Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.003 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Robkazoe schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:54:
Ik blijf het echt een slecht verhaal vinden dat de kerken zoveel buiten schot blijven terwijl de vrijheden van een gemiddelde niet gelovige Nederlander steeds verder ingeperkt worden. Het is wat mij betreft niet meer uit te leggen aan een gemiddelde niet gelovige Nederland.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een kerk ga oprichten voor de allergrootste god op aarde: Shigeru Miyamoto. Om 10:00 uur doen we elke zondag een schietgebed in een heilig gebouw (namelijk de woonkamer waar het betreffende Nintendo apparaat staat). Om 10:05 starten we de Switch op, een soort van digitale bijbel en gaan we de beelden van de Switch lezen, interpreteren en over filosoferen. Als om 11:00 uur na een potje hard filosoferen over Mario Kart de dorst gelest moet worden, drinken we cola/bier. Een soort wijwater voor aanhangers van Miyamoto. En dat uiteraard met in totaal 4 mensen, zoals Miyamoto dat ooit heeft beschreven in het Oude Testament (de handleiding van de GameCube). Dat is meer dan wat een gemiddelde Nederland mag ontvangen, maar het gaat hier om een geloofsovertuiging. En daarnaast zijn het veel minder mensen dan wat er in een kerk aanwezig mag zijn waarmee het aantoont het beste geloof in coronatijd in Nederland te zijn.

Inschrijving van deze geloofsgemeenschap wordt aan gewerkt. Mensen die tegen Nintendo zijn, zijn heidenen. Maar mogen zich prima afsplitsen van onze gemeenschap om zo zelf verder te filosoferen met vier man.
Je bent op een dwaalspoor van wierook en spiegeltjes, zelf zijn we hier van de gereformatteerde Kerk-P(rotestant)C(hristelijke)drive. Op zondagen mag absoluut niet gespeeld worden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Ik verwacht dat er een hele grote groep het gokje gaat nemen voor 95 euro. Zeker hier in een dorp van 15k inwoners met een wijkagent gedeeld met nog 2 dorpskernen acht ik de kans vrij klein dat ik staande gehouden ga worden na 20.00/21.00u..
Tel daar nog bij op dat ze ook weer even "van de straat" zijn bij het opmaken van het proces verbaal, want ze moeten hun bevindingen beschrijven. Dus er krijgen er een paar een boete en dan zitten ze een uur achter een bureau. Er zullen er ook genoeg zijn die nog even gaan proberen weg te komen in het donker, dus daar kunnen ze dan ook weer achteraan....

Tel daar dan ook nog bij op dat het overdag overal drukker zal worden, waar ook weer meer werk uit gaat komen.

Het zal allemaal wat behelpen worden, zeker als de groep "in verzet" relatief groot gaat zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:57:
[...]

En de baby kan niet wat eerder of later wakker worden? Misschien is dat te makkelijk gedacht. Ik verwacht mijn eerste kind 25 februari, dan gaan we het meemaken :D
je bezorgt me als ervaren vader een glimlach , veel succes ( en plezier!) alvast in februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Ik verwacht dat er een hele grote groep het gokje gaat nemen voor 95 euro. Zeker hier in een dorp van 15k inwoners met een wijkagent gedeeld met nog 2 dorpskernen acht ik de kans vrij klein dat ik staande gehouden ga worden na 20.00/21.00u..
In een dorp met 100 inwoners zonder wijkagent durf ik dat risico ook wel aan :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

En de baby kan niet wat eerder of later wakker worden? Misschien is dat te makkelijk gedacht. Ik verwacht mijn eerste kind 25 februari, dan gaan we het meemaken :D
Dan wens ik u veel sterkte en veel succes, als u nu al denkt dat je een baby kan programmeren zodat ie een uurtje later wakker kan worden. Ik zou zeggen, geniet nog even van je slaap, vanaf 25/2 is het over. Bij baby 1 heb ik een jaar bijna niet geslapen, ondertussen bij baby 3 is het nog aanpoten waar mijn vrouw vooral de nacht doe en ik de vroege ochtend. Het wordt dan ook niet in dank afgenomen als ik om 6 uur zou gaan rennen.

Maar ik overweeg zeer een hardloopkinderwagen nu, misschien is dat de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:05

codex

Geen OpenAI agent :)

Voor het eerst zie ik een maatregel waar ik mezelf niet aan ga houden omdat ik van mening ben dat dit niks toevoegd. Als er daadwerkelijk besloten gaat worden dat het bezoek maximaal 1 persoon is dan ga ik mij daar niet aan houden. Waarom?

Los van de decembermaand werken wij en een stel hier uit de buurt constant thuis. Het enige bezoek wat wij beiden ontvangen is elkaar, waardoor er een bubbel is ontstaan waarbij het enige risico is als 1 van ons 4 de supermarkt bezoekt. Het enige sociale contact wat wij hebben.

Een dergelijke situatie waarbij 1 persoon max is begrijp ik in het kader van mensen die continu bezoek ontvangen. Maar huishoudens die zichzelf in een bubbel plaatsen dragen sowieso niet bij aan verspreiding.

[ Voor 3% gewijzigd door codex op 20-01-2021 11:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:29
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:40:
1 huishouden voorkomt rare situaties dat het gezin niet naar oma mag, maar oma wel naar het gezin.
Die omkering heb ik al nooit begrepen. Als het niet veilig is dat het gezin naar oma gaat dan volgt daar logischerwijs uit dat het omgekeerde ook niet veilig is. Dat iedereen vindt dat dat dan toch mag, want binnen de letter van de wet, zegt genoeg over hoe we er in staan.
Het huishouden woont toch al bij elkaar, dus of er nou één of twee zijn, maakt dan ook niet uit.
Dat argument gaat alleen op als huishoudens in bubbels leven. Mijn vrouw zou prima op haar werk besmet kunnen worden en vervolgens mijn schoonmoeder besmetten zonder dat we symptomen hebben. En voor elk kind dat z'n eigen speelafspraakjes heeft introduceer je extra risico.
Olifant in de kamer is natuurlijk wel de kantooromgeving (eigenlijk geïllustreerd door de dagelijkse talkshows). Daar komen rustig 0-10 personen bij elkaar.
Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat daar veel winst te behalen is. Met uitzondering van de dwars liggende werkgevers dan.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Ja, want partner werkt ook ? En geeft ook thuisonderwijs? En dan heb ik het nog helemaal niet over het feit dat je elkaar ook nog weleens wilt spreken?
Het ontbreekt hier wel erg aan inlevingsvermogen. Daarnaast hoeven we ons eigenlijk helemaal niet te verdedigen tegenover de mensen die denken dat het allemaal zo makkelijk is. We worden in principe gewoon opgesloten met een avondklok en de invloed op ons leven, bovenop alle bestaande maatregel, is voor sommigen gewoon te groot.
Je hebt toch ná achten nog tijd om elkaar te spreken? Wij werken ook allebei en de kleine slaapt (met wat geluk) van 19.00 tot 6.00. Dan heb je na een uurtje lopen om 1900/1930 nog zeg 2-3 uur om te praten.

Of moet je elke avond de kleine met zijn tweeën naar bed brengen?

