Je bent op een dwaalspoor van wierook en spiegeltjes, zelf zijn we hier van de gereformatteerde Kerk-P(rotestant)C(hristelijke)drive. Op zondagen mag absoluut niet gespeeld worden.Robkazoe schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:54:
Ik blijf het echt een slecht verhaal vinden dat de kerken zoveel buiten schot blijven terwijl de vrijheden van een gemiddelde niet gelovige Nederlander steeds verder ingeperkt worden. Het is wat mij betreft niet meer uit te leggen aan een gemiddelde niet gelovige Nederland.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een kerk ga oprichten voor de allergrootste god op aarde: Shigeru Miyamoto. Om 10:00 uur doen we elke zondag een schietgebed in een heilig gebouw (namelijk de woonkamer waar het betreffende Nintendo apparaat staat). Om 10:05 starten we de Switch op, een soort van digitale bijbel en gaan we de beelden van de Switch lezen, interpreteren en over filosoferen. Als om 11:00 uur na een potje hard filosoferen over Mario Kart de dorst gelest moet worden, drinken we cola/bier. Een soort wijwater voor aanhangers van Miyamoto. En dat uiteraard met in totaal 4 mensen, zoals Miyamoto dat ooit heeft beschreven in het Oude Testament (de handleiding van de GameCube). Dat is meer dan wat een gemiddelde Nederland mag ontvangen, maar het gaat hier om een geloofsovertuiging. En daarnaast zijn het veel minder mensen dan wat er in een kerk aanwezig mag zijn waarmee het aantoont het beste geloof in coronatijd in Nederland te zijn.
Inschrijving van deze geloofsgemeenschap wordt aan gewerkt. Mensen die tegen Nintendo zijn, zijn heidenen. Maar mogen zich prima afsplitsen van onze gemeenschap om zo zelf verder te filosoferen met vier man.
een treffende spreuk