag/week zal helpen.
Ik neem aan dat (te)veel mensen in NL de limieten opzoeken van dit beleid en dus precies op 14 per week gaan zitten simpelweg omdat het mag.

Als je de limiet op 5/week zet, breng je hopelijk het aantal bezoek vooral bij deze groep terug. Want ze handelen nog wel binnen de wet/advies, maar zullen er waarschijnlijk niet keihard overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Kantoren sluiten, maar dan moet de overheid zo'n beetje de hele loonlijst van BV-Nederland overnemen.
Dat zou je dan wel in combinatie met een algemeen straatverbod moeten doen, maar dat is een dusdanig extreme situatie dat ze daar niet voor gaan kiezen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
Soccer98 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:31:
Voor de regering maakt het niet uit. Je komt er niet achter of een avondklok werkt. Dalen de cijfers, dan kan dat komen door de avondklok. Dalen ze, dan kan dat ook zijn gebeurd als er geen avondklok was.
Ho, dat is niet hoe politiek werkt.

* Dalen de cijfers, dan heeft de avondklok succes. Het was dan een "pijnlijke, maar effectieve en noodzakelijke maatregel".

* Stijgen de cijfers, dan ligt de schuld bij de burger die zich niet aan de regels houdt. En moeten nieuwe maatregelen bedacht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
[...]

Kantoorwerk kan per definitie het makkelijkst vanuit huis gedaan worden, dus de impact op B.V. Nederland hoeft niet al te groot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
[...]

Je kan ook overdrijven. Werkgevers in niet-cruciale beroepen hebben inmiddels 10 maanden de tijd gehad om thuiswerken te faciliteren. Zijn hierboven talloze users te vinden die aangeven dat hun werk prima thuis kan, maar de werkgever gewoon weigert om dit mogelijk te maken. Áls er al gesproken wordt over het overnemen van kosten, dan kan dat hoogstens kosten voor faciliteren van thuiswerk infrastructuur zijn.

Niet-cruciale bedrijven waarbij thuiswerken geen optie zijn, zijn als het goed is al niet meer actief. Voor cruciale bedrijfs- en overheidstakken hebben we een uitzondering gemaakt.
t_captain schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Ho, dat is niet hoe politiek werkt.

* Dalen de cijfers, dan heeft de avondklok succes. Het was dan een "pijnlijke, maar effectieve en noodzakelijke maatregel".

* Stijgen de cijfers, dan ligt de schuld bij de burger die zich niet aan de regels houdt. En moeten nieuwe maatregelen bedacht worden.
Indien de overheid nu bij stijgende cijfers de schuld wel bij zichzelf neer zou leggen, blijft toch de enige logische conclusie méér maatregelen en niet minder?

[ Voor 37% gewijzigd door BoB_HenK op 20-01-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje

Als je vanavond met de avondklok start, dan zal over grofweg twee weken een stevige daling ingezet worden. Op een gegeven moment neemt de Britse variant de overhand en zal die daling weer afvlakken, waarschijnlijk een paar weken later. Dan kun je op een gegeven moment naar de verhouding normaal/Brits gaan kijken. Valt die sterk uit naar de laatste, maar is de daling nog behoorlijk, dan kun je de avondklok er waarschijnlijk wel afgooien. Is de daling nog maar heel matig, dan kun je er vergif op innemen dat het weer gaat stijgen als je de avondklok opheft. Dat kan dan nog steeds, maar dan ben je afhankelijk van hoever je op dat moment bent met je vaccinaties. Een week eerder of later opheffen kan flinke effecten hebben.

Ik verwacht die avondklok tot op zijn minst derde week februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Stoney3K schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Dat zou je dan wel in combinatie met een algemeen straatverbod moeten doen, maar dat is een dusdanig extreme situatie dat ze daar niet voor gaan kiezen.
Waarom niet? In Spanje, Italië en Frankrijk is dat al gebruikt. Ik zou niet weten waarom het niet in NL zou kunnen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
een Gommers die zijn uitspraak gisteravond aan tafel bij een talkshow, ''geen noodzaak voor avondklok'', vervolgens vanmiddag terugkomt op deze uitspraak....via Instagram.