Overigens denk ik dat met de huidige weerstand en het totale gebrek aan controle de maatregel niks gaat uithalen, dus lijkt het me ook niet meer logisch om de maatregel door te voeren (waar bij wél doorvoeren én opvolgen het wel effect zou hebben)

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Arator schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 04:54:
[...]
Wij zetten ook de 2de doses opzij hoor. De volgende fase van de vacinatiestrategie was echter aangekondigd, ondertussen zijn we aan de 2de ronde bezig van de eerste fase, en die volgende fase zal even moeten wachten.
Maar kennelijk worden er al wel afspraken gemaakt terwijl er nog niet geleverd is. Op zich is er wat voor te zeggen, scheelt wat latency, maar je kunt er wel tegen aan lopen dat je bij een verstoring van de leveringen die afspraken moet gaan wijzigen.
Het rare was dat Pfizer vorige week vrijdag had aangekondigd dat we minder zouden krijgen (60.000 ipv 100.000), zaterdag werd er weer aangekondigd dat we minder zouden krijgen, maar meer dan eerst aangekondigd (86.000 ipv 60.000). En nu is het weeral veranderd, dat is dus de 3de keer op een 5 dagen.
Maar ik lees dat in Nederland (eigenlijk gans Europa) de levering ook wordt ingekropen tot 92.000 van de beloofde 200.000, en dat ook voor de komende 3 tot 4 weken.
https://www.google.com/am...lgen-nog-onduidelijk.html
Yups alleen lijken de belgen nu dus wat vocaler te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:49
pro_6or schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Je bent op een dwaalspoor van wierook en spiegeltjes, zelf zijn we hier van de gereformatteerde Kerk-P(rotestant)C(hristelijke)drive. Op zondagen mag absoluut niet gespeeld worden.
In Gabe we trust, amen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:58:
[...]

je bezorgt me als ervaren vader een glimlach , veel succes ( en plezier!) alvast in februari :)
Fijn om te horen dat ik iemand nog aan het lachen heb gebracht vandaag :D

We gaan het meemaken, bedankt voor je steun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Erapaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:59:
[...]

Dan wens ik u veel sterkte en veel succes, als u nu al denkt dat je een baby kan programmeren zodat ie een uurtje later wakker kan worden. Ik zou zeggen, geniet nog even van je slaap, vanaf 25/2 is het over. Bij baby 1 heb ik een jaar bijna niet geslapen, ondertussen bij baby 3 is het nog aanpoten waar mijn vrouw vooral de nacht doe en ik de vroege ochtend. Het wordt dan ook niet in dank afgenomen als ik om 6 uur zou gaan rennen.

Maar ik overweeg zeer een hardloopkinderwagen nu, misschien is dat de oplossing.
Dat is inderdaad een mooie optie, zie ze steeds vaker voorbij rennen. Denken in oplossing _/-\o_

Tijdens borstvoeding geven zal het toch om de paar uur wakker zijn, daar ontkom je niet aan. Dat snap ik, maar regelmaat is aan te passen.

[ Voor 8% gewijzigd door souljah1h op 20-01-2021 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:56

Laguna

Connaisseur

Diederik Gommers is dus net als ik niet overtuigd van de noodzaak voor een avondklok op dit moment. Voor de mensen die dit wel vinden, kijk Jinek even terug, daar wordt het complete verhaal verteld in tegenstelling tot bij OP1 met o.a. Ernst Kuipers.

Op basis van de modellen van Jacco Wallinga is Gommers van mening dat de IC het zonder avondklok ook gaat redden en dus niet overbelast zal raken.
Men moet nu de focus leggen op zsm de risicogroepen vaccineren, waardoor er in maart/april geen druk meer op de acute zorg kan komen door een mogelijke derde golf. We lopen internationaal gezien ver achter op dat gebied. Ook doet het kabinet aan framing door alleen naar het advies van het OMT te luisteren terwijl zij zich op veel meer vlakken zouden moeten laten adviseren (aldus Gommers).

Daarnaast wordt met het handhaven van een avondklok de politie (die al beperkte capaciteit heeft) onnodig zwaar belast, waardoor belangrijkere taken, zoals zware criminaliteit aanpakken, in het gedrang komen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de inbraakcijfers van afgelopen jaar. Nu veel mensen thuiswerken zou je verwachten dat er een daling te zien is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Erapaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Ja, want partner werkt ook ? En geeft ook thuisonderwijs? En dan heb ik het nog helemaal niet over het feit dat je elkaar ook nog weleens wilt spreken?
Het ontbreekt hier wel erg aan inlevingsvermogen. Daarnaast hoeven we ons eigenlijk helemaal niet te verdedigen tegenover de mensen die denken dat het allemaal zo makkelijk is. We worden in principe gewoon opgesloten met een avondklok en de invloed op ons leven, bovenop alle bestaande maatregel, is voor sommigen gewoon te groot.
Zelfde situatie.
Ik heb het bijna rond om een huisje in een buurland te huren tot 8 februari. Geheel tegen mijn principes in want ik wil helemaal niet reizen in een pandemie, ik sta daar eigenlijk niet achter . Ga ik daar wel thuiswerken en de kinderen thuisscholen. Enige wat nog kan tegenwerken is een uit en inreis verbod van het kabinet. In dat geval ga ik gewoon de boete betalen als ik savonds mijn rondje doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:08:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de inbraakcijfers van afgelopen jaar. Nu veel mensen thuiswerken zou je verwachten dat er een daling te zien is..
Stond laatst een stuk (op NOS geloof ik). Veel minder inbraken, maar meer cybercrime. Wat op zich logisch is, omdat mensen meer thuis zijn en meer online doen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:08:
Maar inbrekers werken toch ook thuis?

:P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

London schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Maar inbrekers werken toch ook thuis?

:P
Ze werken in een huis, maar om dat nou thuis te noemen... En met een avondklok hebben ze het natuurlijk nog moeilijker! Misschien moeten ze ondersteuning gaan aanvragen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:09:
[...]

Zelfde situatie.
Ik heb het bijna rond om een huisje in een buurland te huren tot 8 februari. Geheel tegen mijn principes in want ik wil helemaal niet reizen in een pandemie, ik sta daar eigenlijk niet achter . Ga ik daar wel thuiswerken en de kinderen thuisscholen. Enige wat nog kan tegenwerken is een uit en inreis verbod van het kabinet. In dat geval ga ik gewoon de boete betalen als ik savonds mijn rondje doe.
Maar zowel Duitsland als België hebben nu strengere lockdowns dan wij hebben 8)7 Sterker nog, ze zijn beiden officieel gesloten voor alles behalve essentiële reizen. In beide landen zul je met een Nederlands kenteken met redelijk grote kans staande gehouden worden. En dan kom je erachter dat de politie in Nederland fluwelen handschoentjes heeft vergeleken met bijvoorbeeld de Duitse :P

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Zelfde situatie.
En wat is erop tegen om een huisje in NL te huren dan :?

@Laguna Enige wat ik een beetje jammer vind aan Gommers is dat ie zo 'happy-go-lucky' lijkt te zijn dat ie overal het positieve van in ziet. Om vier weken later toch te moeten concluderen dat z'n ziekenhuis vol ligt. En das niet de eerste keer.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 20-01-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Wailing_Banshee schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Ze werken in een huis, maar om dat nou thuis te noemen... En met een avondklok hebben ze het natuurlijk nog moeilijker! Misschien moeten ze ondersteuning gaan aanvragen :p
Ja, ik zie ze al een NOW regeling aanvragen omdat ze moeilijk rondkomen. Hoe gek het ook klinkt, zie ik het ook nog gebeuren dat zij die zouden krijgen.

Maar nee, de inbraken zijn gezakt wat ook logisch klinkt, maar cybercrime neemt toe. Ik merk het ook in mijn dump mailbox hoeveel spam en pogingen tot phishing er nu binnenkomen. Echt absurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:00

bert pit

asdasd

[...]

Zelfde situatie.
Gewoon lekker doen, niets aan de hand toch?
In Belgie zit 5000 man in qarantaine omdat een vrouw zo nodig moest wintersporten.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:51

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[...]

En de baby kan niet wat eerder of later wakker worden?
:F Oh oh oh..... wat denk je? Dat het kleine robotjes zijn die je naar gelieven kunt programmeren?
Misschien is dat te makkelijk gedacht. Ik verwacht mijn eerste kind 25 februari, dan gaan we het meemaken :D
Sterkte alvast :z

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

MikeyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:16:
[...]

En wat is erop tegen om een huisje in NL te huren dan :?
Daar mag je ook niet na 20.00 naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik blijf het echt een slecht verhaal vinden dat de kerken zoveel buiten schot blijven terwijl de vrijheden van een gemiddelde niet gelovige Nederlander steeds verder ingeperkt worden. Het is wat mij betreft niet meer uit te leggen aan een gemiddelde niet gelovige Nederland.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een kerk ga oprichten voor de allergrootste god op aarde: Shigeru Miyamoto. Om 10:00 uur doen we elke zondag een schietgebed in een heilig gebouw (namelijk de woonkamer waar het betreffende Nintendo apparaat staat). Om 10:05 starten we de Switch op, een soort van digitale bijbel en gaan we de beelden van de Switch lezen, interpreteren en over filosoferen. Als om 11:00 uur na een potje hard filosoferen over Mario Kart de dorst gelest moet worden, drinken we cola/bier. Een soort wijwater voor aanhangers van Miyamoto. En dat uiteraard met in totaal 4 mensen, zoals Miyamoto dat ooit heeft beschreven in het Oude Testament (de handleiding van de GameCube). Dat is meer dan wat een gemiddelde Nederland mag ontvangen, maar het gaat hier om een geloofsovertuiging. En daarnaast zijn het veel minder mensen dan wat er in een kerk aanwezig mag zijn waarmee het aantoont het beste geloof in coronatijd in Nederland te zijn.

Inschrijving van deze geloofsgemeenschap wordt aan gewerkt. Mensen die tegen Nintendo zijn, zijn heidenen. Maar mogen zich prima afsplitsen van onze gemeenschap om zo zelf verder te filosoferen met vier man.
En via de Temple of Time memoreren we terug en kijken we vooruit naar betere tijden. :+
[...]

Hah, you're in for a treat. Alles waar je nu heel makkelijk over denkt zal veranderen. De eerste maanden krijg je het schema van de baby en die houdt zich niet aan die van jou.
klaaas schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:59:
[...]

Die omkering heb ik al nooit begrepen. Als het niet veilig is dat het gezin naar oma gaat dan volgt daar logischerwijs uit dat het omgekeerde ook niet veilig is. Dat iedereen vindt dat dat dan toch mag, want binnen de letter van de wet, zegt genoeg over hoe we er in staan.

[...]

Dat argument gaat alleen op als huishoudens in bubbels leven. Mijn vrouw zou prima op haar werk besmet kunnen worden en vervolgens mijn schoonmoeder besmetten zonder dat we symptomen hebben. En voor elk kind dat z'n eigen speelafspraakjes heeft introduceer je extra risico.

[...]

Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat daar veel winst te behalen is. Met uitzondering van de dwars liggende werkgevers dan.
En als je vrouw jouw besmet heeft, maar je bent ook asymptomatisch dan besmet je alsnog oma als je alleen gaat.
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Maar zowel Duitsland als België hebben nu strengere lockdowns dan wij hebben 8)7 Sterker nog, ze zijn beiden officieel gesloten voor alles behalve essentiële reizen. In beide landen zul je met een Nederlands kenteken met redelijk grote kans staande gehouden worden. En dan kom je erachter dat de politie in Nederland fluwelen handschoentjes heeft vergeleken met bijvoorbeeld de Duitse :P
België heeft geopende winkels anders? Hier is het veel meer en/en/en qua maatregelen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

Er is ook nog zoiets als grensverkeer en dat gaat best goed anders konden mijn collega’s ook de grens niet over. De grap is dat het heel moeilijk gaat om iets te huren omdat ik niet de enige ben met dit idee blijkbaar aldus de verhuurder.

Mocht het echt niet lukken dan is het enige alternatief nog de avondklok negeren wat ik ook zeker zal doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mfpower op 20-01-2021 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 09:09
souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:44:
Dan moet je je dag anders gaan inrichten als dat mogelijk is, het vergt wat aanpassing. Maar het is maar tot 9 feb toch?
https://www.nu.nl/coronav...ijke-set-maatregelen.html

Je hoeft eigenlijk niet verder te lezen dan de link zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:22:
[...]
België heeft geopende winkels anders? Hier is het veel meer en/en/en qua maatregelen.
Niet voor Nederlanders, want officieel mag je er niet heen.

Maar enkel een huisje huren en tig regels overtreden om vier uur aan lockdown te besparen (of twee uur afhankelijk van het departement) is nogal ridicuul niet?

Zover ik heb begrepen wordt er in België ook strikter gecontroleerd, als ze je staande houden en je kan het passenger locator formulier niet overleggen (of je overlegt het met gelogen informatie) heb je mogelijk een wat groter probleem. Voor dat formulier moet je een SMS-code krijgen, dus je bent ook nog eens (wel of niet) officiëel "aangemeld" met nummerplaat van je auto en al.

[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
De NOS heeft een uitgelekte versie van het OMT-advies uit handen. Het OMT schat: avondklok vermindert de R met 8 tot 13%.

Als je (heel optimistisch) uitgaat van een R van 0.9, daar 30% bij doet vanwege de Britse variant en er dan 13% van af haalt, kom je op 1.02. Dat gaat spannend worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:02

Nox

Noxiuz

Tom-Z schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:27:
De NOS heeft een uitgelekte versie van het OMT-advies uit handen. Het OMT schat: avondklok vermindert de R met 8 tot 13%.

Als je (heel optimistisch) uitgaat van een R van 0.9, daar 30% bij doet vanwege de Britse variant en er dan 13% van af haalt, kom je op 1.02. Dat gaat spannend worden...
Dat is enkel de avondklok, indien er bezoekregels aangescherpt worden, meer nadruk op thuiswerken, geen britse bezoekers meer, etc. kan die er nog wel eens onder duiken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
42erik schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:38:
[...]
En dat vind ik het zorgwekkende hier... Het gezonde verstand levert een beter plan dan wat onze regering voorstelt... Dat is toch van de zotte...
Volgens mij was dat ook vanuit het begin de strekking en de hoop van Rutte, dat mensen zoveel mogelijk hun gezonde verstand zouden gebruiken, zodat we zo min mogelijk strikte regels nodig zouden hebben. Helaas lijkt de praktijk toch uit te wijzen dat dat bij tijd en wijlen slechts nipt voldoende is om de ergste ellende af te wenden. Kennelijk toch onvoldoende mensen met gezond verstand en die er dan ook nog uitvoering aan geven, maar dat kan ik een regering toch moeilijk kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Maar enkel een huisje huren en tig regels overtreden om vier uur aan lockdown te besparen (of twee uur afhankelijk van het departement) is nogal ridicuul niet?

Zover ik heb begrepen wordt er in België ook strikter gecontroleerd, als ze je staande houden en je kan het passenger locator formulier niet overleggen (of je overlegt het met gelogen informatie) heb je mogelijk een wat groter probleem. Voor dat formulier moet je een SMS-code krijgen, dus je bent ook nog eens (wel of niet) officiëel "aangemeld".
Volgens buitenlandse zaken:
Vanaf 25 december moeten alle reizigers die niet in België wonen een recent negatief PCR-Covid-19-testresultaat meenemen en verplicht 7 dagen in quarantaine als ze langer dan 48u in België blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:28
Wat ontzettend deprimerend aan deze situatie is: ook al verminderen het aantal besmettingen drastisch (wat natuurlijk belangrijk is voor de zorg), we zitten binnen no time weer op veel te hoge niveaus zodra er versoepeld wordt. Het is niet: straks hebben we <1600 besmettingen, van alles gaat weer open...

Ik verwacht de avondklok en andere maatregelen wel echt tot maart minimaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welk idee heb jij eigenlijk wat kerkgenootschappen eigenlijk doen op dit moment? Dat beeld wat de media je gevoed heeft over de excessen in de bible belt? (wat ik ook sterk afkeur voor de goede orde)

eerlijk gezegd ergert het me een beetje dat er zoveel nog over kerken gezeurd wordt terwijl het gros zich prima aan de regels houdt

Maar ik leg het graag nog een keer voor je uit. Als de regering had wat gekund hadden ze het vast gedaan. Maar de grondwet geeft daar geen mogelijkheden voor. En als we grondwettelijke rechten gaan toepassen omdat het een keer beter uitkomt dan gaan we na deze pandemie vast wel iets vinden waar je nog minder blij mee bent denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 20-01-2021 11:37 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:30

ThunderNet

Flits!

[...]