Ik weet niet Diederik, ik zou zoiets niet via Instagram doen. Ik kan Diederik altijd zeer waarderen; maar m.i is dit niet een handige actie geweest

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

_Bailey_ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:39:
een Gommers die zijn uitspraak gisteravond aan tafel bij een talkshow, ''geen noodzaak voor avondklok'', vervolgens vanmiddag terugkomt op deze uitspraak....via Instagram.

Ik weet niet Diederik, ik zou zoiets niet via Instagram doen. Ik kan Diederik altijd zeer waarderen; maar m.i is dit niet een handige actie geweest
Diederik is uit de pas gaan lopen en keihard teruggefloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online

Ik denk dat er niet zozeer ingezet wordt op een daling, maar op het afremmen van de exponentiële groei van de britse variant welke ons te wachten staat. Zie ook de plaatjes van Jovatov.

We weten inmiddels dat vroeg en hard ingrijpen het meest effectief is.

All in zijn we zeker nog niet wanneer je kijkt naar de huidige maatregelen in de UK en de graad van handhaving welke we in Nederland zien.

Verder ben ik er van overtuigd dat men veel voorzichtiger gaat leven als de IC bezettingen weer tegen kritische grenzen gaan lopen. Helaas is het begrijpen van exponentiële groei iets wat wij lastig vinden, waardoor ons gedrag (los van wat de regels ons voorschrijven) continue achter de feiten aan loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:33:
Verzorgingshuizen sluiten werkte met de eerste lockdown aardig goed volgens mij.
Als ze dan ook de bewoners op de kamers laten ipv gezellig samen in de ontspanruimte gaan zitten zonder mondkapjes schiet het helemaal mooi op.
En dit dan vaker lezen??
https://www.ad.nl/binnenl...an-een-lockdown~a35d358d/

Mag hopen van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona

Het kabinet heeft altijd gelijk. Als de besmettingscijfers stijgen dan is het maar goed dat er zo ingrijpend ingegrepen is anders was het nog harder gegaan, als de cijfers dalen dan is dat dankzij het beleid.

Alleen een duidelijk zichtbare trendbreuk zou iets kunnen duiden. Dus als over twee weken ineens een duidelijk spike zichtbaar is en vanaf dan met name in de eerste week duidelijk meer besmettingen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Diederik is uit de pas gaan lopen en keihard teruggefloten.
Hou nou toch eens op met deze onzin. In de uitzending van Jinek stelt uit duidelijk dat met de cijfers die op dat moment beschikbaar zijn hij geen noodzaak ziet. Hij hield al een enorme slag om de arm maar overal wordt gezegd dat "Gommers geen avondklik wil". Dat is gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Standeman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Waarom niet? In Spanje, Italië en Frankrijk is dat al gebruikt. Ik zou niet weten waarom het niet in NL zou kunnen.
Heeft het gewerkt? Nee. Na opheffing zijn de besmettingen weer enorm opgelopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xzaz
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Huh? Dus het heeft wel gewerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perpixel
  • Laatst online: 18-09 09:44
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Dan werkt het toch juist wel?

spuit 11

[ Voor 5% gewijzigd door perpixel op 20-01-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
xzaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Huh? Dus het heeft wel gewerkt?
Tuurlijk niet. Het is een schijnoplossing geweest met een voorspelbaar resultaat.
Ja, je krijgt heel snel op een draconische manier de cijfers naar beneden, maar je kan mensen niet een jaar lang opsluiten. Dus de maatregelen moesten weer terug gedraaid worden. En de resultaten kon je mijlenver zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
N=1

uitzonderingen heb je altijd.

https://www.rtlnieuws.nl/...eden-verpleeghuis-ouderen
Oud bericht maar als je de plek waar de helft van de doden vallen afsluit scheelt dat de helft.

[ Voor 28% gewijzigd door Ernemmer op 20-01-2021 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Standeman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:38:
[...]

En ook in Spanje, Italië en Frankrijk heeft het niet als effectieve maatregel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:05

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Is de persconferentie verzet? Dacht gisteren toch echt te lezen 13:00 :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
G_Dragon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:44:
14:00 is het nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
G_Dragon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:44:
Is nu om 14:00

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1 ... 41 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2