Wanneer is dat aangepast dan. Ik heb de laatste keren in DE geen politie gezien hoor. Trouwens ook geen controle gehad door de instanties daar of ik mijn quarantaine wel netjes deed.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:22:
[...]
En als je vrouw jouw besmet heeft, maar je bent ook asymptomatisch dan besmet je alsnog oma als je alleen gaat.
Daarom ga ik ook niet naar mijn schoonmoeder 8) Maar punt is natuurlijk dat je niet kunt stellen dat het risico even groot is.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Laatst online: 06:56

The.Terminator

Un boer met bier

Nox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Dat is enkel de avondklok, indien er bezoekregels aangescherpt worden, meer nadruk op thuiswerken, geen britse bezoekers meer, etc. kan die er nog wel eens onder duiken.
Vooral als de mensen zich gaan houden aan de regels :)
[...]

Wij hier minder als 5000. Sterker nog, we hebben geeneens een politiebureau. Dat zit in het naastgelegen dorp wat 5 kilometer verder op zit :)

[ Voor 42% gewijzigd door The.Terminator op 20-01-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Tom-Z schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:27:

Als dat zo zou zijn, dan rek je met nu gelijk een avondklok, dus wellicht de tijdspanne waarin het toch nog verder daalt, waardoor je omslagpunt op een lager niveau komt en je beperkt het tempo van stijgen na het omslagpunt. Te samen dan hopelijk genoeg om de problemen in de zorg (en sterfgevallen) weer nipt af te wenden tot we dan hopelijk wat geholpen gaan worden door een combinatie van vaccinaties en de zomer.

Kortom als je het door gaat rekenen ten opzichte het scenario van wachten tot het werkelijk weer zou gaan stijging, zal dit wel een vrij significante invloed hebben, ondanks dat het misschien klein lijkt.

En mocht het meevallen, dan zouden we eindelijk eens op een echt laag niveau kunnen belanden.
(wat dan wel als nadeel heeft dat je te vroeg "dalt" met als gevolg dat men toch te vroeg versoepelingen eist en je als nog weer de mist in gaat met z'n allen. Het blijft lastig.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 20-01-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Gunner schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Welk idee heb jij eigenlijk wat kerkgenootschappen eigenlijk doen op dit moment? Dat beeld wat de media je gevoed heeft over de excessen in de bible belt? (wat ik ook sterk afkeur voor de goede orde)

eerlijk gezegd ergert het me een beetje dat er zoveel nog over kerken gezeurd wordt terwijl het gros zich prima aan de regels houdt

Maar ik leg het graag nog een keer voor je uit. Als de regering had wat gekund hadden ze het vast gedaan. Maar de grondwet geeft daar geen mogelijkheden voor. En als we grondwettelijke rechten gaan toepassen omdat het een keer beter uitkomt dan gaan we na deze pandemie vast wel iets vinden waar je nog minder blij mee bent denk ik.
Eerste deel ben ik het mee eens, maar het 2e niet. Als ze het gewild hadden had het gekund.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

klaaas schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Eerste deel ben ik het mee eens, maar het 2e niet. Als ze het gewild hadden had het gekund.
Okay, zo ver gaat m'n kennis van de grondwet niet. Ik dacht dat daar niet aan te tornen was. Maar goed blijkbaar is er dus voor gekozen om daar niet te handhaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
[...]

Aangezien ik mij toch stiekem een beetje aan het verdiepen ben om een kerkgenootschap op te richten, heb ik toevallig een hele mooie quote van deze site: https://www.doehetzelfnot...k-een-kerkgenootschap-op/
De statuten, of zoals het bij de kerk vaak nog wordt genoemd Het Statuut mag niet in strijd zijn met de wet of openbare orde.
Ik neem aan dat de statuten van de kerk aangeven wanneer er mensen samenkomen. En gezien er meer dan 2 personen langskomen, zijn ze in strijdt met de huidige regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Robkazoe schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:43:
Ik neem aan dat de statuten van de kerk aangeven wanneer er mensen samenkomen. En gezien er meer dan 2 personen langskomen, zijn ze in strijdt met de huidige regels.
Dat vind ik erg selectief gekozen want die regel moet je dan ook doortrekken op begrafenissen etc etc en daardoor bekruipt me het gevoel dat je vooral tegen kerken dan wel religie wil aantrappen. Maar ik heb het graag mis btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 20-01-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Robkazoe schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Aangezien ik mij toch stiekem een beetje aan het verdiepen ben om een kerkgenootschap op te richten, heb ik toevallig een hele mooie quote van deze site: https://www.doehetzelfnot...k-een-kerkgenootschap-op/

[...]

Wikipedia: Vliegend Spaghettimonster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Gunner schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Dat vind ik erg selectief gekozen want die regel moet je dan ook doortrekken op begrafenissen etc etc maar ergens bekruipt me het gevoel dat je vooral tegen kerken dan wel religie wil aantrappen. Maar ik heb het graag is btw.
Natuurlijk is dit rellen/trollen. Maar dan had het kabinet daar gewoon een harde lijn in moeten nemen richting kerken. Dan hadden we misschien een heel stuk minder uitbraken gehad in de biblebelt gehad waardoor we nu niet zulke rigoureuze maatregelen moeten nemen.

Maar zover ik nu kan bepalen, kan ik gewoon naar de KvK toe gaan. Mij inschrijven als kerk. Ik kan zelfs mijn kerk inrichten die de duivel aanhangt. En elke zondag met 100 man bijeen komen. En niemand die mij tegen kan houden.

Tenzij de regering toch besluit ook hier eens een goede lijn in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gunner schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Okay, zo ver gaat m'n kennis van de grondwet niet. Ik dacht dat daar niet aan te tornen was. Maar goed blijkbaar is er dus voor gekozen om daar niet te handhaven?
Daar zijn met bv de mondkapjesplicht de eerste geitenpaden al in aangelegd. Het hangt op één woordje in de grondwet waardoor men op de letter der wet en niet de geest van de wet die heeft ingevoerd. We hebben het eerder al over escapes zoeken door de bevolking, dat is niet zo vreemd als met dit soort escapes dingen worden ingevoerd.

Edit:

74% compliance. Als dit werkelijk zo was...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbrybklK4WDQoEBQhlYSSz51cT8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jVeA2F5ouhA8b3n6Pzzd3bjz.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 20-01-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
[...]

Hier in Eindhoven zijn nagenoeg alle kerkdiensten online. Dat geldt voor RK, reformatorisch en evangelisch, nederlandstalig en internationaal. Ik denk dat er nog 1 of enkele kerken zijn die met 30 mensen samenkomen, in die gevallen is het een hybride dienst met een relatief klein aantal aanwezigen op locatie een een veel groter aantal achter de webcam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:58
Je hoeft inderdaad niet verder te lezen, want daar staat 'een behoorlijke set'. Nergens staat dat de avondklok ook tot die set behoort.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 09:09
_O-

Bookmark deze post voor over een maand of 3, zodat je hem dan zelf even kunt teruglezen. Er staan je nog wat harde lessen te wachten (niet gerelateerd aan corona) :P

Succes met de kleine straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:46
(...)
Als je het werkelijk in de praktijk om zou willen zetten, dan zou ik jouw beoogde kerk als een afsplitsing van het FSM opzetten: Wikipedia: Vliegend Spaghettimonster

Aangezien Mario Italiaans is valt er wat voor te zeggen. In feite is het ook in het gedachtegoed van de parodie zeer passend. Hetgeen echter minder passend is dat er een maatschappelijk belang is en dit niet het juiste moment is om op die manier een punt te maken. Tenzij het natuurlijk voor een algehele gelijkstelling van religieuzen en niet-religieuzen voert, dan zou je kunnen stellen dat het doel de middelen heiligt.
Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Er is ook nog zoiets als grensverkeer en dat gaat best goed anders konden mijn collega’s ook de grens niet over. De grap is dat het heel moeilijk gaat om iets te huren omdat ik niet de enige ben met dit idee blijkbaar aldus de verhuurder.

Mocht het echt niet lukken dan is het enige alternatief nog de avondklok negeren wat ik ook zeker zal doen.
Ik denk dat je de definitie van grensverkeer (en grenswerker) er beter maar even bij kunt pakken. Toeristische uitstapjes vallen hier namelijk niet onder.
ThunderNet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Wanneer is dat aangepast dan. Ik heb de laatste keren in DE geen politie gezien hoor. Trouwens ook geen controle gehad door de instanties daar of ik mijn quarantaine wel netjes deed.
Dat is ook mijn ervaring twee weken terug in de Eifel. De Nederlandse kentekens waren niet op één hand te tellen, maar het aantal politiecontroles ook niet. Dat laatste omdat er niks te tellen viel. Dat het Nederlandse gezelschap lak had aan de lokale regels was verder wel weer stuitend, maar weinig verrassend tegelijk.

Je mag overigens wel tot 24 uur naar NRW, daar is namelijk een uitzondering voor (evenals voor familiebezoek). Andersom geldt naar mijn weten echter geen uitzondering. Je komt uit Nederlands perspectief uit een risicogebied, dus je moet in quarantaine wordt dringend doch niet bindend aanbevolen in quarantaine te gaan. Dat het statistisch gezien veiliger is in Duitsland naar de supermarkt te gaan dan in Nederland, daar gaan we dan voor het gemak maar even aan voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wilke schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:52:
[...]

_O-

Bookmark deze post voor over een maand of 3, zodat je hem dan zelf even kunt teruglezen. Er staan je nog wat harde lessen te wachten (niet gerelateerd aan corona) :P

Succes met de kleine straks!
Dat heb ik gedaan. We gaan het meemaken, wordt vervolgd over 3 maanden :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:26
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:40:
Die heeft natuurlijk wel bakken boter op zijn hoofd. De door het RED-team geliefde maatregelen worden al even uitgerold en toen...?
En toen ging het aantal besmettingen langzaam naar beneden vanwege matige compliance.
Als er één groep is die communicatie aspecten, hulp bij isolatie en dagelijkse checkups tijdens isolatie of quarantaine continue belicht is het wel dat team. Dat is van levensbelang om compliance te vergroten.

Volgens mij wil je gewoon lekker zeiken. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Daar zijn met bv de mondkapjesplicht de eerste geitenpaden al in aangelegd. Het hangt op één woordje in de grondwet waardoor men op de letter der wet en niet de geest van de wet die heeft ingevoerd.
Als je doelt op het verschil in formulering tussen de grondwetsartikelen dan klopt dit niet. Het verschil in formulering is heel bewust en de godsdienstvrijheid is beter beschermd dan andere vrijheden. Of dat terecht is is een ander verhaal, maar het is zeker geen slip of the pen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Gunner schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Met CU en CDA in de regering was dat vast een struikelblok geworden, maar het was technisch gezien wel degelijk mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door klaaas op 20-01-2021 12:00 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 20:47
Voor zover ik kan zien dus nog steeds geen tijd bekend van de persconferentie?

Klinkt alsof Rutte en consorten toch eerst het Tweede Kamerdebat van 15:30 gaan afwachten om te beslissen of de avondklok er gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:50
Ik vind de maatregelen persoonlijk niet fijn maar zie ook de noodzaak om verspreiding zoveel mogelijk in te dammen dus ik houd mij er strikt aan. Dat zal ik ook doen met de avondklok. Ik verbaas me over twee dingen:

1. eerst persco dan debat in de kamer
Waarom worden eerst de voorgenomen maatregelen (van een demissionair kabinet nota bene) uitgelegd worden aan het volk en gaan ze daarna proberen om het door de kamer te loodsen? Op voorhand is al bekend dat de kamer veel moeite heeft met de avondklok. Als de kamer onderdelen van de voorgenomen maatregels afschiet dan leidt dat alweer tot gezeur over continu veranderende regeltjes. Het lijkt mij logischer om dit andersom te doen. Eerst zeker weten dat de kamer niet dwarsligt, dan persco.

2. wel avondklok, geen zwaardere druk op thuiswerken
We zien het aan het verkeer op de wegen, het wordt genoemd in de media en ik hoor het van mensen om mij heen. Thuiswerken blijft nog steeds alleen een dringend advies en dat betekent in de praktijk dat veel werkgevers hier volledig maling aan hebben. Voor werk dat je niet thuis KUNT doen is dat natuurlijk geen discussiepunt - de vuilnisman, buschauffeur, zorg etc kunnen niet thuiswerken. Maar veel werkgevers blijven hun werknemers met bureaufuncties pushen om toch naar kantoor te komen. Lekker met zijn allen in de kantoortuin de hele dag dezelfde lucht opsnuiven. In mijn kringetje van familie-vrienden-kennissen-collega's heb ik tot nu toe ongeveer 25 besmettingen kunnen noteren. Grofweg 80% daarvan is op het werk opgelopen EN was te voorkomen geweest door meer thuiswerken (had thuis kunnen werken maar werkgever stuurt actief op naar het werk komen). Misschien te dicht tegen n=1 statistiek aan, maar ik denk dat daar veel winst te behalen is die niet gepakt wordt. En ik vermoed dat de innige band van VVD met de werkgevers hier iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Jovatov schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:59:
Voor zover ik kan zien dus nog steeds geen tijd bekend van de persconferentie?

Klinkt alsof Rutte en consorten toch eerst het Tweede Kamerdebat van 15:30 gaan afwachten om te beslissen of de avondklok er gaat komen?
Er zou een klein wonder nodig zijn om de avondklok niet door te laten gaan vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
DutchCommando schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:57:
[...]

En toen ging het aantal besmettingen langzaam naar beneden vanwege matige compliance.
Als er één groep is die communicatie aspecten, hulp bij isolatie en dagelijkse checkups tijdens isolatie of quarantaine continue belicht is het wel dat team. Dat is van levensbelang om compliance te vergroten.

Volgens mij wil je gewoon lekker zeiken. Toch?
Ik lijk het RED-team wel. :+ Als het aan hun had gelegen zaten we al ergens in september in lockdown en waren we nu aan misschien de 2e/3e ronde bezig, aangezien het virus direct telkens weer oplaait en we nu in het standaard virusseizoen zitten (droge lucht binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

t_captain schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Hier in Eindhoven zijn nagenoeg alle kerkdiensten online. Dat geldt voor RK, reformatorisch en evangelisch, nederlandstalig en internationaal. Ik denk dat er nog 1 of enkele kerken zijn die met 30 mensen samenkomen, in die gevallen is het een hybride dienst met een relatief klein aantal aanwezigen op locatie een een veel groter aantal achter de webcam.
Dat is ook mijn ervaring, maar helaas is de beeldvorming door excessen in de Bible Belt dus anders geworden. De media is er heel hard op gesprongen. Terecht dat ze het aankaarten maar daardoor is wel (en ook hier) het beeld ontstaan dat elke kerk de regels aan hun laars lappen.

Verder zou ik het persoonlijk ook niet erg vinden als de kerken helemaal dicht gingen. Een voorganger kan prima op podcast-achtige manier een prediking voorbereiden en verspreiden.

Net zoals ik vind dat ook maaltijdbezorgers geen uitzonderingen hoeven op de avondklok. Je kan prima je prakje voor 20.00 naar binnen werken als je dat wil bestellen en anders ga je zelf maar aardappels o.i.d koken ;-) Het is wel een beetje een luxeprobleem immers.

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 20-01-2021 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Daar zijn met bv de mondkapjesplicht de eerste geitenpaden al in aangelegd. Het hangt op één woordje in de grondwet waardoor men op de letter der wet en niet de geest van de wet die heeft ingevoerd. We hebben het eerder al over escapes zoeken door de bevolking, dat is niet zo vreemd als met dit soort escapes dingen worden ingevoerd.

Edit:

74% compliance. Als dit werkelijk zo was...

[Afbeelding]
Hier ga ik mij ook sowieso niet aan houden, ik werk al thuis, en ik kan niet even in mijn toch al korte pauze even wandelen, dat ik doe ik juist in de avond. In de middag is het overdag toch al druk, in de avond lekker wandelen vermijd ik ook juist erg veel mensen mee. En als ik toevallig iemand tegenkom geven we elkaar ruimte zat.

Nee hier naai je mensen die zich keurig aan de maatregels houden keihard mee.

Gaan de supermarkten dan ook weer om 20:00 dicht? Vind het juist heerlijk om rond 21:30 even boodschappen eens in de week te doen. Juist voor die spreiding ook..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 19:50
nvm

[ Voor 102% gewijzigd door Ryur op 20-01-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Was er nou een persconferentie om 13:00 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Gunner schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Dat is ook mijn ervaring, maar helaas is de beeldvorming door excessen in de Bible Belt dus anders geworden. De media is er heel hard op gesprongen. Terecht dat ze het aankaarten maar daardoor is wel (en ook hier) het beeld ontstaan dat elke kerk de regels aan hun laars lappen.
Dat is dan ook het verschil. Ik heb ten noorden Bunschoten liggen en ten oosten Barneveld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Zover ik heb begrepen wordt er in België ook strikter gecontroleerd, als ze je staande houden en je kan het passenger locator formulier niet overleggen (of je overlegt het met gelogen informatie) heb je mogelijk een wat groter probleem. Voor dat formulier moet je een SMS-code krijgen, dus je bent ook nog eens (wel of niet) officiëel "aangemeld" met nummerplaat van je auto en al.
Is niet zo’n gek idee hoor. Ik ben zelf de mogelijkheden ook aan het bekijken. Oostenrijk en Zweden zijn goede landen. Vooral omdat we er mensen kennen. Het gaat niet om 4 uur avondklok, het gaat om opgesloten zijn in je eigen huis, dat gevoel is benauwend.

Over Oostenrijk, daar mag je dus we naar buiten om te sporten:

Avondklok: sinds 26 december geldt de avondklok de hele dag. Alleen met bepaalde redenen mag men het huis uit. Denk aan de hond uitlaten, sporten, boodschappen doen, hulpverlening of vanwege werk. Ook geldt er de 1+1 regel, dit houdt in dat je per huishouden maximaal één iemand mag ontmoeten per dag, binnen en/of buiten.

[ Voor 16% gewijzigd door Erapaz op 20-01-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Robkazoe schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Dat is dan ook het verschil. Ik heb ten noorden Bunschoten liggen en ten oosten Barneveld.
Fair enough. Maar begrijp je dat dat niet representatief is voor de rest van het land?
zoals ik eerder schrijf, ik keur het ook af hoor. begrijp me niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Ryur schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:03:
[...]

13:00 uur. Bevestigd door RTL

En NOS net zegt 14:00?
De persconferentie over extra coronamaatregelen, waaronder een avondklok, wordt om 14.00 uur verwacht en is te zien op RTLNieuws.nl, onze RTLNieuws-app en via RTL Z op tv. Verder in dit liveblog: de Britse variant van het coronavirus is volgens de WHO al vastgesteld in zeker 60 landen, de Zuid-Afrikaanse variant in 23 landen. De GGD waarschuwt voor oplichters die mensen bellen voor een 'versnelde vaccinatie' en ic-arts Diederik Gommers voelt (nog) niks voor een avondklok.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:17
Uurtje later

Al gemeld.

Deze is nog wel interessant.

[ Voor 64% gewijzigd door vuurtjih op 20-01-2021 12:06 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gunner schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Verder zou ik het persoonlijk ook niet erg vinden als de kerken helemaal dicht gingen. Een voorganger kan prima op podcast-achtige manier een prediking voorbereiden en verspreiden.

Net zoals ik vind dat ook maaltijdbezorgers geen uitzonderingen hoeven op de avondklok. Je kan prima je prakje voor 20.00 naar binnen werken als je dat wil bestellen en anders ga je zelf maar aardappels o.i.d koken ;-) Het is wel een beetje een luxeprobleem immers.
Eens, alleen wel jammer voor de beeldvorming dat ook minister Ank Bijleveld in het nieuws kwam als een van de zondaars die gewoon voor zichzelf nodig vond om een kerkdienst fysiek bij te wonen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27

Vrijdag

De Zwarte

Bensimpel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Hier ga ik mij ook sowieso niet aan houden, ik werk al thuis, en ik kan niet even in mijn toch al korte pauze even wandelen, dat ik doe ik juist in de avond. In de middag is het overdag toch al druk, in de avond lekker wandelen vermijd ik ook juist erg veel mensen mee. En als ik toevallig iemand tegenkom geven we elkaar ruimte zat.

Nee hier naai je mensen die zich keurig aan de maatregels houden keihard mee.

Gaan de supermarkten dan ook weer om 20:00 dicht? Vind het juist heerlijk om rond 21:30 even boodschappen eens in de week te doen. Juist voor die spreiding ook..
Ja, dat vroeg ik me dus ook af: Vrijdag in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4"

Zo wordt het in de avond denk ik een stuk drukker in de supermarkt(jes) bij mij in de buurt. Tenzij mensen nu heel vroeg in de ochtend boodschappen gaan doen. En dat is bij een aantal supermarkten juist ingesteld als "kwetsbare mensen-uurtje".

Ik snap de maatregel maar zie toch ook wel wat beren op de weg.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
vuurtjih schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:05:
Uurtje later

Al gemeld.

[Twitter]

Deze is nog wel interessant.
Eerst moet iedereen de papieren weer inleveren en vernietigen i.v.m. WOB zeker. :P Wellicht zitten nog niet alle kikkers in de kruiwagen en wordt er nu onderhandeld om op 20.45 uit te komen ofzo omdat een minister dat beter uitkomt.

Oplossing ook al gevonden:
Ook mogen talkshows in de late avonduren nog ’gewoon’ gasten blijven uitnodigen, ook als die geen vitaal beroep uitoefenen.
Oftewel, iedereen onderweg van/naar de/een studio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
klaaas schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Als je doelt op het verschil in formulering tussen de grondwetsartikelen dan klopt dit niet. Het verschil in formulering is heel bewust en de godsdienstvrijheid is beter beschermd dan andere vrijheden. Of dat terecht is is een ander verhaal, maar het is zeker geen slip of the pen.
Dat klopt en het zal juridisch vast ook wel kloppen, maar heel charmant is die oplossing niet geweest en het biedt een voorland naar andere verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Een nachtklok had een betere optie geweest imho, 23:59 - 5:00, zie je in andere landen ook.

Ik denk ook dat een agent niet zo moeilijk zou doen als die iemand in zijn eentje door een park rond 21:00 ziet wandelen. Even waarschuwen en doorgaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Bensimpel op 20-01-2021 12:12 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Bensimpel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:09:
Een nachtklok had een betere optie geweest imho, 23:59 - 5:00, zie je in andere landen ook.
Dan kan je nog steeds 's avonds op visite gaan of met een groepje (mede studenten) ergens gaan feesten en deze maatregel is er juist om dat tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Is niet zo’n gek idee hoor. Ik ben zelf de mogelijkheden ook aan het bekijken. Oostenrijk en Zweden zijn goede landen. Vooral omdat we er mensen kennen. Het gaat niet om 4 uur avondklok, het gaat om opgesloten zijn in je eigen huis, dat gevoel is benauwend.
Oostenrijk, Duitsland én België kennen óók een avondklok, alleen een paar uur korter.

Zweden heeft 10k besmettingen/dag met net 10 miljoen inwoners en het dubbele aantal sterfgevallen per dag van Nederland, of daarheen reizen verstandig is mag je zelf bepalen.

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als die avondklok dan ook nog een uurtje verschuift zijn we eruit denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:26
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Ik lijk het RED-team wel. :+ Als het aan hun had gelegen zaten we al ergens in september in lockdown en waren we nu aan misschien de 2e/3e ronde bezig, aangezien het virus direct telkens weer oplaait en we nu in het standaard virusseizoen zitten (droge lucht binnen).
Ik gok dat de bedoelingen van het RED team goed waren en zijn. Alleen als je niet aan de knoppen zit en de "olietanker" wordt nogal slecht bestuurd dan gaan mensen op een gegeven moment in de extremistenmodus. Net zoals hier inderdaad. :+

Compliance verhogen middels ondersteuning en goede communicatie is het belangrijkste. Hun adviezen op dat vlak zijn wel gewoon goed en het is voor mij totaal onduidelijk waarom de rijksoverheid hier niks mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Eerst moet iedereen de papieren weer inleveren en vernietigen i.v.m. WOB zeker. :P Wellicht zitten nog niet alle kikkers in de kruiwagen en wordt er nu onderhandeld om op 20.45 uit te komen ofzo omdat een minister dat beter uitkomt.

[...]

Thuisbezorgers mogen nog wel werken? Dan trek ik anders wel een oranje jas aan. Mensen willen na 20:00 ook soms nog wat eten.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 20:47
Bensimpel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:09:

Ik denk ook dat een agent niet zo moeilijk zou doen als die iemand in zijn eentje door een park rond 21:00 ziet wandelen. Even waarschuwen en doorgaan.
Vind ik ook logisch. Mag wat mij betreft ook al wel om 22:00 eventueel. Hoop dat de Tweede Kamer zoiets nog erdoor weet te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

chrisO schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Dan kan je nog steeds 's avonds op visite gaan of met een groepje (mede studenten) ergens gaan feesten en deze maatregel is er juist om dat tegen te gaan.
Dan begint het feestje toch gewoon eerder? :?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 19:31
Er is inmiddels altijd wel een andere reden voor maatregelen:

A. De besmettingscijfers zijn te hoog.
B. Het is decembermaand/feestmaand. Lockdown moet voorkomen dat iedereen samenkomt en het virus verspreidt.
C. Het is winter. Tijdens de winter verspreidt het virus zich te snel.
D. Het vaccin is af, en het inenten begint. Over omstreeks drie maanden schatten we dat de vaccinatiegraad hoog genoeg zal liggen. In de tussentijd klappen we er nog even aanvullende maatregelen in, maar geen zorgen want er is licht aan het einde van de tunnel.
E. Er is een mutatie in een naburig land. Hoewel deze nu eigenlijk jack shit betekent voor de situatie in ons land, maken we ons desalniettemin ernstige zorgen, gezien de innige band met dit buurland, en de hoge R van deze mutatie.
*knip*
Hou je eens een keer in, dit is puur speculeren en stemmingmakerij

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 20-01-2021 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bensimpel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Dan begint het feestje toch gewoon eerder? :?
Of je blijft logeren.
Stoffa schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:16:

B. Het is decembermaand/feestmaand. Lockdown moet voorkomen dat iedereen samenkomt en het virus verspreidt.
D. Het vaccin is af, en het inenten begint. Over omstreeks drie maanden schatten we dat de vaccinatiegraad hoog genoeg zal liggen. In de tussentijd klappen we er nog even aanvullende maatregelen in, maar geen zorgen want er is licht aan het einde van de tunnel.
E. Er is een mutatie in een naburig land. Hoewel deze nu eigenlijk jack shit betekent voor de situatie in het land maken we ons ernstige zorgen, gezien de innige band met dit buurland.
F. Er is een mutatie aan de andere kant van de planeet. Deze mutatie is echter mutatiemuterend op allelen 1,3,5,7 en 28 waardoor mogelijk het vaccin niet meer werkt. Om verdere maatregelen te voorkomen stelt het RED-team een avondklok in tenminste voor 6 maanden. We moeten nu echt even de kiezen op elkaar zetten tot een update van het vaccin is goedgekeurd in europees verband.

Wellicht is het voor team RED, het OMT of whatever ander drie-letterig-team gewoon tijd ervoor uit te komen dat het land permanent moet worden opgehokt.
Gelukkig lijkt de Pfizer-vaccinatie weinig onder de indruk van wijzigingen aan het virus. F is wel echt doemdenken. Een mutatie die dermate groot is dat het Pfizer-vaccin helemaal niet meer gaat werken lijkt me uberhaupt stug. Bedenk je dat een mutatie niet iets "gestuurds" is, er gaat iets willekeurig fout en dat zorgt voor evolutie van het virus in goede of slechte zin. Te grote wijzigingen zijn eerder funest voor het virus dan voor ons.

[ Voor 82% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik neem aan dat een persco overdag een hint is dat de avondklok vanavond al ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
autje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:18:
Ik neem aan dat een persco overdag een hint is dat de avondklok vanavond al ingaat?
Nvm

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffa op 20-01-2021 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Oostenrijk, Duitsland én België kennen óók een avondklok, alleen een paar uur korter.

Zweden heeft 10k besmettingen/dag met net 10 miljoen inwoners en het dubbele aantal sterfgevallen per dag van Nederland, of daarheen reizen verstandig is mag je zelf bepalen.
In Zweden heb je heel veel niks, je kunt daar letterlijk in een hutje in het bos gaan zitten. Boodschappen laten doen door kennissen en je ziet verder niemand.

Daarnaast ben ik niet bang voor COVID. Ik ben gezond, fit, heb mijn vitamines op pijl en heb geen onderliggende aandoeningen.

Waar ik wel bang voor ben is opgesloten worden in mijn eigen huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Of je blijft logeren.

[...]

Gelukkig lijkt de Pfizer-vaccinatie weinig onder de indruk van wijzigingen aan het virus. F is wel echt doemdenken. Een mutatie die dermate groot is dat het Pfizer-vaccin helemaal niet meer gaat werken lijkt me uberhaupt stug. Bedenk je dat een mutatie niet iets "gestuurds" is, er gaat iets willekeurig fout en dat zorgt voor evolutie van het virus in goede of slechte zin. Te grote wijzigingen zijn eerder funest voor het virus dan voor ons.
Ik denk dat de strekking van mijn post enigszins aan je voorbij gaat, maar goed. Mijn punt wat F betreft is dat we nu al tig mutaties hebben waargenomen van het Corona-virus. Door individuele mutaties allemaal te gaan beschouwen als een soort Corona 2.0, zoals we met de Britse variant doen, is het einde zoek wat mijn betreft.
En ja, er zijn al geluiden en twijfels over dat bepaalde varianten mogelijk het vaccin zouden kunnen ontduiken, of dat het vaccin er verminderd effectief tegen zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoffa op 20-01-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Stoffa schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:16:

E. Er is een mutatie in een naburig land. Hoewel deze nu eigenlijk jack shit betekent voor de situatie in ons land, maken we ons desalniettemin ernstige zorgen, gezien de innige band met dit buurland, en de hoge R van deze mutatie.
F. Er is een mutatie aan de andere kant van de planeet. Deze mutatie is echter mutatiemuterend op allelen 1,3,5,7 en 28 waardoor mogelijk het vaccin niet meer werkt. Om verdere maatregelen te voorkomen stelt het RED-team een avondklok in tenminste voor 6 maanden. We moeten nu echt even de kiezen op elkaar zetten tot een update van het vaccin is goedgekeurd in europees verband.

Wellicht is het voor team RED, het OMT of whatever ander drie-letterig-team gewoon tijd ervoor uit te komen dat het land permanent moet worden opgehokt.
https://www.ad.nl/dossier...en-vaccins-mis~aec212e32/
g
Als de Britse variant van het coronavirus zich snel verspreidt, liggen begin mei ongeveer 5000 coronapatiënten in de ziekenhuizen, twee keer zo veel als nu. Dat staat in een doorberekening die Jaap van Dissel van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) woensdag aan leden van de Tweede Kamer laat zien.

De prognose houdt geen rekening met een effect van vaccinaties. Als de Britse variant er niet was geweest, zou in maart of april de rust in de ziekenhuizen zijn teruggekeerd.

De ziekenhuizen behandelden begin januari ruim 2800 coronapatiënten. Dat is inmiddels gedaald tot ongeveer 2400. In de komende weken daalt dat verder, waardoor eind februari minder dan 2000 mensen vanwege Covid-19 opgenomen zijn, verwacht het RIVM. Daarna zal het omslaan en volgt een nieuwe golf in de ziekenhuizen. Begin april zijn meer dan 3000 bedden bezet, half april 4000 en begin mei 5000, verwacht het instituut. Het aantal opgenomen patiënt begint half mei vermoedelijk te dalen.

Tot zekere hoogte doen zij dat nu al. Let wel, er is geen rekening gehouden met vaccineren. Oftewel spelen met data, dat deed ik vroeger als boekhouder ook spelen met getallen om het in mijn voordeel uit te laten komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chrisO
Als iedereen zich nu eens braaf aan de regels zou houden ipv het verzinnen van manieren om maar de regels te kunnen omzeilen :| , dan zou de lockdown een stuk korter duren. Maar Neeee het draait alleen om Ikke ikke ikke en de rest kan stikken (en dat stikken doen ze letterlijk in het ziekenhuis!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Ben benieuwd hoe de economie er van al die landen post-Corona uitziet. De Zweden zijn tientallen miljarden minder kwijt aan steunmaatregelen.

Edit: apart, 16k stemmen erbij en nul verschuiving in de verhoudingen. Volgens mij is het gewoon een plaatje met een stemcounter. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi4QSGVcwSnKirxbiHUbu-P3ZVs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/59y1bHN1UZXRKQ1OczCiS41d.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:08:

[...]

Mooi, mijn verjaardag vier ik dus in de vorm van een talkshow. Iedereen welkom. Eventueel een livestream op youtube als dat nodig is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Stoffa schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Ik denk dat de strekking van mijn post enigszins aan je voorbij gaat, maar goed. Mijn punt wat F betreft is dat we nu al tig mutaties hebben waargenomen van het Corona-virus. Door individuele mutaties allemaal te gaan beschouwen als een soort Corona 2.0, zoals we met de Britse variant doen, is het einde zoek wat mijn betreft.
En ja, er zijn al geluiden en twijfels over dat bepaalde varianten mogelijk het vaccin zouden kunnen ontduiken, of dat het vaccin er verminderd effectief tegen zou zijn.
Het vaccin beschermt prima tegen de Britse variant en lijkt ook verspreiding te voorkomen. Dan heb je zodra alle zwakkeren in de samenleving zijn gevaccineerd de eerste verlichtingsgolf en zodra de 80 procent gehaald is geen maatregelen meer. De logica daarachter is niet zo moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
chrisO schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Als iedereen zich nu eens braaf aan de regels zou houden ipv het verzinnen van manieren om maar de regels te kunnen omzeilen :| , dan zou de lockdown een stuk korter duren. Maar Neeee het draait alleen om Ikke ikke ikke en de rest kan stikken (en dat stikken doen ze letterlijk in het ziekenhuis!)
Te makkelijk. Mensen houden zich steeds beter aan de regels, gezien de cijfers. De hele reden achter dit heeft niets met het gedrag te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:24:
[...]

Het vaccin beschermt prima tegen de Britse variant en lijkt ook verspreiding te voorkomen. Dan heb je zodra alle zwakkeren in de samenleving zijn gevaccineerd de eerste verlichtingsgolf en zodra de 80 procent gehaald is geen maatregelen meer. De logica daarachter is niet zo moeilijk.
Nogmaals, je krijgt de strekking van mijn post totaal niet mee. Maar laat maar verder, het is ook lastig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Erapaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:20:
[...]

In Zweden heb je heel veel niks, je kunt daar letterlijk in een hutje in het bos gaan zitten. Boodschappen laten doen door kennissen en je ziet verder niemand.

Daarnaast ben ik niet bang voor COVID. Ik ben gezond, fit, heb mijn vitamines op pijl en heb geen onderliggende aandoeningen.

Waar ik wel bang voor ben is opgesloten worden in mijn eigen huis.
Ik heb hetzelfde... en op een gegeven moment moet je ook gewoon voor je rechten opkomen. Dat er strikte maatregelen nodig zijn is me helemaal duidelijk; sterker nog: ik heb vaak geklaagd dat ze te weinig deden toen de besmettingen opliepen (eind van de zomer al). Nu schiet het door naar de andere kant. Het doet me denken aan de sleepnetten van de inlichtingdiensten, dat is ook buitensporig. Ieders data analyseren om een paar criminelen te vinden. Dat vind ik met een avondklok ook; je pakt er de mensen mee die zich netjes aan de regels houden. Sterker nog: je doet er schade mee, zeker in ons geval waar ik van smorgensvroeg tot zeker acht uur half negen binnen zit, met werk en de kinderen bezig ben. De avond is het enige wat ik nog had. Dus dan maar regels verbreken, de vraag is welke: de avondklok of het reisverbod.

Ik krijg trouwens net te horen dat het huisje wat we voor ogen hadden is verhuurd aan een ander NL gezin. Blijkbaar zijn er meer mensen druk bezig nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:35
Gunner schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Het capaciteit uitbreiden voor de politie is net zo'n probleem als IC-capaciteit uitbreiden in ziekenhuizen, dat zou @LZ86 kunnen begrijpen lijkt me.
Het gaat er mij om dat ze plots personeel wat normaal op kantoor werkt vrij willen gaan maken om die avondklok te handhaven (blauw wat in administratieve rompslomp taken zit etc). Waarom doe je dat dan niet 2 weken overdag? Dan maar 2 weken geen grote verkeerscontroles, flitsopstellingen langs snelwegen of die momenten dat ze met de belastingdienst samen een fuik maken en mensen met openstaande schulden en boetes eruit pikken.

Dat was letterlijk het plan voor de avondklok controles. Reguliere taken op een laag pitje en vol op het handhaven en de noodhulp. Net zoals wij in de zorg al maanden doen. Het hoeft ook niet meteen permanent he. Wij hebben ook dik opgeschaald met hetzelfde personeel.

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 20-01-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:52

Pierre

Van nature lui!

Erapaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:20:
[...]
Net als de collega van mijn vriendin, geen nood Covid19 kijkt daar niet naar hoor, die was mooi besmet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dat is gewoon een ouderwets kutartikel van iemand die niet weet hoe het werkt. Levi is er zelf ook niet blij mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QA2-nruohxVyBUVoyHKLh82qk4w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UkOs0io3znLCoikVDw88XE78.png?f=user_large

Draadje:

https://twitter.com/MarcelLevi/status/1351401814286065664

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 20-01-2021 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Ik heb hetzelfde... en op een gegeven moment moet je ook gewoon voor je rechten opkomen. Dat er strikte maatregelen nodig zijn is me helemaal duidelijk; sterker nog: ik heb vaak geklaagd dat ze te weinig deden toen de besmettingen opliepen (eind van de zomer al). Nu schiet het door naar de andere kant. Het doet me denken aan de sleepnetten van de inlichtingdiensten, dat is ook buitensporig. Ieders data analyseren om een paar criminelen te vinden. Dat vind ik met een avondklok ook; je pakt er de mensen mee die zich netjes aan de regels houden. Sterker nog: je doet er schade mee, zeker in ons geval waar ik van smorgensvroeg tot zeker acht uur half negen binnen zit, met werk en de kinderen bezig ben. De avond is het enige wat ik nog had. Dus dan maar regels verbreken, de vraag is welke: de avondklok of het reisverbod.

Ik krijg trouwens net te horen dat het huisje wat we voor ogen hadden is verhuurd aan een ander NL gezin. Blijkbaar zijn er meer mensen druk bezig nu.
Precies dit, voor mijn mentale gesteldheid is straks 24/7 opgesloten zitten ook niet lekker. Juist de wandeling in de avond helpt mij hier door heen. Hier gaan mensen echt veel last van krijgen in de toekomst.

Snap de keuze wel, Economie, IC's en de mentale gesteldheid, de economie is al niet meer belangrijk voor de overheid. Dus nu moet het schuifje maar door naar de mentale gesteldheid. Daar is straks ook niks meer van over..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisO
Bensimpel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:31:
[...]

Precies dit, voor mijn mentale gesteldheid is straks 24/7 opgesloten zitten ook niet lekker. Juist de wandeling in de avond helpt mij hier door heen. Hier gaan mensen echt veel last van krijgen in de toekomst.

Snap de keuze wel, Economie, IC's en de mentale gesteldheid, de economie is al niet meer belangrijk voor de overheid. Dus nu moet het schuifje maar door naar de mentale gesteldheid. Daar is straks ook niks meer van over..
De avondklok is van 20:30 tot 4:30, dat is dus NIET 24/7, je kan gewoon op andere tijden naar buiten!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:35
Bensimpel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:31:
[...]

Wat houdt je tegen om op de tijden buiten die 20.30 en 4.00 naar buiten te gaan? Men doet ongeveer alsof ze in een concetratiekamp gevangen worden gehouden en er machinegeweer torens in de straat staan die je neermaaien zodra je een teen buiten zet.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 20-01-2021 12:35 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2